יבנה - השינוים בעשרת הדברות
תאריך פרסום: 18.08.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב כשבח והודיה לקדוש ברוך הוא לשחרור החטופים בריים של לקרוב הגאולה במהרה אמן משפחת מלכה משפחת סמוכה בכל עם ישראל יזכו לעשות את רצון השם תמיד ולזכות את הרבים הערב הוא גם לעילוי נשמת הרב ניסים יגן זכר צדיק לברכה אליס בת פררלה חי חיים בן בדריה ואריה בן ורית מרים ולעילוי הור מנוחתם עדן
אני מאמין שאתם יודעים שעשרת הדיברות נאמרו פעמיים בפרשיות יתרו ובפרשת ואתחנן למה התורה חזרה פעמיים על עשרת הדיברות מה שבעת השינויים בין הדיברות הראשונות בפרשת יתרו דיברות האחרונות מה בין זכור לשמור בדברות הראשונות נאמר זכור באחרונות נאמר שמור מה זה למה זה למה נאמרה מילה טוב רק בדברות האחרונות איך ייתכן שמילה חשובה כזו לא נאמרה בדברות הראשונות מדוע גוי ששמר שבת חייב מיתה ממתי יש איסור לגוי לקיים מצווה מה העניין של תוספת שבת אנחנו לפני שבת מקבלים עלינו מצווה דאורייתא של תוספת שבת מצווה להוסיף מן החול אל הקודש מה העניין בזה מדוע בני ישמעאל נחים ביום שישי וצאצאי עשו ביום ראשון טוב שאלות יפות נכון
עכשיו עשרת הדברות כמו שאמרנו בשני מקומות ביתרו ואת חנן וההבדלים יתרצו תכף לפניכם עשרת הדיברות בפרשת יתרו היו כתוב על הלוחות הראשונים עשרת הדיברות בפרשת ת חנן היו כתובים על הלוחות השניים הכלי יקר בספר שמות כ פסוק ח מאריך ומבאר נפלא מה ההבדלים ולמה וככה הוא אומר יש שבעה הבדלים הבדל ראשון ב לוחות ראשונים אמרנו כתוב זכור את יום השבת לקדשו באחרונים שמור את יום השבת לקדשו אז זה הבדל ראשון הבדל שני בראשונות יש טעם למה שומרים שבת מה הטעם כי ששת ימים עשה אדוני את השמיים ואת הארץ ללמד אותנו שקדושת השבת נובעת מששת ימי בראשית אבל באחרונות מה כתוב טעם אחר מה כתוב וזכרת כי עבד היית בארץ מצרים למה השינוי הבדל שלישי בראשונות לא נכתבו המילים כאשר צוך אדוני אלוהיך בדברות הרביעית והחמישית בזכור וכיבוד אבם לא כתוב כאשר צוך אדוני אלוהיך לא כתוב בלוחות האחרונים כתוב בשמירת שבת ובכיבוש כאשר צוך אדוני אלוהיך למה הבדל רביעי בראשונות כתוב בכיבוד אבהן למען יאריכון ימיך באחרונות הוסיפו לנו עוד למען יאריכון ימיך ולמען יתו לך למה הבדל חמישי בראשונות נאמר לא תחמוד באחרונות כתוב לא תתאווה [מחיאות כפיים] למה הבדל שישי בראשונות כתוב לא תענה ברעך עד שקר באחרונות כתוב עד שו למה הבדל שביעי בחמשת הדיברות האחרונות אין ו החיבור כתוב לא תרצח לא תנאף לא תגנוב אבל באחרונות מופיע ו החיבור ארבע פעמים ולא תנאף ולא תגנוב ולא תענה וראך ולא תחמוד למה מי שמביא לי תירוץ על כל השבעה האלה מקבל עכשיו 1000 שק 2000 3,000 אני משלם איי איי איי כמה שנים אתם קוראים עשרת הדיברות וואי וואי וואי וואי ואף פעם לא עמדתם על ההבדלים ולא בדקתם ולא בחנתם ולא אכפת לכם ככה טוב תשמעו הכלי יקר מסביר לנו דברים שאתם תצאו מפה מאושרים אבל אתם צריכים לחזור על ה עוד פעם למה אתם תשכחו אחר כך את הכל זה לא שווה קלטת יש כן שיעור חוזר ובכן הדיברות הראשונות כידוע נאמרו בכל רעש גדול והיה קולו של הקדוש ברוך הוא הולך מסוף העולם ועד סופו למה היה צריך אם מעמד הר סיני היה בשביל היהודים מספיק שקולו של הקדוש ברוך הוא היה מגיע עד סוף מחנה היהודים ודאי למה צריך שכל העולם ישמע את עשרת הדיברות כיוון שהדבר הללו נועדו לכולם גם לגויים בכל קצבות תבל הדיברות הרי הקדוש ברוך הוא חיזר על כל האומות אם הם רוצים לקבל לפנינו הם שרבו אבל הקדוש ברוך הוא השמיע לכולם בילקו שמעוני פרשת וזאת הברכה בתת קנה כתוב שהשם חיזר על כל אומה ולשון שאל רוצים לקבל את התורה ושרו עשו לא תרצח ישמעאל לא תגנוב היום תפסו גנב ערבי גנב אמבולנס כן המון ומאהב לא הסכימו בגללו תנאף אם כן מוכח שכולם שמעו את עשרת הדיברות ויכלו לקבל את התורה כמו ישראל וב באמת היו כמה שכן רצו מאומות העולם היו כמה שכן רצו הרוב של כל האומות לא רצו והבודדים האלה שכן רצו הם לא יכלו לפרוש מהעמים שלהם פתאום לקום וללכת אבל הרצון הפנימי שלהם נשאר מה הם הרוויחו מזה אלה הגרים שמתגייר מאז ועד היום אלה הגרים גרי הצדק אלה נכון הדבר שהדבר נאמרו בעיקר עבור ישראל שנאמר אנוכי אדוני אלוהיך אשר הוצאתי חה מארץ מצרים את מי הוציא אותנו אבל בעצם שהם נאמרו בקל גדול והעולם עמד מלכת כידוע ציפור לא צייץ שור לו געה כל העולם היה דממה שלא יגידו שיש עוד כוח בעולם חוץ מהקדוש ברוך הוא אין עוד מלבדו וכולם שמעו את דבר השם אז זה ראיה עצומה שכל מי שרצה כמו שאומרים לקפוץ על העגלה יכול היה דרך משל יצחק אבינו ציווה את יעקב לא לקחת אישה מבנות כנען מה כתוב מיד אחרי זה ויר עשו כי רעות בנות כנען בעיני יצחק אביו אז הלך לסת מבנות ישמעאל רואים שהוא קפץ על העגלה יצחק מזהיר את יעקב מי שומע עשו וגם הוא מחליט לא לקחת בנות כנען מכל מקום הוא השכיל והבין שדעתו של אביו אינה נוחה מבנות כנען ולכן כדי למצוא חן בעיניו אז הוא קפץ על העגלה והחליט שהוא לא לוקח כך ממש כל אומות העולם יכלו לעשות את רצון הבורא ולשמוע בקולו ולכן נאמרה עשרת הדברות בכל רם ובפרסום אתם יודעים בטד states of אקה בכל מוסד ובכל בית ספר ובכל יוניברסיטי יש את עשרת הדיברות תלוי בכל כיתה בישראל אין אצל הגויים יש אצל ע ו יש עשו שם את עשרת הדיברות לא שהוא מקיים אבל הוא שם קפצו על העגלה אחר כך לכן עכשיו אנחנו מבינים מפני מה ישראל שמעו בדווקא את הגרסה ראשונה אמרנו שיש הבדלים בין הלוחות הראשונים לשניים אז התה גרסה א' והייתה גרסה ב' והשינויים הם בהתאם זאת אומרת בראשונות נאמר זכור את יום השבת למה כי אי אפשר לומר לגוי שמור את יום השבת למה אי אפשר להגיד לו שמור את יום השבת כי גוי ש אומר שבת חייב מיתה אז איך השם יכריז בעשרת הדברות הראשונות כשהוא רוצה שגם הגויים יקיימו את עשרת הדיברות איך הוא יכול להגיד להם שמור בשביל להרוג אותם אז הוא לא אומר שמור הוא אומר זכור מה אתה צריך לזכור כי ששת ימים עשה השם את השמיים ואת הארץ תזכור תדע מי ברא את העולם ומלבד זה בלשון זכירה נאמר רק הטעם כי ששת ימים עשה כי זה מתאים לכולם כולם צריכים לדעת שהשם ברא את העולם בשישה ימים ובשביעי שבת זה אמונה פשוטה שכל העולם חייב להכיר ולדעת אבל בדברות האחרונות הם נאמרו בחשי זה לא היה בפרסום גדול כמו במעמד הר סיני הראשון משה הוריד את הלוחות לעם ישראל אלה כבר היו הלוחות השניים מיועדים רק לישראל כי ברגע שאומות העולם לא הסכימו לקבל נגמר הסיפור שלהם ישראל חטאו בעגל בסדר נשתברו לוחות הראשונים אבל אחר כך התפלל משה רבנו והשיג את המחילה מהקדוש ברוך הוא ואז הוא אמר לו פסול לך את הלוחות השניים ואז הוא נתן לנו תעשה את הדברות בגרסה השנייה אז למי כבר מיועדת רק לנו לכן פה כבר יכול להיות שמור שמור כי עם ישראל חייבים לשמור את השבת ולכן גם השתנה שמה לא כי ששת ימים אלא כי עבד היית אתה אתה ישראל כי עבד היית במצרים כי זה ממוקד היית עבד יכולת לשמור מה שאתה רוצה יכולת לשמוע בקולי היית תחת פרעה פרעה גזר עליכם גזירות הייתם עבדים אני הוצאתי אותכם אז עכשיו אני מבקש שמור כי עבד היית ועכשיו כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם בדברים האלה נאמר מפורש בפסיקת רבתי שזכור נאמר גם לאומות העולם אבל שמור ציווי פרטי לעם ישראל רמז לזה תראו איזה יופי זכור כותבים את זה בכתב חסר בלי ו זכור זכור מה זה אותיות זן כ ר מה סופי תיבות ז כ ר מה סופי תיבות נפש נפש נפש שמור כתב חסר בלי ו שמור ש' מ ר מה סופי תיבות מה עוד פעם שמור ש מ ר נשם מה זה נשם נשמה זכור זה נפש שמור נשמה הגויים יש להם רק נפש לעם ישראל יש נשמה שאנחנו עושים שמור זה בגלל שאנחנו יש לנו נשמה המקור שלנו בהרבה יותר גבוה ממקום של אומות העולם זכור נאמר גם לאומות העולם להם יש נפש בלבד ושמור נאמר רק לעם ישראל כי רק אנחנו זכינו לנשמה גבוהה ועוד אנחנו גם בשבת זוכים לנשמה יתרה רק ישראל יכולים לזכות ל שמה יתרה בזכות השמות ולכן רק בדברות האחרונות נאמר כאשר צוך אדוני אלוהיך למה בדברות הראשונות לא כתוב למה בשניות כן כתוב אמרנו שהשני זה אלינו נכון כי כאשר צוך איפה הוא ציווה אותנו על השבת במרא לפני מעמד הר סיני נצטווינו כבר על השבת במרא לא רק שבת גם כיבוד הבאם נצטוינו במרא לכן בשתי המצוות האלה כתוב כאשר צוך אדוני אלוהיך כי הלוחות השניים הם לנו ואם זה היה כתוב בראשונים איך זה שייך לאומות העולם איפה הוא ציווה אותם הוא לא ציוה אותם וממילא נבין הטב למה בדברות הראשונות כתוב למען יאריכון ימיך שזה שכר על כיבוד אב בהם ובמסכת קדושין דף מ מפורש שזה שכר שניתן כבר בעולם הזה זאת אומרת אם אדם מכבד את ההורים שלו ממש מעריכים לו את הימים אחד מההסברים זה אדם שמכבד את ההורים הוא צריך להשקיע זמן ההורים מבקשים צריך לעשות ההורים תקשיב צריך לעשות מה שמותר לא עבירות חס ושלום אז אתה מבזבז וכשהם מתבגרים עוד יותר אתה צריך לטפל בהם והכל לא לזרוק אותם בבית אבות בלי תעודת זהות לא צריך לטפל אז מה אתה אומר אני מפסיד את החיים שלי בשביל שהם יאריכו ימים ואני מבזבז את החיים במקום שאני אחיה אני מבזבז אומרים לו לא לא אל תפחד יעריכו ימ מה שאתה משקיע בהם אתה לא תפסיד אני אעריך לך את הימים אל תדאג טפל בהם אבל טפל וואי וואי וואי אז זה נכון גם לגויים זה נכון גם לגויים אבל בדברות האחרונות יש לנו עוד תוספת מה תוספת ולמען יתב לך בגמרה מדובר בר שזה על שכר לעולם הבא לגויים זה רק בעולם הזה ליהודים שקיבלו את התורה באופן אישי בלוחות השניים אז יש תוספת שגם מגיע לנו שכר לא רק בעולם הזה לאריך ימים אלא גם חיי עולם הבא ממילא אנחנו רואים שיש שינוי כשזה לגויים אז הם מקבלים שכר רק פה כשזה שייך אלינו שני מקומות עולם הזה ועולם הבא עכשיו נבין גם מה זה הציווי לא תחמוד בדברות הראשונות האי בן עזרא אומר שהאיסור הוא כשחומות לא תחמוד זה לא תחמוד עם גזלה חומד וגוזל אחרי שהוא חומד במשהו הוא גם גוזל אותו זה שייך באומות העולם אומות העולם כשעומדים משהו גוזלים אותו לוקחים אותו אבל בלוחות השניות נאמר לא תתאוה שזה שייך רק ללב לא תתאווה זה בלב תאבות זה בלב תאווה היא ממידות הלב ולכן נושך לצוות עליה רק לעם ישראל רק לעם ישראל כי הם בדרגה מאוד גבוהה והם יכולים באמת בלב למנוע את התאוות ממילא מובנים השינויים בין הלוחות בדברות הראשונות נאמר עת שקר שכן האיסור לא להעיד עדות שקר ולכן מצווים כל העולם לא לסלף את הדין בדברות האחרונות נאמר על ישראל לא להעיד עד שו מה זה עד שו זה לא שקר גמור אלא זה שינוי חלקי ככה מסביב לא בדיוק אומר את האמת ככה וזה נאסר עלינו כי אנחנו בר הרבה יותר גבוהה וזה מתאים לעם ישראל ועוד פרט אחד אמרנו בדברות הראשונות כתוב לא תרצח לא תגנוב לא תנאף בליב בדברות אחרונות עם בב למה כי עם ישראל לא מספיק להם רק לא תגנוב לא אלא ולא מה זה ולא ולא זה גם דברים שהם דומים גם אסור לנו היהודים הם מצוים גם ולא וזה ו התוספת ולא מה למשל לא תרצח מה יש עוד חוץ מולא תרצח מה זה ו אם אתה אומר לשון הרע על מישהו אתה שופך דמים אז זה גם כן נכלל בלא תרצח אצל הגוי לא תרצח זה ממש אבל לשון הרע לא אצלנו כן אז זאת אומרת אצלנו יש תוספות הו בא להגיד שלא תחשב שזה רק זה אלא יש לזה עוד אביזרי הוא זה מצטרף עוד יופי עכשיו אנחנו הבנו בינתיים את מה שיש ולמה יש שינויים כי בפעם הראשונה זה היה בשביל הגויים לכן נאמר בהתאם לגויים ואחר כך שקיבלנו לוחות שניים שהיה מיועד רק לנו אז שמה נאמר מה ששייך אלינו עכשיו במסכת בבא קמה דף נד מדגישים דבר פלא רבותינו שואלים למה לא נאמרה מילה טוב בד ברות הראשונות בדברות האחרונות נאמר למען יתו לך שומעים את המילה טוב יטב לך וזה השכר על כיבוד הבם איך יכול להיות שמילה חשובה כזו נעדרת מהדבר הראשונות הגמרא אומרת שהשמיט את המילה הזו בכוונה כיוון שהשם יתברך ידע שסופן וור מי הלוחות הראשונים הוא ידע שהם עתידים להישבר ואם הם ישברו חס ושלום תפסק הטובה כי נשברו ומעתה הרשע וחתם סופר השלימו את הדברים של הכלי יקר באופן נפלא מה הם אומרים במסכת קידושין התבאר שהשכר למען יעריכו ימיך אמרנו ה שכר של אריכות ימים בעולם הזה לכן נאמר בראשונות כי זה שכר שמתאים גם לאומות העולם בלוחות השניות נאמר תוספת למען יתב לך זה שכר עתידי לעולם הבא ולכן נמנע מ לכתוב בלוחות הראשונות שלא נטעה ונחשוב שמשעה שהם נשברו הפסדנו את השכר הטוב לעולם הבא אז לכן לא נכתב שמה בכלל בשביל שבפעם השנייה נראה שמגיע לנו שכר על כיבוד הבים גם בעולם הבא ו המהרל מפרג זכר צדיק לברכה מוסיף לנו אור גדול הוא אומר המילה טוב היא נאמרת תמיד בדבר שהמציאות שלו קיימת לעולם ועד למשל כל מה שנאמר בבראשית ויר השם כי טוב ויר השם כי טוב כל מקום שכתוב טוב קיים לעולם בלוחות הראשונים מחמת גודל חשיבותם למה הם היו חשובות כי הם היו מעשה האלוהים הוא עשה את הלוחות משה קיבל את הלוחות מלמעלה הוא לא הביא אותם מלמטה אז הם היו מעשה האלוהים והמכתב מכתב אלוהים הוא חרות על הלוחות אז הם לא היו באמת ראויים לעולם הזה הם היו רואים למלאכים בלבד וגם כשנתנו לעם ישראל זה רק שהם היו במדרגה של מלאך אנחנו ה בדרגה של מלאך איך יכול להיות מה מלאך הרב שטיינמן זכר צדיק ברכ הייה מתפעל מאוד איך יכול להיות דבר כזה שכל עם ישראל חן שם ישראל נגד ההר בלב אחד כולם מסכימים עכשיו אני אגיד משהו פה כמה אנחנו ציבור קטן כולם יסכימו לכל דבר אין דבר כזה זה יגיד ככה וזה יגיד ככה וזה יגיד מה פתאום זה יגיד לא יכול להיות וזה יגיד ככה שני יהודים שלוש דעות נכון איך יכול להיות מיליונים כולם הסכימו זה מלאכים המלאכים אין בהם תחרות ואיין בהם קנאה ואיין בהם כלום איך עם שלם שלם מיליונים בלי יוצא מן הכלל אחד אחד לא חשב אחרת מהשני כולם אמרו נעשה ונשמע זה מלאכים היינו בדרגה של מלאכים אני אמרתי אלוהים אתם ובני עליון כ לכם אכן כאדם תמותון ברגע שעשיתם את העגל קודם לא הייתם צריכים למות הגעתם לדרגה של מלאכים לא מתים אבל עשיתם את העגל עכשיו תחזרו למות כמו אדם הראשון שחטא אכן כאדם תמותון אז היינו כמו מלאכים ממש וכשחוצים עגל ירדו ממדרגתם ונשברו הלוחות הטהורים ולכן לא נאמר בהם המילה טוב כי אין לה קיום ואמרנו שטוב זה תמיד דבר שקיים ללמד שהלוחות הללו לא התאימו למדרגת עם ישראל האמיתית ולא פסקה טובה לגמרי אלא עם ישראל הפס את המדרגה של מלאך בלוחות השניים זכינו למדרגה של טוב שמתאימה לעם ישראל כי הם היו מעשה ידי משה הראשונות מעשה השם אבל לא היינו במדרגה של מלאך להישאר לכן לא נכנס המילה טוב כי לא יהיה לה קיום לא היינו במדרגה מתאימה אבל אחר כך שכתוב טוב זה בהתאם למדרגה של לוחות שנכתבו על ידי משה ולכן בלוחות השניים יש את המילה טוב מעתה תקשיבו שלוש דברות ראשונות אין שום שינוי אנוכי לא יהיה לך אלוהים אחרים ולא תסא את שם השם שלוש דברות ראשונות אין שינוי כתובות בשתי הלוחות הראשונות והאחרונות אותו דבר מתי מתחילים השינויים מהדברה הרביעית זכור או שמור את יום השבת לקדשו עכשיו יש להעמיק מפני מה השינויים מתחילים דווקא מהדברה הרביעית שזה זכירה בשמירת השבת ועוד יותר יש להבין מדוע שבת מצווה יחידה שאסור לגוי לעשות יש עוד אחד אסור ו ללמוד תורה אותו דבר אז למה ממה הי הסיבה גוי ששמר שבת חייב מיתה עומק העניין יתבאר אם נעמיק ונתבונן מה החובה של קידוש של יום שבת חכמים אמרו במסכת פסחים קי הפסוק אומר זכור את יום השבת לקדשו לומדים שיש חובה לעשות קידוש על היין למה צריך יין נאמר בשיר השירים נזכיר דודך מיין לומדים שכירה נזכירה הולך עם יין נזכירה דודך מיין הרמבן מוסיף שהחובה לעשות קידוש נלמדת מה המילה לקדשו ממילא בפסוק עצמו מוזכר חובה לקדש וגם יין איך זכור איך זוכרים עם יין אמרנו נזכיר דודך מיין איפה מזכירים עם יין זכור זה יין את יום השבת לקדשו זה קידוש אז הנה מצווה עלינו לקדש על היין ובזה אנחנו מקיימים מצוות זכירה תוספות והרמבם הפרידו בין שני הדברים ואומרים באמת חובת הקידוש בשבת היא מן התורה אבל היין זה מדרבנן כך פסקו המגן אברהם וטז מעוד פוסקים אז מדוע רבנן הוסיפו יין לקידוש מבאר השבט מיהודה שני טעמים ראשון בשבת צריך לשכוח מכל הצרות מכל הטרדות שהיו לכם במשך השבוע לכן זוכרהו על היין שהיין משמח לב אנוש וכל איש מישראל מתחזק בביטחון בשם יתברך שברא עולם ומלואו והכל הכל התהפך לטובה דבר שני אמרו חכמים זכרונם ברכה שעץ הדעת היה גפן לכן אנחנו עמלים שישה ימים בזעת אפך שזה הקללה על החטא שנעשה בגפן עתה בשבת לא עובדים אין בזה עת אפך באה שבת באה מנוחה עכשיו אפשר לקחת את הגפן לא הגפן שגרם ל בזעת אפך עכשיו אנחנו לוקחים את הגפן שמשמח לבב אנוש והם מקדשים עליו נוסח הקידוש מחולק לשלוש לא תאמינו עכשיו מה שתשמעו לא תאמינו מה זה לשלוש בהתחלה אומרים יום השישי ויכולו שומים אורל סבום נכון אחר כך אומרים פרי ג'ון נכון ואחר כך מה ברכת הקידוש מקדש השבות נכון גם אתם אומרים ככה נכון יופי ורה היינו יכולים רק לברך על הגפן ו בברכת הגפן היינו מקיימים את המצווה זכור זוכרהו על היין ובברכת הקידוש מקדש השבת היינו מקיימים לקדשו למה תיקנו להגיד גם יכולו למה צריך להגיד ויכולו התוספות חידשו שבאמת העיקר של אמירת ויכולו נצרכת דווקא בתפילת ערבית של שבת קודם כל ביכול ו זה עדות לכן אומרים את זה בעמידה כי עדים מעידים בעמידה מה אנחנו מעידים שהקדוש ברוך הוא ברא את העולם בשישה ימים בשביעי שבת וישבות ביום שביעי ויברך השם את יום השביעי אנחנו מעידים שהקדוש ברוך הוא ברא את השבת את העולם בשישה ימים ושבת בשביעי אבל זה היה צריך בתפילה תפילת ערבית למה אמרו חכמים במסכת שבת קיט כל האומר ויכולו בתפילה מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף במעשה בראשית ומה הטעם שצריך לומר גם ביכול ו בקידוש כדי להוציא את בניו ובני ביתו ידי חובה וכך פסק השולחן ערוך בסימן רסח והרביה בשבת קוף צדק ב מביא מדרש שהוא מביא טעם על פי סוד יש עניין גדול לומר ויכולו שלוש פעמים אנחנו אומרים קודם כל בתפילת הלחש שאנחנו מתפלים ערבית של שבת אומרים ויכולו לפני שחוזר השליח ציבור אנחנו אומרים בכולו ובקדושה אומרים עוד פעם יכולו שלוש פעמים למה כי מחילת עוונות באה רק לאחר בקשת מחילה שלוש פעמים ועוד פירוש בספר שבילי פנחס המגן אברהם מביא את דברי הזוהר הקדוש והארי זכרונו לחיי העולם הבא בשער הכוונות שיש בקידוש בדיוק שבעים תיבות ויכולו יש 35 תיבות מילים בברכת הקידוש יש 35 תיבות מה זה אומר הרמז הצפון באמירת ויכולו בברכת הקידוש מה הרמז ומה מסתתר במניין של 35 ו-35 בספר בני יסכר הביא דברי המגלה עמוקות אחד מגדולי ישראל שהוא מגלה לנו דבר נפלא כמה אומות יש בעולם 70 אומות 35 מהם הם תחת השר של עשו ו-35 מהם הם תחת שליטת ישמעאל עם ישראל נמצאים בתוך ככבשה בן 70 זאבים לכן נאמר בברית בין הפטרים ויקח לו את כל אלה ויבטר אותם בטוך אלה אלה א' זה שרו של עשו השר של עשו ול ה של אלה זה ה-35 אומות שתחת פיקודו כך יש גם 35 אומות תחת פיקודו של ישמעאל ועם ישראל הם הציפור שבתוך שעליה נאמר ואת הציפור לא ותר לא חתך אותה זה מה שאנחנו אומרים בתהילים דוד מלכנו אומר ככה אלה כב ואלה סוסים ואנחנו בשם אדוני אלוהינו נזכיר אלה זה ברכב ישמעאל א' זה השר שלהם ול ה זה הם 35 אומות ואלה א' השר שלהם ול ה זה 35 בסוסים זה עשו ואנחנו אנחנו בשם השם נזכיר לא רכב ולא סוסים ולא f35 ולא טנקים ולא שום דבר אנחנו מספיק לנו בשם השם נזכיר איך ניצחו מרדכי ואסתר את המון את אירון של חמינו איך ניצחו אותם איך היה להם טנקים היה מטוסים לא הם שלטו ב-17 מדינות חצי עולם איך התנצחו אותם בשם השם נזכיר עשו תשובה צמו 72 שעות התפללו לקדוש ברוך הוא והוא טיפל בקל הפך את הכל הפך את הראש של אחשוורוש וודלו אד המון עעל העס אשר הכי למורדי ככה צריך אתם רוצים לראות את חמני ככה מנדל זה תלוי אם אנחנו בשם השם מזכיר עכשיו לפי זה אנחנו נבין למה בני ישמעאל נחים ביום שישי ולמה בני עשו ביום ראשון ישמעאל הם חסד שבקליפ חסד תמיד זה בצד ימין ו כמו שיום שישי הוא מצד ימין של שבת יום ראשון הוא מצד שמאל של שבת אז הישמעאלים הם מצד ימין והשמאל הם גבורה ש בקליפה משמאל לישראל כתוב והוסר הסטון מלפנינו ומאחרינו אלו ישמאל ועשו בסדר עכשיו נבין למה צריך תוספת שבת למה צריך תוספת שבת אמרו חכמים זכרונם לברכה במכילתא נצטוינו להוסיף לפנים ולאחור זכור זה להקדים את כניסת השבת שמור זה לאחר את יציאת השבת מצוות תוספת שבת זה על חשבון יום שישי של ישמעאל ביציאת השבת זה על חשבון עשו אנחנו מכניסים את הקדושה על חשבונם לימים שלהם פשטייסט גו עכשיו אור גדול חכמים זכרונם לברכה ציוו אותנו לקדש על מה על היין כ מה זה גימטריה יין 70 כנגד 70 האומות לכן תקנו לנו בברכת הקידוש שני חלקים ויכולו כמה תיבות יש 35 זה כנגד האומות של ישמעאל באמצע זה ברכת הקידוש שלנו ואחר אכך ברכת הקידוש לא הברכה שאני אמרתי סליחה ברכת הקידוש כמה 35 כנגד אומות של עשו רק בזכות שמירת השבת שהיא בתוך בן שישי ישמעל לראשון עשו אנחנו זוכים לנצל מ-70 אומות העולם זכות השבת שומרת עלינו לכן אנחנו אומרים קודם ויכולו 35 תיבות כנגד ישמעאל בסוף אנחנו אומרים 35 תיבות כנגד עשו ובאמצע מה אנחנו מברכים על הגפן על היין שהוא כנגד השבעים עכשיו מה אנחנו אומרים במזמור שיר ליום השבת כי אויביך אדוני כי הנה אויביך יודו נכון אנחנו אומרים ככה במזמור שיר כי הנה אויביך זה ישמעאל כי הנ אויביך השני זה עשו שני אוייבים נזכרים עשו ישמאל ושניהם עובדים בזכות שמירת שבת כמו שכתוב במסכת שבת קיח אלמלא שמרו ישראל שבת ראשונה לא שלטה בהן אומה ולשון אם עם ישראל היו שומרים את השבת הראשונה לא היו שום אומות העולם יכולים לשלוט בישראל ולמלא משמרין היום ישראל שתי שבתות כיל קטן מיד נגלים למה שבת זה בגימטריה זרזיר ועורב וכן דרשו רבותינו במסכת בבא קמה צב כתוב וילך עשו אל ישמעאל מה אמרו חכמים לא לחנם הלך זרזיר אצל העורב מי זה הזר יר ישמעאל מי זה העורב עשו למה מפני שהוא מינו שניהם עופות טמאים לא הלך זרזיר אצל עורב כל אלה האויבים שלנו אתם רואים היום מה הם רוצים אומרים מפורש להשמיד את היהודים עד 2040 האירני אמר מחסלים את היהודים ועשו כאילו אוהב אותנו כמו הכיבוד הבים של עשו כאילו כאילו אוהב את אבא שלו וזה וזה כאילו ביידן אוהב אותנו וקמל לארץ כאילו כאילו והם שולחים לפה משחתות וכל מיני דברים וזה למה חיבוק דוב הנה אני עוזר לך לכן תפסיק תפסיק את המלחמה בעזה תפסיק דיי הרגת מספיק די אף פעם הם לא נתנו לנו לנצח לא בלבנון הראשון את אתם זוכרים את ההי קונדוליסה ריס שהייתה עם אובמבה והם אמרו לנו להפסיק וכל פעם הם מתערבים לא נותנים לנו לנצח למה שיהיה להם שליטה עלינו אתם חושבים שהם נותנים לנו מיליארדים בחינם הם קושרים אותנו עם שרשרת לעץ כמו כלב והם מאכילים אותנו מתי שהם רוצים אה אתם רוצים חימוש לא תשמעו לנו אם אתם לא שומעים לא תקבלו אמברגו כמו שעשה לנו קיסינג'ר ביום הכיפורים תמיד תמיד עשו שולט ביעקב למה הוא שולט בגלל שהקול של התורה שלנו חלש השבת שלנו חלשה אז לכן יש להם שליטה עלינו אחד אומר אני רוצה להרוג אותכם ישמעאל השני כאילו מחבק אותנו דואג לנו ידידה שלנו ומוכרים אותנו בלירה זה לא יאומן כי סופר אבל יש עצה אנחנו בשם השם נזכיר אם אנחנו נעשה מה שאנחנו לומדים פה אז אנחנו ננצח בלי הרבה בלאגן הנה הפציצו ישראל בחו דידה בטמון הלכו לחוטים כן ושמה הפציצו והיה הרבה אש ובלאגן לאגן נכון כל הכבוד הגיעו 2000 קילומטר ועשו וראו להם אתם רואים א א הבנתם שבועיים אחרי זה מה עשה הקדוש ברוך הוא מי צריך אותכם הוריד להם שמה גשם שיטפון עשה להם נהרות של מים שיטפון גדול וכל ה מוקשים ששמו החוטים צפו והתפוצצו עליהם והם מתו מתים אנשים ממה בלי מטוסים בלי צוללות בלי שום דבר עם טיפות של מים טיפות ועוד טיפות ועוד טיפות ועוד טיפות שתף אותם חודידה א נהרות נהרות עם פוסים יפה הנה הקדוש ברוך הוא מוכיח השם מלוחם לוחם תמתח רישון יפה אם היינו שומעים לא היינו רואים כמו בעשרת המכות וזה מה שעתיד להיות בסוף כי מ מצרים הראנו נפלאות אתם רוצים לראות תשמעו לקדוש ברוך הוא ותראו טוב אז עכשיו אמרנו ש ויכולו זה 35 תיבות וזה אומרים בתחילת הקידוש כנגד ישמעאל ובברכה של הקידוש עצמה גם 35 תיבות כנגד עשו ובתוך אנחנו אומרים את ברכת הגפן לחצוץ ביניהם ובאמצעות היין שהוא 70 אנחנו ברים על 70 אומות העולם עכשיו תדעו שאתם מחזיקים את ואומרים את הקידוש תבינו מה אתם עושים אתם מחסלים אותם שלא יאכלו עלינו אם כולנו נעשה כמו שצריך עם הכוונות האלה יא חביבי יא חודידה הקדוש ברוך הוא ברזל בברזל יוחד מהתה מבאר החתם סופר מפני מה גוי ששמר שבת חייב מיתה הטעם הוא משום שאמרו בגמרא לגוי יש ציווי לעבוד שנאמר יום בלילה לא ישבותו אין לו שום היתר להתבטל ממלאכה כמו שפוסק הרמבם בהלכות מלכים יט ש אסור לגוי לחדש דת לעצמו זה שהם עושים להם דת חריט על חשבון התורה שלנו ברית חדשה כאילו שלנו הי שנה והם הברית החדשה אסור להם לחדש דת ואסור להם לברוא כאילו יום שבתון אסור למה השם יתברך פסק ממלאכה ביום השבת והוא ציווה לכל העולם לעבוד יום ולילה לא ישבותו וכולם משועבדים לזה כי אדם לעמל יוולד אדם נולד בשביל לעמול אבל רק עם ישראל רק עם ישראל שהם יצאו ממצרים לחירות עולם הם בלבד יצאו העבדות הזו והם מחוייבים לנוח ביום השבת להכיר את מי שאמר והיה עולם כל השבת צריך לזכור אומר השם עלינו ואתם עדי אתם העדים שמעידים שאני בראתי את העולם בששה ימים בשביעי שבט שואלים את היהודי למה אתה שובט אני מעיד שהבורא ברא את העולם בשישה ימים בשביעי שבט לכן אני שובט הוא שבט גם אני שובט מה אני עושה בזה מעיד שיש בורא לעולם שברא בשישה ימים בשביעי שבט אז זאת אומרת בפרט שספר בת עין מוסיף ששבת היא מרמזת למלכות וגם מרמזת לקדושה מה לגוי למלכות עולם ומה לגוי לקדושת השבת לכן גוי שהוא מדמה את עצמו כמלך כאילו יש לו חלק בקדושה עליונה אחת דינו להמית אסור לו להדמות אתה נאמר עליך כמו שהיה על כל העולם יום ולילה לא ישבותו אין מנוחה אסור לך להמציא דת הם העתיקו מאיתנו עד לפני שהם המציאו את הדתות שלהם כל העולם עבד חוץ מהיהודים כל העולם עבד שבעה ימים שבוע ויש עוד עומק נפלא השבת הקדושה היא הגנה על עם ישראל מ-70 אומות העולם ולכן אנחנו מקדשים על היין שהוא בגימטריה שבעים קידוש למי שלא יודע מה זה קדושה קדושה זה פרישות לפרוש אדם קדוש זה אדם פרוש ממה הוא פרוש מתאוות העולם פרוש זה נקרא קדוש קדושה זה פרישות אז אנחנו יש לנו הגנה גדולה מאוד השבת היא הגנה ולכן אנחנו מקדשים על היין אנחנו פורשים מ-70 אומות העולם הן עם לבדד ישכון ובגויים לא תחשב אנחנו לא בחשבון של השבעים אנחנו לבדד אבל אם אנחנו אומרים שאנחנו תרבות המערב כאילו אנחנו לומדים מעשו והוא הוא התרבות ואנחנו לומדים ממנו אז אנחנו כמו עשו אז איך אתה רוצה שהקדוש ברוך הוא יעזור לך אם אתה אומר אני עזוב אותי מה התורה שלך אני מתאים לי תרבות המערב נו כל התוכניות בטלוויזיה זה עתק של תרבות ה רב כל הביגוד של היהודים כמו תרבות המערב כמעט כל ההנהגה של היהודים היום למעט אלה ששומרי תורה ומצוות באמת באמת באמת על פי התורה בלבד הכל זה תרבות המערב אז זה בעיה אתה רוצה להיות כמו עשו תסתדר איתו ולכן בדברה הרביעית במצוות השבת דווקא משמה מתחיל השינוי שלוש דיברות ראשונות אותו דבר בלוחות ראשונים ושניים רק דברה רביעית שיא על השבת שמה מתחיל השינוי בין לוחות ראשונים שנאמרו לכל העולם לבין הלוחות השניים שניתנו רק לעם ישראל כי הדברה זו שמור את יום השבת לקדשו היא הי המבדילה בינינו לביין כל העולם כולו הנה עכשיו פעם ראשונה שמעתם שיש הבדלים בין דיברות ראשונות לשניות והסיבה היא שראשו היו לכל העולם והשניות רק לישראל והשינויים מלמדים על מעלת עם ישראל ביותר מאשר אומות העולם ולכן בקידוש אנחנו מבדילים ביננו לבינם ואנחנו באמצע חוצצים בין 35 ל-35 תיבות של ישמעאל בעשו כנגד יום שישי ויום ראשון תוספת שבת ואנחנו מברכים על היין שהוא בעצמו עניין של 70 ומקדשים נפרשים מכל אומות העולם ובזה אנחנו זוכים להיות עם הנצח בניו של הקדוש ברוך הוא ומגיע לנו להגאל בזכות זה במהרה בימינו אמן ואמן
אם יש שאלות בבקשה תן לו בבקשה פה אם אתה יכול לעמוד תודה שלום הרב שלום אני משתדל כל הזמן שאני באזור שהרב מגיע אז אני משתדל להגיע ולהיות מהראשונים גם אני משתדל להגיע כשאתה מגיע כן א אומרים אנחנו עכשיו מדברים על תקופת המשיח נשאלתי כמה פעמים שאלה ואני גם מתלבט בה ושאלתי רבנים ומאוד זהירים לענות לי ואם אנחנו עכשיו צריכים לקבל פני משיח רציתי לדעת אם אנחנו בדור חייו או בדור זכאי בשני הדורות הוא יבוא בין אם זה יהיה דור חייו בין אם זה יהיה דור זכאי אם זה יהיה בדור זכאי אנחנו נקדים את ביאתו ואז נקרא אחישנה ואז לא נצטרך לסבול את כל הצרות הקשות והאומות שיהיו אם זה יהיה בעיטה אם אנחנו לא נהיה ראויים ונהייה דור חייו הוא גם יבוא אבל אז זה יהיה חלי על חלי זה ההבדל אז לכן אנחנו בעזרת השם יתברך יש לנו תוכנית עד ראש השנה שתתפרסם בקרוב אנחנו רוצים להשלים את מה שהתחלנו כמו שאומרים בגדול מיליון בעלי תשובה ואנחנו רוצים להביא עכשיו למצב שנשלים את כל היתרה ונסיים את הסיפור כמו שאומרים עד לגאולה השלמה אמן אבל אם נצליח נספיק לעשות את זה לפני שיהיה בעיתה כולנו הרווחנו אם אנחנו נתממ דשדש אז השם ירחם זה יהיה כמו שאתה יודע כן עולם תחיה כן שאלה נוספת פה הבחור בשחור תן לו בבקשה הרב אני בזמן האחרון התחלתי לשמוע את הרב אברהם ברוך ורציתי לשאול אם הוא רב אמת ו אם הוא באמת כאילו זה נכון מה שהוא אומר אני לא יודע מה הוא אומר אבל אני הבנתי שהוא צועק אוקיי זהו אני לא יודע אני לא יודע מה הוא אומר תודה רבה תהיה בריא כן כן אפשר איך מגיעים לשמה איך מגיעים נו זריז זריז כן יש מער בר כן שלום אפשר קודם כל לשמר כוח גדול על זיכוי הרבים העצום על החוכמה הגאונית בתורה ובכל התחומים ממש לרב כוחות מעל הטבע זה ממש שקוף גם סיעתה דשמיה המיוחדת י רצון שתזכו לאורך שנים בבריאות הצלחה גדולה להמשיך לזכותו להגדיל בעולם אמן באתי בבקשה לגבי תינוקת נכדתי שלצערי הרב נולדה עם צבת מאוד מאוד קשה שערס לה את הכבד הילדה נמצאת שמונה חודשים בשניידר עברה ניתוח קשה מה השם רק שנייה רב אם אפשר לסיים את המשפט רק היא כרגע קבוע הרופאים שהצריכה השתלת כב דחופה המדדים נמוכים היא נמצאת בסכנת חיים ומבקשים הבן שלי שיתרום כבד שאני ממש חרדה ודואגת א ומבקשת רב אם אפשר שישלח לבטל את הגזרה עם הזכויות של הרב אני מאמינה שהשם יעשה נס גלו בעזרת הם מה השם התינוקת יהודית בת הודיה שמחה לחזור לאט יהודית בת הודיה שמחה יהודית בת הודיה שמחה השם יציל אותה יהפוך את הגזירה ממנה לסינר אמן לפני שהוא יקבל את הכדור בראש אמן עכשיו המשפחה כן תלך לכותל המערבי כן שלושה ימים רצופים ולסיים את הספר תהילים מהתחלה עד הסוף כל יום ולהגיד בהי צון בסוף את הבקשה לא כמה אנשים שיגידו תהילים אחד אלא כל אחד יגיד ספר שלם כל יום שלושה ימים רצוף אפשר ללכת ביום להישאר עד אחרי צת הכוכבים ולהגיד עוד פעם ובבוקר עוד פעם זה נחשב שלושה ימים וזה עושה פלאות אם אפשר לברך את הבן שלא יצטרך לתרום מהכבד שלו יש לד שלושה קטנים בבית מה זה קשור אליו מבקשים ממנו לתרום לכבד בסדר אז מה אנחנו עכשיו מטפלים בנושא שלא יהיה בכלל בעיה אמן עכשיו לגבי זה תתייעצו עם אל חנן אתה יודע מה לענות בזה כן זה אל חנן תדברו אית או הוא יכוון אתכם למה שצריך מבחינה רפואית על פי דיעותיו תודה שאלה נוספת למעלה אם יש לפני שיורד המיקרופון אין נ להוריד את המיקרופון שאלה פה למטה כן הנה פה רגע יגיע מה השם יזכה ל אמן כן שאלה אחרונה יש מישהו אני מברך את כל הקהל שימלא השם משאלות ליבכם לטובה מהרה ואם לא ניפגש עד ראש השנה כתיבה וחתימה טובה וית אך שמח ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והיית א שמח ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והית שמח [מחיאות כפיים] ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והיית שמח ושמחת בימיך והיית שמח ja
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות