נתניה - להזהר מן האכזריות
תאריך פרסום: 15.07.2024
- - - לא מוגה! - - -
(כניסת הרב שליט"א..., ברקע השיר ממחרוזת קפז: 'הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו אין קדוש כשם!'.
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירויח
הערב יהיה לרפואת אלון בן ג'קלין המחלה בגופו תעלם ותעבור לסנר לפני הכדור בראש ויהיה בריא בגופו ונפשו ויזכה ל קידוש השם אמן זיווגים הגונים מהרה לטל ניתי אריאל ואדוה בני ליעת מהרה הערב גם לעילוי נשמת אמנון בן שרה שרה בת חנה אהרון בן יונה רגינה בת מסעודה פנחס בן מיסה ולעילוי נשמת הוריים נחתם עדן
אנחנו בהרצאות האחרונות עומדים על הנקודה עד כמה חמור להונות לצער יהודי ומה המחירים הכבדים שמשלמים על זה אם לא מתפייסים
כידוע כל עבירות שאדם עובר במשך כל השנה יום הכיפורים מסוגל לכפר יש לזה חילוקי כפרה אבל יש דבר אחד שיום הכיפורים לא מסוגל לכפר זה עבירות בין אדם לחברו אם אדם לא מפייס ולא מרצה את חברו על מה שהוא ציער אותו פגע בו הזיק לו וכולי לא נמחל לו אפילו 50 שנה 50 כיפור יחזור בתשובה וילמד תורה ויהיה צדיק והכל לא יעזור לו שום דבר בשם הצדק מסוגלים בני אדם לפרוץ כל מחסום של אנושיות בסיס הכל זה בשם הצדק לבד מעונשה שמיים חמורים שצפויים לאנשים כאלה גם בעולם הזה נגרם להם בעתים סבל בלי שוער המאירי כותב בשוה מ לעולם יזהר אדם ממידת האכזריות בצרות העין אלא ירחם משלו על הצריכים כמה בני אדם מתים בסיבת האכזריות וקולר תלוי בצוואר מי שבידו לרחם ולא עשה אז הוא אומר חייבים להיזהר מאוד ממידת אכזריות וצרות עין וצריכים לרחם משלו על הצריכים ואנשים מתים בסיבת אכזריות זאת אומרת הוא לא רוצה להתפייס הוא לא רוצה לרחם הוא לא מוחל זה יכול לגרום לאנשים למות בגלל זה אבל הקולר יהיה תלוי בצוואר של מי שלא ריחם ומי שלא התפייס חסיד מיקירי ירושלים התגורר באחת השכונות הוותיקות דבוק היה בתורה מרבה בלימודיה והיה נוהג לשכב לישון להשכים בעוד לילה חצות הולך לטבול במקווה טהרה ואחר כך שם הביתה להגות בתורה ובספרי יראה עד תפילת הנץ היה לו שעון גדול מה שנקרא אורלוגין מכירים אותו זה שמתנדנד ו השעון הזה היה מעורר אותו מדי לילה בשעה קבועה כולו היה נשמע למרחוק יום אחד בדירה למטה הגיע סוכר חדש שריד מן הכבשנים הוד מוצל מאש ששכל את הילדים ואיבד המשפחה התרומם מן ההריסות עלה לארץ ישראל התיישב בעיר הקודש אבל הוא רצוץ ושבור ברוחו ו מצבו הנפשי ניכר על פניו עיניו שקועות בחוריהן סדר יומו מסתיים לפנות ערב והוא מגיע הביתה עולה על יצועו מנסה לישון אבל תמיד חוזרים לו בלילה סיוטים שעמדו לנגד עיניו בשואה שומע זעקות סבל ו נהימות רעב חש על גופו ערמות של גופות שכיסו אותו פעם מבועת מנביחות כלבים שולחו בהם ורק לקראת חצות שוקע במין שינה חסרת מנוחה ואז בדיוק השעון מלמעלה מתחיל בסדרת הצלצולים לא רק החסיד מתעורר גם הפליט למטה ואחר כך הוא כבר לא יכול לחזור לישון עייפו מכריעה אותו קשה לו לתפקד יום אחד החליט לעלות לחסיד למעלה ולספר לו שהשעון מקשה עליו לישון חסיד קיבל אותו במאור פנים שמע בתשומת לב את הבקשה ומר לו בחיוב שהוא סיק את הצלצול והרגיע אותו אבל בבית היה עוד מישהו ששמע את הבקשה וזה לא מצא חן בעיניו הנכד של החסיד שהיה לומד עם הסבא והפריע לו איך בן אדם בא לדירה חדש ומחליט לנהל את הסבא הצדיק ולמנוע ממנו את אפשרות ההשכמה שהוא רגיל שנים רבות בגלל שזה מטריד אותו יש עוד דירות בירושלים קשה לך תעבור דירה אבל לבוא ולקבוע במסמרות שאתה לא יכול לישון שהסבא יוותר לא הספיק לו ההבנה הזאת לקח עוד שני חברים באו אליו בשעה שהוא נח על כיסא למטה ופנו אליו בחוצפה ואמרו לו באיזה עוז אתה יכול לבוא ולבקש בקשות כאלה כשאתה דייר חדש ולשנות פה את הנהלים ומה שקורה כאן הפליט נבהל אפשר להבין אותו הוא כבר רגיל לדברים כאלה ואיומים שעברו עליו אבל הנכד לא הסתפק וטלטל גם את הקורסה ואיים עליו אם ישוב על המשגה להטריד שוב את הסבא הם ידאגו להעביר אותו מקום הפליט היה חיו כסיד הוא כבר לא לא לא הבין שהוא בארץ ישראל והוא לא האמין שיהודים שומרי תורה ומצוות עומדים מולו גם השפה שלו לא היייתה בדיוק רותה כדי לקלוט את האיום אם הוא ממשי על חייו או לא אבל הם נדמו לו באותה שעה כמו בריונים גלוחי ראש שנטלו ממנו את הכל והוא כבר זקן וחלוש ושבע ימים חולה בגופו ונפשו לא יכול לעמוד מולם אם היו הבנים שלו בחיים היו עומדים לצידו בסופו של דבר הסתלקו הנערים והתיר לעצמו לנשום מעט והחליט אין מה לעשות שיצלצל השעון ותמנע השינה ואם נגזר עליו לסבול אין מנוס יסיים את חייו באי נוחות נוספת הבחורים היו מרוצים מיהרו לעלות לסבא הודיע לו שהם שוחחו עם השכן והוא הסכים שהסבא ימשיך להפעיל את השעון כמובן שהוא לא חשד כלום ולא הבין שנעשה פה עבל גדול והצלצול הרגיל נשמע בלילה השני מה הוא עושה הולך קודם למקווה איך שהוא יורד במדרגות נכשלו רגליו זו בזו הדרדר במורד המדרגות נחבת [מוזיקה] כולו הובהל לבית החולים על גבי הלונה ותהום כ העיר כ העיר ירושלים הכירו אותו אחד מהחשובים שבה שבועות ארוכים אושפז לאיחוי השברים וריפוי הייסורים כשהשתחרר למרבה הצער לא יכול היה להמשיך כבר בסדרי חייו השיקום היה ממושך את שארית ימיו נאלץ לעביר בבית צאצאו לאחר מכן במושב זקנים צלצול השעון כבר לא בקע בדממת הלילה בשכונת ירושלים תרדמת של הפליט האומלל שהזדהו וכאב את מה שקרה לשכנו החסיד כבר לא הופרעה אבל שלושה בחורים אומללים הוקו בדי עוון נורא ימים בלילות הם התיישרו על העול הנורא שהביאו במו ידיהם ביקשו אלף סליחות ועדיין הוסיפה לנסר בחייהם החרדה מדין שמיים הנורא והיום עוד שיקבלו על מה שהם גרמו לסבא ולפליטים ש יום הכיפורים מכפר אמר אחד הצדיקים אני לא פוחד משום דבר בעולם מלבד מהנחה יהודית שיוצאת מלב נשבר זה הפחד הכי גדול אם יהודי נאנח כתוב שערי הונאה לא ננעלו מה זה הונאה כש מצערים יהודי יש שערים מיוחדים להונאה ו זה מיד מתקבל כמו שהשם שומע אלמנות ויתומים הוא שומע גם אנשים שציער אותם וכשהם פונים אליו מעומק הלב מהכאב שיש להם השערים שמה פתוחים והדברים מתקבלים מיד לאחד הרבנים נכנס אבא דמעות בל חיים עם בן חולה הודיעו לרופאים שהמחלה קשה צער רב על פני האבא לא מסוגל לראות בייסורי בן בגיל 10 לבן הזה נבאו עתיד מזהיר ועט שנודע דבר המחלה יתכן שהמצב כבר יהיה אחרת הרב ניסה להרגיע את האבא אבל כל הדיבורים לא עזרו הוא המשיך לבקו ביקש עצה מה לעשות הטירוף הדעת של האבא היה גדול במיוחד הרב הכיר את האבא הוא לא אמר לו מה שהוא גילה לנו צריך לדעת שיש דין ויש דיין והקדוש ברוך הוא משלם לכל אחד ולא שוכח עוונות אבי הילד החולה הוא כבר לא זוכר אבל היייתה מחלוקת גדולה בציבור החרדי והאיש הזה נכנס לבית כנסת שהתפלל אחד העסקנים שהיה מקורב לגדולי ישראל והעליב אותו לעיני כולם העסקן הזה לא היה חוג שלו אבל היה שליח נאמן ומובהק של גדולי הדור עשה מלאכתו נאמנה זה שהוא השתייך לחוג אחר הייתה לצנינים ועיני האבא הזה של הילד והוא עשה מה שלא יעשה בייש אותו בפני כל המתפללים שעמדו נדהמים מול התעוזה הלא העסקן היה גיבור אמיתי הוא לא הגיב בכלל לדברי המעלים עברו שנים רבות מאז המעשה המביש ואיך אומרים בסוף והוא רחום יכפר עוון זה התוצאות הילד חולה במחלה קשה סופנית מי גרם האבא לפני שנים שום דבר לא נמחק שום דבר לא נעלם אחתם סופר כותב בספרו מעשה מופלא על החובה להיזהר לא לפגוע בזולת קשה יהיה לכם לעקל את סיפור אבל זה הסיפור זה המעשה אחד מגדולי ישראל נקרא רבי עקיבא איגר היה לו סבא שקראו לו גם כן רבי עקיבא איגר והוא התגורר בעיר פרשבורג בהונגריה שזה העיר של החתם סופר באותה עיר היה מכהן רב מפורסם מאוד וחשוב קראו לו רבי משה חריף החתם סופר משבח אותו מאוד בתשובותיו רב העיר תמיד היה דורש בשבת הגדול לפני פסח ובשבת תשובה חלפו שנים הרב הזדקן ושאלו אותו אם אפשר להביא מורה הוראות במקומו כי הוא לא יכול לקבל את כל השאלות ותשובות ולהתעסק הסכים את מי מנו את רבי עקיבא איגר הראשון הסבא אז הוא היה אברך וקיבל תפקיד של דיין ומורה צדק בעיר הכל היה מצויין אבל פעם בשבת הגדול שהרב צריך להגיד את הדרשה כמו שאמרנו רבי משה חורף לא אמר את הדרשה והקהילה כיבדה את רבי עקיבא איגר הדיין לומר את הדרשה במקומו הדבר הזה כאב לרבי משה חריף סוף סוף הוא רב העיר הוא אמר הדעת רה בדרשות הוא צריך לומר רבי משה חריף נפטר בראש חודש אלול בשעת הלווייה כיבדו את הדיין רבי עקיבא אגר הראשון להספיד הוא עומד להספיד אחרי כמה מילים הוא אומר כך רבותיי אני מוכרח להפסיק לדבר הנפטר אומר לי שיש לו עלי טביעה גדולה דקה אחרי זה ניסה להמשיך לדבר ושוב הודיע לציבור אני מוכרח להפסיק לנפטר יש טביעה עליי שאני ביישת אותו כשנסעתי דרשה בשבת שרב העיר מדבר והפסיק להספיד זה מה שהוא הספיק להגיד להם הלכו לבית החיים קברו את רבי משה חריף כשהוא שם מן הלווייה אמר רבי עקיבא איגר שהוא לא חש בטוב נשקע במיטה מצבו הלך ו רדר נעשה גרוע יותר ויותר 11 יום אחר פטירתו של משה חריף נפטר רבי עקיבא איגר על המצבה שלו כתבו פסוק מפרשת דברים 11 יום מחורב מראש חודש אלול עד י א באלול זה 11 יום מחורב מהחורבן הראשון שהיה להם שרב העיר משה חריף נפטר הרב השני נפטר זה היה בצד אחד של המצבה בצד השני כתבו אשריך רבי עקיבא שנתפסת על דברי תורה במציאות התנא הקדוש רבי עקיבא תפסו אותו על דברי תורה שהוא לימד תורה ברבים וגזרו הגויים שעשו ללמוד תפסו אותו וסרקו את בשרו במסרקות ברזל וכולי עליו נאמר אשריך רבי עקיבא שנתפסת למה קלאו את רבי עקיבא הראשון ועשו לו את העונש ההוא על דברי תורה זה גם כן קראו לו רבי עקיבא רבי עקיבא איגל אז כתבו לו שהוא נתפס על דברי תורה כי הוא אמר דברי תורה בשבת הגדול במקום הרב שהיה צריך להגיד אתם שומעים מה מדברים איתכם הקפדה של הרב לתת לו להיות פוסק להיות דיין הוא נתן אבל רק רב העיר אומר דרשות בשבתות האלה והוא אמר באותה שעה אמרנו שהרב עצמו משה חריף לא אמר דרשה לא שהוא בא במקומו הוא לא אמר דרשה אז הציעו לא להגיד מה היה צריך לעשות לסרב לומר לו זה הכבוד של רב העיר אני לא נכנס לזה לא עשה כך הוא התכוון לטובה במקום שיהייה שתק לא מדברים אז הוא יגיד דברי תורה כן אבל אתה ציערתי פגעת בו פגעת ברב והיה קשה לרב וזה גרם שהוא מת מדובר בשני צדיקים זה לא יאומן כי סופר פחד פחדים רבי עקיבא הנכד המפורסם שאנחנו מכירים רבי עקיבא בשעה שהוא התחתן הוא היה עילוי עצום ו אתם יודעים שבעת ימי המשתה נותנים לחתן לדבר וזה גאון הגאונים החותן שלו מחכה שהוא ידבר שיתן לו כבוד הוא לקח אותו נתן לו טבעת שיתן לו כבוד שידבר לא מדבר שבוע ימים הוא לא מדבר הוא חשב כבר זה מקח טעות עבדו עליו מה זה לא אומר דברי תורה מה התברר באותו זמן היה עוד אברך אחד גם כן תלמיד חכם שהתחתן באותה עיר עכשיו אתם יודעים אנשים הולכים שומעים פה שומעים פה הוא ידע שאם הוא ידבר הוא יאפיל על החתן השני והחותם שלו עלול להתאכזב למה כי הוא חשב שהוא לקח את המציאה הכי גדולה ופתאום מתברר שיש אחד שקוראים לו רבי עקיבא איגר גאון הגאונים שמישהו אחר זכה ולקח אותו טן יהיה לו קצת נפילה הוא לא הסכים לעשות את זה הוא העדיף שייחשבו שהוא מקח טעות בשביל לא לפקוע באפך שהוא לא קשור אליו בכלל אולי זה בגלל המקרה שהיה לסבא אולי זה רק בגלל מידות טובות אבל תראו מה זה לא לצער בן אדם יכול החותן שמה להצטער כי פתאום ראו את הפערים בין חתן א' לחתן ב' חתונה של אחד מגדולי הגדולים התקיימה בעיר דרזין רבי וולף אייבשיץ הבן של היערות דבש רבי יהונתן אייבשיץ המפורסם היה לו בן רבי וולף אייבשיץ הבן הזה היה בעל תשובה הוא ירד וחזר הוא היה ברון היה עשיר אז הוא החליט להזמין את המחותנים לשבע וכס אצלו בבית היות וזה חתונה של גדולי עולם רצה לזכות לכבד אותם המחותנים כן אבי הקלה ואבי החתן היו גדולי תורה מאוד הם לא ידעו שהוא חזר בתשובה וחששו שזה מדובר ביהודי שלא חזר בתשובה שהוא חילוני צרבו לענות להזמנה והחלימו אותו בכך זה כמו שאומרים היה הקפה ראשונה אחר כך נודע להם שהוא בעל תשובה חזרו בהם וביקשו ממנו מחילה וסליחה והסכימו להגיע לביתו אבל למרות זאת לא אכלו מהסעודה חששו בענייני קשרות אבל בשביל הנימוס שתו כס בלבד בזה הכמו אותו וביש אותו עוד יותר נמצאים אצלו בבית הוא עורך שולחנות מפוארים מלאים כל טוב הם לא נוגעים בכלום רק תם שותים הוא הקפיד על זה מאוד והקדוש ברוך הוא שפך חמתו על המשפחה כולה ונענשו כל המחלימים תוך פרק זמן קצר נפטרו מן העולם שני המחותנים שזה שני גדולי [מוזיקה] דור ובין בחתן של אחד המחותנים על המצבה של החתן הצעיר כתבו והוא רחום יכפר אתם שומעים מה מדברים איתכם זאת אומרת אין וויתורים על הדברים האלה עכשיו אני אראה לכם דוגמה שהיא הכי הכי מזעזעת בהיסטוריה של העם היהודי מי יודע איפה היייתה הבושה הכי גדולה שאנחנו סובלים ממנה עד היום [מוזיקה] מה כן הנה קמצ קמצא אתם מכירים את הסיפור היה אחד מהעשירים של ירושלים קראו לו קמצא והיה לו אוהב שקראו לו בר קמצא והיה לו גם שונא שקראו לו בר קמצא אז הוא שלח מישהו שיזמין את כל האנשים בהזמנות אישיות והוא ראה בר קמצא הזמין את השונא במקום את האוהב הגיע לשמה יושב בין כל הקהל יושבים שמה גדולי דור פתאום מבחין קמצא בעל הסעודה בבר קמצא ניגש אליו באמצע הסעודה אומר לו קום תצא מפה ההוא שומע את זה אנשים שומעים יושבים לידו בשולחן הוא מתבייש הוא אומר לו אני מוכן לשלם את מה שאני אוכל אמרתי לך תקום תצא מפה אומר לו אני מוכן לשלם חצי הסעודה כל מה שהשקעת פה חצי הסעודה אני משלם אל תיתן לי לצאת אמרתי לך תצא מפה אני מוכן לשלם את כל הסעודה הכל תשאיר אותי לא סילק אותו הוא התבייש בושה ממש נשפך דמו לעיני כולם ועוד יותר חמור היה בעיניו שהחכמים שהיו שמה ראו את הביזיון שעושים לו וכולם שתקו הוא הלך לקיסר ואמר על עם ישראל הם מבזים אותך הם מזלזלים בך אתה רוצה לראות תן להם קורבן להקריב תראה שהם לא יקריבו אותו תראה איך הם מזלזלים בך ואז הוא נתן קורבן והוא פגם בקורבן ועשה בו מום מום שאצל הגויים אין בעיה אבל אצל היהודים לא מקריבים כך בקיצור לא הקריבו את זה בסופו של דבר והקיסר החריב את ירושלים נשרף בית המקדש חורבן בית המקדש מיליונים מתו והוגו ועד היום 2000 שנה אנחנו סובלים מהדבר הזה והקדוש ברוך הוא למרוץ שהאיש הזה בר קמצ רשע מרושע שגרם למיטתם של מיליונים וגרם לחורבן הבית ולשריפת המקדש עם כל זה עמד הקדוש ברוך הוא לצידו כי ביישו אותו שמעתם פעם דבר כזה אין דבר יותר מפחיד מזה אם יהודי מצטער מצערים אותו בשמיים לא חסים אין יום הכיפורים לא מכפר לא מכפר עד שאתה לא תפיס ותרצה אתם יודעים כמה אנשים נתקעו שלא הולידו ילדים בגלל זה שהם העליבו ופגעו אתם יודעים כמה קיבלו מחלות אתם יודעים כמה נפטרו אין ספות ואף אחד לא חושב שזה הסיבות זה חושב המחלה בגלל שאכלתי ככה שתיתי ככה עשיתי ככה כל מיני שטויות כל מחלה שורשה רוחני שעוברים על התורה שמה זה הבעייה שמעתם פעם על הרב אריה לוין אבי האסירים הוא היה רב גדול וחשוב מאוד וחכם גדול והיה מבקר את האסירים תמיד הולך לסיירים בבתי הסוהר שסועד אותם מעודד אותם הכל משהו משהו אדם משכמו במעלה הולך עם אשתו לקופת חולים יושבים מול הרופא שואל הרופא מה מה קורה מה יש מה הרגל של אשתי כואבת לנו יהודי מיוחד מיוחד מיוחד טוב כשהוא היה נער עזב את בית הוריו ונסע לישיבת בוולוז'ין כדי ללמוד תורה היה שמה ספריה אוצר ספרים קוראים לזה לא כולם יכלו להשתמש בכל ספר היה ספרן שאם הוא נותן לך ספר אתה חותם צריך להחזיר את הכל כמו ש והוא רוצה הנער אריה ספר אף פעם הוא לא מקבל אני רוצה את הספר הזה לא תבוא מחר תזה לך ושוב זה בסוף לא מקבל מעולם לא קיבל ספר מהספר למה הספרן הזה שונא אותי למה הוא לא נותן לי לכולם הוא נותן רושם אני אחתום לו שתי חתימות תן לי לא נותן בתור נער הוא בוכה אבל אף אחד לא עוזר לו יום אחד הוא נרדם חולם חלום הוא מוצא את עצמו כילד בעיירת מגוריו בחורים גדולים מגיעים לעיירה ללמוד בבית המדרש ו הם אוכלים אצל אנשים כמו שהיה רגיל אז לא היה ישיבות מסודרות אז אנשי הקהילה היו לוקחים כל פעם איזה ילד שאכל אצלהם והוא רואה את עצמו עם הילדים עומדים נרגשים ומוכנים לעשות כל מה שמבקשים מהם המשפחות שמארחות אותם יש להם זכות לשמש תלמידי חכמים באחד הימים מגיע ילד מילדי העיירה ופוגע באחד הבחורים מעשה ילדות חור הנפגע יוצא מבית המדרש רואה בחלום כן את רבי אריה לוין הקטן ויש לו זיק של שובבות בעיניים והוא משוכנע שהוא תפס את המזיק בלי לשאול שום דבר טח נותן לו סתירה לפנים ארי הקטן בוכה לחינם הכית אותי לא עוללתי לך כל רע הבחור לא מעניין אותו נכנס ללמוד ואריה לוין לא מוותר על העלבון ממתין לו עד שהוא יצא מבית המדרש וכשהוא יוצא הוא מכריז לעיני כל החברים הנה הוא הנה הוא ומשפיל אותו לפני כל הנערים בגלל המכות שהוא קיבל בחינם והוא מתעורר מהחלום ואז נוקף לו הלב מי יודע אם לא הצער של אותו בחור מביא עליו את הרוגז של הספרן נוטל ידיים רץ לארון הקודש בבית המדרש בוכה בחשכה ריבונו של עולם איך אני אכפר על הפגיעה שעשיתי בימי ילדותי אם הייתי יודע מי האדם שפגעתי בו והיכן הוא נמצא הייתי רץ קילומטרים לבקש סליחה אנה הקדוש ברוך הוא אם הסבל שאני סובל עתה בבדידות ובלבו זה מידה כנגד מידה שאני פגעתי בזולת ויש בו כדי לכפר על העוון הזה אני מוכן לסבול כהנה וכהנה הוראו פלא למחרת הוא ניגש לספרן והחל לרצות אותו בדברים על שלא התייחס אליו כראוי בימים שחלפו הספרן בא אליו ומבקש ממנו מחילה בזה הוא ראה אות משמיים שנרצה עוונו ש שפעם הוא העליב מישהו שמעתם פעם כשהוא היה ילד הוא העליב מישהו שמרו לו את זה שהוא יהיה נעלב על ידי הספרן שלא יתייחס אליו ימים אחרי ימים הוא מבקש וא לא נותן לו שום דבר כאילו הוא לא קיים זה מעשה ברבי אריה לוין עצמו הוא מעיד על עצמו שזה היה מקרה איתו הרב שטיינמן זכר צדיק לברכה אמר אני יודע על מקרים רבים שאחרי מחלוקות מריבות שהתעוררו בין שכנים וחברים נפטרו בעלי המחלוקת בקיצור ימים אנשים משחקים באש אמרנו את זה בדרשות הקודמות פנינה רצתה לעזור לחנה שיהיה לה ילדים 19 שנים לא היה לה ילדים והיא מתחננת בוכה פנינה מצערת אותה בשביל שהיא תבכה ועם הדמעות שערי דמעה לא ננעלו אז תקבל ילדים חכמים אמרו שהא התכוונה לשם שמיים ציערה אותה לשם שמיים איך י מצער אותה בבוקר אומרת לנו הלבשת את הילדים האכלת אותם שלחת אותם לבית הספר אין לה כלום צהריים חזרו כלת אותם השקית אותם בערב השכבת אותם לישון שרת להם נומי נומי כל יום היא עושה לה את זה אתם יודעים מה זה 19 שנה בלי ילדים לחכות לחכות לחכות עכשיו להי פנינה יש 10 ילדים והיא אין לה ילדים בסוף היא זכתה לשמואל הנביא זכתה אבל כל ילד שילדה חנה פנינה קברה שניים יש אומרים ש קברה את כל העשרה יש אומרים שחמ ו לה מן השמיים על השניים האחרונים והיא התכוונה לשם שמיים לעזור לה אין דבר כזה מחלוקת זה אש תכניס את היד לאש לשם שמיים היא נשרפת לשם שמיים אין מה לעשות זה אש מעשה במוסד לבנות היייתה שמה בת עם בעיה נפשית קלה חברות התלוצצו עליה זה פגע בה בצורה חמורה הא הביעה את זה ברבים וביקשה מהחברות לחדול ממנהגה הרע לשב איך כיתה שלמה עושה כזה דבר להתעלל ב בחורה שיש לה בעיה נפשית בשעות הפסקה היו מציקים לה צוחקים ולועגים כמה ש התחננה לא הועיל בוקר אחד הגיעה שמועה שהילדה נתקפה בשיגעון ממש בעיה הנפשית הקלה היא יצאה מדעתה אשפזו אותה בית חולים לחולי נפש הרופאים טיפלו אבל אומרים שהשיגו הזה לא יצא ממנה והיא תאלץ לבלות כל שארית ימיה בבית החולים בנות הכיתה שמעו ויפו ג ליבן ועכשיו ו את גודל החטא מה הם עשו מרוב צער לא ידעו מה לעשות שלחו שאלה לגאון הרב אלישיב זכר צדיק לברכה איך הם יכלו לבקש סליחה וכפרה ויתכפר להם שמע את הסיפור וספק יד על יד ואמר אין מה לעשות תצטרכו לחכות עד אחרי 120 שנה של החולה תביאו מניין על הקבר ותבקשו מחילה כמו שכתוב בשולחן ערוך היה שמה תלמיד חכם שאמר לו כבוד הרב במצב שהילדה עכשיו בבית משוגעים בחיים במצב שלה זה יותר גרוע ממוות אז אם אפשר לבקש מחילה מאדם מת למה אי אפשר לעשות את זה כשיא במצב של שגעון אמר לו אין מה לעשות צריך להמתין עד אחרי 120 שנה זאת אומרת עד אחרי שהיא תמות ורק אז אפשר לבקש מחילה כל זמן שהנשמה שלה נמצאת בגוף אבל היא משוגעת היא לא יכולה להתפייס בשביל שיהיה מחילה צריך שיהיה מישהו ששומע מבין מעקל ויכול למחול אבל היא לא במצב שהא יכולה למחול אז מה זה מועיל אבל אחרי 120 שנה כשאדם נפטר והוא נפרד מן הגוף אז הוא יודע שכל הדברים שהיו פה כל הקפדות והכל זה שטויות והבלים מול עולם האמת העולם הזה זה קשקוש זה משחק ילדים זה קשקוש אז מוחלים אז לכן זה מועיל שהולכים על הקבר עשרה ואומרים במניין את בקשת המחילה ובטוחים שהמילה מתקיימת הבנות שמעו את התשובה נחרדו עד מאוד אז מה יעלה בידן עכשיו איך הם יבקשו מחילה מי אמר שהם ישארו לחיות אחרי שהיא תמות אולי הם ימותו לפני ומי יודע כמה זמן מה אפשר להגיד להם זה המצב אי אין מה לעשות מה אפשר להגיד להם הייתם צריכות לחשוב קודם אין מה לעשות אין מה לעשות ברור שהם יענשו עוד לפני כן חוץ מהעולם העליון ברור כי בשמיים לא שותקים ולא מוותרים התורה מזהירה אל תונו איש את עמיתו תיזהרו לא לפגוע ביהודים הם הבנים של הקדוש ברוך הוא הקדוש ברוך הוא מקפיד על כבודם של [מוזיקה] הבנים גם אבא רואה שאחד האחים מק השני כועס עליו הוא מכה אותו למה אתה מכה אותו למה אתה מזלזל בו למה אתה מצער אותו כשאדם פוגע בשני במטרה טהורה לשם שמיים זה יוצר קטרוג על הפוגע ועלול להזיק לו כי אין הפגיעה מקדשת את האמצעי הגאון רבי אליהו ברוך כמאי זכר צדיק לברכה לקח לחתן לא פחות ולא יותר אלא את הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל זכר צדיק לברכה שהיה בן של הסבא מסלבודקה ומינה אותו מגיד שיעור בישיבת מיר הגיע רבי אליעזר למיר מצא שהישיבה בשפל הלימודים בלי סדרים קבועים לא לומדים מסכת קבועה כל בחור לומד מה שהוא רוצה הרבנים למדו כל אחד לעצמו המשגיחים עשו הכל ברפיון בקיצור זה היה יותר בית מדרש מאשר ישיבה סיפר את זה לאביו הסבא מסלבודקה ואז שלח הסבא מסלבודקה אחד מהתלמידים שלו המובחרים הגאון צדיק רבי זלמן דולינסקי זכר צדיק ברכה היה אחד המשפיעים המוסריים והמוכשרים ביותר תוך זמן קצר מאז שהגיע רבי זלמן לישיבה עשה מהפכה קבע מסכת אחת כולם למדו הורה לרבנים למסור שעורים סדירים פיקח שן בחורים נוכחים בזמן פיקח על הצוות עקב אחרי התמדה המשגיחים הקודמים הושעו מתפקידם והוא עצמו העלה את הישיבה לגבהים עם שיחות מוסר נלהבות בעיון בהתמדה וכולי קרנה של ישיבת מיר עלתה והתפרסמה כשהוא הגורם הישיר שיקנה לה את השם המפואר ישיבת מר שנה אחרי שהוא בא חלה אנושות במשך שלוש שנים התייסר במחלה עד שנפטר אחריו התמנה הגאון הצדיק רבי ירוחם ממיר זכר צדיק לברכה כמשגיח בישיבה עלתה עוד יותר כשנודע לסבא מסלבודקה שהתלמיד היקר שההוא שלח רבי זלמן דולינסקי נפטר הוא אמר כמה כמה רבה זכותו של רבי זלמן מבית מדרש של כמה עשרות לומדים באווירה מנומנמת הוא הפך את ישיבת מיר למעוז התורה מגדל אור ותל טלפיות ששואב מאות בני תורה ומעלה אותם לפסגות אבל עם כל זאת פתיל חייו נקפדון ככה הוא אמר מי יודע אם לא זה שהוא הרחיק את המשגיחים הוותיקים והפיל עליהם בגדלותו עמדה בעוכריו שמעתם ה תה צדקה למה שהוא עשה כן אבל אם הם הקפידו בן אדם עובד שנים בא מישהו דוחק אותו הצידה אפילו עם סיבה מוצדקת ויוצר פגיעה זה סיבה מספקת שאפילו שאתה גאון וצדיק והרמת את הישיבה והפכת עולם לטובה זה לא פותר אותך מעונש לא יאומן כי סופר אז זאת אומרת אפילו אם אדם מתכוון לשם שמיים ואפילו אם יש בזה תועלת עצומה אין המטרה מקדשת את האמצעים ואין מחילה לפגיעה בכבודו של הזולת אתם כבר מפחדים או עוד לא אם אתם עוד לא מפחדים סימן שאני עוד לא העברתי את המסר תקשיבו טוב מה רבי משה צביי מסון זכר צדיק לברכה נכנסה באישה אחת רוח הביאו אותה לפניו והרוח הייתה מדברת מתוך האישה ומבקשת תיקון שיגידו מניין יהודים תהילים עליה ורק אז היא תצא הרב רבי משה צבי ביקש שיא תגיד לו על מה היא נענשת להתגלגל בעולם והיא סיפרה לו בימי חיי רבתי לחתו התחרטתי על מעשיי וחזרתי בתשובה גמורה הגיעה השעה להיפטר מהעולם ונפטר י בי תשובה הגעתי לבית דין של מעלה התברר שתיקנתי את כל החטאים בתשובה רק חטא אחד לא שמתי לב לשוב עליו ובגללו אין לי מנוחה ואני מתגלגלת לעולם הזה שוב מה היה פעם אחת ראיתי אברך בן תורה ש עמד סמוך לחותנו ואמר פרקי [מוזיקה] תהילים הגיע לפסוק מסוים וטעה בהגיית ואני צחקתי בפני החותן ואמרתי מי שטועה בהגיה בין תורה יחשב והאורך נכל מאו וד העבירה הזאת שלא ייחסתי לחשיבות חוסמת את כניסתי לגן עדן אף על פי שנטה י מכל העוונות אני נע ונד מגולגל בעולם בגללה שמעתם דבר כזה לגלוג קטן ככה לא אומרים זה בן תורה לא יודע להגיד פסוק כמו שצריך הוא התבייש מהחותרים וזה תוקעת הנשמה להיכנס אפילו שהיא כבר נטרה זאת אומרת כל העבירות החמורות שהיא עשתה חילול שבת וזה וזה וזה הכל בסדר אבל זה עוד לא תיקן יש לפייס את הבן אדם שבייש אותו את לא יכולה להיכנס אתם שומעים דבר קטן קטן לא תגידו סכסוך שניים כלום כלום הערה מעליבה אחת עוד מעשה אמרנו שהתורה אומרת לא לצער לא תונו איש את עמיתו רשי אומר כאן זהיר על הונאת דברים שלא קניט איש את חברו רבנו בחיה מוסיף בחומרת העוון הזה ואומר כל השערים ננעלו חוץ משערי אונה למה לפי שמתענה מי שמצטער הוא מצטער ביותר וזה מחליש את דעתו וליבו נכנע על צרתו ומתפלל מתוך דאגת ליבו בכוונה ונשמע שומעים אותו בשמיים מעשה שהיה עם רבי חייקל רבי חייקל היה מפורסם צדיק גדול והיה מטובי מרביצי התורה בירושלים והעמיד תלמידים רבים הוא היה למו בייסורים במתו שנותיו חלה במחלה הנושה נאלצו לקטוע לו רגל מאוחר יותר אמרו לו צריך לקטוע לו גם את השנייה והוא סיפר בשבע ברכות שערך לבן שלו בין קטיעה לקטיעה יכול להיות שהוא סיפר שתהייה לו סגולה שלא יקטעו לו את הרגל השנייה בבחרותו הלימודים בסלובקית נוהג ללמוד משמר כל ליל חמישי לומדים כל הלילה באיזה בית כנסת בית הכנסת הלווית המת ככה קראו לה בית כנסת למה המנהג הה נהוג שם וגם במרבית העיר בליטה מלוים את המת עד קצה העיר עוצרים בבית הכנסת אומרים שמה את הספדים נגבר הספדים כולם חוזרים הביתה והחברה קדישה ממשיכים לבית העלמין לסיים את הקבורה לכן קראו תמיד לבית כנסת בית הכנסת הלווית המת בעת סיפור המעשה למדתי בבית כנסת הזה עם עוד חמישה בחורים בליל חמישי הצטרפה עוד דמות אחת אלינו לא ללמוד אלא לישון שמה מי זה היה יצחק השיכור התקבל בסחבות ליד התנור בנם שנתו המקום היה חמים ונעים באחד הלילות החורפיים סערת שלגים כפור חודר לעצמות בשעה של לפנות בוקר נכנס בעל עגלה עם דמעות ומספר במרחק כמה קילומטרים מהעיר סלובודקה הסוס שלו נתקל בגוש קרח החליק ונפל ואיין לו כוח להרים אותו לבד אז הוא מבקש אם הם מוכנים לבוא לעזור לו להרים את הסוס מספר רבי חייקל הבטנו זה בזה לא היינו צריכים לצאת בגלל הכפור ז בית הכנסת היה חמים התחלנו להתפלפל האם חייבים להענות לו או לא חייבים האם תלמוד תורה מתבטל בשביל להרים סוס או לא אבל זה מצווה גם שלא יכולה לעשות על ידי אחרים רק הם נמצאים עכשיו בקיצור העלו טענות מפה לפה בסוף החליטו תלמוד תורה חשוב יותר בעל העגלה ששמע את הפסק שלהם מה יכול לעשות אם תלמידי חכמים קובעים שתלמד תורה חשוב יותר פתאום שמעו את יצחק השיכור ליד התנור מה אינכם רוצים לעשות חסד עוד תראו סוכם יהיה שלא תלכו על רגליכם כששמעתי את הקריאה שלו קראתי לעברו מה קרה יצחק ממתי נהית גם פוסק יצחק השיכור לא ענה לי רק הוא המשיך למלמל טוב טוב עוד תראו עוד תראו בעל העגלה ראה שאין ישועה יצא בפחי נפש ואנחנו המשכנו ללמוד לכאורה הכל חזר לקדמותו אבל הדברים של יצחק השיכור לא נתנו לנו מנוע זה נכנס בנו כמו ארץ של נחש עזרנו שוב לפלפל האם אנחנו צודקים שנשארנו או לא בסוף החלטנו לשנות החלטה קודמת ולקום ללכת קמנו כולנו לבשנו את המעילים יצאנו לכפור ידענו לאן ללכת כי הוא תיאר לנו בקווים כלליים את מקום נפילת הסוס הגברנו את הקצב הגענו בעל הסוס בוכה אחרנו את המועד הסוס קפל למוות רבי חייקל נאנח וסיים כל חמשת הבחורים האחרים התחתנו והתפזרו כל אחד למקום אחר בעולם אני לא יודע מה קרה לכל אחד מהם אבל מה קרה לי ולמה אני יודע את הדברים של יצחק השיכור התקיימו בי במלואם זה הוא אמר אחרי רגל אחת אחרי זה קרטו לעוד אחת נראה אם אתם תלכו על רגליכם שיכור אמר השיכור חמל על בעל הסוס הוא מבקש עזרה יש לו סוס ילך הסוס זה כאילו יש לך קדילק והלך קדילק נו אתם מאמינים כזה דבר מישהו מתייחס לשיכור מעשה אחרון תחזיקו מעמד אישה הגיעה לרב פורצת בבכי נשער קשה להרגיע אותה היא לא מסוגלת להוציא מילה מהפה אחרי דקות היא מספרת שבמקום בו היא עובדת יש חמש נשים חברות לעבודה אבל הן פוגעות בה על ימין ועל שמאל גם אם אשב ספר שעה ארוכה לא אוכל לטאר לרב את מעליהן של אנשים כלפיי מעלילות עליי עלילות שו לא היו ולא נבראו מציקות לי מחלימות אותי בפומבי תקופה ארוכה זמן רב חיי מרורות לא יום ולא לילה ואני לא הגבתי כנגדן במומה פגעו בי ושתקתי צחקו ממני לא החזרתי מילה החלימו אותי בפרהסיה מילתי את פי במים רציתי להיות מן לביין ואינן עולבין מה קרה בסוף הקדוש ברוך הוא גוית שלו כל חמשת אנשים נתקפו במחלה קשה רחמנא ליצלן אף אחת לא יצאה בלא פגע האישה מספרת לאחר שנודע דבר שלחו אליה נשים החולות הרבה שלוחים שתסלח להם על מה שעשו לה והאישה מודה מה אומר ומה אדבר גם אם אומר סלחתי זה לא יהיה בלב שלם אחרי מה שעברתי וסבלתי מהם זה לא יוצא לי מהלב אתם יודעים אם אין סליחה באמת באמת באמת זה לא סליחה אם יגידו לך מחול מחול מחול שום דבר לא קרה כלום אם זה לא פיוס וריצוי ופיצוי וכל מה שצריך אין לך מחילה זה מה שקורה כשאדם עושה מעשים ללא חשבון לפעמים הוא חושב שהוא חופשי לעשות מה שהוא רוצה ולהגיד מה שהוא רוצה להגיב איך שהוא רוצה ואף אחד לא יוכל לענות לו ולהחזיר לו אבל הקדוש ברוך הוא לא שוכח מאומה השם אמר מפורש תדעו לכם תעשו את העבירות הכי גרועות תעבדו עבודה זרה תשפכו דמים עריות אם תעשו תשובה אמיתית אני מוחל אבל על דבר אחד אני לא יכול למחול אם פגעתם בשני או בשנייה לא משנה על זה אני לא מוחל זה לא ביד שלי זה ביד של הנפגעים עבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר רק עד שתפיסה איך מפייסים איך מפייסים אתה בא אליו ושהוא צריך להרגיש שאתה באמת מבין את גודל הטעות והכל ואם יש במה לכפר ואם נשמע ש לפצות הוא רואה שאתה באמת באמת באמת נגיד הוא לא רוצה אומר תשכח מזה לא מוחל לך לעולם תעוף מפה מה עושים עכשיו ההלכה אומרת לוקח שלושה רעים והולך איתם אליו ואם שלא ורעים של נפגע הולך אליו וביחד משתדלים לשכנע אותו תראה רחמנות והוא רחום יכפר עוון ם השם מרחם והלכת בדרכיו וזה ו מנסים ככה וככה וככה וככה וככה שמע אותם אמר להם תעופו מפה ואל תחזרו עוד פעם הולכים מה עושים עכשיו אומרת ההלכה מביאים עוד שלושה באים עוד פעם והם מנסים עוד דיבורים כאלה ואחרים וכולי וכולי ואומרים לו כלם רחם רחמים עליו מן השמיים מי שמתאכזר מתאכזרים לא מש ומנסים כל מיני דרכים והסברים והכל בסוף הוא אומר תעופו מפה מה עכשיו עושים מביאים עוד שלישיה הולכים עוד פעם ומבקשים ומבקשים ומבקשים ומבקשים תעופו מפה עפו מה עכשיו עכשיו אומר הקדוש ברוך הוא אתה עשית את שלך הוא אכזרי ואתה פטור עכשיו תטפלו בהוא כי אמרנו מי שלא מרחם אתם זוכרים את המאיירים בהתחלה מי שאסור שיהיה מידת אכזריות וצרות עין מי שלא מרחם הוא בעצמו יענש גם כן אפילו שאתה נפגע אבל יש גבול בסדר קשה לך קשה אז בסדר תהליך לאט לאט היה מעשה כזה שבת אחת פגעה במורה שלה ובסוף היא היייתה באה אליה כל פעם פעם תת לה מתנות מתנות מתנות וקבעו ביחד שידברו כל יום שישי 10 דקות למה שלאט לאט יעבור כל הטינה שיש לה כלפיה כל ככה לאט לאט אבל אם זה לא עובר אז לא נעשה שום דבר החמור ביותר כשאדם נכנס למצב שכבר אין תקנה וגם אם הוא רוצה לחזור בתשובה וגם הוא רוצה לבקש סליחה וגם מוכן לשלם כסף רב לפייס והנפגע פשוט לא מסוגל לסלוח לא מסוגל לפעמים הפוגע לא התכוון לפגוע אלא אמר מה שאמר ועשה מה שעשה בצחוק כן אותו זה הצחיק אבל מחברו הוא עשה צחוק כל אדם קרוץ מחומר אחר כל נשמה היא אחרת לכל אחד יש נימים רגשיים שונים כל אחד פגיע בצורה אחרת אף פעם לא תוכל לדעת במי פגעת ומה סיכוייה מחילה יכולים להיות לכן יש רק פתרון אחד טוב לכולם לא ל גוע אפילו לא בצחוק לכן הזהירו חכמים שאדם בפרט גבר יזהר באונאת אשתו שלא יצער את אשתו למה דמעתה מצוייה הנשים הם רגשניות יותר מהגברים והן בוכות מהר וזה הכי מסוכן כשהם בוכות כשהם בוכות הם יכולות להרוג אותך הם לא מתכוונות כן הגמרא מספרת על רב רחומי היה רב חשוב גדול שהיה בהסכם עם אשתו כל השנה הוא לומד בבית המדרש לא בא הביתה הוא בא רק בערב יום כיפור אוכל איתה סעודה מפסקת הולך לבית הכנסת עד מוצאי יום כיפור בא סועד התראות בשנה הבאה זה ההסכם שני צדיקים היא רוצה שהוא ילמד תורה הוא רוצה ללמוד תורה שנה אחת הוא לא הגיע היה שקוע בלימוד ולא שם לב והיא דאגה דאגה דאגה ירדה לה דמעה כאילו ה מחכה לו שנה היא מחכה לו שנה כמה יש לה לראות אותו בסעודה מפסקת סוף והוא לא בא ירדה דמעה באותה שעה הוא נפל מהגג ומת הא התכוונה היא רצתה את זה לא חס ושלום אבל זה מה שגורם כשבוכים וכל הפרנסה בבית תלוייה בדמעות לאישה אם אתה משמח אותה תהיה עשיר אם אתה מצער אותה תהיה תפרן לכן הגמרא אומרת הוקירו לנשייכו דתתעתרו תכבדו את הנשים שלכם ותתעשר למה מה זה קשור מה זה קשור אם אני מכבד את האישה הזה צריך להיות עשיר למה אדם וחווה תקללו מה תקלל [מוזיקה] אדם בעצבון תאכלנה בזעת אפך תאכל לחם אתה תצטרך לעבוד קשה בשביל שיהיה לך לחם בשביל להיות עשיר ו כמה צריך לעבוד מה קילל את האישה בעצב תלדי בנים ומה עוד ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך שתי קללות לא כל אחד תקלל ב10 אבל אני אמרתי עכשיו שני סוגי [מוזיקה] כללות אומר הקדוש ברוך הוא אתה רוצה שאני אוותר לך על הקללה שאתה לא תצטרך לעבוד בעצב אתה רוצה להיות עשיר תוותר על הקללה של אשתך מה הקללה של אשתך והוא ימשול בך אם הוא מושל אז הוא בא ואומר נו אכנת אוכל נו מה מושל אבל אם אתה לא תמשול אם אתה תכבד אותה לא כמושל אם אתה תכבד אותה אז אתה מבטר על הקללה שההיא נתקללה שאתה תמשול בה אומר השם מידה כנגד מידה אני אוותר על הקללה שלך בזעת הפך תאכל לחם ותתעשר הבנתם [מוזיקה] [מחיאות כפיים] בקיצור כמה שנחלוק כבוד אחד לשני כמה שנפר יותר כמה שנחפש שלום לא נסתבך לצער אף אחד שאנחנו לא נהיה מצערים נהיה מוגנים זה ההגנה הכי טובה וגם אם מישהו ציער אותנו עדיף להיות מן הנעלבין ולא עולבין שומעים חרפתם ולא משיבין זה שמחים בייסורים גם אם יש ייסורים שמחים ועל זה נאמר ואוהביו כצת השמש בגבורתו מה זה כצת ה שמש בגבורתו אם בן אדם יש פה שלוש דרגות דרגה ראשונה נעלבים ולא עולבין מה זה אומר שמעת שמישהו העליב אותך אתה באמת נעלב אתה נעלב אבל מה יש לך מה לענות ואתה אומר לו למה עשית לי את זה האם פגעתי בך וכולי וכולי אבל אתה לא מעליב אותו אתה מדבר איתו לא כמו שהוא דיבר איתך אבל אתה עונה אתה עונה אבל לא מעליב נעלבים ואינן עולבים יש דרגה יותר גבוהה שומעים חרפת ואינם משיבים בוא זה כבר מחרפים אותו לא מעליבים מחרפים אותו ברבים הוא סותם את הפה לא משיב אפילו שיש לו מה להגיד לא משיב כלום זה דרגה שתיים דרגה הכי גבוהה שמחים בייסורים כל הייסורים האלה העלבות בזיונות הכל שמחים שמחים ישתבח שמו לעד רוקדים עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בש עדו דו עדו עדו את הש בואו לפניו לפני ר ננה בוא לפניו יר ננה בואו לפני לפניו יר ננה בואו לפניו רננה מה זה ואומר א פסוק ואוהביו כצת השמש בגבורתו למה מדמה את האדם שהוא שמח בייסורים כמו השמש בגבורתו השמש בצורי היום זה השמש בגבורתו אתם זוכרים שהקדוש ברוך הוא ברא ביום הרביעי את שני המאורות הגדולים שניהם היו שווים בגודל ובאור שניהם הלבנה אמרה לקדוש ברוך הוא אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד לא יכול להיות שאנחנו נהיה שניים מאיירים אותו דבר אותו גודל תמיד צריך להיות אחד מושל מעל כולם מה אמר לה הקדוש ברוך הוא לכי ומעטי עצמך את צודקת לכי ומעטי עצמך ועשה אותה לבנה קטנה ואיין לה ור משלה רק מהשמש אומנם פייס אותה פייס אותה ונתן לה כוכבים הוסיף לה כוכבים שיהיה לה עוד קצת אור וזה זהו ולמה השמש נשארה בגבורת כי היא שמעה חרפת והיא לא ענתה השמש שמעה מה המאור השני אמר אין שני מלאכים אז מה התכוונה שיקטין את השמש כן אז היא שמעה ולא אמרה שום דבר בשביל זה נשארה המאור הגדול השמש המהירה אז מי ש שמח בייסורים אז הוא ממש כמו השמש כי הוא שותק והשם מגדיל אותו כמו שהגדיל את השמש ככה הוא יגדיל אותו ניסו להוריד אותו לבזות אותו לעשות לו כך וכך אל תדאג מי שאמר ללבנה להתקטן הוא יגיד לך להתגדל אף אחד לא יכול להוריד אותך השם פיל גאים עד ארץ מגביע ה שפלים עד מרום אני אסיים דיברנו על הגברים שהם צריכים לכבד את הנשים הנשים מחו כפיים היו מבסוטית אז עכשיו אני אספר לכם סיפור פעם עבד אצלנו יהודי שסיפר לי שחמש שנים אין להם ילדים ו מה עושים לפי האופי שלו שאני הכרתי אמרתי לו תגיד לי את האמת אשתך שולטת עליך לא לא אמרתי לו שולטת אני רואה מהתגובה שלך אני רואה כבר שהיא שולטת לא תראה אני מחשיב אותה וזה כשהי זה וזה התנצלות אמרתי לו תקשיב תקשיב יש חידה החידה הקדוש כותב בספרו דבר חידוש אמרתי לו הוא אומר ככה הלבנה אמרה לקדוש ברוך הוא אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד אמר לה לכי מעטי עצמך ונתן לה כוכבים אמרתי לו אומר החידה הקדוש ככה תקשיב אם בבית יש שני גברים אתה גבר מטבעך ואשתך מתנהגת אליך גם כמו גבר והיא אומרת לך מה לעשות אז יש פה שני גברים אומר החידה מה אמרה לבנה לקדוש ברוך הוא אין שני מלכים כאילו זה שני כרים לא יכולים להוליד שני שכרים לא מולידים אין שני מלכים משתמשין אתם יודעים מה זה תשמיש כן אין שני מלאכים משתמשין בכתר אחד צריך להיות רק אחד מנהיג והשני מונהג צריך להיות זכר ונקבה צריך משפיע ומושפע אמר הקדוש ברוך הוא ללבנה תשפיל את עצמך ך תקטין את עצמך ואז יהיה לך כוכבים יהיה לך ילדים תגיד לאשתך שאני אמרתי חודש ימים היא לא אומרת לך מילה כל מה שאתה אומר י עושה חודש ימים תקטין את עצמך והשם יתן לך כוכבים אחרי חודש היא נפקדה [מחיאות כפיים] זה לא אני זה החידה אבל צריך לדעת אי אפשר אי אפשר הקדוש ברוך הוא ברא זכר ונקבה וכתב בתורה מי תפקידו להיות זכר מי תפקידו היום כל העולם רוצה לשנות סדרי בראשית בכוונה כי כולם נלחמים בקדוש ברוך הוא לכן עושים את כל הזבל שלהם ומחדירים אותו בכל האוכלוסיות בכל העולם אבל אנחנו נאמנים לתורה הקדושה שומעים לקדוש ברוך הוא [מוזיקה] ומצליחים עכשיו אני ראיתי שאתם קצת מכירים אז אני אגיד לכם שאם אתם רוצים שיהיה לכם ישועות בחיים כן אתם צריכים להיות כל הזמן בשמחה רגע אבל להיות בשמחה זה לא לקחת בקבוק קוניאק להיות בשמחה זה להגיד מזמור לתודה יש שמה פסוק שני עיבדו את השם בשמחה בואו לפניו רננה אם בן אדם מקבל כל מה שהשם מביא עליו טוב ופחות טוב קבל את זה בשמחה וברננה ומצדיק את דינו של הקדוש ברוך הוא ומאמין שהוא עושה את זה לטובתו למרות שכרגע הוא לא רואה את זה והוא יודע שגם זו לטובה רק טובות וישועות צמחו לו אתמול היה סעודת שמחה באשדוד היה קידוש השם גדול כבר היום קיבלתי קרוב ל-10 הודעות שאנשים נושעו בדברים לא יאמנו אחד מהם זה שאבא של מישי היה אחרי התקפת לב בקומה ואחרי שהם שרו כל הלילה עבדו עבדו והגיעו לבית חולים פקח את עיניו וברוך השם חזר להכרה אז בואו נשיר ונרקוד ושיהיה לכם ישועות מהיום והלאה אמן
ב"ה הקהל הי"ו וכבוד הרב שליט"א שרים: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) [מוזיקה]
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות