דימונה - גיוס בני הישיבות
תאריך פרסום: 02.05.2012
דימונה 2-5-12
ערב טוב, בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
"ושמרתם את חוקותי ואת משפטי אשר יעשה אותם האדם וחי בהם". ברחובות אתונה טייל אדם ושאל כל אדם את אותה שאלה, כיצד לחיות? כל ימיו היה שואל את אותה שאלה, "כיצד לחיות?". השואל הזה קראו לו סוקרטס, גדול באומות העולם. בתקופה אחרת הלך אדם אחר שנחשב גם גדול בעולם, עם אבוקה בידהו. וכששאלו אותו למה הוא מחזיק אבוקה בצהרי היום, אז הוא השיב - בן אדם אני מחפש. בן אדם אני מחפש, הוא לא מצא בן אדם. גם זה היה באתונה, והמחפש היה גדול מהוגיה. באתונה שאלו כיצד לחיות, ושם חיפשו בנרות בן אדם, בירושלים לא הוצרכו לשאול, שם ידעו כיצד לחיות, ושם בכל התקופות חיו בני אדם. כיצד לחיות? "ושמרתם את חוקותי ואת משפטי אשר יעשה אותם האדם וחי בהם", ככה אפשר לחיות. התורה כותבת, אם תעשה ותקיים את החוקים והמשפטים והמצוות, תדע איך לחיות. אבל תהיה בן אדם.
בורא החיים גילה לנו כיצד לחיות, כלי חיינו הוא דל מלהכיל את התוכן העצום שהבורא נתן לנו, כל פינה בכלי הזה מלאה וגדושה במחשבה, בדיבור ובמעשה. אין רגע ריק בחיי התורה, מהבוקר עד הערב כל השנה כל החיים יש לנו בדיוק ציווים והלכות כיצד לחיות ולנהוג בכל מצב. אין מצב ריק. ואין צורך גם לחפש אדם, אדם התורה לא צריך לחפש אותו באבוקות, רואים אותו, הוא בולט.
אנחנו הדור האחרון גם יכולים לדעת כיצד לחיות. גם כל אחד מאיתנו יכול להיות האדם השלם, לפי שכל אחד מבני העולם אם רצה השלמות, היה קרוב ממשה רבינו ע"ה.
הרמב"ם בפרקי הצלחה כותב את הלשון הזה, לפי שכל אחד מבני העולם אם רצה השלמות היה קרוב ממשה רבינו ע"ה, הלא תורה יש לנו והיודע כיצד לחיות והוא חי כפי ידיעתו, הרי יגיע לתכלית החיים. אין מי שיודע כיצד לחיות יותר ממי שברא את החיים, הוא ציוה אותנו כיצד לחיות. דברי תורה אינם דברי עיון מופשט בתורת חיים משולבים בלימוד ומעשה, תורה בלי מעשה אינה תורת חיים, ומצוה בלי תלמוד תורה אינה מלוא החיים. אומות העולם מנסים לפענח את חידת העולם, ע"י סיכום של כל גילויי המדעים על מהות העולם והחיים, ומזה הם יוצרים השקפת עולם אשר לפעמים גם מגיעה למסקנה מעשית, לפעמים נשארת השקפה עיונית שאין בה כל הוראה כיצד לחיות את חיי היום יום. תורה אינה השקפת עולם, שהרי איננה השקפה אלא היא חכמת בנין העולם כולו, על פי התורה נברא העולם. שואלת הגמרא בשבת, מאי בנאין? אמר רבי יוחנן אלו תלמידי חכמים שעוסקין בבנינו של עולם כל ימיהם. התורה היא חכמת בנין העולם על כן תלמידי חכמים הם הבנאים שעוסקים בבנינו של עולם. איזה עולם? עולמו של האדם. האדם נקרא עולם קטן, כל פלאי הבריאה נמצאים באדם.
אז הגמרא אומרת, מי הבנאים שבוני עולם? אלו תלמידי חכמים. ומה אומרים כל המפלגות עכשיו - שהם פרזיטים. שמעתם? עכשיו כל המפלגות בעליהום הרגיל לפני הבחירות, כי אין להם מה להציע אז הולכים כנגד עולם התורה, כנגד בניו המובחרים של הקב"ה, כנגד הבנים החשובים של העם היהודי, כנגד ממשיכי העם היהודי שבלעדיהם לא יהיה עם כזה, ורוצים לשלול מהם כל אפשרות להשאר יהודים. שלא יוכלו לשבת ולעסוק בתורה ואז לא תוכלו לעשות ברית מילה, לא יהיה לכם כשרות, לא יהיה גם מי שיקבור אתכם, לא יהיה מי שיגיד לכם דיני טהרה ומקוה ותעברו על כרת וסקילה וכל האיסורים בתורה. למה? כיון שהפרזיטים האמיתיים במקום לעשות את החובה האמיתית ללמוד תורה ולקיים את מצוותיה, העריקים האמיתיים מהתורה הקדושה הם שבאים להכחיש את תופסי התורה, כי אין להם מה להציע. יש להם מה להגיד שהם יכולים לשפר ולעשות? עברו 64 שנים ועדיין הדבר הכי טוב בשביל שאפשר יהיה להתעלק זה על היהודי החרדי. ממש כמו שהגויים תמיד מתעלקים על היהודים, היהודים מתעלקים על החרדים. כמו שאנחנו לא יכולים לסבול את האנטישמיות שהיא כנגד העם היהודי, שנאת היהודי, סתם שנאה, אותו דבר כעין זה - רדיפה לשם רדיפה אחרי לומדי התורה. וכמה הם? אפילו אם נגיד שהם שלשים אלף ונגזים, אין אפילו מספיק כסף לגייס אותם. כמו שלפני חודש נמנעו מלגייס מאה חרדים שבאו, משום שאין תקציב. אז איך עכשיו אתם רוצים לגייס, ואת כולם? ולא רק זה, אם תגייסו את החרדים אתם צריכים גם לגייס את הערבים, כי גם הם אזרחים, אזרחים ישראלים, אבל רק עם זכויות, אין חובות. ושמה הם יכולים להתחתן עם כמה נשים ולקחת מהביטוח לאומי ולחיות בלי שום בעיה. והם גם יכולים להתפשט בשטחים בלי גבול, אף אחד לא יכול להגיד להם כלום. וכל הנגב גם של הבדואים. ואם אתה תצא עם מרפסת ואתה חרדי, אובמה יצעק. מה הולך פה חבר'ה, אתם מבינים מה הולך פה? זה צחוק מהעבודה. ואף אחד לא פוצה פה ולא מצפצף. וזה כאילו לגיטימי. נמשיך.
שני שלבים צריך לעבור כדי שאדם ישיג את המטרה של השלמות, עליו להכנס לתוך עולם התורה וזה מחייב ויתור על הרבה רצונות אישיים, ודומה ממש להתגייסות לצבא. רק מה ההבדל? מי שמתגייס לצבא מוותר על שלש שנים שהוא לא יכול לעסוק בחייו הפרטיים והוא צריך להקדיש אותם בשביל עם ישראל, ומי שמתגייס לצבא ה', הוא לא מתגייס לשלש שנים, הוא מתגייס לכל החיים, והוא לא הולך לישיבה או לכולל רק בתקופה של הצבא, לא, הוא לומד שמה כל חייו גם כשיש לו שמונה ועשרה ילדים. והשונאים שלו דאגו שהוא לא יקבל יותר מ-600 שקל, וזה קצבה שנקראת שוד הקופה הציבורית, 600 שקל למשפחה, זה שוד. שודד. וכמה אנחנו מסבסדים את הסטודנטים, שחלקם צעקו לא מזמן בהפגנה של האדומים באחד במאי 'תחזרו לאושוויץ' - באלפי שקלים. אבל זה חבר'ה שאוכלים חזיר, אלה אוכלים שרימס, אלה נאורים, דים שאוכלים בד"צ ושומרים על טהרה וקדושה, שודדים! 600 שקלים. לא יאומן כי יסופר.
והיהודי שיושב ולומד תורה, על פי התורה, על פי התורה - הוא המגן האמיתי של עם ישראל. שהנביא אמר, "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי", גם סינים וגם יפנים, גם אמריקאים וגם האירופאים לא יתקיימו אם לא יהיו לומדי התורה, כי אם אין בריתי ברית התורה שהוגים בה יומם ולילה, אין לי סיבה לקיים את העולם. כל העולם נברא בשביל זה.
ז"א יש איזה צד של השוויה בויתור, לא בתקופה, של מי שמתמסר לשלמות לחיי בצבא. חייל בצבא לוקחים לו את הבגדים האזרחיים והוא הופך להיות מספר, מספר צבאי. אין לו רצון עצמי, המפקדים שלו כופים עליו את סדר היום הצבאי. אבל בשלב מאוחר שהוא מסתגל כבר לחיים הצבאיים, הוא רואה לפניו הרבה אפשרויות לעלות בסולם הדרגות הצבאיות ולנצל את כשרונותיו לשם עליה.
עם ישראל נקראים צבאות ה', ככה כתוב בספר שמות י"ב, וזוהי המהות של עם ישראל - להיות צבא ה', צבא של ה' שנלחם למען רצון ה' עם כל העולם, איזה עולם? עולמו שלו. אדם ישראל שנכנס לעול מצוות, הוא מתגייס לצבא ה' אלקי ישראל ומעתה הוא מציית למפקד העליון - לאלקים. לא לטר"ש, לא לרב"ט, אלא לאלקים, שכל חייו תלויים בו. הוא לובש מיד מדים - ציצית ותפילין, ואוחז בחרב ולומד מלחמה, איזה? תפילה ותורה. כמו שאמר יעקב אבינו "בחרבי ובקשתי" "בצלותי ובבעותי" - בתפילתי ובבקשתי. ופקודת צבא ה' מחייבת גם להיות חייל נאמן ומסור במחשבה ובדיבור, לא רק במעשה.
אולם המתרגל בעבודה בצבא ה', מוצא בה סיפוק רב. המשל לא בדיוק דומה לנמשל, כי לא היתה כאן השפלה למתגייס לצבא ה', לא משפילים אותו כמו בצבא, לא עושים לו כיפה אדומה כמו בגולני, מקבלים אותו בכבוד לישיבה או לכולל, לא נלקחת ממנו אישיותו וזהותו, אלא הוא מוצא את עצמו בסולם של דרגות גדול לעלות בו להיות עצמו נעלה יותר ויותר עד האפשרות להגיע למדרגת משה רבינו ע"ה. כמו שאמר הרמב"ם בפרקי הצלחה.
רבי עקיבא אומר, 12 אלפים תלמידים היו לו, וכולם מתו בחיי בין פסח לעצרת, ובסוף העמידו לי שבעה, מכל ה-24 אלף נותרו שבעה. ואמר להם, הראשונים לא מתו אלא מפני שהיתה עיניהם צרה בתורה זה לזה, אתם אל תהיו כן, מיד קמו ומלאו את כל ארץ ישראל תורה. מה הם הבינו? שהם דאגו כל אחד לעצמו ולא דאגו להפיץ את התורה בקרב עם ישראל כולם, אז לכן הם קמו ומלאו את כל ארץ ישראל, אם שבעה הצליחו למלא את כל ארץ ישראל תורה, 24 אלף מה יכלו לעשות. אלא שעיניהם היתה צרה בתורה זה בזה. אבל לכאורה דברי המדרש סותרים את הגמרא, הגמרא אומרת שהם מתו בין פסח לעצרת משום שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא משום שהיתה עינם צרה בתורה זה לזה כדברי המדרש. אבל יש לומר, שבאמת דבר אחד מדובר כאן, אלא רבי עקיבא ירד לעמקם של הדברים וביאר, שמה שהם לא נהגו כבוד זה בזה זה נבע משום שהיתה עיניהם צרה בתורה זה לזה. וזה דבר חמור יותר ממה שהם לא נהגו כבוד זה בזה.
יסוד גדול אנחנו לומדים כאן שלא נזלזל בקטנות ונאמר אה, זה לא חטא גמור. יתכן שדברים קטנים כמו אי נתינת כבוד לשני נגרמים עקב עין צרה בתורה. שהיא לדברי רבינו יונה שנאת ה'.
עכשיו בואו תקשיבו מה דינם של כל המפלגות שבמצעים שלהם רוצים לגייס את כל לומדי התורה. מי אומר? רבינו יונה הגדול, רבינו יונה גירונדי רבו של הרמב"ן, מהראשונים. וזה לשונו: בענין שונאי ה' נמצא לפעמים גם באנשים שהם עושים המצוה ונזהרים מכל עבירה במעשה ולשון. יכולים להיות שונאי ה' אנשים שמקיימים את המצוות ונשמרים מעבירות גם במעשים וגם בלשונם. אם נפשם רעה ובקרב לבם יקשה להם כאשר חבריהם עוסקים בתורה, וירע בעיניהם בהיות בני האדם עובדים את ה' ויראים מלפניו, כאשר תאמר על איש אשר לא יחפוץ שיכבדו בני האדם את המלך ושיעבדוהו כי הוא שונא את המלך. אם יש אנשים שאוהבים את המלך ועובדים אותו, אתה רוצה למנוע אותם מלעבוד אותו, אתה שונא ה'! שונאי ה'. כמה יש לו כבר לקב"ה מכל השבע מיליארד בעולם? שלשים? חמישים? מאה אלף יהודים שרוצים להדבק בתורה שלו כמשה רבינו. אז אתה שונא אותם ואת ה', שלא ילמדו.
תארו לכם שהשלטון היה מתחלף והחרדים היו שולטים במדינה, ולפני הבחירות הם היו אומרים להפסיק את כל הלימודים באוניברסיטאות, כולם ללכת עכשיו לעבוד או למדרשות או שירות לאומי, אין לימודים. אין לימודים. שומו שמים מה היה קורה פה, היו מגייסים את אירופה ואמריקה, והסינים היו לומדים עברית בשביל להסביר לנו מה הטעות. ופה כולם זה האג'נדה שלהם וכולם שותקים. אתם יודעים מה מזמינים? מזמינים מלחמת חרמה נגד היהודים והגויים כמו שתמיד היה. תמיד כשיצאו נגד עולם התורה באו האויבים והתחילו להרוג ביהודים ולעשות בהם שמות. אם את זה מזמינים - וולקם. אני הודעתי, אם הולכים לגעת בעולם התורה ולפרק את כל הישיבות והכל, פירושו של דבר שהם מכריזים מלחמה נגד הקב"ה, הם לא נגד האברכים, לא נגד, אלה שונאי ה'. מי קבע? רבינו יונה. אלה שונאי ה', ואפילו הם לא חילונים, אפילו אם אלו שאומרים כך הם עם כיפות ושומרים תורה ומצוות ולא עוברים עבירות לא במעשה ולא בלשון, ואומרים צריך להוציא אותם וללכת לצבא וללכת למשמר וללכת לפה ולשם, אם אנשים אומרים את זה הם שונאי ה', לא יעזור להם שום תצדקי, והם ייתבעו כשונאי ה'.
אם יש אנשים שהם לא לומדים תורה, אף אחד לא דיבר עליהם. מדברים על אלה שהרמב"ם פסק בהלכות שמיטה ויובל, שכל אחד מבאי עולם אם הבינו מדעו ועזב חשבונות בני האדם ונתעסק בתורה, הרי זה קודש קדשים, והוא לא יוצא במלחמה, והוא משבט לוי, הרמב"ם פוסק את זה להלכה. ולא במדינת הציונים, ולא ב-2012, אלא בכל ימות עולם, גם כשהיה צבא יהודי על פי התורה, על פי הלכות מלכים. שהרמב"ם בעצמו כתב, על פי הגמרא. גם אז הם פטורים. אבל פה רוצים לעקור את התורה! אם לא יהיו גדיים איך יהיו תיישים? מי ימשיך את התורה? על מה מסרו את נפשם כל גדולי ישראל מדורי דורות לשריפה לאנקויזציה לתליה לכל דבר, כשרצו לעקור אותם מהתורה, הלכו על קידוש ה' הם ובניהם ותלמידיהם. ופה עומדים שונאי ה' ומכריזים מלחמה, שויון קוראים לזה. שויון? אין בעיה, אתם רוצים שכולם ישרתו אין בעיה, אבל גם אתם תשאו בנטל של התורה, מה פתאום שקבוצה קטנה תחזיק את כל העולם? אה, אתם לא מאמינים בזה? אז יאמרו לכם גם אנחנו לא מאמינים בזה. אתה מאמין שהכח שלך הוא בולם את האויב? אנחנו מאמינים שהתורה בולמת את האויב, כי אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר.
כיפת ברזל מצליחה להוריד מאה אחוז מהטילים? לא. אז איך 250 טילים שנשלחו לאחרונה בדרום לא פגעו באחד? מי שמר? ברק? לפיד? ביבי? פיצי? מי שמר? מי שמר? אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר, אבל צריך זכויות בשביל שהקב"ה ישמור, ומי מייצר את הזכויות? העבריינים? אלה שהם שונאי ה'? והציבור שותק. שותק. כי שטיפת מח זה תמיד עובד, ובמאסות, ומדברים ובלהג וכאילו הכל שויון שויון שויון. הנה, היה אוהלים בשדרות רוטשילד, ביקשו שויון, מהפכה כלכלית, למי הם דאגו, לדימונה? לשדרות? לא, למי הם דאגו? הם דאגו לבורגנים מתל אביב, שמרויחים שמונה - 12 אלף שקל ממוצע, והם אומרים שזה לא מספיק. ואלה שמרויחים שכר מינימום, ואלה שגרים בדימונה ובשדרות ובירוחם ובכל מקום, מישהו דואג להם? מישהו עשה להם מהפכה? אלה שישארו ככה, אלה צריכים אותם בשביל ההצבעה רק, כל ארבע שנים צריכים אותם להצבעה, יעשו להם טיול לצפון ויקחו אותם המפלגה ויקנו להם כרטיס לבריכה ובעשרים שקל יקנו אותם. ואף אחד לא קולט מה שקורה פה. אף אחד.
אתם זוכרים שפרץ הבטיח לעובדים, שיהיה אלף דולר שכר מינימום, כשהדולר היה ארבע פלוס? איפה פרץ ועם העובדים? אתם זוכרים כבר מה הבטיח ברק פעם? כל פעם מבטיח משהו אחר. "המזגזג", וביבי אתם זוכרים, שכל מה שהוא עלה לשלטון זה לטפל באיראן מיד! וכבר עברו ארבע שנים והוא מדבר אל איראן מהבוקר עד הערב מהבוקר עד הערב מהבוקר עד הערב, והוא כבר תקף וחזר וחזר ותקף עשרות פעמים. ועכשיו הוא יבקש עוד פעם מנדט לתקוף באיראן, כבר קיבלת אבל, מה עשית ארבע שנים? נתת להם להתעצם? נתת להם להתחפר? נתת להם לייצר יותר צנטריפוגות, בינתיים הספיקו לייצר מטוסים ואניות וספינות וצוללות ומה לא, ואפילו להוריד מל"ט אמריקאי, יבבי, אמרו לו בא בא בא בא בא בא בא, לקחו אותו ועכשיו משכפלים אותו, וזה האיראנים, האיראנים, מה אתה רוצה, איראנים. הנג'גורד.... חרבטו אותו את אובמבה, עשו ממנו צחוק, ואחמאדי הזה מסתלבט עליו, ובא לאמריקה על אפו חמתו ומדבר נגד אמריקה על אדמתו ועושה מה שהוא רוצה וחוזר מקבל מחיאות כפיים מבסוט והולך. בדרך קונה עוד חליפה בשוק הפשפשים ועושה....
אז ראינו מי זה שונאי ה', כי כגודל התורה גדול כבוד ה', כמה שיש לומדי תורה יותר מתגדל כבודו של הקב"ה. וכל חיזוק שאחד מתחזק, מתגדל ומתגבר כבודו של הקב"ה. לכן כאשר עינו צרה בחברו שהוא לומד תורה, הרי הוא משונאי המלך, מלך מלכי המלכים הקב"ה. ויסוד גדול שינן רבי עקיבא לתלמידיו החדשים בראשית לימודם אצלו, שאין לזלזל בקטנות, ולכן מיד הם מילאו את הארץ תורה, מיד קמו שבעה תלמידים ומילאו את כל הארץ תורה, כשלא מילאו את הארץ תורה מתו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא תנאים קדושים.
אתם שמים לב כמה צדיקים נפטרים בחדשים האחרונים? כל שבוע שניים שלשה מהגדולים שבגדולים. למה זה? על המצב הנוכחי ועל חוק טל ועל כל המזימה השפלה של המפלגות, שאלו את הרב קנייבסקי באחרונה והוא אמר, בדור שמלך המשיח בא תרבה קטגוריה על תלמידי חכמים, כמו שכתוב בסנהדרין. אז מה יהיה שאלו אותו, אמר - שומר ה' את כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד. וזה יצא מפה קדוש של הרב קנייבסקי שליט"א. ומי שמבין את המשמעות של מה שהוא אמר, הרי שהדברים ברורים.
ובואו אני אראה לכם מה זה אמירה של צדיק, מעשה מחריד ומזעזע מסופר על הנודע ביהודה, רבי יחזקאל לנדא זצוק"ל שהיה קודש קדשים מגדולי וקדושי עם ישראל. הנודע ביהודה היה דיין בעיר ברודי ואח"כ כיהן ברבנות בעיר פראג ועשה בה דברים גדולים למאד. טרם הגעתו לפראג היה הנודע ביהודה מבקש תמיד צדקות מנדיבים ומאנשים פשוטים לצרכי חולה, לישיבה, להכנסת כלה וכדומה, יום אחד התאספו שלשה עשירים שהיו חצופים ועזי פנים גדולים בביתו ואמרו לו: אם תמשיך לבקש מאיתנו צדקה לעניים, ליתומים, לחתונות, לאנשים מסכנים ולישיבות, אנחנו נדאג שיזרקו אותך מן העיר. כך אמרו שלשת החצופים. הנודע ביהודה כעס מאד, ובהיותו ידוע כאדם תקיף מאד עמד כנגדם ואמר להם: אתה הראשון - לא תגמור את השנה ותמות, אתה השני - תיפול מנכסיך עד תום השנה ותהיה עני מרוד, ואתה השלישי - יוולד לך בן חכם וכשיהיה בן 13 בדיוק יכפור בקב"ה. לאחר מכן עזב את העיר והלך לשמש כרבה של פראג. דברי הנודע ביהודה נתקיימו במלואם, באותה שנה העשיר הראשון מת, באותה שנה העני השני נפל מנכסיו והעני, באותה שנה העשיר השלישי אשתו הרתה וילדה בן, וכפי שאמר הנודע ביהודה, הילד הנולד היה חכם גדול, בגיל חמש כבר ידע את כל החומש, בגיל שבע ידע כבר גמרות רבות ומסכתות בע"פ והיה גאון עולם, כל רואיו שיבחוהו והיללוהו בפני הוריו על חכמתו ומעלותיו, ולמרות זאת היו הוריו בוכים יומם ולילה, ולא מגידים כלום. יום אחד הילד בא להוריו ושאל, מדוע אתם בוכים? תשמחו בי, כולם משבחים אותי, אני תלמיד חכם וילד טוב, מדוע אתם בוכים כל היום? תשמחו בי. והאבא אינו משיבו. כך היה הילד בכל פעם שאביו בוכה שואל, למה אבא אתה מתנהג עימי כך? לבסוף נכנע האב וגילה לו, דע לך בני, כי הנודע ביהודה קילל אותך שביום שתהיה בן 13 שנה תכפור באלקים, לכן ככל שאני רואה אותך מתעצם בתורה וצדיק מיום ליום יותר תלמיד חכם אני בצער יותר גדול. אמר הילד לאביו ולאמו, אבא ואמא היקרים, אתם יודעים שאני חכם וילד טוב, תנו לי כסף ואני אלך רחוק, רחוק מכם, ואטייל בעולם, אם אעבור את גיל 13 ולא אכפור באלקים אני אחזור, אבל אם אני אכפור באלקים כקללת הנודע ביהודה, לפחות לא תצטערו שאני כופר לידכם. נתנו לו כסף לדרך בהיותו בן עשר, ומיד נסע לפראג לביתו של הנודע ביהודה, ולא סיפר לו מאומה, רק ביקש - אני רוצה להיות תלמיד שלך. אמר לו הנודע ביהודה, הכנס לישיבה, נראה מי אתה ומה אתה יודע, הילד נכנס לישיבה ומיד כולם התפלאו ממנו, מידיעותיו ומפלפוליו. הנודע ביהודה הגיע לישיבה לפלפל עם הילד בן העשר, ומרוב גאונותו בתורה בהיותו בן 11 שנים בלבד הכריז הנודע ביהודה, זה יהיה החתן שלי! אין אדם גאון בעולם כמו הילד הזה, ואני רוצה שהוא יהיה החתן שלי. פנה אליו ואמר, יש לי בת מיוחדת, תתארסו, ומתי שתהיה בן 13, ביום הבר מצוה נעשה דורון דרשה בשבת וגם נחתן אותך עם הבת שלי. הילד כמובן הסכים, בהגיעו כמה שבתות לפני גיל 13, הנודע ביהודה שלח מכתבים לכל מכריו לבוא לשבת של ערב החתונה כמנהג האשכנזים, כולם הגיעו מקצה שמחים ונפעמים מן השידוך הנדיר המדובר, בסעודה השלישית החתן אמר דרשה חזקה מאד, פלפולים חריפים וכולם נפעמו מהדרשה, והנודע ביהודה היה בשמחה גדולה מאד. והנה, מספר אנשים שהיו אורחים מהעיר הקודמת שבה הנודע ביהודה קילל את האנשים וראו את הילד, אמרו אנחנו מכירים את הילד, זה הילד שהנודע ביהודה בעצמו קילל שבגיל 13 שנה יכפור באלקים. מיד נודע לנודע ביהודה כי זה הילד המקולל, ויחרד חרדה גדולה עד מאד, וישאל את הילד, מתי בדיוק ימלאו לך 13 שנה? ויען הילד ויאמר - בעוד שבועיים ימים. בערב יום ההולדת קרא הנודע ביהודה לכמה מתלמידיו ויאמר אליהם, קחו את הילד והכניסוהו למקלט וסגרוהו על ברזל ובריח ושמרו על הדלת כל הזמן ואל תתנו לאף אדם להכנס או לצאת, ביום ההולדת של הנער החל לפתע לצעוק ולקלל כלפי שמיא דברים נוראים ולהגיד דברי כפירה, הוא מנסה לשבור את הדלת, משתולל וצועק. הנודע ביהודה הורה לא להתפעל ממעשיו ולא לעשות עמו כלום, לאחר שעבר יום שקטו הזעקות ושקט מצמרר הפחיד את השומרים מחשש שהחתן מת. ויפתחו את הדלת וימצאוהו יושב ובוכה בכי גדול ונורא ומתייפח, איך אתמול קיללתי את אלקי, ויעש תשובה גדולה לאלקים ולכפרת עוונות על דבריו ומעשיו. הנודע ביהודה הודיע לרבים שזו הקללה שקילל את אביו של הילד, ובאותו יום נכנסה בו רוח רעה לכפור בכל ובשעה שקשרו אותו וסגרוהו עבר הכל ב"ה. עתה אמר הנודע ביהודה, נעשה את החתונה ונזמין את הוריו ונעשה שמחה גדולה ויהי כן.
זה כוחם של גדולי ישראל מה שיוצא מפיהם מתקיים. זה על דרך השלילה לראות מה כוחם בשעה שהם רואים עוברי דת שמורדים באלקים ועושים כנגדו, והיה צורבא מרבנן דרתח אורייתא קמרתא חוי, כשאתה רואה תלמיד חכם שהוא כועס - התורה מרתיחה אותו, הוא לא יכול לראות שמדברים נגד השי"ת, ואז מה שהוא מוציא מפיו מתקיים. לכן הזהרו בגחלתן שנשיכתן נשיכת עקרב, צריך להזהר מאד. אבל פה שלומד תורה, פה שמקיים מצוות יש לו כח גם להיטיב.
ואני רוצה להראות לכם סרט, כמעט ח"י רגעים, סרט על תחיית המתים, שאפשר להחיות מתים עם הפה. שימו לב יהודים יקרים.
כן תודה רבה, עכשיו תבקשו מביבי ומפיצי ומברק שיעשו כזה דבר, אתם מאמינים שהם יהיו מוכנים לצום ארבעים יום בשביל מישהו? אה, הם יהיו מוכנים לאכול, לא לצום.
מכל מקום זה כוחה של התורה, מי שלומד תורה ומקיים אותה ומתקרב לקב"ה זה הכח שהקב"ה נותן. "מוציא יקר מזולל כפי תהיה" אומר הנביא, מי שמוציא יקר מזולל - לוקח אנשים שהיו זולים ועושה מהם יקרים, הקב"ה נותן לו כח בפה כמו הפה של הקב"ה. "כפי תהיה". זה כוחה של תורה. איפה נשמע כדבר הזה, ילד מת עשרים דקות חוזר לחיים? איפה נשמע ששתי דקות, שלש דקות, חמש דקות בלי חמצן במח הוא בריא, איפה נשמע שהברית תהיה בזמן, איפה נשמע? נשמע בארצנו. נשמע. ז"א כשמתקרבים לאבא שבשמים אבא נותן הכל. יש רק נסיונות בחיים, ואם יודעים לעמוד בהם ולא מתייאשים ומאמינים באמונה שלמה, יכולים להפך בין גזרות הכי קשות שיש.
עכשיו בואו תראו מה התורה מבקשת מאיתנו ובואו נראה איך אנחנו עושים את זה נגד שונאי ה'. ואנחנו נהיה מאוהבי ה', כמשקל נגד, בשביל להרבות זכויות לישראל ולא חובות.
התורה מצווה, "כי תפגע שור אויבך או חמורו תועה השב תשיבנו לו". אתה רואה שור או חמור של אויב שלך, חברך אבל אויב שלך כרגע, טועה, מה החובה המוטלת עליך? להשיב לו, ז"א אתה צריך ללכת ולקחת אותו, ק"מ שתיים להביא אותו. ואם אתה רואה אותו עוד פעם טועה אחרי יום? עוד פעם להביא אותו, ואם עוד פעם אתה רואה אותו? מה, בא הנה תשמור, תשמור, מה זה מה אני? אפילו מאה פעם צריך להשיב לו אותו מאה פעם, להשיב לו, פשששש איזה תורה. שמעתם פעם דבר כזה? יש איזה חוק חוקה נימוס דרך ארץ כזה בעולם, שיחייבו בן אדם? איפה נשמע כדבר הזה?
"לא תראה את שור אחיך או את שיו נדחים והתעלמת מהם, השב תשיבם לאחיך", עוד מצוה, אתה רואה שהם נדחים - תשיב אותם. תגידו לי יהודים יקרים, אם התורה מחייבת אותנו להשיב את החמור והשור והשה של האויב שלי והחבר שלי, קל וחומר את הבן של חבר שלי, את השכן שלי, את הדוד והדודה שלי, קל וחומר שאם אני אראה אותם נדחים והולכים בדרך ומתרחקים מן התורה, ודאי שאני צריך להשיב אותם לאביהם שבשמים! ודאי.
מה הדין אם אחד רואה יהודי טובע בנהר, האם הוא מחויב לקפוץ להציל אותו? טובע בנהר, חייב להציל אותו? חייב. לא יודע לשחות, חייב? חייב. אבל הוא לא יודע לשחות - תשכור מצילים, תגיד - אלף דולר למי שמציל אותו, אלפיים דולר, אחד אומר לא, רק שלשת אלפים דולר - שלשת אלפים דולר, קפוץ תציל אותו, אם לא - עובר על "לא תעמוד על דם רעך", זה הלכה בחושן משפט, סימן תכ"ו, שחייב להציל, אתה לא יכול להתעלם, אתה לא יכול לראות, אסור לך - יבקשו את הדם שלו ממך. אתה לא יודע להציל? תשכור אנשים שיצילו. ככה התורה מצוה "לא תעמוד על דם רעך" אנחנו מחוייבים. אם נראה אדם הולך לאכול מאכל שהוא רעיל, צריך להוציא לו את זה מהפה בכח או לא? הוא אומר מה זה ענינך, מה זה ענינך אני רוצה למות. נותנים במדינה הזאת להתאבד? נותנים להתאבד? לא נותנים, מכבה אש באים, משטרה, הלו לא נותנים להתאבד, מה זה ענינך זה חיים שלי, רוצה להתאבד - לא נותנים! בן אדם בא לאכול דבר שיחליא אותו, אנחנו מחוייבים להציל אותו.
אז אני שואל אתכם שאלה, אם יש הזדמנות להציל בן אדם, ואנחנו לא נציל אותו, מה יהיה הדין שלנו? "ואת דמו מידך אבקש". בדימונה יש עדיין כמה חילונים, נכון? מה עשיתם בשביל להציל אותם? גורנישט מיטגורנישט. אפשר להציל אותם או אי אפשר להציל אותם? אפשר להציל את כולם. איך אפשר להציל אותם? בשעה שהסרט הוקרן ראיתי כמה אנשים בכו, וכמה נשים בכו, למה - כי הנשמה היהודית מתחברת, יש לה כיסופין לקב"ה וכשהיא רואה את זה היא רואה את האלקים, היא רואה את הכח העליון. התקוה מתעוררת, החיבור לאלקים מתעורר. גם בן אדם מברזל משהו שמה אצלו מתפורר מתערער, גם אם הוא יהיה בן אדם כזה שהוא קשוח כאילו, הוא לא מתפעל, אבל שמה בפנים זה ככה מפרק אותו. מה הוא יכול להגיד על זה?
רבותי אנחנו הדפסנו עכשיו מאה אלף דיסקים לחלק חינם, ואנחנו רוצים לזכות גם אתכם, אנחנו מזכים עכשיו כל יהודי ויהודי בכל מקום ואנחנו נדפיס עוד ועוד ועוד עד שיגיע הדיסק הזה לכל בית יהודי. שני שקלים. די וי די באיכות של HD, השקעה השקעה, כל בן אדם יכול לזכות, בהצלת יהודים ממש 500 דיסקים באלף שקלים בעשרה תשלומים של מאה שקלים לחודש, הוא מקבל את ה-500 דיסקים לחלוקה, או שאנחנו נחלק בעבורו והזכות שלו, בשביל להציל יהודים בכל אתר ואתר. כל מי שעושה את זה נפטר מהחיוב של "לא תעמוד על דם רעך" ומקיים דין ערבות בישראל להציל את בניו של הקב"ה, והקב"ה יחזיר לו בכפלי כפליים על מעשיו ורצונו להציל את בניו. ואני אברך את מי שיעשה הו"ק או באשראי, יכתוב שם ושם האמא ואני מברך אותו כאן בקהל רב והציבור יענה אמן. מי אלה הראשונים שרוצים לזכות בעזרת ה' במניה, הנה הנשים הצדקניות תמיד קופצות ראשונות, אשריהן ואשרי חלקן, תן להן. אני מקוה שיש גם גברים כאלה צדיקים שעבדו בשביל שיהיה להם כמה לירות לעשות מצוות ולזכות בזיכוי של הצלת נפשות. מי עוד רוצה? הנה היהודי היקר הזה הנחמד והנעים, תבורך מפי עליון, מי עוד רוצה לזכות במניה? 500 דיסקים, שני שקלים לדיסק, מפיצים בעזרת ה' בדימונה ואח"כ תראו כמה אנשים יתעוררו פה. מי עוד אלה שרוצים בעזהי"ת ירימו את היד, הנה ידידנו משכבר הימים, קדימה חבר'ה, קנאת סופרים, מה תעשו עם הכסף? תקחו אותו למה? לחומוס, לניגובים? כן, הנה תן לו עוד יהודי, בחיים לא תוכלו לזכות בסכום כזה זעום של שני שקלים בהחייאת מתים, החייאת הנשמה של בן אדם. זה דבר אדיר שאין כדוגמתו. הבן, הנה הבן פה בעזרת ה', תן לו. כן, מי עוד רוצה לזכות? הנה יהודי יקר שעומד כאן בפינה. תרשמו את הברכה שאתם רוצים. חבל על הזמן חבר'ה, תיכף נעבור לשאלות ותשובות, הנה עוד אשה שמה, אשריך ואשרי חלקך, זכות זו תגן עלייך ועל ילדייך שכל ילדייך יהיו צדיקים. כן, הנה כל מי שרוצה ושומע אותנו בשידור ישיר, הנה עוד אשה שמה, אלה שרוצים לתרום באשראי בטלפון, 050-5256070....
בינתיים אני אסביר לכם שיש פה איתי אברכים חשובים שהגיעו, כמה הגיעו אחד? איפה הם השלשה? יופי, שתי משימות הם לקחו על עצמם, כל מי שרוצה ללמוד תורה בחברותא, אחד על אחד, כל מי שרוצה ללמוד מפי רבי, רוצה לפתוח שיעור, רוצה להיות בישיבה, רוצה לבקר שישי שבת בישיבה חינם אין כסף, ימלא טופס פה יצלצלו אליו ויתאמו איתו, יוכל ללמוד כל מה שחפץ בתורה. גמרא, משנה הלכות, פרשת שבוע, מה שירצה. זה דבר אחד.
דבר שני שאנחנו עושים במיוחד לגברים נשואים, התברר לנו שגברים לא בקיאים בהלכות של טהרת הבית, והדברים מגיעים עד כדי עוון כרת, לא יודעים פשוט, לא יודעים, וחייב אדם לדעת את ההלכות של טהרת הבית. שלשה שיעורים בלבד בני שעה מסיימים את כל הנושא ויודעים אותו כראוי. אז כל מי שרוצה לדעת את הנושא של טהרת הבית, יקבל טופס, ימלא את הפרטים ויתאמו עם רב שילמד שלשה שיעורים, אחרי זה אתם בקיאים בכל הדינים האלה. גם אלה שמעוניינים בזה יצלצלו לארגון שופר בכל הארץ, 03-6777779. לטהרת הבית לגברים נשואים בכל רחבי הארץ מי שמעוניין, לדעת בשלשה שיעורים את הנושא.
כן, אחרונים להעביר אלי את הטפסים כדי שאני אברך. לאסוף את הטפסים בבקשה. תרימו את היד מי שמילא את הטופס, כן, מי רוצה לשאול שאלה ראשונה בבקשה.
ש. כבוד הרב, א' את הטפסים האלה אין לי את הפרטים אז יהיה בטלפון שהרב הציע, כן?
הרב: בסדר
ש. אוקי. השאלה היא לא שאלה כמו, הרב בד"כ עד היום שראיתי אותו נכנס ברעש גדול, היום בקול דממה דקה, מה אנחנו נלמד מזה?
הרב: על מה אתה מתכוון רעש גדול וקול דממה
ש. שהיה מוזיקה גדולה
הרב: אנחנו עכשיו בספירת העומר
ש. נו, אז מחיאות הכפיים, הרב נכנס היום ממש בקול דממה דקה
הרב: חרישי.
ש. עכשיו שאלה שניה אפשר?
הרב: כן כן
ש. כתוב שאין הרעה יורדת מן השמים, בסדר? אבל בנביא כתוב "יוצר אור ובורא חושך עושה שלום ובורא רע" איך זה מסתדר, אם הוא בורא רע איך מסתדר שאין רעה יורדת מן השמים?
הרב: כבר עניתי לך פעם על שאלה קרובה לזאת, שמציאות הרע זה חסרון האור, דהיינו העלמה כמו שהעולם נקרא העלם, העלמה זה נקרא הרע, בריאת הרע פירושו של דבר - חסרון האור, חסרון דהיינו אם אני מאדיר את הטוב ממילא נותר רע, כי הטוב צריך למלא את הכל, ובשביל שתהיה בחירה חייבת להיות מציאות הפוכה למציאות החיובית, אחרת במה יבחר האדם?
ש. על זה בדיוק הבנתי, ורציתי לשאול את הרב כך: אלמלא היותם אלה שהרב ציין אותם, על מה היינו עובדים? אלמלא אותם אלה ש יוצאים נגד תלמידי חכמים על מה היה לנו לעבוד, הרי אנחנו צריכים להגיע להכרה שהקב"ה טוב ומיטיב לרעים ולטובים, זו המטרה העיקרית שהקב"ה טוב ומטיב לרעים ולטובים, אלמלא הרעים האלה שהרב ציין אותם על מה היינו עובדים?
הרב: כן, אתה אומר דבר שיש בו משהו מן האמת, שפעמים כמו דתן ואבירם צריכים להיות בשביל שמשה רבינו יוציא את המקסימום שלו, כי בשעת השלווה אז הצדיקים הם במצב ככה, מפוייס, אבל כשבאים הרשעים כנגדם אז הריתחא של האורייתא יוצא החוצה ואז מתקדש שמו יתברך, כי אנשים מוסרים את נפשם על התורה לגונן עליה. זה נכון, זה חלק מן האמת שהם אכן נועדו בחלק זה, אבל בבחירתם הרעה כמובן, לא שה' שלחם, רגע, עכשיו אבל מי שלא מוחה, ומי שלא עושה פעולות כמו שאנחנו עושים כרגע חיוביות להפיץ תורה, אז הוא בעצמו לוקה בחסר ואת ההזדמנות הוא לא מנצל והוא עלול להענש, כי זה נקרא "ונשא עוונו" הוכח תוכיח ולא תישא עליו חטא, אז גם שלא תגרום לו ולא תגרום לך, משני הכיוונים.
ש. אבל מאידך אנחנו יכולים גם לשמוח בזה, כיון שאלה מסימני הגאולה כמו שרבי עקיבא, שהוא עבר והוא צחק והם בוכים
הרב: נכון, אבל הייתי רוצה שביבי יתפלל כל יום ויגיד "ברוך שאמר והיה העולם", ואפילו פיצי שלא תשמע ליועצים שלה שיעצו לה לצאת נגד החרדים כל היום, ובסוף הקב"ה עשה ממנה פיצי פיצי מיצי מיצי. הבנת? כל מי שעומד נגד ה' ותורתו סופו לקבל את עונשו וזה לא העונש שלה, זה הרמז שנתנו לה והיא לא תבין, ברור לי שהיא לא תבין, כי האגו שלה הוא מנופח. הגאוה של האדם מפילה אותו בסוף לשאול תחתית, זה המצב.
ש. במילא יוצא שאנחנו מחויבים להחזיר טובה תחת הרעה, נכון הרב?
הרב: אנחנו משתדלים אתה רואה, למרות שהם נגד, לעשות בעד, ולחלק להם בחינם ובתל אביב לפני שנתיים כבר חילקתי 'המלחמה על תל אביב' עם הטילים שיהיו מוכנים, היום כבר ברור לכולם שלכשתפרוץ המלחמה, הכתובת הראשונה זה תל אביב. ויש סיבה לזה, יש סיבה, יש סיבה. עכשיו את הסיבה היותר טובה הביא כבר חולדאי, כשמו כן הוא, להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, מרד נגד הקב"ה, בקיצור שוברים את הכלים, כל מה שרצתה הציונות מהתחלה ולא הצליחה, היא עושה את זה בפרפורי הגסיסה שלה האחרונים, אולי בקדנציה האחרונה או לפניה.
ש. אם הרב יכול לברך אותי למרות שלא מסרתי את הפתק עכשיו
הרב: ה' יזכה אותך לכל מילי דמיטב ויתמלאו כל משאלות ליבך לטובה ותשכיל בתורה תמיד.
ש. אמן.
הרב: שאלה נוספת למי יש, כן תן לו פה.
ש. כבוד הרב, האם אתה תקים מפלגה בגלל כל המצב שקורה בעולמה של התורה, ואם זה יימשך ככה אז המצב לא יהיה טוב, ואין מי שיכול להשפיע ולכוון כמוך.
הרב: ואתם תבחרו במפלגה?
ש. כן
הרב: מי יצביע בעד המפלגה? סתם אתם אומרים, גלל שאני פה, אם זה היה מישהו אחר גם הייתם עושים ככה. זה אמיתי או שאתם צוחקים? לא, אם אתם תהיו אמיתיים אז יכול להיות שאני אשתכנע
ש. המצב לא טוב, כבוד הרב
הרב: אני יודע, לוחצים עלי מאד שאני אעשה משהו בענין, אבל אתה יודע, צריך להיות שהחבר'ה יהיו רציניים, אם הם לא יהיו רציניים אז לא עשינו כלום סתם תעשו ממני צחוק
ש. לא יכול להיות, כל התעניות שאנשים מקבלים, כל המעשים שאנשים עושים מה שאתה אומר, זה הדרך
הרב: אז עוד פעם אני שואל, אתם תצביעו בעבור מפלגה, אם נקים, כן או לא, תרימו את היד
ש. כן
הרב: תזכרו בשמים מצלמים שלא יהיה פדיחה, בסדר אני לוקח את זה לתשומת לב
ש. ושאלה נוספת זה לגבי אשה, האם מותר לה להשתתף בהלויה בבית עלמין ואם מותר לה לנחם גם כשהמשפחות מעורבות
הרב: רצוי שנשים לא יגיעו לבית עלמין, אא"כ בריחוק לגמרי מן הגברים, וודאי שלא יעמדו בדרכם של הגברים בשעה שהם חוזרים מהקבר, כי אז יש קטרוג והשטן מקטרג, אז יכול להיות תקלה. גם נשים צריכות להגיע לשמה במצב של טהרה ולא במצבים אחרים, ועדיף כמה שיותר אם זה רק להגיע עד ללויה ואחרי זה להניח את הדברים שהגברים ימשיכו.
כן, תן ליהודי שמה ליד הקיר.
ש. כבוד הרב יש לי שתי שאלות ובקשה, בהרצאה בירושלים ביום ראשון האחרון, עלה בחור מאד חצוף שהתחצף לכבוד הרב, אני לא מכיר את הבחור הזה אבל אני ראיתי את ההרצאה, אני מבקש מכבוד הרב, באמת משמו שתמחל לו, כי לפי דעתי זה רק ענין של לך תדע מה עבר לו בראש ברגעים שהוא אמר את הדברים האלה
הרב: אתה שלחת לי אימייל?
ש. לא.
הרב: אז אני אסביר לך, זה לא תינוק שבוי, זה כופר ואפיקורס וזה מכת הכופרים שנשלחים אלי בד"כ כדי להפריע לי, הם היו שמה יחדיו כל אלה שעלו אחד אחרי השני, אני ראיתי אותם וזיהיתי אותם מהתחלה, לכן דחיתי אותם לסוף, כולל האחרון שניתקנו לו את המיקרופון, שהייתי מתעתע בו ונותן לאנשים שמלפניו ומצדדיו ורק לו - לא, כדי שיבין שאני יודע בדיוק מה הוא רוצה לשאול, אבל מי שמדבר כך על גדולי ישראל אין תרופה למכתו גם אם אני אמחל לו. אין תרופה למכתו, כל זמן שהוא לא הזכיר את הרב שלי הקדוש וקרא לו מה שקרא ואמר עליו מה שאמר, ראית, אמרתי לו מי שקרן אני לא שקרן וכן הלאה, ברגע שזה הגיע לקודש הקדשים חובתי היתה למחות, ועשיתי כמעשה הנודע ביהודה. ולכן הבאתי גם את המעשה הזה עכשיו לאלה שצפו במה שהיה שיבינו על מה ולמה זה. הבנת?
ש. כן הרב
הרב: שאלה שניה
ש. שאלה שניה, מה אשה יכולה ללמוד בשביל שלא תשלוט מידת הכעס בבית
הרב: יש ספר נפלא - הסר כעס מליבך, ששמה יש קטעים נפלאים שבהם יש הרבה מאמרי חז"ל כיצד להשמר ולהזהר מן הכעס ובגנותו וכו', יש ארחות צדיקים ששמה יש ענין הכעס, עניןה גאוה שזה השורש הראשי של הכעס ועוד מידות רעות שמתלוות לזה וקנאה וכו', צריך ללמוד את זה היטב. מי שמסתכל באתר שופר, בכל בוקר בשעה שש בערך, אני מתחיל שיעור אחרי התפילה בנושא זה, של מידות, ואחרי זה יש את זה בשידור חוזר, ולפני כן, לפני התפילה בשעה חמש, אני מלמד מסילת ישרים, גם בשידור ישיר, מי שיקום יוכל לצפות. ואם לא יש את זה בשידור חוזר, ויש את כל הספר חובת הלבבות של רבינו בחיי שסיימנו אותו, שיעורים רבים שמפרקים את כל הדברים הנוגעים לחיי היום יום במידות הרעות, איך מתקנים מידות, מידות טובות, איך מקבלים בטחון בעבודת ה' וכן הלאה, צריך פשוט להתמיד ולצפות או לרכוש דיסקים למי שאין לו אינטרנט ועדיף שאין לו.
ש. שאלה אחרונה, בספר ראשית חכמה בחלק השלישי של הספר הזוהר שם מביא, לא זוכר את הלשון המפורשת, אבל הוא מביא שיש עוונות שהתשובה בהם מועילה רק אם התשובה היא באמת צריכה להיות מאד גדולה בשביל לכפר על עוונות כאלה
הרב: כמו שז"ל, כן?
ש. כן
הרב: יש תשובה לכל, ונכון כל התשובות צריכות להיות אמיתיות ולא מיראת החטא, דהיינו - יראת החטא זה שאדם חוזר בתשובה בגלל שהוא פוחד שהוא יקבל מכה, אבל אם יסירו את המכה והמכה הוא יחזור, ז"א הוא לא חזר בתשובה אמיתית, תשובה אמיתית זה עקירת הרצון כעקירת המעשה, שהוא פשוט עוקר את הרצון, אין לו רצון יותר לעבור עבירה מהסוג שהוא עבר, ברגע שהוא עושה מהלך כזה זו תשובה אמיתית.
ש. מה הדרך לתשובה אמיתית כזאת?
הרב: עבודה, לימוד המוסר ועבודה על עצמו. מי שישמע את השיעורים שנתתי ברבינו בחיי יוכל לעשות תשובה אמיתית ודאי, אם כוונתו אמיתית.
ש. הבנתי
הרב: בהצלחה.
שאלה נוספת, מי רוצה לשאול? תן לבחורצ'יק הנחמד. אתה יכול לעמוד.
ש. הרב, רציתי לשאול מה ההבדל בין צפיה בטלויזיה לצפיה באינטרנט
הרב: הסברנו את זה בשידור שהיה עם גיא לרר ששאל אותי את השאלה, טמבלויזיה כשאתה יושב אתה קהל שבוי שלא יכול להתבטא, לא יכול לפעול כלום, מאכילים אותך את מה שרוצים, אתה בולע את הכל, אין לך ברירה, אתה רתוק ומרותק, באינטרנט אתה יכול גם להגיב, אתה יכול לבחור מה שאתה רוצה, אתה יכול ללמוד, אתה יכול לשלוח דברים, אתה יכול לעשות הרבה פעולות חיוביות, נכון שאתה נמצא גם בסביבה קשה ורעה, גם ברחוב יש סביבה קשה ורעה מי שרוצה להשמר ישמר, בטמבלויזיה אין שום דבר טוב רק רע.
ש. תודה
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה נוספת. תן לבחור שורה ראשונה.
ש. כבוד הרב אני רוצה לשאול שאלה על הילדה שלי שיראל פרל אם השם בסדר
הרב: שיראל זה לא שם, תגיע לרב קנייבסקי ברחוב רשב"ם 23 בבני ברק שיתן לך שם אחר. אם תרצה שאני אמליץ לך אני אגיד לך איזה שם שאני
הרב: הדסה
ש. איך אני מחליף?
הרב: בספר תורה תעשה לה החלפה, תגיד הילדה הנקראת כך וכך בת כך וכך תקרא מהיום כך וכך בת כך וכך, בהצלחה רבה ושאסתר המלכה תושיע לה.
ש. אז לא צריך להגיע ל
הרב: אם אתה מסכים על השם הזה הרווחת קיצרתי לך
ש. כן מסכים,
הרב: בהצלחה
ש. אני רוצה שתברך אותה ותחליף לה את השם
הרב: בבקשה בשמחה, איך קראו לה בהתחלה?
ש. שיראל בת דרומית
הרב: דרומית עוד שם, גם זה צריך להחליף, שיראל בת דרומית שתקרא מהיום הדסה בת דרומית תזכה לדבר כראוי בזכות החלפת השם
ש. אמן אמן
הרב: ותודיע לי, תודה. אתה רוצה אני אחליף לדרומית גם? אני לא שואל כבר מה השם של אמא שלה, לך תדע איזה שרשרת. כן. שאלה נוספת, תן לגברת שם.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. הייתי רוצה לדעת למה אנחנו הנשים מברכות ברוך שעשני כרצונו, ולא ברוך אתה.... אני גם על מסטיק מברכת את כל, ולמה אתה בגוף ראשון כאילו לדבר איתו ואז אנחנו הולכים בגוף שלישי - כרצונו, למה אנחנו לא
הרב: כיון שהקב"ה נעלם והוא גם גלוי, הוא נעלם מצד מציאותו והוא גלוי מצד מעשיו, לכן הברכה היא בנוכח ובנעלם. וכשאת אומרת שעשני כרצונו אז קודם כל זה לא גנאי,
ש. אישית קשה לי עם זה אז אני אומרת שעשיתני כרצונך, האם אני
הרב: את לא יכולה לשנות מטבע שטבעו חכמים, את צריכה להגיד במטבע שטבעו. השאלה אם אשה יכולה באמת להגיד 'שעשני כרצונו' נגיד את, שזה לא כל כך משביע אותך הברכה בנוסחה זו, אם היית מברכת בשם ומלכות היית מברכת לבטלה כי את לא מתכוונת באמת, אז לכן את מברכת בלי שם ומלכות ואת צריכה לברך שעשני כרצונו. גם אותי הוא עשה כרצונו, זהו, אבל לך אמרו בממוקד להגיד שעשני כרצונו ואין בזה גנאי, אדרבא, הסברנו את זה באחת ההרצאות, הקב"ה פטר את האשה מהרבה מטלות, הרבה מצוות שהזמן גרמן בגלל חשיבות תפקידה, ולכן היא נפטרה. ז"א כתוב שכל העוסק במצוה פטור מן המצוה, כתוב כל מי שעוסק בצרכי רבים פטור מן המצוה, ז"א הפטור מראה כמה אחריות יש לו במה שהוא עושה שאסור להעסיקו בדבר אחר, ומה שיש לכן הנשים לגדל את הילדים ולחנכם, ואל תיטוש תורת אמך, זה הקמת הבית היהודי, מי שמחזיק את העם היהודי זה הנשים, בזכות נשים צדקניות נגאלו ועתידין להגאל, זה לא צחוק, זה לא אמירה סתם מהשפה ולחוץ, אז את יכולה לשמוח.
ש. יש הרבה בקריאת שמע להמשיך את כל אשר יצר ויש דברים שאסור לנו לומר, זה אסור או שאפשר אבל
הרב: מה למשל?
ש. בקריאת שמע יש כל מיני דברים שאומרים שלא לומר אותם, נגיד אני אוהבת בבוקר לקום ולהתפלל ולהמשיך את כל ההמשך מברך אליהו ועד הסוף.
הרב: את יכולה להגיד את כל התפילה אבל הרב עובדיה יוסף אומר שברכות מתחילות ומסימות לא ברוך שאמר ובישתבח ובזה לא מזכירות את הברכה בשם ומלכות
ש. למה, בתור שאין אשה יכולה לומר?
הרב: החיוב שלכן הוא לא חיוב כמו של הגבר
ש. אבל אני רוצה לעשות את זה מאהבה ולא מחיוב
הרב: רוצה, נפלא שאת רוצה, עכשיו יבוא בן אדם יגיד אני לא מסכים שאשתי תהרה לבד, אני רוצה להיות שווה בנטל, אז אני רוצה להיות בהריון גם, יפה שאתה רוצה ואתה מבין
ש. אתה אומר נבנינו שונים
הרב: נכון, לכל אחד יש תפקיד
ש. ואם את רוצה לעזור תעשי פחות תפילות
הרב: נכון, יש סיר ויש מכסה,
ש. אבל יש כאלה שמסדרים
הרב: יש שלחן ויש כסא, אם כל השלחנות ירצו להיות כסאות או הכסאות שולחנות תהיה לנו בעיה
ש. אז אתה אומר כאילו האשה תפקידה היא ילדים
הרב: לא אני אומר, ה' ברא את האשה כהשלמה לגבר, ז"א מראש עיקר העבודה ניתנה לגבר והאשה באה כעזר להשלים, אז לכן היא לא מחויבת בכל המטלות שה
ש. אני רואה את זה כי אנחנו לא מחויבות, איך שאומרים אתם באתם מעפר ואנחנו באנו מחומר קצת יותר נעלה שזה בגוף אדם כבר, אז לכן אנחנו ה' סומך עלינו שלא צריכים חינוך נוקשה ככה כמו הגברים, אנחנו קצת יותר פתוחות לה'
הרב: איך שתרצי להסביר יש הסברים נוספים
ש. אבל זה ככה בדרך הקבלית כביכול היא יותר כך
הרב: אני לא יודע מי הסביר לך את זה ככה אבל בסדר, יש מדרשים שאומרים שהנשים נבראו מן העצם מן הצלע לכן הן רעשניות יותר, האדם נברא מהעפר אז לכן הוא שקט יותר, יש כל מיני מדרשים, אבל צריך להבין אותם גם לעמקם. מכל מקום, תברכי בשמחה "שעשני כרצוני".
ש. תודה כבוד הרב
הרב: בהצלחה. כן מי עוד רוצה שאלה? הנה הבחור פה באמצע, תרים את היד תן לו.
ש. שלום כבוד הרב, רציתי לשאול אם המעלה של אם אני שומע שיעור תורה דרך הטלפון זה מעלה דומה לשיעור שאני שומע בבית מדרש
הרב: לא דומה, אבל במקום שאתה לא יכול לשמוע שיעור ואתה רוצה לנצל את הזמן, כגון בנסיעה או שאתה לא יכול לעזוב את הבית או דבר כזה, ודאי שזה נחשב שיעור תורה.
ש. תודה כבוד הרב
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה שם, כן.
ש. כבוד הרב, אני רוצה לשאול שאלה אישית לגבי אחי, בנימין בן רחל, הוא באמת בכלא צה"ל בגלל שהוא לא רוצה להתגייס והוא אברך, השאלה היא איזה קבלה אני יכולה לקבל על עצמי שבעצם הוא כן יצא משם ויקבל בעזרת ה'
הרב: את נשואה?
ש. לא.
הרב: רווקה?
ש. נכון
הרב: קודם כל שתזכי לזיווג הגון מהרה
ש. בעזרת ה'
הרב: אמן תגידי
ש. אמן
הרב: תלמדי חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה במשך שלשה חדשים רצוף כולל שבת וחגים, עכשיו מה הוא עושה?
ש. הוא כרגע בכלא שש בגלל שהוא לא מעוניין להתגייס, הוא תלמיד של הרב דניאל קרוואני
הרב: בקיצור הוא יקבל חנינה מיד בקרוב.
ש. בעזרת ה'
הרב: בהצלחה
ש. ושאלה נוספת לגבי הבת שלי ליאל
הרב: איך הבת שלך?
ש. יש לי בת, אני רווקה ואני עם בת
הרב: יבבי, כן, היה לי הרגש, רציתי לתת לך כיסוי ראש, הפתעת אותי אמרת לי שאת לא נשואה
ש. לא אני לא נשואה, פשוט חזרתי בתשובה שלמה והייתי עם גוי והחלטתי
הרב: ביאיה,
ש. ואני כבר לא איתו
הרב: עכשיו את לוקחת כיסוי ראש בגלל שאת היית עם גבר, ומהיום תן לה, תלכי עם כיסוי ראש בעזרת ה' יתברך. כן, אז מה השאלה שלך?
ש. רציתי לדעת, שוב פעם היא לא מדברת כמו שצריך אבל רציתי לדעת
הרב: איך היא תדבר אם היא באה מגוי?
ש. אבל אני יהודיה
הרב: אז תשימי עכשיו כיסוי ראש והיא תתחיל לדבר בעזרת ה', שימי נו. מה השם שלה?
תברכי שהחיינו
ש. ברכת שהחיינו
אמן.
הרב: מה השם? מה השם של הבת?
ש. ליאל בת חגית
הרב: צריך להחליף לה גם את השם, ליאל בת חגית תזכה לדבר כראוי. מי רוצה ציצית?
ה' יברך את כל הקהל הקדוש בכל טובה וברכה בריאות והצלחה.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות