באר שבע - למה רשעים מקבלים שכר בעולם הזה וקצת ביחס לגוי
תאריך פרסום: 11.09.2024
- - - לא מוגה! עיקר הדרשה ע"פ הספר תורת חסד באדיבות הרב אליהו אילן חנן שליט"א - לכתבה מאמר: 'שכר מצוה' לחץ כאן - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה להצלחתנו בגיוס הקמפיין ובניית בית המקדש אמן ברכה והצלחה מרובה בכל לאל חנן צוריאל בן אילה תהילה בצ אסתר ילדיהם אמנון יצחק ושום בני עתרה יצליחו בישיבות יעלו מעלה מעלה במעלות התורה ויראה פרנסה בשפע ילדים צדיקים בריאות נה ויזכו לביאת משיח צדקנו אמן אמן רפואה שלמה ליונה דניאל בן דליה משיקה זרע קודש במהרה ליונתן שלום בן ענת בחזרה בתשובה שלמה לאמיתה לאהרון בן סעדה מרת חוה רחל בת יוכבד אודליה בת חוה רחל הורי מנוחתם עדן בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן אמן
שכר מצווה
בפרשת עקב כתוב והיה עקב תשמעון שואלים המפרשים מה לשון הזה והיה אם תשמעון והלשון עקב למה באה המילה הזאת בעל התורים מתאר ברמז נפלא בעש הדיברות יש עקב מילים קעב 172 מילים בכל עשרת הדיברות כמניין עקב ועל זה נאמר בהייה עקב תשמעון אם אתם תשמעו לעקב מילים עשרת הדיברות אז תזכו לכל הברכות והיה זה לשון שמחה והיה עקב אם מקיימים את כל המילים בעשרת הדיברות שמניין עקב 172 מילים אתם זוכים לכל הברכות והבן איש חי מבאר את את עומק המילה על פי הגמרא במ מסכת סנהדרין תנ דו אליהו ש אל שנה שנות העולם הזה 2000 טוהו 2000 תורה א משיח ובעונות שרבו יצאו מה שיצאו זאת אומרת עברו הרבה יותר מ4000 זאת אומרת ב4000 יכולנו כבר להגאל ונוספו לנו עוד כמעט 2000 שנה מלאות וזה בגלל העוונות אמרו חכמים 2000 שנות התורה מתי החלו כשאברהם אבינו היה בן 52 שנה בשנה הזו שהוא היה בן 52 בדיוק היה 2000 שנה לבריאת העולם אברהם אבינו נולד ב1948 לבריאה המדינה קמה ב-1948 אמרתי באצטדיון הראשון בטדי אברהם נולד ב-1948 לבריאה המדינה קמה ב-1948 ולא מכניסים במדינה את אברהם אבינו זאת אומרת לא רוצים פה יהדות על פי התורה רק חוקי הגויים זאת אומרת כשהיה בן 52 פלוס 1000 948 זה נותן 2000 ואז נאמר ואת הנפש אשר עשו בחרן ממילא 2000 תורה החלו מתי בגיורים שערך אברהם אבינו לרבבות בני אדם בעולם זאת אומרת שההוא היה בן 52 הוא הרבה לעורר את ה עולם להכיר בקדוש ברוך הוא ולהאמין בו והוא גייר גרים ושרה אמנו את הנשים אז בדיוק בשנת 2000 התחילו 2000 שנות תורה אמרנו 2000 ראשונות טוהו 2000 שניים תורה 2000 שלישים זה משיח זמן משיח בשנת 2448 היה מעמד הר סיני ולאחר 480 שנה נבנה בית המקדש הראשון זה היה בשנת 2000 928 ועמד בית המקדש הראשון במשך 410 שנים עד שנת 3300 38 כעבור 70 שנה נבנה בית המקדש השני זה היה בשנת 3000 408 וכמה הוא התקיים 420 שנה עד 3800 28 נמצא שעת תום 2000 שנות התורה נשארו מזמן חורבן בית המקדש מזמן חורבן בית המקדש השני כמה נותרו 100 72 שנים בדיוק כמניין עקב לכן פירש רשי שם אחרי 2000 שנות תורה היה צריך המשיח לבוא כי אז הסתיים בדיוק 4000 ו בעוונותינו הוא מתעכב עוונותינו עד עכשיו תראו כבר כמה זמן אנחנו מתעכב מבאר הבן איש חי זה הרמז שכתוב דווקא בלשון עקב עקב תשמעון אז תהיה הגלות של אדום הגלות הזאת שאנחנו נמצאים היא גלות אדום 2000 שנות גלות האלה של רומי הרשעה ן כמו היס זה הגלות של אדום היה יכול להיות רק עקב רק 172 שנה ומשיח היה מתגלה אבל בעוונות קירבו אנחנו מעוכבים עד עכשיו חכמים זכרונם לברכה הביאו עוד שני פירושים נוספים למילה עקב במדרש תנחומא שאלו מה זה הלשון עקב אלו המצוות שהאדם דש בעקבים שלו והיה עקב תשמעון אם אתם דשים בעקב שלכם מצוות אם מזלזלים במצוות הקלות שיש בהם שכר גדול ועצום במדרש רבה דרשו את הלשון עקב כלפי הזמן של קבלת השכר אמרו עם ישראל הקדוש ברוך הוא ריבון העולמים אם מתי אתה נותן לנו שכר של המצוות שאנחנו עושים אמר להם הקדוש ברוך הוא שכרכם יהייה בעקב ובסוף הגוף כלומר בעולם הבא ולכן כתוב והיה עקב תשמעו מה פירוש הראש זה המקום המכובד ביותר שבאדם במקום הפחות ביותר בסוף גופו של האדם יורד למטה לפי החשיבות עד לעכב העקב זה סוף הגוף העולם הזה גופני גשמי אז הקדוש ברוך הוא אמר שאתם תקבלו שכר בעקב בסוף בסוף בסוף תקבלו שכר דהיינו בעולם הבא עכשיו אנחנו צריכים להבין מה עומק השכר הצפון לנו הוא לעולם הבא אז נלמד עכשיו שלושה מאמרים על גויים רשעים עוג מלך הבשן פרעה הרשע נבוכדנצר הרשע שהם קיבלו שכר עצום מופלג על כל פעולה קטנה שהם עשו אבל לפני כן הקדמה בשני פסוקים אחרונים בפרשת בית חנן כתוב ומשלם לשונאיו אל פניו להאבידו לא יאחר לשונאו כלומר הרשעים מקבלים שכר מצוות שלהם בעולם הזה השם לא מאחר להם את שכר לא מניח להם לעולם הבא נותן להם פה ללא שיהו למה כדי להאבידו לעולם הבא הם לא מאמינים הרשעים בעולם הבא הם לא פועלים לעולם הבא הם רוצים שכר פה השם נותן להם פה ואילו הצדיקים אינם מקבלים שכרם בעולם הזה בדע מתן שכר של הצדיקים לעתיד לבוא ולכן מסיימת הפרשה במילים היום לעשותם ואמרו חכמים בעירובין דף כב היום לעשותם ומחר לקבל שכרם זאת אומרת מצוות עושים בעולם הזה ושכר מקבלים לעולם הנצחי עולם הבא וזוהי התשובה המפורסמת לשאלה מדוע צדיק ורע לו רשע וטוב לו כיוון שהצדיקים הקדוש ברוך הוא מאחר להם את השכר לעולם הבא כי זה שכר נצחי בלתי פוסק ואילו הרשעים מקבלים את השכר בעולם הזמני הזה פה ולא נותר להם שכר לעולם הבא למה משלם הקדוש ברוך הוא לרשע בכסף מזויף במעט הנאות של העולם הזה למה רשע לא מקבל שכר אמיתי בעולם הבא התירוץ פשוט הכל הולך לפי מה שהוא מעריך הוא מעריך גשמיות הנאות תענוגים לכן הוא מקבל בדיוק מה שהוא חפץ אבל יהודי שמכיר את המצוות הוא לא רוצה שכר מזויף הוא לא רוצה שכר שקלה ונפסד הוא רוצה שכר קיים לכן שומרים לו את השכר לעולם הבא הברכת פרץ מוסיף אם ישראל היו מקבלים את השכר כאן בעולם הזה אז לא היייתה בחירה בכלל כיוון שעל כל מעשה טוב היו מקבלים שכר במזומן ועל כל עבלה היו מקבלים עונש מיד איך תהיה בחירה נגיד אדם חילל שבת על המקום מת אדם עשה מצווה מצא יהלומים כל דבר היה מיד מקבלים תשלום או עונש אין בחירה כי בן אדם יודע עשה טעות הלך עשה מצווה הרוויח אז לא היייתה בחירה אבל אם זה נסתר מן האדם ולא תמיד מקבלים מיד אז כבר צריך להשתמש עם האמונה עם הביטחון ואז יש לך בחירה האם אתה עושה או אתה לא עושה לכן דוחים את השכר לעולם הבא ואז מתברר אם ישראל הם מאמינים או לא מאמינים במה אנחנו אומרים אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו עלמ ישע אלא אלא עלב [מחיאות כפיים] י לנו לשעל אבינו שבשמיים בספר מכתב מאליהו מבואר יסוד חשוב שהרבה פעמים הוא מובא במדרשים לא יתכן שהקדוש ברוך הוא ישלם שכר כאן בעולם הזה כיוון שאפילו אם יצרפו את כל ההנאות של העולם הזה ויכפר את כל ההנאות של כל יושבי טבן של כל האנשים שהיו בעולם עד עתה מתחילה אם צברו את הכל הכל הכל הכל כל ה הנאות של כולם כולם כולם כולם זה כעין כאפס להנאה אחת קטנה בעולם הבא ושכר שיקבלו על מצווה אחת שמעתם את התיאור הזה מפורש במסכת אבות יפה שעה אחת של קורת רוח בעולם בא מכל חיי העולם הזה אם תאספו שעה אחת לא של הנאה של קורת רוח מה זה קורת רוח נגיד אדם עכשיו פותח את החלונות ויש משב נעים של אוויר צונן יש לו קורת רוח אדם עובר ליד מאפיה ויוצא ריח ניחוח של המאפים ה יש לו קורת רוח הוא לא נהנה הוא לא אכל עוגה הוא רק הריח זה נקרא קורת רוח שעה אחת בעולם העליון אם תאספו את כל ההנאות של העולם הזה של כל האנושות במשך כל הדורות לא מ ע לקורת רוח לא הנאה לקורת רוח בעולם בא שעה אחת אתם מבינים מה זה הנאה רגעית של עולם הבא שווה יותר מכל הנאות העולם הזה ואם זה הנאה ניצחית וואי וואי וואי לכן אי אפשר לשלם בעולם הזה שכר אפילו על מצווה אחת אבל בכל אופן רואים שאנשים מקבלים שכר גם בעולם הזה לא רשעים שמשלמים להם את שכרם פה יש גם צדיקים שמקבלים שכר בעולם הזה אז רגע מה מפחיתים להם מהעולם הבא לא יש מצוות שאדם אוכל את פירותיהן בעולם הזה אבל הקרן קיימת לו לעולם הבא הוא לא מפסיד גרם מהמצווה אבל יש מצוות כמו גמילות חסדים השכמת בית הכנסת להטיל שלום בין אנשים בין איש לאשתו בין איש לרעהו תלמוד תורה יש כמה מצוות שאם אדם עושה אותם בעולם הזה הוא כבר כול לאכול את הפירות פה עוד דבר כבר לימדתי בעבר כל מצווה שאתם עושים בשמחה על השמחה של המצווה לא על המצווה אתם מקבלים שכר בעולם הזה נגיד כמו שאני ממליץ לשיר רבע שעה ולרקוד עבדו עבדו עבדו עבדו את ה שם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפני יר ננ בו לפניו ננ אם אדם שמח כמו עכשיו מגיע לו שכר והוא יקבל שכר בעולם הזה יוצא עכשיו ספר על עבדו עבדו עיבדו כמה ניסים מאז שפרסמתי את הדבר הזה קראו לאנשים אלפים של ניסים אלפים בכל התחומים ברגע ששרו נושעו למה אם אתה מודה לשם על כל מה שהוא עושה לך ואתה מאמין שכל מה שהוא עושה לך זה טובה אפילו אם אתה מרגיש רעה אבל זה לטובה כמו עקירת שן זה טוב או לא טוב אין ברירה אם לא יעקרו יהיה לך כאבים זה אבוד אבל איך אחרי זה שקט דיי אין כאבים ואין כלום הכל בסדר אז נראה שהיה כאבים בשביל להוציא את השן ואחר כך נהיה שקט אז לפעמים יש צרות בעיות הכל זה בשביל לפתור אותך מבעיות יותר חמורות אז זה טובה כשאדם מודה לקדוש ברוך הוא ושמח ובא לפניו רננה על כל דבר הוא בא אליו רננה על כל דבר על כל דבר זוג נתקעו בדרך פנצ'ר מבוגרים לא יכולים להחליף את הטיר התחילו מחוץ לאוטו עבדו עבדו פתאום עוצרים זוג ואומרים להם למה אתם פה תשבו בצד מחליפים נו באמצע הלילה בן אדם שר מה מה אתה רוצה תשאיר נו תשאיר אז מה לא לא לא הולך ככה השם שומע אתה שמח בכל מה שקורה לך אתה שר לפניי מזמור לתודה זה פסוק שני במזמור לתודה זה כמו קורבן תודה שאתה מגיש לקדוש ברוך הוא בשמחה אתה נושע אמר הארי הקדוש כל ההשגות שהוא השיג כל המעלות שהוא הגיע שקיים כל המצוות בשמחה וכתוב בתורה שכל הקללות שיש בתורה זה תחת אשר לא עבדת את השם אלוהיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל אין לך זמן בשביל הקדוש ברוך הוא לשמוח במה שהוא עושה לך אנחנו צריכים כל רגע לשמוח אנחנו נושמים יש אנשים מסכנים ם חמצן לא יכולים לנשום יש שם דלקת ראות יש אסמה יש דברים ואנחנו נושמים חופשי בלי שום בעיות רק על זה צריך להודות לא לא ועל הראיה לא צריך להודות ועל השמעה לא צריך להודות ועל ההליכה שאנחנו הולכים ועל כל דבר צריך להודות איפה יש לנו זמן טרודים ועסוקים כל זמן אבל מדי פעם עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בס עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בואו לפניו לפני יר ננה בוא לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו ירנ ננה מחר בבנייני האומה איש אתם יודעים מה הולך להיות שמה וואי וואי [מחיאות כפיים] וואי טוב אז עכשיו אנחנו מגיעים לראות שכר המצוות תקשיבו טוב מעתה אנחנו נבאר שתי פליאות אחת אמרו חכמים רנ ברכה שרשאי עם ישראל מלאים מצוות כרימון אז למה לא יקבלו שכר מופלג כמו הצדיקים לעולם הבא למה יגרע חלקם והסתפקו בשכר בעולם הזה דבר שני אם השכר של הרשעים של ישראל נקצב רק כאן בעולם הזה למה יקבלו פחות מגוי איך ייתכן שמצווה קלה בודדת של עוג מלך הבשן מצווה בודדת של פרעו מצווה בודדת של נמוכת נצר קיבלו שכר בעולם הזה אלפי מונים יותר מאשר יהודי רשע שהוא מלא מצוות כרימון איך זה דוגמאות הגמרא בנידה סא שאלו חכמים זכרונם לברכה מדוע פחד משה רבנו דווקא מעוג מלך הבשן למה אצל סיחון אחיו שהיה גם גיבור עצום לא נאמר אל תירה אותו למה לא צריך לפחד מסיכון רק מעוג אלא חשש משה רבנו מהזכויות של עוג למי יש זכויות יותר ודאי שלמשה רבנו לאין שיעור אין מי שהיה לו זכויות יותר ממשה רבנו כל התורה שלנו זה בזכות אז הוא מקבל שכר כנגד כל התורה שלנו עד סוף הדורות ובא עוג עם זכות אחת ומפחד משה רבנו מהזכויות של עוג מלך הבשן מי זה עוג מלך הבשן כתוב בתורה ויבוא הפליט זה עוג מלך הבשן ש שהוא נפלט מדור המבול והוא גילה לאברהם אבינו ששבו את לוט בן אחיו למה הוא נקרא עוג כשהובא לאברהם אבינו זה היה פסח והוא ראה אותו עוסק בשת המצה המצוות מצות עוגות מצות עוגות עוגות זה עגול אז קראו לו התפעל כל כך קראו לו עוג על זה אמרו במדרש שנתן הקדוש ברוך הוא שכר פסיעות לעוג מלך הבשן והרייך ימים מתקופת אברהם אבינו ועד שהוא מת על ידי משה רבנו עברו למעלה מ-400 שנה ואם היה חי גם בתקופתו של נח הרי שחי כ-800 שנה והרי כתוב שהוא הפליט שנפלט מהמבול הוא היה מחוץ לתיבה הוא נתפס חוץ לתיבה הוא היה ענק והוא נשאר מנוח 800 שנה למה העריך כל כך הרבה ימים איזה חסד הוא עשה עוג היה חפץ שאברהם אבינו ימות כדי שהוא יקח את שרה אמנו שהייתה יפיפייה משהו שלא נראה בעולם וא חמד אותה ואז הוא בא לגלות לו ששבו את לוט בן דודו בשביל שהוא יילך למלחמה ימות ואז הוא יקח את אשתו אף על פי כן בתוך המחשבה הרעה הזאת שלו שמטרתה שיהרג אברהם אבינו הוא זכה לשכר איזה שכר על המצווה שבגלל שהוא אמר שלט נשבע אברהם הלך והציל את לוט לוט היו לו שתי בנות אחת היייתה איתו והביאה ממנו ילד מואב ואחת היייתה איתו והביאה ממנו ילד עמון ממואב יצאה רות המואביה מרות המואביה יצא דוד המלך מדוד המלך יצא מלך המשיח זה בזכות ההצלה שהציל אברהם את לוד ממי שהודיע לו את זה מי הודיע לו עוג עם איזה כוונה שימות משלמים לו שכר 800 ש הצלת חיילות הוא זוכה לאריכות ימים אבל בתוך השכר שהוא קיבל היה לו גם עונש כי הוא ראה ש מאברהם יצאו אלפי אלפי אלפים של שבטים של דורות מה ה בנים של אברהם אבינו שהוא חשב שהוא ימות ובסוף הוא ימות מאחד הבנים של אברהם אבינו משה רבנו מי הרג את עוג בסוף משה רבנו אז עד כאן היה שכרו העריכו את חייו 800 שנה איפה הפרופורציה מצווה אחת משה רבנו מפחד ממנו ממה הוא מפחד ממנו לא מהגובה שלו הוא היה ענק משה רבנו היה 5מ מטר פלוס שמעתם היה לו מטה גם כן 10 אמות חמ מטר פלוס והוא קפץ 10 אמות 5 מטר פלוס בקיצור גו 15 עד 18 מטר קפץ ונתן מכה בקרסול קרסול אתם יודעים זה העצם למטה ברגל ואז הוא הגיע רק לקרסול של עוג אז תארו לכם איזה ענק הוא היה והוא הרג אותו אבל הוא פחד ממנו לא בגלל החוזק שלו בגלל הזכויות שלו חי 800 שנה הוא הוא גרם שיהיה הצלה ללוט אז משה רבנו עם כל הזכויות שלו פוחד מהזכויות של מי של עוג הרשע שרצה שימות אברהם טוב שלושה גויים עשו בדיוק את אותה פעולה כולם פסעו ברגליהם בלבד וקיבלו שכר עצום ומפלג כמו מלך הבשן ויבוא הפליט אז איך הוא בא ברגליו וקיבל שכר על זה 800 שנה גם פרעה הרשע קיבל שכר עצום על הליכה קלה במסכת סותה מב אמרו חכמים זכרונם ברכה פרעה הרשע ליבה את אברהם ושרה אחרי שהמלאך הפלי בו את כותב פרעה לקח את שרה אליו והקדוש ברוך הוא העניש אותו ואת כל אלה שסביבו והפליא בו את המכות אבל אחרי כל המכות הוא ליוה אותם ובשכר מצוות הלויה שליוה אותם ארבע פסיעות הוא השתעבד בבנים של אברהם אבינו ארב מאות שנה ליבה את אברהם ארבע פסיעות קיבל בסכר זאת את צאצאו של אברהם בני ישראל שירדו למצרים שהוא השתעבד בהם 400 שנה על כל פסיעה 100 שנה שעבוד של עם של מיליונים שכולם עבדים שלו לא יאומן כי סופר ארבע פסיעות זה מה שמקבלים רשעים הלכו לבית הכנסת יש שכר פסיעות מישהו מקבל 400 שנה מישהו מקבל 800 שנה מישהו מה איפה הפרופורציה אומר היעב ודאי עצם השעבוד נגזר כבר בברית בן הבטריה אם הוא לא היה מלווה את אברהם עם ישראל היו משתעבדים אבל במקום אחר לא במצרים כי לא כתוב איפה הם השתעבדו הקדוש ברוך הוא אמר לאברהם אבינו שגרה גריה זרעך בארץ לא להם ועבדו ועינו אותם 400 שנה ולא כתוב איפה רץ לא להם למה נ שתעבדו במצרים אצל פרעה בגלל שפרעה ליבה ארבע פסיעות את אברהם ואת שרה אז על המצווה הקלה הזאת שהוא יש מצוות לווייה ללוות אדם שהיה אצלך יש מצווה ללוותו לפחות ארבע אמות הוא זכה לשכר עצום אבל את השכר הכי הכי עצום שראינו בעולם זה השכר שקיבל נבוכדנצר הרשע בשכר ארבע פסיעות שפ נבוכדנצר הוא זכה למלוכה 70 שנה על כל העולם הוא בנו ונכדו 70 שנה שלטו על כל העולם נבוכדנצר שלט גם בבעלי חיים הוא היה רוכב על אריה ונחש קרוך לו על צוו ובכן אחז מלך יהודה היה מלך רשע מאוד הקדוש ברוך הוא קיצר את יום פטירתו ב10 שעות ושקעה חמה כעבור שעתיים בלבד למה עשה זאת השם כדי שלא יהיה פנאי להספיד אותו ולקבור אותו צמצם את את היממה ב10 שעות אז כמה היה היום שעתי כל זה שלא יספיקו להספיד ולקבור אותו בגלל שהיה רשע הבן שלו היה צדיק גדול קוראים לו חזקיהו המלך הוא היה צריך להיות מלך המשיח והיה צדיק גדול וחלה חולי גדול שהיה צריך למות ממנו וזו זאת למה כי הוא לא נשא אישה ולא הוליד ילדים אמר לו ישעיה הנביא כי מת אתה ולא תחייה מת אתה בעולם הזה וגם לא תחייה לעולם הבא מדברים על צדיק שראוי להיות משיח חזקיהו לא התייאש כתוב ישב פניו אל הקיר התפלל מקירות ליבו וזכה לתוספת 15 שנים באותו יום שהוא התרפא הקדוש ברוך הוא הוסיף לאותו יום 10 שעות שהוא קיצר לאבא שלו אחז אז כמה שעות היו באותו באותה אותו יום יום לא 22 12 של יום ועוד 10 שהוא הוסיף 22 באותה תקופה מלך בבל קראו לו מרודך בלדן שאל את העבדים שלו מה קורה בעולם היום לא נגמר בתקו ומצאו שזה בזכות חזקיהו המלך כי עד אז כל מי שהיה חולה אין רפואה פעם לא הי חולי כשהגיע הזמן של בן אדם היה מתעטש מת למה אומרים רפואה חיים אסותה בגלל שפעם זה היה מחום היו מתים לא מחום מאפצי מאי ב לא פצ'י עושים אפצ'י מתים יעקב אבינו ביקש הקדוש ברוך הוא יתן מחלה כדי שאדם יספיק לצוות את הילדים שלו אם הוא הולך בשוק פתאום האפצ'י והוא הולך הוא לא הכין את הילדים לא אמר כלום לא נפרד מהם לא ציווה אותם כלום לא שום דבר החולה הראשון בתורה היה יעקב אבינו אבל מה שביקש יעקב זה שבן אדם נהיה חולה ומת אין תרופות חזקיה מלך היה הראשון שחלה ונתרפא וחלה והוא נתרפא אז השם מוסיף 10 שעות בחזרה מה שלקח קודם וכל העולם ידע שיש פה משהו משו בדקו ומצאו שזה בגלל חזקיה מלך ואז מה הודיע הקדוש ברוך הוא בעולם בעצם הודיע בעולם שיש אדם גדול שקוראים לו חזקיה המלך שהקדוש ברוך הוא מלך העולם מעריך אותו מאוד וחפץ בעיקרו ורוצה שכל העולם ידעו מ מעלתו כי כולם ש מה קרה אמר מלך בבל תכתבו לו איגרת ברכה כתבו עבדים שלום למלך חזקיהו שלום לעיר ירושלים שלום לאלוהים הגדול באותו זמן נבוכדנצר היה סופר המלך ך הוא לא היה נוכח בשעת כתיבת האיגרת כשהוא הגיע שאל מה כתבתם הראו לו אמר להם איך אתם כותבים מכתב כזה אתם בעצמכם כותבים לכבוד האלוהים הגדול איך אתם מזכירים אות או אחרון במכתב אמרו לו תשנה רץ ארבע פסיעות גבריאל המלאך העמיד אותו למה כי אם על ארבע פסיעות קיבל שכר לשלוט על כל העולם 70 שנה הוא ובנו נכדו והוא החריב גם את בית המקדש אמר רבי יוחנן אם לא היה מעמיד אותו גבריאל המלאך והיה פוסע עוד חס ושלום כבר לא היייתה לנו תקנה מרוב השכר שהיו חיייבים לתת לו מבאר החפץ חיים כתוב במדרש שהוא פסע שלוש פסיעות אין מחלוקת בדברי חכמים ש כן פסע באמת שלוש פסיעות וחצי וזכו לזה הוא בנו ונכדו בל שצר למלוך על כל העולם ושתי הייתה בתו של בלשצר והיא היייתה הנינה של נבוכדנצר אשתו של אחשוורוש והיא מלכה חצי מלכות והיא מתה במשתה וזה בזכות שגבריאל המלאך עצר אותו בפסיעה הרביעית היעבה אומר שנבו דנצר חי 150 שנה מ חזקיהו המלך עד קורבן בית המקדש ומרשה אומר מדוע אחרי תפילת 18 אנחנו פוסעים לאחור שלוש פסיעות ואומרים יהי רצון שיבנה בית המקדש הטעם כשם שנחרב בית המקדש על ידי נבוכדנצר בזכות שפסע שלוש פסיעות כך אנחנו מבקשים מהקדוש ברוך הוא שיבנה את בית המקדש בזכות פסיעותי על כל פנים הגאון הרב אליהו דיסקין מביא קושיה עצומה בשם החפץ חיים איך יתכן אין אח וריע על השכר שקיבל נבוכדנצר הרשע 70 שנות מלוכה על כל העולם שלטון שררה עושר גבורה תענוגות לא לבנו לנכדו במה שונים פרעה ועוג שגם הם קיבלו שכר פשיעות אבל פחות בהרבה מדוע הוא קיבל בכפל כפליים מהם ועוד יש לחקור מה הם הרשעים מעם ישראל בכי להם אין מצוות מדוע לא היה אי פעם יהודי רשע שמלך על כל העולם הלו אפילו הרשעים של עם ישראל מלאים מצוות קרימן למה לא יקבלו שכר גדול כזה מה הטעם שהקדוש ברוך הוא פותר את הרשעים מעם ישראל בהנאות גשמיות קטנות מבאר החפץ חיים יסוד גדול במדרש חכמים כתוב סתירה מצד אחד כתוב אם תצדק מה תיתן לו נגיד שאתה צדיק אז מה נתת לקדוש ברוך הוא נגיד אם אתה אזרח טוב מה אתה נותן אתה מצייד משלם ארנונה משלם מיסים משלם הכל מישהו מקבל פרס על זה לא אם תצדק אם אתה צדיק מה תיתן לו אבל המצוות הרי הם בשבילך והם למענך לא בשביל הקדוש ברוך הוא לא זקוק למצוות שלך הוא לא מתקיים מהם הוא לא חסר אותם למי ה מיועדות לך למענך להנאתך בשבילך אבל מצד שני כתוב גם תנו עוז לאלוהים אה אמרנו שאפילו אם אתה צדיק אתה לא נותן לו כלום אז למה כתוב עכשיו תנו עוז לאלוהים כאילו המצוות שאנחנו עושים הם כביכול מחזק ות את כוחו של הקדוש ברוך הוא אנחנו נותנים לו עוז אז בואו נבין יש ארבע סוגים של מצוות יש מצווה שאדם עושה לשם כבוד זו דרגה נמוכה ביותר כי אם המטרה במצווה היא לזכות בכבוד זה אומר שהאדם הזה חפץ בשכר גשמי מידי כן יש אנשים עושים מצוות בשביל כבוד נגיד אומרים כל נדרי הוצאת ספר כל נדרי ופתאום אתה רואה זה אומר 1000 זה 2000 יש מקומות מגיעים מיליון שי מיליון חמ מיליון 10 מיליון פ פ פם מה הוא רוצה כבוד כולם ידברו מי קנה את כל נדרי פלוני כמה קנה 5 מיליון וואו וואו וואו וואו וואו מה הוא חיפש כבוד איפה אתה כל השנה מגיע רק לספר של כל נדרי מחפש כבוד ויש הרבה מצוות שאנשים עושים בשביל כבוד יש אנשים עושים חסדים אבל בשביל כבוד אם לא יתנו לו כבוד אומר מה מה צריך אותם לא לא עושה אבל אם הוא מקבל כבוד ממשיך זה נקרא מצווה פחותה ושכרה מועט יש פעמים שאדם קיים שכר אבל הוא לא רוצה שכר גשמי ועכשיו אבל הוא עושה מצוות בשביל העולם הבא זאת אומרת הוא מקיים מצווה לשם שכר לא בעולם הבא אלא בעולם הזה אבל שכר עתידי עתידי לא עכשיו הוא רוצה אבל שיהיה לו שכר זו דרגה יותר גבוהה כי הוא מסכים שהשכר לא יהיה מיד אלא ידחה אפילו זה גם דרגה פחותה אבל יותר גבוהה מהקודמת דרגה שלישית אדם מקיים מצוות עבור שכר בעולם הבא הוא כבר יש לו שכל מוותר על שכר בעולם הזה והוא חפץ בשכר רוחני הוא מבין כל שכר שנקבל פה הנה לדוגמה אתן לכם דוגמה אני מאמין שאתם היו לכם רגעים בחיים שנהניתם נכון נכון היו כמה נכון איפה הם עכשיו נגמר אין כלום עכשיו עכשיו מכל מה שהיה אין אולי זה נות אולי אלבום תמונות אבל אין זה נקרא שכר בעולם הזה זה אין לא נשאר כלום היה ואיננו לשעתו זה היה מהנה אבל אין לא נשאר אז בן אדם עם שכל אומר מה אני בזבז את כל מה שאני מגיע לי פה בעולם ולא נשאר לי כלום אז הוא אומר ללא אני לא עושה מצוות בשביל זה ואני לא רוצה שכר בעולם הזה אני רוצה בעולם העליון עם הצדיקים לנצח נצחים שמה זה לא נפסק וזה לא הנאה כמו פה עם מגבלות של גוף פה גם הנאה היא לא שלמה אין מושלם מושלם מושלם דרגה רביעיית הגבוהה ביותר זה כשאדם עושה מצווה לשם שמיים בלבד בלי לצפות לשכר הוא יקבל אבל זה לא הסיבה שהוא עושה הוא לא עושה מצוות בשביל לקבל שכר לא פה ולא שם הוא עושה לשמח את הקדוש ברוך הוא לעשות לו נחת רוח הוא רוצה לתת לקדוש ברוך הוא את המקסימום שהוא יכול לתת על מה שהקדוש ברוך הוא נתן לו נתן לו בריאות נתן לו חיים נתן לו אמצעים נתן לו רכוש נתן לו נכסים עם כל זה הוא רוצה לעשות לקדוש ברוך הוא נחת דוגמה קלילה אם יש לכם ילדים ילדים טובים אמא מבקשת משהו ואז הבן אומר אמא בשמחה אני עושה אבל אני רוצה שתתני לי שכר עכשיו כל דבר הוא מוכן לעשות אבל תשלמי יש ילד אומר אמא אני רוצה שכר לא עכשיו אני מוכן לחכות לחכות אני מוכן לחכות יש אחד אומר אני מוכן לעשות את המצוות שאת מבקשת ממני את את מבקשת ממני ותחליטי מתי שאת רוצה אבל אני רוצה שכר ויש אחד לא שואל שום דבר ולא מבקש שום דבר והכל והוא אץ ורץ לעשות לאמא שלו שמחה לשמח אותה הוא מאושר שהיא מבקשת ומצווה מאושר מחכה הנני הנני אני מחכה רק תגידי תבקשי אני רוצה לשמח אותך יש הבדל לא עכשיו נבין בשלושת האופנים הראשונים שאמרנו זה מתאים למה שאמרנו אם תצדק מה תיתן לו זאת אומרת אם תצדק מה תיתן לו מה אתה נותן לו לקדוש ברוך הוא אתה הכל רוצה בשבילך או שאתה רוצה פה עכשיו מיד או שאתה רוצה בעתיד או שאתה רוצה בעולם הבא מה נתת לו הכל עשית בשבילך בשביל שכר אבל הרביעי אמרנו לשם שמיים או זה תנו עוז לאלוהים זה כל מה שהוא עושה זה בשביל אלוקים לא בשבילו כל מה שהוא עושה זה לאלוקים לשמח כמו את האמא מה שאת רוצה תגידי אני רץ ועושה בלי שאלות בלי בקשות הכל אני עושה זה נקרא תנו עוז לאלוקים וזו הסיבה שבמצוות לשם שמיים השכר שונה לגמ שכן שכר על מצווה כזו הוא עצום ונורא עד שאיין לנו מושג לשער ולהעריך מה גודל מצווה אחת כזאת עכשיו תשמעו דבר לעשות מצווה אחת לשמה קשה מאוד מאוד יש 17 תנאים בשביל לקיים מצווה אחת לשמה באהבה ביראה בזריזות בשמחה 17 תנאים עד לעולם הבא שמעתם כל שאר המצוות שאדם לא זכה לעשות לשם שמיים בלבד כאילו בינו לבין השם אין רואים אין אנשים שמוחאים כפיים אין כלום הוא עושה את זה בינו לבין הקדוש ברוך הוא אבל באמת ללא שום מטרה חוץ מלעשות רצון הבורא כמו שצריך לא מגיע לו שכר רק בעולם הזה אבל אם הוא יעשה אחת כזאת ב-70 שנה הוא זוכה לעולם הבא אומר הרמבם אז זה לא קל לעשות כזאת מצווה אבל צדיקים שזוכים הם מקבלים שכר מושלם לנצח נצחים בעולם הבא רק על מצווה לשם שמיים אמרו חכמים זכרונם לברכה אי אפשר לק ל שכר בעולם הזה כי כל הנאות העולם הזה מהתחלת הבריאה עד היום של כל הברואים זה לא יחשב שכר על מצווה אחת בלבד שהיא לשם שמיים אבל היה אדם אחד בעולם קראו לו נבוכדנצר והוא פסע לשם שמיים הוא עשה מצווה לקידוש שם שמיים לכבוד השם יתברך הוא אומר לא כותבים את השם של האלוהים הגדול בסוף הכותרת כותבים קודם כל לכבוד אלוהי חזקיה ואחר כך לכבוד חזקיה ואחר כך לכבוד ירושלים לא הפוך איזה איזה איזה פרנוסה הוא קיבל מזה הוא קיבל איזה שכר מזה מישהו כתב עליו על זה בעיתונות יצא לו מזה משהו הוא עשה את זה לכבוד השם אם יש אלוקים גדול הוא ראשון וזה לא דומה לעוג שעשה חסד עמלות כי היייתה לו כוונה להנות בעולם הזה שיהרג אברהם והוא יקח את שרה וזה לא כמו פרעה שליוה את אברהם ושרה הוא לא פסע לכבוד שמיים הו מהפחד אחרי המכות שהוא קיבל מהם אז הוא ליוה אותם אבל נבוכדנצר פסע לכבוד השם יתברך אבל הקדוש ברוך הוא לא רצה לתת לו בגלל הרשעות שלו שכר לעולם הבא ולכן פרע לו בעולם הזה ונתן לו 70 שנה אתם יודעים מהזה 70 שנה לשלט על כל העולם אף אחד לא העיז נגדו כל העולם רעד ממנו כל העולם פחד רק מזכירים את השם שלו כולם רועדים אף אחד לא התעסק איתו לא כמו שעושים לביבי שום דבר לא נגעו בו 70 שנה של שלטון עכשיו נבין אז למה הרשעים של עם ישראל מקבלים שכר הרבה הרבה יותר קטן למה הם לא זוכים ל70 שנה של מלוכה על כל העולם כיוון שעל מצווה לשם שמיים אמרנו השכר שמור עד עד איין קץ בעולם הבא שאין לטאר בין לשער את הגודל ולכן אם עשו מצווה שכזו הקדוש ברוך הוא לא יכול לפרוע להם על מצווה אמיתית בעולם הזה אבל על מצוות שהם גשמיות מצוות שמעורב בהם רצון לקבל שכר בעולם הזה הם יקבלו בדיוק מה שהם רוצים הנאות בעולם הזה כמו שהרשע מעריך את המצוות ככ הוא יקבל הסברתי באחד השיעורים אדם לומד שיעור גמרא פתאום הוא קם יוצא שואלים אותו לאן אתה הולך אומר אני חייב ל עשן סיגריה זאת אומרת הוא מוכן לבטל תורה בשביל סיגריה אז הסיגריה היא עכשיו עדיפה על לימוד תורה שכל מילה זה תריג מצוות הוא לא הוא צריך סיגריה חייב סיגריה אז מה הוא מעריך את התורה פחות מסיגריה פחות מה נותן לו הקדוש ברוך הוא לפי זה כמה למדת ככה תקבל פקטים של סיגריות תביא לי כשאתה בחוץ לארץ תביא לי שני פקטים ארבע פקטים מביאים לו חסכו לו קצת כסף קיבל פקטים זה בזכות הסיגריות האלה שהוא יצא ככה לעשן אותם אדם אין לו שכל איך שאתה עריך את המצוות ככה יעריכו לך את השכר השכר יהיה בהתאם אבל אם אין גבול ואתה מעריך את המצוות מעל הכל שבכל ואתה מוכן להזניח את העולם הזה ואת ההנאות שלו ורץ למצוות אחרי מצוותיך תרדוף נפשי אתה מגיע לך שכר רק בעולם הבא לאין שיעור אבל אם זה לא ככה אתה תקבל פה אין בעיה אתה קובע איפה אתה רוצה לקבל את השכר או פה או שם אז אל תבוא בתלונות אחר כך למה למה למה ככה רצית מה שרצית קיבלת אז תקבל רכב חדש תקבל דירה תקבל זה תקבל אין בעיה תקבל אבל זהו נגמר אין שם שם אין רק מצווה שהיא לשם שמיים עכשיו נבין מה שאמר האוהב ישראל מאפטא כתוב והיה עקב תשמעון זה שנאמר בפסוק בתהילים הלוך ילך [מחיאות כפיים] ובכו זה שנאמר ויקרא ביום ההוא לבכי למספד ול כורחה למה כולם יבכו בימות המשיח משל לעשיר ירד מנכסיו כיתת רגליו ממקום למקום להביא טרף לביתו שנים רבות עמל והתייעלות שונות נענד מארץ לארץ ביום מן הימים ראה אבנים טובות מפוזרות על הרצפה אסף מהם מעט לכיסו והמשיך אחר מספר שנים חזר אל ארצו ומולדתו עייף בשוש ללא פרוטה בכיסו כל כולו מיואש מסע שכשל בבוקר הלך עם האבנים הקטנות לנסות מזלו אולי מישהו יהיה מעוניין לקנות אותם ניגש לחנות תכשיטים בעל החנות הציע לו סכום גדול על כל אחד מהאבנים השתתק בהלם חשב בעל החנות שאותו אדם נעלב מהצעה הציע לו סכום כפול הבין העשיר לשעבר שיש ערך רב לאבנים האלה הלך איתם לעיר ושמה התברר שמגיע לו שכר עצום יותר על כל אבן ששמע זו תתעלף זה מה שכתוב ביום ההוא לעתיד לבוא כולם יבכו שיראו מה גודל השכר על מצווה קטנה לשם שמיים יבכו בצער רב היה לנו יהלומים אדירים במעשים קלים בעולם הזה יכולנו לקבל עליהם שכר עצום ונורא כל שהיה עלינו לעשות זה לקיים את המצוות רק לשם שמיים וזה פרק מוסר מאלף יהודי ויהודיה יקרים תדעו לכם אל תזלזלו באף מצווה גם מצוות שאדם דש בעקב ו ידוע תדע אם תקיים אותם לשם שמיים השכר עצום ורב עד שעיין לא ראתה אלוהים זולתך את השכר לא הנביאים אף בריה בעולם לא ראתה את השכר שהקדוש ברוך הוא מעתד לתת למי שעושה מצוות לשם שמיים אין לטאר אין לשער שכר של מצווה אחת שעושים לשם שמיים והמרחק בנה למצווה שמטרתה שכר בעולם הזה כמרחק שמיים רץ הן בעולם הזה והן בעולם הבא ולכן אדם יכול לקנות עולמו בשעה אחת במחשבה קטנה אדם אומר הריני עושה מצווה זו לשם בוראי לקדש שם שמיים ושלא על מנת לקבל שכר ואם הוא עושה את זה כמו שהוא אמר יש לו נצח נצחים של שכר על מצווה אחת אם יש לו שתיים יש לו 1000 יש לו יותר וואי וואי וואי וואי וואי תשים שמה בעולמות העניינים טסים ושמה כל צדיק וצדיק נכבה מחופתו של חברו לכל אחד יש הכלות וכל אחד מעל השני למה זה יותר מזה כי זה עשה עוד מצווה ועוד מצווה לשם שמיים וזה עוד ועוד ועוד וככה עולים ותשים בעולמות העליונים לאין שיעור מה גודל השכר שאדם זוכה אז הבנו צדיקים מתן שכרם לעולם הבא כי הם יודעים למה באנו לפה לא באנו בשביל פה באנו בשביל שם ופה מכינים את הצדה לדרך ואדם שעושה את המצוות בגלל שהשם ציווה אותו ולא על מנת לקבל פרס הוא מקבל את השכר המושלם במקום המושלם אבל אם בן אדם רוצה מצוות לעשות כדי שהתפרנס מהם בכבוד בהנאה בתפקיד בשררה כל מיני דברים כאלה הוא יקבל שכר פה אבל זהו אין לו יותר לעולם הבא קיבלת מה ביקשת קיבלת אז תהיו חכמים תהיו חכמים מה אני לחיי העולם הבא נזדמנה לך איזה מצווה לשם שמיים כן פעם נתחלפו לי מעות של צדקה עעם מעות של פורים זאת אומרת היה כסף שהיה מיועד לצדקה והיה מעות פורים שצריך לחלק בפורים והתערבבו לי שני הכספים האלה ולא לא ידעתי להבחין ביניהם בסוף בתרתי ונתתי הכל לשם מצווה בזכות זה זוכים לחיי העולם הבא למה איזה מצווה עצומה ז מה מיוחד במצווה הזאת נתחלפו המעות היה מישהו שראה לא שאתה טרת והחלטת לתת יותר כסף מישהו ראה את זה לא הגת בזה לא זאת אומרת עשית את המצווה לשם שמיים אין פה הנאה לא גשמית ולא אחרת ולא עשית על מנת לקבל שכר ככה החלטת בליבך שאתה מוותר ועושה מצווה מושלמת ואפילו מצווה כזאת יכול אדם לקנות חיי העולם הבא העיקר שהוא עושה את זה לשם שמיים טוב היות ואנחנו נמצאים בקמפיין עכשיו לבנות בירושלים בעזרת השם בית מדרש בית כנסת מקווה מוסדות תורה וכולי כי עברנו לירושלים וצריך שמה להקים מקום לצערי הרב התפללתי בבית כנסת אחת גירשו אותנו עברנו לבית כנסת אחר גירשו אותנו עכשיו אני אתפלל אצלי בבית עם המניין יש אנשים כן יש אנשים כן יש אנש חפים לגמרי כן יש אנשים שזה לא יאומן כי סופר שני גבאים שהם פדנטים פדנטים אם אם לא עושים בדיוק מה שהם אומרים אז תלכו מפה וואי וואי וואי וואי לא קראנו ספר תורה חס ושלום לא הפלנו סידור לאכ בורא עולם הוא החליט שזה הוא הבורא עולם כן אני אומר לך אז זאת אומרת אי רצון י רצון בכל אופן אז אנחנו בונים את הקומפלקס ואנחנו הולכים להשלים את המלאכה 40 שנה עברו מאז שהתחלתי עם חזרה בתשובה התוצאות ידועות בכל העולם עכשיו צריך להשלים צריך להביא את הגאולה מספיק נכון די 40 שנה הקו בדור ואמר עם תועלת לבב הם והם לא ידעו דרכי טוב 40 שנה עברו עכשיו חיייבים לסיים אז מי שרוצה להשתתף איתנו ולהיות שותף להביא את הגאולה זה ההזדמנות עכשיו אני אומר לכם מי שהשתתף איתי בהתחלה ותרם למפעל שעשינו של הקלטות ולמפעל של הוידאו ולמפעל של הסד כל הדורות שיצאו מזה זה שייך לו גם כן זאת אומרת הוא השקיע פעם אחת 1000 דולר זיז הוא השקיע חסר לו היום את ה1000 דולר לא אבל מה יש לו אלפים ורבבות מבני ישראל אני רוצה להגיד לכם דוגמה שתבינו היה שחקן כדורגל שאני שכנעתי אותו לבוא איתי לבית שען לשבת היה לו דרבי הוא שחקן חשוב בקבוצת שמשון ובסוף הצלחתי לשכנע אותו הוא לא חזר יותר לכדורגל חזר בתשובה חרדי גמור יום אחד אני פוגש את הבן שלו לא ידעתי שזה הוא הוא נוקש לי על החלון ואומר לי אתה יודע מי אני אני אומר לו לא הוא אומר אני הבן של אלון קפלן השחקן אמרתי לו וואוו איך אתה נראה בלי עין הרע בחור ישיבה עם פאות והכל ברסלב אמרתי לו תגיד לי כמה אחים יש לך אומר לי 11 אמרתי אז יש לו נבחרת לבד אתם יודעים כמה הם מונים עכשיו השבט הזה יש להם ילדים ונכדים וזה הם כבר 45 כולם חרדים אז בן אדם אחד בן אדם אחד החזרנו בתשובה הוא הקים שבט כל אחד שחזר בתשובה והוא היה צעיר הוא הקים שבט אז זה לא אחד זה מיליונים חלק כמובן נפטרו כי היו כמה שחזרו בתשובה בגיל מבוגר כשדיברנו כל ירבו בני ישראל כן אז זאת אומרת מי שרוצה עכשיו להשלים את המלכה ישתתף איתנו מה האפשרויות קניית מטר לנצח בירושלים מטר שלכם על שמכם כתוב בכניסה לבית המדרש ולבית הכנסת מטר בירושלים בבית גן עולה 50 אלף שקל מטר לבנות ככה עולה אנחנו עשינו חצי מחיר 26 אל שק מטר מי שרוצה לזכות כל התורה כל התפילות כל החזרה בתשובה כל הטהרה כל מה שיש שמה אתה שותף במטר הזה כנגד מה שאתה השקעת לעולם אתה כבר תהיה בעולם האמת ותקבל שכר שעולה אליך בהמשך ללא הפסקה אם אדם לא יכול לתת את זה בתשלום אחד ב-36 תשלומים זה 30 אל שק זה יוצא 800 וקצת לחודש אז זאת אומרת זה כספי מעשר לבן אדם שמרוויח 8000 שקל אם אדם מרוויח פחות המעשר ודאי יכול לכסות חצי מטר זה כל אחד יכול לזכות יב כן כן עכשיו מי שלא יכול יכול לתת גם 200 שק ב-24 תשלומים שזה יוצא כסף קטן 3600 במשך שנתיים זה יוצא 5 שק ליום אפילו עני יכול כל בן אדם יכול לתת 5 שקל ביום שיהיה לו חלק בכל מה שאמרתי וזה זכות גדולה לאין שיעור יש עוד דבר יותר גדול יש ה הרב אנשים שלקחו על עצמם להיות שגרירים מה זה שגריר אני החלטתי שאני שגריר אז אני מתחייב להביא 33 אנשים שכל אחד יתרום 5 שקלים ליום אתם יודעים לכמה אתם מגיעים ל-10,000 שק שתרמתם שתרמתם בקלות 33 אנשים הקרובים שלכם משפחה ידידים חברים שכנים אם עשיתם זאת הגעתם ל-10 אל שק שאתם תרמתם הזכויות שלכם מי שמטרה 120,000 שק כמו שאמרתי סיתי לשבוע ימים או לפולניה קברות צדיקים או מרוקו כברות צדיקים נראה לפי העניין תקשיבו מי שתורם מתר נכנס לספר הכפרות מה זה ספר הכפרות מכניסים את השמות והבקשות שלו הדרישות שלו יש ספר מיוחד שהוא נכנס איתי לבית הכנסת בראש השנה ואני מברך את כל האנשים האלה שיעברו בדין וייצאו קים יש לי קצת מילה אצל הקדוש ברוך [מחיאות כפיים] הוא מי שמזכה את הרבים אז הוא יוצא ראשון בדין ואם מצטרפים אליו עוד אנשים שמזכים את הרבים הרי אדם שתורם מה שאמרנו הוא מזכה את הרבים יהיה מקום בית השם בירושלים נכנס לספר מניח עליו את היד בראש השנה ומבקש בשביל כל אלה שיזכו בדין והתמלאו משאלות ליבם לטובה אז מי שרוצה לזכות יכול לזכות ויש עוד גם מחר בבנייני האומה תהיה הגרלה בין אלה שתורמים מטר כולל אלה שתרמו כבר גם אלה שתרמו קודם נכנסים להגרלה על ספר תורה מי שיזכה מכל אלה שתרמו מתר ויעלה בגורל הספר תורה שלו והספר הזה יכנס לבית המדרש הגדול בירושלים ויקראו בו וזה ספרו ושמים יחשב שהוא כתב את הספר תורה וקיים את המצוה תריג ע כיתבו לכם את השיירה הזאת למדה את בני ישראל ויש עוד הפתעות ומי שיבוא יראה שמה דברים שהוא לא חלם יהיה אירוע מדהים הרבה שמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמח בואו לפניו לפניו ביר ננ בוא לפניו ירנן בואו לפניו לפני רננה בואו לפניו רננה רגע עכשיו אני רוצה שאתם תחכימו אחרי כל השיעור שדיברנו בשכר המצוות תאספו לכם עכשיו מצוות יעברו בניכם הבחורים יתנו לכם למלא את התפסים כל אחד כפי יכולתו כפי רצונו כפי ליבו הטהור ותהיו זכאים בזכ לפני ראש השנה בשביל להכתב לחתם בספרן של צדיקים זה הזמן לעשות חשבון שה ה הל ארגן שפר כב שמים הגדיל מיליון בעלי תשובה לאביהם חזרו בעתה נדאג לכל אשר ותרו קמפיין גיוס תרומות להשלמת המשימה י דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעצומה וכולנו יחד נביא לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל המון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להריח את חייהם כל אחד יקח אחריות מול התרים בהתחייבות כולנו נשבענו על הערבות ואין כוח גדול יותר מן האחדות בואו נכיר טובה למי שאותנו ברא וממתין לנו למעלה מ2000 שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה חובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל המון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמ סג חשבן לה ובה ל כל המן שהם ובניהם נכדם זכו להר את חם זה יר טובה על כלל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרויח את חייהם שאלו אותי שאלה האם כדאי לקחת הלוואה בשביל לעשות מטר אז אני אגלה לכם יש אישה גרושה הלכה לבנק לקחה הלוואה 100 20 אל שק ותרמה עכשיו אני רוצה להגיד לכם דבר אחד אנשים לוקחים הלוואה מהבנק לקנות דירה נכון משכנתא ואיזה דירה מקבלים פה בעולם הזה הם יקחו אותה לעולם הבא לא אבל אם אתה לוקח משכנתא 26 אל שק יש לך דירה לעולם הבא לא כדאי איפה קונים דירה ב-26 אל שקט רק [מחיאות כפיים] פה מה בטח אבל תוריד את אלה אוי אוי [מחיאות כפיים] אוי אבל לא להחזיר כן ברכה למה זקה אותך לבריאות ואושר ותשובה שלמה אני כבר אני כבר מתפנה לך רגע רגע רגע אני רואה רק אצבעות איפה החתימות איפה החתימות דובבו את בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו רננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו ירנ נ בואו לפניו רננ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו רננה
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות