נתיבות - נתיבות
נתיבות 25-12-12
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
מהעיקרים בחיזוק הציבור זה הארגון. כמו בארגון בענינים גשמיים כן גם בארגון רוחני, כל אחד מצורף לחבירו ולא יבואו לידי רפיון. אז ככל שמתארגנים כמו בענינים גשמיים גם בענינים רוחניים, כל אחד שמתחבר לחברו זה גורם שלא יבואו לידי רפיון.
והדבר הזה נוגע מאד לעבודת ה' בדורנו, כי בעוונותינו הרבים הפנימיות רחוקה היא, ובזוהר הקדוש כתוב פרשת בשלח, עמלק הוא הס"מ, מלאך המוות מתלבש לכל אחד כפי דרכו ואינו דומה יצר הרע של אחד לשל חבירו, ואינן דומים כלל תכסיסיו בדור אחד להתלבשותו בדור שני. סברות אחרות ודרכים אחרים לגמרי, וממילא יש שינויים גם כן בסדר מלחמת היצר מדור אחד לחבירו, תורת ה' בודאי אין בה שינויים והיא ניתנה לכל הדורות כמות שהיא. אבל מה, ליצר הרע יש תכסיסים שונים מדור לדור, וסברות אחרות ודרכים אחרים לגמרי. אבל התורה נשארת אותה תורה, אין בה שינויים ובכל הדורות היא זהה.
אבל בתחבולות תעשה לך מלחמה, והתחבולות משתנות לפי הדורות. הפראים בזמנם שלא למדו, יצאו למלחמות בקשתות וברמחים, וכשהשונאים שלהם לוחמים ברובים ותותחים ובחיל אויר ודאי שהם נוצחים את הפראים. אנחנו נגשים ללחום ביצר הרע הנורא שגם תותחים חדישים יש לו, והוא ניצח בהם את דורנו וגירש אותו מכל הפנימיות של עבודת ה'. אז במה אנחנו יכולים להתחמש כנגדו? בנשק של צעצועים? אלא מה, נקח את כלי זינו, נתארגן ונתארגן כולנו יחד ואי"ה נצליח. ז"א האחדות כמה שאפשר לאחד כוחות ככה מצליחים יותר כנגד היצר הרע.
אך זכו ישראל לקבל את התורה? בזכות זה שהם היו לב אחד, וברגע שהצליחו לעשות זאת בלב אחד הצליחו להתגבר על היצר הרע ולקבל את התורה.
כתוב בפסוק ביהושע פרק י', "וימעלו בני ישראל מעל בחרם ויקח עכן ויחר אף ה' בבני ישראל ויאמר ה' חטא ישראל וגם לקחו מן החרם וגם גנבו וגם כיחשו וגם שמו בכליהם". וצריך עיון, האיש אחד יחטא ועל כל העדה יקצוף ה'? איך יכול להיות שאחד מעל בחרם והקב"ה אומר חטא ישראל וגם לקחו כאילו לשון רבים, וגם גנבו וגם כיחשו וגם שמו בכליהם כשבעצם זה רק אחד.
על זה עמד כבר האבן עזרא בפרשת העגל, והביאור, כאשר איזה ענין בתכלית החומרה הוא בדעת הכלל אי אפשר שימצא אפילו אחד ביניהם שיעבור עליו. ז"א, אם אצל כל אחד מישראל יש דבר שהוא חמור ביותר, אצל כולם הדבר הזה, אז אי אפשר שאדם יחטא בדבר הזה. לדוגמא, בקהל השומרי תורה ומצוות, אם מישהו חס ושלום יאכל בכיפור, זה מזעזע את הנפש, אי אפשר להעלות על הדעת דבר כזה. אז דבר כזה מונע גם מאנשים שנמצאים בסביבה דתית לאכול בפניהם, במקומות שלא שומרים בכלל אז אצלם הם רואים אחד את השני כמות שהם, אבל אם יש דבר שהוא בתכלית של חומרה בדעת הכל, אי אפשר שימצא אפילו אחד ביניהם שיעבור עליו. אבל אם אחד גנב זה לאות שאיסור הגזל לא היה בתכלית החומרה לדעת הכלל.
איך אמר ראש הממשלה הראשון, כשתפסו גנב בארץ, - סוף סוף יש לנו גנב עברי ראשון, אז אנחנו ככל העמים. לא היו גנבים? יהודי גונב, לא תגנוב זה דאורייתא בעשרת הדברות, אבל שנתפס גנב אחד בתל אביב, סוף סוף אנחנו ככל הגויים, יש לנו גנב עברי. ז"א אם זה לא חמור אצל האנשים הגניבה אז יכול להיות גנב. לא יעשו את זה אנשים, אבל עצם זה שזה לא חמור אז ממילא יכול להיות גנב. הגנב הזה בעצם מורה שכל הציבור איננו רואה בחומרה גדולה את ענין הגניבות.
על כן, כל חיזוק שנעשה ע"י הכלל כולו, לא בנקל יוכל היחיד לעבור עליו. לכן כשציבור שלם שב בתשובה, אז יש קיום גדול וחזק לקבלות שלהם שהם קיבלו על עצמם, כי כל אחד מחזיק את השני.
כשיצאנו במבצע של תענית ארבעים יום, למעלה מאלפיים איש קיבלו על עצמם. אז כשאלפיים איש מקבלים על עצמם לצום ארבעים יום, כל אחד בעצם נותן חיזוק לשני כי הוא לא יחיד. אתם רואים, כשתורמים בבית הכנסת אז אחד אומר ועוד אחד אומר ואז מתחיל תחרות ואז זה מגרה אחד את השני. אז צריך תמיד את הראשונים שמתחילים ואחריהם נגררים האחרים.
אותו דבר גם כאן, כשהציבור עושה תשובה שלמה יש קיום חזק לקבלות שלהם, אחד שומר על השני.
אמרו ז"ל, ראה הקב"ה שצדיקים מועטים, עמד ושתלן בכל דור ודור, ז"א כיון שהם מועטים אז צריך לשתול אותם בכל דור ודור, כי אם יביא אותם בדור אחד לא ישאר לדורות האחרים. לכן הקב"ה שתל בכל דור ודור, ומה אכפת אם יהיו דורות של צדיקים ודורת בלי צדיקים, אז יהיה חלק עם צדיקים וחלק בלי צדיקים, מה יקרה?
ברור שכל דור ודור עומד בזכות הצדיק של הדור, דהיינו שהצדיק באמיתת פנימיותו, הוא פועל על בני הדור ומשפיע עליהם, כי דברים ה יוצאים מן הלב נכנסים ללב בדרך הטבע, וכל צדיק במעשים הפנימיים והרגשת לבבו הוא פועל ממילא על רואיו.
באותה צורה בגמרא כתוב היא דעדיפנא מחברי דראיתי לרבי מאיר לאחורי, ואילו ראיתיו מפניו הוי נא עדיפנא טפי, משום זה גדולה היא תשובת הציבור. ז"א רבי שהסתכל על רבי מאיר, אז הוא אמר במי אני עדיף יותר מחברי? בזה שזכיתי לראות את רבי מאיר מאחוריו, ואם הייתי רואה אותו מפניו הייתי עוד יותר עדיף עליהם. משום זה גדולה תשובה של ציבור כי אי אפשר שלא ימצא בציבור אחד שהוא יהיה פנימי יותר, שהעבודה שלו היא לא חיצונית כלפי חוץ, עושה רק מצוות שלא לשמה, אבל חייב להיות איזה מישהו שיותר פנימי שעושה את המצוות לשם שמים באמת, ובזה הוא מגביה את הדרגה של כולם בתשובה. לכן לא הרבה אנשים מצליחים להשפיע על אנשים אחרים, כי דברים שלא יוצאים באמת מהלב, פירושו זה לא רק להוציא מהלב, זה שאצלו נמצא בלב, הרי כתוב "וידעת היום והשבות אל לבבך", יש הרבה אנשים שיש להם ידיעות גדולות בשכל אבל אין להם את זה בלב, ז"א הם לא פועלים לפי הידיעה עד הסוף אז זה נקרא שפיו וליבו אינם שוים. אבל מי שאצלו זה מיושב בלבו, והדברים יוצאים מליבו אחרי שהתיישבו בליבו, הרי הדברים הם ממש משפיעים על השני השומע, כי דברים פנימיים משפיעים.
בזה מתבארים דברי הגמרא בתענית ח', אמר רבי אמי, אין תפילתו של אדם נשמעת אלא אם כן משים נפשו בכפו, שנאמר "נשא לבבנו אל כפיים". איני ואו כי שמואל אמורא עליהם ודרש ויפתוהו בפיהם ובלשונם יכזבו לו, ואעפ"כ והוא רחום יכפר עוון? לא קשיא כאן ביחיד כאן בציבור. בציבור התפילה נשמעת ואע"פ שאין לב כולם שלם. ז"א הגמרא אומרת, אין התפילה של אדם נשמעת רק אם הוא משים נפשו בכפו, פירושו של דבר ממש תפילה אמיתית מעומקא דליבא.
ושואלת הגמרא שאלה, ואיך כתוב ודרשו ויפתוהו בפיהם ובלשונם יכזבו לו? ז"א התפילה היא לא באמת אמיתית, הרי כתוב במפורש "ויפתוהו" זה רק פיתוי בפה ובלשונם הם מכזבים לו, ואעפ"כ "והוא רחום יכפר עוון" הוא מרחם עליהם, אם התפילה היא לא אמיתית והיא תלויה בזה שנשא את לבבו על כפיים, אז איך זה יכול להיות שהקב"ה מרחם? אומרת הגמרא זה לא קשה, כאן ביחיד כאן בציבור, בציבור הקב"ה בגלל שהציבור הם ציבור נשמעת התפילה אפילו שהלב של כולם לא שלם, כי תמיד יהיה מישהו שליבו שלם והוא מעלה את התפילות, אבל אם זה ביחיד התפילה לא נשמעת רק אם באמת התפילה היא אמיתית.
ויש עוד דבר במעלות הציבור, ענין עמוק אחר מאד, קודם חטא של אדם הראשון היו כל הנשמות כלולות בו כידוע, ואילו לא חטא היה רק הוא ואשתו מגיעים לתכלית הבריאה, אז אדם הראשון כל הנשמות היו כלולות בו ואם הוא לא היה חוטא הוא ואשתו היו מגיעים לתכלית הבריאה, דהיינו עולים ישר לעולם הבא, כי בהגיע השבת היה מגיע כבר העולם הבא. נמצא שכל תוכן הבריאה היה כלול באדם הראשון ובאשתו והיה כלול ביום אחד והיה כלול בבחירה אחת, איסור אכילת עץ הדעת. אם הוא היה עומד בזה העולם היה מגיע לתכלית שלו. אבל ע"י החטא שהוא חטא היתה הפרטה בתוכן הבריאה לפרטים הרבה, ובמקום יום אחד שאם היה עומד בו היתה הבריאה מגיעה לתיקונה, עכשיו התפרטה העבודה ל-6000 שנה, 6000 שנה צריכים לתקן את מה שקלקל אדם הראשון, ובמקום בן אדם אחד שהיה יכול לתקן את כל הבריאה עכשיו נפרטה כל הבריאה לביליונים ביליונים ביליונים ואלפי דורות, כדי לתקן את מה שהוא היה יכול לעשות בשעה קלה. ותחת בחירה אחת שהיתה ראויה לגלות את כבוד ה', עכשיו צריך שיהיה בחירות בלי מספר של כל אחד ואחד מבני האדם, ז"א הוא היה צריך רק להמנע מדבר אחד אכילה מעץ הדעת, ואנחנו כל אחד ואחד מהביליונים ביליונים ביליונים שעבדו בעולם, כל אחד יש לו אין סוף בחירות כל יום בשביל להחליט מה הוא עושה.
אמנם לא תוסיף ההכפלה אלא בגשם ששייך בו מספר, ז"א כשמכפילים דבר זה דבר בגשמי אפשר להגיד הכוס הזה כפול כמה יוצא ככה, אבל ברוחניות מצד עצמה אין תוספת כמותית, והנה מציאות של גשם זה רק בעולם השקר, ולכן גם לא שייך כמות וריבוי אלא בבחינה ההיא, נמצא שהפירוט הזה ועולם השקר זה היינו הך, ובאמת הרי מציאות הבריאה אינה אלא גילוי מציאות השי"ת בשלמות הבריאה. מה המטרה של כל מציאות הבריאה? לגלות כבוד שמים בשלמות האפשרית בבריאה, זה דוקא בבחינה המאוחדת לגמרי, פירוט בגילוי כבודו יתברך, דהיינו לפרוט את גילוי השי"ת זה תערובת של עולם השקר בגילוי ההוא, וזה תערובת של רע וטוב, וזה עצם החטא של אכילת עץ הדעת שהוא גרם להפרטה הזאת. אז כל אחד ואחד יש לו פרטיות במיזוג כוחות נפשו וכשרונות שכלו, כשם שאין הפרצופים שלנו דומים כך אין הדעות שלנו שוות, וכל אחד חושב אחרת. ז"א כל אחד ואחד מאיתנו יש לו חלק מיוחד בקידוש ה'. ניצוץ אחד שלא שייך בחברו ושונה הוא בהכנות שלו, אבל בצירוף כל קידוש ה' של כל הדורות מתאחד ע"י זה אותו קידוש ה' הגדול הנדרש בבריאה, וידוע שקידוש ה' הנדרש מכל אחד יושג על כל פנים ע"י הבחירה הטובה, או ע"י העונש עבור הבחירה הרעה, קידוש ה' נעשה בשתי פנים, שאדם מקבל שכר או כשאדם מקבל עונש או כשאדם מקבל נסיון, כל אלה זה בחינות שמגלות כבוד שמים. וזה משתלם הכל בסופו לבחינה העליונה שבגילוי.
והנה כלל ישראל כשהם באחדות הם מגלים בעולם הזה את גילויי כל העולם. אמנם לעתיד לבוא יצטרפו אלינו האומות, אומות העולם בגדר כלים שיסייעו לישראל, ועל זה נאמר "תן פחדך וייראוך כל המעשים וייראוך כל הברואים" ואפילו גוי אחד שיכור שלא ירצה להתבטל מעכב בגילוי ההוא, וגם טרם צירוף הכל אם יצטרפו רק כמה מעושי קידוש ה' יחד אז גם איחוד זה יפעל גדולות בצורה אחת לקידוש ה' המאוחד הזה, כי האיכות תעלה מאד וזה עומק מעלת הציבור. ז"א, אם תהיה אחדות, האחדות צריכה להיות כללית ואפילו שיכור אחד מהגויים, אם לא יתבטל האחדות הוא ימנע את הגילוי הזה הגדול. אבל גם קבוצה קטנה של מקדשי ה' באמת שעובדים בפנימיות לעשות את רצון הבורא, גם הם יכולים לעשות את התיקון הגדול כמו שאמר רבי אליעזר בן הורקנוס לרבי עקיבא, לא צריך שכל העולם ישוב בתשובה, מספיק שאפילו חדא כנישתא - קבוצה אחת, ישובו בתשובה אמיתית אבל יהיו מאוחדים בדעה אחת, יוכלו במעלת הציבור להביא את הגאולה לעם ישראל.
זה מה שכתב רבי חיים ז"ל, שבאבק מי שהוא אביק בחטא, דבוק בחטא, נפסק הקשר ולא שייך לו תשובה והוא חייב מיתה. ז"א, כיון דאביק בה קשור ודבוק בה בעבירה אז האדם הזה לא יוכל לשוב בתשובה. כמו שמינות משכי - מושכת, ועליה נאמר כל באיה לא ישובון, בדיוק אותו דבר מי שדבוק בעבירה תשובה לא תועיל לו. אבל תשובת הציבור מועילה אפילו בלי מיתה, ז"א גם אם בן אדם הוא דבוק ברע, אם הוא מתחבר לציבור והוא חוזר איתם, אפילו שאם הוא היה לבד לא היה יכול לחזור, מכח הציבור הוא לא יצטרך לעבור תהליך של מיתה. והיינו משום שגילוי התשובות של כולם מתאחדים בהתאחדות ומגלים גם להם על עצמם ומאירים להם ללב כל אחד ואחד באור הגילוי הגדול המאוחד של כולם, ועי"ז מתחבר שוב הקשר שנפסק, והפסק הוא מכח הפירוד בה, אין הפסק שלא יתקשר בכח איחוד התשובות. ז"א כמה שיותר ציבור זוכים לשוב בתשובה ביחד, הם מגנים גם על אלה שאם היו רוצים לחזור בתשובה לא היו מסוגלים, כי כח החיבור של הציבור יכול לדאוג לכך שהאחדות של כולם תציל הרבה אנשים שאם היו רוצים לשוב בתשובה לא היו יכולים וחלילה היו חייבים מיתה.
אז לכן ממה שלמדנו עד כרגע, כל תיקון הבריאה היה יכול להעשות ע"י אדם הראשון ואשתו, וברגע אחד בכניסת השבת היה מגיע העולם לתיקונו, אבל כיון שהוא לא עשה זאת נהיתה הפרטה והתפרטות בעולם וצריך היה להתחלק עכשיו לביליונים ביליונים בני אדם עם ביליונים ביליונים ביליונים של בחירות של כל אחד ואחד, וכל אחד יש לו בחינה אחרת לגמרי, דעות שונות ובחירות שונות ונסיונות שונים, וכל אחד עושה את החלק שלו אבל ביחד כולם באחדות כמו פאזל, אפילו שאתה לא מרגיש אתה פועל והוא פועל והוא פועל והוא פועל, הכל מביא לגילוי ולבירור של הדברים.
גם אם עושים רע, זה מביא בירור. למה? משום שהקב"ה משתמש גם במעשה הרשעים בשביל ללמד את הצדיקים שלא ללכת בדרכם, וכן על זה הדרך. תמיד יש נסיונות כאלה ואחרים, והקב"ה מוביל שהנהגה האלקית תגיע בסוף לשלמות העליונה שזה יהיה בגאולה השלמה.
מה אנחנו צריכים לעשות? להשתדל לעשות תשובה ביחד, כמה שעושים תשובה יותר ביחד ככה מצליחים יותר להביא לגילוי הגדול ביותר.
עד כאן הדברים, למי שיש שאלות בבקשה. אם אפשר למסור לבחור פה שורה שניה.
ש. שלום, אז אתה אומר בעצם שהאדם הראשון חטא וכל העולם צריך לסבול בגלל זה
הרב: כולם בני אדם נקראים, בני אדם, אנחנו כולנו הבנים של אדם, וממילא מה שהוא פגע הוא פגע בכל צאצאיו אחריו. כמו שאדם בדי אן אי יש לו נגיד חס ושלום נכות, אז זה משליך על האחרים, כעין זה. תהיה בריא, תודה.
שאלה נוספת, כן שמה הבחור בסוף. אפשר להגיש לו?
ש. שלום לכבוד הרב
הרב: שלום
ש. אני האמת רציתי להגיע לאשדוד, היית שם לפני יומיים נדמה לי, כמה דברים בפרשת השבוע ויגש קפצו לי ככה מול העיניים, רציתי לבוא להגיד אותם בפני הרב, לגבי ההקבלה למה שעובר על יוסף הצדיק למה שעובר על הרב אמנון יצחק, ולא יצא לי להגיע להרצאה באשדוד אבל ראיתי את זה באינטרנט, וראיתי שהרב דיבר על שברוך שכיוונתי לדעת גדולים, אוקי. שני דברים קטנים רציתי להוסיף, אחד זה הענין של כתונת הפסים שהיתה ליוסף ויש לכבוד הרב, דבר נוסף, כמובן הרב דיבר על הלחם שיוסף כלכל את כל העם בלחם, לחם בשקל, הכל קשור בהכל, התנכרו ושנאו את יוסף הצדיק וזה מה שעושים לרב שלנו, לצערנו, אנחנו לא מחפשים פה מריבות ומחלוקות. ודבר נוסף אני רוצה להוסיף בבקשה לכבוד הרב, משהו נחמד. הרי יוסף גם החזיר את האדמות של כל העם המצרי לשלטון, למדינה, לפרעה וזה מה שהרב אמנון יצחק רוצה לעשות כל האדמות של המושבים, של הקיבוצים, להחזיר למדינה ומשם לכל אחד מאיתנו באופן שווה. כבוד הרב הבחין בזה?
הרב: כן.
ש. אז אי אפשר להפתיע את כבוד הרב. אני עכשיו רוצה לשאול שתי שאלות קצרות, ברשות הרב, ואני אקרא אותם, מדוע בוחר הרב להשיב למפלגת ש"ס ולהאשמותיה תדיר ולא בוחר להתעלם מהם ולפנות לבוחרי ש"ס במתינות בטיעון המוחץ שבהצבעתם לכח להשפיע מכרח הכרת הטוב לרב אמנון יצחק, אינם עוברים על דברי רבם, ובכך לתת להם שקט נפשי בהצבעתם ולמנוע מחלוקת גדולה, כי לצערנו הצד השני מנסה ללא לאות להוציא את הרב לשלוותו ולגרום לו לטעויות לשיטתם ובכך ללבות את האש וזו לא דרכנו, אנחנו אוהבים את אנשי ש"ס, מכבדים אותם, אלה האחים שלנו, זה חברים שלי וכו', אבל אנחנו מכירים טובה לרב, אנחנו רוצים להצביע לרב מכרח הכרת הטוב. אני הצבעתי לש"ס לפני ארבע שנים, אני מכבד אותם, אם הרב היה רץ לפני ארבע שנים הייתי מצביע לו כי אני מכיר טובה לרב, בפשטות. ועכשיו שאלה קצת יותר קשה, לכבוד הרב, בענינו של הרב עובדיה יוסף, הרי אנחנו יודעים, אנחנו לא מוציאים לשון הרע חס ושלום, אבל הרב טוען שמנעו אותו מלהכנס אל הרב עובדיה יוסף מזה שנים מבלי שהרב עובדיה ידע או הסכים, לאור מה שהרב עובדיה אומר וחושב כיום בענינו של הרב אמנון יצחק, אם הרב רוצה שאני אפסיק אני אפסיק, אני לא מתכוון ללבות פה את האש, לא, לא לא לא להכניס פוליטיקה,
הרב: סבלנות
ש. טוב אני מקבל את דברי הציבור כבוד הרב, אני לא אגיד, אני רק מאחל לרב, שימו לב, אתם יודעים, כרגע הרב לא מופיע בסקרים, אבל מה שחבוי מן העין יש בו ברכה, יש בו ברכה ועוד מעט הכל יפרוץ החוצה, אז אני מאחל לרב, כמו המשפט שהוא אומר ככל שיענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, תודה לך כבוד הרב.
הרב: תהיה בריא.
אני לא אכנס לדיון הזה אבל אני אענה לך על דבר אחד, אני דיברתי פה על אחדות, זה מה שפעלתי במשך 35 שנה, אבל יש שועלים קטנים מחבלים כרמים, יש גיחזים ויש רשעים ארורים שנמצאים מסביב לגדולי ישראל מחרחרי ריב, שונאי דת תורתינו הקדושה שהם ישלמו על זה בגדול.
יגאל רווח מאפיקים ארגן עם אבי מימרן ואמיר קריספל מכתב מבעית כנגדי, והחתימו עשרות רבנים ספרדים נגדי, וזה אמור להתפרסם מחר כנראה, דברים שלא אמרו על יש"ו אומרים עלי. ואני רוצה להגיד לך דבר אחד, אף אחד לא ינקה, כולם ימותו במיתה משונה. אני רוצה שתבין דבר אחד, זה הבירור שכתוב שרבים יתבררו ויתלבנו ויצורפו לעת קץ והמשכילים יבינו. רשעות כזאת אפילו באומות העולם לא נמצאה, לקחת אדם שהיטיב כל כך ושתק במשך 35 שנה ואת כל הפירות שלו נתן למי שרצה לקחת, אף פעם לא ניכס לעצמו לא אנשים ולא קהילות ולא בנינים ולא כספים, רק נתן ונתן ונתן ונתן ונתן, וביום אחד בהיר בגלל שהוא שומע למצות מורו ורבו הרב שטינמן שהוא גדול הדור שלי, שאמר לי אם יש לך כח מצוה להציל למרות שיש לו מפלגה גם כן, לא שלו, כן, אבל מפלגה שהוא עומד בראשה ויכול להיות שגם משמה כמה בוחרים יבחרו בי, מכל מקום, בתור גדול הדור הוא פסק פסק נטו שאם יש כח מצוה להציל. הייתי אתמול אצל הרב קניבסקי, הרב קניבסקי בירך אותי ובירך את המפלגה. הרב שמואל אויערבך היום אמר שמצוה להצביע לרב אמנון יצחק. וגם הוא, וגם הוא יש לו כרגע מפלגה, עוד לא ברור אם הוא יתאחד או לא, אבל למרות כל זאת, למרות כל זאת, אלה שדווקא עזרתי להם ביותר, אלה שבזכותי בחרו ש"ס, אלה שבגללי לומדים בספרים של הרב עובדיה ובניו, דוקא הם הפנו לי עורף ורואים בי אויב יותר מאחמדניג'ד. לא יעלה על הדעת, סיתרא אחרא התלבשה על האנשים והחליטה לפרק את הכל, אבל זה לא יעזור האיומים. מי שהקב"ה מסייעו 35 שנה יסייעו עוד 35 שנה.
אבל אני את שלי עשיתי, אני לא צריך יותר לדבר בנושא, אני אגיד לך למה, כי את הבושה וחרפה, מי שהוציא את המכתב הזה ודאג לפרסומו, זה יהיה על ראשם של אלה שעשו. עכשיו אני כבר אומר לך, שהערב הרבנית אמרה שהם לא חתמו על המכתב, אף אחד מרבני אבוחצירה חתם על המכתב, ואני יודע שהם חתומים על המכתב. ז"א זה זיוף ומרמה, חלק מהרבנים לא חתמו. רב אחר צלצל אלי אמר לי, כמעט בדמעות, חתמתי באונס, איימו עלי, אתה פוגע במרן אם אתה לא חותם. צלצלו אלי עכשיו מעיתונים מסוימים, אמרו לי אונסים אותנו לפרסם אם לא נפרסם אנחנו פוגעים במרן, משתמשים בשמו של הרב עובדיה בלי רשות. אי אפשר דבר כזה, גם המכתב המזויף שהוציאו כאילו אני הקדחתי תבשילי, שאנשים אפילו לא מבינים מה נאמר שם. הגמרא בסנהדרין ק"ג אומרת, שזה מדובר הקדיח תבשילו על יש"ו, אתם שומעים? אני יש"ו? מה עשיתי? החלטתי להקים מפלגה על פי דעת מורי ורבי, זה נקרא אדם שהקדיח תבשילו? לא הבנתי, כשהרב שך אמר לש"ס, עוד לא היה ש"ס, לספרדים להקים מפלגה ספרדית, מישהו אמר שהם הקדיחו תבשיל? כשהרב שטינמן האשכנזי אומר לי שאם יש לך כח מצוה להציל אני כן מקדיח תבשיל? למה מה קרה? מרביצי התורה, הרב עדס, הרב בן נעים, הרב רפול, הרב טולדנו, גדולי ישראל הספרדים שלא מצביעים ש"ס, הם מקדיחים תבשיל? הרב צדקה, הרב בן ציון אבא שאול שלא הצביעו, הם הקדיחו את תבשילם? אלה שלא מצביעים בכלל הקדיחו תבשילם? אלא זה לצנינים, יש כמה שועלים רשעים מרושעים שהם עושים את הכל, הולכים לרב עובדיה, הוא מדבר נגד, הוא נגדך, הוא רוצה למוטט, הוא עושה ככה, הוא עושה ככה, אני אשמיע את הקלטות בימים הקרובים שהיו לי עם הרב בעדני, אתם לא תאמינו, הרב בעדני מבטיח לי א' עושה ב', מבטיח לי ב' עושה ג', מחק היום את השם שלי מהמכתב, השם שלי מופיע במכתב, כל הדברים האלה נעשים על אפם וחמתם של גדולי ישראל נגד רצונם, אבל מי יגיד את זה לציבור? המזל שלי, שהקלטתי את השיחות האלה בשביל שיהיה לי תיעוד על הדברים, והדברים יתפרסמו מחר ובימים הקרובים והציבור ישפוט, האם יש פה יראת שמים או ההיפך. אם אומרים להחזיר עטרה ליושנה איך מבטלים שיעור תורה שלי? יכולים לבטל שיעור תורה? הרי חזרה, להחזיר עטרה לישנה פירושו שהתורה תחזור למקומה ושכולם ילמדו תורה. יש מישהו שלימד תורה בדור הזה יותר ממני? יש מישהו שרץ וכיתת את רגליו מצפון לדרום יום יום 35 שנה על חשבוני, אני קיבלתי פעם תקציב מש"ס? תמיכה מש"ס? עידוד מש"ס? מילה טובה מש"ס? מעולם לא! שלש כתבות היו בחיים שלי ביום ליום - שלשתם נגדי, על מה ולמה מה עשיתי רע? "ויקנאו בו אחיו וישנאו אותו", אבל בסוף הם יגידו, שא נא לפשע אחיך ונראה אם אני אמחל להם. לא רוצה יותר לדבר בענין שאלות אחרות. אחרות. בבקשה, תן לו בבקשה מיקרופון.
ש. ה' יברך אותך בזכות רבינו הקדוש נעשה ונצליח, כבוד הרב יש לי שתי שאלות קטנות, אני משתדל להיות חסיד ברסלב, משתדל מאד, אני נגעל מכל הענין הזה שאני שומע מפלגות ענינים, אני בורח מזה כמו מאש, זה אחד. קטונתי להכנס אתכם למחלוקות כאלה, אין לי כח לזה, זה נפשית שובר אותי אני אמור להתחזק בחיים לא להתחלש, עכשיו יש לי שאלה חזקה, באמת, הרב חיזק אותי הרבה, שיגידו מה שרוצים כולם, חיזקת אותי הרבה בחיים, שמעתי אותך איזה 12 שנה באינטרנט, נתתי את זה לאשה, לאנשים, הפצתי את זה ברבים אתה הרבה מחזק אותי, בזמן האחרון אני מתחלש קצת, לא לשמוע את ההוא כן לשמוע את ההוא, זה מאד כבד עלי, אני יודע דבר אחד אני רוצה לשאול את כבוד הרב, מחילה שאני שואל את זה בכלל, כבוד הרב היה באומן פעם?
הרב: לא.
ש. כבוד הרב אמור להתכוון להיות באומן פעם בחיים?
הרב: בינתיים אין לי תכנית.
ש. אין לך תכנית, אתה מבקש את זה מה' להגיע פעם אחת באומן להתבטל לצדיק?
הרב: בינתיים לא.
ש. ה' יברך אותך, תשתדלו בעזרת ה' לא להכנס למחלוקות, זה מחליש אנשים שרוצים להתקרב לה'.
הרב: אתה יודע מה כתוב אצל רבי נחמן?
ש. כן
הרב: שמי שמזכה את הרבים
ש. אין חטא בא על ידו
הרב: לא רק זה, זה המשנה, הוא אומר שמי שמזכה את הרבים השטן מקטרג עליו ויוצר לו כל מיני פילוגים כאלה בשביל להגן עליו, שלא יהיה לו טיפונת של גאוה. ודואגים לו מן השמים שלא יפסיד שכרו בגאוה. הבנת?
ש. אמת. אני רק מבקש מכבוד הרב, ואני באמת באמת ה' שומע אותנו עכשיו, דברי אלקים חיים יוצא פה, אני קטנתי מלדבר, אני רוצה להתחזק בחיים, אני לא מתבייש מאף אחד, אין לי עזות רק עזות דקדושה בעזרת ה', כי אני תלאות עברתי בחיים ואני לא אעזוב את ה' בחיים, אין עוד מלבדו, אבל ה' אמר גם עשה לך גם רב, אני מתבלבל מכל מה שקורה פה, בחיים האלה, אני שומע את זה מדבר ככה, זה אומר ככה ההוא אומר ככה, אני יודע ב"ה שיש לי את השי"ת יש לי את הצדיק, ועשית לך רב, לא רבנים, יש לי רב רב צדיק בנתיבות, אתה מכיר את הרב יורם אברג'ל אולי?
הרב: שמעתי, כן.
ש. שמעת, אם הרב יורם אברג'ל הגיע לאומן וזכה להגיע לאומן בזכות הרב שלי, הרב איתן ברזל ב"ה שאולי 150 פעם בשנה באומן, ולולי רבינו רחק עלינו בדור הזה, ואני מבטיח לך כבוד הרב אישית,
סליחה שאני מדבר ככה, כל יהודי בעם ישראל, כולל אני ואחלה שיהיה בעם ישראל ואחלה צדיק, חוץ מדיבורים של רבינו הוא לא היה מתקיים בעולם הזה, כי כשהבעש"ט הוריד תורת החסידות לעולם, לפני הבעש"ט, לפני הבעש"ט, לפני הבעש"ט זה היה אם עשית ככה היה מגיע כרת דינים תעניות צומים מי יכול לעמוד בזה בדור הזה, מישהו יכול לעמוד בזה? אף אחד לא יכול, אשריך שאתה מחזיר בתשובה אנשים, אבל רבינו אמר, ללא יוצא מהכלל, כולם צריכים להיות אצלי, מהקטן הגדול והוא עוד אמר עוד תהיה טובה להגדולים שלא פנו אלי, להדליק לאחד מהאנשים הכי קטנים את המקטרת.
הרב: שבוע הבא בעזרת ה' יסדרו לו
ש. כרטיס עלי תבוא לאומן כבוד הרב, כרטיס עלי בעזרת ה'.
הרב: תהיה בריא תודה
ש. תודה רבה תבורך.
הרב: כן, שאלה נוספת. תן לבחור פה שעומד.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. רציתי לחזק את ידיך באופן אישי, ושה' יתן לך כח לעמוד בכל מה שעובר עליך, ואני בכל מקרה באופן אישי שמעתי את המצע שלך, ואיך שאתה הדברים נכנסו לי ללב. ונכנסו לי ללב שאתה באמת אדם רציני ולא מחפש דברים מסביב, רוצה באמת לעזור לכל העם, לא לסקטור מסוים ולא למפלגה מסוימת ולא לקבוצה מסוימת עם, וזה מה שקנה אותי, אני בחיים לא חשבתי, הראש שלי היה בכיוון אחר, היום אחרי ששמעתי אותך, בעצם אתמול ביוטיוב עם המצע שלך שהוא צדקה ומשפט אמיתי, המצע שלך מורכב מצדקה ומשפט, ואנחנו אומרים כל יום בתפילה, מלך אוהב צדקה ומש]פט, אז גם תורה גם צדקה וגם משפט, בעזרת ה' שנצליח כולנו.
הרב: אמן אמן תודה רבה.
כן, אתה רוצה לשאול? תן לו פה שורה שניה.
ש. אולי קצת נחזור טיפה לדברי תורה, רציתי לשאול את הרב, לגבי איזה חידוש בענין של יוסף. רציתי לדעת אם הרב מאשר לי את זה, אני ניתחתי את החלומות של יוסף, באתי לאנשים ואמרתי להם תשמעו, מי שהמציא את המתמטיקה בעולם זה בתורה, איך? חלום יוסף היה פעמיים, פעמיים הוא חלם פעם שבע פרות פעם שמנות פעם רזות, ופעם שניה שיבולים שבע שיבולים רזות ושבע שיבולים עבות. עכשיו איך זה מתקשר למתמטיקה? מתמטית החרתומים של פרעה הם ידעו לפתור רק משוואה עם נעלם אחד, מה זה אומר? הם לא קישרו, הם אמרו, חלום הראשון כך וכך והשבע האחרים אולי איזה שבע ילדים יוולדו לו ימותו מהאשה השניה, אני יודע מה, אין קשר בין שתי החלומות. ז"א הם ידעו לפתור משוואה עם נעלם אחד, בחלום הראשון, אבל יוסף בא ואמר לא, יש פה שתי משוואות עם שני נעלמים, החלום הראשון שבע ושבע שווה לאיקס, במשוואה הראשונה, ושבע ושבע שווה לווי, ואם אני מחלק שבע חלקי שבע אני פותר את שתי המשוואות, שבע חלקי שבע שווה לאחד, שווה לאיקס שווה לווי, שאיקס ווי שוים לאחד, ז"א שני החלומות הפתרון שלהם, המשוואה היא שווה לאחד, ז"א יש להם מכנה משותף אחד, ולא שני משוואות עם שני נעלמים שונים של איקס הוא שבע ווי הוא תשע נגיד,
הרב: בקיצור יצא חרבתיתה
ש. אז במבחינה מתמטית אפשר גם כן להסביר את זה ככה, ששני חלומות אחד הם שאיקס שווה לאיקס ווי שווה לוי וזה מה שחשבתי לעצמי יוסף הצדיק המציא את הפתרון הזה של שני משוואות עם שני נעלמים.
הרב: חזק וברוך.
ש. עכשיו דבר נוסף אם אפשר, אם אפשר. בכל זאת אפשר, צריך לעב קצת פוליטיקה אני רוצה להגיד לרב דבר אחד, שמבחינת הסקרים, לא נכנס לזה, מבחינת הסקרים דווקא בככר השבת
הרב: הצחקת אותי, בכיכר השבב
ש. השבב, דוקא היו לטובת הרב, זה מה שאני רוצה לומר
הרב: אבל כל פעם שזה לטובה הם מעלימים את הסקר.
ש. לא.
הרב: כן.
ש. כבוד הרב
הרב: כן
ש. הסקר היה
הרב: כל פעם שאני עולה טוז הוא יורד, מתחילים מחדש.
ש. רבינו אני כבר עוקב אחרי זה שבוע שלם, זה התחיל הסקר שלהם התחיל
הרב: הורידו אותו כבר פעמיים בשלשה ימים
ש. הורידו אותו בגלל שהרב עלה
הרב: מה אמרתי?
ש. כן, אבל הרב הגיע למצב של שלשים וארבע, שלש ושלש אחוז
הרב: הנה 33 אחוז
ש. 33 אחוז עם שס שווה ביום האחרון
הרב: נכון, הנה 33 וש"ס שווה.
ש. שווה, יפה אז נכון?
הרב: כנון
ש. מה שרציתי להגיד שבהתחלה זה התחילה מזה שלש"ס היו 35, לרב היה 30
הרב: אבל היה לי סקר קודם שהיה לי 45 והם היו 33, והורידו אותו.
ש. כן?
הרב: כן
ש. את זה אני לא מכיר, אז אני מאחל שככל שתוקפים את הרב
הרב: בא אני אסביר לך מה עשו
ש. ככל שתוקפים את הרב הרב עולה יותר ויותר בסקרים, זה מה שאני רציתי להגיד.
הרב: אני אגיד לך יותר מזה, אתה צריך לדעת, לא סוקרים אותי בכוונה, משום שאם יסקרו אותי חייבים לדווח לועדת הבחירות מי הזמין את הסקר, כמה שילם, מה שאלו שאלות, ומה התוצאות וחייבים לפרסם. כדי שאני לא אהיה כזה נוכח אז לא שואלים, אני מקבל אס אם אסים מאנשים והקלטות, ששואלים אותם סוקרים, שאלו אותם מסקר של מינה צמח, וממכון דחף, שאלו אותם במי אתם בוחרים והקריאו רשימה, אמרו אנחנו מצביעים כח להשפיע, אומרים זה לא מופיע אצלנו במחשב, ז"א לא שואלים בכלל. עכשיו תקשיב, ככר השבב היום שיקר, הביא סקר של עיתון הארץ וכתב שאני יש לי אפס אחוז, לא עובר את אחוז החסימה. בדקנו בעיתון הארץ, אני לא מוזכר בכלל, לא סקרו אותי, אבל הם הוסיפו את זה תוספת לסקר של הארץ וכתבו כאילו הארץ אמר שאני אפס. הבנת? הוצאנו מכתב מהעו"ד, והם היו אמורים לשנות, אני לא עקבתי אחרי זה, אבל הם כל היום מהבוקר עד הערב משקרים. כתבו שהייתי אצל הרב קניבסקי אתמול וביקשתי ממנו ברכה והוא שלח אותי למנהיג הדור הרב שטינמן, שקר וכזב, מחר תראה את הסרט שאני מעלה שהייתי אצלו, בכלל שאלתי אותו על המכתב שהרב עובדיה כתב האם מותר על פי הדין להוציא מכתב כזה או לא, זה מה ששאלתי אותו תראה את התשובה. ז"א אין להם שום בעיה להגיד עליך דברים שלא היו ולא נבראו. לדוגמא, אבי מימרן בן ממר ליולדתו, כל הזמן משקר מהבוקר עד הערב. כל הזמן משקר ומעלים, מאות אנשים שלנו רוצים לדבר לא נותנים להם, וראית אתמול היה אחד ליצן שוומנפלד קוראים לו, ויצא לו דוקא אנשים שהם בעדי, כולם בתכנית בעדי, והוא צועק וצורח וצועק וצורח כמו נתן זהבי, צועק וצורח, טוב תוריד אותו, כן השואל הבא, עולה לו עוד אחד כח להשפיע, לא ידע, שעה שלמה יצא עם הגרון ניחר. מה לעשות, ככה זה. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ.
שאלה הבאה. כן, תן לבחורצ'יק שם. שם שם שם שם שם.
ש. אי שלום כבוד הרב
הרב: אי אי
ש. אני די ג'י בגלל זה
הרב: זהו הבנתי.
ש. טוב, האמת שאני הרבה זמן נמצא בהרצאות ואני אומר אני אגיד אני לא אגיד, אתם רואים אותי במסך זה מספיק, מי שם לי את זה, תוריד. טוב, יש פה כמה שטותניקים. אמא שלי בא נתחיל הפוך, אני בא מבית מאד חרדי, אני בעצם הייתי חרדי עד לא מזמן, את הרב אנחנו שומעים בבית בלי הפסקה, אני כבר ברחתי מהבית בגלל זה, אמא שלי סוג של פעילה של הרב, אולי אפילו בלי שהר ביודע, מעריצה כל היום באינטרנט וכל היום בבית זה מה ששומעים, אני אומר לה אמא תנמיכי, תכבי, גדלנו על זה, עכשיו היא קצת לחצה אותי שאני כן אקום ואדבר, כי לי תמיד יש שאלות, והיא אומרת לי תשאל את הרב, אני אומר לה עזבי, הרב גם לא יענה לי, היא אומרת לי יש לו תשובה לכל דבר, ואני כבר ראיתי הרצאות מגיל מאד קטן ואת התשובות שלי לא מצאתי, עכשיו כל הענין של כל ההצגה הזאת קצת מביך ולא תמיד נותן לך גם את היכולת להפתח ולשאול את השאלות במו כמו שצריך, במיוחד שאני בעיר הזאת שכולם גם מכירים אותי. אז קודם כל אם היה אפשר בכלל להפגש עם הרב, אולי גם לא בתקופה הזאת שקצת לחוץ אז הייתי מעדיף, ואם לא אז בא נעשה את זה עכשיו, מה הרב אומר?
הרב: קודם כל אני אשאל אותך שאלה,
ש. אוקי
הרב: אם אני משכנע אותך אתה חוזר בתשובה?
ש. לא ביום אחד, בצעדים כן, נעשה איזושהי דרך, תכנית, כל פעם נקבל משהו בשמחה.
הרב: אז אני אברר מחר, אני השבת נמצא בנהריה בבית מלון, אם יש מקום אני מזמין אותך על חשבוני.
ש. איזה יופי. אבל אני באמת רוצה שהרב יקדיש לי אפילו חצי שעה, אין לי יותר מזה, חצי שעה אבל זה שאלות מאד מהותיות
הרב: אין שום בעיה, תן לו את הפרטים בסדר?
ש. אני אשמח. בסדר גמור.
הרב: תגיד לי רק משהו, תפילין יש לך?
ש. יש לי, יש לי תפילין ממש מהודרות, אני חרדי לכל דבר עד לפני שנתיים שלש
הרב: ואתה לא מניח עכשיו
ש. גם אז לא הנחתי.
הרב: אז בא נעשה ככה, אתה ממחר מתחיל להניח תפילין
ש. אני לא יכול
הרב: למה?
ש. זה קשה, אני תמיד ניסיתי להסביר את זה שזה משהו שהוא לא מוסבר אצלי, אני עושה את הסיבובים האלה ואני מרגיש שאני לא רוצה את זה, פשוט מרגיש שאני לא רוצה את זה, ואין לי מושג למה
הרב: אני יודע למה, אני יודע, אבל אתה תתחיל להניח תפילין רק טכנית, טכנית, בלי לאהוב בלי להבין בלי כלום, תגיד את הברכה תניח תגיד שמע ישראל תוריד, זה הכל, עד שנפגש.
ש. רק את הפסוק של שמע ישראל
הרב: עד שנפגש, שמעתי שלא תקיא ולא זה
ש. לא לא להקיא לא, אני פשוט מרגיש הרגשה לא טובה
הרב: כי יש בך מלא טומאה והקדושה מתנגדת לטומאה לכן יש לך בעיה, אתה לא יכול כי אתה מרגיש שאתה מרמה את עצמך
ש. נכון
הרב: זהו, אז אתה תעשה את זה עכשיו טכנית עד שנפגש ואחרי זה נעשה תכנית עבודה.
ש. סגור.
הרב: תהיה בריא, תודה.
כן, למי לך אתה רוצה לשאול? תן לו.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני חזרתי בתשובה לפניכ עשרים שנה בזכות הקלטות של הרב אמנון יצחק
הרב: ברוך תהיה
ש. אבל שורה תחתונה באתי לשמוע דברי תורה וראיתי שיש פה פוליטיקה, אני רציתי להגיד שגדול הדור יש אחד והוא מרן הרב עובדיה יוסף ואנחנו מצביעים רק מה שגדול הדור אומר, גדול הדור אמר ש"ס, לא זה אי אפשר להשמיע את מה שאני אומר,
הרב: כן, אבל למה אתה צריך אבל לצעוק.
ש. אני שואל למה ניתקתם אבל, אמרתי שיש גדול הדור אחד מרן עובדיה יוסף וכולם חייבים לשמוע לו, אין מחלוקת
הרב: יפה כל הכבוד. תן לו, תן לו תן לי רגע, איפה המיקרופון, רגע אבישי, תן לי את המיקרופון, תן לי את ה מיקרופון, הוא רוצה לענות לו, תן לבחור, תן פה לבחור. אתה רואה גם לו סגרו. כן.
ש. שומעים? איפה אתה תרים את היד שאני אראה אותך, אתה הדוגמא לאחד שצריך הכרת הטוב להחזיר לכבוד הרב אמנון יצחק, אף אחד לא אומר שמרן לא גדול הדור, לא מתווכחים עם זה, אנחנו רוצים להגדיל את הכח של התורה ולהאדיר אותה, תוספת על מרן יהיה גם הרב אמנון יצחק, במקום שיהיו עשרה מנדטים יהיו עשרים מנדטים לדתיים, ואתה דוגמא של אחד שחזר בתשובה בזכות הרב ויש המון כמוך שצריכים להחזיר ולתת הכרת הטוב לרב אמנון יצחק, זה מצוה קטנטונת, קטנטונת להחזיר.
הרב: טוב, שמענו די.
ש. אין קשר, אף אחד לא מתנגד למרן, אף אחד לא מתנגד למרן. אף אחד לא מתנגד. אתה הגעת למרן, אתה הגעת למרן בזכות הרב אמנון יצחק, אם הוא לא היה מחזיר אותך בתשובה לא היית אומר מרן, אתה אומר מרן בזכות הרב אמנון, הוא החזיר אותך בתשובה. אם היית חילוני לא היית אומר מרן, זה בטוח. אף אחד לא אומר שלא, אף אחד לא אומר שלא, אבל הכרת הטוב להחזיר לרב אמנון יצחק.
הרב: טוב, בואו אני אלמד אתכם עכשיו פרק, אני אלמד אתכם עכשיו פרק שאתם לא יודעים. יופי יופי תודה. עכשיו, אני לא מבין למה אדם לא יכול לדבר עם תרבות, רק אדם חלש צועק, מי שהטיעונים שלו חלשים הוא צועק, בשביל מה אתה צועק? אם הדברים שלך נכוחים אפשר לשמוע אותם גם בשקט. אבל בואו אני אסביר לכם פרק אחד שלא למדתם עדיין. תגידו לי משהו, אני שואל, אני שואל שאלה, הקב"ה מספיק גדול בשביל ללמוד ממנו? אני חושב שהקב"ה מספיק גדול ללמוד ממנו. אז בואו תשמעו סיפור, משה רבינו בסנה מתבקש ע"י הקב"ה במשך שבוע ימים ללכת ולגאול את עם ישראל ממצרים, משה רבינו מסרב, דברי הרב ודברי התלמיד, דברי מי שומעים? דברי הרב, נכון? אם אומר לך גדול צריך לשמוע, נכון? אז איך הקב"ה רבונו של עולם מדבר עם משה רבינו והוא מסרב? ככה צריך להתנהג משה רבינו? האם הקב"ה מעניש אותו שהוא לא שומע? לא. הוא שומע את הטיעונים של משה רבינו, ועובר איתו על טיעון טיעון. בהתחלה אומר משה רבינו, אני לא יכול ללכת לשליחות כי אני כבד פה וכבד לשון. אני לא יכול, אני לא יכול להיות דובר בשביל עם ישראל, לא יכול. טוב, אתה לא יכול להיות דובר, אבל אני רוצה דווקא שהדובר יהיה כזה שהוא לא דמגוג, שלא יגידו שמשה רבינו הצליח להוציא את עם ישראל ממצרים בגלל שהוא ידע לדבר והוא שכנע את פרעה, לא, אני רוצה דווקא אחד כזה. אח"כ הוא אומר לו, אבל אני לא ראוי, כל אדם יותר פשוט מהשוק הוא יותר טוב ממני, אומר לו הקב"ה שמעתי אבל בכל אופן אני אומר לך שאתה צריך ללכת ואם אתה לא גואל אין מי שיגאל. אומר לו משה רבינו, אבל יש לי עוד בעיה, איך אני אלך ואני אקח את התפקיד של אחי הגדול שהוא נמצא במצרים עכשיו והוא המנהיג של הדור, אני יכול לבוא יותר קטן ממנו ולקחת את המנהיגות? איך אני יכול לעשות כזה דבר? הקב"ה לא אומר לו שהטענה לא צודקת, הקב"ה מצדיק אותו על הטענה הזאת, איך אפשר? אבל כתוב "ויחר אף ה' במשה", על מה חרה אף ה' במשה? שהוא לא האמין שאהרן שמח בליבו על זה שהוא נותן את התפקיד לאחיו הקטן, זה הוא לא האמין, למה הוא לא האמין? עד שה' אומר לו "וראך ושמח בלבו" ובשביל זה זכה אהרן לחושן על הלב. אז ז"א, רבונו של עולם אומר מילה משה לא מסכים הוא אומר ככה, אומר ככה אומר ככה, על שום דבר לא נענש משה רבינו, רק חרה אף ה' עליו שלא האמין שאהרן נקי כפיים כזה. טוב, השתכנע משה רבינו שצריך ללכת, משה רבינו השתכנע צריך ללכת, נו, אם צריך ללכת אז תלך, כל רגע שאתה מתעכב מצליפים באחיך בני ישראל, מלקים אותם, את הילדים שלהם משקעים בטיט ובלבנים, את הילדים זורקים ליאור, רוחצים בדמם, כל רגע שאתה תלך יותר מוקדם אתה תציל יותר הרבה אנשים, אומר לו משה רבינו לקב"ה, רבש"ע, אני מצטער אני לא יכול ללכת, למה? אומר לו אני לא יכול ללכת בלי להפרד וליטול רשות מיתרו, למה? שכל הפותח פתח לחבירו נפשו חייב לו, הוא פתח לי פתח, נתן לי אכסניה, האכיל והשקה אותי, נתן לי לישון, אני לא יכול ללכת בלי רשות. מה אומר לו הקב"ה? תגיד לי מה אתה מדבר, להגיד לבן אדם על הכרת הטוב, להגיד לו שלום ולהפרד ממנו וליטול רשות, בשביל זה אתה מעכב את הגאולה של עם ישראל? תרוץ מהר תשלח אותם, אח"כ תשלח לו יונת דואר, תגיד ליונת דואר שתשלח את הפתק ונגמור את הסיפור. הקב"ה מסכים איתו שהכרת הטוב קודמת לדברו של הקב"ה. קודמת. לקב"ה! הוא לא אומר לו מילה, ונותן לו ללכת.
אותו דבר אנחנו מוצאים אצל אלישע ואליהו, שניהם החיו את המתים, שני ילדים הם החיו, אצל השונמית והצורפית, בזכות מה הם הצילו אותם? כתוב, הכרת הטוב שהיתה להם שנתנו להם אכסניה. כל פעם שהיו עוברים בדרך היו צריכים לנוח היו נכנסים לאכסניה הזו, מכח זה הם תבעו מהקב"ה להחיות מת, והם החיו את המת מכח הכרת הטוב. עמות ומואב לא זכו להכנס בקהל ה' בגלל אי הכרת הטוב, כיון שהם לא קידמו את ישראל בלחם ובמים על מה? על שלפני 400 שנה אברהם אביהם של ישראל הציל את לוט. אז עד איפה מגיעה הכרת הטוב, 400 שנה. ויש דוגמאות כאלה למכביר, כמה חיוב של הכרת הטוב זה דין, זה דין, זה לא מידה יפה, זה דין שחייבים, שהרי הקב"ה הסכים עם משה שבגין הכרת הטוב קודם ילך להפרד ולהפטר מיתרו.
עכשיו צריך להבין את הדבר הזה, אף אחד לא אומר שהרב עובדיה חס ושלום הוא לא גדול דור, אף אחד לא אומר דברים כאלה, מכניסים סתם סיסמאות רדודות שאין בהם ממש. כולנו מעריכים ומוקירים ואוהבים את הרב, תכנסו אצלי לאתר, תראו, תכנסו לאתר תראו כמה אהבה יש לרב עובדיה לי ואיזה דברים אמר עלי, כשהייתי אצלו במשך שנים ישוב איתו בלג בעומר ובסוכות בביתו של הרב אליהו שטרית, תסתכלו, לא ראיתם אהבה כזאת לא לבנים שלו ולא לאחרים, אין דבר כזה. אבל אני רוצה להגיד לכם דבר אחד, לסטרא אחרא יש את המהלכים שלו איך לעשות, והוא רוצה לסכסך, אני בטוח שאם לא היו אנשים שמפריעים והיו אומרים לרב, הרב אמנון יצחק רוצה לפתוח מפלגה בשביל להביא עוד חילונים להגביר את הכח, כי אנחנו לא יכולים להביא את החילונים שהוא מכיר אותם, אנחנו לא יכולים שישמעו לנו כי אנחנו סקטוריאנים ספרדים חרדים, והוא יש לו מאות אלפים של כאלה שהוא יכול להביא אותם איתו וזה יהיה תוספת כח, הוא ודאי היה אומר יגדיל תורה ויאדיר מיני ומינך יתקלס עילאה, שנינו ביחד נגדיל כבוד שמים, וכי מה, אני לא מגדיל כבוד שמים? אלא מה, יש אנשים שועלים מחבלים כרמים פוחדים על עתידם ולא אכפת להם מה יהיה, איך נהיה שלשה ראשים בש"ס? הרב היה צריך להחליט, פלוני אלמוני, מה זה הפשרה הזאת שלשה? על פי דין רק דבר אחד לעדה, אבל אי אפשר, זה לוחץ וזה לוח וזה מאיים וזה אומר אני עשה וזה ככה וככה, עושים בסוף פשרה שהיא לא נורמלית, לא טבעית, והנה סכסוכים, זה עושה קמפיין שלילי זה עושה ככה זה אומר עליו ככה זה ככה, עד עכשיו לא התחילה ש"ס לעבוד בכלל, למה? בגלל הסכסוכים, ז"א אם היינו מתאחדים ביחד והולכים ביחד ביד אחת ובסה"כ הכל זה נחשב קופסא אחת, הכל לאותה מטרה אחת היינו מגדילים עוד יותר את הכח. אבל, אבל לצערנו מעשה שטן הצליח, הצליח בינתיים, בינתיים הצליח, ויש מכתב שאפילו על יש"ו לא היו כותבים אותו, אני מאמין שאחרי כמה ימים יתפקחו שמה ואולי הגדולים יחזרו בהם מהדברים הנוראים שעשו שמה הפרחחים, אבל זה בינתיים מה שיש. אני הייתי במו"מ עם הרב בעדני משבוע שעבר, יש מכתב שאני הוצאתי לו לפי דרישתו, שבמכתב הזה כתוב בדיוק את הדברים, אני חושב שיש לי אותו פה, אני אקריא לכם ולמרות שהכנתי את כל המכתב על פי רצונו והוא היה אמור להביא חתימה, היום צלצל אלי השליח המתווך ואמר, איך אתם מוציאים מכתב נגד הרב כשאני עכשיו במו"מ עם הרב בעדני לסגור את הענין שלא יהיה שום דבר ושום ענין מחלוקת, אמרו לו אדוני לך תחפש את החברים שלך, לא מכירים אותך, לא מעוניינים בך, שלום, טרקו את הטלפון וזהו. עכשיו אני אראה לכם מה אני כתבתי עם הרב בעדני ולמרות זאת הוציאו את המכתב, רק שניה. אני אסתכל באימייל אני אשמיע לכם, אתם לא תאמינו כמה רשעות יכולה להיות לאנשים שאין להם יראת שמים.
זה המכתב שהיו צריכים להביא אותו היום חתום והם רצו מהר להספיק עם המכתב השני כדי שלא יהיה שלום.
לכבוד הרב הגאון הרב בעדני שליט"א שלום והברכה,
הנידון הבהרה מיותרת אך נצרכת.
הריני מודיע בשער בת רבים שמעולם לא ביזיתי את מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א ואהבתי לו ידועה לו ולכל באי שער עירו, ובפרט למקורבים אליו באמת. ותמיד אני מזכיר מפסקיו בהרצאותי, ופרסמתי שנים את דברי תורתו בעלון גנזי המלך שלי בארבעים אלף עותקים כל שבת. ותמיד הגנתי על כבודו גם במחוזות שלא מחזיקים מפסקיו. לצערי ולדאובני ממשיכים בני בליעל לפרשן כל מיני משפטים שמוציאים מהקשרם על מנת לסכסך וליצור רווחים שונים הן פוליטיים והן אחרים, אין אדם עלי אדמות שיוכל להביא ציטוט כלשהו שיסתור את דברי אלה, חוץ מעקימותה שכל והרשעות, ועל כך ישלם את ענשו. לאחר הבהרה מיותרת וברורה זו, לא נותר אלא להפסיק את שפיכות הדמים והחורבן של התורה הקדושה שכל הצדדים עמלו עבורה עשרות שנים במסירות נפש.
ממני המצפה למכתב מאת מרן הרב עובדיה יוסף כמוסכם, כמו שסיכמתי אני והרב בעדני, שכל מי שמדבר כנגד הרב אמנון יצחק ענוש יענש בחומרה רבה, ומה שנכתב כביכול ע"י מרן שליט"א היום, דהיינו מה שנכתב על קדח תבשילו, יובהר שנפלה טעות בהבנת הענין, והאמת והשלום אהבו.
נ"ב, נא לתת הוראה ברורה בכתב והעתק אלי לכל הרדיו והאתרים המושפעים מש"ס שיש איסור גמור לדבר בענין שתי המפלגות, וכל אחת תעשה את המאמצים שלא להפריע לחברתה, ויחדיו נגדיל תורה ונאדירה בעזהי"ת אכי"ר.
הסכמות:
אחת, ש"ס לא תדבר כנגד הרב אמנון יצחק והמפלגה כח להשפיע ברשתות הרדיו בעיתונות החרדית והחילונית ובכל אמצעי המדיה השונים בין ע"י שדרנים כתבים פרשנים עיתונאים וכדו', ואו נציגי ש"ס בכנסת, ואו מנהיגים רבנים ראשי כוללים מגידים וכדומה בשום פורום שהוא, ולא ישפיעו על הציבור שלא יצביע עבור מפלגת כח להשפיע אלא להצביע עבור ש"ס, וכמובן לא לדבר נגד הרב אמנון יצחק.
שתיים, הרב אמנון יצחק ואו פעיליו לא ידברו נגד ש"ס או נציגיה בשום פורום כנזכר לעיל. הרב אמנון יצחק לא יפנה במיוחד לאברכים ובני תורה מש"ס, אלא ימליצו על מפלגתם כח להשפיע.
שלש, הרב בעדני יתן מכתב שבו הוא חוזר בו מכל דבריו על הרב אמנון יצחק אשר לא הועברו אליו מדויקים, ויורה לכל הנזכרים בסעיף אחד לנצור את פיהם בכל אמצעי המדיה הכתובה והאלקטרונית.
ארבע, מרן הרב עובדיה יוסף יוציא מכתב הבהרה שמה שנכתב בשמו על הרב אמנון יצחק שהוא הקדיח תבשילו לא היה ולא נברא, וכל הפוגע ברב אמנון יצחק בכל אופן שהוא בפועלו, ענוש יענש מן השמים.כל המכתב הזה היה מוסכם על הרב בעדני ולעלות איתו לרב עובדיה, הביאו את זה לאלי ישי, מפה התחיל הבלגן, הפעילו את כל הכוחות, הוציאו את המכתב בזריזות, שלחו אותו לעיתונים היום, הוא מודפס כרגע בדפוס, מחר הוא יצא בכל רחבי הארץ, מכתב שתראו אותו, לא תאמינו, צריך לעשות קריעה כשרואים מכתב כזה. השלום היה בפתח, הסכמות ביני לבין הרב בעדני, אחרי שהוא שוכנע שאני דובר אמת ולא עשיתי כלום ולא פגעתי, אבל רשעים ארורים עשו את כל הסכסוך הזה.
מי שישלם על זה אתם תראו, אבל זה מה שהיה מתוכנן להיום, עם זה היינו צריכים לצאת ולפרסם, הם העדיפו לפרסם את המכתב הנאלח שנכתב.
לא משנה, הם יתבעו גם כל האנשים, קודם כל שתבינו, הדבר הזה זה נקרא סחיטה, וזה סחיטה בזמן בחירות, ויכולים לפסול את כל המפלגה ש"ס בגלל הדבר הזה, משום שאסור לאיים, מי שמאיים זה שבע שנים. תעשו אווווווווווווווו, שבע שנים מאסר למי שמאיים על אחר בזמן בחירות, שבע שנים מאסר. תדעו לכם.
כן רבותי, למרות כל זאת,
ש. הרב עובדיה, הרב עובדיה
הרב: בטח, למה צריך להיות פראים, פראים יש בג'ונגל אפשר לדבר בשקט, אנחנו מכבדים את הרב עובדיה יותר מכם, אתם מבזים אותו כשמתנהגים ככה זה ביזוי לרב. הרב לא הולך בדרך כזאת של לא בווווווווו אפשר לדבר בשקט. כן.
מכל מקום, אני אומר לציבור, מה שתבחרו תכוונו לשם שמים וזה יקובל ברצון, אל תכנסו למחלוקת כי כל מי שמדבר על תלמיד חכם ולא משנה מיהו, אין תרופה למכתו, לא יעזור לו שום דבר, יש הרבה אנשים שהפסידו את העולם הבא שלהם אצלי והזכויות שלהם עברו אלי כולל אלה שעושים אווווווווווווו. אז צריך לדעת שמי שמבזה תלמיד חכם ענוש יענש, זה לא קללה, זה הבטחה. ההבטחה הזאת כתובה בתורה. כן.
מכל מקום צריכים להבין דבר אחד, כל אחד, כל אחד, כל אחד, זה בסדר, זה בסדר ככה רואים איך ש"ס פועלת זה נפלא נפלא, יפה מאד, יפה מאד. צברתם עוד נקודות, העברתם עוד אנשים למנדטים שלי, תודה, אני מקווה שתמשיכו ככה, ככה נרויח עוד.
טוב יהודים יקרים, אני רוצה לברך, מה לעשות ככה זה, יהודים יקרים, אני רוצה לברך את הקהל, למעט אלה שהם עושים מעשה קורח וקוראים לאחרים קורח, אני רוצה לברך את הקהל שיזכו בעזרת ה' יתברך שלא יצאו להם ילדים כאלה, שיהיה להם ילדים חכמים ונבונים ומחונכים, ושיזכו לעשות את רצון הבורא וללכת על פי האמת לאמיתה, להבחין בין שקר לאמת, ולדעת שגדולי ישראל אפילו אם יגידו מה שיגידו צריך לכבד אותם, ברור לנו איך זה עובד לצערנו הרב, אבל אנחנו נמשיכך קדימה, נפעל בכל הכח להרבות כבוד שמים, ואני רוצה לתת לכם, אלה שמעוניינים ניתן להם, יש פה איזה חילוני? יש פה איזה חילוני? איפה יש חילוני? אתה חילוני? יש לך כיפה. אני שואל יש פה חילוני ממש? חילוני? לא, חילוני, אתה חילוני ממש? אתה מניח תפילין? אין לך תפילין? יש לך? אתה לא יודע אם הם טובים, אם אני אתן לך תפילין אתה תניח כל יום, לא אבל אמיתי אתה תניח כל יום? תרמו לי את זה לתת לבן אדם שיניח כל יום בשביל שזה יהיה מצוה, אנשים השקיעו הרבה כסף, אתה מוכן? בא מותק, בא.
הערב מוקדש לרפואת דניאל בן עליזה והתפילין יהיו לרפואתו ולזכותו. בבקשה. קח כיפה שיהיה לך. בהצלחה רבה. אל תשכח, זה לרפואה של יהודי שתרם את זה, אתה תרפא אותו בזה, תדע.
כן, אז אני מודה שוב לקהל, רגע, אני אתן לכם קצת מתנות, טוב?