דימונה - דימונה
תאריך פרסום: 05.09.2011
ההרצאה התקיימה בהיכל התרבות המעפילים דימונה ביום שני ו' אלול 05/09/2011
דימונה 5-9-11
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
יהודים יקרים, "רק מערי העמים האלה אשר ה' אלהיך נותן לך נחלה לא תחיה כל נשמה". התורה אומרת שעם ישראל שנכנס לארץ ישראל מצווה לתת שלש אפשרויות לעמים היושבים בה, 31 מלכים, מי שרוצה לעשות שלום יעשה שלום, מי שרוצה להתפנות מן הארץ יתפנה, מי שרוצה להלחם ילחם, אבל שידעו שיש מצוה למי שנשאר ולא מתפנה ולא עושה שלום, שהמצוה הוא "לא תחיה כל נשמה".
התורה שהיא צופה במעמקי נפש האדם, העידה על שבעת עממים שהיו פה בארץ ישראל, האמורי והיבוסי והחיתי והפריזי וכו' וכו', שניגודם להחיים זה ניגוד עצמי, שאין להם תקנה אלא מחייה, שמעתם כזה דבר? עצם מציאותם של השבעה עמים זה ניגוד לחיים ואין להם תקנה אלא מחיה, כמו חרס הנשבר, אין לו תקנה, אין לו תיקון חרס, אם הוא נטמא השבירה שלו זה התקנה שלו.
נשמת אדם אוצר חיים חובלה עד כדי אובדן זכות חייה, נשמות שנבראו בעולם אפילו של אומות העולם, בצלם אלקים נבראו, כל הנשמות, ונשמת אדם שהיא אוצר חיים הגיעה למצב שהיא חובלה עד כדי אובדן זכות חיים, לא תחיה כל נשמה, זה נורא ואיום.
ונורא הוא האדם עד כמה הוא יכול לרדת ועד כמה הוא יכול לחבל בנפשו. איתני עולם על ידו ירופפו, וגם את נפשו הקשורה באור פני מלך חיים יש ביכולת בחירתו להצעידה בדרכי בלעות עד הגיעה אל מערומי האבדון, אבדון ממש, ואלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאמרו. נורא הוא האדם, איתני עולם על ידו ירופפו, אתם רואים, היום מתלוננים כל העולם שאיתני הטבע פוגעים בהם, הוריקנים, רעידות אדמה, טייפונים, צונאמי, לבות, בולענים, מה לא, הרים מעשנים, הכל, מי גורם? האדם במעשיו. אז איתני עולם על ידו ירופפו, כשהקב"ה הוריד נשמות לעולם אמר להם, הסתכל במה שבראתי, בראתי גיהינום בראתי גן עדן, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, הקב"ה מזהיר את הנשמות טרם רדתן תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שיש כח באדם להחריב את העולם כמו דור המבול. וגם את נפשו הקשורה באור פני מלך חיים יש ביכולת בחירתו של האדם להצעידה בדרכי בלעות עד הגיעה אל מערומי האבדון, אבדון ממש. הנה אנחנו רואים את ארדואן הקטן, שהאדם הזה רק מכעיסים אותו הוא מאבד את העשתונות ועושה שטויות כמו ילד בגן, זה לא יאומן, כל יום מחדש, מסלק אחד ואח"כ מסלק עוד קצת, ואח"כ ככה, ואח"כ מתעלל בתיירים, ואח"כ ככה, והוא כבר עושה ברית איסטרטגית עם מצרים בשביל שהוא יוכל להלחם בישראל, והוא כבר ישלח את הצי שלו כבר לים התיכון, נראה אותם את הפיראטים הישראלים האלה, וטטטטטטט בחור עצבני, רציני הבחור. רואים שבן אדם הוא אפס אפסים, אם אין תורה ואין מוסר ואין יראת שמים, והרגוני. אבדון ממש. לא עולם קטן הוא האדם, כי אם העולם הגדול אשר לגנזי אוצרותיו אין חקר וסבכי מעמקיו לא שזפתם עין, וגם באבדון יש מרומים, בתהומות של הבלהות יש גם אפיקי אורה.
הנה נראה דוגמא, כתוב "לא תחיה כל נשמה", ובין אלה הנשמות שנאמר עליהם לא תחיה נשמה, היתה גם נשמת רחב הזונה. אשה מקולקלת במעשיה שעשתה בזאת ארבעים שנה, אבל זו אותה אחת כשבאו אצלה המרגלים לתור את הארץ, אז היא נתנה להם מחסה, הסתירה אותם, והיא גם אמרה להם דברים גדולים. מכל בית חייה היה לה רק תקוות קברים, כי גם עליה נגזר "לא תחיה כל נשמה" אז מה היתה תקוות חייה? קברים, זה מה שנשאר לה. אבל אלה דברי רחב, היא אומרת למרגלים: "כי אדני אלהיכם הוא אלהים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת", דברים גדולים אמרה רחב, חז"ל אומרים, אמר לה הקב"ה, את אמרת "ה' אלהיכם הוא אלהים" נייחא בארץ, שמא בשמים ממעל, מאיפה את יודעת שהוא גם בשמים ממעל? בארץ את שמעת שהקב"ה הוביש את מי ים סוף שנצחו במלחמות, זה שמעת, ומזה הבנת ומזה השכלת שה' הוא האלקים על הארץ, אבל בשמים מאיפה את יודעת? כך שואל הקב"ה. את אמרת מה שלא ראו עיניך, חייך שבנך עומד ורואה מה שלא ראו הנביאים. מי זה היה מבניה? מבניה עמדו שמונה נביאים וגם מלכים, ומבניה יחזקאל הנביא, והיא התחתנה עם יהושע בינון. ומה נאמר בו? "נפתחו השמים ואראה מראות אלהים" אז יחזקאל זכה לראות מה שהיא הבינה בשכלה שזה כך. אותה נקודת הבראשית במרדגה של יחזקאל הנביא בראותו את חזון המרכבה היא יצרה, ובה נגנזה למשמרת דורות עד שנתגלה בבן שלה, יחזקאל כשישב על נהר כבר. הנפש הזאת שהיתה משוללת זכות חיים, קורעת את סגור השמים ופותחת פתחים ליוצאי חלציה לראות מראות אלהים. אלה הם קצות ארחותיה של תנועת הנפש הנצחית בלכתה מלמעלה למטה ולמלמטה למעלה. תראו מה זה נשמה שנגזר עליה "לא תחיה כל נשמה" שנמצאת בשיא הטינופת עם תנועת נפש קלה שהיא עשתה יצאה מתהומות של השאול ועלתה למרומי מרומים והעמידה דורות של נביאים שראו מראות אלקים מה שלא ראו כל הנביאים. זה כוחה של תנועה של נשמה, או לטוב או למוטב. היא עלתה מהתחתית של התחתית, מה"לא תחיה כל נשמה".
תארו לכם מה אפשר שבן אדם יכול להיות בשיא שיא האי סיכוי ולהיות אח"כ בעל הסיכויים הכי גדולים יותר מכולם, בתנועה אחת של הנשמה. זה נותן לנו תקוה גדולה, ובפרט בחודש אלול, ובפרט לאור מה שאני אגיד לכם תיכף.
יש עוד סיפור בספר שופטים, "ויראו השומרים איש יוצא מן העיר, שמו שומרים בכל מיני מקומות לראות את מבוא הערים כדי לכבוש אותם בכיבוש של יהושע בינון, והיתה עיר אחת שלא מצאו את הכניסה והיציאה, העיר הזאת היתה מכוסה כולה בעצים, והכניסה היתה דרך עץ, עץ של אגוז הנקרא לוז, והוא היה חלול, נכנסים דרכו למערה ומהמערה לעיר, והשומרים עמדו מסביב להתבונן איך נכנסים לעיר, "ויראו השומרים איש יוצא מן העיר, ויאמרו לו הראינו נא את מבוא העיר ועשינו עמך חסד", אם תראה לנו מאיפה נכנסים לתוך העיר נעשה עמך חסד, נציל אותך ואת משפחתך ולא נהרוג אותך, כמו שהבטיחו לרחב. "ויראם את מבוא העיר, ויכו את העיר לפי חרב, ואת האיש ואת כל משפחתו שילחו" קיימו את דברם השומרים מבני ישראל ולא פגעו בו. "וילך האיש ויבן עיר ויקרא שמה לוז, הוא שמה עד היום הזה, ותניא, היא לוז שצובעים בה תכלת, היא לוז שבא סנחריב ולא בלבלה, נבוכדנצר ולא החריבה, ואף מלאך המוות אין לו רשות לעבור בה, אלא זקנים שבעיר בזמן שדעתם קצה עליהם הם יוצאים חוץ לחומה והם מתים. והלא דברים קל וחומר, ומה כנעני זה שלא דיבר בפיו ולא הלך ברגליו גרם הצלה לו ולזרעו עד סוף כל הדורות, מי שעושה לוויה ברגליו, מצות לויה - ללוות את האורח, על אחת כמה וכמה מה מגיע לו, רק בעולם הזה אין במה לשלם כי שכרו גדול מכל העולם כולו, על מצות לויה אפילו פעם אחת. במה הראה להם? אחד מהחכמים אומר בפיו עיקם להם, סימן להם ששמה זה, וחד אמר - באצבע הראה להם - ככה. נו תגידו לי בשביל תנועה כזאת ועיקום הפה קצת, אדם זוכה שינצל הוא ומשפחתו, ויקים עיר שאין שמה מלאך המוות שולט ומתים שמה לנצח עד שקצה דעתם בחייהם והם יוצאים ומתים חוץ לחומה וכל אלה שכבשו את כל ארץ ישראל - סנחריב ונבוכדנצר לא יכלו עליה, כל זה שכר על פעולת חסד אחד! אז כמה שכר מגיע לכם על החסדים שאתם עושים כל יום ובמשך הימים השנים והחיים. רק אנחנו לא יודעים להעריך כי אנחנו לא לומדים, אם היינו לומדים לא היינו מבזבזים רגע מלעשות חסדים. זה חסד אחד של גוי כנעני שנגזר עליו "לא תחיה כל נשמה" שהוא כבר היה בבחינת מת. ובחסד אחד לא רק שניצל, הציל את משפחתו וחיים לנצח.
"לא תחיה כל נשמה", ז"א שאין תקוה אלא מחייה, אבל נשמת אדם נאצלת ממקור חיי העולמים, היש בידה להתאכזב למקורה עד כדי הריסת החוק של כל אשר יחובר אל החיים יש בטחון. שלמה המלך אומר, כל זמן שהאדם מחובר אל החיים אפילו שיצא עליו גזר דין מוות, יש בטחון. אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים, כמו שבא הנביא יחזקאל, אל מי? - אל חזקיה, ישעיה בא אל חזקיה, ישעיה הנביא בא אל חזקיה המלך ואמר לו, כי מת אתה ולא תחיה, בשם ה', מת אתה בעולם הזה ולא תחיה לחיי העולם הבא, כיון שלא נשאת אשה ולא הולדת בנים, היה לו מה להגיד, אבל בסופו של דבר אמר חזקיה לנביא, כלה נבואתך וצא, שכך מקובלני מבית אבי אבא, שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים. "ויסב פניו מן הקיר ויתפלל" והוסיף לו ה' 15 שנים לחייו. אין דבר כזה שאין תקוה.
"לא תחיה כל נשמה" - אין תקוה אלא מחייה, כך כתוב, אבל נשמת אדם היא נאצלת ממקור חי העולמים, האם יש בידה להתאכזב למקור שלה עד כדי להרוס את החוק של כל אשר יחובר אל החיים יש בטחון? לא. עדיין יש בטחון, וראינו שני גויים - רחב ואותו אדם שאפילו את שמו אנחנו לא יודעים, שניהם זכו מלא תחיה להגיע למצב שאין דומה לו ואין למעלה ממנו, להעמיד נביאים ומלכים מאשה כזאת, עיר שלמה שכולם חיים לנצח ממשפחתו, בגלל מה, שהוא עיקם את הפה או את האצבע, אז יש תקוה או אין תקוה? יש תקוה.
היש בידה של הנשמה שתנתק את פתיל חיותה, עד כדי שתיהפך מדרס לעקבות רגליו של מוות? האם יתכן שקו האור יעתק משמש מחוללו? יש קרן אור, אפשר להפסיק אותה באמצע? אז אם יש חיים הם שופעים מלמעלה למטה ואין מי שיכול לנתק אותם, אדם כל זמן שהוא מחובר או מתחבר, כמו שכתוב "קוה אל ה' חזק ויאמץ ליבך וקוה אל ה'", אדם חושש, אומרים לו קוה, שיהיה לך תקוה, מה זה תקוה? מה זה קוה? שיהיה לך קו מחובר ישר, אם אתה מחובר עם קו, כל זמן שהקו שלך תקין יש שיחה, קוה, ואתה לא רואה שהתקוה מתגשמת, חזק ויאמץ ליבך - תמשיך, תחזיק, עדיין לא, "וקוה אל ה'" תמשיך, זה יגיע. לא להתייאש.
עצם עליית בריאה בכללה מתוך קדמות התוהו ובוהו, לא היה עולם, מאיפה נוצרה הבריאה? מתוך הקדמות עוד לפני התוהו ובוהו, איך זה יצא? עולם חסד יבנה, ה' פרץ לעולם עם חסד, מה היה החסד? בנה עולם. הוא חייב למישהו משהו? לא חייב. לא היה מישהו שהוא יהיה חייב לו. אז איך הוא ברא את העולם? בחסד. וגם הלך הנצח אשר לעולמות כולם אליה הוא מכוון, חסד ה' מעולם ועד עולם. מתחילת העולם עד סוף העולמות כולם. והאדם הגדול שהוא הגדול בבריאה במרכזה של התנועה של החסד אשר במלוא חלל ההוויה הוא ניתן. עכשיו האדם הזה, אחד נברא בעולם, אחד, וכל העולם נברא בשביל אדם הראשון, אחד הוא נברא, כל העולם עם כל הגלקסיות הכל בשביל אחד, אז הוא התוכן של כל הבריאה, הוא התוכן והתכלית והמכוון של כל הבריאה, האדם ולא רק הראשון, גם כל אחד מפה בדימונה, כל העולם נברא בשביל אחד מדימונה, או אחת, או אחדון. בעבודת נפשו הוא מבריח מקצה לקצה, דהיינו כמו הבריח התיכון שקושר בין העולמות העליונים לעולמות התחתונים, הוא המבריח מן הקצה אל הקצה, כי על כן דמיון הצורה ליוצרה ומנת חלקו עלי חלד, שהאדם נברא בעל צורה שדומה ליוצרה, בקבלה מי שמבין יודע פחות או יותר למה זה מכוון. וגם נאמר לו, "והלכת בדרכיו" של הקב"ה - מצפים מאיתנו קרוצי חומר ללכת בדיוק בדרכי ה', מה הוא רחום אף אתה יהיה רחום, מה הוא חנון אף אתה היה חנון, מה הוא גומל חסדים אף אתה היה גומל חסדים, מה הוא אף אתה. שמעתם איזה דרישה? אנחנו לא מסכנים כאלה, מטר שבעים עפר שמתמסכנים מי אני מה חיי, אתה בצלם אלקים וצורה דומה ליוצרה, ואתה מצווה "והלכת בדרכיו" שזה כוחך, וכל העולמות תלויים בך, אתה יכול לרומם את כל העולמות ואתה יכול להחריב אותם בידך, ותנועה קלה של הנשמה יכולה להשפיע, לא רק עליך, עולם ומלואו.
היום אנחנו לכאורה מסורים בהבל פיהם של כמה שליטים עריצים, אבל רואים שהקב"ה, כמו שאמרנו שנים על גבי שנים, "וסכסכתי מצרים במצרים", ראינו עכשיו ממש, הא? סכסכתי מצרים במצרים, מצרים יורים על מצרים, סורים יורים בסורים, לובים יורים בלובים, תימנים יורים בתימנים, כורדים בתורכים תורכים בכורדים, עיראקים בעיראקים, אפגנים באפגנים, פקיסטנים בפקיסטנים, "חרבם תבוא בליבם וקשתותם תשברנה". רואים בחוש, אם הקב"ה רוצה הוא מסבך את כולם עם כולם. מדהים. מדהים. אבל זה רק הקדמות למה שיקרה, תיכף אני אגיד לכם מה.
מכל מקום, רואים שהאדם יש לו כוחות ודרישות הנדרשות ממנו, אבל אם חלילה תאבד לאדם דרכו, והוא לא ילך בדרך שהתווה לו הקב"ה, צעדיו יתמכו כי תזוז נשמתו כלפי חסד במלוא התוכן של שיעור קומת מידה זו ונאחז אז במוסדות החיים ובמצוקי תבל, והעמד פנים מול פנים מול זיו העולם ושיבת נפשו לאור באור החיים.
אם יקרה שאדם חלילה מאבד את דרכו, לא להתייאש, צעדיו יתמכו ויהיה נתמכים אם תזוז נשמתו כלפי חסד, כמו שרחב עשתה חסד עם המרגלים, וכמו שאותו אחד עשה חסד עם השומרים וגילה להם איפה מבוא העיר, והם יצאו ממוות גמור של "לא תחיה כל נשמה" לחיים לנצח. אז לא להתייאש, לעשות חסדים אפילו אם הוא כבר סטה מן הדרך. ואז במלוא התוכן של שיעור קומת מידה זו הוא יאחז במוסדות החיים ובמצוקי תבל והוא יועמד פנים מול פנים מול זיו העולם ותשוב נפשו לאור באור החיים, כי העולם חסד יבנה.
על שלשה עמודים העולם עומד, על התורה, על העבודה - עבודת הכהנים, ועל גמילות חסדים. אחד מהרגליים שעומד העולם זה גמילות חסדים, בנפול אחד מהרגליים השולחן יקרוס, צריך את שלשת הרגליים, אז אתה יכול להתחבר לרגל אחת של החסדים והנה אתה יכול לאור באור החיים.
רחב הזונה והכנעני שיצא משער העיר, שתי נשמות שהיו קרואי מוות, היא אמרה, הנה ה' אלהיכם הוא אלהים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת, מילים אלה פתחו חזון למרכבה מה שראה יחזקאל הנביא, ובכל זאת עם כל זה היה עליה גזירה של "לא תחיה כל נשמה" כולל רחב. ומעבר מזה, הכנעני הלז, תנועת אבר אחד קלה ופרשת תוקף חיים עד סוף כל הדורות אצורה בה, במה? בתנועה אחת קלה שהוא עשה. לוז שמה עד היום הזה, סנחריב לא בלבלה, נבוכדנצר לא החריבה, ואפילו מלאך המוות לא עובר בה. רק בתורת הנפש אשר ליוצר הנפש ניתנו הדברים האלה להיאמר.
והשואל ישאל איך זה יכול להיות שיש גזירה לא תחיה כל נשמה? אז קודם כל צריך להבין, ניתנה אפשרות לשלום, ניתנה אפשרות לעזוב והרוצה להלחם ידע שזה עד החרמה. ולמה זאת? כתוב גדול המחטיאו מן ההורגו, ומה החשש מכל יושבי הכנעני שהיו בארץ, שהם היו עובדי עבודה זרה, פן יחטיאו אותך לי, וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו, אז דינו יותר חמור. עכשיו, אם יש מגיפה והמגיפה הזאת מסוכנת ומדבקת, מה עושים במקרה כזה? במקרה הראשוני עושים הסגר לאנשים החולים, כדי שלא תתפשט המחלה, אבל אם לא יכולים לבלום אותה פשוט מחסלים את האנשים. עכשיו ג'והו ביידן הוציא ספר, סגן נשיא ארה"ב שבו הוא מגלה שבשעה שהיה ההתקפה בספטמבר על התאומים, הם נתנו הוראה להוריד את כל המטוסים שבאויר שיש חשש שיש עליהם טרוריסטיים, למה? כי הם פצצה מתקתקת שתתפוצץ על אוכלוסין, אז עדיף שימותו 250 נוסעים או 400 מאשר אלפים ורבבות, וזה לגיטימי. אז אם צריך שחלילה יאבד עם ישראל בגלל שיחטיאו אותם אומות העולם או שיאבדו אומות העולם שרוצים להחטיא את ישראל, אז הדין הוא "לא תחיה כל נשמה" שיכולה להחטיא. לכן מי שעושה שלום, שלום יאמר לה, ומי שרוצה לצאת - יוצא, אבל מי שלא מסכים ורוצה להלחם - ימות בגזירת לא תחיה כל נשמה.
וגם אדם, אם יש בו נמק אז בלית ברירה צריכים לכרות לו את האבר, כיון שזה מתפשט, ואם זה מתפשט בסוף לא יהיה בן אדם בכלל, אז עדיף לכרות את האבר מאשר יכרתו חייו. על אותו משקל, אם יהיה נמק בעם ישראל בגלל שיחטיאו לעבודה זרה אז כורתים אותם פשוט מארץ חיים. והיות וגם אומות העולם חייבים בשבע מצוות בני נח, והם חייבים מיתה אם הם עובדים עבודה זרה, אז לכן בכל מקרה עם ישראל קיים את המצוה על כל צד, למי שלא רצה לצאת ומי שלא כרת שלום. עד פה זה ברור? ברור.
עכשיו אני רוצה להגיד לכם, יהודים יקרים, שאני מדבר כבר שלש שנים כמעט, אני אמרתי שתוך שנתיים תהיה מלחמה, אבל בשמים כנראה נתנו לנו עוד צ'אנס עוד שנה, כמו במבול, במבול הקב"ה אמר שיבוא מבול, וכמה זמן זה לקח עד שבא המבול? קצת יותר זמן, 120 שנה, ואחרי שהגיע הזמן אז הקב"ה הביא מיד מבול? לא. נתן ארכה עוד ארבעים יום, עוד ארבעים יום. ועוד שבעה ימים למותו של מתושלח, ורק אחרי זה, אז ז"א הקב,ה אם יכול עוד לסחוב כמו שאומרים, סוחב. אבל תשמעו מה אמר היום סוף סוף פיקוד העורף מדבר, אתם זוכרים שצחקתי שאני מקדים את פיקוד העורף ומודיע לכם מה הולך להיות, עשרות אלפי טילים ומה יקרה פה, ומה רוצה אחמאדי לעשות וכו' וכו', זוכרים? בטח, אתם לפחות השניים שרואה לפני שמעתם אותי מאז ארבע חמש פעמים עד היום ואתם מתועדים, גם לא תוכלו להכחיש. אבל מפקד פיקוד העורף אומר היום, גדלה הסבירות למלחמה כוללת. מפקד פיקוד העורף אלוף אייל אייזנברג, סקר הערב בכנס של המכון למחקרי בטחון לאומי בתל אביב את האיומים העומדים לפתחה של מדינת ישראל. לקראת סיום דבריו אמר אלוף אייזנברג, כי אחרי אביב העמים הערבי אנחנו מעריכים שיבוא חורף הקרוב של איסלאם רדיקלי, ובשל כך גדלה הסבירות למלחמה כוללת, כולל שימוש בנשק להשמדה המונית. אז זה כבר לא עשרות אלפי הטילים בלבד, אלא זה כימי ביולוגי ואטומי. וזה הוא אומר בפה כבר. וזה אדם אחראי, זה מפקד העורף, זה המפקד שלכם, הוא אומר לכם תהיו מוכנים. לאחר מכן הסביר אייזנברג את דבריו והדגיש כי רק במקרה שבו יתקיימו התחזיות הקיצוניות עשויה לפרוץ מלחמה כוללת, אייזנברג טען בדבריו כי קיימת סבירות שמשטרו של באשר אסאד בסוריה יפול, כמו"כ אייזנברג ציין כי המציאות מראה שהממשל המצרי איבד משילות בחצי האי סיני נוכח התגברות הטרור. ואביגדור ליברמן בתחילת חודש שעבר אמר, שהרשות הפלשתינית מתכננת אלימות ושפיכות דמים שטרם נראו כמותם. מתי? אחרי העשרים בספטמבר. ספטמבר השחור, זה נקרא. אז ז"א מי שרואה את הערעור במצרים וההשתלטות על חצי האי סיני של בדואים, אלקעידה וטרוריסטים, ומי שראה אתמול איך בקלות עברו מבריחים עם נשק ורכב את הגדר בין מצרים לישראל והצטלמו והעלו ליוטיוב את הסרט להראות סטלבט על הישראלים וצבאם וכל השומרים והימ"מ והשב"כ והבפמ וקרמפם, והם עוברים ומבריחים בחמש מאות דולר, אלף דולר, כל סודני וכל מי שהם רוצים, כולל סמים כולל הכל, אז אם כן צריך לדעת, יהודים יקרים, שהמצב בדרום על הפנים. בצפון עוד יותר גרוע, כי סוריה אין לה מה לאבד, ובשביל להטות את הכף ממה שהעולם מסתכל יתכן בקלות שהם יפתחו במלחמה נגדנו בשביל שישתקו מהטבח שהם עושים, כי היום הם מבודדים מכל האומות. אז יש בעיה, והאיראנים מוכנים וכבר אמרו שהם עובדים על גרעין ממש, לא גרעינים לשבת אלא לכל השבוע, וארדואן התורכי עם ממלכת ארדואניסטן מתכוון לעשות עכשיו ברית אסטרטגית בעוד שבוע עם המצרים, כדי שאם יהיה תיקון בין המצרים אלינו הוא יכול להכנס למלחמה נגד ישראל, שהוא מת בעזרת ה' להראות לישראלים שהוא יכול לתת להם מנה אחת גדושה על הבזיון שצפצפו עליו ולא השתחוו לו כמו שאובמבה השתחוה למלך סעודיה. כי הוא חושב שהוא הממלכה העותומאנית הישנה, אז הוא רוצה לשלוט עכשיו בכל המזה"ת ולצייר שהוא המעצמה האזורית. כי מצרים נחלשה ואיראן רוצה הגמוניה על הכל, והוא לא יתן, כי הוא נאור. הוא דמוקרט טוטאליטר, אז הוא רוצה לשלוט. וגם לו יש בעיות מבית ומבפנים, גם בצבא וגם בכלכלה, אז מה יותר טוב מאשר להצטלם כל יום הוא ושר החוץ ולהגיד כל יום חדשות שמסלקים עוד כמה יהודים ועוד כמה ישראלים, ככה משכיחים והם נראים גיבורים. על הכורדים לא יכולים, הם מפציצים כל היום וכל הלילה, מה שהם אומרים לאסאד לא לעשות בסוריה הם עושים כל יום, והם אומרים נו נו נו לאסאד לא יפה תפסיק את הטבח תן רפורמות. אז תנו עצמאות לכורדים אחרי שטבחתם בארמנים מיליון וחצי. אבל אלה החבר'ה שמסביבנו, צריך לדעת מה הכנופיות שמסביב, ואנחנו פה באמצע.
אבל אני אספר לכם סיפור מהגמרא, ואני אתן לכם את הפירוש מדהים, אמרתי אותו אתמול פעם ראשונה, היום אני זוכה לאמר אותו פעם שניה. תשמעו מה כתוב.
רבינו בעל נתיבות המשפט, בספרו הנושא את השם "אמת ליעקב", אומר תחזית כמעט נבואית על מצב עם ישראל כיום בארץ הקודש. הדברים שלו סובבים סביב אחד המאמרים הסתומים והחתומים של רבא בר בר חנא, שמובא בבבא בתרא, וכך מספר האמורא רבא בר בר חנא, ואני אומר את התרגום מארמית לעברית. פעם אחת היינו מהלכים בספינה, וראינו את אותו דג שנאסף חול רב על גבו וצמחו עשבים עליו, חשבנו שזאת יבשה, ועלינו ואפינו ובישלנו על גביו, כשהתחמם גבו של הדג התהפך בשביל להצטנן מהחום, ואם לא שהיתה הספינה קרובה היינו טובעים. זה הסיפור שמספר האמורא, מה זה אומר? הרבה פירושים יש לזה, אבל תשמעו את בעל הנתיבות, מה הוא אומר על עכשיו.
בעל הנתיבות מבאר את זה שיעבוד עם ישראל שיהיה באחרית הימים, יהיה כמו אנשים שחשבו כי עלו על אי בלב ים והקימו שם את ביתם, פה בארץ ישראל, עזבו את הגטאות ובאו לארץ ישראל וחושבים מה, שהם הגיעו לאי של מבטחים והקימו שם את ביתם. אפו בישלו מנגלים, אפו בישלו, עד שלפתע התברר להם כי הם יושבים על גבו של לויתן חי נושם, כך גם לעם ישראל, טובע בים של צרות של הגלויות שמסביב, ועתידה להיות באחרית הימים ממשלה על אומה אחרת, הם לא יראו את העם הנשלט כמשהו שביכלתו להזיק, ויעשו בעם הנשלט כבתוך שלהם, הם ינהגו בשטח הנתון לשליטתם כבעלי בית לכל דבר, יעשו שם ככל העולה על רוחם ללא כל העלאת חשש כי ביום מן הימים תרעד האדמה תחתם וחייהם יהיו בסכנת טביעה. כה בטוחים יהיו שעלו על אי מבטחים עד שלא יתנו את דעתם להתכונן לבאות. ברור יהיה להם כי לעם הנכבש תחת ידם אין כל סיכוי לשחרר את עצמו מעול הכיבוש, אך כאשר תגבר מצוקתו של העם הנשלט וחום האפיה והבישולים יחרכו את גבו, הוא יתנער מרבצו ויהפוך קערה על פיה והוא ילך לאו"ם ויבקש מדינה בפני עצמה. האדמה שנחשבה עד כה כאי בטוח ושלו, תרעד לפתע. ואם לא ביאתו הקרובה של המשיח, עשוי עם ישראל לטבוע בים הצרות. אז לפחות תקוה אחת אנחנו שומעים כשזה יתחיל הבלגן, המשיח נמצא כבר. אם לא הוא לא נצא מהצרות שיהיו עכשיו כשיתהפך הדג. מי זוכר במראה עיניו כרגע את המפה של ישראל, היא דומה לדג קטן? והדג טוז יתהפך. זה אומר בעל הנתיבות על דברי האמורא לפני אלפיים שנה, והנתיבות רחוק מאיתנו, הוא לא יודע שתהיה ממשלה, הוא רק אמר שתהיה. בכלל מי חלם שתהיה ממשלה בישראל, ושזה יהיה הציור, ושאנחנו נבוא ויהיה עם נשלט תחתנו, וזה תהיה הטענה שלהם שאנחנו כובשים, והם בסוף כבר מרוב המנגלים שאנחנו עושים להם אז הם יחליטו להתהפך עלינו, ואלמלא יצר הרע, אתם רואים את הדג הנחמד, הדגיגון הזה, ואלמלא המשיח נמצא קרוב, ה' ירחם על עמו ישראל.
אז אנחנו קרובים שכל התחזיות אכן יתקיימו. אבל אנחנו צריכים הגנה, זה לא עוזר, זה שהאלוף אייזנברג אומר ומודיע, כל הכבוד לו שהוא סוף סוף אחרי שלש שנים אומר מה שאני אמרתי מהתחלה, אבל אולי תגיד לנו גם איך מתפטרים מהבעיה או איך מתגוננים לפחות ממנה, בא תגיד לנו איך עושים את זה.
אתם זוכרים את השיר המפורסם שהיינו רגילים להשמיע לכם? הרבה זמן לא השמעתי כי חלק כבר לא ראו שהולך להתקרב משהו לא טוב אלינו, אבל היום אני אחזיר לכם את השיר בעז"ה שתזכרו שמול חמאס וחיזבאללה גם איראן ונסראללה ובן לאדן ואבו עמר ופלשתין וכל השאר יש לנו מה לעשות. מה אנחנו נוכל לעשות, אתה מוכן? אלחנן אתה מוכן?
כן יהודים יקרים, למי שיש שאלות בבקשה. הנה ידידנו, תן לו שמה מיקרופון. כן מה שאתה רוצה לשאול, אפילו על מע"מ. רגע חכה קודם הוא.
ש. שלום לרב
הרב: שלום וברכה
ש. הרב כבר נעשה לימונאי, היה תמיד קשה לי הענין של מה שהרב ציין עכשיו
הרב: על לא תחיה כל נשמה
ש. גדול המחטיאו מן ההורגו, לכאורה בפשטות זה נשמע שלילה, אלב אם מסתכלים על זה קצת יותר אז גדול, גדול זה בחסדים, לך ה' הגדולה כנגד החסד, אז גדול זה בחסדים, עשה עמו חסד, כלומר אם אנחנו נסתכל על זה שהוא מחטיאו ולא הורגו, הרי בהורגו נפסק כל הבחירה נפסקת, אבל במחטיאו הוא יכול מתוך החטא שהוא חטא לעלות למדרגות הרבה יותר גבוהות, אז אולי זו הכוונה תהיה, שזה שמחטיאו גרם לו טובה גדולה, כמו שפרעה הקריב את ישראל
הרב: גדול בחטאתו המחטיא מההורג וגדול ענשו של המחטיא מן ההורג, זה הכוונה גדולה.
ש. אבל לגבי החוטא, הוא עשה איתו חסד
הרב: איזה חסד הוא עושה? איזה חסד?
ש. הו אנתן לו אפשרות, הרי אם הוא הרג אותו אין לו יותר תקומה
הרב: אז גם אחד שהורג אין לו אפשרות לא חוטא יותר, עוד יותר טוב
ש. אז לא יגיע לשום דבר
הרב: כן, אותו דבר, גם פה לא בטוח שהוא יגיע למשהו. אם הוא החטיאו מי אמר שהוא יעלה מפה, אולי הוא ירד מפה ולא יעלה בכלל
ש. הרי אנחנו עומדים כל הזמן בנסיונות, כל נסיון כזה שאנחנו עומדים בו אם לא היה הנסיון לא היינו מתקימים, לא היה עולם, כלומר אם אדם הראשון לא היה חוטא לא היו כ"ד ספרים
הרב: כן אבל זה התפקיד של יצר הרע, לא של האדם, התפקיד של האדם זה לעשות חסד. ז"א להוביל את האדם לטוב, ליישר את דרכיו, אבל לא לתת לו לסטות. הרי מי שאומר "נלכה ונעבדה אלהים אחרים" הוא בסקילה אפילו שהוא לא הצליח, עצם זה שהוא מסית ומדיח את חברו מדרך הישר ללכת לעבוד עבודה זרה הוא מתחייב בסקילה ממש, בלי התראה גם, למה? כי גדול המחטיאו יותר מן ההורגו לשלילה, אין פה שום צד של חיוב.
ש. עכשיו שאלה שניה
הרב: בבקשה
ש. תורת משה אנחנו אומרים, תורת משה היא הנצחית, היא זו שעתידה להביא אותנו לירושת הארץ, אז איך בפשטות אפשר להסביר שתורת משה נקראת על שמו והוא עצמו לא זכה להכנס לארץ. אם הוא לא זכה להכנס לארץ לכאורה יש קושיה עצומה
הרב: אין שום קושיה, הוא יכנס לארץ אבל בבוא הזמן, כשתבוא הגאולה הוא יכנס עם כל אלה שמתו במדבר. היות והוציאם מארץ מצרים ולא הכניסם, אז גם הוא לא נכנס עד שהוא יכניסם, אז לכן בביאת גוא"צ הוא וכל מתי מדבר יקומו ויביאם אל ירושלים.
ש. אני תיארתי לעצמי שזו תהיה התשובה,
הרב: יש עוד, אתה רוצה עוד?
ש. לא, יש לי על זה שאלה, כיון שזו באמת התשובה, אז אם כן כאילו לכאורה נשמע שצריך להיות משהו שמחוץ לתורה שיגרום אם משה עם התורה לא הכניס אותם אלא בבוא הזמן שיבוא, אז צריך להתגלות משהו בתורה שיהיה זה שמכניסם. איפה זה בתורה?
הרב: קודם כל יש כאלה שנפטרו הרי לפני, וגם לא נכנסו והם חלק מן התורה. אז מה הבעיה, יש בעיה עם זה? זה שאפשר להכנס לארץ ישראל זו זכות גדולה, אבל לא כל אחד זוכה בזמנו, יש כאלה לאחר תחיית המתים. יש גם כאלה שנפטרו מגדולי הצדיקים בכל הדורות וקבורים בחו"ל, והם יכלו לעלות והם לא עלו, אז מה נגיד עליהם, הם לא שייכים לתורת ישראל, תורת משה והם צריכים לחכות עד שיבוא משהו חוץ לזה בשביל שיקרה משהו? לא. הם עשו את זה במודע וזה לא מפריע וזה לא סותר.
ש. אוקי, השאלה האחרונה
הרב: שלישית מה שנקרא
ש. כן, הרב הקריא מאיזשהו מקום, זה לקט של הרב או שזה הופיע, מה שהרב הקריא בכל האריכות של ההסבר זה לקט או שהרב בעצמו ליקט
הרב: זה דרשה שהיא נמצאת בספר חכמת המצפון. אתה רוצה שאני אשלח לך אותה? יכול לתת לך את הדפים כבר עכשיו, ויש לי פה גם עוד אריכות אם תרצה על לוז העיר, שאם ישאלו אותי מה זה לוז העיר אז זה כבר ליקטתי שיהיה גם מי זה לוז ואיפה לוז ומה זה לוז וכו' וכו', אני אתן לך את זה, מכל מקום הדרשה היא של תלמידי סלובודקה. בבקשה. תן לו הנה תיהנה.
ש. תודה תודה.
הרב: כן, מה עוד, שאלות חבר'ה, תן לו על מע"מ, תן לו.
ש. אז ככה, אין לי שאלה, יש לי נוגע לציבור הקדוש הזה, אתה מה שאני מבין אתה עושה בשביל לגלות ניסים, להראות ניסים, שכולם יחזרו בתשובה, אני אישית קרה לי משהו על טבעי, משהו בדיוני לחלוטין אבל מציאותי, שהגעתי למסקנה שאני שם את היד על חולה הוא נהיה בריא.
הרב: נפלא.
ש. משהו מהמם
הרב: פרסומת חינם קבלת
ש. חזק וברוך
הרב: תודה. כן שאלה נוספת
ש. תגיד אבל מה אפשר לעשות עם זה?
הרב: לשים את היד על כל החולים בקופת חולים ולרפא את כולם.
כן, שאלה, יש לה שאלה למעלה.
ש. כבוד הרב, הגמרא בחולין דף ס' ע"ב בשבועות דף ט' אומרת שמה שבתחילה הקב"ה ברא את החמה ואת הלבנה באותו גודל, ואח"כ אומרים שהלבנה קטרגה, אמרה רבש"ע, שני מלכים לא יכולים להיות בכתר אחד,
הרב: להשתמש בכתר אחד
ש. להשתמש בכתר אחד, אז הקב"ה אמר שהיא תמעט הלבנה
הרב: לכי ומעטי עצמך, על מיעוט הלבנה, כיון שהיינו יכולים ליהנות משני מאורות גדולים ובכל אופן נחסר העולם קצת, אז מכל מקום צריך איזה תיקון קטן בשביל ההפסד הזה, כמו שאומרים פיצוי על הענין.
ש. כן, אבל זה נבע מהקטרוג של הלבנה, זה לא נבע מ, כל החגים
הרב: נכון נכון
ש. הכל בשורש כתוצאה מהפגם הזה והכל בכל השרשרת ככה זה יקרה, אבל אם אני אקח דוגמא אם אדם רצח אז אני צריך לשלם על כך שהוא רצח?
הרב: אתה לא משלם, אבל הקב"ה יכול לפעול בדרך אחרת, לא בדרך זו אם היה רוצה, וכיון שהוא נקט בדרך זו ונחסר מאורע, מכל מקום יש מקום לתיקון קל. תהיה בריא.
שאלה נוספת. כן, הנה שאלה הגברת פה באמצע.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. לי אין שאלות אבל יש לי בקשה, אשה עיוורת עם ילדים ונכדים וגרושה, אני מבקשת מכבוד הרב שיברך אותי
הרב: העיוורון זה לא מלידה
ש. לא מלידה, זה אובחן מלפני כמה שנים אר פי אם אתה יודע מה זה
הרב: ואחרי זה מה אומרים, שאין תקנה?
ש. אין, זאת מחלה חשוכת מרפא
הרב: טוב, אני עוד לא התנסיתי בזה אבל אני מוכן להשתדל לעזור במה שאני חושב, תקבלי על עצמך ללכת בצניעות גמורה, כיסוי ראש מלא וצניעות שרוולים אחרי המרפק, וגרביים, ואני אתפלל עלייך שבעזרת ה' ה' ירפא אותך מחלייך.
ש. אמן
הרב: את מסכימה?
ש. כן.
הרב: יופי. מה שמך ושם האמא?
ש. שמי איוון בת מסודי
הרב: אני מבקש שהציבור יצעק אמן, ויכוון באמן לקרוע שערי שמים שיתרחש נס, בסדר? איוון בת מסודי, ה' יזכה אותך בזכות הצניעות לראות בעינייך מהרה.
אמן.
הרב: נתבשר בעזרת ה' בשורות טובות. הנה תן לה בבקשה כיסוי ראש. גרביים אין לי.
כן, שאלה נוספת.
וגם תזכי לזיווג הגון מהרה. תשמעי את השיר ברקע. כן, תן לה לברך שהחיינו
ברכת שהחיינו
אמן.
כן, שאלה נוספת, הנה הבחור כאן תעמוד.
ש. שלום, רציתי לשאול בקשר לזמרים שדיברת פעם, רוב הזמרים ראינו בעלון שאסור לשמוע, אם אתה יכול להגיד לנו איזה זמרים כן מותר
הרב: זה שאתה שומע ברקע קוראים לו ארז יחיאל ויהודה חדד
ש. תודה.
הרב: תהיה בריא. כן, הנה פה שאלה בצד ימין.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול בקשר לרצח המזעזע של כבוד רבי אלעזר זצ"ל, מה הרב חושב במיוחד שזה קרה במה שנקרא, מישהו משלנו לצערנו, מה לדעת הרב הפגם הדבר הלא טוב שקרה
הרב: התייחסתי לזה בהרצאה שלמה בצפת, תקח אותה מהאתר, שעה וחצי רק על הנושא הזה
ש. כמה נקודות עיקריות, כאילו להכנס לאתר אני לא אכנס, אם אפשר גם בשביל הציבור שישמע
הרב: כדאי לך להשיג את הדיסק, הוא נמצא גם בשופר, יש מה ללמוד. אבל מכל מקום, כשקורים דברים כאלה אז זה בא לעורר אותנו שאנחנו במצב קשה ביותר, אני אמרתי שהדבר הזה הוא לדעתי בגלל הזמרים הסוררים, הרוצח הגימטריא של השם שלו אשר דהן - זה גימטריא שירים וגם גימטריא תק"ס שזה הסימן בשו"ע ששם כתוב האיסור שלשיר בגלל גזירת החורבן, ואם לא שומעים למה שכתוב בהלכה בשו"ע ושוכחים את ההלכה ולא מתיחסים אליה, אז כתוב שמיתתם של צדיקים היא קשה יותר מחורבן בית המקדש, אז אם חורבן בית המקדש לא מפריע לנו אז בא אסון שהוא יותר גרוע, סילוקם של צדיקים קשה יותר מבית המקדש, אז אם אנחנו לא מבינים אז אנחנו צריכים להבין. לאחר פטירתו נאמר על ידי בנו, שכשהיה שומע זמר חסידי בביתו פותחים הוא אמר תסגרו את העבודה הזרה הזאת, אני לא רוצה לשמוע. כך הוא היה קורא לכל הזמר החסידי. וכשהיה נוסע במכוניתו לקברות צדיקים לא היה מניח איש להפעיל שירים. מה לומדים? היות והוא היה נשמר בדברים אלה ובצניעות ובראיית העיניים וכל מיני דברים, זה בא לומר לנו שאנחנו צריכים לתקן את הדברים האלה שזאת היתה עבודתו, ואנחנו צריכים לעבוד על נושא הצניעות שהוא פרוץ מאד בישראל ומפיל חללים גדולים מאד מאד מאד. ויש את החפץ חיים זצ"ל בגנזי המלך של השבת, שהבאנו מכתב ממנו, אם אפשר להביא לי מהאוטו, באוטו יש לי את זה אני אקריא לכם, מכתב שהוא הוציא לכל התפוצות בשביל להודיע עד כמה זה חמור הנושא של הצניעות וכמה הוא מפיל חללים. וכיון שהפריצות היא בסדרי גודל איומים ונוראים, והפרוצים ביותר זה הזמרים, והם שגם מקבצים את האנשים והנשים יחדיו שיבואו ויתהוללו, ומספיק להכנס לאתר של מידד טסה החוטא והמחטיא ולראות שמה איך הוא מניח לבנות להלל ולשבח אותו ולהתעגב עליו במילים שלא ראויות להשמע, וקוראות לו שמה בשמות ה' ירחם של חיבה, והייתי קרובה אליו וכמעט נגעתי בו וכל מיני דברים כאלה, והוא משאיר את זה הדתי הזה, בחור הישיבה, אתה מבין, אז אתה מבין עד כמה הפרצה היא איומה שאם אנשים כאלה מרשים לעצמם להניח דברים כאלה המצב שלנו גרוע ביותר וזה לכאורה עוד לומד בישיבה, כל האחרים הם פליטי ישיבות או שבבניקים מצויים.
מכל מקום אני מקריא לך את המכתב, המכתב של הח"ח, אל כבוד הרבנים והאדמורים דבכל אתר ואתר, אולי יש בידם לתקן דבר מה, יהי שכרם רב מה'. הנה יש לי צער גדול מפני עצם הענין וגם מתמיהת רבים אף שכולם מאמינים שכל מה שמתהווה למטה בין לטוב בין למוטב הכל הוא מאת הקב"ה, מכל מקום, כל אחד עומד ומשתומם ופלא הוא בעיניו, מפני מה נשתנו העיתים כל כך לרעה, הלא מלבד זה שכל ישראל בכל מקום פזוריהם בין העמים, כולם נעשו משועבדים, והיוקר הולך וגדול מיום ליום, והמיסים והארנוניות גם כן מתגדלים מאד, על כולם עוד הגזירות שנסובו על התורה ומצוותיה נורא מאד, שהתינוקות של בית רבן בטלים במאות עיירות, גם מצב הפרנסה בכל מקום הוא רע מאד, כלל הדבר, עם ישראל הולכים ומתאוננים כל אחד על רוע מצבו, והנה בשנים שלפנינו אף שהיו גם כן מצויות צרות וגזרות, מכל מקום מי שהיה בכלל תמימי לב היה יכול להתנחם בנפשו ולומר, הגם שבענינים החיצוניים אינו מתנהג כרצונו, אבל בעניני הנפש הוא בוטח שאינו מרוחק מהקב"ה ובודאי יעמוד הקב"ה לבסוף לימינו כמו שכתוב "כי יעמוד לימין אביון להושיע משופטי נפשו". אבל כהיום, בעוונותינו הרבים, מר לנו מאד מכל צד, כי כשהוא מביט בעצמו בעניני עולם הזה, מיום שחרב בית המקדש אין יום שאין בו קללה, וכשהוא מתבונן לאחריתו בעניני תורה ומצוות גם כן אין לו שום הצלחה, והגם שכל אחד מישראל מבקש מהקב"ה שישמע לבקשותיו וייטיב לו כרצונו, אין שומע לו, הלא דבר הוא, למה ה' לא שומע לתפילותינו. עונה על זה החפץ חיים זצ"ל ואומר, ואמרתי, הוא קובע נחרצות, שימו לב, שעיקר סיבת הדבר הוא שאנו מרחיקים בעצמנו את הקב"ה מאיתנו, כי הוא ציוה אותנו בהתקדשתם והייתם קדושים, ואמרו חכמים ז"ל, אדם מקדש עצמו מעט מקדשין אותו הרבה, מלמטה - מקדשין אותו מלמעלה, בעולם הזה - מקדשין אותו לעולם הבא, וכתוב אחר אומר, כי ה' אלהיך מתהלך בקרב מחניך להצילך. והמאמר להציל כולל הרבה ענינים, להציל מן החרב, מן השבי, מן הביזה, אבל זה "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך", ביאר לנו הכתוב מפורש, כאשר נהיה קדושים הוא מתהלך בנינו להצילנו מכל רע, אבל אם יראה בנו ערוות דבר "ושב מאחרינו" וממילא יחולו עלינו כל הסיבות חס ושלום.
והנה אמרו חכמים ז"ל, טפח באשה במקום שהדרך להיות מכוסה הוא בכלל ערווה, כל מקום שאשה צריכה להיות מכוסה והיא מגלה אפילו רק טפח זה נקרא בכלל ערווה. וכהיום בעוונותינו הרבים, הוא אומר בזמנו, נתפרץ הדבר מאד מאד, והיצר הרע מפתה לנשים לילך פרועי ראש בלי שום כיסוי, וגם לילך בזרועות מגולות, וחלוקותיהם עשויות בלי בתי זרועות - בלי שרוולים, ועוד חלק גדול מלבושיהן כנגד הלב וכהאי גוונא הכל מגולה, ז"א פה למעלה ג"כ במקום שיהיה מכוסה עד הצוואר גם חשוף, כדי שבכל מקום שיביט שם האיש יהיה נגד הערווה רח"ל. וממילא, כל הברכות שמברך האיש בביתו או כשהוא מתפלל בביתו כנגד אשתו או בתו הגדולה הם כנגד ערווה, וידוע שבכל ברכה יש בה שם הקודש, אם כן כשם שהמברך כהוגן ממשיך על עצמו ברכה, ככתוב בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך ובירכתיך, כן הדבר להיפך חס ושלום, אם מברך נגד הערווה ממשיך חס ושלום עניות על עצמו, כמו שכתוב בנדרים, כל מקום שהזכרת ה' מצויה שלא כהוגן כמובן, שם עניות מצויה. והנה ידוע שסוף האדם אפילו אם יחיה אלף שנים הוא מוכרח להשיב את נשמתו אל האלקים ולתת דין וחשבון על מעשיו ועל דיבוריו. ואז ימצאו אלפי אלפים ברכות ושמות הקודש, שלא היה עליהם קדושה ולא עלו למעלה כלל, ועל הכל יתבעו ממנו בשעת הדין. וגדולה מזו מצינו, חז"ל אומרים על הפסוק "ומגיד לאדם מה שיחו" שאפילו שיחה קלה מגידין לו לאדם בשעת הדין שדיבר עם אשתו.
כלל הדבר, המודה - האופנה הגרועה הזאת, מביאה לאדם לידי הרהורים רעים, ולפעמים חלילה לשפיכת זרע לבטלה חס ושלום, ומסכן בזה את בניו הקטנים שיכולים למות, וכמעט ע"י המודה הגרועה הזו מבטלים בידים מאמרו של הקב"ה שאמר "והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערוות דבר" והוא מדבר על המודה שכמעט לא או כלום, לא של היום רח"ל.
והנה ידוע לכל, כשפרצה תבערה בכרם המלך, והלהב גדול מאד, הכרוז יוצא מגדולי המלך לאנשי העיר, התחזקו התחזקו כלכם לכבות את האש באיזו עצה שתוכלו, כי חרם המלך בוער באש. ואם תתעצלו בדבר, תדעו כי בנפשכם הוא חס ושלום, ומורדים תקראו, כי אינכם חוששים לכבודו של המלך. ואם תתחזקו כראוי ותכבו את האש, יקבל כל אחד שכרו ורוב כבוד לפי ערך התחזקותו. כן הדבר בעינינו, כי ידוע שכל ישראל נקראים כרם ה', ככתוב "כי כרם ה' צבאות בית ישראל" ובעוונות הרבים תבערה גדולה נפלה בכרמו של הקב"ה בכמה מקומות ע"י המודה הגרועה הזו, כי אם יתגבר כח הטומאה מאד ע"י זה, כמו שאמרו ז"ל על הפסוק "ונשמרת מכל דבר רע" אזהרה שלא יהרהר אדם ביום ויבוא לידי טומאה בלילה. וממילא נפסקה ההשפעה והברכה מכל אחד ואחד בעסקיו ונסבבו עי"ז כל הצרות והרעות, כמו שכתוב בספרים הקדושים. על כן, החוב מוטל על כל איש ואיש לכבות את האש הנורא הזה ולתקן בביתו שיהיה הכל עשוי כדין, ולא יתנהגו בפריצות חס ושלום, ויזכה עבור זה לצאת ממנו בנים ישרים וקדושי עליון, וביותר החוב על הרבנים ועל כל החרדים לדבר ה' שבכל עיר ועיר לדרוש ברבים מגודל הענין הזה הנוגע לקיומנו ולהצלחתנו בגוף ובנפש בעולם הזה ובעולם הבא, ויתקיים מאמר הכתוב "והיה מחניך קדוש".
והיום לצערנו רבנים מסוג רבני העונות המשתנים לפי העונה, הולכים ומופיעים במקום שמופיעים הזמרים הקלוקלים האלה, שאפילו שהרב עובדיה יוסף יצא נגד הופעותיהם ושאסור להחזיק ידיהם, מכל מקום גם רבנים שמחשיבים אותם הולכים למקומות כאלה בלי בושה.
דברי הכותב לכבוד ה' ותורתו, ומיצר בצרת עמו ישראל, המצפה לגאולה במהרה בימינו אמן, ישראל מאיר ברבי אריה זאב הכהן, בעל המחבר של הספרים חפץ חיים ומשנה ברורה. אז קיבלת תשובה מלאה למה יכול להיות סיבה מהסוג הזה. ואם תשמע את ההרצאה בצפת במלואה, תשכיל מאד מאד בענין זה. זה בראשון לשמיני אם תחפש את הדיסק או את הסרט, בראשון לשמיני זה היה ההרצאה בצפת.
כן, שאלה נוספת, כן הגברת פה בצד.
ש. ערב טוב כבוד הרב, רציתי שתברך את אחותי לזיווג הגון, חתונה יש לה ילדה והיא רווקה
הרב: שמה?
ש. דנה בת כוכבה
הרב: והיא שומרת מצוות?
ש. היא לא שומרת כלום
הרב: אז איך את רוצה שתחול הברכה?
ש. תברך אותה, דבר איתה היא פה
הרב: איפה היא פה? זאת לידך, תביאי לי רגע. דנה מה קרה לך, את לא שומרת כלום?
דנה: לא.
הרב: אז אנחנו נתחיל עכשיו עם שבת בעזרת ה', וכשרות, ושתתפללי לפחות תפילה אחת ביום, בסדר?
ש. אין בעיה
הרב: יופי. תגידי לי דנה בת?
דנה: כוכבה
הרב: תזכי לזיווג הגון מהרה השנה
אמן.
הרב: בשורות טובות.
שאלה נוספת, ואני רוצה להגיד לכם שהמניות ממשיכות למי שרוצה להיות שותף בהפצה של מיליון שבע מאות חמישים אלף תקליטורים שאנחנו נחלק בעזרת ה' שכל התורה בפנים עם מנוע חיפוש בחינם לכל ישראל בכל בית כמו שחילקנו את האנציקלופדיה האינטראקטיבית, יכול להשתתף מכספי מעשר במאתיים שקלים לחודש, סך המניה הוא 4000 שקל והיה שותף ויתברך בחודש אלול צריך הרבה זכויות לפני ראש השנה שחותמים לחיים או ההיפך, כדאי שכל אחד יזכה בזכויות אין סופיות אלה, כי תשובה וצדקה ותפילה מעבירין את רוע הגזרה. אז מי שירצה יוכל להצביע ויעברו ויתנו לו הו"ק או כרטיס אשראי, ואלה שרוצים בשידור יוכלו לצלצל למספרים שיופיעו על המסך כעת, 050-6500666, לאלה שרוצים לזכות בבקשה.
עוד שאלה? שורה ראשונה הנה פה, קדימה. כן תן לו. אה, פתק? בבקשה, שאלה נוספת.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. רציתי לשאול שאלה בנוגע לשבת. אני דתי ואני שומר תורה ומצוות ובמקביל אני גם משחק כדורגל, ורציתי לדעת כאילו אני רוצה להתקדם בכדורגל ואם אניא תקדם אז אני אצטרך לחלל את השבת, ואני רוצה גם לשמור תורה ומצוות אז
הרב: אי אפשר להתקדם בכדורגל רק לגיהינום ובתורה ומצוות אפשר להתקדם לגן עדן, זה בדיוק שני כיוונים שונים, אתה צריך להחליט לאן אתה רוצה להתקדם. אם אתה רוצה לשחק בשכונה תשחק, אבל אם אתה רוצה לשחק על מגרש ויקחו אותך בשבת, חבל שתפסיד את העולם הבא שלך בשביל כמה בעיטות כי בסוף יבעטו בך. אני מאחל לך שתשכיל ותחכים ועזוב את הכבוד ואת הפוזה, תעשה את זה בשכונה יאהבו אותך וזה מספיק, אבל לא לאבד את החיים בשביל כמה אנשים שימחאו כפיים, אתה גם תחשב לא רק חוטא, אלא גם מחטיא את הרבים, שכל אלה שיבואו לראותך, ובפרט גם אם תצליח אוי ואבוי אז העונש שלך יגדל ויגבר לאין שיעור. הבנת? אם היית גוי לא היתה לך בעיה, אבל זכית להיות יהודי זה קצת יותר חשוב מבעיטות בכדור.
כן, עוד שאלה נוספת. הנה הגברת שם באמצע. אני מצטער שאני לא מצליח לקרוא את הכתב ששלחו לי, אבל אני מברך את כל הכתובים פה שתתקבל התפילה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. ומבורך. הזכות כנראה היום נפלה בחלקו של אחיין שלי מאיר חסאן בן לאה, שתהיה נשמתו בגן עדן, ואני רוצה גם כן שתיה בת זיווג לרפאל חסאן בן לאה
הרב: יזכה לזיווג הגון מהרה. תודה.
ש. אמן. אמן. ולילדים שלי לבן שלי מאור בן גאולה הצלחה בצבא, הוא עוד מעט מתגייס
הרב: ה' ישלח אותו לטובה ויחזור בריא ושלום
ש. תודה, ושושי בן מאור גם לזיווג והצלחה ולחברות שלי גם כן מי שאין לו זיווג שיצליח
הרב: אמן. תודה. אם יש פה איזה גבר או גברת שרוצים לעשות מניה שאני אוציא איזה ברכה רצינית ככה, אם יש בבקשה, אם לא אז אני אחלק לכם מתנות כבר. כן שאלתך.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. אני רוצה לבקש ברכה לזוג שעוד שבוע אמורים להתגרש, ואני רוצה שתברך אותם שזה לא יקרה
הרב: רגע הם חילונים או דתיים
ש. מסורתיים, הם משתדלים לשמור
הרב: הבנתי. אם הם יחזרו בתשובה זה גם יאחד אותם, איפה הם פה?
ש. אחד מהם
הרב: נו, אז תשאלי אם מוכנים לחזור בתשובה בשביל שהברכה תתפוס
ש. אתה מוכן?
הרב: נו חבר'ה
ש. מסמן שכן
הרב: כן? אשריך. מה השם?
ש. יניב בן רחל בן שמעון
הרב: ואשתו?
ש. חנה בת פאני בן לולו
הרב: יזכו לשלום בית נאמן ואיתן בתשובה שלמה
אמן.
הרב: יש לי חשק לברך והנה מניה ראשונה מגיעה בטלפון, יותר זריזים מכם, אני פה מולכם ואתם לא זריזים. מניה שלישית אני שומע תורמים. כן.
הרב: הלו? שלום.
ש. שלום לך הרב אמנון יצחק
הרב: שלום ברכה למי?
ש. שלום קודם כל אני רוצה לתרום מניה ואני רוצה להודות לך על זה שאתה החזרת אותי ואת אחי בתשובה
הרב: תודה.
ש. אני רוצה שתברך את אבא שלי רפי סעדיה שיהיה לו רפואה שלמה, אז אני רוצה לתרום מניה ורפואה שלמה לרפי בן צביה
הרב: רפי בן צביה רפואה שלמה בריאות והצלחה. ומה השם של האבא אמרת?
ש. רפי לוי
הרב: אה, זה רפי?
ש. כן
הרב: רפי לוי בן צביה, ה' יזכה אותו עוד פעם לברכה והצלחה בכל מעשי ידיו
ש. שיהיה בריא אמן
הרב: שיהיה בריא, רפואה שלמה, איפה אתם גרים?
ש. אנחנו גרים בגני תקוה
הרב: כן, בני כמה אתם את ואחיך?
ש. אח שלי בן 22 ואני בת 23
הרב: אשריכם ואתם עוד לא נשואים?
ש. עוד לא.
הרב: תזכו לזיווגים הגונים מהרה
ש. אמן, אנחנו מאד אוהבים אותך גם ושומעים אותך כל יום.
הרב: ה' יברך אתכם בכל מכל כל אמן.
ש. תודה רבה לך הרב.
הרב: כן, יש פה מישהו גבר או גברת שרוצים לזכות במניה, להיות שותפים? אם לא אין לי ברירה אלא לחלק לכם מתנות, את רוצה לזכות? אשרייך הנה יש אשה נציגה בדימונה שרוצה לזכות בביליונים ביליונים מצוות בחודש אלול לפני ראש השנה. אשרייך, תגידי לי מה שמך שאני אברך
ש. נטלי שרית בת פרלה
הרב: נשואה?
ש. כן,
הרב: תזכי את ובעלך ששמו?
ש. מוטי מרדכי בן רינה
הרב: יש ילדים?
ש. כן
הרב: והילדים?
ש. אליה וליאן אפרת
הרב: יזכו לכל טובה בריאות הצלחה פרנסה תשובה שלמה, ישועה, סיעתא דשמיא, ונשיאות חן בעיני אלקים ובעיני אדם אמן. וכתיבה וחתימה טובה
ש. אמן, ועוד משהו קטן אם אתה יכול לברך את אמא שלי פרלה אזולאי בת רחל
הרב: תזכה לרפואה שלמה וישועה קרובה מהרה.
אמן.
הרב: מי עוד רוצה ברכה, יש לי חשק לברך, מי עוד רוצה? טוב אני אשמור את זה למישהו אחר, מכל מקום אני אתן לכם מתנות עכשיו, הייתם נחמדים, שיהיה לכם כתיבה וחתימה טובה בספרם של צדיקים גדולים וגמורים. אמן ואמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות