ירוחם - ירוחם
תאריך פרסום: 21.12.2014
ירוחם 21-12-14
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
יהודים יקרים, אנחנו נמצאים היום בפרשה שקראנו השבת, כתוב "ויכר יוסף את אחיו והם לא הכירוהו". "בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים". בשעת הגאולה תתברר האמת שבכל מהלך הענינים בבריאה, כמו בחלום חי האדם בדמיונו ומשלה עצמו בכל מיני ענינים, כך יראו חיי העבר בגאולה העתידה לבוא בעזרת ה'.
אנחנו נסתכל אחורה ונבין שזה היה חלום, ונכיר אז את השקר והטעות שנמצאים בו אנו ממש כעת כבטעות של חלום, כמו שבשעה שאדם חולם זה מוחשי לו שהוא חווה את החוויות, אבל כשהוא מתעורר הוא רואה שזה רק דמיון, כך יהיה לעתיד לבוא, ונכיר אז את השקר והטעות שאנו נמצאים בו ממש כמו בטעות של חלום. אחת הטעויות היסודיות שתתגלינה, היא הטעות בהבנת יחוד ה' יתברך בבריאה. יחוד ה' יתברך פירושו, שאין דבר נסתר מעיניו, אין דבר שלא נעשה ברצונו, אין דבר שיכול להיעשות שלא בגזרתו, הכל מאוחד באחדות שלמה לפי התכנית של הקב"ה.
אנו חיים בהכרה מוטעית כאילו האדם הוא בעלים על עצמו. יש לו כחות נפשיים, כוחות גופניים, והוא חושב שהוא פועל בהם כרצונו. אולם האמת היא כי רצון ה' מהווה את כל הבריאה כולה מאין ליש באופן תדיר. הקב"ה מהווה ומוציא לפועל את כוחותינו, כל מחשבה דיבור ומעשה הכל קיים ברצון הבורא וגזרתו, לאדם אין כל בעלות בזה. מה כן יש לנו? רק נקודת הבחירה עומדת לפנינו שנבחר בעצמנו בטוב או ברע. מה אנחנו רוצים לעשות, טוב או רע? כל רגע אנחנו יכולים לבחור בטוב או ברע, רק זה יש בידינו, אבל לא השלמת המעשה ולא הצלחתו, זה לא בידינו. אבל לבחור בטוב וברע זה יש לנו שליטה מוחלטת לבחור.
כמו שכתב החובת הלבבות בשער הבטחון, כי הבורא יתברך הניח ברשותנו בחירת עבודתו והמרותו, אם נרצה לבחור לעבוד אותו או להמרות את ציוויו ואת רצונו. כמו שכתוב בתורה "ובחרת בחיים", ולא הניח ברשותנו השלמת המעשה בעבודה או בעבירה. אני רוצה לעשות מצוה, הוא לא השאיר בידי את השלמת המעשה שאני אצליח לעשות את המצוה, יכול להיות שאני ארצה לעשות מצוה ולא אצליח, או לא אצליח לסיים אותה, להשלים אותה. יכול להיות שאדם ירצה לעשות עבירה והוא לא יצליח, אפילו שזה לכאורה בידו, אבל ה' לא יצליחנו, ולפעמים שכן. לא שה' מסכים עם העבירה, אבל הוא לא מונע ממנו כדי שיתחייב. אבל השלמת כל מעשה זה ביד ה'. מה יש ברשותנו? הבחירה לבחור טוב או רע.
יש להוסיף כי כל ענין הבחירה הוא כלפי אדם עצמו, שהוא נמצא במצב של בחירה, וזאת העבודה שלנו והצלחה שאנחנו בוחרים בטוב, אולם אליבא דאמת נעשה אך ורק רצון ה'. כל מחשבה והרהור, הכל נעשה ברצונו יתברך בעתו לפי חשבון שמים. פעמים ה' יתן לנו מיד, פעמים לא עכשיו, עוד שבוע, עוד שנה, עוד ארבעים שנה. ה' מחליט לפי חשבון שמים שלנו אצלו מתי יקרה כל מקרה בין לטוב בין למוטב. הרגשתנו המוטעית כאילו הכל תלוי ברצוננו והאדם הוא השולט בכוחותיו ומעשיו, זה דומה להרגשת החולם בעת החלום שהוא מקיץ מוצא שאין שום ממש בחלומו, כך לעתיד לבוא תתגלה לנו השגחת שמים ויחוד הבורא בעולם.
אתם רואים יוסף מכרו אותו אחיו והם חשבו שהם התפטרו ממנו, זהו, הם לא חלמו שהחלומות שלו יתקיימו והוא ימלוך עליהם וימשול בהם והם יהיו עבדים לו, הם לא חלמו דבר כזה. לא חלמו. הם ביצעו על פי פסק דין, ישבו בדין, שיתפו לקב"ה, פעלו ועשו לכאורה בכוחם, והם לא ידעו שהם משמשים רק תכנית קדמונית של הקב"ה איך יתגלגלו אבותינו למצרים לקיים את הגזרה של "ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה". והם היו רק חלק מן התכנית, אבל באותה שעה מה הם חשבו, שהם גזרו את דינו, והם לא ידעו שהכל מאת ה' יתברך. אמנם כבר עכשיו חייבים אנחנו לחיות לאור האמת הזו, ולהתאים אותה לאורח חיינו, החכם מאיתנו לא יטעה בהכרת השקר של כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, כי צריכים לדעת את מה שאמר שלמה החכם מכל אדם כי לא לקלים המרוץ, עשהאל היה קל ברגליו שהיה רץ על ראשי שיבולים ואינם מתכופפים מרוב המהירות, ובסוף הוא הומת למרות קלותו. לא לקלים המרוץ ולא לגיבורים המלחמה, יואב היה גיבור גדול מאד, גם הוא הוכרע והומת. גם לא לחכמים לחם, שלמה בעצמו היה חכם גדול, החכם מכל אדם, וכשהוא ירד מכסאו והחליפו אשמדאי מלך השדים במשך שלש שנים, הוא אכל זרעונים וקטניות, ועל זה אמר, זה ראיתי מכל עמלי. מה הוא היה מאכיל על שולחנו כל יום? תקראו שם, ופתאום הוא הפך להיות עם כל חכמתו בלי לחם. וגם לא לנבונים עושר, בקיצור כל מי שקיבל אפילו מתנת שמים להיות גיבור חכם קל וכו', זה רק שאול אצלו, זה לא מהותו, לכן אל תתלה בכוחי ועוצם ידי.
אין המעלות קנין קבוע באדם תמיד, הם רק בגדר מתנת שמים, כי פגע יקרה את כולם, זה לא משנה מי אתה, כשמגיע הפגע מאת ה' לא יעזור לך מי שאתה. גבורת הגיבור ומרוץ הקלים פועלים אך ורק כשה' רוצה שהם יפעלו. אתם יודעים, היו גיבורים שקרסו, מרימי משקולות, לוחמים בלוחמה סינית, שחקני כדורגל וכדורסל כרעו ונפלו, ויש אחד לא מזמן קיבל ברק באמצע המגרש, אין גבורה, אין כח, זה הכל ברצות ה'.
בשעה שאין הבורא רוצה אזי נאבדת קלותו של הקל, וגבורתו של הגיבור.
אם תעיינו בפירוש רש"י שם אז תראו שלא עמדה לעשהאל קלותו כשהגיעה פקודתו ולא לאבנר גבורתו משהגיע יומו, אז מה יש לאדם? יש לו רק מטרה אחת בעבודתו, להצליח לבחור ולהתאים את עצמו לרצון הבורא. כל הזמן אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, מה ה' רוצה מאיתי עכשיו, ולבחור מה שה' רוצה. אם אנחנו עושים כן אנחנו מכוונים לדעת עליון ואז הקב"ה ישלים את רצוננו שזה רצונו. אבל אם לא נכוון לרצונו יתברך, אז לא יצא שלמות המעשה. אז אין לאדם אלא מטרה אחת בעבודתו, להצליח בבחירתו להתאים את עצמו לרצון ה', שהרי רצון ה' יוצא בין כה וכה בין אם נבחר בטוב או נבחר ברע, ורק האדם הוא נפסד אם בחר ברע, ופשוט הדבר שצריך תמיד לחפש את רצון ה' ולבחור בו.
אוה, בתקופה הזאת של הבחירות אנחנו נראה שכל מיני אנשים יעשו קומבינות וינסו בכוחם ובעצת המומחים והיועצים לעשות כל דבר בשביל להצליח ולהביס את השני, ובסוף כל מה שקבע ה' מראש ולאיזה סיבה שהחליט ה' שתתפרק הממשלה ותוקם חדשה תחתיה, כבר הכל קבוע מראש. אלה שיחכימו וישכילו שלא לעשות נגד רצון ה' אז הם יכוונו לרצון ה' וירויחו את מה שמגיע להם ותו לא, אבל אלה שיתקמבנו ויחשבו שהם ישיגו, הם לא ישיגו יותר ממה שמכוון רק הם יתחייבו לשמים על עוונותם ויקבלו את עונשם. כמו שאנחנו רואים עכשיו ש"ויהי מקץ שנתיים ימים ופרעה חולם ממש אחרי שנתיים בחירות, ופרעה חולם, ופרעה זה גימטריא אלי ישי, מה הוא חולם? והנה הוא עומד על היאור, היאור זה אותיות אריה, נו אז יש חלומות כאלה. אבל בואו נראה, צריך להתעורר מהחלום ולראות מה יהיה בהקיץ, ויקץ פרעה והנה חלום, נמתין ונראה.
מכל מקום לאור הדברים האלה נבין עכשיו פלא גדול, כיצד לא הכירו יעקב ובניו את יוסף? זה לא ברור בכלל. תראו כמה קושיות עכשיו נערמות איך יתכן שהם לא הכירו אותו. הרי כל מצרים רעשה מהמאורע, כי עבד עברי נעשה למשנה למלך, כמה עברים היו? הרי כשירדו אבותינו למצרים בכמה הם ירדו? בשבעים נפש, איזה עברי חסר עוד במשפחת יצחק ויעקב, ומודיעים במצרים כותרות, שעלה לשלטון נער עברי, נו, אז איך זה, כולם שמעו בכל העולם, איך הם לא עמדו מיד להגיד, אה, אפשר שזה יוסף, אם לא בא נעשה ספירה כמה אנחנו. ידיעה כזאת ודאי עומדת לארצות שכנות גם כן, ואחי יוסף לא הכירו את אחיהם שנפרד מהם בגיל שבע עשרה, וכי גידול זקן, כתוב שהיה לו זקן, הוא גידל זקן, שמעתם? שמעתם הוא גידל זקן, למה אתה צריך לגדל זקן? המצרים הלכו עם זקן? "ויקוצו מצרים מפני בני ישראל" מהפנים שלהם עם הזקן, הם לא סובלים זקן, למה אתה מגדל זקן? מה אתה נמצא בבני ברק עם החרדים בירושלים? הוא מגדל זקן. גידול זקן יוצר שינוי כה גדול שאי אפשר להכיר את אחיך, אחרי שלש עשרה שנה אתה לא תכיר את אחיך אם הוא יגדל זקן?
דרך העולם שמכירים בני אדם גם אחרי שמגדלים זקן, וביחוד שבני יעקב שבטי יה היתה להם תביעת עין, זה תלמידי חכמים. גם מה שהם ראו, כי אין המשנה למלך אוכל יחד עם המצרים כשהם יושבים כבר איתו לשולחן, כיון שהוא עברי וכל הניחושים שהוא יודע את כל פרטי חייהם, מה זה, זה לא אומר משהו? איך הוא יודע עליהם הכל, והוא גם עברי והוא גם לא אוכל איתם, מה זה? וגם המכה של מנשה במאסר של שמעון והרקיעה שלו בקרקע להשקיט את השאגה של אריה, של יהודה, סליחה, שאגת אריה זה היה בכלא, להשקיט את שאגת יהודה שהכירו מכוחו שהוא מבני משפחתם, הם אמרו זאת מכה מדבית אבא, כזאת מכה זה רק מהמשפחה. ועדיין לא הכירו אותו. ואפילו יעקב אבינו ששמע מבניו על ההתנהגות של המשנה למלך, ועל ידיעתו את פרטי חייהם, וידע מחלומותיו של יוסף ושיבואו אביו ואחיו להשתחוות לו, ואביו שמר את הדבר, ממתין ומצפה מתי יבוא הדבר שיתקיים החלומות, אעפ"כ לא העלה על דעתו כי המשנה למלך זה יוסף בנו, איך יכול להיות?
גם כל ההשתלשלות של המאורעות של המלכת עבד עברי שהוא שנוא למצרים, כי העברי הוא מבני שם, והמצרים מבני חם, וזה לא הלך ביחד שם וחם, חם נתקלל עבד עבדים יהיה לאחיו, ופרעה עושה אותו למלך בפועל ואומר לו "רק הכסא אגדל ממך", ויוסף נעשה אב רוחני לפרעה ואדון לכל ביתו, ומושל בכל ארץ מצרים, שייך בדרך טבע שאדם נכרי יגיע במדינה זרה למעמד כזה ועוד מריצים אותו מן הכלא וישר הוא נהיה מלך? מה זה הדבר הזה? ועוד עבד בעל שם רע, וכך הוא יחזיק מעמד שמונים שנה מבלי שיתקוממו נגדו כדרך העולם להחליף אותו, כמו שאתם רואים בממשלה ובסיעות איך כל אחד רוצה להחליף את כל אחד, דנון את ביבי ואלי את אריה וכל אחד את כל אחד. להיכן נעלמה גאות פרעה וקנאת שרי פרעה, איפה זה הלך? בהכרח רואים אנו שיד ה' היא המסובבת ומנהיגה את העולם לתכליתו. וכל כוחות האדם כפופים לרצון ה', ברצותו נ עלמת הבנתם של יעקב ובניו ולא מכירים את יוסף, וברצותו נהפכים הלב של המלכים והשרים בצורה משונה ובלתי טבעית, לא להתגאות ולא לקנאות? כל זה כדי שתצא לפועל התכלית והכוונה לפי רצון ה'. שלח לפניהם איש, לעבד נמכר יוסף, עינו בקבר רגלו ברזל באה נפשו, עד עת בא דברו אמרת ה' צרפתהו. שלח מלך ויתירהו, מושל עמים ויפתחהו, שמו אדון לביתו ומושל בכל קנינו, לאסור שריו בנפשו וזקניו יחכם, כל זה נפעל משמים, וכשצריך עבד נהפך לאדון ומושל, והנפש של השרים שלו אסורה אליו והוא מחכים את זקני מצרים וחכמיה, אברך - אב בחכמה ורך בשנים. ואין פוצה פה ואין מערער, האחים לא מכירים את אחיהם, רואים מהלך מאורעות משונים, מצב בלתי מובן, אולם האמת היא כי הכל מותאם ומושלם להוציא לפועל את עצת ה'.
מובא במדרש בבראשית רבה פ"ה, "ויהי בעת ההיא" רבי שמואל בר נחמן פתח, כי אנכי ידעתי את המחשבות, שבטים היו עסוקים במכירתו של יוסף, תשמעו איך העולם מתנהל, כאילו מסתכלים ממבט על מה קורה בעולם, נגיד שהיינו יושבים בבית דין של מעלה, מסתכלים למטה, מה אנחנו רואים? רואים ששנים עשר השבטים, מה הם עושים עכשיו? מה עושים עשרת האחים? הם עכשיו עסוקים למכור את יוסף, ומה עושה יוסף? יוסף עסוק בשקו ותעניתו, ומה עושה ראובן? גם הוא עסוק בשקו ותעניתו על שבלבל יצועי אביו. ומה עושה יעקב? גם הוא עסוק בשקו ותעניתו ובאבלו על בנו. ומה עושה יהודה? יהודה באותה שעה עסוק ליקח לו אשה. ומה עושה הקב"ה באותה שעה? בורא אורו של משיח. בכל הבלגן שיש במשפחה הזאת הקב"ה בורא אורו של משיח. יהודה, מעשה תמר, נולד מזה פרץ, מזה יבוא משיח והכל נעשה בתוך כל הבלגן המשפחתי שרואים שיש צרות ויש בעיות ויש אסונות וכל הדברים טרגדיה אנושית, ובתוך כל זה הקב"ה מבליע את אורו של מלך המשיח.
בני אדם רואים בהראות שונים, אבל לא מכירים את ההתאמה שיש ביניהם, אולם למעשה הכל מותאם לתכלית אחת כרצון ה'. מכירת יוסף הביאה להוריד את יהודה מגדולתו, למה הוא הציל אותו מהריגה אבל לא החזיר אותו אל אביו, זה הוריד אותו מגדולתו, ואז מה קרה, הוא נפרד מאחיו ועסוק ליקח לו אשה. ולמעשה המסובב של המאורעות זה רצון ה' יתברך לברוא אורו של משיח, כי אם הוא לא הולך בדרך, הוא בפרשת ממתינה לו תמר כדי שייבם אותה ויצא ממנה מלך המשיח, לא היה. אז הכל מתגלגל באופן זה.
ויעקב בא בתביעה לבניו ואומר להם, למה הרעותם לי? אייי, הקב"ה אומר מעולם לא אמר יעקב דבר שטות רק דבר זה, למה הרעותם לי, כאילו יש ביד מישהו להרע לך? איך אפשר להגיד בשעה שהקב"ה דואג לברוא ממך מלך המשיח, אתה אומר למה הרעותם לי? ולמעשה הכל מסובב משמים לתכלית מכוונת, רצון ה' הוא המפעיל ומכוון הכל, והכל מותאם לרצון הזה. אבל האדם לא מכיר זאת, הבנתו בנויה רק על סיבות הנראות לעיניו. גם אנחנו חושבים שפעולות כאלה ואחרות ישנו מצבים, לא לא, הכל מתוכנן מראש, הכל יזום, הכל פועל לפי כוונה, רק האדם או שמכוון את עצמו עם בחירת טובה ועולה על הגל הנכון והטוב לפי רצון ה', או שחלילה הוא הולך נגד רצון ה', רצון ה' יצא בכל מקרה, אבל אתה תקבל עונש, והשני יזכה, כי מי שכיוון לרצון ה' זכה, מי שלא כיוון יענש. ובאות הפרשיות האלה של התורה ללמד אותנו כי טועים אנו בהבנת החיים, והכל הכל הכל אך ורק ביד ה', כשה' רוצה שונאים המצרים את ישראל. "ויהפוך ליבם לשנוא עמו", אבל כשהוא רוצה נהפך ליבם "וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאילום", אז אם הוא רוצה שונאים אותנו ואם הוא רוצה אוהבים אותנו, ומי עושה את כל זה? הבורא יתברך. לא החניפות שלך קובעת ולא ההשתדלות ולא ההתרצות, לא זה מה שקובע, ה' קובע. כל זמן שלא נגמרה גזרת "ועבדום ועינו אותם", אז קיימת שנאה, היתה גזרה ועבדום ועינו אותם ארבע מאות שנה, אז כל זמן שלא תגמר הגזירה חייבים לשנוא, אם יאהבו אזה לא תתקיים הגזרה ועבדום ועינו אותם, חייבת להגמר קודם הגזרה, אחרי שתגמר הגזרה ה' הופך ליבם לאהוב את עמו ולהשאיל להם כסף וזהב והכל. וכשמסתיים זמן הגזרה נהפך לטובה.
רבותי למסקנה, אין כל שלטון לכוחות הטבעיים, הכל נפעל אך ורק ברצון ה', וחייבים אנו להשריש אצלנו שהיא תכה שרשים ההכרה הזאת בנפשנו. וכמו דברי הארחות חיים לרבנו אשר, צריך האדם לבטוח בה' בכל לבבך ולהאמין בהשגחתו הפרטית, ובזה תקיים בלבבך את היחוד השלם והאמין בו כי עיניו משוטטות בכל הארץ ועיניו על כל דרכי איש. אל תחשוב שיש דבר נעלם מעיני ה', לפעמים אדם רוצה לצעוק תראו תראו, תראו מה עושים לי זה, אל תצעק אפילו, רואים בשמים רואים, הכל בסדר, יודעים, יטפלו בענין אבל לפי החשבון, יש חשבון שלך ושל אחרים ותכנית שמימית, ואתה חלק מתוך זה, אבל אתה לא תוכל להזיז את זה לא ימינה ולא שמאלה, רק לכוון את זה לרצון ה', כמו שה' אמר "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך, תעלה על הגל שלו והוא יקח אותך עם הגל לאן שצריך, הוא יכלכל אותך, אל תדאג, אתה לא צריך לטרוח מאומה, רק אל תפריע לו. תלך לפי רצון ה'. מה שלא רצון ה' אל תעשה, כי לא תצליח, וגם אם תצליח זה לא בגלל שאתה עשית, בגלל שכך נגזר, אבל עונש תקבל על זה, ההצלחה לא תהיה ההוכחה שעשית בסדר.
כל תנועה, כל דיבור ומחשבה, כל טובה או פגע, הכל אך ורק מידי ה' ורצונו. להכיר את האמת הזאת צריכים אנחנו ולחזור על השיעור הזה צריך פעם בשבוע לפחות, אם בן אדם יכניס את זה וישרש את זה אצלו הוא יהיה מאושר, כל החיים יהיו בקלות כי הוא יבין שאין לו כח לפעול שום דבר, רק לא לקלקל, זה העיקר, להניח לקב"ה להנהיג אותנו. אדם שיזכה לזה ישנה את דרכו בחיים ויחיה לאור האמונה ויחודו של הקב"ה שהכל נמצא תחת אחדותו יתברך, כמו שאומרים שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד, מה זה אחד? אל יחיד ומיוחד, שולט בשבעה רקיעים ובארץ וארבע רוחות השמים, בכל העולמות כולם הוא אחד, אין שום דבר נפרד ממנו, נבדל ממנו, לא מושגח ממנו, הכל נמצא באחדותו יתברך.
אז עכשיו מובן פסוק שלמדנו בהתחלה, "ויכר יוסף את אחיו והם לא הכירוהו", איך זה יכול להיות? עכשיו הבנו, כשה' רוצה מכירים, כשה' לא רוצה לא מכירים. הגר הלכה במדבר, היא מחפשת מים היא צמאה, בנה ישמאל מוטל תחת השיח גוסס, אין מים, אין מים. מה כתוב - "ויפקח ה' את עיניה ותרא והנה באר מים חיים", לידה, והיא מסתובבת איפה יש מים, כשה' רוצה לא רואים, כשהוא רוצה כן רואים. כשהוא רוצה לא מוצאים וכשהוא רוצה מוצאים. איפה שמתי את המשקפיים דחילק איפה שמתי, אומרים מה קרה לך זה על הראש, אה, לא שמתי לב. מה זה, הוא מחפש מחפש וכולם רואים שזה אצלו על הראש. כה' רוצה רואים, לא רוצה - לא רואים. ככה זה בכל הענינים ובכל התחומים.
אז מפה לומדים בטחון גדול בקב"ה. נו, עכשיו בהשתלשלות הדברים שאנחנו רואים בכל יום בארץ ובעולם, אנחנו צריכים להבין שהכל זה באחדות מאת ה' יתברך לתכלית של גאולת עם ישראל. היינו כחולמים, בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים, כשנתבונן אחורה נתעלף מצחוק, יו, איך דאגנו מדאעש ואיך דאגנו מהחמאס ואיך דאגנו מביבי ואיך דאגנו, יו, כמה דאגות יש לנו, ובן אדם אם הוא בוטח בה' יכול ללכת ללמוד תורה, לשבת בלי דאגה, הקב"ה מנהל את העולם, אתה ואני לא נוכל לעזור לו, רק בא לא נפריע לו, בא נעשה מה שהוא רוצה, תן לו, הוא כבר מנהיג אותנו הרבה שנים, כבר למעלה מארבעת אלפים שנה אותנו, את העם היהודי מאברהם אבינו, והיה, כל העולם עומד לכלותינו בגלל מעשינו הלא טובים, והוא שומר אותנו כמו שהוא הבטיח, לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי איתם. אם היינו כחמים קצת ולא היה שנאת אחים והיינו דואגים באמת, איש את רעהו יעזורו, איש את אחיו יעזורו, אז ודאי שהיינו יכולים להגאל צ'יק צ'ק, היום אם בקולו תשמעו היינו נגאלים, אבל לא בוער לנו, אנחנו אוהבים לשנוא אז ממילא בינתיים אנחנו סובלים, עד שנתעשת ונצעק לקב"ה הושיעה נא. כשנגיע למצב הזה שנראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב, אז יושיענו ה' כשתהיה עת צרה ליעקב וממנה ייוושע. לאחר מכן נתבונן ונתעלף מצחוק איך העולם הזה הטריד אותנו כשבעצם זה היה חלום.
למי שיש שאלות בבקשה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב.
ש. קודם כל היום היארצייט של מו"ר אבי, אז שהדברים שאמרת יהיו לעילוי נשמתו של עמרם בר חביתא
הרב: אמן
ש. אמן. אמרת שכל מה שקורה בעצם זה הכל איזה שהיא תכנית סדורה
הרב: מאת ה'
ש. מאת ה', אין לי ספק. האחים, עשרת האחים שישבו, כתוב שישבו בדין וצירפו אליהם את הקב"ה כדי לדון בדין של יוסף, וממה שאתה אומר היתה תכנית אלהית שהם בעצם היו אמורים לקחת חלק בה, ואנחנו רואים בתקופה מאוחרת יותר, בעשרה הרוגי מלכות, שרבי עקיבא היה אחד מהם, השאלה שלי ספציפית לגבי רבי עקיבא, מכיון שהשאלה שהוא שאל את רבי אליעזר הגדול היתה מחלוקת בין רבי אליעזר הגדול לחכמים, ובגמרא שם מסופר שרבי עקיבא שואל, יותר נכון רבי עקיבא לא שואל, אין שם את השאלה, אבל רבי אליעזר הגדול עונה לו לגבי המיתה שלו, אומר לו ושלך קשה משל כולם, השאלה שלי אם המיתה של רבי עקיבא קשורה יותר לענין של ההונאה של רבי אליעזר הגדול
הרב: הונאה? איזה הונאה?
ש. ככה כתוב, כתוב שאחות
הרב: הוא הצטער שהוא לא בא ללמוד אצלו כי הוא היה יכול ללמוד אצלו יותר מאחרים
ש. נכון, רק אשתו של רבן גמליאל, של רבי אליעזר הגדול שהיא היתה א חות של רבן גמליאל שאלה אותו, אמרה לו שבעצם ברגע שהוא אמר תחנון הוא הרג את אח שלה, אז הוא שאל אותה מנין את יודעת, אמרה לו אני יודעת מבית אבא שכל השערים ננעלו פרט לשערי הונאה, ז"א הגמרא מלמדת אותנו שבעצם היתה שם הונאה ,היה שם צער מאד גדול. השאלה שלי בעצם זה לא נראה תמוה שרבי אליעזר הגדול עונה לרבי עקיבא, ושלך קשה משל כולם, מה הקשר למיתה? למה רבי עקיבא צריך לשאול את רבי אליעזר הגדול איך המיתה שלי תהיה? אני אומר
הרב: כי לפני כן הוא אמר שכל התלמידים שלו באו, הם ימותו במיתות קשות, ושלו הוא אמר שהוא ימות במיתה יותר קשה משל כולם
ש. הגמרא לא אומרת שם, אין שם את השאלה, הוא לא שואל אותו, השאלה שלי אם המיתה של רבי עקיבא היא בעצם אנחנו מוצאים גם במדרש
הרב: בא נקצר לך, יש אומרים שרבי עקיבא גלגול יוסף ויש אומרים שהוא גלגול כנגד הקב"ה שהשתתף בעשרה, אז אם נגיד שזה כנגד גלגולו של יוסף והמיתה יותר קשה, זה מה שנגרם בגלל שהוא הביא את דיבתו רעה אל אביהם והוא גרם בעצם שישתלשל כל מה שהשתלשל, אז הכל מסיבתו כאילו שהוא עיקר ההתחלה של מה שנגרם, אז ממילא לכאורה הוא ראוי יותר להענש, אם נסביר שזה לפי שהוא גלגול של יוסף. אבל אנחנו לא נמצאים בסוד עד כדי כך לדעת בדיוק, אבל כל אופן אתה רואה שהם לא השלימו את התיקון שלהם בחייהם והם היו צריכים להשלים אותו לאחר זמן, אחרי הרבה הרבה הרבה הרבה שנים כדי לתקן את זה, ובאמת אותו קיסר אמר להם שזה על שמכרו את אחיהם, ז"א ממש השמיע להם מה הדין של מי שמוכר
ש. לא, הוא שאל אותם, הוא שאל מה הדין של מי שגונב איש ומכרו
הרב: כן כן
ש. השאלה שלי אחרת, אם המיתה של רבי עקיבא קשורה בעצם לכל המחלוקת שהיתה בתנורו של עכנאי עם רבי אליעזר הגדול
הרב: אל תערבב עכשיו, די.
ש. לא, אני שואל
הרב: לא לא אל תשאל, כי אנחנו היינו עכשיו עם עשרת השבטים, תשאר פה, אל תיסע למקום אחר.
ש. אני לא נוסע למקום אחר, רבי אליעזר הגדול אומר לו שלך קשה משל כולם, מה הקשר?
הרב: שמעתי, עניתי כבר, אם הוא גלגול של יוסף אז לכן המיתה שלו יוסף כי בסיבתו התגלגל כל המכירה וכל ההשתלשלות של מה שקרה וגם מה שמתו אח"כ עשרת הרוגי מלכות מה שנקרא, אז הם מתו בעוון מה שגלגל יוסף מתחילתו שהביא את דיבתם רעה.
ש. אז זאת השאלה שלי, אם זו תכנית אלהית מלכתחילה, ז"א לא היתה להם זכות בחירה, אם זאת הזכות בחירה
הרב: לא אל תיפול פה, אל תיפול, עשה טובה, לא ליפול
ש. אני לאנ ופל
הרב: כשיש תכנית יש תכנית, מי יכנס לתוך התכנית זה תלוי לפי האנשים. לא כל בן אדם צריך להכנס לתכנית. כתוב שיהיה דור שכולו זכאי או דורש כולו חייב, מישהו אמר לך לאיפה להכנס? אם תרצה תבחר אצל הזכאים, אם תרצה אתה ותחליט שאתה רוצה להיות בחייבים זה, לא שה' שם אותך פה ופה, אתה תחליט, אבל יש תכנית שיהיה בסוף דור זכאי ודור חייב, איפה אתה מחליט? איפה שאתה תחליט התלבשת על התכנית, אתה הצטרפת לתכנית אבל לא תכננו איפה תהיה, אתה מחליט איפה תהיה בתכנית, לכן אמרתי שמי שירצה לרכב על הגל זה רצון הבורא אז הוא יהיה בתכנית בדיוק ויקבל גם שכר על זה, מי שלא - הוא גם יהיה לפי התכנית, אבל לא הוא ה' קבע שהוא יהיה פה ממרה את פיו, וגם תצא התכנית אבל הוא יקבל עונש, למה? כי הוא בחר להיות בצד הזה של התכנית. הוא לא יודע מה התכנית, אתה לא יודע ואני לא יודע מה מחר יהיה, אנחנו לא יודעים מה התכנית, אבל כשנקום בבוקר אי"ה ונחליט מה שנחליט למחר זה אנחנו החלטנו, אנחנו לא יודעים מה יהיה. אם כיוונו לרצון הבורא זכינו, אם לא כיוונו הפסדנו. פה נקבל שכר שם נקבל עונש, והתכנית תצא לפועל, רק השאלה איפה אתה רוצה להיות, אתה לא יודע, אבל מה שתחליט זה מה שיהיה.
ש. לא ענית לי .
הרב: לא חשוב.
ש. תודה רבה.
הרב: כן, שאלה נוספת. תן לבחור פה ממול.
ש. שלום הרב, תודה שבאת, אנחנו שמחים לשמוע אותך. הרב הזכיר באחת ההרצאות שבוע שעבר בדרך אגב שכיון שתפרוץ מלחמה בקרוב אז כדאי להתחיל לאגור אוכל, האם זה באמת כדאי לעשות את זה?
הרב: תמיד כדאי שיהיה בצד, וכשיהיה יותר מתוח כדאי יותר למלא.
ש. אוקי הרב. עכשיו השאלה שלי בענין הרב אומר כל הזמן בענין שהוא לא מוחל למי שלא מוכיח כמו שצריך על מי שמדבר כנגד הרב, השאלה עד כמה אנחנו צריכים להוכיח, אם יש נגיד עכשיו רב שידוע שהוא שונא את הרב עכשיו, לא עלינו, ומוסר נגיד שיעור ברבים, האם גם אז שייך שמה להוכיח אפילו שאני יודע שלא יקשיב ויהיה בלגן?
הרב: חובה להוכיח ולצאת.
ש. עכשיו הרב היה כמה פעמים גם שהייתי בסדיר היה פעמים שאני יודע שלא הוכחתי כמו שצריך בענין של הבחירות, אני מבקש מחילה מהרב לא אם לא הוכחתי, אני לא הוכחתי כמו שצריך, אני יודע את זה בוודאות, אני מוכן לבוא, אני יודע שהרב יש לו הרצאה בירושלים, אני מוכן לבוא גם שמה לבקש מחילה גם שמה בהרצאה.
הרב: אני אשמח לראות אותך בירושלים, מירוחם עד לשם זה מראה שאתה רציני.
ש. אני פשוט לומד שמה בישיבה, זה לא
הרב: אה זה קל, אז זה לא חכמה. טוב, גם יהיה מחול לך.
ש. אני אבוא גם לשמה ואבקש מחילה גם שם.
עכשיו עוד משהו, אז בזמנו היה לפני כמה שנים אדם שדיבר על מורך ורבך
הרב: לא יודע מה קרה איתו בסוף
ש. לא יודע מה קרה איתו, אוקי עכשיו שאלה אחרונה, יש עוד תכנונים בענין פז? אני הבנתי שהולך להיות בעזרת ה'
הרב: יש, קהילות פז, קהילות פז, אנחנו רוצים להקים מוסדות, בתי כנסת, בתי מדרשות וכו', זה התכנית. אבל בחירות לא.
ש. כמובן
ש. נשמח אני ואחי שפה להצטרף לקהילת פז, אם יש איזה טופס אנחנו נשמח
הרב: יש לנו וברוכים תהיו, תזכו
ש. נשמח לקבל, תודה רבה הרב.
הרב: כן, שאלה נוספת .פעם קודמת שהייתי בירוחם שאלת אותי גם שאלה, נכון? אני זוכר אות,ך כן, גם אז לא הסכמת ברוך ה'
ש. לא הסכמתי
הרב: הסכמת? אה אז הצלחתי פעם. לא חשוב, אתה תחזור על זה כשאתה לא פה, בסרט החוזר ותקשיבו טוב מה עניתי. בסדר, יש זמן, מה בוער.
כן, שאלה נוספת. יש עוד שאלה? אז אני רוצה לשאול שאלה, בסדר? אני רוצה לשאול שאלה, האם אתם חושבים שהמפלגות החרדיות הן דואגות לנו בנושא החברתי? מה אתם חושבים, הרי תמיד המוטו שלהם זה כאילו לדאוג לחלשים, לדאוג לעניים וכו' וכו' וכו', אז אני שואל אתכם לדעתם, הם דואגים? דואגים מספיק? לא דואגים בכלל? מתעלמים? משקרים? מה אתם אומרים? אתם לא יודעים, נכון? יודעים או לא? דואגים או לא דואגים? אין תשובה?
אז בואו אני אקריא לכם מה שהתפרסם. יש בדיקה של המשמר החברתי, שמדרג בכנסת מי מהחברי כנסת והסיעות הוא דואג לנושאים החברתיים, יש 120 חברי כנסת ומדרגים כל אחד מחברי כנסת איזה מקום הוא נמצא, מי שנמצא במקום ראשון זה הבן אדם שדואג הכי הרבה לנושאים החברתיים, מקום שני כרגיל, מקום מאה חרטה ברטה, מקום מאה עשרים - אפס אפסים, כן? הבנתם את הסולם. עכשיו בואו תשמעו.
מקובל לחשוב שנציגי הציבור החרדי בכנסת, נציגי ש"ס ויהדות התורה הינם חברתיים, מקדמים ותומכים בחוקים שנועדו להיטיב עם הציבור. במיוחד חברי הכנסת של ש"ס שרצים באופן מסורתי על הטיקט החברתי. אבל אם בוחנים את הדברים לעומק אז הרי שהדברים לא כך. מהנתונים של המשמר החברתי שבודק עד כמה כל חבר כנסת וסיעה הצביעו ופעלו באופן חברתי עולה תמונה לא מחמיאה לנציגים החרדיים. בשנתיים האחרונות שהיו באופוזיציה, ואז יותר קל להיות חברתי מאשר בקואליציה, עם זאת מרבית חברי הכנסת החרדים לא הצטיינו בנושא. לפי הנתונים מצבם של הח"כים החרדים בכי רע. נתחיל מהסוף, שמונת המקומות האחרונים מקרב סיעות האופוזיציה בדירוג של המשמר בכנס של הקיץ האחרון, מאכלסים לא פחות מששה חברי כנסת חרדים, במקום האחרון מקרב חברי אופוזיציה נמצא לא אחר מאשר חבר כנסת דרעי. מה אתם אומרים? מי נראה לכם יותר חברתי בש"ס? אלי ישי או דרעי? מה, אתם לא יודעים. לפי הדיבורים מי? אתם לא יודעים. ובכן במקום המעליב הזה נמצא חבר כנסת אלי ישי, שהוא נקרא היום העם איתנו, נכון, אבל מצפים שאתה תהיה עם העם, ואתה תדאג לעם, לא שהעם יהיה איתך, ישימו אותך עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם, ואתה נמצא מדורג במקום מאה! 99 חברי כנסת יותר חברתיים ממנו. שמעתם? והוא בא על הטיקט של חברתי, דואג לעניים, לחברה של ירוחם, של שדרות, של דימונה, כמו שמזכירים כל פעם. אז הוא במקום מאה. ובמקום שמונים ותשע נמצא ליצמן, מאגודת ישראל, יהדות התורה. אחריו יש חבר כנסת יצחק כהן, ש"ס, 89 המקום שלו, ואריה דרעי מקום 80, יותר טוב קצת מאלי, אבל עוד רחוק רחוק מהחברתי. גם חבר כנסת מאיר פרוש ומנחם אליעזר מוזס נמצאים שמה בסביבה. טוב זה דבר אחד לדעת את המיקום של החברי כנסת.
אבל יש עוד דבר אחד מדהים, בכל הקשור לנוכחות, משלמים להם משכורת ואתם בחרתם בהם, שילכו ולא יסתובבו על מכונית שרד ממקום למקום ויטיילו, שישבו בכנסת וילחמו בשביל הסטטוס שלכם, המעמד שלכם, הצריכם שלכם, אז כמה נוכחות היתה להם בכנסת. בדקו את זה בכל ההצבעות של החוקים החברתיים במושב הכנסת האחרון, מה מתברר? ששני חברי הכנסת החרדים הם במקומות האחרונים, אריה דרעי ואלי ישי, מקומות תשעים ושמונים ותשע. ממש צמודים. חברי הכנסת הבאים זה יעקב ליצמן ומאיר פרוש במקום 77.
עכשיו, הסיכום הוא כך, הסיעות החרדיות באופוזיציה היו בהחלט במקום סביר באמצע, אבל חברי הכנסת אריה דרעי אלי ישי יעקב ליצמן ומאיר פרוש הגיעו בכל הדירוגים השונים לתחתית הרשימות, דורגו בין אחרוני חברי הכנסת וחברי האופוזיציה. ועוד נמסר מהשמר החברתי, לאורך שתי קדנציות אחרונות, אלי ישי שעמד בראש מפלגת ש,ס שהציגה עצמה כמפלגה חברתית, תקשיבו טוב, לא טרח להגיע לדיונים בועדות או להצבעות במליאת הכנסת, בכנס הקיץ האחרון הוא נוכח בתשע מתוך 106 הצבעות בנושאים חברתיים כלכליים, שמעתם? שש הופעות ה יו לו בלבד מתוך 106 הצבעות בנושאים חברתיים כלכליים.
גם חבר כנסת אריה דרעי שהחליף את ישי בראשות ש"ס בכנסת האחרונות שומר על המסורת והוא נמנע מביצוע תפקידיו הפרלמנטריים וייצוג הבוחרים שלו בכנסת, דרעי נוכח שבע הצבעות בנושאים חברתיים כלכליים בלבד.
אתם שומעים את מי אתם שולחים ומה הם עושים שם, אבל דורעי דאג עכשיו שאשתו יהיה לה סידור עבודה, הוא לא צלצל למישהו מירוחם אמר שמע, יש לי תפקיד פנוי לנשים, אשתך עובדת? בא אני אסדר לה, היא חכמה? אני אסדר לה מועצת החכמות פתחתי עכשיו, אני אסדר לאשתך שתהיה במועצת, אבל לא פנו אליכם, אין יותר חכמה מאשתו, הרי היא יועצת שלו, איך הוא נהיה מה שהוא נהיה? כמו שלביבי יש את שרה, לו יש את יפה. כן. ועכשיו הם יהיו המועצות חכמות שייעצו לחכמים. כן, ואחרי זקנה מופלגת של ה חכמים שיאריכו ימים יישארו רק החכמות, נחמד.
אז זהו. עכשיו הם רוצים כנראה לגייס עוד אשה אחת למשפחת גרוסמן שיש לה רכב מאד מיוחד, לא נגיד בדיוק, והיא יש לה תואר מסוים והם גם יכניסו אותה כנראה. עכשיו דורעי מבין שיש לו בעיה, לא רוצים להצביע כי הוא גרש את אלי ישי, הוא לא קרא לו, הוא לא קרא לו, הוא הרחיק אותו, הוא קרא אבל הרחיק. תראו באתר שופר איך מסביר פרופסור לשפת גוף איך הוא אומר דברים והוא מתכוון הפוך, לא יאומן כי יסופר.
ואני יודע היום קיבלתי שיחת טלפון מהכי קרוב לאלי ישי שהוא אומר שבעצם גרשו אותו, לא רוצים אותו, אומרים כן אבל מתכוונים לא. אז עכשיו מה הוא עושה, כנראה הוא מבין שהרבה רבנים אומרים שלא יצביעו יותר לש"ס, הרב ראובן אלבז, הרב אברג'ל, הרב בניהו שמואלי, חיים רבי, ועוד כמה שאמרו שלא יצביעו, אז יש לו בעיה, אם כולם שיש להם קהל גדול, קהל חסידים, לא יורו להצביע לש"ס, אז לא יהי הלו מנדט, הוא לא יעבור את אחוז החסימה. אז עכשיו עלה לו רעיון איך לחשק את כולם, אז הוא יגדיל את מועצת החכמים לשלשים, ואני נותן לו עצה בחינם, 300, תקח רק את הראשי ישיבות, לכל אחד יש עשר עד מאה תלמידים, תכפיל במצביעים אז יהיה לך מנדט. תקח גם ראשי כוללים ואח"כ ראשי בתי כנסת ואת כולם תכניס למועצת החכמים, כך גם תגדיל את מועצת החכמות, תכניסת 3000 נשים שהן מורות בסמינרים ובכל מיני מקומות וככה יהיה לך שני מנדטים. רעיון, אתה לא חייב לאמץ אותו אבל רעיון. אני פשוט מפתח לך את הרעיונות כדי שתוכל לשרוד.
כן. אלי ישי מבין שיכול להיות שיהיה לו בעיה, כי הוא אמר שהרב מזוז אמר שנשים אצלם לא יהיו במפלגה, אבל הוא פלט בראיון לקול ישראל שאין מניעה הלכתית שנשים ישמשו חברות כנסת, גם דבורה היתה נביאה בישראל, נו, אז כנראה שהוא מבין שיפה ועדינה בדרגת נביאות, אבל כשדבורה היתה נביאה כתוב בספרים שזה היה גנאי לישראל שלא נמצא איש ראוי שיהיה נביא, זה היה הגנאי, ומהגנאי הם עושים מזה שבח. משהו, אין, חברי כנסת חייבים לעבור שיעורים בתנ"ך, אי אפשר ככה להשאיר אותם כל הזמן מבינים רק מתי יש ועדה לא להגיע. חייבים ללמוד קצת תנ"ך.
כן. עוד שאלה אם יש למישהו. אם לא אני אשאל אתכם עוד שאלה. שאלה נוספת, אין מוזיקה יותר? אתה התעייפת? תודה. טוב שאלה אחרונה שאני שואל אתכם, אני רוצה להבין דבר אחד, תגידו לי יהודים יקרים, היתכן שלפני שנתיים כל הרבנים צעקו על אמנון יצחק איך אתה פותח מפלגה נגד מרן. אז קודם כל שיהיה ברור, לא פתחתי נגד מרן, אני גם לא הייתי אף פעם שייך לש"ס, והרב שאני שאלתי זה היה הרב שטינמן והוא אמר לי לפתוח מפלגה כי אם יש כח להשפיע אז מצוה להציל, ועשיתי את מה שאמר לי הרב שאני שואל אותו. אבל בכל אופן יצאו כנגדי. עכשיו אני שואל אתכם שאלה יהודים יקרים, מרן אמר בדיוק מה הוא רוצה, לפי מה שלימדו אותנו מרן אמר שהוא רוצה שיבחרו ש"ס, אז איך יכול להיות שכל הרבנים שאני הזכרתי קודם שהם חשובים בש"ס, החליטו שעכשיו לא בוחרים ש"ס, מה, אם נפטר הרב אז נפטר הציווי שלו והבקשה שלו? לא הבנתי. אז לא צריכים ללמוד יותר בספרים שלו, הוא נפטר, כשהוא היה לומדים, כשהוא היה שומעים לו, כשהוא נפטר לא שומעים לו ולא לומדים. עכשיו זה מצא מרן אחר וזה מצא מרן אחר, בניהו שמואלי אומר הוא חוזר לרב שלו יהודה צדקה שהוא נפטר, ואלי ישי אומר שהוא חוזר לרב שלו מרן הרב מזוז, והרב אלבז אני לא יודע אם יש לו מרן אולי הוא ימצא אחד, וכל אחד ימצא לו מרן, ונהיה מרנן ומרתתן גם, יש גם נשים מרתתן, אז אני לא מבין, אז על מה יצאו נגדי? יותר מזה, מי שקורא לפעמים בככר השבב, יש כזה אתר, שמה כתוב שיש קלטת לוהטת של אלי ישי נגד דורעי, שבה שומעים במשך שעתיים איך כופים את הרב עובדיה יוסף להכתיר את אריה דרעי להיות יו"ר ש"ס, וזה מדובר בבחירות המקומיות שהיו, ולוחצים אותו, והוא אומר עוד חודש, ולוחצים אותו ובסוף הוא אומר טוב, אז רק בבחירות המקומיות ואז לוחצים אותו עוד ועוד, שעתיים, ובסוף הוא נכנע ואומר טוב, הוא יהיה היו"ר, בכח. וזה שומעים בקלטת, זה אחד.
עוד קלטת יש לו לאלי ישי, ככה כתוב בככר השבב, שבקלטת הזאת אומרים לו שדורעי רוצה לפתוח מפלגה, מפלגה עצמאית, לא עם ש"ס, שהוא לא רצו לקבל אותו להיות יו"ר כי הרב עובדיה לא רצה אותו, אז הוא איים שהוא יפתח מפלגה, נו, אז מה קרה? אז יש הקלטה שהרב עובדיה אומר, אנחנו לא נעמוד בדרכו של אריה. ז"א יכול היה אריה לפתוח מפלגה חוץ לש"ס, זה אני לא מבין, הוא תלמיד של מרן, הוא שימש בקודש, הוא לכאורה ממקימי ש"ס, הוא יכול לערוק ולעזוב את מרן? מי שצועק כל היום מרן מרן מרן, אין לנו אלא מרן, הוא יכול לפתוח מפלגה לעצמו? איך יכול להיות? ומה אומר הרב עובדיה שרוצה להתפטר ממנו, אומר לא נעמוד בדרכו. לא אומר נקלל אותו כל מוצאי שבת, לא אומר נקלל את כל המצביעים שלו, לא אומר נעמיד את כל העולם כנגדו, לא, אז למה יצאו נגדי? למה אני הייתי בש"ס? למה יצאו נגדי, לא הבנתי, אני בכלל לא עמדתי מול ש"ס, אני הקמתי מפלגה שתהיה חברתית, לחם בשקל, ביטוח לאומי, כמה דברים טובים ליהודים, זה הכל. לא התכוונתי לקחת על חשבון, אפילו כתבתי מכתב לרב בעדני שאני מתחייב לא לקרוא לאברכים, והוא לא קיים את ההסכם, אז למה יצאו נגדי? "ויקנאו בו וישנאו אותו". ועכשיו מתגלגל עליהם מידה כנגד מידה שכל השקרים שהוציאו כנגד ואמרו אין אלא מרן, הכל חוזר עליהם שהם מוכיחים שהם שקרנים ורמאים, מעולם לא העריכו את מרן באמת, העריכו את עצמם. וגם אלה שהיום אומרים מהרבנים שהם לא הולכים, בסיטואציה שיתנו להם נציג חבר כנסת ויש אפילו אחד שמעמיד תנאי עכשיו שאם יתנו לו ח"כ ושהוא יהיה שר, אם יבטיחו לו עכשיו, הוא כן יגיד לישיבה שלו ולכל האנשים ששומעים לו שהם יבחרו בש"ס. ז"א מה שעכשיו עושים, תרגילי התרחקות כדי שיחזרו עליהם, אייי, מה שנקרא סחיטה. פרוטקשן. על חשבון מרן. אבל מה עם כל העלמה, עצם המשחק אפילו אם נגיד, מה עם מרן? אמרתם עשיתם תמונות מרן בוכה, מרן מצטער, מרן, איפה זה? נגמר.
ערב טוב, תהיו בריאים. לילה טוב, תזכו למצוות וכל טוב לכם.
רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.
קדיש.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות