גנץ: בתחבולות תעשה מלחמה הקצר 06/08/2014
תאריך פרסום: 07.08.2014, שעה: 06:44
ואחרי שהבנו את הקטע הזה אני רוצה להגיד לכם דבר בעניין "צוציק קטן",
אם היו לומדים את התורה קצת והיו לומדים קצת מהתכסיסים של יהושע בין-נון, שהיה אסטרטג גדול ומצביא דגול, אז לא היינו מגיעים לבושות כאלה כמו במבצע המלחמה הזאת- 1000 לוחמים כנגד 1000 לוחמים ולא מצליחים להביסם הטעות הראשונה: כי בלית ברירה ביבי נגרר להיכנס כי מהשמים הכריחו אותו שיצאו 13 מחבלים מהמנהרה! ואז הוא תפס פתאום את העניין של המנהרות! ולא היתה ברירה ואז הוא החליט להיכנס בלית ברירה. הוא כבר התכוון ליסוג. אז השם הכריח אותו אנס אותו להיכנס. אז מה הוא עשה עוד טעות מה הטעות? במקום להיכנס במפעם הראשונה בלי להודיע. ואז הוא מודיע: אנחנו החלטנו בקבינט שאנחנו ניכנס רק לנקות את המנהרות ולהחזיר את השקט, הוא לא אמר שיבטל את הטילים כי הוא לא יכול, להחזיר את השקט אח"כ הוא הסביר או צבאית או מדינית או כרטה, אבל לנקות את המנהרות. ומה הוא עשה? הוא הכניס את הצבא חלק מהלוחמים קילומטר קילומטר וחצי בלבד שמהווים מטרה נוחה לפגיעה והשם ירחם אנחנו גם יודעים סך האנשים שנפלו. נו זה נקרא צבא? איפה התחבולה? איפה השכל? פחדת מהמנהרות יופי, מה אני הייתי עושה במקומך מסטר ביבי עם האסטרטגים שלך? אני הייתי בכלל מדלג על המנהרות, אני אולי הייתי אומר כמוך שאני הולך למנהרות ורק למנהרות ולא למוטט את החמאס ח"ו, ומה הייתי עושה? הייתי הולך ישר למוטט את החמאס. אה, אבל יכולים בינתיים להיכנס במנהרות השארת הכינוס הצפוף, הייתה מפזר אותם בכל הישובים, ומשכיב אותם במארבים, , שאם יצוצו להם כמו פטריות ועכברים, אז יהרגו אותם. בינתיים אתה היתה נכנס פנימה, לשלוש כיוונים: לכיוון שיפה, ישאל שיפה: אם מורידים את הראשים-אין מלחמה אין בשביל מי להילחם, גם בלי משכורות לא רצו כלום לעשות, עכשיו שלא יהיו ראשים בשביל מי הם ילחמו? אין חמאס ובזה היה נגמר. אבל רגע היו יכולים לצאת מהמנהרות ולתקוף את חיילי צה"ל וכ"ו וכ"ו אין בעיה: אתה הולך עם מספיק בלי להגיד את הכמות אתה הולך עם מספיק לשם, יש לך גם יחידות מובחרות שהתאמנו כל ימי חייהם להיכנס אפילו בכל מרום בעולם ולצנוח מעל הגג ולהיכנס ולהגיע הו.... בשביל מה למדוו את כל הסנפלים וירידות וקפיצות ועקרבים וכל הדברים הכל הם יודעים נכון? עכשיו זה הזמן, ואז תשים אנשים שיקיפו את כל שיפה באלפים של חיילים עם שמירה כפולה והפוכה כנגד העורף והגב כנגד הפנים, וכן כלפי המנהרות זאת אומרת יהיו חיילים מפה ויהיו חיילים הפוכים מהצד של המנהרות כולם פרושים ומחכים לאלה שיצוצו ולא בוער בינתיים המנהרות! כשתסיים שמה אז תחזור למנהרות, ממי למדנו שיהושע בין-נון.
היו חמישה מלכים מה- 31 שהתחבאו במערות, והיה לו גם מודיעין יהושע בין-נון, ואמרו שיש חמישה מלכים במערות ב- 5 מערות, מה עשה יהושע בין-נון אה... תפסתי אותם? לא! אמר אנחנו צריכים להתקדם להיות בתנועה כל הזמן בתנועה, לסגור את המערות עם סלעים! שהו! כשנחזור אח"כ נטפל בהם, בינתיים או שימותו מרעב אם אין להם מספיק שמה מה לאכול, ומה בוער לי איתם הם נכנסו לביפנים-שלום תשאיר מאותם בפנים סגור, ואח"כ תטפל בשאר ותחזור. מה הבעיה מנהרות בוער לך? למה בוער? למה שתהיה מתווך ברווזים? תיכנס תפוס את הראשים! תפשתה את הראשים-נגמר הסיפור, הכנסת בהלה בכל החמאסניקים אף אחד כבר לא ככה היתה להם תקשורת כל שהיא ככה פתאום אין תקשורת אין כלום, אף אחד לא יודע, אומרים אין הוראות אין כלום, זה אומר זה עצמאי לא עצמאי-הכל כריט, בסוף היה לך אנשים מכאן ומכאן אז מה בוער? עכשיו תנקה את המנהרות יומם ולילה כמה שאתה צריך ושום דבר לא יקרה, אבל אם לא הורדת את הראש של הנחש-הנחש יהיה יותר ארסי, כי הוא פצוע, הוא מוכה, הוא הושפל, והוא לא יסלח על זה הוא שונה גם בלי זה גם בלי שהכיתה אותו הוא ככה, אז עכשיו אתה חושב שהוא יהיה ילד טוב ירושלים? הוא לא יהיה ילד טוב ירושלים, הוא ירצה להסיג את הכל ואם לא בנגלה הזאת אז בעוד נגלה ואם לא בעוד נגלה, ו- אף אחד לא מבטיח שבפעם הבאה זה כבר לא יהיה עם הצפון עם החיזבאללה ביחיד, בינתיים החיזבאללה למד את הלקונות והליקויים ואיך העורף עומד ואם יש להם כח ואם הם רוצים ליסוג, ואם זה שפנייהו או ביבי נתניהו, בודקים כמה יש לו אורך רוח? כמה רוצה הבצא? כמה רוצים החיילים? עכשיו יושבים ומנתחים את הכל וכמובן הם לא הכינו את עצמם ב- 180 אלף ומאות מנהרות בצפון סתם.
ואני מציע לאנשי הצפון המצב של אלה בדרום יותר קל משלכם, הרבה יותר קל, כי נסראללה הבטיח ואני נוטה להאמין לו: שהוא יצניח חיילים והוא הולך לכבוד את הגליל, אתם יודעים מה זה אנדרלמוסיה אם הם מגיעים עכשיו כמה אלפים וצונחים להם לתוך הבתים? אתם יודעים מה קורה שמה? לך עכשיו תפזר בתוך השטח שלך טנקים ו... מה תעשה? אתה תעבור בית בית? מספיק אם תופסים כמה בני ערובה ח"ו בכמה בתים מה תעשה? אז זה לא פשוט, אני יש לי כמה הצעות, אבל לא שואלים אותי ואני לא רוצה רעיונות לצד השני, אז לכן אני משאיר את זה ככה בינתיים.
בכל אופן אם היו לומדים תורה ותהי חוכמתכם ובנתכם-אוה קצת תחבולה זה היהודי קצת תחבולה, קצת תחבולה, אני שמח רק שהרעיון שאני נתתי עם העשן במנהרות עבד, וככה הוציאו הרכה הרבה כמו עכברים הם ברכו וטז טז טז עשו בהם מטבח,אוי ואווי אם היו נכנסים עם הרובוטים שהכינו אותם מיליונים בנו רובוטים שום רובוט כריט לא נכנס ולא שום דבר, עד שהוא ילך ועד שהוא יזוז כאילו הולכים בשלוה כאילו יש זמן, עשן אתה מכניס לבפנים עשן הולך לכל מקום מתפזר חייב לצאת, אם לא ברח דרך הפיר שיש לו אז הוא מת מהעשן, זה הכל פשוט וקל בלי הרבה כסף, כמה פצצות עשן קטנות או רימוני עשן שלום על ישראל.
אז זה אומנם פסגת השלימות שקיבלו במעמד הר סיני, מה פסגת השלימות שקיבלו במעמד הר סיני? זה עבוד מיראה, נתהוו מצווים ועושים, מחויבים מעצם, מבחינת: "ואנה מפניך אברח", שאין אפשרות להתפטר אלא "ואתם דבקים בהשם אלוקיכם חיים כולכם היום", כי עצמיות חייכם זהו הסוד הגדול של עניין מצווה ועושה, ולכן "גדול העושה המצווה יותר ממי שאינו מצווה ועושה" זה שכינו ע"י כפיית ההר כגיגית, "עבוד מיראה"! מאהבה זה מצוין אבל בלי יראה-אין מה שישמור עליך.
זאת היתה התביעה על אומות העולם, כי אינכם מציאות של עניין שיחול עליכם עניין של מצווים, מה הראייה? שבע מצוות בלבד קיבלתם והיכן קיימתם? אבל המצווה הוא מקיים בכל המצבים בין אם קל ואם קשה.
יבוא נמרוד ויעיד באברהם, איך אברהם מסר את נפשו וניכנס לכבשן האש ולא וויתר על תג אחד מהתורה והמצוות, שידוע שקיים את כל התורה והמצוות, עמד בכל הקשיים והפיל את עצמו לכבשן האש ולא עבד עבודה זרה. יבוא לבן ויעיד על יעקב שלא נחשד על הגזל למרות שהונה אותו עשרת מונים. תבוא את פותיפרע ותעיד ביוסף שלא נחשד על הבירה. יבוא נבוכדנצר ויעיד על חנניה מיכאל ועזריה שלא השתחוו לצלם.
כולם עובדות של קיום בכל המצבים אפילו בקשיים היותר גדולים. עובדות כאלה מעידות ודאי-שהמקיימים הם: מצווים, מחויבים בכל דבר אוין שום מעקב נגדם, לא אש ולא גשם ולא ברד ולא שום דבר. או יהודי או צלוב. אין מצב ביניים. ואיך זה באמת המציאות או יהודי או צלוב? אין זה כי לישראל אין מצב אחר, אם לא יהודי אין להם מצב אחר, זה העניין של מצווה שהוא עומד נגד כל הקשיים וניסיונות.
זה שאמר להם הקב"ה אח"כ, מצווה קלה, אתם יודעים מה? אומות העולם בואו בואו מצווה קלה יש לי וסוכה שמה לכו ועשו אותה, וכשהקב"ה הקדיר עליהם חמה-מיד כל אחד בעט בסוכתו, הלו זה עדות הכי ברורה שבעצם ההבדל שבין ישראל לעמים! כי ישראל הינם חפצה של מצווים ומחויבים! ומצווים לא בועטים! יש דין של מצטער פטור מן הסוכה, אז יהודי כשמתחיל לרדת גשם הוא מצטער מהגשם, והוא גם מצטער שהוא צריך לעזוב את הסוכה! הוא לא בועט בסוכה! הוא אומר רגע אולי יפסיק הגשם חכו חכו אולי יפסיק הגשם ונוכל להיכנס, אבל הגוי רק הצטער טיפה-ישר הוא בועט בסוכה! כי הוא מרגיש מצווה ומחויב!. מי שמצווה ומחויב הוא לא בועט.אבל אתם אומות העולם אינכם מוכנים כלל לזו המציאות של מצווים ומחויבים, ועל כן תיכף אתם בועטים בפני כל קושי וניסיון, ועל כן מה יתן אם אני יצווה אתכם? לכן עמד ויתר גויים, התיר אותם מן הציווי שלהם.
היוצא מדברינו:כי כל סוד קבלת התורה כל השלימות זה העיקר שנעשינו מחויבים, יש בזה הרבה בחינות: במידות בכמות של ההתחיבות של כל אחד ואחד, והסימנים בכולם הוא: עד כמה שאדם עומד בקשיים, עד כמה? אם אדם מרגיש שהוא מחויב הוא יכול לטפס על הגג עם גבס.ועוד דבר אחד: המחויב בדבר לא מבקש טיבותא לנפשה כי הרי הוא לא מחויב, הוא לא מבקש טובות מה שהוא מחויב הוא לא מחויב, מה הוא צריך לבקש טובה על זה? זה העניין שאמרו חכמים ז"ל: שלחו מאתה, איזה הוא בן העולם הבא? ענוותן ושפל ברך שייף עייל שייף ונפק וגריס באורייתא תדירא ולא מחזיק טיבותא לנפשיה.
מי זה בן העולם הבא? אחד שהוא ענו- זה אחד שלא מחזיק מעצמו,ושפל ברך- כנוע מאוד, והולך שפוך בכניסתו וביציאתו, וגורס בתורה תמיד תמיד תמיד, ועם כל זה לא מחזיק טובה לעצמו. זה בן העולם הבא. זה בן העולם הבא הוא מחויב ולא עושה טובות, והוא לא מרגיש שמגיע לו טובה על משהו.
עכשיו אבל אנחנו צריכים להחזיק טובה, אנחנו צריכים להחזיק טובה למי? לשיעור מוסר הזה ולכל מוסר שלומדים, צריך להחזיק טובה למוסר, למה? כי אי אפשר להיות חייב ומוכרח בלי מוסר! אם בן אדם לא ילמד מוסר שום דבר יכריחו ולא יחייבו, רק המוסר מעמיד את האדם על אמיתת העניינים. אין דרך אחרת, יסוד המוסר זה לעבוד על האדם שיהיה חייב בדברים, תכף עם ראשית המוסר אדם נעשה מחויב, תכף הוא מפסיק להסתכל על מעשיו כאילו הוא צדיק וחסיד וכ"ו וכ"ו כאילו עושה טובות, בכל דבר מה שהוא מוצא דינים וחיובים, אשריו למי שזוכה להגיע למדרגת חייב שבזה תלוי הכל, ויותר מזה אין. זה נקרא עבדות כמו עבד שהוא חייב כל האדם צריך.
אז בקצרה צריך להגיע להכרה שאנחנו מצווים מוכרחים ועושים. מי שמחויב פורע, כל מי שחייב פורע ועובד וזה כל האדם. אז תתבוננו בנקודה הזאת ותבינו שבזה מעלת האדם היהודי ואם הנפש הישראלית לא מבינה את זאת-היא לא יורדת דרגה של גוי-היא מתבטלת לכאורה לגמרי. יותר גרוע מגוי.
לכן כתוב: "ושמרתן ועשיתם כי חוכמתכם ובינתכם לעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו, רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה.