אור יהודה - בן סורר ומורה היה או לא היה
תאריך פרסום: 10.09.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירויח
הערב יהיה לרפואת נועם בן דקלה רפואת הנפש והגוף באפילפסיה תעלם ממנה ממנו ותעבור ל סינוואר אמן דוד אשר בן איבון ורפאל בן דורה הצלחה מרובה כתיבה וחתימה טובה שנה טובה ומבורכת לכל משפחותיהן בהצלחה בחינוך הילדים אמ לעילוי נשמת שמעה בת אברהם יחיה בן יוסף דוד בן פריחה ועליה בת גיל ולעילוי נשמת הוריים נחתם עדן
בן סורר ומורר
כולם שמעו פעם בין סורר ומורא מה זה איך זה מה זה שאלה נוספת האם יצר הרע ויצר הטוב הם מלאכים למה ילד קטן אין לו יצר הטוב עד גיל בר מצווה בין סורר ומורה זה רק מגיל 13 ועד גיל 13 ושלושה חודשים ויש להבין למה הדין של בין סורר ומורה הוא רק במשך השלושה חודשים סמוך לגיל 13 חכמים אמרו שבן סורר ומורה נידון על שם סופו מה יהיה סופו הוא אוכל כל כך הרבה בשר ושותה הרבה יין זה זולל וסובא כל היום אז מה יהיה בסופו אם הוא לא ימצא את ההרגל שלו הוא ילך לסתם את הבריות לגנוב ממתי שמענו שמי שגנב מוציאים אותה להורג אין דין כזה בתורה שגנב מוציאים אותו להורג אז למה הילד הזה בגיל 13 וקצת בגלל שהוא עתיד אם הוא לא ימצא את הבשר והיין שהוא כבר רגיל אז הוא עלול לסתם ואז יוציאו אותו להורג למה בסוף הפרשה של בן סורר ומורה כתוב וכל ישראל ישמעו וירעו ההזהרה צריכה להיות על הבנים שבנים בגיל הזה יזהרו אבל למה כל ישראל מה זה קשור לאנשים שהם בני 70 80 90 מה זה קשור אליהם בגמרא כתוב שבן סורר ומורה ועיר הנידחת זה עיר שכולם עבדו עבודה זרה לא היו במציאות וגם לא עתידים להיות והגמרא שואלת אז למה נכתבו בתורה דרוש וקבל שכר אבל כתוב בגמרא שרבי יונתן אומר שהוא ראה את שניהם איך יכול להיות שהזדמן לרבי יונתן לראות דווקא בין סורר ומורה ודווקא עיר הנדחת ואייך הוא ראה מה שלא היה מהעולם טוב מתחילים במסכת סנהדרין מבואר שכל הזמן של בן סורר ומורה זה רק שלושה חודשים מגיל 13 עד גיל 133 חודשים רבי יוסה הגלילי אומר מפני שהוא אכל בשר ושתה יין יסכל אלא הגיעה התורה לסוף דעתו שסופו מגמר את נכסי אביו ואמו ויוצא אומ לסתם את הבריות לכן אמרה תורה ימות זכאי ואל ימות חייו עדיף לו שהוא ימות עכשיו כשהוא זכאי ולא חס ושלום יעשה כל כך הרבה עבירות וימות חיו וילך לגיהנום עכשיו יש להבין ולמה למה הדין זה דווקא בשלושה חודשים סמוך לגיל 13 וגם כל החטא שלו זה שהוא אוכל ושותה תרטימר בשר ולוג יין כמה זה לוג יין פחד מבקבוק יין זה 86 כפל 4 זה נקרא נו יש אנשים שותים היום בקבוק שתיים ביום מישהו אומר להוציא אותם להורג לא למה הוא כן עוד יותר תמוה גם אם יש חשש שהוא עתיד לגנוב בעתיד ממתי יש עונש גניבה מוות ואם תגיד שהוא עלול גם להרוג בעתיד כי יכול להיות שבזמן הגניבה ירצו למנוע אותו ואז הוא יבוא לידי הריגה גם זה לא עדיין לא עשה מהומה לא גנב ולא רצח למה הוא יהרג על חשש אולי אז בואו נקדים עכשיו דבר חשוב וזה מובא בספר חובת הלבבות בשער עבודת האלוקים חכמים זכרונם ברכה אמרו שיש באדם שני יצרים יצר הטוב ויצר הרע מי הם שני יצרים האם הם מלאכים מבאר רבנו בחיה יצר הטוב ויצר הרע זה לא שני מלאכים שבאים ולחשים לאדם באוזן אם לעשות טוב ורע יצר הטוב זה השכל ויצר הרע זה המידות הרעות והתאוות שיש באדם לא ידעתם את זה המאבק התמידי שיש באדם לא מאבק בין שני מלאכים אלא בין השכל והתאוות שיש לאדם לכן כתוב כל יום אתם אומרים וידעת היום זה השכל והשבות אל לבבך אתה צריך שהמה שאתה מבין בשכל ביצר הטוב שלך להשליט את הכל את הידיעה על הלב כי פה מקור התאוות ואם אתה נמשך אחר התאוות אתה לא שומע על השכל השכל אומר לך לא ואתה לא שומע לא איך נאים אנשים תתה השכל אומר אל תאכל דיי מספיק די לא יכול לא יכול את תעבוד יש אחד 500 ומשהו קילו שמעתם יא בא ביי השכל הוא החלק הטוב עם שכל אדם מכיר שיש בורא לעולם וברור לו שהוא לא נברא מעצמו ויש תוכנית בעולם ויש תכנון וזה לא נברא סתם אלא יש לזה יעוד ויש תורה מפורשת מהבורא עולם שהוא אומר בדיוק מה הוא רוצה מה הברואים שלו וזה היה במעמד של מיליונים מעמד הר סיני וקיבלו את התורה ומיד התחילו לשמור ומאז עד היום אנחנו מקיימים את כל מה שנאמר בהר סיני אם כן השכל מחייב אותנו כי הוא היצר הטוב אבל יש לנו מידות שזה החלק הרע והמטרה של בריאת האדם זה לעמוד במבחן להתגבר על המידות הרעות שנבראו בו הם רוצות למשוך אותו למטה והן טבועות באדם בטבעו ויש לו כל מיני שאיפות להנאות ובזבוזים ושופינג והוא רוצה להיות שליט ושולט והוא רוצה כבוד והוא רוצה הכל זה התאבות מלך מוח לב כד המוח זה השכל בכבד צד ימין למטה יש תאוות באמצע נמצא לב עכשיו יש מלחמה על הלב יצר הטוב רוצה שהלב ישמע לו אבל גם הכבד רוצה שהלב ילך איתו וימשוך אותו לתאוות אז עכשיו יש לנו דבר חידוש ילד קטן אמרו חכמים אין לו יצר הטוב אלא יצר הרע מה פירוש אתם רואים הוא פועל על פי שכל לא מה שבא לו לא בא לי כן בא לי לא בא לי כן בא לי כל הזמן הוא רוצה רק שיביאו לו מה שהוא רוצה אין שכל מתי הוא מקבל שכל בגיל 13 איך מקבלים שכל פתאום בגיל 1 מה לא יום לפני הוא נקרא קטן והוא לא חייב במצוות ואם הוא עושה עבירה לא מענישים אותו יום אחד עבר הוא כבר גדול כמו בן 70 ומתייחסים אליו ככה ואם הוא עושה עבירה מגיע לו עונש כ בן 70 אבל רק אתמול הוא הייה בלי שכל והיום הוא עם שכל איך זה איך זה מה קורה תכף תשמעו כתוב יצר לב האדם רע מנעוריו משעה שהוא נולד הוא נולד עם יצר הרע עד גיל 13 רק ר אז מופיע היצר הטוב ולכן נמשל היצר הרע למלך זקן וכסיל זקן כי הוא כבר 13 שנה שמה למה טבע הקדוש ברוך הוא בילד רק יצר הרע למה לא נטע בו גם יצר הטוב ביחד שניהם יבואו אליו ביחד בלידה היצרים אמרנו זה לא מלאכים אלא שכל ומידות רעות לקטן אין עדיין שכל חרש שותה וקטן הם לא בני מצווה והם לא יכולים לעשות קניינים כי בשביל לעשות קניין צריך גמירות דעת שאדם גומר בדעתו שהוא מקנה או קונה ילד אין לו את זה הוא יכול לתת לך משהו ואחר כך הוא תחרט ויגיד אני רוצה את זה בחזרה הוא לא יכול אין לו גמירות דעת שהוא אומר אני החלטתי וזהו וזה נשאר ככה הוא ילד והוא נברא ללא דעה מעמיקה והוא לא יכול עדיין להכיר את בוראו ולהשכיל מה חובתו בעולמו הוא רוצה לשחק הוא רוצה זה הוא רוצה זה כל התאוות שיש לו זה הוא לא מקשיב כל כך לכן יצר הרע שוכן בו תאוות ומידות רעות אבל למה הוא נברא ללא דעת הקדוש ברוך הוא רוצה שילד יהיה לו קודם כל זמן הסתגלות להתרגל למצוות אי אפשר לחייב אותו במצוות מיד אם היה לו שכל ממש כמו מבוגר אז הוא היה חייב מרגע שיש לו שכל הוא היה חייב כמו מבוגר כי יש לו שכל כמו מבוגר אז ילד בן שנה בן שנתיים שלוש ארבע היה חייב על כל דבר אז הקדוש ברוך הוא נתן לו זמן הסתגלות עד גיל 13 לכן ההורים חייבים בחינוך הבנים לקחת אותם לחנך אותם למצוות וכולי וכולי לקחת אותם לבית כנסת להסביר להם ללמד אותם לשלוח אותם לתלמוד תורה שילמדו לאט לאט בונים אותם בונים בונים בונים עד שמגיע גיל 13 ואז מה קורה יורדת נשמה חדשה בגיל 13 ואז יש לו כבר שכן ויש לו גמירות דעת ויש לו הכל ואז הוא חייב ממש כמו מבוגר כמו זקן עכשיו שאלנו למה בן סורר ומורה זה סמוך לגיל בר מצווה למה הוא יהרג אם הוא אכל סעודה דשנה והוא לא גנב הוא לא רצה אז הרמבן אומר יש שתי עבירות שוא עובר הרי הוא עבר גיל 13 נכנס בו השכל עכשיו הוא חייב כמו מבוגר ועכשיו אומרים שאם בתוך השלושה חודשים הוא איננו שומע בכל אביו ובכל אמו והוא זולל וסובא כל היום מביאים אותו לבית דין ובית דין מוציאים אותו להורג סוקלים אותו למה אז אומר הרמבן שתי עבירות דבר ראשון הוא ממרה את פי אביו ואמו הוא לא מכבד אותם גידלו אותו גידלו אותו חינכו אותו השקיעו בו הכל הגיע להיות עם שכל כבר וכתוב בפסוק איננו שומע בכל אביו ובכל אמו זה חטא אחד חט שני זולל וסובא יש מצווה בתורה קדושים תהיו מה זה קדושים תהיו פירושים תהיו שאדם יפרוש גם מדברים שמותר לו שלא יהיה זולל וסובא לכן אומרת התורה אל תהי נבל ברשות התורה התורה לא קבעה כמה לאכול אבל אם אתה זולל וסובל כל הזמן וזה כל הזמן המחשבות שלך אז אתה נבל ברשות התורה כי היא לא הגבילה אותך אבל היא אומר תשתמש בשכל הלו אדם לא צריך להיות טנק אדם צריך לאכול בשביל בריאות גופו זה כמו שממלאים דלק באוטו נכנס לך 70 ליטר 60 50 תלוי לא שובכים עוד עוד עוד דלק אין מקום אין מה אתה דוחף עוד עוד מתנפח מתנפח 500 קילו לאן אתה הולך אז זאת אומרת שתי עבירות הוא עושה אחד לא שומע בכל אביו בכל אמו דבר שני הוא זולל וסובל אז הוא עובר על מצווה של קדושים תהיו טוב אבל איפה למדנו שעל שתי מצוות כאלה מי שלא מכבד את אבא שלו ואמא שלו חייב מיתה לא חייב מיתה ואם בן אדם אכל יותר מדי הוא חייב מיתה לא חייב מיתה אז איך נהייה שהבן הזה דווקא חייב מיתה האי בן עזרא קורא לילד בשמו הוא אומר זה לא סתם ילד הזולל וסובל הזה הוא אפיקורוס הוא כופר כופר ילד כופר למה הוא קורא לו כופר הוא רק רוצה להענות לאכול בואו נשמע מה אומר הרמחל במסילת ישרים אומר כל המטרה שאנחנו באנו לעולם אתם יודעים למה למה באת לעולם ר בטח שהוא רצה אבל למה הוא רצה אהב אותך אבל למה הוא הביא אותך לפה ש היה משאיר אותך שמה למה הביא אותך לפה ש למה הביא אותך לפה מה לעשות את הרצון שלו אומר הרמחל שכל מה שהקדוש ברך הוא הביא אותנו לעולם זה בשביל שנתעלם מקום העונג זה גן עדן עולם הבא פה זה עולם ה נה פה אתה מכין את עצמך לקראת היציאה ואתה תקבל בהתאם לחסכונות שלך תורה מצוות גמילות חסדים צדקות הכל כל מה שאתה תאסוף אתה מכין כל ישראל יש להם חלק לעולם הבא מה זה חלק יש לו חלקה החלקה הזאת היא שלך יאללה יש לך שטח עכשיו תבנה עליו מה שתבנה זה מה שיהיה לך בנית הרבה יהיה לך בנית מעט יהיה לך צריף מה שבנית זה מה שיהיה לך אבל אדם מתבייש לקבל בחינם כן אתם רואים אנשים שם עניים והכל הם עם פרצוף נפול הם באים ניגשים מושיטים את היד והם יודעים שאחד יסרב ואחד ילבין את פניהם אחד יתן ואחד לא יש להם בושה הם היו מעדיפים לתת ולא לקבל אז לאדם יש בושה והקדוש ברוך הוא אם יתן לנו מתנת חינם אז זה בושה מה עשינו לא עשינו כלום בשביל למנוע את זה נתן לנו הקדוש ברוך הוא את האפשרות לזכות בדין בשכר כשעושים תורה ומצוות אומר הקדוש ברוך הוא אני תן לכם שכר כל מצווה יש לה שכר כל דבר שאתה עושה יש לו שכר תאסוף הרבה תקבל אז אתה לא צריך להתבייש מגיע לך שכר כמו אדם עובד נגמר היום מגיע לו שכר אבל אם בן אדם בא בפתח של איזה מפעל עושה ככה יש לו בושה והשם רוצה לתת שכר בלי בושה שזה השכר האמיתי שאדם בא בזכות עצמו אז לכן הקדוש ברוך הוא הביא אותנו לעולם עשה יצר הרע שהוא שוך אותנו לכיוון הגשמיות תאבות והכל אבל נתן לנו גם שכל שהשכל יגיד מה כן נכון מה לא נכון ואז כשאתה מנצח עם השכל את המידות שלך הלא טובות מגיע לך שכר גדול אבל לפעמים בעולם הזה יכול אדם לחיות פה בט נו גדול לא דווקא עם זלילות והכל אפשר לחיות חיים של שלווה של עונג של שלום הרבה דברים טובים יש גם בלי לזלול כן אבל לא תמיד יש עונג יש ייסורים יש צרות יש בעיות יש כ כמה אנשים נהנים מהחיים כל יום מהבוקר עד הערב רוב היום זה רק בעיות יותר מזה זה כבר אנשים מסובכים שיש להם גם חולאים מחלות ויש אנשים שיש להם צרות ויש אנשים שיש להם רדיפות ויש אנשים שיש להם סכסוכים לא חסר לא חסר למה זה כי כשאדם עושה חטאים הוא מתרחק מהקדוש ברוך הוא למה אם הוא עושה חטא זאת אומרת שהוא לא מסתכל על הקדוש ברוך הוא מה הוא ביקש מה הוא רוצה הוא עושה מה שהוא רוצה מה הוא רוצה תעוות הוא רוצה מה שבא לו הוא לא רוצה להיות מוגבל הוא לא רוצה שיהיה לו כל הזמן סדר מסוים וזה וזה לא מתאים לו הוא רוצה פעם לקום פעם לישון פעם לאחר פעם לבוא בזמן למה כל הזמן כל הזמן כמו משטר מעדיף סבבא אתה עושה חטאים אתה מתרחק מהקדוש ברוך הוא אתה מתרחק יש מידת הדין מידת הדין שולחת לך ייסורים מתזכרת אותך שאתה לא בכיוון התרחקת ואז על ידי ייסורים אם אתה מבין אתה חוזר בחזרה שב בתשובה וזהו מתפטר מהייסורים אבל אם בן אדם לא עושה כך אז הוא רק שוקע ושוקע ושוקע עכשיו אם אתה הולך אחרי התאוות אז אתה פשוט משפיל את עצמך למטה למטה למטה אם אתה עושה מצוות אתה מתרומם ועף למעלה למעלה למעלה זה המטרה להתקרב לקדוש ברוך הוא בשביל זה יש תפילות בשביל זה יש ברכות בשביל זה יש מצוות כל דבר כזה עושה לי קשר עם הקדוש ברוך הוא כל ברכה שאני מברך אני אומר ברוך אתה ברוך אתה השם אני מדבר איתו ברוך אתה אז אני מתקרב אליו אבל אם אני אוכל ושותה בלי לברך אני רחוק ממנו הוא לא בראש שלי אז אם אתה מתרחק יעוטו לך מן השמיים אז מה אתה מתפלל שיש לך בעיות ויש לך צרות ויש לך מחלות ויש לך כל מיני אתה גורב תתקרב לא יהיה לך תתרחק עכשיו מצוות צריכים לעשות עם כוונה אם אתה לא מתכוון לקיים את המצווה שהשם ציווה אז אתה לא מקיים מצווה יכול להיות שאתה בן אדם טוב אדם נחמד אתה מקבל את כולם בספר פנים יפות כל הכבוד לך אתה ממש מותק אבל אתה לא מקיים מצוות למה מצווה זה אומר שיש מישהו מצווה יש מצווה ויש מצווה ואתה מצווה עליך לעשות מה שהשם ציווה מה זה מצווה ציווי אם אתה מתכוון לקיים את המצווה שהשם בורא מצויין אתה עושה בדיוק מה שהוא רוצה מצויין אבל אם אתה עושה ולא מתכוון אמרו חכמים תפילה בלא כוונה כגוף בלא נשמה גוף אם אין בו נשמה זה נבלה אבל אם יש נשמה אז הוא חי הולך חוזר תפילה אי אפשר להגיד השם אתה ונ אשיבנו פנו עושה שלום במרומיו טט מה עשית צפצפת צפצופים אולי ייה לך כוונה איך אתה סוגר את החובות איך אתה משלם ארנונה איך תוך כדי התפילה זה לא כוונה זה לא מצווה מצווה זה אני יודע שאני עומד לפני הקדוש ברוך הוא הוא ציווה אותי להתפלל כתוב לעובדו בכל לבבכם איך עובדים בלב עובדים עם הידיים יש לי ידיים לוקח מברג עושה מה זה עובדו בכל לבבכם איך עובדים בלב תפילה תפילה עם לב צריך עם לב פירושו עם כוונה אם אתה מתכוון אתה מקיים מצוות אם אתה לא מתכוון לא מקיים מצוות אז זאת אומרת אדם צריך להתכוון עעל ידי שאנחנו מתכוונים במצוות אנחנו מתקרבים לבורא יתברך עכשיו תקשיבו הבן הזה שקראנו לו בן סורר ומורה בגיל 13 אמרנו נכנס לו יצר הטוב זה השכל עכשיו הוא נחשב אדם גדול הוא לא ילד כבר הוא נקרא איש רגע זה הוא נקרא איש באותו רגע מה הוא עושה הולך לאכול בשר ולשתות יין אז מה הוא עושה הוא מורה בקדוש ברוך הוא במקום להתחיל לקיים מצוות נכנס לך שכל עכשיו תתחיל לקיים מצוות הכינו אותך 13 שנה לא הוא הולך לכיוון של מי של היצר הרע של התאבות אז כרגע הוא מתחיל כבר ביום הראשון למרוד בקדוש ברוך הוא זה לא סתם מרת זה פורק עול לא מעניין אותו מצוות אבא שלו ואמא שלו מסבירים ו יא אבני זה לא טוב לאכול הרבה זה לא ככה גם אין לנו כסף אתה אוכל לנו את הכסף לא ישאל לנו כסף לא מעניין אותו לא שומע בכל אביו ובכל אמו לא מעניין אותו בכלל הוא לא לא משתלט חייב זה נקרא מורד ופורק עול הוא לא מציית להורים הוא עושה כל מה שעולה על רוחו והגרוע אוכל ושותה בלי סוף למה זה הכי גרוע כיוון שהוא שוקע עם יצר הרע עם התאוות עכשיו במקום להיות מחובר לבורא ליוצר הוא הולך להיות חבר עם היצר אז אתה עוזב את השם ואתה הולך לאויב שלך ואתה מתחבר עם האויב שרוצה להוריד אותך לגיהנום במקום להתחבר למי שרוצה להביא אותך לגן עדן אז אתה מורד ופוקר פורק ול ילד כזה שכבר מתחיל את הגיל 13 ומתעניין בבשר וביין הוא כבר נהיה מוין מבין גדול בזה הוא יודע כבר איזה יין טוב ואיזה בצר וזה וזה וזה והוא מייצר מנוע הפוך לכיוון מטה במקום להתקרב ומתרחק מהשם לכן הילד הקטן הזה שהפך להיות איש בגיל 13 במשך שלושה חודשים תקשיבו הוא הספיק להענות מהעולם הזה באופן שאנשים מבוגרים לוקח להם 30 שנה והוא פורק עול ואף אחד לא יכול לחנך אותו לא ההורים ולא בית דין ולא אף אחד והוא שקוע בתאוות את פיקוס כופר אז אין טעם להשאיר ילד כזה חי כי אם ככה הוא באמת ידרדר לא ימצא כמו נרקומן מה קורה נרקומן שהוא לא מוצא כסף כבר לקח להורים את הכל מה עושה מתחיל לפרוץ מקומות דירות הכל נכון ואם הוא רואה שיש סכנה מרביצים לו יוצאים עם איזה עלה לתת לו בראש הוא מחזיר ולפעמים יכול להרוג מי גרם זה שהוא שקע בתאוות אז לכן התורה אומרת מותב שימות זכא כי המיטה מכפרת וזה שמוציאים אותו להורג זה מכפר לו ואז הוא יכול להגיע ככה יקבל קצת בעולם העליון להיות בגן עדן הוא לא הספיק לעשות הרבה עבירות אבל עדיף לו שהוא ימות שהוא זכאי ולא חס ושלום יחייה הרבה ויהיה חייב ולך תדע כמה אלפי שנים הוא יסבול לכן זה הסיבה שחכמים לא אומרים שהחשש שמה ירצח וגם לא העילה שהוא אוכל בשר וזה זה סיבה להרוג אותו אלא יש סיבה אחת שהוא שוקע בתאוות שהם יצר רע ההפך מהמטרה שהוא בא להתענג על השם לכן מצילים אותו בזה בהריגתו תשמעו מה קרה לא תאמינו מגיע בחור חצוף לרב שטיינמן זכר צדיק לברכה שואל את הרב כוד הרב אתה רוצה שאני אביא לך סטייק הרב עונה לו אני לא יודע מה זה אתה רוצה פיצה הרב לא מבין מה הוא רוצה ממנו תגיד לי מה אתה רוצה אמר לו כבוד הרב אני לא אוהב ללמוד וד אני לא נהנה מזה כמו שאתה לא רוצה סטייק ואתה לא רוצה פיצה ואין לך הנאה מזה אני אין לי הנאה מלימוד תורה שמעתם מה ענה לו הרב אמר לו כשהראש שלך מונ בהנאות של העולם הזה זה בדיוק הפוך מלימוד תורה אז איך אתה תהנה מלימוד תורה אם אתה חושב על סטייקים ופיצות כל היום אם הראש שלך מונח שם הוא לא מונח פה אז לכן התאוות גורמות לך שאתה לא יכול להנות מרוחניות אי אפשר לנסוע בכביש גם קדימה גם אחורה או שאתה הולך קדימה או שאתה נוסע רוורס לא נוסעים ככה אי אפשר כך וכך אתה רוצה רוחניות הולכים לכיוון הזה ככה עולים לשם בדרך העולה בת אל אתה לא רוצה אז אתה הולך לצד הזה אז זאת אומרת כל מי שהולך אחרי גשמיות ודאי שלא יהיה לו משיכה לרוחניות ולמצוות אולי הוא יעשה ככה חפיף דליל אבל זה לא מעניין אותו באמת זה רק נימוסים א צריך להשלים מניין יאללה אני מוכן להשלים מניין אבל הוא לא אחד שדואג למצוות ולהתפלל וכו אז זאת אומרת אם אתה רוצה לאהוב את הלימוד אתה צריך להתרחק מן התאוות אחרי הפרשה של בן סורר ומורה כתוב וכל ישראל ישמעו וירעו למה צריך להגיד שכל עם ישראל ישמעו את מה שקרה עם הבן סורר ומורא שהוציא אותו להורג וירעו ויפחד למה למה זה נוגע אליהם הם כבר עברו גיל 13ה חודשים למה צריך להגיד להם את זה מזהירים את כל עם ישראל הילד הזה לא שומע בכל וכל אמו אז צריך להזהיר את הילדים בגיל הזה לא צריך להזהיר את המבוגרים אבל הגמרא במסכת סוטה אומרת שבפרשת סוה כתוב ונסרין שלוקחים את האישה שסטתה מבעלה מביאים אותה בפני נשים רבות מורידים לה את הכיסוי ראש קורעים לה פה וחביבי אומרים לה תודי תודי מהר שעשית מה שעשית ואם לא אנחנו נשקיע אותך מים המאוררים ואז אם היא עשתה מעשה שלא יעשה עם אדם זהר אם היא תשתה את המים היא תמות אבל אם היא תוד היא לא תמות ומזהירים למה אוספים נשים שכולם יראו מה העונש של מי שה עושה מעשים כאלה אז למה פה לא כתוב וכל הבנים ישמעו וירעו למה לא למה כל ישראל מה ששייך לילדים בגיל 13 תגיד להם לילדים תזהיר אותם לא את כל ישראל אבל יש פה עומק עצום התורה מזהירה גם את הגדולים וגם את הקטנים למה כשאנחנו באים עכשיו בראש השנה להתפלל לקדוש ברוך הוא אנחנו אומרים אם כבנים אם כעבדים זאת אומרת אם אדם חושש שהוא יהיה רגוע יותר מדי ושאנן ולא יעשה תשובה כי הוא חושב שהוא בסדר היה שנה אז הוא לא עושה תשובה והוא אומר לעצמו אני הבן של הקדוש ברוך הוא מה אבא שלי התאכזר אליי אני הבן שלו מה פתאום ש איך אמרת הוא אוהב אותי הביא אותי לעולם כי אוהב אותי נו התורה מצווה פרשה שלמה של בן סורר ומורה שההורים שלו מביאים אותו לבית דין להרוג אותו שימות זכאי ולא חייב ואז אנחנו קוראים את הפרשה הזאת לפני ראש השנה בשביל שנזכור הנה אתם רואים ההורים בעצמם מתוך רחמים על הבן מסרו אותו לבית דין שיוציאו אותו להורג אז אתה רואה שאבא יכול למסור את הבן להריגה אז גם אבא שלך בשמיים יכול להוציא אותך להריגה ולפסוק בראש השנה שחס ושלום אתה תמות השנה חוץ מזה שהוא לא רק אבינו הוא גם מלכנו גם מלך ומלך הם עוברים על דברו אתם יודעים מה עושה מלך אז זאת אומרת אדם התורה מזהירה את כל ישראל בוכל ישראל ישמעו וירעו מבן סורר ומורה אתה למד שאין לך הגנה של אבא אבא אתה רואה לקח את הבן שלו לבית דין שיכלו אותו אז תדע לך שגם אבא שבשמיים יכול לגרום לך תאונת דרכים סקלה דיר בלק אל תסמוך אם תהיה מחובר ליצר הרע לתאוות ותתרחק מהבורא אתה מסכן את חייך לפי זה מבינים מה שכתוב בגמרא שלא היה בן סורר הוא מורה מעולם ולא עתיד להיות אתם יודעים למה בשביל שיהיה דין כזה יש כל כך הרבה תנאים שהם בלתי אפשריים הגמרא אומרת וככה פוסק הרמבם לדוגמה צריך ששני ההורים של בן סורר ומורא הם צריכים להיות שווים בקומה מטר 70 מטר 7 מטר 80 מטר בדיוק סנטים הפרש כבר אין דין סורר ומורא צריך שיהיה להם קול דומה לא הי ציפציף והוא בס לא ולא רק זה גם תבה הפנים שלהם צריכים להיות דומים הבעל והאישה ההורים תנאים כאלה בלתי אפשרי זה חלק מהתנאים בשביל שהבן שלהם יקרא בן סורר ומורה איפה יכול להיות דבר כזה לא יכול להיות אם לא יכול להיות אז למה כתוב בתורה פרשה ש פרשה שלמה בין דרוש וקבל שכר כמו שלמדנו עכשיו מה עשינו דרשה ועכשיו אנחנו נקבל על זה שכר גם אני גם אתם למה שמענו דרשה על בן סורר ומורה מה אנחנו מרוויחים מזה מה שאמרנו תדע לך שמי שנמשך אחרי תאוות עדיף לו למות ולא שיהיה חייו ואחר כך יסבול ושתדע לך שגם אבא שלו ימסור אותו להריגה אז גם אבא שבשמיים יכול למסור אותך להריגה אל תסמוך שאבא שלך ירחם עליך נכון שהוא רחמן כל אבא ואמא רחמנים אבל יש מצבים שזה כבר אין מה לעשות אם אתה שקוע בפריקת עול ולא מעניין אותך כלום רק תאבות תצפה לדברים האלה אבל כתוב שרבי יונתן אומר אני ראיתי בין סורר ומורה וישבתי על קברו ואי הגמרא אומרת שאין דבר כזה ולא יכול להיות דבר כזה בא אחד החכמים ואומר אני אני אני קוראים לי רבי יונתן אני ראיתי בן סורר ומורה וישבתי על קברו אחר כך הגמרא מביאה עוד דין יש דין עיר הנדחת עיר שכולם החליטו לעבוד עבודה זרה מה הדין שלה שורפים את כל העיר עם כל התושבים שלה והגמרא אומרת שגם זה לא ה מעולם אז למה כתוב דרוש וקבל שכר יש מזה לימודים לומדים מזה לימודים שלו יצויר שהיה דבר כזה ככה היה ראוי להם שיבוא עליהם עכשיו מה כתוב גם שמה אמר רבי יונתן אותו רבי יונתן אמר אני ישבתי על קברו של בן סורר ומורה וגם עיר הנדחת אני ראיתי עיר הנידחת וישבתי על טילה על התל שנעשה מהשריפה אז יש שאלה נוספת איך יכול להיות שרבי יהונתן אומר שהוא ישב על הקבר של בן סורר ומורה מרן השולחן ערוך פסק שאסור לשבת על מצבה אסור אז אך טנא קדוש ישב וא אומר אני ישבתי על קברו לא יושבים ודבר נוסף הוא היה כהן כהן מה אתה עושה בית כברות אתה לא יכול להיכנס לבית כברות בכלל אז איך הוא אומר וואי וואי וואי אומר המהרל מפראג בן סורר ומורא באמת לא היה מעולם אז מה אמר רבי יונתן הוא בא להגיד אזהרה לכלל עם ישראל דרוש וקבל שכר יש בשתי הפרשיות האלה שלא היו מעולם מוסר ללמד אותנו כל אחד ואחד כשאומר רבי יונתן אני ראיתי בן סורר ומורא ואני ישבתי על קברו אין הכוונה שהוא ראה ממש בין סורר ומורא ושהוא ישב על קברו ממש אלא ישבתי על קברו הכוונה ישוב הדעת ישבתי זה היה לי ישוב הדעת להתבונן בפרשה הזאת של הבן סור למה התורה כתבה את הפרשה הזאת למה אז הוא אומר ישבתי על קברו פירושו של דבר אם היה דבר כזה אני רוצה להבין מה הרעיון הגלום בתוך הפרשה הזאת שאמרו לי דרוש וקבל שכר אז אני יושב וחושב ישבתי על קברו התיישבתי בדעתי לראות למה אדם כזה היה צריך למות אם היה כזה דבר והבנתי שכל הפרשה היא התראה לכל הרשעים שמתו בעוונותי הם למה מתו הרשעים בגלל שהיה להם דין סורר ומורה מה פירוש הם היו שקועים בתאוות זנחו את הקדוש ברוך הוא הגיעו לבית חולים מחלה קשה וזה אומרים מה עושים מה עושים מה עושים ואז אומרים תחזרו בתשובה זה אני לא יכול אני לא למה חיכית עד עכשיו למה כשהיית בריא וחזק וחסון למה לא ת על בית הכנסת מה יש מה יש בן אדם שוכח את האלוקים ב הפרשה הזאת של בן סורר אומרת לו תראה משתלם לאדם למות ולא להיות חייו מוב שימות זכא ממה שימות חייו למה יש המשך לנצח ואם תתקע לנצח במקום לא טוב י י י אנשים לא יכולים לסבול פה כאבים של שן כמה שעות הם לא יכולים לסבול אם יהיה לך שמה כאב שיניים כל הזמן אין אין צורי ואין תרופות ואין הרדמה יא באביי מה עושים זה רק שן אחת ואם זה כמה ואם זה כב עיניים ואם גם באוזניים ואם זה ייסורים ואם זה שריפה ואם זה למה הלכה להסתבך למה למה מה רע בקיום מצוות מה רע אתה מפסיד אתה רק מרויח אז זאת אומרת צריך להיזהר שהילדים כבר מגיל קטן להרגיל אותם ולחנך אותם שלא ימשכו אחרי תאוות היום רוצים שהילד ישתוק זורקים לו ביסלי זורקים לו נשנושים זורקים לו זה העיקר תסתום את הפה תאכל ותשתוק או תיקח מחשב שב בפינה תשחק משחקים ואו תצא החוצה לפארק לך תטייל תחזור בערב ביי אל תפריע ככה אתם רוצים שיגדלו ילדים הם יצאו בן סורר ומורה ואחר כך משטרות ואחר כך בלגנים חר כך זה חכמים אמרו על אדוניהו ואב שלום שני בנים של דוד המלך אמרו שהם בני אפות בני איפה תואר וקראו להם בן סורר אבל הם אבל הם מתו אחרי אחרי גיל 13 ושלושה חודשים ואמרנו שבין סורר ומורה זה בן 13 ל-13 שלושה חודשים אז איך קראו להם בן סורר אלא כל מי ששוקע בתאוות נקרא בן סורר אז זה הפרשה באה ללמד אל תחשוב שמדובר במקרה שהיה ולא זה אבל אתה יכול להיות כזה אם אתה תמשך אחרי התאוות אז יכול להיות בן סורר ומורה בגיל 30 40 50 60 70 יכול להיות בכל גיל רבי יהונתן ראה רשע שמת אחרי שהעונה שלו היו עד השמיים והתיישב על קברו מה זה התיישב התיישב בדעתו לראות מה קרה לו למה הוא מת אה הוא למד מפרשת בן סורר ומורה כמו שהבן סורר אומר שכתבה תורה שהוא הולך אחרי התאוות זה סיבה שהוא ימות גם זה הרשע שעכשיו התפרסם הודיעו שהוא מת זה גם כן מאותה סיבה שהוא נמשך אחרי התאוות לכן הוא אומר התיישבתי על קברו מה זה התיישבתי אני בחנתי למה הוא בקבר עכשיו למה הוא בקבר עכשיו כי הוא גם כן היה סורר אותו דבר עיר נדחת בן סורר זה אדם יחיד עיר הנידחת זה רבים שפושעים רבים שפושעים כמו שהייתה סדום סדום עמורה ערים שלמות שפשעו נגד השם מה היה אתם השם שרף את הערים שרף אותם על כל תכולתם מה נשאר לנו מהם את יודעת מה נשאר ים המלח איך קוראים לו ים המוות ים המוות שמה נשרפו כל הס דומיים למה כי יש חטא של יחיד ויש חטא של רבים כשרבים מחליטים לעשות חטאים ביחד וכופרים בא עונש על ה כלל כמו עיר הנדחת ולכן יכול להיות להם אסונות השם ירחם וראינו דברים כאלה לא לפני הרבה זמן אז מה מלמדת אותנו הפרשה תיזהרו לא לשכוח בתאוות ואמרנו שתאוות זה לא דברים אסורים דווקא אתה יכול לאכול בשר כשר אתה יכול לשתות יין שהוא כשר אתה יכול הכל אבל אתה בעל תאווה אתה יכול בשביל כסף תאוות ממון כל הזמן כסף כסף כסף אומר הרמבם שרדי אחרי ממון זה יותר גרוע מגזל וגניבה ורציחות למה כי אם בן אדם רצח מישהו זה מקרה אחד פעמי זה לא רוצח סדרתי יכול להיות שבן אדם השתגע כעס ועשה פעם אחת אבל רדיפת הממון זה כל החיים יש לו 100 רוצה 200 יש לו 200 רוצה 400 ר כל הזמן כל הזמן כל החיים שלו זה תאווה התאווה הזאת זה בן סורר ומורא אז לכן אדם צריך להיזהר לא להמשך אחרי החומר אלא אחרי הרוח זה מה שאדם צריך לעשות טוב עכשיו איך אפשר להפוך את הגשמיות לרוחניות אפשר להפוך גשמיות לרוחניות אני יכול לקחת עכשיו סטיק להפוך אותו לרוחני בטח אני יכול התורה אומרת דוגמה בשבת יש מצווה להתענג במאכלים להרבות מאכלים נכון למה יש מצ בסדר אבל אבל למה מה המצווה לאכול בשבת עונג שבת צריך להתענג בשבת נכון אם אני אוכל בשביל אם אני אוכל בשביל לענק את השבת זה מצווה רוחנית מהאכילה אני הופך מצווה רוחנית אם אני אוכל כל השבוע אין לי אין לי עונג מצוות עונג שבת זה בשביל לקיים את הגוף כמובן שאם אני מברך עם כוונה ומברך ברכת המזון עם כוונה אז האוכל הזה זה לא כמו שפר אחלה עכשיו עסב זה אתה לוקח את האוכל ומעלה אותו מדרגות איך יש לנו אה יש לנו פטרוזיליה נגיד כן באה הפרה החלת הפטרוזיליה מה קרה לפטרוזיליה היא הפכה כן היא הפכה להיות פרה נכון נכון הפטרוזיליה הפכה להיות בעל חי נכון עכשיו אני בא ואוכל את הפרה היא עלתה עכשיו הפרה למדרגה של אדם היא הפכה להיות אדם נכון נכנסה לדם ואני חי אז הפטרוזיליה הפכה פרה ומפרה הפך לאדם אנחנו מעלים את זה נכון או לא נכון הבנת או לא הבנת אז זאת אומרת אנחנו יכולים להעלות את הגשמיות יכולים להעלות אותה לרוחניות עכשיו אני שואל אותכם שאלה אדם לקח כסף ך קנה קופסה סיגריות מעלה עשן מה הוא עשה כמה עולה קופסת סיגריות היום 30 שק 40 40 אם הייתם רואים אחד לוקח שתי שטרות של 20 מגלגל אותם ומדליק עם גפרור ושורף הייתם אומרים שהוא לא נורמלי נכון מה אתה שורף את הכסף אין לך שכל ומה הוא עושה מה זה סיגריות 40 שק הוא שורף אותם אז מה יצא לו מזה שום דבר אולי רטן רטן הראות אולי איך אני לוקח כסף והופך אותו להיות ניצחי כל כסף שאנחנו משתמשים זה מתבזבז קנינו זה קנינו זה קנינו זה קנינו זה הלך הכסף איך אני יכול להפוך כסף ניצחי מעשר ומצוות יפה שואל אותך עכשיו שאלה מספרים על אחד מהעשירים היהודים יש אומרים זה רוטשילד יש אומרים זה מישהו אחר שמלך אחד הלשינו עליו אמרו שהוא מעללים כסף מהמדינה המלך קרא לו אמר לו תגיד לי כמה יש לך כסף אז הוא אמר לו סכו אומר לו אנחנו יודעים לפי הספרים שיש לך פי כמה וכמה ממה שאמרת אומר אין לי יש לי מה שאני אמרתי בדיוק אמר אם אני אבדוק ואני אמצא שיש לך מה שאני חושב לא מה שאתה אומר אני אוציא אותך להורג אמר לו אני לא חוזר בי זה מה שאמרתי זה מה שיש לי בדקו מצאו שיש לו הרבה יותר אמרו לו איך אמרת אתה לא מפחד למות אמר לו תסביר הוא אמר מה שמצאת זה לא שלי זה ברשותי זה נמצא אצלי זה ברשות שלי אבל זה לא שלי הוא אומר הנה אתה אומר שאתה יכול להרוג אותי נכון מה יהיה עם הכסף שלי או לא שלי לא שלי אתה תיקח אותו אז זה שלי או לא שלי אתה יכול להלאים לי את הכסף אתה יכול לקחת לי את הכסף יכולים לגנוב לי את הכסף יכולים לשרוף לי את הכסף הכסף בינתיים רק ברשותי אז הוא אומר אז מה הכסף שלך שאמרת שכן יש לך הוא אומר זה שהעברתי למעלה זה אף אחד לא יכול לגעת פה כל מצווה שעשיתי עם הכסף היא נצחית זה להפוך את הגשמיות לרוחניות אנחנו עכשיו ארגון שופר 40 שנה קיימים עשינו הרבה בלאגן בעולם מיליון בעלי תשובה אנחנו רוצים עכשיו להשלים את המלאכה ולסיים אותה לגאולה עכשיו עברתי מבני ברק לירושלים ואנחנו הולכים לבנות שמה בירושלים עכשיו קומפלקס גדול 120 מיליון קניית שטח גדול ולהקים בית מדרש בית הכנסת מקווה מוסדות ישיבה קטנה גדולה וכולי כל זה יהיה במקום אחד בירושלים
ואנחנו עושים עכשיו לא מחר מחרתיים בבנייני האומה יהיה כנס גדול מאוד מי שירצה לבוא זה חינם הכניסה יהיה ערב גדול 3000 איש משהו שלא ראייתם מימי חייכם יש שמה כל מיני הפתעות דברים הכנו משהו ככה כמו שצריך כדאי לכם לבוא
אבל אנחנו עושים קמפיין עכשיו לגיוס תרומות בשביל לבצע את הדבר הזה לפני ראש השנה צריך זכויות איך יוצאים מראש השנה 100% אתם אומרים בתפילה וצדקה ותפילה ותשובה מעבירין את רוע הגזירה מי שרוצה להינצל מגזירות מה עושה נותן צדקה צדקה תציל ממוות מתפלל לפני השם ועושה תשובה אם הוא עושה שלושת אלה הוא יוצא בדין זכאי אם הוא לא עושה אם יש לו זכויות מספיק מספיק הוא יעבור אם אין לו מספיק ספיק הוא לא יעבור אז לכן הזדמנות כל מי שרוצה יכול להשתתף בקניית מטר שיהיה לו מטר בירושלים בתוך הבניין הענק שאנחנו נבנה יהיה לו לנצח נצחים זכויות של תפילות של לימוד תורה של תשובה וכולי וכולי כל זה נמצא בתוך המטר כמה עולה מטר כשבונים בירושלים בבית וגן איפה שאנחנו רוצים לקנות 50 אל שקל מטר אנחנו עשינו מבצע 26 אל שקל מטר מטר שלך לעולם ומנצח בכניסה לבניין אתה הולך אחרי 120 שנה והזכויות שלך טסות אליך כל הזמן מכל המתפללים מכל הלומדים מכל הבעלי תשובה הכל הכל הכל עובר אליך כל הזמן בלי הפסקה בחיים ולאחר החיים אין השקעה יותר טובה ואי אפשר לעשות בכסף יותר טוב מזה זה אם בן אדם לוקח את המטר בתשלום אחד אם הוא רוצה ב-36 תשלומים אז זה 30 אלף שק מטר אפשר לקחת גם חצי מטר אם זה בתשלום אחד זה 13,000 ואם לא זה 15 ויש אפשרות גם פחות מזה הכי פחות שאפשר זה 150 שק לחודש שזה 5 שקלים ליום נכון 30 יום כפול 5 150 24 חודש זה יוצא בסוף 3600 שנתת מכספי מעשר בשנתיים כסף קטן גם ני יכול וזה מכס במעשר במעשר וודאי שיש לאנשים יותר כסם מזה וככה יכול להיות כל אחד שותף בדבר הזה והשכר שלו הוא ניצחי עכשיו תקשיבו היו אנשים חכמים ששמעו לי לפני 40 שנה שפתחנו את שופר עשינו מפעל ל קלטות טייפ אתם זוכרים כמה חילקנו קלטות טייפ ברחובות מיליונים במכוניות בצמתים בכל בכל בכל בכל דוד אשר עשה מניה נכון זה היה 1000 דולר נדמה לי אחר כך עשינו מפעל וידאו חילקנו וידאוים גם כן 1000 דולר אחר כך עשינו אנציקלופדיה אחר כך עשינו סידי כל אלה שהשקיעו איתנו בהתחלה עד היום הם אוכלים את הפירות עכשיו רוצה להסביר לכם שתבינו עשינו מיליון בעלי תשובה מה זה מיליון מיליון אנשים פרטיים נגיד את זה אחד י זה אחד כן אבל זה שחזר בתשובה התחתן יש לו היום 10 ילדים יש לו נכדים יש לו זה נהיה שבט 30 40 מאחד עכשיו צאו וחשבו כמה וכבר יש שני דורות שמתו כי כשהתחלתי להחזיר בתשובה היו גם אנשים בני 60 70 הם לא נשארו עד עכשיו והגלגל הזה עובד וכל מי ששם את הכסף אז הוא כוף פירות לעולמי עולמים לעולמי עולמים א צריך להיות חכם פעם בחיים להשקיע במקום הטוב ביותר שאפשר לשים את הכסף ואחרי זה אתה עשיר אדיר יש לך זכויות בלי סוף בראש השנה אתה ודאי חתב זכאי כי מי שמזכה את הרבים הוא בן העולם הבא כך אמר רבי עקיבא כל המזכה את הרבים הוא בן העולם הבא עכשיו אומר החזון איש סטייפל והרב אברמסקי על פי האי בן עזרא שמי שקונה קרקע בישראל ובפרט בירושלים יש לו חלק בעולם הבא ובגן עדן ולכן הם קנו שלוש שתם חלקה בארץ ישראל ולא השתמשו בה לא גידלו לא ירקות ולא ארבע מינים של חג הסוכות כלום רק בגלל שהאי בן עזרא אמר שמי שקונה שטח בארץ ישראל יש לו כנגד חלק בעולם הבא ובגן העדן אז מי שלוקח מטר או חצי מטר בירושלים זה שלו בשמיים כתוב שיש לו קרקע בירושלים וכל הזכויות שיוצאים משמה שייכים ללא אז אני מציע לכם הנה פה יש כן כמה אתה לוקח הוא לוקח את ה שנתיים הנה תפזרו פה תנו לכולם שיהיה להם זכות ותכתבו איזה ברכה אתם רוצים ואני אברך אותכם זה זכות חד פעמית אחר כך אין נגמר לפני כ-40 שנה הכל התחיל ארגון שופר כבוד שמים הגדיל מיליון בעלי תשובה לאביהם חזרו עתה נדאג לכל אשר נותרו קמפיין גיוס תרומות להשלמת המשימה יוצא דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעצומה וכולנו יחד נביא לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרויח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להרוויח את [מחיאות כפיים] חייהם כל אחד יקח אחריות לתרום מול התרים בהתחייבות כולנו ענו על הערבות ואין כוח גדול יותר מן האחדות בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מ-2000 שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה חובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל הי המון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם הובנה נכדיהם זכו רביח את חייהם לפני כ40 שנה הכל התחיל ארגון שופר כבוד שמיים הגדיל מלין בעלי תשובה לאביהם חזרו בעתה דג לכל אשר נותרו קמפיין גיוס תרומות להשלמת המשימה יוצא דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעיצומה וכולנו יחד נביא לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ה המון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם [מחיאות כפיים] כל אחד יקח אחריות לתרום מול התרים בהתחייבות כולנו נשבענו על הערבות ואיין כוח גדול יותר מן האחדות בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מ2000 שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה ובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל הי המון שהם ובניהם נכדם זכו להרח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להריח את חייהם
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות