רחובות - רחובות
תאריך פרסום: 01.09.2009
1/9/09
רחובות 1-09-09
ערב טוב, בעז"ה נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
אנחנו נלמד קצת מהפרשיות האחרונות שלנו איך מתכוננים לקראת חודש אלול שבו אנחנו נמצאים, ואיך מכינים את עצמנו לראש השנה, אחרי זה ניתן לכם אפשרות לשאלות ותשובות, ברכות יהיו בסוף, יהיו לנו הפתעות הגרלות ומתנות, נחמד לא?
"כי ה' אלקיך מתהלך בקרב מחניך להצילך ולתת אויביך לפניך והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך". בפרשיות של שופטים וכי תצא, אנחנו מוצאים פרשיות שמדברות על דרכם של ישראל והתנהגותם בצאתם למלחמה. הראשונה היא פרשת שופטים, היציאה למלחמה. נשאלת השאלה מי ומי היוצאים? ז"א יוצאים רק תפילין שאינם מסיחים בין תפילין של יד לתפילין של ראש, שאינם מדברים בשעת התפילה, צדיקים, ממש צדיקים. ואנחנו רואים בפרשת שופטים דברי עדות של משוח המלחמה שהוא לובש בגדי כהן גדול והוא נשאל באורים ותומים לפני שיוצאים למלחמה, והוא אומר לעם, שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על אויבכם, אל ירך לבבכם כי ה' אלקיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויבכם והושיע אתכם. וחז"ל דרשו על הפסוק הזה, "שמע ישראל אתם קרבים היום" - שמע ישראל, אפילו אין בכם זכות אלא קריאת שמע בלבד, כדאי שיושיע אתכם ה'. אני חושב אם היו מאמצים את זה בצה"ל שחובה על כל חייל ולוחם לפני צאתו לקרב להגיד שמע ישראל שחרית וערבית, כבר זה סיבה להושיע את עם ישראל, כמו שדרשו חכמים. "שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה על אויבכם אל ירך לבבכם כי ה' אלקיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם". אז שמע ישראל אפילו אין לכם זכות אלא קריאת שמע כדאי שיושיע אתכם. שאפילו אלה שאינם נזהרים בקיום מצוות התורה ולימודה, אם יש בידם רק קריאת שמע לבד, הם כדאים שהקב"ה יושיעם במלחמה.
ומאידך, דורשת התורה מהיוצא למלחמה, להשמר מכל דבר רע. אז היא אומרת לנו שאפילו הזכות הזאת היא מספיקה, אבל מצד שני תשמעו מה אומרת התורה. צריך להשמר כל יוצא למלחמה אפילו מדברים שהם קלי הערך, כמו אדם שקרה לו מקרה לילה ואפילו יציאת חוץ בשדה המלחמה, אדם שנטמא כמו שידוע, או שהוא צריך לצאת חוץ לשדה לעשות צרכיו בשעת המלחמה, אז חייב החייל הישראלי שתהיה לו יתד כדי שיוכל לחפור לעשות צרכיו ולכסות, שלא תהיה טומאה במחנה, ולא יהיה דבר מכוער כי הקב"ה מתהלך בתוך מחניך, צריך שתהיה קדושה ולא טומאה. והוא מוזהר כי בזה הוא יכול לגרום תוצאות המלחמה ואז חלילה ה' לא יהיה עם החיילים ועם הצבא. לכן כתוב "כי ה' אלהיך מתהלך בקרב מחנך להצילך ולתת אויביך לפניך והיה מחניך קדוש, ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך" ז"א אם יהיה לו מקרה לילה או שהוא יעשה צרכיו ולא יחפור ויכסה, עלול להביא לתוצאות הרות גורל לחיילים. ועליו לשמור על הצלם אלקים גם בתנאי המלחמה הקשים ביותר, כדי שיהיה מחניך קדוש.
ושוב מלמדת אותנו התורה, את מה שעלול לקרות עם היוצא למלחמה. אותו צדיק וישר שנבחר להיות מן הלוחמים, זה ששומר על קדושת המחנה והצבא, אחרי הנצחון שבא בעז"ה והם ניצחו את האויבים, יש להם גם שבויים ושבויות, "ונתן את האויבים בידינו" כתוב "ושבית שביו" עלול הוא הצדיק לראות בשביה אשת יפת תואר גויה ולחשוק בה. עד כדי "ולקחת לך לאשה" האם זה לא בחינת שומו שמים. יהודי שראה ניסים ונפלאות בכל רגע במלחמה, שחייו היו תלויים לו מנגד וראה את יד ההשגחה שומרת עליו נהפך בין רגע לבעל גויה, והופך מהר גבוה לבור עמוק? גם לו נזקקת התורה ומטפלת בו כדי להחזירו למוטב. כי התורה אמרה שיצר הרע בשעה כזאת - אי אפשר עליו. לא דיברה תורה אלא כנגד יצר הרע, זה המקום היחידי שהתורה כביכול אומרת לאדם שפה הוא לא יוכל לנצח את יצרו, והיא מתירה לו בתנאים מסויימים. אבל רק פה, משמע שבכל מקום בתורה שתגיד אני לא יכול נגד יצרי, אין דבר כזה, לא יקבלו את הטענה שלך רק במקום הזה. ומתירה לו התורה אפילו לאכול בשר תמותות שחוטות, דהיינו גויה שמתגיירת שלא ברצונה. כי הוא צריך לגייר אותה, ודיברה תורה כנגד יצר הרע. ותשמעו מה אומר בעל הטורים.
בעל הטורים כותב, אשת בגימטריא - בשר נבלה מאוסה, זה הגימטריה של אשת, כמו שדרשו חז"ל בקידושין, מוטב שיאכל ישראל בשר תמותות שחוטות ואל יאכלו תמותות נבלות. אז זה עדיף. ואומרת התורה שהוא יקח אותה לו לאשה, והבאתה אל תוך ביתיך, לאמר לאחר שתגייר אותה ותהיה לך לאשה ולא בגיותה, כתוב "וגילחה את ראשה" היא צריכה להתכער ולהתגנות במשך חדש ימים ולבכות את אביה ואת אמה במשך ירח ימים, אז אחד מהדברים שהיא צריכה לגלח את ראשה. למה? לפי שהיטיבה ראשה לפתותך. כיון שהיא התייפתה בשערה אז היא צריכה לגלח את ראשה. כתוב "ועשתה את ציפורניה" לפי שרמזה לך בהן לפתותך. יש כאלה שמות ציפורניים ארוכות, מדביקות צפורניים, זה לא בשביל לגרד את הדולג, זה בשביל לכשכש. אולי יחוס ואולי ירחם על עצמו ועל ביתו ועל צאצאיו, אז לכן התורה דואגת שהיא תתגנה וכל הזמן תבכה ותבכה ותבכה ותהיה לא יפה כלל וכלל ואז הוא יכול לשחרר אותה, עבר לו היצר להתראות. והתורה דורשת ממנו עוד דבר, שכאשר יחזור בתשובה וישלח את היפת תואר לנפשה, מזהירה אותו התורה, תתן לה יחס הוגן, לא יתעמר בה ומכור לא תמכרנה בכסף למרות שהיא שבויה, לא למכור אותה בכסף, למה? "תחת אשר עינית" כיון שהיית איתה פעם אחת, אתה כבר לא תעשה שום דבר להזיקה, אלא תשחרר אותה בכבוד. איזה דברים. מה הולך פה? זה הוראות לחיילים, שמעתם פעם בצה"ל הוראות כאלה?
אז מה רואים כאן? רואים שהתורה דואגת לכל יהודי בכל מצב ושלא ירד ולא יאבד את הצלם אלקים שלו אפילו במקום הכי הכי הכי שהוא לא יכול נגד יצר הרע שלו, גם שמה התורה מדריכה אותו ומעלה אותו לאט לאט ומחזירה אותו למוטב.
כשאנחנו קוראים פרשיות כאלה בחודש אלול, כדי שנלמד את כוחות הנפש לאדם, שהאדם הוא בעל בחירה ולהוי ידוע לכולם כי כל הגדול מחבירו יצרו גדול ממנו, והוא עלול לרדת מטה מטה, כי אדם אצלו אין שום בעיה, הוא יושב על המגלשה ועושה גלישה למטה, ברגע שמתחילים לרדת ה' ירחם, ברררר... למטה. אז אילולא הקב"ה עוזר לו ופותח לפניו את דרכי התשובה בכל מצב שהוא נמצא, כמו שכתוב "תשב אנוש עד דכא ותאמר שובו בני אדם" אז חודש אלול מלבד היותו החודש האחרון של השנה, ובו צריכים לעשות את המאזן של השנה שחלפה, גם חודש הבראה רוחנית הוא, כי זה ימי רצון, הימים האלה ארבעים היום מר"ח אלול עד יום כיפור, אלה נקראים ימי רצון. אלה כנגד ארבעים ימים אמצעיים שבהם השיג משה רבינו ע"ה את הסליחה על חטא העגל. ארבעים יום הוא התנפל לפני הקב"ה לבקש רחמים על ישראל על מעשה העגל. ואז קיבל את הלוחות השניים במקום אלה ששבר כשראה את הירידה הנוראה של עם מקבלי התורה, שהערב רב פיתו אותו ועשו לו אלהים אחרים במקום משה רבינו ע"ה שאמרו זה משה האיש לא ידענו מה היה לו, שהסטרא אחרא הראה להם את משה רבינו כאילו מוטל במיטה מת ומלאכים מלווים אותו, והסטרא אחרא עשה את כל ישראל נביאי שקר, והעם לא מחה ולא הפריע לכם, ונשאר אדיש מול הנבלה הזאת. אז בארבעים יום שעלה משה לאחר מכן, השיג מהקב"ה את הפיוס ואת הלוחות השניים. ובתנא דבי אליהו כתוב שישראל היו נוהגים כל אותם הימים צום ותענית, בשעה שמשה רבינו עלה למעלה, עם ישראל נהגו באותם ארבעים יום צום ותענית והיום האחרון שבהם - בעשרה בתשרי גזרו תענית ולנו בתענית. כמו שאנחנו עושים ביום כיפור ה יום, ז"א לא תענית של יום רק, אלא מהלילה. ולנו - לנו לשון לינה בתענית. לפיכך אומר אליהו הנביא, שנקבע אותו היום יום הכיפורים לכפרה לעולם. ובו קיבלנו את הלוחות השניים, וקבלת התורה בפעם השניה היתה בלי קולות וברקים וכפית ההר, בפעם הראשונה פרחה נשמתם, אבל עכשיו זה היה בלי קולות וברקים ובלי שה' כפה עליהם הר כגיגית. וזה שהימים האלה - אלול ועשי"ת הם הכנה לשוב ולקבל את התורה, את הלוחות השניים ברצון. ההתחדשות של הקבלה ברגע שאנחנו מחדשים על עצמנו את הקבלה לקבל את התורה שוב עלינו, זוהי הכפרה המלאכה והלבנת החטאים. מי שרוצה להלבין את החטאים כמו שכתוב "אם יהיו חטאיכם כשני" - אדומים כמו שני "כשלג ילבינו" אבל זה ע"י קבלת התורה שאדם מקבל על עצמו בחודש אלול ובעשי"ת את התורה עליו אשריו ואשרי חלקו.
מה אנחנו עשינו בתקופה האחרונה? כיון שעם ישראל לא כל כך לצערנו, מחובר לתורה באופן קבוע ושוטף, אז אני אמליץ לכם לפחות, לפחות ממה שנותר בחודש אלול ועשי"ת, כדי שיהיה לכם פתחון פה לבוא לפני הקב"ה ולומר שאתם באמת רציניים ומתכוונים לעשות את רצונו של הקב"ה, ובאמת מספיק עם כל השנים שחלפו שאתם לא כל כך שמרתם ולא דקדקתם במצוות כי גם לא ידעתם כי לא למדתם, אז מכל מקום, צריך להבין דבר אחד, יהודים יקרים, אני עשיתי מעשה. יש לי פה מגנט, אתם יודעים מה זה מגנט? שמים על המקרר מתמגנט. אבל אין המטרה למגנט את המקרר אלא למגנט אתכם. איך ממגנטים אתכם? פשוט מאד, אל תשאר לבד התחבר לתורה. יש אלפי אברכים שגייסנו אותם חינם שמוכנים ללמוד עם כל מי שנפשו חפצה ללמוד תורה וסוף סוף לדעת את התורה כמו שצריך לדעת תורה, ללמוד גמרא ומשנה, הלכות, מפרשים על הפרשה, כל מה שתרצו ללמוד - בחינם. שעה בשבוע, שעתיים, כל יום, פעמיים שלש, כמה שאתם רוצים, אתם פשוט מאד מרימים טלפון למס': 050-416-60-70, אומרים שלום אני מרחובות, אני מגדרה, אני מפה אני משם, אני מעוניין ללמוד תורה. אפשר לסדר לי חברותא? על המקום מסדרים לכם חברותא חינם. כמה עולה שיעור בפיזיקה אם אתם רוצים או במתמטיקה מורה פרטי? מאה חמישים שקל, וזה שלשת רבעי שעה, נכון, הם מקפידים שזה לא יהיה שעה מלאה, כי חס ושלום אתה תהיה מדען תוך שבועיים. אבל זה - שעה, שעתיים, שלש, ארבע, כל יום, כמה שאתה רוצה, חברותא אחת, שתי חברותות, שלש, אחד כזה אחד אחר, באיזה צבע שאתם רוצים אותו, הכל תקבלו חינם. העיקר שתהיו מכונים לראש השנה וליום הכיפורים ולא יוכלו לקטרג עליכם ולומר אפילו את החודש האחרון לא ניצלו ללמוד שעה-שעתיים תורה, אז עם מה הם באים, עם בקשות ודרשות ששנה הבאה תהיה מבורכת ומוצלחת, על בסיס מה? מוצדק, לא? אם ישאלו אותנו שאלה כזאת זה מוצדק, לא? שנה שלמה זה אף לא, לפחות בחודש האחרון, נכון? אז תן לי מוזיקה אני מחלק מגנטים...
תודה. עכשיו אני רוצה לעשות לכם מבחן אמיתי, כי אסור לשקר בכל השנה ובאלול עוד יותר. מי מתכוון מחר לצלצל לבקש חברותא שירים את היד. תחזירו לי את המגנטים. מי מתכוון מחר שירים את היד גבוה אמיתי, להרים את היד, אפילו שיעור פעם אחת, פעם אחת, מי מתכוון שירים את היד, פעם אחת ועוד לטעום טעם של תורה. יפה, יש פה יותר ממנין, מחר אני אבדוק אם צלצלו, אם לא פעם הבאה אני אראה לכם ברחובות מה אני אעשה.
טוב, שאלות למי שמעוניין בקשה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום שלום
ש. לפני זמן מסויים הייתי אצל הרב בהרצאה והרב שאל מי רוצה להחזיר יהודי בתשובה.
הרב: נכון.
ש. ואני כזה הרמתי את היד בתמימות, אני גם רוצה שאנשים יחזרו בתשובה, אני גם מאמין בדרך שהרב אומר, כל מה שהרב אומר זה אמת ואני לא צריך להצדיק את כבוד הרב. והרמתי את היד ובאמת ניסיתי לקרב יהודי, ניסיתי, אני מנסה וזה כל כך קשה.
הרב: השתמשת באנציקלופדיה?
ש. לא השתמשתי בשום דבר
הרב: אתה יודע מה זה אנציקלופדיה?
ש. מה זה אינציקלופדיה?
הרב: מה אתה לא יודע?
ש. לא.
הרב: שב, אני אסביר לך, הנה שב לידו, פה יש מקום. אמנם הידים שלו גדולות זה בעיה אבל תדחפו שמה. עכשיו אני אסביר לכם יהודים יקרים. אני בשביל שאפשר יהיה להחזיר יהודים בתשובה אז החלטתי להוציא אינציקלופדיה לפני שנים הרבה, אבל זה לא יצא לפועל כי יצר הרע, אתם יודעים, הוא עובד שעות נוספות, שנים נוספות. אבל בכל אופן אחרי שמונה שנים הצלחתי בס"ד להוציא אינציקלופדיה. מה זה אינציקלופדיה? המצאנו פטנט ראשון בעולם, אין כמוהו, פטנט שלנו. מה הפטנט? אתה שואל אותי שאלה ואני עונה לך תשובה בסרט. שמעתם דבר כזה? יש אנציקלופדיה שזה כרכים מנייר, כן, אתה פותח אז כתוב משהו יש תמונות מקסימום, אבל אף אחד לא מדבר איתך. אני המצאתי אנציקלופדיה שמדברת. פירושו של דבר לקחנו 82 הרצאות שלי בסרטים, שזה 240 שעות של סרטים. תמללנו את כל מה שאני אומר, שזה אנציקלופדיה שלמה של כתוב, חתכנו את זה פיסות פיסות לפי נושאים ולפי ערכים, עשינו קטגוריות, תת קטגוריות ותת תת תת תת של קטגוריות. ז"א זה בטקסט. עכשיו לקחנו את אותן קלטות וחתכנו לפי הטקסטים את החתיכות את כל הקלטות והסרטים חתיכות חתיכות חתיכות, ושמונה שנים עשינו תוכנה שהיא לוקחת את הטקסטים והיא לוקחת את הקטעים המתאימים ומביאה אותם ביחד מתי שאתה שואל שאלה. אתה שואל, מתי תהיה תחיית המתים, אז אתה כותב תחיית המתים לוחץ טוז ואני עונה לך מתי. אתה שואל האם יש הוכחות לגלגול נשמות, טוז אני עונה. האם יש הוכחות שנמצאה תיבת נח? טוז אני עונה ומראה. כל שאלה שאתה שואל טוז מקבל תשובה. 1727 קטעים כאלה שאתה שואל שאלה ואני עונה. זה טוב או לא טוב? בשני דיסקים DVD ואתה כל מי שיבוא מולך שרק ישאל, אתה אומר לו מה יש לך לשאול, שב ואתה מקליד תיק תיק תיק טוז מקבל תשובה. אתה מחייך והוא מקשיב עוד שאלה כן, טוז עוד שאלה טוז, אחרי כמה שאלות הוא אומר לך טוב, איפה מתפללים? אני אראה לכם שלש דוגמאות. מה קורה אם מגיע בן אדם, הוא אומר שזה קשה, צודק, קשה להחזיר בתשובה, מה חשבתם שזה קל? אבל עם האינציקלופדיה בקלי קלות של הקלות. למה? לכל שאלה תשובה. בא אדם ואומר לך תשמע, אני מוכן לשמור מצוות אבל תשכנע אותי שאני לא באתי מהקופים. אתה יכול לשכנע אותו שהוא לא בא מהקופים? אתה פשוט מאד מה עושה - טוז ועונה לו תשובה.
כן רבותי, זה שלש דוגמאות קצרות מתוך האינציקלופדיה, שואלים שאלה אתה כותב ספארי, כותב קופים כותב זה, מקבל תשובה, יש כאלה כמה, אתה רוצה לדעת שבת, מקבל תשובות על שבת מה מותר מה אסור, כאלה דברים. אתה רוצה לדעת על אנשים, תחיית המתים כמו שאמרנו, גלגולי נשמות, מדע מול תורה, חיים לאחר המוות, הוכחות בריאת הבריאה, בורא מגביל מוגבל כל יכול, כל מה שאתה רוצה לדעת בשני DVD. בפנים 240 שעות, חדשים לשבת ולדעת וללמוד וכל שואל מקבל תשובה. כמה זה היה צריך לעלות לפי דעתכם אחרי שמונה שנים של עמל, למעלה מחצי מיליון שקל רק לפתח את התכנה ועוד למעלה מחמשת אלפים שקל לשים את החמרים, חוץ מהעריכה שלהם במשך שנים שזה לאין שיעור ואין ערוך. כמה שווה אנציקלופדיה אינטראקטיבית שאתה שואל והיא עונה לך, כמה זה שווה, נו תגידו ברחובות נראה אם יש לכם הבנה. אלף דולר? נכון, זה מחיר סביר אם מוכרים הרבה, אם לא מוכרים הרבה.... אבל מה אנחנו עשינו, מכיון שידענו שבחודש אלול צריך לזכות את הרבים וכמה שיותר אנשים שיזכו, ועשינו את זה גם לע"נ מורי ורבי המנוח רבי יהודה שפירא שנפטר לפני כשלשה חדשים, אז לכן הורדנו את המחיר לעילוי נשמתו כדי שימליץ עלינו בשמים ועליכם, למחיר של מאה שקלים בלבד! דהיינו חמש אגורות לתשובה. אפשר להחזיר יהודי בחמש אגורות. שני DVD מלאים 240 שעות של שאלות ותשובות מכספי מעשר. יותר לא תצטרך לטרוח רק להציג את זה בפני כל העקשנים ואתה תנצח את כולם, ושיעיזו לשאול אותך שאלה בבקשה. מי שרוצה בעז"ה יתברך המוזיקה תלווה אותו בעת שהוא שולף את המאה שקלים מכספי מעשר אתה רוכש אנציקלופדיה להחזיר יהודים בתשובה בחודש אלול. מי שמעוניין להרים את היד והחבר'ה יתנו לכם את ההזדמנות....
מספר הטלפון שאני אומר לאנשים לצלצל מחו"ל כרגע, זה 052-8081997. המעונינים לעלות לארץ הקודש ולקבל ברכה, יכולים לצלצל ולדבר בחפזון כדי שלא יפסידו את המטוס, ובינתיים מי שרוצה לשאול שאלות נוספות, אני כאן.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. לפני שבעה חדשים הוצאנו טלויזיות מהבית
הרב: נפלא, פה פה?
ש. אבל מה, אכסנו אותם במחסן
הרב: לא, צריך לפוצץ
ש. זהו, אז אני אמרתי שאני אשאל אותך, ואז בעלי גם ישמע את זה שצריך באמת לשבור אותם, ולא להעביר אותם חס ושלום הלאה
הרב: לפוצץ פיצוץ מבוקר
ש. בסדר גמור, אוקי, תודה
הרב: אני אראה לך גם איך זה עובד. אתם תימנים הא?
ש. לא.
הרב: מה?
ש. בעלי עיראקי ואני חצי מרוקאית חצי מצריה
הרב: מה זה פיצוץ פיצוץ, תראה להם פיצוץ מבוקר בראש העין איך מפוצצים התימנים חבל על הזמן. אתם יודעים מה זה להוציא מתימני טמבלויזיה? זה לא פשוט. אבל בואו תראו איך זה עובד.
איך בסדר, זה מתאים לך? חביט חביט.
ש. התחלה לא ברורה
מה אני עושה במצב כזה?
הרב: זה קצת בעיה, אם את יכולה לקחת ממנו להתחנן שהוא לא יעבור
ש. ואם נגיד הוא אומר העברתי או מסרתי, מה עלי לעשות, כי כשאני רואה את הדבר הזה זה עושה לי לא טוב.
הרב: את תגידי פשוט מאד שיש לך סיבוך עכשיו בבית, ואת צריכה בחזרה אם לא יהיה סיבוך בבית.
ש. אבל הוא יודע שזה לא סיבוך הוא מכיר אותנו מספיק טוב ואני לא רוצה לשקר, אני משקרת את עצמי, תכלס
הרב: את לא משקרת, בשביל להציל יהודי זה לא לשקר.
ש. אז אני אומרת לו הייתי בהרצאה של אמנון יצחק, הראה לי איזה קטע, נגע לי, לא ישנה טוב בלילה כמה ימים, תחזיר את ה טלויזיה, רוצה לעשות קידוש שם שמים
הרב: או שנפוצץ אותה ביחד
ש. יאלה, עשינו
הרב: בסדר, בעז"ה שיהיה בהצלחה. איזה כיף, אנחנו רוצים לפוצץ הרבה טמבלויזיות לפני רשות השידור. יש מי שמעוניין? אז תכינו רשימה.
כן, יש לנו שיחה מלונדון, נכון?
הרב: הלו?
ש. הלו?
הרב: שלום
ש. שלום
הרב: מהיכן אתם?
ש. הלו? אני מדברת עם הרב?
ש. מדברת שולמית מלונדון, אני גרה פה המון המון שנים ורציתי לבקש, אחותי גרה בניו יורק, והיא בימים הקרובים חוזרת לארץ, ואחי מלוס אנג'לס הגיע לניו יורק לעזור לה לארגן את הדברים ולצאת בהצלחה, רציתי מאד לבקש מהרב, אני מאד מתרגשת, ברכה בשבילה כי היא לא מרגישה טוב גם כן, והיא ממש החליטה לעזוב הכל ולנסוע לארץ, ורק שאם אפשר לבקש ברכה לדבורה חיה בת צביה רפו"ש
הרב: דבורה חיה בת צביה תזכה לעלות לארץ הקודש בבריאות שלמה ואיתנה מהרה
ש. אמן. וגם אחיה - אבנר בן צביה, הוא גר בלוס אנג'לס
הרב: וגם אבנר בן צביה יזכה לעזור לה ויעזרו לו לעלות לארץ בבריאות שלמה
ש. אמן אמן אמן
הרב: תודה, מתי אתם עולים?
ש. תברך אותנו שגם כן נעלה, יש לנו בעיות כלכליות וקשה מאד לעזוב
הרב: תשאירי את הבעיות לאנגלים ותעלי. מה השם שלכם?
ש. אני מפחדת שיהיה בעיות בארץ
הרב: לא, לא יהיה שום בעיות בארץ, אין בעיות, הנמלים בישראל אוכלות כמו הנמלים לפחות באנגליה.
ש. אמן אמן אמן
הרב: מה השם שלכם?
ש. שולמית בת צביה ומשה יוסף בן פרידה
הרב: תזכו לעלות לארץ הקודש מהרה אמן
ש. אמן אמן תהיה בריא הרב
הרב: אמן, גם אתם.
רגע, יש עוד שיחה
הרב: הלו?
ש. הלו?
הרב: כן, מי זה?
ש. זה אני, שמי אליס גולן ואני מלוס אנג'לס
הרב: האו אר יו
ש. פיין פיין סנק יו, רבי אתה יודע כמה אני מנסה לתפוס אותך כבר שנה ואני נתתי הו"ק ומשום מה לא לקחו את זה עד עכשיו ורציתי לדבר איתך אישית, אבל לא עכשיו. עכשיו שאלה לי אליך, אני רוצה לעלות לארץ, אני ובעלי עובדים בישיבה פה בלוס אנג'לס, איך אפשר לעשות את זה כדי שאני יעלה או אני אשאר, אני לא יודעת, אני נורא מתלבטת, הרבנים אומרים להשאר
הרב: לשלוח שאלה לרב קנייבסקי בישראל שיפסוק לכם. תכתבו מכתב מנומק והוא יענה לכם מה שיגיד תעשו.
ש. תהיה בריא. עכשיו תגיד לי רגע, אני יכולה לדבר איתך אישית כי זה מאד מאד חשוב לי בקשר להו"ק, בעלי מאד רוצה לדבר, הצטבר סכום של כסף ואני רוצה אישית לדבר איתך. בסדר? אתה יכול לתת לי מספר שאני יכולה לתפוס אותך אישית?
הרב: תצלצלי אחרי השידור, ברבע שעה אחרי שיסתיים השידור, תצלצלי לאותו מספר וידאגו שנדבר. עוד דבר, תגידי לי כמה זמן אתם צופים בשידורים ישירים של ההרצאות.
ש. אני עכשיו חזרתי לישיבה, אבל מאז שהתחיל כאילו מא' באלול שהתחלת עם השידורים, עכשיו כלתי התקשרה אלי מהר לישיבה והיא אומרת לי את מנסה לתפוס את אמנון יצחק כבוד הרב, והנה סוף סוף, עזבתי מהר את הארוחת צהרים ובאתי מהר למשרד להתקשר אליך.
הרב: יפה מאד, ומאיפה כלתך?
ש. כלתי גם כן מלוס אנג'לס
הרב: אז גם היא רואה
ש. גם היא רוצה, בטח שהיא רוצה, אבל מה עושים
הרב: אז מי עובד אצלכם אם כולם רואים טמבלויזיה?
ש. לא יודעים מה לעשות, אין איך לקנות בית, אין איך
הרב: ה' יפתח לכם שערי פרנסה טובה ותזכו לעלות לארץ הקודש מהרה.
ש. אמן אמן אמן אמן אפשר לבקש רק ברכה לאוראל בן אליס לפרנסה טובה?
הרב: אוראל בן אליס פרנסה טובה מהרה.
ש. אמן אמן
הרב: רגע, יש עוד מישהו. הלו?
ש. שלום.
הרב: שלום. כן מהיכן אתם?
ש. הלו?
הרב: כן, מהיכן אתם?
ש. כן שלום, זה הרב?
הרב: כן.
ש. קודם כל אני רוצה לשאול שאלה וגם ברכה בשביל אמא שלי שבעז"ה במאי היא עושה את העליה לארץ
הרב: מאיפה אתם, מצרפת?
ש. לא לא אני ממיאמי, מיאמי פלורידה
הרב: ליד הים
ש. ליד הים, כן, עם הגשם.
הרב: בסדר, יש לכם הוריקן בסביבה שמה מסתובב
ש. אחד כבר אותנו, קיבלנו רק קצת רוחות וגשמים ויש עוד אחד בדרך
הרב: הבנתי, טוב. בשביל מה להיות במקום שיש הוריקן אם אפשר לבוא לישראל?
ש. אני בעז"ה אמא שלי כמו שאמרתי בתחילה מתכננת כבר את העליה לארץ כי היא כבר מסודרת, אני נשואה הגעתי לפה לטיול כמו הרבה אנשים ופגשתי את בעלי, יש לנו כבר שני ילדים, בעלי אמריקאי עם הורים שניהם חיים תודה לאל, אמריקאים גם, אני צריכה איזושהי הכוונה אם אתה יכול לתת לי בקיצור, אני יודעת שאתה באמצע שמה הרצאה, אבל איזושהי הכוונה איך אנחנו עושים מעבר שכזה. אני רוצה לעבור בעלי אמריקאי עם הורים שכמובן לא יעשו מעבר לארץ, הם פה שנים, יש לי שני ילדים.
הרב: אני אגיד לך, אם היו מגרשים אתכם האמריקאים מה היית עושה עם בעל אמריקאי בישראל?
ש. מה עושה בעל אמריקאי בישראל שלא מדבר בישראל, יושב בבית.
הרב: לא רק זה, וגירשו אותו האמריקאים, מה היה עושה?
ש. או, גירשו אותו האמריקאים, הוא כנראה שורד
הרב: שורד, זה מה שהוא יעשה פה. זה אחד. שתיים כשאת הגעת לישראל לא ידעת גם כן אנגלית ולמדת, אז הוא יבוא לפה ילמד עברית.
ש. כן, זה יהיה מאד קשה בגלל ששני ההורים שלו חולים, והוא בטח, אני אפילו עוד לא הצגתי לו את זה, אבל שני ההורים שלו חולים ובגיל כזה לא נראה לי שהוא יעשה את המעבר.
הרב: כן, אבל צריך לדעת שאין עוד הרבה זמן, למה עוד מעט תתחיל מלחמה גדולה בצפון ואז אני לא יודע כמה אנטישמיות תסבול יהודים בחו"ל, כמו שאני מרבה לדבר באחרונה. אתם צופים בשידורים שלנו?
ש. צופים, בטח צופים, כן.
הרב: נו, אז צריך להבין, אני מראה את ברק אובמה מה התכניות, מה החיזבאללה מתכנן, מה האיראנים מתכננים, מה האחרים מתכננים, צריך להבין. וזה יקרה, אבל צריך להיות מוכנים ובמקום הנכון.
ש. נכון. חבל שאני רואה כל כך הרבה הרצאות וכל כך הרבה חומר למחשבה, ואני מגיעה הביתה ורוצה להעביר את זה לבעלי, אני פשוט שוכחת כל כך הרבה, הרשימות ארוכות
הרב: בשביל זה יש שידור חוזר, את יכולה להראות לו שידור חוזר ולהסביר לו - לתרגם.
ש. כן, זה גם נכון
הרב: מכל מקום, שה' יזכה אותך ואת בעלך לעלות לארץ הקודש מהרה בעז"ה אמן. בהצלחה.
ש. תודה.
הרב: הלו?
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. אנחנו מברוקלין ניו יורק, ואנחנו רוצים לעלות לארץ הקדש כמה שיותר מהר בעז"ה
הרב: מה השעה אצלכם עכשיו, שבע שעות אחורה?
ש. כן, ארבע וחמישה
הרב: בארבע וחמישה לא עובדים, רואים שידורים ישירים מישראל?
ש. אנחנו לא עובדות
הרב: יפה, כמה אתם שם ליד המרקע?
ש. אני, חברה והילדים
הרב: יפה מאד, ואתם נהנים?
ש. כן בטח, כל הזמן. אנחנו שומעים אותך פה ללא הפסקה
הרב: אה, יפה חשבתי שזה רק בתל אביב. תגידי לי משהו איך נראים לכם היהודים ברחובות, חבר'ה טובים?
ש. ה' ישמור אותם, טובים מאד
הרב: טובים מאוד, מגיע להם מחיאות כפיים, לא? בקיצור אתם צופים כל יום ורואים את עם ישראל חי דרך שופר. נט.
ש. נכון, וגם יש לנו פה תחנת רדיו שנקראת רדיו עשר שהם גם משדרים בד"כ דרך כל הקלטות שלך והדיבורים שלך.
הרב: כן אני מכיר אותם. אז קודם כל ה' יזכה אתכם לעלות לארץ הקודש מהרה בנקל עם פרנסה טובה והתאקלמות מהירה.
ש. אמן. כבוד הרב, עכשיו יש לי שאלה, אפשר לקבל שתי ברכות?
הרב: זריז.
ש. אוקי, זאת ילדה שאמרו שהיא בת חצי שנה והיא לא יכולה לגדול
הרב: מה השם? אחמדניג'ד ימות, לא היא. מה השם?
ש. נועה בת רבקה תזכה לחיים טובים ואחמדניג'ד ימות במקומה
אמן
הרב: ומי עוד?
ש. השניה זה זרע של קיימא לי ולבעלי
הרב: ה' יזכה אתכם לזרע חי וקיים מהרה
אמן.
תודה כבוד הרב
הרב: ביי ביי.
כן, שאלות למי יש כאן מתוך הקהל, חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, עומדים לפני ראש השנה, צריך לזכות ביום הדין, צריך הרבה זכויות, צריך לייצר זכויות, מי שלקח אינציקלופדיה אין ספק שהוא יספיק לעשות משהו, אבל מי שלא צריך להשתדל לקבל עליו קבלות בשביל שיוכל לבוא לפני ה' בדרך הבטוחה ביותר. כן, תן לה שמה שורה אחרונה, כן בבקשה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב ומבורך
ש. יש לי שאלה, אני רוצה שתסביר את המשפט אני לדודי ודודי לי
הרב: אני לדודי זה אני לקב"ה שנקרא דודי בשיר השירים, ודודי לי זה הקב"ה לי. אם אנחנו מפנים את ליבנו לאבינו שבשמים לעשות את רצונו הקב"ה מפנה את הסליחה והמחילה והכפרה מצידו אלינו ובעז"ה יתברך אין מצב יותר טוב מזה, וראשי תיבות אני לדודי ודודי לי זה אלול.
ש. תודה רבה
הרב: תהיי בריאה.
כן, שאלה נוספת.
ש. למה דודי ולא אבי? הפסוק שהיא אמרה דודי ולא אבי?
הרב: יש מספיק אתה מבין, איך קוראים לו, כינויים לקב"ה, אבל דודי זה משהו כאילו לכאורה קרבה רחוקה כזאת שאנחנו מאד רוצים להתקרב. אבי - אני לא צריך להגיד אני לאבי, זה פשוט שאני לאבי, אבל אני לדודי זה קרבה רחוקה יותר שאנחנו רוצים לקרב את הדוד, כמו שאומרים. תהיה בריא.
כן שאלה נוספת. מי עוד? ברכות אני אתן, אל תפחדו חופשי, אבל רגע, עוד שאלות יש? הנה תן לו, גירדנו עוד אחד. רחובות כולם יודעים עמוסים יודעים הכל.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב ומבורך
ש. יש לי שתי שאלות, שאלה ראשונה היא בעצם, מה ההבדל בעצם בחשיבות של הימים האלו לכל השנה. הרי כל השנה אתה יכול לחזור בתשובה והתשובה מתקבלת, אם כן מה כל השוני?
הרב: "דרשו ה' בהמצאו קראוהו בהיותו קרוב" הקב"ה אומר אם כל השנה אתה לא הגעת אלי, הפעם אני יורד אליך, כמו שאומרים, ואני ממציא את עצמי לפניכם
ש. והוא לא נמצא בכל השנה?
הרב: ודאי, אבל ממציא יותר ממה שבמשך כל השנה. ז"א הקב"ה כביכול עושה פעולה שהיא התקרבות יתרה עם כוונות לחבוק אותך, להרים אותך, לעורר אותך, לעזור לך.
ש. הבנתי.
הרב: אתה יכול לדבר איתי גם בטלפון, אבל זה לא דומה אם אני הגעתי לרחובות, ואנחנו במרחק אתה מבין, של שש מטר, ברור?
ש. כן
הרב: אז אם בני אדם ככה, כל שכן עם הקב"ה. אנחנו כל הזמן איתו בטלפון, תפילת שמו"ע מדברים איתו כל הזמן, שלש פעמים ביום אבל זה עם טלפון, עכשיו הוא ממציא את עצמו קרוב מאד, גם מרגישים בימים הלאה יותר קרבה לקב"ה, יש התעוררות, הנשמות שלנו מרגישות, גם אם הן לא כאלה כל כך משום שהימים האלה הם ימים של רצון מאז שמשה רבינו עלה למרום עוד ארבעים יום לבקש מהשי"ת וזה היה ימים של סליחה וכפרה אחרי העגל, תקשיב טוב, אחרי העגל, אז אותם ימים מסוגלים מאד שהקב"ה רוצה מאד שעם ישראל ישובו, "שובו אלי ואשובה אליכם".
ש. הבנתי, שאלה שניה, בעצם מתייחסת לנושא אחרית הימים, אין ספק שזה מהווה תמריץ לחזור בתשובה, אצלי בכל אופן זה פעל, אבל בכל דור קמו עלינו לכלותינו וה' הצילנו.
הרב: נכון
ש. למה שזה לא יקרה הפעם?
הרב: מי אמר שהוא לא יציל
ש. לא, אני אומר, אני לא יודע אם היה חזרה בתשובה אז כמו שיש היום
הרב: לא היה כמו שעכשיו, לא
ש. לא היה את הרב אמנון יצחק כמו שהיום
הרב: לא, לא היה, לא רק שלא היה אני אסביר לך,
ש. אדרבה
הרב: אני אסביר, באחרית הימים כתוב שתהיה הגאולה, ובאחרית הימים כתוב שזה כשעם ישראל יהיו על אדמתו, וגוג ומגוג יהיה כשעם ישראל יהיו על אדמתם, כמו שכתוב ביחזקאל ל"ח ל"ט וכמו בזכריה י"ג י"ד, ז"א כל מה שמדובר הוא שיהיה עולם התשובה כמו שהיום אתה רואה, זה נאמר על אחרית הימים "ושבת עד ה' אלקיך ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך" וכו' וכו', כל הפסוקים האלה מתקיימים בימינו. גם כתוב שאם ישראל יעשו תשובה מיד הם נגאלים, ואם לא יעשו מעמיד עליהם מלך שגזרותיו קשות כהמן - כמו אחמדניג'ד. המן היה מאיראן וגם זה מאיראן, ושניהם מאיימים להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים, ההוא ביום אחד וזה בפצצה אחת. ז"א כל מה שאמרו התנאים לפני אלפיים שנה, כל מה שאמרו הנביאים לפני כן, הכל אנחנו רואים בזמננו וכל הנבואות יתגשמו. כל מה שכתוב בסוף סוטה והחוצפה ישגה והיוקר יאמיר והגפן תתן פריה.... כל זה הכל מה שאני אומר במשך השנים האחרונות הכל יתקיים בימינו.
ש. זה הראיה שזה הימים האלו?
הרב: ודאי, ולא עוד, שהרי אי אפשר אתה מבין, ששני שליש מהעולם ימותו מרובים ואקדחים ותותחים שזה הכוונה ארבע מיליארד בני אדם, אתה רואה היתה מלחמת עופרת יצוקה פפפם.... תקיפות של צה"ל ומטוסים ופפפפפפם... שלשה שבועות ומתו 1300. איך תהרוג ארבע מיליארד, איך תהרוג ארבע מיליארד?
ש. היה צונאמי שהרג מאות אלפים בני אדם
הרב: לא, מדובר שבני אדם יהרגו אחד את השני, לא שה', אנשים יהרגו אנשים. זה שהקב"ה ימטיר אש וגפרית וכו' אח"כ זה כן, אבל בינתיים קודם כל ילחמו אלו באלו. ואח"כ יבואו על ישראל, אבל מדובר שילחמו וכולם מדברים היום על אטום, בלי לפחד. ישר מדברים אטום.
ש. ז"א לא האיום על עם ישראל זה הראיה לכך שזה סוף הגלות.
הרב: האיום בינם לבין עצמם
ש. לא, תמיד היה
הרב: אבל לא היה שהאיסלאם הכריז ג'יהאד על כל העולם, והרי אמרנו שהאיסלאם ישלוט תשעה חדשים על כל העולם כולו ועל ישראל. והיום האיסלאם אומר ג'יהאד על כל העולם, מי שלא מאמין בתורת האיסלם אז הם אומרים שצריך למות. ז"א בכל מקום הם פועלים, בכל היבשות ומחסלים והורגים ומתפוצצים ועושים את הכל
ש. וזה חדש?
הרב: זה לא היה לפני עשרים שנה
ש. היה אימפריה עותונמית
הרב: לא היה איזה עותונמית, איזה אתה הלכת רחוק רחוק, זה בסה"כ רצו לכבוש פה מהמזה"ת קצת פה קצת שם, פה מדברים איתך עכשיו שהג'יהאד הוא עולמי על כל העולם, וזה לא מנהיג אחד, זה לא שניים, זה כל האיסלאם.
ש. אז זה מהווה ראיה
הרב: אחת, יש הרבה, והנצרות, ובני חם עומד בראש האומה נגד היהודים הפוך מהברית ההיסטורית כאילו בין האמריקאים לבינינו כאילו, ועל זה הבאנו קלטת שלמה שנקראת ברק חוסיין אובמה, תשמע אותה מי הוא ומה גלגולו ועל מה בא וכו', אז ז"א הדברים מתחברים זה עם זה בדיוק.
ש. הרב יכול להעריך זמן?
הרב: להעריך זמן, אני אמרתי שבשנה שנתיים הקרובות תהיה מלחמה בצפון, שנה כבר עברה
ש. מה זה צפון, אצלנו פה
הרב: כן בצפון, בצפון כן מצפון תפתח הרעה, איראן עם לבנון סוריה חיזבאללה משמה לכיוון הזה צפון קוריאה כל אלה מחוברים ביחד. כל אלה מתוכננים עלינו, שמונים אלף טילים מכוונים, לפי דברי פרס על ישראל רק מהחיזבאללה, חוץ מאיראן. חוץ מסוריה. מה תעשה, והם מכסים את כל ישראל, מה תעשה?
ש. כמו שגור אומר
הרב: כן, גומי רוני לראש אשמורות
ש. תודה רבה
הרב: לכן אומרים היום אדון הסליחות בוחן לבבות.
נו, עוד שאלה, הנה יהודי באמצע, תזכה למצוות.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום שלום
ש. יש איזה ענין שלהוכיח את האמיתות של התורה שנכתבה ע"י בורא עולם, זה הנושא הזה של המאכלים ביהדות. ואתה ועוד מספר רבנים כאילו נותנים את ההוכחה מהשפן הגמל והארנבת
הרב: אנחנו לא נותנים הוכחות, לא משפנים לא מארנבות ולא משום דבר, אנחנו נותנים הוכחות שהתורה אמת ואם התורה אמת צריך לעשות מה שצריך לעשות.
ש. לא, זה מחלוקת, פשוט כשצריך להוכיח אז מבחינת שהשפן הגמל והארנבת שמפריסים פרסה והם לא מעלים גרה, אז זה כביכול נותן לנו הוכחה שאין בידי אדם את הכח הזה ואת היכולת לנבא ולעבור על כל חיות העולם ולקבוע דווקא על השלשה האלה. אז מישהו פעם שאל אותי, אמר לי ואיך אתה מסביר את זה שבתיבת נח הרי עברו כל היצורים, אז כביכול אתה לא יכול להשתמש בטענה הזאת של השלשה חיות שנקבנו בשמות שלהם.
הרב: מה זה קשור בין זה לזה?
ש. לא, אני שואל כאילו אם מבחינת אתה רוצה לבוא להוכיח לבן אדם משהו ואתה משתמש בטענה הזאת של החיות לדוגמא, או כמו שאנחנו משתמשים בדגים הקשקשת
הרב: נו, אז מה הבעיה?
ש. כביכול בתיבת נח עברו כל החיות
הרב: ואז מה?
ש. ואז בתהליך המסירה של התורה עצמה אז גם רשום איזה חיות היו ביקום
הרב: מי בדק אותם, לפי איזה קריטריון?
ש. אני לא יודע, אני שואל, פשוט לקבל תשובה כעזרה, לא
הרב: אין שום בעיה, מי שהיה בתיבה מי שיצא מהתיבה, אם התורה אמרה שאלה הם כאלה אז אלה הם כאלה וזה הכל.
ש. אוקי
הרב: נח לא עשה בדיקות כאלה
ש. מי מעלה גרה ומי מפריס פרסה?
הרב: לא, הוא ידע מה טמאה ומה טהורה מעצם זה שהם עברו ליד התיבה והתיבה היתה קולטת אותם.
ש. תודה רבה
הרב: תהיה בריא.
כן, עוד שאלה אם יש. שפעת החזירים? כבר עשרים נפטרו, היום היה עוד אחד. בקיצור מפחידים, אבל השפעת בעצם זה וירוס משפעת רגילה חורפית מתים מאות אנשים כל שנה בישראל. ז"א אם שפעת החזירים מפחידה אתכם, אז כרגע היא לא כזאת שצריכה להפחיד אלא אולי לעודד. למה? כי משפעת רגילה מתים יותר. אבל כמובן שהמדינה צריכה להפחיד קצת, והתקשורת צריכה להרוויח ולעשות כותרות, ויש כתבות, וביבי אמר בהתחלה שהוא קונה בארבע מאות חמישים מיליון כבר תרופות לכל האוכלוסיה, אח"כ הוא ירד ל-18 מיליון תיק תק, כי אמרו לו הלו מה אתה מדבר? מאיפה תביא את הכסף? מה אתה מבלבל? אז הוא אמר, לא, אנחנו רק נתחיל ובעוד שנה זה יהיה ואח"כ ככה... הכל חרית דיבורים. מי שקובע אם תהיה שפעת והיא תפגע ובמי זה הקב"ה. ולפי איזה קריטריון? מה שאתה ראוי ומה שאתה לא ראוי, אם אדם שומר תורה ומצוות אז אין פוקסים, הקב"ה שומר עליו והכל טוב כמובן אם הוא מאה אחוז, אם הוא פחות ממאה אחוז יש פירצה ודרך פרצה יכול לבוא כל מיני דברים לאו דווקא זה. אתם יודעים כמה אנשים נהרגים בתאונות דרכים? אתם יודעים כמה נפצעים? אתם יודעים כמה מאבדים איברים? אתם יודעים כמה מתים ממחלות אחרות, אתם יודעים כמה זה כל יום ה' ירחם בלי סוף, רק תעמדו חוץ מכבודכם בבית הקברות ותראו כמה מגיעים כל יום, ולא כולם מתו משפעת חזירים, אז עד שאתם מדברים על זה תחששו מדברים אחרים. הגמרא אומרת 99 מתים מעין הרע ואחד משאר חולאים. אז עין הרע זה קצת יותר בעייתי, בפרט לאלה שחוששים, אז לכן צריכים לא לבלוט יותר מידי, להיות כמה שיותר צנועים ופחות למשוך את העיניים של האנשים. מי שלא חושש ולא מפחד שהוא אומר שהוא מזרעא דיוסף קעתנא אז הוא לא פוחד גם מעין הרע. אבל המציאות שהגמרא אומרת 99 מתים ואחד רק משאר חולאים. אז יש דברים יותר גרועים, אם היתה שפעת שעשר אחוז מהאוכלוסיה, עשר אחוז, אתם יודעים איזה שמירה היתה בעולם? הייתי בארגנטינה לא מזמן ואיך שיצאתי, ביום שיצאתי מיד לאחריו הכריזו על מגיפה במדינה, סגרו הכל, אין לימודים, אין בתי ספר חודש, אין שום דבר. טוב שיצאתי בזמן. למה? כי אנשים באים לבית הספר וכל אחד מעביר ואחד מעביר וזה... אז לכן הם עשו שמה ניתור, שמירה. מכל מקום, צריך להבין, הכל תחת קונטרול של הקב"ה. באחרית הימים תהיה מגיפה באמת על גוג ומגוג, מגיפה מסוג אחר. קשה מאד. זה יהיה נמק באנשים שהעיניים שלהם תמקנה בחוריהם ולשונם בפיהם תימק ואחד יתן לחבירו יד ויגיד לו שלום עליך וימשוך לו את היד. ז"א יהיה מצב של מגיפה כזאת אז ה' ירחם כל המגיפות שאתם מכירים זה אפס אפסים לעומת מה שיהיה בגוג ומגוג, מי שרוצה יקרא על זה בזכריה י"ג, י"ד. אז אין לחשוש, יש לעשות מצוות וחסדים וזכויות ובעז"ה הקב"ה מושיע, עוזר ומגן. כן, עוד שאלה. שאלתך, תן לה למעלה בריצה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום שלום
ש. רציתי יותר ברכה מאשר שאלה, אבל
הרב: כאילו עברנו לשלב הברכות.
ש. יש לאמא שלי חברה שגילו לה את המחלה הקשה, וכולם בשוק ממה שקרה, זה אשה שהיתה בריאה חסונה
הרב: ומוכנים לעשות משהו למענה?
ש. נראה לי שכן, לפי מה שאני
הרב: אז תגידי לגברים שילמדו שעתיים בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף,
ש. לאבא ולילדים?
הרב: כן, כל יום שעתיים תורה בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף, ותגידי לבנות מי שמסביב שילמדו חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה שלשה חדשים רצוף כל יום ללא הפסקה. אם מפסיקים פעם אחת מתחילים את השלשה חדשים מחדש. ואני אברך אותה, מה שמה?
ש. יפה בת חנה
הרב: ה' ישלח לה רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה
אמן. תודה רבה.
ש. כבוד הרב, לפני כשלש שנים התברר לי שחליתי במחלה, והתברר שהיא כבר היתה בי שנתיים לפני כן וב"ה לא הרגשתי שום דבר, ומהרגע שגילו לי המצב הלך והתדרדר, לקחתי על עצמי קודם כל דיברתי עם הקב"ה כשקיבלתי את ההודעה הייתי בשוק, ואמרתי לו אם אתה רוצה שאני יעבוד אותך ואתקרב אליך תפסיק עם הייסורים ותושיע אותי.
הרב: ומה הבטחת לו?
ש. ואז אני הבטחתי לו שאני אקח על עצמי כיסוי ראש, שמירת שבת, כל מה שאפשר, וכמובן כל יום כל בוקר שעתיים של תפילה, צדקה כל יום, הדלקת נר לצדיק. וב"ה אני צמודה לרב שטרן מבני ברק, כל הזמן הוא מברך אותי, מתפלל עלי, וב"ה הרופאים אמרו שאני נס מתהלך, זה היה לפני בערך שלשה חדשים. עכשיו חזר המחלה, והמצב הוא קשה מאד, ואני רוצה שאולי תעזור לי שאנחנו בימים כאלה
הרב: אני אגיד לך, את צריכה לסתום עוד פרצה אחת בצניעות, הכיסוי ראש הוא יפה ונהדר, אבל הוא לא מספיק, צריך לכסות שלא יראו שערות כלל, אז קודם כל מתחת, או שתאספי את השערות שלא יראו או שתשימי כיסוי ראש מתחת לכובע או מעליו, אבל העיקר שיהיה מכוסה לגמרי. וגם פה בית הצואר צריך להיות סגור לגמרי. ז"א אם תלכי כך והמרפקים לא יראו וגרביים בעז"ה יתברך את כבר מדלגת מעל הסטרא אחרא שיש לו כל מיני טענות ומענות שונות ומשונות. ובעז"ה בנוסף למה שאת עושה כבר וקיבלת על עצמך, והיית חכמה מאד לתפוס בזמן הראשון את מה שצריך לעשות, תשלימי את זה ואני אברך אותך עכשיו לעיני כולם ויענו אמן, ותקוותנו שבזכות חודש הרחמים והסליחות תרפאי והמחלה תעבור לאחמדניג'ד במח ישר. מסכימה?
ש. נורא קשה לי לקחת דבר שאני פוחדת שאני לא יעמוד בו
הרב: ממה את מפחדת, מהמטפחת או מהמחלה?
ש. לא, לא, מהמטפחת אין לי בעיה, הנושא של גרביים, אני מעדיפה לקחת משהו שאני יודעת שתמיד אני אהיה חזקה בו
הרב: לא לא לא, הוא לא יוותר הסטרא אחרא, הוא יגיד לקב"ה, אתה רואה, אתה רואה מה אני אומר לך, היא לא רוצה להשתנות, היא קובעת לך מה צריך ומה לא, מה כדאי לה ומה לא כדאי לה. בשביל מה לך להשאיר לו פתח כזה?
ש. זה לא הענין ש
הרב: מה הבעיה לכסות את הרגליים, אני הולך גם עם גרביים
ש. אני רוצה לקחת על עצמי דבר שאני יודעת שאני לא אמעד בו
הרב: למה לא גרביים?
ש. כי קשה לי בזה,
הרב: מה זה קשה? זה משקל, מה זה לא מכניסים לאוטובוס עם זה? מה הבעיה? מה הבעיה בזה אני לא מבין? מישהו צריך לראות את הרגליים? זה רק בשביל ללכת. מה הבעיה? אני ממש לא מבין את זה, אני משתגע. הרי אם היו אומרים לך הרופאים שצריך לחבוש לך את הרגליים שלך בשביל שהמחלה תצא, היית הולכת עם תחבושת או לא? נכון שהיית הולכת? עם תחבושת. עם גרביים ארבעים דנייר זה בעיה? מה הבעיה? אפילו דיילות אנגליות הולכות עם גרביים. מה הבעיה? מה זה מגעיל? מה הבעיה? נו תעזרי לי שאני אבין. מה את אומרת? עכשיו אני לא רק מברך אותך ופה עונים, גם עשרות אלפים שרואים אותנו באינטרנט גם יענו אמן. איפה את יכלה לקבל, באיזה בית חולים יתנו לך שירות כזה בחינם? מה את אומרת?
ש. יכולה לעשות השתדלות אבל אני מפחדת שאני לא יעמוד בזה
הרב: יו, את צריכה לפחד מהמחלה, לא מהגרביים, הגרביים לא עושות כלום.
ש. לא הגרביים, זה שאני אמעד
הרב: איך תמעדי? איך תמעדי? אם את שמה כמו שאת שמה חצאית ושמלה והכל ואת לא שוכחת, את לא תשכחי גם את זה, מה הבעיה? תשימי בכל מקום גרביים, לא תשכחי, וגם על הדלת. מה הבעיה? יותר טוב להסתובב בבית חולים עם פיג'מה? לא תמעדי, אל תפחדי. איזה יצר הרע, אני אומר לכם, הוא מסוגל לתפוס בשטויות אנשים רח"ל, לא יאומן כי יסופר. מילא הייתי אומרת לך את צריכה להיות פקירית ולשכב על מיטה עם מסמרים כמו שעושים ההודים וזה, ועושים ועושים ועושים. שום דבר. מה אומרים לך להתלבש, זה הכל צנוע, זהו, תהיי מלכה. מה הבעיה? מה את אומרת? את רוצה לחשוב בינתיים וניתן למישהי אחרת לשאול? בבקשה.
כן הנה יש פה בן אדם שרוצה לשאול, פה פה בבקשה תן לו.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום שלום
ש. אין לי שאלה, אבל רציתי שהרב יברך את הבן שלי, הוא נמצא בטיפול נמרץ בבית חולים קפלן מיום היוולדו
הרב: אתה מוכן ללמוד שעתיים בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף ללא הפסקה?
ש. כן כבוד הרב
הרב: שם?
ש. יהודה בן אודליה ואהוד
הרב: ה' ירפא אותו ברפו"ש וישתחרר מבית החולים מהרה
אמן
שנה טובה
ש. תודה כבוד הרב
ש. אני מוכן לקחת בשביל אילנה כל מה שהרב יציע
הרב: אני אשמח מאד, אבל זה לא יפטור אותה. היא חייבת ללכת הרמטי, אני לא רוצה קטרוג. אתה מכיר את הפרקליטות בישראל? הם לא מוותרים ולא מעניין אותם אתה צודק והכל, הם מחפשים העיקר להרשיע, נכון? הסיטרא אחרא זה אבא של המרשיעים. תן לו פתח קטן, הרי כתוב, הרי כתוב במפורש נכון? מה כתוב, שהוא יושב על מפתחי הלב ומחכה מתי שיפתחו לו פתח קטן הוא נדחף לבפנים, נכון? עכשיו הוא כבר מקטרג והוא הוציא פסק דין, יש לו כבר פסק דין ביד, איך תשחרר את הפסק דין הזה? אם אתה נותן לו עוד טענה, הכל כן רק זה לא. מה אומר רבינו יונה, אתה יודע? אם יאמר העבד לאדון הכל אני שומע לך חוץ מדבר זה, כבר פרק עול אדוניו מעליו. כי אם בדבר אחד הוא יכול להגיד לאדון אני אדון על עצמי אז הוא כבר לא עבד. אם יאמר העבד לאדון הכל אני עושה חוץ מדבר אחד פרק עול אדוניו מעליו. זה מה שמחפש היצר הרע, תן לי פתח אחד ואני אראה לך מה אני עושה לך. אז אני לא רוצה להשאיר את זה.
ש. אז בכדי שאילנה תתרפא הזכות הזו יעזור לה, שתקח על עצמה את הגרביים כמו שאני יכול להציע
הרב: גם אני מציע לה, ואני מאמין שכולם מציעים
ש. יש כבר שתי הצעות אז בעז"ה,
הרב: מי מציע לה לגרוב גרביים שירים את היד? אין פה מי שלא מציע.
ש. אני מציע במעשים, אני לוקח על עצמי משהו
הרב: מה, אתה גם תגרוב גרביים, חכה רגע קודם נראה מה היא מחליטה, תיכף נראה מה היא מחליטה. ככל שקשה לה ההצלה יותר גדולה. ככל שקשה לך כי ככל שתקריבי, איך הבטחת לה', מה סיפרת לו, אמרת לו מה שתרצה ממני אני יעשה רק אתה רוצה תן לי לחיות ואני יעשה כל מה שאתה רוצה, זה מה שהוא רוצה. זה מה שהוא רוצה - שילכו בנות ישראל בצניעות גמורה, זה מה שהוא רוצה. אתן בנות מלכים, בנות מלכים. מה את אומרת? הנה יש עוד נשים שרוצות לעזור לך גם, מה את אומרת? עוד לא אומרת, כן מה את רוצה להגיד לה? תן לה.
ש. אילנה אני מדברת אליך ממש כמו אחות כמו אמא, זה נכון ואני במצב שלך ואני מאד מבינה אותך, אבל תביני שיש בורא לעולם והוא אוהב אותך ולא משנה אם את לא תלכי מושלמת וגם אם מחר תלמדי הרצון שנתת לו ברא לעולמות עליונים, וגם הייתי במצב, הייתי חשופה וזה נורא קשה שבאים ואומרים לך תתכסי, אבל תזכרי, בורא עולם גם אם תפתחי לו טיפה של מחט את לא מבינה מה הוא נותן לך. ישתבח שמו לעד, כל יום זה גן עדן אמיתי, אל תהססי. בורא עולם פונה אליך דרך הרב אמנון יצחק, ואומר לך בתי, אני רוצה אותך צנועה, אני רוצה אותך עם גרביים, אני רוצה אותך קצת מכוסה. את לא יכולה לסרב למלך המלכים הקב"ה שבחודש הכי קרוב עבורו הוא בא ורוצה להושיע אותך, אנא ממך אני פונה אליך בתי היקרה, קחי עליך את הצניעות והמחלה תעלם בעז"ה.
הרב: אמן חזק וברוך. אפשר היה לחבר על מילותיך שיר. נו, מה את אומרת? פעם היה סרט שנקרא "גברתי הנאוה" עכשיו את תהיי גבירתי הנאוה. מסכימה? הנה היא מסכימה אשריה.
בא תן לה כיסוי ראש, ותן לי מוזיקה, ואני אברך אותך.
הרב: יפה מאד, תברכי שהחיינו,
ברכת שהחיינו
אמן מה שמך?
ש. אילנה בת רומיה
הרב: ה' יזכה אותך בעז"ה יתברך לרפואה וישועה מהרה
אמן
ויסיר את המחלה ממך ויעתיק אותה ממך לאחמדניג'ד במח האחורי שלו.
אמן
הרב: תהיי בריאה שיהיה לך בשורות טובות. רגע, אתה מקבל על עצמך שעתיים ללמוד תורה בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף לרפואתה, כן? מה רציתם אתם למעלה שמה? תן להם שמה למעלה. ואנחנו נעשה עוד משהו גם כן לרפואתך, תראי כמה אני דואג לך. כן בבקשה.
ש. שלום הרב, אם אתה יכול לברך את בעלי אלון בן שמחה לפרנסה ונחת מהילדים
הרב: זה הכל? בעז"ה מה שמו?
ש. אלון בן שמחה
הרב: אלון בן שמחה פרנסה ונחת מהילדים ומהאשה.
ש. והרב עוד דבר קטן שרה בת רבקה רפואה שלמה
הרב: שרה בת רבקה רפואה שלמה מהרה. כן וזאת לידך שם כן
ש. גם לברך את בעלי אותי והבנות, נתחיל עם בעלי
הרב: בואי נגיד את המשפחה
ש. אה, משפחת חנוכה, אבל חשוב לי ספציפית, אברהם בן אביבה למידות טובות, יראת שמים אמיתית, שיהיה תלמיד חכם, יבין את התורה יבין כל מה שהוא לומד, ושיצליח בדרך ה'. ואותי רויטל בת הני
הרב: לא, אמרנו המשפחה כבר
ש. אה, כל המשפחה בריאות הנפש והגוף
הרב: משפחת חנוכה בריאות הנפש ובריאות הגוף וכל מילי דמיטב
אמן.
ש. אני רוצה שתברך את בעלי, ב"ה יש לי בעל צדיק שלומד תורה
הרב: אז אולי שיברך אותי
ש. שיהיה תלמיד חכם
הרב: מה שמו?
ש. אילן בן דליה
הרב: יזכה להיות ת"ח אמיתי
ש. ושיהיה לו כולל בבית,
הרב: שיהיה לו כולל בבית,
ש. הוא רוצה והבקשה שלו מהקב"ה שבעז"ה
הרב: ה' ימלא משאלות ליבו לטובה
ש. אמן, וגם אותי כבוד הרב, עידית בת אמירה לרפואת הנפש והגוף וגם את הילדים שלי חן ואוראל יצחק אברהם ושילה שיגדלו לתורה לחופה ומצוות ומעשים טובים יראת שמים ויהיה לנו נחת מהם
הרב: עם כל השכונה והשכנים.
אני רוצה עכשיו לחלק לכם ציציות לרפואתה של אילנה, כיסויי ראש לרפואתה של אילנה, ומה עוד? וכיפות לרפואתה של אילנה, ובעז"ה יתברך אחרי כן נעשה גם הגרלונת. אתם מוכנים? אני שר לכם שיר חדש שזה לכבוד חודש אלול, היו מוכנים ותצטרפו אלי, בסדר? בבקשה.
אנא אנא אנא עבדא דקודשא בריך הוא...
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות