הרצליה - הרצליה
תאריך פרסום: 05.09.2012
שמעתם? זה הרב בן ציון מוצפי שליט"א. זה לא פשוט, אנשים מעבירים את השנה בסבבה, ובראש השנה במקום לנצל את היום הקדוש שאפשר לכפר את כל העוונות של כל השנים, כולל גלגולים קודמים, מחפשים אם יש חזן שיש לו קול נעים אפילו שהוא לא כשר. ובמקום שיעמוד מישהו ויוכיח את הציבור כל החודש שישפרו את מעשיהם ויתקנו ויעורר אותם להביט ולהתבונן מה הולך להיות איתם, מורחים אותם. לא אומרים להם כלום, והם באים כרגיל, כאילו הולכים לבית כנסת, לובשים בגדים חדשים אולי, סומכים על התפוח בדבש שתהיה שנה מתוקה, על הראש של הכבש או של הדג שיהיה לראש ולא לזנב ובזה נגמר, מבסוט, משפחה ביחד, כולם מבסוטים, בדיחות על השלחן, פוליטיקה, ענינים, חרית, זהו. וביום הדין שקובעים מי יחיה מי ימות וכו', אין שום הכנה.
עכשיו אני אומר לכם ראש השנה ואני מעביר אתכם הלאה, אחרי ראש השנה ועוד ראש השנה ועוד ראש השנה, אדם יגיע לפני הקב"ה, ישאל אותו את השאלות שאמרתי, קראת את כל המקרא? לא? ומשנה לא שנית? גם לא, ותלמוד? לא. מה עשית שם? מה עשית שם? אכלת שתית עבדת נחת טיילת, מה עשית שם? בשביל זה היה צריך לתת לך ראש ונשמה ורוח ממללא, אפשר היה לעשות אותך על ארבע ותלך ותאכל כמו פרה ותלעס כל היום, או תהיה חתול תקפוץ מפח לפח ויהיה לך אוכל, אתה מבין, לא תהיה עכבר גנב, תלך ככה, או שתהיה נמלה קטנטונת שתעלה על השלחן תאכל מה שנשאר, הייתי יכול לעשות אותך ככה. בשביל מה עשיתי אותך בצלם אלקים, נתתי לך את כל, בשביל מה? מה תגידו?
אז אני נותן לכם צ'אנס עכשיו, באתי להציל אתכם. אני אייצר לכם עכשיו מיליונים מצוות כל יום. עד שתגיעו לראש השנה יהיה לכם ביליונים מצוות, יבראו לכם ביליונים של מלאכים.
הגמרא בירושלמי אומרת, שדבר אחד מן התורה שקול כנגד כל התורה כולה. אומר הגאון מוילנא, שדיבור אחד של תורה שקול כנגד תרי"ג מצוות, ז"א כשאני אומר מילה אחת של תורה כל מילה היא 613 מצוות. אז נבראים לי 613 מלאכים על כל מילה. אני יושב פה כבר קרוב לשעה ומדבר מדבר מדבר, כל מילה שאני אומר כולל מדבר מדבר מדבר זה 613 מצוות, כי כל דברי זה דברי תורה, ואתם השומעים מקבלים 613 מצוות על כל מילה שאני אומר. אתם מבינים מה אני מדבר? אז כמה אתם יכולים לעשות בשעה? מיליונים.
עכשיו תקשיבו טוב, כשתגיעו לעולם האמת, אני מאמין שחלק מכם קראו את הפרשיות של התורה כי היו בבית כנסת, וקראו כמה פרקים בתנ"ך, וקראו כמה אגדות או מדרשים, ואולי מישהו סיים מסכת או שתיים בתלמוד או חלקית, וכשתעלו למעלה, אומר החפץ חיים, מה ילמדו אתכם לנצח, לנצח ביליון שנה זה אפילו לא שניה, נצח, אתם יודעים מה זה, זה בלי הפסקה, אתה תקוע, או בטוב או ברע, לנצח. לנצח. ואם אתה בטוב ואתה לא מבין כלום, יבבי. תארו לכם שהייתי בא לפה היום ומדבר איתכם סינית, צ'נג צ'ונג צ'נגרגגרםם.... הייתי מגנגן לכם בראש שעה, הייתם יוצאים מפה אהבלים ככה.... תאר לך שאתה עולה למעלה ואתה שומע שמדברים שמה גמרא ארמית, אתה לא מבין מילה, אתה לא מבין מילה, ואתה תקוע עם הצדיקים שמה, תקוע איתם, לא מבין כלום, מה הוא אומר? לא עונים לך. מה הוא אומר, לא עונים, למה? כי לא למדת את זה פה, אם אתה לא למדת פה, אין, אין שמה הסברים. אומר החפץ חיים, רק מה שלמדת פה ילמדו אותך שם. אז הוא אומר עצה, שאדם יסיים את כל הש"ס בקריאה ובשמים ילמדו אותו את כל התורה שבכתב ותורה שבעל פה, כי תורה שבעל פה ובכתב זה הכל בתלמוד בבלי, אז אם בן אדם מסיים את הש"ס כל התורה ילמדו אותו, אפילו שהוא עוד לא למד בעיון והוא לא מבין שהוא לומד והוא גם לא זוכר מה הוא אמר.
איך עושים את זה? תוך שנה מסיימים. כל יום קוראים שבעה דפים גמרא, דפים, דף זה שני עמודים, דף - שבעה. בכל דף יש מאות מילים, כל מילה 613 מצוות, שבעה דפים - מיליונים מצוות מהקריאה, חוץ מזיכוי שאתם מזכים את התנאים והאמוראים שאתם מזכירים את השמות שלהם כשאתם אומרים דברי ורה ושפתותיהם דובבות בקבר, אז מגיע לכם שהם יליצו עליכם זכויות כי אתם מזכים אותם, עצם הזכרת שמם ואמרותיהם הם יחזירו לכם טובה. לכן כשהולכים לקברות צדיקים, מה קוראים? מדבריהם של הצדיקים הטמונים שם, לעורר זכות. דבר נוסף, הידיעות שתקנו, לא תהיו בורים ועמי ארצות, סוף סוף קראתם את התורה. אז בן אדם יכול תוך שנה, אבל לא צריך אפילו תוך שנה, אם קיבלת על עצמך היום, אפילו אם חלילה תפטר בעוד דקה, בשמים נחשב שלמדת אותו. חשב לעשות מצוה ונאנס ולא עשאה כמי שעשאה. כי מי מנע ממך? לא אתה, אני התחלתי, רציתי, קיבלתי על עצמי, זה שמן השמים מנעו אותי זה לא אני, אז אני מצידי מוכן.
לראש השנה זה טוב מאד, כי אתה תגיע לראש השנה כמי שמסיים ש"ס! יהיה לך ביליונים ביליונים מצוות. אז ודאי שיחתמו אותך לחיים טובים ולשלום. עצה טובה או לא טובה? כמה זמן זה לוקח? בין חצי שעה לשעה. שווה להשקיע חצי שעה לשעה בשביל להפטר מכל האסונות והמחלות והצרות וכל הדברים האיומים שיכולים לקרות? שווה או לא שווה? מישהו יכול להגיד לי מה הוא יכול לעשות בחצי שעה יותר טוב מזה? אין יותר טוב מזה. זה הגברים.
נשים, רבע שעה חצי שעה כל יום לקרוא תנ"ך, מבראשית עד דברי הימים ב', אתן מסיימות תוך כמה חדשים את כל התנ"ך, כל התנ"ך אצלכם פה תגיעו למעלה יסבירו לכם הכל. יש לכם משהו יותר טוב לעשות ברבע שעה חצי שעה? תוותרו על עוגה. אבל יהיה לכם למעלה, מה זה, קונדיטוריה.
אז עכשיו אני רוצה לראות מי מהציבור כאן בעזרת ה' הגברים מתחיל עם הש"ס? הראשון, השני, השלישי, הרביעי, החמישי, השישי, השביעי, שמיני, מה זה בלי נדר, אתם עומדים ומושבעים כבר מהר סיני שתלמדו את כל התורה שנאמר "והגית בו יומם ולילה", מה זה בלי נדר? זה כאילו אתה אומר בלי נדר אני אשמור שבת, מה זה בלי נדר, אתה חייב, בלי נדר אני יעשה ברית, מה זה בלי נדר, אתה חייב. רק רגע, שמונה אמרנו מהגברים שמונה, מי עוד? האחרים מסודרים לראש השנה, בטוחים שהכל יהיה בסדר? תשעה, אשריך, מי עוד? אני אתן לכם גם ברכה מיוחדת אח"כ, עשרה חזק וברוך, תבורך. רגע, תנוחו תחשבו. נשים מי מהנשים תסיים תנ"ך, תמיד הנשים מנצחות, תרימו את היד גבוה, 3, 4, 5, 6... 15, 20, יפה 21, 22, 23, 24, 25, 26 נשים יפה מאד. מהגברים מי עוד נוסף? עשרה, הנה 11, ההחלטה שלכם היא גורלית, שתבינו, אתם לא יודעים מה יהיה בראש השנה ועוד מעט מלחמה, צריך זכויות, במלחמה יש עשרות אלפי טילים.
שבעה דפים ביום לקרוא, לא צריך להבין, בלי רש"י בלי תוספות, אפשר לקרוא, שבעה דפים לקרוא זה חצי שעה - שעה, 12 גברים, מי עוד? יופי 13, 13.
יש פה אברכים שבאו במיוחד, יש כמה אברכים שבאו שמי שרוצה ללמוד גמרא, תקשיבו טוב, וגם שבעה דפים ומי שרוצה ללמוד שיעור ומי שרוצה ללמוד ללמוד, כל מה שאתם רוצים בחינם הם יספקו אברכים בחינם לפה, לאיפה שאתם רוצים, לבית לבית כנסת וילמדו אתכם בחינם מי שרוצה ימלא טופס, מי שרוצה ללכת לישיבה, מי שרוצה לבקר בישיבה, גם נשים שיעורי תורה, רוצות ללמוד, רוצות לפתוח שיעור, להשתתף בשיעור, להיות במדרשה, מה שרוצות יעזרו לכן, תמלאו טפסים ויחזרו אליכם חים אין כסף. העיקר שתהיו בגן עדן, שלא ישעמם שם.
ובכן יהודים יקרים, 13 גברים, 26 נשים. תנ"ך רבע שעה, את גורמת תוך כמה חדשים. את יכולה לקרוא מהר לאט איך שאת רוצה, העיקר לקרוא. להוציא מהפה, כן, בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובוהו ורוח אלקים מרחפת מעל פני המים ואת ממשיכה תקתקתקתקתק ככה ממשיכה. מתי שאת רוצה, כל יום, רבע שעה חצי שעה כמה שאת יכולה, בקול רם לא חזק שהשכנים ישמעו, אפשר העיקר שאת שומעת באזנייך מה שאת אומרת. מה יש, כל יום, כל יום להיות מחוברת לבורא יתברך, כל יום, כל יום. אפשר כל יום יותר או פחות לא חייבים אבל רבע שעה לפחות. בטח, מכל מקום אפילו מהקיר. הכל אפשר, כל הזמן. כל היום, ממתי שערים עד שישנים חוץ מהשינה, רבע שעה. אפשר בשפה אחרת, צרפתית אנגלית רוסית, כל השפות.
כן, מי עוד מהגברים רוצה להצטרף, אני נותן לכם כרטיס כניסה לגן עדן עם הבטחה ששנה הבאה אתם תהיו זייגזונט, מסודרים, שהקב"ה יחתום אתכם לחיים טובים ולשלום. לא שווה לכם? באים עם מיליונים עם רצון כזה, זה נקרא להתקרב לבורא לשוב בתשובה. מי עוד? זהו, הנה עוד יהודי יפה, 27, יש עוד? יופי 28, 9, 30, שלשים נשים. ועוד גבר 15, 16, כן, תן לו מיקרופון.
ש. הרב ערב טוב, רציתי להגיד לך שלקחתי על עצמי לסיים את הש"ס ואוטוטו אני מסיים את המסכת השלישית
הרב: יפה מאד
ש. וכן, ברוך ה'.
הרב: טעים, טעים או לא טעים?
ש. מרוב שזה טעים רציתי לשאול אותך אם יש ענין לסיים את הש"ס לפני השנה, לפני השבעה דפים ביום?
הרב: אפשר. הגאון מוילנא היה מסיים את הש"ס כל חודש, היה לומד פ"ד - 84 דפים כל יום.
ש. השאלה שלי אבל
הרב: והשאגת אריה סיים את הש"ס למעלה מאלף פעם.
ש. הרב, אבל השאלה אם זה בד"כ לוקח לי 45 דקות שבעה דפים, ויש פעמים שאני מרגיש שאני עכשיו יכול ללמוד הלכה, ללמוד גמרא בעיון, אני יכול
הרב: אל תחשוב, זה פטנט של יצר הרע, אל תאמין לו
ש. לא, יש לי את הסדר שלי בבוקר ב"ה שאנחנו לומדים בישיבה
הרב: טוב מאד. גמרנו
ש. ולוקחים בבקיאות ובעיון לומדים
הרב: תמשיך ואחרי שתסיים את הש"ס נדבר
ש. אבל האם יש ענין
הרב: אין ענין, יש ענין שתסיים את הש"ס כמו שאמרת
ש. אפילו בפחות
הרב: שמעת, אפילו בפחות.
ש. יישר כח הרב, תודה רבה.
הרב: תהיה בריא. אז יש לנו רגע, 14 גברים. מי עוד?
ש. אני מסודר
הרב: אתה בטח מסודר, זה פשוט. מי עוד? מה איתך סתם אתה ככה חי בלי כלום זה, תלמד שיהיה לך, אשריך, 15, נו, מה אתם רוצים להיות בורים ועמי ארצות, אני לא מבין מה זה מעלה, נו, תוכלו להגיד שלמדתם את הש"ס, אתה יודע מה זה ש"ס? דרום קוריאנים לומדים ש"ס, ירדנים לומדים ש"ס תרגמו להם את זה לירדנית, יהודי לא יודע ש"ס? לא יודע את התלמוד שלו, לא יודע מחכמה יהודית כלום? לא יודע מחכמי ישראל לא יודע כלום היסטוריה יהודית כלום? איך? איך? מה אתם אומרים? יש עוד, אם לא אני מברך עכשיו, אני מברך את אלה שקיבלו. ברכה מיוחדת, זהו. עוד אחד, וואלק ברגע אחד, 31. כן. רבותי למלא טפסים, גם לכתוב הם לא יודעים? גם לכתוב הם לא יודעים, תביא להם עטים, הוא אומר הוא צודק איך כותבים בלי עטים, מה אתם מחזיקים את העטים? תביא להם לכתוב.
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כל אלה שקיבלו על עצמם לסיים את הש"ס ולסיים את התנ"ך שה' יכתוב אותם ויחתום לחיים טובים ולשלום אמן. שיהיה להם בריאות שלמה ואיתנה, שיהיה להם פרנסה בשפע רב, שיזכו הזקוקים לזיווגים הגונים, שיזכו הזקוקים לזרע חי וקיים, שיזכו לנחת יהודית מהילדים, שיהיה להם ס"ד במעשי ידיהים, שימצאו חן ושכל טוב בעיני אלקים ואדם, שלא יפגעו חלילה במלחמה, ותהיה עליהם שמירה מעולה, ושיזכו לזכות את הרבים ולשכנע נוספים מהרה אמן.
אמן.
הרב: חזק וברוך. הנה יש פה יהודי רוצה ציצית לפני ראש השנה אבל אני רוצה ממך את העגיל. החלפות. בא.
ש. ברכת שהחיינו
הרב: אמן. עזבות דרגות, זה ילך לכתר תורה אצלנו אנחנו שמים אותו על הספר תורה. אשריך, זה תשובה, ה' יזכה אותך לזיווג הגון לבנות בית נאמן בהצלחה מרובה. אז גם את תורידי, שיהיה בהתאמה, לא צריך, לא צריך, חבל על החורים, שיסתמו עד החתונה. תן לה המלצה, תן לה, תן לה כדאי לך.
כן, מי עוד רוצה ציצית? לא לבוא, לא לבוא, לא לבוא, יש לך ציצית. עוד מעט שב שמה. מי רוצה עוד ציצית?
חלוקת ציציות.
מי מהנשים כיסוי ראש? מי עוד מהנשים? מי עוד? מי עוד? מי עוד? מי רוצה כיפה? יופי.
עכשיו אני רוצה להראות לכם סרט, הוליווד, ראיתם פעם הוליווד? דרך אגב אני רוצה להגיד לכם שמהעיריה, לא מהעיריה מאיפה? איפה המארגן, איפה המארגן? איפה המארגן? מיסטר נהרי איז היר? בקיצור, רצינו להופיע באחד המקומות של העיריה, העיריה מנעה ממנו להגיע, לא רצתה שנגיע בכלל, אז תדעו כי אנחנו יהודים. יהודים זה לא טוב, אחמאד טיבי אם היה בא היו מקבלים אותו, אבל אמנון יצחק לא, למה הוא יהודי.
טוב, אני אראה לכם סרט הוליוודי שנקרא המנצחים, אתם יודעים שיש סוגיה עכשיו שמטעים את הציבור קצת בנוגע לגיוס בני הישיבות, האם כן לגייס אותם לא לגייס אותם, האם צריכים אותם לא צריכים אותם, מה הם עוזרים לא עוזרים, איפה יעזרו לא יעזרו, בואו נראה עכשיו את הסרט "המנצחים". בבקשה.
המנצחים
הרב: אז יש עכשיו סוגיה, היא נוגעת לחיים של כולנו, האם מגייסים את עולם התורה או לא מגייסים, אם לוקחים אנשים שלא לומדים ואין התורה אומנות שלהם, וזה לא אנשים שהפקירו את כל חייהם של העולם הזה בשביל התורה ומתמסרים רק לתורה, ומוכנים לחיות בעוני, בפת לחם חרבה, אם לא מדברים על אלה אז כל הרבנים כולם לא אמרו שלא לגייס את אלה שלא ל ומדים, ויש מספיק חרדים כאלה ועל אלה לא מדברים, מדברים על לומדי התורה באמת, מי שלא באמת יש לו דין של רדוף, דין של רודף זה הדין חמור ביותר בתורה, אומר החזון איש שהוא רודף אחרי בני הישיבות כשירצו לגייס אותם בגלל הכמויות שהם לא אמיתיות. מי שלא לומד באמת הוא מסכן את כל עולם התורה והעולם כולו.
קצת היסטוריה של העם היהודי שלא ביבי יודע, לא פרס, לא ברק, לא מופז, הם לא מכירים את ההיסטוריה היהודית, הם מכירים את ההיסטוריה רק מהפלמ"ח, אולי קצת לפני כן מהשואה, אבל לא הרבה מעבר לזה, כי את ההיסטוריה של היהודים הם קראו באומות העולם, בשיעורי היסטוריה כמו שמלמדים בבית ספר ממלכתי, אבל אף אחד מהם לא עבר ללמוד את כל התורה שלנו, אף אחד מהם לא קרא את כל התנ"ך, ואם קרא את כל התנ"ך אז לא הבין מילה וחצי מילה לפי התנהגותו, אני לא מדבר שלא קרא את הש"ס, את כל החכמה של העם היהודי, שהיום כבר הדרום קוריאנים לומדים את התלמוד בבלי 54 מיליון איש, ובירדן כבר מוכרים גמרא בירדנית, ופה בבתי ספר עוד לא החליטו בכלל ללמד דבר כזה, אבל את כל התורות והתרבויות של אומות העולם - זה לומדים, יהדות זה מוקצה.
כשקמה המדינה התכוונו שהצבא יהיה כור ההיתוך להפוך את כולם לעיסה אחת ומקשה אחת שכולם יפרקו עול ויהפכו להיות כמו שהמדינה רצתה ציונים שהולכים על פי האירופאים והאמריקאים, אז עכשיו מנסים לעשות את זה בכח החוקים, בגלל שרוצים לבטל את התורה, ורוצים שלא רק לא ילמדו ויבואו לצבא, רוצים שלא ילמדו ויצאו גם לעבודה, ולא רוצים רק שיצאו לעבודה, אלא גם רוצים שלא ילמדו תורה אלא ילמדו ליבה, או אתה הופך להיות כמו גויי הארץ או שאתה לא תהיה. היו אומות שהבינו את המעלה של עם ישראל, שכל ההצלחה של עם ישראל זה בגלל התורה, ולכן הם לא נטפלו להרוג אותם, הם פשוט שרפו להם את התורה, לא רחוק ברוסיה לפני עשרות שנים מנעו מיהודים לעסוק בתורה, מי שנתפס עוסק בתורה שלחו אותו לסיביר, אם רק יגעו בעם ישראל, ביהודים האלה שיושבים בתורה והם מעטים, הם בכלל לא נצרכים, הם גם לא מתאימים, פה הוא תורם את החלק הכי טוב שהוא יכול לתרום לעם ישראל בתמורה של 600 שקל לחודש, אם זה היה להשתמט, אחרי שלש שנים או אחרי הפטור היו הולכים לעבוד בגדול, אבל הם לומדים כל הזמן עשרות שנים בתנאים האלה. אם הרב קניבסקי, גאון ישראל וקדושו יצא במכתב חריף מה שהוא לא רגיל מימיו, להגיד הזהרו על קיומכם, הקב"ה מקפיד שמי שנוגע בבבת עינו - זה שומרי התורה והמצוות הוא מטפל בו אישית.
החזון איש זצ"ל כשבא אליו ראש הממשלה הראשונה מנוחתו שדה בוקר, אז הוא אמר לו, אם אתה יוצא למלחמה, אם אתה מחזיק בנשק יבואו מולך גם כן עם נשק, אם אתה לא בא עם נשק, אתה בא עם הכח האלקי, אתה בוטח בה', תסתכל לדוגמא היום, אם מה הערבים הולכים? אין להם צבא כמו שלנו והם לא פוחדים מאיתנו בכלל. הם באים עם אלה ווקבר אלה ווקבר, הם אומרים את שם ה' ואתה אומר, אף 15, אף 16, מזל"טים, חרטטים, אתה בא עם זה, הם באים עם אלה ווקבר ואתה לא יודע איך לגמור את הענין. הם כנופיות בלי צבא סדיר, אתה יכול להפציץ את אבו אבוהום והם בינתיים מנהלים את המדינה ואת הסדר היומי שלנו. הם קובעים אם אתה תהיה בלחץ, אם תלמד עם הילדים לא תלמד עם הילדים, הם קובעים. בודדים, בודדים. העזרה הכי גדולה של הקב"ה וההבטחה האלקית, אין שום הבטחה בתורה שאם אתה תדע להלחם אז אתה תנצח, יש רק הבטחה אחת "אם בחוקותי תלכו", שמה אני מבטיח את ההבטחה הזאת, אתם תשכבו, מיליארדים יבואו, כלום, כאין וכאפס בשבילי, מלאך אחד ישמיע להם שירה והם ימותו כולם. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". כל קיום העולם לא רק של היהודים, סינים יפנים אמריקאים אירופאים, מתקיים בזכות לומדי התורה כי אם לא אין לקב"ה חפץ בעולם. הוא לא ברא את העולם בשביל צ'ז וטראנס ופייסבוק וטוויטר, הוא ברא את העולם בשביל לומדי התורה. וציוה בתורה "והגית בו יומם ולילה".
עכשיו לצערנו הרב יש הרבה משתמטים מהחיוב הזה כולל אלה שקוראים לעצמם פראיירים והם באמת פראיירים שהם לא לומדים תורה, והיום ישראלים אני לא יודע אם הם יהודים, מחליטים שמה שהאומות העולם הכי גרועים ניסו לעשות כדי לבטל את עם ישראל ממהותו הם לוקחים על עצמם את האחריות כדי לשרוד עוד קדנציה, בשביל זה הם מוכים לפרק את כל השדרה של העם היהדוי. מה עם 25 אחוז משתמטים חילונים שדואגים למסור חיילים של צה"ל ולהלשין עליהם להאג שיעצרו אותם באירופה, לא נלחמים נגד החרדים, אתם לא מבינים, אתם תמימים, נלחמים על התורה, רוצים לעקור את התורה. כי מי מחזיק בה? החרדים. אמרתם שויון בנטל בבקשה, אבל יש עוד נטל זה התורה שגם העולם החילוני חוץ מאלה שאני לא יודע אם הם יהודים, צריכים את הרבנים, בלי זה אין ברית, לא כשרות, לא בר מצוה ולא חתונה, לא קבורה יהודית, שום דבר. יותר גרוע מהגויים. מי שרוצה להיות דוקטור חייב ללמוד באוניברסיטה, מי שרוצה להיות רב חייב ללמוד בישיבה ובכולל, אבל יש רק הבדל אחד, דוקטור יכול להיות גם רבי, גם סיני, כל בן אדם בעולם, ורב יכול להיות רק יהודי.
במצרים היו אבותינו היה שבט לוי, ישב בארץ גושן, פרעה הרשע שהטביע את ילדי ישראל ושיקע אותם בטיט כשלא השלימו את המתכונת לבנים, ושהיה שוחט ילדים יהודים בשביל לטבול את עצמו בדמם, להסיר את הצרעת כשהיה מצורע, רוצח ההמונים הזה לא נגע בשבט לוי ונתן להם ללמוד תורה. עם ישראל היו במצרים 210 שנים, 86 שנים היו בשעבוד, עבודת פרך, ואף אחד מהם לא התלונן ואמר אנחנו פראיירים ששבט לוי לומד תורה ואנחנו משועבדים, ולא עוד, אלא שמימנו את שבט לוי ונתנו להם מעשרות, ושבט לוי כשיצאו משם זכו למעלה הגדולה להיות המנהיגים של הדור, והם מורי ההוראה של עם ישראל. ולא רק הם, אומר הרמב"ם, אלא כל אחד מבאי עולם שהבינו מדעו ופרש ועזב את כל החשבונות של בני האדם והלך ונתעסק בתורה הרי זה נהיה קודש קדשים והוא משבט לוי, הוא פטור גם מלצאת במלחמה כי חייבים את הגרעין שישמור על הקיום של עם ישראל ועל הועלם כולו. אם פרעה הרשע הבין זאת, איך אצלנו לא מבינים זאת?
בכל אומה ולשון יש אנשים שהם נקראים רוחניים, שעוסקים בתורה או בדת, להבדיל, כמו אצל הנוצרים שיש כמרים ויש אנשי כמורה, בישופים וכו', כמו אצל הישמעאלים שיש שיחים ויש קאדים ויש כל מיני, ובכל האומות יש אנשים שהם רוחניים, אפילו אצל אלה שהם עובדי עבודה זרה, יש אנשים שהם כהני דת שנמצא במנזרים ובכל מיני מקומות, וכל מדינה ואומה יודעים שהאנשים הרוחניים האלה עוסקים בשלהם והם לא עוסקים בעניני צבא. מי שלומד תורה הוא מועיל לעם ישראל יותר ממי שלוחם. מי אמר את זה? הרב קוק. ז"א גם אלה שסוברים שצריך ללכת לצבא, הרב שלהם אומר שמי שלומד תורה הוא מועיל יותר מהלוחם בקרב, כי גם אלה שנמצאים בקרב צריכים סיוע רוחני.
יהושע נלחם עם 31 מלכים וניצח, משה נלחם וניצח, מי יצאו? אלף למטה אלף למטה, כל שבט נתן אלף, 12 אלף יצאו נגד מאות אלפים, כי על כל אחד שיצא למלחמה היה אחד שעוסק בתורה ומתפלל עליו, והיו חוזרים ללא פגע. ומי יצאו למלחמה? יצאו למלחמה הצדיקים, גם אם היית רוצה להתנדב לא לוקחים אותך. אם אתה היית מדבר בין תפילין של יד לתפילין של ראש, עושה איזה הפסק קטן, אתה משוחרר 21 הביתה. אם בן אדם מדבר בין ישתבח ליוצר אור בתפילת שחרית דיבר משהו שחרור עולמו מהצבא, כי בצבא של עם ישראל צריכים להיות צדיקים שלא יהיה קטרוג עליהם והם יפלו במלחמה.
דוד הלך על פי ה' ובאורים ותומים, כשמהשמים אמרו לו, כשישראל יצאו למלחמות לא לפי אורים ותומים אלא לפי הבנת האסטרטגים מתו 72 אלף בפילגש בגבעה כי לא שאלו את פי ה'. כשהשואלים את ה' ועושים על פיו מנצחים.
מה אמר ה' לגדעון, מה אתה בא לי עם כל כך הרבה, מספיק היה לך שלש מאות איש, מה אתה זה, המלחמה היא שלי לא שלכם, אני לא מתפעל מכמויות, לא מטנקים ולא ממטוסים, אז אתה בא להשוות כח של בשר ודם לכח אלקי? אבל מה בא אליהם המלאך? בא אל יהושע בינון ואמר לו על מה באת? אמר לו לא למדתם תורה, לא למדתם תורה בעיון, וואלק חזר מהקרב הבן אדם עייף הרוג, זה לא כמו פעם אתה יושב בטנק נוסע ובום מפציץ, זה לסחוב חרב כידון וללכת וטח טיח טח טיח, אתה יודע איזה שרירים צריך, רק תחזיק את החרב אתה מתעייף, ואחרי זה אומרים תלמד ובעיון, למה? התורה שאתם לומדים בלילה היא קובעת.
בזמן חזקיה לא היה צבא, לא רק שלא היה צבא, הוא התנגד אפילו למתנה הצנועה שהציע לו סנחריב לתת לו אלפיים סוסים בשביל שייהה פייר פייט לפחות, ועל מה הוא סמך? על התורה שהוא למד את ישראל, הוא הלך לבתי מדרש, במקום ללמד אותם להלחם הוא נתן להם להלחם מלחמתה של התורה, הוא תקע חרב בכניסה, מי שלא יכנס ללמוד, לא לצבא, ידקר בחרב, תוך שלש שנים למדו תורה כל ישראל, וכשנחריב הגיע עם 370 מיליון אמר חזקיה לקב"ה, רבש"ע, אני קיימתי את החלק שלי, אני קיימתי שבחוקותי תלכו, שלש שנים פה אנשים לא זזים, אני תקעתי חרב שהם ילמדו, את שלי עשיתי, עכשיו תעשה את שלך. מה עשה ה'? קיים. "ושכבתם ואין מחריד וחרב לא תעבור בארצכם", ירד מלאך ה' והכה במחנה סנחריב 370 מיליון. זה לא נס זה ברית בין הקב"ה לישראל, זה הבטחה אלקית לעם ישראל, זה לא נס, אם הקול קול יעקב אין ידי עשיו שולטות.
הרב: תודה. ובכן יהודים יקרים, מה שמציל ויציל אותנו תמיד זה התורה ולומדיה. לכן צריך להתחבר לתורה, וזכיתם היום לעשות זאת. הערב הוא גם לרפואת יהושע שלום בן ספרן תקוה שעכשיו יחלקו לכם ספרי תהילים, תקראו תהילים בעזרת ה', הוא יושב פה, זקוק לישועה. ואלה שרוצים להיות שותפים בהפצת הדיסק הזה ומוכנים להשקיע שלשה שקלים ליום או שקל וחצי ליום שביל להפיץ את הדיסק הזה, עלותו שני שקלים, יכולים למלא הו"ק ויהיו שותפים בהפצה של הדיסקים כי אנחנו מתכוונים להפיץ מאות אלפי דיסקים כאלה שיבינו את חשיבות התורה בתוספת לעוד סרט, הספירה לאחור, שמסביר בדיוק מה יהיה בגוג ומגוג עוד מעט, אז זה נמצא גם כן בתוך אותו דיסק. אז אלה שמעוניינים, תעבור בין הקהל, תן להם ימלאו הו"ק או באשראי ויוכלו לזכות.
כן יהודים יקרים, כל מי שרוצה ימלא ויכתוב גם את השם ושם האמא ואני אברך אותו. למי שיש שאלה בינתיים אני מוכן לענות. כן, תן לגברת פה מיקרופון. שקל וחצי, שלשה שקלים לתרום כל יום, זכות גדולה, מכספי מעשר. תן לגברת פה.
ש. קודם כל כבוד כבוד הרב, תבורך מפי עליון למפעל החיים שלך שאתה עושה
הרב: תודה.
ש. רציתי לשאול, הרב הזכיר את הענין הזה של ש"צ, אני נתקלתי בזה בבית כנסת שהש"צ לצערנו הרב ידוע לי שאשתו הולכת בלי כיסוי ראש בכלל, האם הוא יכול להיות ש"צ, שאלה אחת. שאלה שניה, לגבי זה שקוראים בתורה בבית כנסת, לפעמים אנחנו בין ובין מתפללות, האם צריך להקשיב לקריאה בתורה או אפשר לקרוא?
הרב: את יכולה לקרוא תוך כדי, ולגבי הש"צ אם הוא מוחה באשתו והיא לא מסכימה אבל הוא כשר למהדרין והכל בסדר ואין יותר טוב ממנו, והוא היותר טוב שיש, אז אין ברירה.
ש. תזכה למצוות.
הרב: כן, תן לבחורה פה.
ש. יש לי קעקוע בצוואר קטן שאני רוצה להוריד, וכבר התחלתי טיפול אחד אבל עצרתי כי היתה לי בעיה, ופשוט הבנתי שאם אני מורידה ונשארת לי צלקת בסוף זה יותר גרוע, אני יותר משחיתה את עצמי מאשר שיש לי את הקעקוע ואז החטא שלי גדול יותר. אז אני לא יודעת אם להוריד אותו או לא, כי אני לא יודעת
הרב: אני אתן לך טלפון שתצלצלי לפוסק תשאלי אותו, בסדר?
ש. אה, זה לא אתה?
הרב: את יכולה לרשום?
ש. כן.
הרב: כן, שאלה נוספת בינתיים, תן לגברת מאחורה. 03-5741167, הרב עזרא.
ש. שלום כבוד הרב, אני עליתי לארץ מאיטליה לפני שלש שנים, למרות שב"ה לא חסר לי שום דבר פה ושהמצב באיטליה הרבה יותר גרוע, אני לא מצליחה להתחבר לארץ הזאת, אני תמיד כל יום מתלוננת על הארץ הזאת, על החברה הזאת, על המדינה הזאת, ואני עוד לא מצאתי את המקום שלי בחברה הזאת
הרב: את נשואה?
ש. כן, עם איטלקי
הרב: בעלך הוא בסדר?
ש. הוא שם עם החולצה האדומה.
הרב: אז מה אתם צריכים עוד?
ש. לא יודעת, אני יודעת שזה לא בסדר
הרב: החברה יכול להיות שזה קצת בעיה, הארץ זה מצוין,
ש. כאילו אני רוצה תמיד, כל יום אני אומרת תמיד אני רוצה לחזור הביתה כי פה בשבילי זה לא בית
הרב: האיטלקים זה בעיה, כן,
ש. אני מרומא דווקא
הרב: רומא רומא הייתי שמה, זה בעיה,
ש. מה אני יכולה לעשות?
הרב: הנה היא זו מרומא גם כן וזה הבית שלה. אבל מכל מקום זה לוקח קצת זמן הסתגלות, כמה זמן אתם פה, שנתיים?
ש. שלש שנים כבר
הרב: שלש שנים, בקיצור עוד קצת, עוד מעט יבוא משיח אז כדאי לך להיות פה
ש. תודה
הרב: בהצלחה.
תן לגברת שם.
ש. שלום כבוד הרב, אני אתמול שמעתי אתה שידור חי בתל אביב, ושם מאד התרגזתי על מישהו שם שדיבר מאד מאד בצורה מאד לא יפה, ומחיתי ב
הרב: אימייל
ש. כן, בתגובות, ואמרתי אני תורמת שלשה שקלים כמו שאמרת פה שלשה שקלים ליום, שזה כל כך הרגיז אותי, אבל אני אפילו לא ידעתי על מה, עכשיו אני יודעת שבעצם זה בשביל הדיסק הזה שהוא מאד מוצלח, לדעתי כן, מאד מוצלח, אני רואה אותו כבר איזה עשר פעמים כל פעם שאתה משמיע אותו מחדש בשידורים, והשיעורים גם מאד מאד מוצלחים, עכשיו העוזר שלך צלצל אלי ואני הייתי עסוקה ומסרתי לו את הכרטיס אשראי, ואח"כ נסעתי, הבת שלי עלתה, ביקשתי ממנו ברכה בשביל שתברך את הבת שלי לזיווג, והיא ישבה לידי, היא עדיין חצי חצי, עדיין לא ממש בתשובה
הרב: מה שמה?
ש. אז זהו, אז הענין הוא שהוא אומר לה, חוזר אליה שהרב אמר שהשם שלה לא טוב בשבילה
הרב: נכון
ש. רוני
הרב: נכון
ש. והיא התחילה לבכות, אומרת מה טוב, אני אוהבת את השם שלי, לא רוצה להחליף. היא עדיין לא בתשובה, בעזרת ה' היא תהיה בתשובה, אבל היא לא רוצה להחליף, אמרתי לה אנחנו נלך לרב קניבסקי אני אשאל אותו, לא אני לא רוצה, אתם נתתם לנו הם אמרו היתה נבואה אצל ההורים שילד נולד יש נבואה ואתם נותנים את השם, ותגידי לרב שהשם זה בעצם זה רוני ושמחי, זה כמו שמחה, זה רוני ורינה וזה שם מתאים לי ואני אוהבת אותו ואני לא רוצה להחליף, ואני פוחדת עכשיו אם אני לא אעשה את זה שהרב אמר, אני אני כן היא תיאטרלית קצת, אז אני אמות זקנה ערירית
הרב: השם לא טוב אין מה לעשות כיז ה לא שם, אי אפשר לקרוא לא רוני ולא שישי ולא שמחי, אין מה לעשות, זה לא שם
ש. היא פוחדת, היא לא רוצה, היא מצדא חד פוחדת להחליף מצד אחד לא רוצה להחליף, זה השם שלה
הרב: בסדר גמור
ש. אז מה אני עושה
הרב: את לא צריכה לעשות כלום
ש. אז מה היא תעשה, אני צריכה להרגיע אותה באיזשהי צורה, היא ממש נסערת
הרב: היא שמעה את מה שאמרו לה והיא תחליט מה שתחליט. הדבר הכי טוב זה ללכת לרב קניבסקי
ש. אני יודעת
הרב: את רוצה תלכי לבד בלעדיה, תשמעי מה שהוא אומר, ומה שהוא יגיד תגידי לה ואם היא תרצה תעשה ואם היא לא תרצה תעשה
ש. הברכה עדיין תחול עליה לזיווג?
הרב: אני ברכתי אבל אמרתי השם לא טוב, בשבילה שיהיה לה יותר טוב.
ש. בעזרת ה'. תודה רבה.
הרב: רגע מהגברים, תן לגברים שלא יגידו שיש הדרת גברים.
ש. ערב טוב כבוד הרב, יש לי שאלה שאני הרבה זמן מתחבט ומתחבט עם השאלה הזו, אני נדרש לעבוד המון המון שעות על מנת לפרנס את הבית, כמעט 12 שעות ביממה, ואני מרגיש שהלימוד תורה שלי נפגע והיחס שאני יכול לתת לאשתי נפגע, עכשיו אני רוצה להשאר במאזן חיובי, ז"א לא רוצה להכנס למינוסים לחובות ואני לא יודע מה ההשתדלות שנדרש ממני לעשות על מנת לפרנס את הבית בלי שזה יפגע
הרב: תלמד שער הבטחון של רבינו בחיי בחובת הלבבות, ואם תרצה תשמע את זה אצלנו באתר, תתחזק ותוכל להמעיט בעבודה וה' יתן לך פרנסה ממקום אחר. המזונות קצובים, לא ההשתדלות שלך מביאה את הכסף, זה גזרה וקללה של "בזעת אפך תאכל לחם", כמה שתבטח בה' יותר תקבל בלי עמל ויגיעה. אבל בשביל להתחזק תלמד שער הבטחון.
ש. וכדאי להפסיד שעות עבודה לפני שאני לומד או תוך כדי לימוד להפחית
הרב: לא, תלמד ולאט לאט תרגיש שאתה בוטח, לאט לאט תוריד קצת. בהצלחה.
תן לבחור בצהוב.
ש. ערב טוב כבוד הרב, רציתי לשאול את כבוד הרב איך אדם יודע אם יש לו נסיון, הרי כתוב שלפעמים מורידים בן אדם למטה כדי להעלות אותו למעלה,
הרב: לא מורידים הוא יורד לבד כי בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו.
ש. בסדר, אבל יש גם לפעמים כאילו הקב"ה מוריד אדם למטה, לא? כאילו מה זה מוריד, כדי להעלות אנשים אחרים למעלה או כדי זה לא תמיד הוא
הרב: לא מוריד אף אחד
ש. לא תמיד אבל האדם בוחר
הרב: תמיד הוא בוחר, לפי הבחירה שלו זה מה שמתגלגל אליו, אין דבר כזה לא בוחר
ש. איך הוא יודע אבל אם זה נסיון או שזה צריך להיות
הרב: תמיד זה נסיון
ש. לא, אם הוא צריך להיות שם לא צריך להיות שם
הרב: במקום לא טוב לא צריך להיות, זה ברור. רק במקום טוב.
ש. טוב תודה.
הרב: בהצלחה.
ש. ערב טוב לכבוד הרב, יישר כח על כל מה שהוא עושה, אם אפשר בבקשה לברך את בעלי שמואל בן רבקה, הוא עושה ארבע פעמים בשבוע דיאליזה וצרי לעבור גם צינתור וגם חוץ מזה יש לו סכרת ולחץ דם והתאשפז בבית חולים כמה פעמים
הרב: מה שמו?
ש. שמואל בן רבקה
הרב: רפואה שלמה וכל מחלותיו יעברו לאסאד נשיא סוריה.
תן לו פה שאלה
ש. ברשות הרב, היינו עם חמי לפני שבועות בקרית עקרון והוא הגיע במצב ירוד, במצב לא טוב, היום ב"ה המצב שלו השתפר, קיבל על עצמו ללמוד תורה, ממש מוסר את עצמו, לומד תורה כמה שהוא יכול, קשה לו לקרוא שומע,
הרב: תשמיע לו באם פי שלש
ש. שומע, שומע, משתדל כל יום כמה שיותר לעסוק בתורה
הרב: ברוך ה' אני שמח
ש. מתפלל מניח תפילין, רצינו רק לכבוד השנה החדשה אם הרב יכול לתת לו איזה עצה שיקבל על עצמו איזה קבלה לא כבדה מידי, שבעזרת ה' יחתם לשנה טובה ומבורכת
הרב: כל יום שישמע שעתיים שיעורי תורה שלי באזניות.
ש. מקבל על עצמו
הרב: יופי בהצלחה. רפואה שלמה מהרה.
ש. תודה.
הרב: כן מי עוד? תן לגברת שם.
ש. סליחה כבוד הרב, אני, אנחנו כבר כמה שנים בתשובה מתקדמים אני והבן שלי, אבל יש לי בעיה עם הענין שהסתבכתי
הרב: לא תסתבכי עם תשימי כיסוי ראש
ש. לא, אבל אני לא הייתי נשואה לצערי, היו לי החלטות שגויות
הרב: לא משנה, אפילו אם לא היית נשואה תשימי כיסוי ראש
ש. גם אם לא התחתנתי?
הרב: יש לך ילד
ש. שיהיה בריא, בזכותו גם התקדמתי.
הרב: אמן. ב"ה.
ש. אבל רציתי לשאול, יש איזה טעות עם העיריה
הרב: אמרתי זה יסתדר. תשימי כיסוי
ש. עשו לי גזר דין שלילי
הרב: תשימי כיסוי ראש, שימי כיסוי ראש קבוע, שיגידו לך שהשתגעת, אז תהיי פטורה מכל התשלומים, אל תפחדי. כן.
ש. כבוד הרב, אני ראיתי אותך כבר כמה פעמים גם במיאמי, אז אני הגעתי לארץ, אני חזרתי בתשובה לפני כמה שנים טובות, עכשיו בפסח לקחתי כיסוי מלא, וזה קשה לי שזה מלא כי אני גרושה, אז
הרב: את צריכה זיווג בקיצור
ש. כן
הרב: זה לא קשה, קשה בלי חתן, מה השם שלך?
ש. שרון חנה בת פרידה
הרב: תזכי לחתן טובונפלא.
ש. תודה. אמן אמן. וגם עוד דבר, יש לי בעיה כאן, אני נכנסת לבית כנסת, אני הולכת ואני הולכת רק להתפלל, אני לא אוהבת לדבר, והבעיה היא שיש נשים שמדברות כל הזמן,
הרC: תבואי עם אזניות.
ש. לא לא, אבל מה שקרה שאני קמתי בזמן שקראו את התורה בגלל שלא יכלתי לסבול אתה דיבורים וביקשתי,
הרב: עשית בדיוק מה שהגאון מוילנא אמר לאשתו ובנותיו, שלא ללכת לבית כנסת איפה שמדברים שמה,
ש. אז יש לי בעיה כאן בהרצליה
הרב: אז אני אומר, כדאי לך לבוא עם אזניות.
ש. סליחה?
הרב: תבואי עם אזניות.
ש. בסדר.
הרב: כן, תן לבחור פה.
ש. רבינו, כבר הרבה מאד שנים יש ענין של מחלוקת ופילוג בענין הנסיעה לאומן בראש השנה, ומצד אחד אומרים שכמו שבן אדם בצרה הוא צריך עו"ד טוב ועו"ד גדול אז אותו ענין זה על רבי נחמן מברסלב שהענין הוא והסוד הוא להגיע אליו מתי שיש דין גדול וקשה אז הוא מליץ טוב, וכמובן שגם המעשים שלנו ועוד הרבה דברים, אבל סגולה גדולה ונוראית
הרב: תראה, היום הראו לי את מה שכתוב בשמו, ככה הם מפרסמים ברסלב, שכל ההבטחה שלו שהוא אומר הוא בתנאי שאדם יקבל על עצמו לחזור בתשובה ולא יחזור להרע עוד פעם, לא יעשה את הדברים שעשה, זה הרמב"ם אומר, אם אתה עושה כך אתה לא צריך לנסוע לשום מקום. אם זה התנאי ממילא זה התשובה הגמורה, אז למה צריך לנסוע לאיזשהו מקום אם זה התשובה באמת שצריכים לעשות כל ישראל, בלי קשר אם הולכים או לא הולכים. זה ההמלצה והמליץ הכי טוב, החזרה בתשובה, התורה ציוותה רק לשוב בתשובה, לא ביקשה בראש השנה ללכת לאף אחד, פונים רק לבורא ובאים עם תשובה, אם באת עם תשובה אתה מסודר.
ש. אבל הבטחה שלו שהוא יוציא אדם משאול תחתית, ז"א אם הוא
הרב: ההבטחה גם של התורה שלא צריך גם את זה רק תשובה. ההבטחה של הקב"ה שלא צריך גם את זה, לא צריך כלום
ש. ומה עם התנגדות הרבנים שהרבנים של ברסלב כמו הרב ברלנד אומר משהו ורב אחר כמו הרב אומר משהו אחר, אז איפה האמת פה
הרב: לא הבנתי מה זה קשור לאמת. אמרתי, התורה לא מחייבת, אתה רוצה להעמיס עליך עוד חובות? התורה אומרת תעשה תשובה ומתכפר לך, תעשה כמו שאמרה התורה. וזה גם רבי נחמן אומר, אז מה השאלה בכלל, אני לא מבין.
ש. יש ענין של
הרב: אתה רוצה לטוס, אתה אוהב לטוס? אז תטוס, מה השאלה, זה בכלל לא קשור לא לתשובה ולא לראש השנה. אתה רוצה לטוס? תטוס.
ש. השאלה היא פה
הרב: אין שאלה אמרתי
ש. אני יודע שאין שאלה
הרב: התורה אמרה מספיק תשובה. זהו.
ש. ז"א לפי מה שאדם אומר, אדם חוזר בתשובה והוא לא משפיע עליו הנסיעה לאומן
הרב: נכון, אני אף פעם לא נסעתי, אז מה, לא חזרתי בתשובה?
ש. הבנתי. ועוד דבר קטן, שמובא בליקוטי מוהר"ן שיש מלחמת עמלק אז יש צדיק ויש צדיק האמת, ז"א
הרב: אני לא מכיר את זה, לא מכיר, אני מכיר צדיק לא מכיר אמת "ועמך כולם צדיקים"
ש. יש קודש ויש קדש קדשים
הרב: אני לא יודע להבחין ביניהם, אני לא יודע אם יש מישהו מבחין בין מי מה מו, אין דבר כזה. אני לא מכיר את זה, לא מכיר דבר כזה.
ש. יכול להיות שזה ענין גבוה שלא מבינים?
הרב: תבין מה שאתה רוצה, תגיד אורות, תגיד פלורוסנטים, תגיד מה שאתה רוצה.
ש. הבנתי. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא. תהיה בריא.
תן לה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול אותך למה גברים אומרים ברוך שלא עשני כאשה
הרב: ברוך שלא עשני אשה, אשה פטורה מהרבה מצוות והגבר רוצה שיהיה לו הרבה מצוות לעשות לכן הוא אומר ברוך שלא עשני אשה כי הוא מחוייב ביותר מצוות.
ש. ולמה הנשים אומרות בלי ברכה? כאילו רק ברוך שעשני כרצונו
הרב: אתן באמת שמחות בזה?
ש. אני פשוט שואלת כי זה מעניין אותי
הרב: אם אתן אומרות את זה יכול להיות שאתם תגידו שם שמים לבטלה אם אתם לא מתכוונות באמת שעשני כרצונו, כי היא לדוגמא יש לה שאלה על זה, היא לא כל כך שלמה עם זה שאני אומר שלא עשני אשה והיא צריכה להגיד שעשני כרצונו, אז אם היא תגיד עם ברכה שעשני כרצונו והיא לא באמת רוצה בזה אז זה קצת בעיה. תהיי בריאה.
ש. שלום כבוד הרב, אני הולכת עם כיסוי ראש מאז שהתחתנתי והייתי רוצה ללכת לפעמים עם פאה, עכשיו אני יודעת שרבנים ספרדים לא רוצים שנלך עם פאות אני פשוט לא מבינה איך יש רבנים גדולים שכן מאשרים ויש כאלה שבכלל אומרים שאסור ושגבר שאשתו הולכת עם פאה בכלל רשע
הרב: ספרדים ותימנים בארצות המזרח לא הלכו מעולם עם פאה, באירופה היתה חולשה לפני 150 שנה בערך וירידה לכן כדי לבלום אותה התירו להם שמה ללכת עם פאות כדי שלא ילכו בכלל בגילוי ראש, אז זה היה חסימה בשביל שלא ירדו יותר, אז זה הותר להם על פי בית דין וזה נחשב כיסוי בשבילהם, וכמובן הפאות של פעם היו כמו ליפה, לא כמו היום, ואלה של היום זה ודאי לא כיסוי ראש, וגם אלה שהן נחשבות כיסוי ראש צריכות להיות צרות וצנועות ולא מתנפנפות ולא ארוכות וכו' וכו', אז ממילא אל תתפעלי שמותר להן כי גם מה שמותר להן לא מותר להן. אז מה שנשאר בסוף זה לא מה שאת חושבת שרצית ללבוש, מכל מקום כשאת הולכת כך שכרך גדול מאד מן השמים.
כן, תן לבחור פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב, אני מבקש שמעתי את הדרשה של כבודו שיפלו טילים, הייתי רוצה שחרבם תבוא בליבם שהרב
הרב: זה מתחיל, אתה רואה שהם רבים ביניהם והורגים אחד את השני.
ש. מה הסיכויים, שהרב דיבר בבטחון ש
הרב: מלחמה תהיה בכל מקרה, השאלה מתי, הנפט כבר נשפך, עכשיו נשאר רק להדליק את המזה"ת, מתי זה יקרה אני כבר מתריע ארבע שנים וברגע שזה יקרה זה יכול להתגלגל לגוג ומגוג, כדאי להיות מוכן. אם אתה רוצה לראות את הכל ברור, אז בסרט החדש שאנחנו מוציאים שכבר קיים, הספירה לאחור, תוכל לראות זאת.
ש. שחרבם תבוא בליבם, רעידת אדמה קטנה שם ואנחנו מסודרים
הרב: זה מידי פעם יש להם כל מיני תזכורות
ש. יש יש ברומי
הרב: נכון. כן שאלה אחרונה לגברת שם.
ש. לא שומעים
הרב: ידידיה בן ציונה יזכה לזיווג הגון מהרה, שנה טובה לכולם, תזכו לבריאות, תודה רבה על ההאזנה.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות