טוען...

שומעים למרן: רק לא דרעי | הרב אמנון יצחק שליט"א

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 01.01.2015, שעה: 20:44

הורדת MP4 הורדת MP3


ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח.

הערב כמו שהבטחנו אנחנו נחשוף שתי קלטות בינתיים שמהם נוכל להבין מה קרה בתוך ביתו של הרב עובדיה יוסף במשך השנים.

מעבר לזה, בדרשה שנדרוש כרגע מפרשת השבוע, נוכל ללמוד שאם היתה צוואה סדורה והנחיה ברורה בפרהסיא ולא בקלטות סמויות, מי ינהיג את המפלגה הספרדית בהמשך, לא היינו מגיעים למחלוקות ולא להתפטרויות ולא לספינים תקשורתיים כאלה ואחרים. אז אנחנו יוצאים לדרך בסיעתא דשמיא.

"ויעשו בניו לו כן כאשר ציוה". רש"י ז"ל, מהו כאשר ציוה? "וישאו אותו בניו" ולא בני בניו, שכך ציוום, אל ישאו מיטתי לא איש מצרי ולא אחד מבניכם שהם מבנות כנען, אלא אתם, וקבע להם מקום שלשה למזרח וכן לארבע הרוחות, וכסדרן למסע המחנה של דגלים נקבעו כאן. לוי לא ישא שעתיד לשאת את הארון, ויוסף לא ישא שהוא מלך, מנשה ואפרים יהיו תחתיהם, וזהו איש על דגלו באותות - באות שמסר להם אביהם לישא מיתתו.

אז המדרש בבראשית רבה ק"ג אומר, שיעקב אבינו ציוה איך ישאו אותו בניו ולא בני בניו ולא מצרי, אלא רק אתם, הבנים שלי, וקבע להם מקום שבכל רוח יהיו שלשה, שלשה למזרח וכן ארבע הרוחות, וכמו הסדר שלהם למחנה, למסע המחנה של דגלים נקבעו כאן, למעשה איך שהוא סידר אותם סביב מיטתו זה מה שיהיה במסעם לדגליהם. והוא נותן הוראות, לוי לא ישא את המיטה, כיון שהוא עתיד לשאת את הארון, מי שנושא את ארון חי העולמים לא נושא מיטתו של מת, ויוסף לא ישא כיון שהוא מלך, מלך לא נושא מיטתו של מת, אפילו שזה אביו יעקב. אז מי ישא במקומם? מנשה ואפרים, זה מה שכתוב "איש על דגלו באותות", שהיו בדגלים שלשה מחנות לכל רוח, אז הם היו על דגליהם לאותות, איזה אותות? באות שמסר להם אביהם לישא מיתתו. איך הסתדרו השבטים ואיך ידעו את סדרם? לפי סדר המיטה שהיה בנשיאתה. עד כאן דברי המדרש.

ועמדתי להבין את ענין הדגלים שבודאי הוא ענין נשגב וסוד אלוקי, כי נתקנאו בני ישראל כשנפתחו השמים וראו את המלאכים למחנותם על דגליהם, נתאוו לזה, "ודגלו עלי אהבה", אבל מה זה הענין הקשר והיחס של סדר נושאי מיטתו של יעקב לסדר הדגלים? ומהו הסמל והרז הגנוז בסדר נשיאת המיטה של יעקב לסדר של הדגלים במדבר. ובודאי שכיוון יעקב בצוואתו לאיזו מערכה נשגבה שעל פיה תתנהל אומת ישראל, ז"א יעקב צופה קדימה, ויודע שיכול להיות מחלוקות במקום שיש תפקידים, במקום שיש נחלות, במקום שיש ירושות יכולות להיות מחלוקות אפילו אם האנשים יהיו גדולים, כל שכן אם הם לא גדולים בכלל, אז לכן הוא דואג מראש, והכתוב מעיד פה בפסוק "ויעשו בניו לא כן כאשר ציוום" פירושו הכתוב מעיד שבניו קיימו את צוואתו. נו, ואיזה רבותא יש בזה שבנים קיימו את רצון אביהם?

לכאורה הבנים צריכים לקיים את צוואת אביהם, ואשר בגלל זה לא התבאר בתורה מקום המקדש, אבל רמז אליו ואמר, אל המקום אשר יבחר ה', למה? למה לא אמר איפה יהיה בית המקדש? שלא יבקש כל שבט היותו בנחלתו ולמשול בו, אם היו יודעים שהמקדש יהיה בירושלים, אז כל אחד היה מבקש את הנחלה שנופלת בירושלים שהוא יהיה בנחלתו המקדש והוא ימשול בו, ועל זה היה נופל מחלוקת וקטטה כמו שנפלו בבקשת הכהונה עם קרח ועדתו, כל מקום שיש שררה יש כבוד, יש דברים אפילו שבקדושה הנה, מלחמה גדולה, אז לכן הכתוב העלים איפה יהיה מקום המקדש, ואמר רק במקום אשר יבחר ה', שהשבטים לא יריבו.

משום כך קרא יעקב לבניו קודם פטירתו, ורמז וגילה להם שעתיד הקב"ה להשרות את שכינתו בתוכם במדבר ע"י המשכן, ויש חשש שגם במשימה עילאית ורממה זו יהיו איזה חיכוכים, אף של כיסופים רוחניים לשם גבוה ולשם קבלת פני השכינה. יש חשש גם במשימה עילאית ורוממה זו יהיו אלה חיכוכים אפילו של כיסופים ולשם גבוה של קבלת פני השכינה, ז"א תמיד השטן יקטרג וינסה לעשות רווח. לכן ציוום יעקב והביע להם את עומק רצונו, שלא יתרחש מעין זה, ועורר אותם שיסכימו בעתיד לסדר לפי הסדר שהוא יתווה להם עכשיו בנשיאת המיטה שלו, וסדר זה שיקבלו עליהם עכשיו יתרצה גם על צאצאם במדבר ולא יחלקו בדגלים. אם כן רב ונשגב היה מעשה הצוואה של יעקב אבינו סמוך למותו, ויפה היתה שעה זו שעת הסתלקות האב הזקן בכיר האבות למרומי הנצחים שאיחולם וצוואתו יחדרו לליבותיהם ויחרטו כציווי שאין לזוז הימנו לדורות.

פלא פלאות, אבל משהו לא מסתדר לי לפי היום, לא מסתדר לי פה בצוואה. מה חסר לי? איפה המשב"קים? איפה אלה שיטו את יעקב להגיד ככה ולהחליט אחרת ולומר ככה ולהשאיר קלטת ולעשות ככה... איפה זה? למה זה לא עבד שמה אז? טוב, זה חידושים של הדורות הללו, אבל כיון שהוא היה נטול השפעה, יעקב אבינו, וכיון שהוא לא פחד מאף אחד מהילדים שלו, הפוך, הם פחדו ממנו, אז הוא יכול היה לצוות ולמרות זאת היה לו חשש, תקשיבו טוב, למרות זאת היה לו חשש כי הוא ידע מה טבעו של אדם, אפילו השבטים הקדושים, אז הוא ניצל דוקא את קריבת מותו, כי אין לך שעת רחמים והכנעה, שעת מירוק וריכוך של כל יצרי לב אנוש הקשים, כשעת פטירת אדם יקר לעיני  מקורביו, וכמו שאמרו ז"ל בפטירתו של רבי, יצאה בת קול שכל מי שיתעסק בלוייתו של רבי, יזכה לעולם הבא, ככתוב בכתובות ק"ג. ריכוך הנפש הנגרם לאדם מפאת הפגשו פנים אל פנים אל המוות של זולתו, מזכיר לו את יום המיתה שלו, וכתוצאה מזה מתעוררים לקשי תשובה לעידון השגותיו בעניני האלוהיות והנצחיות ועלול הוא להתפשטות מהחיים המדומם. אף החכם והמזוכך לא בכל השעות והזמנים עלול לספוג אל תוכו אל הבושם החריף של המוסריות העילאית, בשעה זו שלפני מיתה.

כמו שאמר יעקב לראובן, תקשיבו דבר מחריד, בני, מפני מה לא הוכחתיך כל השני הללו? מאז מעשה בלהה, מדוע, אתה יודע מדוע? כדי שלא תניחני ותלך ותדבק בעשיו אחי. חושש יעקב אם הייתי אומר לו לראובן בכורי תוכחת מוסר, הוא לא היה עומד בה והיה מניחני ונדבק בעשיו דודו והולך בדרכיו. אתם יודעים היום הראו לי תמונה שאני לא מאמין, שהרב בעדני נתן תוכחת מוסר לדורעי, והוא הרים את קולו עליו ודיבר עליו בחוצפה ורואים תמונה איך הוא עושה לו ככה ביד, והרב משפיל את פניו ככה. לא יאומן. כי הוא אמר לו שהוא מפטר אנשים ככה וככה, והוא פתח את הפה כמו שצריך, ורח"ל. אז קשה מאד, אם אומר יעקב אבינו שאפילו על ראובן הוא פחד שלא חלילה יניח אותו וילך וידבק בעשיו, בגלל תוכחת אחת מוצדקת, כן, לא סתם להגיד לו איזה מוסר או על איזה אי השכמה בנץ, על דבר מה אתה מתערב, לוקח את המיטה ועושה דברים כאלה, מי נכנס לענינים כאלה? ולא שהיה בטח צועק עליו כמו שרגילים הספרדים, לא, אלא כמו שיעקב אבינו ענה ללבן כמו כל הרמאויות עשרים שנה, למה? בלשון שאלה למה? למה? לא בחרון אף, לא קטטות, לא חלילה ידיים, לא, גם זה הוא לא היה בא. אי אי, טעות סליחה. טעות. אז לכן הוא פחד.

לכאורה מבהיל הוא הענין שאחד משבטי יה קדושי עליון, ועוד העידו חז"ל שכל האומר ראובן חטא אינו אלא טועה, בכל זאת על שמץ של חשש עבירה הרעיש את עצמו ואת כל העולם בתשובתו, אף על מעשה שהוא חשב בתום לבבו למעשה נכון והגון שהוא תובע את עלבונה של אמו, אף על מעשה כזה ראובן הודה ועשה תשובה, בכל זאת היה יעקב אבינו מהסס ומתעכב מלהוכיחו ודחה את מעשה התוכחה עד יומו האחרון עד השעה האחרונה המסוגלת ביותר להחדיר את התוכחה הקשה ביותר לעמקי הלב. שעה כזו יפה להזדככות ולהתרוממות אפילו מכל הרגשי הטבע, כי ברגע של העדר ההתרוממות אפילו תוכחה קלה קשה, אבל בשעת ההשראה וההתרגשות אף התוכחה הקשה מתקבלת. לכן הוא המתין עד פטירתו. כדי להוכיח את ראובן.

והנה, אחרי שמתרקם הרעיון הזה, יש מאמר חז"ל בתנחומא במדבר י"ב. בשעה שנפטר יעקב אבינו מן העולם אמר לבניו, ושכבתי עם אבותי, חזר על כל בניו וברכם ופקדם, ואמר להם, יהודה יששכר וזבולון יטענו מיטתי מן המזרח, ראובן שמעון וגד יטענו מן הדרום, דן אשר ונפתלי יטענו מן הצפון, בנימין אפרים ומנשה יטענו מן המערב, איזה יופי של צוואה, דברים ברורים, כולם נוכחים, כולם שומעים, אין מחלוקת. פלוני מקבל בצוואה פרם, אלמוני מקבל טרם, פלונית מקבלת טטטם, כולם שומעים מה קיבלו, לא פתאום אחד שולף צוואה והכל שלו.

יוסף, אל יטען, יוסף לא יטען את המיטה שהוא מלך, ואתם צריכים לחלוק לו כבוד. לוי לא יטען שעתידין לישא את הארון, מי שטוען את ארונו של חי העולמים לא ישא ארונו של מת, ואם תעשו כן וטענתם את מיטתי כשם שציויתי אתכם, הקב"ה עתיד לעשות אתכם דגלים דגלים. זהו, זה הצוואה. כיון שנפטר, טענו אותו כשם שציוה, שכן כתיב, "ויעשו בניו לא כן כאשר ציוה", מה כתוב אחריו - "וישאו אותו בניו ארצה כנען". כיון שיצאו ישראל ממצרים אמר הקב"ה, הרי השעה שייעשו הדגלים, כשם שבשרם אביהם שהם עתידים להיעשות דגלים, מיד אמר הקב"ה למשה, עשה אותם דגלים לשמי, עמד משה והתחיל מיצר, אמר עתיד מחלוקת להנתן בין השבטים, גם משה מבין - יש חלוקה נהיה מחלוקת. עתיד להיות מחלוקת עכשיו בין השבטים, אם אומר לשבט יהודה לשרות במזרח הוא אומר לי אי אפשי אלא בדרום, וכן כיוצא בו כל שבט ושבט. אמר לו הקב"ה משה, הם אינם צריכים לך בדבר הזה, מעצמם הם מכירים דירתם, כל אחד איפה הוא ידור, שצוואת אביהם בידם איך לשלוט בדגלים. איני מחדש עליהם דבר שכבר יש להם טכסים מיעקב אביהם, כשם שהקיפו את מיטתו כך  יקיפו את המשכן. איזה סדר, ה' מקבל את צוואת יעקב, אומר למשה אל תדאג, יעקב היה חכם גדול, המתין לרגע האחרון, אמר אם תעשו כך וכך בשעה שאני נפטר אם תעשו כן תזכו להיות דגלים גם כן כך, וכבר בירך אותם כל אחד מה יקבל איזו נחלה תהיה לו ונגמר הסיפור, אין מחלוקות, לא היו מחלוקות, נגמר.

אז אם רוצים שלא תהיה מחלוקת, צריכים מחיים לדאוג שהדברים יהיו ברורים ומבוררים.

עד כאן הדרשה.

מכאן ההשלכות לימינו.

אז לצערנו הרב אנחנו עומדים כרגע בתקופה של בחירות ואנחנו רואים שאין הדברים הולכים כאן. יש אומרים אני נבחרתי, ויש אומרים אני נבחרתי, זה אומר מרן שלי וזה אומר מרן שלי. ונהיה לנו מרנן, גימטריא מרק לפי הרב שלום כהן.

ועכשיו, שמעו בקלטת שהרב לא רצה, לא רצה שיחזור דורעי, לא רצה, לא משנה למה הוא לא רצה, אם הוא לא רצה בגלל עצמו או שהוא לא רצה בגלל יהודית ומשה, אבל הוא לא רצה, שמענו בקולו שהוא אומר שהוא לא רוצה. ועכשיו דורעי עושה פטנט, לוחץ את כולם אני מתפטר בורח עד שאתם לא תבואו ותכתירו אותי מחדש, שזה יבטל את הרצון של הרב עובדיה, כי אם תכתירו אותי אתם עוקפים את מה שאמר מרן, ואז אני אהיה מוכתר ע"י המועצת, ואז ממילא אי אפשר להגיד שאני לקחתי את הכותרת נגד מרן, כי המועצת החליטה נגד מרן שאני ראוי. אז סתם ככה אני אתם יודעים בתקופה הזאת אנישומע שכל אחד אומר בשמו של מרן מה היה מרן עושה, אלי ישי אמר אם מרן היה עכשיו היה בוחר במפלגה שלי, והם אומרים שמרן היה רוצה שש"ס תמשיך בתור ש"ס, אז גם אני לא אחסוך את לשוני לומר מה אני חושב שמרן היה אומר. אני חושב שהסלוגן שמרן היה בוחר זה היה כזה: שומעים למרן רק לא דרעי. זה הסלוגן, עם זה צריך לרוץ, הרי כולנו צריכים לשמוע למרן, לא? ומה מרן השמיע? שהוא לא רוצה אותו, שומעים למרן, רק לא דרעי. אפשר לבחור ש"ס, אבל בלי דרעי, שימו מישהו אחר. מה שאתם רוצים תעשו אבל לא דרעי, אני אמרתי לא דרעי, אתם ראיתם בקלטת מה אמרתי? זהו, זה אני התכוונתי. לא משנה מאיזה צד אמרתי, אמרתי, זהו, ומי שאומרים שצריך לשמוע למרן לא יכולים לא לשמוע למרן, כי זה מה שמרן השמיע. איך אמר רובי, שומע ומשמיע וכולם שומעים אותו בכל העולם כולו. עכשיו לא רק שמעו, גם ראו, הוא אמר לא דרעי.

אבל הדברים לא פשוטים.

אני בעקבות שינויים שחלו, אתם יודעים יש אנשים שהוחזקו פעם תלמידי חכמים, כל העולם הכיר אותם תלמידי חכמים, כותבים בספרים כוו' וכו', לא משנה אם הם כותבים בעצמם או אברכים כותבים להם אבל כותבים ספרים, בכל אופן מפיצים ספרים, אז אחד מבני הבית שם קראו לו הרב דוד יוסף, היום אני קורא לו דודי, למה? משום שהיהודי הזה כשלא היה לו שום אינטרס נגדי אז הוא דיבר אלי בכבוד כמו שאני דיברתי אליו בכבוד והערכנו אחד את השני, כמו שצריך להיות לא? אבל ברגע שנכנסה פוליטיקה ומוישי אחיו הקטן שלח אותו להראות לו נאמנות שילך לבית כנסת יביע אומר, בית כנסת הבוגדים, ביקש ממנו שיעמוד שמה ויזלזל בי, ושלא יבחרו במפלגה שלי למרות שאני אמרתי שמי שרוצה לבחור ש"ס יבחר, מי שרוצה לבחור כח להשפיע יבחר, הבוחר יבחר, הם נקטו מיד במהלך של כח, שלחו את דודו עמאר, שהוא עוזרו היום של הראשל"צ, שיאיים עלי דרך הרב יגאל כהן ועוד רב אחד, שאם אני לא יורד מהמפלגה מרן ידבר נגדי במוצ"ש. אבל אם אני אבטל את המפלגה הם יכניסו אותי לרב עובדיה יוסף, ממה שרציתי כמה שנים בנוגע לזמרים הפסולים. טוב, ואז שלחו אותו ואני אשמיע לכם מה הוא אמר בכנס לפני שנתיים בפעם הראשונה.

בבקשה הקלטת דוד יוסף יביע אומר

אתם יודעים שאני הרבה שנים התרחקתי לגמרי מכל הפוליטיקה, גם בתקופת בחירות משתדל מלהמנע, אבל היום אנחנו צריכים לדעת, הבחירות האלה הן בחירות מאד גורליות

 

הרב: תמיד כל שנה

 

מי שמכיר באמת את המצב יודע שהבחירות האלו הם באמת גורליות, לא הימין ולא השמאל, לא אכפת להם והם  מחפשים איזה דרך שהיא כדי לגייס את בחורי הישיבות. ולכן הפעם הזאת אני אומר לכם רבותי, זו חומרה קדושה על כל אחד להצביע בבחירות, ואל תצביעו לרשימות שמבטיחים  לכם לחם בשקל או חס ושלום אלו שסטו מן הדרך,

 

הרב: תודה. תנמיך קצת, אז ז"א הוא בא במיוחד, אני לא השמעתי קטע קודם שהוא אומר שאין לקבל ממני ברכות בכלל, רק מפוסקים מקבלים ברכות, מאנשים שעושים מופתים לא מקבלים ברכות. אז זה היה השלב הראשון, אח"כ במשך כל הבחירות הם דיברו נגדי בכל מקום, רצו ממקום למקום, אין לי הקלטות מהכל אבל יש לי ידיעות מאנשים, וטוב נגמר הסיפור, כבר עברו שנתיים לא? נגמר, אני לא עניתי, אני לא עניתי, לא רדפתי אותו ולא דיברתי עליו,  מסכן, מוישי לחץ אותו, אבל הוא הגיע עכשיו לפני כמה שבועות שוב פעם לפה, והפעם הוא שוב פעם מכתיר כותרות וממליך מלכים, ומתכבד בקלוני וגם הרב שנוכח במקום מתכבד בקלוני, ולא מוחה בו על השטות השקרית, שכאילו גרשו אותו מבית כנסת, שעשה טעות הרב יגאל כהן ושלח מכתב באונס שאמיר קריספל בא אליו וחייב אותו לשלוח מכתב כזה כדי שבאותו יום יהודית תכתוב את מה שהיא כתבה, אז נעשה המעשה הזה על ידי המכתב ההוא, ואני אחרי ששמעתי את התוצאות וההשלכות אמרתי לו תשמע, בשביל שלא יהיה לך נזק אז אני מוכן לצאת מהבית כנסת אין שום בעיה, ביי ביי. ויצאתי מעצמי, לפני יום הוא אמר את זה בבית כנסת בחזרה אחרי שגערתי בו למה הוא לא מחה בשעה שהוא שמע את מה שתשמעו עכשיו, והתכבד בקלוני, אז זה היה הסיפור, אבל האיש הזה דודי לא מדלג על שום מקום שהוא יכול להכפיש אותי, לזלז, הוא היום המקלל של ש"ס, הוא הסנג'ר של דורעי, וכל מי שצריך להוריד הוא קורא לו רשע מרושע בוגד הכל, הוא עכשיו בשאגת אריה צועק שמה כמו כולם, זה התפקיד שלו עכשיו, המקלל. אז בואו נשמע מה הוא אמר, בבקשה דוד יוסף על.

 

...ברשות הרב יגאל כהן שליט"א, אני רוצה בכלל רבותי לנצל את האצטדיון ולהעלות על נס כמו שהיה כאן אם אתם זוכרים לפני שנתיים, שהיה כאן איזה יהודי באזור שדיבר בחוצפה כנגד אבי מורי, והמקום הראשון ששמעו בקול אבי מורי זצוק"ל וגרשו אותו זה היה המקום הזה. יישר כחכם.

 

הרב: תודה, אז ז"א הוא אומר היה פה איזה יהודי, שיצא בחוצפה נוראה נגד אביו, עוד לא שמעתי מקום אחד שיצאתי נגד הרב עובדיה יוסף לא בכלל ולא בחוצפה וודאי שלא נורא. אבל זה מספיק היה בשביל שגרשו אותו מהמקום הזה, בסדר זה מה שהוא אומר, מעכשיו הוא דודי ועכשיו אנחנו נשמיע מי זה דודי וממי הוא פחד וכו'. אז אני אתן לכם תקציר עוד לפני שתשמעו כדי שתשימו לב לדברים. השיחה נסובה על מה שהרב עובדיה יוסף הוציא מכתב נגד שווקי, אתם זוכרים את פרשת הזמרים הפסולים? אני עד היום לא חשפתי שום דבר ממה שיש לי ראיות שכל גדולי הדור היו איתי בענין הזה כולל הרב עובדיה יוסף שליט"א. ויצאו כנגדי ברדיו, ברדיו קול בערמה, גם רבנים, גם רבנים זוטרים כל מי שנשא מגבעת וזקת דיבר נגדי בכל מקום שהוא רק יכול כאילו הוא מבין גדול וזה שטויות וכו' וכו', וזלזלו ב-25 גדולי עולם, ביניהם הרב אלישיב, הרב שטינמן, הרב קניבסקי, הרב ליבוביץ, הרב לפקוביץ, הרב קרליץ, הרב שלום כהן, רבנים ספרדים וכו' 25 במספר. לא אני ניהלתי את המערכה, המערכה התחילה עם הרב וואזנר שיחיה לחיים ארוכים, וככה יצאתי לדרך בשמם של הגדולים להעיר את ליבם, קיבלתי אישור מהרב שטינמן לשבור את הדיסקים, להמשיך את המלחמה נגדם על הזמרים הפסולים, זה מופיע בסרטון באתר וכו' וכו', אבל כל הליצנים שלא נעם לחיכם ולא רצו להפסיד שקול בערמה יפסידו, אז עשו נגד הרב עובדיה ושיקרו בשמו.

עכשיו, אני מדבר פה עם דודי, אז הרב דוד יוסף, והוא מספר לי את הסיפור האמיתי מה היה עם אבא שלו ומה היה עם שווקי, ואני שואל שאלות והוא עונה לי, ותשמעו דברים, אבל בין הדברים שומעים ממנו איך מתנהל הבית ע"י יהודית ומשה שקובעים לרב את סדר היום. בין הדברים שהוא אומר: לא רוצה עוד הפעם להסתבך עם יהודית, פעם שניה הוא אומר: כשהם רוצים איזה דבר אפילו אחרי שחתם אבא הם עושים מה שהם רוצים. דבר שלישי: אני שואל, למה הרב לא יוצא נגד שווקי? מה הוא עונה לי? היא לא מסכימה. ארבע, הרב יעקב יוסף מסכים איתי וגם הוא מסכים איתי, אך מה לעשות הוא עונה לי, יהודית חולקת עלינו. דבר חמישי: אם היה אפשר לעשות דבר כזה היינו מחזירים כבר את אריה דרעי, ז"א הוא מגלה שיהודית לא רוצה שדרעי יחזור, לכן אי אפשר להכניס אותו  יותר לרב, כי אם היה אפשר כבר היינו מחזירים את אריה דרעי

בינתים הוא מגלה לי עוד, זה לא הדבר היחידי, יש עוד דברים ויש עוד בעיות. דבר נוסף הוא אומר לי, אני נלחמתי בכל כוחי עד שהרמתי ידיים, ז"א יהודית ניצחה את דודי. הוא הבן, היא הכלה, והיא ניצחה אותו. שמונה, הוא לא כעס עליכם אנישואל אותו משה בזה שאתה הוצאת את המכתב מהרב עובדיה, הרי נגד הזמרים אז היא לא רצתה, הוא אומר לי אוהו אוהוהו אוהוהו תשמעו את האוהוהוהו. עכשיו בסוף הקלטת אני מבקש ממנו, תעשה לי טובה כשאתה הולך לרב תגיד לו שאני אוהב אותו מאד מאד מאד, אז הוא אומר לי לא לא לא רוצה, אל תסבך אותי, אל תסבך אותי, שמעתםת? זה סיבוך, אם הוא יגיד לרב משהו על מישהו על מישהי שהיא לא רוצה, זה תסבוכת פלילית.

ואנחנו יוצאים לדרך עם הקלטת הראשונה, הרב דוד יוסף מספר הכל על דרמבבם.

 

 

הרב דוד יוסף: שלום

 

הרב: שלום עליכם, הרב דוד יוסף?

 

הרב דוד יוסף: כן

 

הרב: אפשר לקבל את הרב דוד?

 

הרב דוד יוסף: מדבר

 

הרב: שלום אמנון יצחק, מה שלומכם הרב?

 

הרב דוד יוסף: שלום ברוך ה' בסדר, ברוך ה', כן.

 

הרב: שמעתי שכבודו דיבר עם שווקי וגם הרב והוא לא הסכים לשנות את דרכו, זה נכון?

 

הרב דוד יוסף: אני דיברתי איתו לפני שלש שנים אולי, משהו כזה, אני דיברתי איתו ביחד עם דודו הרב שמואל שווקי ועם הרב דיימנד שמה שהוא ראש הכולל בדיל, ראש הכולל שלו, שלשתנו דיברנו על ליבו, התחננו אליו ממש, והוא לא הסכים לשנות את דרכו.

 

הרב: מה הטענה שלו?

 

הרב דוד יוסף: פרנסה

 

הרב: פרנסה. והרב הבנתי שגם דיבר איתו מרן

 

הרב דוד יוסף: אני לא נעים לי לספר, אני לא רוצה שזה יצא ה חוצה

 

הרב: הבנתי

 

הרב דוד יוסף: אני מאד הייתי בעד, לא רוצה להכניס את הדבר, לא רוצה להתחיל להסתכסך עוד פעם עם יהודית

 

הרב: אני יודע את הסיפור, אבל אני אגיד לכם משהו, נוצר מצב, תראה היחידי שמגן היום על אבא זה אני, ובבית לא דואגים לו כל כך לצערי הרב, ואני לא מתכוון עליכם הבנים הרחוקים, אתה יודע למה אני מתכוון, הנקודה היא ככה, יצא מצב

 

הרב דוד יוסף: אני נמצא איתו כל יום אבל לצערי יש דברים שהם מוצאים איזה דבר אז אפילו אחרי שהוא חתם על זה אבא שלי

 

הרב: אני יודע, אני יודע שיהודית היא אוהבת אותו מאד והיא מקרבת אותו והכל, אבל הנקודה היא ככה, יצא שהוא חתם לאבא, ואחרי שהוא חתם הוא עבר על דבריו והשנה הוא הגזים, הוא הופיע בקיסריה פעמיים ומילא ארבע אלף וארבע אלף בפריצות, וצילמנו ותיעדנו, ועכשיו מופיע בחוה"מ עוד פעם, והפעם הוא שיקר את הרב קוק ואמר שהרב שלו זה הרב פיינשטיין כבר זה לא הרב עובדיה, הוא צלצל לרב פינשטיין הרב רואבן פיינשטיין הרב קוק, הוא אמר אני לא מכיר את האיש, לא דיברתי איתו לא דיבר איתי מעולם, ז"א הבן אדם שקרן כרוני, הוא משקר בלי שום כחל וסרק, לא אכפת לו משום דבר.

 

הרב דוד יוסף: הגאב"ד עם הרב טוביה וייס אני ישבתי איתו פעם באריכות, הרב טוביה וייס מהגבד"צ, וישבתי איתו על כל ההבנות ההסכמות, והוא סיפר לי את כל מה ששווקי עשה, כל פעם שאני נכנסתי לענין אז בזמנו, שאבא שלי יכתוב על המכתב של הרב וייס זה היה בגלל זה, בגלל שוקי, ואח"כ הבטחתי לו לגאב"ד שאני דיבר איתו בעצמו נסעתי לשמה עד שהסכים לבוא, וישבנו ודיברנו איתו קשה מאד, גם הדוד שלו, הדוד שלו הוא ת"ח גדול וירא שמים, הרב שמואל שווקי, אבל אין לו השפעה עליו

 

הרב: ולמה אבא לא יוצא נגד, הרי הוא זייף את מה שאמר לאבא, היום נוצר חילול ה', מה החילול ה', הרב שותק.

 

הרב דוד יוסף: מה אני יעשה.

 

הרב: אני דיברתי גם עם הרב יעקב, אמר לי אני חחותם לך חותמת בלנקו, מה שאתה רוצה להגיד תגיד אני מסכים איתך במאה אחוז

 

הרב דוד יוסף: גם אני אומר אותו דבר אבל מה אני אגיד לכם, יהודית חולקת עלינו

 

הרב: אני שואל, אם אתם תכנסו כמה אחים ביחד לדבר עם אבא בחג בלי בלי שידעו ולהגיד שנותר העם, תשמע, העם מצפה לשמוע את הרב, למה?

הרב דוד יוסף: הרב, אם היה אפשר לעשות דבר כזה אז מזמן כבר היינו מחזירים ...

 

הרב: כן, אבל אני שואל שאלה, היום אומרים כולם הרב עובדיה מתיר הרב עובדיה מתיר, נהיה חילל ה' על הרב, הרב עובדיה לא מתיר, הוא לא אמר הרב מתיר הרב מתיר הרב מתיר, היום יש חפלות עם שווקי ועם קליפה שמלצר ועם כולם על הגב של הרב

 

הרב דוד יוסף: זה לא הדבר היחידי, יש עוד דברים, יש עוד בעיות, הרבה הרבה בעיות

 

הרב: אז בואו תהיו חכמים, תנו לי את הגיבוי אני אעשה את העבודה בשבילכם. אני לא פוחד לא מיהודית ולא ממשה ולא מאף אחד, תנו לי את הגיבוי, אני אדבר, לא עליהם, אני אדבר על העובדות על הענינים

 

הרב דוד יוסף: נלחמתי בכל כוחי עד שהרמתי ידיים

 

הרב: הרב, אני יש לי כח לא מוגבל, רק תגיד לי, ספר לי את הסיפור, סיפרתי את הסיפור ששווקי זה ככה וככה, אני אגיד בשמכם את הדברים שאתם הייתם שם, בלי קשר למה שעכשיו

 

הרב דוד יוסף: כן, אני מוכן להגיד, בפירוש אני אומר, אני קבעתי איתו פגישה, הוא לא רצה לבוא, ניגשתי אליו בכולל כמה שעות פעמים עם איזה אברך ביקשתי ממנו והוא לא הסכים, ואז ניגשתי לראש הכולל שלו ולדודו הרב שמואל שוקי שהכריחו אותו לבוא וישבנו ביחד והסברתי להם את כל הדברים, כל הטענות של הרב, גם על הפריצות גם על כל הדברים, דנו על התנהגות החצופה מאד שלו כלפי הרב וייס, ואז הם התחילו להטיף לו מוסר ביחד, והוא התחיל להגיד פרנסה פרנסה, ואז אני התחלתי לצעוק עליו בצורה תקיפה מאד, איך יתכן שבחורות עומדות ושולחות לך נשיקות באויר והבחורות משתוללות ורוקדות מולך ואתה רואה פריצות כזאת מול העיניים שלך, איך יתכן דבר כזה? אז אתה איזה מן טענה זאת פרנסה? איזה מן טענה שלפעמים אתה גם כן תורם קצת לאיזה מוסד לילדים מוגבלים, איזה מן טענה זאת? איזה זה יש לך? הכל זה גזל, דיברתי איתו קשה מאד, והם הצטרפו אלי ואמרו לי אנחנו אוסרים עליך, אנחנו לא נסכים בשום אופן, דיברנו דיברנו כמו שדיברנו אל הקיר.

 

הרב: זה אני יכול להגיד

 

הרב דוד יוסף: כן כן, את זה אפשר להגיד, את זה, את הפגישה הזאת שהיתה לי איתו שדיברתי איתו במילים קשות מאד, וצעקתי עליו, וגם ראש הכולל שלו, הרב שלמה דיימנט קוראים לו, ת"ח מאד חשוב, יהודי מאד ירא שמים, חרדי רציני, וגם דודו, הרב שמואל שווקי, הרב שמואל שווקי הוא גאון בתורה פוסק הלכות, ביחד שלשתנו ישבנו ודיברנו איתו קשה מאד, תקיף מאד, אני בעיקר דיברתי והם הצטרפו לכל הדברים שאמרתי.

 

הרב: וזה היה בעקבות המכתב ששלח הרב וייס בזמנו גם אליו לים המלח והוא לא רצה לקבל את השליחים

 

הרב דוד יוסף: אני לא זוכר מתי זה היה, אני חושב שזה היה לפני שנתיים בקיץ .

 

הרב: כן, אז שאני יצאתי דרך ארבע כנפות נגדו

 

הרב דוד יוסף: לא יודע, לפני שנתיים בקיץ זה היה, אני חושב קצת יותר. ומי שהיה קצת בענינים זה חכמוביץ

 

הרב: כן, אני זוכר, הוא שלח את הרב יצחק יוסף להחתים את אבא בשעה שמשה לא היה בכלל.

 

הרב דוד יוסף: לא, לא הוא לא שלח אותו, הוא שלח אותי

 

הרב: אה זה הייתם אם

 

הרב דוד יוסף: זה לא הוא שלח אותי, הוא היה יחד איתי אצל הרב וייס ואני ביקשתי כל מיני הבהרות מהרב וייס על המכתב הזה, למשל יש עצרות שאבא שלי היה עושה בזמנו בחודש אלול, אז אם רוצםי לעשות עצרת באיזה עיירת כפר ולדבר דברי תורה ודרך אגב גם מביאים איזה זמר שישיר קצת, אז הוא אמר שלא לזה הכוונה בכלל וכו' וכו', היתה לנו שיחה מאד רצינית על זה, ואז בעקבות כל זאת אני הלכתי לאבא שלי ואני החתמתי אותו.

 

הרב: הבנתי, אז הכוונה זה המכתב ההוא שכתוב בחתימת ידו של הרב?

 

הרב דוד יוסף: כן כן, בכל אופן היה מכתב אחר

 

הרב: והוא לא כעס עליך משה בזה?

 

הרב דוד יוסף: אוהו אוהו, זה היה נורא, אבל לא רוצה כל מה שקרה לי עם משה

 

הרב: זה לא מעניין אותי, ברור לא מעניין אותי

 

הרב דוד יוסף: אני רק אומר לכם מה אני אמרתי אני נפגשתי עם הרב וייס, אני דיברתי עם אבא שלי בעל פה והצדיק אותתי והסכים לחתום גם על המכתב של הרב וייס, וגם אני בנוסף לכך אישית נסעתי דיברתי באריכות עם שווקי ביחד עם הרבנים שלו, ודיברנו איתו בשיא התקיפות, וכמו שדיברנו על הקיר. עכשיו  יותר גרוע מזה, הרב וייס אמר לי שכל הרבנים הגד ולים, הרב טוביה וייס אמר לי, כל הרבנים הגדולים הסכימו, אבל כולם אמרו לא יתכן שאנחנו לא נופיע ושווקי יופי, אז אם שווקי חותם הכל תלוי בזה, הכל יקום ויפול על מה ששווקי יעשה, גם מרדכי בן דוד אמר את זה, גם אברהם פריד, כל הזמרים, ובגלל שווקי הכל התפוצץ.

 

הרב: הבנתי, אז אני יכול להגיד את דברי הרב וייס שבעצם הכל תלוי בשופרו ובקולרו של הבן אדם הזה

 

הרב דוד יוסף: כן כן ככה הוא אמר הרב וייס, אני הייתי מציע שתפגשו איתו עם הרב טוביה וייס, הוא יספר לכם את הכל

 

הרב: אין שום בעיה, אני יעשה את זה בעזרת ה'

 

הרב דוד יוסף: בכל הנושא שקשור לאבא שלי תשמעו ממנו את הדברים ומה שתגידו בשמי בעיקר זה את מה שאני דיברתי איתו

 

הרב: בסדר גמור, עוד דבר הרב

 

הרב דוד יוסף: יהיה לי צרות אני

 

הרב: אני לא רוצה שיהיה לאף אחד צרו, כבוד הרב מנסה למנוע צרות מעם ישראל, זה מה שאני מנסה לעשות.

 

הרב דוד יוסף: אני יודע מה אני לא יכול לעשות וממילא אני מנסה כשיש לי אפשרות להכנס לדבר איתו בלימוד, דברים שלא קשורים בשום דברים ציבוריים, רק תורה לשם תורה, אני לא רוצה להפסיד את זה פשוט, זה הכל.

 

הרב: עכשיו אני אגיד לך רק דבר אחד נוסף, בסדר? תהיה בשבילי שליח נאמן וטוב אצל הרב, כשאתה נכנס אצלו קודם כל תגיד לו שאני אוהב אותו מאד מאד אהבת נפש

 

הרב דוד יוסף: לא רוצה לדבר איתו, לא רוצה לדבר איתו

 

הרב: אה בכלל

 

הרב דוד יוסף: לא רוצה, בבקשה. זה לא כדאי, אל תסבכו אותי

 

הרב: טוב הרב, טוב, ה' יברך אתכם שיהיה לכם חג שמח ומאושר. כל טוב שלום וברכה.

 

 

הרב: כן, אז מעבר לדברים ששמעתם שציינתי בהתחלה, נחשפת פה בפעם הראשונה דעתו של הרב עובדיה יוסף נגד הזמרים הפסולים ובראשם שווקי, שאלי שמחיוף הביא אותו נגד רצונו של הרב עובדיה לכנס ההוא שיצאתי נגדו, ומזה יצאו נגדי, ואז הלכו אפילו לישיבה של הבן שלי והביאו את הרב עובדיה במיוחד לשם שיגיד, תגיד לאבא שאני אוהב אותו מאד, אבל אם הוא ידבר גם אני אדבר. על מה מדובר? כי יצאתי נגד שווקי לפי מה שהוא פסק, כי שיקרו אותו שהוא חזר בתשובה, ואז הוא הניח לו את המכתב שציינתי פה בשיחה שבה הוא אומר שהוא עושה א תכל דברו של הרב עובדיה והוא מורו ורבו ואחרי הופעה הוא כבר הופיע בחו"ל מערב והבאנו את זה באתר עם צילומים, ואחרי זה הוא כבר אמר שיש לו הרב פיינשטיין והרב קוק בירר והתברר שהכל שקר והוא רמאי ושקרן, הוא ממשיך להופיע בחתונות של ספרדים וגם אשכנזים, ומשמיעים אותו למרות שהוא רשע מרושע, גדול מחטיאי הרבים שאפילו פריד ובן דוד הסכימו להפסיק להופיע אפילו בנפרד אם הוא לא ימשיך לבד, שיקח להם את הקופה, והרב טוביה וייס, הגאב"ד ישב איתו ודיבר והוא לא הסכים. אז זה רשע שאין כדוגמתו, וממשיכים לשמוע אותו בבתי  ישראל, ושרים את שיריו על שולחן שבת, שיערב לכם. אתם שרים נגד כל גדולי ישראל בדור האחרון שיצאו נגדו. והוא אמר לרב עובדיה שהוא לא מסכים, לא רק לדוד, גם הרב צלצל אליו, והוא אמר לו פרנסה פרנסה פרנסה. הבנתם? זהו. כל הופעה 25 אלף שקל עם הנחה, ואין לו מה לאכול, אבל הוא לא יפטר מן העולם עד שהוא יעני.

זהו, זה הדבר של הקטע הראשון, קטע שני, למחרת מצלצל אלי עוזרו, של דודי, קוראים לו יהודה אזרד, זה שצועק עכשיו בשאגת אריה שתיים, והוא מספר לי כך: הרב דוד יוסף ביקש ממני להעביר שהוא בענין איתך ולהפעיל רגישות בכל הקשור לבית, כיון שכבר אין בית הכל התפרק, הרב נפטר, המתנתי שנה, לא פתחתי על אף אחד שם כלום, וכיון שהדברים כבר ברורים וידועים, אז לכן אני מוציא את הדברים. כל השנים הכל, ככה הוא אומר, כל השנים הכל מתנהל בש"ס בהתאם לגחמות שלהם, של מי? של משה ויהודית, בכל הנושאים ההלכתיים והציבוריים על ידם בלבד, אין הרב, זה הם. יש בעל הבית יהודית, ומעבר לזה לקחת בחשבון את הדברים, פסק הלכה הוא נותן דוגמא שנותן כשרות, מה פתאום שהרב יתערב, זה שייך לבית יוסף, ואין להוציא פסק מהרב עובדיה בלי אישור של משה. יש קלטת שהרב עובדיה בעצמו אומר שמשה כועס עליו על ההיתר מכירה, מה פירוש, אתה פוסק? אתה אומר לאבא לא להוציא פסק הלכה אם הוא סובר שהיתר מכירה זה טוב, אתה אומר שאתה כועס על אבא ואבא מציין את זה בקלטת בוידאו, בוידאו רואים את זה, למה? כי זה פוגע באינטרס הכלכלי, כי אם קונים היתר מכירה קונים בשוק, לא צריך את הבד"צ שלו אז הוא יפסיד כסף, מי צריך פסק הלכה כזה? צריך פסק הלכה שמשרת את האינטרס של הקופה שלי.

עוד הוא אומר, הכל מתנהל בצורה אלימה ובצורה מכוערת. אח"כ הוא אומר, ביום שהם ראו שאלי ישי הוא המלך, אבל לקופה אישית זה לא עוזר, הוא בא בחור רענן, אז ברגע שהם ראו שאלי ישי הוא המלך, ובא בחור צעיר רענן, הכוונה לאטיאס, שמכניס לקופה של בית יוסף הרבה כסף, אז הוא יהיה המלך. שמה מחליפים מלכים לפי האינטרס של הקופה שלהם, מי יהיה המנהיג של ש"ס? לא מי שהרב רוצה, מה שהקופה דורשת, אבל אטיאס לא רצה, כי הוא לא רצה, שימו לב מהלשון שהוא אומר, לא רצה לטפל בספרד'ים שיגרדו לו את הגב, בשסניקים שהוא לא יודע מה הוא מי הוא, שהוא יתעייף או יזיע בשבילם? הוא מעדיף שר תקשורת. לכן הוא לא רצה לקחת את ההנהגה מאלי ישי.

חמש הוא אומר, האינטרסים שלהם ודברים הנוגעים להם, גורמים שכל הציבור הספרדי יעמוד אחורה, במיוחד בדברים העומדים בציפור הנפש. דבר שישי, הוא אומר שבענין שווקי אני גם הייתי בענין ועד תואר המחנה, עם הרב ספרנוביץ, אך יש להם את הסיכה לפוצץ את הבלון, למרות שהרב עובדיה פסק נגד שווקי, הם פשוט פוצצו את הבלון, לא נתנו שהפסק הזה יצא לאור ושלחו את כל הרבנים שיגידו שזה לא נכון.

דבר שביעי הוא אומר, זה זמר הבית שלהם, שווקי, דבר שמיני, הם בקשר מצוין איתו עם שווקי, למרות הפסק של הרב עובדיה, שתדעו שבמערכת היחסים שיש להם, הכוונה עם שווקי, גם אם הוא לא היה בבית הם יגידו שהוא היה, כי הוא אומר שכל פעם שהוא בארץ הוא נכנס קודם כל לרב עובדיה יוסף, אבל הרב עובדיה יוסף שנים כבר לא רצה לקבל אותו אחרי שיצא נגדו ואמר לו פרנסה, והם המשיכו להגיד שהוא כן הגיע הביתה, שקר, הוא לא היה, אבל הם יכולים להגיד גם כשהוא הוא לא היה שהוא היה כי זה משרת את האינטרסים שלו, הבנתם? זה מה שהוא אומר, אח"כ הוא אומר, שואל אותו איפה דרעי? אז הוא אומר בחוץ, ממש כך, אבל הוא ילך על כל הקופה בבחירות בשל הרגישות, ונושאים שאפשר היה לקדם אין אפשרות בגלל שהרב יהיה נגדך, כל דבר שירצו לעשות, אפילו שהוא דבר חיובי, הרב יהיה נגד, בגלל יהודית ומשה, כיון שהם משתמשים בזה בכל הכח.

דבר שישי, ככה זה עובד, לכן אריה מחכה בשקט לשעת הכושר לקום ולעשות משהו, היתה תכנית מראש איך לחטוף את המנהיגות מחדש.

אז הוא אומר ככה, ולמה עד שעת הכושר, שלא יהיה אפשר להגיד לו אח"כ הרב אמר ככה הרב אמר ככה, אז צריך לחפש איזה עצה איך להכנס באופן שהרב לא יוכל לחזור בו.

דרעי לא נתן לה כל מה שביקשה כל השנים, היא מאד מאד רצתה להיות קרובה אליו, אז הבחירה שלה היתה אלי ישי, כי היא היתה מזכירה שלו לאורך כל השנים, והכי קרובה אליו, ברגע שדרעי נכנס לבור אז סוגרים ואלי ישי יהיה מהלך, הוא עושה דברינו, הוא עושה מה שאנחנו רוצים. אז מי נבחר להיות בש"ס בראש? לא מי שהרב רוצה ולא מי שהציבור רוצה, מי שיהודית ומוישלה רוצים כי זה משרת את הקופה של העופות. מפלגת העופות.

בבקשה בואו נשמע את הדברים מפיו של יהודה אזרד.

 

אזרד: הלו

 

הרב: שלום אמנון יצחק

 

אזרד: שלום כבוד הרב, מתי יהיה אפשר להפריע לרב, לא יודע אם אני אספיק להפריע לרב, יש מקום לדבר בטלפון אפילו שהר בדוד יוסף ביקש ממני לעשות את זה בפגישה. שמי יהודה אזרד, אני עוזרו של הרב דוד, הבנתי שהוא דיבר אתכם

 

הרב: נכון

 

אזרד: הוא ביקש ממני להעביר לכבודו, קודם כל שהוא בענין אתכם עד הסוף, כפי שהוא דיבר אתכם, ורק הוא ביקש שתפעילו רגישות אם אתם מתכוונים לפעול בענין בכל מה שנוגע אליו, אז שיהיה את הרגישות הראויה בכל מה שקשור לרגישויות שיש לו שם בבית, ז"א אם יצאו דברים החוצה שהוא אמר על הבית זה יכול לפגוע בו מאד, הוא היה רוצה מבחינתו שכל זה יצא החוצה, אבל איך אומרים, הוא בעצמו נמצא בסוג של גלות מסוימת שמה, וכל דבר כזה יכול לפעמים הוא יכול לפעמים לא להכנס לראות את אבא שלו תקופה ארוכה.

 

הרב: אמרתי, אם הוא רוצה להיעזר בי, ואם רוצים לא משנה, בשביל שאני אזיז דברים, אמרתי לו שאני לא חושש מאחרים, אני מוכן, במקום שהוא לא מוכן אני לא אעשה שום דבר.

 

אזרד: אני חושב שכן צריך, שאתם יודעים שזאת הבעיה, ואנחנו יודעים את זה לאורך כל השנים שהכל מתנהל בצורה הזאת, כל מה שנקרא ש"ס וכל המערכת שם וכל מה שנקרא הרב עובדיה מתנהל בהתאם לגחמות שלהם וזה נורא ואיום, כי זה לפעמים דברים הלכתיים ונושאים ציבוריים וכו' וכו', אבל אין מה לעשות, זה המציאות שמי שמכיר אותה יודע אותה.

 

הרב: איפה הרב אברהם נמצא בתמונה?

 

אזרד: קודם כל בלי שאני בקשר רציף עם הרב אברהם, כולם נמצאים באותה תמונה בצורה כזאת או בצורה אחרת, כולם נמצאים באותה תמונה, ז"א שמה יש בעל הבית גברת יהודית ומי שמעבר לזה צריך להיות איך אומרים, לקחת בחשבון את הדברים, בכל מסכת בכל תחום, זה יכול להיות שמחר הוא מוציא פסק הלכה על נושא מסוים אבל הפסק הלכה הזה למשל מכשיר איזה משהו, נותן כשרות לאיזה משהו, אז לתת כשרות זה לא בתחום אחריותו, זה רק מספק, אז למה ... מה אתה נכנס לתחום שלא קשור אליך, הכל שם מתנהל בצורה הזו ובצורה אלימה ובצורה מכוערת, וזהו, הבעיה שמי ש, איך אומרים, זה הבעיה שלו, זה הבעיה.

 

הרב: אתה היית זה שעזרת בנושא של שאגת אריה כמו שאני זוכר, לא?

 

אזרד: נכון נכון הרב, נכון הרב. נכון.

 

הרב: ואיפה היום דרעי בתמונה? מחוץ לתמונה לגמרי?

 

אזרד: ממש ככה. ממש ככה, אבל ברור שהציפיה היא בקרוב בקרוב ללכת על כל הקופה.

 

הרב: הבנתי.

 

אזרד: רק לכאורה זה יצטרך להיות בבחירות ולא במשהו אחר. ושוב, בגלל הרגישות, אנחנו, אני יודע כמה דברים שהיה אפשר לעשות כמה נושאים שהיה אפשר לקדם וזה פשוט בצורה שהדברים מתנהלים שם אז אין לך שום אפשרות, אתה רק תעשה פיפס קטן, הם משתמשים בדבר הזה בכל הכח. אני באופן אישי לא חששתי מזה אף פעם וחטפתי על זה, אבל כן ככה זה עובד. ככה זה עובד וזה סיבה שבאמת אריה יושב בשקט ומחכה לשעת הכושר לקום ולעשות משהו, שלא יהיה אפשר אח"כ להגיד לו הרב אמר ככה הרב אמר ככה.

 

הרב: תתקן אותי אם אני טועה, אם הכוונה בהתחלה היתה להשאיר את אלי ישי במקום דרעי כדי להכשיר אח"כ את אחיה אבל לולא זה שהוא הסתבך עם הענין ההוא הלא נעים אז בעצם זה ירד ואטיאס היום בכותרת.

 

אזרד: לא, לא, אני לא חושב שזה עובד ככה, אלא בעצם זה שדרעי לא נתן לה את מה שהיא ביקשה כל השנים והיא מאד מאד רצתה להיות קרובה אליו, אז הברירה שלה היתה אלי ישי, היא היתה מזכירה שלו לאורך כל השנים, והכי קרובה אליו, והיא החליטה, שאוקי, ברגע שדרעי נכנס לבור סוגרים ויש מישהו אחר שהוא המלך, והוא עושה דברים והוא עושה את מה שאנחנו רוצים. וביום שהם ראו שבעצם אלי ישי הוא מלך גדול, ויושב ראש ש"ס והכל והכל, אבל לקופה האישית זה לא עוזר, ובא בחור צעיר טרי רענן שמנהל ומכניס לקופה האישית הרבה כסף כל חודש, אז הנה המלך. הוא היה מחליט לא יודע היום, אבל הוא היה מחליט תקופה מסוימת הוא היה יכול לעשות את זה מהר מאד ולקחת את הכסא שלו...

 

הרב: באמת הוא יכול?

 

אזרד: אם הוא היה יכול, עד חצי הוא יכול, במערכת שהיא היתה שם יכול להיות שהיה תקופות שבודאי הוא היה יכול, אני לא יודע היום, אבל בתקופות מסוימות ודאי הוא היה יכול, הוא לא רצה, הוא לא מעונין שספרדים יגרדו לו את הרב, ושהציבור הזה השסניקי שהוא לא יודע מה הוא יאיים אותו ויתן לו להזיע, הוא רוצה להיות בשמונה בלילה בבית, הוא בחור עדין, מפונק, רוצה שר התקשורת ומשרדים כאלה שלא מעייפים אותו עם הציבור,

 

הרב: בסדר גמור, בעזרת ה'. בכל אופן אם הרב רוצה

 

 

אזרד: העברתי את הדברים שהיה חשוב לו

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.11 13:00

    שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!

  • 16.11 19:24

    בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.

  • 14.11 11:54

    'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 11.11 10:43

    ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).

  • 11.11 10:43

    מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).

  • 06.11 18:11

    כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!

  • 03.11 14:23

    שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).

  • 03.11 10:22

    כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.

  • 03.11 10:17

    שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.

  • 31.10 19:09

    הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים