פרקי אבות חלק ז | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 15.04.2021, שעה: 07:30
פרקי אבות חלק ז
נציבי יום:
v ראובן בן יערה חזרה בתשובה שלמה זיווג הגון עם יראת שמים אמיתית, שיחזור לו חוש הרוח, נפילת מלכות הרשעה, פקיחת עיני כל ישראל לתעמולת השקורונה וחזרה בתשובה וגאולה שלמה במהרה בימינו לכולם אמן.
v אורי הנרי חנניה בן מרים רפואה שלמה ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, שהמחלה תסור מגופו לבילי הדבילי יימח שמו.
v רפאל בן לודמילה יזכה לתשובה שלמה ויראת שמים וזיווג הגון כשר מקפ"ז, אישה כשרה וצנועה, יזכה להתעלות בתורה, יתקן מידותיו וימליך את חבריו ויהיה לו הצלחה גדולה בישיבה, ישמח בעבודת ה' ויהיה בעל חסד ומזכה הרבים וכל המפריעים והמקטרגים יסתלקו. חזרה בתשובה לכל משפחתו מהרה אמן ואמן
v אביגיל בת שרה בריאות לה ולמשפחתה הריון ולידה קלה כתרנגולת ופרנסה בשפע בעזרת ה' מהרה אמן
משנה ט"ו פרקי אבות שמאי אומר עשה תורתך קבע אמור מעט ועשה הרבה והווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות.
שמאי אומר עשה תורתך קבע כלומר שעיקר עסקך ביום ובלילה יהיה בתורה, וכשתהיה יגע מן הלימוד תעשה מלאכה, ולא שיהיה עיקר עסקך ביום ובלילה במלאכה, וכשתיפנה מן המלאכה תעסוק בתורה. הרמב"ם אומר 9 שעות ללמוד 3 שעות לעבוד מי שלא יכול ללמוד כל היום.
אמור מעט ועשה הרבה כמו שראינו אצל אברהם אבינו שאמר לאורחים בתחילה "וְאֶקְחָה פַת לֶחֶם" (בראשית י"ח ה'), כולה לאפה אחת, ואחר כך "וַיִּקַּח חֶמְאָה וְחָלָב וּבֶן הַבָּקָר אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּתֵּן לִפְנֵיהֶם" (בראשית י"ח ח'), אמר מעט ועשה הרבה. מכאן שהצדיקים אומרים מעט ועושים הרבה, ואילו הרשעים אומרים הרבה ואפילו מעט אינם עושים. מנין? מעפרון. תחילה אמר לאברהם "אֶרֶץ אַרְבַּע מֵאֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף בֵּינִי וּבֵינְךָ מַה הִוא" (בראשית כ"ג ט"ו) בסוף כתוב "וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן" כמה? "אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף עֹבֵר לַסֹּחֵר" (בראשית כ"ג ט"ז), לא שקלים רגילים. בבא מציעא פ"ז.
והווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות כשאתה מכניס אורחים לביתך, אל תתן להם מאכל ומשקה כשפניך זעומות וכבושות בקרקע. שגם אם נתן אדם לחברו כל המתנות שבעולם ופניו זעומות, מעלה עליו הכתוב כאילו לא נתן לו כלום. אבל המקבל את חברו בסבר פנים יפות, אפילו לא נתן לו כלום, מעלה עליו הכתוב כאילו נתן לו כל מתנות טובות שבעולם. אבות דרבי נתן י"ג.
כתוב שבן שמאכיל את אביו פטומות אבל נותן לו את זה בביזיון, אז הוא עובר על כיבוד אב ואם ויורש גיהנום. לא נתן לו אוכל סתם, נתן לו דברים מפוטמים, משובח, אוכל משובח. אבל נתן לו את זה בביזיון ככה, שם לו את זה על השולחן ככה בתנועה לא יפה. יורש גיהנום. ואם מטעינו בריחיים, הבן מטעין את אביו בריחיים, אומר לו בוא, תעבוד בריחיים, זה עבודה קשה מאוד לטחון, יורש גן עדן. איזה ציור, שאם באו מן המלכות לקחת את האבא לצבא אז הבן אומר לו לאבא 'במקום שאני אמשיך בריחיים, אתה תמשיך ואני אלך לצבא'. יורש גן עדן.
אז בקיצור, ולבן שיניים מחלב, תכף נבין. שמאי היה מגדולי חכמי ישראל בתקופת בית המקדש השני, הוא והלל הזקן חברו היו בני הזוג האחרון מן הזוגות שעמדו בראש העם אחרי אנשי כנסת הגדולה. הלל שימש נשיא הסנהדרין, שמאי היה אב בית דין לידו, על ידו.
מתלמידיו של שמאי רבי יוחנן בן החורנית, בבא בן בוטא ורבן יוחנן בן זכאי. תלמידיהם של הלל ושמאי מכונים בית הלל ובית שמאי. כשאומרים בית הלל ובית שמאי זה התלמידים, הלל ושמאי זה הם עצמם. אמרו עליו על שמאי הזקן שכל ימיו היה אוכל לכבוד שבת. מצא בהמה נאה אומר זו לשבת, מצא אחרת נאה הימנה מניח את השנייה ואוכל את הראשונה. אז כיוון שהראשונה הייתה לכבוד שבת, אחר כך מצא טובה ממנה, ואכל מה? את הראשונה, נמצא שהוא אוכל לכבוד שבת. אז ככה כל ימיו היה אוכל לכבוד שבת.
שמאי הזקן היה מחנך את בניו למצוות מיום היוולדם, כפי שמובא במשנה במסכת סוכה, מעשה וילדה כלתו של שמאי הזקן ופיחת את המעזיבה וסיכך על גבי המיטה בשביל קטן. יש מחלוקת במשנה מאיזה גיל חייב הקטן, משעה שהוא נצרך לאמו או לא נצרך לאמו, והוא החמיר שמאי שאפילו מיום שנולד אין הלכה כמותו, אבל ככה היה מחמיר. ומעשה וילדה כלתו של שמאי הזקן ופיחת את המעזיבה. מה זה מעזיבה? זה נסרים ששמים לתקרה ושמים עליהם טיט וכולי. פעם ככה היו הבתים. אז הוא פיחת את המעזיבה, הוריד נסרים, וסיכך, שם שמה סכך. ואז התינוק היה מתחת לסוכה. וזה כבר חינוך מיום היוולדו כמו שאומרים. אפילו שאין לו הכרה ואין לו דעת ואין לו כלום לילד, התינוק נולד, אז הוא הסיר את כיסוי הגג ושם במקומו סכך כדי שיישן התינוק בסוכה למרות שפטור היה ממצווה זו.
עוד מעשה מובא בשמאי הזקן שהיה רוצה להחמיר, פה כתוב טעות 'ולהאכיל ביום הכיפורים את בנו הקטן בידו האחת', בגמרא כתוב שהיה מחמיר לא להאכיל ביום הכיפורים את בנו אפילו בידו האחת. למה? צריך ליטול ידיים לפני שאתה מאכיל את הילד, יש רוח רעה על הידיים, כמו שכתוב שמה כשהאמא באה ממקום כזה או אחר, שצריך ליטול ידיים, מבית הכסא או מהנהר. בקיצור, אז צריך ליטול ידיים משום סכנה, וגם יש איזה רוח רעה שנקראת שיבתה שהיא הורגת ילדים, אם נותנים לידים לאכול בלי נטילת ידיים של מי שמגיש לו את האוכל, יש רוח רעה שנקראת שיבתה, שאמנם למסקנה כתוב שהיא לא קיימת בזמננו, אבל היא הורגת מגיל שני חודשים והלאה, עד גיל שבע. אפשר שזה גם מה שקוראים לזה מיתת נשיקה, חוץ מהחיסולים, אפשר שזה גם כן בנוגע לזה.
אבל מכל מקום הוא היה מחמיר, למה? ביום הכיפורים אסור לרחוץ ידיים. אמנם להאכיל את הילד מותר משום סכנה, אז הוא היה מחמיר לא, אפילו לא ליטול ידו. יש לזה כמה הסברים למה לא ידו וכולי. מי שירצה יעיין. וגזרו עליו חכמים שיאכילהו בשתי ידיו, אפילו שהוא יכול ביד אחת, גזרו עליו בשתי ידיים להראות שהוראתם היא הוראת אמת, וגזרו עליו שהוא יאכיל בשתי ידיים. אז זה מובא ביומא בע"ז עמוד ב'.
אז רואים שהוא היה מחמיר בכל דבר, לעשות את זה בזהירות, במצוות כמה שיותר, ובאיסורים כמה שלהימנע.
ציונו של שמאי הזקן נמצא ליד קברו של רבי שמעון בר יוחאי. הלל נמצא 150 מטר במורד הציון של רבי שמעון מצד שמאל, והוא נמצא כשני קילומטר לפני הכניסה למירון מהחניון בשביל העולה להר. לידו קבורים גם כלתו ותלמידיו.
הלל ושמאי היו בני זוג אחרון, ולאחריהם התחילה תקופת התנאים. התנאים הם חכמי המשנה שחיו בתקופה שאחרי כנסת הגדולה והזוגות. תקופת התנאים ארכה כמאה ושישים שנה, משנת 3768 ועד שנת 3948 לבריאת העולם. פירוש המילה תנאים זה 'שונים'. תנא=שנה. תנאים, תנא זה שונה. כלומר לומדים או מלמדים. והכוונה היא ללימוד התורה שבעל פה, כי בזמנם עדיין למדו את המשנה בעל פה, היה אסור לכתוב אותה, עד שבא רבי ואמר "עֵת לַעֲשׂוֹת לַה' הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ" (תהלים קי"ט קכ"ו) ואז הוא קיבץ את כל התורה שהייתה בעל פה ביד כל החכמים והעלה אותה על הכתב וזוהי המשנה. אבל עד אז אסור, דברים שבעל פה אי אתה רשאי לכתבם. דברים שבכתב אי אתה רשאי לאמרם בעל פה.
אז לפי שבזמנם המשנה עדיין הייתה בעל פה ולא הייתה כתובה, לכן היו שונים כל הזמן, ושננתם, היו שונים, אז נקראו תנאים, תנאים שונים. התואר שנקראו בו התנאים היה רִבִּי. למעט הנשיאים שהם נקראו רבן, כמו רבן שמעון, רבן יוחנן בן זכאי, והיו תנאים שנקראו בשמם הפרטי ללא תואר, כמו שמעון בן עזאי.
תקופת התנאים מתחלקת לחמש דורות, ודור נוסף הוא דור המעבר מהתנאים לאמוראים. תקופת האמוראים החלה כמאה ועשרים שנה לאחר חורבן בית המקדש השני, ונמשכה כשלוש מאות ושתים עשרה שנה. האמוראים היו מתרגמי ומפרשי המשנה, והם חיו בשני מקומות, בישראל ובבבל. חכמי ארץ ישראל כונו בתואר רבי, ואילו חכמי בבל כונו בתואר רב. זה מובא בסדר הדורות.
אז למדנו במשנתנו מדברי שמאי שיש לקבל כל אדם בסבר פנים יפות, וכן רבי ישמעאל אומר "והווי מקבל כל אדם בשמחה". ונאמר במסכת אבות דרבי נתן המקבל את חברו בסבר פנים יפות, אפילו לא נתן לו כלום, מעלה עליו הכתוב כאילו נתן לו כל מתנות טובות שבעולם. ואילו הנותן מתנה לחברו ופניו זעופות, אפילו נתן לו כל מחמדי עולם ופניו זעופות, כאילו לא נתן לו כלום. וכן דרשו חכמים על הפסוק בבראשית מ"ט י"ב "חַכְלִילִי עֵינַיִם מִיָּיִן וּלְבֶן שִׁנַּיִם מֵחָלָב" טוב המלבין שיניים לחברו, דהיינו שמחייך אליו, יותר ממי שמשקהו חלב, דהיינו יותר טוב מהנאות גשמיות שמהנה אותו. כתובות קי"א. הפסוק "חַכְלִילִי עֵינַיִם מִיָּיִן", פירושו חכלילי זה אדמימות, שכששותים הרבה יין העיניים נהיים אדומות, רואים שאדם שתה, העיניים מאדימות. ולבן שיניים מחלב, מי ששותה חלב הרבה, השיניים שלו מלבינות. סידן מלבין. היה שפע כל כך בישראל מהיין, שנראו אנשים עם עיניים אדומות מרוב היין, השיניים היו לבנות מרוב שפע החלב. אבל חכמים דרשו את מה שאמרנו.
וכן אמר רבי מתיא בן חרש והווי מקדים בשלום כל אדם. ומסופר על רבן יוחנן בן זכאי שלא הקדימו אדם שלום מעולם ואפילו נכרי בשוק. אז כל זה עוד ראיות לשיטתו של שמאי הווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות.
פה יש טעות, אז כתוב שמעון בן אלעזר, מעשה שבא רבי אלעזר ברבי שמעון, הבן של רבי שמעון בר יוחאי קראו לו אלעזר. מעשה שבא רבי אלעזר ברבי שמעון ממגדל גדור, מבית רבו, והיה רוכב על החמור ומטייל על שפת הנהר, ושמח שמחה גדולה כי למד הרבה תורה, ודעתו הייתה גסה עליו מפני שלמד הרבה תורה. היה לו קצת גאות, מרגיש ככה "וַיִּגְבַּהּ לִבּוֹ בְּדַרְכֵי ה'" (דברי הימים ב' י"ז ו'), נזדמן לו אדם אחד שהיה מכוער ביותר. רש"י אומר שזה היה אליהו הנביא שבא לנסותו. אמר לו המכוער 'שלום עליך רבי!' ולא החזיר לו, לא ענה לו. ואמר לו רבי אלעזר 'ריקה', יש מפרשים שריקה זה ברנש, 'כמה מכוער אתה, האם כל בני עירך מכוערים כמוך?' וואי וואי וואי, מה זה? אמר לו 'איני יודע, אלא לך ואמור לאומן שעשני כמה מכוער כלי זה שעשית'. תלך, תלך בטענות לקב"ה, תגיד לו, תגיד לאומן, תגיד לו 'כמה מכוער הכלי הזה שעשית'.
כיוון שידע בעצמו שחטא, תפס את עצמו הבין שהגזים מה שהוא אמר, מיד ירד מן החמור ונשתטח לפניו, נשתטח ואמר לו 'מחול לי'. אמר לו 'איני מוחל לך עד שתלך לאומן שעשני ותאמר לו כמה מכוער כלי זה שעשית'. והיה הולך אחריו, מפציר בו שיקבל את התשובה שלו, את המחילה. עד שהגיע לעירו.
יצאו כל בני עירו לקראתו, של רבי אלעזר, והיו אומרים לו שלום עליך רבי רבי ומורי מורי. אמר להם המכוער 'למי אתם קוראים רבי רבי?' אמרו לו 'לזה שהולך אחריך'. אמר להם 'אם זה רבי הוא, אל ירבו כמותו בישראל!' אמרו לו 'מפני מה?' אמר להם 'כך וכך עשה לי'. אמרו לו 'אף על פי כן מחל לו שאדם גדול הוא בתורה'. אמר להם 'בשבילכם אני מוחל לו, ובלבד שלא יהיה רגיל לעשות כן'. מיד נכנס רבי אלעזר ברבי שמעון ודרש לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהא קשה כארז. הקנה הוא מתכופף, הארז אי אפשר לכופף אותו. לעולם יהא אדם רך כקנה ואל יהיה קשה כארז. זה גמרא בתענית כ'. ההמשך הוא - לכן זכה קנה שיעשו ממנו קולמוס לכתוב תפילין מזוזות וספרי תורה, כי הקנה הוא רך.
אז זאת אומרת, לומדים פה דרך ארץ ומוסר איך צריך להתייחס. והווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות. אז שמאי אומר עשה תורתך קבע, קודם כל תלמד תורה, כשתתעייף כבר מהתורה ולא תוכל, עשה לך מלאכה, קצת. ותמיד אמור מעט ועשה הרבה, דרכם של הצדיקים לומר מעט ולעשות הרבה כאברהם, ולא כמו עפרון. והווי מקבל את כל האדם בסבר פנים יפות, ולבן שיניים מחלב, עדיף שאתה תחייך אפילו לא נתת כלום, יותר ממתנות גשמיות וכולי וכולי. ומתנות גשמיות בפנים זעופות וזעומות, כאילו לא נתת שום דבר.
"רבי חנניא בן עקשיא אומר: רצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות, שנאמר "ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר (ישעיה מ"ב, כ"א)
לשמיעת שיעור זה ושיעורים נוספים:
02-3724787
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
כבוד הרב היקר מכל שמחים מכל ה- ❤️ לאחל לך את כל הטוב שיש לקב"ה באוצרו הטוב. יה"ר שתזכה בעזרת השי"ת לבנות במהרה ובקלות את הבניין (שופר גדול) בירושלים, שמשם יכריז אליהו הנביא על המשיח עם שופר. ומאחלת לי ולמשפחתי להיות בני בית בבנין זה אמן ואמן. אין דרך שאנו יכולים להביע את גודל ההצלה והזכות שיש לנו. הרבה ממה שאני וממה שיש לי באמונה, בטחון, עבודת המידות, ההתבוננות, לקיחת אחריות - זה בזכות השיעורים, ההדרכה, והדברים שיוצאים מלב טהור ונקי. תודה כבוד הרב מאחלים: שנמשיך להידבק בקב"ה שהוא האמת ובצדיק האמת, בדרך האמת. מאחלים לך שתצליח במשימה המקודשת שנתנה לך ובגדול, שתהיה לך סיעתא דשמיא גדולה לאורך כל הדרך. אוהבים אותך כבוד הרב. אתה כמו אבא שלנו, אכפת לך כמו אבא לילדים שלו, שום דבר לא עוצר אותו. מתרגשים להיות חלק ממפעל התשובה הגדול הזה, ב"ה זכינו... כל הברכות ליום הולדת מבורך, שיתקבלו התפילות שלך על כל עם ישראל, על הקהילה, על משפחתך ועל עצמך שנזכה לעשות נחת לך ולקב"ה (אמן). מכל ה- ❤️ 🌹משפחת א.🌹.
בס"ד. כבוד הרב שליט"א, גדול מזכה הרבים בארץ ובעולם! ברכות לבביות ליום הולדתך 🎁 היום שבו הקב"ה החליט: שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך! ואכן כך - לא היינו יכולים להסתדר בתוך כל השקר והטומאה אילולא נשלח כבודו לעולם לרומם את האמת ולהשפיל את השקר! ולעזור לנו גם כן לגלות את האמת ולהתרחק מהשקר על כל צורותיו וגווניו. כ"כ הרבה נשמות כבודו מציל מבור תחתיות, ומי שמקשיב לדבריך זוכה בעולם הזה ולעולם הבא! תודה!!! ויהי רצון שתזכה לעוד שנים רבות וטובות בבריאות איתנה ועשירות לעבודתו יתברך, תזכה להמשיך במסירות נפש להגדיל תורה ולהאדירה! ולהחזיר עוד רבים מעוונם אל אבינו שבשמים. וה' יתברך ברוב טובו וחסדו ימשיך להשפיע עליך הצלחה בכל מעשי ידיך, ותזכה לנחת ושלווה מכל יוצאי חלציך שילכו תמיד בדרך ה' יתברך, ושכל ברכותיך ימשיכו להתקבל בשמים לרצון ולברכה (אמן), כי עליך נאמר: "וְאִם תּוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל כְּפִי תִהְיֶה" (ירמיה טו, יט) אנחנו רואים בחוש אצל הרב שליט"א כבר שנים רבות. מזל טוב כבוד הרב שליט"א 🥳 אוהבים אותך ומעריכים את כל פועלך למען בניו ובנותיו של מי שאמר והיה העולם.
כבוד הרב, המון מזל טוב! שיהיה לך עד בלי סוף חיים נצחיים מאושרים בקרבת ודבקות בהשם יתברך, שתצליח תמיד בכל פעולותיך למען ולטובת ישראל, שיהיה לך ולמשפחתך בריאות איתנה, שפע רב רוחני וגשמי, צאצאים לרוב והצלחה בכל הענינים. יה"ר שבעזרת השי"ת תקים קהילה לתפארת בירושלים בשפע רב (אמן). ותודה... (26 תודות) תודה שהשם יתברך אוהב אותך. תודה על מסירות הנפש הרבה שלך. תודה שהחזרת בתשובה מליונים מישראל. תודה שאתה מביא אותנו לעולם נצחי. תודה שאתה מקדיש מזמנך הרב לכל אחד שצריך עם מיעוט שינה וזמן אישי. תודה על הסבלנות הרבה. תודה על שיעורי התורה הרבים. תודה שאתה מצחיק אותנו כשצריך. תודה שאתה נותן לנו מוטיבציה ורצון לעבוד את השי"ת בשמחה. תודה על הקהילה הנפלאה שהקמת. תודה שאתה מלמד אותנו עבודת מידות. תודה שאתה סולח לנו כשצריך. תודה על חידושי התורה הנפלאים. תודה שאתה מדקדק איתנו. תודה על שירך הנעימים (shofar.tv/videos?cat=467). תודה שנתת בי ניצוץ עוד בתקופה של "האנציקלופדיה הרוחנית" (shofar.tv/threads/3). תודה שהתחזקתי בתשובה בזכותך. תודה שמשפחתי מכירה את פעולותיך הרבים. תודה שהחלמתי ממחלה כרונית בזכותך. תודה שנולד לי ילד בזכותך בזכות עצתך על שעתיים לימוד תורה בתענית דיבור (shofar.tv/articles/14723). תודה על אלפי שעות שאני רואה אותך כל יום. תודה שאני עד עכשיו למשל שנים משתדל ללמוד כל יום שעתיים בתענית דיבור ללא הגבלת זמן. תודה שאני תורם ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות ולקהילה (קהילות פז) בזכותך. תודה שאתה מחזק אותי. תודה שאני אוכל בשר, עופות, תבלינים, טחינה וכו' של הקהילה. תודה כבוד הרב על כל מי שאתה.
טוב אז ככה: אני לא יודע מה מאחלים לאבא הרוחני שלנו... אז כבוד הרב שליט"א עמוד התשובה והשמחה והחסד של עם ישראל, שיהיה לכבוד הרב המון במזל טוב! (אמן) ותודה רבה לכבודו שהציל, מציל, ויציל את עם ישראל מאיסורים. אז מקצת מהדברים שזכינו בזכות הרב שליט"א: 1) זמרים פסולים. 2) מועדונים וכל הפסולת שהיינו בהם בעוונותינו. 3) נבילות וטריפות, וגם תבלינים, ומאכלות לא בריאים. 4) זריקות השקרונה. 5) לתקן את כל המידות שצריכות תיקון. 6) להתרחק מן השקר ולדעת אמת מהי. 7) שותפות במטר בקמפוס שופר גדול שיבנה בעזרת השם בעיר הבירה (charidy.com/shofar.tv). ויש עוד המון דברים שלא עולים לי כרגע מחילה. ואני באופן אישי זכיתי לשתי נסים מכבוד הרב; הראשון זה ניצלתי בנס בזכות הרב מירייה בראש! ודבר שני זה שאני הולך על הרגליים. והכל אודות לכבוד הרב שליט"א 🙏 אז שיהיה מזל טוב לכבודו🎉 ושכבודו ימשיך לתקן את הנשמות בעם ישראל, ואני גאה להיות חלק מקהילת קפ"ז 🙏 אני מאחל לכבודו שיזכה להמשיך בעשייה של מעל לארבעים שנה להוציא את הבנים הטועים מלועו של הס"מ, ממש בחינת יציאת מצרים כמו משה רבנו ע"ה שהוציא את בני ישראל ממצרים, הרב מוציא את האנשים מהשקר לאמת! אסיים בברכת חיים ארוכים לכבודו שיאריך ימים. ושנזכה לקבל את מלך המשיח במהרה בימינו אמן ✨ וכשהמשיח יתגלה כולם ידעו מי זה הרב ומה כוחו... מזל טוב לרגל יום ההולדת כבוד הרב שליט"א
עוד מעשה נורא עם הנובהרדוקר גלגול!!! בהמשך למה שכת"ר שליט"א לימד בהרצאה יבנה 25.01.2023 (shofar.tv/lectures/1502) שהנ"ל היה גלגול של הזורק הראשון על הנביא זכריה ע"ה והנה בספר ארחות דיליה (מלייקווד) במאמר: נסיונות (shofar.tv/articles/15272) מביא עוד סיפור מדהים על מלמד שיכל להביא את המשיח אם היה מבזה עצמו בשביל מצוות הכנסת כלה.
© 2024 כל הזכויות שמורות