קרית עקרון - סליחה מחילה וכפרה מה ההבדל
תאריך פרסום: 08.10.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירויח
...שיזכו כולם להכיר לידע מהר ששם אחד ושמו אחד רפואה שלמה מהרה לרפאל בן חיים עליה רוחנית שלום בית יראת שמיים בריאות אתנה לעינת בת יצחק ישי בן בנימין וכל יוצאי חלציהם לעילוי נשמת רבקה בת יונה חדוה בת יהודית יהודית בת שרה חיים בן רבי סלימן באביגדור בן פרדי לעילוי נשמת הורי מנוחתם עדן
במה שונה מצוות התשובה של יום הכיפורים ממצוות התשובה של כל השנה?
הרי כל יום אנחנו חייבים לעשות תשובה מה ההבדל בין סליחה מחילה לכפרה למה כל השנה אומרים סלח לנו אבינו כי חטאנו מחול נו נו כי פשענו למה לא מזכירים כפרה בירושלמי כתוב ששלושה אנשים מוחלים על כל עוונותיהם גר שנתגייר אדם שנושא אישה ומי שעולה לגדולה זה תמוה בכי יש קיצורי דרך איך יתכן שמוחים לאדם על כל עוונותיו רק מפני שהתחתן במדרש תחומה כתוב ישא השם פניו אליך מכאן למדו חכמים שהקדוש ברוך הוא נושא פנים ומקבל את תשובתם של עם ישראל בלבד ישא השם פניו אליך לעם ישראל בלבד אבל ביום הכיפורים אנחנו קוראים על אנשי נינווה שהם שבו בתשובה והקדוש ברוך הוא קיבל את תשובתם אף על פי שהיו גויים איך זה מסתדר ביום הכיפורים לובשים לבן כמו מלאכים לא אוכלים ולא שותים ומתפללים בעמידה ממש כמו מלאך מה העניין העמוק בזה השבת היייתה שבת תשובה על שם ההפטרה שובה ישראל עד אדוני אלוהיך יש להבין מצוות התשובה היא מצווה תמידית בכל יום ויום והיא כרוכה בשלושה בארבעה שלבים הכרחיים חרטה אדם חייב להתחרט על העבר הלא טוב עזיבת החטא צריך להחליט שהוא יותר לא חוזר לחטאים עוזב אותם הוא צריך להגיד וידוי ענה השם חטאתי עויתי פשעתי ולפרוט את החטאים ועוונות וצריך גם קבלה לעתיד שהוא לא ישוב יותר לחתו אז יש חרטה עזיבת החטא וידוי וקבלה לעתיד מה ההבדל בין התשובה של כל השנה לתשובה של יום הכיפורים ביום הכיפורים כתוב כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאיכם לפני אדוני תטהרו כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתכם לפני אדוני תטהרו אז הגמרא בראש השנה וכך פוסק הרמבם בלקות תשובה אף על פי שהתשובה והצעקה יפה לעולם בעשרת ימי תשובה היא יפה ביותר מתקבלת מיד שנאמר דרשו אדוני בהמצאו קראו הוא בהיותו קרוב זאת אומרת בעשרת ימי תשובה הקדוש ברוך הוא ממציא את עצמו אלינו זאת אומרת הוא מאוד מאוד חפץ שאנחנו נתקרב ונחזור בתשובה הוא רוצה לכפר לנו על כל העוונות הוא רוצה שנתחיל דף חדש שנהייה כמו תינוק שנולד לפי זה היה אפשר לטעון ולומר שכל המעלה של עשיית תשובה בימים אלו על פני תשובה בשאר ימות השנה זה מתבטא בזה שאפשרות התשובה להתקבל לפני הבורא היא יותר בקלות בימים האלה כי הם ימי רצון אבל נוכיח שהתשובה ביום הכיפורים שונה לגמרי מהתשובה של כל השנה ונלמד יסוד עצום שחייבים לדעת אותו לפני היום הגדול והנורא יום הכיפורים ב תפילה של כל השנה מזכירים רק מחילה וסליחה סליחה ומחילה סלח לנו אבינו כי חתנו מחול לנו מלכנו כי פשענו לא מזכירים כפרה בביום הכיפורים יש לשון כפרה כי ביום הזה יכפר עליכם וגם השם הגדול של היום הזה הוא יום הכיפורים מדוע רק ביום הכיפורים מבקשים כפרה ומה ההבדל בין סליחה מחילה לבין כפרה ובכן סליחה זה כמו חוב שאין לבעלים אפשרות לשלם לכן הוא מבקש אשראי שימתינו לו מעט זמן שיצליח לשלם את החוב ככה כשמבקשים סליחה החוב קיים הייסורים תלויים ועומדים ורק מבקשים מהקדוש ברוך הוא אנם תן מעט עד שנמצא פניא לפתוח את הלב לעשות תשובה סליחה אני קצת מצונן אדם פגע במישהו אז דבר ראשון אומר לו סליחה סליחה זה כאילו מילת הרגעה זמנית לא טיפלנו עדיין בנזק שאני גרמתי לך זה יטופל אבל קודם כל סליחה סליחה זה כאילו אל תתנפל עליי כאילו אני מתכחש לא מכיר בחוב או בפגיעה אני רק עוצר קודם כל סליחה מודה שעשיתי משהו לא ראוי לא הגון הסליחה כלפי שמיה זה בעצם אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא מודעים שעשינו דבר לא טוב מבקשים סליחה פירושו תמתין רגע אל תפגע בנו בינתיים אנחנו נעשה תשובה על זה מה שצריך לעשות נעשה אבל בינתיים אנחנו מבקשים סליחה בדיוק בלשון הזה נקת הקדוש ברוך הוא בחטא העגל אמר למשה רבנו סלחתי כדבריך מה זה סלחתי כדבריך זה לא נמחק מעשה העגל לא נמחק השם אמר וביום פקדי ופקדתי אני אפרוס לכם את החוב של העגל בתשלומים לאורך שנות דור וכל פעם אתם תשלמו חתיכה מהחוב הזה זה לא נמחל זה רק סליחה אני ממתין אם אתם תעשו תשובה גמורה התבטל הכל אבל אם לא זה עדיין קיים סליחה זה לא מחיכת העבירות החטא עומד בעינו והעונש תלוי בינתיים אבל הקדוש ברוך הוא לא טובע את החוב מיד ולא נותן למלאכי בלה שנבראו מהחטאים נפרע מהחטאים זה סליחה מה זה מחילה זו דרגה גבוהה יותר כמו מחילת חוב היה לך חוב מחלו לך על החוב אין חוב מחילה זה מחיקת חובות הלוה התחנן על נפשו והמלווה הסכים למחול על החוב לגמרי פירושו אין חוב אין ייסורים לא יקבל עונש זה נקרא מחילה מה יכול להיות יותר מזה אם כבר מחלו לנו על כל החוב אז מה מה עוד צריך יש עוד דבר נקרא כפרה זה תיקון גמור מניקיון החט מה פירוש סליחה זה בינתיים מחילה מחיכת עבות אבל הטינופת והטומאה שנדבקה באדם במעשה העוונות נשאר עליו נשאר עליו זאת אומרת אדם עושה חטאים ועוונות הנשמה שלו נטמאת מתלכלכת מטנפת טוב עונש לא תקבל אבל מה עם הלכלוך אם לא תנקה פה תצטרך להגיע לגיהנום להתנקות שם כי לגן עדן לא נכנסים מלוכלכים ואם הנשמה נטמאה צריך לנקות אותה מחילה לא מנכה מחילה מבותרת על העונש אבל לא מוחקת את התינו בשביל למחוק טינוף צריך כפרה לכן כל השנה אפשר רק לבקש סליחה או מחילה אפשר לדחות את הייסורים או לבטל אותם כפרה לא ייתכן לעשות כיוון שהנפש והרוח נשארו מלוכלכות מטונפות מהחטא כפרה זה לנקות את הנפש זה אפשרי רק יום אחד בשנה קוראים לו יום הכיפורים רק ביום הזה יכולים לכפר פירושו לא ישאר בך שום שמץ מהתנועה אבל זה גם בתנאי שעשיית תשובה אם לא עשית תשובה לא יועיל לך יום הכיפורים אתה נמצא במקום שיכול לטר אותך לגמרי אבל אם לא עשית תשובה אמיתית אתה נשאר עם כל הטינופת רשי מקשה על הפסוק שמתאר שעשו הרשע נשה לאישה את בוסמת בת ישמעאל והוא שואל הרי קראו לה מחלת בת ישמעאל אומר רשי יש שלושה אנשים שמוחל להם על עוונותיהם מוחלים גר שנתגייר העולה לגדולה והנושא אישה מאיפה לומדים שבנישואין שאדם מתחתן מוחלים לו על העוונות אמרנו מוחלים זה מוחקים לו את העוונות המקור בתורה מנישואי עשו שהוא נשא את בוסמת והיא נקראת בשם נוסף מחלת ללמד שמחלוקת היא המחלת שלו היא מחלה לו על כל העוונות בזה שהיא נישאה לו עוד ראייה מביאים ירושלמי ביכורים גג רואים שיש מחילת עוונות למי שקיבל גדולה כגון נתמנה למלך ממי לומדים משאול המלך כתוב עליו בן שנה שאול במלכו וכי הוא היה בן שנה כשהיה מלך אלא שנמחל עוונותיו כמו בן כמו בן שנה שאין לו שום עוונות ככ היה שאול במלכו ברגע שהוא מלך נמחלו לו כל עוונותיו הוא היה נקי כמו תינוק בן שנה להבין עוד יותר את הדבר תשמעו מעשה שהיה עם הרב לופז הרב של עקו הוא חי 100 שנה היה יהודי צדיק מאוד היה מקפיד מאוד על תפילה בנץ ודיבר שיחות חזקות כמה חשוב להתפלל בנץ וכמה לא נכון לא להתפלל בנץ ואני אומר בלשון עדינה כי אומר דברים שמי ששומע אותו מתחיל להתפלל בנץ הוא היה תלמיד חכם עצום והיה צדיק גדול בפלא יום אחד ראו אותו משתתף בלוויה של עבריין גדול ומפורסם איש עולם התחתון שאלו אותו אחר כך התלמידים איך ייתכן שכבודו השתתף בלוויה של רשע כזה אמר להם תשמעו מה קרה לפני שבוע ביקשו שאני אבוא לבקר את אותו רשע הגעתי אליו ראיתי אותו במצב בריאותי קשה ביותר הוא היה חולה אנוש קצוץ רגליים שאלתי אותו מה אתה רוצה אמר לי כבוד הרב אני חולה מאוד ואני יודע שכציונית לכן אני מבקש מחילה על כל העוונות כיוון ששמעתי שחתן נמחלים לו עוונותיו אני מבקש ממך לערוך לי חופה עם אישה שנמצאת בחדר הסמוך ניגשתי לאותה אישה שאלתי אותה את מוכנה לנשא לאדם הזה היא הסכימה תמורת כסף והקידושין נערכו בעקבות הנישואים הללו נמחלו לותו פושע כל עוונותיו אז לכן ראיתי צורך לבוא להלווייה לא בגלל זה אלא משום שהיה לו הרהורי תשובה כי הוא הבין שהוא הולך למסור דין וחשבון והוא מבין שהוא עשה עוונות גדולים והוא הבין שאפשר למחול ל עוונות והוא רצה להתנקות אז היה לו ערורי תשובה אם היה לו ערורי תשובה אז בן אדם שחזר בתשובה ראוי להיות בלמיה שלו זה לא ניקא אותו מהטומאה שיש בו מהעונות הוא יגיע למעלה הוא יצטרך לעבור שמה אבל הוא לפחות לפחות ר בתשובה אז הוא יצא בסוף מגנו ו אבל נשאל את השאלה איך יכול להיות שיש קיצורי דרך איך יכול להיות אדם כמו עשו רשע גדול שהוא נושא אישה וזוכה למחילת עוונות העומק הוא נורא היום ונוקב הגמרא בברכות דף ה אומרת שגמל חסדים ותלמוד תורה בזכותם מוחלים לאדם על כל עוונותיו זה כתוב בפסוק בחסד ואמת יכופר עוון חסד זה גמילות חסדים אמת זה תורה יכופר עוון וגם מי שרחמינינוב את בנו מוחלין לו על כל עוונותיו לא צריך לברך על מים רק אם צמ אם לא צמ לא מברך אז על חסד ותורה מוחלים עוונות אם אדם שקוע בתורה ובחסד מוחלים לו על עוונותיו ואם חלילה קבר את בנו מוחלים לו על כל עוונותיו טוב צריך להבין תורה וחסד זה שני עמודי התווך של העולם על שלושה דברים העולם עומד על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים שני העמודים שעליהם עומד כל העולם זה תורה וגמילות חסדים אז אם בן אדם מחזיק שני שליש מהעולם על ידי תורה וגמילות חסדים מגיע שהם חלו לו על עוונותיו או אדם שקובר את בניו שזה ייסורים נוראים מהאיומים ביותר שיש אז אפשר להבין שגם מייסורים כאלה קשים שאדם מאבד בן יכולים לזכות למחילת עוונות אבל אם אדם קיבל משרה ציבורית וזכה לגדולה למה שימ חלו לו על עוונות ואם הוא התחתן למה שימ חלו לו על עוונות אלא זה התבאר שוודאי שלא יתכן שרש גמור יקבל שכר בגן עדן אחרי שהוא הרשיע כל חייו בעולם הזה ורק בגלל שהוא התחתן שבוע לפני שהוא מת אז הם חלו לו על כל העוונות הדעת לא סובלת את זה על ידי סליחה ומחילה יכול אדם רק להינצל מייסורים בעולם הזה כמו שהקדוש ברוך הוא נתן לעמו מתנה שעל ידי תפילות שאנחנו פלל הוא מוכן לסלוח הוא מוכן למחול או שהוא דוחה לנו את הפרעון או שהוא מוחל לנו על העוונות לגמרי זה מתנה שהוא נותן לנו בתפילה שעל ידי תפילה סלח לנו אבינו מחל לנו מלכנו אז גם לחתן מה המתנה שהוא נותן לא צ'ק נותן לו מחילת עוונות פותח דף חדש מתחתן משלים את הצלם אלוקים שלו עם האישה הולך לבנות בית יהודי מחילת עוונות זה הצ'ק שהשם נותן ביום החתונה גר שנתגייר מגיע לו מתנה לא ואף אחד לא חייב אותו להתגייר הוא החליט מרצונו לבוא ולהיות יהודי השם נותן לו מתנה מחילת עוונות אדם עלה לגדולה גם נותן לו הקדוש ברוך הוא מתנה מחילת עוונות מי גידל אותו מי רומם אותו מי עלה אותו דרגה הקדוש ברוך הוא נותן לו מחילת עוונות ואין לחשוש עכשיו מאיסורים על מה שעוללו כאן בעולם הזה אבל בעולם הבא אוי להם ואוי לנפשם למה כי הנפש מוכתמת בעוונות ואין לטאר ואין לשער איזה ייסורים יקבלו אם היו מקבלים פה ייסורים אז ייסורים ממרקים אבל אם הם לא קיבלו וחלו להם על העוונות ואין להם כפרה שזה ניכיון גמור אוי ואבוי מה מחכה להם עד שינקו אותם איך מצחצחים את הנפש יש שתי דרכים דרך אחת זה על ידי ייסורים כי אם תכבשי בנתר ותרבי לך בורית נכתם עוונך לפני נאום אדוני ככה אומר ירמיה הנביא זאת אומרת צריך ייסורים כמו בנתר ובית מיני סבון מיני ניכוי ככה מחפשים כמו שמחפשים כביסה מחפשים את הנפש אם נעשה כיבוס על ידי ייסורים כמו בנתר וכמו בבורי נכתם עוונך אין לך עוון הכל נקי חדש זה דרך אחת דרך שנייה זה על ידי כפרה של יום הכיפורים זה יום יחיד בשנה שבו הקדוש ברוך הוא מנקה את הנפשות של לנו בתנאי שעשינו תשובה כדין חרטה על העבר עזיבת החטא וידוי וקבלה לעתיד לא לשוב לכסלה עוד זהו אתה משתנה לאדם חדש לא יכירו אותך זה כמו משנה שם משנה מקום לא מכירים אותך אז זה שתי הדרכים לצחצח את הנפש או ייסורים או יום הכיפורים המקובל האלוקי רבי משה קורדוברו זכר צדיק לברכה בספרו תומר דבורה מסביר את כל 13 מידות של רחמים של הקדוש ברוך הוא מידה אחת הוא אומר מי אל כמוך מי סבלן כמו הקדוש ברוך הוא ברוב רחמיו הוא מחזיק את החוטא חוטא ברגע שחטה הוא ברא משחית מלאך שנברא מהחטא והמלאך הזה ממונה להשחית אותו על מה שהוא עשה מה עושה הקדוש ברוך הוא הוא לא נותן למלאך להשחית את הבן אדם מי אל כמוך מי סבלן כמו הקדוש ברוך הוא ברוב רחמיו הוא מחזיק את החוטא כי בו בזמן שאותו אדם בעצם פוגע בו כמו אבא שנושא את הבן שלו על הכתפיים והבן מתופף לו על הראש ושואל אנשים שעוברים ראיתם את אבא שלי יש ביזיון יותר גדול מזה הוא נושא אותך אתה מתופף לו על הראש מלגלג עליו ושואל בכלל איפה הוא זאת אומרת מאיפה יש לנו כוח לשבת פה בעולם הוא נותן לנו את הכוח מאיפה יש לנו כוח בעיניים לראות הוא נותן לנו את הכוח מאיפה אנחנו יכולים לשמוע הוא נותן לנו את הכוח אנחנו משתמשים באיברים שהוא נתן לנו לשמש אותו לעשות את רצונו משתמשים בהם נגדו אז מה הוא היה צריך לעשות לבטל אותם אם אתה לוקח את מה שאני נותן לך משתמש נגדי אני מבטל כתוב שחזקיהו מלך לקח את הבן שלו על הכתפיים שלו והוא לגלג עליו בכעין זה מה שאמרנו הוא זרק אותו לרצפה והרג אותו לא חייבו אותו בדין והוא היה צריך להיות משיח חזקיה המלך אז זאת אומרת בוודאי ש נגיד אפילו אם זה קרה פעם אחת נגיד שאפשר לסבול פעמיים שלוש שנה שנתיים 10 20 50 שנה אתה מורד בשם עושה מה שאתה רוצה מחלל שבת נוסע מעשן מה שאתה רוצה אתה עושה בכלים שהוא נתן לך זה לא מי אל כמוך כמה יכול להיות סבלן המלאכים קוראים לקדוש ברוך הוא מלך עלוב כי עולבים בו והוא שותק מי כמוך באלים אמרו חכמים מי כמוך באלמים שאתה כאילו סותם את הפה ולא פועל נגד אלה שעושים נגדך הילדים שלך מבזים אותך מכחישים אותך מי אל כמוך זה מידת רחמים שקשה לנו לעלות על הדעת תארו לכם אתה בא למישהו יש לו חתונה או יש לו בר מצווה או יש לו איזה מסיבה או חנוכת הבית אתה מביא לו עוגה יפה עוגת יום הולדת עוגת לא יודע מה מביא לו עוגה שלוש שכבות הוא מקבל ממך תודה רבה תודה רבה טח דוחף לך אותה בפנים איך תגיב זה פעם אחת פעם אחרת את בא הוא כבר ביקש סליחה וזה כן הכל הסתדרתם פעם הבאה לא הבאת עוגה פחדת הבאת לו שמפניה פתח אותה עליך ככה כל הבגדים שלך פרצוף שלך הכל לפני כולם אתה תביא לו עוד משהו בן אדם קם בבוקר לא מתפלל לא מודה אני לפניך לא ברכות השחר לא לא 18 לא ברכת המזון לא ברכות על מאכל הולך בלי כיפה כמו גוי לא מעניין אותותו מכלום לא שבת לא מה הוא משתמש בכל מה שהשם נתן לו נגדו ואפילו מדברים איתו מנסים להשפיע עזוב אותך הכל שטויות הכל זה אה איך אתם ה עושים בטמון לוקחים אותו באוזן ה מסובבים אותו ככה ומרימים אותו את הילד אם הוא עושה איזה דבר חוצפה הקדוש ברוך הוא יכול לעשות יותר סיבוב מזה ככה נושא עוון מה זה נושא עוון כל בריאה שנבראה בעולם מהמיקרו עד קרני ראמים כל בריאה בעולם כולל מלאכים כולם תלויים בקדוש ברוך הוא הוא המקיים אותם וכולם צריכים פרנסה מאת השם משהו לחיות ממנו אמרנו כשאדם חוטא הוא בורא משחית היה יכול הקדוש ברוך הוא להגיד למלאך הרע מה אתה רוצה אתה צריך פרנסה נכון איך תתקיים לך לזה שברא אותך תיקח ממנו את הפרנסה תשחית אותו ותתפרסם אם היה הולך לא היה נשאר אף בן אדם כל חט שאדם עושה על המקום הימת מה עושה הקדוש ברוך הוא ברחמיו זן את המלאכים המשחיתים ומקיים אותם וזה נקרא נושא עוון את העוון ש המשחית הוא נושא אותו מפרנס אותו בשביל שלא יפגע במי שברא אותו למה השם נותן אורכה שאדם יחזור בתשובה סליחה ומחילה זה הגנה מהמלאכים המשחיתים שבראנו אבל עליה קוצבה מצד אחד אנחנו לא חפצים בייסורים נכון אבל לא על ידי ייסורין מצד שני הייסורים ממרקים בלי ייסורים הנפש נשארת מלוכלכת לגמרי כדי לנקות אותה נצטרך לעבו ור בגיהנום שזה קשה פי כמה וכמה ממה שפה אתן לכם דוגמה אחד העונשים הכי קשים שיש בגיהנום זה בושה אתם יכולים ללמוד את זה מפה בושה זה לא פגיע בגוף לא לוקחים משהו לוהט ושורפים אותך לא פוצעים אותך לא כלום סתם מביישים אותך אתם רואים שאפילו עבריינים הכי גדולים שרצחו אנשים כשמגיעים לבית משפט מכסים את עצמם ם החולצה מהבושה לא הבנתי אתה גבר אתה הרגת אנשים אתה לא עשית חשבון למה אתה מתבייש שמת תעמוד כמו גבר לא הוא מתבייש וזה על מה תפסו אותו על דבר אחד אצל הקדוש נתפס על מיליונים של דברים שהוא לא עושה הוא עושה הפוך שמה אין חולצה להתכסות ושמה בושה היא לפני אבא ואמא ואחים ואחיות ומשפחה וקרובים ושכנים ודודים ומכרים וחיילים וכל מי שהכיר אותך יושבים כמו בקתדרה ואתה עומד לדין שמה וחושפים מי אתה מה עשית וואי וואי וואי איזה בזיון לאן תברח איך תוכל להתכסות אין להתכסות זה עונש שאין כדוגמתו זה עונש שאין אנשים מבושה מתאבדים פה פה בעולם הזה אנשים מתאבדים מבושה אפילו אנשים שהיו בזמן הקורונה שלא היה להם מה לאכול התאבדו בגלל שלא היה להם פרנסה מהבושה שהם לא יכולים לכלכל את המשפחה תעבדו בושה שאין לו כסף לא בושה של עבריינות או משהו איום ונורא זה עונש היום ונורא פעם איך עשינו היה בית מקדש היינו מביאים קורבן והקורבן מכפר במקום שאתה תהיה מה שעושים לה קורבן עושים לה קורבן במקומך אתה רואה את זה מזדעזע חוזר בתשובה ולא חוזר יותר לעבירה ואז היה מתכפר לך היום אין לנו בית מקדש פעם היה קורבן של תמיד של בוקר וקורבן תמיד של בין הרבים ואדם חצי יום לא יכול לעבור שהוא לא יהיה נקי אבל היום אין צריך לחכות עד יום הכיפורים וגם זה עם תשובה ממש זה לא מספיק לצום זה תנאי אבל זה לא מספיק עם זה צריכים לעשות תשובה יש 10 וידויים שאנחנו אומרים ביום הזה לפי זה אנחנו מבינים למה מחל הקדוש ברוך הוא לנווה ננובה היייתה ראוייה להפך כמו בהירות לגמרי אבל הקדוש ברוך הוא סולח ומוחל לגויים יכול לעקב להם עונש יכול גם לבטל להם עונש אבל אין להם כפרה כפרה יש רק ליהודים רק הבנים של הקדוש ברוך הוא מכפר להם כי ביום הזה יכפר לכם מכל חטאיכם לפני השם תטהרו ביום הזה רק עכשיו מובנים דברי הרמבם בהלכות תשובה בזמן הזה שבית המקדש איננו לא תיתכן כפרה ללא יום הכיפורים וגם יום הכיפורים אינו מכפר רק בתשובה התשובה בכול השנה מכפרת רק על עבירות קלות אם אדם ביטל מצוות עשה נגיד לא ברך ברכת המזון לא הניח תפילין לא התעטף בטלית מצוות עשה שהוא לא עשה אם עשה תשובה במשך השנה אז מתכפר לו זה מכפר לו על העבירות האלה אבל על עבירות שלא תעשה התשובה הרגילה במשך השנה לא תועיל לו אלא רק יום הכיפורים יכפר צריך לחכות אם הוא חזר בתשובה בחשבון בטבט באדר אז על כל המצוות עשה שהוא לא עשה מתכפר לו לא יזכירו לו מזה כלום אבל אם יש לו מצוות לא תעשה לא מתכפר לו יש לו 65 לא מתכפר לו עד שיגיע יום הכיפורים וביום הכיפורים אם הוא עשה תשובה תכפר לו לא יזכירו לו מאלה כלום נקי יהיה נקי מכל מצוות עשה מצוות לא תעשה אבל יש עבירות חמורות יותר מלא תעשה זה עבירות של כרת בידין זה יכול להיות גם בעשה נגיד אדם שאוכל חמץ בפסח האדם הזה חייב כרת שהוא ימות בגיל 50 עד 60 ויש מצוות לא תעשה כמובן שיש בהם מיתות בית דין כגון חילול שבת אריות דברים כאלה אז פה מה יקרה אתה עושה תשובה התשובה מבטלת את כל העבירות של עשה ביום הכיפורים כפרו לך לא תעשה ועל כל העבירות שעברת שיש בהם כרת ומיתות בית דין אתה חייב לעבור ייסורים בעולם הזה עד שתנוהל מרי מהעונות האלה שמרקו אותך ותהיה נקי ם אם עשית חילול השם שזה יותר חמור נגיד נסעת בשבת עם סיגריה ורדיו פתוח ועברת עוד ליד הבית הכנסת וקראת למישהו וזה חילול השם לא יועיל לך גם כל הייסורים עשרות שנים בלי הפסקה עד שתמות זה נקראים ארבעה חילוקי כפרה שלרבי ישמעאל אבל רבנו יונה מציל אותנו מכל זה ואומר אם בן אדם יעמיד את האמת יתמוך ביד האמת באנשי האמת וש את כיתות השקר אדם כזה הוא עושה תיקון נגד חילול השם שהוא עשה בעבר הוא עושה קידוש השם למה כי הוא מעמיד את האמת מצדיק אותה תומך בה אומר בגלוי מה היא האמת וגם כשהוא נתקל בכיתות שקר הוא משפיל אותם ומגלה את פניהם האמיתיים אדם כזה הוא נקרא די שם שמיים אם הוא יעשה את זה תמיד לא יצטרך את הייסורים ולא יצטרך לחכות עד למיטה יכול תכפר לו כבר למה ודאי שהוא יקבל בזיונות אם אתה הולך להשפיל את כיתות השקר מה הם ישתקו אתה תתב והביזיון מכפרים כי זה ייסורים הכי משתלמים אין ייסורים הכי משתלמים לאדם לא פוצעים אותו זה לא מחלות אנושות זה לא כלום זה בושות בושות שופכים לו את הדם אבל זה נחשב הייסורים הכי טובים שיש למחוק את כל העוונות לגמרי ולכפר עליו לגמרי הרמבם פוסק בזמן בית המקדש שהיה קיים היה שעיר משתלח והוא היה מכפר על כולם כל מי שעשה תשובה השעיר המשתלח היה מכפר על כל סוגי העבירות גם החמורות ביותר וככה כל שנה עם ישראל היו זקים וטהורים בלי עוונות למה נקרא הר הלבנון איפה שבית המקדש הר המוריה נקרא הר הלבנון למה שהיה מלבין את עוונותיהם של ישראל היו עושים תשובה השעיר המשתלח שזורקים אותו מהצוק הוא היה נושא את כל עוונות ישראל אבל היום אין לנו את זה אז צריך לעשות תשובה כמו שאמרנו ואם אתם רוצים שלא יהיה לכם את הייסורים וכל השאר על העבירות החמורות צריך לעשות את מה שאמרנו לנסה את האמת ולהשפיל את השקר זה ההבדל בין ראש השנה ליום הכיפורים מה עשינו בראש השנה לא אמרנו וידוי אחד לא אמרנו חטאנו לא עוינו לא פשענו שום דבר מה עשינו המלכ את הקדוש ברוך הוא נמליך מלך אמרנו 10 פסוקים של מלכויות ביום הזה קיבלנו על עצמנו לעתיד שאנחנו מחזירים את הקדוש ברוך הוא למלוך עלינו יש מלך ואנחנו עבדים כי לי בני ישראל עבדים עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים להיות להם לאלוהים אני אדוני אלוהיכם אז בראש השנה ממליכים את הקדוש ברוך הוא ביום הכיפורים זה דין וחשבון על העבר אנחנו צריכים לנקות את העבר בסדר יפה מהיום אתה מתחיל דף חדש מה עם העבר אדם בא לבנק אומר אני פותח חשבון חדש טוב מה עם הישן יש לך שמה עובר גדול מה עם זה אז פה צריך לעשות תשובה בשביל למחוק את העבר כמו שאמרנו בראש השנה פותחים דרך חדשה ממליכים את הקדוש ברוך הוא לא מביטים על העבר רק לעתיד תקעו בחודש שופר משפרים את המעשים אבל העבר לא השתנה מה שהיה נשאר ביום הכיפורים מנקים את העבר לכן אומר רבי יצחק קוטנר זכר צדיק לברכה בכל השנה נאמר ושבת עד אדוני אלוהיך ומספיק לך תשובה מועטת להגן עליך מן הייסורים גם מי ששב בתשובה ברובד נמוך זה כמו בגד מלוכלך ששטפו מעט במים וירדו חלק מהכתמים קוראים לזה גם כן כיבוס אבל ביום הכיפורים שונה לחלוטין מצחצחים את הנשמות לפני אדוני תטהרו זה יום של טהרה לגמרי זה כמו שאדם נכנס למקווה ויוצא משם טהור לכן מסתיימת מסכת יומא זו המסכת של יום הכיפורים אמר רבי עקיבא אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם אביכם שבשמיים למה צריך להגיד שני לשונות לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם רבי עקיבה מח שני חידושים לפני מי אתם מטהרים הקדוש ברוך הוא הוא שמטהר את עם ישראל וזרקתי עליכם מים טהורים זאת אומרת הקדוש ברוך הוא מזה עלינו את המים אבל מה משמע משמע שהמים בעצמם הם מטהרים לכן מוסיף רבי עקיבה חידוש יותר גדול מי מטהר אתכם הקדוש ברוך הוא בעצמו הוא המטהר כמו שמקווה מטהר טמאים ככה הקדוש ברוך הוא מטהר את ישראל זאת אומרת הקדוש ברוך הוא כביכול הוא המקווה אנחנו הולכים למקווה נכנסים לתוכו יוצאים מתוכו טהורים מה עושה הקדוש ברוך הוא ברגע שהוא יורד ומשרה שכינתו מטה אז כאילו הוא המקווה ואנחנו עוברים בתוך המקווה והוא הוא עצמו מטהר אותנו זה שאמר דוד המלך בתהילים ימים יוצרו ולא אחד בהם מכל ימות השנה מכל הימים שיוצרו 365 יום בוחר הקדוש ברוך הוא עצמו יום אחד ולא אחד בהם זה יום הכיפורים מכל ימות השבוע בחר הקדוש ברוך הוא את השבת ומכל השנה בחרת יום הכיפורים שהיא נקראת שבת שבתון הקדושה של הקדושה יום הכיפורים אנחנו לפני יום הכיפורים למה אני מדבר איכם אני רוצה שתהיו תוארים איך תהיו תוארים אם תעשו תשובה באמת תתחרטו על העבר תעזבו את הדרך הקלוקלת תתוודעו כמו שכתוב ותקבלו לעתיד לא לשוב למה שעשיתם לא טוב אם תעשו ככה יתכפר אם לא אז הקדוש ברוך הוא כועס עוד יותר אומר נתתי לכם צ'אנס למחוק אתם לא רוצים כאילו אתם עקשנים עם גש עורב ממשיכים ב כאילו אתה מצויין אתה בסדר הלוואי וכולם יהיו כמוך נכון ברור שאם היו כולם כמוך משיח היה בא זה הבעייה שאנשים אומרים תשובה אומרים בפה במעשים לא עושים מה אני עוד יכול לעשות מעבר שאני אסביר למה יום הכיפורים הוא היום הכפרה והטהור ביותר מסביר רבי צדוק הכהן מלובלין תקשיבו זה דבר מדהים ביום הכיפורים לא אוכלים לא שותים מתפללים בעמידה לובשים לבן זה סימנים של מלאכים גם הם לא אוכלים לא שותים עומדים כל הזמן מה זה מלאך זה הפמליה של מעלה מלאך הוא קרוב לקדוש ברוך הוא האדם רחוק מהקדוש ברוך הוא אבל ביום הכיפורים קורה דבר פלא אם בשבת כל שבת העולם מזדכך והשבת היא מעין עולם הבא ביום הכיפורים העולם זכך עוד יותר מיום שבת שלו הוא שבת שבתון כי הקדוש ברוך הוא בכבודו עצמו יורד לעם ישראל נמצא לידינו ממש ואנחנו הופכים להיות הפה מליה של מטה שלו הוא עוזב את הפה מליה של מעלה יורד להיות איתנו ואנחנו הופכים להיות המלאכים שלו לכן אנחנו אוכלים לא שותים לובשים לבן עומדים וכולי כמו מלאכים ואז אנחנו יכולים להגיד בקל גדול כמו המלאכים ברוך שם כבוד מלכותו לעולם בעד אנחנו לא יכולים להגיד את זה כל השנה רק בשקט למה כתוב שמשה רבנו עליו השלום כשההוא היה למעלה הוא שמע את המלאכים משמחים את הקדוש ברוך הוא אבל הוא לא קיבל את זה מהקדוש ברוך הוא אז הוא לקח את זה בחשי והוריד את זה לישראל ואמר תגידו תשבח הזה אבל בשקט אבל ביום הכיפורים שאנחנו ממש כמו המלאכים אז אנחנו יכולים להגיד את זה בקול גדול אחרי שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד אומרים ברוך שם כבוד מלכותו לעולמה אז אם לא דעתם הקדוש ברוך הוא נמצא בימים אלה פה למטה כל מי שעושה תשובה הקדוש ברוך הוא מקבל אותו בחפץ לב בשמחה וביום הכיפורים הוא מכפר אותו והוא הופך להיות כתינוק שנולד חדש איזה כיף להיות חדש בלי עוונות רק עם זכויות נפלא מאוד אבל תזכרו בלי תשובה אמיתית יום הכיפורים לא עובד וניקיונות ישארו לגיהנום אז תחליטו כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאיכם לפני אדוני תטהרו רק שאנחנו נמצאים לפני אדוני ביום הכיפורים תטהרו לא צריך ייסורים בעולם הזה ואם לא יספיקו גם בעולם הבא וחבל חבל חבל חבל חבל חבל זהו נתתי לכם את הדרך איך להיות נקיים איך לזכות בדין איך להיות נקיים וטהורים וזכים בן שנה שאול במלכו בן שנה כל אחד מכם יכול להיות בלי מלכות על ידי תשובה ביום הכיפורים יש עשר טימי תשובה יש לכם עוד טיפה זמן ללמוד שערי תשובה לראות איך עושים תשובה כמו שצריך ובעזרת השם השנה הקרובה לא תהיה קלה גם כן השנה הקרובה תהיה יותר מסובכת מהשנה שעברנו אמרתי את זה כבר מהתחלה מה שהיה בשביעי באוקטובר זה אפס אפסים מה שיהיה עכשיו עם איראן וגרורותיה ותכף אחרי זה יהיה גוג ומגוג שמה שאנחנו נעבור זה אפס אפסים כי שני שליש מהעולם ימותו זה אומר ש מיליארד ש מיליארד זה מה שכתוב בנביא והבאתי את השלישית באש וצרפתים כצרוף את הכסף ישארו רק שליש וגם הם יעברו צירוף אחר צירוף לראות מי יזדקק בשביל להישאר בסוף לגאולה אבל אנחנו קרובים זה פחות מ-10 שנים תיקחו בחשבון אם מישהו רוצה כן זה הזמן לסגור חשבון בדיוק כן אז לכן כל אחד ואחד מפה יקח בחשבון שהוא יכול להתנקות עכשיו זה הזמן הכי טוב לפני יום הכיפורים לא יודע כמה הזדמנויות יש אתם רואים למעלה מ-100 איש נהרגו יותר היה בשביעי באוקטובר למעלה מ-700 חיילים בנים טובים של הורים השם ירחם איזה אנשים חמד ככה הולכים אחד אחרי השני השם ירחם כל זה בגלל העוונות שלנו אם לא היה לנו עוונות אומר הקדוש ברוך הוא לו עמי שומע לי ישראל בדרכי יהלכו כמעט אויביהם אכניע ועל צריהם אשיב ידי לו עמי שומע לי אם אתם הייתם שומעים לי והולכים בדרכים שלי כל האויבים שלכם בשבילי הם כמעט כלום כלום כלום אני אטפל בהם בעל צריהם אשיב ידי אני אשים עליהם את הידיים אין אף ד למה אתם לא שומעים לי לא עמי שומע לי מה ביקשתי ממכם דברים רעים דברים טובים שיהיה לכם מצוות אני אונן עליכם אגן עליכם אתן לכם שלום ושלווה ונחת ובריאות והצלחה וילדים מה שאתם רוצים אבל תשמעו לי כן מוכנים לשמוע חלקית אבל לא לגמרי אני לא חרדי אני דתי מה מה זה מה זה דתי זה אומר שחלק אני עושה מה ש בא לי אה אבל הקדוש ברוך הוא לא מסכים הוא לא מסכים הוא רוצה בדיוק מה שהוא כותב בתורה בדיוק לא פחות בדיוק אתם יש לכם מחשבים בטח פלאפונים אם לא עושים בדיוק מה שצריך אם לא שמים את הנקודה במקום אתה לא תגיע לכתובת לאתר לא תגיע אפילו נקודה קטנה יכולה להשפיע לגמרי נקודה קטנה ואם זה כמה נקודות ואם זה פסיקים ואם זה וי וואיי וי וואיי כיצור צריך להיות רציניים ולעשות מה שהשם אומר כמה שיותר מהר ככה יתב לנו ומי שמחובר לקבוצה לחבורה לקהילה ששומרי תורה ומצוות באמת יש לו הגנה הרבה יותר למה כתוב שאפילו צדיק שגר בעיר שיש בה רשעים ברגע שניתנת רשות למשחית אינו מבחין בין צדיק לרשע למה מי אמר לך להיות איתם יש גזירה עליהם ואתה לא צדיק גמור אתה גם כן קצת יש לך חיפו אז המשחית לא מבחין אם הוא יהיה צדיק גמור גמור ממש שאין בו שום עבירה רק מצוות והכל והוא יהיה במקום כזה לא יפגע אבל כמה יש כאלה שהם ממש נקיים לגמרי אז לכן אדם צריך להיות בחבורה בקהילה קדושה כמה שיותר הוא מחובר לנקודת האמת ככה תהיה עליו יותר הגנה אבל אם אדם נמצא במקום אחר אז אין לו הגנה של הסביבה צריך הגנה לפעמים מהסביבה גם כתוב שרבי יהושע בן לוי שלושה ימים לא נגלה אליו אליהו הנביא היה רגיל לבוא אליו כל יום שאל אותו למה הוא לא בא הוא אמר לו לפני שלושה ימים אריה במרחק ארבע פרסאות טרף בן אדם אם הזכות שלך לא הגנה עד שמה אתה לא ראו שאני אבוא אליך כל יום מה אתה למד שצדיק מגונן בעצם מציאותו וקיומו איפה שהוא נמצא על סביבתו ואם יש יותר אנשים שמחוברים לאמת עוד יותר הגנה יש אז לכן כל אחד יראה מה הוא יכול לעשות בשביל לשפר את מציאותו עצמו במציאות סביבתו עד כאן הדברים תודה על הקשבה
[שאלות ותשובות]
אם אפשר לתת לו מיקרופון שנהרגו בשביעי לאוקטובר 23 אז היו פה רבנים שהספיד אותם ואמרו שהם קדושי עליון ומתו על קדוש השם אלה שהלכו לרקוד בנובה רציתי לדעת מה דעת כבודו בנקודה הזאת אם זה נכון שם קדושי עליון ום מתו על קדוש לא החיילים חיילים חס וחלילה אני מדבר על הנובה לא הספידו א הספידו אנשים שנרצחו בנובה בזמן הריקודים בשמחת תורה כמובן יש אנשים או אתה קורא להם רבנים שהם רוצים למצוא חן בעיני הציבור או שהם לא יכולים לעמוד בבית אבלים ולהגיד דברים שליליים על הנפטר לפני ההורים שלו במשפחה אז הם מחרטטים כל מיני חרטוטים אדם שהיה בעצם יום טוב וחללת יום טוב והיה שם הבודה ועישנו ונסעו ועשו כל מיני דברים איזה קידוש השם מה קידוש השם מה קדוש פה מה יש פה קדוש צערי זה הרב המקומי אמר את זה זה לא משנה איך קוראים לו אבל יש דיוון אם בן אדם נהרג על ידי גוי אבל לא על ידי שהוא עשה חילול השם ודברים כאלה וכאלה האם יש קוראים לו קדוש לא קוראים לו קדוש יש בזה כל מיני צדדים אבל אני אשאל אותך שאלה נגיד לפיד אם היה הולך עכשיו למלחמה ונגיד קרה מה שקרה אז הוא נקרא שהוא מת על קידוש השם אבל שלא חטפו אותו שואל זה אתה מבין זה זה טיפשות להגיד דברים כאלה אנשים שלא מאמינים באלוקים לא בכלום לא שום דבר נהים קדושים בן רגע זה יותר גרוע מהעברית שהתחתן שם שבוע לפני שהוא מת בשביל שימ חלו לו על העוונות כן שאלה שנייה תן לבחור פה מאחור אם בן אם בן אדם נודר בבית הכנסת לא משנה עליה לתורה או שהוא עושה תרומות בבית הכנסת תרומות כן כן עליל התורה או כל מיני מנחה ערבית שהוא קונה נגיד תוך כמה ימים הוא אמור להחזיר את לבדות את הכסף הזה שלא יעבור עליו רגל אחד והכי הרבה זה שלושה רגלים כי אם עברו שלושה רגלים נברא מלאך ש מקטרג עליו לא תוך כמה ימים מיום ה מיום הקנייה של הנדר תוך כמה זמן אתה צריך להחזיר יומיים שבוע שלוש ארבע ימים עניתי אם אדם יש לו כסף צריך לשלם מיד אם אין לו עד רגל רגל זה חג והמקסימום שאדם יכול להתעכב מתשלום נדר זה שלושה רגלים שעברו עליו שלושה חגים סוכות פסח שבועות זהו אם עברו שלושה רגלים ולא שילם המלאך שנברא מהנדרה אוקיי תודה רבה כן תן לבחור פה שלום כבוד הרב תודה רבה שלום שאלה ראשונה רציתי לשאול א לגבי החסד שאמרתם מה זה לגבי החסדים שאמרתם שבן אדם רוצה יש כפריים במידה והוא כ אהה רוצה שיתקפו אז הוא עושה חסד אז אני במקרה רציתי לעשות משה כזה לא לא לא מתכפר לו מוחלין לו מוחלים מוחלים זה רק בלי לנקות אותו זה לא יהיה לו עונש אבל לא מנקים אותו כן א מה קורה במצב נגיד שזה נבצר ממך אני למשל ניסיתי לעשות משהו כזה בשכונה גמח משהו כזה שנתיים ו הה בלאגן שמה פרצו לי מה לא עשו שמה ובסוף התייאשתי במשך שנתיים אני לא יודע מה לעשות עם זה עכשיו נגיד מה היה הגמח כל דבר חלק ציציות או קלטות של הרב או גנבו לך את הציציות פרצו למקלט איזה שמונה תשע פעמים גידלו סמים ישלנו סמים שמה וגם זה גם הגשם הציף לי את ה אז למה אתה שם במקום שחוזרים אליו כל פעם בשביל לקלקל כי אין לי מקום אחר זה הה מקום מרכזי למה לא בבית עכשיו עשיתי בבית עכשיו אני עושה בבית אבל הוא אבל מה קרה עכשו בבית מה יש בבית לא פרצו לא פרצו לא לא פרצו לא נכנס גשם לא נו אז הכל בסדר אז הנה מצאת את המקום שאפשר לשים את הגמ אוקיי ושאלה שנייה לגבי איסורים רציתי ככה לבקש לגבי האיסורים שאמרתם שזה מתקן וכן אז רציתי לבקש כאילו ברכה קצת ש המצבים רגו כי ברוך השם אני שופע בייסורים אז עכשיו אני שוקל קש ברכה מהרב או לא או שזה פשוט תראה אם אתה ת תקשיב אם אתה תעשה תשובה אמיתית לפני יום הכיפורים אז יתכפר לך הנה אתה כבר שלושה ארבעה ימים לפני וזהו אין יותר טוב מזה מה אין עיתוי יותר טוב מזה עשה תשובה אמיתית בטח אתה יודע מהמה אתה לא עשית בדיוק מה חיפת מה לא ואתה לא לומד בטח קבוע תורה ואיין לך קביעות עתים לתורה וכל מיני דברים כאלה אז ממילא באים הייסורים אתה מבין לעורר את הבן אדם אם אתה תעשה תשובה ותבדוק בדיוק מה צריך לעשות יום הכיפורים מכפר עליך ולא תצטרך את הייסורים כ אפשר לקבל ברכה רב כן שתזכה לעשות תשובה אמיתית ויתכפר לך שאני אזכה גם להקים את ה גח אם אפשר שלא יעונה שום רע גמח שלך וזיווג הגון הרב אם אפשר וגם זיווג הגון שימ חלו לך על העוונות אמן תודה רבה תכף כן תן לגברת פה שמה שמה תסתכל תראה איפה אני מצביע שמה אתה רואה כן ערב טוב רב ערב טוב תודה רבה על הדרשה א אני כבר מספר חודשים סובלת נפשית אני אני הושפלתי וקיבלתי טיפולים יחסית קשים שגרמו לי ל איבוד הרגש ואני רוצה לדעת מה מה אני יכולה לעשות על מנת להחזיר לעצמי את הרגש איך זה התחיל שפתאום הרגש נפשית לא טוב מה קרה פשוט חולשה התיישבתי על הרצפה ולא הצלחתי לקום הרגשתי את הנפש ולפני כן לא היה דברים כאלה לא זה אמא שלך כן תני לי אותה רגע ערב טוב כבוד הרב את זיית בילדה באיזה תקופות לפני שהגיע לרגע הזה בעיות כלשהם א כן בעצם כן אזה זאת אומרת אזה תהליך שהתחיל ב כמה שנים אחורה היא היייתה בצבא היא היייתה בחוץ לארץ היא עברה דברים אמנם בסוף היא חזרה בתשובה א אבא שלה נפטר מהמחלה שהיא הייתה מאוד קשורה אליו א מה עוד אני יכולה להגיד מישהו התעלל בה אה היה איזה משהו בצבא כן בסדר שמרתי טוב אז זה חוזר לפעמים התה ה היא בחול היא הייתה היא היא הסתובבה בכל העולם שמעתי הבנתי כבר אני אומר יש דברים כאלה שחוזרים בום בחזרה והזכרונות וכל מיני דברים ולמה הגענו לזה ולמה למה למה ונהייה בלבלה בראש וכולי וכולי אם את רוצה לצאת מהכל תקראי ספר שערי תשובה שרבנו יונה כל יום חצי שעה שלושה חודשים רצוף ותשיר עבדו עבדו עבדו נו בזכות זה יצא הבית חולים ישעה עבדו עבדו כן רבע שעה כל יום רבע שעה לשיר אם את יכולה קצת לרקוד תרקדי ובעזרת השם בשילוב של שני הדברים האלה ובלי לחשוב על העבר לא להיכנס למחשבות על העבר לחשוב רק על עתיד ורוד וטוב תצאי מהכל בסדר כן יאללה בהצלחה אישה היא דווקא למדה שרי תשובה זאת אומרת שלושה חודשים ושוב שלושה חודשים ללמוד שלושה חודשים עשתה את זה שלושה ש חצי שנה עשתה את זה הלאה הלאה שלושה חודשים מעכשיו הם עבדו עבדו עבדו ותברך אות כבוד הרב לזיווג למה לא מה השם שיר שרה ב ציביה שיר שרה בת ציביה ציביה כן השם יזכה אותה לזיווג הגון רפואת הנפש והגוף אמן אמן ורחל בתקווה לרפואה שלמה לזיווג אמן ועוד משהו קטן לבעלי היקר ישראל בן לאה לרפואה שלמה אמן תודה כבוד הרב חןמ כן שאלה מה הבאת מה מה הבאת ערב טוב רב אפשר לבקש רפואה לאשתי שם צביה בת זילפה אנחנו הוספנו לשם גם צביה בת זילפה תזכה בעזרת השם יתברך ל ל איך תזכה ל רפואה שלמה רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה עברה ניתוח בראש גם שאלה טוב אתם יודעים שאנחנו נמצאים בקמפיין עכשיו של בניין לבנות בניין גדול בירושלים אם מישהו רוצה לזכות איתנו להיות שותף בונים בניין בירושלים גדול בית כנסת בית מדרש מקווה ישיבה קטנה גדולה וכולי מי שרוצה להיות שותף לקחת מטר שיהיה לו לנצח נצחים יכול או בתשלום אחד או ב3 רגע או ב-36 תשלומים 26 אלף שק במקום 50 אל בבית וגן שמה עולה 50 אל שקל מטר 26 מטר ובן אדם זוכה בכל הזכויות של התפילות תורה תשובה שייצאו משמה לנצח נצחים אתם יודעים כמה עולה קבר בירושלים 200 אל 250 אל יותר טוב לקנות מטר מהחיים מש ישאר לנצח נצחים מהקבר לא יצא לכם כלום מהמטר יצא לכם לנצח נצחים אם היו מוכרים לכם דירה ואומרים שבמחיר של הדירה אתם תקבלו פירות וירקות ופיצוחים ושתייה חינם כל החיים גם אם תהיו 50 שנה בדירה כדאי לקנות דירה כזאת במטר אתם קונים לנצח נצחים פירות לא פיצוחים ולא עגבניות זכויות נצחיות רוחניות שהן כדוגמן יותר טוב מקבר ויותר טוב מצוואה שתשאירו לילדים הם ישתמשו עם כל המיליונים שתשאירו של הדירה והשאר לעצמם לא לכם אבל פה אתם ציווית לעצמכם מטר לנצח שלכם אף אחד לא הגע לכם בזה אי אפשר להפסיד מזה זה רק מניות שעולות אז מי שיש לו שכל אתם יודעים כמה זה עולה בסוף 30 שק ליום מנפ לפל כאילו נתת מנפ לפל לעני לא טוב אני בטוח שאם היה איזה עני אומר לכם תעשה לי טובה תן לי רק מנפל אבל ביום הייתם מתאמצים לקנות לו מנפ לפל נכון והייתם מבסוטים תקנה לך מנ פל זה המטר 834 שק בחודש כפול 36 חודש אתה מסודר יש לך מטר בבית מדרש שופר הגדול בירושלים בבית בגן השם שלך יהיה רשום בכניסה אתה תיכנס להגרלה על ספר תורה אתה תכתוב אות בספר תורה יהיה שיעור נציב יום על השם שלך למה שאתה רוצה ותזמן לסעודת המלכים לזוכים במטר כל זה למי ש ועוד דבר בראש השנה כבר החזקתי לפני את ספר הזכויות והכפר של כל אלה שתרמו מטרים ביום הכיפורים אני ממשיך אז אתם יכולים להיכנס ם לספר הכפרות שאני מברך את כל אלה שתרמו ביום הכיפורים סליחה לפני כל הקהל אז אם אתם רוצים יש לכם הזדמנות יש בשופר נקרא תראה להם אפשר להראות משהו בכלל או שאתה תראה להם מה זה צ'רדי תראה להם 834 שק חודש זה 30 שק ביום כן כן גברת מה איפה הגברים שמחלקים תנו לאנשים תנו לאנשים שרוצים למלא נו למה אתם מחכים מה אתם מפחדים כן תפעיל להם נו תראה להם תסתכלו פה זה נקרא צ'רדי שמה כל אחד יכול להיכנס ולעשות מה שהוא רוצה ולזכות כן מה דבר תן לו תן לו מיקרופון בינתיים ברכולי למה אתה מטייל סתם למה אתה לא נכנס לציבור ברכולי מרכולי כן תכף תכף תכף תכף יש איתנו פה חבר בחור טוב קוראים לו גדי קליין נו הוא תרם פה ממטב קספה והוא מתבייש לבקש ברכה לזיווג מה הבעייה תגיד את השם גדי קלין גדי קלין בן חדוה ויצחק בריאות הצלח זי צחק זיווג הגון מהרה אמן איפה השיר איפה השיר נו לפני כ-40 שנה הכל התחיל ארגון פר כבוד שמיים הגדיל מיליון בעלי תשובה לאביהם חזרו בעתה נדאג לכל אשר נותרו קמפיין גיוז תרומות להשלמת המשימה יוצא דחוף לפני ראש השנה להשלים המהפכה שאנו בעצומה וכולנו יחד נביא לסיומה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להרוויח את חייהם ד י ארות ר [מוזיקה] בתיבות ר ין כוח גד ות מ בואו נכיר ובה למי שאותנו ר וממתין לנו למעלה מ2000 שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה חובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל המות שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרויח את חייהם זה הזמן ור חשבון להכיר ובה על כל המון שהם ובניהם דהם זכו להריח את חייהם זהב כ שםם נכדם זכו להריח את חייהם זה הזמן לסבור חשבון להכיר טובה על כל המ שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרח את חם תודה אלה ש אלה אלה שזוכים לעשות מטר אני אברך אותם גם הערב ואם לא אז אחרי כן ועכשיו אני אחלק לכם כמה דברים טובים ותעשו תשובה ותכפר אמן הנה הוא בא אלי הכל התחיל ארגון שופר כמו שמים הגדיל מליון בעלי תשובה לאביהם חזרו בעתה נדאג לכל אשר רו קמפיין גיו תרומות להשלמת המשימה יוצ דחוף לפני ראש השנה להש הפה שאנו בעצומה וכולנו יחד נבי לסיומה זה הזמ לסגור חשבון טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להריח את חייהם זה הזמן לסתור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם נכדיהם זכו להריח את חייהם כ אחד יח אריות ררים בהתחייבות כולנו נשבענו ל הערבות ואין כוח גדול יותר ה נו ן לנו למעלה מ2000 שנה אם ברצוננו בגאולה שלמה חובה גדולה להשתתף בהתרמה זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסתור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל המון שהם ובניהם נכדיהם זכו להריח את חיהם זה הזמן לסגור חשבון להכיר טובה על כל ההמון שהם ובניהם ונכדיהם זכו להרוויח את חייהם
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות