הוא היה אומר אל תהי דן יחידי חלקים ב' וג' | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 10.09.2023, שעה: 08:48
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום בלחש אמן בלחש אמן בלחש אמן כולם היום בלחש
כן אנחנו ממשיכים חלק ב' שאיין דן יחידי אלא אחד
רבנו יונה ורבנו עובדיה מברטנורה פירשו זה מדובר שאין דן יחידי אלא אחד על הקדוש ברוך הוא שהוא יחיד בעולמו והוסיף הספורנו שהשם יתברך דן יחידי לפי שהוא יודע את כל נעשו ואינו נצרך שיטענו לפניו בעלי הדין את טענותיהם יעידו העדים על מה שראו שהם מטעים לפעמים את הדיינים אלא כמאמר המשנה הוא הדיין הוא העד והוא בעל דין מה שאיין ככ דיינים שהם קרוצי חומר כדי לדון הם חייבים לשמוע טענות בעלי הדין ועדות העדים ונגר מזה פעמים רבות טעות ומרמה בדין לפי שהם עלולים להטעות את הדיינים בדבריהם יש שקרנים במצח נחושה יכולים להגיד דברים יש כאלה שיודעים להטעות נוטים בפרט הםם בוכים ואז דיינים בעלי רחמים נתקלתי בדברים כאלה ופיקה מוכרחים הדיינים לדון בחבורה אז זה בסדר אפשר לטעות אחד יש עוד שניים יש שלושה אז לא כולם אוכלים את מה שמוכרים להם זה יכול להעמיד את הדין יותר מוצדק רבנו יהונה אומר פירוש אחר שאיין דן יחידי אלא אחד היינו מישהו אחד אחד נקרא דיין מומחה אין דין יחידי אלא אחד כזה הוא רשאי לדון לבדו כמובן בהסכמת הבעלי דין שאר דיינים שאינם מומחים אסור להם לדון ביחידות זאת אומרת אחד יבואו שניים ויגידו לו תשמע אנחנו רוצים שתדון בינינו הוא לא דיין מומחה אז הוא לא יכול לדון אלא אם כן הם הולכים על דין פשרה ואנחנו מקבלים אותך מה שתגיד לא משנה אפילו את עם הארץ אנחנו שנינו מחליטים ש מה שתחליט תחליט על הפיס לכן הזהיר התנא את הדיין אל תהי דן יחידי מה פירוש שאין לה דיין להחזיק עצמו למומחה אלא יחשוב שהוא צריך לדון בחבורה יש מומחה אבל אתה אל תחזיק מעצמך שאתה מומחה מומחה זה מומחה באמת יש כאלה שבאמת מומחים בדינים מסויימים לא בכל לא כולם תמיד יודעים בכל בכל בכל בדורות קודמים ידעו בדורנו זה לא כל כך מצוי שיהיו בקיים בכל בכל בכל בדיינים עודות הפירוש הראשון שרבנו יונה שהשם יתברך דן יחידי הקשה בספר מגן אבוד מדברי הגמרא בסנהדרין לח שהקדוש ברוך הוא נמלך במלאכי השרת אם לברוא את האדם או לא אז כאילו משמע שהוא לא דד יחידי הנה הוא נמלך מתייעץ והיה דין ודברים ביניהם על הדבר אם כן לברוא לא לברוא וגם מובא אמר רבי יוחנן איין הקדוש ברוך הוא עושה דבר אלא אם כן נמלך בפמליה של מעלה מפורש לכן אמר הכתוב במלכים א' כב יט ראיתי את אדוני יושב על כיסאו בכל צבא השמיים עומד עליו מימינו ומשמאלו ופירשו בתנחומא ו מתין לכף זכות ואלו מתין לכף חובה אז יש בית דין למעלה הרי לנו מכל זאת שהקדוש ברוך הוא נמלך במלאכי מרוב ענוותנותו ולא דן יחידי זה הקושיה של המגן אבות ותרץ הוא בעצמו כי בעת המשא ומתן של הדין הקדוש ברוך הוא נמלך עם המלאכים דהיינו מתייעץ איתם אך את גזר הדין הוא עצמו חותם ואיין אחר עמו כמו שאמר הכתוב בדניאל כא אבל אגיד לך את הרשום בכתב אמת היינו שגזר הדין נחתם עם אמת זה חותמו של הקדוש ברוך הוא הרי שחתימה וגזר הדין על ידי השם יתברך עצמו ועל זה אמר התנא שאין דן יחידי אלא אחד זאת אומרת הגזר דין והפסק דין זה רק אחד הקדוש בר ברכו לשמוע הוא מוכן לשמוע מזה מזה מזה מזה מזה בספר רוח חיים כתב פירוש מחודש במשנתנו על פי מה שנאמר כי המשפט לאלוהים הוא אם מישהו יודע מה הוא רוצה להגיד חמש 600 שק אומר פירוש מחודש כי המשפט לאלוהים הוא פעם ראשונה פעם שנייה פעם שלישית זכה בכסף בחזרה הוא אומר דיין שפוסק דין הוא שופט כביכול את הקדוש ברוך הוא המשפט לאלוהים הוא אתה ששופט אתה שופט את הקדוש ברוך הוא למה אם אתה מטה את הדין ופוסק לו כהלכה אתה גורם שיצא ממון ממי שלא חייב הקדוש ברוך הוא צריך להחזיר לו כי אתה שפטת לא בצדק והקדוש ברוך הוא לא יחסיר מהאדם שלקחו ממנו שלא בצדק הוא צריך להחזיר לו ואז הקדוש ברוך הוא יגלגל סיבות שיחזור אליו הכסף אז מעטה אם הדיין מטה את הדין ולא דן כראוי הרי הוא כביכול דן את הקדוש ברוך הוא ש אתה צריך להחזיר לו את הכסף ועל כן יש להיזהר מאוד בדבר לא לדון לבד אלא בצירוף כמה דיינים ועל ידי זה יש להניח שהם יידונו דין אמת הסיכוי יותר גדול יש פה שש אוזניים ששומעות בשש עיניים שרואות אז והיו אין לה דיין למה שעיניו רואות אבל זה רק שתיים יש שש יותר טוב יש אוזניים שש עוד יותר טוב זאת אומרת וגם אמרנו שאם חלילה טועים בדין שזה יתחלק לא ייפול על מישהו העונש אם הוא גזר מה שלא נכון ויהיה גזל אז הוא נחשב גזלן זה שאמר התנא אל תהי דן יחידי שאיין דן יחידי כלומר אתה דיין שלך דן לבדך את הדין דע כי באמת אין אתה דן את בעלי הדין העומדים לפניך אלא אתה דן אחד את הקדוש ברוך הוא כיוון שאם תוציא משפט שאינו צודק אתה מטריח לקדוש ברוך הוא להשים לו את הנלקח שלו שלו כדין טוב על זה אנחנו נגיד בהמשך על אלה שדנים לבד כמו מר פיטון נחש כן כתב רבנו יונה ואל תאמר קבלו דעתי שהן רשאין ולא אתה כתב רבנו יונה הכוונת התנה לומר לדיין שצרף עמו עוד כמה דיינים ודן עמם צבת דיין הסכים לצרף שני דיינים אם הם יחלקו עליו בסברות הם לא יאמר להם אני מומחה בדינים האלה יותר מכם לכן קבלו דעתי ובטלו את דעתכם כלפיה שהרי כל מה שנטלתי אתכם להצטרף לדון לא היה כי מצד מידת חסידות נולי זאת הייתי דן יחידי לא יאמר להם זאת כיוון שהם רשאים ולא אתה הם רשאים אם לקבל את דבריך מעצמם אבל אתה לא רשאי להכריח אותם על הדבר קבלו דעתי לא כמ מר פיטו גם בלו דעתי ואם לא הוכח תוכיח את עמיתך כל עם ישראל צריכים לצאת נגד אלה שלא שומעים לי י וואי וואי רבנו מנחם לבית מאיר פרש שדברי התנ אל תאמר קבלו דעתי כל המשנה אבות זה נגדו כל מה שתקראו במשנה אבות זה נגדו משנה אבות מגלה מי הוא כל משנה שאנחנו קוראים זה הכל נגדו רבנו מנחים מאיר פרש דברי התנא ואל תאמר קבלו דעתי עו על דברים שאומר הדיין לבעלי הדין דהיינו שלא ימציא הדיין את עצמו לבעלי הדין יאמר להם קבלו קבלו דעתי תשמעו קחו אותי לדיין קחו אותי קחו אותי קבלו דעתי לא יאמר ותקבלו מה שאני אומר לכם תקבלו מה שאני אפסוק למה לא שאין רשעים הם רשעים אם הם רוצים לקבל אותך או לא רוצים לקבל אותך אפילו אתה מומחה זה לא תלוי בך הם יכולים לבחור איפה לדון אם הם רוצים ולא אתה כלומר אתה לא יכול לחוף אותם לקבל את הדין שלך ואל תאמר אל תאמר קבלו דעתי לא כדאי לך אפילו להגיד את זה ככה באגב כדאי לכם תבואו אליי אני אדון אותכם וזה למה כי אם הם יסרבו ולא יסכימו יהיה לך ביזיונות זאת אומרת לא מקבלים אותך אז לכן אל תאמר קבלו דעתי שאין רשעים ולא טב בספר מתנת אבות פרשת מאמר המשנה אל תהי דן יחידי מדובר על השם יתברך אחד יחיד ומיוחד תנא מתכוון להזהיר בני אדם שלא ידונו כביכול את השם יתברך ולא ירו אחר מעשיו ועל אופן הנהגתו בעולם כיוון שאיין לנו שום השגה בתכלית הטוב והיושר של השם כי אין אמונה ואין עול צדיק וישר הוא ולכן צריך לקבל כל מה שהוא דן באהבה ובאמונה תמימה זאת אומרת אומר לכל ישראל אל תי דן יחידי אל תדונו את הקדוש ברוך הוא ותגידו שהוא למה אני ככה והוא ככה למה ככה וככה ולמה בעלי ככה וככה אל ת דן יחידי תיזהר אתה לא יודע כמה טוב הקדוש ברוך הוא עושה עמך עם כל הצרות שלך זה אפס לעומת מה שמגיע לך כי אם אתה עושה רק עבירה אחת אתה צריך למות החברה שלו הגיעו בעניין הזה כתב החפץ חיים הקדוש אדם המרהיב עוז לדון אחרי הנהגת השם יתברך את עולמו וסובר שאיין הדברים הנעשים תחת השמש מובנים הוא דומה לאורח שנקלע בערב שבת קודש לעיר אחת שהוא לא מכיר את אנשי ה נכנס בבית הכנסת רואה שמה את הגבאי אומר להוא תעלה אתה ר זה ואתה תע שני ואתה שלישי ואתה רביעי וכל אחד מכיוון אחר בלי סדר אז בסוף התפילה הוא נגש אלי אומר לו תשמע ראיתי שאתה קופץ מפה לשם זה מה הולך פה צריך להיות סדר זה פי סדר הולכים לפי סדר מה למה אתה עושה ככ אומר לו אני מבין שאתה חדש בעיר כן אתה לא אם היית פה שבוע שעבר שבועיים היית רואה שיה סדר אבל מה יש פתאום לזה בת מצווה והוא יש לו חתונה והוא יש לו ורצה וא יש לו ככה וככה ואת זה עליתי קודם זה יש סדר אל תדאג יש סדר זה שאתה לא מבין כ אתה אורח כמה זמן אתה פה 70 שנה העולם קיים 6000 כמעט אתה יודע כמה גלגולים עברו פה אנשים וזה אתה יודע מה השם אתה לא יודע כלום אתה לא יודע כלום אל תשאל שאלות כי אתה לא רואה רק ככה רק את ההוה שלך ואתה לא מכיר מה עבר וזה אתה לא יודע כלום אז לכן אל תי דן יחידי תיזהר לא לדבר על הקדוש ברוך הוא ולדון למה למה למה בלי שאלות שלא יראה לך למה למה כן אז אמרנו שאנחנו נגיד לכם כמה דברים על מר פיטו הוא אמר לרב גלי שאתה יודע שהוא יוצא נגד רבנים אמרתי לכם נכון אז אני ליקטתי כמה יש לי מאות אימלים ממנו ככה ברפרוף עברתי צ'יק צ'ק ומצאתי כמה פנינים קלים יש דברים הרבה יותר חמורים אבל אתם יודעים צריך שכל פעם יהיה לנו משהו עד שיבינו מי זה המריטה הזה וגם א תזכירו לי שאני אגיד לכם בצדק תשפוט עמיתך הוא ונחש שניהם אמרו בצדק תשפוט עמיתך ואפילו ואפילו ואפילו הם נתנו לאיזה ילד נוסף שיכתוב 30 דפים על בי צדק תשפוט עמיתך אז בואו תשמעו כותב לי איני מתלהב מאף אחד והאמת שבדור הזה אין רב שאני יכול לומר שהוא בגדר תלמיד חכם שאפשר להתייעץ איתו בקל ולסמוך על ידיעותיו יחד עם יראת השמיים שלו הוא מלא יראת שמיים כולו יראת שמיים מה זה מתפוצץ מירת שמ והוא כותב דור יתום זאת אומרת אין אף אחד רק הוא אז במקום אבייתר נקרא לו מיותר בודדים ששימשו חכמים ו בהשקפה נכונה טמבל אתה בעצמך אומר שאתה לא צריך שום רב ואתה לא שימשת אף אחד ולא מתכוון לשמש ואתה כותב דור יתום למה בודדים שימשו חכמים ו בהשקפה נכונה עד הסוף ואני הקטן א אתה אומר בעצמך שאתה קטן אני אמרתי שאתה ילד זה יותר מבוגר אתה בעצמך אומר שאתה קטן אז מהיום נקרא לך הקטן הילד הקטן ואני הקטן כן מכירם הרי הרב מוצפי טעה בכמה דברים שמעתם הרב מוצפי לומד 70 שנה והוא טועה בכמה דברים אז הוא כבר לא שווה שום דבר שום דבר הוא לא שווה כלום כלום הוא טועה מי שטועה נגמר אז אתה טעית כל הזמן טועה ומטעה אז אתה לא שווה שום דבר אחד שאל אותו א הוא לא יאהב את זה עכשיו הוא לא יאהב את זה אחד שאל אותו איך הרב אמנון מזכיר את זה שהוא החזיר הרבה בתשובה יותר מכולם אף פעם לא אמרתי שיותר מכולם אמרתי כן אבל לא אמרתי יותר מכולם זו לא גאווה מה עונה לו ואמרתי להם ממש לא אדם צריך להכיר את מקומו ואוי למי שלא יכיר מקומו וזאת עובדה שהרב גדול המחזירים בתשובה שמעתם ולרב גלי הוא אמר היום אני לא מחזיק ממנו למה הוא לא מסכים עם הפיטה זהו אז הוא כבר לא גדול ווא לא כלום ולא שום דבר וצריך לנדותו הוא אומר הוא שכח לכמה רבנים זאת אומרת פעם היו רבנים שהיום נקראים גדולים פעם היינו קוראים להם רבנים גדולים הוא אומר פעם אבל לאחר דברים שהתגלו הפסקנו לכנותם בתארים זהו הוא החליט שהוא הפסיק ונגמר וגם בלי כל מה שהיה עם הדיבורים על הרב של אותם רבנים גם מבחינה של פסיקת הלכות יש כמה דברים כמה גדרים לדוגמה מוצפי מוצפי הוא כבר הוריד לו את הכל כי הוא טעה כמה טעויות אז הוא כבר מוצפי לדוגמה מוצפי שהיינו בקשר במשך שנים אי אפשר להתכחש למציאות שגם סייע בשידוך סייע לו בשידוך להתחתן עם אחד כזה זה בעיה אחרי שזרקו אותו מהבית צ'יק צ'ק בגלל שהוא רצה לעשות במעשים שכתובים רמבם שלא ראוי לעשותם כי הוא אמר אישה זה מה שרוצים עושים אז א הוא בא אלי יום אחד ומספר לי את זה והוא מופתע מה זה מה איך היא לא מסכימה מה שאני אומר לה לעשות מופתע אז הוא אומר אי אפשר להתכחש למציאות שהוא סייע לי בשידוך אז מה עם הכרת הטוב אתה כל הזמן טוען על הכרת הטוב אז למה אתה קורא לו מוצפי תשאיר אותו לפחות הרב לצורך השידוך סידר לך שידוך אף אחד לא רצה להתחתן איתך בסוף מצאת איזה מישהי שגם אותה אנחנו נטבע אבל א וכל הזמן התקשר להמליץ אבל גם בלי עניין השחיטה ברגע שהוכחתי על החיסונים והתעלם זה בגדר רוצח זה לא שיטעו אותו מסביב ולא יה פתח לצאת אני דיברתי איתו בעצמי והוא התחמק למרות מה ששמע ולמרות הצעתי להראות לו עוד חומרים רבים יש דרגות ברבני דורנו ואני מדבר כעת על אלו שאינם בדרך האמת לדוגמה מזוז הוא לא בדרך האמת לדוגמה מזוז איפה הרב מזוז מזוז הוא עשה לך משהו הוא יצא נגדך הוא אמר משהו לא טוב לא מזוז אין אין רבנים עם תואר רק הוא הגאון מיותר יש דרגות ברבני דורנו ואני מדבר כעת על אלו שאינם בדרך האמת לדוגמה מזוז הוא בעיני יודע תורה יותר מכל רבני שס זה ניכר יש לו את חסרונותיו חטאיו אבל מבחינה ידעו יותר מאחרים שם רק צריך גם יראת שמיים הוא ממליץ לו אתה צריך יראת שמיים יש לך חטאים יש לך חסרונות וחסר לך גם יראת שמיים הילד הקטן הוא דן עכשיו את כל הרבנים שהם לא ראויים לתואר והוא אומר מה חסר להם איך אמר הרב גליי אתה צריך פסיכיאטר אתה צריך פסיכיאטר כמה פעמים מח שאר הדיינים והרבנים שלהם חסרים דיעות רבות לדוגמה עמר עוד אחד בלי איתו הרב עמר ובגן ילדים עמר לדוגמה עמר יודע מעט יותר מהרבנים שם אבל כאן נזכר לאל אצל מזוז יש בעיות גם הוא לוקה בהרבה דברים יש בעיות לכן הוא רק עמר הרב עובדיה בעצמו כמה וכמה פעמים תקף את רבני ודייני דורנו שלא מעיינים ולומדים בספרים קדמונים כי הוא מוכר ספרים ישנים זה העסק שלו כך מעיד בספרו הרב שיטרית הוא כתב ספר על הרב אחרי שנפטר יש עניינים של מחלוקת בסברה בהלכה וכדומה ואז גם כשחולקים נשארים בכבוד אז למה אצלי לא נשארת בכבוד בגלל שלא הסכמתי לעיין בכל השטויות שלך ולהכריע כמוך למה לא נשארת בכבוד הוא אומר יש עניין של מחלוקת בסברה בהלכה וכדומה ואז גם כשחולקים נשארים בכבוד תקשיבו אוכפי שהבאתי בתשובתי לגבי הרב משה קוניץ מדברי רבנו חיים פלאג'י בספר כל החיים שלא פוסלים רב בגלל דבר שלא מסכימים איתו אה ידונו אותך בשמיים על זה לפי הספר שלך שאתה אומר שכתבת ספר ואתה כתוב בתשובת אוי אוי אוי איך אתה עובר על דבריך אוי אוי אוי אבל יש דברים ששייכים לעניינים שעליהם אסור לשתוק לדוגמה עם התדרדרות אין כיוון של אי הסכמה זה לא דעה בפוסקים הם פשוט הולכים נגד התורה בדיוק כמוך והציבור לפעמים לא תמיד מבין זאת לדוגמה בעניין התבלין אני מודע לזה שיש סברות רבות לגבי כל דיני ביטול איסור וכדומה אם מישהו בא ומקשה למה צריך לבדוק בנפרד אין לי אלא להציג בפניו את דעות גדולי עולם שכתבו כך אבל איני יכול להתכחש לגדולים שכתבו צדדים מסוימים בתנאים להקל יפה למה אתה לא מכריע פה למה פה אתה לא מכריע בביטול איסור לכתחילה כי אתה רוצה לאכול מה שאתה רוצה לאכול למה אתה ללא בסכין חריפה חותך ואומר הרי בין התנאים והאמוראים אתה יודע לתוך על הרמבם אתה אומר שהוא לא הבין וכולי מה אתה אומר הוא הסתמך על היונים בזמנו ואתה מסתמך על המדענים האהבלים הכופרים של היום שאין להם שום חוכמה ומדע והם שקרנים אתה אומר הם חברי נסה אז איך אתה מסתמך עליהם מה אתה טוב יותר מהרמבם שאתה מזלזל בו בגלל שהוא ואחר כך אתה אומר ובפשטות אפשר לתרץ את מה שקשה היה לרמבם ילד קטן קטן קטן טם טם אך לגבי שחיטה אם יבוא מישהו ויאמר שהשחיטה היום כשרה אין איך לשמוע בכלל דעה מכלה כי אין כזאת עוברים בשעת נפש על דעות כל הפוסקים ואין שום צד כולה אתה בעצמך עובר ומטעה את הציבור ומשקר אותם שאם לא בודקים את הסכין פעם פעם אחר כל עוף זה נבלות וטרפות על זה אתה נטבע נראה שתשכנע אתה שופט שאתה צודק ונראה כמה תשלם בסוף כנה לגבי זמרים אין כצד של מחלוקת בפוסקים אלו דברים שהוסכמו במשך הדורות על כל גדולים אחר כך הוא כותב במקום אחר לא מספיק רק להיות למדן בתלמיד חכם אלא גם ענון ומשפיל עצמו בפני גדולים הבן אדם יודע מה הוא מדבר הוא יודע איך הוא חי איפה עין בתן איפה משפיל עצמו בפני גדולים בשביל ב שהוא לא הצטרך להיות ען ן ובשביל שהוא לא הצטרך להשפיל את עצמו בפני גדולים הוא אמר אין גדולים ואז ממילה הוא פטור אין לו מפני מי להשפיל את עצמו אדרבה הוא גאבן כי הוא דואג שכל הזמן יגיד לו הנחש הגאון הוא לא מוחה בו הוא לא מוחה בו איזה גאון איזה בטיח ילד קטן ילד קטן שקר אומר דברים ככה ועושה הפוך משקר את הציבור בדינים והלכות מה זה תקשיבו עכשיו איך הוא מזלזל אוי אוי אוי מה יעשו לו עכשיו בטבריה אוי אוי אוי ולצערי שמעתי הרבה רבנים בדורנו שאומרים כך גם בשב גם בשם דוב קוקו הרב קוק טבריה הוא קורא לו דוב קוקו ועוד למרות שדעת הרב עובדיה זה אסור לפני כמה שבועות שלה לי הרבד בגרשיים כן הרע אבד של טבריה שהרב במרכאות קוק שלהם פסק במרכאות שבעל תשובה שאבי מעשן בשבת אחר הקידוש יוצא ידי חובת קידוש אם מחלל שבת רק בבית ולא בפני עשרה כתב לי בתשובה ששאל את הקוקו ואמר שאדרבה גם בשופר ושאר דברים יוצא ידי חופה אפרה לפומה הוא מקלל אותו שימות אחד עם סרטן אחד עם עפר בפה למי שמים עפר בפה מי שרוצים שהוא לא יהיה פה כן ידוע שאסרו אותם הרעד ההוא גם לא התבייש לומר לי פעם שקוקו אמר לו כל הבאבות שקרנים ומשוגעים וגם אני והם שומעים ומחזיקים ממנו אז אומרת כל הקהילה שמה הם קוקו אחר כך הוא כותב לי שלחו לי את הקישור הזה שבן ציון ספי חבר שלו פתח קצביות טרפות ועשו סרטון שבוע שעבר בדקה 2:30 שמו את השיר של יוחי כהן ובדקה שבע שמו את יהודה חדד כביכול מקפידים על איזה שיר יוצא מהפה ואיזה זמר אך מאכילים טריפות עם חותמת אם מלאחר לפני כשלוש שנים כשיצאנו נגד הדברות מוצפי התקשר אליי אחר חצות 030 בלילה ורצה לשתף על האיומים דברות איימו עליו בגלל שהוא יצא נגדו ואז אמר לי אגיד לך משהו אבל אל תספר תדע לך ששמעון בעדני הוא רשע ועם הארץ שמו אותו בשס רק כדי שיהיה נציג תימני במפלגה שמעתי את הדברים ואמר לי מה אתה בהלם אמרתי לו האמת של לי זה היה ידוע מבחינות שאינו תלמיד חכם ואינו ירא שמיים רק שלא אמרתי לך כי חשבתי שזה דבר שלא ישמע אצלך בשבילו הרב בעדני זה לא תלמיד חכם ולא ירא שמיים והוא מסכים שהוא רשע בעם הארץ הילד הקטן אז החברה מטבריה הנה יש לכם את הפוסק של הדור מומחה בשחיטה דן יחידי והוא מחליט אין רבנים אין גדולים אין כלום רקו שיקרא לו הנחש הגאון הבנתם זה רק מקצת עכשיו אמרתי לכם בצדק תשפוט עמיתך כן מה זה בצדק תשפוט עמיתך תמ בלולו מה זה בצדק תשפוט עמית יש דברים שלא מבוארים טוענים על מישהו שהוא עשה ככה לא עשה ככה מאיפה אתה יודע אם הוא עשה ככה או לא עשה ככה לא ידוע צריך לשמוע שני צדדים הוא יגיב עשה לא עשה אבל אם אדם אומר דברים בפרהסיה שכך וכך וכך מה יש לדון איזה בצדק הבן אדם אמר שומעים מה הוא אמר וכולי הרב מזוז כתב סידור סידור יצאו נגדו נגד הסידור הרב שטיינמן הרב קנייבסקי הרב אליאש והכל מה למה הם לא דנו אותו למה לא הזמינו אותו לבית דין וזה ממתי אדם שמוציא ספר עושים לו בית דין ומזמינים אותו בצדק תשפוט עמיתך למה הרב עובדיה כל מה שהוא שמע שמישהו כתב או משהו הוא הזמ מין אותו אליו בוא תסביר לי למה כתבת הוא ישר כתב תשובה נגדו ככה זה עובד אדם כתב משהו או אדם אמר משהו שמעו אותו מה הוא אמר מבינים את הניואנסים גם שהוא אמר זה לא פעם ראשונה הוא אומר את זה הרבה פעמים בכל מיני עניינים אדם קל דעת הנחש הזה אז עונים לו ואני עוד אמרתי בזהר שאם זה נכון שמה שהוא אמר וכולי וכולי אז דברי אפיקורסות והכול להגיד שדברי שחכמים זכרונם לברכה שיקרו לנו אז גם אמרתי בזהירות הראו לי ולמרות זאת אמרתי בזהירות ומה הם אומרים שכאילו אמרתי עליו ישר כך וכך אז אתם גם משקרים את הציבור שלכם ואני מוקלט אבל ככה יש להם ציבור כנראה שאוכל כל מה שהם אומרים בעלי יזיד עמרו יזיד משפחת זידי שהם מכניסים אותו באכסניה אצלהם והכל ואפילו גברת זידי היא כבר כותבת נגד והיא כבר מבינים וכולי וכולי יהיה לכם גיהנום משותף אתם אומרים בצדק תשפוט עמיתך תם שמעתם אותי מה יש לי להגיד על כל מה שהם אומרים לא אז בדין שאתם דנים ידונו אותכם ואנחנו נודה לשם יתברך שנותן לנו את ההזדמנות לבער את הקוצים מן הקרן הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו הכל יומרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל יש חוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל מהכל יאמרו אין קדוש כשם שיהיה לנו שבוע טוב בעזרת השם הרי אני מכוון קיים מצוות חכמים רבי חנניה במרד ישראל הפורצות שנג ידיל תור
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות