מלכות פרס
תאריך פרסום: 22.03.2024, שעה: 07:26
התייחסות הרב שליט"א לאסון ביזוי הדת ב-7.10.23 (לתפ"ץ) בנקודת זמן 33:18
ע"פ הספר 'תורת חסד' מאת הרב אליהו אילן חנן שליט"א
לכתבה: 'המלך אחשוורוש' - לחץ כאן
התייחסות הרב שליט"א לאסון ביזוי הדת ב-7.10.23 (לתפ"ץ) בנקודת זמן 33:18
ע"פ הספר 'תורת חסד' מאת הרב אליהו אילן חנן שליט"א
לכתבה: 'המלך אחשוורוש' - לחץ כאן
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום כל משפחת כהן ומשפחת מאירוב יזכו ליראת שמיים חוכמה בינה ודעת בריאות נה כל הרווקים והרווקות מהמשפחה יזכו להתחתן מהרה אמן אמן ובלחש אמן אמן
מלכות פרס
מה היה רקע בשמיים לעלייתה של מלכות פרס בעולם מדוע גבריאל המלאך נדחה מפ מליה של מעלה מתי נולד דרי יבש כיצד נתחברו מלכי מודי ופרס בת כמה היייתה ושתי כשדר יבש וכורש הרגו את אביה אובת כמה היייתה בשעה שנישאה לאחשוורוש מה עלה בגורלם של שבעת הסריסים של אחשוורוש מה הם ארבעת העונשים החמור שבאו על נבוכדנצר וזרעו על שחטאו ארבע פעמים וזלזול השם
חכמים זכרונם לברכה במסכת יומא עו מגלים מה היה רקע בשמיים לזמן עליית מלכות פרס בעולם כל דבר שקורה בעולם שלנו השורשים נטועים במ שם מחליטים מי ישפל ומי ירום ו ביום מן הימים אמר גבריאל המלאך לדניאל דע לך שבזכותך חזרתי לפמליה של מעלה בזה שנאמר בדניאל י יב ואני באתי בדברך קלולי דניאל לא היו מחזירים את גבריאל לפמליה של מעלה מדוע נדחה גבריאל במחיצתו של השם יתברך בתקופת יחזקאל הנביא בזמן חורבן בית ראשון בשעה שבבל מלכה בעולם הנביא יחזקאל בפרק ח מספר שראה בנבואה יד מושטת מן השמיים וכביכול מושכת אותו בשער ראשו אל תוך בית המקדש הראשון וכביכול הוא נכנס למנהרה של זמן עד שהגיע לפתחו של בית המקדש הראשון שש שנים תרם שנחרב ו בנבואה הוא רואה 70 איש מזקני ישראל סנהדרין כמו שמסביר ארדק ועמהם נמצא יאזו בן שפן משרי ישראל החשובים בכולם יחדיו מקטירים קטורת לעבודה זרה נורא נוראות בעזרה בבית המקדש מקטירים קטורת לעבודה זרה בשעה שיחזקאל נכנס לאולם בית המקדש הוא רואה דבר מזעזע הרבה יותר כאשר 25 אנשים משתחוים מזרח על השמש מאחוריהם אליך לשם שזה קודש הקודשים הנמצא במערב ואז הם עשו דבר נורא שלא ניתן לעלותו על הכתב פנה השם למיכאל ואמר לו הסריחה אמתך מבאר המרשה מדוע פנה דווקא למיכאל משום שהוא אסר של ישראל אבל יש לתמו מדברי הזוהר הקדוש ויקרא זן שכתב שרק 70 אומות עולם נתונים לממשלת שר ומלאך בשמי מרום ואילו עם ישראל נמצאים תחת ממשלת השם בלבד אם כך למה אמרו חכמים שישראל שרועים תחת ממשלת מיכאל על זה מתרץ הרמבן שני תירוצים אחד מיכאל איננו שר שממונה על עם ישראל אלא מליץ זכות על ישראל הנמצאים תחת שלטון השם תירוץ שני רק בארץ ישראל עם ישראל נמצאים תחת ממשלת השם ואילו בגלות עם ישראל עומדים תחת השר מיכאל אז בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה וכתוב כתוב שכל השוהה בחוץ לארץ דומה כמי שאיין לו אלוהה אז מה יש לו את הסר מיכאל אמר מיכאל הקדוש ברוך הוא תציל את הרעים בזכות הטובים שבהם אמר לו השם יתברך הריני שורף ה טובים עם הרשעים ובאר רבנו חננאל למה ייענשו כולם כאחד ש לא מחו ברשעים על חילול השם הנורא בפרט שנעשה באכל השם ולכן באותה שעה בסוף בית ראשון ביקש השם להשחית את עמו ופנה לגבריאל המלאך וצווה עליו לשרוף את ירושלים באש א ארו חכמים זכרונם ברכה במסכת פסחים כיח ובמדרש רבה במדבר יבח שגבריאל לבוש הבדים הוא שר האש מידת הדין ומיכאל הוא שר המים מידת הרחמים אמר השם לגבריאל לך אל הגלגל שתחת הקירוב דהיינו זה עניינים רוחניים נעלמים ממעשה מרכבה וקח לך גחלי אש מלוח אופניים וזרוק על ירושלים גבריאל לא עשה בדיוק מה שנצטווה אלא אמר גבריאל לכרוב למלאך שיקח גחלים וייתן אותם לתוך ידיו ואמר רבי חנא בר בזנה שבגלל השינוי הקטן הזה נצנ הגחלים מעט כשעברו מהכרוב לגבריאל כאילו זה כלי שני וכך נשאר מעם ישראל שארית ופלטה ומבאר המרשה שכך דרכו של גבריאל בהרבה מקומות להפך בזכותם של ישראל כ מבואר בפסחים קיח וכך הוא הקל במקצת את הגזירה הנוראה מוסיף רשי בשם חכמים זכרונם ברכה במדרש רבה ויקרא כוח שעוד הועיל גבריאל ושהה את הדבר ומכיוון שעקב את הגחלים בידו ולא זרק מיד על ירושלים לכן התעכבה גזירה של שנים עד שנשרפה ירושלים בפועל באש של מעלה חזר גבריאל הקדוש ברוך הוא ואמר עשיתי כאשר צויתני ועל זה הוציאו את גבריאל מחוץ לפרגוד ועוד הלכו אותו 60 מלכות של אש שיטין פולס דנורא מני נלקחו אותם 60 מלכות ומדוע לקה דווקא כמניין הזה מבאר המרשה ש כל הטעם שבבית דין של מטא מענישים לט מלכות הו בגלל שכבר מגיל 13 מחוייב בעונשים וממילא לט זה כמניין שלוש פעמים 13 ואילו בבית דין של מעלה מענישים רק מגיל 20 וממילא שלוש פעמים 20 זה 60 מלכות של אש אבל למה צריך פי שלוש לא כתוב פה בשעה שסילקו את גבריאל מפ מליה של מעלה הכניסו את דוביאל מבאר המרשה שדובי אל הוא השר של פרס שהם נמשלו לדוב ולכן נמצא בו את אותן התכונות של האומה שלו מסור בל כדוב כעוס כדוב ושעיר כמו דוב וכך עלתה מלכות פרס בעולם בגזירת עליון וניתן בידם שלטון על רוב מלכי העולם ועוד ביקש דוביאל שינתן היתר למלכות פרס לקחת מס מעם ישראל והשם יתברך הסכים לכך לכן אחשוורוש נטל מיסים כל הזמן ובשעה שביקש לקחת ממון גם מחכמי ישראל צבח גבריאל מחוץ לפרגוד ולא השגיחו בו ובאותה שעה שעה גבריאל ריבונו של עולם אם היו כל הגויים בצד אחד של אוזניים ודניאל איש חמודות בכף שנייה הרי בדאי הוא מכריע את כולם אמר השם יתברך מיהוא זה שמלמד זכות על בני יבוא לכאן בחזרה וזהו שאמר גבריאל לדניאל ואני באתי בדברך כי בזכותך חזרתי לפמליה של מעלה כשדיברתי והזכרתי את שמך זה היה רקע בשמיים לעלייתם של פרס דרשו חכמים זכרונם ברכה במדרש רבה בראשית מד טו בברית בן הפטרים נגלו לאברהם אבינו ארבע גלויות קח לי עגלה משולשת זו מלכות בבל שנחלק לשלושה מלכים נבוכדנצר בנו אביל מרודך ונכדו בלשצר ועז משולשת זה מלכות פרס ומדי שהם התפצלו לשלושה מלכים קורש דריוש ואחשוורוש עכשיו נלמד פרק נכבד איך הקדוש ברוך הוא מגלגל את העולם ומעניש את אומות העולם מידה כנגד מידה ויאיר האור שמלכות בבל בראשות נבוכדנצר שמלך על כל העולם הפסידה את השלטון לפרס רק בגלל דבר אחד שביזה את בית המקדש החידה בפתח עיניים תענית כט מגלה לנו מה מקורו של נבוכדנצר מלך בבל שהחריב את בית המקדש ומחדש דבר פלא בשעה ששלמה המלך נשע לאישה את מלכת שבה נולדה בת ו מהבת הזו נולד לבסוף נבוכדנצר הרשע והבן איש חי בבן יידע שבת כמת מגלה רמז מופלא נוסף נבוכדנצר וגלגול נמרוד הרשע נמרוד מרד בבורא עולם ובנה מגדל בדור הפלגה ללחום בשם יתברך נבוכדנצר הרשע החריב את בית השם בשנת ש ש ש שמ לבריאת העולם ובסדר עולם פרק כט הוסיף חידוש גדול ונורא נבוכדנצר ובנו ונכדו מלכו בכיפה כיפת העולם במשך 70 שנה מלכות זו החלה 20 שנה קודם שהחריב את בית השם בשנת 3318 ובתחילת מלכותו הוא נלחם וכבש את יהויקים מלך יהודה ולאחר תשע שנים בשנת 3327 העז נבוכדנצר להיכנס להיכל השם ולקחת את כלי הזהב בבית המקדש בשעה שנלחם עם יהויכין המלך בשבט יהודה ובנימין החרש והמסגר באותו יום שהוא נכנס להיכל נולד האויב שלו דר יבש מלך מדאי ברו 62 שנה קמ דר יבש נלחם בנכד בל שצר והכרית את מלכות בבל מן העולם ובאותה שעה התחילה מלכות פרס לשלוט בעולם בשנת 3389 והכל בגלל בזיון בחילול בית המקדש על ידי נבוכדנצר בסדר הדורות גם בלשצר הוציא את הכלים באותו יום והוא מת בספר הדורות מגלה לנו את המשך המעשה איך התחברו מלכי פרס ומדי אסטרגל פרס היייתה לו בת יחידה אחד משרי המלך השתוקק לישה אותה לאישה וידע שסטר יסרב לכן פיטה אותה ונתעב ממנו אסטרגום הוציא את השר הזה להורג ואת הבן שנולד שהוא הנכד שלו בעצם הבן של הבת שלו ציווה שיזרקו הו א אל הר אחד בכדי ש מות ברעב יש אומרים ששלח אותו ליער שיאכלו אותו החיות הוא שלח בייד שר והשר הזה שם אותו הוא אמר אני לא אשלח את ידי בו אהרוג אותו אני בעצמי אני אשאיר אותו בין החיות ודאי שהם שמה יאכלו אותו בדרך נס סיבב השם לילד הזה אמא מיוחדת כלבה והיא סיפקה לילד מזון וגדלה אותו עד שנעשה גיבור גדול ונתמנה למצביא במי הוא מה שמו קורש שמו כי בלשון פרסי כלב זה קורש כש אסטרגל שמע מעלה בגורלו של נכדו יצא למלחמה מולו קורש ניצח יש סיפור בהתחלה הפסיד אחר כך הוא חזר עוד פעם ובסוף הוא ניצח מאותו היום כורש הנכד החל למלוך בפרס תחת סבו ובאותה שעה שמע דריוש מלך מדאי על הניצחון הגדול והציע את בתו לכורש וממילא ערכו שמחת נישואין לכורש ובתו של דריוש וככה נתאחד מלכי פרס ומדי דריה ו שהיה מבוגר והוא נתן את המלכות לזה אבל היה פה סיפור עכשיו מה קרה וכך נולד מי אחשוורוש אחשוורוש הוא הבן של קורש והנכד של דריוש מהחתונה הזאת של קורש עם הבת של דריוש נולד אחשוורוש בילקו שמעוני טרנו מבואר שלאחר הברית שקרו קורש ודרוש מלכי פרס ומדי החליטו שהגיע העת והשעה למוטט את המעצמה הגדולה בעולם לכן נועדו יחדיו להילחם כנגד בלשצר שזה הנכד של נבוכדנצר ולעשות מהפכה בעולם אולם כמו שאמרתי קודם המלחמה הראשונה בלשצר ניצח במלכות בבל המשיכה לשלוט בעולם בסעודת הניצחון בל שצר ערך משתה גדול וברשותו הגדולה עז להוציא את כלי קדש חילל אותם כבל עם בעולם ולמה הוא עשה זאת הגמרא בסנהדרין כא' מגלה לנו שבל שצר חישב וסבר בטעות שחלפו 70 שנות החורבן ונבואת ירמיה לא התקיימה ולכן שמח כל כך וסעד בכלי המקדש כי חשב שמלכות תיקון ל ואז הרע דבר פלא יצאה יד מן השמיים וכתבה על הכותל בכתב מוזר מנ מנ תקל ופרסין כלומר מנה השם את שנות מלכותך וגילה שחלפו 70 שנות מלכות בבל ושקל מעשיך והעביר את מלכותך לפרסים ושוב פעם נענשו על חילול כלי בית המקדש ולכן נענשו באותו יום קמו דר יבש וכורש למלחמה על בל שצר והרגו אותו באותו לילה וכך עברה המלכות בעולם לפרס ומדי מ עתן גלה פלא עצום בחשבונות שמיים מלכי בבל נענשו ארבע פעמים משום שחיללו את כלי המקדש ארבע פעמים פעם ראשונה כשנחת נצר נכנס להיכל בפעם הראשונה ו בזז את כלי המקדש נענש בראשונה מה היה העונש לכן באותו יום נולד דר יבש שעתיד להרוג את נכדו בלשצר בעוד 62 שנים דבר שני בשעה שבל שצר הנכד חילל את כלי המקדש באותו יום דר יבש וכורש הרגו אותו ותם ונשלם 70 שנות מלכות בבל בעולם נכדו של נבוכדנצר מת ביד דר יבש זה בלשצר וגם מלכות בבל פסקה מן עולם הכל התחיל בזלזול בכלי בית המקדש פעם שלישית בילקו שמעוני תט רמת הוסיפו שבאותו הלילה שהרגו את בלשצר ראו את ושתי בתו בת 12 ורחמים עליה ומחמת יופיה יעדו אותה לנשא לאחשוורוש הבן של קורש המלך לאחר שלוש שנים שדר יבש וכורש מלכו בעולם מלכות פורוס ומודי מתו שניהם ואחשוורוש נטל את המלוכה בשנת 3392 ובשנת שלוש למלכו נשה את בשתי לאישה ובערו האי בן עזרא ומנות הלוי שאחשוב המתין עד שבשתי תהיה בת 18 ובמשתה היין לאחר חצי שנה של חגיגות הנישואין הרג אותה את ושתי זה היה העונש השלישי לנבוכדנצר בשעה שנינ אתו ושתי מתה בביזיון בחרפה וכלימה בידי אחשוורוש נכדו של דרבש וגם זה קשור שהוא הוציא את הכלים מכלים שונים וגם לבש בגדי קהונה וזה גרם שהוא ירצח את את אשתו אבל זה עוד עונש לנבוכדנצר שלא נשאר לו כלום ודבר רביעי עוד גלגל השם יתברך עונש רביעי לנבוכדנצר הנה במדרש רבה אסתר ביא שאלו רבותינו מנין העושר של אחשוורוש וגילו לנו פלא ע נבוכדנצר הרשע מלך בכיפת העולם זכה לעושר עצום ואדיר ביותר כשהגיע זמנו למות לאחר 45 שנות מלוכה בעולם הוא לא הסכים שהבן שלו ירש אותו מה כל הכסף והזהב שאני אשאיר יקח את זה מרו דוך בלדן הבן שלי לא יאומן לא הסכים שהוא יענה מה עשה ציווה להכין אוניות מנחושת מילה אותם בכסף ובזהב והטביע אותם בנהר פרט אבל מה הוא עשה הוא הטה גם את הנהר בשביל שיכסה עליהם שלא יוכלו לדעת שיש שמה שום דבר מי מצא אותם קורש וכך גלגל השם יתברך עונש כפול ומכופל לנבוכדנצר וזרעו ביום שהוא בזז את כלי המקדש לראשונה אמרנו נולד דרבש מי שעתיד להרוג את נכדו בלשצר ביום שבל שצר בזז את כלי המקדש קורש ודריוש קמו עליו והרגו אותו ועוד נטלו את המלוכה על כל העולם וגם זכו בעושר של נבוכדנצר ובסוף בא אחשוורוש והרג גם את ושתי שהי הנינה של נבוכדנצר ארבעה עונשים חמורים בגלל חילול בית המקדש והכלים ילקות שמעוני משיכים את המהלך העצום והנפלא ידו ידע דריוש שבל שצר מצא מותו בגלל שעז לחלל כלי המקדש בת בבד מלכות בבל התמוטטה והתרסקה משום שחיללו כבוד השם בעולם ולכן באותה שעה נדר דריוש לבנות את בית מקדש השני ואז המליך דריוש את קורש חתנו על בבל פרס ומדי וציווה עליו להזדרז בבניין בית המקדש קורש מלך במשך שנתיים וחצי והחל בבניין בית המקדש ובשעה שמת פסק הבניין מי יעץ להפסיק את בניין בית המקדש ושתי היא אמרה לאחשוורוש בית ש נבוכדנצר זקני החריב אתה תבנה בגללה פסק מלבנות בית המקדש אחשוורוש והחרים את הכלים לארמונו בשנת שלוש למלכו כשהוא ערך משתי ו ונסה את בשתי לאישה העז לחלל את כלי בית המקדש זה שאומרת הגמרא במגילה על הפסוק וכלים מכלים שונים כי הוא שתה מכלי המקדש ויצאה בת כול ואמרה אתם שונים חוזרים על חטאו של בלשצר אחשוורוש טעה כמו קודמו חשב ש 70 שנות החורבן בדברי ירמיהו לא התקיימו חשב גם הוא שמלכות תיקון לעד הוסיפה הגמרא לבאר ואת עיקר תפארת גדולתו שהעז ללבוש אחשוורוש באותו יום גם בגדי כהן גדול שעליהם נאמר לכבוד ולתפארת בספר מנות הלוי של הרב אל קבץ מבאר מהטעם הזה האות חט במילה חור מופיעה כאות חטא גדולה למה לרמוז שבאותו היום הוא לבש את שמונת בגדי הכהן הגדול בא השטן הור יקד ביניהם והרג את בשתי באותו יום כי היא זו שעצה לו לעצור את בניין בית המקדש וכך נענש גם אחשוורוש כיוון שהוא אהב אותה כגופו במדרש רבה אסתר הב מבואר מלבד מותה של ושתי היו הרוגים נוספים באותו זמן מתוך שבעת הסריסים שישה מתו מיד למחורת כי אחשוורוש התפקח מינו ושאל בבהלה מה קרה לושתי סיפרו לו אתה הרגת אותה אתמול שהיא לא שמעה בקולך שאל אותה מי יעץ לי להרוג אותה על דבר כזה אמרו לו שבע ריסים כעס והלך והרג מיד את ששת הסריסים הבכירים מדוע נגזר עליהם עונש משמיים כיוון שגם הם יעצו להפסיק את בניין בית המקדש והמן למה הוא לא מת הוא ממוכן למה הוא לא מד אמרו חכמים זכרונם ברכה המן היה שר זוטר וזניח ביותר לכן אמר השם יתברך מי שמע עליו אם ימות מי ידע עליו לכן נרומם אותו ואז נשפי אותו מטה ונטלה אותו על העץ בפרקי דרבי אליעזר נ מבואר שהמן גילה את כל אוצרות מלכי יהודה ובית המקדש ומשם התעשר לכן אחשוורוש רומם אותו מעל כלל השרים בגלל העושר הגדול וכל אלה אוהבים כסף מעריכים רק מי שיש לו כסף ומכיוון שהמן בזבז את אוצרות המקדש נענש לבסוף בעונש כפול ומכופל מתבהר להפליא שבגלל ביזוי בית השם התהפך עולם שלם ה ורבים מצאו את מותם
כמו אסון ביזוי הדת שהיה בראש השנה וביום הכיפורים שאמרתי לכם שעל זה היה כל השביעי באוקטובר כשמו ונכנסים עם בגדי ים לבית הכנסת בראש השנה ובית המשפט פוסק שאפשר לעשות הקפות אבל לא בהפרדה חקים עם הקדוש ברוך הוא מהמה כן מותר מה לא מותר ליהודים בארץ ישראל לעשות הנה אתם רואים על ביזוי בית המקדש ובית כנסת זה בית מקדש מעט
אז עולם שלם התהפך ורבים מצאו את מותם תמה מלכות בבל בעולם פרס ומדע החלו למלוך מתו שצר ושתי 16 איסים ולבסוף גם המן הרשע ולאחר 70 שנה בדיוק אמרו רבותינו במדרש רבם קם דריה ו שאחרון הבן של אחשוורוש ואסתר בשנת 3408 והחל לבנות את בית המקדש השני במשך ארבע שנים ואז הצטרף עזרה סופל לרומם את בית אדוני אלוהינו נחתום בדברי החתם סופר זה על פי סוד אני לא מבין בזה אולי אתם ישנם 1 צרופי הווייה כידוע ליודעי חן ובכל הגלויות עם ישראל היו צריכים לתקן את אותן 12 צירופים של שמו יתברך בגלות מצרים הם תיקנו 10ה צירופים משם השם זהו שנאמר כי שר לראות שר בגימטריה 10 פעמים שם הווייה 260 אלא שיצאו ממצרים קודם הזמן הראוי ולא יכלו להתמהמה לכן נותרו שני צירופים אחרונים לתקן בארבעת הגלויות הבאות בגלות בבל תיקנו שם י וה של הצירוף ה1 בגלות פרס תיקנו תו וה של שם השם ונעשה שם ה11 עשר שלם ולכן נמחה באותה העת המן מזרע עמלק ומכאן נולד שם החג פור בגימטריה זה שם הווייה כפול 11 פעמים בגלות יוון תיקנו שם י וה של הצירוף האחרון בגלות אדום עכשיו בא לתקן שם ו וה ועדיין לא תם התיקון ולא נשלם בגלות הארוכה של ביידן עד שירחם השם על עמו ישראל יחיש את משיח צדקנו במהרה בימינו אמן ואמן אמן הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יומרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יומרו כל יומרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל הכל יאמרו אי קדוש ק ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת וקוראי עונג שבת ישמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קורא עונ שבת מקדשם מקדשם מקדש שביעי שבת עם מקדשם מקדשם מקדש שבי שבת ישמחו במלכותך שומ שומר שו שבת וקורא עולם שבת ישמחו במלכותך שומר שומר שומר שבת מקור עונ שבת עם מקדשה מקדש מקדש שביעי שבת עם מקדשם מקדשם מקדש שבי שבת ישמחו במלכותך שומר שומר שומר שבת בקורו תשמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קורא עונק שבת עם מקדשה מקדש מקדש שביעי שבת ע מקדש מקדש מקדש שביעי שב תודה רבה שבת שלום
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות