מבשרת ציון - הקב''ה משלם לשונאים
תאריך פרסום: 14.02.2013
מבשרת ציון 14-2-13
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
בפרשת השבוע פרשת תרומה, כתוב "ועשית את הקרשים למשכן עצי שיטים". במדרש כתוב שהרבה בריות ברא הקב"ה בעולמו, ולא היה העולם ראוי להשתמש בהן וגנזן הקב"ה מן העולם. אז הקב"ה ברא הרבה בריות אבל לא בכולן הוא נתן להשתמש, אז חלק הוא גנז. איזה הוא גנז? אור שנברא ביום ראשון. אור שבעת הימים זה אור שנגנז. כתוב ביום ראשון "יהי אור ויהי אור" וכתוב שביום הרביעי נבראו המאורות, המאור הגדול והמאור הקטן, אז איזה אור היה ביום ראשון? זה היה אור שיכולים לראות בו מסוף העולם ועד סופו, והקב"ה גנז אותו, ואמר רבי יהודה בן סיימון, האור שברא הקב"ה ביום הראשון אדם צופה ומביט בו מסוף העולם ועד סופו. ז"א אם היה משמש האור הזה היום היינו יכולים לצפות מסוף העולם ועד סופו ולראות כל דבר בכל מקום הכי נדח בעולם, בלי לזוז. היום קצת יש משהו שמץ מזה בדומה, זה הלוויינים שרואים ויכולים להסתכל, האינטרנט, הווטספ, אתה יכול בכל רגע כביכול לראות מה קורה במקומות מסוימים, אבל זה משהו ככה רחוק עדיין הרבה מאור שגנז הקב"ה.
כיון שנסתכל הקב"ה בדורו של אנוש ובדור המבול ובדור הפלגה שמעשיהם מקולקלים, עמד וגנזו מהם. ולמי גנזו? לצדיקים לעתיד לבוא. והיכן הוא נמצא? בגן עדן. אז האור שנגנז נמצא בגן עדן. זה נקודה אחת שאומר המדרש.
ממשיך המדרש, והרבה בריות ברא הקב"ה בעולם, ולא היה העולם ראוי להשתמש בהן, והיו ראויין להגנז ולא נגנזו. אז היו עוד דברים שהיו ראויים להגנז ולא נגנזו. למה לא? מפני כבוד הקב"ה, ומה זה שלא נגנז היה ראוי להגנז ולא נגנז, זה זהב. אמר רבי שמעון בן לקיש, לא היה העולם ראוי להשתמש בזהב, ולמה נברא? בשביל המשכן ובשביל בית המקדש. אם לא היה משכן ולא היה מקדש שזה הזהב לכבודו של הקב"ה, היה נגנז הזהב. ואף הארזים היו ראויים להגנז ולא נגנזו, אמר רבי חנינא, לא היה העולם ראוי להשתמש בארזים, ולא נבראו אלא בשביל המשכן ובשביל הבית המקדש. ז"א זהב וארזים נבראו העולם לא היה ראוי להשתמש בהם, אבל משום כבודו של הקב"ה שמשתמשים בהם במשכן ובמקדש אז הם לא נגנזו. לעומת זאת, האור נגנז.
וזה קשה, למה דוקא האור נגנז ושניהם לא נגנזו? ועוד כל מה שברא הקב"ה ברא לכבודו, אז למה נגנז האור?
מכאן משמע כי אם יבוא כבוד שמים ע"י מעשה האדם כמו במשכן ובמקדש, כי אז כדאי להשאיר את הזהב והארזים אפילו אם הרוב אינם ראויים לכך. מרגע שלא נגנז הזהב אז נשים לוקחות זהב וגברים לוקחים זהב, ויש דירות שמצפים בזהב, וזה לא ראוי, זה ראוי לכבודו של הקב"ה. אבל גם אם יצא מעט כבוד שמים, כבר הותר לכולם להשתמש בזהב ובארזים.
כמו שאומר הרמב"ם, בסוף הקדמה לסדר זרעים, הוא מסביר, וכן כל תענוגי העולם הם הוללות וסכלות גמור, כל התענוגים, אבל הם סיבה לישוב העולם. ז"א, כל מה שיש תענוגים בעולם, זה סיבה ליישב את העולם, כי כולם עובדים ועוסקים בזה ומייצרים ופועלים והכל, וכולם מתפרנסים מכולם וכו' וכו' וכולם משמשים לכולם, וכל זאת למה? ואע"פ שהוא נח ברוב ממונו ורכושו, האדם שיש לו הרבה כסף, הרבה ממון הוא נח ברוב הממון והרכוש, יצווה לעבדיו לבנות ארמון כליל יופי, ולנטוע כרם חשוב כמו שיעשו המלכים וכל הדומה להם, ואפשר שיהיה הארמון ההוא מזומן לאיש חסיד, צדיק יסוד עולם, יבוא באחרית הימים של הארמון ויחסה יום אחד בצל קיר מן הקירות ההם ויהיה לו סיבה להנצל ממוות. בשביל זה הקב"ה נתן לפלוני להיות עשיר גדול שינוח וישקוט בממונו, יחיה בשלוה, לא יהיה לו מה לעשות עם הכסף, יבנה ארמון גדול, ישקיע בכרמים מטעים זיתים, ויעשה קירות גבוהים וכו', כל זה הוא יעשה בשביל שבאחרית הימים יעבור שם אדם חסיד ויזדקק להשען בצל אחד הקירות וינצל ממוות. אז כל זה היה הכנה לשימוש אחד וזה הסיבה. ככה כל העולם ורוב תענוגיו והנאותיו וכו', שהכל זה סכלות והוללות, כל זה בסך הכל שימוש רק בשביל להעסיק את העולם, בשביל שיהיה העולם מיושב. אבל החכמים בברואים ידעו לנצל את כל הדברים שיש בעולם בשביל להגדיל תורה ולהאדירה. להשתמש לכבוד שמים. כמו שהזהב עיקרו לכבוד ה' במשכן ובמקדש, ולא למה שמשתמשים בו בני אדם כיום. אבל כיון שהותר לכבוד ה', אז כבר משתמשים בו גם כאלה שלא ראויים אליו.
חכמים ז"ל אומרים, כיון שהסתכל הקב"ה בדורו של אנוש ודור המבול ובדור הפלגה עמד ונגזו מהם. אז בואו נבין מה זה האור. אור כזה שיכולים לראות בו מסוף העולם ועד סופו כמה גדולים צריכים להיות בני אותו דור, בעת שכל אדם יכול לראות במעשה חבירו ואפילו אם אחד יסתתר בחדרי חדרים ויעשה עבירה, חברו יראה אותו. זה האור שנגנז. שאדם היה יכול לדעת ולראות כל אחד בכל מקום שבעולם בכל רגע נתון. אפילו שהוא נסתר בחדרי חדרים.
וכמאמר הכתוב "אם יסתר איש במסתרים ואני לא אראנו נאום ה' הלא את כל הארץ אני מלא" אז כמו שהקב"ה בכל רגע נתון רואה בכל הברואים בכל מצב בכל מקום, כך היה אדם יכול לראות בעזרת האור שנגנז. שכן כך היתה תכלית הבריאה, שאדם יהיה בתכלית השלמות בכל הבחינות, עד שיהיה ראוי להשתמש באור זה המאיר בחדרי חדרי, ומובן ששימוש זה מטרתו היתה להפיק רצון מהבורא, ולכן בעת שהסתכל הקב"ה בדורו של אנוש ובדור המבול, ראה כי אנשים כאלה סכנה גדולה היא להם אם ימסרו להם את הכח לראות את כל מסתרי חבירו, אז לכן אי אפשר בשום פנים לתת אמון ולמסור בידם את האור הזה.
אדם יוכל לראות היכן החביא חברו את ממונו, והוא לא אדם ראוי, יבוא לגנוב. יראה מעשים שלא צריך להסתכל וכן הלאה. אבל אם העולם היה בתיקונו ובשלמותו, כמו שאדם הראשון ואשה לא התבוששו, אז אם העולם היה מגיע לתכליתו לא היתה בעיה, ואדם היה רואה מסוף העולם עד סופו כמו שאדם הראשון זכה לראות מסוף העולם עד סופו.
אז לכן כיון שלא ראויים היו הדורות, זה נגנז, והיכן? בגן עדן. מה כתוב? אור זרוע לצדיק , איפה האור זרוע לצדיק? בגן עדן, אור זרוע לצדיק, כתבו המפרשים, זרוע זריעה שייך בגן, איפה זורעים? בגן, לא בכביש, אור זרוע אז זה בגן, דהיינו בגן עדן במקום של הצדיקים. וכיון שזרעו שם, אז בודאי שזה יצמח, וזה הכוונה שלעתיד לבוא יהיה תיקון הבריאה כמו שהיה קודם החטא של אדם הראשון. ויהיו ראויים להשתמש באור שאדם צופה ומביט בו מסוף העולם ועד סופו. אז לעתיד לבוא כולנו נזכה לראות באור הזרוע לצדיקים בחיים פה בעולם הזה.
והמלבי"ם אומר, אור זרוע לצדיק - כמו זרע זרוע בנפשם המוכן לפרות ולהרבות, ז"א המסווה יסור מן הלבבות ואדם יוכל לראות מסוף העולם ועד סופו.
מלך המשיח י היה בחינה זו, משום שהוא לא למשמע אזניו ישפוט ולא למראה עיניו, והריחו ביראת ה', יהיה מריח ודן. אז זה הבחינה.
ובזה יובן מה שאמרו חכמים ז"ל, גדולים צדיקים במיתתן יותר מבחייהם, מפני שבמיתתם כשהם בגן עדן שם זרוע האור ומשם יצמח שיהיו ראויים לעתיד לבוא להשתמש בו, לכן גדולה מעלתם במיתתם.
מפה אנחנו יכולים לקחת מוסר גדול ולהפיק דברים נפלאים מהידיעה הזו, כי מתחילה נברא העולם בתכנית כזאת שיהיה אדם מותאם לקבל את האור הזה, עם יכולת להשתמש בו בלי חשש שינצל אותו לרעה נגד חברו, אבל כשראה הקב"ה שיבואו דורות שאי אפשר למסור בידם את האור הזה, עמד וגנז אותו לעתיד לבוא. ז"א, אבל את ההכנה חייבים לעשות היה בבריאת העולם, ביום הראשון יהי אור - אותו אור שנגנז, למה? כי אין חדש תחת השמש, אז מאיפה יבוא אור שלעתיד לבוא? הוא צריך להברא מששת ימי בראשית.
ומכאן, שהזהב והארזים שלא גנז אותם הקב"ה, משום שיש בהם שימוש למשכן ולמקדש לכבודו של הקב"ה, מכאן שיש בכוחו של אדם לשלוט על עצמו שהזהב וכדומה לא יהיה לו לרועץ, אז אפשר לכבד ספר תורה בזהב, אבל לא צריך זהב באמבטיה או בשירותים, אז ז"א אדם יכול לשלוט בעצמו אם רוצה, שהזהב וכדומה לא יהיה לו לרועץ, אלא להיפך, יהיה לו לתועלת שיוכל להרבות באמצעותו כבוד שמים, וזה רק אם יעשה בלבו משכן להשראת השכינה ואז ירבה בכל מעשיו כבוד שמים.
תשמעו, יש אנשים שהקב"ה חנן אותם, ונתן להם מתנות, אחד נתן לו עשירות, אחד נתן לו חכמה, אחד נתן לו כח, "אל יתהלל חכם בחכמתו, אל יתהלל עשיר בעשרו, אל יתהלל גיבור בגבורתו כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי". ז"א תשתמש בכל מה שנתן לך הקב"ה להרבות כבוד שמים.
אז שלמה המלך אומר, אל יתהלל חכם שהוא באמת חכם, כמו שלמה המלך, אל יתהלל חכם בחכמתו, כי הקב"ה מסיר שפה לנאמנים וטעם זקנים יקח, הקב"ה ברגע יכול להפוך בן אדם מחכם לטיפש, לשוטה, לחסר דעת, בן רגע. אל יתהלל גיבור בגבורתו, גיבור כמו שמשון, אל יתהלל, בן רגע דלילה יכולה לקצץ את שערותיו ותש כוחו. אל יתהלל עשיר בעשרו, אחאב הרשע היה עשיר גדול מאד, אל יתהלל, אבל בסוף לא נשאר ממנו כלום ואפילו לא משתין בקיר, כמו שכתוב בפסוק. לא נשאר מזרעו כלום, כולם מתו. במה כן יתהלל? במה יש לך להתהלל? השכל וידוע אותי, תשתמש בכל מה שנתתי לך מתנות להרבות כבוד שמים.
יש אנשים שניתן להם כח הדיבור, יש אנשים שניתן להם כח להיות עם ציבור, יש אנשים שניתן להם היכולת להשפיע על אחרים, אם בן אדם משתדל בכח הזה להשפיע לטובת אחרים, יש לו כח להשפיע על אחרים, אדרבא, שישתמש עם זה להשפיע על אחרים, לתת להם דברים טובים, להקל על חייהם, לתת להם אפשרויות להתפרנס בכבוד, לעזור להם בבריאות, להשתדל בכל מה שאפשר, כמו שהשתדלנו ורצינו. אבל יש אנשים שלוקחים את הכח שנתנו להם ואת השררה ואת היכולת והשליטה בציבור לרעה. במקום להשתמש עם זה לטובה משתמשים עם זה לרעה. רק הם שכחו שהקב"ה יכול לגנוז להם את הכוות והיכולות, זה הם שכחו.
הלכתי היום לאחד מגדולי האשכנזים בדור, הרב הגאון הרב שריה דביליצקי שליט"א, ודיברתי איתו, שוחחתי איתו, וגם הזכרתי קצת את הנושא האחרון ושאלתי גם שאלה שנשאלתי ע"י אנשים שמרגישים לא טוב במקומות שהם נמצאים שאנשים משתמשים בכוחם לרעה, מה לעשות. אני אראה לכם לרגע מה הוא אמר, ואני אקריא לכם מהספר שהוא אמר מה נאמר בו. בבקשה.
הרב: הרב השלים את ההנחת תפילין של יד קודם עד הסוף ואח"כ שם את של הראש, למה כבודו סגר עד הסוף?
הרב שריה: לפעמים ככה לפעמים ככה
הרב: מה שלום הרב?
הרב שריה: ב"ה, ב"ה. שמעתי עליכם הרבה שאתם מחזירים בתשובה וזה, חמדת הימים, .... כל כך משבח ומעריך את זהוא האיש שה' חפץ בו וזה וזה כל כך מעריך ומשבח. החמדת הימים
הרב: הרב שבזי
הרב שריה: לא לא
הרב: אה, החמדת הימים
הרב שריה: ... לפני החגים בחמדת הימים, הוא כל כך מלהיב כל דבר מלהיב, כל פרט כל פרט.
הרב: ברוך ה'.
הרב שריה: כן, אז גם להבא אתם צריכים להשתדל להמשיך הכל כמו שהיה, לא רק להמשיך אלא עוד יותר ועוד יותר.
הרב: בעזרת ה' יתברך
הרב שריה: לעלות
הרב: הרב שמע קצת מה עשו לי?
הרב שריה: אני לא כל כך שמעתי אז לא כל כך אבל כל אדם הוא צריך כל יום חיזוק ולהתעלות עוד יותר ועוד יותר. אז אם אתם יש לכם את המידה הטובה הזאת והאפשרות והכשרון להחזיר בתשובה אם כן אין לך מעלה גדולה מזה.
הרב: ברוך ה'.
הרב שריה: שהקב"ה יתן לכם כח להמשיך ולעלות ולא להתפעל משום דבר בשום, אדרבא, השכר הוא גדול ביותר.
הרב: יש אנשים שקצת נהיה להם חולשה מכל מה שקרה
הרב שריה: אסור להתפס בחולשה, אסור. אסור.
הרב: יש כאלה שלא רוצים ללמוד עכשיו במקומות שמדברים נגדי בגלל הבחירות זה מדברים בכמה ישיבות ומדברים רבנים נגד וזה, מה יעשו האנשים שלומדים אצלהם, להמשיך אצלהם או לעבור למקום אחר?
הרב שריה: מה זה כל הזמן מדברים כל הזמן?
הרב: כן, נגמר הבחירות ועדיין מדברים. אסור לשמוע אותו, אסור לדבר איתו, אסור לתרום לו, אסור כלום.
הרב שריה: גם זה יעבור עוד יום ועוד יום ועוד יום.
הרב: אבל אם אדם מרגיש שהוא לא יכול להשאר במקום כזה, אז להגיד לו שהוא יעבור למקום אחר שהוא יותר שקט, יותר לא מדברים?
הרב שריה: זה בינתיים יעבור. נקוה שהקב"ה יתן שהכל יסתדר.
הרב: אנחנו עכשיו מקימים קהילות שזה נקרא קהילות פז, שיהיו אנשים שרוצים להיות איתנו ביחד, והם רוצים שאנחנו ננהיג אותם, בעלי תשובה רבים מכל הארץ, הקב"ה עזר שיש מאות אלפי משפחות שקשורים אלינו שהחזרנו אותם בתשובה ועכשיו אנחנו רוצים להקים להם קהילות שיהיו ביחד תחת הנהגה אחת, ולבנות מוסדות ותלמודי תורה וכוללים וכל שאר הדברים.
הרב שריה: למה לא? למה לא?
הרב: הרב יתן לנו ברכה שנצליח
הרב שריה: אבל בתנאי אחד, שכל אלה לא לדבר על הצד השני.
הרב: אצלנו לא מדברים ב"ה
הרב שריה: הכל הכל בסדר אבל לעלות מעלה מעלה ולא... שיהיה הכל בהצלחה גדולה מאד מאד.
הרב: אמן.
הרב שריה: איפה אתם גרים פה?
הרב: פה בבני ברק
הרב שריה: כן איפה
הרב: בשיכון ו', אחרי ויז'ניץ קצת.
הרב שריה: תברכו אותי. אני צריך יש לי מעט כאבים מברגליים ויש לי מעט כאן כפיפות וזה, תברכו אותי שיהיה
הרב: ה' יברך את כבודו ברפואה שלמה ובאריכות ימים תדיר ושיזכה לכל טובה וברכה ושפע הצלחה ובריאות איתנה והחלמה מהירה וכל מלי דמיטב, יפוצו מעיינותיו חוצה ויגביר בתלמידים אמן.
אמן
ברוך תהיה.
הרב: עד שהוא כותב את ההקדשה בספר, הרב שריה דביליצקי הוא רב חרדי ליטאי פוסק מקובל מדקדק פילולוג וסופר תורני פורה, הספרים שלו עוסקים בתחומים מגוונים, הלכה, קבלה, דרשנות, ביוגרפיות, היסטוריה, נוסחאות תפילה ופיוטים, כתב שישים ספר בערך, תלמיד חכם עצום בן 86 ה' יאריך את ימיו בטוב ושנותיו בנעימים, מקובל מאד בכל העולם התורני. ורואים פה את הענוה שלו הגדולה, הוא כותב בלי עין הרע בלי לרעוד, כותב הקדשה על אחד מהספרים, ונותן את זה, ובסוף הפגישה מטריח את עצמו גם לקום וללוות אותי לדלת, לא מצוי הרבה אצל הרבה חכמים גדולים שעושים מתנהגים בענוה כזאת לכבד מי שבא אליהם במקרים דנן. לעומת זאת, ראינו מה עשו חכמים במקום להרבות כבוד שמים מיעטו כבוד שמים בגלל אינטרסים צרים במקום להרבות זיכוי הרבים להביא את האנשים למצב של הרהורים ופקפוקים ואפילו חזרה בשאלה רח"ל, יחי ההבדל הקטן הגדול. כשיש נגיעות אז זה מביא לתוצאות כאלה חמורות. אבל מי שמשוחרר מהנגיעות מתנהג כמו שצריך להיות תלמיד חכם אמיתי. כן. הוא עם תפילין במשך כל היום, והוא מחליף ארבע חמש זוגות תפילין ביום, הוא נוהג כשיטת הגר"א - הגאון מוילנא.
הרב: יישר כחך, ברוך תהיה. תודה רבה תודה רבה בריאות והצלחה, כל טוב הרב. כל טוב.
תודה. והספר שהוא אמר, חמדת ימים כתוב כך:
מעלת המקרבים רחוקים לתשובה וראשי עם קודש אלו המחזיקים בדת להקימה ולהרימה הם הנקראים עמודי שמים והם מצוקי ארץ, והם המעמידים את כל העולם כולו ויש להם זכות כמשה רבינו ע"ה, וכמרדכי ואסתר בדורם, אשר זכו וזיכו את הרבים, והם המוציאים יקר מזולל ויש מאין, והם שותפים לבורא יתברך בבריאת העולם ובהעמדתו. אז מי שהם מראשי עם קודש ודואגים להחזיק את הדת ולהעמיד אותה ולהקים אותה, נקראים עמודי שמים ומצוקי ארץ, וכל העולם עומד בזכותם, ויש להם זכות של משה רבינו וכמרדכי ואסתר בדורם שזכו וזיכו את הרבים, והם מוציאים יקר מזולל ואת היש מן האין, והם השותפים של הקב"ה בבריאת העולם והעמדתו. אבל האחרים שלא עושים כך, אבל לומר כל אחד רב או רבן, שלום עלייך נפשי ולהסגר בתוך ביתו וללמוד או לעסוק בחפצי שמים, לא זו הדרך הרצויה בעיני ה', כי אינו דומה הזוכה לקנות לעשות נפשות רבות ולקרבם תחת כנפי השכינה כמי שהוא מזכה את נפשו יחידה והאחרים בהמות ירעו. ועתיד ליתן דין וחשבון על ככה, הואיל והיה בידו להשיב רבים מעוון ולהציל לקוחים למוות מרוב רוע מעלליהם ולהחיות את נפשם בחן וחסד אשר חננו ה' בשבט לשונו ולא עשה, הנה הוא גרם את כל הרעה ואריכות הגלות המר. אז אם יש רב או רבן שמתעסק רק להגדיל את שמו וללמוד או לעסוק בחפצי שמים, לא זו הדרך הראויה בעיני ה'.
וכך אומר גם החתם סופר, אברהם לא זכה להיות כמו חנוך ולעלות למעלה השמימה בגופו, למה הוא לא זכה? אברהם גם היה יכול, אם היה מתעסק באלהיות, במושכלות בלבד ולא מתעסק עם אנשים, ודאי שהיה מלאך, אבל הוא ראה מה קרה בדורו של חנוך, חנוך הפך להיות מלאך אבל כל הדור הלך פייפן, כל הדור - מתו במבול, לא נשאר כלום, ולקב"ה לא חסר מלאכים למעלה, הוא רוצה בני אדם שיקרבו את הבריות, לכן בחר אברהם אבינו בדרך שלו - לגייר את הגרים ולא לעלות הוא בעצמו. לכן ממנו יצאה האומה הישראלית וכל האמונה בעולם ולא מחנוך, למרות שהוא הפך להיות מלאך. ואלה תולדות השמים והארץ בהבראם, אל תקרי בהבראם אלא באברהם, בזכות אברהם ברא הקב"ה שמים וארץ, לכאלה הקב"ה רוצה שיהיה בריאת שמים וארץ. כמו שאומר פה, שהם שותפים לבורא יתברך בבריאת העולם ובהעמדתו, וכתוב שאברהם היה ראוי להברא ראשון, לא אדם הראשון, אבל הקב"ה אמר, אם יחטא אברהם מי יתקן? לא יהיה מי שיעמיד את העולם, לא יהיה מי שיחזיר בתשובה, לכן מה עשה הקב"ה? ברא את אדם הראשון שאם יקלקל יבוא אברהם ויתקן. אז כל העולם עומד על המתקנים, על מי שמחזיר בתשובה. ואלה שלא עושים כן, אומר מי שחננו ה' בשבט לשונו ולא עשה, הנה הוא גרם את כל הרעה ואריכות הגלות. זה בלא עשה, בשב ואל תעשה, מי שמוציא לעז ושם רע והוצאת דיבה על מי שמחזיר בתשובה - איבד את כל עולמו, זה מחריב את כל העולמות. מחריב את כל העולמות.
אז לכן צריך לראות כמה השקר נשא ראש והעיז פניו, ואין להבהל מהכמות אלא צריך לבחון את האיכות. לא כמות האנשים או הרבנים שמרימים את קולם בגאון הם הצודקים.
בעם ישראל היו שנים עשר שבטים, והיו להם נשיאים, והנשיאים האלה נשלחו למשימה לרגל את הארץ. מה הם היו צריכים לחזור ולהגיד? שהארץ טובה, כמו שהקב"ה אמר. אבל הם חזרו והוציאו דיבת הארץ רעה, מי זה הנשיאים? הכי מורמים מעם שבחר בהם משה והסכים עליהם הקב"ה. "שלח לך אנשים" אז הוא שלח, ומה הם חזרו והוציאו דיבת הארץ רעה, אתם יודעים למה? הזוהר הקדוש מגלה, בגלל המפלגה. הם פחדו שיחליפו אותם, הם כבר לא ישבו על הכסא הזה, כי כשיכנסו לארץ יעשו בחירות מחדש ויבחרו נשיאים חדשים, ואפשר שהם כבר לא יהיו, אז לכן הם באו וסיפרו את מה שראו אבל הסבירו את מה שראו כפי שנטה ליבם הרע. ואיך הם נקראים? רשעים. ה' אומר טובה הארץ, ואתם באים לפרשן הפוך? אם הקב"ה נותן כח למישהו להחזיר בתשובה כל כך הרבה יהודים, אז הוא מעיד עליו שהוא טוב, ואתם מפרשים שהוא רע? זה רשעות. שהרי רבי עקיבא אומר, שהוא בטוח שהבן שלו שהוא עומד לקברו הוא בן העולם הבא. מאיפה הוא מוכיח? הוא אומר שזיכה את הרבים. אם הוא זיכה את הרבים אז ודאי שהוא בן העולם הבא. הוא לא אומר שהיה לו תורה מרובה, שהיה לו מידות טובות, זה לא ברור אם יש לו הרבה תורה ואם הוא פוסק הלכות זה לא אומר שהוא בן העולם הבא, אם הוא זיכה את הרבים. למה? אומר רבי עקיבא כי מגלגלים זכות ע"י זכאי, אם מגלגלים זכות ע"י זכאי זה סימן שהוא זכאי בשמים, כי מגלגלים זכות מן השמים רק על ידי זכאי, אם הוא לא זכאי אז לא יגלגלו זכות על ידו.
ז"א, אומר רבי עקיבא דרשה, ראויים היו ישראל לצאת ממצרים גם לולא משה ואהרן, שנאמר "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול", אז יש הבטחה לאברהם אבינו שעם ישראל יהיו בגלות מצרים ויצאו. מי הוציא אותם ממצרים? משה ואהרן. אבל אם לא היו משה ואהרן היו יוצאים או לא יוצאים? ודאי, שהרי כתוב ויצאו, אז למה הם יצאו ע"י משה ואהרן? כי הם היו הכי זכאים בדור, ומגלגלים זכות ע"י זכאי. ואם התגלגלה הזכות הזאת ע"י משה ואהרן זו עדות מן השמים שהם זכאים בדור. אם נתגלגלה זכות להחזיר מיליון יהודים בתשובה, זה זכאי או חייב? ודאי זכאי, זה עדות מן השמים, אפילו יעמוד כל העולם נגד ויגיד לא, ה' אומר כן. למה? כי אני גלגלתי את הזכות ודווקא ע"י זכאי. וכתוב כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, אז עוד שמירה יש מהקב"ה, שלא יחטא, ועדיין לא נמצא חטא אחד בי, ועם כל זאת כולם פתחו את לועם לדבר דברים שלא היו ולא נבראו. "והיו למשיסה שוסייך" כל השסניקים נהיו למשיסה, שוסים, משסים, על מה? מה קרה?
עוד סיפור. השבטים הקדושים, השבטים הקדושים אחרי האבות מי יש לנו? השבטים הקדושים, טעו ביוסף הצדיק ודנו אותו למיתה. על טעות, וזה התברר להם בסוף שזה טעות, יש כאלה אומרים שאי אפשר שרבנים יטעו, אי אפשר? אז איך טעו הנשיאים? הם לא הרגישו שהם עושים את זה בגלל המפלגה, הם לא הרגישו, התורה גילתה, ובגללם מתו שש מאות אלף. שהאמינו להם ושמעו את הדיבה ולא מחו בהם, שש מאות אלף מתו. והשבטים הקדושים אפילו הם צרפו את הקב"ה, ולמרות כל זאת הם טעו ושגו. אז ז"א, אין להתפעל, אלא צריך לבחון את הדברים, לכן כתוב "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק" ו"בצדק תשפוט עמיתך" ו"מדבר שקר רחק" ועוד הרבה הלכות, איפה כל אלה נעלמו הדינים וההלכות מהכוללים, בשביל מה לומדים אברכים בכלל, אם בסופו של יום הם לא יודעים לפרש אפילו מצוה אחת, והם מסתכלים על כמות. ז"א אם היו בדור המדבר גם הם היו מאמינים כמובן לנשיאים. וה' ירחם היו מתים.
אבל הפקחים שוקלים ומתבוננים, מה היה פה? מה היה פה? ראיתם הרב שריה לא מאמין שעד עכשיו מדברים, והיום אומרים לי שבאלעד הוציאו עוד פעם מודעות וכל מיני דברים. ובדיות, בדיות, דמיונות, קשקושים, לא משנה מה, העיקר לחתום כל הזמן. לא נחים ולא נרגעים, שיהיה בטוח שיהיו בגיהיני גיהינום אז הם עובדים יומם ולילה, ולהעביר לי את כל הפירורים האחרונים שנשארו להם מהזכויות. איך יכול להיות דבר כזה? העלמה כזאת גדולה? אבל זה לא שאלה בכלל, כי באחרית הימים כתוב שזה מה שיהיה, ורבנים וראשי קהילות יהיו מערב רב, ואיך תדע? אומר הבעל שם טוב, אם תמצא שקר בהם הם מהסטרא אחרא, ורק אם אומרים אמת תדבק בהם. ויש לך שקר יותר גדול שאדם מליבו אומר בלי לבדוק, או שרואה חצאי דברים?
הדברים כבר נאמרו ונטחנו, אבל אולי, אולי יתעשתו, אולי, אולי, לא הרבה, מעטים, אולי כמה יצליחו להציל את נפשם, אולי. אבל כמובן שהרבנים לא יחזרו בהם, חס ושלום, כי הוי דיני לאחזוקי דיבורי, ברגע שיצא מהפה - מה פתאום, אני טועה? אני טועה? מה כולם טועים? כן, כולם טועים. ככה שאלו את אחד החכמים, שאלו אותו איך זה יכול להיות? הרב אמנון יצחק אומר משהו והרוב אומרים אחרת, הוא אומר אמנון יצחק צדיק גמור והאחרים טועים. אומרים לו איך יכול להיות? אומר עובדה שהם עברו על איסורי דאורייתא, זה אי אפשר לפרש אחרת, איסורי דאורייתא זה דברים ברורים, "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק", שאפילו דוד המלך שהיה מלך והלכה כמותו בכל מקום, הגמרא אומרת בשבת נ"ו שצריך היה לדון את אוריה החיתי בסנהדרין. אז מי לנו גדול מדוד המלך? והוא היה מורד במלכות, אין פה טעות, אבל עם כל זאת צריך לדונו בסנהדרין.
אז לכן צריך לדעת שכל מי שחכם ושומע אותי לא רק פה, אלא בשידור ובשידור חוזר, יתן על לבו שלא יאבד עולמו בחייו כי לא יעזור לו שום תירוץ, שום תירוץ לא יעזור לו. לכן צריכים לדעת שיש בלבול גדול, אבל מי שפיקח יכול לצאת מהבלבול. יש כאלה אומרים להתרחק מהמחלוקת, אבל זה נכון, איך הם מתרחקים? לצד אחד, נשארים בצד של השקר ובורחים מהצד של האמת, וזה נקרא לברוח מהמחלוקת. לא, זה נקרא לצדד במחלוקת, לברוח מהמחלוקת זה לברוח משני הצדדים אם כבר, כמו אשתו של און בן פלת שלקחה אותו לישון, אמרה לו תישן מותק, תישן, אם משה מלך אתה עבד, ואם קרח מלך אתה עבד, אז מה לך לכל הצרות? תישן. וככה הוא ניצל. אבל אם אתה מצדד בצד אחד, אתה בעל מחלוקת.
אז ז"א, זה לא פשוט, וכל אחד צריך לעשות חשבון נפש מה יהיה בגורלו והנה ראינו שכל הצרות ואריכות הגלות והכל, זה מי שבשב ואל תעשה לא עושה חזרה בתשובה, מי שמונע חזרה בתשובה, לא רק מונע, מונע מלהחזיר בתשובה, מוציא שם רע על מי שמחזיר בתשובה שה' קור אלו זכאי, אין לך פשיעה יותר גדולה מזו, והוא לא ינקה בדינו. כי ברור שיהיו כמה אנשים שלא ירצו לשמוע יותר, וזה בצוואר שלו. אז לכן צריכים להזהר מזה מאד מאד מאד. ואני את שלי עשיתי, עכשיו אני רוצה לזכות את אלה שהם שלשה חולים שעשינו את הערב הזה בשבילם, והם מייחלים לרפואה ולחיים. אז בואו נראה מה אנחנו מוכנים לעשות בעזהי"ת לרפואתם, כדי שהם יצאו מן המחלות בעזרת ה' ויועתקו על שונאי ישראל, האויבים הארורים.
אז ככה, יש לי שאלה לציבור הקדוש, וגם לאלה ששומעים אותנו ולמרות שהם לא יכולים להביע את רצונם יקבלו על עצמם בבית, וגם אלה ששומעים בשידור חוזר ובפרט שזה סמוך תכוף ונראה, מי יהיה מוכן בעזרת ה' יתברך ללמוד כל יום שעה תורה ולייחד אותה לשלשה האלה שהזכרנו בתחילת הערב, שירים את היד בעזרת ה' ויקבל גם ברכה על זה בעזרת ה'. תרימו גבוה, זה לא בושה, בשמים מצלמים אתכם, ותקבלו על זה שכר שלא תחלו בעזרת ה' אף פעם אי"ה. כן, אז יש פה כמה יהודים שמוכנים, תודה תזכו למצוות. מי מוכן לקבל על עצמו שתי הלכות ללמוד כל יום שזה לוקח דקות ספורות לרפואתם, אם זה הלכות לשון הרע או משהו כיוצא בזה, שתי הלכות, מי מוכן? יפה. נשים לא משתתפות? שום דבר? אין שום מאמץ? חבל. טוב, אז אני שמח קודם כל, מי שירצה מהגברים גם ציציות אני אתן לו ומי שתרצה מן הנשים כיסוי ראש אתן לה, ובעזרת ה' יתברך תשתדלו לעמוד במה שאמרתם כי חיים תלויים בזה. אז אני אחזור ואברך שוב את השמות, כפיה בת מרים, הרב יעקב חי בן מרגלית, ושלום חיים בן מרים, ה' יזכה אותם בעזרת ה' יתברך לרפואה שלמה וישועה קרובה מאוצר מתנות חינם מהרה ובזכות מה שקיבלתם עליכם ויקבלו אחרים אמן כן יהי רצון. וגם פרידה בת סעידה רפואה שלמה מהרה.
כן, אם יש שאלה בבקשה. באמצע.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. הרב דיבר על המחלוקת עכשיו, לפני שתי דקות, והוא אמר לא להיות בצד של המחלוקת. ברור לי שהרב לא בצד של המחלוקת, אבל אני הולך עם הרב עד הסוף, נוטה עם הרב עד הסוף, אז מה אני לא אהיה עם הרב, אני יעמוד בצד ולא יהיה לא לפה ולא לפה?
הרב: אני הסברתי, שאלה שנוטים לצד ההוא אומרים שהם מחוץ למחלוקת, אבל הם נוקטים צד והם נמצאים בצד הלא נכון, הם נמצאים בצד שתקף, לא בצד המתגונן. עדת קרח זה היו מאתיים חמישים ראשי סנהדראות רבנים גדולים, והם יצאו נגד האמת, לא כנגד משה, משה זה היה במקרה ההוא משה, ואם זה לא היה משה זה היה אהרן או דוד או מישהו אחר, המחלוקת היתה בגלל שררה, הם רצו שררה. וכל אותם ראשי סנהדראות הרבנים חיפשו שררה שלא יקחו מהם שררה, שיתנו להם עוד שררה, זה מחלוקת קורח ועדתו. אז הם חלקו על האמת. מה אנחנו עשינו שחולקים עלינו? אנחנו באנו לקחת משהו? באנו להוסיף, גדול דור אמר לנו שמצוה להציל באנו להוסיף כח, אפילו אם יהיו תנודות ימינה ושמאלה, בסוף זה ישרת את כולם. ברור שאם היו הולכים לרב עובדיה יוסף ואומרים לו כבוד הרב, יש עוד מפלגה שהיא מסוגלת להביא כח מהציבור החילוני והאחר גם, אז ודאי שהיה מסכים. יגדיל תורה ויאדיר, מה המטרה? להחזיר עטרה ליושנה? מה עשינו עד היום? לא החזרנו עטרה ליושנה? מי החזיר הכי הרבה ליושנה? אנחנו, אז אם יהיה לנו עוד כח אלקטורלי מבפנים ונוכל להיות גוש חוסם מה שאין ה יום, בגלל שנלחמו בי, אז גדלו הצד השני שלא נלחמו בהם, ובמקום להלחם באלה שיכולים להצר את צעדיהם של לומדי התורה נלחמו במי שרוצה לעזור לעולם התורה. מי חילק דיסק המנצחים על גיוס בני הישיבות שלא יגייסו אותם והם המנצחים מאתיים אלף עותקים על חשבונו, ש"ס? אני חילקתי. מי דאג לזה? מי מוציא את המאה אלף הנוספים עכשיו? אני. מי הסביר למה לא לגייס את אלה שתורתם אומנותם?
ש. הרב, עוד משהו קטן, אני נקרע לו הלב שלוקחים את העלונים של הרב וקורעים אותם, השאלה היא כזאת, אם לנו מותר לעשות את זה הפוך?
הרב: חס ושלום, אנחנו לא נוקטים בשום שיטה של ונדליזם
ש. אבל ככה הם יפסיקו את המהומה, ברגע שאנחנו נעשה להם את זה הם גם יפסיקו
הרב: לא, חס ושלום, לעולם לא נהיה דומים להם, גם אם יעשו מה שלא יעשו לעולם לא נהיה דומים להם, זה לא יהודים מה שהם עושים. לעולם לא נהיה דומים להם. אבל אני אספר לך סיפור. הסיפור ידוע ומפורסם בבני ברק. יום אחד אני יושב בבית כנסת, בנדבורנה חדרה, קרוב וסמוך לביתי, מתפלל תפילת שחרית, איש שונא וצר בעזרת נשים למעלה קרע גנזי המלך דברי תורה שלנו וזורק מהעזרה על השולחן שלי, אני מסתכל משהו נופל אני מסתכל, רואה גנזי המלך קרוע, לא מאמין, לא מאמין, ז"א מישהו שיודע למעלה איפה אני יושב ועושה לי את זה מול הפרצוף. עוברת לי מחשבה, מה אני עושה, עולה אליו או יוצא מהמקום? כי אני רואה שהציבור מסתכל למעלה רואה מי עושה, אף אחד לא מדבר, מפחדים ממנו הוא אלם, אח"כ ידעתי מי זה. החלטתי שאני יוצא. יצאתי, אמרתי לקב"ה מה שאמרתי, חודש ימים אחרי זה הבן שלו בתאונת רכבת כמו שהוא קרע את גנזי המלך ככה הוא נקרע, חודש ימים בדיוק! רכבת קרעה אותו לגזרים. אתה חושב שהקב"ה יושב בשקט? הוא לא יושב בשקט, הוא רואה ויש מידה כנגד מידה, מה שעושים לי יעשה להם, כאשר זמם ככה יבוא עליהם. ברור שאנשים כאלה הילדים שלהם יצאו לא בני תורה. ברור שכל מי שחיבל עכשיו במה שאנחנו עשינו שלשים וחמש שנה ורוצה להפסיק את זה, זה יפגע בילדים שלו. זה ברור. אתה רצית למנוע מבני ישראל שישובו בתשובה - תחלום שהילדים שלך יצאו בני תורה, תחלום, כי יש מידה כנגד מידה, אף אחד לא ינקה מזה. אבל אנחנו לא נתדמה להם לעולם! זה המעלה והשבח שלנו. אנחנו בני אברהם יצחק ויעקב, הם כנראה מערב רב.
כן. שאלה נוספת.
ש. שלום הרב
הרב: אם אפשר לעמוד תודה
ש. אני אומר מילא הרבנים הספרדים השסניקים שמקבלים כסף, תקציבים ופה ושם, מובן למה הם יצאו נגדך, או גם אלה שלא יצאו הבודדים שתקו, וגם הם מפחדים. אבל איפה הרבנים האשכנזים שהם לא שייכים אליהם, שהם תמיד היו בצד השני, שהם אין להם שום אינטרס, אולי הם גם מפחדים מש"ס, אבל איפה הם ראו שקבוצה שלמה נכנסת בך בכל הכח, ממש שחיטה, והם ישבו בשקט, לא דיברו, לא שמענו אף רב אשכנזי חוץ מהרב ליבוביץ שאמרת שגם הוא עד שהוא התעורר לקח לו שבוע וחצי שבועיים, אבל איפה היו כל הרבנים האלה?
הרב: לצערי הרב, משה רבינו התפלל על עם ישראל הרבה, אבל כשהוא התחנן לפני הקב"ה להכנס לארץ אף אחד משש מאות אלף לא התפלל איתו ביחד. גם הרבנים האשכנזים פוחדים מש"ס, כי הם אלימים, ויש קשרים כאלה ואחרים שהם עלולים לפגוע מתי שיש להם את השררה כי הם סרים לפעמים כשהם בקואליציה, יש להם כח לעכב תקציבים, לנקום, לנטור וכו', והם מכירים אותם.
ש. כן עדיין זה האמת, הם היו צריכים ללכת עם האמת בכל הכוח
הרב: כן אבל אם אתה היית מחפש את האמת היית מוצא אותה ברחובות בכמויות, אבל גם לפני שהיה המקרה הזה לא מצאת אותה בכמויות, נכון? אנשי אמונה אבדו אתה אומר כל יום, אז ז"א לא תגורו מפני איש כבר בזמן הגמרא זה בטל, ולא תכיר פנים במשפט גם זה כבר אז בטל, אז ז"א זה לא כל כך פשוט אתה מבין למצוא את זה. היו כמה רבנים אשכנזים שפנו אלי, אתה מבין, אבל בלי פרסום, גם כמה אדמו"רים, אבל מה לעשות, אין להם את הכח.
ש. זה מצב לא יודע, זה
הרב: זה מצב טוב, זה מצב ברור.
ש. כן, לא זה ברור שכמו שתמיד יש בודדים שהם חכמים רובם רוב העם טיפש, גם באמת אותו דבר, יש בודדים יחידי סגולה, זה קשה למצוא אותם.
הרב: הרי משה רבינו חיפש אנשי חיל, אנשי אמת, הוא לא מצא, הוא מצא רק אנשי חיל, גם הוא לא מצא בדור דעה. זה לא פשוט, זה ממצא קשה.
ש. לא גם אנשים לא רואים את זה, כאילו רבנים גדולים שהם מחזיקים מהם, מכרו את הרב בנזיד עדשים בשביל איזה תקציב בשביל איזה משהו
הרב: זה לא רק זה, תשמע את הקללות, איזה סגנון, מה זה הקללות
ש. אולי תגיד להם, אני יודע, מי קילל אותך ומה קילל
הרב: אני לא רוצה להגיד, לא רוצה להגיד. אבל איזה קללות, מה הולך פה?
ש. טוב אז אני אגיד
הרב: לא אל תגיד
ש. לא להגיד?
הרב: לא. אנחנו לא דומים להם.
ש. לא, אני אגיד את מה הם אמרו עליך
הרב: לא צריך
ש. לא צריך - לא צריך. כנסו ליוטיוב תשמעו מה אמרו עליו, כמו הרב אלבז וכו'. לגבי קהילת פז, תגיד לאנשים פה על הענינים מה הולך, מה אפשר לעשות.
הרב: אנחנו פותחים כרגע קהילות פז, כל אלה שדורשים אמת ומבקשים אותה ורוצים להסתופף תחת האמת, בלי פחדים בלי איומים ובלי שיקניטו אותם ויבזו אותם או את ילדיהם, אז אנחנו בעזרת ה' מתאגדים, יש כבר אלפים שנרשמו, והולכים להקים מוסדות שלנו שיהיה תלמודי תורה, ישיבות, כוללים בארץ ובחו"ל, ובעזרת ה' כולנו ביחד נדאג לזה, לא נצטרך לאחרים, בעזרת ה' גם כשרות, בשר, עופות, אנחנו נעשה בהידור יותר משל אחרים, ויותר זול משל אחרים, וגם מצות עכשיו לדוגמא לפסח יהיה גם רכות וגם יבשות בעזרת ה' להקל על אלה שאין להם אמצעים, כמובן מי שיזכה להיות מקהילת פז יזכה לכל הדברים הטובים והנפלאים האלה. מי שלא - יקבל במקומות שהוא רגיל לקבל.
ש. הרב, מה עם הבחירות העירוניות אנחנו רצים או לא?
הרב: אנחנו עכשיו בודקים את הדברים עם כמה גורמים, ותצא הודעה מסודרת בענין.
ש. בעזרת ה'.
הרב: כן, מי שרוצה בעזרת ה' ציציות אני אתן, כיסויי ראש, וכיפות ואני מודה לכלל הציבור על ההאזנה וההקשבה, תודה רבה לכולם. ערב טוב.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות