ירוחם - ירוחם
תאריך פרסום: 13.09.2012
ש. לא שומעים
הרב: קודם תחליט שאתה לומד אח"כ אני יענה לך. אני לא חושב כלום, אני חושב שהחפץ חיים אמר משהו ומה שהוא אמר צריך לעשות, אתה לא רוצה, תבטיח, תבטיח שתחיה שבע שנים, שנה יש אולי סיכוי, שבע שנים אף אחד לא יכול להבטיח, כדאי לך לסיים תוך שנה לפני שהחיים יסתיימו כי שנה הבאה כנראה תהיה מלחמה, לך תדע מה יהיה. הכי טוב לסיים מוקדם. כן, מה השאלה? תן לו מיקרופון רגע, יש סיכוי שעוד אחד יסיים.
ש. כבוד הרב, אני מזמן מכיר אותך, אני ישבתי שמונה שנים בבית סוהר וראיתי את הקלטות שלך ועוד היו הקלטות של הטייפ, התחלתי להתחזק מאז ששמעתי את הקלטת הראשונה שלך, אח"כ במאסר השני שלי הרב שטרית, הוא דווקא מירוחם, אמר לי יש לי בעיה, אני מצד אבא יהודי, משתי צדדים, מצד אמא אמא שלי לא יהודיה, הוא אמר אתה לא יכול, אני הייתי כבר מניח תפילין, הייתי שומר שבתות, הנחתי על עצמי ציצית, הוא אמר שאתה לא יכול, שכתוב גוי שומר שבת חייב מיתה, אתה לא יכול להיות עשירי במנין ובקיצור פה נשברתי
הרב: למה נשברת, היית מתגייר
ש. אני בבית סוהר לא יכלתי להתגייר
הרב: עכשיו אתה יכול להתגייר
ש. עכשיו השאלה אם לפני שאני מתגייר אם אני יכול להניח תפילין, אם זה
הרב: לא, אתה לא חייב בזה בכלל
ש. לא חייב בזה, אני חייב רק בשבע מצוות בני נח
הרב: נכון
ש. אם אני מתגייר אז אני חייב בכל התרי"ג מצוות, נכון?
הרב: ואז אתה זוכה במעלה גדולה מאד מאד מאד , ואם אתה אמיתי אז יגיירו אותך
ש. אז עכשיו אני לא יכול לקרוא את מה שאמרת
הרב: נכון, אתה לא חייב בזה בכלל, אבל אתה יכול לקרוא תנ"ך לדוגמא
ש. עכשיו יש לי אשה, כן, ואני רוצה להתגייר ולעשות כמו שצריך, אני בעצמי מרגיש שאני יהודי, עשו לי ברית, עשיתי פה בר מצוה, ועד שהגעתי לבית סוהר ושם הרב הסביר לי
הרב: אמא שלך היתה גויה?
ש. אצל אמא שלי אמא גויה, כן
הרב: הסבתא גויה או האמא גויה?
ש. הסבתא שלי האמא של אמא שלי לא יהודיה, אז אמא שלי לא יהודיה
הרב: ברור ברור
ש. אז אמא שלי גם לא יהודיה, אז אני שמרתי
הרב: בסדר בסדר, בשמים זה נחשב שהתכוונת לטובה, זה יצטרף ברגע שתתגייר הכל יצטרך לך בחזרה. לא הפסדת, מה שהתכוונת התכוונת לשם שמים, הבנת שאתה יהודי
ש. אני גם עכשיו מרגיש שזה יהודי וזה הכל
הרב: זה נחמד, אבל צריך במציאות להיות כזה וצריך להתגייר
ש. צריך להתגייר
הרב: כן
ש. מה אני צריך לעשות בדיוק?
הרב: לפנות לגורמיםש מגיירים ולהתגייר.
ש. ואז להתחיל לעשות את כל מה שאתה אומר, כן?
הרב: ואחרי זה אל תדאג אני יעזור לך אישית
ש. כן?
הרב: כן, אם כולם היו רוצים פה כמוך המצב שלנו היה טוב
ש. אני עשיתי ואחרי זה פשוט אמרו לי
הרב: אני שומע, אני שומע, השאלה אם הם שומעים בכלל מה אתה אומר, גוי ש מרגיש שהוא יותר יהודי מכם, ורוצה לעשות יותר ממה שאתם מוכנים בעצמכם, אתם שומעים? לפני ראש השנה, הנה עוד יהודי רוצה, אשריך, אתה רואה כבר דאגת יש לך זכויות, עוד יהודי, אתה תזכה את הרבים תמשיך הלאה תתגייר מהר
ש. אני אחרי ששמעתי את הדיסקים שלך, אני שמונה שנים ישבתי בבית סוהר בסה"כ, בכל בית סוהר יש רב של הבית סוהר, כן, יש חוגי מדרשות אני תמיד הלכתי, לא הסתכלתי על זה שאמרו לי שאני צריך להתגייר וזה בכל זאת הלכתי, אני יודע שהתורה זה אמת וזה אני יודע שיש בורא לעולם, פשוט הענין הזה של שהרב אמר לי
הרב: יתכן שאתה מהנשמות שעמדו בהר סיני כגרים שעומדים להתגייר
ש. זה הגרים שהיו ראשונים ביציאת מצרים
הרב: נכון, ואתה צריך להשלים את זה על ידי גירות. בסדר?
ש. בסדר
הרב: בהצלחה.
ש. תודה. תודה.
הרב: כן, מי עוד מהגברים היהודים בירוחם מוכן להסתכן ולהכנס לגן עדן ולהצליח לעבור את יום הדין עם זכויות? מי עוד? הנה עוד יהודי אשריך, הנה עוד יהודי, שבעה, שבעה הנה עוד אחד שמונה, תבורכו מן השמים, איך צריך לדחוף אתכם לגן עדן, תשעה יפה. יפה תשעה יהודים, תשעה יהודים ותשע נשים, זה תיקו. תיקו. כן, מי ינצח הגברים או הנשים? הנה עוד אתה גם, יפה עשירי, הגברים מתגברים על הנשים. עשרה יהודים, יפה, ותשע נשים.
יש פה אברכים שבאו ממרכז הארץ שמוכנים לעזור למי שלא יודע ללמוד ורוצה ללמוד גם את הדפים האלה או בכלל, ילמדו אותו חינם אברכים, חינם ילמדו אותו בבית או בבית מדרש, כמה שירצו, כמה זמן, תירשמו, פשוט תמלאו טופס תיצרו קשר ותחליטו איך אתם מעוניינים, וגם נשים שרוצות ללמוד, ומי שרוצה ללכת למדרשיה או לישיבה או לבקר בישיבה גם כן חינם אין כסף, כל מי שמעוניין יוכל ללמוד חינם, תראו מה נותנים לכם בעולם הזה, תורה בחינם, רבנים בחינם, הכל בחינם, רק תנצלו. עשרה גברים, תשע נשים, זה מה שאפשר להוציא מירוחם? זהו? אתם יודעים מה העונש שאני אתן לכם היום? שאני לא אפציר בכם יותר. תאכלו אותה לבד, כמו שאומרים. אבל אלה שהסכימו, אלה שהסכימו אני אברך אותם עכשיו שבע ברכות. אתה גם מצטרף? יפה, 11 גברים. 11 גברים. ואני הולך לברך שבע ברכות, הנה עוד אחד 12 אשריך, שיחולו על ראשם של אלה שקיבלו.
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות, רק לידיעתכם, זה המקום הראשון היחידי, יש כבר למעלה מ-1400 שקיבלו לסיים את הש"ס ולמעלה מ-900 נשים, זה המקום היחידי שהגברים ניצחו את הנשים וחבל. אז מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את אלה שקיבלו על עצמם לסיים את הש"ס ולסיים את התנ"ך, שהקב"ה יאריך את ימיהם ושנותיהם בטוב ובנעימים מהרה, אפילו אתם לא עונים אמן לאלה שזוכים, כל הכבוד, זה משהו, משהו. ה' יכתוב אתכם בספר החיים ובספר הזכרון לאלתר לחיים טובים ולשלום
אמן
הרב: יפה, הקב"ה יעניק לכם הבנה בלימוד וזכרון ופרנסה טובה בנקל
אמן.
הקב"ה יזכה את הזקוקים לזיווג הגון והזקוקים לזרע חי וקיים
אמן
ה' יזכה אתכם לבריאות שלמה ואיתנה תדיר
אמן
הקב"ה יתן לכם בס"ד במעשה ידיכם
אמן
וה' ימלא משאלות לבכם לטובה מהרה אמן
ועתה תראו את הסרט המנצחים 14 דקות ותראו אם היה כדאי או לא היה כדאי. בבקשה.
המנצחים
הרב: אז יש עכשיו סוגיה, היא נוגעת לחיים של כולנו, האם מגייסים את עולם התורה או לא מגייסים, אם לוקחים אנשים שלא לומדים ואין התורה אומנות שלהם, וזה לא אנשים שהפקירו את כל חייהם של העולם הזה בשביל התורה ומתמסרים רק לתורה, ומוכנים לחיות בעוני, בפת לחם חרבה, אם לא מדברים על אלה אז כל הרבנים כולם לא אמרו שלא לגייס את אלה שלא ל ומדים, ויש מספיק חרדים כאלה ועל אלה לא מדברים, מדברים על לומדי התורה באמת, מי שלא באמת יש לו דין של רדוף, דין של רודף זה הדין חמור ביותר בתורה, אומר החזון איש שהוא רודף אחרי בני הישיבות כשירצו לגייס אותם בגלל הכמויות שהם לא אמיתיות. מי שלא לומד באמת הוא מסכן את כל עולם התורה והעולם כולו.
קצת היסטוריה של העם היהודי שלא ביבי יודע, לא פרס, לא ברק, לא מופז, הם לא מכירים את ההיסטוריה היהודית, הם מכירים את ההיסטוריה רק מהפלמ"ח, אולי קצת לפני כן מהשואה, אבל לא הרבה מעבר לזה, כי את ההיסטוריה של היהודים הם קראו באומות העולם, בשיעורי היסטוריה כמו שמלמדים בבית ספר ממלכתי, אבל אף אחד מהם לא עבר ללמוד את כל התורה שלנו, אף אחד מהם לא קרא את כל התנ"ך, ואם קרא את כל התנ"ך אז לא הבין מילה וחצי מילה לפי התנהגותו, אני לא מדבר שלא קרא את הש"ס, את כל החכמה של העם היהודי, שהיום כבר הדרום קוריאנים לומדים את התלמוד בבלי 54 מיליון איש, ובירדן כבר מוכרים גמרא בירדנית, ופה בבתי ספר עוד לא החליטו בכלל ללמד דבר כזה, אבל את כל התורות והתרבויות של אומות העולם - זה לומדים, יהדות זה מוקצה.
כשקמה המדינה התכוונו שהצבא יהיה כור ההיתוך להפוך את כולם לעיסה אחת ומקשה אחת שכולם יפרקו עול ויהפכו להיות כמו שהמדינה רצתה ציונים שהולכים על פי האירופאים והאמריקאים, אז עכשיו מנסים לעשות את זה בכח החוקים, בגלל שרוצים לבטל את התורה, ורוצים שלא רק לא ילמדו ויבואו לצבא, רוצים שלא ילמדו ויצאו גם לעבודה, ולא רוצים רק שיצאו לעבודה, אלא גם רוצים שלא ילמדו תורה אלא ילמדו ליבה, או אתה הופך להיות כמו גויי הארץ או שאתה לא תהיה. היו אומות שהבינו את המעלה של עם ישראל, שכל ההצלחה של עם ישראל זה בגלל התורה, ולכן הם לא נטפלו להרוג אותם, הם פשוט שרפו להם את התורה, לא רחוק ברוסיה לפני עשרות שנים מנעו מיהודים לעסוק בתורה, מי שנתפס עוסק בתורה שלחו אותו לסיביר, אם רק יגעו בעם ישראל, ביהודים האלה שיושבים בתורה והם מעטים, הם בכלל לא נצרכים, הם גם לא מתאימים, פה הוא תורם את החלק הכי טוב שהוא יכול לתרום לעם ישראל בתמורה של 600 שקל לחודש, אם זה היה להשתמט, אחרי שלש שנים או אחרי הפטור היו הולכים לעבוד בגדול, אבל הם לומדים כל הזמן עשרות שנים בתנאים האלה. אם הרב קניבסקי, גאון ישראל וקדושו יצא במכתב חריף מה שהוא לא רגיל מימיו, להגיד הזהרו על קיומכם, הקב"ה מקפיד שמי שנוגע בבבת עינו - זה שומרי התורה והמצוות הוא מטפל בו אישית.
החזון איש זצ"ל כשבא אליו ראש הממשלה הראשונה מנוחתו שדה בוקר, אז הוא אמר לו, אם אתה יוצא למלחמה, אם אתה מחזיק בנשק יבואו מולך גם כן עם נשק, אם אתה לא בא עם נשק, אתה בא עם הכח האלקי, אתה בוטח בה', תסתכל לדוגמא היום, אם מה הערבים הולכים? אין להם צבא כמו שלנו והם לא פוחדים מאיתנו בכלל. הם באים עם אלה ווקבר אלה ווקבר, הם אומרים את שם ה' ואתה אומר, אף 15, אף 16, מזל"טים, חרטטים, אתה בא עם זה, הם באים עם אלה ווקבר ואתה לא יודע איך לגמור את הענין. הם כנופיות בלי צבא סדיר, אתה יכול להפציץ את אבו אבוהום והם בינתיים מנהלים את המדינה ואת הסדר היומי שלנו. הם קובעים אם אתה תהיה בלחץ, אם תלמד עם הילדים לא תלמד עם הילדים, הם קובעים. בודדים, בודדים. העזרה הכי גדולה של הקב"ה וההבטחה האלקית, אין שום הבטחה בתורה שאם אתה תדע להלחם אז אתה תנצח, יש רק הבטחה אחת "אם בחוקותי תלכו", שמה אני מבטיח את ההבטחה הזאת, אתם תשכבו, מיליארדים יבואו, כלום, כאין וכאפס בשבילי, מלאך אחד ישמיע להם שירה והם ימותו כולם. "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי". כל קיום העולם לא רק של היהודים, סינים יפנים אמריקאים אירופאים, מתקיים בזכות לומדי התורה כי אם לא אין לקב"ה חפץ בעולם. הוא לא ברא את העולם בשביל צ'ז וטראנס ופייסבוק וטוויטר, הוא ברא את העולם בשביל לומדי התורה. וציוה בתורה "והגית בו יומם ולילה".
עכשיו לצערנו הרב יש הרבה משתמטים מהחיוב הזה כולל אלה שקוראים לעצמם פראיירים והם באמת פראיירים שהם לא לומדים תורה, והיום ישראלים אני לא יודע אם הם יהודים, מחליטים שמה שהאומות העולם הכי גרועים ניסו לעשות כדי לבטל את עם ישראל ממהותו הם לוקחים על עצמם את האחריות כדי לשרוד עוד קדנציה, בשביל זה הם מוכים לפרק את כל השדרה של העם היהדוי. מה עם 25 אחוז משתמטים חילונים שדואגים למסור חיילים של צה"ל ולהלשין עליהם להאג שיעצרו אותם באירופה, לא נלחמים נגד החרדים, אתם לא מבינים, אתם תמימים, נלחמים על התורה, רוצים לעקור את התורה. כי מי מחזיק בה? החרדים. אמרתם שויון בנטל בבקשה, אבל יש עוד נטל זה התורה שגם העולם החילוני חוץ מאלה שאני לא יודע אם הם יהודים, צריכים את הרבנים, בלי זה אין ברית, לא כשרות, לא בר מצוה ולא חתונה, לא קבורה יהודית, שום דבר. יותר גרוע מהגויים. מי שרוצה להיות דוקטור חייב ללמוד באוניברסיטה, מי שרוצה להיות רב חייב ללמוד בישיבה ובכולל, אבל יש רק הבדל אחד, דוקטור יכול להיות גם רבי, גם סיני, כל בן אדם בעולם, ורב יכול להיות רק יהודי.
במצרים היו אבותינו היה שבט לוי, ישב בארץ גושן, פרעה הרשע שהטביע את ילדי ישראל ושיקע אותם בטיט כשלא השלימו את המתכונת לבנים, ושהיה שוחט ילדים יהודים בשביל לטבול את עצמו בדמם, להסיר את הצרעת כשהיה מצורע, רוצח ההמונים הזה לא נגע בשבט לוי ונתן להם ללמוד תורה. עם ישראל היו במצרים 210 שנים, 86 שנים היו בשעבוד, עבודת פרך, ואף אחד מהם לא התלונן ואמר אנחנו פראיירים ששבט לוי לומד תורה ואנחנו משועבדים, ולא עוד, אלא שמימנו את שבט לוי ונתנו להם מעשרות, ושבט לוי כשיצאו משם זכו למעלה הגדולה להיות המנהיגים של הדור, והם מורי ההוראה של עם ישראל. ולא רק הם, אומר הרמב"ם, אלא כל אחד מבאי עולם שהבינו מדעו ופרש ועזב את כל החשבונות של בני האדם והלך ונתעסק בתורה הרי זה נהיה קודש קדשים והוא משבט לוי, הוא פטור גם מלצאת במלחמה כי חייבים את הגרעין שישמור על הקיום של עם ישראל ועל הועלם כולו. אם פרעה הרשע הבין זאת, איך אצלנו לא מבינים זאת?
בכל אומה ולשון יש אנשים שהם נקראים רוחניים, שעוסקים בתורה או בדת, להבדיל, כמו אצל הנוצרים שיש כמרים ויש אנשי כמורה, בישופים וכו', כמו אצל הישמעאלים שיש שיחים ויש קאדים ויש כל מיני, ובכל האומות יש אנשים שהם רוחניים, אפילו אצל אלה שהם עובדי עבודה זרה, יש אנשים שהם כהני דת שנמצא במנזרים ובכל מיני מקומות, וכל מדינה ואומה יודעים שהאנשים הרוחניים האלה עוסקים בשלהם והם לא עוסקים בעניני צבא. מי שלומד תורה הוא מועיל לעם ישראל יותר ממי שלוחם. מי אמר את זה? הרב קוק. ז"א גם אלה שסוברים שצריך ללכת לצבא, הרב שלהם אומר שמי שלומד תורה הוא מועיל יותר מהלוחם בקרב, כי גם אלה שנמצאים בקרב צריכים סיוע רוחני.
יהושע נלחם עם 31 מלכים וניצח, משה נלחם וניצח, מי יצאו? אלף למטה אלף למטה, כל שבט נתן אלף, 12 אלף יצאו נגד מאות אלפים, כי על כל אחד שיצא למלחמה היה אחד שעוסק בתורה ומתפלל עליו, והיו חוזרים ללא פגע. ומי יצאו למלחמה? יצאו למלחמה הצדיקים, גם אם היית רוצה להתנדב לא לוקחים אותך. אם אתה היית מדבר בין תפילין של יד לתפילין של ראש, עושה איזה הפסק קטן, אתה משוחרר 21 הביתה. אם בן אדם מדבר בין ישתבח ליוצר אור בתפילת שחרית דיבר משהו שחרור עולמו מהצבא, כי בצבא של עם ישראל צריכים להיות צדיקים שלא יהיה קטרוג עליהם והם יפלו במלחמה.
דוד הלך על פי ה' ובאורים ותומים, כשמהשמים אמרו לו, כשישראל יצאו למלחמות לא לפי אורים ותומים אלא לפי הבנת האסטרטגים מתו 72 אלף בפילגש בגבעה כי לא שאלו את פי ה'. כשהשואלים את ה' ועושים על פיו מנצחים.
מה אמר ה' לגדעון, מה אתה בא לי עם כל כך הרבה, מספיק היה לך שלש מאות איש, מה אתה זה, המלחמה היא שלי לא שלכם, אני לא מתפעל מכמויות, לא מטנקים ולא ממטוסים, אז אתה בא להשוות כח של בשר ודם לכח אלקי? אבל מה בא אליהם המלאך? בא אל יהושע בינון ואמר לו על מה באת? אמר לו לא למדתם תורה, לא למדתם תורה בעיון, וואלק חזר מהקרב הבן אדם עייף הרוג, זה לא כמו פעם אתה יושב בטנק נוסע ובום מפציץ, זה לסחוב חרב כידון וללכת וטח טיח טח טיח, אתה יודע איזה שרירים צריך, רק תחזיק את החרב אתה מתעייף, ואחרי זה אומרים תלמד ובעיון, למה? התורה שאתם לומדים בלילה היא קובעת.
בזמן חזקיה לא היה צבא, לא רק שלא היה צבא, הוא התנגד אפילו למתנה הצנועה שהציע לו סנחריב לתת לו אלפיים סוסים בשביל שיהיה פייר פייט לפחות, ועל מה הוא סמך? על התורה שהוא למד את ישראל, הוא הלך לבתי מדרש, במקום ללמד אותם להלחם הוא נתן להם להלחם מלחמתה של התורה, הוא תקע חרב בכניסה, מי שלא יכנס ללמוד, לא לצבא, ידקר בחרב, תוך שלש שנים למדו תורה כל ישראל, וכשנחריב הגיע עם 370 מיליון אמר חזקיה לקב"ה, רבש"ע, אני קיימתי את החלק שלי, אני קיימתי שבחוקותי תלכו, שלש שנים פה אנשים לא זזים, אני תקעתי חרב שהם ילמדו, את שלי עשיתי, עכשיו תעשה את שלך. מה עשה ה'? קיים. "ושכבתם ואין מחריד וחרב לא תעבור בארצכם", ירד מלאך ה' והכה במחנה סנחריב 370 מיליון. זה לא נס זה ברית בין הקב"ה לישראל, זה הבטחה אלקית לעם ישראל, זה לא נס, אם הקול קול יעקב אין ידי עשיו שולטות.
הרב: תודה. אז בזכות זה אפשר לנצח בעזרת ה' יתברך כמו שלמדנו היום, וצריך להרבות כמה שיותר חיילים לתורה, היום הצטרפו עוד כמה שיועילו לנו בכל מכל כל מסיימי הש"ס ומסיימי התנ"ך, אשריכם ואשרי חלקכם.
מי שרוצה לשאול שאלה בבקשה. תן לבחור שמה בפינה.
ש. ערב טוב לכולם, ערב טוב לרב, קודם כל הרב פתח בתחילת השיחה שמי פה קורא עיתונים, מי פה נכנס לפייסבוק, מי פה נכנס לאימייל ג'ימייל ואז הרב אמר מי פה סיים את הש"ס, מי פה סיימה תורה, מי פה סיימה את כל תנ"ך, אין פה שום שויון, מי שקורא עיתון זה לוקח דקה, מי שלומד תורה תנ"ך את הפרשה זה לוקח רבע שעה חצי שעה, מי שלומד את הש"ס אני לומד אותו בירוחם, זה לוקח כל היום
הרב: מה אתה אומר, אנשים שרואים עיתון דקה?
ש. עשר דקות
הרב: הממוצע אומר בין 13-18 דקות
ש. גם חצי שעה, אין יחס של קריאה בעיתון ליחס של סיום ש"ס
הרב: אסור לבזבז אפילו דקה על עיתון
ש. כן, אבל השאלה של הרב היתה מי פה סיים לקרוא את הש"ס, אף אחד לא ענה, מי פה קורא עיתון מי פה קורא פייסבוק, כמה אנשים רואים פייסבוק, תוך כדי השיעור אנשים פה נכנסים
הרב: לא הבנתי, לא הבנתי, מה אתה טוען, אני לא מבין מה אתה טוען.
ש. שאין יחס בין
הרב: יחס של זמן,
ש. דנים פה יחס של זמן, זה 15 שעות, זה חצי שעה עשרים דקות
הרב: מה 15 שעות, מה אתה מדבר אף אחד לא לומד כלום אז מה אתה מדבר בכלל, אבל מה הם עושים, כן קוראים וכן מציצים וגם מצייצים וגם הכל, מה אתה מדבר
ש. נמשיך
הרב: נמשיך
ש. גם בנוגע ליהושע, הרב אמר שבהתחלה הרי משה אמר ליהושע קודם כל צא למלחמה אח"כ חזק ואמץ, לא למדתי הרבה גמרא, אבל ממה שכן למדתי, דבר הראשון בד"כ יותר חשוב, אז דבר ראשון כתוב חזק ואמץ - תתחזק עוד יותר בלימוד וקיום המצוות שמירת המצוות ולימוד התורה בעצם, אבל לפני זה מה הוא אמר
הרב: נו מה הוא אמר,
ש. קודם כל צאו למלחמה, זה מה שהרב אמר
הרב: הוא לא אמר ככה
ש. למה לא?
הרב: כי אתה לא מבין כלום.
ש. זה מה שהרב אמר
הרב: לא, לא זה מה שאמרתי,
ש. הרב אמר קודם כל חזק ואמץ אח"כ צא למלחמה
הרב: לא לא לא לא לא
ש. הרב ציטט את הפסוק
הרב: לא לא לא לא לא
ש. חבל שלא הספקתי לרשום
הרב: מה פתאום, אתה תוכל לראות את זה בשידור חוזר
ש. מה היה הפסוק?
הרב: בא שתבין, הרב אברמסקי
ש. רגע, מה היה הפסוק
הרב: לא חשוב, הרב אברמסקי
ש. אי אפשר
הרב: יש לך מחשב לידך, אתה לא רשמת? הרב אברמסקי בכל מקרה יותר חכם ממך, ואם הוא חשב שזה תשובה אז אתה צריך להסתפק בזה שהוא אמר שזה תשובה, וקושיה שלך על הרב אברמסקי זה לא קושיה, אבל בכל אופן מאחר שאתה שואל כי לא הקשבת טוב אז אני אחזור ואומר, הוא אמר לו מה החשיבות יותר, אז הוא אמר לו איפה שכתוב חזק ואמץ מאד! שמה מקפידה התורה יותר שהחיזוק יהיה שם, וחיזוק צריך יותר לשמירת התורה מחזק ואמץ להנחיל את הארץ. חזק ואמץ זה מספיק בשביל להנחיל את הארץ, אבל לשמור על התורה ולקיים אותה זה צריך להיות חזק ואמץ מאד. הבנת עכשיו?
ש. כן אבל בכל זאת לפי הגמרא הדבר הראשון שבפסוקים הוא יותר חשוב מהדבר השני
הרב: זה אתה מכיר גמרא שאף אחד לא מכיר. אין גמרא כזאת. אבל לא חשוב, זה מרוב שאתה גומר ש"סים כל שנה. כן. שאלה שלישית שהכנת.
ש. בנוגע, אני רק רוצה לשאול בנוגע להסבר, איך יכול להיות שאם נקרא ונלמד את הש"ס שעה וחצי ביום, ניסיתי את זה, התחלתי ביום העצמאות את זה
הרב: זה
ש. אין מזה שום סיפוק מלהריץ את זה כל כך מהר, ולמדתי עם שוטנשטיין, קניתי שוטנשטיין שלם ולהריץ את זה זה פשוט
הרב: מתוק, לא צריך לקחת תרופות וליהנות מהם, מטרת התרופות לרפא ולא ליהנות. ומצוות לאו ליהנות ניתנו, וכיון שאומר החפץ חיים שזה סגולה גדולה בשביל שאדם יזכה לסיים את הש"ס כדי שלא יגיע לעולם האמת ויהיה לו רק מסכת או שתיים או שלש ואז לנצח ילמדו אותו רק שתיים או שלש, ככה הוא יכול להיות בטוח שילמדו אותו את כל הש"ס כולו לנצח, ויש הבדל בין מסכת אחת בעיון ובהבנה ובחשק ובשמחה ובריקודים שמזה ישאר לך רק מסכת, לעומת אם תקרא אפילו ביאוש את כל הש"ס אבל הוא יהיה לך, ותלמודו בידו, לנצח נצחים, זה מה שאומר החפץ חיים.
ש. יישר כח, והדבר האחרון, תוך כדי הסרטון
הרב: עלית על מוקש
ש. לא, הא לפי הסרטון הזה מה ששמענו, הרי צדיקים מי יצא לצבא, הרב אמר את זה גם בהרצאה, מי יצא?
הרב: צדיקים
ש. יפה, לפי זה החרדים צריכים לצאת
הרב: לא.
ש. אנחנו צדיקים? לכאורה לא, הרי מי שאינו צדיק גמור אינו יוצא
הרב: לא, אז גם זה לא למדתי
ש. מי שחושש, איך הרב אמר לא נטל ידיים, או דיבר בין הניח תפילין אסור לו לצאת
הרב: אבל גם זה לא למדת
ש. זה מה שהרב אמר אני רק מצטט
הרב: נכון, אתה תמיד מצטט אבל לא מבין, זה הבעיה, אחרי הציטוטים צריך הבנה. ובכן ככה, החרדים הם לא צדיקים, הם חרדים, זה ההגדרה של אנשים שנקראים חרדים, זה לא אומר שהם צדיקים. צדיקים זה כמו שאמרתי בשם התורה, מי שלא מדבר בין לבין זה נקרא צדיק, עכשיו, היו צדיקים שיצאו למלחמה אבל לא היו צריכים את כל הצדיקים, היו גם צדיקים שלא יצאו. מה הם עשו? הם למדו בשביל אלה שנלחמים שינצחו. בעצם גם אלה שיצאו הבינו שאלה שהם מתפללים ולומדים הם המנצחים האמיתיים, לכן כשהקב"ה תמיד ציוה שיצאו פחות, זה פשוט מאד בשביל מה? בשביל שלא צריך הרבה כח, כי מלחמות אני עשיתי, אני עושה את המלחמות לא אתם, שלא תתלו את הנצחון בכמות לכן תצאו תמיד מעט, וכשתנצחו לא תוכלו לתלות את זה בזה. הרב קוק, הגרי"א קוק אמר, שאברהם אבינו נענש שעשה אנגריה בדמשק אליעזר וצירף אותו במלחמה נגד ארבעת המלכים, אתה שומע? אברהם לקח בן אדם אחד לפי מאן דאמר וביטל אותו מעסק התורה, וכיון שהוא עשה בו אנגריה הוא נענש, שמעת דבר כזה? אחד מיותר. מה, לא מספיק שאתה תצא? תזרוק חול ותנצח, הרי ברור לך שלא החול הורג אותם אם לא ה' הופך את זה לקידונים ובליסטראות, אז מי עושה את המלחמה? אני, בשביל מה אתה צריך עוד אחד?
ש. מה שאני הולך להגיד זה לא מתוך עוצם כוחי או משהו כזה, אני מקווה לפחות, אני חושב שקודם כל צריך לעשות, מה זה אני חושב, לעניות דתי וככה גדולי ישראל לפחות
הרב: אל תגיד גדולי ישראל בבקשה,
ש. אני את הדתיים הלאומיים כגדולי ישראל
הרב: אל תגיד גדולי ישראל, תגיד מה אתה חושב בבקשה
ש. חושב שגדולי הרבנות הדתית כמו הרב אליהו גדול ישראל לעניות דעתי, ואני חושב שהוא מגדיל וגורם לאנשים הדתיים הלאומיים ללכת לצבא, דבר ראשון, מתוך הבנה כנראה, נניח שצריך לעשות השתדלות מסוימת
הרב: לא הבנתי, אני שואל
ש. לא לא רק רגע, שניה שניה
הרב: שניה שניה שניה שניה שניה
ש. רגע רגע, אני שתקתי כשהרב דיבר
הרב: ברור, אבל אני רוצה לשאול שאלה, אני רוצה להבין, אבל אני רוצה להבין, אתה חושב שאני לא אתן לך לסיים, אני אתן לך לסיים, אני רוצה להבין איזה רב אליהו אמרת? איזה אליהו? הא הרב המנוח, כן, עכשיו הוא אמר שהתורה היא פחות מהצבא? אני שואל שאלה תענה עליך, כי לפי דבריך הובן שכאילו הצבא עדיף על התורה, הוא אמר שהתורה זה פחות מהצבא, כאילו הצבא זה מחזיק את עם ישראל יותר מהתורה?
ש. הוא אמר שצריך ללכת לצבא
הרב: צריך גם אצלנו אומרים שצריך אם שמעת בהתחלה
ש. לא הולך
הרב: סליחה, מה שהולכים ומה שלא הולכים זה ענין אחר, מה אני אמרתי פה בהתחלה?
ש. לא שומעים
הרב: עזוב אותך, אנחנו נדבר איתך לבד, עזוב אל תתערבב, עכשיו אני פתחתי ואמרתי שמי שלא תורתו אומנותו לא אומרים לו אל תלך לצבא, זה גם מה שהרב אליהו אומר. הרב אליהו לא אומר נגד הגרי"א קוק שמי שיכול ללמוד תורה ותורתו אומנותו גם יעזוב את התורה ושלא ישאר אף אחד בתורה ושכולם ילכו לצבא כי הצבא קדוש ומקודש יותר מספר תורה, זה הוא לא אומר. אז מה אתה מנסה לייצר?
ש.אני בא להגיד שגם מי שלומד תורה
הרב: גם אצלנו אני אומר שאומרים
ש. אבל אצלכם אף אחד לא הולך ואצלנו כן
הרב: מה אכפת לי אם הולכים, מה זה עניני אם הולכים, חשבת אפילו שהחרדים צדיקים אמרתי לך שהם לא
ש. עובדה אבל שאתה בעצם
הרב: מה הקשר אבל, לא הבנת אנחנו מדברים על הדין, אנחנו לא מדברים עכשיו מי הולך, אנחנו מדברים על הדין, מה אכפת לי מי הולך. מי שומר על כל חוקי התנועה? אז מה, שוטרים שומרים על חוקי התנועה? לא, אז מה? מה הקשר, מה אתה נתלה באנשים, אנחנו מדברים על הדין, האם הדין, כל הדרשה היתה על דין, לא על אנשים, מה הדין, מה עדיף, מה שומר, מה גורם, זה מה שדנו. מה אתה מביא לי אנשים? יש אנשים ויש אנשים.
ש. אי אפשר לגרום פה לשינוי של דעת קהל
הרב: לא רוצה לשנות אף אחד, רוצה לומר רק את מה שהתורה אומרת, לא רוצה לשנות, ראית? אמרתי עונש, לא ממשיך להפציר. ראית, לא רוצה לשנות. מי שרוצה בבקשה, מי שלא רוצה לא צריך.
ש. זהו סיימתי
הרב: לא, היה לך המשך, עוד שאלה, אמרת שאתה רוצה להמשיך
ש. אני מבין שאין פה מה להמשיך
הרב: מה, אתה רוצה להשפיע על הציבור משהו? אז תגיד להם דרשה, בבקשה
ש. אני סתם חושב שברגע שהרב משפיע פה על דעת קהל
הרב: מי אמר לך שאני רוצה להשפיע?
ש. הסרטון הזה השפיע
הרב: אני לא רוצה, אני רוצה לומר
ש. טוב, אז הרב עשה לא אני עשיתי
הרב: אבל אני עושה אותו בשביל להשמיע את דבר התורה, זה הכל
ש. אז את זה צריך להשמיע אצל חרדים כי פה רוב האנשים מתגייסים, לא שם
הרב: מי אמר לך שאני לא משמיע אצלהם ולמה אתה אומר, למה אתה קובע לי את הסדרי עדיפות
ש. כי הם אחוז גיוס הוא אפס ופה אחוז גיוס הוא מאה
הרב: לא הבנתי, למה אתה אומר לי, צריך ללכת לרמת אביב, שמה בכלל לא מתגייסים, אז אני אקח את זה לרמת אביב
ש. אדרבא, אבל שם
הרב: אז למה אתה לא אומר לי?
ש. אני אגיד לך למה
הרב: כן למה?
ש. כי רוב הדתיים, רוב מי שלא חרדי כן מתגייס
הרב: לא לא לא, בדיוק הפוך, 25 אחוז מכלל האוכלוסיה לא מתגייסים
ש. אני כמדריך של כאלה
הרב: מה אכפת לי אם היית, אבל הנתונים הם סטטיסטיים לא שלך
ש. כל החרדים שיש בצבא עברו דרכי, אז אני יודע בדיוק כמה יש
הרב: אבל לא מעניין אותי מהם, מעניין אותי מה-25 אחוז שלא מתגייסים החילונים
ש. בסדר
הרב: עכשיו הבנתי מאיפה יצא לך הכל, ידעתי שיש משהו
ש. פשוט חושב שפה
הרב: אה, אתה רוצה להשפיע עליהם, בבקשה תתן דרשה
ש. עוד דבר אחרון
הרב: כן בבקשה
ש. בנוגע למה שהרב אמר מי שזוכר גם, שברגע שאנשים אין להם תורה ומצוות הם הולכים לקבר כאילו בלי, אני מצטט גם, בלי משחת שיניים נכון?
הרב: בלי מברשת, נא לדייק, תעשה טובה כן.
ש. אני למדתי שדרך ארץ קדמה לתורה, עכשיו אני לא בא להגיד חס ושלום
הרב: גם זה לא למדת טוב, אני כבר שומע
ש. לא יודע איך התורה לגמרי אבל שם אני יכול להבין, קטונתי, באמת שקטונתי, שכשאני באתי לעיירה הזאת לפני כמה שנים
הרב: לאן הגעת?
ש. לכאן
הרב: לאן לכאן?
ש. לירוחם, שמעתי שאנשים פה כל אחד ואחד פה הוא בן אדם הכי טוב בעולם, ביחס לכל מדינת ישראל צפון דרום מרכז עשירים עניים, זה אנשים הכי טובים שיש, וברגע שאומרים להם תשמעו, כל אחד פה שלא מסיים ש"ס הוא והלך למות בלי כלום והולך להשרף בגיהינום, זה לא צוטט, אני יודע, לא חושב שזה מדויק, כי אנשים פה אנשים טובים, כל אחד פה נותן, אם מישהו פה לא ירגיש טוב כולם יעזרו לו ויזמינו אותו הביתה ודרך ארץ קדמה לתורה, זה לא שזה רק וזה לא תנאים
הרב: מה אתה מבלבל את המח בחיאת תגיד לי, יושב פה יהודי לשעבר שהתברר שהוא גוי, יש לך יותר טוב ממנו? הבן אדם אומר אני אפילו אני לא יהודי רוצה להיות יהודי ולמה מונעים ממני והכל, והתורה אומרת לא אתה לא יכול ואם תלמד תורה אתה חייב מיתה, ואם תשמור שבת אתה חייב מיתה, אז מה התורה, התורה רוצה להרוג אותו? לא, היא אומרת כל זמן שאתה לא יהודי התורה ניתנה מורשה לישראל ולא למישהו אחר, מי שלוקח אותה ומשתמש במה שאסור פירושו של דבר הוא חייב מיתה. אם אני ישראל רוצה להכנס לבית המקדש להתנדב בעבודת הקרבנות, אני רוצה אמנון יצחק להכנס להתנדב בחינם, אומרים לי אתה חייב מיתה, הזר הקרב יומת, מה זה קשור? מה התורה שונאת אותי? לא, היא אומרת יש דרגות, יש מעמדות, יש חיובים יש ציוויים, התורה אומרת מי שלא לומד תורה מתחייב מיתה. התורה אומרת שאם עם ישראל לומדים תורה העולם מתבטל. אז מה, יש לה איזה משהו נגד תושבי ירוחם שהם טובים יותר מתושבי הצפון והדרום והמזרח והמערב?
ש. מה משמעות הכוונה שאומרים דרך ארץ קדמה לתורה
הרב: דרך ארץ קדמה לתורה 26 דורות עד שניתנה תורה, מרגע שניתנה התורה
ש. זה לא רלוונטי להיות אדם טוב
הרב: שמעת? תקרא מדרש. מדרש תנחומא מדרש רבא, זה מה שכתוב. דרך ארץ קדמה לתורה 26 דורות, לא היה תורה אז מה היה, דרך ארץ
ש. משמע, אני שואל שאלה, משמע שמהיום מאז שניתנה תורה דרך ארץ לא רלוונטי
הרב: הפוך, יש בתורה דרך ארץ שמה שהיה קודם הוא כלום גורנישט מיט גורנישט
ש. אה, אוקי
הרב: טנק יו ורי מטש.
ש. טנק יו.
הרב: עכשיו תן לבחור הזה, הא הוא בסדר נרגע. תן לבחור למעלה.
ש. כבוד הרב ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני דווקא אתחיל מרות המואביה, רות המואביה כפי שידוע לך לא היתה בת עמנו, ובשלב מסוים בועז אמר לה שהוא יודע שהיא בעצם עזבה את עמה, את שפתה ואת הדת שלה ואתה עם שלה והצטרפה אלינו והוא ראה בה כאחת מן העם, ולמה אני דוקא התחלתי בזה, לא כי יש לי חלילה וחס איזשהו פולמוס איתך, אני קוראים לי אילן ואני חבר המועצה המקומית פה בירוחם ואני תושב המקום, הסיפור של הבחור שרוצה להיות יהודי נגע לי מאד ללב
הרב: גם לי
ש. ואני שמעתי איך אתה שיבחת אותו
הרב: לא רק זה, אמרתי שגם אני מוכן להדריך אותו אישית אחרי שהוא התגייר
ש. אז ברשותך יש לי מספיק זמן בחיים, אני אשמח מאד ללוות אותו בפן האישי
הרב: או, או,
ש. ולהוביל אותו יד ביד מול כל הגורמים, אם צריך להגיע דרך הרבנות וכל מה שצריך, אני אשמח להיות לו למורה דרך, אבל כבוד הרב יש לי בקשה אליך, אם תוכל לברך מעמקי נשמתך את הגברת טלי אפרת בת שולמית לבית משפחת אלמליח לרפואה, להצלחה, לבריאותו של בעלה ושל הילדים שלה
הרב: רגע, היא שומרת תורה ומצוות?
ש. היא שומרת וכרגע היא גם צופה בך, היא מנויה והיא חובשת כיסוי ראש
הרב: טלי אפרת בת שולמית לבית משפחת אלמליח, ה' יזכה אותה לכתיבה וחתימה טובה היא ובעלה וכל הילדים
ש. בריאות ובעלה יגאל
הרב: בריאות שלמה ואיתנה, ובעלה יגאל לכל מילי דמיטב אמן
ש. אמן אמן. תודה רבה. ואני כמובן אתפנה אליו
הרב: תודה.
כן, מי עוד רוצה לשאול? הנה הגברת שם. ברכה אני אתן בסוף, שאלה נוספת רגע, הנה הבחור פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב, אני שואל שאלה שלא קיבלתי עליה תשובה עד היום
הרב: מעולם
ש. מעולם, כן, שאלתי הרבה רבנים ועדיין אף אחד לא הביא לי תשובה מספקת
הרב: יאלה
ש. לגבי השואה, למה אלהים כביכול הפקיר את היהודים
הרב: חס ושלום, למה אתה אומר דבר כזה?
ש. ששה מיליון הלכו, מה
הרב: מה קרה לך, העלה את כולם לגן עדן כהרוגי מלכות
ש. כהרוגי מלכות ששה מיליון?
הרב: ששה מיליון, מה לא טוב? אם כמה שיש יותר הרוגי מלכות ככה יותר זוכים, מדרגה של רבי עקיבא לא טוב?
ש. לא שומעים
הרב: אבל אני שואל אותך, אם כולם מגיעים למדרגה הגבוהה של רבי עקיבא, טוב או לא טוב?
ש. טוב אבל הקטע
הרב: שואל שאלה, רבי עקיבא עשו לו מה שעשו בשואה, סרקו את בשרו במסרקות של ברזל וחתכו אותו חתיכות חתיכות חתיכות וככה הרגו אותו, בעינויים איטיים אחד אחרי השני והוא היה גדול ישראל בן 120. והוא נקרא הרוג מלכות. זה טוב או לא טוב? על רבי עקיבא יש לך שאלה?
ש. לא
הרב: למה אתה לא שואל למה עשו לו את זה
ש. למה עשו לו את זה כי הוא היה מלמד תורה והוא היה זה
הרב: הא, מלמד תורה, רגע רגע רגע רגע רגע, אז בגלל שהוא היה יהודי ומלמד תורה עשו לו את זה, וגם הם בגלל שהיו יהודים ובגלל שהם שמרו תורה אז גם עשו להם את זה. אבל יש דבר אחד שאתה לא יודע, שלא עשו את זה רק לרבי עקיבא, עשו את זה לעשרה הרוגי מלכות מיתות שונות ומשונות שאני לא יכול אפילו לחזור עליהם, ולמה עשו להם כי הם היו גלגול, אתה יודע את הגלגול שלהם? אתה לא יודע, אז הם היו האחים של יוסף שמכרו אותו, ולכן הם התגלגלו עוד פעם כדי לתקן את זה. אתה יכול להבין דבר כזה? אז הקב"ה בשביל שיגיעו לתיקון גמור ושלם צריכים לעבור את מה שצריכים לעבור בשביל להתקן. איוב, למה סבל יסורי איוב? היה צדיק, ה' מעיד עליו שאין צדיק כמוהו בכל הארץ, ה' מעיד עליו לשטן ואומר לו אין כמוהו. אז איך הוא מתענה כאלה עינויים שעשרה ילדים מתים לו ביום אחד והוא מוכה שחין ונהיה עני גמור וסובל יסורים שאין כדוגמתם, איך זה? כי הוא היה גלגול של תרח אבי אברהם שמכר עבודה זרה, אז הוא היה צריך להתגלגל ולתקן. זה אתה מבין? אותו דבר ששה מיליון, ששה מיליון זה גלגולים שהיו צריכים להתקן, ועלו כהרוגי מלכות.
ש. גם ילדים ו
הרב: גם ילדים, גם ילדים קטנים ה יום כל שנה נולדים ילדים ומתים עוברים כל שנה, יוצאים ילדים בעלי מומים וכל מיני דברים, כל שנה, כל שנה, לא פעם, כל שנה, כל רגע, כל רגע וגם אלה גלגולים, מה לעשות. לקב"ה יש דבר שקוראים לו גלגול במקום גיהינום יורדים לעולם עוד פעם, נכנסים בגוף חדש, מתקנים את העבר ומגיעים למעלה לקבל את שכרם. נותנים הזדמנות נוספת. אז בעיניך זה קשה, אבל אם היית רואה את יסורי הגיהינום היית מבין שזה קל. כי יסורי גיהינום אתה יכול להיות שמה שנים ועשרות ומאות ואלפים, קורח וכל עדתו עד היום בגיהינום זועקים משה אמת ותורתו אמת והם בדאים. עד היום! למה? כי אתה לא יודע מה גודל העוון לעבור נגד השי"ת. אל תסתכל על קטנות העבירה, תסתכל על גדלות מי שציוה עליה, הבנת? אז לכן תדע שהכל נעשה במשקל והוא לא התעלם מאף אחד, אלא הפוך, הקב"ה דואג שלא ידח ממנו נדח ודואג לתיקונם של בניו ובנותיו ותינוקיו, למי שאתה מבין, כולם הוא דואג שיגיעו אל התיקון שלם. מי שעשה את זה ע"י בחירה ובחר בדרך ה' ולא בחר בדרך האחרת לא יצטרך את זה, מי שבחר בדרך אחרת יצטרך לחזור ולתקן כך או אחרת. הבנתיוך?
ש. אבל כמעט נשמד כל העם היהודי
הרב: מה הבעיה, במבול כל העולם הושמד, מה הבעיה? אם העולם לא עושה את מה שה' ברא ולמטרה שהוא ברא ככה זה קורה. אתה תעסיק בן אדם והוא לא עושה את העבודה שביקשת ממנו, תשלם לו משכורת?
ש. אשלם לו ואח"כ אפטר אותו
הרב: יפה, אז למה לא תמשיך להחזיק אותו? כי הוא לא עושה מה שאתה רוצה, אז גם ה' פיטר אותו. נפטר. הבנת עיוני? אבל אם אתה רוצה לראות תשובה יותר מקיפה ושזה הכל כתוב בתורה מדויק, תראה קפיצה קטנה לקנדה, באתר יש סרט, קוראים לו קפיצה קטנה לקנדה, כיון שזה 25 דקות אני לא אלאה אתכם ואראה לכם את זה פה, אבל אתה תראה את זה, או ביוטיוב או אצלנו באתר, שואל אותי ניצול שואה למה היתה השואה ואני מתנה, אני אתן לך תשובה, אני את8ן לך תשובה אם תקבל עליך תשובה, בסוף הוא מסכים, הוא נתרצה לתשובה והוא קיבל עליו תשובה, שם ציצית ובירך שהחיינו. ניצול שואה, 25 דקות תשובה, עם התורה הקראתי לו מבפנים את הכל כתוב והבן אדם השתכנע. אז יש לך עוד תשובה. בסדר?
ש. בסדר.
הרב: תהיה בריא.
תן לבחור מאחוריך.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. בקשר ללימוד של הש"ס, מה שלא ברור לי, לכאורה
הרב: בלי שאלות, עשה לי טובה, תקבל את הדברים כמות שהם, אין לי כח להטריח, זה מה שאמר הרב קניבסקי והרב שטינמן, תרצה תעשה לא תרצה אל תעשה, בבקשה.
שאלה נוספת. כן. תן לבחור למעלה.
ש. הרב אמר שאיוב היה גלגול של קרח, נכון?
הרב: תרח
ש. של תרח, של תרח לא אמרתי נכון. וגם אני לא הבנתי מה עומד מאחורי ההנחה שלך שהספק זה הדבר היחיד שחשוב בלימוד תורה
הרב: מי אמר שהספק
ש. זה מה שאמרת, אתה אמרת שלא משנה אם למדת מסכת אחת בעיון ובהבנה, כשאתה תגיע למשפט יגידו לך למדת מסכת אחת, אתה אמרת את זה בדיוק
הרב: גמרת?
ש. כן
הרב: יופי, עכשיו תקשיב טוב, לא אמרתי שהספק יותר חשוב, אמרתי שאם אתה תסיים את הש"ס ילמדו אתך את כל הש"ס, אם לא תסיים את הש"ס ילמדו אותך רק מה שהספקת. החפץ חיים אומר אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו, שאדם יסיים את כל הש"ס, כדי להספיק לסיים את הש"ס צריך להגדיל את הסיכויים שאדם יסיים. כמה שהוא יסיים יותר מהר הסיכוי שלו שהוא יסיים. אם תמתח את זה על אורך שנים רבות אף אחד לא יודע מי יחיה, אז אם אתה יכול לסיים תוך שנה, כמו שעושה הרב קניבסקי והרב ש טינמן וכל גדולי ישראל שמסיימים כל שנה את הכל, או כמו הגאון מוילנא שהיה מסיים כל חודש את הש"ס, או כמו השאגת אריה וכל הזמן היו חוזרים חוזרים חוזרים וגורסים כל הזמן כל הזמן כל הזמן כל הזמן, ולכן כתוב אינו דומה מי ששונה פרקו מאה ואחד למאה, ולא מדברים בפעם אחת, מדברים במאות פעמים, אז אנחנו מדברים על הפעם הראשונה לפחות, לפי החפץ חיים, שאדם יסיים כדי שכשיגיע לעולם האמת יהיה לו לנצח את כל התורה. ולא יהיה אבל ושמם וחפוי ראש בגלל שיש לו רק מסכת אחת שהוא למד אותה בעיון ונהנה.
ש. אבל הריאה של הרב היתה שבעצם
הרב: היא לא שלי, היא של החפץ חיים
ש. הראיה של החפץ חיים
הרב: או, דבר עליו יותר קל לי
ש. הראיה של החפץ חיים היתה כאילו שאם שנה זה פחות זמן אז יש יותר סיכוי שאנחנו נחיה, הרב ערב שאנחנו נחיה כאילו שנה, כאילו זה מעניין
הרב: אני אגיד לך, סטטיסטית זה בטוח מה שאני אומר, תשאל כל סטטיסטיקן ואפילו את בעל המכולת. דבר שני, כמה שאתה מקטין אחוזי סיכונים ומגדיל אחוזי סיכויים כך נכון לפעול. זה לא מונע ממך ללמוד הלאה כל היממה, זה מדובר רק על חצי שעה-שעה שאתה תפנה גם לזה, זה כל הסיפור, זה לא במקום כלום. הבנת? תהיה בריא.
כן, פה רצה לשאול הבחור, תן לו בבקשה. אתה גם? בבקשה.
ש. לגבי הצבא שדיברת
הרב: לגבי הצבא כן
ש. אם כולם יחליטו ש
הרב: אז יבוא משיח. זה הכל. זה יהיה העונש. שנקבל משיח וזהו. ואז הוא יטפל בכולם.
ש. לא, אבל נכון לעכשיו
הרב: נכון לעכשיו אם כולם יחליטו שהם שומעים לי והולכים ללמוד תורה אז יבוא משיח מיד ולא נצטרך להלחם מיד. לא טוב?
ש. טוב מאד
הרב: יופי. כן, תעביר לו בבקשה. פה הבחור.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. באתי לשאול בקשר למלחמה.
הרC: בבקשה
ש. זה חובה שקודם כל ארה"ב תלחם עם איראן?
הרב: לא חובה כלום, אין סדר בבלגן
ש. אה, אין סדר? בסדר. ויש לי בקשה, אם אחרי זה אני כאילו אוכל לקבל תפילה, אבל באופן אישי
הרב: מה זה תפילה ברכה אתה מתכוון
ש. ברכה
הרב: אין שום בעיה, תקבל באופן אישי.
ש. אה, תודה רבה.
הרב: כן, עוד שאלה, תן לבחור פה מצד שמאל.
ש. יש לי כמה שאלות, אני אשמח שהרב יוכל להתייחס אליהן אחת אחרי השניה. שאלה ראשונה, מה דעת הרב לגבי ישיבות ההסדר, שאלה שניה לגבי השאלה שלו, מה היא מלחמת מצוה, מה לגבי מלחמת מצוה, שאלה שלישית, הרי בזמן דוד המלך וכל התנ"ך היו מלחמות, למה לא כולם למדו תורה ואז היה בא משיח ולא היה שום מלחמה, למה לא כולם ישבו ולמדו תורה, אשמח שהרב יתייחס
הרב: ובכן לשאלה הראשונה, ישיבות הסדר זה היה הפתרון בדיעבד במקום שילמדו תורה אלה שהם חלשים ילכו לצבא אבל ילמדו תורה, זה היה ההסדר. הגרי"א קוק אומר שאלה שיכולים ללמוד תורה ולא לומדים תורה ומעדיפים משהו אחר הם מתחייבים, כיון שהחוב מוטל קודם כל ללמוד תורה ורק אם אתה לא יכול אז מתחיל סדר נפילה וירידה. זה אחד. לגבי מלחמת מצוה, אם יש מלחמת מצוה אז כתוב בהלכה מה עושים. אבל גם כשהיו מלחמות מצוה, כגון בזמן דוד המלך, נשארו כאלה שלמדו וגם בזמן משה אלף למטה אלף למטה, מלחמת מצוה להלחם במדין, והיו אלף שנשארו ואלף שלחמו. אז גם במלחמת מצוה צריכים להשאיר אנשים שילמדו בתורה.
ולגבי השאלה השלישית, שהיא היתה מה?
ש. שאלתי בזמן דוד המלך למה,
הרב: בזמן דוד כבר עניתי
ש. כן, שתי שאלות בזמן דוד המלך, הרב אמר שאם כולם ילמדו תורה אז לא תהיה מלחמה, אז למה גדולי ישראל מזמן התנ"ך
הרב: אם היה זמן להגיע משיח היה מגיע משיח אז ולא היו צריכים בכלל להלחם. אבל כיון שעוד לא הגיע זמן משיח אז לכן הצטרכו עדיין להלחם, אנחנו נמצאים בסוף הדורות, וכיון שאנחנו בסוף הדורות ומשיח צריך להגיע, אז כתוב שהוא לא בא אלא בדור שכולו זכאי או בדור שכולו חייב, לפי מה שהוא שאל אם נהיה כולנו עוסקים בתורה זה דור שכולו זכאי והוא יבוא ויגאל אותנו.
ש. אוקי, ומה לגבי מה שהרב אמר אלף למטה אלף למטה, שכנגד אלה שנלחמו אלף ישבו ולמדו תורה שזה כמובן דבר אהוב והלואי עלינו, אבל הערה קטנה, זה היה מתוך הסכם, אם ההסכם שאלף ילכו לצבא וכנגד כל אחד שילך לצבא יהיה אחד שילמד תורה, ולא החליטו פתאום אני
הרב: מאיפה הבאת את ההסכם?
ש. אני מניח
הרב: אתה מניח, את ההנחות תשאיר אצלך
ש. הרב יכול לצחוק עלי ולזלזל
הרב: לא לא זה דין, אני לא צוחק עליך, זה דין, אני אומר שאתה מניח ותניח את ההנחות אצלך, אבל זה דין
ש. לא, אני אומר שגם הרב מניח
הרב: למה אתה מניח, תביא ראיה, אל תגיד לי מניח, אתה רוצה להפקיע את הדין בהנחות? תביא דין מול הדין שאמרתי, אני אומר שזה דין, תקרא אותו
ש. דין כתוב אלף למטה אלף למטה, הרב אומר שכנגד
הרב: כן תקרא , כן,
ש. נו אלף למטה אלף למטה הרב אמר
הרב: אתה אומר שזה הסכם
ש. אלה שיושבים ולומדים תורה
הרב: אתה אומר שזה הסכם, מאיפה אתה מביא שזה הסכם
ש. זה הסכם, התורה, סבבה
הרב: מה סבבה, מאיפה אתה מביא שזה הסכם?
ש. התורה אומרת אלף למטה אלף למטה
הרב: אל תביא מה התורה אומרת, תקרא את הדין מה אתה מדבר איתי ומה התורה אומרת, מה אתה פרשן? לא אתה פרשן?
ש. לא, אני מצטט את התורה
הרב: לא הבנתי, אתה קורא את התורה מחדש ומחליט מה מפורש בה? יש מי שכתב
ש. פשט התורה
הרב: פשט התורה?
ש. זה נחמד מאד לזלזל, זה נחמד מאד
הרב: אתה לומד פשט? מי אתה שתלמד פשט, יש פשטנים שכתבו תקרא אותם, אתה כותב פשט? אתה אומר פשט?
ש. לא, גדולי ישראל אמרו
הרב: תודה רבה אין גדולי ישראל כמו שאמרת אז לכן אין הסכמים, הסכמים זה רק עם פלשתינים
ש. זה נורא נחמד לזלזל ברבנים שכאילו אבל הם לא
הרב: אין כאלה, אין כאלה, אם היו כאלה זה היה טוב, אתה מזלזל באלה שאומרים ההיפך. לא נורא, אבל ככה אתם רגילים.
כן, שאלה נוספת. תן לבחור ששם.
ש. הרב, האמת היא יש כל מיני דברים בלגנים במשפחה גם מצד אשתי וגם מהצד שלי
הרב: לא צריך לפרט, תגיד את השמות שאני אברך
ש. לא, האמת היא כן, אשמח אם הרב יוכל לברך באמת, אבל באתי לדבר דוקא על משהו אחר, לא קרוב משפחה שלי, אבל חלק מעם ישראל, הוא לא אח שלי והוא בן של הקב"ה, בחור, אני גר פה בירוחם שלש וחצי שנים, בחור שלמד איתי בישיבה, ישיבה למתחזקים בפתח תקוה, הרב מכיר את הישיבה הזאת של הרב גרינמן? בחור שהיה בישיבה אולי בערך שלש שנים, אולי יותר, כבר סיים כמה מסכתות, עשה סיומים, סיים בדף היומי בישיבה בשבתות, ואני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל הגיע בין הזמנים אחד, היום כבר עבר שלש שנים, היום במכללה בהוד השרון, אולי שומר שבת. ניסיתי להתקשר אליו היום, ונזכר בו מידי פעם משתדל להתפלל עליו, וניסיתי להתקשר אליו ביום, קשה לו עם הדבר הזה, ממה שאני הבנתי יודע גם הוא היה בקשר עם הרב, הרב אמר לו בזמנו לעשות תענית דיבור כנראה שהוא לא הצליח כל כך, לא הצליח לעמוד בזה, אני שואל את הרב, אם אני יכול לעזור במשהו חוץ מלהתפלל לעזור לו לחזור
הרב: אתה יכול להתענות תענית ארבעים יום בשבילו? אחרי החגים
ש. תענית דיבור?
הרב: לא, תענית אכילה.
ש. קשה מאד
הרב: רבי עקיבא עשה את זה בשביל אחד שהיה רשע שמצא אותו חוטב עצים ושאל אותו אם אתה מהחיים או מהמתים, אמר לו מהמתים, אמר לו מה דינך, אמר לו שורפים אותו בגיהינום, שאל אותו אם השאיר בן, אמר שהשאיר אשה מעוברת, הלך בדק, מצא את הבן שלו רשע בן רשע, הבן לא רצה לעשות כלום בשביל אביו, התענה ארבעים יום תענית בשבילו שיסכים לשבת איתו ללמוד בשביל שאביו יצא מגיהינום וזה הצליח. אם אתה מוכן בבקשה.
ש. יש לרב אפשרות אחרת?
הרב: זאת האפשרות ש נתתי לך שהצליחה אצל רבי עקיבא, מן הסתם היא תצליח אצלך, אני השתמשתי בעצה הזאת בשביל להחיות מת, ראית את הסרט בהתחלה?
ש. הלואי שהייתי בדרגה של הרב
הרב: זה לא שייך לדרגות, זה רצון, אתה רוצה להציל מישהו תעשה משהו.
ש. בעזרת ה' אני אשתדל לעשות, לא יודע אם אני יכול לעשות דבר כזה
הרב: בסדר, לא יכול לא יכול,
ש. הרב יוכל לברך אותו?
הרב: בשמחה, מה שמו?
ש. נדב חיים בן רוזה
הרב: ה' יזכה אותו לשוב לאיתן התורה ויהפוך לבבו לטובה.
אני רוצה לברך את היהודי פה בכסא גלגלים, מה השם שלו? רפאל חיים בן אניטה, ה' ישלח לו רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל, בזכות אלה שקיבלו פה לסיים את הש"ס ואת התנ"ך ויעמוד על רגליו בריא ושלם.
ש. אמן. הרב, אם הרב יוכל לברך גם את אבא שלי ואת חמי,
הרב: שמותם תגיד ואני אגיד אמן
ש. אברהם בן רוחמה ואליעזר בן חיה רפואה שלמה
הרב: יזכו לרפואה שלמה אמן
ש. ועוד אחד
הרב: עוד אחד על הדרך, כן
ש. הרב יברך אותי ואת אשתי בזרע של קיימא
הרב: תגיד את השמות
ש. מיכאל בן דבורה ושרית אלית בת שולמית
הרב: תזכו לזרע חי וקיים בתנאי שתלמד אתה שעתיים כל יום בתענית דיבור ששלשה חדשים רצוף כולל שבתות וחגים, ואשתך חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה כל יום שלשה חדשים רצוף כולל שבת וחגים
ש. בתענית דיבור שלשה חדשים
הרב: אתה, שעתיים רצופות
ש. בעזרת ה'.
הרב: עוד דבר אני רוצה לזכותא ת הציבור, אולי זה כן אתם תוכלו לעשות יותר בקלות, מי שמוכן לתרום שלשה שקלים או שקל וחצי ביום או חצי שקל ביום, כמה שאתם יכולים לתרום ביום במשך עשרה חדשים ואנחנו נדפיס מאות אלפי דיסקים כאלה המנצחים וגם עוד סרט שנקרא הספירה לאחור שמתאר את כל מלחמת גוג ומגוג איך תהיה, ואנחנו הולכים להפיץ את זה בכל הארץ חינם כדי שאנשים יתקרבו לתורה, יבינו את ערכה ובעזרת ה' יהיו מוכנים גם למלחמה. אז מי שרוצה לזכות מכספי מעשר לפני ראש השנה, כתוב "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע ההגזרה" הנה יש לכם הזדמנות אחרונה בגרושים, הנה היא מוכנה שמה. תעבירו להם הו"ק, תכתבו גם שם ושם האמא ואני אברך. אז כל מי שרוצה לזכות, זכות הפצת זיכוי הרבים הזאת תעמוד לו לטובה אמן.
מי שרוצה ימלא יבוא לקדמת הבמה ואני אברך אותו ואני אתן לכם עכשיו ציציות למעוניינים וכיסויי ראש וכיפות.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות