טוען...

קניין כ"א - בלב טוב - חלק ג'

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 18.05.2014, שעה: 20:59

הורדת MP4 הורדת MP3


קניין כא'- בלב טוב- חלק ג' - מח' קנייני התורה

 

סיפר רבי זלמן אויירבך: בהיותי ילד הלכתי עם אבי להתפלל בכותל המערבי ביום טוב ראשון של חג הפסח, בדרכינו חזרה פגשנו את רבה של ירושלים רבי יוסף חיים זוננפלד, לאחר חילופי דברים וברכות נפנה אלי רבי יוסף חיים זוננפלד, צבת את לחיי ושאלני אם שאלתי ארבע הכושיות בליל הסדר, משהשבתי בחיוב חזר הוא ושאלני: אם כבר שאלת בשנה שעברה והשיבו לך, מדוע חזרתה ושאלתה שוב השנה? מי שלא ידעתי מה לענות פרצתי בבכי, משראה זאת רבי יוסף חיים זוננפלד, החליק לי על לחיי פייסני קצת בדברים ונפטר מעמנו בברכת יום טוב. זה מספר רבי שלמה זלמן אויירבך זצ"ל.

 

לאחר שנים מספר בהיותו בחור, הוציא אבי לאור את ספרו "חכם לב", ובין היתר נתן הסכמה לספר את רבי יוסף חיים זוננפלד, בהסכמתו לספר כתב רבי יוסף חיים: בין הדברים שהמחבר מזכיר בספרו גם כמה הערות מחכימות מבנו המופלג וכ"ו.

 

דבר זה היה לפלא: מפני מה טרח רבי יוסף חיים זוננפלד להזכיר זאת בתוך ההסכמה? שנים ארוכות לאחר מכן סיים רבי שלמה זלמן את סיפורו, סיפר לי רבי דוד יונגרייז: הראב"ד של העדה החרדית כי הוא היה נוכח משעת מעשה כשכתב רבי יוסף חיים את הסכמתו לספר "חכם לב", ושמע ממנו באותה שעה, כי במילים אלו כוונתו לפייס את בן המחבר על שלפני כמה וכמה שנים בילדותו גרם לו לבכות.

זה הלב טוב של רבי חיים זוננפלד שזוכר: שהוא גרם פגיעה לילד קטן וחיפש באיזה מקום הוא יוכל להחזיר לו פיוס על הדבר הזה למרות שהוא התנצל כבר באותו יום.

וזה אחד מהקניינים מי שרוצה לקנות קניין טוב בתורה צריך שיהיה לו לב טוב.

 

עודנו בטל ילדותו הוא כבר היה לרבי יוסף דובה לוי סולבייצ'יק בעל "בית הלוי" חוש מפותח לעמוד על אמיתתו של דבר, וליבו הרך רגיש ומלא רחמנות על חבריו בני העניים: עד מהרה עמד על מלחמת המעמדות בחיידר, ונוכח לדעת שילדי העשירים מתגאים על חבריהם בני העניים וממאנים להכניסם בסוד משחקיהם, שוב לא השתתף גם הוא במשחקיהם ושיחק רק עם ילדי העניים.

 

גם פרס מלחמו ההם ושיתפם באוכל שאמו הכינה לו לארוחת הצהריים, כדי לא לביישם היה מעמיד פנים כאילו הם עושים אתו חסד גדול באוכלם את האוכל שלו, שכן אמו נותנת לו יותר מידי מכדי אוכלו, כך היה מסביר להם, ואם ישוב הביתה מהחיידר וחלק מארוחתו בידו: אמו תצטער על כך וגם תנזוף בו, {אז תעשו טובה תעזרו לי לגמור את  האוכל, כך היה אומר להם}.

פעם ראתה אותו אמו "בקלקלתו" שנותן לילד עני את החלק הארי של הארוחה, כששאלה אותו לפשר הדבר, הביט בפניה בעיניים מלאות חמלה ותחנונים: אמא בבוקר אכלתי לשובע וגם לעת ערב תתני לי בע"ה ארוחה כדי שביעה, ועוד תגערי בי על שאיני גומר הכול, אבל חברי שנתתי לו חלק מארוחתי לא אכל בבקר לשובע, וגם בערב לא ישבע לחם, ולארוחת צהריים נתנה לו אמו פרוסת לחם קטנה עם חצי מלפפון, אבל אם נתת לו כמעט את כל ארוחתך תרעב אתה עד ארוחת הערב הוסיפה אמו אמריה אליו.

לקח יוסף דוייבה את ציציותיו בידו ואמר בהתרגשות רבה: אני נשבע בציצית שלי שאם אני רואה ילד רעב אוכל את ארוחתי, אני שבע כאילו אכלתי בעצמי.

לב טוב זה אחד מהדברים שבהם נקנית התורה.

 

לפני שנים רבות נהג רבי משה פיינשטיין לאכול סעודה שלישית ולומר פרקי תהילים בשבת אחר הצהריים בישיבה: באחת השבתות והוא באמצע אמירת תהילים התבונן בו ילד עם פיגור קל, הילד ניגש והיטה את ספר התהילים של רבי משה פיינשטיין לצד ימין, אולם רבי מוישה המשיך לומר את הפסוקים, או אז ניטה הילד את הספר לצד שמאל, אך רבי מוישה המשיך באמירת התהילים, לקח הילד את הספר והפך אותו לגמרי, ורבי מוישה אינו מפסיק מאמירת התהילים, למרות ההשתדלות של כל המתפללים לגלות סבלנות כלפי הילד, חש אחד מן הצופים במחזה שיש לשים קץ לעניין.

והוא העיר בכעס: מספיק! תן לראש הישיבה להתפלל!.

 

רבי משה פנה אל האיש ואמר לו: הוא רק משתעשע עמי ואני נהנה מכך, אני אוהבו כאילו היה זה בני, וחיבק את הילד ונשקו על ראשו.

לב טוב. גדול הדור משחקים אתו ילדים קטנים כאילו בובה: והוא בלי שם הרגש של גאווה, כבוד, מעמד, כלום, כמו הבן שלי מותק של ילד חמודי.

 

מעשה באברך מירושלים שבא לביתו של מר "ן הסטייפלר בשעה מאוחרת בלילה: הסטייפלר כבר התנמנם על השולחן, כיוון שכך שאל האברך את בתו הרבנית, היכן יש כאן בית כנסת בקרבת מקום שאפר ללון שם? שהרי הוא כבר לא יוכל לחזור לירושלים, הרבנית התנצלה לפניו שאינה יכולה לארחו משום ייחוד, שלחה אותו לבית כנסת סמוך.

לאחר מכן התעורר מר"ן ובתו ספרה לו על המעשה, כששמע זאת שמח שנזדמנה לו מצוות הכנסת אורחים, יצא לעבר בית הכנסת מיד על מנת להזמין את האורח לביתו.

 

זה היה בגיל שמונים כשההליכה היתה קשה עליו מאוד, והיה מתפלל בגלל זה בביתו בימות החול, בכול זאת, למרות שהיה לו ספק שהאורח עדיין נמצא בב"כ, שהארי יתכן שהלך לישיבה סמוכה, אולי הוא לא באותו בי"כ אז למה לטרוח? אעפ"כ לא נמנע להטריח את עצמו, כשהגיע לבי"כ מצא לשמחתו את האברך ע"פ הסימנים שנתנה לו בתו והזמינו ללון בביתו, למחרת בבוקר הזמינו לארוחת הבוקר, ושמחתו היתה גדולה על שזכה לקיים מצוות הכנסת אורחים. לב טוב, צריך לב טוב.

מעשה בהגאן הגר"א מווילנא, בהיותו כבן ארבע שנים, והוא כדרכו יושב ושוקד על תלמודו, עוסק בלימוד חומש ונ"ך בכול עתותיו: בן ארבע שנים, אמו הצדקנית ידעה כי תורה מתשת כוחו של אדם, והבחינה בילד הרך שהוא אוכל את ארוחותיו שלא בתיאבון, וחיוורון עולה על פניו, חששה לבריאותו, צוותה עליו לצאת ולשחק עם הילדים בני גילו, כדי לנוח מעט מעמל התורה.

אליהו, שמע את הטענה: כי אחר שיתחזקו כוחותיו יכול ללמוד שוב ביתר שאת וביתר עוז, ונענה לבקשת האם משום מצוות כיבוד אם, ויצא לחצר.

אותה שעה היו הילדים שקועים במשחק המכונה בימינו נדנדה, שאותה יצרו מקורת עץ ארוכה שהניחוה במרכזה על גבי אבן, ילד אחד יושב בצידה האחד ומשנהו מהעבר השני, זה עולה וזה יורד ולהפך, כך עלו וירדו הזאטוטים והשתובבו להנאתם.

אבל לא כן אליהו בן הארבע: נפשו לא נמשכה לשעשוע הלזה, וכיוון שראה את המשחק סב על עקביו ונכנס הביתה.

שאלוהו אביו ואמו: מדוע מהרת לשוב? הרי אתה זקוק למנוחה למען בריאותך, השיב להם אליהו הצעיר: לדאבוני לא אוכל לשחק במשחק הזה, שאני ישב על הקורה ואראה איך שחברי יורד ארצה ומתוך זה אני עולה למעלה או להיפך, אני לא מסוגל לדבר הזה, הדבר הזה אינו עולה בקנה אחד עם מצוות התורה "ואהבת לרעך כמוך" שרוב גופי התורה תלויים בה.

מוטב לי לעסוק בתורה, העלה תמיד רק למעלה למעלה בלי שום ירידה ובלי שום עצב וגם לא על חשבון אף אחד, ואשמח בשמחת התורה.

ילד בן ארבע, אתם שומעים?: אני יעלה על חשבון שהחבר שלי ירד? מה פתאום?.

 

סיפר רבי יעקב מאיר זוננפלד ראש ישיבת "כנסת חזקיהו לצעירים", ורבה של רכסים בהיותי לומד בפונוביז' ירדנו קבוצת בחורים אחרי תפילת מנחה לאיטנו במדרגות היורדות אל הכיכר, ולווינו את ראש הישיבה רבי שמואל רוזובסקי, השיחה בלימוד התלהטה, לפתע עמד רבי שמואל במרכזו של הכיכר והכריז: זהו רשב"א! צריך לראות את הרשב"א בפנים, אני צריך רשב"א! קולו הדהד במרחבי הכיכר אחד מן החבורה פנה לעלות במדרגות הרבות המובילות אל הישיבה, ואדם אחד שמע מביתו את קולו הרם של ראש הישיבה, נטל חידושי הרשב"א מן הארון ירד והגיש לראש הישיבה.

 

תגובתו של ראש הישיבה היתה כה מאפיינת: הוא נטל את הספר במאור פנים חייך ואמר בקולו הברור: ראשית כל עלי להודות לכם על הטרחה באמת תודה לכם, שנית: הנה הבחור עלה לישיבה טיפס את כל המדרגות הרבות, הוא יטול ספר רשב"א וירד, איך אוכל לומר לו שכול טרחתו היתה לשווא וכבר יש לי רשב"א?.

אתם מבינים כך הוא אומר לאיש מן הראוי לחכות עד שובו.

אבל אתם, והוא חייך לאיש הזה היהודי ואתם באמת והחזיר את הספר: תודה רבה לכם, תודה רבה לכם, זה היה שיעור, זה היה שיעור, זה היה קטע מרבי שמואל רוזובסקי.

 

זכורני כשהיינו באים לביתו, קבוצת בחורים לדבר בלימוד, היתה זו תקופה קשה בחייו רבי הסבל, אבל קודם לכול וראשית כל פנה למטבח וחזר עם מגש כוסות, מזג והגיש

והכול במאור פנים.

פעם שוחחתי עמו לאחר השיעור והשיחה התארכה, ולפתע הוא פונה אלי ואומר: מועד ארוחת הצהריים עובר, מנתך תישאר עבורך? יהיה בסדר אמרתי, הוא לא קיבל את התשובה, היא היתה מנוגדת למהותו, מה פירוש יהיה בסדר? תהיה לך ארוחת צהריים או לא? אם לא תבוא ותוכל.

אתם שומעים? ראש הישיבה ,לא אומר לו לך תאכל, אם אתה לא מתכוון ללכת אז בא

שב תאכל, אבל לא לפספס את הארוחה.

לב טוב זה אחד מהדברים שמביאים לקניין התורה.

 

באחד הימים אמר רבי איסר זלמן מלצר ראש ישיבת "עץ חיים" לרבי אשר סרדומינסקי, שבדעתו להתפטר מרשות בישיבה: עניין זה של ניהול הישיבה אינו לפי טבעי, כך אמר, שכן בטוב לב בלבד אי אפשר לנהל מוסד, על מנת שהישיבה תתנהל כפי שצריך יש לנהוג לעיתים גם בתקיפות וביד חזקה, ומזה אני מפחד לכן בדעתי להתפטר.

הוא לא יכול הלב הטוב שלו לא מאפשר לו להתנהג כך.

 

בסיפור שלפנינו אנו עומדים על גודל שאר רוחו שרבי ברוך בר לייבוביץ בעל "הברכת שמואל" שהסכים להתעלם מצער ורגשות אישיים, ולהיטיב עם אחד מתלמידיו שלכאורה פגע בו קשות:

{התלמיד פגע ברבי ברוך בר לייבוביץ פגיעה קשה, לא סתם קשה, קשה מאוד מאוד}.

בת היתה לו לרבי ברוך בר, קשה היה למצוא לה שידוך הולם, ככול שחלף הזמן ושידוך הגון לא נמצא, הלכה הבת והתעצבה על ליבה.

אביה שהטיב לחוש את כאב זולתו ברגעים קשים, כאב מאוד את כאבה, באחד הימים נראה סוף סוף אור בקצה המנהרה, השידוך שהוצע לבתו בחור מישיבת "קמיניץ", אכן הגיע לידי גמר והשניים באו בברית האירוסין, השמחה בביתו של רבי ברוך בר הרקיעה שחקים כמנהג אותם ימים, קנו הורי הכלה מתנות אירוסין עבור החתן, מגבעת חליפה ושעון כיס.

 

לא היה זה חזון בלתי נפרץ בקמניץ שהחתן והכלה אינם מתראים בזמן שבין האירוסין לנישואין, לפיכך הציע רבי ברוך בר לחתן כי ימצא לו ישיבה בעיר אחרת כדי שיוכל ללמוד ללא הפרעות, החתן נעתר ברצון ונסע להמשיך את לימודיו בישיבה בעיר אחרת.

כעבור מספר חודשים הגיעה בדואר חבילה לביתו של רבי ברוך בר, החבילה החילה: מגבעת חליפה ושעון כיס שהחתן קיבל במתנה כמה חודשים קודם לכן, במכתב שהיה מצורף לחבילה, לא היו הסברים למעשה, פרט למספר מילים בהן הודיע החתן שאירוסין מבוטלים.

 

רבי ברוך בר אחוז בתדהמה והלם, שום רמז לא היה לו קודם התרחשות זו, הבין מה יהיה הכאב והצער לבתו כבד מנשוא, ולא עמדה בפניו ברירה אלא לספר לבתו את החדשות הנוראות.

עבר זמן מקבל רבי ברוך בר מכתב מאותו בחור: במכתב מספר הבחור שהגיש את מועמדותו לרבנות בקהילה קטנה, ותוך כדי הרעיון סיפר שם לוועדה הבוחנת שהוא למד בישיבת "קמניץ" בעבר, פרנסי הקהילה התרשמו ממנו לחיוב, אך טרם קבלת החלטה סופית על בחירתו בקשו מכתב מראש הישיבה הרב ברוך בר.

היטב ידע אותו בחור מה גודל הצער והכאב שגרם לראש הישבה שלו בעבר, ועל כן לא מצא עוז בנפשו להתייצב לפניו פנים אל פנים, לעומת זאת החליט לכתוב אליו ולבקש ממנו באופן זה את מכתב ההמלצה.

 

כאשר קיבל את מכתבו של הבחור: שבו והתעוררו בליבו של רבי ברוך בר הכאב והמבוכה שנגרמו לו בעבר בגללו, למרות זאת נטל עט ונייר והחל לנסח מכתב המלצה, כשסיים את הכתיבה קרא אותו מספר פעמים שוב ושוב לראות האם אומנם מובעים במכתב ההמלצה שבחים אותם התכוון לכתוב, ככול שנישא לכתוב את המכתב גדלו ספיקותיו באשר לדברים הכתובים.

 

קרא לבחור הצעיר קופל וולפרט שמילא עבורו שלוחיות רבות, וביקש ממנו לזמן שלושה בחורים מסוימים מבית המדרש, שלושת הבחורים שאחד מהם היה רבי שלמה היימן, לימים ראש ישיבת "תורה ודעת" בברוקלין, היו משוכנעים שראש הישיבה קורא להם למטרה של התרת נדרים, להפתעתם הזמין אותם רבי ברוך בר לשבת באומרו כי ברצונו לדון איתם בעניין רציני, וכך התחיל את דבריו.

 

כולכם זוכרים את הבחור הצעיר ואת המקרה שקרה לו עם משפחתי לפני מספר שנים, כעת הוא מבקש ממני מכתב המלצה להתקבל כרב בעיר מסוימת, הכאב בליבי עדיין גדול, ואני חושש שצערי האישי עלול להתבטא בין השורות במכתב שהכנתי, לכן מבקש אני שכול אחד יקרא בתשומת לב מרובה את המכתב, ולאחר מכן אני מבקש כי תאמרו לי בכנות האם מכתב ההמלצה אכן החלטי או שיש בו אי אלו ספקות או פקפוקים, אם הדברים נשמעים הססניים אכתוב מחדש את המכתב, כי אכן רוצה אני להעניק לו את ההמלצה הטובה ביותר.

 

שלושת הבחורים קראו היטב את מכתב ההמלצה ואישרו לראש הישיבה שאכן מכתבו מושלם ומשכנע כפי שהוא, רק אז לאחר שהעביר על מידותיו והצליח להניח הצידה את הכאב בלבבו שיגר רבי ברוך בר את מכתב ההמלצה שבידו.

 

נו, בשביל לקנות תורה צריך לב טוב.

אין לערבב את הצער הפרטי מהצלחה עתידית שתתאפשר למרות הכאב האישי שגרם אותו איש.

אם היינו מקבלים מכתה כזה מאיש כזה היינו אומרים: אתה רואה איזה חוצפה אחרי מה הוא עשה לי? והוא עוד מבקש שאני ימליץ עליו אה? חוצפה שאין כדוגמתה.

פה זה מבחן גדול.

 

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 28.01 12:47

    סימן קפז' מהספר אורות אלים לרבי אליעזר פאפו בעל הפלא יועץ זיע"א. ב"ה ממש כך מתנהלים בקפ"ז (קהילות פז) ברוך השם; גמילות חסדים ותורה. ציטוט: 'אורות אלים - מַסכֶת עֲבוֹדָה זָרָה (דף ה עמוד ב) סימן קפז: 'אָמַר רְבִּי יוֹחָנָן מִשּׁוּם רְבִּי בַּנָּאָה: 'מַאי דִּכְתִיב: "אַשְׁרֵיכֶם זֹרְעֵי עַל כָּל מָיִם מְשַׁלְּחֵי רֶגֶל הַשּׁוֹר וְהַחֲמוֹר" (ישעיהו לב, כ) - אַשְׁרֵיהֶם יִשְׂרָאֵל בִּזְמַן שֶׁעוֹסְקִים בַּתּוֹרָה וּבִגְמִילוּת חֲסָדִים יִצְרָם מָסוּר בְּיָדָם, וְאֵין הֵם מְסוּרִים בְּיַד יִצְרָם. רש"י: 'מְשַׁלְחֵי רֶגֶל: מְשַׁלְחִים וּמַשְׁלִיכִין רַגְלֵי יֵצֶר הָרָע הַבָּא עַל הָאָדָם מֵעֲלֵיהֶם, יֵצֶר הָרָע קָרוּי אוֹרֵחַ כְּדִכְתִיב: "וַיָּבֹא הַלֶךְ לְאִישׁ הֶעָשִׁיר" (שמואל-ב יב, ד). זוֹ מַעֲלָה גְדוֹלָה וְשָׂכָר גָּדוֹל שֶׁאֵין לְמַעְלָה הֵימֶנּוּ.'

  • 28.01 12:44

    כבוד הרב ב"ה מצאתי בספר 'ארך אפים' דרך שבירת טבע הכעס, שמדבר על ישוב הדעת, לרשום בפנקסו היומי את חסרונותיו. וזה מאוד דומה לטבלת המידות (ע"פ הספר חשבון הנפש). בקצרה, רשום שם: שעל ידי זה יגיע לשלמות גדול בכל העבודה! מאוד שווה ורצוי לבעל נפש שישתמש בטבלה הזאת יום יום וככה יוכל לתקן את מידותיו. תודה לרב שמזכה אותנו כל יום ויום. (לכתבה: טבלת המידות ע"פ ספר חשבון הנפש shofar.tv/articles/15337).

  • 27.01 16:50

    שלום וברכה לכבוד הרב הכרת הטוב ופרסום הנס; ביקשתי ממך ברכה עבור מיכל הבת שלי ועבורי... מיכל כל הלילה קדחה מחום והנשימות היו כבדות (ל"ע), שמרתי עליה כל הלילה, הייתי לחוצה. ב"ה עברנו את הלילה. לקחתי אותה לרופא בצהריים בדק ואמר: 'התחלה של דלקת ריאות.' נתן אנטיביוטיקה. הצטערתי לתת לה, אך העיניים של הילדה לא נראו טוב ואני לא מתעסקת עם זה. אחרי כמה דקות הסתכלתי על הילדה וראיתי שב"ה הצבע שלה חזר לפנים. אנחנו הולכות הביתה היא מבקשת לאכול, שמחה, משחקת. אמרתי לבעלי: 'הילדה מתאוששת! אולי לא צריך להביא לה?' קנינו בקבוק אחד שכדי שאם יהיה (ח"ו) משהו בלילה אז נוכל לתת את התרופה - הרגענו את עצמינו... ברוך ה' ותודה לאל הטוב ולברכת הרב עם הלב הטוב, הילדה התאוששה וחזרה לעצמה ללא אנטיביוטיקה! תודה רבה. ב"ה גם תרמנו ל: 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) 180 וזכות הצדקה עמדה לנו, אין השקעה יותר טובה מלהשקיע במפעל של הרב. תבורך ותצליח, אמן.

  • 27.01 14:37

    'מידת הנקיות' 😂 אם לא היית - היו צריכים להמציא אותך!! ב"ה טוב לעולם. (ספר חשבון הנפש - חלק ט"ז - מדת הנקיות 24.01.2025 shofar.tv/lessons/17662).

  • 27.01 14:36

    כבוד הרב אמנון יצחק הי"ו רציתי להודות על הברכה לבתי אביה: 'שהתינוקת תתהפך למצב טבעי' ואכן תודה להשי"ת ולשליחו "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). ב"ה תרמתי עבורה ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות. לא יודעת איך מפרסמים כדי להגדיל שם שמים.

  • 26.01 16:40

    כבוד הרב היקר שליט"א שלום וברכה! שבוע טוב ומבורך! רציתי להודות על שמלמד אותנו ומזכה אותנו לזכות לחיי העולם הבא! בזכות האמונה שמחדיר בנו והביטחון בהשם יתברך ומלמדנו - ב"ה תרמנו בסופו של דבר 3 מטרים לקמפיין (שופר גדול) מתוך אמונה וביטחון עד כמה שהצלחנו להשיג עד כה. ומבחינה הגיונית זה לא הגיוני שיהיה לנו כל חודש להוציא 2500₪ לתרומה - זה הרבה מעבר ל: 'מעשרות' שלנו. אבל אין הגיון אנחנו רואים בחוש איך ברכתכם מלווה אותנו ואנו זוכים לניסים גלויים. קיבלתי מכתב לפני מספר דקות מ: ביטוח לאומי שמעלים את סכום הקצבה בלי שפניתי אליהם. תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבודו. (לתרומה לקמפיין: משלימים את מהפכת התשובה shofar.tv/donations/51).

  • 26.01 13:21

    💛 שבוע טוב ומבורך כבוד הרב היקר! 🌟 בשבח והודיה לבורא עולם רצינו להודות למלך מלכי המלכים 'רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׂוֹת' על החלמתה מדלקת ריאות+שפעת (לתפ"ץ) של בתנו היקרה הודיה בת רבקה! 💞 💎 תודה לכבוד הרב על כל הברכות מההתחלה ועד הסוף וכל העצות והברכה החמה בנציב יום! (ספר חשבון הנפש - חלק י"ד - מדת סדר א' 23.01.2025, shofar.tv/lessons/17658) כמובן תודה ענקית לתורמים האנונימיים לנציב יום שארגנו זאת בזריזות רבה! 💎 תודה מכל הלב לכל 'קהילות פז' הקדושים שעשו ממש המון וכנראה אנחנו לא יודעים עד כדי כמה כולם עשו למענה (עדיין צריך להחלמה מהירה ושלמה), החברים בכולל, ישיבה, תלמוד תורה ושאר החברים בקהילה סיימו ספרי תהלים שלמים לרפואתה, המון שיעורי תורה, תפילות רבות, אנשים קיבלו על עצמם קבלות לרפואתה, נשים קיבלו צניעות ותוספת גדרי צניעות שלא הקפידו עליהם, קיבלו תיקון המידות כמו סבלנות וכו', נתנו הרבה צדקה לרפואתה, באו לבקר בבית חולים ועוד ועוד ועוד בטח שאנחנו לא מודעים וכל אחד ואחת שעשו משהו לרפואתה והקטן ביותר- זה היה גדול ביותר ועזר בוודאות! 💎 וכמובן העזרה במהלך השבוע עם דברי מאכל לסייע גם בזה לי ולשאר הילדים שנשארנו בבית ואז בסוף שבוע דאגו לכל סעודות השבת לי ולילדים שהיינו בבית וכמובן לאשתי שהיתה עם הודיה במחלקה במהלך השבת, אני לא הכנתי כלום לשבת, ממש כלום שום פירור! דאגו מעל ומעבר ובאהבה רבה למספיק חלות, לחמניות, פיתות, 2 סוגי דגים, 2 תוספות, 5 סוגי סלטים, כמה סוגי עוגות! הספיק לכולנו וגם לאשתי ועוד נשאר לתחילת שבוע! מדהים הנתינה של כולם! לא אציין שמות של משפחות כי איני יודע אבל אנחנו מודים לכוווולם! וגם לאלה מירושלים שאף דאגו מרחוק לארגן את הכל שיהיה מסודר. 💎 תודה מיוחדת לרב שמעון רחמים שליט"א על העצות והדאגה, תמיד נמצא בשבילנו לכל דבר וכל שאלה, לא כולם יודעים כמה הרב עושה למען כל הקהילה מאחורי הקלעים וכמה דואג... 💎 תודה מיוחדת לאלחנן מאמו הי"ו על הליווי הצמוד שהיה זמין תמיד, כל העצות והאזהרות, מיותר לציין כמה אלחנן עוזר לכולם בלי קשר לקהילה ומציל חיים ממש, נכס לא יתואר! 💎 ותודה מיוחדת לשותפי היקר מאור דביר הי"ו מייסד העמותה בצדקה תכונני (רעיון שלו העמותה) שעשה במשך השבוע את כל הארגון של הסלים לכל המשפחות בבני ברק וירושלים וחילק לכולם בלעדי (זה היה לי חסר מאד) כמובן עם עזרה של המתנדב המסור והנאמן שלנו מזה מספר שנים- שלומי צעירי הי"ו 💖 הקב"ה יחזיר לכם עשרת מונים בריאות איתנה לכל משפחתכם ולכל הילדים! אושר ונחת רוח, עליה ברוחניות מצוות ומעשים טובים! תיקון המידות! תשובה שלמה לכולם וכל הברכות הכתובות בתורה יחולו עליכם אמן כן יהי רצון! באהבה והערכה רבה, הכרת הטוב עד אין סוף - משפחת איתן. (לכתבה: בשורה משמחת! 'הגדה של פסח' מהדורה 2!! shofar.tv/articles/15332).

  • 23.01 10:22

    כבוד הרב היקר תודה על שיעור הבוקר בעניין ״סדר״ (ספר חשבון הנפש - חלק י"ד - מדת סדר 22.01.2025, shofar.tv/videos/17652). ב"ה שמחתי לגלות שאני משתדלת בהמלצות החכמות כמו תמיד של כבוד הרב לכבוד שבת קודש🙌🏽 הספקתי היום גם לערוך את הקניות כמו שאמרת ברביעי ובדרך כלל השולחן מוכן מרביעי🙌🏽🙌🏽💪💪 תודה על ההדרכה וההכוונה תמיד להזדרז למצוות ולהדר לכבוד שבת קודש האהובה שמחכים לה כל כך תמיד... לא יודעת איך להסביר אבל תמיד שעורכת את השולחן הלב מתמלא בשמחה ונחת, לא חשוב איזה יום היה לי אפילו הכי מעייף וארוך... תרופה לנפש!! (סדרת השיעורים: ישמחו במלכותך, הדרך לזכות לאורה הגדול של שבת המלכה shofar.tv/videos/category/486).

  • 23.01 10:20

    וואו, ב"ה איזה שיעור עוצמתי. עוצמתי וחזק. מרוב שהשיעורים של כבודו מרוממים ומדויקים לנפש היהודייה שמתאווה להשי"ת ולהתעלות ולתקן את המידות, אני לא יודעת את נפשי לפעמים. ההתפעלות הרוחנית היא משהו שאי אפשר להעביר במילים. פשוט טוב מידי. (ספר חשבון הנפש - חלק י"ד - מדת סדר 22.01.2025, shofar.tv/videos/17652).

  • 22.01 13:50

    שלום כבוד הרב ב"ה לפני כמה חודשים עשיתי נציב יום לרפואת אמא שלי שהניתוח בעיניים יעבור לשלום (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כ"א - על הכל יש לבקש ועל הכל יש להודות 01.07.2024, shofar.tv/videos/17291) והשבוע היא עשתה בעין הראשונה והניתוח עבר בהצלחה - תודה רבה לרב על הברכה. אם אפשר בבקשה ברכה נוספת שהניתוח בעין השניה תעבור גם בהצלחה ודלקת הריאות שלה תעבור גם תודה רבה 🙌.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים