מצוות צריכות כוונה - חלק ו | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 05.03.2023, שעה: 16:28
(אין זה התמלול, אלא עיקרי הדברים ע"פ הספר 'כאשר ציוה השם' לכתבה על הספר - לחץ כאן)
[ע"פ הספר 'כאשר ציוה ה' ' פרק ב' עמודים יח-כב]
מקורות ועיונים:
(ה) בספר שערי אורה מהרה"ג ר' אביגדור מילר זצ"ל עמוד יח' כתב: 'התכלית של כל המצות הוא להתקרב אל ה' שהקב"ה בטובו נתן לנו הזדמנות של התקרבות אליו על ידי השתתפות הלב בקיום המצוות ואם חסרה ההשגה בתכלית הנעלה ולא מעריכים כראוי ההזדמנות שניתנה בקיום המצוות אז נשתנה הצורה של אותו חסד ה' והקב"ה מסלק חלק מן ההזדמנויות לקיום המצות כגון בחורבן בית המקדש וסילוקן של צדיקים ומעכשיו צריך לבוא להכרה זו והתקרבות אליו מתוך ההעדר ועל ידי תשוקת הלב והצפייה יתכן שיגיע למדרגה נעלה קרוב להמדרגה שהיה ראוי להגיע אליה כשהיה לנו ההזדמנות'.
ולמדים מזה: ש: "מלומדה" אינו רק שעל ידי העיקרי תנאי מחסר ההרגל העיקרי בקיום המצוה שהוא כונת הלב אלא יסודה חסרון בהשקפה שעל ידי ההרגל שוב לא מעריכים כראוי המצוה ומטרתה ונאבדה ההרגשה שהמצוה הוא אופן להתקרב אל ה' בעבודת הלב וחסרון זה בדעת והערכה גורם גם שלא יתאמצו לשתף לעבודה מחשבות הלב ואם לא מעריכים ההזדמנות כראוי אז יתכן שיותר טובה וחסד הוא להם שימנעו מהם היכולת לעשות שעל ידי זה יצפה וישתוקק לקיום המצוה ויעלה בהערכתם של המצוה מתוך ההעדר.
ואם כן למדים אנו לענין עשיית המצוות שהחיוב המוטל עלינו הוא לא רק הקיום בפועל ולא רק לחשוב על טעם המצוות אלא להעריך ולהוקיר ההזדמנות של המצוות ועבודת הלב בהמצוות שנתרגלנו ובמיוחד שלה בהם צריכים שימת הלב מיוחד שלא להזניחם להרגל אלא ליגש עליהם בהבנה שהם ניתנים לנו כהזדמנות לעבוד ה' בהשתתפות כל הלב' עד כאן לשונו.
(ו) כתב הר"ן דרשות דרוש השישי: 'עניני ההמוניים והענינים ההמוניים בשוה החסיד וההמוני מתעסקים בהם אך הטובים כל ענינם עבודה שלימה מפני הכוונה השלימה בהם והאחרים גם כשעובדים את ה' יתברך אין עבודתם שלימה כי הכוונה היא העיקר במצוות'...
נמצאנו למדים: שלא רק שחובות הלבבות הן חובה על אדם כיתר חלקי התורה אלא שעיקר השכר נקבע לפי כוונת לב האדם וטוהר מחשבתו כאשר הוא בא לקיים מצוות ה' (ספר במסילה נעלה עמוד יג').
(ז) בספר מכתב מאליהו חלק א' עמוד... כתב: 'יש כמה מדריגות בקיום מצוות ובמעשים טובים אך יש בהם שתי (2) בחינות כלליות; א] העשויים לשם שמים ובכוונת הלב לעבודת ה' ולהדבק בדרכיו הקדושים. ב] כשהם עשויים שלא לשמה או אפילו מפני שהמעשים ההם טובים וישרים ונושאים חן בעינינו מפני טבע הטוב והיושר שנטבע בנו אך לא נעשה אותם לשם עבודת ה'.
והנה השכר בעולם הבא הוא: 'אשר צדיקים יושבים וכו' ונהנים מזיו השכינה' היינו; השכר בעולם הבא הוא להדבק אליו יתברך בדביקות עליונה ולזכות להשפעה גדולה רוחנית בהשגתו יתברך אמנם אם המצוות אשר עשה אותם האדם המה בגדר הדביקות אליו יתברך אז השכר הוא כי אותה הקדושה שבאה אל נפשו על ידי דביקותו בהשם יתברך תנתן לו בכפל כפלים אלפי אלפים פעמים ויזכה להשיג בה עד כדי האפשרות הכי עליונה אשר יוכל נברא להשיג אך זה אשר מעשיו הטובים אין בהם אותו ענין של דביקות בה' יתברך הלא איננו שייך לזה כלל ואין מציאות כלל איך לשלם בעד המעשים הטובים שלו בשכר שאין למעשיו שום שייכות אליו על כן מאשר מעשיו אם גם טובים המה אבל לא עלו למעלה מבחינה אנושית היינו מעשים טובים אנושיים משום זה גם השכר הוא בבחינה המושגת בעולם הזה וממש כפי ערך במעשים לעומתו הוא השכר.
ודבר זה מפורש הוא בגמרא שבת סג': "אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד" – 'למיימינים בה "אורך ימים" איכא וכל שכן "עושר וכבוד", למשמאילים בה – "עושר וכבוד" איכא אורך ימים ליכא'. 'לשמה – מיימינים' רש"י. ופירש: 'משמאילים - שלא לשמה וענין "אורך ימים" הוא 'ליום שכולו ארוך וכולו טוב' שהוא העולם הבא' עד כאן לשונו.
והביא דבריו בספר במסילה נעלה יסוד החסידות עמוד... וכתב: 'נתבאר בזה מדוע כל כך חשוב לעשות מצוות לשם השגת דביקות? שהרי עיקר השכר לעתיד הוא אותה הקדושה שבאה אל נפשו על ידי דביקותו בה' יתברך לכן דרושה כוונה מפורשת להשיג את אותה דביקות בזמן עשיית המצוות'.
(ח) בספר בלבבי משכן אבנה אות מב' כתב: 'אפילו חז"ל אמרו: 'ריקנין שבהם מלאים מצוות כרימון' ונודעת הקושיה: אם הם 'מלאים במצוות' מדוע הם נקראים: 'ריקנין'? הרי הם אינם ריקים כלל! מכיון שיש בהם מצוות כרימון!! תירץ על כך הגאון ר' דוד פוברסקי זצ"ל תרוץ נפלא! שיכול להיות שאדם יש בו מצוות רבות מאוד תלמוד תורה חסד וכו' אולם הוא עדיין מוגדר כריק כל זאת למה? שהנה הרימון יש בו גרעינים רבים אולם כל אחד עומד לעצמו לא כמו תפוח או אגס שהכל מקשה אחת אלא כל גרעין קטן עומד לעצמו כן הדבר במצוות שאדם עושה אדם יכול ללמוד תורה ולקיים מצוות רבות אולם הכל בחינת ריק מכיון שהכל נפרד אחד מן השני ואין חיבור אמיתי בין מצוה אחת לחברתה.
צריך שהתורה והמצוות יהיו במהלך של "מקשה אחת" מהלך של בנין ולא תורה ומצוות מעולם הנפרדים חס ושלום האדם יכול לעסוק בתורה כל ימיו ולקיים מצות רבות ועדיין הוא במהלך של ריקנין שבהם הוא לא זכה לנקודה פנימית שמאחדת אל כל תורתו ומצוותיו מהי אותה נקודה שמאחדת את כל התורה והמצוות? - דבקות בהקב"ה! התורה צריכה להיות במהלך של 'קוב"ה אורייתא וישראל חד הוא' וע"י התורה האדם צריך להיות דבוק בקונו המצוות הם מלשון 'צוותא' וחיבור לקוב"ה כנודע.
נמצא שהן התורה והן המצוות יש להם תכלית פנימית אחת שהיא קרבת ה' ודבקות בה' אם התכלית הזו מתקימת הרי כל התורה וכל המצות קשורים זה בזה כי כולם מובילים את האדם לתכלית אחת אולם אם התורה והמצוות הם אינם מביאים את האדם לקרבת ה' הרי אין נקודה שמאחדת את כל תורתו ומצוותיו וח"ו תורתו ומצוותיו הם בבחינת נפרדים.
כאשר לבו של האדם ריק מהבורא עולם ואין את ה: "ושכנתי בתוכם" – 'בתוך לבו של האדם' הרי נקודת האחדות של הכל נחסרת יש תורה ויש מצות אולם אין 'לב אחד לאבינו שבשמים', אין את נקודת הלב הפנימית שדבוקה לקוב"ה כל אדם ואדם מוכרח לעשות חשבון נפש לעצמו ולבדוק: האם המהלך של החיים שלי התורה והתפלה והמצוות וכו' וכו' הם במהלך שיביא אותי לדבקות אמיתית מוחשית בקב"ה? או שמא ח"ו המעשים שלי הם במהלך של 'ריקנין' שבהם שנחסר נקודת האחדות הפנימית של כל התורה והמצות' עד כאן לשונו.
עיין בספר ודבק לבנו סיום פרק ו' שכתב בעמוד נא': 'ונתבונן בעובדה המופלאה המתרחשת בקרבנו ורבים הם התוהים על הדבר: היאך יתכן כדבר הזה שהאדם הכשר והישר שהקדיש את חייו ללימוד התורה וקיום מצוותיה כל היום ובכל זאת אינו רואה ואינו מרגיש שום התקדמות ברוממות הרוח ולא בתחושת קדושה וטהרה המתבקשת מאיליה אחרי כל כך הרבה עבודת הקודש ולא בהרגשת שייכות וקשר טבעי עם בוראו? ועדיין קשה לו לכוין בתפילותיו כי רחוק הוא הבורא מכליותיו אף על פי שמדבר עמו ג' (3) פעמים בכל יום! "ובתורתו" הוא עמל יומם ולילה! ואת מצוותיו הוא מקיים מדי יום ביומו איפוא האמונה החושית שהיתה צריכה להיבנות בלבו ולבצבץ בכל רגע מאחר שאת בוראו הוא משרת ואליו הוא מהלל ואיתו הוא מתעסק במשך כל ימיו ושנותיו מעת הולדו ועד עתה?!
כך הוא גם בעבודת ה' כשמקיימים יום אחד מצוה כזו ויום אחר מצוה אחרת פעם תפילה ופעם גמילות חסדים פעם לימוד התורה ופעם ברכת המזון וכו' אם אין מכנה משותף בין כל המצוות כולם מביאים קיומם שאין מאיליו מובן להרגשה של התקדמות ממדרגה למדרגה כי אם אין שייכות בין פעולה אחת לחברתה איך תיבנה ותתבסס קיום מצוה אחת על גבי קיום מצוה אחרת הרי אין כאן שום דרך ושום מהלך שיוביל את האדם במסילה העולה בית א-ל
והיטיב הגדיר חכם אחד: 'שגודלים לרוחב ולא לגובה!' מתפרסים לרוחב על ידי תפיסת פרוייקטים רבים של לימודים שונים ומצוות שונות וכדו' אך לא עולים ולא מתעלים בשום דבר לגובה.
כשיש לכל המצוות מטרה אחת ויעד אחיד וכל המצוות כולם משמשים כפסיעות מכוונות לקראת המטרה האחידה על אף השוני הגמור באופן ביצועם אזי כל מצוה בנויה על המצוה שקדמה לה ותקדם אותו יותר ויותר ליעד המבוקש כי התשוקה להתקרב למטרה שנתעוררה במצוה הקודמת מתעוררת עתה שוב במצוה זו ונמצאו כל המצוות מחוברות זו לזו כשרשרת אחת ומקדמות אותו לכיוון המטרה הנכספת.
והנה המכנה המשותף בין כל המצוות כולם כלולה בתפילתנו בכל יום: 'ודבק לבנו במצוותיך' התשוקה להידבק ולהתקשר עם הקב"ה ולעשות רצונו היא המניע הפנימי של כל מעשה מצוה הנעשה בידי אדם כאשר תשוקה זו מלווה כל מצוה ומצוה נגלה שכל המצוות כולם נעשים כחטיבה אחת של דביקות וקשר עם הקב"ה אשר תתגבר ותת עצם מדרגא לדרגא כי בכל מצוה שהולך לקיים מתעורר שוב הרצון לידבק בה' הרצון שהתעורר בעת 'קבלת עול מלכות שמים' בקריאת שמע הוא אותו רצון החוזר על עצמו זמן קצר לאחר מכן בצורה של עבודת האכילה ואחר כך בצורה של ברכת המזון ולאחר מכן בצורה של מצות צדקה ואז נמצא לפנינו אדם שמצא ונמשך אחר בוראו: 'כברזל אחר אבן השואבת!' כאשר הרצון הזה בא לידי ביטוי בצורה רב גוונית הרבה פעמים בכל יום.
לסיכום: בכל המצוות יש חלק אחד שמאחד אותו עם שאר המצוות והוא שכולם הם מצוות ד' והכוונה בכל מצוה צריך להיות לעשות ולקיים רצון ה' ולידבק בו ואם כן השלב הראשון לאחד כל המצוות ביחד הוא לכוון בכולם לעשותם: 'כאשר ציוני הבורא יתברך שמו!' ועל ידי זה כולם מכוונים למטרה אחת להידבק בהקב"ה.
(ט) מהגה"צ ר' חיים פרידלנדר מועדים חלק ג' עמוד כה'.
המנגן בחתונה אם יכוין לשמחת חתן וכלה - מקיים בכך מצוה;
ערב אחד כשיצא הגאון ר אברהם פאם זצ"ל מאולם חתונות אמר להמנגן: 'תודה לך על המוזיקה הנפלאה!'
הנגן חייך ואמר: 'נו, טוב זו העבודה שלי!'
הרב פאם הגיב מיד: 'בוא ואומר לך את שעליך לעשות מעכשיו והלאה כשאתה מנגן חשוב על כך: 'שאתה רוצה לקיים מצות 'שמחת חתן וכלה' וגם לשמח את משפחותיהם וידידיהם!'
המנגן לא הבין: כיצד אפשר להחשיב את עבודתו למצוה?! 'אבל אני מקבל על כך תשלום!' טען
'זה לא משנה!' אמר הרב פאם: 'זו עדיין מצוה!'.
(מתוך הספר הרב פאם ברשותם האדיבה של הוצאת ארטסקרול).
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
כבוד הרב היקר מכל שמחים מכל ה- ❤️ לאחל לך את כל הטוב שיש לקב"ה באוצרו הטוב. יה"ר שתזכה בעזרת השי"ת לבנות במהרה ובקלות את הבניין (שופר גדול) בירושלים, שמשם יכריז אליהו הנביא על המשיח עם שופר. ומאחלת לי ולמשפחתי להיות בני בית בבנין זה אמן ואמן. אין דרך שאנו יכולים להביע את גודל ההצלה והזכות שיש לנו. הרבה ממה שאני וממה שיש לי באמונה, בטחון, עבודת המידות, ההתבוננות, לקיחת אחריות - זה בזכות השיעורים, ההדרכה, והדברים שיוצאים מלב טהור ונקי. תודה כבוד הרב מאחלים: שנמשיך להידבק בקב"ה שהוא האמת ובצדיק האמת, בדרך האמת. מאחלים לך שתצליח במשימה המקודשת שנתנה לך ובגדול, שתהיה לך סיעתא דשמיא גדולה לאורך כל הדרך. אוהבים אותך כבוד הרב. אתה כמו אבא שלנו, אכפת לך כמו אבא לילדים שלו, שום דבר לא עוצר אותו. מתרגשים להיות חלק ממפעל התשובה הגדול הזה, ב"ה זכינו... כל הברכות ליום הולדת מבורך, שיתקבלו התפילות שלך על כל עם ישראל, על הקהילה, על משפחתך ועל עצמך שנזכה לעשות נחת לך ולקב"ה (אמן). מכל ה- ❤️ 🌹משפחת א.🌹.
בס"ד. כבוד הרב שליט"א, גדול מזכה הרבים בארץ ובעולם! ברכות לבביות ליום הולדתך 🎁 היום שבו הקב"ה החליט: שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך! ואכן כך - לא היינו יכולים להסתדר בתוך כל השקר והטומאה אילולא נשלח כבודו לעולם לרומם את האמת ולהשפיל את השקר! ולעזור לנו גם כן לגלות את האמת ולהתרחק מהשקר על כל צורותיו וגווניו. כ"כ הרבה נשמות כבודו מציל מבור תחתיות, ומי שמקשיב לדבריך זוכה בעולם הזה ולעולם הבא! תודה!!! ויהי רצון שתזכה לעוד שנים רבות וטובות בבריאות איתנה ועשירות לעבודתו יתברך, תזכה להמשיך במסירות נפש להגדיל תורה ולהאדירה! ולהחזיר עוד רבים מעוונם אל אבינו שבשמים. וה' יתברך ברוב טובו וחסדו ימשיך להשפיע עליך הצלחה בכל מעשי ידיך, ותזכה לנחת ושלווה מכל יוצאי חלציך שילכו תמיד בדרך ה' יתברך, ושכל ברכותיך ימשיכו להתקבל בשמים לרצון ולברכה (אמן), כי עליך נאמר: "וְאִם תּוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל כְּפִי תִהְיֶה" (ירמיה טו, יט) אנחנו רואים בחוש אצל הרב שליט"א כבר שנים רבות. מזל טוב כבוד הרב שליט"א 🥳 אוהבים אותך ומעריכים את כל פועלך למען בניו ובנותיו של מי שאמר והיה העולם.
כבוד הרב, המון מזל טוב! שיהיה לך עד בלי סוף חיים נצחיים מאושרים בקרבת ודבקות בהשם יתברך, שתצליח תמיד בכל פעולותיך למען ולטובת ישראל, שיהיה לך ולמשפחתך בריאות איתנה, שפע רב רוחני וגשמי, צאצאים לרוב והצלחה בכל הענינים. יה"ר שבעזרת השי"ת תקים קהילה לתפארת בירושלים בשפע רב (אמן). ותודה... (26 תודות) תודה שהשם יתברך אוהב אותך. תודה על מסירות הנפש הרבה שלך. תודה שהחזרת בתשובה מליונים מישראל. תודה שאתה מביא אותנו לעולם נצחי. תודה שאתה מקדיש מזמנך הרב לכל אחד שצריך עם מיעוט שינה וזמן אישי. תודה על הסבלנות הרבה. תודה על שיעורי התורה הרבים. תודה שאתה מצחיק אותנו כשצריך. תודה שאתה נותן לנו מוטיבציה ורצון לעבוד את השי"ת בשמחה. תודה על הקהילה הנפלאה שהקמת. תודה שאתה מלמד אותנו עבודת מידות. תודה שאתה סולח לנו כשצריך. תודה על חידושי התורה הנפלאים. תודה שאתה מדקדק איתנו. תודה על שירך הנעימים (shofar.tv/videos?cat=467). תודה שנתת בי ניצוץ עוד בתקופה של "האנציקלופדיה הרוחנית" (shofar.tv/threads/3). תודה שהתחזקתי בתשובה בזכותך. תודה שמשפחתי מכירה את פעולותיך הרבים. תודה שהחלמתי ממחלה כרונית בזכותך. תודה שנולד לי ילד בזכותך בזכות עצתך על שעתיים לימוד תורה בתענית דיבור (shofar.tv/articles/14723). תודה על אלפי שעות שאני רואה אותך כל יום. תודה שאני עד עכשיו למשל שנים משתדל ללמוד כל יום שעתיים בתענית דיבור ללא הגבלת זמן. תודה שאני תורם ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות ולקהילה (קהילות פז) בזכותך. תודה שאתה מחזק אותי. תודה שאני אוכל בשר, עופות, תבלינים, טחינה וכו' של הקהילה. תודה כבוד הרב על כל מי שאתה.
טוב אז ככה: אני לא יודע מה מאחלים לאבא הרוחני שלנו... אז כבוד הרב שליט"א עמוד התשובה והשמחה והחסד של עם ישראל, שיהיה לכבוד הרב המון במזל טוב! (אמן) ותודה רבה לכבודו שהציל, מציל, ויציל את עם ישראל מאיסורים. אז מקצת מהדברים שזכינו בזכות הרב שליט"א: 1) זמרים פסולים. 2) מועדונים וכל הפסולת שהיינו בהם בעוונותינו. 3) נבילות וטריפות, וגם תבלינים, ומאכלות לא בריאים. 4) זריקות השקרונה. 5) לתקן את כל המידות שצריכות תיקון. 6) להתרחק מן השקר ולדעת אמת מהי. 7) שותפות במטר בקמפוס שופר גדול שיבנה בעזרת השם בעיר הבירה (charidy.com/shofar.tv). ויש עוד המון דברים שלא עולים לי כרגע מחילה. ואני באופן אישי זכיתי לשתי נסים מכבוד הרב; הראשון זה ניצלתי בנס בזכות הרב מירייה בראש! ודבר שני זה שאני הולך על הרגליים. והכל אודות לכבוד הרב שליט"א 🙏 אז שיהיה מזל טוב לכבודו🎉 ושכבודו ימשיך לתקן את הנשמות בעם ישראל, ואני גאה להיות חלק מקהילת קפ"ז 🙏 אני מאחל לכבודו שיזכה להמשיך בעשייה של מעל לארבעים שנה להוציא את הבנים הטועים מלועו של הס"מ, ממש בחינת יציאת מצרים כמו משה רבנו ע"ה שהוציא את בני ישראל ממצרים, הרב מוציא את האנשים מהשקר לאמת! אסיים בברכת חיים ארוכים לכבודו שיאריך ימים. ושנזכה לקבל את מלך המשיח במהרה בימינו אמן ✨ וכשהמשיח יתגלה כולם ידעו מי זה הרב ומה כוחו... מזל טוב לרגל יום ההולדת כבוד הרב שליט"א
עוד מעשה נורא עם הנובהרדוקר גלגול!!! בהמשך למה שכת"ר שליט"א לימד בהרצאה יבנה 25.01.2023 (shofar.tv/lectures/1502) שהנ"ל היה גלגול של הזורק הראשון על הנביא זכריה ע"ה והנה בספר ארחות דיליה (מלייקווד) במאמר: נסיונות (shofar.tv/articles/15272) מביא עוד סיפור מדהים על מלמד שיכל להביא את המשיח אם היה מבזה עצמו בשביל מצוות הכנסת כלה.
© 2024 כל הזכויות שמורות