קרית גת - קרית גת
תאריך פרסום: 27.02.2012
ההרצאה התקיימה במתנ"ס אידית שדרות העצמאות קרית גת ביום שני ד` אדר 27/02/2012
לפני שאנחנו ממשיכים אני רוצה להגיד לכם שצוות של אברכים הגיעו מהמרכז כדי לעזור לאלה שברגעים האחרונים רוצים להתחבר לתורה, אז מי שרוצה בעזרת ה' ללמוד תורה, להכיר את התורה, ללמוד בחברותא אחד על אחד, רוצה ללמוד בטלפון, רוצה שיעור בערב, רוצה להיות בישיבה, רוצה להיות שישי שבת בישיבה ביקור לראות מה זה, רוצה להיות בבני ברק קרוב לבית כנסת שאני נותן בשבת שמונה דרשות, מי שרוצה ימלא טופס חינם אין כסף ויעשו מה שהוא רוצה כולל נשים שמעוניינות, גם בשיעורים לרבניות וכו', אז בינתיים הם יעברו יחלקו את הטפסים תמלאו את הפרטים ובעזרת ה' תהיו מן הזוכים, כי כל מי שמגלה רצון להתקרב לבורא יתברך כבר יש לו הגנה גדולה משום שנאמר על התורה שהיא מגינה ומצילה, בין בשעה שעוסק בה ובין בשעה שאינו עוסק בה. בינתיים למי שיש שאלות ירים את האצבע ואני אשתדל להשיב, הנה החייל פה הראשון, תרים את היד ותעמוד, תודה.
ש. ערב טוב כבוד הרב, אפשר לשבת נכון?
הרב: אם אתה רוצה
ש. אז ככה, אני טיפה מתרגש, אני לפני שבועיים בערך חזרתי בתשובה, החלטתי לקחת עלי את זה וקיבלתי כל מיני סימנים והערות בעצמות שלא ניתן לתאר אפילו במילים, ואני חושב שמה שאתה עושה בכל אופן זה עבודת קודש וזה שאתה מזכה את הרבים ובעזרת ה' שתצליח לזכות לא רק את הרבים פה אלא בכל העולם
הרב: אמן, אבל אבל
ש. לא בלי אבל
הרב: אה בלי אבל יפה
ש. לא, הבאתי איתי עוד שתי ידידות מהבסיס, תרימו את היד, שסתם הייתי רוצה לחזק אותן עוד קצת, כי אחת מהן לא מאמינה באלהים אבל חוגגת חנוכה וקריסמס, אחת כן מאמינה באלקים אבל רוצה לדעת קצת מעבר, ואני יש לי שאלה אחת בלי קשר אחרי זה אני יעביר להם את המיקרופון, בגלל שאני בא ממשפחה חילונית ואני עצמי הייתי חילוני גמור, אז אתה יודע, מקבלים את זה קצת בצורה בלתי רגילה, התחרפנת, אתה קיצוני, אז החלטתי לשמור נגיעה כי הבנתי מה זה אומר בעצם, ורציתי לדעת גם מעבר אם זה נקרא קיצוני אחרי שבועיים לשמור נגיעה ובכלל מה זה איסור כרת
הרב: קודם כל אשריך ואשרי חלקך שאתה מבין ועושה את זה קודם כל.
ש. תודה רבה, תודה.
הרב: איסור עריות זה איסור חמור מאד, כתוב "לא תקרבו לגלות ערווה" ואסור אפילו להגיע למצב של קריבה, למצב שאדם יבוא לאיסור עבירה, והענשים על זה חמורים ביותר ולכן מה שאתה עושה זה דבר גדול ואתה נקרא קדוש. אפילו שאתה לא מבין את המושג, כל מי שפורש מעריות נקרא קדוש. אז ז"א זה נקרא קדושה. עד שבעזרת ה' תתחתן ה' יעזור לך בזכות זה באשת חיל שתהיה ראוי לבנות בית נאמן בישראל. עכשיו לגבי החיילות זאת ששומרת גם חנוכה וגם קריצמך זה בגלל שהיא אוהבת חגים, אם יש סופגניות למה לא לאכול?
ש. רגע, אולי אני יעביר אליהן את המיקרופון?
הרב: בבקשה
ש. אז עוד בקשה אחת קטנה אם אפשר ציצית כי חיכיתי באמת לרגע הזה שאני אשים ציצית
הרב: אה חכם אתה, אני יכול להביא לך רק הצעיף שלי, לא נשאר לי
ש. אתה רציני?
הרב: אין, לא נשאר
ש. רציתי לקבל ממך
הרב: אבל הנה אולי מישהו ינדב פה אם מישהו קיבל, הנה אתה רואה בחור טוב.
ש. תודה רבה לכבוד הרב
הרב: כן, תן לו אשריך.
כן, תן לחיילת שמה. תעבירו לחיילת, בינתיים תעבירו, אפשר להעביר ביד, תן למישהו שיעביר. צלמן צלמן.
ש. היי
הרב: היי
ש. אין לנו מה להגיד
הרב: אין מה להגיד, מי זאת שחוגגת שתי חגים כאילו
ש. אני
הרב: כן, מה יש לך בקריצמך?
ש. אני פשוט הרבה מהחברים שלי חוגגים ואני מאד נהנית, זה לא שאני מאמינה אלא שפשוט כיף לי
הרב: כן, אבל חגים של שונאים, בפרט שחלק מהם היו שונאי ישראל ורצחו יהודים וטבחו בהם, תקראי קצת באינטרנט על זה, אז אנחנו לא צריכים לשמוח ביום אידם, לפחות לא ביום הזה, ז"א אם אדם רוצה לשמוח מסיבה כלשהי והיא מותרת אין בעיה שאדם ישמח, אבל לא במקום שחלילה הוא נותן גיבוי למעשי הגויים ולחגיהם, אז לכן צריך להזהר מאד ובפרט חגים של הנוצרים כי הנוצרים נקראים עובדי עבודה זרה, אז לכן זה איסור גמור. דבר נוסף, הבנתי שאתן לא כל כך מאמינות, אז אני אשאל אתכן שאלה, איך נוצר העולם אתן יכולות להסביר לי?
ש. אבולוציה
הרב: שזה אומר מה?
ש. שלאט לאט נוצר העולם לפי לא יודעת חלקיקים
הרב: הבנתי, למה הוא לא היה יכול למהר, למה היה צריך לאט לאט? לא בוער לו את א ומרת.
ש. כן
הרב: כן. אז תגידי לי משהו, ומישהו תכנן את זה שזה יהיה ככה, או שזה סתם ככה ספונטנית
ש. היה מפץ הגדול
הרב: מה זה אומר מפץ הגדול, מילה יפה, זה ביג בן כן מה היה? מה התפוצץ את יודעת?
ש. אני לא בדיוק יודעת, אני כן מאמינה באלהים אבל אני לא יכולה, אני כאילו ריאליסטית, אני לא יכולה לחשוב עלז ה שאיזה אל גדול ברא את כולנו פתאום ופתאום הגענו לעולם
הרב: הנבתי, ופיצוץ זה יותר ריאלי
ש. את האמת שכן
הרב: אשאל אותך שאלה, אם אני אביא חומר נפץ פה ואני אפוצץ אותו לאט לאט, כמה כסאות אחרי הפיצוצים יהיה לי? עם ריפוד, ריאלית, ריאלית תעני לי.
ש. לא יודעת מה
הרב: מכה פיצוצים אני יעשה ושיצא לי כוס פלסטיק חד פעמי. יכול להיות שיהיה? זה ריאלי?
ש. אני לא יודעת מה להגיד
הרב: כי זה לא ריאלי, אין לך מה להגיד, אחד ועוד אחד את יודעת את התשובה
ש. אבל זה ריאלי שבן אדם שאנחנו לא ראינו בעיניים
הרב: בן אדם בטח שזה לא ריאלי
ש. לא בן אדם, סוג של נפש, לא יודעת
הרב: אני אשאל אותך שאלה, מאחורי האולם הזה יש מתכנן?
ש. כן
הרב: אפשר להגיד שהאולם הזה בלי מתכנן?
ש. אני לא יודעת, אני לא חשבתי על זה
הרב: אפשר להגיד שהאולם נעשה מעצמו, מה יותר ריאלי, שזה נעשה ע"י מישהו שתכנן או שזה נעשה מעצמו
ש. נגיד מישהו שתכנן
הרב: למה רק נגיד, מה יותר ריאלי?
ש. זה לא ריאלי שבן אדם אחד עשה את כל זה
הרב: לא?
ש. לא.
הרב: תשאלי פה בעיריה, היה מהנדס אחד רק תכנן את כל האולם. אני שואל, קבלן אחד בנה בנין, אחד יזם את גורדי השחקים, את התאומים תכנן יהודי אחד, הייתי יכול להגיד שזה תוכנן ע"י אדם והייתי יכול להגיד שזה נעשה ע"י פיצוצים, מה יותר ריאלי?
ש. ריאלי האדם, אבל לדוגמא
הרב: רגע, רגע, האדם. למה האדם ולא פיצוצים?
ש. כי זה משהו שאדם יצר אבל
הרב: למה זה משהו שאדם עושה?
ש. זה דבר ידוע, דבר שראינו דבר ש
הרב: ואם לא ראינו
ש. אבל לדוגמא כל הכוכבים
הרב: עזבי את הכוכבים אני עוד פה בארץ
ש. אז איך אתה מסביר את הכוכבים?
הרב: אסביר לך הכל, רק תגידי, בענין אני חוזר אליו, אני לא מכיר את הבן אדם שעשה את הבנינים, אבל האם עלי לחשוב שזה נעשה מעצמו יום אחד לבד, או שהיה מישהו שעומד מאחורי זה? לא מכיר אותו. מה יותר מסתבר, מה יותר ריאלי?
ש. לא יודעת, אני לא יכולה להמשיך את השיחה הזאת כי כל אחד פה מאמין במשהו אחר וכל אחד יגיד
הרב: את תגידי רק את שלך, אני לא מעניין אותי מהאחרים. תגידי לי מאחורי בנין גורד שחקים יש מחשבה או אין מחשבה?
ש. יש מחשבה
הרב: בפיצוץ יש מחשבה או אין מחשבה?
ש. אין מחשבה
הרב: אז איך יכול להיות בנין, לא רק שהוא ממוחשב יש בו גם מחשבים, איך הוא יכול להיות, עם חשמל, עם תיאורה, עם ביוב, עם אינסטלציה, עם כיורים עם מיטות, עם שולחנות עם כסאות, עם מדרגות עם מעליות עם הכל, בלי מחשבה, רק מחשבה יכולה ליצור דבר כזה, פיצוצים לעולם לא. אז אני שואל שאלה, העולם הזה ממוחשב, מישהו חשב תכנן אותו, הכין אותו לברואים?
ש. אנחנו הכנו אבל מי הכין אותנו?
הרב: את הכנת את האויר? את הכנת את האדמה שתוכל להצמיח פרחים? את הבאת את הפרחים כשנולדת?
ש. לא
הרב: מי עשה את הפירות? הפיצוצים? פיצוצים עשו גויאבות בננות תפוחים הכל? פיצוצים עשו נמלים וג'וקים ופילים וג'ירפות? מי עשה את זה? רואים שיש תכנון, שיש הרמוניה בבריאה. שכל אחד נברא במקום שמתאים לו כדי שהוא יוכל לחיות בו, אז ודאי שיש מחשבה, מי זה בעל המחשבה הגדול הזה שמתחילת הבריאה הכין את העולם לקראת מה שיהיה בו שיוכל להתקיים, ולא עוד, אלא שיצר קשרים בין הכדור הזה לירח ולשמש כדי שישפיעו פה שיהיה חום וקור ויום ולילה וארבע עונות השנה, וסידר אל העולם אליפסה כדי שזה יסתובב כמו שאנחנו רגילים, וכן הלאה, זה נהיה מפיצוצים? ודאי שיש מחשבה מאחורי. וככל שהעולם יותר גדול והגלקסיות יותר גדולות ברור שבעל המחשבה ששולט על כל העולמות ולא נותן להם להתפרע כמו שהם רוצים, הוא גדול גדול גדול ומקיף את כל הבריאה במחשבתו בכוחו ביכלתו ובשליטתו ובהנהגתו את העולם. אם את רואה אניה שיוצאת מנמל בקפריסין ומגיעה לאטליה ואח"כ מגיעה לספרד ואח"כ מגיעה לאפריקה וחוזרת לקפריסין ועוד פעם, וכל פעם פורקת מטעמן ומעלה והכל, זה מפיצוצים נע כל הזמן בתחנות האלה? איך הלבנה עושה את תפקידה כל חודש, איך החמה עושה את תפקידה כל שנה? הפיצוצים נגמרו, מי השאיר אותם במסלול הזה? למה הם לא מתמרדים? למה הם לא אומרים ביי נמאס לי להסתובב פה יש לי סחרחורת, אני רוצה ללכת למקום אחר, מי מכריח אותם? מה את אומרת, זה ריאלי שיהיה לבד מפיצוצים? אלא מאי, לא רוצים להגיד שיש בורא לעולם כי זה מחייב, כי אם יש בורא לעולם ודאי שזה מחייב, כי הוא לא ברא אותי סתם וגם לא יכול להיות שאני חי פה ואח"כ אני אמות ואהיה בקבר ויאכלו אותי תולעים, אז בשביל מה אני אוכל עכשיו, בשביל שיאכלו אותי אח"כ ויהיה להם מזון? מה אני עושה בינתיים? וגם אני יהנה בסוף אני אשכב למטה בקבר ומה אני אגיד, אני אדפוק לשני בקבר ואגיד לו הא מה ענינים, איך היה? איפה אתה היית גר? היה לך רכב היה לך פה, נהנית, היית הולך לקריצמך? אכלת סופגניות? מה יגיד? אין עם מי לדבר כי אוכלים אותו תולעים, אז בשביל מה הוא היה? אז מה קרה הפיצוצים החליטו שנתפוצץ גם אנחנו בסוף? אז למה יש כל פעם חיים ומביאים ילדים ומתים ומביאים ילדים ומתים, מה הסיבה? על כן אני מציע לך, יש קלטת שלי בדיסק די וי די - זה נקרא מבראשית, ואני מסביר את הבריאה מבראשית, כולל הכל עד סוף הדורות כולל חיים לאחר המוות, כולל מה שאת לא רוצה, כל התחומים, שלש שעות ורבע, כל מה שלא ידעת כל החיים תדעי אחרי שלש ורבע שעות. הנה יש לך פרויקט להכיר את עצמך, להכיר את עמך, ולהכיר את אלוקייך, ולדעת מה יהיה באחריתך. למה שנתעלם ממה שצפוי לנו? כשאני נכנס לצומת אני פ וקח עיניים, אדם טיפש יעצום עיניים, אבל הסכנות זורמות למולו, חכם לפני שנכנס לצומת פוקח עיניים. אנחנו עומדים לפני צומת, יום אחד אנחנו נפטר, זה צומת מה יקרה שם? יש המשך? אין המשך? צריך לדעת, צריך להכין משהו? לא צריך להכין משהו? דבר מאד חשובים.
אם הבחור זכה לחזור בתשובה כנראה יש לו סיבה. אני לא תוקף חס ושלום, אני תקפתי את הטיעון, לא את האנשים חס ושלום. טיעון שהוא לא אמיתי צריך להפריך אותו, אם לא מפריחים אותו אז לא מבינים. כיון שהטיעון אין לו כח לעמוד, צריך להוריד אותו לאט לאט לאט לאט עד שברור שזה לא עומד על כלום. ברגע שזה לא עומד על כלום אין לו בסיס ממילא נפלה כל התיאוריה. אם רוצים להעמיד תאוריה צריך בסיס, הרמב"ם אומר בספר המדע, יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון, אם זה אתה לא קולט שיש מצוי ראשון שהמציא את כל הנמצאים אין לך שום בסיס להתחיל את העולם. גם אם תגיד שהיה מפץ גדול תצטרך להסביר לי מה התפוצץ ע"י מי, מה היו החומרים ומה קרה עד שהתפוצצו ומי החליט לפוצץ ולמה הם החליטו, האם יש להם דעה, יש להם מחשבה, יש להם מצפון, יש להם שכל, מה התפוצץ אני רוצה לדעת? למה התהליך ארך? ולמה הוא עשה כל מיניד ברים שונים? למה הפיצוץ עשה טביעות אצבע שונות לכל אדם בבריאה, למה לא שטאנץ, אם הוא עשה דבר אחד טוב שיעשה אותו דבר כל הזמן, למה כולם שונים? למה כולם לא דומים? כיון שכל אחד הוא יחידה סגולית שצריך לתת את הדין לבד. אתה זה לא הוא והוא זה לא אתה, אתה יחיד בעולם, לכן הבורא ברא את אדם הראשון לבד, היה יכול לברוא מיליארד בהתחלה, אחד שכל העולם נברא בשביל אחד, גם אתה כל העולם נברא בשבילך, השמש מאירה בשבילך, ירח בשבילך, הגלקסיות, הכל בשבילך, יש לך תביעות לבד. זה פיצוץ יכול לעשות? פיצוץ הרי רק מחריב, פיצוצים לא בונים, פיצוצים רק מחריבים, אז איך אפשר להגיד שמפיצוץ נברא עולם? ואם התפוצצו חומרים כלשהם, איך נוצרו המתכות, איך נוצרו העיניים, איך נוצרו הורידים, איך נוצר דם, איך נוצר חלב, מפיצוצים?
ז"א אם אדם יתבונן ולא יתקלט תקליט, לא יתקלט את מה שאמרו לו בבית ספר יסודי כמו שאני למדתי, אותי לימדו גם שבאתי מהקופים. אבל מה לעשות, מי שחכם ונבון מתחיל להתבונן, ואומר היתכן, וזה צ'יק צ'ק מובן. ומה שאני מביא בקלטת הזאת מבראשית, סוגרים את המעגל, אין יותר שאלות. אז כדאי לעשות, חוץ מזה יש לי אנציקלופדיה עם 400 די וי די בפנים סרטים, עם מנוע חיפוש שכל שאלה ששואלים אותי בכל נושא, לוחצים אנטר ומקבלים תשובה בסרט, זה סטרטאפ ראשוני בעולם שאפילו צוקרברג לא עשה. נמצא פה בחוץ אני חושב ואם לא דרך ארגון שופר, 03-6777779 או באתר שופר. טי וי. יש שמה גם מדור שנקרא הכה את המומחה, כל השאלות שאתה יכול לשאול בעולם ביהדות נמצאות שם. 1700 שאלות. תשאל רק, תעשה חיפוש תקבל תשובה בסרט. הכה את המומחה. אז אני מאחל לכם חנוכה ופורים שמח ולא קריצמך. ובעזרת ה' שתזכו להכיר את האלקים כי הוא שלכם כמו שלי, ויש לו את כח והיכולת להעניק ולתת בכל מכל כל. כדאי להיות קרוב לאבא, אבינו שבשמים.
אלה שרוצים ללכת לישיבה באיתן של הרב חיים גולדברג יכולים לרשום פה טלפון, או בשידור חוזר לשמוע את המספר 050-4141384, אחראי על כל המדרשיות באזור ומארגן שיעורים בערב, יהושע מרגלית 050-4162162. כן. שאלה נוספת הבחור פה באמצע.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. מעט קשה לי להיחשף אבל החלטנו בכל זאת כל המשפחה להגיע לכאן להרצאה שלך בשביל מטרה נעלה בשבילנו, קודם כל קוראים לי, אני אציג את עצמי, קוראים לי יהונתן למשפחת לבייב, בשנת 2009 בחודש חמישי אבא שלי חלה במחלה, זו מחלה מאד קשה ונדירה בעולם, ומהתחלה הרופאים לא ניבאו טוב. מאז עברו כמה שנים ובחודש האחרון מצבו הוחמר בצורה משמעותית, הגענו לכאן בשביל לקבל ברכה ממך לרפואתו השלמה, דבר נוסף, מכיון שמצבו הוחמר החלטתי אני ובת זוגתי להקדים את החתונה לכבר חודש הבא, 18 למרץ 2012, בשבילנו זה בן אדם מאד מוערך ובן אדם מאד יקר, כמו שאבא יקר לכל בן, זהו.
הרב: מי זה אנחנו הגענו?
ש. אנחנו פה שלשה, שני אחים ובן דוד וחמישה בנות מאחורה
הרב: טוב. תגיד לי ככה, כולם שומרים תורה ומצוות או לא?
ש. אנחנו משפחה חילונית, יש לי שני בני דודות שעשו עליה לפני כשנה וחצי מארה"ב והם והבעלים שלהם שומרים מצוות, אבל אנחנו במשפחה הילדים אחים אחיות לא.
הרב: האבא מה הוא? שומר תורה ומצוות או לא?
ש. האבא לא
הרב: הוא בהכרה כרגע
ש. הוה בהכרה כרגע
הרב: הוא צופה בנו כרגע?
ש. הוא לא צופה בנו
הרב: תראה, אם רוצים להציל במצב כזה שאתה אומר שנותר זמן קצר, חייבים קודם כל החולה והבנים והסובבים מסביב שרוצים וחפצים שהגזרה תתבטל לחזור בתשובה שלמה, כדי שלא יהיה מקטרג, יש קטרוג, ז"א יצא גזר דין. כדאי לבטל את הגזר דין, חייבים לשנות את המעשים עד שלא יזוהו האנשים. כמו שאדם נמצא תיקו במשטרה וכתוב על שמו, וכל רגע שיחפצו ליטול את התיק יוכלו, אבל אם מישהו ישנה את התעודת זהות והשם על התיק, יחפשו את התיק של ההוא, לא ימצאו, למה לא ימצאו? כי אין תיק כזה, התיק הזה שונה לשם אחר ותעודת זהות אחרת, ממילא אי אפשר לעצור את הבן אדם יותר, אי אפשר לשפוט אותו, הוא לא קיים במאגר. ז"א צריך לעשות שינוי זהות, אם משנים את הזהות ואדם חוזר בתשובה זה נקרא כמו תינוק שנולד זה אדם חדש, ממילא לא חלים עליו הגזרות כי הגזרות היו על פלוני אלמוני והיום זה אדם חדש. אז זה לא יכול לחול עליו. אבל זה אם עושים תשובה אמיתית, דהיינו ממש. תראו באתר שופר את הסרט ניסים התותח, אדם שנותר לו שבוע ימים לחיות, ממאה ועשר קילו הוא ירד לארבעים ושבע קילו, הוא היה מר ישראל, והוא לא האמין בדת בכלל, הוא גם סרב לבוא לקבל ברכה או עצה, ובסוף לא היתה לו ברירה, שבוע לפני כבר לא נשאר הרבה ברירות, אף אחד לא יכול לעזור לו. הוא לא אכל במשך חדשים וירד והצטמק, וכשאמרתי לו שצריך לחזור בתשובה לגמרי ולהיות צדיק אז הוא קיבל את זה בהלם, הוא אומר איך אתה מבקש ממני דבר כזה, אני חילוני כל החיים שלי, אמרתי לו אין בעיה, אתה לא חייב, אבל אם אתה רוצה תשובה איך לרפא את עצמך תעשה מה שאני אומר, הרופא יכול לעזור לך? אמר לי לא, אמרתי לו באת אצלי אז אני אומר לך מה לעשות. אבל אני לא יודע כלום, אמרתי לו אין בעיה נסדר לך רב שיגיד לך מה צריך לעשות, אבל אני לא אספיק יש לי שבוע, אמרתי לו אתה צריך להחליט שאתה רוצה לחזור בתשובה ולהתחיל עם כל מה שאתה יכול וה' יאריך ימיך בטוב ושנותיך בנעימים. הבן אדם התרפא לחלוטין, עברו כבר למעלה מעשר שנים אבל הוא לומד בכולל צדיק, צדיק אמיתי. זה הכל מה שהוא עושה, אבל הוא הרויח את החיים. יש לו גם עולם הזה עכשיו ויהיה לו עולם הבא גדול מאד, היום הוא מלמד אחרים כבר, והוא היה כופר לגמרי, כופר לחלוטין, אבל הוא שינה את הזהות והתיק לא נמצא יותר. אז אם אתם רוצים בשביל להציל זה הדבר הראשוני שאתם צריכים לעשות ומיידית.
ש. טוב, מכיון שאנחנו באים ממשפחה חילונית אז אנחנו לא יודעים מה כן צריך לעשות
הרב: אמרתי שאני אסדר מי שילמד אתכם.
ש. אוקי.
הרב: אוקי בשמך או בשם כולם?
ש. אוקי בשמי ובשם כולם, דבר נוסף
הרב: אתה צריך גם לשאול את אבא שהוא העיקר
ש. אבא שהוא העיקר הוא לא נוכח, אז כיון שאנחנו לא יכולים לשאול אותו אז זה כמובן. ודבר נוסף הייתי רוצה להזמין אותך ולכבד אותך אלינו הביתה, אנחנו נשמח לארח אותך
הרב: נפלא מאד, אבל מה זה יועיל?
ש. זה יועיל
הרב: אני אשמח מאד אם תעשו הרצאה לרפואת אבא
ש. אנחנו נשמח שאתה תעביר את ההרצאה אצלנו בבית לכבוד אבא
הרב: אבל למה צריך בבית? אולם גדול מאות אנשים זה עדיף. לא?
ש. אם אתה רוצה אפשר לסדר גם מרצדס חונה בחניה תקח אותך בחניה הביתה אלינו
הרב: יש לי 750 וי אם בי.
ש. אוקי. הבנתי.
הרב: אבל תהיו חכמים, תשו הרצאה גדולה, וההרצאה הגדולה יכולה להועיל כי הזכויות הן גדולות, ראית שיש פה אנשים לקחו עליהם קצת ציציות, כיפות, מצוות, מתכוונים לשוב בתשובה במשהו, הלואי בהכל, זה זכויות שנזקפות למי שארגן את ההרצאה. מי שארגן את ההרצאה ולמטרה שהוא ארגן את ההרצאה כל הזכויות האלה לנצח נצחים שלו. כרגע יש שידור ישיר, עשרות אלפים צופים בנו כרגע מכל העולם, זה גם שידור חוזר ממחר, עד סוף הדורות, אחד חוזר בתשובה זה כל הדורות היוצאים ממנו זה של בעל ההרצאה הזה. וזה ייצור זכויות לאין סוף. אתה מבין? אז לכן כדאי לעשות את זה. לבקר בבית אני אהיה מוכן לסעודת הודיה, אחרי שהאבא יתרפא אני אשמח לבוא, כמו שהזמינו אותי אחרי הנס מצולם לארה"ב של ילד בן שלש שנים שהיה לו סרטן בבטן והכבד שלו הלך, והיה צריך השתלה, ואמרתי לאביו מה לעשות ותוך חודש הילד שוחרר מבית החולים, היום הוא בן שלש עשרה וחצי, חי, אז הזמינו אותי לאירוע גדול, היו שלשים אלף איש, קוראים לזה נס מצולם באתר שופר. אז אני מעדיף לברך על המוגמר, אבל לפני כן צריך עוד לעבוד. אתם צריכים ללמוד מה לעשות ולעשות, וזה הילד, אתה רואה אותו ברקע, זה המצב שלו היה ואחר כך הוא יצא ב"ה, והיום הוא בן 13 וחצי היה בכותל המערבי לפני כמה חדשים, וב"ה הוא נתרפא לחלוטין, אם אתה יכול להראות להם גם את ניסים התותח אז הם יבינו. מכל מקום, תעשו הרצאה גדולה. אם יש לכם אמצעים אז אני ממליץ במקום מרצדס בניני האומה, שלשת אלפים איש, ואז יהיה טררם גדול וזכויות לאין סוף, אם אין לכם אז הרצאה רגילה.
ש. תדוה.
הרב: מה השם של האבא?
ש. אליסף בן סנם
הרב: ה' יזכה אותו לשוב בתשובה עם בני משפחתו, וה' יגזור גזרות טובות עליו ויעתיק את המחלה ממנו לאסאד נשיא סוריה. והוא יצא לחיים טובים ואסאד למיתה. תהיה בריא.
ש. כבוד הרב תודה רבה, אם אפשר לברך גם את גילה בת סנם
הרב: ל?
ש. לרפואה שלמה
הרב: גילה בת סנם רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה
ש. אמן.
הרב: תשאיר את הטלפון שלך לבחור הזה ותעמדו בקשר לגבי הרצאה, וגם אני רוצה לסדר לכם מישהו שילמד אתכם. איפה אתם גרים?
ש. בבאר שבע
הרב: בסדר גמור.
כן, שאלה נוספת. מי עוד רוצה לשאול שאלה? הנה הבחורצ'יק פה.
ש. שלום כבוד הרב, רציתי לשאול אותך לגבי עשיו ויעקב, אם עשיו היה חוזר בתשובה אז איך היה עשרת השבטים, כאילו היה פחות או יותר?
הרב: אם עשיו היה חוזר בתשובה זה היה מצב נפלא, אבל שבטים כנראה שהיו יוצאים רק מיעקב בכל מקרה, הוא מכר את הבכורה ליעקב, ויעקב קיבל את הבכורה וקיבל את הברכות והוא היה הבכיר שבאבות והוא היה יותר מוצלח מעשיו בכל מקרה, אז ממילא היה צריך לצאת ממנו כי הוא היה הזרע הנבחר.
ש. ולגבי עשרת השבטים, איפה כל עשרת השבטים שנעלמו?
הרב: מאחורי הרי החושך, איפה שנמצא נהר סמבטיון. יש מי שאומרים שזה בצ'יינה באיזשהו מקום שלא נותנים הסינים שמה לעבור אפילו למטוסים, יש ספר שיצא על נהר סמבטיון ועל המכתבים ששלחו במשך הדורות עליהם והתשובות שהיו עונים להם. והגאון מוילנא אומר שבאחרית הימים אחרי מלחמת גוג ומגוג "ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו", אלו עשרת השבטים שיעלו ראשונה מן הגלות לישראל. והיום רואים שיש הרבה כל מיני שבטים וכל מיני מקומות סתם בעולם, שיש להם הרבה מהמסורת ה יהודים.
ש. זה נחשב בני מנשה, לא?
הרב: בני מנשה, בני משה, יש כל מיני בני, יש גם בברזיל ויש בכל מיני מקומות שיש להם תפילין יש להם מזוזות, חלק יש להם שבת, לא כמו שאנחנו שומרים אבל מושג שבת, יש כל מיני דברים, דברים מדהימים. גם באתר אצלנו שמו כמה דברים.
ש. הרב, משהו אישי לגבי, למשל הייתי באיזה הרצאה אצלך בלוד, אם אני זוכר בלוד או ברמלה, היה חבר שלי שנתת לו שערי תשובה, והחזרת אותו בתשובה בסוף הוא ירד מהדת, כאילו לא ירד ממש הוא קרבתי אותו קצת אבל הוא לא ממש
הרב: לאן ירד, לאיפה?
ש. הוא כבר לא שומר שבתות ועובד בשבת
הרב: ועכשיו יש לו גן עדן?
ש. לא, אני מנסה לתהות
הרב: אבל למה הוא ירד מה קרה?
ש. אני לא יודע, לא שאלתי אותו אישית, אבל לפני כן היינו חמישה חבר'ה שהיינו בשבת סעודות שבת בבית, וחלק מהם נשארו חלק מהם עברו לישיבות וחלק מהם ירדו
הרב: יכול להיות שהאוכל לא היה מספיק טעים?
ש. לא, אבל הוא נראה לי דיבר איתך פעם אחת, אבל אני לא יודע איך לקרב אותו עוד פעם, כאילו הוא רוצה ממש אבל החבר'ה
הרב: תביא אותו לאחת ההרצאות הקרובות אני אדבר איתו שוב
ש. אתה יכול לברך אותו גם?
הרב: למה לא בשמחה, מה שמו?
ש. אהרן בן מולו
הרב: בובוב בום ה' יחזיר אותו בתשובה שלמה מהרה.
ש. אמן, ולגבי איך אני יכול להתחזק בדת יותר, כי לפעמים יש
הרב: אני מציע לך ללכת לישיבה אין יותר טוב
ש. לא, אני בישיבה, אבל זה יותר
הרב: איפה אתה? איפה אתה?
ש. פה לומד בקרית גת
הרב: כן, אז מה הבעיה,
ש. אבל בדת עצמה כשאתה מגיע לבית, למשל עכשיו שהגעתי לבית הכלים אצלנו לא היו טבולים הרבה זמן
הרב: תאכל בחד פעמי
ש. לא, עכשיו זה התהפך, כבר טבלתי את כל הכלים וההורים שלי גם הסכימו לזה,
הרב: נו
ש. אבל אני רוצה לדעת איך אני יכול להתחזק יותר בשמירת העיניים, כל הדברים האלו
הרב: כמה שפחות לצאת לרחוב עד שתתחתן
אה. אתה יכול לברך אותי?
הרC: בטח, אבל אל תפחיד, לאט לאט, מה השם?
ש. אברהם בן וורקניש
הרב: יבבי. אברהם בן וורקינש, ה' יזכה אותך לחזק בתשובה שלמה
ש. אמן
הרב: תגיד לי אתם מבינים את השמות מה אתם אומרים? יש לזה משמעות או שזה סתם ככה
ש. לא, בעברית זה קוראים לזה זהב
הרב: אה, קוראים לך זהבה?
ש. לא, אמא שלי בעבריתז ה זהבה, כאילו הפירוש
הרב: וורקניש זה זהבה
ש. כן
הרב: וורקש זה זהב? רגע זהב איך אומרים?
ש. זהב וורק
הרב: אה חצי, וורק ה וורקינשט, יפה זהבה זכתה. כן
ש. אתה יכול לברך גם את אחותי שתחזור בתשובה
הרב: יו, עוד פעם
ש. לא, זה חשוב לי
הרב: בסדר לאט, איך השם?
ש. דנה בת הוריקנש
הרב: דנה בת וורקינש, ה' יזכה אותה לתשובה שלמה בריאות והצלחה.
ש. אמן אמן תודה הרב.
הרב: כן, תן לבחור פה עם הזקן.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קודם רציתי להגיד תודה רבה, בזכותך אני חזרתי בתשובה
הרב: ב"ה
ש. זכיתי לגלות את האמת. זה לא היה קל, היו עליות ירידות, אני עדיין בתהליך, אבל השאלה שלי היא כזאת, איך אפשר אני, איך אני יכול אישית גם לחזק אחרים בקרב המשפחה, אם מישהו גם לא מעוניין אפילו לשמוע
הרב: לחלק דיסקים, לתת להם לראות את האתר של שופר, יש למעלה מאלף סרטים, יש תשובות לכל השאלות, יש קטעים הומוריסטיים, יש דברים חשובים, יש דברים חכמים, מאד מעניין, להביא אותם להרצאה, לעשות שיעור, לאו דוקא אני, שיעור, להביא מרצה, למצוא איזה אירוע משפחתי, להזמין את כולם להזמין אורח איזה רב שידבר, וכן על זה הדרך.
ש. אפשר לבקש ברכה לזיווג הגון?
הרב: למה לא, מה השם?
ש. יוסף בן לריסה
הרב: ה' יזכה אותך לזיווג הגון מהרה
ש. אמן.
הרב: כן, שאלה נוספת. הגברת שמה רוצה לשאול מאחורה. תרימי את היד.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. קוראים לי מלכה, השאלה שלי, לפני עשרה חדשים בערך לקחתי על עצמי חצאיות, וב"ה הלכתי והכל היה בסדר, ובשבוע האחרון קצת נמאס לי. אבל תוך כדי גם לא נמאס לי, אני ממש רוצה, אז השאלה שלי היא כזאת, אני יכולה לקחת תקופה נגיד לחזור לג'ינסים לטרנינג לא יודעת למה ולהבין שבעצם מה שאני רוצה זה חצאיות, אבל תוך כדי
הרב: יש לי עצה בקיצור, תשני עם ג'ינסים וביום תלכי עם חצאיות.
ש. לא, אבל אתה לא מבין, השאלה שלי היא אחרת
הרב: בבקשה
ש. אני רק דואגת שלא יצא מצב שיום אני אלך עם חצאיות ויום אחר עם ג'ינסים ואז יהיה חילול ה', שאני לא יודעת מה אני רוצה ומה
הרב: נשמה טובה תמיד רוצה טוב ורוצה להדבק בקב"ה ולא להתרחק ממנו. אני בטוח שאת לא רוצה להיות מרוחקת מה' וכשתפני אליו הוא לא יענה לך, את מעדיפה אני מאמין שתהיי קרובה אליו וכשתרצי משהו הוא יענה לך נכון?
ש. נכון
הרב: עם ג'ינסים הוא לא יענה לך כל כך ועם חצאיות הוא כן יענה לך, אז כדאי להיות קרובה לה', להיות בת מלך שמייצגת אותו בכבוד ולא הפוך. את לא גבר.
ש. זה לא קשור
הרב: מה פירוש זה לא קשור?
ש. כי ה' מכיר אותי, אני חושבת, הוא יודע מה אני
הרב: אה, הבנתי, אה הבנתי, הוא מכיר אותך, יפה. ומה עם המצוות שהוא ציוה,
ש. אני משתדלת
הרב: אבל הוא רוצה שתקיימי, לא תשתדלי
ש. אבל אני גם מקיימת
הרב: מאה אחוז אבל גם בחצאיות. יש פה איזה שוטר שמכיר אותך?
ש. למה?
הרב: את גרה בקרית גת?
ש. כן
הרב: מכיר אותך איזה שוטר?
ש. נגיד
הרב: אז את יכולה לעבור עבירות להגיד אתה מכיר אותי, לא? אז מה אם עברתי על משהו, הרי אתה יודע שהנפש שלי טובה ואני קרית גתית ומה הבעיה, אני לא מבינה. אז מה אם יש לך תפקיד של שוטר, כמו שהוא מכיר אותך יש גם מלאכים שמכירים אותך, והם אחראים הם השוטרים, והם מטפלים באלה שעוברים על החוק. למה לך להסתבך עם שוטר מקומי?
ש. טוב תודה
הרב: בהצלחה.
ש. תודה
הרב: לא לשכוח לישון עם ג'ינס.
כן, הנה הבחור עם הירוק.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום שלום
ש. היתה לי שאלה שמציקה לכל הציבור בישראל, למה החרדים כביכול הדתיים התלמידי ישיבה לא מתגייסים, אני כציוני ואני אוהב את הארץ ואלהים נתן לנו את הארץ, ואני מתאמן ואני משקיע לטובת הצבא, ואני לא רואה למה אנשים לא עושים כמוני?
הרב: שמעתי. אתה מאמין באלקים
ש. כן
הרב: אתה מכיר את הרמטכ"ל?
ש. מהטלויזיה רק
הרב: אתה מכיר את ביבי
ש. גם מהטלויזיה
הרב: מי יותר חשוב משלשתם?
ש. אף אחד, אלהים סליחה
הרב: למי צריך לשמוע אם אלקים אומר משהו וביבי אומר משהו, למי צריך לשמוע?
ש. לאלהים. אבל בינתיים אלהים לא שמענו ממנו כלום.
הרב: לא?
ש. הוא דיבר א יתי מתי שהוא, לא, הוא לא דיבר איתי, הוא לא פנה ולא
הרב: הבנתי, וביבי דיבר איתך?
ש. גם לא
הרב: גם לא. אז אתה פט ור.
ש. אבל הוא דיבר, ביבי כן נאם וכן הודיע
הרב: הבנתי, והקב"ה בדיוק בתורה הודיע מה החוקים ומה המשפטים מה מותר ומה אסור, מה צריך ומה מיותר, מי יעשה מה ומתי. יש הלכות מלכים בהרמב"ם איך מנהלים צבא, מי הולך לצבא, מי פטור מהצבע, יש הלכות שמיטה ויובל, כתוב מי פטור מצבא מי חייב בצבא, יש הלכות, הקב"ה קבע בתורתו מי מה מו, והוא אומר שמי שתורתו אומנותו פטור, למה? משום שהוא מחזיק את העולם, לא רק את עם ישראל, "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי" אם לא יהיו לומדי תורה אין לי סיבה לקיים את העולם בכלל. אז מי שלומד תורה מקיים את העולם, לא רק את עם ישראל. אבל, יהיו כאלה שילכו לצבא, מי שלא לומד תורה וזה לא תורתו אומנותו הולך לצבא. רק מה, צריך גם להשתדל שהצבא יהיה על פי התורה, ושהצבא לא יעשה דברים שאסור על פי התורה כי אז זה בעיה גם לחייל שרוצה לשרת בצבא, כי אם מחייבים אותו לעשות מה שאסור עפ"י התורה יש לו בעיה, כי שוב פעם נשאלת השאלה, ה' אומר לא, הקצין אומר כן, מה הוא עושה. אז מי שמאמין בה' יודע שלעבור על דברי ה' הוא לא יכול לעבור. הרי יהודי מצווה אפילו להיהרג ולא לעבור על איסורים שהתורה אמרה, אם יגידו לו לחטוא בשפיכות דמים או בעריות או בעבודה זרה הוא מצווה למסור את נפשו ולא לחטוא, אז אם אומרים לאדם תעבור עבירה וה' אומר לא לעבור עבירה, אז הוא לא יכול לעבור עבירה. אז אם הצבא רוצה גם כאלה הוא צריך לאפשר להם תנאים שהם יוכלו לשרת. אבל אם הוא מקשה עליהם מצד אחד ומצד שני הוא רוצה שהם ישרתו, זה אליה וקוץ בה, וזה חוכא והיטלולא, תחליט - אתה רוצה אותם? יש להם מגבלות. כמו שבצבא מבינים שיש מגורי נשים ומגורי גברים, אז צריכים להבין גם שחייל וחיילת לא יכולים להיות בטנק אחד וגם לא יכולים להיות בשמירה אחת בלילה.
ש. יש כזה דבר צבא של חיילים וחיילות
הרב: לא בכל המקומות. לא בכל המקומות וזה הבעיה. מעבר לזה יש עוד כל מיני דברים שהם לא בסדר ושצריכים לתקן, אם יתקנו אין שום בעיה, כמה יש בסה"כ לומדים? כמה יש לומדים? שלשים אלף נגיד אם הגזמתי,
ש. הם טוענים ששבעים ואחד אלף, ראיתי בידיעות
הרב: בסדר ידיעות מה אכפת לו להוסיף
ש. הייתי בעצמי בישיבה בשישי שבת, בקרית מלאכי
הרב: והיו 772
ש. לא, לא היו כל כך הרבה,
הרב: נכון, אז נגיד שלשים אלף
ש. היו שלש מאות ו, סבבה?
הרב: שלשים אלף אני אומר לך
ש. ראיתי צעירים בגיל שלי שלא מאמינים בצבא בכלל, הם אומרים אלהים ילחם במקומם, אלהים נתן את המדינה והוא ילחם במקומם, הם לא צריכים לעשות צבא
הרב: קודם כל זה נכון, משום שהקב"ה עושה את המלחמות ולא אנחנו, ואם אנחנו היינו עושים את המלחמות לא היינו קיימים מזמן, כי בזמן מרדכי ואסתר לא היה בכלל צבא. אז איך ניצחנו 127 מדינות?
ש. בתקופת יהושע כן היה צבא
הרב: אני מדבר אחרי יהושע, הגענו להמן,
ש. אני לא מכיר כל כך את כל ההיסטוריה
הרב: אני מכיר, וכשהיו חשמונאים והיוונים שלטו בארץ, מי ניצח אותם משפחה אחת - חשמונאי, איך זה יכול להיות? אלא הקב"ה שמר עלינו 3300 שנה עד עכשיו בלי שום בעיה, והוא ימשיך לשמור עלינו אם נעשה מה שהוא אומר, אם לא אז כבר ראינו מה שאפשר שיהיה חס ושלום. אז לכן צריך להבין, מי שתורתו אומנותו על פי התורה הוא פטור ובינתיים גם על פי החוק, למרות שביטלו את חוק טל ודחו אותו עד אוגוסט שימצאו תחליף, וימצאו תחליף.
דבר שני, צריך להבין דבר נוסף, מי שלא לומד תורה ולא ת ורתו אומנותו הוא בלאו הכי מגוייס, אין לו שום הגנה חוקית אז הוא לא מגויס אז מה השאלה? אבל ארבעים וחמישה אחוז מהלא מגויסים השמאלנים ששונאים את ישראל, על אלה אף אחד לא מדבר, אלה אויבי ישראל, מדברים נגד ישראל
ש. אני גם חושב שהם לא צריכים בכלל להיות במדינה שלנו אם הם כל כך שונאים את ישראל
הרב: מה לעשות, אתה רואה, ואף אחד לא יוצא נגדם ואין חוק נגדם ואין שום דבר וכולם בעדם והם מנהלים את העולם. למה הם הבנים של, של של של של של של הבנת? זהו, ועל הדתיים זה הכי קל לעשות עליהום.
ש. כי הדתיים מקצינים את החוקים שנמצאים בתנ"ך ועושים דברים על דעת עצמם
הרב: זה מה שאתה קורא בעיתונות ובטמבלויזיה, אבל אם היית קורא את התורה היית יודע הפוך, שהחילונים מקצינים את עצמם ואת כל החוקים נגד הדתיים.
ש. תודה רבה.
הרב: כן.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. יש שתי זמנים שיבוא משיח בעיתו ואחישנה, נכון?
הרב: או או
ש. או או אחישנה כבר לא יבוא
הרב: מי אמר?
ש. כי רשום זה בעשה טוב, עכשיו אנחנו
הרב: כל זמן שעוד לא הגיע בעיתה עדיין יש אפשרות של אחישנה
ש. אבל אומרים זה לפני 300 שנה
הרב: מי אמר?
ש. הרב ישראל לוגאסי
הרב: לא, הוא לא אומר כזה דבר
ש. אני יכול לתת לך את הספר שלו,
הרב: הוא לא יכול להגיד כי עדיין לא הגיע בעיתה, אם היה מגיע בעיתה כבר היינו בפנים
ש. אומר זה או או כאילו
הרב: שמעת מה אני אומר? בעיתה זה בעיתה ואחישנה זה לפני בעיתה
ש. כן, אבל זה לא השאלה
הרב: כל זמן שלא הגיע בעיתה עדיין לא הגיע הזמן של אחישנה.
ש. אבל זאת לא השאלה
הרב: אז בבקשה, תשאל שאלה.
ש. השאלה היא כביכול שבעיתו יבוא כביכול שנהיה כמעט נ' שערי טומאה, כדי שנקבל על עצמו את הנ' שערי קדושה, אז למה בעצם נתחזק?
הרב: למה להתחזק?
ש. כדי שנכנס לנ' שערי
הרב: נ' שערי טומאה זה שערי האפיקורסות ואנחנו נמצאים בהם כבר
ש. נכון, מפה יבוא משיח, כאילו מהחושך הזה
הרב: אז מה אתה רוצה, מה לא טוב?
ש. אז מפה צריך לבוא משיח, מהגאולה לגאול אותנו, נכון?
הרב: אז מה אתה רוצה לא טוב?
ש. אז למה עכשיו כאילו כביכול להתחזק, הרי בעצם צריך, לא צריך השאלה היא לא
הרב: אתה חושב שאם יהיה שערי אפיקורסות אז אלה שהם אפיקורסים אז הם ינצלו?
ש. לא יודע, זה לא משהו שמטריד אותנו עם משהו שאני מתחזק, זה משהו שכביכול
הרב: אז לכן אני מסביר לך,
ש. מעניין אותי לדעת
הרב: מסביר לך, מי שיהיה בשערי הטומאה באפיקורסות ולא יעשה תשובה הוא ייפגע.
ש. ולמה דוקא עכשיו כביכול הכל קורה, כבר בעצם הכל חומרי גלם
הרב: כשמגיעים לסיום ככה זה קורה.
ש. הרי מה שקרה לפני 300 שנה, כל החומרי גלם כל האייפונים כל המחשבים והיו את אותם מוחות, למה דוקא בתקופה שלנו
הרב: בגלל שזה הסיום של היצר הרע, הוא צריך להשתמש עם כל הכלים להכניס את הטומאה לכל הבתים, לכל המוחות, לכל האנשים, וזה נקרא ספאם - ספאם זה כנגד ארבע דורות, סדום פלגה אנוש ומבול. כל הדורות שחטאו בכל החטאים הכי גדולים שבגללם נחרב בעולם, זה הביא בדואר זבל שנקרא ספאם, כל החטאים האלה נמצאים היום באייפון בסמרטפון וכו'
ש. ולמה לפני 300 שנה לא היה מישהו נגיד כמוך שמחזיר בתשובה, שלא נגיע למצב הזה בכלל?
הרב: זמנים משתנים וזמנים יש להם עת ומתי שמגיע הזמן הקב"ה מחליט את מי לשים איפה. למה בדור של רבי שמעון בר יוחאי לא באה התשובה ולא היה מי שיחזיר את העם בתשובה וכו'? כי העולם היה צריך להתקדם עד הזמן שצריך להגיע אליו. תהיה בריא.
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב הוא יברך את כל הקהל הקדוש, הם ונשיהם ותלמידיהם וכל אשר להם, הקב"ה יתמלא על כולם ברחמים, בריאות שלמה ואיתנה, הצלחה במעשי ידיכם, ישועה קרובה, זיווגים הגונים, זרע חי וקיים, פרנסה טובה, סיעתא דשמיא ותזכו לכל מילי דמיטב. יום טוב חיים טובים.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות