ירושלים - הרב אמנון יצחק שליט"א והרב יעקב יוסף זצ"ל בענין ערבי שירה וזמרים פסולים
תאריך פרסום: 04.10.2010
- - - לא מוגה! - - -
[הרה"ג הרב יעקב יוסף זצוק"ל]
ברשות הרבנים ברשות החברים אנחנו שמחים לארח את ידידנו אהובנו הרב אמנון יצחק החברים הוותיקים מכירים את הרב הרב לא פנים חדשות כאן הרב היה עמנו על הבמה הזו על המקום הזה פעמים רבות אנחנו נשמח כמו שהרב כיבד אותנו הערב הרב יבוא עוד כהנה וכהנה אבל האמת הוא שאני בזמן האחרון לא הזמנתי את הרב והסיבה היא פשוטה כאן בדרך כלל הרוב הגדול דתיים הרב הולך אצל החילונים כדי לקרב אותם להחזיר אותם בתשובה אותכם פחות יש צורך בדבר הזה לכן אני שתקתי אני שמרתי תמיד על זכות השתיקה בנושא הזה אבל כשהרב בלבכי נמצא בירושלים אנחנו נשמח שהרב יהיה עמנו תמיד המשנה במסכת סוכה בדף נב המשנה מספרת כשהיו שמחים בבית המקדש בשמחת בית השואבה תיקון גדול עשו שם התוכנית הבניין של בית המקדש הכל היה מהשמיים הכל בכד השם עלי השכיל ואסור לשנות אפילו משהו כאן בארץ אתה יכול לבקש לעשות שינויים הוועדה של תכנון ובנייה ישנו לך יעשו לך מה אתה רוצה אם אתה מכיר את השפה של המדינה הם המדברים תיתן את המעטפה למי שצריך הכל יהיה בסדר יתנו לך מה שאתה רוצה שמה הכל מעת השם יתברך אסור לשנות כלום אפילו אחי כאן חכמי ישראל בתקופת בית שני נתנו את ההוראה ובנו שם מרפסת בנו כדי שתהיה הפרדה גם בשעת השמחה הגדולה שמחת בית השואבה נשים לבד גברים לבד לבלתי היות שם ערוב שחלילה וחס לא יתערבו אלה עם אלה כל הפוסקים העתיקו להלכה את הדברים האלה והגמרא אומרת לומדת ממה שנאמר וסודה הארץ משפחות משפחות גם בזמן של הספד גם בזמן של צער צריך להפריד כל וחומר בזמן של שמחה אלה דברי הגמרא שהם היו היה הווה ויהיה לצערנו בדור האחרון הכוח של היצר הרע לא תמיד הוא מניח לא תמיד אנחנו מבינים יפה את הדברים פעמים רבות שהיצר הרע מסיט את הנושא לדרך אחרת אומרים לך כל מיני חילוקים פעם דיברתי עם איזה אדם אז הוא עונה לי אומר לי את המחיצה הזו בראו האשכנזים זה לא שייך לנו לספרדים זה לא שייך כך הוא ענה לי האם דברי המשנה דברי הגמרא נאמרו לאשכנזים לא לספר מה השטויות האלה הדברים האלה אינם נכונים בוודאי ברור הדבר ב100 א שכל עם ישראל מצווה כולנו חיייבים בדברים האלה ובפרט בזמן שמחה אני תופס כאן בידי מה שכתבו גדולי הדור לפני 85 שנים בזמנו פרסמו את זה גם כמו דעות אני תופס כאן בידי את המודעה שכתבו כל גדולי הדור על חובת ההפרדה אני לא אקרא את כל המודעה אני אקרא רק חלק קטן ממה שכתוב חוב קדוש מותר להשגיח בסעודות חתונה וכיוצא בהן שלא יכלו אנשים ונשים בחדר אחד כי אם האנשים בחדר מיוחד ואנשים בחדר מיוחד בין בחול בין בשבת ועל הדברים האלה חתמו כל גדולי הדור גם חכמי הספרדים יש כאן את הבית דין התימני שהיה אז בירושלים בראשות הגאון רבי שלום יוסף אלשך יש כאן את החתימות של גדולי הדור חכמי הספרדים בראשם היה ראש המקובלים הגאון רבי שאול דואק הכהן יחד עמו היה אב בית הדין רבי דוד פאפו רבי דוד פאפו היה בתחילת ימיו היה אב בית הדין בבבל בזמנו של רבנו יוסף חיים בן איש חי סוף ימיו היה פו אב בי דין יחד עמו חתמו כל חברי בית הדין כל אותם רבני הספרדים אם זה הגאון רבי יוסף ידיד רבי בנימין הלוי רבי משה עדס רבי עזרא הדיה ועוד כיוצא בהם רבים גם חכמי אשכנזים כמובן גם הם חתמו על הקרוז הזה מי שיירצה אחר כך יוכל לקחת ולצלם את כל זה כל זה אני בא לומ לאפוק מאותם האנשים שמנסים לומר כל מיני חילוקים ורוצים ללכת אחרי שרירות ליבם מתפתים לעצת היצר הרע ובאחרונה הבעיה החריפה עם אותם האנשים שעושים מעשה זמרי זמרי מלשון זמירות שרים ואבל לצערנו עושים את הדברים בצורה לא נכונה אולי הם לא יודעים נדון אותם לכו זכות אבל לנו לנו יש את החובה לא להשתתף באותם המקומות שיש שמה תערובת של אנשים ונשים אם הזמר הזה חובש כיפה או לא חובש כיפה אם הוא חובש כיפה סרוגה חובש כיפה שחורה לא זה ישנה לנו את המציאות המציאות היא כמו שאמרנו שכל אדם צריך להיות אך ורק במקום שיש שמה הפרדה מוחלטת אם אין הפרדה מוחלטת בוודאי שאסור לנו להשתתף באותם המקומות גם אם אותו הזמר הוא מציג את עצמו כדתי כחרדי עם זקן בלי זקן זה לא משנה לנו איך הוא מציג את עצמו אנחנו צריכים להסתכל על המציאות אם המציאות באותו מקום יש הפרדה מלאה יש לך כמו אצלנו ברגע הזה אנחנו פה בבית הכנסת למעלה אנשים בעזרת אנשים כמו שהיה בבית המקדש יש לך הפרדה אין שום בעיה אבל ברגע שאיין הפרדה ויושבים יחד ואותו האדם אפילו אם הוא יציג את עצמו כחרדי עושה מעשה זמרים מזמר באותם המקומות בצורה שנוגדת את ההלכה אדם ר שמיים בוודאי שאסור לו להשתתף באותם המקומות לא יכול להיות שותף לדבר העבירה ב באותם המקומות אני קראתי לכם חלק קטן מהחתימות יש פה יותר ממ חתימות בדף הזה שאני אומר וחלקם הגדול היו גם רבני הספרדים רבני התימנים ואשכנזים וכולם פה אחד הסכימו לכל הדברים הללו הרבה פעמים בשבת חתן לוקחים איזה אולם כדי לשמוח ביחד אתה שואל אותם יש מחיצה אומרים לך לא אנחנו לא עושים מחיצה זה משפחה אנחנו לא מזמינים אנשים זרים וגם זה לא נכון כמו שקראתי לכם את נוסח המודעה והעזרה בעניין זה והסיבה היא פשוטה לפעמים אם אין מחיצה אין הפרדה אלא יושבים ביחד לפעמים האח של החתן עם הבת דוד של הכלה הם אנשים זרים זה לזה לגמרי יושבים יחד וזה לא ישיבה של חמש שניות או 10 שניות כמו שאתה יושב באוטובוס כאן יושבים שעות יושבים הרבה זמן הישיבה היא ישיבת קבע ושרים ביחד היתכן האם וכל להתיר את הדבר אין המנה להתיר בדבר הזה פעם הייתי יחד עם הגאון הרב יעקב טופיק הרב הראשי של בטר הייתי בליל שבת מקום כזה היה מחיצה שמו מחיצה היייתה איזה אישה חצופה בא הוציאה את המחיצה שתקנו באותו רגע הגיע הקידוש הרב אומר אין קידוש אמר אם אין מחיצה אין קידוש לא היייתה להם ברירה החזרנו את המחיצה הכל היה בסדר אמרנו את הקידוש הזמירות של שבת הכל היה בצורה צנועה בצורה מושלמת יושבים הגברים לבד אתה יושב יחד עם החברים עם המשפחה כך צריך לנהוג ולעשות כזה רעה וקדש ואסור לאדם להיגרר אחרי כל מיני שמועות אחרי כל מיני חילוקים ובלוקים שאין להם יסוד בהלכה אני אמרתי חלק מהדברים הרב ימשיך להרחיב את הדברים כיד השם הטובה עליו וחבות כבוד הרב
[כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א]
ישר כוח כבוד הרב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח אמן מאחר וזמן קצר ואחרי הרב סופר שליט"א הצטרך לומר את דברו אני אדלג על מה שתכננתי בגלל האיחור של ההתארגנות של החברים שלי ואני אגע ישר בנקודות שכואבות לי יש דרשה שכתב אותה בהקדמה הקדמה לספרו של הרב משה שטרן הבאר משה שוט הבאר משה שכתב את זה בהקדמה לאחד מספריו והוא מדבר על כמה נגעים וביניהם מדבר על נגע הצבועים והוא הסביר שבזמננו והוא מדבר בשנת תשלג זאת אומרת עברו כבר עשרות שנים מאז שהוא דיבר וכבר אז פרצה המגפה הזו והוא כותב ככה ויש צבוע יותר מנגע האחרון שבזמננו שעושים קונצרט ע כלי זמר תחת כותרת חסידיש קונצרט מעשה כלי זמר תחת כותרת חסידיש ניגונים קונצרט כל מיני שמות שזה הולך עם חסידיש הכל הולך עם חסידי זמר חסידי רדיו חרדי פורץ חרדי הכל הולך עם חרדי מקבל הכשר אם אתה מדביק את המילה חרדי אז אתה עובר וככה כיוצא בזה שמות צועקים כאלו את עיני הקורא כדי ללחות בני אדם תמימים ברשתם ובאמת כל אלה הקונצרטים הם מעשה נבלה מלא שחץ וזימה אסור לשמוע ואסור לראותם ומעשה היה שלפני כמה ימים עשו קונצרט כזה בשכונת בבורו פארק באולם של בית ספר חרדי למדרגת המדינה מדינת ארצות הברית וכתבתי ל להם איך אפשר שהזכירו העולם הגדול לצורך שמש שמץ פיסול השיבו שבאמת טעות בידם מה שעשו אבל בשום אופן הקונצרט לא יהיה נעשה בלא מחיצה בין האנשים ונשים ויעמידו שומר על זה קיבלתי התשובה בתור בוחר הרע במותו אבל שוב שמעתי שהקונספט נעשה בלא שום מחיצה ולא רק בלא שום מחיצה אלא בתערובת ממש באופן היותר גס זה נעשה בלב בורו פארק חרפתנו ולבוש הגדולה ומכיר אני היטב אחד מאנשי מנהלי מזכירי העולם הנזכר לעל שהוא יראה שמיים בתכלית אבל כשדיברתי עמו הצדיק הכל שלא נעשה עול גדול פתאום הצדיק אומר שלא נעשה עול גדול ומדברים בחוץ יותר ממה שנעשה אנשים רכלנים סתם אומרים שהיה שמה פריצות וכ שהשבתי לו שלפי עני ודעתי יותר ממה שמספרים בחוץ נעשה שגגה ושם בפנים דיבר שרה על כל החומרות האלה פתאום נהפך מצדיק רשע והתחיל להגיד מה זה כל החומרות האלה מחיצה ולא לזוז ולא להסתובב ולא לעשות כך וכך ואני בעצמי יודע שאם היה נעשה דבר זה במקום אחר אותו אדם היה צועק כי כרוכיה נגד אחרים אבל מכיוון שנעשה במחיצתו הכל ישר וטוב כה ירדנו ואיין בידינו מה לעשות רק לזעוק ולקרוא בגרון ולהרים כשופר קולנו אולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם כי חיוב מצווה תוכחה גם במקום ספק חיוב הוא זה דאורייתא אז גם אם יש ספק אם צריך להוכיח חיוב ההוא זה אומר הרב שטרן כן משה שטרן שהוא היה פוסק גדול בדורו לפני 15 שנה הוא נפטר והוא היה מקביל לרב פיינשטיין זכר צדיק לברכה אדם תלמיד חכם גדול עצום פוסק גדול ואחר כך הוא מביא כך חידוש פרשת השבוע שעברנו כתוב בתורה ותלד עדה את יבל הוא היה אביא יושב אוהל ומקנה בשם אחיו יובל הוא היה אביא כל תופס כינור ועוגב וצילה גם היא ילדה את טובל קין לוטש כל חורש נחושת וברזל ול תיבת גם אין באור למה צריך להגיד גם תגיד שעדה ילדה את טובל קין נבין גם כן שהיא ילדה לא צריך להגיד כם בשביל מה גם ושמעתי מפי קדוש אדוני זקנים מורים ורבי הצדיק האמיתי הגרים טיגרמן זכר צדיק לברכה שם מקום דמו אף בית דין ני הזל משמו של הגאון הצדיק המוכיח הגדול ארוך בדורו מורנו הרב הלל ש שטיין מקל המי זכר צדיק לברכה לבאר ולפרש הד קטב והוא מתחיל את הפירוש רשי פירש לוטש כל חורש נחושת וברזל לעשות חרב לרציחת הוא היה מכין כלי זן לרוצחים זה תובל קין שתפס אומנות קין אביו שהיה רוצח להרוג בהן בני אדם לפי זה יוב אבי כל תופס כינור ועוגה והיה גם כן רוצח יובל זה אבי כל תופס כינור ועוגה גם כן רוצח איך מי שתופס כינור ועוגב גם כן רוצח המלבים אומר שהיה עושה עוגב עוגב לשון עגבים לכבוש לב אנשים המוזיקה בשביל לכבוש את לב הנשים זה רציחה אז הוא אומר היה גם כן רוצח שעל ידי כלי זמר כינור ועוגב רצח נשמות של השומעים טובל קיין היה גם כן רוצח הוא הגם התפל כמו שקין הקריב קורבן והבל גם הוא הביא אז זאת אומרת תפל לאחיו שהיה עיקר אז מי העיקר פה הכינור והעוגה מי התפל הלוטש נחושת וברזל שעשה חרב לרצוע גופם של בני אדם אבל גדול המחטיא יותר מהאורגזמה וזמירה שנפח בנשמת בני אדם הרהורים רעים רצח בבת אחת מאות בני אדם מוזיקה יכולה להרוג ולרצוח בני אדם הוא קורא לזה רציחה ממש למה כי כוח הפועל בנפעל ואם הזמר הוא פסול אם הוא חוטא ו מחתי הרבים אם הוא מורד בפסקי גדולי הדורות אם הוא עושה ככל העולה ע נפשו בהפקרות הרי זה מחטיא רבים שאיין לו חלק לעולם הבא והוא לא מצטרף למניין אם כן היה יובל אבי כל תופס כינור ועוגב רוצח של רבים בתובל קיין היה ה גם כן רוצח אבל לא רוצח גדול כיובל אחיו רק רוצח יחידים וגם רק בגופם ולא נשמתם ואם כך היה בדורם אתה מה נענה אחריהם כי שמעתי מבני אדם ששמעו את אלה החסידי קונצרט בטעות כי לא ידעו מראש ומתחילה עיקר כוונת הכותרת הצועקת המטעה בני אדם חסיד קצרן אתם יודעים מה זה זה ממש מושך זה מילוני אז כולם רצים שבעצם נענועי הגוף בתנועות הקול בשעת הזמר מביא רוח זימה באוזני השומעים וגרו הדו יצר הרע ועל כן כל שומר נפשו רחק מהם ו מדרכם וישמור נפשו ונפש בניו נותם מצרת וכאן נערכתי עוד שחס ושלום איש ואישה לא יבקרו ולא ידרכו על מפתן פתח שום מהבה וקינה כיוצא בזה כי פתחם פתחו של גיהנום התחתון הוא וסיימתי דרשתי בדברי תנחומים בציפייה לי שועתם של כלל ישראל על ידי משיח צדקנו במרה בימינו אמן זאת אומרת בניורק אה בברום ל הו יש שמלים וכל האנשים ביחד גברים על זה באתי לדבר על זה באתי לדבר אז עכשיו היות ויצא פסק הלכה והפסק הלכה אני מקריא אותו פסק הלכה שמענו חרת נפשנו על הפרצה הנוראה במחננו של ערבי שירה וקונצרטים או מה שנקרא בספרדית חפלות בהם מופיעים זמרים לשיר בפני אנשים ונשים בתערובת רחמנא ליצלן ואפילו שלא בתערובת וכבר אסרו כל גדולי ישראל באיסור גמור את ערבי השיירה אפילו בנפרד זאת אומרת אי אפשר שהתכנסו אנשים ונשים אפילו אם יהיה ביניהם חומה של הפלסטינים אם יעשו חומה כזאת ויישבו נשים פה וגברים פה ויבוא זמר לשורר להם אז אסור להיות בערב כזה להשתתף והזמר הזה מחתי רבים על כן באנו בזה להביע דעתנו דעת תורה א' הופעות מהן אלו אסורים באיסור חמור בין בארץ ובין בחוץ לארץ ב' האיסור חל הן על המארגנים ווהן על המשתתפים גדולים וקטנים אנשים ונשים בכל שכן האיסור על הזמרים שהם תיאה הרבים ג' אשו לעיתונים וכיוצא בזה לתת יד ופרסום להופעות אלו ד' הזמרים המופיעים במקומות אלה שימו לב אין להזמינם לכבדם לשיר בשום אירוע וכן אין לפרסם אירוע שהזמרים משתתפים בו כולל תפילות ואירועים קשרים בכדי לא לחזק ידי עוברי עבירה על זה חתמו כל הרבנים אשכנזים וגם מרן הרע עובדיה יוסף חתם על המסמך הזה לפני כשנתיים יש לי פה את המסמך את הפסק הלכה עם החתימה של הרב זאת אומרת זה אסור באיסור גמור והאנשים האלה פסולים ודאי להיות חזנים והם לא מצטרפים למניין והרב מוצפי הריך בזה פרסמנו בגין זה המלך את כל השאלות ותשובות ששאלנו אותו בעניין זה ואת כל הדרשה שנתן והאריך מהגמרא בסוטה מח והלאה מה גודל האיסור וכולי ולצערנו הרב הם עומדים במרד ולא מוכנים קנע ועכשיו פרסמנו בגין זה המלך שרפו שהרב הגאון הרב דוד יוסף שליטא בנו של מרן הרב הגאון עובדיה יוסף שליטא שחושף את כל האמת על שוקה הזמר הספרדי המוש ח בשיחת טלפון יוצאת דופן שהתקיימה ביני לבינו בערב חג הסוכות סיפר הרב על פגישתו הקשה עם יעקב שוקה בשיחת הטלפון הזאת סיפר לי הרב את הדברים הבאים לפני שלוש שנים משהו כזה דיברתי עם שווקה יחד עם דודו הרב שמואל שווקה והרב דיאמ את ראש הכולל שלו שם בדיל דיל זה שם המקום העיר שלושתינו דיברנו על ליבו התחננו אליו ממש והוא לא הסכים לשנות את דרכו אחרי שהוא הופיע פה בירושלים נגד פסק של כל גדולי הדור ועשה במרד ומעל והרב טוביה ויס הגיד של העדה החרדית שלח לו מכתב הוא ביזה את השליח ולא הסכים לקבל את המכתב ועשה את ההופעה למרות הכל אז הרב דוד נסע אליו לדיל לנסות לשכנעו הטענה שלו היייתה למה הוא לא מוכן לחזור בו פרנוסה פרנוסה הוא מורד בתורה ובגדול בשביל פרנוסה מי זן מי מזין הקדוש ברוך הוא ואתה אומר לקדוש ברוך הוא אני לא סומך עליך אני לוקח 25,000 דולר הופעה בערב אז איך אתה רוצה שאני יכול לוותר על זה כל ערב איך אמר הרב עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס אז הוא לא מוותר והרב הגאון דוד יוסף מספר כך ישבתי עם הגי ואד הרב טוב יביס על כל העניין באריכות והגעתי איתו להבנות והסכמות והוא סיפר לי את כל מה ששווקה עשה וכל מה שאני נכנסתי לעניין ואחר כך הבטחתי לרבי שאני אדבר איתו בעצמי ונסעתי לחוץ לארץ עד ש הסכים לבוא וישבנו ודיברנו איתו קשה מאוד גם הדוד שלו הדוד שלו הוא תלמיד חכם גדול מאוד וירא שמיים הרב שמואל שוקה והרב דוד מוסיף ומרחיב על הפגישה שהייתה ואומר אני קבעתי איתו פגישה הוא לא רצה לבוא ניגשתי אליו בכולל הוא לומד כמה שעות לפעמים עם איזה אברך ביקשתי ממנו הוא לא היה מוכן הבן ש של מרן מגיע אתה כל פעם נכנס למרן מבקש ברכות הבן שלו מגיע אתה לא מוכן לדבר איתו לא מוכן לדבר הוא יודע מה רוצים ממנו לא מוכן ואז ניגשתי ראש הכולל שלו ואל דודו רב שמואל שווקה והם הכריחו אותו לבוא ישבנו ביחד וסיפרתי להם את כל הדברים את כל הטענות של הרב ויס גם על הפריצות וגם על כל הדברים גם על ההתנהגות המאוד חצופה שלו כלפי הרב ויס ואז הם התחילו להטיף לו מוסר ביחד ואז הוא התחיל להגיד פרנוסה פרנוסה כמעט עשה מזה שיר ואז אני התחלתי לצעוק עליו בצורה תקיפה מאוד איך יתכן שבחורות עומדות ושולחות לך נשיקות באוויר והבחורות משתוללות ורוקדות מולך ואתה רואה פריצות כזו מול העיניים שלך איך יתכן דבר כזה איזו מין טענה זו פרנסה איזה מין טענה שלפעמים אתה תורם לצאת למוסד לילדים מוגבלים איזה מין טענה איזה היתר יש לך הכל מצד היצר והרב דוד מספר לי צעקתי עליו קשות דיברתי איתו קשה מאוד והם הצטרפו אליי ואמרו לי אנחנו אוסרים עליך אנחנו לא מסכימים בשום אופן והם דיברו ודיברו כמו שדיברו אל הקיר דיברתי איתו במיילים קשות מאוד וצעקתי עליו גם ראש הכולל שלו הרב שלמה תלמיד חכם רב חשוב יהודי ירא שמיים חרדי רציני וגם דודו רב שמואל שווקה גאון בתורה פוסק הלכות ביחד שלושתינו ישבנו ודיברנו איתו קשה מאוד תקיף מאוד אני בעיקר דיברתי והם הצטרפו לכל הדברים שאני אמרתי ומי שהיה קצת בעניינים זה הרב ספרנוביץ מתואר המחנה ואז הוא מספר ככה הרב דוד ניגשתי עם הרב ויס דיברתי עם אבא שלי מרן הרב עובדיה יוסף שליטה בעל פה והוא הצדיק אותי והסכים לחתום על המכתב של הרב ויס זה שאמרתי שהתפרסם אני אישית נסעתי דיברתי באריכות עם שווקה ביחד עם הרבנים שלו דיברנו בשיא התקיפות ו כמו שדיברנו אל הקיר ועוד מספר הרב דוד נקודה חמורה ביותר מה שאמר הגאווה טובי יס שליטא הרב ויס אמר לי שכל החזנים הגדול הסכימו אבל כולם אמרו לא ייתכן שאנחנו לא נופיע ושווק יופיע אז אם שוקה חותם הכל תלוי בזה הכל יקום וייפול על מה שוק יעשה גם מרדכי בן דוד אמר את זה גם אברהם פריד וכל החזנים ובגלל שוקה הכל התפורר אז עד היום עוון כל מחטיאי הרבים תלוי בצווארו של איש זה ואני יצאתי כנגדו עוד פעם עכשיו הוא הופי בקיסריה שני ערבים מילה 4000 ועוד 4000 במרד ו במעל כל פנייה שפנתה אליו הוא דוחה בקש אחר כך הוא הופיע ברחובות פעלתי עם הרב קוק הרב קוק פנה אליו רבה של רחובות פנה אליו אמר לו אני מבקש ממך לא להופיע בעירי בתערובת אנשים ונשים אמר לו יש לי היתר ממורי ורבי הרב ראובן פיינשטיין איפה הרב עובדיה נעלם אין עכשיו יש חדש הרב ראובן פיינשטיין נו הרב קוק הרים טלפון שלום כבוד הרב האם כבודו נתן היתר לזמר שוקה להופיע במעורב אומר אני לא מכיר אותו מעולם לא פנה אליי יש הקלטה של הדברים שלו דיבר בכולל בחריפות אמר שקרן רמאי הבן אדם לא בוחל בשום דבר אז עשינו שמה סיכול ממוקד הוצאתי קרוז בקולי שאומר להתרחק מן המושחת ואסו ללכת לשם ומי שיגיע לקה בעוונו במקום 5000 הגיעו 1600 שהם גרדו אותם גם המזרחי וכל מיני מקומות במקום 150 שק כרטיס 45 שקלים הם הפסידו 400 אל שקל אבל הוא לקח את הכסף נסע הביתה מי שהפסיד זה הערייה אבל את כל החילול השם והמרד ומעל הוא עשה וא חוזר לפה הלוך חזור להכעיס עכשיו הוא לא יחידי אותו דבר פריד מופיע בתערובת אנשים נשים קבוע קבוע אותו דבר מרדכי בן דיוד אותו דבר יניב בן משיח אותו דבר מידת טסה אותו דבר הזמרים הספרדים האחרים חיים ישראל ויצי קשל וגד אלבס כל אלה עושים מה שבראש שלהם יש רדיו קוראים לו כל בעורמה והוא מביא אותה בדווקא אני יוצא נגד בשם כל הגד לא בשמי זה לא הפסק שלי אני לא פסקתי אני לא פוסק והם עושים במרד ומעל ומשמיעים ומראי ומקליטים אותם והכל והכל להכעיס עכשיו היינו אצל הרב אלי אושי והרב אליוש אמר להכין איזה נוסח מסוים שהוא בעזרת השם יחתום הרב שטיינמן והרב קנייבסקי אמרו גם כן שיחתמו הרב ווזנר כבר חתם על פסק בנוסף למה שקראתי שאסור להשיר את השירים שלהם אפילו בחתונות ואפילו בסעודות מצווה זאת אומרת יש בעיה אמיתית אם אנחנו לא נבלו ולא ננצח אותם במלחמה הזאת הם ינצחו אותנו וכולנו נדרדר לתהום כי המוזיקה הזאת שתבינו מעבר למה שמורדים במה שאומרים חכמים הם מביאים סגנונות שהסגנון האלה הם סגנונות של גויים מאפריקה פרימיטיביים שמטרתם אריות ומטרתם עבודה זרה וכישוף משמה זה בא יש לי חוברת שהוצאנו של הרב לופט ועד הנגינה יהודית כאני מחלק אותה בחינם הדפסנו 10 אל ומדפיסים עוד לחלק חינם שאנשים יהלה מושגים מוזיקת רוק אן רול דחו אותה אפילו אמריקאים שהגיע לפני 6 שנה לארצות הברית הנשיא אייזנהאור דיבר לאומה בגנות המוזיקה הזאת ואמר איפה הצניעות והמוסר של אמריקה שהבאנו את הרוקנרול אלינו זה מוזיקה גסה קצבית שהיא פועלת על האנשים עשו מחקרים בעכברים חוץ מכבוד המקום כמותכם עשור לקחו כמה סוגים לה וכאלה השמיעו לחלק מוזיקה שהיא רוקן רול ולאחרים מוזיקה קלאסית העכברים שהיו בצד הזה ששמעו מוזיקה קלאסית נתנו להם לעבור דרך מבוך הממוצע של כל אחד מהם זה לעבור את המבוך תוך חמש דקות אלה ששמעו מוזיקה קלאסית עברו אחרי שמיעת המוזיקה קלאסית בדקה וחצי אלה ששמעו את המוזיקה חצי שעה לקח להם הבלבלה של המוזיקה החוקר שעשה את זה הוא לא עשה את זה יום אחד הוא עשה שלוש פעמים ביום במשך כמה שבועות אחרי זה הוא רצה לעשות עוד מחקר נוסף אבל לא נשארו לו עכברים למה אלה של רוקן רול הרגו אחד את השני מטרף עשו מוזיקה כזאת עם פרחים פרחים ששמו מפה משדר שמשדר ומפה משדר הפרחים שגדלו פה הטו את עצמם לברוח מהמוזיקה הזאת ואילו אחרים היטו את עצמם לכיוון המוזיקה הקלאסית אלה ששמעו רוק אן רול נבלו יותר קצר מזמן חייהם ואלה גדלו יותר מהר זה מחקרים בדוקים מופיעים בחוברת השפעה על אנשים אותו דבר המוזיקה משפיעה יש בחוברת דברים רבנו בחיה מהגאון מהחפץ חיים מהרבה הרבה גדולי דור שאומרים מה פועל את המוזיקה רבנו סעדייה הגאון כתב 10ה מנגינות ניגונים איך עושים את הניגונים שהם מותרים הכוזרי מזכיר בעניין הנגינה שבחה וגם מה היא גורמת חלילה להיפוך אפלטון אריסטו קונפוציוס החכם הסיני כולם כותבים בשבח ובגנות אלישה אחר אלישה אחר מה איתו יצא ל תרבות רעה למנדה אמר בגלל זמר יווני הוא שמע נגינה של טריפונס לא שיר יווני זמר יווני מזמר יווני אפשר שתנה קדוש יצא לתרבות רעה יש גמרא שרב שלה פעם פגש את אליהו הנביא ואמר לו מהכ עבית קודש בריך הוא אמר לו אומר שמעת של כל החכמים אבל שרבי מאיר הוא לא אומר אמר לו למה הוא לא אומר שרבי מאיר הוא אומר כיוון שהוא לומד תורתו של אחר אמר לו אבל רימון מצא תוכו אכל קליפתו זרק מיד התחיל הקדוש ברוך הוא להגיד שמועות מרבי מאיר מה הטענה מה הפרחה שאמר רב שלה שהקדוש ברוך הוא נתרצה פתאום לשמוע אמרתי חידוש בדבר מקווה שיתקבל על דעת הרב גם אמר לו תוכו אכל קליפתו זרה גם הרב עושים ככה לוקחים רימון מה עושים אוכלים את התו זורקים את הקליפה מה הבעיה מה מה מה האמירה פה אומרת מה זה איפה זה קליפתו בתוך התורה שלו איפה זה כשלומדים תורה ויש ניגון זמר יבני בפנים אז התורה הם קליפס קליפות קליפות זה הכל מעורב עם קליפות כמו שאדם שיש לו דעות זרות או שהוא קורא בעיתונים או בספרים חיצוניים הוא ילמד תורה התורה שלו לא נקייה התורה שלו מעורבת פעם הרב פיינשטיין דפק באיזה כינוס שהוא אמר דעתו ולא רצו לקבל הוא דפק אמר צריכים לשמוע את דעתי אמרו לו למה אני מעולם לא נגעתי בעיתון לא שלא קראתי דעתי דעת תורה שרופה אדם שרק מטמא את עצמו בספרים חיצו אז כבר השיקול דעת העומד שלו כבר מתחיל להשתבש זמר יווני לשמוע לא פסיק מפו ואתה לומד תורה זה מערבב את הכל אז מה אמר רב שלה הוא ידע רבי מאיר לברור את הקליפה מתוך התורה שלו הוא ידע הוא הכיר את ריבו הוא ידע מה להוציא מה אסור מה מעורבב פה שהוא לא תורה טהורה וככה היה יכול ללמוד את התורה שלו נו אז למה הקדוש ברוך הוא לא ידע את זה צריך לחכות שרב של יגיד אלא הקדוש ברוך הוא כשרואה שלמטה כבר יודעים שרבי מאיר הוא יחיד בדור שיכול לברור באמת את הקליפה מתוך התורה של אלישה אחר נו אם שמה כבר יודעים שזה חריג אז אפשר כבר להגיד את השמועה מפיו בסדר או לא עובר עובר עובר מכל מקום הנקודה היא ברוך תהיה רק שנייה שנייה בקיצור ממה שאנחנו מבינים אז יש בעיה מה הבעיה זמרים שהם עוברים על דברי חכמים או שם שרים שירים בסגנונות פראיים או שהם מופיעים ורוקדים כמו נחשים עם עשנים ועם כל מיני זיקוקים וכל מיני דברים כבר פסקו עשרות פוסקים ספרדים עוד מזמן הרב משש מנוחתו עדן והרב כדורים מנוחתו עדן ועוד כל אלה שפסקו עוד בדור הקודם שאסור את כל הדברים האלה לא בהופעות לא בחתונות ולא בשום מקום והם מערבבים הכל גם מורדים גם שרים שירים פסולים והם של גויים אבל לא גויים שזה מוזיקה של מעלה ושל מלכות או דברים שניתן לשמוע כמו שאומרת הגמרא אלא של טינוף יש דוגמה סגנון חדש שקוראים לו רפ טקט ק ק ועל זה מלבישים דברי תורה טק טק ט ככה וזה שירים שכולם שירי זימה האפריקאים הכושים ששרים אותם הכל זה מילות שאי אפשר לסבול אי אפשר זה מרד כנגד האנשים הנורמליים כל המוזיקה היא מוזיקה של מרד כמו שהיו זורקים אבן למרקוליס ועושים על הפעור שזה היה לבזות את האלוהים שלהם ככה זה עשו מוזיקות למרוד והם מודעים הם מודעים אלה שיצרו את המוזיק האלה שהכוונה שלהם למשוך את לב הצעירים אליהם ואז הם משועבדים להם הם יכולים לייצר תקליטים כולם חייבים לקנות את התקליטים שלהם וככה הם שולטים על כל הציבור הם נקראים אל אלי הזמר מה עשיתי קניתי מגרסה ואמרתי לכל היהודים שיש מצווה לקיים באלילים גרו סיגרסון והם מביאים את הדיסקים בשקיות לארצות עשרות אלפי דיסקים כבר נגרס במגרסה היייתי אצל הרב שטיינמן שליטה ואמרתי לו כבוד הרב אני אומר לציבור לגרוס את הדיסקים שלהם אמר לי טוב מאוד טוב מאוד טוב מאוד אמרתי לו הרב מברך אותי על זה אמר שתצליח תצליח רב גאון אשכנזי ממתי אשכנזים שוברים דיסקים אבל כבר מבינים שאין פסע נגע אי אפשר לעצור אותם הם שולטים בקול הם קובעים את הקל עיתונים לא כותבים נגדם כי הם מרוויחים מהמהם רדיו מתפרנסים מהמהם אז לא יוצאים נגדם האמרגנים המעבדים המלחינים כולם זה חבורה אחת ששולטת על כל הקהל והם קובעים עכשיו זה יותר חמור אפילו מצניעות למה זה גורם להפך מצניעות לפריצות אבל מה מיליונים שומעים אותם כל יום מיליונים כל החתונות כל הבריתות כל הבר מצוות בשבת ביום טוב ברכב בבית במטבח כולם שומעים מוזיקה של מי שלהם והם מחדירים את המוזיקה זאת וכבר אדם לא יודע מה מותר מה אסור וכוח הפועל בנפעל אומר החפץ חיים במשנה ברורה שאם משמיעים שיר עגבים לתינוק זה פוגם בנפשו מה תינוק מבין הוא מבין את המילים הוא לא מבין את המינים הוא שומע איזה ניגון מה זה משנה אם שרים לו נאמי נומי או שרים לו עגבים לא נומי נומי לא אבל זה כן זה פוגע בנפשו אז אם תינוק שהוא לא מתפעל הוא רק סופר זה כבר פוגע בנפשו כל שכן המבוגר שהוא מתפעל מזה זאת אומרת תראו כשיש מוזיקה מיד כולם מתחילים עם הידיים לזוז ועם הרגליים לקפוץ ויש כאלה קמים וקופצים ביום בחתונות ראיתם איך זה אין מנערים אחד את השני אין ריקוד כזה אין ריקוד כזה מכובד לאט לאט אין דבר כזה גוררים אותך לבפנים ויאללה מנערים שטיחים ועושים סיבובים ועוד מה לא עושים ותנסה להגיד להנמיך את המוזיקה אין דבר כזה צועקים כולם תרים אתה רוצה לדבר עם הרב אתה לא יכול לדבר אף אחד לא שומע את השני כמו מכת צפרדעים שהיה צריך משה רבנו לצאת מחוץ לעיר בשביל לדבר עם ה הוא לא שומע את עצמו זאת אומרת אנחנו צריכים להבין שאם אנחנו לא נעמוד בפרץ וברור שאסור ככה פסקו הפוסקים אסור להשתתף בחתונה כזאת או בשמחה כזאת אם אתה מגיע ואתה שומע עשירים כאלה אתה צריך למחות אתה צריך למחות ואם לא שומעים לך אתה צריך לקום ולצאת וכבר עשו את זה כמה אנשים וברוך השם בחלק מן המקרים נענו להם ושינו את המוזיקה אבל זה קידוש השם שאם בדור הזה מה שלא הצליחו הרבה הרבה הרבה הרבה תקראו בערך שיר בפלא יועץ מה הוא כותב שאפילו אם יבואו 1000 רבנים יגידו לא שומעים להם ויש לנו סיעתא דשמיא שבדור הזה כן שומעים כן שומעים איך אם המשפחה שלך מה שיש שמה מנגינה מה זה משנה יש להם פריבילגיה אצל הפוסקים הפוסקים אמרו שכולם למע את משפחתך זה דין אחד לכולם גם אם המשפחה שלי לא שלך אח שלי יש לו חנות והוא מוכר דיסקים ברגע שאני התחלתי לצאת עם הנושא הזה החוצה הודעתי לו שהוא צריך להעיף את כל הדיסקים אצלו בחנות אם לא אני מפרסם אותו למחרת לא נשאר דיסקים ואם צריך לחפש עבודה אחרת שיחפש משה א גם אם צריך בני לוי בני לוי כשהקדושים מי לשם אליי לקחו איש חרבו ועשו מה שביקש משה רבנו התורה של לא יודע קונצ אנחנו צריכים לקיים מה שתורה אנה עבדה דקדשה בריכ אתה מכיר את זה בוא נשיר אקד י א אנו אנו קדשי קודש בריך א אנו אנו עבד קודש הברך אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוך הוא אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוכו אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוך הוא אני אתה בהוא עבדים של הקדוש ברוך אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוך הוא אני ו עבדים של הקדוש ברוך הוא אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוך הוא אני אתה והוא עבדים של הקדוש ברוך הוא מה יותר טוב זה או ק כן כן אז יהודים יקרים הרב מוצפי אמר בסקומב לשבור את הדיסקים ובפרט אז אנחנו מוכנים לקבל מכל הארץ דיסקים לגריסה אצלנו במגרסה אנחנו גורסים את הכל ומאבק הגריסה אנחנו עושים אנדרטה לזמרים הפסולים מעגילים עשינו כתר תורה מזה נעשה אנדרטה לזכר הזמרים הפסולים כי אנחנו מקווים שכולם יחזרו בתשובה אחד כבר חזר קוראים לו הרב זכיאל הגיע לבית דין של הרב בן ציון מוצפי קיבל עליו עול מלכות שמיים חזר בתשובה התוודה קיבל 39 מלכות ולא לא כואב לא כואב לא כואב זה רק ככה נגיעות תזכורת תזכורת הוא קיבל תזכורת וברוך השם מעכשיו הוא שר ומשורר רק שירים שהם מותרים יש לו מחברת מה שמותר הוא שר מה שלא לא עכשיו הוא לוקח הפסקה חודש לא מופיע בכלל כי הוא מכין 20 שירים חדשים בנגינות ולחנים שהם יהודים עד כמה שאפשר לא קשורים למוזיקת של הגויים הפסולים האלה ובעזרת השם הוא הראשון יש עוד שניים כבר בדרך שאמרו שהם מסכימים אני צריך לדבר איתם ומקווים שעוד יבואו יותר ציון גולן זה בעיה אחרי שהוא הבטיח לרב ובהצטיינות הוא ארבע פעמים נתפס שעובר על הדברים מי שזוכר את מה שהוא אמר אז הוא אמר שהוא יפסיק להרקיד ריקודים מעורבים והוא יופיע רק בהפרדה הוא יופיע על טהרת הקודש והוא יופיע בקדושה ובטהרה אלה הלשונות שיצאו מפיו לאחר אריכות דברים ודרשת בר מצווה ואחרי זה הוא עבר על הדברים ארבע פעמים יעדנו אותו במצלמה שלצערנו הרב הוא ממשיך להרקיד אנשים ונשים ופעם אחת עם ויילון כמו של אמבטיה חוץ מכבודכם אבל כולם רואים את כולם פעם אחרת בתימני דבים המלח שהוא נמצא שמה רקיד נשים לפניו פעם נוספת בגן שמואל ש הופיע שמה ועשה זפה זפה זה הקבלת פני חתן וקבלת כלה ו חברותיה וכולם רוקדות לו על הבמה ועוד פעם אחת השם ירחם לא להזכיר הוא היה באולפן השקוף ולא אגלה לכם מה הוא עשה שם אולפן שקוף זה חדר עם זכוכיות בחוף הים ומופיעים שמה וכולם רואים אותו מהחוף אז זה היה אחרי שהוא הבטיח אבל מה לעשות ככה זה לצאת מזה זה לא כל כך פשוט לא כן הוא בתהליך 30 שנה ואולי עוד 30 שנה הוא יגיע לתהליך מוגבר אבל בינתיים 30 שנה וקצת הוא ממשיך אם הוא לא יכול להתאפק וכבר אחרי שהוא הבטיח ארבע פעמים אנחנו תפסנו אותו ב בים המלח זה לא היה מפורסם בכלל שהוא יגיע כי הוא הבטיח באצטדיון שהוא לא יופיע בתימניאדה והוא חזיר 8,000 שק הוא הפסיד אבל לכן לא היה מפורסם והצלחנו לעלות על זה ושכרנו שמה חדר ליומיים 1500 שק בשביל שנוכל להביא את התעוד כי אנחנו אנשים מאוד מסודרים לא מדברים בלי עובדות אז דאגנו לטעת את הדברים לחבוש כפיים שהוא על העני בקשה מכל מקום יהודים יקרים ראש הפעות לעשות ו חרב החרים יפחדו קודם כל קודם כל זה נכון אבל אם אתה לא יודע הוא מוחרם על ידי כל הפוסקים שפסקו אם אמרו אם אמרו שהזמרים האלה הם מחתי הרבים אז זה כבר מספיק
כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).
כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.
כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
בוקר אור לרב. אין מילים ב"ה פשוט מדהים איך שהרב נותן להם תשובות ובו זמנית מצחיק מלא הומור הרב יודע להגיע ללב של כולם עד כדי שהם חוזרים בתשובה. (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח עצום לרב היקר על הפעילות המבורכת בדגש על ההרצאה המדהימה לתלמידי התיכון. (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
כבודו ב"ה היום שמעתי הרצאה שלך, ותוך כדי חתכתי ירקות ופתאום נחתכתי באצבע מהסכין (ל"ע). הייתי בהלם! לא ידעתי מה לעשות?! שטפתי את האצבע המדממת והתחלתי לשיר 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) להפתעתי הצלחתי להגיע לארון תרופות לחבוש את האצבע לא רק שהדימום ישר פסק! עד עכשיו אין טיפת כאב או דופק במקום!! דבר לא טבעי בעליל בחתך עמוק שכזה!!! ישתבח שמך לעד בורא עולם ששלח לנו שליח כמוך בדורנו! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).