תמלול
תל אביב - דיסק 63 - בית ברבור
63 - בית ברבור
המפץ והאבולוציה אנמיצית צחוקים
מקטע 1 : (01:23)
בית ברבור היה פיצוץ נוצרה שערה, אח"כ עוד אחד עוד שערה, בינתיים נוצרה אוזן, שני חורים של אף. וככה זה התערבב התערבב התערבב - עין!!! עכשיו טוב, העין מחכה, מה הלאה? בסוף היא רואה עוד עין שמה מרחק שנות אור היא אומרת לה בואי בואי א' קוראה לג' וג' קוראה לד' וד' קוראה לה'. וככה זה התערבב התערבב התערבב, עד שנהיה... "בית ברבור".
עראפת והלינץ' ברמאללה (ק' פתיחה)
מקטע 2 : (03:20)
עראפת 1995 אחרי פצוץ האוטובוס – אני מגנה זאת מכל וכל, איננו יכולים לקבל פעולות טרור כאלה עראפת ימ"ש 2000 אחרי הלינצ' ברמללה – מה תגובתך מר עראפת ? תגובתי היא.עמנו ממשיך בדרכו לירושלים בירת מדינתנו העצמאית יקבל או לא יקבל שילך לעזאעל
תאורית הקופים של ביאליק
מקטע 3 : (03:11)
ערב טוב בעז"ה נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח. חיים נחמן ביאליק ואחד העם שניהם בקטנותם היו תלמידים בישיבת וולאוז'ין עם פיאות מסולסלות אבל במשך הזמן נדבקה בהם ההשכלה ויום אחד הם הגיעו לבני הישיבה ואמרו להם שהם מאמינים שהם נוצרו מן הקוף. מה הראיה, אמרו היה לנו ויש לנו עצם הזנב, ועצם הזנב זה הוכחה שאנחנו באנו מהקופים, אמרו להם בני הישיבה ואיפה הזנב? אז הם אמרו שהאדם הקוף בתקופה מסוימת הבין שהזנב מיותר, הוא הלך לכותל שפשף והוריד את הזנב, אז בני הישיבה אמרו טוב, אדם שהורידו לו את היד הילדים הנולדים לו נולדים עם יד לא בלי יד, אז הבנים של הקוף ההוא ששפשף היו צריכים להוולד עם זנב, ואיפה הזנב שלהם? אז הם אמרו לא, כל המין של האדם הקוף בתקופה ההיא הבין שהזנב מיותר, כולם הלכו לכותל שפשפו ירד הזנב ומאז זה נכנס לגנום שלא צריך יותר זנב, אז בני הישיבה אמרו להם אם כל דבר שמבינים שהוא מיותר לא בא יותר בצאצאים יש לנו סתירה לדבריכם, אנחנו 4000 שנה כבר מורידים את הערלה בברית וכל פעם נולד ילד חדש עם ערלה, טוב יכול להיות שזה רק ראיה שהיהודים לא שייכים לקופים, אבל מה שבטוח שחיים נחמן לא קיבל את זה והוא נשאר קופיקו. אם אתם חושבים שזה היה רק חיים נחמן - לא, עד היום מלמדים בבתי ספר ובאוניברסיטאות שמוצא האדם מן הקוף, זהו, מוצא האדם מן הקוף,
שרש ההאחזות בתאוריות אלטרנטיביות?
מקטע 4 : (01:19)
יש כאלה שאומרים משהו אחר, אומרים שהאדם הוא תוצאה של פיצוץ, המפץ הגדול, סטיבן הוקינג, פיצוץ, היה פיצוץ, התפוצץ התפשט התפשט התפשט התפשט עד שנהיה בית ברבור. ז"א ככה נוצר העולם או מקופים המין האנושי או מפיצוץ, והדרך הכי פשוטה להגיד שיש בורא לעולם זה לא, למה? זה מחייב לקיים מצוות ואם יצטרכו אנשים לקיים מצוות הם יהיו דתיים, ואם הם יהיו דתיים לא בשביל זה הקמנו את המדינה בשביל שיהיו פה דתיים, אנחנו רצינו יהודי חדש כמו שהיום אומרים אחרי 50 שנה יהודי בלי לאום בלי לאום בתעודת זהות, בלי לאום, לא לא צריך לאום, תמחק את הלאום, לא להעליב את הגויים, תמחק, אל תגיד יהודי, פלא פלאות,
האם אמנון יצחק בבון?
מקטע 5 : (00:46)
בהיותי לומד בבית ספר תל נורדאי בתל אביב גם אני למדתי שמוצא האדם מן הקוף אבל אני המזל שלי שיום אחד התעוררתי לבדוק, בדיקות פשטניות הוכיחו שאני לא, צלצלתי לדוד לזה לא סמכתי על ההורים צלצלתי למשפחה שאלתי מה המשפחה שלנו המקורית, אולי עברתו אותו פה, כולם אמרו לי יצחק, בטוחים? כמה זמן אחורה אתם יודעים יצחק? דורות, יצחק, בטוח לא בבון? אמרו לי לא יצחק, לא בבון, אז נרגעתי באופן פשוט,
אמנון יצחק ממשיך לבדוק
מקטע 6 : (02:43)
אבל אני בחור מאד יסודי והחלטתי לבדוק את זה לעומק אז אמרתי בא נראה מה המדענים אומרים, לא מה ברחוב אומרים לא מה בבי"ס אומרים, מה המדענים בעצמם אומרים, האם הם מסבירים איך נברא העולם איך נברא האדם, האם יש להם הסבר למציאות היקום, האם הם יודעים להגדיר חיים מהם, איך מפיצוץ נברא הכל, אמרתי אני אבדוק, בדקתי והתברר שהם לא יודעים כלום, טוב לך תסביר לאנשים שהמדענים לא יודעים כלום, מי אתה שתגיד שהם לא יודעים כלום אתה אומר שהם לא יודעים כלום, כולם יודעים שהמדע יודע, מה ויצמן יושבים שמה סתם? מה באוניברסיטה בן גורגור יושבים סתם, בירושלים בבר אילן יושבים סתם, אנשים כאלה חכמים תקציבים כאלה גדולים סתם? מנכ"ל המדע יש, סתם? מה אתה בא אומר סתם, תביא הוכחות, תביא הוכחות הבאתי הוכחות, ערוץ המדע, ערוץ שמונה לא שבע, שמונה, תכניות על תכניות מדע, את מי הביאו שמה? את הגדולים של המדענים בישראל בתחומי הגנטיקה פיזיקה כימיה, תחרווט, לקחנו את כל הסדרה 13 פרקים וישבתי ללמוד, יאללה דבר, להגיד לכם את האמת שכנעו אותי, אם קודם חשבתי שהם לא יודעים כלום, היום אני יודע שהם יודעים כלום כלום כלום, מאיפה אני יודע, הם אומרים שהם לא יודעים כלום, נשמע מענין נשמע זה אבל אין לי מושג, אין לי מושג, אתם כמובן לא תאמינו לי אז אני הבאתי את הסרט איתי, אתם ההופעה הרביעית שאני מקרין אותה ויש פה יהודי שכבר היה בשלש הופעות זאת הופעה שלישית אני חושב רק בגלל הסרט הוא בא עוד פעם, הוא ממודיעין בא, והוא אשכנזי אינטלגנט סטודנט, כן. בואו נראה עכשיו בעז"ה יתברך את הסרט החדש. המדענים.
סרט "המדענים" באורך מלא
מקטע 7 : (21:58)
[לכל המעונין סרט זה מופיע באינצקלופדיה גם באופן עצמאי תחת הכותרת המדענים ושם לצורכי נוחות הוא מחולק למקטעים קטנים לפי נושאים לכל הרוצה להעמיק או להתמקד בנושאים מסוימים מהסרט יצפה שם]
"ביקום יש מיליארד מיליארדי כוכבים". מתוך "היקום – יסודות האסטרופיזיקה". "בטיפת מים אחת 1,700 מיליארד מיליארדי מולקולות". מתוך "כימיה כללית". "בתא בודד אחד יש מאות מיליארדים צירופים". מתוך "האינצקלופדיה של גוף האדם". "בגוף האדם פועלים 100 מיליארד תאים". מתוך "האינציקלופדיה של גוף האדם". "במוח האנושי יש 10 מיליאד נוירונים". מתוך "האינציקלופדיה של גוף האדם". "בגוף האדם עוברים 80,000 קילומטר של נימי דם". מתוך "האינציקלופדיה של גוף האדם". "ברשתית העין יש 127 מיליון קולטני צבע". מתוך "האינציקלופדיה של גוף האדם". "בכדור הארץ יש מיליוני צורות חיים שונות". מתוך “האינצקלופדיה לטבע “. האם כל זה נוצר מעצמו במקרה? או שיש יד מכוונת שיצרה הכל במחשבה? ההגיון אומר שמאחורי דבר מורכב יש מחשבה ותכנון. המדע טוען: הכל נוצר מעצמו. ואם המדע אומר הוא וודאי יודע... מה באמת יודע המדע? קטעים משיחות של צבי ינאי, מנכ"ל משרד המדע לשעבר, עם אנשי מדע: פרופ' אורי מאור, בית הספר לפיזיקה אונ' ת"א: פרופ' דורון לנצט, המחלקה לגנטיקה מולקולרית, מכון ויצמן למדע: צבי עצמון, עורך כתב העת המדעי "גלילאו": פרופ' יקיר אהורנוב, בית הספר לפיזיקה אונ' ת"א: פרופ' מנחם מגידור, נשיא האונ' העברית: צבי ינאי, מנכ"ל משרד המדע לשעבר: שלום לכם, אני שמח לפתוח סדרת שיחות בת 13 פרקים על המדע בכלל ולמדעי הטבע בפרט כפי שהם מצטיירים לעינינו לפני סוף המילניום. רבים ציפו כי הגידול בידע המדעי יביא אותנו אל שערי האמיתות הסופיות ולפתחן של התשובות המלאות בתחומי המדע השונים. בפועל מס' השאלות הפתוחות בסוף המאה אינו נופל ממס' השאלות הפתוחות בתחילת המאה, יתר על כן המציאות שנחשפה לעיני הפיזיקה והביולוגיה התגלתה כעמומה ומעורפלת לאין שיעור כפי שנראתה בתחילת המאה. הקדמה, הפיזיקאי סטיבן הוקינג מחפש תאוריה להיווצרות היקום. מתוך שידורי ערוץ 2, מרץ 98: הוקינג: נולדתי בדיוק 300 שנה לאחר מותו של גלילאו. אני מעריך שעוד כ- 200 אלף תינוקות נולדו באותו יום. קריין: אחד התינוקות האלה הלך בדרכו של גלילאו, והיום הוא הפיזיקאי התיאורטי החשוב ביותר של סוף המאה. הוא מכהן כדיקן לפקולטה למתמטיקה בקיימברידג' , תפקיד אותו מילא בעבר ניוטון. הוקינג עוסק במציאת התיאוריה האחת זאת שתסביר איך נוצר היקום. לפני כ- 15 מיליארד שנים לא היה כלום. כל היקום היה נקודה אחת קטנה, בה התרכז כל החומר שמרכיב כיום את העולם. עקב שינוי פיזיקלי בתוך הנקודה, אירא פיצוץ אדיר, ה"מפץ הגדול", כל החומר פרץ ונוצר היקום. מאז הוא ממשיך להתפשט. הוקינג לא חיכה שהמציאות תפריך את התיאוריה ועשה זאת בעצמו. השבוע הוא פירסם עם שותפו למחקר הסבר חדש להיווצרות היקום, הנקודה שממנה החל הכל, אומר הוקינג, הייתה שם תמיד, המפץ הגדול יצר את הזמן כפי שאנחנו מכירים אותו. היקום ימשיך להתפשט לנצח, כוכבים יתרחקו אחד מן השני עד אין סוף. הוקינג: יקום מתפשט איננו שולל קיומו של בורא, אלא מגביל את טווח הזמן בו ייתכן שביצע את מלאכתו. קריין: הוקינג משוכנע שבקרוב אולי עוד בימיו ניתן יהיה לפתור את כל חידות היקום ולתת מענה לשאלות שרק מעטים יודעים את התשובה עליהן. הוקינג: אם נמצא את התשובה לכך, יהיה זה הניצחון המוחלט של התבונה האנושית, משום שאז נבן את כוונת הבורא. הפיזיקאי סטיבן הוקניג מודה שיש בורא, מודה שיש לו כוונה (ושהוא עדיין מחפש תאוריה ליצירת היקום). מה יודע המדע על תחילת היקום? צבי ינאי: פה בעצם מגיעים לנקודת המשבר שאתה לא יכול ללכת לאחור עם הפיזיקה עד אותה נקודה סינגולרית מפני ששמה כל החוקים מרוסקים ולכן אי אפשר לגזור מאותו מקום שום דבר חדש לכן הפיזיקה בבעיה אז הנה בא הוקינג ומציע פתרון בא נגיד שזה לא היה הנקודה מתמטית הקטנה ביותר שאפשר לעלות על הדעת אלא זה היה מין איזשהו גל קטן גוף, ישות קוונטית כזאת גלית ששמה יש בכל זאת קצת מרחב יש קצת סמק, פרופ' יקיר אהורנוב: זה לא כמו גל פלסטי שיש בו משמעות אלא זה הכל פלקצואציות שבהם א"א להסביר מרחב וזמן רק שהפלקצואציה הזאת מגיעה לאותו רגע של מה שאנחנו קוראים תחילת היקום, המפץ הגדול, אחרי זה מתחילים להיווצר שם קשרים שאפשר לתאר אותם כמרחב וזמן, לפני זה א"א. צבי ינאי: אז במה הועילו חכמים בתקנתם? כלומר במה הוקינג פתר בעיות גאל את הפיזיקה נאמר מאיזה שהם דילמות או איזה שהם מצבים פרדוקסלים שהם לא היו קימים שהיו קימים בנקודה הסינגולרית ולא קימים... פרופ' יקיר אהורנוב: הוא לא עשה את זה ואף אחד לא טוען שהוא טוען צבי ינאי: הוא טוען פרופ' יקיר אהורנוב: הוא טוען הוא טען עוד דברים שהפיזיקאים אח"כ לא הסכימו איתו וגם הוא עצמו שינה בדעתו לא אף אחד לא חושב שיש פתרון לבעיה הזאת, על תחילת היקום. מה יודע המדע על תחילת הזמן? צבי ינאי: אנחנו דיברנו על בעית תחילת הזמן איך זמן יכול להתחיל באיזו שהיא נקודה ואם משהו מתחיל בנקודה מסוימת בזמן אז תמיד אפשר לשאול מה היה רגע אחד לפני זה ואם הפיזיקאים אומרים לנו השאלה הזאת היא לא לגיטימית היא בלתי חוקית, פרופ' יקיר אהורנוב: הזמן אתה לא יכול לשאול מה היה לפני תחילת היקום כי לא היה אפי' זמן לפני זה צבי ינאי, מנכ"ל משרד המדע לשעבר: טוב בא נסכים בינינו פרופ' יקיר אהורנוב: כן צבי ינאי, מנכ"ל משרד המדע לשעבר: שאני כן יכול לשאול פרופ' יקיר אהורנוב: אתה יכול לשאול אבל לא תקבל תשובה צבי ינאי: בדיוק, לפיזיקאים אין תשובה לשאלה המאד נאיבית הזאת מה היה קודם, בזה נעזוב רגע את היקום כי אני מבין שזה נושא מאד בעיתי. מה יודע המדע על תחילת החיים: פרופ' דורון לנצט: יתכן מאד שהחיים התחילו בצורה כזאת כלומר היו רק מולקולות שצפו בחלל התא, ובדרך פלא על ידי רשת של אינטראקציות הדדיות ידעו לומר, א' אמרה לג' להיווצר ג' לל' ל' לכ' כ' לש' וכן הלאה רשת של הנחיות הדדיות ליצור זו עם זו. האם יודע המדע מה הם חיים? פרופ' דורון לנצט: מדובר כאן בתהליך מאוד קשה, מאוד, שאת פרטיו אנחנו אפילו לא מסוגלים לשער שליצור ישות מאוד מאוד מסובכת, מסובכת החל מהרמה המולקולרית, צריך לזכור שמולקולות הן זעירות מאד לכן בתוכנו יש מספר אסטרונומי של מולקולות וכל המולקולות האלו בצורה כזו או אחרת מדברות אחת עם השניה בתוך תאים שיחה בין תאים לבין תאים אחרים, בין איברים לבין איברים הורמונים תשדורות כימיות התוצאה היא סיבוך עצום שאת פרטיו אנחנו מנסים להבין ואז אולי נבין מה הם "חיים". סיכום ביניים מדעי: תחילת הזמן: לא ידוע תחילת היקום: אין פתרון תחילת החיים: אולי פלא מהות החיים: אין לי מושג האם המדע מבין שהעולם מתוכנן? פרופ' דורון לנצט: בסופו של דבר התוכנית של אדם ואגב של הרבה יצורים אחרים כולל התולעת המינתודה שהזכרנו קודם וכולל צמחים וכולל חרקים וכן הלאה התוכנית הזאת שאגב דומה מאד בין היצורים השונים כתובה באותה שפה באותו צופן ובאותן עקרונות ברגע שנדע את התוכנית הזאת נשב על המדוכה נשתמש במחשבי על ננסה לחבר את החלקים זה עם זה ננסה להבין איך החלבונים שנוצרים מתוך התכנית הזאת מגיבים זה עם זה בתהליך הזה מה שאפשר לקרוא לו הלבנים החכמות הלבנים שמכירות זו את זו ויוצרות את המבנה הכולל. ומי על פי המדע המתכנן? פרופ' דורון לנצט: החיים יש להם תוכנית אבל התוכנית נמצאת בתוכה, והחשוב ביותר הוא שהתוכנית היא בעצם תוכנית ליצר חלקים שיודעים לבנות את השלם בעצמם באופן ספונטני. א' אמרה לג' להווצר ג' לל' ל' לכ' כ' לש' וכן הלאה. רשת של הנחיות הדדיות ליצור זו את זו. מה שאפשר לקרוא לו הלבנים החכמות. הלבנים שמכירות זו את זו ויוצרות את המבנה הכולל. בסופו של דבר זה יאפשר לנו להבין את זה. סיכום ביניים מדעי: היו תאים מאוד חכמים... הם בנו את עצמם בעצמם ואז ישבו לתכנן תוכנית א' אמרה לג' להיווצר, ג' דיברה עם ל', ל' סגרה עם כ', כ' מסרה לש'. נספח: "הגיון" האם דברים מורכבים יכולים להיווצר מעצמם? נתחיל באבן מחודדת. מתוך סרט ה"אבולוציה", שודר בערוץ המדע: פיסות אבן כמו זו ממלאות את הנוף האפריקאי. מוזר לחשוב שהן מהוות אולי מפתח נוסף לחיים האנושיים. השאלה הייתה אם אלה סתם אבנים רגילות... או שמישהו עשה אותן? ואם כן, מתי? ארכיאולוג: יש מי שיסתכל בזה ויאמר: "יש דברים כאלה בחצר שלי", תשובתי היא: אם תוכל למצוא דברים כאלה בחצר שלך, אתה בוודאי יושב על אתר ארכיאולוגי, כי אבנים לא מתקלפות בצורה כזו בטבע. יש כאן שליטה, יש תחושה של גאומטריה, הרבה פעמים אנו יכולים לחבר אותן באתר של תקופת האבן הקדומה ולהראות, מכה אחר מכה, איך קילפו אותן. והן לא מתגלגלות 4 ק"מ במעלה הגבעה. הומיניד כלשהו נשא אותן לשם. הרבה פעמים מוצאים אותן הרחק ממקורן הגאולוגי. באיזשהו שלב היה משבר התברר שיש המון חלקיקים ואז כדי להחלץ מהמשבר הזה חלק מהפתרון של המשבר הזה היה להגות את קיומם של הקוונטים. אבן צור מחודדת בשני צדדים... המדע אומר: לא יכולה להיווצר במקרה... עכשיו שימו לב: תא חי, בנוי ממאות מילארדי צירופים דחוסים באלפית מילימטר. המדע אומר: כן, נוצר במקרה...! ההגיון המדעי: אבן, שבורה בצורה גאומטרית: ברור שלא במקרה תא, בנוי ממיליארדי צירופים: במקרה! מה עושה מדען כשהוא לא יודע? צבי ינאי: באיזה שהוא שלב היה משבר, התברר שיש המון חלקיקים ואז כדי להיחלץ מהמשבר הזה, חלק מהפתרון של המשבר הזה היה להגות את קיומן של הקוונטים. מה עושה מדען כשהוא לא יודע? א: הוגה חלקיקים. אני עשיתי את עבודת הדוקטורט שלי עם פיזיקאי מאוד ידוע שנקרא דיויד בו שנפטר לפני כמה שנים לצערנו. והוא באמת המציא תיאוריה חילופית לתורת הקוונטים, שנקראת תורת המשתנים הנסתרים, שעד היום יש לה הרבה חסידים. מה עושה מדען כשהוא לא יודע? ב. ממציא תיאוריה וצובר חסידים. פרופ' אורי מאור: ידוע שליסבורן ואלברט אינשטיין וכל גדולי הדור, בפירוש הרגישו מאוד לא נוח עם הרבה משמעויות של הפיזיקה. הדבר הזה ידוע. צבי ינאי: בכל זאת עברו שבעים שנה מאז פרופ' אורי מאור: ואנחנו עדין עם הרבה דברים מרגישים מאוד לא נוח. מה עושה מדען כשהוא לא יודע? ג. מרגיש לא נוח. צבי ינאי: פשוט אה, להציג לפניך את תגובתו של ריצ'ארד פיינמן, שהוא אחד הפיזיקאים הגדולים במאה הזאת, שבהרצאה לסטודנטים שלו הוא אמר פעם: 'הירגעו, אל תשאלו פיזיקאים כל הזמן איך זה יכול להיות, פשוט קבלו את זה שכך הדברים נעשים. מה עושה מדען כשהוא לא יודע? ד. מאמין ומקבל בלי שאלות. סיכום ביניים מדעי: הוגים חלקיקים ממציאים תאוריות מרגישים "לא נוח" מאמינים בלי שאלות מה אומר המדען על התיאוריה המדעית? צבי ינאי: כיום, חלק לפחות מקבוצה שלמה של פיזיקאים מתמקדת בדבר חדש לגמרי במסגרת של תיאורית מיתרי על מין איזשהו חלקיק כמו שאמרתי לגבי הפתיחה שזה מין מיתר זעיר זעיר מאד שמתנודד ומהתנודות שלו בעצם נוצרים כל החלקיקים שאנחנו מכירים. האם אתה באופן אישי... פרופ' מאור: כן אתה מאמין בתאוריה הזאת, אתה חושב שבאמת זו התשובה גם לבעיה של איחוד בין תורת הקוונטים בין תנועת הכללית וגם לכל ריבוי החלקיקים התשובה היא באותו מיתרון זעיר שחושבים שאולי הוא קיים? פרופ' מאור: התשובה זה מאד מאד מענין, זה מאד מאד מבטיח ואין לי מושג... נספח: אבולוציה. 10 חבר'ה מאפריקה עובדים על כל העולם. אתם עומדים לראות ממצא יחיד במינו סוף סוף נמצאה הוכחה מדעית לתאורית האבולוציה! מתוך סרט על ה"אבולוציה", שודר בערוץ המדע: בלאטולי בטנזניה, חשפה מרי ליקי האגדית בדרך מקרה משהו מרשים ביותר. עקבות אלה נטבעו לפני 3.5 מיליוני שנים בידי אנשים שהלכו זקופים על שתי רגלים. זו הראיה הקדומה ביותר שאין להכחישה על השינוי הגדול, הזמן המדהים שבו נולד אחד ממאפייני המפתח שלנו. הזמן שבו החיה שהפכה לבסוף לאדם הזדקפה לראשונה. העקבות נשתמרו הודות לצירוף יוצא דופן בין אפר וולקני טרי לגשם. אפשר לראות את טיפות הגשם באפר ואת העקבות של חיות אחרות שהלכו כאן באותו יום לפני מיליוני שנים. חתיכה נוספת בתצרף האנושי, הליכה זקופה כבר החלה לפני 4.5 מיליוני שנים. העננים מתחילים להתפזר. כך נראות כל "ההוכחות המדעיות" של תאורית האבולוציה!! בדקו בעצמכם! מדע או אמונה? צבי ינאי: אתה כפיזיקאי נמצא לפני סיטואציה כמעט אבסורדית שהחלטה שלה מה למצוא היא קובעת מה תמצא, האם אתה מרגיש נח עם הענין הזה? פרופ' מאור: האמת היא לפעמים כן ולפעמים לא. פרופ' יקיר אהורנוב: באופן שאף פעם לא היית יודע שיש הוכחות, בא האפקט הקוונטי הזה ומראה שבתורת הקוונטים קורה איזה נס חדש, והוא הדבר הבא. פרופ' דורון לנצט: יתכן מאד שהחיים התחילו בצורה כזאת כלומר היו רק מולקולות שצפו בחלל התא, ובדרך פלא על ידי רשת של אינטראקציות הדדיות... פרופ' מגידור: רוב המתמטיקאים אתה שואל את הרגשת... מה הרגשת הבטן שלו, הוא יאמין שמדובר בדברים שיש להם איזשהו קיום אובייקטיבי. צבי עצמון: הוכחות חזקות לזה אין... אבל בפירוש זו אחת הגישות. ז"א המוות הוא רצוי מבחינת האבולוציה פרופ' יקיר אהורנוב: זה נראה פרדוקסלי לגמרי ואני נורא מבסוט בלשון רחוב, שזה נראה פרדוקסלי כי זה אומר שאנחנו לא מבינים כלום על הזמן, שאנחנו לא מבינים כלום על הזמן. צבי ינאי: אני יכול לומר לך שזה נראה בעיני כמו כתב חרטומים. פלא. כן, אני אגיד לך מדוע זה לוגיקה... מה אומר מדען על הפיזיקה? פרופ' מאור: אני חושב שהשאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא האם הניסוח שלנו לחוקי הפיזיקה, הניסוח המתמטי שלנו, הוא הניסוח היחידי האפשרי? ונראה לי שיהיה מאוד מאוד מאוד קשה לענות על שאלה כזו בצורה מוחלטת. פרופ' יקיר אהורנוב: מה זה פיזיקה פיזיקה צריכה לדייק תמיד דברים על סמך דברים אחרים א"א להתחיל מכלום אז אנחנו צריכים תמיד להניח אבן של אקסיומות שבעזרתם אנחנו מסבירים דברים אחרים ולמה האקסיומות האלה נבחרו זה ענינו של.. סיכום ביניים מדעי: הוגים, ממציאים, מאמנים וחסידים מניחים הנחות ניסים ופלאות אין מושג ואין הוכחות. מילה מדעית אחרונה לאינשטיין. פרופ' יקיר אהורנוב: זה דבר שנקרא לגמרי... נראה לגמרי קפריזי. מה פתאום הטבע מתנהג בצורה קפריזית כזאת, בצורה שרירותית כזאת? הדבר הזה הרגיז כ"כ את אינשטין שעד סוף ימיו הוא טען אני לא מאמין שתורת הקוונטים היא תורה הגיונית אני לא מאמין, שאלוהים משחק בקוביה. מה הכוונה... צבי ינאי: בו אמר לו אתה לא תגיד לאלוהים מה לעשות. פרופ' יקיר אהורנוב: רגע, חכה, אז מה הכוונה, אלוהים לא זורק קוביה בכדי להחליט מתי כל אטום יתפרק, זה היה האמירה של אינשטיין. אני כל ימי המחקר המדעי שלי ניסחתי לעצמי את האמירה הזו של אינשטיין בצורה קצת שונה, אבל מאוד משמעותית שונה. אני שאלתי מדוע אלוהים משחק בקוביה... המדענים אנשים חכמים הם חוקרים את היקום הם חוקרים את עצמם הם מבינים שזה פלא הם יודעים שהכל עשוי בחוכמה מדהימה הם יודעים שיש כאן מחשבה ותכנון הם מודים שאין הסבר מדעי לעולם אבל... אמרו להם באונ' שהכל חומר. פרופ' דורון לנצט: יצור חי הוא בעצם מכונה שההבדל בינו לבין המכונות האחרות שאנו רגילים אליהם כמו מכונת כתיבה, או אפילו מחשב ההבדל הוא בדרגת הסיבוך. לימדו אותם שהעולם מסתכם במספרים ונוסחאות פרופ' מאור: כל מה שאנחנו יכולים לומר הוא שרדיוסן קטן מ10 בחזקת 17- סנטימטר, יותר מזה איננו יכולים לומר, איננו יכולים למדוד. ראש מדעי לא מצליח לתפוס מציאות רוחנית. פרופ' יקיר אהורנוב: הדבר הזה הרגיז כ"כ את אינשטין שעד סוף ימיו הוא טען אני לא מאמין שתורת הקוונטים היא תורה הגיונית אני לא מאמין, שאלוהים משחק בקוביה. מה הכוונה... צבי ינאי: בו אמר לו אתה לא תגיד לאלוהים מה לעשות. פרופ' יקיר אהורנוב: רגע, חכה... לכן הם יעדיפו להמציא תאוריות, כביכול, מדעיות (שנופלות שוב ושוב) צבי ינאי: אז זה לא מדובר על מיתר אלא על איזשהו עיסה כזו ש... פרופ' מאור: נכון, וזאת עיסה רבת ממדים, בעלת 11 ממדים. ויגיעו תמיד למבוי סתום. צבי ינאי: אולי אפשר לגמור את השיחה המאד מאד מרתקת הזאת בדברים שריצ'ארד פיינמן אמר בשעתו שאל תשאלו את עצמכם כל הזמן, איך זה יכול להיות כי אם תשאלו את השאלות האלה תקלעו למבוי סתום. אבל אנחנו בכל זאת נמשיך לשאול את השאלות האלה... מדבריו של אסטרונום מודרני: למדען, אשר חי על פי האמונה בכוח ההגיון, הסיפור מסתיים כחלום רע... הוא טיפס על 'הרי הבערות', הוא עומד לכבוש את הפיסגה, כאשר הוא מושך עצמו מעל הסלע האחרון מקבלים את פניו קבוצה של תיאלוגים (אנשי דת) שיושבים שם מאות שנים. רוברט ג'סטרו, "אלוהים ואסטרונומיה" ע"מ 116 ספר המדע להרמב"ם, פרק ראשון: "יסוד היסודות, ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון והוא ממציא כל נמצא. וכל הנמצאים משמים וארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מאמתת המצאו".
כניסת המדע לתחום הפילוסופיה
מקטע 8 : (01:45)
תודה כן יהודים יקרים זה עשרים דקות, יש כאלה לומדים את זה 4 שנים 15 שנה ועוד לא מבינים שהם לא מבינים אני פשוט חסכתי לכם את האוניברסיטה, 20 דק' והבנתם שהם לא מבינים, היום ראו את זה שני פרופסורים לכימיה אצלנו במשרד, לא אגיד את שמם אמרו סרט מאלף, הפרופסורית אמרה רק היה מקום קצת לפרגן גם למדע, אני לא הייתי נוכח באותה פגישה אבל עניתי לזה שאמר לי במשרד אמרתי אנחנו לא אומרים שהמדע לא יודע כלום, בתחומים שלו הוא יודע, בטכנולוגיות, בדברים שבאים בתוך מעבדה, דבר שניתן להוכיח אמפירי אין לנו בעיה, אנחנו לא יוצאים חוצץ נגד המדע הפוך הוא עזר לאדם אין לנו בעיה עם זה אבל בתחום הפילוסופיה מה הוא עושה, אני לא רוצה להיות פרופסור אתה אל תהיה רב, אלוקים עשה אקסיומות ניסים פלאים הוגים צוברים חסידים אשהדה קבלה, מדע מה שאתה יודע תגיד מה שאתה לא יודע תגיד לא יודע ברור תגיד לא יודע הערה מהקהל: אבל אמרו הם אמרו נו כן, הרבה פעמים אבל אם לא הייתי שם את הכותרות אנשים היו מוחאים כפים בסוף כאילו אמרו משהו, לכן צריך לשים גם פלקצומציות קצת שיבינו,
הוכחת הבורא בחמש דקות
מקטע 9 : (05:40)
בכל אופן יהודים יקרים זה המצב בואו תשמעו אותי לא רוצים להכניס משרד החינוך לא רוצה להכניס אותי, לא רוצים להכניס אותי למה? אני בחמש דק' יכול לשכנע ב"א סתום שיש בורא לעולם, לוגית לא אמונה בכלל לא אמונה, בכלל לא אמונה והם לא מוכנים אבל מה אני אגיד לכם שתגלו לשכנים איך מוכיחים שיש בורא לעולם לוגית? כל נברא מעיד שיש בורא, איך נברא מעיד שיש בורא? הקב"ה בפסוק אומר ואתם עדי נאום ה', פסוק אחר אומר "מבשרי אחזה אלוק" "מלא כל הארץ כבודו", אין מקום שאני לא רואה את הקב"ה, איך? אני נברא, אם אני נברא יש שתי אפשרויות או שאני בראתי את עצמי או שמי שקדם לי ברא אותי, זהו, אני בראתי את עצמי? יש שתי אפשרויות אם בראתי את עצמי שתי אפשרויות או שהייתי לפני עצמי או שלא הייתי לפני עצמי, אם הייתי לפני עצמי לא צריך לברוא את עצמי כי כבר הייתי אם לא הייתי לפני עצמי לא יכולתי להוות את עצמי כי לא הייתי בשביל לעשות את עצמי, מוכרח שאני לא בראתי את עצמי, נגמר, מה נשאר? שנבראתי ע"י מי שקדם לי, זהו נגמר אפשר לסגור את האוניברסיטה, קורקינט יאללה חרקה אפשר לרדת למגרש לשחק, עוד פעם אני אחזור כל נברא מעיד שיש בורא לא רק נברא אדם גם גרגיר חול, גרגיר חול, הוא נברא או לא? שתי אפשרויות או שהגרגיר ברא את עצמו או שמישהו ברא אותו, זהו, עכשיו בואו נבדוק אם הוא יכול לברוא את עצמו גרגיר חול, יש שתי אפשרויות או שהוא היה הגרגיר חול לפני שהוא ברא את עצמו או שהוא לא היה לפני שהוא ברא את עצמו. אם הוא היה לפני שהוא ברא את עצמו אז הוא כבר היה הוא לא צריך לברוא את עצמו, כמה זמן היה? כל הזמן היה, הנברא לא כל הזמן היה, הנברא נברא, אם הוא לא היה לפני איך הוא יכול לעשות עצמו? הרי הוא לא היה בשביל לעשות את עצמו, מוכרח שכל נברא מעיד מעיד מעצם היותו נברא שהיה בורא שקדם לו, נלך אחורה אחורה אחורה אחורה אחורה אחורה עד ראשון הנבראים מוכרח שלראשון הנבראים בגלל שהוא נברא כמו שהסברנו שהיה בורא שברא אותו, אז מצאנו את הבורא שברא את הנברא הראשון. נשאל ומי ברא את הבורא? לבורא לא יכול להיות בורא, למה? אם גם לבורא יש בורא אז מה הוא? נברא, אז גם הוא נברא טוב אז יהיה לנו נבראים נבראים בלי בורא א"א מוכרח שיהיה בורא כי אנחנו רואים שיש נבראים אז בורא יש ואם לבורא יהיה בורא א"א כי יהיה נבראים בלי בורא מוכרח שיש בורא ראשון שאינו נברא שברא לכל הנבראים והוא נצחי קיים תמידי בלי מתחיל בלי התחלה ובלי סוף, מאיפה אני יודע? מזה שאני נמצא, אני המעיד שאני לא עשיתי את עצמי אז מישהו שקדם לי עשה ככה עד הראשון א"כ זו הוכחה לוגית פשוטה שאין עליהם פירכה, נו, שיביאו את המדענים עכשיו שיתמודדו עם זה, א"א נשמות א"א העולם כולו ניסה להתמודד א"א כ"כ פשוט כ"כ, למה להיות קוף, למה? למה? למה לטפס על העצים, למה? למה? כי אם אתה לא קוף צריך תפילין, צריך לשמור שבת, זה הבעיה לא רוצים את זה אז אומרים אתה יודע קופים לא היו במעמד הר סיני זה גם אנחנו לא אז אתה פטור.
ההכרח במגביל לכל המוגבלים
מקטע 10 : (01:00)
עוד דבר כל דבר בעולם מוגבל, כל דבר בעולם מוגבל יש לו גבול, גבולות, הנה הכוס הזה מוגבל אם הוא מוגבל יש לו גבול מישהו הגביל אותו, הספר מוגבל מישהו הגביל אותו, השולחן מוגבל הנגר הגביל אותו, האולם מוגבל הקבלן הגביל אותו, כדור הארץ מוגבל השמש הירח הכוכבים מוגבלים מישהו הגביל אותם, יש מגביל לכל המוגבלים והמגביל לכל המוגבלים אינו מוגבל כי אם הוא יהיה מוגבל אז יש מגביל מעליו שהגבילו נמטרך להגיע לראשון שהגביל את כל המוגבלים זה הבורא שברא לכל הנבראים, פשוט, אתם רואים אפי' עוד לא נכנסנו לגן חובה כבר אנחנו יודעים הכל, כן?
מה קורה אחרי טריליון שנות פיצוץ
מקטע 11 : (01:06)
שואל: זה גם מה שהמדענים אומרים שהכל ממקור אחד. הרב: לא שואל: למה? הרב: אגיד לך, המדענים אומרים שהיה פיצוץ שואל: שהכל מנקודה אחת הרב: מנקודה אחת היה פיצוץ, הנקודה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה התפשטה עד שאתה נהיית כאן, עכשיו בא אני אגיד לך, אני מוכן לשים את כל מה שיש לי תביא מדען אחד קח את כל המדענים בעולם, קח את כל חבלנים שיש קח את הפצצות כמה שתרצה תפוצץ תפוצץ תפוצץ תפוצץ, אם יצליחו אחרי טריליון שנה של פיצוצים להוציא פעם אחת מפיצוץ כוס חד פעמי אני אתן להם מה שהם רוצים לא עין לא עין, לא עין, ח"ו, לא עין, כוס חד פעמי, אתה מבין איזה טכרוות זה?
הוכחת הבורא מאותיות הא' ב'
מקטע 12 : (02:59)
היתה עיתונאית אחת שהתווכחה איתי היא אומרת מה? אתה מכחיש את עצם זה שאנחנו קופים? אמרתי לה את נראית מאד משכנעת אבל אני אגיד לך מה הענין אני אגיד לך מה הענין, בואי תקשיבי אני אגיד לך מה נעשה, אם אני אקח כוס דיו, דיו שחור ואני אזרוק אותה באקראי באקראי על סדין לבן, כמה פעמים את חושבת שאצטרך להשליך את הכוס כדי שתצא פעם אחת האות א' בכתב סימטרי מרים, כמה פעמים אמרה לי מאות מליוני פעם, ויצא? אמרה מאות מליוני פעם סביר שיצא א' כמו שאתה מבקש, אמרתי לה קניתי, עכשיו שאלה שניה כמה פעמים אצטרך להשליך שוב בשביל שתצא לי האות מ' סימטרית באותו גודל כמו הא' לא מרוטשת, חדה וברורה בכתב מרים ליד הא', כמה פעמים אמרי לי טריליונים אמרתי לה תקשיבי, א"א טריליונים, אם זה לא יצא פעם ראשונה מחקנו את הא' עד שעשינו אותה מאות מליונים מה נתחיל מחדש לא'? לא נגיע למ' אף פעם, חייב לצאת מ' ליד הא' בול מכה ראשונה, זה יכול להיות? שואל: זה לא קשור לאבולוציה הרב: בטח שלא, יכול להיות? לא יכול להיות, אמרתי לה עכשיו תגידי לי נזרוק עוד פעם תצא האות נ' אותו כתב אותו גודל סימטרי ליד המ' כמה פעמים? כמה פעמים היא הרימה ידים הבינה שכבר א"א אמרתי לה שימי לב, א' מ' נ' לא יכול להיות בשום אופן באקראי אחד ליד השני, א' מ' נ' ו' נ' אמנון חמש אותיות אימפסיבל, א"א בכלל, אם אמנון חמש אותיות לא יכול להיות באקראי איך אמנון מאה בליון תאים תואמים בהרמוניה יכול להיות מפיצוץ?
אנימצית צחוקים על המדע
מקטע 13 : (02:15)
והמדע אומר תקשיבו טוב המדע אומר שאדם מורכב ממאה בליון תאים שבכל תא בכל תא יש ארבעים וששה כרומוזומים שמחולקים בשוה לאב ולאם שבהם עובר הגנום והתורשה, כל אחד מארבעים וששה כרומוזומים יש בו סרט של מטר שמונים מקופל מיקרונית ושבו יש שלוש מיליארד אותיות שכל אות זה תכונה באדם, עוד פעם, שלוש מיליארד מקופלים על מטר שמונים מיקרונית, כאלה יש ארבעים וששה שכולם נמצאים בתוך תא אחד וכאלה יש מאה בליון, זה התא שיושב פה, מי עשה את זה? פיצוצים? התפתחות? מוטציות ספונטניות? אשהדה יעני מה היה פיצוץ נוצרה שערה, אח"כ עוד אחד עוד שערה, בינתיים נוצרה אוזן שני חורים של אף וככה זה התערבב התערבב התערבב עין עכשיו טוב, העין מחכה מה הלאה בסוף היא רואה עוד עין שמה מרחק שנות אור היא אומרת לה בואי בואי א' קוראה לג' וג' קוראה לד' וד' קוראה לה' וככה אנחנו יושבים פה עכשיו
בשר המצמיח אבנים? (מצחיק)
מקטע 14 : (01:36)
הערה מן הקהל: ובלי להלחים כבוד הרב בלי להלחים הרב: רק להבין כמה אנחנו לא יודעים להעריך להעריך את הבריאה אין לנו מושג אפי', שאלתי פעם בהרצאה מי יודע איזה בשר איזה בשר כשר או טרף איזה בשר מצמיח אבנים מצמיח, צומחות אבנים בבשר, לא חשוב איזה השגחה, פה של האדם בשר מצמיח אבנים מהבשר יוצאים אבנים ומסודרים מסודרים קטנים כאלה קטנים אחד ליד השני בגיל מסוים בגלל שהלסתות שלך גודלות אם זה ישאר באותו גודל קטן אתה תראה כמו מלתעות, אז מה קורה? בשלב מסוים שיני החלב יורדות ושיני הבשר מגיעות, עכשיו יוצאות לך גדולות בומבילות ויש לך פה חותכות פה יש לך ניבים ופה טוחנות תארו לכם שרק היה משתנה הסדר והטוחנות היו פה והחותכות היו שם לאכול גזר היית צריך לפתוח כאן להכניס אותו בשביל לתפוס אותו שהוא לא יפול וזה פשוט פיצוץ כולה פיצוץ מה היה פה מה זה בעיה? תביא חזיז אני אראה לך כמה שיניים על המקום.
המיקסר המשוכלל בעולם (מצחיק)
מקטע 15 : (01:08)
מיקסר אתם מכירים מיקסר מיקסר יש מיקסר קנווד אומרים טוב קנווד, כמה אתה יכול לטחון איתו שומן? אחרי חמש שנים הוא ירקוד לך במטבח ורעש וצריך שמן ואחריות שנה רק נותנים אני הגזמתי חמש שנים וב"א יש לו מיקסר, מיקסר בלי שיניים בלי ברזל אבלה אטחן לפלף אבלה אטחן לפלף אבלה אטחן לפלף, לא מפסיק פותח פריז'ידר סוגר פותח את התנור יש עוד משהו לאכול לשתות בלי הפסקה, שלוש קילו ביום לפחות שלוש קילו ביום לפחות ב"א אוכל עם שתיה כפול שלוש מאות ששים וחמש יום בשנה הוא אוכל טון טון משאית אוכל, תזמין עכשיו ר"ה משאית שים בכניסה אתה גומר אותה עד סוף השנה, אם תחיה מאה שנה מאה טון אניה כל זה בולע טוחן מיקסר, מיקסר אח"כ מביאים מיקסרים קטנים משפ' מיקסרוביץ
מיצי המעים נקודות למחשבה
מקטע 16 : (01:25)
ואיך זה טוחן? איך זה טוחן? יש פה מיצים מיצים מיצים, מיצים, מה שמגיע מפרק עד מים עד מים מפרק הכל מפרק, ממיס אותם מתיך אותם, מיצים מיצים, זה נמצא בתוך הבשר, רק רגע אתה אוכל בשר המיצים מפרקים את הבשר נגמר, איך המיצים לא מפרקים את הבשר שלך? היית צריך להיות מסננת איך זה? איך? מי הכניס לך תוכנה בתוך הבטן שכשאתה אוכל פרי הויטמינים הולכים לדם והפסולת יוצאת החוצה? מי? מי הכניס את התוכנה הזאת? תאר לך שזה היה הפוך, שהתוכנה היתה עובדת הפוך את הפסולת לדם ואת הויטמינים החוצה, אני לא רוצה להגיד לכם מה היה קורה, אני משאיר לכם את זה לדמיון אני לא מדבר על הריח ומי עושה לנו אפ גרייט כל הזמן על התוכנה, פתאום ממציאים פרי חדש וזה איך היא יודעת עכשיו מה הויטמינים פה?
שערות האף
מקטע 17 : (01:33)
שערות באף חשבתם פעם על זה? אם לא היה שערות באף אינסטלטור צמוד היית צריך עכשיו כל אף המרחקים בין שערה לשערה צריכים להיות בהתאם לגודל האף, אתה לא יכול לשים לאפריקאי שערות של אחד מצפון תל אביב הוא יכול לשאוב קוקוס עם השערות ואחד מרמת אביב ג' עם שערות של אפריקאי זה פיל לא פשוט פיצוצים פיצוצים אבל זה לא פשוט וזה מלמדים באוניברסיטה ברצינות, ה' יעזור וירחם מה אני אגיד לכם, בכל אופן אני ניצלתי מזה ומרגע שהבנתי שזה לא כך התחלתי להסביר לאנשים חברה תהיה רציני אתה ב"א ב"א, ב"ה זה עזר,
מטרת ההתגלות בסיני
מקטע 18 : (04:36)
במשך השנים הצלחנו לשכנע שתים וחצי אנשים וזה עוזר לכן צריך להבין שתורת ישראל אמת ניתנה בהר סיני ניתן להוכיח, שיש בורא לעולם ניתן להוכיח שיש שכר ועונש ניתן להוכיח, אין היום דבר שלא ניתן להוכיח, השאלה אם אתה מחפש את ההוכחה לדעת באמת מי אתה, למה אתה חי, מה תפקידך בעולמך זה הכל אם אתה אמיתי ישר עם עצמך תבדוק, אחרי שתברר תחליט מתאים לא מתאים רוצה לא רוצה הבחירה היא שלך אבל לפחות תבדוק תברר, אל תאמין אל תהיה מאמין פנאטי כמו שהוא אמר תשמעו ככה זה קבלו את זה, מה זה? מדע אומר קבל את זה קח את זה? זה מדע? זה מאמין מאמין פנאטי אומרים אחד מאמין פנאטי מה אומרים לו הוא אומר אמן קדוש אני אומר לכם לא, תבדוק, מי אומר את זה? מי לא אומר את זה?! הקב"ה אומר את זה "אתה הורית לדעת כי ה' הוא האלוקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד" לא פצצות לא פיצוצים לא קופים אין עוד, אתה הורית לדעת לא להאמין, דוד המלך מצוה את בנו שלמה דע את אלוקי אביך ועובדהו, הרמב"ם פותח את ספרו ספר המדע יסוד היסודות ועמוד החכמות לידע שיש שם מצוי ראשון ממציא לכל הנמצאים אתה צריך לדעת זה היסוד של כל היסודות, לא להאמין אמרו לך, להאמין זה רק איפה שהדעת כבר לא מגיעה, איפה שהדעת לא יכולה להגיע תאמין, איפה שאתה יכול לדעת בשביל מה להאמין? תבדוק, ז"א המאמינים הפנאטים זה בעצם אלה שהולכים ואומרים דברים בשם לא אומרם, אומרים אמרו גילו הוכיחו, דיבורים, צריך לבדוק, בשביל זה קמו סמינרים שאפשר לשבת מס' ימים לברר את הדברים לשאול את השאלות, לקחת חומר כתוב, ללכת לחזור בעוד שבוע להכין שיעורי בית לבדוק לברר לברר לברר עד שיתברר, אחרי שיתברר תחליט, אני אנסה לעשות בקצרה משהו קטן ואח"כ אני אתן לכם אפשרות לשאלות ותשובות. מעמד הר סיני שבו הקב"ה נגלה לעיני כל העולם כולו לא היה סתם מעמד, זה לא סתם מעמד אלא מאי? ברור שאם יש יצרן בורא שברא את הברואים ויש מוצר זה הברואים חייב להיות הוראות יצרן, אתה רוצה שיעשו משהו? אתה בראת מישהו? אתה רוצה ממנו משהו? תגיד לו מה אתה רוצה, איך הוא ידע מה לעשות אם אתה לא אומר לו? אני מזמין אחד למשרד בא בא רגע, נכנס עומד לא אומר לו כלום, מה יקרה אחרי כמה רגעים? מה אתה רוצה הוא ישאל, לא? אחד עולה לאוטובוס משלם זהו לא יורד, הוא אומר תחנה סופית לא עונה, הוא עלה שילם רוצה להשאר, אתה צריך לדעת למה עלית לאן אתה הולך מה זה אוטובוס, מה זה תשלום לכל החיים? זה רק נסיעה מקסימום מצד אל צד, אתה באת לעולם נכנסת לאוטובוס לעולם אתה תצא יום אחד אין פה נאגלות הלוך חזור אתה צריך להבין אבל בשביל מה עלית לפה, מה אתה עושה ולמה אתה הולך, אם באנו בשביל לחיות למה מתים, אם באנו בשביל למות למה חיים, מה אתה עושה פה? אולי אתה מפספס את כל המטרה, אם יש לך בירור מה המטרה ואתה הולך עליה בסדר אז אתה יודע מה אתה עושה אבל אם לא ואתה לא מברר סימן שכמעט תשעים ותשע פסיק תשע תשע תשע שאתה הולך על מטרה שגויה כי מה פתאום שתקלע בול, מה פתאום שתקלע בול, ז"א אדם חייב לברר את הדברים,
הנבואה על אשלית השלום
מקטע 19 : (01:45)
בא בורא עולם מתגלה אומר את עשרת הדברים עשרת הדברות אנכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני, אומר הקב"ה מליונים שומעים לא רק יהודים גם גויים, נותן את התורה שולח ביד עבדיו הנביאים שולח ביד עבדיו הנביאים נותן את הספר מתחייב מה יהיה עד סוף הדורות מה יהיה בעוד 3300 שנה אנחנו נמצאים אחרי מתן תורה 3300 שנה מתחייב בספר מה יהיה עד סוף הדורות, אני שאני לא נביא ולא בן נביא לפני 8 שנים בקלטת שלום עם ערפאת אמרתי מה יהיה, מי שמע שלום עם ערפאת? הנה יש פה ב"ה כמה עשרות אמרתי שם כך והרי החדשות לפני שיהיו שלא תגידו שלא אמרתי והרי החדשות לפני שיהיו שלא תגידו שלא אמרתי (מכאן ובמקטעים הבאים)!!!! ושלמכון דעם מחבלא לא יתקיים הרי מכת שנאה תתא עליכון כנחל מגבר, השלום עם המחבלים לא יתקיים רק מכת השונא תלך ותגבר כמו נחל המתגבר, אמרתי הם לא רוצים את עזה ויריחו זה היה עוד לפני ההסכם, הם רוצים את ירושלים
ערפאת חושף (נאום)
מקטע 20 : (01:44)
אמרתי הם לא רוצים את עזה ויריחו זה היה עוד לפני ההסכם, הם רוצים את ירושלים שידורי ערוץ 2: מראיין: מה תגובתך? עראפת: תגובתי היא, עמנו ממשיך בדרכו לירושלים בירת מדינתנו הפלסטינית העצמאית. יקבל או לא יקבל שילך לעזאזל! ירושלים, בירת מדינת פלסטין, ירצה מי שירצה, ומי שלא מוצא חן בעיניו, שיבוא וישתה מהים של עזה. אם מישהו אינו מקבל את מדינתנו הפלסטינית העצמאית שבירתה ירושלים, הוא יכול ללכת לים המלח כדי... לשתות. המדינה הפלסטינית הזאת, ובירתה ירושלים... עמנו איתן, איתן, איתן. עד שיניף אחד מנערינו ואחת מנערותינו את דגלנו מעל ירושלים, בירת מדינת פלסטין. הרב: הם רוצים את ירושלים, והמלחמה תהיה על ירושלים שנאמר בזכריה י"ד ואספתי את כל הגויים אל ירושלים למלחמה ונשסו הבתים והנשים תשכבנה, הכל אמרתי הנה שמונה שנים אחרי אפשר לקחת את הקלטת לשמוע,
סקאדים מלחמות וטרור, קובץ תמונות
מקטע 21 : (01:21)
ארבעים שנה אקוט בדור קלטות בשנת ארבעים למדינה, אמרנו עפ"י הנביא שיהיה מלחמת המפרץ שנה אחרי זה היתה מלחמת המפרץ, אמרנו שם שהאינתיפאדה באה בגלל כוחי ועוצם ידי מלחמת ששת הימים אמרו כוחי ועוצם ידי מלחמת כיפור הראה לנו הקב"ה אין כוחי ועוצם ידי, מחדל, אח"כ שלום הגליל אח"כ אינתיפאדה אבנים עברו לסכינים מסכינים עברו לאקדחים אח"כ דריסת אנשים אח"כ מטענים אח"כ התאבדויות וכן הלאה, אמרנו מראש שזה יגיע לפיצוץ אתם רואים מה קורה? הכל כת' כת' שהמוסלמים ישלטו עלינו תשעה חודשים, אין בן דוד בא עד שתשלוט מלכות הרשעה בישראל ובעולם כולו תשעה חודשים שנאמר כעת יולדה במיכה ה', זה נאמר לולא ה' שהיה לנו בקום עלינו אדם אזי חיים בלעונו בחרות אפם בנו
ישמעאל פרא האדם (קישקע באויר)
מקטע 22 : (01:51)
לולא ה' שהיה לנו בקום עלינו אדם מי זה אדם? זה ישמעאל שנאמר והוא יהיה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו לולא ה' שהיה לנו בקום עלינו אדם אזי חיים בלעונו בחרות אפם בנו ואתם רואים מה הם מסוגלים? הם עוד לא התחילו זה נקרא לא התחילו ובקלטת ההיא אמרתי מפורש אתם לא יודעים להעריך את גודל הנס שהם לא יוצאים כ"א עם סכין מטבח, אם אחד עם סכין מסתובב באוטובוס מה קורה, אם עשרה מסתובבים מה קורה, אם מליון יוצאים עם סכין מה קורה? יש צבא שיכול להתמודד? לולא ה' שהיה לנו בקום עלינו אדם אזי חיים בלעונו, ראיתם? אתמול הראו אחד שנהרג להם הוציאו את הקישקע שלו והרימו את זה לחמם את כולם את הקישקע הוציאו לו ככה הרוג שלהם הוציאו ככה בשביל להראות לכולם, זה אנושי? אין לכם מושג מה הם מסוגלים לעשות, לולא ה' שהיה לנו בקום עלינו אדם,
פרוץ הטרור ביום מחיקת הלאום
מקטע 23 : (02:54)
אנחנו צריכים שהקב"ה ירצה לשמור עלינו שלא נרגיז אותו יותר מידי כמו שאנחנו מחליטים מהפכה חילונית חילונית לא רוצים שבת, לא רוצים כיפור, רוצים חזיר רוצים אוטובוסים רוצים, לא רוצים גם לאום יהודי אנחנו לא רוצים אפי' את השם יהודי, תוציא מהתעודת זהות, מה זה? במדינת היהודים יהודים שהגיעו מכל מקום לפה בשביל מה? להתכחש ליהדות שלהם, ביום שהיתה צריכה להיות הצבעה על מחיקת הלאום מהתעודת זהות מה היה ברחובות בישראל כל הארץ לטרון כל הארץ לטרון לא כביש לטרון אחד, כל הארץ לטרון וזה עוד בלי שהם יגיעו לישובים יהודים ואנחנו חושבים ככה ויש לנו צבא יש לנו, אין לנו כלום, כלום, שום דבר, רק לראות את החיילים בורחים בורחים, הרי זה בושה וכלימה, שרון מגיע להר הבית עם אלף חילים אלף חילים, אני לא מצדיק את זה שהוא צריך היה להיות שם אבל אני אומר ב"א עולה למקום שנחשב ישראלי עם אלף חילים וזורקים עליהם אבנים מה זה? נתנני ה' בידי לא אוכל קום הגוי אשר בקרבך יעלה עליך מעלה מעלה ואתה תרד מטה מטה, למה? כי לא צריך לעשות פרובוקציות לא צריך לחמם את הגיזרה, אנחנו יודעים איזה מטען וחומר נפץ יש, אם רוצים ללכת בדרכי שלום אז לא עושים דברים כאלה אם רוצים להכריז מלחמה אז זה משהו אחר מלחמה לא צריך גם לעלות אפשר להתחיל לעשות מלחמה אבל לעלות בשביל להגיד שלום מה? מבינים שהמקום טעון יש משא ומתן אז מה עושים? זה לא חכם, לא משנה אבל זה לא מענין אותי הקטע שמענין אותי זה הקטע שהנבואה אמרה מראש שזה מה שיהיה ז"א זה לא חדש זה לא טקטיקה לא נכונה או זה נכון שנעשות טעויות אנוש אבל יש מרקם של תוכנית שצריך להגיע למצב שאמרנו וזה יגיע, רק מה? עשתה לנו טובה התורה אמרה לנו גם איך אפשר להנצל מזה,
חבלי משיח
מקטע 24 : (03:05)
אז מה עושים? זה לא חכם, לא משנה אבל זה לא מענין אותי הקטע שמענין אותי זה הקטע שהנבואה אמרה מראש שזה מה שיהיה ז"א זה לא חדש זה לא טקטיקה לא נכונה או זה נכון שנעשות טעויות אנוש אבל יש מרקם של תוכנית שצריך להגיע למצב שאמרנו וזה יגיע, רק מה? עשתה לנו טובה התורה אמרה לנו גם איך אפשר להנצל מזה, איך נצלים מזה? זה התפתחות ראשונה התפתחות הקשה ביותר זה מלחמת גוג ומגוג ששבעים אומות העולם ילחמו בישראל, שבעים אומות העולם לא יהיה אחד בעדנו, שואל המדרש כבשה אחת שבעים זאבים איך היא תשאר? אם יש לה רועה הוא יכול להרחיק את הזאבים, אם ה' רועי לא אחסר אבל אם ה' לא הרועה שלי, אני לא מחזיק ממנו כרועה שלי, אני סומך על עצמי ודאי שאחסר ואחסר ה' ירחם, איך אפשר להנצל במצב כזה של שבעים אומות העולם? כת' יפול מצדך אלף ורבבה מימינך אליך לא יגש, אפשר שהאדם יהיה בגיא צלמות ולא ירא רע בתנאי שאתה עמדי, בכל אופן צריכים להבין המצב לא קל ולפי הכתוב כלל וכלל לא, ואנחנו נמצאים במצב שאנחנו מתקרבים לסוף כל רגע ורגע וחבלי יולדה וצירי הלידה וחבלי משיח זה אותו דבר, חבלי משיח נקראים כמו חבלי יולדה, כשם שהצירים הולכים ותוכפים יותר ויותר לקראת הלידה, יותר חזקים יותר צפופים ככה לקראת הלידה יהיה יותר צפוף יותר יותר יותר יותר יותר יותר עד עת צרה ליעקב וממנה יושע כי החושך יכסה ארץ וערפל לאומים אז ועליך יזרח ה' וכבודו עליך יראה, כל זה כת' מראש, עכשיו מי שיודע את ההיסטוריה העתידית והוא שולט עליה מודיע לנו והיה לנו מספיק זמן לבדוק אם הקב"ה צודק, 3300 שנה לא נפל דבר אחד מדברו הטוב, יש לי קלטת שנקראת נבואות שהתגשמו קלטת מס' 12, יש קלטת שנקראת גוג ומגוג מס' 51 קלטות שאני אומר דברים שארעו גם טרם שיארעו עפ"י התורה לא נביא ולא בן נביא, ז"א אם אנחנו חכמים נבין, אבל למה לכם להאמין? אז לכן אני עושה לכם את ההקדמה הקצרה מעמד הר סיני הקב"ה מתגלה מוסר את התורה אומר תבדקו אותי הלאה במשך השנים ותראו אם אני צודק או לא צודק
מדוע השעבוד בוצע דוקא במצרים?
מקטע 25 : (01:05)
אבל לפני שהיה מעמד הר סיני בשביל שלא יגידו כמו הטפשים שאומרים שזה היה עם פרימיטיבי והעם הפרימיטיבי הזה יצא ממצרים אז היה כנראה אחד חכם שם ששם מערכות ג'י וי סי בהרים ועשה זה ושמעו וכאילו ויעני כן, אתם מבינים ג'י וי סי כבר היה אז, בכל אופן עשר מכות לפני כן עשר מכות לפני כן לא שכנעו את היהודים שכנעו את מעצמת העל מצרים ואת האנשים הכי נאורים שהיו בעולם אז, הממלכה המצרית הכי חכמים בעולם היו אז ואנחנו רואים פירמידות העמידו חנוטים תבליטים, הרבה הרבה דברים, הנדסה, דברים אדירים מלפני ארבעת אלפים שנה, דוקא בעם כזה שם הקב"ה את עם ישראל שלא יגידו יצאו מאומה חלושה טפשה לא נאורה, לא, אצל הכי חכמים,
עשרת המכות תאור דרמטי
מקטע 26 : (04:06)
עשר מכות למה? פרעה אמר מי ה' אשר אשמע בקולו מי זה ה' בכלל מה, מה אתה מבלבל מי זה אתה אומר לי י' ו-ה' ו-ו' אני לא מכיר דבר כזה לא כת' אצלי בספרים יש לי הרבה שמות הוא לא מופיע אצלי, לא מופיע? אומר הקב"ה אנרוויק אין בעיה אני אופיע אני אראה לך עשר מכות אחת אחרי השניה דצ"ך עד"ש באח"ב מה מראה לו הקב"ה? מראה לו איך הוא שולט בכל הבריאה כולה, לא פיצוץ, איך הוא שולט בכל הבריאה כולה, איך הוא שולט בכל הבריאה כולה? מכה ראשונה דם מראה שהוא שולט ביאורים באגמים ובנהרות שבעה ימים כל מכה ומשה בא ומתרה אומר מחר כך וכך מחר, מה שהוא אומר ככה, וא"א למנוע, מכה שניה צפרדע, צפרדע, צפרדע אחת היתה בהתחלה נתנו לו חבטה נהיו שתים נתנו להם מכות יצאו שמונה עוד מכות עד שנמלאה ארץ מצרים צפרדעים, גם היו זה ככה רואים בעל תשובה אחד נותנים לו מכה יוצאים חמש נותנים להם מכה יוצאים עוד יותר, עוד מכה עוד חמישים אלף קלטות עוד מכה מליון עוד זה אז מה הוא מראה בצפרדע שהוא שולט בכל הבריות שנמצאות במים, מכה שלישית כינים מראה שהוא שולט הקב"ה בכל הרוחש ע"פ האדמה, ערוב מכה שכל החיות מהג'ונגלים מגיעים למצרים אריות נמרים פילים כולם מגיעים למצרים שבעה ימים מסתובבים להם בתוך הזה כולם מסוגרים, מכה חמישית דבר מראה הקב"ה שהוא שולט בכל החידקים שנמצאים באויר, דבר מגפות, שחין מכה שישית פצעים בגופו של המצרי מכף רגלו עד קדקודו כולו מלא שחין, אין מצרי אחד אין מצרי אחד שהוא לא מלא ואין יהודי אחד שלקה במכות, מכה שביעית ברד מראה הקב"ה שהוא שולט באש ובמים יורד ברד עם אש מתלקחת בתוך הברד שני הפכים בדבר אחד, מכה שמינית ארבה שולט בכל המעופפים עפים ומוחקים את כל מה שיש במצרים, מכה תשיעית חושך מראה הקב"ה שהוא שולט במאורות, מכה עשירית מראה הקב"ה לפרעה זאת היתה המכה שהכניעה אותו לחלוטין שהוא משגיח ויודע כל אדם מאיזה טיפה נברא אפי' שזה נעשה בחשיכה וכל בכורי מצרים מבכור השפחה מבכור העבד עד הבכור שיושב על כסא פרעה כולם בחצות הלילה חלע אחד ז"א רק מי שיודע את רגע היצירה של כל אדם ואדם, מי יודע מה נעשה בחדרי חדרים עשר מכות עד שפרעה יוצא עם פיז'מה באמצע הלילה הוא אומר קומו צאו מתוך עמי ואל תשכחו גם לתת לי מי שברך. בסוף הוא גם ביקש מי שברך
צווי שאילת הכלים מהמצרים
מקטע 27 : (01:01)
וגם זה לא עזר לו, הקב"ה פיתה אותו ואמר שעמ"י ישאילו מהמצרים כלים, לא יקחו היו יכולים לקחת תביא והיה נותן לו רועדים המצרים, לא תשאילו ותגידו שלושה ימים בשביל שיגידו אחרי שלושה ימים הם לא חוזרים בטח גנבו, גנבו אחריהם לאן? לים, משכו אותם למה? שיגעו לים שיטביע אותם ה' בים מידה כנגד מידה אתם הטבעתם את הבנים שלי ביאור אתם אמרתם כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו, באו באו, בא בא א' בואי לג' בואי ד' בואו בואו וההוא זה פשוט היה בשיטת הפלקצומציות וכולם טבעו בים,
40 שנות נס במדבר סיני
מקטע 28 : (02:15)
עכשיו רגע ארבעים שנה עם שלם מליונים עם גויים, יורד להם מן מהשמים אין קניון הזהב אין היפרשוק ואין קיוסק, גם אין שקם, איך מפרנסים מליונים כל יום אין טיטולים ואין מטרנה אין שום דבר, איך מנהלים תינוקות אין סככות אין כלום מדבר צחיח עקרבים נחשים חיות, איך? שבעה ענני כבוד מכסים אותם מיזוג אויר, מן יורד, מים בארה של מרים מה זה בארה? סלע מתגלגלת ארבעים שנה משקה מליונים כל יום מתרחצים במים האלה כל יום וזה מספיק לארבעים שנה, הכנרת תראו איך התמעטה נהייתה אי. מתוך החדשות: עד כמה הכינרת הגיעה למפלס הנמוך ביותר בתולדותיה אפשר ללמוד כאן מול קיבוץ מעגן. עד לפני כמה חודשים כדי להגיע לאי הקטן הזה שנוצר בתוך הכינרת היו צריכים להסתייע בסירה. הבוקר מספיקה לכך הליכה רגלית של כמה דקות. הרב: אנחנו כבר שותים את המים הדלוחים כי הורידו לנו את הקו האדום עוד מטר עוד מטר כנרת שלמה לא מספיקה לכמה מליונים לא מספיקה הנה הולכת ונגמרת ופה סלע כמה אתה יכול להכניס מים בסלע? כמה פעמים כנרת נכנס בפנים, זה מליונים רואים מליונים מבקשים שלו, שלו מגיע, ענני כבוד ענן הולך לפניהם, ענן של אש מאחורה להאיר להם מה זה ארבעים שנה עם שלם עם גויים מתנהלים בניסים יום יום בהבטחה כי תבואו אל הארץ ונטעתם כל עץ מאכל הבטחות זה היה? בטח היה הכל היה,
מנין שהתורה לא הומצאה?
מקטע 29 : (06:22)
עכשיו אני שואל אתכם שאלה העם הזה יוצא ממצרים מקבל ספר תורה אפשר לעבוד עליו? א"א למה א"א לעבוד עליו כי בספר כת' כשהם פותחים אנוכי ה' אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מי שקורא את זה אם הוא לא יצא ממצרים הספר הזה שקר נכון זורק אותו מה אתה רוצה לחייב אותי תרי"ג מצוות על שקר לא הוצאת אותי ולא הייתי במצרים בכלל, פותחים עוד כמה דפים כת' שהיו עשר מכות עם התאור המדויק, היה או לא היה? בטח היה אם לא היו זורקים את הספר, היה מן? כת', היה מן היה סלע? היה סלע, מה שכתוב היה גם מה שלא היה עדין כתוב והיה אז עם שלם לא מחזיק ספר סתם, כת' פה בספר עיניכם הרואות ולא זר אזניכם השומעות ולא אחר, זה לא אני עכשיו 3000 שנה קבלתי ספר ממישהו, לא, זה הנוכחים באותו מעמד מליונים קבלו את זה אז חוקר משטרה שהתוכח איתי אמר כן אבל כל מה שכת' פה זה שכתב הוא כתב שהיה מאיפה אני יודע שהיה אמרתי לו יפה שאלה יפה, בא נעזוב את הספר אשאל אותך שאלה אני תגיד לי אתה מכיר קצת את חגי ישראל אמר לי כן אמרתי לו תגיד לו השנה צריך להיות חג פסח אתה יודע לזכר מה חג פסח אמר לי כן יציאת מצרים אמרתי לו יפה חג שבועות לזכר מה? אמר לי מתן תורה אמרתי לו יפה מאד אני רואה שאתה למדת טוב שאלה חזקה עכשיו אני שואל אותך האם שנה שעברה היו החגים האלה כן או לא אמר לי היו, אמרתי לו שאלה שניה קצת יותר קשה שים לב ריכוז האם לפני שנתים היו או לא היו אמר לי היו, אמרתי לו שאלה שלישית מתוחכמת לפני שלוש שנים היו או לא היו אמר לי היו, אמרתי לו שאלה שתפיל אותך ארבע שנים היו או לא היו אמר לי נודניק כל שנה יש, אמרתי לו מתי התחילו אמר ביציאת מצרים אמרתי לו ישמעו אזניך מה שפיך מדבר המרחק המרחק בין הפה לאוזן רק שיבר תשמע מה שאתה אומר, מה אתה אומר כל שנה עושים זכר למה שהיה לא עושים זכר למה שלא היה אז כל שנה זכר אז היה או לא היה זה בלי הספר זה בלי הספר היה או לא היה? אסבנענו אמר היה אמרתי לו עכשיו אני אסביר לך עוד דבר, יש כאלה היום בעולם שמכחישים את השואה אומרים לא היתה שואה, שני היסטוריונים גרמנים אחד אמריקאי אומרים לא היה. זה בדיה יהודית לא היה לא היה. קריין: מספרם של היהודים שנהרגו בידי הנאצים, לדברי זונדל ושאר המכחישים, לא קרוב אפילו ל- 6 מיליון. זונדל: הייתי נוקב במספר נמוך יותר בסדר גודל של 300,000. מראיין: זה הכול? זונדל: כן. מראיין: ומה גרם למותם? זונדל: מחלות, טיפול לא טוב, ניסויים רפואיים שבוצעו בהם, עבודת יתר... מראיין: איש לא הומת בגזים? זונדל: לא. מראיין: אך אם מתו רק 300,000 יהודים, מה קרה לשאר 6 המיליון שנעלמו אחרי המלחמה? לדברי זונדל, הם הועברו בחשאי לברה"מ, לישראל ולארה"ב. זונדל: בלי שום רישומים, הותר להם רק להיכנס לארה"ב... מראיין: והכל מוסתר מעיניהם של תושבי ארה"ב? זונדל: בנתיים כן. מראיין: וכל העדויות ששמענו לאורך השנים מפיהם של אלפי ניצולים, שסיפרו על מחנות מוות, יחידות חיסול, המתה בגזים, כל אלה הם בדיה? זונדל: אלו שמועות, וכמו כל שמועה אחרת הן התפשטו ככל שיותר ויותר אנשים הרוויחו מן השמועות האלה. מראיין: אם כך, כולנו נלכדנו במעשה גדול של רמאות והונאה. זונדל: הונאה, הונאה גדולה. מראיין: שבוצעה בידי מה שאתה מכנה הלובי של השואה. זונדל: הלובי של השואה. מראיין: מי מרווחים מהלובי הזה? זונדל: ישראל הרוויחה ממנו רבות, משום שמתוך התקציב שלה עד לא מכבר, בשנות ה- 80 כ- 30, 40 אחוזים מומנו מכספי "אשמה" של גרמניה. מראיין: לא היו תאי גזים? זונדל: לא להשמדת אנשים, רק נגד כינים. מראיין: לא הייתה השמדה? היינריך הימלר לא היה אחראי להשמדתו של איש? זונדל: לא! הרב: עוד שני דורות שלושה רבים מהעולם יכחישו עוד עשרה דורות רק אנחנו נגיד שהיה ואז יבואו יגידו לנו מה אתה מדבר כל העולם שקרן איך נוכיח, איך נוכיח שהם צודקים איך נוכיח שהיתה שואה, מה תראה? תיעוד? אני אכתוב לך תיעוד, מה תראה סרטים אני אצור אותם בעצמם היום תמונות? אני אצלם היום תמונות מה שאתה רוצה אני אעשה עושים סרטים על השואה היום? עושים, מה הבעיה? לבנות כבשנים נבנה איך תוכיח שהיה אין עברו עשר דורות איך תוכיח? יום השואה אם מליונים בעולם יהודים קבעו יום אחד להתיחד עם זכרם של החללים יבוא העולם ויכחיש אנחנו נזכיר לא נשכח ולא נסלח יום אחד בשנה זכרון לעולם בתוספת אנדרטאות בתוספת יד ושם בתוספת זה, זה רק תוספת זה לא ההוכחה, ההוכחה החזקה מליונים בלי הפסקה כל שנה, אם זה הוכחה טובה ואין טובה ממנה, שלנו עוד יותר טובה אנחנו לא זוכרים יציאת מצרים פעם בשנה לא אנחנו זוכרים כל יום בשנה חייבים לזכור כל יום בשנה ולא כל יום כמה פעמים ביום
חובת זכירת יציאת מצרים
מקטע 30 : (01:53)
(כדי להבין היטב יש לראות את המקטע הקודם על הוכחה לקיום השואה) אם זה הוכחה טובה ואין טובה ממנה, שלנו עוד יותר טובה אנחנו לא זוכרים יציאת מצרים פעם בשנה לא אנחנו זוכרים כל יום בשנה חייבים לזכור כל יום בשנה ולא כל יום כמה פעמים ביום לדוג' בכל בתי היהודים יש מזוזה זכר ליציאת מצרים שה' פסח על בתי היהודים איך שאתה נכנס ויוצא נכנס ויוצא המזוזה מזכירה לך יציאת מצרים, אתה אומר קריאת שמע פעמים ביום מה אתה מזכיר שם? יציאת מצרים מתפלל שלוש תפילות ביום מה מזכירים? יציאת מצרים, מברך ברכת המזון מה מזכיר? יציאת מצרים עושה קידוש יציאת מצרים, אתה לא זז בלי יציאת מצרים ביום כמה פעמים ביום יציאת מצרים תפילין יציאת מצרים כל הזמן יציאת מצרים למה? כי פה נוצר העם ביציאת מצרים, פה קבלנו את התורה יציאת מצרים ז"א זה חיוב לזכור אחד מעשר זכירות שחייב כל יהודי לזכור בכל יום יציאת מצרים, איך אפשר להכחיש דבר כזה שהיה? ורק אנחנו אומרים? העולם כולו אומר יציאת מצרים הארכיאולוגיה מוכיחה שהיה יציאת מצרים, התחריטים והתבליטים והמבנים וההיסטוריה העולמית אז איך יכול להיות שפה בא"י לא מכירים, איך? אלא מה? בסוף נצטרך להיות יהודים דתיים שומרים תורה ומצוות זה לא מתאים פה קבור הכלב האו האו פה קבור הכלב, כן מה
מדוע נענשים היהודים יותר מהגוים?
מקטע 31 : (01:59)
השאלה שלך? שואל: רציתי לשאול הבריאה עשתה אותנו היא עשתה גם את הגויים? הרב: כן שואל: הגויים לא מקימים את המצוות שלנו למה להם אין אינתיפאדה? הרב: נכון הבריאה יצרה אותנו גם את הגויים הם לא חייבים במצוות שלנו למה להם אין אינתיפאדה? קודם כל לשיטתם הם כבר 52 שנה באינתיפאדה, מה פרוש? הם לא מקבלים כלום לטענתם, אז הם חיים במצוקה בזה בזה בזה בזה זה בשבילם אינתיפאדה, זה שהוא אחרי חמישים שנה זורק עליך כמה אבנים זה רק להזכיר לך שהוא באינתיפאדה זה שיטתם, הבנת? עכשיו למה הקב"ה עונש אותנו יותר מהגויים אני אגיד לך למה כי אתה הבן שלו, על הבן שלו הוא מקפיד יותר, אני רואה את הבן שלי עושה משהו לא בסדר אני מצווה לחנך אותו, אני רואה את הבן של השכן בסדר אם אני אראה את השכן אני אגיד לו תשמע הבן שלך התנהג לא יפה תשים לב, זה הכל לא אגע בו לא אגיד לו כלום אני לא בעלים עליו, הבן שלי אני חייב הוא הכבוד שלי אני צריך לדאוג, הקב"ה אמר בנים אתם לה' אלוקיכם, נכנסנו בברית עם הקב"ה, קבלנו את התורה מרצון מרצון רצינו התחתנו זה מחייב, עכשיו אתה מפר את החוזה אתה צריך לשלם לפי מה שכתוב בתנאי החוזה, עשית חוזה שכירות כת' שאם תשלם בזמן והכל פה ושם הכל בסדר אין כלום חיוכים ימשיכו עד הסוף אבל אם אתה מתחיל לזיף אתה לא משלם זה לא משלם זה יתחילו להגיע אליך אתה מבין דו"חות יתחילו להגיע אליך קנסות יתחילו להגיע אליך כל מיני בעיות בתי משפט הכל תחזור בך תשלם כראוי בסדר הכל תקף אבל אם אתה עוקר את התנאים של החוזה אז החוזה חל עליך
עשרת הנסים שהיו בבית המקדש
מקטע 32 : (00:52)
עמ"י כל זמן שהיה בסדר עם הקב"ה אז היה לו 410 שנים ועוד 420 שנה בתי מקדש היה ניסים גלויים בביהמ"ק מתוך הכתוביות המופיעות ברקע דברי הרב- עשרה נסים נעשו לאבותינו בבית המקדש א. לא הפילה אשה מריח הקודש ב. ולא הסריח בשר הקודש לעולם ג. ולא נראה זבוב בבית המטבחיים ד. ולא ארע קרי לכהן גדול ביום הכפורים ה. ולא כיבו גשמים אש של עצי המערכה ו. ולא נצחה הרוח את עמוד העשן ז. ולא נמצא פסול בעומר ובשתי הלחם ובלחם הפנים ח. עומדים צפופים ומשתחוים רווחים ט. ולא הזיק נחש ועקרב בירושלים מעולם. י. ולא אמר אדם לחברו צר לי המקום שאלין בירושלים משנה מסכת אבות פרק ה דברי הרב: עשרה ניסים נעשו בביהמ"ק כל העולם ראה שוב פעם 410 שנים כל העולם עשרה ניסים אש, עשן המערכה היה עולה מביהמ"ק מעולם לא הכריע אותו הרוח עשן עולה תאר לך אחד מעשן סיגריה והעשן אצלו עולה ככה למעלה ישר, אתה שם וינטלטור ישר, מה היו אומרים מכשף זה ז"א עשן המערכה 410 שנה עולה ככה הרוח לא הכריעה אותו אתה יודע איזה נס גלוי גם מי שלא נכנס לביהמ"ק ראה את זה מבחוץ, עשרה ניסים נעשו שם,
טעמו של המן
מקטע 33 : (00:49)
עמ"י זכה לתקופות נפלאות כשהוא היה נפלא אבל הקב"ה אמר אני גם אפלא אפליא בך מכות אם לא תהיה בסדר וקשות עם תאורים מזויעים בפרשת כי תבוא בחוקותי והאזינו וברכות מפליגות מה שאין בכלל בכל העולם כולו כמו שהיינו בזמן המדבר ג"ע בעולם הזה ג"ע אתה יודע מה זה לא לעבוד לא לטרוח לא כלום יורד לך מן מה שאתה רוצה לטעום בו אתה טועם לשם יחוד קודשא בריך הוא... אני רוצה לטעום פה תפוח, תפוח, בננה בננה, מה שאתה רוצה, מליונים, לא אחד, לא יום אחד ארבעים שנה
תהליך הגיור ועולמו הבא של הגוי
מקטע 34 : (01:54)
שואל: הוא גם ברא את הגויים הרב: איך? שואל: הוא גם ברא את הגויים הרב: נכון, אז מה? שואל: הוא אבא גם שלהם הרב: נכון לכן הם חייבים בשבע מצוות בני נח כמו שהיינו מחויבים גם אנחנו לפני שקבלנו את התורה שואל: הם לא מקימים אותם הרב: מי שלא מקיים אז אין לו חלק לעולם הבא והוא זוכה לגיהנום הבנת? ואם אתה רוצה לעשות שבע מצוות וזה יספיק לך אתה לא יכול בתור יהודי אבל נגיד אם היית גוי והיית מאה אחוז ומקיים שבע מצוות אתה היית נקרא חסיד אומות העולם והיה לך חלק לעולם הבא אבל חלק לעולם הבא של שבע מצוות לא של תרי"ג גם לא של בן, זה ההבדל אבל ניתנה אפשרות לאומות העולם אם הם רוצים והם לא חייבים להתגייר מה זה להתגייר להכנס תחת כנפי השכינה כי הם יצאו ממנה, הצאצאים הם ג"כ מאברהם ומיצחק כן מעשו וישמעאל, הם רוצים לחזור? אין בעיה, שיוכיחו שהם רוצים לחזור, עמ"י בשביל לקבל את התורה היה צריך להיות 210 שנים בעבדות בשביל לזכות לקבל את התורה בעבדות 210 שנים עבדות, גוי שרוצה להתגייר רוצה שצ'יק צ'ק יסדרו לו את זה צ'יק צ'ק אז מענים אותו שלוש שנים נכון זה עינוי עינוי וזה מכוון כי רוצים לבדוק שהוא באמת רוצה אבל מה זה שלוש שנים מול 210 שנה וכשהוא זוכה להיות גר וגר צדק באמת לא אולסי פרי גר צדק אז אנחנו מצווים באהבתו בכפלים מיהודי, יש מצוה לאהוב ישראל ויש עוד מצוה אחת ואהבתם את הגר עוד מצוה לאהוב את הגר ואנחנו מזכירים אותו כל יום בתפילת שמונה עשרה בתפילה ועל גרי הצדק צדיקים חסידים ועל גרי הצדק, הבנת? כן הוא רוצה לשאול
גזרת העבדות לישראל במצרים
מקטע 35 : (05:01)
שואל: רציתי לשאול למה הם היו צריכים להיות 210 שנה בעבדות כן? למה הוא לא פנה לעם אחר למה הוא לא העביד עם אחר בפרך? מה הוא נותן לי תנאים? מה הולך פה? 210 שנה אני עבד והוא בא אלי ונותן לההוא סימנים וסימנים בינתיים כמה דורות שמה נשפכים ונהרגים ומתים ילדים קטנים הרב: נראה לי שאתה זעלן כאילו יצאת אתמול משם שואל: סליחה אני זעלן ועוד איך זעלן, למה אני צריך להיות על תנאי 210 שנה עבד בבית סוהר לאכול... שיבוא אלי פתאום איזה מישהו מלמעלה ויגיד לי אדוני בא אתה רוצה לא להיות עבד תלך במדבר 40 שנה בסימנים בסימנים מה אני צריך את כל זה? היה הולך לקלינטון לוקח את האמריקאים ולא אותי הרב: הו, אתה צודק קודם כל אתה צריך להבין שואל: בלי בדיחות הרב: בטח בלי אני יודע ראיתי אותך שלא חייכת אפי' פעם אחת מאז שהתחלתי את הערב שואל: נכון למה אני כועס הרב: אני יודע ראיתי, לכן אמרתי שנראה כאילו יצאת אתמול מהמאתים ועשר שואל: נכון מה זה אבות אבותנו הרב: נכון, נכון בסדר, עכשיו אני אסביר לך שואל: סימנים הרב: סימנים וסימונים בסוף שואל: למה אני צריך הרב: אני אסביר לך שואל: עבד 210 שנה הרב: שמעתי, אתה מדבר למה אני צריך כאילו היית, אבות אבותיך היו, אתה זכית ואתה על הזכיה עוד כועס שואל: אני יצאתי החוצה הרב: עכשיו אני אסביר לך שואל: בשביל זה יצאתי החוצה הרב: עכשיו אני אסביר לך קודם כל הקב"ה לא חייב לך הסבר שואל: אתה חייב לי הסבר הרב: אני אני נכון. אבל הוא היה יכול להשאיר אותך 2100 שנה עבד שואל: הייתי מעדיף הרב: הו, היית מעדיף אז למה אתה מתלונן שואל: הייתי באמריקה הרב: אתה יכול גם היום לסוע לאמריקה שואל: תן לי תשובה הרב: אני אתן לך תשובה אבל אתה צריך להבין דבר אחד קודם כל מאתים ועשר שנה זה חיני חינם למה שואל: עבד בחינם? הרב: כן כי היו צריכים להיות 400 שנה, אברהם אבינו שואל: עשה לי טובה הרב: בטח עשיתי לך הנחה לא רק טובה 190 שנה חסכתי לך, אברהם אבינו נאמר לו כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם 400 שנה אתה יודע למה? שואל: לא הרב: אני אפחיד אותך עכשיו שואל: בגלל זה אני לא אוהב לשמוע את הקלטות שלך הרב: אני יודע בשביל זה באת לפה לראות את זה. עכשיו וכשראיתי אותך התחלתי להצחיק מהתחלת הערב, שתשתחרר, השתחררת שאלת בסוף, אני אגיד לך עכשיו הנקודה היא פשוטה שאל אברהם אבינו את הקב"ה, ארבע מילים שאלה ארבע מילים, על כל מילה שהוא שאל לא במקום קיבל מאה שנה עונש, אתה אמרת הרבה יותר מילים אני לא רוצה להגיד אבל הוא אמר לו ככה במה אדע כי אירשנה, אמר לו הא, במה אדע, ידוע תדע כי גר יהיה זרעך בארץ לא להם ועבדום ועינו אותם 400 שנה אבל תדע לך עוד דבר ואחרי כן יצאו ברכוש גדול זה אני מבטיח לך, על העבדות הם יצאו בעשירות גדולה מאד, כת' שכל יהודי יצא עם עשרות חמורים מלאים בזהב וכסף, עכשיו אתה צריך להבין עמ"י לא עבר סתם את העונש זה לא עונש זה היה חישול א"א לקבל תורה במצב שאדם בא בבחינת וישמן ישורון כי וישמן ישורון ישר בא אחרי זה ויבעט, אם לא אדם יכוף את יצרו ואת חומריותו לא יוכל לזכות לקבל את התורה ולפחות לפחות הדור הראשון אתה רואה שהם בקשו אפי' אבטיחים שומים בצלים לחזור בשביל דברים כאלה, העולם לא הכיר רוחניות, העולם לא הכיר מושג שקוראים לו רוחניות חוץ מצדיקים בודדים בכל דור ודור, היה צריך להכין את העולם לדבר כזה, רוחניות זה לא דבר שאדם יכול לקלוט אם אין לו רקע, אז קודם כל אפסיות הגוף, שעבוד של החומר להראות שאין בזה שום דבר, אח"כ לקבל את האור הגדול הרוחני ואח"כ לראות שעם אור רוחני אפשר לזכות בכל הגשמיות בקלי קלות לא ניתנה תורה אלא לאוכלי המן
לא ניתנה תורה אלא לאוכלי המן
מקטע 36 : (01:31)
לא ניתנה תורה אלא לאוכלי המן ז"א אתה יכול לחיות בבטחון בה' לא לדאוג לפרנסה בכלל, כל יום יהיה לך אוכל מחדש לא אתה גם לא תשאיר למחר כי הוא ירום תולעים אתה תלמד ארבעים שנה, תרגילי בטחון ארבעים שנה כל יום יגמר האוכל, יתליע אבל אתה תדע מחר יהיה חדש, תאמין, תתחיל להאמין תתרגל ארבעים שנה היה צריך יום שישי אומר הקב"ה והכינו את אשר יביאו, ביום שישי אל תאסוף ליומים לא, ביום שישי יהיה לך ליומים אל תאסוף יומים, אל תלך יום שישי שבת מנוחה אני קובע שבת מנוחה לא עובדים מה יהיה מה נאכל אל תדאג, יום שישי תקבל כפול, ככה זה רשעים המן היה יוצא רחוק מאד היו צריכים להביא אותו צדיקים היה נופל להם פתח הדלת פותח את הדלת שואב את זה נכנס לבפנים, רשע לא היה אוכל לפעמים יומים למה פדיחה רואים אותו הולך להביא את זה יודעים הוא רשע, עשה עבירה בלילה, אתה מבין? הנהגה כזאת חיבים שהחומר יתבטל חיבים אם לא יעבדו על החומר שיתבטל א"א לזכות לתורה אדם מתוך שפע לא יכול "ורם לבבך ושכחת את ה' אלוקיך"
הבצורת אליהו ונביאי הבעל
מקטע 37 : (02:41)
אליהו בהר הכרמל רוצה להוכיח לעמ"י שהיו משועבדים לבעל ורודפים אחרי הבעל אומר להם "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים" אם ה' הוא האלוקים לכו אחריו, אם הבעל לכו אחריו אבל לא גם וגם או אתה דתי אמיתי או אתה חילוני כופר, אין גם וגם ואז הוא עשה את המעשה בהר הכרמל נביאי הבעל הם הקריבו קרבן רקדו צעקו כריט לא יצא שום דבר, אמר להם לא אולי הוא ישן אולי הוא עסוק טלפונים זה לא שומע יכול להיות אבל אמר להם טיים איז אובר עכשיו אני, עכשיו אני אמר ה' ענני ה' ענני ירדה אש תיק תק כולם ראו אבל לפני כן כת' שלוש שנים הבטיח אליהו לאחאב לא יהיה גשם ומטר רק לפי דברי, אין, מהרגע לא יהיה גשם שלוש שנים, התחילו למות בהמות בני אדם הכל אין אין רעב אין אין שלוש שנים ובתום השלוש שנים שאחאב כבר יצא מגדרו והוא מחפש אותו בכל העולם כולו תביאו לי רק את אליהו וכשהוא פגש אותו הוא אמר לו עוכר ישראל אליהו אומר לו נפגש בהר הכרמל, תבוא אתה עם הנביאים שלך אני אבוא ובא נראה לעם אתה צודק תעשו לי מה שאתה רוצים, אני צודק תראו מה אני אעשה לכם ואז הוא עושה את המעשה שואלים כל החכמים למה אליהו הנביא היה צריך לעשות דבר כזה שלוש שנים להרעיב את כל העם אפי' ימותו אנשים לא יהיה משקאות הבקר ימות הכל ובסוף... תעשה ביום הראשון תגיד לו בא עכשיו אתה גבר? תעלה להר, תעשה, לא, אם היו עולים להר מתוך שביעה בטן נפוחה והוא היה עושה את זה היו אומרים לו עזוב תרגילים כאלה אכלנו אותה בשכונה כל עמ"י עושה ככה אבל אחרי שב"א ג'אוור שלוש שנים לא אכל לא שתה והוא רואה את האמת בעינים אלה לא נתנו לי לאכול המכריטים האלה איזבל היא עשתה את הכל היא ונביאי הבעל, או אז אדם מבין כשהוא מרגיש את זה בקישקע כשהוא מרגיש בגוף קל לו להבין אבל אם הוא שבע הוא בועט,
הקשר בין שביעה לתשובה
מקטע 38 : (02:22)
השמרו לכם פן יפתה לבבכם כת' "ואכלת ושבעת השמרו לכם פן יפתה" למה אחרי ואכלת ושבעת השמרו לכם? למה אחרי ואכלת ושבעת הישמרו לכם? כי תמיד אחרי שביעה יש בעיה - והשתחויתם, ז"א אדם אם לא יכניע את החומר וזה לימוד לכל העולם כולו לא יקבל לעולם את האמת, הוא שבע, למה ברמת אביב ג' לא רוצים לשמוע מדברי תורה אתה יודע למה? שבעים, מה חסר לי? למה אני צריך לחזור בתשובה מה רע לי? מתי מבקשים את הקב"ה? פתאום מישהו לוקה במחלה, פתאום מישהו פתאום מחפשים איזה רבנים פתאום ככה ככה אתמול קבלתי טלפון מאחד השחקנים המפורסמים בארץ תעשה לי טובה שמעתי שיש לך קשר עם הרב פירר, יש לנו ב"א בעיות חמורות בעינים הולך להתעוור תיצור לי קשר, מה קרה הרב פירר? אין פרופסורים לעינים? אין זה מה קרה? אין ברירה הם צריכים את הדתיים לפעמים אין ברירה, כמה תור יש אצל רבנים בב"ב שעומדים שמה אין ברירה אבל מה קשור לרבנים איך זה קשור לרבנים? לך לפרופ' לך לד"ר, סע לחו"ל מה אתה בא לרב? יושב אדם ואצלנו הוא צדיק אבל מי שיראה הוא אדם זקן עם זקן גדול והכל יושב נותן ברכות נותן ברכות נותן ברכות כולם הולכים מה מה זה מה זה מה זה מה זה? לפני שהיו צריכים מה אמרו? אלילות אלילות אלילות, פנאטים פנאטים, קורה לו משהו הוא ג'אוה הוא בא עומד בתור כן כן סדר לי כבודו יתן זה כן ככה כמה כמה כמה צריך לשלם? לא לא זה בחינם לא משלמים, מה אתה אומר פש.. איזה צדיק איזה עניו איזה בית פשוט, איזה בית פשוט, נו אתה הולך להחליף את הרהיטים עכשיו? לא, הוא יחליף את הרהיטים, הוא מעריך את ההוא שההוא עני תפרן הכל עם זקן יופי מקבל ברכות על הכיפאק, ככה זה עיוני, הקב"ה מראה לעולם כולו תורה יהדות נקנים ביסורים, א"א לבוא ככה וזה אין דבר כזה צריך לעמוד במבחן צריך להיות מוכן לזה, ואני אראה לך דוג' עכשיו דוג', אתה רוצה עוד שאלה אני מבין
האם הרב פוסל את המדע?
מקטע 39 : (00:32)
שואל: כן לגבי המדע אם אפשר הרב: כן בבקשה שואל: לפי מה שהבנתי מדבריך שאתה פוסל את המדע הרב: חלילה, הזכרתי את זה גם קודם בתחום המדע אמרתי אני מפרגן להם בכל תחום שהם בקיאים בו אני נזקק להם מסתייע בהם וכל מה שאני עושה ומפיץ יהדות זה בזכותם אם לא היה מדענים יפנים אמריקאים איך הייתי מפיץ קלטות איך היה לי מפעלים לטייפ לוידיאו הכל איך הייתי עושה אינטרנט הכל
טענה: הרפואה מקטינה תמותה ולא הדת
מקטע 40 : (02:05)
שואל: ידוע, ידוע שבתימן לא רק בתימן ולא רק לפני חמישים שנה ומאה שנה לא היה בית שלא מת שמה איזה ילד בן שלוש וגם שלוש ילדים בבית הרב: נכון, אני מסכים היה מגיפות, נכון שואל: גם ממחלות משפעת מנזלת הרב: נכון, תודה לאלו שהמציאו את הנסיובים שואל: מה קרה בחמישים שנה האחרונות בזכות המדע יש זריקה משולשת הרב: נכון, ב"ה אני מודה להם, מודה שואל: אז למה זה לא היה לפני 3000 שנה? הרב: אני אגיד לך למה כי לפני 3000 שנה לא היה יתושים ממיתים שואל: היו מתים הרבה יותר הרב: אבל לא מיתושים שואל: היו תמותה הרב: אבל לא מיתושים שואל: סליחה התמותה היתה הרבה יותר גדולה הרב: אתה כנראה לא מבין דבר אחד שואל: אני מדבר כרגע על הרב: שמעתי את השאלה שלך ואני עונה לך, אתה צריך להבין דבר אחד פעם אדם היה חולה היה הולך לנביא לא לרופא שואל: הוא היה מת הרב: לא לא היה מת לא היה מת לא היו מתים ככה כמו שאתה חושב היה הולך לנביא אצלנו בעם היהודי היה הולך לנביא כשירדו הדורות לא היו כבר נביאים היו משתמשים ברוה"ק, ירד היו משתמשים בבת קול, בת קול, אורים ותומים של הכהן ירד ירד ככה לאט לאט התחילו לרדת עד שהתחילו להשתמש ברופאים זה כבר היה ירידת הדורות כבר ירידה תקשיב היה שקערורות ירקרקות נגעים בקיר היו יודעים מי טמא מי לא היו עושים, ירדו הדורות נזקקו לרופא והתורה אומרת ורפא ירפא מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות התורה אומרת שצריך רופא ברור, אבל זה כבר ירידת הדורות, עכשיו אתה צריך להבין דבר אחד, תמותה לא נגרמת סתם, מה פרוש אין מחלות סתם, אין דבר כזה שאדם מת בלי חטא, אין דבר כזה מיתה בלא חטא, אין דבר כזה כלל וכלל הכל הולך לפי חטאים ועוונות של אדם, |
"אין ערוד ממית החטא ממית"
מקטע 41 : (02:31)
עוד דבר הגמ' מספרת על ר' חנינה בן דוסא שהודיעו לו תלמידיו שיש ערוד בדרך נחש א"א להגיע לבית המדרש אמר הראוני את מקומו, הראו לו את המקום הלך לשם חלץ את סנדלו שם את רגלו בתוך החור של הנחש, הנחש יצא והכיש את רגלו והנחש מת, לקח את הנחש עליו והלך תלמידיו אמרו לו עד כדי כך רבינו אמר להם ללמדכם שאין הערוד ממית אלא החטא ממית, מי שיש בו חטא שולחים לו את הערוד שולחים לו את היתוש שולחים לו את העקרב, להקב"ה יש הרבה שלוחים, הרבה שלוחים למקום שולחים לו מחלה כזאת או כזאת אומר הקב"ה אתה לא רוצה מחלות? הנה אני אומר לך איך תהיה בלי מחלות "ויאמר אם שמוע תשמע בקול ה' אלוקיך והישר בעיניו תעשה והאזנת למצוותיו ושמרת כל חוקיו כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה', אני ה' רופאך, אני ה' רופאך, "אני מחצתי ואני ארפא ואין מידי מציל" גם נהג אמבולנס יכול למות מתאונת דרכים בדרך, ז"א ואם כבר הסתבכת במחלה ואתה חוזר בתשובה אומר הקב"ה אין בעיה והסיר ה' ממך כל חולי, אין לו בעיה להקב"ה אבל זה הולך לפי חשבון לכל אדם לא פוקסים לא מגיפה ומחלות, במגיפה מתים חלק וחלק לא, למה החלק הזה לא והחלק הזה כן? לא פוקסים, לא פוקסים, אין אבנים סתם, אין, הכל לפי מה שמגיע לאדם על המילי מילי מילי גרם, אם הקב"ה יכול לעשות לך שלוש מיליארד בתוך מטר שמונים ארבעים ושש פעם בתוך תא אחד בתוך מאה בליון בלי להתבלבל הוא גם יודע למי לשלוח בדיוק, אם הוא יודע בחצות להכות את כל בכורי מצרים הוא יודע גם איזה יתוש יגיע למי, הכל בחשבון, לכן צריך לדעת נכון הקב"ה נתן שכל לאדם תובנה, הוא הולך ממציא נסיובים הכל, אין בעיה תשתמש, כמו שאני יכול לקחת עכשיו בית לבנות פעם היינו צריכים סוכות פעם היה מערות, נכון השתכללנו קצת אז מה? אז מה? אז זה אומר שאני כבר פטור מלשים לב למה שהקב"ה דורש ממני? לא.
סבל הצדיקים בהסטוריה
מקטע 42 : (01:47)
שואל: לכן בתימן היו במאה אחוז דתיים וצדיקים כולם. הרב: נכון ביחס למה שאתה מבין הם היו דתיים, ביחס למה שהקב"ה מבין לא. לדוג' ר' מאיר בעל הנס היה יותר צדיק מכל תימן וחכמיה במשך כל הדורות, ר' מאיר בעל הנס כולם יודעים מי הוא היה. ר' מאיר בעל הנס מתו לו שני ילדים בשבת אחת, מה הוא אמר שזה פוקס?! הוא יודע שמידת הדין פגעה בו על דבר... איוב סבל שנים רבות, פוקס? לא הוא היה גילגול של תרח, לכן הוא סבל. לא הולך פוקס. עשרת הרוגי מלכות מתו סתם? לא, הם גילגול של עשרת השבטים שמכרו את יוסף. אין סתם, אין סתם, ר' יוחנן קבר עשרה ילדים אחד אחרי השני, לא נשאר לו אף אחד, סתם? לא סתם, אהרן הכהן אחי אברהם שני בנים שלו נשרפו ביום אחד סתם? לא סתם, אין סתם, אין, יש השגחה לכל אדם ואין אדם נוקף נוקף אצבע עם קוץ לא נוקף אצבע אלא אם כן מכריזים עליו מלמעלה, אין סתם, לכן מה שהמדע המציא אני מודה לו לא בציניות, במאה אחוז אבל בתחומים שהוא לא קשור אליהם בתחומים שהוא לא קשור אליהם שלא ידבר, שיגיד אני לא יודע אני מנסה לבדוק אני אבל אל תיצור אצלנו את האשליה כאילו אתה יודע, בעצם אתה אומר אתה לא יודע רק צריך להבין ממך שאתה מתכוון ככה, תגיד פשוט לא יודע לא בושה, תשאל אותי מדע לא יודע לא יודע זה לא התחום שלי, מה בושה? לא נגר, לא נגר מה חייבים להיות נגר? לא נגר, אני אזמין נגר
ההשגחה הפרטית לה זוכה הרב
מקטע 43 : (02:22)
שואל: מה שמשונה פה שהם הגיעו ארצה, כן שהם הגיעו ארצה מתימן התמותה ירדה, אצלנו בבית שלנו הרב: סליחה לא נכון התמותה ירדה אתה צודק ביחס למגפות אבל התמותה עלתה ביחס לדוג' סוכר לא היה לתימנים עם סוכר היום כל התימנים כמעט סוכרזית, חביבי המצב השתנה, האוכל שם היה שונה פה שונה, שמה כולם היו רזים פה כולם דבים השתנה, השתנה, אין זה משתנה אקלימים ענינים יש בלאגן, אבל צריך להבין דבר אחד זה לא אומר כלום לגבי ההשגחה האלוקית והשכר והעונש של כל אדם, אני אראה לך תכף סרט שתראה איך זה עובד בדיוק, אני אומר לך אני חוזר בתשובה אני הייתי חילוני לפני כן, אמנם באתי מבית מסורתי אבל הייתי חילוני ואני אומר לך אני לא סתם אומר אני בדקתי לא רק בדקתי, אני במבחן כל יום, כל יום אני מול ציבור גדול, מאות אלפים של בני אדם פגשתי עיני עינאק, ואני שואל את השאלות הנוקבות ואני אומר תקשו עלי קושיות ועוד אף אחד לא הצליח אתה מבין להגיד לי דבר שלא היה לי עליו תשובה, למה? כי בדקתי עד הסוף שואל: למה התשובה יכולה להיות גם לא נכונה הרב: לא, היא יכולה להיות כזו שואל: תשובה אבל מי אמר שהיא נכונה? הרב: אני אגיד לך, כי אם אני מוציא מאה שלושים קלטות ושומעים אותם השונאים שלי ומחפשים שמה בכל שורה מה הוא אומר פלילית ענינית וכו' ואי ואי ואי איך היו מחכים לי, עם אלות, אתה מכרט עלינו מה אמרת בקלטת 32 אמרת ככה ככה איפה תראה לי שואל: אמרת שיש לך תשובה לכל דבר מי אמר שהכל נכון? הרב: אמרתי לך, אם לא היה נכון כ"כ הרבה בודקים אין אחד שבודקים אותו כמוני, עוד דבר אתה צריך לדעת אדם שמקבל תואר בי. אי אם אי בהמו, הוא לא בודקים אפי' את העבודה שלו חוץ מהפרופ' שלו שואל: לא את זה אני לא אוהב מה שאתה עושה הרב: זה סתם בשביל החבר'ה שואל: לא אתה לא הרב: בטח שלא, ח"ו שואל: כמה בי אי אי אם עולה? הרב: לא לא בי אי אם אי שואל: לא יפה מה שאתה הרב: לא יפה חלאס די, חזרתי בי אתה רואה אני חוזר בתשובה אני אראה לכם מה זה כוחן של מצוות
פלאי המטפחת סרטון
מקטע 44 : (20:35)
שאני שאני חזרתי בתשובה אז כל מה שהיה כתוב אני בררתי הלכתי לבדוק דבר דבר דבר דבר, אני היום לא צריך אותות לא ניסים לא מופתים לא שום דבר לי ברור שיש בורא עולם לא רק מלימוד לא רק לוגית לא כלום עובדתית, אני נתקל עם הקב"ה כל יום מהבוקר עד הערב, ואני אראה לכם דברים שהרפואה והמדע אמרו לא יתכן ואני אמרתי כן יתכן, לא שאני יותר חכם מהם, פשוט מאד אני יודע מה הקב"ה הבטיח, ואני יודע שהקב"ה מבטיח ומקיים, אז לכן הסתמכתי על מה שהקב"ה אומר ותראו איך זה פועל בע"ה יתברך, בבקשה. ניו יורק, אולמי 'שאטו' ברוקלין. יוני 97 בכבוד, תני לה הנה פה, פה, פה. בבקשה, עוד אחד פה. לברך שהחיינו. האישה (נחמה בן זקן): כבוד הרב, יש לי שאלה. לפני שאני שמה את הכיסוי על הראש. בעלי כנגד לזה, למרות שיש לו כיפה ויש לו ציצית אנחנו שומרים את השבת, אנחנו שומרים את טהרת המשפחה. הוא כנגד זה אני לא יודעת איך להציע לו... היהדות זה דבר נפלא, כוחה של מצוה בארץ רחוקה. ניו יורק, אולמי 'שאטו' ברוקלין. הרב: ובכן, כמה זה חשוב כיסוי ראש לאישה. יהודים יקרים ויהודיות יקרות, דעו לכם שמצוות כיסוי ראש לאישה נשואה, גרושה ואלמנה זה חיוב מן התורה. אישה צריכה לכסות את ראשה כך כתוב בספר במדבר, פרק ה' פסוק 18. בפסוק כתוב "ופרע את ראש האישה", מכאן שבנות ישראל הולכות בכיסוי ראש. יש על זה לימוד גדול שם. ובכל אופן צריך לדעת המצוה הזו מצוה מן התורה כמו שאישה חייבת ביום כיפור לצום, חייבת גם כיסוי בראש. ואם היא שומרת על כיסוי ראש, היא גורמת שתהיה טהרה בבית, עשירות בבית ובניה יהיו גדולים בתורה שנאמר "אשתך כגפן פוריה בירכתי ביתך בניך כשתילי זיתים סביב לשולחנך הנה כי כן יבורך גבר ירא ה' " ז"א הרבה... האישה בראיון: ההרצאה הזיזה אותי בצורה מפליאה. מה שהוא אמר, אין, אין לשנות את מה שהוא אמר. באמת. הוא ענה תשובות לשאלות שכולנו רצינו לדעת, קיבלנו תשובות נכונות. הרב בהרצאה: ואני יודע מעשים, שהפריה ורביה של האישה היו תלויים בכיסוי ראש. לצערנו הרב יש הרבה נשים שהן עקרות, ולא זוכות להביא ילדים. ועד היום כמעט כל מי שפגשתי, נשים שהייתה להן בעיה כזאת, וקיבלו על עצמן טהרת המשפחה, וכיסוי ראש נפקדו לאחר מכן. ואני אראה לכם כרגע קטע מאוד מרגש, שהמעשה הזה היה באחת ההרצאות שלי, מאישה אחת שהייתה שם ולא היה לה כיסוי ראש ותראו מה קרה בסוף הענין. אם אפשר לכבות את האור בבקשה. מתוך הקלטת מכבים מול יוונים: האשה: "אני רוצה שתעשה סיבוב ביפו ותראה יהודיות שלנו שנשואות שם לערבים וחיות בדירות פאר ויש להן עשרה וששה ילדים ואני שנשואה כדת משה וישראל ועושה הכל אין לי ילדים.איך אתה מסביר את זה שאלוהים נותן לה ולי לא? הרב: "היא שואלת שאלה: את גרה ביפו? האשה: "לא אני גרה בחולון!" הרב: היא אומרת יש נשים יהודיות ביפו ר"ל שנשואות לערבים עם ששה ועשרה ילדים שגרות בבנייני פאר ואילו היא גרה בחולון והיא נשואה כדת מה וישראל ואין לה ילדים.את יודעת מה,בואי נעשה עסק: אני בלי נדר מוכן לברך אותך פה לפני כל הציבור והציבור יענה אמן אבל אני מבקש ממך בקשה קלה קשה קלה קשה: אם תהיי מוכנה בעזה"י ללכת בכיסוי ראש שאני אתן לך אני אתפלל עליך שה' יפקוד אותך בזרע של קימא! (האשה בוכה) ובעזרת ה' אני מקווה שיהיה לך ילדים יותר מהערביות כולן! תנו לה לחשוב! אני רק אספר לך סיפור: לפני מספר שנים היה סמינר במלון שורש בדרך לירושלים.בסמינר הזה הייתה רבנית שהזמינה את שלשת אחיותיה עם המשפחות על חשבונה בשביל שיבואו להתחזק ביהדות. בסוף הערב הייתה התחזקות גדולה מאוד עשרות של אנשים שמו שמה ציציות ומספר נשים שמו כסויי ראש. פתאום אומרת הרבנית: כבוד הרב אני מבקשת ממך שתשפיע על אחותי אם היא תשים כיסוי ראש שתי אחיותי הנוספות ילכו בעקבותיה.התחלתי לדבר איתה בקשר לכיסוי ראש שזה מחויב על פי התורה, זה מצווה מן התורה שנאמר: "ופרע את ראש האשה" זה מובא בספר במדבר פרק ה' פסוק 18 שבנות ישראל היו הולכות מכוסות ראש! והתחלתי להסביר לה את המעלות על פי הזוהר הקדוש מצד שני הסברתי מה גודל העוון ללכת בלי כיסוי ראש.השפעתי ודברתי ולא עזר.לא עזר. ניסיתי עוד הפעם להסביר ולא עזר פתאום אומרת לי האחות הרבנית תדע לך שהיא עקרה אין לה ילדים.אמרתי לה "תשמעי, מה את מעדיפה? את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכנה או השכינה?" היא אמרה "השכינה." אמרתי לה: "אל תעשי חשבון לשכנה!" קשה לך לשים כיסוי ראש כי את מתביישת מהחברה.אבל תזכרי,את יכולה להחזיק ילד ביד שיבכה.מוכנה או לא מוכנה? אמרה לא מוכנה! בינתיים כמה נשים התרגשו מאוד והחליטו הם לקבל על עצמן כיסוי ראש ושמו כיסוי ראש.אחרי מספר דקות היא כבר לא יכלה היא פרצה בבכי ניגשה אלי ואמרה אני מוכנה. אמרתי לה בלי נדר ובעזרת השם אם תבטיחי לי שתלכי עם כסוי ראש חצי שנה לא תורידי בע"ה ובלי נדר ה' יזכה אותך לזרע של קימא וכל הציבור ענה אמן חזק! שמה את הכסוי ראש אחרי שבועיים אני נמצא באולם "אליצור" בנתניה בהרצאה. ניגש אלי אדם בסוף ההרצאה אומר לי אתה מכיר אותי? אמרתי לו לא! אומר לי "אני בעלה של ההיא שברכת במלון שורש." אומר הייתי היום במעבדה בקשתי לקבל תשובת דם.מה התוצאות? הייתי מוכן לשלם 1000$ שיגידו לי עכשיו מה התוצאות! לא הסכימו אמרו רק מחר! אני לא יכול להתאפק באתי לפה תברך אותי שיהיה תשובה חיובית! אמרתי לו תראה הברכה כבר נמצאת למעלה ה' יעזור שיהיה בשורות טובות ותודיע לי מחר מה קרה.למחרת בשתיים בצהרים כל החבריה שלי במשרד רואים אותי רוקד לבד! היא נקלטה! ואחרי תשעה חודשים היא ילדה בת והם קראו לה "הודיה". ואחרי שנתיים נולד להם בן. ברוך הוא וברוך שמו.מה הפריד בינם לבין הילד? – מטפחת מבד! זה מה שהפריד.בורא עולם אומר: "אתה רוצה ממני? – אני רוצה ממך! בא,אני אתן לך ניסיון קטן קח דבר קטן ואני אתן לך דבר גדול! אתה מוכן? אם אתה מוכן אם אני מוכן!" " אם תפתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" אומר הקב"ה.את רוצה בע"ה שעוד כמה זמן נפגש ונהיה בברית אם ירצה ה'? כבוד הרבנית תשים לך,כן בע"ה.אם יש עוד נשים צדקניות שרוצות גם כן לזכות במעמד הקדוש הזה יש שעת רצון גדולה עכשיו בשמיים.מי שרוצה לשים פה בעזה"י זה שעת רצון גדולה מאוד בשמיים שתבוא לכאן.תזכרו שעת רצון גדולה! ברכת שהחיינו.... רק רגע יהודים יקרים, היום אנחנו חייבים כולנו לברך, הכח של כולנו גדול מאוד בשמיים. מי שברך... ניו יורק, אולמי 'שאטו' ברוקלין. יוני 97 אישה מוסרת מסר לרב: האישה מפחדת מבעלה. היא מפחדת... האישה בראיון: המצב שבכלל הזיז אותה זה שראיתי את הקלטת שהוא דיבר עם הבחורה ושמעתי איך היא הגיבה. וזה הזיז אותי מאוד. רציתי, אני ממש רציתי, אבל פחדתי. ניו יורק, אולמי 'שאטו' ברוקלין. יוני 97 בכבוד, תני לה הנה פה, פה, פה. בבקשה, עוד אחד פה. לברך שהחיינו. האישה (נחמה בן זקן): כבוד הרב, יש לי שאלה. לפני שאני שמה את הכיסוי על הראש. בעלי כנגד לזה, למרות שיש לו כיפה ויש לו ציצית אנחנו שומרים את השבת, אנחנו שומרים את טהרת המשפחה. הוא כנגד זה אני לא יודעת איך להציע לו. אמא שלי בעלת תשובה. הרב: אני מוכן לבוא לדבר איתו. האישה: תודה. שהחיינו... הרב: אשריך, מהיום את הולכת עם כיסוי ראש עד סוף החיים שלך. אפילו אם חלילה תוגבלי, מן השמיים יודעים שהלב שלך לשים ואת שמה כל ימי חייך. אישה מוסרת מסר לרב: תברך אותה בילדים. הרב: רק רגע, רק רגע, היא צריכה ברכה, אני צריך את כולם לענות. מי שברך... האישה בראיון: זה התרגשות וזה אושר וזה הכל ביחד, וידעתי שאם אני לוקחת, אני לוקחת. אין להוריד, אין לחשוב, בע"ה. כעבור 11 חודשים. בית משפחת בן זקן, ברוקלין. האישה: כשהגעתי הביתה הוא אמר לי כל עוד הסמרטוט על הראש אני לא מדבר איתך. וזה היה יומיים של טרור. אנחנו גרנו מתחת לאותו קורת גג, והוא לא דיבר איתי, פשוט. זה היה מאוד קשה, מאוד, מאוד קשה. והחזקתי את עצמי ואמרתי הרב ידבר עם בעלי ויהיה בסדר. הבעל: הייתי בהלם, אני יודע שהיינו דתיים, אבל התקדמנו לאט וזה הכניס אותנו פתאום להילוך גבוה. לא חשבתי שאנחנו מוכנים לכיסוי ראש, עדיין. אבל ברוך השם, היא התעקשה, ואני, למען האמת, גיליתי שטעיתי. אני לא אוהב לומר שטעיתי, אבל טעיתי. זה קשה לאנשים להודות בטעותם אבל טעיתי. אם לא נתקדם בכל המהירות, לעולם לא נגיע. האישה: הוא כל הזמן אומר לי שאני עקשנית, זה הפעם הראשונה שהוא אומר את עקשנית וכל הכבוד לך. כי אני ממש... אומרים, את עושה צעד ואת חוששת ואת לא יודעת והנה מדובר שנה אחרי ודברים באמת הסתדרו, מכל הכיוונים, כמו שהוא אומר, אם זה עבודה ואם זה הילדים ואם זה ב"ה ההריון. ובעלך פתאום נותן לך מחמאה שאת כל הכבוד לך את עשית את זה ואני גאה בך, אני חושבת שהשלום בית שלנו היום התחזק בזכות זה ואני מאחלת לכל בנות ישראל, זה משהו, זה הרגשה עולמית. חבל על הזמן, באמת חבל הזמן. כמו שאומרים זה ימות המשיח ואנחנו בעזרת ה' נגיע לגאולה וכל משפחה אם תיקח על עצמה משהו אם את לא מכסה את הראש, כסי את הראש. אם את לא מדליקה נרות, תדליקי נרות. אבל תעשי את זה מכל הלב. והקב"ה יעזור לך לכל המצב שאת נמצאת בו. היהדות זה דבר נפלא. צריך לקחת אותו מכל הלב. כוחה של מצוה, בארץ רחוקה. סוף הקטע.
מקבלת כסוי ראש
מקטע 45 : (02:34)
תודה כן, רצית לשאול, בבקשה. כבוד הרב שכנה שלי נמצאת פה מה? שכנה שלי נמצאת כאן וכבר כמה זמן היא קצת שומרת מצוות וכבר כמה זמן בערך לפני חצי שנה אשה צעירה בערך בת שלושים שלושים ומשהו ולפני חצי שנה בערך היא הרגישה לא טוב ומאז היא לא כ"כ מרגישה טוב, עכשיו היא מוכנה לקבל על עצמה מצווה בע"ה, אמרו לה להחליף מזוזות היא החליפה וזה לא עזר מספיק, אם היא עדיין מרגישה עוד בסדר אבל לא הכי טוב אז היא מוכנה לקבל על עצמה מצווה אם הרב יברך אותה באמת שהיא תהיה בריאה ושהכל יסתדר יש לה עוד כמה ענינים גם שלא מסתדרים בענינים של שלום בית ולמשפחה שלה היא נשואה? היא נשואה והיא פה? היא פה איפה פה? מה זה ברמזים בחידות איפה? את מוכנה ללכת עם כיסוי ראש? כן מוכנה, בואי ברכת שהחינו מי שברך...
מותם של תלמידי ר"ע
מקטע 46 : (04:55)
כן ש. כתוב שה' אמר שאתם בנים אלי נכון, עכשיו שנחרב ביהמ"ק הראשון אחרי כמה זמן בית שני נבנה? ת. שבעים שנה ש. שבעים שנה, ולמה בית השלישי של עכשיו אלפים שנה? ככה הוא שונא אותנו ת. שנאת חינם בינינו ש. אבל אלפים שנה? ת. שנאת חינם בינינו ש. רגע, לפני מאתים שנה, לפני מאה שנה ת. שנאת חינם ש. לפני מאה שנה רבותינו ת. שנאת חינם ש. היה להם שנאת חינם? ת. שנאת חינם ש. לא יכול להיות ת. לא יכול להיות, הא? ש. אלפים שנה שנאת חינם? ת. בא בא בא אסביר לך ש. לפני מאה שנה ת. שמעתי, שמעתי ש. איך היו בעיראק? ת. ר' עקיבא היה צדיק גמור היו לו 24 אלף תלמידים כולם תנאים קדושים, ר' עקיבא, כתוב שהתלמידים שלו מתו בין פסח לעצרת תוך שבועות ספורים כל יום למעלה משבע מאות לויות של תנאים קדושים, אתה שומע? עכשיו מה הסיבה? כת' כיון שהיתה עיניהם צרה אלו באלו, מה זה עיניהם צרה אלו באלו? כת' נשארו לו שבעה תלמידים אמר להם ר' עקיבא ראו מעשיהם של הראשונים ואל תעשו כמעשיהם כת' יצאו ומילאו את א"י תורה, ז"א שבעה תלמידים שמעו מה הרב ר' עקיבא מזהיר אותם אל תעשו כמעשה הראשונים אז מה הם עשו? הלכו ומילאו את א"י תורה פרוש הדבר שבעה מלאו את א"י תורה מה היה קורה אם 24 אלף היו יוצאים היו ממלאים את כל העולם תורה, פרושו של דבר עינם צרה אלו באלו, הוא למד תורה שאלו אותו הוא ענה אבל הוא לא יצא החוצה לחפש את הכלל לעשות אותם גם, אתה מבין מה זה? אומר ר' יהונתן אייבשיץ אחד מגדולי ישראל ששנאת חינם זה לא אני שונא את ההוא שהוא חילוני או חילוני שונא אותי שאני דתי לא זה לא שנאה, דוקא בזה ישראל הם טובים בשנאת הגופים לא, צריך עזרה עוזרים גמ"חים גמ"חים, צריך אוכל לחגים אוכל לחגים, לעזור לחולים לחולים יש מלחמה כולם עוזרים, בגופים בגופים מגיע הרגע של מבחן שלנו כולנו ביחד אבל שנאה האמיתית היא שנאה רוחנית, מה זה רוחנית? שאתה יודע שאתה יכול להציל את החבר שלך ואתה לא מציל לא גופנית רוחנית, אני יכול לבוא להשפיע עליך מה זה להשפיע עליך? להגיד לך מה שאמרתי הערב, להגיד לך כמה דברי תורה לענות לך על כמה שאלות לתת לך דברים שתדע מבחינה רוחנית, לעשות לך את הסמך והסעד הזה לתת לך אני יכול, יכולתי לשבת בבית עם המשפחה והילדים לאכול לשתות לקרוא ללמוד למה אני צריך לטרוח ללכת להתוכח להסביר בשביל מה אני צריך את זה? למה אני צריך לגייס כספים בשביל לחלק בחינם מה אני צריך את זה? בשביל מה אני צריך את זה? אשב לי אלמד אתגדל בתורה ושלום על ישראל, במקום זה אני הולך ממקום למקום למה? משום שאני מבין מה הסביר ר' עקיבא לתלמידיו הם יצאו ומילאו את א"י תורה זה מה שהקב"ה רוצה מאיתנו יגדיל תורה ויאדיר, שנאת חינם לא נבנה ביהמ"ק כי אנחנו לא מספיק טורחים שכולם ידעו, אם כולם היו יודעים אז רבים מאד היו חוזרים עובדה שמפעולות של עשרים שנה האחרונות מליון חוזרים בתשובה בישראל, אתה מבין מה זה? עכשיו ואתה אחד מביניהם ז"א אם לא היתה נעשית שום פעולה אז היו עוד מליון חילונים ר"ל שלא יודעים כלום יש המון חילונים לא יודעים לא שהם לא רוצים גם לא יודעים מה צריך לרצות, לפחות ניתן להם את הצ'אנס, זה נקרא לאהוב את הזולת הוכח תוכיח את עמיתך זה מצוה בתורה
נאמנים פצעי אוהב (מצוות התוכחה)
מקטע 47 : (01:49)
הוכח תוכיח את עמיתך זה מצוה בתורה וכת' נאמנים פצעי אוהב ונעטרות נשיקות שונא השונא אומר לך אתה עשר אתה מאה אתה שלוש מאות אתה אלף, הוא אומר לך מה אכפת לו? זה שונא, האוהב פוצע אותך לפעמים נאמנים פצעי אוהב הוא אומר לך תשמע אתה לא בסדר אתה יכול לעשות יותר טוב אתה יכול לשמור שבת, לא בעיה להניח תפילין, זה קצת פוצע כי אתה חושב שאתה צדיק מה אני לא בסדר? קצת פה קצת שם כמה פצעים קלים אבל אתה יוצא בגדול, זה נקרא אהבה אמיתית, אכפת לי מהשני, ככה אדם הולך חי את חייו מה אכפת לי היום אנשים גרים בבנינים משותפים שכן לא מכיר שכן, אנשים פעם לא היה טלפונים היינו רואים את אבא ואמא יותר היום עם טלפון שבוע אין לך זמן להרים טלפון, שבוע אין לך זמן להרים טלפון, אתה יודע איפה הגענו? וזה כבר כשיש לך איתורית ויש לך פלאפון ויש לך סלקלום ויש לך הכל יש לך ולא עוזר אין זמן פתאום אין זמן לאף אחד בשביל אף אחד, כי כולם מחפשים את עצמם הנוחיות זה האהבה האמתית ללכת ולהאהיב את הקב"ה על הבריות כמו אברהם אבינו שגייר את הגרים, מה לא"א ולזה? אלא כיון שהוא ידע מה האמת רצה להעניק אותה גם לאחרים שגם הם יזכו, הוא ילך לג"ע, גם הם ילכו לג"ע זה נקרא אהבה, אלפים שנה עוד לא עשו את זה מספיק מסיבי, אני משתדל, אם תעזרו לי ילך יותר קל.
תודה ברכה ותשובה
מקטע 48 : (02:58)
כן, בבקשה, בקול רם הרב, לי אין שאלה רק להודות לך שבסינרמה שהיה לך בהרצאה באתי אליך הרמתי את היד לא ענית לי, באתי לידך בקשתי שאלתי אותך שאלה אח"כ באתי למשרד שלך קבלתי את כל היחס הכי יפה, באתי אליך שאלתי אותך שאלות ישבת איתי דברת איתי, ענית לי את התשובות במקום, שלחת אותי לישיבה, ב"ה היום אני במערת המכפלה באבות הקדושים המשפחה שלי שמחה, ההורים שלי שמחים ואני שמח זה מה שחשוב. שכל עמ"י יחזרו בתשובה ושלא נצטרך את כל המלחמות והכל שיהיה שלום אמיתי, זה שאהוד ברק יודע לעשות שלום בין הבית שלו שיעשה שלום עם היהודים גם עם הדתיים, אתנו שיעשה שלום אח"כ שילך לעשות שלום עם הפלשתינים והזה, קודם איתנו עם הבני אנוש אח"כ איתם. הרב: בע"ה אמן תהיה בריא, כן. ש. יש לי שאלה ת. כן, בבקשה ש. הגברת לקחה כיסוי ראש כבר שנה היא גרושה ושתברך אותה בזווג ת. מה השם? ש. נחמה בת חנה ת. נחמה בת חנה ה' יזכה אותך לזווג הגון מהרה השנה הקהל: אמן הרב: כן, מה שאלתך? ש. אני לא רוצה לשאול הייתי בחור ישיבה, עזבתי בגלל שזה לא לאט לאט ירדתי קרו לי כל מיני דברים גרמו לי לחשוב, עכשיו אני רוצה לחזור מהתחלה ואני רוצה שתעביר אלי מצות ציצית כבוד הרב, מצות טלית קטן. הרב: יש פה יהודי שהיה פעם בישיבה, הלך והתדרדר ירד ירד ירד ירד ירד ירד, קרו לו כמה מקרים זה עלה לו כמה תמיהות כמה שאלות היום הוא מחליט בע"ה יתברך לקום ולשים ציצית, בבקשה
חיל מג"ב שנהרג ובא בגלגול
מקטע 49 : (09:21)
כן, שם שאלה רגע ש. אלף איך אתה מסביר את השואה, ודבר שני איפה כת' בתורה שיש גלגולי נשמות ת. איך אני מסביר את השואה בקצרה א"א אבל אני אגיד לך אם אתה רוצה לשמוע את זה בארוך אז זה נמצא בקלטת 12 נבואות שהתגשמו כל הקלטת זה על זה דבר נוסף בקלטת מונטריאול, מונטריאול גם בטייפ וגם בוידיאו אני מקריא את הכל מהתורה בפרשת כי תבוא פרק כ"ח הכל נאמר שם מדויק מא' ועד ת', ז"א תורה אמרה בדיוק את הדברים. איך? מהקהל: עד ל"א, דף ח' עד ל"א הרב: עכשיו זה דבר אחד, לגבי הדבר השני גלגולי נשמות אז יש בזה כמה דברים "כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון ה' ממית ומחיה מוריד שאול ויעל" מה זה ה' ממית ומחיה? ה' מחיה וממית - מחיה ואח"כ ממית לא ממית ומחיה, אלא רמז לגלגול נשמות, גלגול נשמות במפורש לא נאמר ברמזים נאמר בתורה בכמה מקומות אבל גלגול נשמות זה לא דבר רק שהיהדות יודעת, גם אומות העולם שבעים אחוז היום מהעולם מאמין בגלגול נשמות אבל יש לזה הוכחות שבעים אחוז היום מהעולם מאמין בגלגול נשמות אבל יש לזה הוכחות יש הוכחות ואם תרצה לראות סרט שהטמבלויזיה הישראלית הקרינה על ילד ילד דרוזי שבגיל שלוש בגיל שלוש הוא בא להורים שלו ואומר להם אני הייתי כבר בעולם אני נהרגתי בלבנון, הייתי חייל מג"ב היה פיצוץ, מתתי, אני יודע מה שם אשתי, אני יכול לזהות אותה, אני מכיר את אימי, אני יודע איפה הייתי גר אני יודע גם את המס' אישי שהיה לי בצבא בגיל שלוש, לוקחים אותו לכפר שהוא אומר הוא מזהה את האמא והכל, היא מספרת שאכן היה המקרה הזה כך וכך רואים אותו בטמבלויזיה נקבר, בעיתונות, הרדיו מבשר בסוף יש לו בן הבן הזה רואים אותו בתמונות גדול ממנו, הוא קטן כבר בן 12 כבר מצלמים אותו, הבן, המגולגל האבא והתמונה של הנהרג אחד ליד השני שלושתם דומים. בריז'יס קשטן, פסיכולוגית קלינית: 'גלגול נשמות היא תיאוריה שקיימת בכל המסורות הרוחניות בצורה פחות או יותר נסתרת. יש מסורות רוחניות שבהם התיאוריה הזו גלויה מאד כמו למשל בהינדואיזם ובודהיזם, גם בדת הדרוזית ודתות אחרות כמו בדת היהודית יותר נסתרת. זה שייך לסוד למשל הקבלה ביהדות. בנצרות זה גם היה במאות הראשונות למשל, כך שזה תיאוריה שמאד נפוצה ומחקרים מגלים עכשיו שיש כ70%- מכל האנושות כיום שמאמינים בתיאוריה הזאת.' סיפורו של אדיב (נואהד אבו רוכון ז"ל). קריין חדשות: קציר הדמים בפיגוע חבלני בבית הממשל הצבאי. נוהאד אבו רוכון זכרונו לברכה, איש משמר הגבול בן 38 מעוספיה נטמן בחלקה הצבאית בבית הקברות בעוספיה' מישהו מהמשפחה: תמיד שהיה ילד קטן אנחנו זוכרים, היה, הוא סיפר משהו, מה היה שם בדיוק ברגע האחרון? אדיב: אני נשארתי למטה בכניסה, ליד הדלת, והוא עלה לקומה השנייה, הוא דיבר איתי מהחלון... כלומר התחלנו לדבר. לא הרגשנו כלום, לא ראינו את המכונית, נכנסה מכונית והתפוצצה. שמענו כל חזק וכל הבניין התפוצץ. הוא נפל מהחלון וצנח למטה, לידי. ראיתי שכל האבנים נפלו עליו, וירד לו דם. אמרתי לו: "סעיד, אל תמות, אל תמות..." אח"כ גם אני מתתי. אֵה אני אדיב, אני האיש שהיה בגלגול שעבר נוהד ואני שירתתי במשמר הגבול ונפטרתי בלבנון בצור. קאמל אבועסי: זה התחיל בערך כשהוא היה בגיל שלוש , בן שלוש. היה מבטא שמות בצורה נכונה ואז כל הזמן הוא רצה כביכול לפגוש עז. אדיב: הם לא ידעו מי זה עז, הם חשבו שעז זה השכן שלנו, אבו אל עז. קאמל אבועסי: אז כשבאה אחותה של נביל אלינו וסיפרנו את המקרה הזה וידענו שהיה אירוע בחודש נובמבר, הבן שלי נולד בחודש נובמבר אז היא הבטיחה לבדוק את זה אצל המשפחה של נוהד אבו רוכון זכרונו לברכה שנהרג והבן שלו במקרה קוראים לו גם עז. אדיב: כשהייתי בן שלוש אמרתי להורים שלי שאני רוצה את עז, עז הבן שלי. באנו משפרעם לעוספיה ואני ואמא שלי והדודה שלי הלכנו ברגל לבית שלי שהיה… אמו של אדיב: אני זוכרת שהלכנו ביחד, הוא רצה שהוא יראה לי את הבית של רונת. הוא בא לכאן נכנס כאילו זה הבית שלו, הכיר את המקום למרות שזה היה לא שלו. אבל הוא הכיר את זה פה אז גרו אנשים אחרים והוא התחיל לשאול איפה הדברים האישיים שלו, איפה המדים והוא התחיל לחפש. אשתו הייתה פה גם השכנים פה אנשים הוא רצה לראות… נזי אבו רוכון: יום אחד אני יושב פה, נכנסו אלי אדיב שהיה ילד קטן, אני חושב בגיל שלוש, שלוש וחצי, אבא שלו ואמא שלו. הוא איך שהוא נכנס הוא אומר להם זה נזי, ישבנו פה כמה אנשים וזה. הוא זכר אותי ואמר, זה נזי. אֵה, נוהד, היינו אנחנו כאילו באותו גיל כמעט, הוא קצת מבוגר ממני והוא בן דוד שלי והיחסים בינינו היו אדוקים. אדיב: הטיולים, אני נזכר בהם כשהלכנו לטבריה וישבנו על הדשא… נזים: על הדשא, על החוף… אמו של אדיב: שאל את רונת בפגישה הראשונה, אֵה, אם היא זוכרת אותו.. אדיב: זאת רונית, זאת האישה שלי שהייתה בגלגול הקודם… אמו של אדיב: אנשים חשבו שכן נוהד חוזר, לא ידעו שזה איזה ילד קטן שהוא אומר שזה, שהוא נוהד שהוא בא, הנה זה הבית שלי וזה הדברים האישיים שלי, זאת אשתי זה הבן שלי והוא החזיק ביד שלו ולא נתן לו ללכת. אז התחילו האנשים פה להגיד לו זה לא עז, זה עז, על ילד אחר, להצביע על הילד אחר. הוא לא, לא נתן לאף אחד לשכנע אותו. לי אפילו, אמא אל, אל תאמיני להם. זה הבן שלי, זה הילד שלי, זה שלי, זה עז שלי, אני מכיר אותו טוב, לא נתן לאף אחד לעבוד עליו ולרמות אותו. אדיב: זה בן שלי, עז. עז: אני מרגיש, זה זה אבא ואני מאמין בגלגול נשמות. אֵה וככה אלוקים אמר. בריז'יס קשטן, פסיכולוגית קלינית: 'בשיחה עם אדיב, אני מאד התרשמתי שמזה שמדובר בילד רגיל, אֵה, ילד בן שתים עשרה שיש לו את התחביבים שלו, את הספורט, את הבית ספר, את החברים, החברות גם שמעתי כך שמדובר בילד שמציאותי מאד שחי את ההווה שלו. אֵה, השתכנעתי לחלוטין שלא מדובר בפנטזיות או בדמיון שלו לגבי כל הסיפור הזה על הגלגול שלו, אלא שמדובר בזכרונות אמיתיים'. אדיב: אני צריך לזכור שהייתי גדול, עכשיו אני קטן ויש לי בן. זה משהו ש… סוף הסרט.
איך נברא הבורא?
מקטע 50 : (04:50)
בינתיים אני רוצה להספיק לשאלות בוערות לאנשים. כן. ש. אני אלך מהתחלה וזה המון שאלות ת. ואי ואי ש. אבל אני לא אשאל את כולם אני אשאל שתים שהם ת. פצצות ש. כל מה שדברת ת. כן ש. אין לי ספק שאין הקב"ה ת. אין לך ספק שאין?! ש. אין לי ספק, סליחה אין לי ספק שיש ת. כן ש. אני מאמינה ת. כן ש. אבל אני רוצה שתחזור לא על יש בורא ונברא נברא ובורא הבנתי, הבורא עצמו, איך הוא נברא, מאיפה הוא בא? ת. שמעתי שמעתי, בסדר ש. עכשיו אתה אומר ת. תרשי לי לענות? ש. כן ת. הקב"ה נקרא מחויב המציאות הוא לא הומצא ולא נמצא ע"י אחר, הוא קיים נצחי תמידי בלי התחלה, את מחפשת התחלה התחלה יש לנברא, לבורא אין התחלה, אם יש לבורא התחלה אז הוא נברא, אין התחלה לבורא ש. אבל מישהו ברא אותו מישהו צריך לברוא אותו ת. למה את קובעת? למה את קובעת? ש. כי מאיפה הוא בא? ת. הא, בגלל שאת לא מכירה דבר שהוא בא בלי מקום או זמן לכן את אומרת אני מסכים ש. לא ההגיון אומר ת. ההגיון נכון ההגיון שלך צודק כי באמת כל נברא מכיר רק נבראים, נברא לא מכיר בוראים נכון? ש. לא, אני מכירה גם בוראים וגם נבראים ת. מאיפה את מכירה בוראים? את מכירה נבראים שמביאים נבראים אבל לא בוראים, נבראים שמביאים נבראים כן, כן אבל את לא מכירה בוראים ש. בורא ת. בורא אחד כן אבל את לא מכירה ש. אני לא מכירה כי אני... מאיפה הוא בא אבל? ת. שמעתי, שמענו את השאלה ענינו ואני אחזור עוד הפעם, תביני, ברור לך אבל שאת נברא נכון? ש. נכון ת. וברור לך שנברא בלי בורא לא יתכן ש. לא יתכן ת. אז בואי נסכם שברור לך שבורא ודאי יש, נכון? ש. ברור ת. די, די די, ברור, גמרנו עם ברור אחד, צריך להיות לך עוד ברור אחד והכל יסתדר, ברור לך עוד דבר שאם לבורא שאנחנו מדברים תהיה התחלה סימן שיש לו עוד בורא אז מה הוא? ש. נברא ת. אבל חייב להיות בורא אחד לכל הנבראים אחרת לא ימצאו נכון? אז יש לך שני ברורים: ברור שכל הנבראים היה להם בורא וברור שלבורא לא יכול להיות בורא, ברור, אין ברירה, אפי' אם את מבינה או לא מבינה זה ברור ש. אז זה כמו המדענים שאומרים ככה זה צריך להיות וזהו ת. לא, המדענים לא אומרים ככה צריך להיות וזהו המדענים אומרים אנחנו לא יודעים ש. לא יודעים ומה שאנחנו לא יודעים אל תשאלו שאלות ת. הו, אני אומר תשאלי ונתתי לך לשאול ואני עונה גם ואני מכריח אותך תשובה לשאלתך כי שאלתך שאלה ותשובתי תשובה אבל את צריכה להבין, ברור, יש דבר שנקרא ברור ש. אז ברור שיש בורא עולם? ת. מוכרח למה כי אם לא לא היית פה זה ברור ש. בסדר ת. די, עכשיו ברור לך שאם לו יהיה מי שקדם לו את פשוט רק העתקת את השאלה לההוא, לההוא, ז"א אבל בורא אחד ראשון מתחיל לכל הברואים חייב להיות כי אם לא לא היה שום שום נברא, הבנת? ש. הבנתי את מה שאתה אומר ת. בדיוק, שני ברורים עושים ברור גמור ש. הבנתי, רק את מה שאתה אומר ת. זה מה שצריך מה צריך יותר? ש. לא משנה עכשיו אתה אומר שהאבא צריך לחנך את הילד אבל יש גם גבול לחינוך ת. נכון ש. ואם אתה מחנך את הילד שלך בצורה הקשה ביותר ת. כן ש. מתוך הגיון ומחשבה שהילד גם ימרוד בך ובהמשך הדרך שלו ת. נכון, גם זה אפשרות ש. אז כמה הקב"ה יכול לתת עלינו עונשים וכמה אנחנו צריכים לסבול כעם יהודי ת. כן ש. בשביל שאנחנו נחזור בתשובה ת. נכון ש. תודעה שהעם היהודי לא מקבל את החזרה בתשובה ואני לא מאמינה שיש ת. נגיד נגיד ש. לא מאמין שיש ואז הם לא חוזרים בתשובה ואלה שחוזרים בתשובה צריכים לסבול בשביל אלה שלא חוזרים בתשובה? ת. שאלה יפה שאני אענה לך, המשך במקטע הבא!!!!!
כמה יכול ה' להעניש את הילדים שלו?
מקטע 51 : (03:28)
ש. לא משנה עכשיו אתה אומר שהאבא צריך לחנך את הילד אבל יש גם גבול לחינוך ת. נכון ש. ואם אתה מחנך את הילד שלך בצורה הקשה ביותר ת. כן ש. מתוך הגיון ומחשבה שהילד גם ימרוד בך ובהמשך הדרך שלו ת. נכון, גם זה אפשרות ש. אז כמה הקב"ה יכול לתת עלינו עונשים וכמה אנחנו צריכים לסבול כעם יהודי ת. כן ש. בשביל שאנחנו נחזור בתשובה ת. נכון ש. תודעה שהעם היהודי לא מקבל את החזרה בתשובה ואני לא מאמינה שיש ת. נגיד נגיד ש. לא מאמין שיש ואז הם לא חוזרים בתשובה ואלה שחוזרים בתשובה צריכים לסבול בשביל אלה שלא חוזרים בתשובה? ת. שאלה יפה שאני אענה לך, קודם כל השאלה שלך לגבי אבא ובן היא נכונה, נכון שיש גבולות אם האבא יפריז יותר מדי בחנוך יתכן שזה יגרום לפיצוץ הפוך נכון כי זה תכונות אנושיות אנחנו מכירים אותם, אבל את צריכה להבין אצל הקב"ה אין לו בעיה של חינוך, גם אם אתה לא רוצה להתחנך אתה תתחנך, איך? קודם כל הטענה החינוכית לא על הקב"ה אלא על הילד הסרבן, לא על האבא, על הילד, תשאלי כמה הילד הזה יכול להיות סתום ולא להבין שלא משתלם לו, מה יעשה הקב"ה שהוא אבא אב הרחמן? הוא לא יגמור עליו ונגמר זהו זרק אותו לקרשים וזהו, לא, הוא יביא אותו עוד פעם בגלגול ויתן לו צ'אנס חדש, לא ילך פעם שניה, פעם שלישית עד שלושה פשעי ישראל ועל ארבעה לא אשיבנו, פעם רביעית מה יקרה? הקב"ה יביא אותו בגלגול בתוך דומם או בתוך צומח או בתוך בעל חי, הנשמה שלו תכנס לשם היא תשאר למשך זמן שה' יקצוב שזה יהיה סך הזמן הקצוב לתיקונו ואז הוא יתוקן בין בפעם אחת בין בפעמים הרבה עד שיתוקן אבל מסלול קשה וארוך, מה קורה עם ילד סרבן? בהתחלה לא לא לא הוא מקבל שתי חלאות, בסוף מה קורה איתו? קורה שבסוף הוא כן מסכים, למה היה צריך את המסלול הזה? בשביל מה היה צריך? עכשיו את אומרת חלק מהעם חוזר חלק לא חוזר ואנחנו נידונים כאחד, נכון זו טענתנו באמת על אלה שלא חוזרים, כיון שאנחנו באניה אחת ולכל אחד יש תא פרטי וכל אחד יכול לבחור בתאו מה לעשות, נכון, כל אחד שילם כרטיס אבל אם אחד יחליט לעשות חור אצלו בתא כי הוא התעצל לעלות לסיפון לשחות והוא רוצה לשחות אצלו כולם יטבעו ש. בסדר ת. אז מחובתי נכון להזהיר לכן אני גם מזהיר עוד פעם אבל תדעי לך יש דין ערבות של ישראל ישראל ערבים זה לזה אני מצווה גם להוכיח מי שבר תוכחת אבל ברגע שאני מוכיח את חברי ורעי והוא לא שומע לי אני פטור מדין ערבות ואני לא אענש בספינה הזאת, לי יהיה ספינת הצלה
מדוע סובלים הטובים בגלל החילונים?
מקטע 52 : (02:35)
עכשיו את אומרת חלק מהעם חוזר חלק לא חוזר ואנחנו נידונים כאחד, נכון זו טענתנו באמת על אלה שלא חוזרים, כיון שאנחנו באניה אחת ולכל אחד יש תא פרטי וכל אחד יכול לבחור בתאו מה לעשות, נכון, כל אחד שילם כרטיס אבל אם אחד יחליט לעשות חור אצלו בתא כי הוא התעצל לעלות לסיפון לשחות והוא רוצה לשחות אצלו כולם יטבעו ש. בסדר ת. אז מחובתי נכון להזהיר לכן אני גם מזהיר עוד פעם אבל תדעי לך יש דין ערבות של ישראל ישראל ערבים זה לזה אני מצווה גם להוכיח מי שבר תוכחת אבל ברגע שאני מוכיח את חברי ורעי והוא לא שומע לי אני פטור מדין ערבות ואני לא אענש בספינה הזאת, לי יהיה ספינת הצלה ש. אז יש חלק ככה ויש חלק ת. נכון ש. אז למה שלא יקח את הצד הטוב? ת. מה פרוש? מי יקח? ש. ז"א למה שהקב"ה לא ישקול את המעשים הטובים לפי העם שכן חוזר בתשובה? ת. קודם כל הוא שוקל מי אמר לך שלא? ש. אבל אני רואה כל הזמן שיש בלאגן במדינה ת. מה פרוש יש בלאגן? ש. הערבים קמים עלינו ת. רגע את חושבת שבלאגן זה לא טוב? אני אגלה לך עוד סוד, טוב מאד ש. אנשים סובלים ת. טוב מאד ש. אבל אנחנו צריכים להאחז בדת לחזור בתשובה בשביל שלא יקרה לנו את כל הדברים האלה ת. אני אסביר לך, כת' שבאחרית הגלות החמישית הקשה מכולם זו תהיה גלות ישמעאל שישלטו בישראל תשעה חודשים, ולמה הם נקראו ישמעאל שמרוב הצרות שהם יעשו לישראל יצעקו לשמים וישמע א-ל ויענם, על זה הם נקראו ישמעאל, כך מביא הזוהר הקדוש ז"א אנחנו לא רוצים בטוב אין ברירה ידחקו אותנו לפינה עד שנגיד רוצים רוצים רוצים, אם היינו חכמים הגאולה תלויה גם בנו, אם זכו אחישנה, לא זכו בעיתה, יש זמן לגאולה הקו הסופי אבל אפשר להקדים אותה, אפשר לקצר את התהליך אפשר לסבול פחות אפשר להגאל, אבל זה אם זכו, אם נחליט להיות זכים רוצים להיות נקיים וטהורים לבד, ככה יהיה לא - לא,
פירות השותפות בשופר
מקטע 53 : (02:13)
את שואלת האם ניתן לעשות אני אומר כן אתן לך דוג' שבוע שעבר חלקנו 120 אלף קלטות ביום אחד, היום חלקנו 30 אלף קלטות וידיאו ברחבי הארץ, עוד שבוע אנחנו מחלקים 200 אלף קלטות טייפ, אני עושה את המקסימום אבל מה אני עושה? רק מה שיש באפשרותי, כמה שאנשים מסייעים שאני אוכל לעשות את זה ככה אני יכול לחלק, קלטת שקל, פחות ממחיר גלם, שקל, בשביל להציל יהודי בשביל להכיר לו את היהדות, אם ירצה יעשה לא ירצה אבל אני את חובתי עשיתי תארי לך שאני עכשיו אומרים שיש פה מצוקה במדינה אין גשם אין כלום אין זרעים אין מה לעשות ואני הלכתי גיסתי עכשיו זרעים מחו"ל ובאתי והלכתי וזרעתי בכל השדות בארץ לכל החקלאים זרע באדמה לכולם שמתי מילאתי את כל הדונמים, אפשר לתבוע ממני עוד משהו? לא, מה שנשאר זה רק להתפלל שירד גשם והזרעים יוציאו ציץ ויפרחו, נכון? זה מה שאני עושה אני איכר אני רואה שהארץ חרבה ושוממה ויבשה וצמאה, מה אני עושה? לוקח זרעים קלטות זורע בכבישים בתבות בכל מקום ומתפלל שזה יצמיח ציץ ויפריח פרח, יותר מזה אני לא יכול. כן. ש. אני מאד מקוה ת. ש... ש. שתצליח ת. אמן, תעזרי לי אבל ש. באמת ת. תעזרי לי ש. מכל הלב ת. אמן, תעזרי לי אבל ש. יהיו לך המון המון קולות ושישמעו אותך ושיעשו ת. אמן אבל תעזרי לי. הו, זה זה זה החכמה לא יברכו אותי כל היום ואני אצטרך לחפש אח"כ את הלירה איך לעשות קלטת, תעזרו לי,
סבל הצדיק
מקטע 54 : (02:14)
כן, בבקשה ש. ר' מאיר בעל הנס היה צדיק ת. ר' מאיר בעל הנס היה צדיק ש. ספרת ששתי בניו מתו בשבת ת. נכון ש. בגלל אתה טוען שזה בגלל הוא טען שזה בגלל גלגול קודם שהיה לו שהוא עשה הם באו לעולם הזה לתיקון למה הם צריכים לסבול בעולם הזה כשהם באים לתיקון והוא בסדר? ת. מי בסדר? ש. ר' מאיר בעל הנס ת. אין דבר כזה, גם ר' מאיר בעל הנס היה ראוי לאותו צער מאותו ענין, אין דבר כזה שהם לחוד והוא לחוד, כת' משפטי ה' אמת צדקו יחדיו ז"א הקב"ה הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט א-ל אמונה ואין עול, אתה יודע מה זה אין עול? שופט כשהוא דן אדם ל25 שנה מאסר על רצח הוא עושה מה שכת' בחוק אבל הוא גם דן את האשה להיות אלמנה 25 שנה ואת הילדים יתומים הוא לא עושה צדק ומשפט עם כל הצדדים הוא עושה עול, אבל בורא עולם לא כך כת' לא עושה עול מה פרוש? אם אדם חייב מיתה הוא יסתכל בכל הסובבים עד שכולם יהיו ראויים לאותו צער שיגרם להם בגין זה ורק אז הוא יוציא את זה לפועל, אתה מבין מה זה אין עול של הקב"ה? רק כשכולם יתחייבו לפי הרמה הראויה להם בדיוק, אם יחסר קצת הוא יעכב את מיתתו של הרשע, תאר לך עד כמה זה, אז אם ר' מאיר היה לו המקרה לא בחינם היה לו כי קודשא בריך הוא לא עבד דינא בלא דינא, הקב"ה לא עושה דין בלי דין הכל נעשה. היום אנחנו מזכירים בעשרת ימי תשובה אלוקי המשפט, המלך המשפט כי הקב"ה עושה הכל עפ"י משפט וצדק, אנחנו לא בסדר, דרך אגב ר' מאיר בעל הנס היה גר לידיעתך.
מפחד להכנס לבית כנסת
מקטע 55 : (01:19)
כן ש. כבוד הרב שמעת על מקרה של ב"א שמפחד להכנס לבית כנסת יהודי מבית דתי. ת. מכיר אותו הוא שואל את השאלה ש. לא אני שואל... ת. שואל ואני עונה ש. השאלה שלי מה התופעה הזאת? ת. אני אגיד לך, אם אתה בע"ה יתברך בע"ה יתברך תקשיב, ש. אל תפנה אלי אני ת. לא, אל ההוא שאתה שואל בשמו, כן אל ההוא, אם אתה בע"ה יתברך תחליט תחליט שאתה לא פוחד יותר לא מדת לא מדתיים לא משום דבר ש. אני מבית דתי ת. אני יודע עכשיו הסגרת את עצמך ש. אבא שלי רב בב"ב ת. בסדר, אבל מה אתה בע"ה תחליט שאתה הולך היום היום לסליחות היום אתה הולך לסליחות היום, הנה הוא לוקח אותך, תקשיב, אם אתה הולך היום לסליחות אני מבטיח לך שאתה תבכה מחסום ש... יש לך מחסום, מחסום שיש לך יפרוץ החוצה ובע"ה יתברך לא תשאל יותר שאלות כאלה.
כיסוי ראש בעשרת ימי תשובה
מקטע 56 : (02:23)
כן ש. כבוד הרב ת. כן ש. אני רוצה לשאול משהו ת. מה ש. יש לי ענין של עכוב בזווג אני בעלת תשובה מידות טובות צניעות מתחזקת בתורה ומצוות שיעורי תורה הרצאות, חתן אין וגם ענין עם פרנסה, אני יודעת שממנו הכל יתברך הכל לטובה ת. מה שמך? ש. לבנה לונה בת עליזה ה' יזכה אותך להתחתן תוך חצי שנה הקהל: אמן כן, כן, נראה לי שיהיה פה שידוכים הערב, כן תשאלו היא רוצה לשים כיסוי ראש הבת? הבת היא נשואה? כן בבקשה ובזרע בר קימא בכבוד, הנה עוד כיסוי ראש ובעשרת ימי תשובה, אשריה. שהחיינו... מי שברך... כן, רגע אני רוצה רק לתת ברכה לידידנו שהולך היום לסליחות,
שבירת התימני הנרתע מביה"כ
מקטע 57 : (00:48)
כן, רגע אני רוצה רק לתת ברכה לידידנו שהולך היום לסליחות, בלי נדר היום, הרב. למה מחר? אתה רוצה אני ואתה נלך ביחד? תן שם, שם ואמא. יהודה גיהת בן חמימי... גם זה אתה מפחד , ה יסיר מעליו את המחסום מהרב לא יפחד מיהדות כלל וכלל וב"ה יתברך יחזיר בתשובה כל הג'מעה.
כל התורה רמוזה באות ב של בראשית
מקטע 58 : (04:12)
כן הנה פליז כן שאלה, זה שאלה ממודיעין ש. הרב ת. כן ש. אתה אומר לי שכל דבר מובן אז הספר תורה הוא לא דבר מובן הרי איך זה יכול להיות שהוא בעצם כן מובן אז אם כת' בו לאורך כל הדורות מה יקרה אז איך זה שלא כת' בו על מה מה יהיה בשערי השמים איך יכול להיות שכת' כאילו בתמצות על מה יהיה כשאנחנו נעלה לשערי השמים הרי צריך לכתוב על כל רגע בדיוק. ת. היא שואלת שאלה איך יכול להיות שספר התורה מוגבל? ספר התורה בכלל לא מוגבל, ספר התורה ספר התורה רק שתביני אומר הרמח"ל ר' משה חיים לוצאטו מקובל אלוקי אומר שיש שבעים פשטים בפשט, שבעים ברמז שבעים בדרש ושבעים בסוד, ואלה רק ראשי פרקים ז"א יש ענפים וקנוקנות לבלי סוף לבלי סוף, אין חכמה אין חכמה אין חכמה שמקופלת במשפטים כ"כ מעטים אין חכמה בעולם כמו שתארנו את התא את התא כמה מכיל תא, אות אחת לא מילה אות אחת בתורה מכילה יותר מזה כת' הגאון מוילנא אמר שכל התורה כולה וכל הבריאה כולה רמוזים בב' של בראשית ופעם אחת הוא היה פעם אחת הוא היה בפדיון הבן זה מצוה הוא היה בפדיון הבן ואמר שכל תרי"ג מצוות רמוזים במילת בראשית כל התרי"ג מצוות אז אבי הבן קפץ ישר ואמר לו כבודו היכן רמוזה במילת בראשית המצוה שאנחנו עוסקים בה פדיון הבן? אמר לו בראשית בן ראשון אחר שלושים יום תפדה, ליכא מידי דלא רמיזא באורייתא אין לך דבר בעולם שלא רמוז בתורה, מדוע? התורה היא התכנית שעל פיה ברא הקב"ה את עולמו הסתכל באורייתא וברא עלמא, כמו תכנית עושים תכנית בוראים, מה שיש בעולם חייב להיות בתכנית הרי הכל נברא עפ"י התכנית ממילא כל מה שמצוי בעולם חייב להמצא בתכנית רק צריך לדעת לקרוא את התכנית יש אנשים שמבינים בתכנית יש אנשים שרואים רק פסים לא מבינים מה זה אומר, מי שמבין תורה מי שלמד תורה מי שיודע תורה השקיע חייו בתורה הוא יודע כמה שאין סוף לכן כת' ארוכה מארץ מידה אומר הגאון מוילנא מה זה ארוכה מארץ מידה לא כתוב ארוכה מארץ מידה המידהּ שלה, התורה הזאת היא ארוכה מארץ מידהּ המידה שלה מה פרוש? כשמודדים מודדים שולחן מודדים עם סרגל כשמודדים כביש מודדים את זה עם קילומטרים המידה זה קילומטרים לא סנטימטרים, כן? כשמודדים דבר קטן אז זה עם מילימטר, זה המידה כשמודדים תורה אז המידה שמודדים איתה ארוכה מארץ הקנה מדידה שאיתו מודדים תורה, את שומעת עד איפה זה? זה רק משל שתביני ש. עכשיו יש לי עוד שאלה ת. אני אתן לעוד מישהו אנחנו נפגש בטח עוד הרצאה. כן כן יש לו שאלה
הניתן לקצר 9 חודשי שלטון ישמעאל?
מקטע 59 : (02:43)
ש. אחי למעשה הוא נמצא בשב"כ ואני שמעתי בחודשים האחרונים כמו שאתה אומר שהישמעאל ישלוט עלינו במשך תשעה חודשים ת. אחיו נמצא בשב"כ ש. גם שמע את זה מישהו אמר לו את זה ת. והוא אומר ג"כ ש. הוא גם שמע את זה מישהו אמר לו דתי ת. שמה? שמה שישלטו הישמעאלים על ישראל כן ש. תשעה חודשים לפי המצב הוא רואה ז"א שמיום ליום המצב הולך ת. כן והוא רואה עכשיו שהמצב מתדרדר מיום ליום ש. עכשיו מה שאני רציתי לשאול אם הדבר הזה חייב להיות תשעה חודשים אם זה יכול להיות פחות עכשיו ת. מצדי שלא יהיה בכלל אבל המהרח"ו, רבינו חיים ויטאל תלמיד האר"י הקדוש אומר תשעה חודשים עפ"י הנביא מיכה שאומר כעת יולדה ולא עוד אלא שהגמ' מפרשת את זה בדיוק בסנהדרין צח: ואומרת אין בן דוד בא עד שתשלוט מלכות הרשעה בישראל ובעולם כולו תשעה חודשים מהקהל: מי ישאר פה אחרי זה? ת. מי ישאר פה אחרי תשעה חודשים מהקהל: הרשעים האלה ה' ישמור ישלטו ת. הצדיקים ישארו בע"ה יתברך ש. עכשיו רגע אבל תשעה חודשים הם ישלטו על כל הארץ או חלק ת. גם בעולם ש. אפשר למנוע את זה? ת. אפשר למנוע את זה, כן פשוט לא לשים לב שזה קורה אני לא אמרתי שעכשיו זה התחיל, אני אמרתי מה שאנחנו רואים עכשיו זה אפס לעומת מה שעתיד להיות ש. עכשיו עוד שאלה נוספת לגבי תש"ס אמרו למעשה שזו שנת גאולה ואני פעם שמעתי אותך בהרצאה אמרת שנת גאולה היא למעשה לא שנת גאולה בעצם זה בסוף השנה או יותר מאוחר לשנה שאם יבוא צרות ת. אני אמרתי ששנת תש"ס זו שנה שמסוגלת לגאולה נכון אם אנחנו נזכה לא ואם לא נסבול אמרתי נכון? ש. כן ת. זה מוקלט ש. כן ת. אתה רואה תש"ס היתה מסוגלת, עשינו איצטדיון היו שלושים אלף איש, עשרים וארבע בפנים שש אלף בחוץ, למעלה ממליון שמעו את השידור היו דברים גדולים בתש"ס אבל אתה רואה סוף השנה לא חזרנו בתשובה תראה מה בר"ה נגזר עלינו אתה זוכר פעם היתה מלחמת כיפור ביום כיפור, תראה בר"ה בר"ה מה נגזר בר"ה תאר לך מה יהיה במשך השנה ודי לחכימא ברמיזא ולשוטיא בכורמזא כת' די לחכם ברמז והטיפש באגרוף, כן,
סוגרים על הרב +חלוקת ציציות
מקטע 60 : (03:56)
רגע הוא הצביע הרבה פעמים. ש. כבוד הרב אני רוצה להגיד שבכל מה שאתה אמרת אני מצאתי ענין רב, זה מאד מענין מרתק, אני בטוח שאני יכול לדבר גם בשם כולם. וציצית אתה גם רוצה בכבוד חלוקת ציציות וכיסויי ראש.