טוען...

פחד יעקב מאבק עבירה

1. "וירא יעקב מאד ויצר לו" ממה יעקב פחד? הרי היה גיבור חיל! 2. ביאור המחלוקת בין הזוהר והמדרש בקושיה זו ובפרט שה' הבטיחו "ושמרתיך בכל אשר תלך... כי לא אעזבך" 3. מהי מעלת ארץ ישראל על כל הארצות? 4. "ויאבק איש עמו" בגמרא מבואר שיעקב ומלאך הס״מ נאבקו והעלו אבק עד כיסא הכבוד מה ענין אבק זה? ועוד...

  פורסם בתאריך: 15.12.2024, 12:00 • מערכת שופר

בס"ד

ספר תורת חסד חומש בראשית פרשת וישלח מאמר: פחד יעקב מאבק עבירה

ממה פחד יעקב אבינו?

א] "וַיִּירָא יַעֲקֹב מְאֹד וַיֵּצֶר לוֹ" (בראשית לב, ח) ממה יעקב אבינו פחד? והרי ישנן כמה ראיות שיעקב היה גיבור חיל, ואם כן - מדוע פחד?

ב] מהו ביאור המחלוקת בין הזוהר הקדוש והמדרש רבה על הקושיה: מדוע פחד יעקב אבינו? ובפרט שהקב״ה הבטיחו פעמיים (2), במראה הסולם ובבית לבן: "וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ... כִּי לֹא אֶעֱזָבְךָ" (בראשית כח, טו)?

ג] מהי מעלת ארץ ישראל על פני כל הארצות?

ד] "וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ" (בראשית לב, כה) בגמרא במסכת חולין דף צ״א, ב מבואר שיעקב אבינו ומלאך הס״מ נאבקו והעלו אבק עד כיסא הכבוד. מה עִנְיָן "אבק" זה? ומדוע הצליח המלאך לפגוע דַּוְקָא ב"כַּף יֶרֶךְ" יעקב? (שם כו)

גבורתו של יעקב אבינו

בשלושה מקומות בחז"ל מפורשת גבורתו הרבָה של יעקב אבינו:

המקום הראשון (1), הידוע מכולם - בפרשת ויצא, כאשר ראה יעקב את רחל: "וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב וַיָּגֶל אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר" (בראשית כט, י) ובמדרש וברש"י ביארו: כמעביר פקק מעל פי צלוחית. להודיעך שכֹחו גדול. ואבן זו, שעשרות רועים היו צריכים להתקבץ כדי לגלול אותה יחדיו, יעקב גלל מהבאר לבדו.

המקום השני (2) - בסוף פרשת ויצא, במדרש תנחומא ד, אמר לבן ליעקב: יש בידי לעשות לך רע, אבל הקדוש ברוך הוא נגלה אֵלַי והזהיר אותי. 

אמר לו יעקב: 'בוא אתה וכל אוכלוסיך, ונסו להרים אבן זו!'. ניסו, וכמובן לא הצליחו. הרים יעקב את האבן בקלות - אבן כמו "שן של טבריה".

והמקום השלישי (3) - בפרשה זו, שכתוב שיעקב אבינו העביר את כל אשר לו - את הנחל. ובמדרש מבואר שהיו לו שש מאות אלף (600,000) כלבים, כלומר כמות כה גדולה של שומרים לצאן - ואם כך, קל וחומר הצאן והבקר עצמם שהיו רבים הרבה יותר. ויעקב אבינו הצליח להעביר בלילה אחד מאות אלפי בעלי חַיִּים. כה גדולה היתה גבורתו!

מחלוקת המדרש והזוהר הקדוש מהו חטאו של יעקב

ואם כן, פשוט הדבר שהפחד של יעקב מעשיו לא היה פחד פיזי - מי יהיה חזק יותר במלחמה הפחד של יעקב מעשיו פחד רוחני היה, כמבואר בחז"ל: שמא יגרום החטא. ולימוד עצום מבואר בזוהר הקדוש ובמדרש רבה עו, ב: מכאן שאין הבטחה לצדיק בעולם הזה.

אפילו משה רבינו, שנשלח מאת הקדוש ברוך הוא לגאול את עם ישראל, והקדוש ברוך הוא אף הבטיח לו: "כִּי אֶהְיֶה עִמָּךְ" (שמות ג, יב) למרות הכול: "וַיְהִי בַדֶּרֶךְ בַּמָּלוֹן וַיִּפְגְּשֵׁהוּ ה' וַיְבַקֵּשׁ הֲמִיתוֹ" (שמות ד, כד) - בא מלאך להורגו, על שלא מל את בנו. ועל כן גם יעקב פחד מהחטא.

אלא שיש להבין: באיזה חטא חטָא יעקב אבינו? והנה בחז"ל ביארו במה חטא יעקב, ואילו שתי (2) מעלות היו לעשיו על פני יעקב אבינו: 

במדרש רבה עו, ב מבואר שלעשיו היו שתי מִצְווֹת שלא היו ליעקב: ישיבת ארץ ישראל וכיבוד אב.

יעקב בהיותו בחרן, הפסיד את מצוַת יִשּׁוּב ארץ ישראל, וכמובן לא היה יכול במשך 34 שנים לשמש את אביו.

מאידך, בזוהר הקדוש קסח' מבואר בצורה שונה מעט, שהיו ליעקב שני החטאים הבאים: האחד - כיבוד אב, כנ"ל. והשני - שנשא ב' אחיות. 

ויש להבין: אומנם נקטו המדרש והזוהר את טעם כיבוד אב במשותף, אולם מפני מה השמיט הזוהר את ישיבת ארץ ישראל? ומדוע לא צִיֵּן המדרש את נשיאת שתי האחיות?

הזוהר הקדוש והמדרש משלימים זה את זה

וניתן לְיַשֵּׁב את הדברים בכך שכשהתרעמה רחל אימנו על יעקב אבינו, אמרה לו: "הָבָה לִּי בָנִים וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי" (בראשית ל, א) וברור שלא הָיְתָה גוזמה בדבריה, אלא הָיְתָה טענה בפיה במילים הללו. והשיב יעקב אבינו על דבריה: " הֲתַחַת אֱלֹהִים אָנֹכִי" (שם ב) 

מה טענה רחל, ומה השיב לה יעקב?

והנה בפרשת ויצא נאמרו כמה וכמה טעמים, מדוע באמת היה מותר ליעקב אבינו לישא ב' אחיות - ובטעמים הללו הִתְוַכְּחוּ יעקב ורחל: רחל טענה כלפי יעקב: נשאת ב' אחיות, כֵּיוָן שהאיסור של: "וְאִשָּׁה אֶל אֲחֹתָהּ לֹא תִקָּח לִצְרֹר" (ויקרא יח, ח) לא חל, מפני שמסרתי את הסימנים ללאה, ואם כך לא קינאתי בה. אבל דע לך שעכשיו אני מקנאת, ולכן: "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי".

ועוד יתכן שטענה רחל שכל ההיתר של נשיאת ב' אחיות הוא על פי הדיבור - להוליד שבטים קדושים. וכאן, כשהיא עקרה: וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי" (טעמי הכתב סופר והמלבי"ם הובאו בפרשת ויצא).

השיב לה יעקב: אין הטעמים הללו נכונים, אלא נשאתי ב' אחיות, כטעם הרמב"ן שהוא: 'כֵּיוָן שבחו"ל לא קִיְּמוּ האבות את כל התורה" - ועל כן היה מותר לי לְוַתֵּר על מִצְוָה אחת. וזהו הביאור: "הֲתַחַת אֱלֹהִים אָנֹכִי" - האם אני נמצא היכן ש: "עֵינֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה" (דברים יא, יב) כלומר בארץ ישראל, תחת עיני הקב"ה?!

ומשום כך, באמת כשהגיע יעקב אבינו לארץ ישראל, נפטרה רחל. 

והמסקנה היוצאת מכך, שהמדרש והזוהר הקדוש משלימים זה את זה, שכן שניהם נקטו את מצוַת כיבוד אב כאחת הסיבות לחטא, אבל בטעם השני נחלקו:

המדרש מדבר על אותו זמן שיעקב היה בבית לבן, ואילו בזוהר דיברו על הזמן שהיה יעקב בארץ ישראל.

ועל כן המדרש נקט ישיבת ארץ ישראל, כֵּיוָן שדיבר על הזמן שהיה יעקב אצל לבן, בחרן, וכך הפסיד את מצוַת ישיבת ארץ ישראל - אולם ב' אחיות היה מותר לו לשאת, כדעת הרמב"ן ומאידך, הזוהר הקדוש נקט טעם ב' אחיות, כי מדובר על הזמן שהגיע מחרן לארץ ישראל - או אז הָיְתָה לו מצוַת יִשּׁוּב ארץ ישראל, אולם עבר על איסור שנשא ב' אחיות.

מעלת ארץ ישראל

ומבין שלושת (3) החסרונות הללו: כיבוד אב ואם, ישיבת ארץ ישראל ונשיאת ב' אחיות - על מה נתפס יעקב?

תחילה, יש להקדים ולספר על מעלת ארץ ישראל הרמב"ן כו, ה מבאר באריכות את מעלת ארץ ישראל, שכן עיקר קיום כל הַמִּצְווֹת כולן הוא דַּוְקָא בארץ ישראל.

ומדוע? כֵּיוָן שארץ ישראל היא נחלת ה'. כלומר בכל הארצות נתן הקדוש ברוך הוא למלאכים להיות קצינים ומושלים עליהן, מה שאין כן ארץ ישראל - שונה היא, כי הקדוש ברוך הוא בעצמו משגיח עליה: "אֶרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד עֵינֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה" (דברים יא, יב) ולכן ארץ ישראל, מקום השגחת ה', היא המקום המועדף לקיום מִצְווֹתָיו.

יתר על כן, הרמב"ן בהקדמה לספר שמות מבאר שאין הגלות מִסְתַּיֶּמֶת - עד שמגיעים לארץ ישראל. כלומר לאחר 400 שנות שעבוד - אף שיצאו ממצרים, עֲדַיִן לא נחשבו גאולים. וגם כשנקרע הים, ומתו כל אויביהם בניסים ומופתים – עֲדַיִן לא נגאלו. ומדוע?

משום שהיו במדבר, בארץ לא להם. 

ורק בארץ ישראל כבר נחשבו גאולים, כֵּיוָן שרק שם - מקום המשכן, הקדוש ברוך הוא השרָה שכינתו, ונחשבו גאולים.

אולם מוסיף הרמב"ן ומחדד: יש מקום אחד שאומנם איננו בארץ ישראל, אך גם שם נחשבו כנגאלים. והיכן? בהר סיני. בהר סיני, אף על פי שאינו בארץ ישראל - שרתה שכינה, ולכן גם שם נחשבו גאולים.

(נ.ב. הרצאת הרב שליט"א: פריז - מצוה לעלות לארץ 21.05.2024)

המלאך נקע ירך יעקב, על שנשא שתי אחיות

ועל פי הקדמה זו, נבין את דברי השל"ה הקדוש: 

הקשה השל"ה: כיצד הקדוש ברוך הוא אמר ליעקב: "כִּי לֹא אֶעֱזָבְךָ" (בראשית כח, טו) בזמן שיעקב אבינו עזב לחרן שהיא בחוץ לארץ, ואין השכינה שורה בחוץ לארץ?

אלא, כֵּיוָן שצורתו של יעקב חקוקה על כיסא הכבוד - הקדוש ברוך הוא השרה שכינתו עליו אף בחוץ לארץ!

ולכן, מבאר השל"ה הקדוש - שרו של עשיו תפס את יעקב אבינו, על חטא נשיאת שתי אחיות, כֵּיוָן שאי אפשר היה לתבוע את יעקב על מצוַת יִשּׁוּב ארץ ישראל וכיבוד אב - שהרי הלך לחרן בשליחות אביו.

אולם נשיאת ב' אחיות מותרת רק בחו"ל, וכמו שכתב הרמב"ן. ואף על פי שהיה יעקב בחרן - מכל מקום אצלו לפי מעלתו היה זה נחשב כארץ ישראל, שהרי השכינה שרתה עליו גם בחרן, מפני שצורתו חקוקה על כיסא הכבוד.

ואם כן, סמא"ל - שרו של עשיו, נאבק עם יעקב אבינו מאבק רוחני. וכיצד הצליח לפגוע ביעקב, עמוד התורה? על ידי שקטרג על נשיאת ב' אחיות וזהו הקטרוג על: "יֹצְאֵי יֶרֶךְ יַעֲקֹב" (שמות א, ה) - על שנשא יעקב ב' אחיות. כֵּיוָן שיעקב לרום דרגתו, שכינה שרתה עליו בכל מקום, וממילא כל מקום היה בעבורו כארץ ישראל.

ועל כן הפסוק תיאר את המלחמה במילה "וַיֵּאָבֵק" (בראשית לב, כה) לשון "אבק" - כדי לרמז שאף על פי שאין כאן עבירה ממש, שהרי סוף כל סוף היה בחוץ לארץ, וכל התביעה עליו הָיְתָה מחמת חשיבותו - שצורתו חקוקה על כיסא הכבוד, מכל מקום אבק עבירה יש כאן.

ודומה לזה אבק ריבית (בבא מציעא דף סא, ב) אבק גזל (רמב"ם, תשובה ד, ד) ואבק לשון הרע (בבא בתרא דף קסה ,ב) - שאף שאינם עבירות ממש, מכל מקום קוראים להם חז"ל "אבק". מעט מן המעט שבעבירה. 

תבוסת שרוֹ של עשיו

וזהו הפירוש "וַיֵּאָבֵק" שהעלו "אבק" עד כיסא הכבוד - הס"מ הצליח לקטרג על "אבק" נשיאת ב' האחיות. 

אולם כֵּיוָן שעל פי הדיבור נשא אותן, כדי להעמיד י"ב (12) שבטים: "וַיִּזְרַח לוֹ הַשֶּׁמֶשׁ" (בראשית לב, לב) יעקב נרפא. ולא זו בלבד, אלא שאף שרו של עשיו - כמו עשיו בעצמו - הודה לו על הברכות, וקראו: "ישראל".

ויש להעיר: במה קשור המלאך לחטאו של יעקב? ומדוע פגע בו המלאך על חטא שחטא לקב"ה?

אלא טען המלאך כלפי יעקב: כשקניתָ את הבכורה - נעשית הגדול, ולכן בדין הָיְתָה לאה מגיעה לך, אולם מדוע לקחתָ גם את רחל הקטנה – הלוא היא שַׁיֶּכֶת כעת לעשיו, שהוא הקטן?

ולכן בא המלאך בטענות על חטא שנשא שתי אחיות, לאה ורחל.

והחיד"א (פני דוד) רומז על טענה זו גם אצל לבן, שאמר ליעקב: "טוֹב תִּתִּי אֹתָהּ לָךְ מִתִּתִּי אֹתָהּ לְאִישׁ אַחֵר שְׁבָה עִמָּדִי" (בראשית כט, יא) - איש אחר הוא עשיו, מסטרא אחרא. 

ורמַז לבן ליעקב שבעצם רחל שַׁיֶּכֶת כעת לעשיו - שכן עכשיו הוא הקטן, ורק לאה - אין חולק על כך שהיא שַׁיֶּכֶת לו - ליעקב. אולם לפנים משורת הדין מעדיף הוא לתת לו גם את רחל (תמורת שבע (7) שנים נוספות של עבודה).

אולם על כל פנים אין האמת כך, כֵּיוָן שיעקב קנה את הבכורה, אך לא מכר כלום. לכן בדין מגיע לו את שתיהן.

 - - - 

קרדיט: גם מאמר זה על חומש בראשית פרשת ויצא מהספר הנפלא! 'תורת חסד' באדיבות המחבר הרב אליהו אילן חנן שליט"א - ישר כוחו! למאמר הקודם, חומש בראשית, פרשת ויצא מאמר ד': "רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ" [לחץ כאן] 1. האבות קיימו כל התורה כולה, כיצד נשא יעקב 2 אחיות? 2. מה אמר יעקב ללאה בבוקר כְּשֶׁרָאָהּ ומה היה הדו שיח ביניהם, על המרמה של לאה? 3. מדוע רק לאה נקברה עם יעקב במערת המכפלה? וכיצד יתכן, שרחל שמסרה הסימנים לא נקברה עמו - הפסידה מכך? 4. מדוע נפטרה רחל בלידת בנימין ובכניסה לארץ ישראל? הצלת ישראל ועוד

 

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.01 10:07

    מורינו ורבינו הקדוש! נראה שטראמפ (נשיא ארצות הברית) למד מרבנו שליט"א וזורק "מתנות" לקהל 😆! רק שהוא זורק עטים וב"ה רבנו להבדיל מזכה את הרבים עם ציציות, מטפחות וספרים! אשרינו שזכינו ☺️.

  • 20.01 11:27

    שלום וברכה כבוד הרב רצינו להודות לקב"ה ולכבוד הרב על הסגולה של 3 ימים בכותל. לפני כמעט 7 חודשים יהודי ביקש מ-3 בחורים: 'אם הם יכולים ללכת לכותל ולהתפלל עבור משפחתו לרפואה?' וב"ה בעלי היה אחד מהם! ובסוף התפילה גם בעלי התפלל עבורנו לזרע של קיימא - וברוך ה' מאותו זמן התבשרנו בבשורה הטובה! חשוב לציין: שבאותה תקופה רציתי ללכת לעשות בדיקת דם ולבדוק: למה לא נקלטתי? וברוך השם אנו חושבים שבזכות שהלך להתפלל על אדם אחר זכינו. ('כׇּל הַמְבַקֵּשׁ רַחֲמִים עַל חֲבֵירוֹ וְהוּא צָרִיךְ לְאוֹתוֹ דָּבָר, הוּא נַעֲנֶה תְּחִילָּה' בבא קמא צב, א) תודה רבה כבוד הרב על הנהגתך שאתה מנהיג אותנו בדרך האמת (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).

  • 20.01 11:24

    מדהים כבוד הרב, ב"ה הסדרה ע"פ הספר חשבון הנפש בפרט פרק יא' (shofar.tv/videos/17645) פשששש ממש מנוחת הנפש!

  • 20.01 11:24

    בוקר אור לרב היקר והאהוב! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת. (ראש העין - למה משה רבינו היה ענק 19.01.2025 shofar.tv/lectures/1645) רציתי להתייחס לדיאלוג המעניין של הרב היקר עם הגברת האחרונה שדיברה (שב"ה הרב היקר החזירה בתשובה לפני 35 שנה!) להערכתי ה-60 שקלים (לדבריה) לא היוו פקטור בכלל בפירוד זה, אלא הבחירה ללכת לפי האמת המוחלטת - הדבר נשמע די ברור ומובן מתוך דבריה (הרב היקר אומר רק את האמת לפי הכתוב בתורה) ממש מרגש בפעם המי יודע כמה לשמוע על התרומה האדירה של הרב היקר. יום נפלא!!

  • 19.01 17:32

    כבוד מורי ורבי אלופי ומיודעי רציתי לשתף על הסגולה שהארתם בפנינו: קריאת התהילים שלושה ימים רצוף בכותל! ב"ה לקחנו אני ועוד חבר. רציתי לומר: שהתחושה שהתהלכנו איתה, בפרט בכמה ימים שאחרי וגם עכשיו - זו תחושה עילאית! שאי אפשר לתאר אותה. כמה ימים אחרי הקריאה שנינו פשוט הרגשנו כאילו מין אופוריה תחושה, שקשה להסביר שיש לך רק אהבה לכולם, אין לך כעס על אף אחד, שיש בך רק שמחה ואתה מרגיש שזה ממש מתקן בך משהו פנימי ואם אנחנו הרגשנו כך אז אני מתאר לעצמי איזו השפעה יש בשמים לאותה נשמה שעושים את זה בעבורה. אז תודה רבה על הסגולה הנפלאה ונקווה שיזדמן לנו בעזרת השם יתברך לעשות זאת שוב ושוב לטובת גאולת עם ישראל. (לכתבה: סגולת תהילים שלוש פעמים בכותל: הדרך לפתוח שערי שמים shofar.tv/articles/15333).

  • 19.01 17:12

    כבוד הרב שלום וברכה ישתבח הבורא לעד! ב"ה אני על אוזן אחת מתפקד ותמיד חששתי מחולי באוזן הבריאה (ל"G) בבוקר הלכתי לרופא כי כבר שבוע סבלתי מהפרשות מודלקות דמיות מהאוזן ואטימות וטינטון, בקיצור סיוט רע ונורא פחדתי מאיבוד שמיעה כי כמעט 80% בהרגשה שאיבדתי כי שמעתי נורא חלש והרופא הביא אנטיביוטיקה לאוזן אמר: 'דלקת חריפה!' שבוע אני על אנטיביוטיקה מרגיש: 'לא עוזרת!' ואף החריף (רח"ל) הלכתי שוב לרופא הבוקר ונתן 'הפנייה דחופה למיון לאנטיביוטיקה דרך הווריד' ביקשתי מהרב ברכה וברוך השם קיבלתי עם הפנייה לרקוד ולשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) 15 דקות כל יום התחלתי לשיר במחלקה, ללכת ולבוא עם צעדים קטנים של ריקוד נכנסנו לרופא אמר: 'זה לא 'דלקת חריפה' זה עוד יותר גרוע! זה מירינגיטיס בולוס שפוגע גם בעצב השמיעה ברוב המקרים'... בקיצור אשתי ואני עם מבטים מוצלבים ולא יודעים מה לעשות אמרתי לעצמי: 'כל מה שעושה השם - זה לטובה...!' הפנו לבדיקת שמיעה - שברוך השם הראתה: שאין פגיעה בעצב! רק בתדר אחד וגם משהו קל. קראו לרופא מומחה שבדק שוב את האוזן אמר: 'לא מסכים עם הפיענוח, לא מירינגיטיס בולוס! רק דלקת בשלבי סיום!!' נתן אנטיביוטיקה אחרת ושלח אותנו הביתה תודה להשי"ת! ולשליחו הנאמן הרב אמנון יצחק שליט"א תודה רבה. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 16.01 17:55

    שלום וברכה לכבוד הרב היקר הכרת הטוב אתמול בלילה ביקשתי בהודעה לברך את בני היקר שעלה לו החום והנשימות שלו היו כבדות (ל"ע). היה לילה לא פשוט! ב"ה ב2:36 ברכת אותנו וכוח האמונה בברכת חכמים נתנה לי כוח לעבור את הלילה. ב"ה בבוקר הילד קם בלי חום! ומשתפר היום בהרגשתו. תודה שיש למי לפנות גם בשעה כל כך מאוחרת בלילה יה"ר שהקב"ה ישמח אתכם בכל (אמן).

  • 16.01 11:24

    שלום וברכה לרבינו הקדוש!!! ראשית אומר... עתה ידעתי כי... "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" (איוב כו, ב) לא רק את הארץ השי"ת תולה, אלא את האדם בכל רגע ממש... ("וּמִבְּשָׂרִי אֶחֱזֶה אֱלוֹהַּ" איוב יט, כו) ואסביר... ביום שני השבוע בס"ד קיבלתי תור לבדיקת עינים שגרתית לאלרגיה או דלקת בשל שימוש בעדשות מגע. בסוף הבדיקה ביקשתי מהשי"ת על בדיקת הרשתית, כי לפעמים מרגישה הבזקי ראיה, לא קבוע ולא יומיומי, עדיף שיבדוק. לאחר בדיקה אמר: שיש חור ברשתית (ל"ע) ואגש למיון סרוקה עכשיו! לא הבנתי במה מדובר... נסיתי לדחות ההגעה למיון והתעקש שדחוף ונסעתי לבית חולים. רופא בשם ענאן (ב"ה הרגשתי בידי אבא שבשמים עם ענני הכבוד, ורבינו הקדוש שלח את השיר "עבדו עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמעתי את השיר. לאחר ניסיון הלחמה בלייזר שלא צלח הרופא שיחרר וביקש שאגיע בבוקר למרפאות חוץ לצילומים בעין והחלטה באם לנתח... (ח"ו) יום למחרת התיצבתי בבית החולים - במרפאות חוץ לאחר בדיקות מעמיקות בעין הוברר שיש "הפרדות רשתית". כמה רופאים (ביניהם 'נועם' - רופא הבכיר שהתייעצו עמו... - כשליח רבינו בעל הנועם אלימלך זיע"א שלומדת ומלמדת מספרו) בדקו והחליטו לשחרר! ולהזמין אותי לבדיקות שוב למחרת בבוקר... עדיין לא הבנתי את חומרת המצב. נס! השי"ת עמי, איתי שהם משתאים ולא מבינים איך ומה יש בעין ומה לעשות? בערב ראיתי בגוגל על התופעה "הפרדות רשתית" ונבהלתי מהניתוח ומההשלכות שלו, כי אני בתפקיד ברוחניות ובגשמיות איך אעצור הכל??? 'אפילו חרב מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים!!!' התפללתי, נתתי צדקה, הדלקתי נר לע"נ הצדיקים וביקשתי מבורא עולם: 'העיניים השמורות ומתפללות אליו ב"ה כל יום בתפילה ובתהילים ומזכות את הרבים בשיעורי תורה אתה השי"ת תשמור עליהן' הגעתי יום למחרת ולאחר בדיקות עם רופאים, שליחים טובים מהשי"ת!!! אמרה הרופאה בזו הלשון: 'את מקרה נדיר!' שאלתי: 'למה?' אמרה: 'במקרה כזה אנשים רצים לביה"ח...! אינם רואים.. ואת באת במקריות...' 'מאת השי"ת!' עניתי לה! 'יש קו שחוסם את ההיפרדות' אמרתי: 'זה הקו של השי"ת!' 'וכל זמן שאת רואה אנחנו לא ננתח!!! תהיי במעקב'. רבינו הקדוש אבא שלנו אתה!!! כמה התרגשתי, אמרתי: השי"ת "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה"! וגם אותי שומר ומשגיח כל רגע ורגע ורגע!!! "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ!!!!" (תהלים קיח, א) ואין לנו מבלעדיו!!! תודה לרבינו על הנהגתך והשגחתך כאבא ממש! מפיח בנו רוח חיים ואמונה! תודה! תודה! תודה! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 15.01 18:17

    הרצאה מ 2019 של כבוד הרב היקר שב"ה מחזקת לנו את הידיעה וההכרה כמה זכינו שהקב״ה זיכנו לדבוק באמת באיש האמת! כבוד הרב מסביר כמה מסוכן מי שיש בו גם מעלות וגם חסרונות... ״משחור ולבן יוצא אפור״ ואלה שיש בהם ״נגיעות״ איך נזהה אותם ואיך מתבטאת התנהגותם... (האדם האפור) הסברים מרתקים! ולעומתם להבדיל, האדם השלם בעל הלב הישר, שניצול מכל נגיעה ופניה כי רק האמת מעניינת אותו! הרצאה מאלפת🌼 תודה!!! יה"ר שתמיד נזכה ללכת לאורו של איש האמת אמן! (טבריה - רבנים באפור 25.09.2019 shofar.tv/lectures/1269).

  • 15.01 14:13

    כבוד הרב צהרים טובים! בשבח והודיה לריבון העולמים על כל הטובות שמיטיב איתנו ובכללם להיות חלק ממשפחת קפ''ז המדהימה!☺️ תודה לכבוד הרב על הברכות! ב"ה לפני כ9 חודשים הרב בירך ל: בן זכר ותרמנו בעצת הרב 180 ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות והתבשרנו שזה בן זכר וברוך ה' הוא נולד! 4 דקות אחרי ברכת הרב הוא יצא ובדיוק בזמן שהוא נתקע קצת... תודה להשי"ת!! תודה שהרב הגיע לסנדקאות בביתנו התרגשנו מאוד!! תודה על הכל!! ותודה לכל הקהילה על נתינה בלתי פוסקת ועל עזרה בכל! ב"ה גב' ס. ו: ב. ד. תחי' תמכו ועזרו עד הלידה המיוחלת ולאחר מכן ארגון ארוחות ולחם לכל יום. ותודה להשי"ת שסייע לנו לארגן את אירוע הברית שעד יומיים לפני האירוע לא ידענו איך נקים אותו... והשי"ת שלח מכאן ומשם וברוך ה' נסגר האירוע בשעה טובה ומוצלחת עם שליחיו הנאמנים שסייעו ועזרו כאילו היה זה האירוע שלהם ממש!! תודה אין סופית לכבודו שכל הזכויות שמורות לכם על ההדרכה בדרך הישר והטוב!! יה"ר שהשי"ת ימלא משאלות ליבכם לטובה! (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים