אור עקיבא - חנוכה
תאריך פרסום: 21.12.2011
אור עקיבא 21-12-11
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
אנחנו נמצאים בחנוכה, ומידי שנה אנחנו מתבקשים להדליק את נרות החנוכה ואפילו עני שמתפרנס מן הצדקה מוטל עליו להדליק נר של חנוכה כדי להודות ולהלל. קיום המצוה הזאת גורם לעליה, לדרגת מודה ומהלל, לראות את גילוי כבוד ה' גם בתוך חשכת הגלות. ההתבוננות בנס חנוכה כמטרה להודות ולהלל מחייבת להתבונן קודם במהות הגזרות שקדמו לנס. מה היו הגזרות - לשכחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, כל המטרה של היוונים היתה לשכח את התורה מעם ישראל ולהעביר אותנו מקיום המצוות.
חכמים נחלקו על מה היתה הגזרה, לגבי דורו של אחשוורוש נחלקו חכמים על סיבת הגזרה, שמה רבי שמעון בר יוחאי אומר שזה מפני שהשתחוו לצלם בימי נבוכדנצר, תלמידים שלו אומרים מפני שנהנו מסעודתו של אותו רשע, אז אצל אחשוורוש אנחנו יודעים מה היה, אבל על הדור הזה של בית שני לא נמצא גמרא לא החטא שלהם ולא התשובה שהם עשו. וידוע שבמקדש שני היו עוסקים בתורה ומצוות ובגמילות חסדים, אז אם נאמר שהגזרה היתה בגלל מה שחרב הבית, בגלל שנאת חינם, אם הסיבה היתה שהגזרה הזאת של היוונים היתה בגלל הסיבה שבאמת גם חרב הבית, נשאלת השאלה, למה זכו לנצח את היוונים ולחדש את עבודת המקדש? אז צריך להבין מה היה החטא בעצם, ומה היתה התשובה לחטא.
הספרים הקדושים כותבים, כשאדם הולך בדרך טובה, בלי קושי בעבודת הבורא, אין המצב שלו דוחק אותו לפתח כוחות רדומים. לכל אדם מאיתנו יש כוחות רדומים שהם יוצאים רק בעיתות משבר, מצוקה, צרות, נסיונות וכו', עד אז אדם אפילו לא מודע לכוחות העצומים שטמונים בו, לפעמים לפיכך מטילים על האדם נסיונות שגורמים לו שהוא חייב להיאבק, ועל ידי זה הוא מפתח את הכוחות הרדומים שהוא לא הכיר אותם בעצמו לפני כן.
גם המצב של היהודים בבית שני היה ללא נסיונות של חטא, עם ישראל היה בשלוה, בית שני בנוי, היו להם חיים טובים, עסקו בתורה במצוות גמילות חסדים, לא היתה להם שום בעיה. אז מה קורה במצב כזה? היה צורך לפתח את כוחות של מסירות נפש שבהם, והקב"ה הטיל עליהם את עולה של מלכות יוון שעל ידי זה הם השיגו את קיום המצוה של מסירות נפש לשמים. כדי לפתח את הכוחות הרדומים שהיו בעם ישראל, היה צריך להטיל עליהם את העול של היוונים ש יבקשו לשכח את ישראל מתורתם, ואז הכוחות הרדומים האלה של מסירות נפש יצאו לפועל. כמו שכותב הרמב"ם על מלחמת הרשות, והוא כותב כך: מה תוכנה של מלחמת הרשות, זה להוסיף חלקים בארץ ישראל, כובשים מדינה סמוכה ומוסיפים חלקים לארץ ישראל. ומה התכלית של זה? להרבות כבוד שמים בארץ. והלכה אומרת ככה: שאל היחיד, אדם שנלחם במלחמה הזאת על יחוד ה' הוא עושה מלחמה. ז"א שיש מלחמת רשות, לא מלחמת מצוה, אפילו רשות רק לספח שטחים לארץ ישראל, זה שלוחם צריך לדעת שעל יחוד ה' הוא עושה מלחמה, וישים נפשו בכפו, פירושו של דבר הוא צריך למסור את נפשו אפילו עד כדי הריגה, ולא יירא ולא יפחד ולא יחשוב לא באשתו ולא בבניו, בשעה שהוא נלחם אסור לו לחשוב על המשפחה, וכל הנלחם בכל ליבו ללא פחד, ותהיה כוונתו לקדש את ה' בלבד, מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה. זה הבטחה. ז"א מי שמתכוון לקדש את ה' בלבד, מובטח לו שלא ימצא נזק ולא תגיעהו רעה, ז"א הוא יחזור שלם ובריא מן המלחמה.
המתבונן ישתומם כי למען מטרה כזו, כדי לפתח את הכוח של מסירות נפש שהיה חסר להם, קיבלה הסטרא אחרא שליטה עצומה כזו, להעביר על הדת, להכנס לבית המקדש לטמא אותו, שליטה כזו שאילולא אותם צדיקים - מתתיהו ובניו שנלחמו כנגד, חס ושלום היה שטפון של מלכות יוון בטומאתה על כל ישראל. ואמנם הצדיקים האלה יצאו להלחם נגד חיל מאומן של יוונים, ועפ"י טבע לא שייך לנצח במלחמה כזאת, והכשלון חרוץ וחזוי מראש, אבל הם קיימו הלכה הזו בהרמב"ם "לא יירא ולא יפחד" ויצאו להלחם עם מקלות וכסאות שבורים ביד לנצח את היוונים, אבל לא המקלות, לא הכסאות ניצחו, אלא מסירות הנפש שמסרו את עצמם כדי לסלק את היוונים מן הארץ, ואכן הם הצליחו וניצחו מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים, צדיקים מול טמאים, מלחמה זו הטביעה את הרשום לישראל ואלפי ששנים לאחר המעשה אנחנו עדיין מודים ומהללים לקב"ה ומפרסמים את הנס. לא רק על הנס של "בימים ההם", אלא גם על הניסים של "בזמן הזה".
ואנחנו צריכים עכשיו ניסים גדולים מאד לקראת מה שהולך להיות עם איראן, ואני מזהיר כבר שלש שנים ויותר, והנה אנחנו עומדים על פתחה של מלחמה, והאמריקאים סוף סוף אומרים שאכן הם מתואמים עם הישראלים והם יכנסו למלחמה עם איראן, כיון שהם מבינים שפחות משנה כבר הם יוכלו להרכיב פצצה גרעינית. למרות שאנחנו טוענים שכבר יש להם, אבל מכל מקום ההכרעה הגיעה והם אומרים בפרהסיא ובפירוש שזה מה שהם הולכים לעשות בתיאום עם ישראל. ויש הכנות גדולות מאד לקראת הענין הזה, זה יכול לפרוץ בכל רגע, והאמריקאים אומרים שכל המזה"ת והעולם יכנס למערבולת, כי הרוסים בטח לא ישבו מן הצד כי האינטרסים שלהם ייפגעו, וכרגע הרוסים והאמריקאים לא אוהבים כל כך אחד את השני, אובמבה שטוענים עליו שהוא חלשלוש ורפה מאד, ולא עשה כלום בקדנציה שלו לסלק את האיום של איראן, החליט לקראת הבחירות עכשיו שתוך שנה צריכות להיות לצבור קצת קולות, ואז הוא עושה שרירים בשביל להראות שהוא לא מסתלק מן התפקיד כאחד שלא עשה כלום נגד איום של איראן גרעינית שכולם מבינים שזה אסון בקנה מידה שעוד לא היה כמוהו.
וצורר היהודים אחמאדי, למי שלא יודע, ומי שלא חושש, הרב שטינמן שליט"א אמר לפני שבועיים שיש גזירה בשמים להשמדת עם ישראל, והוא אומר כך, כשהיה הזמן של המן ואחשוורוש, המן אמר שהוא רוצה להשמיד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד, אז מן הסתם היו כאלה שאמרו שזה משיגנער, אדם לא נורמלי, נו, אז מה מתפעלים מאדם לא נורמלי. אם היו משאירים את זה כך אוי ואבוי מה היה, אבל מרדכי הצדיק ואסתר הצדקת הבינו שזה לא המשוגע המן מאיים, אלא זה ביטוי לגזרה מן השמים על ישראל שפשוט אם היא עוברת מגרונו של אותו רשע. מה עשו מרדכי ואסתר - לקחו את הענין ברצינות, אמרו לכל עם ישראל לצום שלשה ימים לילה ויום, ועם ישראל התענו, חזרו בתשובה, קיבלו עליהם עול מצוות ואכן באה הגאולה והישועה. "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".
אומר הרב שטינמן, לפני שישים שנה פלוס היה עוד משיגנער אחד שאמר שהוא רוצה להרוג את היהודים, קראו לו היטלר ימח שמו יזכרו, והיהודים באירופה אמרו שהוא משיגנער, אין מה להתייחס למשוגעים, ולא התכוננו. היה שם צדיק אחד שקראו לו רבי יצחק וסרמן זצ"ל הי"ד, שאסף את כל בני הישיבה ואמר להם, שיש סכנה של השמדה וחייבים להתחזק בתורה וביראת שמים, ואכן הישיבה קיבלה על עצמה קבלות, אבל זה כבר היה מאוחר, אומר הרב שטינמן, וששה מיליון נספו בגלל המשיגנער.
ועכשיו יש משיגנער חדש, קוראים לו אחמדניג'ד וגם הוא אומר אותו דבר, אבל הרב שטיינמן אומר שהוא לא אומר, מן השמים אומרים לנו שיש עלינו גזירה כזאת, ואנחנו צריכים למצוא פתרונות ועצות כדי לדעת איך לא להכיל אותה עלינו, וזה המשימה שלנו ואין לנו הרבה זמן, אין לנו הרבה זמן להתארגן, ואני מקווה שזה לא מאוחר, למרות שאני לפחות השתדלתי בשנים האלה להפיץ מיליון שבע מאות חמישים אלף אנציקלופדיות בכל בתי ישראל, ובאמצע גיוס של מיליון שבע מאות חמישים תקליטורים תורניים, ואנחנו מארגנים איצטדיון ברמת גן ארבעים אלף עם הרב שטינמן בד' בניסן לעשות אחדות בין הקהלים של שומרי תורה ומצוות, אנחנו משתדלים לנפץ את הטמבלויזיות ולעשות כל מה שאפשר להרים את האמת ולנפץ את השקר, עושים כל מה שאפשר אבל החובה מוטלת על כולם, לא רק עלי, אז לכן כל אחד שיכול להירתם במה שאפשר בעשיה עצמית ובהשפעה על אחרים, חובה גדולה מוטלת לפתחו.
אז בואו נראה מה זה נוגע לנו כרגע לזמן הזה, בכל דור מתחדשות הזדמנויות של מלחמות שהנצחון תלוי לא רק בכח המסירות נפש, שהנצחון תלוי רק במסירות נפש, רק במסירות נפש, וסוד ההצלחה של כל אלה שהצליחו וגדלו זה היה הכח המסירות נפש שלהם כנגד יצר הרע שלהם.
אתם יודעים, אנחנו נותנים שיעור כל יום בשעה ארבע וחצי בבוקר, בספר חובת הלבבות חובת הבטחון מגיעים שבעים שמונים, בימי שישי מגיעים יותר ממאה, אנשים באים במסירות נפש, עוזבים את המיטה, את השמיכה, את הכרית, ומתעוררים בשביל ללמוד תורה בשעות כאלה שהציבור ישן. חוץ ממה שהם נוטלים שכר כנגד כולם, אבל זה מסוג הדברים שנקראים מסירות נפש ומגוננים על עם ישראל. אם ירבו שיעורים כאלה ברחבי הארץ, שיקימו קבוצות וילמדו בבוקר לפני הנץ, זה דבר אדיר וגדול, והשכר הוא עצום לאין שיעור.
פעמים רבות עומד אדם מול נסיון שמחייב אותו למסירות נפש, ואם הוא יעמוד בו אז הוא מסכן לכאורה את כל הפרנסה, את הכבוד, ואפילו את המשרה שלו. מי שעומד בזמנים אלה בנסיון הוא כמו שבט לוי שעליהם נאמר "ואת אחיו לא הכיר ואת בניו לא ידע", וכשמשה קרא להם "מי לה' אלי", באו כל בני לוי והרגו את אלה שהשתחוו לעגל.
וכמו שאמר הרמב"ן לא יחשוד באשתו ולא בבניו, ואדם שמקבל על עצמו את כל ההפסדים שיבואו לו עקב העמידה בנסיון, הוא האיש אשר יזכה בסופו של ענין לראות שסוף הכבוד לבוא וה' ישלם לו שכרו מושלם, וכל הסכנות שאדם עובר בחייו הם רק נסיון כדי לרומם אותו ולהעלות אותו.
אז כמו שיש מלחמה עם היצר הפרטי של כל אחד מאיתנו, יש גם מלחמה עם היצר הכללי, על כל אדם להתכונן למצב שיורו לו מן השמים לצאת למלחמת מצוה, והוא יחד עם עוד עשרה אנשים לא יביטו על כלום ויצאו להתקוטט ואז מובטח שינצחו.
החפץ חיים מביא דוגמא, כשעלו הבולשביקים ברוסיה, אמר הח"ח שהיו מחוייבים לצאת ולהלחם כנגדם במקלות, והיו מנצחים אותם אם היו יוצאים, במקלות! כל הצרות שהם גרמו וכל הכפירה שהם הפיצו לא היו קיימים אם היו יוצאים כנגדם והורגים בהם. ככה אומר החפץ חיים. בזמננו פשטה ההנהגה של "רך הלבב", ואנחנו חייבים להשריש בדעתנו שכל דרך התורה תנצח גם היום כשם שניצחה אלפי שנים, מי שנהג על פי התורה ועמד בה בתקיפות התורה הגנה עליו וסיככה בעדו ולא הרפתה ממנו, בימי חנוכה מגיע זמן שמסוגל להתחזקות במסירות נפש, למלחמת רשות שהיא ריבוי כבוד ה', לא צריך לחכות למלחמת מצוה, אפשר להלחם גם מלחמת רשות.
גם ברשות הציבורית שלכאורה מתעתעים את הציבור ואומרים שלכאורה יש כאילו הדרת נשים במרחב הציבורי, וכאילו דתיים מדירים נשים, והציבור החילוני המסכן לא יודע שהכבוד שהאשה היהודיה מקבלת וצריכה לקבל ממי שהוא באמת שומר תורה ומצוות זה לאין שיעור ממה שחלמה אשה חילונית. שאדם חייב לכבד את אשתו יותר מגופו, ולאהוב אותה כגופו. התורה מקדימה את האשה בהרבה דברים, אבל מה לעשות, את זה לא מפרסמים. אבל יש אשה אחת שעלתה לאוטובוס וקוראים לה גברת רוזנבליט, ועל פיה ישק דבר וכל המדינה רועשת, כאילו מקרה שקרה, כאילו מקרה שקרה, באתרים החרדים מובא שעדים מעידים שהיו באוטובוס שהיא אמרה שהיא תעשה פרובוקציה ותשיר ואפילו תתפשט, ככה מובא באתרים חרדים. אבל יש דבר מדהים, מישהו חיפש מי זאת גברת רוזנבליט? התמימות של התשקורת החילונית מדהימה, אף אחד לא הזכיר מי היא, במה היא עוסקת, אתם יודעים מי זאת? חושבים סתם אשה, בכלל לא. ובכן הגברת הזאת, ווי נט הציג את תניה רוזנבליט ככותבת ומתרגמת, לומדת בבית הספר לאומנויות קאמרה אוף סקורה, אבל על פי דף הפייסבוק שלה עצמה היא עיתונאית ופעילה פוליטית בשני ארגונים, אחד זה ג'ואיש ניוז וואן, ואחד זה אירופיאן ג'ואיש יוניון, שהפטרונים שלהם, של הארגונים האלה הם בדין רבינוביץ נפט וכדורגל, ואיגור קולומביסקי יו"ר פרייווט שהוא מיליארד אוקראיני ענק, ושניהם מיליארדרים יהודי אוקראינים. איך יכול להיות שבאף אחד מעשרות הדיווחים על הפרשה לא היה איזכור אחד על הרקע התעסוקתי של תניה רוזנבליט ועל הזהות של מעסיקיה, וזה לוקח רק עשר דקות לאתר את הדברים האלה. האם יש בזה שקר מכוון? נו, אז מה אתם אומרים עכשיו, זה תמים או שזה מגמה עכשיו להעלות את הרף של ההתחככות כנגד הציבור החרדי, הדתילוני, וכל מי שיש לו כיפה בראשו. עוד מעט מגיעות הבחירות, וכולם מנגנים באותו לבל נגד ציבור שומרי התורה והמצוות, עליהום מכוון ומתוכנן אבל לא חכם, כי אי אפשר להסתיר הכל ובעידן האינטרנט דברים מתבררים מהר מאד. אבל התמימים כמובן יחשבו שאכן יש דברים בגו.
אז צריכים לדעת, יהודים יקרים, שצריך מסירות נפש, גם במרחב הציבורי, ז"א להגיד את הדברים, להתמודד מולם ולהביע דעה שכנגד, ולחשוף את השקרים של התשקורת על אתר ולהפיצם לאחרים, באותם כלים שהם משתמשים גם אנחנו צריכים להשתמש כדי להעביר את המסר האמיתי והנכון. ולפעמים צריך מסירות נפש בשביל זה לומר את הדברים בלי להתחשבן.
המשגיח ממיר אמר בזמנו, שיגיע הזמן שנצטרך למסור את נפשנו על קדושת ה', תקופה קצרה לאחר דבריו נפלו לדאבון נפש הרבה מישראל על קידוש ה' בשואה הנוראה. והמצב הזה של מסירות נפש יימשך עד ביאת המשיח. ואנחנו חייבים להמשיך ולהתכונן לקראת זה ולא לפחד, אלא להיות בטוחים שהקב"ה יעזור לכל המייחלים לו. אם אתם מהמייחלים לה' ובוטחים בה' ועושים רצונו, אתם יכולים להיות בטוחים. אבל אנחנו צריכים לעזור גם לאחינו, לפרנס בני תורה שמקבלים עליהם עול תורה ומשליכים מעצמם עול הפרנסה, כי כח המסירות נפש לכבודו של הקב"ה הוא המנצח בכל הנסיונות. אנשים שמוותרים על חיי שעה בשביל חיי עולם הם המגינים האמיתיים שיש לעם ישראל. הם שבזכותם אנחנו קיימים. "אל תקרי בנייך אלא בונייך" שמחזיקים בנינו של עולם, לא רק של ישראל, אלו התלמידי חכמים שלומדים תורה מתוך מסירות נפש. הגשמיות אבל בעולם, חדרה לדאבון לב, גם אצל עולם החרדים, ועומדים אנו ובוכים.
והרב הגאון רבי אלחנן וסרמן זצ"ל הי"ד אמר, על המשנה המגלה את כל הצרות שיהיו בעקבתא דמשיחא, והיא מסיימת ואומרת, על מי יש לנו להשען - על אבינו שבשמים. אומר ר' אלחנן, שגם זאת תהיה אחת הצרות של עקבתא דמשיחא שגם במקום שחובה לצאת להלחם יסתפקו באנחה ויאמרו על מי יש לנו להשען, על אבינו שבשמים, ז"א לא יעשו כלום, יגידו נשען על אבינו שבשמים, מה פתאום, בעניינים של רוחניות צריך להלחם ולא להשאיר את זה לאבינו שבשמים, בגשמיות - צריך להשאיר על אבינו שבשמים, כי הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, אז לכן אומר אחת מהקללות שיהיו באחרית הימים, שאנשים יתבטלו מלעשות מסירות נפש, ויאמרו נשענים על אבינו שבשמים, זה אחת מהקללות. בעת הזאת צריך לעשות הכל, ולחרף נפש לקדש שם שמים ברבים, להפיץ את התורה, להפיץ את האמת, ולהלחם על כל יהודי שישוב לאבינו שבשמים, זו העבודה שלנו בשביל להתגונן מפני כל הצרות והמלחמות העומדות בפתח. ותזכרו, לא יארך היום עד שתשמעו מתחים של אלפי טילים ביום, אני מקווה שלא יהיה מאוחר לאלו שעוד ירצו להספיק לעשות משהו.
לאחר מכירת יוסף כתוב "וירד יהודה מאת אחיו", רש"י פירש, ללמד שהורידוהו אחיו מגדולתו, שראו בצרת אביהם ואמרו, אתה אמרת למוכרו, אילו אמרת להשיבו היינו שומעים לך. אז ז"א יהודה היה מלך באחיו, הוא הציל אותו - את יוסף מן הבור, ואמר במקום להרוג אותו נמכור אותו, אבל היתה כנגדו תביעה, למה לא אמרת להשיב אותו אל אביו, אם היית אומר להשיב אל אביו היינו שומעים לך, אתה אמרת למכרו, לכן הורידוהו אחיו מגדולתו.
מה היה החשש של יהודה? תפסת מרובה לא תפסת, אם הוא יבקש מהם לגמרי להציל אותו, למרות שהם פסקו שהוא חייב מיתה, הוא חשש שלא ישמעו לו, אז הוא אמר - נמכור אותו במקום להרוג. ולכן ביקש להציל אותו הצלה חלקית, אבל נשארה עליו תביעה, כי כשעומדים בתקיפות פועלים יותר ממה שחושבים שאפשר לפעול. כשאדם נחוש בדעתו, הוא יכול להשיג הישגים גדולים ביותר.
מכאן, שלעתיד יתבעו אותנו, גם את המעט שמבני התורה שנותרו, מדוע לא תבענו יותר מעצמנו, כי בכח מסירות נפש ניתן להתעלות למדרגות גבוהות יותר ממה שאנחנו מדמים שאפשר לנו להגיע. ע"י התחזקות, גם במצבים של חלישות, של חולי ויציאה למלחמה, יגיע לנו שפע של סיעתא דשמיא. כשם שאנחנו נוכחים בס"ד שנמצאים בין כתלי בית המדרש בתקופות אלה, שהכל בצמצום, ומשפחות של אברכים עם עשרה ילדים מצליחים לשרוד ולהתקיים, אם זה לא נס חנוכה כל יום אין אפשרות להסביר זאת אחרת. ז"א על ניסיך ונפלאותיך שבכל יום, רואים את זה אלה שעוסקים בתורה. אבל אם זה קורה כל יום אז תדע, שאם אתה מוסר את הנפש בשביל ה' יהיה לך ס"ד עוד יותר לאין שיעור, ויתבעו אותנו למה לא מסרנו את נפשנו בשביל הקב"ה.
אנחנו צריכים להוות סמל לאחרים, סמל בעבודה שבין אדם לחברו, וסמל בעבודה שבין אדם למקום, ובכל הזדמנות שמזדמנים בחבורה לא להתבייש מלדבר דברי תוכחה, ואפשר לפעול יותר ממה שסבורים לפעול, וכשם שהחשמונאים פעלו בכח מסירות נפש הרבה יותר ממה שהיה נראה שיפעלו, וכשם שפח השמן דלק הרבה יותר ממה שהיה נראה שידלוק, אנחנו צריכים להעמיד את נס חנוכה נר לעינינו, לפעול בנו כח גדול, לעבודה עבודה עצמית ועבודת הכלל כלהודות ולהלל לשמך הגדול אמן סלה.
אז ז"א זאת המשימה שיש לנו כרגע לקחת, מכח החנוכה, ולזכור שמעטים מול רבים, באנו חושך לגרש, בידנו אור ואש, כי נר מצוה ותורה אור, עם התורה הזאת אנחנו יכולים להכניע את כל העולם החשוך, ועם מעט אור דוחים הרבה מן החושך, ובדור כזה חשוך ה' זיכה אותנו שיש בדור הזה מיליון וחצי בעלי תשובה! אז זה לא דבר פשוט, רבותי, זה רק מסירות נפש של בודדים שהצליחו להביא את העם הזה למצב שיקרא דור התשובה ושיהיה ראוי לגאולה, ואנחנו על סף הגאולה, רק לפניה חייבת להיות מלחמת גוג ומגוג שתיארנו קודם שאנחנו נמצאים בפתחה. אבל לכל אחד מאיתנו יש את הכוחות להרים את תרומתו ולסייע להפיץ את האור האמיתי, ודרכים רבות עומדות בפנינו, לכן יש דיסקים, יש הרצאות ויש אתרי אינטרנט ויש אפשרויות רבות כדי להפיץ ובקלות את התורה הקדושה. ואיש בל יעדר, כמו שאומרים.
לכן הבאנו גם בין השאר קבוצה של אברכים ממרכז הארץ, שבאו לכאן במיוחד כדי לתת הזדמנות ליהודים היקרים שיושבים כאן, שמי שרוצה לטעום טעם של תורה, ללמוד עם רב או עם חברותא או לבקר בישיבה בשבת, או ללכת לישיבה בכלל לנסות, או לאולפנא, נשים שרוצות ללמוד, או להיות בקשר עם רבנית, או להיות בשבת בבני ברק קרוב למקום שאני נותן שבע דרשות בשבת, יש ישיבה שמוכנה לארח למשך שבת, ארוחות, לינה הכל חינם, למי שרוצה לשהות שם ויוכל לבוא גם לדרשות וליהנות ולראות מה זה קדושת שבת בבני ברק, אין מכוניות שנוסעות בשבת, כל היהודים לבושים בגדי שבת והולכים לבתי כנסיות ובתי מדרשות, כל הזמרה והשירה של שירי שבת מכל חלון, מדהים. שווה לטעום לפחות פעם אחת. גם אלה שלא נמצאים כאן וצופים בנו, יכולים להרים טלפונים לארגון שופר - 03-6777779 ולהירשם אם הם מעוניינים. אז עוברים ביניכם, תקחו את הטפסים תמלאו את הפרטים ויצרו אתכם קשר. ומיד אנחנו עוברים לשאלות ותשובות, למי שיש לו שאלה אשתדל לענות. בבקשה.
כן, שאלה למי שיש בבקשה להרים את היד. ב"ה אור עקיבא ממש אור של רבי עקיבא, אין שאלות, יודעים הכל, מצב נפלא. שאלות יש? זה מדהים.
אז אני אשאל אתכם שאלה, מי מוכן לבוא מחר בבוקר בשעה ארבע וחצי לשיעור בבני ברק, שער הבטחון של רבינו בחיי ויקבל ממני ברכה מיוחדת על זה מה שיבקש, מי מוכן שירים את היד, גם אני. הנה יש יהודי אחד ראשון, אשריך ואשרי חלקך, רח' עוזיאל 41 בני ברק. כן, מי עוד רוצה, אתם חבר'ה, זה לא בעיה בשבילכם, מכונית אחת שתיים נוסעים הנה עוד שתיים, אשריכם ואשרי חלקכם, אתם תגיעו אלי תגידו אור עקיבא, אתן לכם ברכה בשידור ישיר לכל העולם, שלשה כבר יש, מי עוד מוכן לבוא? פעם אחת לא תשנו הרבה בשביל הקב"ה. כדאי. מה שתלמדו שם יועיל לכם לכל החיים, שלשה יש, מי עוד? בארבע וחצי בבוקר רח' עוזיאל 41 בני ברק יש שבעים שמונים חבר'ה שמגיעים קבוע, יש גם מגבעת אולגה שמגיעים קבוע, ויש עוד מכל מיני מקומות בארץ, מדהים. יש קפה, יש עוגות, כדאי. מי עוד רוצה לבוא, ארבע וחצי בבוקר. כמה חבר'ה עושים משמר, איפה החיילים פה, איפה החיילים שהשכימו אותם בבוקר מוקדם עם מסע אלונקות, איפה? שלשה יש. יש עוד כמה כאלה אמיצים שמוותרים על השינה לכבוד השי"ת? הנה עוד יהודי, אשריך ואשרי חלקך, בלי נדר בטח בלי נדר. אבל לפני שאתה הולך לישון תגיד לקב"ה, רבש"ע תרחיק ממני את שר השינה כדי שאני אוכל לקום, ותשים כמה צלצולים, כן, כדאי שתוכל להתעורר. כן, יש ארבעה, יש עוד מישהו שרוצה? חמישיה פותחת לפחות. יש עוד יהודי שרוצה לבוא? חלשים באור עקיבא, חלשים, חורפים חורפים. ווי ווי ווי.
כן, שאלות למי יש? יש? חלומות השוא ידברו, בדרך כלל, חלומות בדרך כלל הם מהרהורי היום, אבל חלום שבאשמורת הבוקר וחלום שנשנה פעמיים אותו חלום, וחלום שפתרון החלום בחלום, אז חלומות אלה אפשר שהם חלומות אמת. אבל יש חלומות שהם ע"י מלאך, ויש חלומות שהם ע"י שד, ובשביל לדעת מה האמת צריך לשאול תלמיד חכם. אבל בד"כ לא צריך להתפעל מחלומות.
כן, שאלה נוספת ובחור חמישי שיבוא מחר בבוקר, נראה מי זה יהיה הגבר. שאלה נוספת. יש עוד שאלה? אז אני שמח לברך אתכם, שה' יזכה אתכם שאור החנוכה יאיר לכם, ושיהיה לכם מסירות נפש לעבודת הבורא, ואני אחלק לכם כמה מתנות לפני שאתם הולכים, ציציות וכיסויי ראש למי שמעוניין, תבורכו מן השמים.
נהג אוטובוס שמסיע 40 שנה לקברות צדיקים שואל בהרצאה (טבריה 17.11.2009 shofar.tv/lectures/131) את הרב אמנון יצחק שליט"א: 'כבוד הרב! אני רוצה לדעת, איך אתה עושה את זה? לפני כולם❓❗!'.
הרב ב"ה איזה שיעור בוקר מעלף (מלשון: "מְעֻלֶּפֶת סַפִּירִים" ופרש רש"י: 'מקושטת ומתוקנת בספירים' שיר השירים ה, יד) ומחכים על מידת הסבלנות (ספר חשבון הנפש - חלק - י"ג 21.01.2025, shofar.tv/videos/17651) ממש לסגור חשבון עם הנפש - ישתבח שמו לעד! כמה טוב השי"ת ושיש את פאר הדור רבינו - חזק, חזק וברוך!👏.
בוקר טוב רציתי לשתף, שברוך ה' אחרי הרבה תפילות להשי"ת🙏 והתרומה שתרמנו לקמפיין של כבוד הרב שזיכה אותנו. 💡זוכרת שבעלי היה עקשן ולא רצה לתרום. בסוף כן תרמנו - ברוך ה' והיום הוא מברך אותי על זה בלי סוף שעשיתי את התרומה הזו. ברוך ה' המצב שלו השתפר. ואני מאמינה שימשיך להשתפר! כבר חודש והוא כבר לא צריך לקבל תרומות דם, הוא חזר לעצמו, פחות ישן. חזר לו הכוחות עד כדי כך שהרופאה אמרה לו: 'תתחיל לחזור לעבודה, אתה חייב לעשות כושר!' 😅 (לתרומה לקמפיין: משלימים את מהפכת התשובה shofar.tv/donations/51).
כבודו, אבא שלי היקר מפז ומנופת צופים השם ישמור אתכם (אמן) ב"ה הנשמה מרגישה מה צריך להגיד, ברגע שצריך, היום הרגשתי שכבודו מדבר לנשמתי, כאילו מדבר אלי אישית ועוזר לסדר את נפשי שתרגע ותהיה סבלנית ומסביר אישית מה לעשות עם עצמי כמו אבא לבת. השיעור בוקר של היום (ספר חשבון הנפש - חלק - י"ג 21.01.2025, shofar.tv/videos/17651) המנחם את הנפש תודה כבודו אבא, אין מילים להודות, אין שמחה בעולם הזה כמו הקרבה אל התלמיד חכם ברוכים תהיו! (אמן) ושוב תודה.
מורינו ורבינו הקדוש! נראה שטראמפ (נשיא ארצות הברית) למד מרבנו שליט"א וזורק "מתנות" לקהל 😆! רק שהוא זורק עטים וב"ה רבנו להבדיל מזכה את הרבים עם ציציות, מטפחות וספרים! אשרינו שזכינו ☺️.
שלום וברכה כבוד הרב רצינו להודות לקב"ה ולכבוד הרב על הסגולה של 3 ימים בכותל. לפני כמעט 7 חודשים יהודי ביקש מ-3 בחורים: 'אם הם יכולים ללכת לכותל ולהתפלל עבור משפחתו לרפואה?' וב"ה בעלי היה אחד מהם! ובסוף התפילה גם בעלי התפלל עבורנו לזרע של קיימא - וברוך ה' מאותו זמן התבשרנו בבשורה הטובה! חשוב לציין: שבאותה תקופה רציתי ללכת לעשות בדיקת דם ולבדוק: למה לא נקלטתי? וברוך השם אנו חושבים שבזכות שהלך להתפלל על אדם אחר זכינו. ('כׇּל הַמְבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל חֲבֵירוֹ וְהוּא צָרִיךְ לְאוֹתוֹ דָּבָר, הוּא נַעֲנֶה תְּחִילָּה' בבא קמא צב, א) תודה רבה כבוד הרב על הנהגתך שאתה מנהיג אותנו בדרך האמת (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
מדהים כבוד הרב, ב"ה הסדרה ע"פ הספר חשבון הנפש בפרט פרק יא' (shofar.tv/videos/17645) פשששש ממש מנוחת הנפש!
בוקר אור לרב היקר והאהוב! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת. (ראש העין - למה משה רבינו היה ענק 19.01.2025 shofar.tv/lectures/1645) רציתי להתייחס לדיאלוג המעניין של הרב היקר עם הגברת האחרונה שדיברה (שב"ה הרב היקר החזירה בתשובה לפני 35 שנה!) להערכתי ה-60 שקלים (לדבריה) לא היוו פקטור בכלל בפירוד זה, אלא הבחירה ללכת לפי האמת המוחלטת - הדבר נשמע די ברור ומובן מתוך דבריה (הרב היקר אומר רק את האמת לפי הכתוב בתורה) ממש מרגש בפעם המי יודע כמה לשמוע על התרומה האדירה של הרב היקר. יום נפלא!!
כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי רציתי לשתף על הסגולה שהארתם בפנינו: קריאת התהילים שלושה ימים רצוף בכותל! ב"ה לקחנו אני ועוד חבר. רציתי לומר: שהתחושה שהתהלכנו איתה, בפרט בכמה ימים שאחרי וגם עכשיו - זו תחושה עילאית! שאי אפשר לתאר אותה. כמה ימים אחרי הקריאה שנינו פשוט הרגשנו כאילו מין אופוריה תחושה, שקשה להסביר שיש לך רק אהבה לכולם, אין לך כעס על אף אחד, שיש בך רק שמחה ואתה מרגיש שזה ממש מתקן בך משהו פנימי ואם אנחנו הרגשנו כך אז אני מתאר לעצמי איזו השפעה יש בשמים לאותה נשמה שעושים את זה בעבורה. אז תודה רבה על הסגולה הנפלאה ונקווה שיזדמן לנו בעזרת השם יתברך לעשות זאת שוב ושוב לטובת גאולת עם ישראל. (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).
כבוד הרב שלום וברכה ישתבח הבורא לעד! ב"ה אני על אוזן אחת מתפקד ותמיד חששתי מחולי באוזן הבריאה (ל"G) בבוקר הלכתי לרופא כי כבר שבוע סבלתי מהפרשות מודלקות דמיות מהאוזן ואטימות וטינטון, בקיצור סיוט רע ונורא פחדתי מאיבוד שמיעה כי כמעט 80% בהרגשה שאיבדתי כי שמעתי נורא חלש והרופא הביא אנטיביוטיקה לאוזן אמר: 'דלקת חריפה!' שבוע אני על אנטיביוטיקה מרגיש: 'לא עוזרת!' ואף החריף (רח"ל) הלכתי שוב לרופא הבוקר ונתן 'הפנייה דחופה למיון לאנטיביוטיקה דרך הווריד' ביקשתי מהרב ברכה וברוך השם קיבלתי עם הפנייה לרקוד ולשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) 15 דקות כל יום התחלתי לשיר במחלקה, ללכת ולבוא עם צעדים קטנים של ריקוד נכנסנו לרופא אמר: 'זה לא 'דלקת חריפה' זה עוד יותר גרוע! זה מירינגיטיס בולוס שפוגע גם בעצב השמיעה ברוב המקרים'... בקיצור אשתי ואני עם מבטים מוצלבים ולא יודעים מה לעשות אמרתי לעצמי: 'כל מה שעושה השם - זה לטובה...!' הפנו לבדיקת שמיעה - שברוך השם הראתה: שאין פגיעה בעצב! רק בתדר אחד וגם משהו קל. קראו לרופא מומחה שבדק שוב את האוזן אמר: 'לא מסכים עם הפיענוח, לא מירינגיטיס בולוס! רק דלקת בשלבי סיום!!' נתן אנטיביוטיקה אחרת ושלח אותנו הביתה תודה להשי"ת! ולשליחו הנאמן הרב אמנון יצחק שליט"א תודה רבה. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2025 כל הזכויות שמורות