באר שבע - באר שבע
תאריך פרסום: 29.09.2013
ש. .... יש איזה תכונה שהיא מאפיינת את העם היהודי לאורך כל הדרך, והנדודים במדבר, התכונה הזאת של הבכיינות והקוטריות והכפיות טובה שזה בעצם בניגוד לשכל הישר, והקב"ה שונא את התכונה הזאת וזה יותר גרוע בשבילו מאשר שפיכות דמים וגילוי ערות, עד כמה שאני יודעת, כי לפחות אם אדם לא מעריך את הטובה שעושים לו אז שלא יחזיר רעה תחת טובה, וזאת תכונה דומיננטית שרואים וזו תופעה שכיחה בקרב החברה, וזה לא דבר חדש, זה דבר שקרה כבר לאורך כל הנדודים במדבר.
הרב: כפיות טובה אכן זו מידה רעה וגרועה.
ש. עכשיו, אני רציתי לשאול אותך שאלה כי אתה לא חייב לענות עליה
הרב: תמיד את אומרת לי את זה אותו דבר,
ש. אתה הזכרת את הענין של נבוכדנצר מלך בבל, שהוא בעצם התגלגל בחית השדה ועברו עליו כל הטרגדיות וכל התלאות, בעצם אפילו בתפילה של יום הכיפורים אנחנו מזכירים את זה שיש גלגולים בדומם, בצומח, בחי ובחי מדבר, והרבה אנשים, במיוחד בחברה שלנו, שוכחים שיש את הגלגולים בבעלי חיים וממש מתאכזרים לבעלי חיים, שלא נדע מה עושה עיריית באר שבע נגד בעלי חיים, שזה מכונת השמדה סיסטמתית, לא מבוקרת, אכזרית, ברוטלית, ונדליסטית, כל מה שאפשר לחשוב, וכל פעם ממציאים רעלים חדשים, ה' ירחם. עכשיו אני זוכרת מקרה מאד מאד מעניין שדוקא הדת שלנו כל כך רחמנית כלפי בעלי חיים, אני רק אזכיר את רבי יהודה הנשיא שהיה גדול בתקופתו, בתקופת בית שני, ואני זוכרת שבמסכת בבא מציעא דף פ', מדובר על רבי יהודה הנשיא שהלך עם תלמידיו לסעודת מצוה, ובא עגל רך בשנים שברח מהשוחט, מהסכין, והתחבא תחת כנף מעילו, ורבי יהודה הנשיא דוקא לא ריחם עליו, והוא אמר לך לכך נוצרת לשחיטה, ואז היה עליו קטרוג בשמים והחליטו לייסר אותו במכאובי שיניים קשים והוא עבר יסורים איומים, 13 שנות יסורים שכל הרופאים בתקופת הבית השני לא הצליחו לרפאו, ובסוף החליטו לעשות לו נסיון נוסף ושלחו לו, העוזרת מצאה בחצר שלשת בני כרכושתא, מי שלא יודע מה זה - זה חולדות קטנות בלי האמא, ורצתה לטאטא אותם ואח"כ היא אמרה אני אשאל את רבי יהודה הנשיא, והיא שאלה אותו, אז הוא אמר לה, הניחי להם שלאימם לא יהיה צער אם תגרשי אותם, ואז הוסר הקטרוג בשמים ואני, גדול הדור שהיה אז רבי חייא הופיע, רבי אליהו הנביא הופיע אליו בדמות רבי חייא ושאל אותו, ממה אתה סובל, והוא אמר משיניו, והוא נגע בשיניו והוא קם והתרפא מחליו, ואז הוא הכריז, בגלל מעשה באו ובגלל מעשה הלכו. המקרה הזה מספיק כדי ללמד אותנו שאסור להתאכזר לבעלי חיים. נשאלת פה השאלה, למה דוקא אנשים, יש גם מהסקטור הדתי שמזמרים מזמורים כמו דבורים וגם כן באותו זמן, ואפילו בשבתות הולכים ושמים רעל, לא שוכחים להרעיל גם, ואני לא רוצה כאן לנקוב במקרים פרטיים שראיתי ונרתמתי לפעולת הצלה, אבל הרשויות, מה נעשה שהרשויות לא יתאכזרו כל כך, הם מקבלים משכורות עתק להרוג ולחסל ולהשמיד, ואח"כ מתפלאים שקמים אנשים כמו סדאם חוסיין ואנשים כמו אסאד שרוצים גם כן לזרוק רעלים כימיים. זה דבר נוראי, אי אפשר לתקן את זה בכלל.
הרב: בקיצור, צער בעלי חיים זה דאורייתא, וכנראה הם יגיעו בגלגול של בעלי חיים אח"כ.
ש. זה מה שיהיה.
הרב: או שאלה שהגיעו עכשיו כמו בעלי חיים הם היו כאלה שטיפלו בבעלי חיים אותו דב.ר
ש. ועוד דבר אחד, שבספר שירת דבורה מצויין שכל בעל חיים אומר פרק שירה בפני בורא עולם, ואם אנחנו הולכים ומחסלים בעל חיים אז זה פחות בעל חיים שמשבח את הקב"ה. אם יש לך חולדה תביא חתול ואז אם החתול הורג את החולדה אז הוא אומר את השירה שלו ואת השירה של החולדה. אבל אם אנשים הולכים וגורמים סבל, ורק אני פה אזכיר שהמציאו רעלים כאלה שפוגעים ומשפיעים על בעל חיים אחרי חמישה ימים הוא רק מתחיל, כל המערכת שלו מתפרקת מבפנים, זה פשוט נורא, וכל ההפגנות שארגנו וכל זה לא עוזר. הרבה אנשים פנו אלי לברך אותך על זה שאתה מסרך את דרכך לבוא ממקום רחוק ולהאדיר תורה ברבים, ושאתה איש אשכולות ואנחנו ממש מודים לך על זה. והלואי והיינו זוכרים שיהיה לנו ראש עירייה כמוך, כמובן אם אתה רוצה להיות. תודה רבה לך בכל זאת.
הרב: תהיו בריאים תודה. כן, מישהו פה רצה להצביע, כן הנה פה שורה ראשונה.
ש. ערב טוב כבוד הרב, מה שלומך?
הרב: ערב טוב
ש. לפני שנה נתת לי לגרוס את כל הש"ס ואני סיימתי יום שבת את מסכת בבא קמא ואני עוד שלשה ספרים מסיים את כל הש"ס בעזרת ה' בזכותך
הרב: אשריך.
ש. ורציתי רק להגיד שלא הבנתי עד כמה שיש שמה דברים עצומים ומופלאים פשוט שאי אפשר לתאר אותם במילים, כל שנה אנחנו נוסעים עם הרב נחום לקברי צדיקים לסליחות, ופשוט זה ריגש אותי מאד שכל התנאים שביקרנו בקברים שלהם מצויינים בתוך הספרים האלה, וזה פשוט נתן לי איזה כוחות חזקים מאד מאד בתוך הגוף שלי, ובעזרת ה' אני אסיים את זה ובלי נדר אני אמשיך הלאה את מה שכבודו יתן לי להמשיך
הרב: סוף סוף הכרת אותם
ש. כן, רציתי רק להוסיף כמה דברים, לפני שנה נתת שיעור באולמי ארגמן על תחיית המתים, וראינו סרטון של הבחור הזה עם התינוק שהצלת את התינוק שלו וכו' וכו', וסיפרתי גם את הסיפור שלי שהוא נמצא כרגע ביוטיוב אצלך בסרטון, שנפטר לי ילד בחדר לידה ואח"כ התהפכתי עם האוטו וכו' וכו' ונולדה לי ילדה בשמחת תורה, ונולד לי בן לפני חמישה חדשים שאתה נתת ברכה לאשה, שתירפא מהאסטמה, אסטמה מאד מאד קשה, באמת האשה הבראתה מהאסטמה ולפני כמה חדשים עוד פעם חזרו כל הצרות של האסטמה, אסטמה קשה ביותר, הייתי רוצה לדעת אם כבודו לקחת עלי עוד משהו שירפא אותה, מה לעשות, איך לעשות
הרב: היא לומדת שערי תשובה?
ש. היא שומרת שבת
הרב: תגיד לה שהיא תלמד שערי תשובה של רבינו יונה כל יום חצי שעה שלשה חדשים רצוף.
ש. ובעזרת ה' הכל יסתדר?
הרב: אני אברך עכשיו והציבור יענה אמן. מה שמה?
ש. ענת בת ג'ורג'ט
הרב: ה' ירפא אותה ברפואה שלמה ובפרט ממחלת האסטמה.
ש. אמן. רציתי רק להוסיף עוד משהו, לפני חודש וחצי יש שידור ברדיו של הרב דוד
הרב: בן זמרי
ש. מירושלים, יש לו שידור, ווי בר ששת
הרב: אה, זה מישהו אחר
ש. בקיצור, סיפרתי לו שיש לי עליות ירידות וכו' וכו' והוא אמר לי מה השם, הוא הוסיף לי שם, נתן לי את השם יונתן, השם שלי הוא יגאל, הוא הוסיף לי את השם יהונתן, רציתי לשאול את כבודו אם השם הזה טוב, אני לקחתי עלי אברך למשך שנה לממן אותו, ואני כבר מתחיל עם זה, אבל אני לא רואה שיפור עם השם הזה, לא רואה שום דבר, אני תקוע איפה שאני תקוע. דיברתי איתך גם לפני שבעה שמונה חדשים על בעיות שהיו לי בעבודה וכמעט חצי שנה היה לי קשה מאד למצוא מקום עבודה, אמרת לי לחזור לאותו מקום עבודה ולהסתדר, ורציתי רק לשאול אותך שאלה שמאד חשובה לי ומציקה לי מאד מאד, אני עוסק כמעט 33 שנה בתחום, אני מסרק כלות, ספר נשים, ספר כלות, אם עלי לעזוב את המקצוע הזה מיידית אני עוזב אותו מיידית, תן לי ברכה שאני אמצא עבודה שלא יהיה בה מגע של נ שים אני אקבל אותה בשמחה.
הרב: אמן. אתה עוזב מיד וה' ימציא לך פרנסה אחרת בשפע.
ש. תודה רבה כבוד הרב
הרב: ויונתן זה מיותר
ש. אז לבטל את השם הזה?
הרב: איתן זה יפה מאד. תהיה בריא.
ש. אוקי, ואני רוצה עוד ציצית להתחזק ממך שוב פעם, נתת לי אחד שניים, אני אקח ממך אחד שוב פעם.
הרב: תהיה בריא.
כן, שאלה, תן לו לבחור שמה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני גר בתפרח, דיברתי עם הרב לפני חמישה - ששה חדשים לגבי כולל, הרב אמר לי תלמד חצי יום, יוצא מזה רק דברים טובים ברוך ה'. עכשיו אני בתהליך של לעזוב את העבודה ולהכנס לחצי משרה, אפשר להגיד, את מרבית היום משקיע בתורה ברוך ה'. רציתי רק אם הרב יוכל לברך אותנו שנצליח בדרך הזאת.
הרב: מה השם?
ש. משה בן אסתר
הרב: תעלה ותצליח ותפרח.
ש. אמן. הרב, עוד דבר אחד קטן. הרב שמלמד אותי בתפרח הוא צדיק עצום והוא ת"ח גדול מאד, אבל אין לו ילדים בכלל, עכשיו רציתי
הרב: כמה שנים?
ש. אני לא יודע, באמת שלא יודע, אבל לא יקצר מה' שום דבר. אני מבקש לקבל על עצמי איזה משהו ובעזרת ה'
הרב: לא, תגיד לו שיפנה אלינו, בסדר? ליונתן צוברי במשרד שופר
ש. לא נראה לי שהוא ירצה, הרב, הוא יותר מידי, זה ענין מאד רגיש
הרב: לא הבנתי, לרופאים הולכים?
ש. אני לא יודע.
הרב: אם זה חשוב לו אז שיפנה.
ש. אין משהו שאני יכול לקבל על עצמי בשביל זה?
הרב: לא. כן, שאלה נוספת. תן ליהודי לידך שמה. כן.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול, יש אומרים שבדורנו, כאילו בדורנו, יש שאלה אחרת, האם בדורנו שזה דור חלש, מותר להוכיח אנשים אם יש רב בית כנסת והוא לא מוכיח.
הרב: קודם כל חובת הוכחה לא פשה מן העולם והיא חובה, מצוה מן התורה - הוכח תוכיח את עמיתך. לדוגמא, המדבר בשעת התפילה או בשעת קדיש, כתוב שגוערים בו, ועוונו גדול מנשוא, לא כתוב גוער בו, ואף אחד לא אומר שיש שני רבנים בבית כנסת, נכון? אז גוערים בו פירושו של דבר, שכל מי שנמצא ושומע צריך לגעור בו. אז לא צריך לצעוק ישר, רק עושים שששששש שששששש ואם לא, וצריך ללכת גם לרב, להגיד לו כבוד הרב, נעשה פה חילול ה', מדברים פה בשעת התפילה, מפריעים, מדברים בענינים שהם לא שייכים לקדושת בית הכנסת, וצריך לטפל בענין, ואם לא, אם הרב לא נמוחה בעצמו, כתוב במקום שיש חילול ה' לא חולקים לכבוד לרב.
ש. ואם אף אחד לא מוכיח כולל הרב, כולם נתפסים באותו עוון או שרק אותו אדם שמפריע?
הרב: לא, אם אנשים צריכים למחות והם לא מוחים הם נתפסים בעצמם.
ש. תודה רבה.
הרב: כן, תן לו שמה לבחור בכחול.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. ככה, יש פה איזה בחור שיושב והוא כבר מעל גיל ארבעים והוא עדיין לא נשוי והוא כן חוזר בתשובה חזק, הבחור מתבייש לקום לדבר, אז אם תוכל לתת לו ברכה לעתיד, הוא מוכן לקחת על עצמו משהו כמובן,
הרב: לפי הכיפה הוא לא הולך עם כיפה קבוע.
ש. הוא הולך עם כיפה קבוע, כן
הרב: לא הולך עם כיפה קבוע.
ש. קבוע, קבוע כבוד הרב.
הרב: אז אני מסתכל על מישהו אחר
ש. לא לא זה
הרב: אה, זה אתה. ומה אתה אומר שמה? שמה הבעיה?
ש. הוא מעל גיל ארבעים והוא עדיין לא התחתן והוא מבקש את הברכה של הרב.
הרב: הבנתי, אתה לומד כל יום?
ש. משתדל
הרב: שעתיים ביום, יש לך?
ש. שעה כבודו
הרב: תעשה שעתיים בתענית דיבור שלשה חדשים רצוף, שעתיים רצופות. מה השם?
ש. אשרי בן מלכה
הרב: ימצא זיווגו הראוי לו מהרה.
ש. כבוד הרב, גם יש פה איזה בחור, אם אפשר בבקשה להביא לו ציצית?
הרב: זה מי שחשבתי קודם.
ש. כן
הרב: כן, בבקשה. בהצלחה.
כן, אצל הנשים פה, תן לגברת.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. אני כבר שמונה שנים אני ובעלי בתשובה בזכותך, אנחנו מאד מאד מכבדים אותך ומודים לך על הדרך של התשובה שעשינו איתך, אני קצת מתרגשת, כי אמא שלי אחרי ארוע מוחי מאד מאד קשה, כבר עוד מעט שנתיים, והאמת שבאתי לפה היום כדי שתתן לה ברכה, כי החלום שלי זה שהיא תקום ותחזור להיות כמו פעם.
הרב: היא שומרת מצוות?
ש. היא לא בהכרה, ז"א היא לא מזהה אנשים, לא מדברת
הרב: אבל היא היתה שומרת מצוות?
ש. לא. היא לא ידעה את הדרך של הדת, כשאני חזרתי בתשובה היא גם קשה לה לקבל את זה
הרב: היא לא בהכרה את אומרת
ש. לא, היא רואה כאילו, מסתכלת מביטה הכל, אבל היא לא מדברת, היא לא
הרב: תכסי לה את השערות עם מטפחת
ש. אפףשר מכבוד הרב, כיסוי ראש מבורך שלך?
הרב: בבקשה.
ש. ועוד משהו כבוד הרב, בעלי נמצא פה בקהל, הוא עומד שם עם הבת שלי שאתה ברכת לפני שנתיים, זו הבת שנולדה מהברכה שלך, ויש לה גם בעיה, יש לה אסטמת עור שהרופאים לא מצליחים לרפאות, ז"א שהיא לא עוברת לה, זה מלווה בגירודים, בפריחות בכל הגוף.
הרב: שמעתי, עכשיו תשמעי שני דברים, אחד מה השם של האמא?
ש. שרה בת לאה
הרב: ה' יזכה אותה בעזרת ה' יתברך לקום ממיטת חליה לחיים טובים ולשלום בזכות הכיסוי ראש. לגבי הבת שלך, צריך לנסוע למשך חודש לשווייץ, לעיר שנקראת דבוס, ושמה עצם השהות במשך חודש מרפאת אסטמה של עור.
ש. אוקי, ואיך עושים את כל התהליך הזה?
הרב: פונים למשרד נסיעות , קונים כרטיס לדווס, שוכרים שמה מקום לשהות, וכן על זה הדרך.
ש. אוקי.
הרב: אם את רוצה טלפון, אני אוכל לעזור לך במי שעשה ככה שיש לו ילדה כזאת, אני פגשתי אותו שמה, היו שמה שמונה משפחות וברוך ה' זה עזר להם.
ש. בסדר גמור, אני אשמח לקבל את הטלפון
הרב: אז תקח טלפון שלה בבקשה,
ש. ועוד משהו הרב, בעלי נמצא כאן גם בקהל, השם שלו זה דוד, הוא עומד עם הילדה שלי, אני רוצה שתברך אותו, הוא מאד מאד אוהב אותך, ואני רוצה שתברך אותו שהוא יזכה להיות צדיק גדול ולהיות בישיבה, אני לא, אני בן אדם שחיה בפשטות, אני רוצה שהוא יזכה ללמוד בישיבה ויזכה להיות צדיק גדול.
הרב: חזק וברוך. מה השם?
ש. דוד בן רותי
הרב: יזכה להיות צדיק גדול ואמיתי.
ש. אמן. תודה רבה כבוד הרב.
הרב: תהיי בריאה. כן. תן לבחור פה.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. יש לי שאלה, שמעתי ממך שכתוב בספר חובת הלבבות, אם אדם לא בוטח בקב"ה פחות או יותר מה שאני זוכר אני אומר, אז הקב"ה מסיר את השגחתו ממנו
הרב: ומניח אותו ביד מי שבטח עליו.
ש. נכון, הרב יכול
הרב: לפרט
ש. כן, קצת.
הרב: צריך שיהיה לאדם בטחון גמור לקב"ה כעבד שבוטח באדון והוא בטוח שהאדון יתן לו אכילה ושתיה ולינה וכל מחסורו, ככה העבד צריך להרגיש כלפי האדון וככה אנחנו צריכים להרגיש כלפי אדון העולם, ואם אנחנו לא סומכים על הקב"ה וסומכים על אדם שזה נקרא זולתו, ז"א אנחנו טיפשים, כי אם יש לנו את השיבר הראשי ואנחנו סומכים על ברז קטן שמקבל את המים מהשיבור הראשי, אז זה טפשות. זה גם פוגע. אתה צריך לבטוח במי שזן אותך, אותו, אותם, אותנו, ולא לסמוך על אלה שניזונים ממנו. אז לכן אדם שעושה כן עליו אמר ירמיה הנביא, שתיים רעות עשה עמי, מה רעות? שהם חוצבים בורות בורות נשברים אשר לא יכילו המים. אז לכן אדם צריך לדעת, בוטחים בקב"ה במאה אחוז, ו"הבוטח בה' חסד יסובבנו", ו"ברוך הגבר אשר יבטח בה'". אבל "ארור האיש אשר ישים בשר זרועו", שהוא בוטח בעצמו ובכוחו או באחרים.
ש. הרב, איך יכול אבל להיות מציאות כזאת שכביכול הקב"ה אין לו השגחה על מישהו?
הרב: מה פירוש אין לו השגחה? מסיר השגחתו, לא שאין לו השגחה, מסיר השגחתו לדאוג לו, לא שהוא לא יודע מה קורה איתו. אתה פשוט לא מושגח על ידו לתת לך את מה שאתה צריך, אתה מסתדר לבד. מה הוא צריך להתערב? אתה סומך על ההוא ועל ההוא ועל ההוא, אומר אתה מסתדר - תסתדר. אמא משגיחה על ילד, נכון? כי הילד תלוי בה, אבל אם הוא נהיה בן 18 והוא כבר הולך, אמא שלו תמשיך לדאוג לו? הוא כבר עובד, מתפרנס, הוא לא צריך את אמא, הוא לא מבקש מאמא, לא כלום. הבנת?
ש. אפשר בבקשה ברכה הרב?
הרב: תזכה לעלות במעלות התורה בריאות והצלחה.
ש. תודה.
הרב: שאלה אחרונה, כן, הגברת שם, נו.
ש. לא שומעים.... יש לו כאבי ברכיים
הרב: רגליו ירוצו לבתי כנסיות ובתי מדרשות ובעזרת ה' יתרפא.
אני מודה לקהל הקדוש, בהצלחה גדולה, ה' יברך אתכם בכל מילי דמיטב, שיהיה לכם כל טוב, תשתמשו בשכל, לא לשכוח, אפשר לעלות איתו מעלה מעלה ובעזרת ה' שיהיה לכם סיעתא דשמיא במעשי ידיכם אמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות