ירושלים - ירושלים גילה
תאריך פרסום: 04.11.2012
ירושלים גילה 4-11-12
בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
בפרשת השבוע אנחנו לומדים "ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל" יודע ה' ימי תמימים, הקב"ה יודע את ימי התמימים, אלה שצדיקים שלמים ומשלימים את ימיהם ושנותיהם בעבודת ה'. אברהם אבינו חי 175 שנים וכולם היו שווים בעבודת הבורא בלא הפסק של רגע אחד. לכן אברהם היה זקן ובא בימים, אם זקן למה בא בימים, אם בא בימים למה זקן? אלא זקן ובא בימים תמימים שלמים מלאים לפני הקב"ה, לא חיסר רגע אחד בימי חייו מעבודת ה'. לכן הוא נקרא רגל במרכבה, דהיינו דבקות שלמה בקב"ה.
אנשי העולם הזה שקועים בהבלי העולם, רחוקים מחיי תורה, ואין מציאות שאדם נהנה כל ימי חייו. שעה אחת ביום הראשונה אינה דומה לשניה, ושניה לא לשלישית, ושלישית לא לעשירית, ואין רצף של הנאה במשך שעות היממה. ואין רצף ודאי בין יום ראשון ליום שני ליום שלישי, בכלל לא דומה יום לחברו, ואין דומה שבוע לשבוע הבא, והחודש לחודש הבא, ושנה שעברה לשנה הזו וכן הלאה, וודאי שאין אדם שיש לו רצף במשך שבעים שנה אפילו שהם רצופים בהנאה, באושר, ממש אותו מסלול, אין דבר כזה. אצל מי כן אפשר למצוא דבר כזה? אצל הצדיקים, אצלם הכל זה מסכת אחת של דבר שבונה דבר, דבוקים בעבודת ה', בין אם יש להם נסיונות, בין אם הם בשלוה, בין אם נופלים עליהם כל מיני צרות, הכל בשבילם זה עבודת ה' מתוך מבחנים שהם צריכים לעבור אותם, רצף שלם של עבודת ה' בשלמות, ולא משנה מה יעבור עליהם.
הפסוק אומר, ועליו אומר בעל הטורים, "ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם לא תחסר כל בה", ארץ ישראל מבורכת, לא במסכנות תאכל בה לחם, אנחנו נדבר על זה אחר כך. לא תחסר כל בה. בעל הטורים אומר שזה נאמר על ארץ ישראל, שהצדיקים בכל מקום לא יחסרו לחם, שהרי אליהו הלך לצורפית ושם אמר לה לא תחסר, אבל אצל הרשעים בכל מקום תחסר להם. ז"א יש שלש פעמים במסורה בתורה שכתוב לא תחסר, "וצפחת השמן לא תחסר" - זה מה שאמר אליהו לצרפית, ויש עוד פסוק "ובטן רשעים תחסר", אז בארץ ישראל הצדיקים לא יחסר להם לחם והרשעים יחסר. "צדיק אוכל לשובע נפשו" - זה אליעזר עבד אברהם, שאמר לרבקה "הגמיעיני מעט מים" - מידה מועטה, כיון שהוא צדיק וצדיק אוכל לשובע נפשו. אבל "בטן רשעים תחסר" - זה עשיו הרשע, שאמר "הלעיטני נא מן האדום האדום הזה". אליעזר שהיה צדיק והוא אוכל לשובע נפשו, מסתפק במועט, אומר "הגמיעיני" מידה קטנה, עשיו הרשע אומר "הלעיטני", כמו שאובסים את הגמל ומכניסים לו לתוך הגרון את המספוא.
דבר אחר, "צדיק אוכל לשובע נפשו" זו רות המואביה, שכתוב בה "ותאכל ותשבע ותותר", היא קיבלה כמות קטנה מאד מבועז, וכתוב שהיא אכלה ושבעה וגם הותירה, כיון שהברכה שרתה בפיה של אותה צדקת. "ובטן רשעים תחסר" אלו הגויים שהם לא שבעים והם תמיד חסרים.
מעשה מביא המדרש, בגוי אחד שעשה סעודה לכל בני עירו, אמר רבי דוסתאי, אותי זימן לאותה סעודה עם כל בני עירו, ולא היה חסר שולחנו מכל מטעמים שבעולם אלא אגוזי פרך בלבד, מה עשה? נטל את הטבלה מלפנינו שהיתה יפה יותר מששה ככרי כסף ושבר אותה, אמרתי לו מפני מה עשית כך? אמר לי אתם אומרים שהעולם הזה שלנו, והעולם הבא שלכם, אם אין אנו אוכלים עכשיו אימתי אנו אוכלים?! ובגלל שהיה חסר לו אגוזי פרך הוא שבר את הטבלה מעצבים, וקראתי עליו "ובטן רשעים תחסר". ז"א אפילו אם יחסר משהו בסעודה שיש בה הכל, אבל מעט מאד יחסר, כבר לא שווה כל מה שיש. לא יאומן כי יסופר.
מכאן אפוא שהרשעים אינם יודעים את סוד הנעימות של החיים, נעדרים עונג ומשוללים מן השכל הנצחי עד שחסר להם האושר בחיים, העולם הזה הוא אמנם שלהם, אבל הם לא נהנים ממנו, עשיו הרשע שהעולם הזה נתון לו אינו יכול להשתמש בו, העונג רחוק ממנו, ואף אם כל מטעמי העולם הזה נמצאים בידיהם הרי הם בטלים ומבוטלים אם חסר להם רק דבר קטן. זה מטריד אותם ומבלבל את חושיהם, שולל את עשירותם ועומדים ריקים מכל זיק של שמחת הנפש. "ובטן רשעים תחסר" תמיד, אם חסר להם אפילו עוף קטן, אם לא יהיה בידם, ידכא אותם וישפיל אותם, ירוקן אותם מאושר ומשמחה, ואילו לצדיקים לא יחסר מאומה, גם אם הם חסרים בכמות שמחת ומנוחת הנפש ממלאת את גופם ואת נשמתם, והיא לא תחסר כל בה כי יש לה סגולות סוד הנצח, והנשמה משמחת את הנפש של הצדיק.
בואו תשמעו דוגמא של מי שלא שבע מן העולם הזה למרות שהיה לו הכל ולא היה דומה לו. הנה עופלה לא ישרה נפשו בו וצדיק באמונתו יחיה, על מי מדובר בפסוק? עופלה לא ישרה בו זה נבוכדנצר, הקב"ה המליך אותו על כל העולם, מלך בכל העולם, ולא היה שמח בחלקו. מה עוד אדם יכול לבקש? מלך על כל העולם זה לא אובמבה ורומני שהם עכשיו בהפרש של אחוז, זה מי ששולט בכיפת העולם על כולם, ולא היה שמח. לא ישרה נפשו בו והיה מביט בעצמו ומתבייש בפני הבריות ואומר, אני מלך, ובכל אופן לא ישרה נפשו בו, למה? למה? בגלל שהוא היה קטן כבד, קטן כבד. מה היה גבהו של נבוכדנצר? אמה, 54 ס"מ, בקבוק קינלי וביסלי הלך, והוא היה גם שמן, כבד, משהו מוזר כזה, ולמה נקרא שמו נבוכדנצר? נוטריקון - נבוכדנצר - נובח כמו כלב וקטן כמו נצר, כמו ענף קטן. זה היה נבוכדנצר. ואין לנו דוגמא יותר בהירה ונוראה מאותו מלך גדול שהיה קטן ושפל מאד בעיני עצמו כמו נבוכדנצר שחשך עליו עולמו בעדו. אין לך אומלל בחיים כמו המאושר הזה, שמעתם? אומלל בחיים כמו המאושר הזה. אין לך עני בכל הדורות כמו העשיר הזה, הוא שלט בכיפת העולם, אף אחד בדורות ובעולם כולו שעליהם מלך נבוכדנצר לא היה מרגיזו, לא היה מי שהשפילו, לא היה מי שהעיז לבזותו, וכל שכן לא היה מי שמרד בו, כל העולם רעד ממנו פחד מוות.
כתוב בזוהר הקדוש שהוא הגיע לעולם האמת שמה, לגיהינום, עשו הפגנה הרשעים שלא יכניסו אותו אצלהם, מהפחד עוד ממה שהיה בעולם ממנו. כל העולם כולו מכבדו, כורע ומשתחווה לו, מהללו ומשבחו בפה מלא, שולט בכל העולם מכניע את כולם, בכל זאת היה רק אחד, אחד שנהג בו קלות ראש והביט עליו בעיניים עקומות ובמבט של בזיון, מי זה היה? נבוכדנצר בעצמו השפיל את עצמו. הוא ביזה את עצמו, הוא שנפשו לא ישרה בו, הוא התבייש מעצמו ונעדר שמחת חיים, הוא רגז על עצמו והכל בשל סיבה אחת ויחידה, מפני חסרון קטן שהיה בו, שהיה קטן וכבד. מלך מושל בכיפה של העולם כולו, ודבר קטן זה החסיר ומיעט ממנו את כל האושר ואת כל העושר מפני שהיה מאוס ונמאס, חלש וחולה אנוש בעיני עצמו. השפיל את חייו כאילו אבד לו העולם, הפך אותו לאומלל בחייו, כאסקופה הנדרסת מלא רוגז, נובח ככלב שאין לו תקנה ואין לו אחיזה בחיים. כל אוצרות הכסף והזהב לא יכולים להועיל לו ולהושיעו ולרפאותו ממחלתו. ואפילו אם יתאספו כל מלכי עולם לשנות את טבעו ולעשותו גדול אין מה שיועיל בעדו ויעזור לו. אבל צדיק גם אם הוא עני וגם אם הוא קטן ואחרים מבזים אותו, עשיר הוא ומאושר בחיים, צהלתו בפניו וחדוותו בליבו, כל העולם שלו הוא, העולם הבא שלו הוא, העולם הזה שלו הוא, מושל על עצמו, מושל על יצרו, כבש את העולם, בא בימים, שבע שנים, ימיו תמימים בלי צל של פחד ודאגה ומאושר מהעולם הזה ומאושר מן העולם הבא.
זה ההבדל בין אלה שהם נוטים אחרי החומר לבין אלה שהם נוטים אחרי הרוח, ז"א מי שממלא את חייו בתוכן רוחני לא יחסר כל, כי רוחניות יש למכביר, אין סוף לרוחניות, כמה שתרצה תוכל למלא את עצמך, וגם הנפש לא תמלא - כמה שתביא עדיין תהיה תאב, אבל עניני החומר בעולם הזה - דבש מצאת אכול דייך פן תשבע והקאותו, גשמיותו נמאסת בסוף, כל הנאה יכולה להחזיק פרק זמן קצר ואח"כ היא נמאסת, אבל רוחניות לעולם לא ישבע אדם, אז מי שמתגרה מן העולם הזה אז הוא מגיע לרף של גירוי, ואחרי שהוא התרגל אליו הוא כבר מחפש משהו אחר, ואח"כ עוד פעם ועוד משהו, לכן מי שהתחיל עם סיגריות יכול להיות שזה כבר לא מתאים, אז הוא יתחיל ככה משהו יותר ואח"כ הוא יתחיל להריח ואח"כ הוא יתחיל להזריק ואח"כ הוא ייזרק וכן הלאה. אז כל דבר זה תלוי, אדם לא מסתפק בגשמיות כי גשמיות שחוזרת על עצמה אי אפשר לאכול כל היום עוגת גבינה, אי אפשר כל היום לאכול רק מנגו, אי אפשר לאכול פירה כל היום, חוץ מבצבא, אבל צריך לדעת, גשמיות אדם בסוף סולד ממנו, רוחניות לעולם יש מקום לעוד ועוד. אז מי שחי ברוחניות תמיד הוא שואף לעוד, ותמיד הוא לא יחסר. אבל מי שרודף אחרי גשמיות, אם יחסר לו משהו הוא כבר מרגיש שאבד עליו הכל. אם יגישו לך את החומוס אבל לא ימרחו אותו ככה בצלחת וישימו שמן זית וזיתון שחור ועוד קצת פפריקה וקצת פטרוזיליה, רק ישימו לך ככה תח לתוך הצלחת, אתה לא תרגיש שאתה תאב לאכול את זה, ועוד אם זה יהיה במסעדה יחביבי מה שאתה תעשה, ככה מגישים? תעשה בלגן. מה אכפת לך? זה חומוס, רצית לנגב - נגב, בלאו הכי בפנים זה מתערבב, לא, הוא רוצה שגם העין תשבע, זה לא מתאים לו לאכול בצורה כזאת. תנו לילד ארטיק עם מקל שבור תראו איזה הפגנה הוא יעשה לכם, מה זה משנה, שים בכוס ותשתה את זה, לא, למה הוא קיבל ארטיק עם מקל ואני בלי?! אבל לא אוכלים את המקל רק מחזיקים איתו, לא יעזור. אפילו הנספח לגשמי מפריע.
רוחניות - אדם יושב ולומד ולומד ולומד ומתמלא ומתמלא ומתמלא, ואין גבול, תלמד ה יום שעתיים ומחר עוד שעתיים ועוד שעתיים ועוד שעתיים ועוד שעתיים ועוד שלש ועוד ארבע ועוד חמש ולא נגמר, שום חכמה אין כזאת. שום חכמה אין כזאת. שב תלמד היסטוריה, כמה אתה יכול, כל יום תלמד היסטוריה לא תוכל, גאוגרפיה לא יכול, כמה? שנה שנתיים שלש אתה יכול ללמוד כל הזמן אותו דבר? לא יכול, תלמד חכמת התורה, תלמד 12 שעות, 16 שעות, 18 שעות, כל יום ואתה רק תאב יותר וזה לא נגמר. אז חייו של האדם נארכים - נהיים ארוכים. כי כל ההנאות של העולם הזה כמה זה עודות, שעתיים ביום? הגזמתי קצת אבל שעתיים, זהו? בשביל זה עובדים כל הזמן? בשביל לעשות הפסקה לאכול להמשיך לעבוד בשביל ארוחה הבאה וכן הלאה, ואח"כ לישון לעבוד עוד פעם, שיהיה עוד ארוחה, ואח"כ עוד ארוחה ועוד ארוחה והולכים לישון, וקמים היום משהו שונה, הולכים למסעדה, ואוכלים בחוץ, יש כאלה אוהבים לשבת בחוץ להריח את העשן של האוטובוסים. אז ז"א בן אדם אם כל החיים שלו זה גשמיות - רחמנות, כי אתה לא נהנה אפילו כמו פרה. ראית פרה פעם עצבנית, על העשב, על המרעה, כל היום לועסת לועסת לועסת הולכת בסבבה, רואה בן אדם עם טרקטור עובד בקומביין וזה עושה לו מווו יעני מה אתה עושה, היא מבסוטית הולכת אוכלת נהנית. אז מה החכמה, ליהנות מלעיסה? כל בעלי החיים לועסים
מה המעלה של האדם? האם המעלה שלו זה עצם היותו בהמי שחי כבהמה אוכל כבהמה שותה, ישן כבהמה, פרה ורבה כמוה וזהו, זה האדם? בהמה על שתיים זה האדם? לא, זה לא האדם, אדם נברא בצלם אלקים, ואם הוא נברא בצלם אלקים איפה יוצא לפועל צלם אלוקים? איפה הצלם אלוקים? לא באכילה ושתיה, לא בשינה ולא בעבודה. הצלם אלוקים זה בדרך ארץ שיש באדם, במידות שיש בו, בתבונה שיש לו, בשכל, בחכמה, במדע, בהתנהגות, שמה זה שכל, שכל אלוקי. אבל אם הוא משתמש עם כל השכל האלקי רק בשביל להשיג טרף לביתו ולעצמו, מה הוא נבדל מן הבהמה? שהוא עושה רק קומבינות להשיג את האוכל? בזה הוא אדם? בזה הוא לא אדם.
אדם צריך להיות מחובר לתורה, יהודי בלי תורה הוא אפילו לא גוי. יש גויים רבים שלומדים תנ"ך, פגשתי בחו"ל אשה גויה מצ'כוסלובקיה ששאלה אותי שאלות בתנ"ך, אמרתי לה מאיפה את יודעת? אמרה לי מה זה מאיפה, אנחנו לומדים תנ"ך, והיא בקיאה, נביאים, כתובים, מדהים. היא שואלת על אישי ישראל ואני צריך להשיב לה תשובות, לא שמעתי אף פעם שאלות כאלה מיהודים. יש להם מספיק מה ללמוד, מה הם צריכים תנ"ך? לא, הם יודעים שזה דפי ההיסטוריה, וזו האמת, וזאת התורה שהנחיל הקב"ה לעם היהודי וזה היה במעמד הר סיני, הם מודעים לזה והם לומדים את זה. לא בכדי התנ"ך מתורגם לכל השפות בעולם ונמצא בכל העולם ונלמד בכל העולם חוץ מישראל. וישראל מלמדים תנ"ך אגב אורחא אבל עם מורים שלא מאמינים בו. ז"א יכול להיות מורה לתנ"ך שאומר מפורש שהוא לא מאמין לאלקים וזה סיפורי המקרא. זה בעיה. אז רוב העם שלנו לצערנו הרב בורים ועמי ארצות, לא יודעים כלום. לא יודעים כלום.
הנה אני אשאל אתכם שאלה, אני שואל את הגברים, מי מהגברים פה סיים את כל התלמוד בבלי ללמוד אותו? אף אחד לא קם. מי מהנשים סיימה את התנ"ך? יאלה יש שתיים, כל הכבוד, שתיים. אתם רואים מה זה, מאות אנשים לא מכירים את התנ"ך, לא מכירים את התלמוד, לא יודעים לא תורה שבכתב ולא תורה שבעל פה. במה אנחנו יהודים? יהודי שלא מכיר את היהדות שלו, איך יכול להיות דבר כזה? לא מנחילים את התורה לעם ישראל, לא מלמדים בבתי ספר את התורה, כל שכן שלא מלמדים את מצוותיה, מה המצוות? מה יודעים ילדים בבית ספר? סביבון סוב סוב סוב חנוכה הוא חג טוב, סופגניות יודעים לאכול, ורעשן כבר אין, פעם היה רעשן בפורים היום כבר אין רעשן, גם רעשן אין. בקיצור אם לא הייתם בגן גם את השירים האלה לא הייתם מכירים, כי לגננת אין משהו אחר זה מה שלימדו אותה גם כן, אז היא שרה את השירים של פעם.
זה העם יהודי בחיאדילקום, זה העם יהודי? ואתם מתפשרים על זה, מסכימים שככה יגדלו הילדים שלכם והנכדים שלכם, אף אחד לא ידע מהתורה? ושתגיעו פעם לאיזה בית כנסת אז יעשו לכם טובה יתנו לכם כיפה מקרטון, תשימו על הראש כמו כובע של ליצן? מה זה, ככה נראים יהודים? מה קרה? אין חינוך יהודי בארץ ישראל. אין חינוך יהודי. לומדים ערבית, לומדים על הנצרות, נבחנים על זה כבר בבגרות, בתנ"ך כבר לא חובה להבחן, נשאר עוד חידון התנ"ך פעם בשנה כמה אנשים ניגשים מכל העולם וזהו.
אתם יודעים, לפני דור אחד העולים שהגיעו מחו"ל היו יודעים את רוב התנ"ך בעל פה, יהודים תימנים היו יודעים תנ"ך בעל פה. לא היה משחק ארץ עיר חי צומח דומם, אתם יודעים מה היו משחקים בתימן? אחד מתחיל פסוק באות שנפסק הפסוק השני מתחיל פסוק, וככה כל אחד אומר פסוק מהאות האחרונה ומי שנתקע הראשון - עם הארץ. יכולים שעה להגיד פסוקים ככה בלי שום בעיה.
אבל מה לעשות, הדור נראה על הפנים, לומדים תרבות של הגויים, טמבלויזיה של גויים, אינטרנט של גויים, פייסבוק של גויים, טוויטר של גויים, מוזיקה של גויים, אוכל של גויים, בתים כמו גויים, ריהוט של גויים, בגדים של גויים, הכל כמעט של גויים. ב"ה יש פה נציג של האור, ובכן, בעיה, בעיה. אבל הבעיה היותר חמורה זה שהעם לא דורש את זה.
יש לי ידיד, הוא דוקטור ועורך דין, הוא חילוני גמור, לא סתם חילוני גמור. הילדים שלו למדו פה בארץ, יש לו אח - הילדים שלו למדו באוסטרליה, הוא אומר שהילדים שלו באוסטרליה למדו תנ"ך ויודעים תנ"ך יותר מאבא שלהם שבארץ וודאי שהם יודעים יותר מהבנים של אחיו פה. באוסטרליה. למה שמה ילמדו תנ"ך ופה לא? למה הדרום קוריאנים תרגמו את כל התלמוד בבלי לדרום קוריאנית, וחמישים וארבע מיליון תלמידים שלהם לומדים תלמוד בבלי את הש"ס. למה הם כן אתם לא? לא מגיע לכם? ולא צריך לתרגם. למה הירדנים תרגמו את הש"ס תלמוד בבלי ומוכרים את התלמוד ולומדים אותו, למה אנחנו לא? זה משרד החינוך של היהודים? ככה זה צריך להיראות?
מי יודע מי זה אלעזר הקפר? מי יודע מי זה רולנדו? הבנתם איפה אתם נמצאים? הראש שלכם ברגליים. זאת הבעיה, זה יהודי? יבבי איפה הגענו. ממש מסינג. בקיצור אם תרצו פעם לעשות שינוי יש אפשרות, לוחצים עלי עכשיו בזמן האחרון שאני אעמיד מפלגה שתשנה קצת את פני המדינה לטובה. מה אתם אומרים? מה אתם אומרים בא לכם על זה או לא בא לכם על זה? רגע, יש לי שאלה, אם אני אציע מפלגה כזאת כמה מכם יצביעו באמת, תרימו את היד רגע, יפה מאד. יפה מאד. יפה מאד. טוב, אני אוודא את זה תיכף, תיכף אני אתן לכם טפסים שאתם תמלאו אותם ותחתמו גם, נראה אם אתם רציניים.
אבל אני אגיד לכם כמה דברים שכואבים לי מאד שלא נעשה עמהם כלום. תראו, "ארץ אשר לא במסכנות תאכל בה לחם", אמרנו את הפסוק הזה קודם, אבל לצערי הרב רואים מידי פעם תמונות שקשה להאמין שיהודים מאפשרים שיהיו תמונות כאלה בארץ ישראל. יהודים שניגשים לפחים ומחפשים אוכל, יהודים שהולכים לשווקים בסוף היום בשעות הלילה להרים עגבניות מחוצות ומלפפונים ושאר דברים שהשליכו הירקנים עד שיבואו הטרקטורים ויאספו. למה צריך לראות תמונות כאלה בארץ ישראל שנתברכה שלא במסכנות תאכל בה לחם. למה לחם עולה יקר? שבע שקל אחיד, ואחרים עם טיפה קימל 15 שקל, למה? ויש משפחות שצריכים מספר לחמים ליום ואין להם כסף, למה שככר לחם לא תעלה שקל ולא יהיה רעב אחד? למה שמטרנה תעלה שישים שקלים אם אפשר להביא אותה בעשרים שקלים? וזוג צעיר צריך כל יומיים לילד אחד מטרנה, ואם יש לו כמה ילדים קטנים. ולמה טיטולים צריכים לעלות ביוקר רב אם אפשר לחתוך ברווחים. ולמה שזוג צעיר לא יהיה לו דיור והוא יכול רק לחלום והוא תקוע אצל ההורים ואח"כ נהיה מריבות עם החמה והכלה, או עם החם והחתן. למה הם נהיים חמים עליהם? אז ז"א המצב קשה, הציבור שותק, העניים כבר לא צועקים כי הם מיואשים, מעמד הביניים בוכה, אלה שמרויחים בין עשר ל-15 אלף שקל בוכים, קשה להם לגמור את החודש. ועל זה עושים ככרות והפגנות וכו'. למה העם לא עושה מה שצריך לעשות לקבל את הזכויות? למה לא להחזיר את השלטון לעם? אין לעם שכל. נותן בקול שלו למנהיגים את השלטון והוא שוכח אותם לעוד ארבע שנים. למה שהמנהיגים לא יביאו לעם את השלטון כדי שהם יוכלו לקבל את מה שמגיע להם. מי שם את ההוא שם? אתם. למה הוא לא נותן לכם אח"כ מה שביקשתם? למה הוא לא עונה לטלפון? למה אי אפשר להפגש איתו? הוא עסוק. במה? באלפיון העליון. אין לו זמן, אתה לא, אתה תשאר ככה עם הכובע, לא מדברים אליך, אתה לא יכול להצביע. אז למה לא נותנים את האפשרות? למה לא נותנים את האפשרות? אלא פשוט מאד, העם הזה התרגל להיות משועבד, לעשות מה שאומרים לו ותו לא.
אבל אפשר לשנות, אפשר לשנות את המצב אם רוצים ויש מה לשנות. אפשר לדאוג שבכל בתי הספר ילמדו ערכים יהודיים. שילמדו מידות, פעם שמעתם בית ספר ממלכתי שילד בא ואומר אמא, היום לימדו אותנו על מידת הענווה, שמעתם פעם מילה מילד חילוני ענווה? לימדו אותנו היום את גנות הגאוה והאגו המנופח, אם היו מלמדים מידות בבית ספר לא היה דקירות, לא היה סכינים, לא היה אלימות, כי אם היו מחנכים למידות טובות ועל זה משבחים את הילדים, לא על הכוחניות, מי שמרים את הרגל יותר גבוה, מי שמסתובב יותר מהר, מי שהולך למועדון לקרטה או ג'יאו-ג'ידסו, אלא מי שהולך ללמוד מידות פרקי אבות, ואז כולם יהיו רגועים ומכבדים את הבריות ומכבדים את ההורים, ולא יהיו מורים מוכים ולא הורים מוכים, ויהיה חיים טובים. למה לא ללמד ערכים? כי לומדים לפי מתכונת של הגויים. לתורת ישראל אין מקום בבית ספר ממלכתי, לכן הנוער נראה כך, לכן החברה שלנו היא כזאת.
סיפר לי היום יהודי ששני ילדים הוא גידל בחו"ל וילדה שלישית הוא גידל בארץ, הוא אומר איזה הבדל יש בחינוך של שני הילדים שלי שגדלו בחו"ל לילדה הזאת שגדלה פה בארץ והיא הקטנה, אי אפשר להשתלט עליה, זאת ישראלית ואלה תוצרת חוץ. בדברים האלה של מצב כלכלי יכולים גם לעשות על מצב חינוכי.
אני עוד לא שמעתי מאז שאני מכיר, והוצאתי קלטות שנקראת פשיטת רגל, כשהוצאתי את הקלטות שנקראת פשיטת רגל של החינוך בישראל, תראו בטמבלויזיה איך דוקרים ואיך באים עם סכינים ואולרים ונפצים והכל, כבר מזמן מזמן, לא מהיום, קרוב לעשרים שנה, עוד לא ראיתי הפגנה של הורים מול בית ספר על המצב הכוחני ועל מה שקורה בפנים. למה, להורים לא אכפת? איך יכול להיות ששותקים? לשלוח ילד לבית ספר היום צריך להתפלל לא שלש תפילות, שתיים נדבה גם, אתה לא יודע איך יחזור הילד. עשו סקר, שמונים אחוז מהילדים מוכים בבתי ספר ע"י חבריהם. העשרים אחוז שלא מוכים זה המכים. אין מצב שבשנה לא יחזור ילד בוכה שהוא קיבל מכות. אני מדבר על פעם אחת, יש כאלה הרבה פעמים. למה אף אחד לא פועל בענין הזה? לאלקים פתרונים. הישראלי התרגל הוא סופג, אבל זה מתבטא אח"כ שהוא עצבני, זה מתבטא בזה שהוא לא אדיב, הוא ביקורתי והוא פועל מאימפולסים. אפשר לשנות הכל, השאלה רק אם הציבור רוצה או לא רוצה, זה הכל תלוי בכם.
אתם יודעים כמה דברים הייתם יכולים לקבל אם מישהו היה תובע בשבילכם? אני אתן לכם דוגמא, יש אפוטרופוס כללי בישראל, מה זה אומר? אם מישהו נפטר ואין לו יורשים לאן הולך כל הרכוש? למדינה, קוראים לזה אפוטרופוס הכללי, כל נכס שאין לו דורש, כל רכוש שאין לו דורש, האפוטרופוס הכללי לוקח, ויש שמה מיליארדים, מיליארדים שאין מבקש. יש שמה למעלה מעשרת אלפים דירות, מה עושים איתם? נותנים אותם לחברות ניהול, וחברות הניהול האלה הן מנהלות את הבתים להשכירם, כמה הן לוקחות בעמלן? 16 עד 20 אחוז, למה לעשות כזה דבר? שהאפוטרופוס הכללי ייקח הדירות שעבר עליהן 25 שנה ואין דורש, ימכור אותן בכסף מלא, והכסף המלא לא יעלה לו כל הזמן 16-20 אחוז. למה אתה מפרנס מהכסף הזה אנשים סתם? קח את הכסף, או שתתן אותו לזוגות צעירים שירכשו דירות, תסבסד אותם, או שתעשה דיור קל, או שתכסה עם זה חסד, אבל למה שתחזיק את הנכסים האלה ולא תתן לציבור ליהנות מהם?
בביטוח לאומי יש כרגע שישים מיליארד שקלים, עודף! בשביל מי זה לעכברים? שיעלה עובש? למה לא מחזירים את זה לציבור שיהנה? אתם יודעים כמה כסף שוכב בכל מיני מקומות שאתם לא חולמים וזה יכול לשרת את הציבור כולו? ולא יהיה עניים ולא מדוכאים ולא אנשים ששורפים את עצמם, היום עוד אחד הדליק את עצמו בראש העין, כל הזמן מתחילים מדורות, ל"ג בעומר כל השנה, למה? כי אף אחד לא חושב עליו. למה שנכים ירוצו שלש שנים אחרי שקיבלו נכות או חמש עד שיגדירו כמה מגיע להם אחוזי נכות בינתיים אין להם מה לאכול ולא יתנו להם אחרי חדשיים שלש שכר מינימום אפילו שיחיו בינתיים ואחר כך אם צריך אפילו להתקזז יקזזו לאט לאט. למה? אטימות. למה נכה מאה אחוז צריך להתרוצץ ולהגיע עד למוסדות במקום שישלחו לו פקיד שיגיע הביתה וימלא לו את הפרטים? ועוד הרבה הרבה הרבה. למה צריך פסיכוטכני בשביל להגביל את האנשים שילמדו השכלה גבוהה, למה? למה לא לתת שנה, כמו שאנחנו מציעים, ללמוד באוניברסיטה בלי מבחני כניסה, ואחרי שנה תבחן אותו אם הוא יכול להמשיך, אבל תן סיכוי לכל אחד.
יש הרבה למה, אבל מה לעשות, אין מי שאכפת לו באמת, כולם מבטיחים שיעשו משהו. קיבלתם משהו עד היום? כמה פעמים בחרתם? פעמיים שלש ארבע, מה קיבלתם ישיר? חוץ מכחלון שהוריד את המחירים בסלולר לא היה מישהו עוד שנתן למישהו מהקהל כולו ליהנות הנאה ישירה. אבל כחלון עשה שריר לא במקום המתאים והיום הוא בחוץ. אם לא היה מתעקש על שר האוצר יכול להיות שאפשר היה להרויח עוד כמה דברים.
אבל מה לעשות, לפעמים האגו נפגע, וחושבים שמגיע יותר ומקבלים פחות, כי כתוב, כל הרודף אחרי השררה שררה בורחת ממנו, וחבל. אם היו לומדים קצת תורה היו יודעים אחרי מה כדאי לברוח. תברח מן הכבוד ירדוף אחריך, אבל תרדוף אחריו - הוא יברח ממך.
קיצורו של דבר, יש מה לעשות. ואני חושב שהגיע הזמן משום שעם ישראל נמצא במצבים קשים מאד היום, באמת כבר הציבור קצה נפשו בכל מה שעובר, מה עוד שהמצב הבטחוני על הפנים, על הפנים ממש וכל רגע הכל יכול להתלקח. עוד היום אמר הרמטכ"ל, שהענין הסורי יכול להפוך להיות בקרוב הענין שלנו, בגלל שאתם יודעים, מרוב יאוש אסאד יכול להפנות את המלחמה לכאן כדי להתאחד שמה כולם נגד האויב הציוני, כמו שהם קוראים לזה. מכל מקום, אם ישראל תחליט לתקוף את איראן אז אתם יודעים מה צפוי פה, והתחזיות הן לא כל כך מרעננות, אמנם יש עוד כיפה סרוגה אה כיפת ברזל חמישית שהיום גם כן כבר נכנסת למצב שהיא תגן קצת על מישהו משהו, אבל חמש סוללות מול 160 אלף טילים זה לעג לרש, ועוד אומרים לנו תרגעו אל תפחדו, אל תפחדו זה בסדר, איך אמר ברק, לא ימותו יהודים יותר מ-500, לא יותר מ-500, ככה הוא אמר. השאלה מהמשפחה של מי.
בכל אופן אלה שגרים בתל אביב צריכים מאד לדאוג, כי האיראנים והסורים והחיזבאללה והחמאס מאד רוצים לפגוע בתל אביב, מאד מאד. אבל המצב לא פשוט וצריכים סיעתא דשמיא וצריכים הרבה יהדות להכניס לעם ישראל.
אז עכשיו בואו אני אתן לכם מתנה גדולה, אני לא יודע אם מישהו מכם מסוגל לעשות עשר מיליון מצוות ביום. יש פה מישהו שמסוגל לעשות עשר מיליון מצוות ביום? אני אלמד אתכם איך עושים את זה. אני לא יודע אם מישהו מכם יעלה אחרי 120 שנה לשמים וילמדו אותו את כל התורה, למה? כי בשביל שילמדו אותו את כל התורה הוא צריך ללמוד את כל התורה, וכדי שיסבירו לו את כל התורה עם כל הרבדים הגדולים שיש בה והעומק שיש בה, צריך ללמוד את כל התורה. וכמו שאני שמעתי מכם וראיתי, לא למדתם את כל התורה.
אז תקשיבו טוב מה אני מציע לכם. אם כל אחד מהגברים פה יחליט שהוא מוכן להשקיע חצי שעה עד שעה ביום, והוא יודע לקרוא, רק לקרוא, אם הייתי אומר לו שאם תקרא עיתון חצי שעה ביום עד שעה, תלוי אם יש כתבות מעניינות או לא, אתה תזכה בעשר מיליון מצוות ותהיה בן העולם הבא וילמדו אותך את כל התורה כולה, היה כדאי או לא כדאי? היה כדאי או לא כדאי? כדאי. אם אני אגיד לו שלא עיתון, אתה תלמד כל יום בקריאה שבעה דפים בגמרא, שבעה, במשך שנה אתה מסיים את כל התלמוד בבלי. את כל התורה, תורה שבכתב ובעל פה, תוך שנה! וכל יום זה עשר מיליון מצוות, כל יום, בשבת זה פי אלף, ונבראים לך מזה מלאכים שיקדמו את פניך בעולם האמת, והצדיקים שאתה מזכיר את שמותם בגמרא, התנאים והאמוראים שפתותיהם דובבות בקבר בזכותך והם יליצו עליך טובות. ומי שלומד תורה מאריכים ימיו ושנותיו והוא יקום בתחיית המתים והתורה שהוא לומד כל יום תגן עליו ותציל אותו מכל דבר רע. שווה ללמוד חצי שעה שעה שבעה דפים או לא שווה? שווה. בתוך שנה סיימת את כל התלמוד בבלי, אם תגיע לשמים כל התורה כולה ילמדו אותך. זה שכרו של מי שלומד את מה שאמרתי.
נשים, נשים, אם לומדות כל יום רבע שעה תנ"ך, מתחילות מבראשית, קוראות רבע שעה, איפה שהן מסיימות עוצרות. למחרת ממשיכות מאותו מקום עוד רבע שעה, אפשר יותר, תוך מספר חדשים קצר הן מסיימות את כל התנ"ך, 24 ספרים, כל התנ"ך הזה מסיימות תוך כמה חדשים, ויודעות לפחות את התורה כולה והתנ"ך כולו, את כל ההיסטוריה היהודית הן יודעות בכמה חדשים. והשכר שלהן על כל מילה שהן מדברות, כל מילה שהן מדברות - תרי"ג מצוות. שווה או לא שווה? שווה.
עכשיו אני רוצה לזכות אתכם ולראות, מי מהגברים רוצה לסיים את הש"ס כמו שאמרתי בעזרת ה' שירים את היד, ואני סופר. רגע, יפה בלי עין הרע, רק שניה, רק שניה, רגע, רגע, יפה, יפה, יפה, רק לגרוס, כן, יפה, 38 יהודים, תורידו. יפה. מי מהנשים מוכנה ללמוד רבע שעה כל יום תנ"ך שירימו את היד, בד"כ נשים זה יותר, אני רואה פה פחות, גבוה להרים, אי אפשר לספור, יותר, יפה מאד. עכשיו אני רוצה לברך בשבע ברכות אתכם - אלה שקיבלו עליהם ללמוד שבעה דפים ואלה שקיבלו על עצמם ללמוד תנ"ך. אם יש עוד מישהו שרוצה להצטרף ולא הרים את היד לפני שאני מברך שירים והברכה תחול גם עליו. אם יש עוד מישהו, יפה מאד. אני מברך. מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות, הוא יברך את אלה שקיבלו על עצמם ללמוד כל יום שבעה דפים גמרא, וכל אלה שקיבלו על עצמם ללמוד רבע שעה תנ"ך, שהקב"ה יאריך את ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים, תזכו לבריאות שלמה ואיתנה תמיד, הקב"ה ישפיע עליכם שפע של פרנסה וברכה, ה' יזכה אתכם לתשובה שלמה מעולה, ה' יברך אתכם בשמחה רבה, ה' יתן לכם סיעתא דשמיא מרובה, והקב"ה יציל אתכם מכל רע ומכל מפחד אמן כן יהי רצון.
אמן.
הרב: תגידו וכן למר
קהל: וכן למר
הרב: יפה מאד תודה רבה. למי שיש שאלות בבקשה. כן, תן לבחור שמה תקום, קום תקום כן. בינתיים אם אפשר שהפעילים יחלקו את הטפסים בקבשה.
ש. כבוד הרב, ממה ששמעתי אין לך אף הוכחה שיש אלהים, יש לך רק אפשרות, אתה מציע הסבר אפשרי לשאלה שאין לאף אחד תשובה יותר טובה עליה, אבל אתה לא מציע אף הוכחה שבעצם אומרת שזו האפשרות היידה האפשרית
הרב: איפה שמעת אותי מוכיח או לא מוכיח
ש. זה הלך ככה, קצין בחיל האויר שאל אותי בום בום אתה זה ההוכחה, מכיון שלא בראתי את עצמי מישהו כמובן ברא אותי, והמישהו הזה זה אלהים, נכון אני לא יודע... אבל זה לא ....
הרב: אתה בחור ישיבה לשעבר, נכון?
ש. מדויק
הרב: רואים
ש. הלו תודה. עכשיו אני אסביר לך מה לא הבנת למרות שאתה בחור ישיבה ואמור להבין אולי יותר מהממוצע. תראה, כל בן אדם שהוא נברא קדם לו בורא, אל תתייחס לחבר'ה, תתייחס אלי עכשיו
ש. אל תדאג
הרב: אני לא דואג בכלל רק תדאג אתה, כי אחרת לא תבין ויצחקו עליך סוף. אז עכשיו שים לב, אם אתה נבראת ולא על ידי עצמך וכן כל הנבראים אז מובן שהיה בורא שברא לכל הנבראיםן.
ש. לא בטוח, יכול להיות שהיה שלב מסוים שבו לא היה חייב להיות בורא
הרב: אז מה היה?
ש. לא יודע, אני לא יודע
הרב: זה תשובה נפלאה, זה ממש מחזק את האמונה
ש. אני לא מחפש את האמונה, אני אומר שאני באמת לא יודע איך נבראתי
הרב: זה שאתה לא יודע
ש. זה שאני לא יודע איך נבראתי לא הופך את אלהים לקיים
הרב: ברור שלא, זה משאיר אותך טיפש והוא קיים. אלא מה,
ש. כבוד הרב, אם אפשר רק שניה, אם אפשר אל תשתמש בכלים רטורים של אה כי זה בעצם אומר שאתה לא יכול להתמודד עם זה לוגית ולכן אתה בוחר לבד
הרב: אני חזרתי על הטענה שלך לעצמך שקראת לעצמך טיפש, אז חזרתי על מה שאתה אמרת
ש. אין בעיה אבל לא בלעג
הרב: איזה לעג?
ש. עזוב, תמשיך הלאה
הרב: אני ממשיך, תודה שאתה מאפשר לי
ש. אין בעד מה
הרב: ובכן, נא לא לענות לי בציניות
ש. תביא לעג אני אביא ציניות
הרב: יפה, עכשיו שים לב, איזה פוזה אתה עומד, בלי עין הרע
ש. מה לעשות, אתה מכריח אותי לעמוד כשאתה יושב.
הרב: לא, אבל הפוזה מתאימה
ש. מה אני יעשה יש פוזה אחרת?
הרב: כן, פשוט לעמוד ישר
ש. לא יודע איך עושים את זה, לא לימדו אותי בישיבה
הרב: כמו לולב לא עקום. ובכן, הנקודה היא ככה, זה שיש מי שברא את הברואים זה ברור כי הנבראים לא בראו את עצמם
ש. מי אמר, אנחנו יודעים שכיום הנבראים לא בראו את עצמם, הרי אתה טוען שאת אלהים אף אחד לא ברא, אתה לא טוען שמישהו ברא אותו, אתה לא טוען שחל עליו אף כלי לוגי, הוא לא מוגבל ע"י זמן הוא לא מוגבל ע"H מקום
הרב: אסביר לך, אבל תקשיב מה שאומרים, הנקודה היא ככה, עוד פעם, הנבראים לא השתנו, כל נברא לא ברא את עצמו, היות והנבראים נבראו מוכרח שהיה להם בורא ראשון שבראם, זה הכרח לוגי, מה לעושת. כל בר דעת מבין את זה. עכשיו היות והבורא שברא אותם הוא לא יכול להיות נברא כי אם כן אז יש שאלה עליו מי ברא אותו, והרי אנחנו מחפשים את מי שברא את הנבראים ולא מחפשים עוד נבראים, לכן מוכרח שהבורא הוא לא ממין הנבראים כלל.
ש. לא מוכרח דבר כזה בכלל כי לא מוכרח שיש בורא, אתה יכול להגיד שאנחנו לא יודעים מי ברא אותנו ומישהו היה צריך לברוא אותנמו כי באנו משום מקום
הרב: אתה חוזר
ש. אני לא הוזה
הרב: אתה חוזר על אותם דברים
ש. נכון, כי אתה לא עונה על הדברים ששאלתי קודם.
הרב: עוד פעם בא אני אסביר לך, אתה רואה את המצלמה הזאת?
ש. לא, היא מאחורי
הרב: אתה לא רואה את זאת שלפני?
ש. את זאת שלפניך בזוית של העין כן
הרב: אתה רואה פה את המחשב?
ש. כן, או לפחות אני חושב שאני רואה אותו
הרב: אני שואל הוא עשה את עצמו?
ש. אני יודע?
הרב: אתה לא יודע
ש. אני לא יודע
הרב: הבנתי, אז אתה יכול לחזור לשבת, אין טעם להמשיך.
ש. אין בעיה
הרב: תהיה בריא,
ש. אבל רק בשביל הפרוטוקול זה שאתה משתמש בכלים רטוריים של לעג זה מצדיק שאתה לא יכול להתמודד עם זה לוגית, ועצם זה שאתה מושיב זה גם אומר שאתה לא יכול להתמודד עם זה לוגית. שיהיה לך לילה טוב.
הרב: ניצחת, מחיאות כפיים.
ש. לא חיפשתי לנצח.
הרב: כן, שאלה הבאה, בבקשה.
ש. שלום הרב, יש לי שאלה אני מאמין וזה, איך יש בחירה חפשית בעולם אם בעצם הקב,ה יודע הכל. כל העתיד וזה.
הרב: זה שהקב"ה יודע אינו מפריע לך לבחור. לדוגמא, זה אני בחרתי לעשות, נכון? הוא הכריח אותי לעשות את זה?
ש. אבל הוא ידע שיכול להיות שאתה תעשה את זה, כאילו הוא יודע את הכל
הרב: עכשיו אני אומר לך שאני הולך לעשות עוד משהו, בסדר? עכשיו מה אתה אומר, הוא ידע, נכון?
ש. הוא ידע
הרב: אבל הוא הכריח אותי? הוא הכריח אותי?
ש. הוא לא הכריח אותך אבל
הרב: אז מה אתה שואל?
ש. אבל הוא יודע
הרב: אז מה אם הוא יודע, הנה, עוד פעם, הוא הכריח אותי? הנה אני שותה. אתה רואה, לחיים, הוא ידע, נכון הוא ידע, אבל הוא הכריח אותי? לא. אין הכרח מהידיעה שלו, זה שהוא יודע זה כמו שהוא מנבא את הנביאים ואומר להם מה עתיד להיות אבל הוא לא קובע מה יהיה, הוא יודע ואנחנו בוחרים מה שנרצה
ש. אבל תשמע, אבל אם הוא יודע הכל הוא יודע מה אתה תעשה ופשוט הוא נתן לך נתיב לחיות בו ואז כאילו כל הבחירה החפשית שלך הוא יודע אותה ואז בעצם אין לך בחירה חפשית.
הרב: הנה עוד פעם
ש. אבל הוא ידע שאתה תעשה את ה
הרב: אז מה, אתה עכשיו שאלת אותי שאלה
ש. כן
הרב: ואני עונה לך תשובה, אז מה אם הוא יודע, זה לא קובע את הבחירה, אז לך הוא נתן לשאול ולי הוא נתן לענות, אז יש לך תשובה.
ש. טוב
הרב: הבנת או לא הבנת? תהיה בריא. תן פה לבחור מקדימה. בבקשה. אתם מחלקים טפסים או לא? איפה יצחק? כן.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קודם כל אני רוצה לפתוח בזאת שאני מאד מאד אוהב אותך
הרב: תודה.
ש. עכשיו יש לי שאלה אליך כבוד הרב, איך אנחנו עם ישראל יכולים להגיע אל הרב בעולם הבא ולהיות איתו להיות קרובים אליו, אבל לא שהרב יגיד לי כאילו שנעשה מה שהרב אמר, כי לא כולנו בדרגה שלו
הרב: לא הבנתי, אתה רוצה להיות קרוב לקב"ה?
ש. אני רוצה להיות קרוב אליך כבוד הרב
הרב: אה אלי, תהיה בריא. צריך להיות קרוב לקב"ה, הקב"ה אני משתדל להתקרב אליו כל הזמן, אם תעקוב אחרי אז מן הסתם תהיה קרוב אלי ואליו.
ש. בעזרת ה'
הרב: אבל תצטרך לעשות מה שאני עושה
ש. אבל לא כולם בדרגה
הרב: איזה דרגה, אתה צריך רק לקום בארבע בבוקר, לתת שיעור, אח"כ להתפלל בנץ עוד שיעור ולהתחיל את היום ולנסות לזכות את הרבים כמה שאפשר, וללמוד עוד קצת כמה שאפשר, וללכת בערב להרצאות וחוזר חלילה וכן הלאה, זה לא קשה.
ש. תודה כבוד הרב
הרב: תנסה. כן, מה עוד?
ש. עוד משהו קטן, מישהו פה מהמארגנים הייתי רוצה שתברך את אבא שלו, הוא לא,
הרב: בשמחה מה השם?
ש. דוד בן לאה
הרב: ה' ירפא אותו ברפואה שלמה מהרה.
ש. אמן, ואם אפשר את ניסים בן ורדה
הרב: רפואה שלמה מהרה
ש. ועוד משהו קטן אם אפשר לקבל ממך ציצית
הרב: ציצית בבקשה. תברך שהחיינו.
ש. ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה
הרב: אמן. חזק וברוך, תהיה בריא. כן, שאלה למי? אתה רוצה גם ציצית? עוד ציצית, בבקשה. קח, קח. קח. עוד ציצית? קח, עוד ציצית? קח. עוד ציצית קח. עוד ציצית - קח, עוד כיפות, תודה, חילקת אבל טפסים לכולם? תחלק לכולם. יש כיסויי ראש לנשים אבל זה בסוף כי אתן רחוק. תן לגברת שמה בפינה.
תמלאו בינתיים את הטפסים אלה שהצביעו שאמרו שהם יבחרו, בבקשה הנה הזדמנות יש לכם, תמלאו בינתיים. תיכף הגברת שם. כן דברי
ש. הרב יכול לברך בבקשה את שרה תקוה בת מלכה שחלתה במחלה הקשה לרפואה שלמה
הרב: שומרת תורה ומצוות?
ש. שומרת
הרב: שמה עוד פעם
ש. שרה תקוה בת מלכה
הרב: רפואה שלמה מהרה.
אמן.
ש. עוד שאלה הרב, אני יכולה להקדיש את הרבע שעה של הלימוד תנ"ך כל יום לרפואתה זה יעזור?
הרב: אמן זה יועיל.
כן, שאלה נוספת, הגברת שמה בכחול בפינה שמה בסוף. לגברת בסוף בכחול.
ש. שלום לרב
הרב: אני לא רואה שאתם כותבים, נתנו לכם פתקאות אתם לא כותבים, אין עט לא קניתם? מי שמילא תאסוף הנה אלה מילאו כבר
ש. שלום לרב, ב"ה אני חוזרת בתשובה ולרב יש חלק גדול בתהליך התשובה שלי, עכשיו אני פה עם חברה שלי חיה שהיא בעלת תשובה כבר הרבה מאד שנים ב"ה, ואנחנו נבקש מהרב שגוזר וה' יתברך מקיים וכל הקהל יגיד אמן, שחיה בת ג'וליט, אז בעזרת ה' הרב יהיה בחינת צדיק גוזר והקב"ה יקיים שחיה בת ג'וליט תעמוד על הרגליים ותזכה לקיים מצוות
הרב: רגע היא שומרת תורה ומצוות? שומרת? היא נשואה? יש לה כיסוי ראש על הראש?
ש. כן יש לה כיסוי מלא.
הרב: מה השם שלה?
ש. יפה חיה בת ג'וליט,
הרב: ה' יזכה אותה לעמוד על רגליה.
ש. אמן.
הרב: תודה, להחזיר את המיקרופון בבקשה. כן, עוד רגע. כן, בבקשה תעמדי בבקשה.
ש. יש לי שתי בקשות, אני מבקשת,
הרב: רגע רגע מגיע אליך עכשיו מיקרופון עם חוט
ש. אני לא זזה, לא נושמת
הרב: תמשיכי אל תזוזי נו
ש. אני רוצה לבקש שתי ברכות, ברכה אחת לבן שלי גלעד בן יעל, הוא רוצה היה לא יהיה להתגרש בשבוע הזה, והלואי וזה לא יתקיים, ואם אני יכולה בתור אמא להעביר את רוע הגזרה, כי בעצם אין בין הזוג הזה כלום, ז"א הם זוג טוב אבל לא מקיימים מצוות אז הם החליטו שזה מספיק להם להיות חמש שנים וזהו, השאלה אם הני בתור אמא יכולה להסכים עם זה
הרב: מה השם שלהם?
ש. הוא גלעד בן יעל והיא נטלי בת בלה
הרב: ה' יחזירם בתשובה יהפוך לבבם לטובה וישכנו יחדיו לאורך ימים ושנים
ש. אמן. והדבר השני, זה הנכד שלי שמסתובב עם גויה
הרב: ווי
ש. והוא ילד מקסים, מה אמא שלו שזאת בתי יכולה לעשות בנידון?
הרב: שהיא תלמד חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה כל יום שלשה חדשים רצוף. מה השם שלו?
ש. יעקב יוסף בן ליאת
הרב: ה' יתן בלבו לסלוד מן הגויה לזרוק אותה לכל הרוחות, ולמצוא יהודיה כשרה ולבנות בית נאמן בישראל.
ש. אמן
הרב: בהצלחה.
כן, שאלה נוספת. תביא לבחור הזה את המיקרופון הנייד בינתיים.
ש. הרב, רציתי קודם כל להגיד לך שאני מאד אוהב אותך ומתחזק מאד מהשיעורים שלך, רציתי לבקש ממך בקשה שיהיה רפואה שלמה לאילנה בת קותיאל היא חולה במחלה
הרב: ה' ירפא אותה ברפואה שלמה מהרה
ש. אמן.
הרב: תהיה בריא. תן לבחור פה מקדימה.
ש. שלום כבוד הרב, הרב, שמעתי פעם מהרב מוצפי שהרב מדבר על לב מלכים ושרים ביד ה', שאין בכלל בחירה לשרים האלה לעשות משהו
הרב: לא, לא הבנת. לב מלכים ושרים ביד ה' זה נכון, פירושו הם רוצים לבחור במשהו והקב"ה יטה שהם יבחרו בדבר כזה שיגרום למה שה' רוצה ולא מה שהם רוצים. הבחירה תשאר אבל התוצאה תשתנה, לדוגמא, פרעה רצה להמית את המושיע של ישראל, ולכן הוא הטביע את ילדי ישראל במים, ביאור, אבל בסוף מה יצא שהוא גידל את מושיען של ישראל משה אצלו בבית, הוא נתן לו ללכת עם הכיוון שלו אבל במי שהוא רצה לפגוע הוא לא אפשר לו. הקב"ה יכול לתת לך מה לבחור מה שאתה רוצה אבל זה לא אומר שאתה תשיג את מה שרצית בבחירה, אז לב מלכים ושרים ביד ה', פירושו של דבר נגיד עכשיו אחמאדי רוצה לפוצץ את כל עם ישראל נגיד עם אטום, ככה הוא רוצה, אז הבחירה תשאר לו, אבל התוצאה לא תהיה מה שהוא רוצה, יכול להיות שהוא ילחץ והם יתפוצצו, יכול להיות שהוא ילחץ ויפול באוקינוס בים התיכון, יכול להיות שכך ויכול להיות שאחרת, אבל את הבחירה הוא ינתב לו רק לאן שה' רוצה, הבנת?
ש. כן הרב, אז עכשיו נגיד אם ביבי נתניהו עושה מה שהוא רוצה
ה
רב: כאילו
ש. זה כאילו, זה לא מה שהוא רוצה?
הרב: לא, זה מה שהוא רוצה אבל התוצאה לא מה שהוא רוצה. לדוגמא, הוא רצה לעשות בחירות מוקדמות, להתפטר מכל אלה שמבלבלים לו את המח, והוא היה בטוח שהוא 35 לבד, ועכשיו הוא עם ליברמן 35, יצא לו גרוע והיום הוא בלחץ ובפחד שאם השמאל יתחבר ביחד כגוש אז עכשיו הם שישים שישים, או 58-62, ולא בטוח שימליצו עליו אצל הנשיא להיות ראש הממשלה הבא, ועד הבחירות יש עוד חודשיים בערך ולך תדע מה יהיה, ואם אנחנו נכנסים כמפלגה, אנחנו נהיה לשון מאזניים. וביבי יצטרך להגיע לבני ברק.
ש. הרב, אפשר לבקש ברכה לילד שהילד בעזרת ה' יתרפא, אלעד יצחק בן גולדה, והראל אליהו בן גולדה
הרב: יזכו לרפואה שלמה והחלמה מהירה.
ש. אמן.
הרב: תהיה בריא.
כן, הנה שאלה פה לבחור. כבר נפגשנו פעם, לא? כן.
ש. כבוד הרב, זה לא שאלה
הרב: ברכה כבר ברכתי אותך אתה לא זוכר? תביא את הפתק אני אברך, אין בעיה. קח ממנו את המיקרופון. כן, יצחק קח את המיקרופון. כן, שאלה נוספת. תן לילד הנחמד פה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. רציתי לבקש ברכה לסבתא שלי
הרב: מה שמה?
ש. סוזן בת אטו
הרב: ה' ירפא אותה ברפואה שלמה מהרה.
ש. אמן.
הרב: מי קיבל פה טפסים שירים את היד, אבל לא רואה שהחזרתם אותם, מילאתם והחזרתם? אין עטים, תן להם עטים, תן לו לשאול שאלה, הוא רוצה על הקיר שם, ה' יברך אותך ברפואה שלמה בכל האיברים והגידים וללמוד תורה ובזכות התורה אמן. תן לו.
ש. לא שומעים
הרב: מי שרוצה להצביע לש"ס יצביע לש"ס, מי שרוצה להצביע למה שאנחנו נציע יצביע, וביחד נעשה למען כבוד שמים.
ש. לא שומעים
הרב: שי ישעיה בן שרה משה בן אולין רפואה שלמה מהרה. תהיה בריא.
כן, תן לו שאלה.
ש. כבוד הרב, רפואה שלמה רק אפשר?
הרב: כן
ש. למאיר לוי בן אורית
הרב: ה' יזכה אותו לרפואה שלמה מהרה.
ש. אמן.
הרב: אז יהודים יקרים, בואו נסכם, בעזרת ה' יתברך מי מהנשים שרוצה כיסוי ראש אני אשליך ואתם תתפסו ואני מברך את כלל הקהל בכל מילי דמיטב, בריאות והצלחה ונחת בכל מעשי ידיכם אמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות