בית שמש - בית שמש
תאריך פרסום: 06.07.2014
בית שמש 6-7-14
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירויח
"ויאמר בלעם אל בלק, בנה לי בזה שבעה מזבחות והכן לי בזה שבעה פרים ושבעה אילים". כתוב בנביא, בספר מלכים, כתוב "ותצאנה שתיים דובים מן היער ותבקענה מהם ארבעים ושני ילדים" אמר רבי חנינא, בשביל 42 קרבנות שהקריב בלק מלך מואב, הובקעו מישראל 42 ילדים. ולכאורה איזה קשר ויחס יש בין הקרבנות של בלק לטירופם של 42 ילדים בימי אלישע הנביא, ומדוע נחרץ גורלם של אלו ארבעים ושניים הילדים דוקא להיות נושאי העונש הלזה ומה אשמתם.
הסיפור עם הילדים האלה זה כשאלישע הנביא הלך מבית אל והוא עולה בדרך, יצאו נערים קטנים מן העיר ויתקלסו בו ויאמרו לו עלה קרח עלה קרח, זלזלו בנביא. "ויפן אחריו ויראם ויקללם בשם ה' ותצאנה שתיים דובים מן היער ותבקענה מהם ארבעים ושני ילדים". ונשאלת השאלה, על מה זה קרה ולמה. אז רבי חנינא אומר, בלק הקריב 42 קרבנות, ובגלל זה הובקעו מישראל 42 ילדים. נשאלת השאלה, מה הקשר והיחס בין הקרבנות לאותם ילדים בימי אלישע, ומדוע נחרץ הגורל שלהם שהם נשאו את העונש, ומה אשמתם?
אולי יש לבאר בדרך זו, ההשתלשלות שבין קרבנות הרשעים והרושם שהם עושים על הבריות לחשוב אותם להגונים וטובים, ובין השורש פורה ראש ולענה שקרבנות אלו מצמיחים בעתיד, הרשעים בהמצאם במיצר מעמידים פנים של מחלים ומבקשים פני ה', מעמידים במות, מזבחות, ומחפים על חסרונם הפנימי, הם מערבים את ליבותיהם המלאים מזימות יחד עם התעוררותם והתקרבותם החיצונית לאלוקות. וכמו שאמרו, את ה' היו עובדים ואת אלהיהם היו עובדים, תערובת מוסתרת ומן התמזגות מלאכותית של יראת ה' והקרבת קרבנות עם מזימות רעות, באשר תכנם רצוף מגמת שוא ומדוחים, במעט היופי והפאר החיצוני, והם רוצים לטשטש ולהאפיל על רוב הכיעור שבמעשיהם. הביאור הוא כך, מהקרבנות של הרשעים, הרי בלק ובלעם הקריבו קרבנות בשביל לחסל את עם ישראל. בלק חשש מאד שישראל עוברים דרך ארצו, והם עלולים שמה להרוג אותם כמו שעשו לסיחון ולעוג, ומהחשש הזה הוא הזמין את בלעם לבוא לקלל את ישראל על מנת שיצליח בפיו להרוג אותה. נו, אז מה הוא עושה? הוא פונה לקב"ה שיעזור לו לחסל את העם שלו, את הבנים שלו, והוא מקריב קרבנות, ובלעם מכוון להקריב קרבניות כיחיד כנגד האבות הקדושים. האבות הקדושים אברהם הקריב ארבע קרבנות, יצחק הקריב אחד, יעקב הקריב שתיים, שבעה קרבנות. אז הוא הקריב לבד שבעה, והוא הוסיף, לא קרבן אחד, אלא שניים, פר ואיל, והוא פונה אל ה' שיקבל את הקרבנות כדי שיוכל לבצע את מזימתו נגד רצון ה' הברור שמתחילה אמר לו לא תלך איתם, ובכל אופן הוא ובלק מנסים ע"י הקרבנות. עכשיו כשרשעים מקריבים קרבנות זה עושה רושם, כמו שלפיד לדוגמא בהספד הזכיר בסיום דבריו את הארי הקדוש מסידור התפילה של מצות ואהבת לרעך כמוך שהריני מקבל על עצמי לקיים מצות ואהבת לרעך כמוך, הוא שאוהב מאד מאד את החרדים, למה נזקק להארי הקדוש בכלל? הרי הוא למעלה מכל מה שאפשר לשער באהבתו אותם. והוא מזכיר את זה, נו, וזה עושה רושם, אנשים אומרים, שמעת, לפיד, הארי הקדוש, פששש יש כאלה תמימים שחושבים כבר שנצנוצי טהרה וקדושה וטהרה כנראה מתגלגלים במוחו האפל, אבל לפעמים מעשים של רשעים עושים רושם, המעשים הם חיצונים, אתה רואה בלעם בלק מקריבים 42 קרבנות לקב"ה, אז מה אומר האדם השטחי? פשששש ראית את הרשעים האלה, לא יאומן, תשמע, יש סיכוי לכל בן אדם. רגע, אבל למה הם מקריבים את הקרבנות? לחסל עם שלם, אז איך אתה קושר את זה? איך אתה הופך את זה לדבר שאתה יכול להביט עליו בעין חיובית?
אלא קרבנות הרשעים והרושם שהם עושים על הבריות לחשוב אותם להגונים ולטובים, ובין השורש פורה ראש ולענה שהקקרבנות האלה מצמיחים בעתיד, הקרבנות האלה הם היו השורש שהרג בסוף 42 ילדים, זה שורש כל מעשה חיצוני של רשע שכביכול הוא עושה משהו לכבוד ה' יתברך בגלל אינטרסים פנימיים מוסתרים, שאין כוונתו לשמים אלא הפוך, אבל זה עושה רושם אצל אנשים מסוימים, והשורש הזה הוא ינביע אח"כ צרות גדולות לעם ישראל בעתיד. הרשעים כשהם נמצאים במיצר הם מעמידים פנים של מחלים ומבקשים פני ה', הם מעמידים במות, מזבחות, מחפים על החסרון הפנימי, מערבים בלב שלהם שמלא מזימות כביכול התעוררות והתקרבות חיצונית לאלוקות. כמו שאמרו חכמים את ה' היו עובדים ואת אלהיהם היו עובדים, הרי אליהו אמר עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים, אם ה' הוא האלקים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו, אבל אין תערובת, או ככה או ככה. אבל הם היו גם עובדים את ה' וגם את האלהים שלהם, תערובת מוסתרת בהתמזגות מלאכותית של יראת ה' כביכול והקרבת קרבנות עם מזימות רעות. אבל התוכן רצוף מגמה של שוא ומדוחים, במעט של יופי ופאר חיצוני רוצים לטשטש ולהאפיל על רוב הכיעור שבמעשיהם. פולחן כזה של תערובת רע בטוב, שיתוף של אמת עם שקר, עלול לעשות רושם עמוק ולוכד את לב האנשים שאינם מחוננים בכשרון ההבחנה הדקה של הטוב והרע. ודעתם מתבלבלת לטעות ולומר שזוהי מין עבודה רצויה, והשפעה שלילית כזו עלולה לגרום הרס לדורות, להחליף השיטה, לומר על רע טוב ועל טוב רע.
אתם יודעים שיש כל מיני אנשים שמנסים לכבוש את ליבם של הציבור בכל מיני פוזות של שקר, אבל כמובן שהכל בהילה של קדושה. יש נביא שקר שהחליט שיש לו רוח הקודש כבר, והוא נוהג ככה לשים את הידיים שלו כמו בברכת כהנים, לעצום את העיניים ולהגיד כל שבוע, השבוע יהיו רעידות אדמה, והוא ככה רועד בעיניים כאילו מקבל חשמלים מלמעלה, ויהיה רעידות אדמה ויהיה ככה ויהיה ככה, בין החרתות שהוא אמר, זה אחרי כמה ימים שנרצחו שלשת הנחטפים הי"ד, אז הודיעו לו מן השמים שהם חיים. מה, עבדו עליו מן השמים או שהוא עבד עלינו? מה אתם אומרים? הנביא החזיר, תפסו אותו על חם משקר, אבל הוא כל שבוע מככב בככר השבב ומביאים אותו שמה עם כל הפוזות, נביא אלקים רח"ל, אוי וי, העונש שלו היה חמור ביותר אם זה היה בזמן שהיה סנהדרין. והיה עוד אחד אדמו"ר משקולץ, גם הוא קפץ פתאום ואמר שהם בחיים, מה ראיתם להודיע שהם בחיים כאילו, מה ראיתם, נגיד שידעתם שהם בחיים, מה ראיתם? אה, אתם רוצים פרסום, הימור, הימור, אם זה יעבוד ידענו, מאיפה ידענו נו, מאיפה ידענו? טלפון ישיר עם הקב"ה מודיע לנו כל דבר, איך הוא יכול בלי שיהיה לו פה קשרים שיודיעו לו לציבור את כל הדברים. תערובת של שקר ואמת זה הכי חמור, או שקר או אמת, תערובת - זה מטעה הרבה אנשים, כי אנשים מבינים, הנה, תראה, מה אתה רוצה הוא מתפלל, מה אתה רוצה הוא לובש טלית, מה אתה רוצה הוא שם תפילין, מה אתה רוצה הוא שומר שבת לפעמים, וגם לפעמים הוא קולע אפיל,ו כי כל שבוע יש רעידות אדמה, גם אם הוא לא יודיע, אפילו היום היתה רעידת אדמה בישראל, כל הזמן יש רעידות אדמה, אז מה הבעיה להתנבא? לא צריך להסס אפילו.
ובכן, זהו שרמזו לנו חכמים ז"ל, שאלו הכורכים את פולחן הבעל עם קרבנות לה' יתברך בכריכה אחת, אלו שכורכים את הפולחן של הבעל עם קרבנות לה' יתברך בכריכה אחת, הם בלבלו כמה וכמה מצעירי ישראל, וההשפעה הארסית נתגלתה בזמנו של הנביא אלישע קדוש ישראל. אתם שומעים ממתי? מבלק עד אלישע עברו מאות בשנים, ומאז עד לאלישע זה גרם שימותו כנגד הארבעים ושתיים קרבנות המטעים - 42 ילדים. 42 ילדים נשמדו ונעקרו מחיק ישראל, והיתה השפעה זו מארבעים ושתיים מזבחות של בלק שעירב ושיתף יחד את מזימתו הרעה, שיטה של שיתוף הטוב והרע, סימא את עיני הצעירים להבחין ולהבדיל הרע מן הטוב, קרבנות של בלק השפיעו וגרמו אדיקות בשיטתו, שיתוף ומיזוג של רע וטוב. לצרף אותם, לערב אותם עד שיהיו יציקה אחת וצורה אחת, יצירה של מין עבודה זרה זו גרמה שצעירי ישראל יתייחסו בלעג וקלס לדרישה של נביא ישראל וקדושו והטילו מום בקודשים בעזות ובחוצפה והעליבו את מלאכי אלהים והעליבו את האמת הזכה וזלזלו בנביא.
יש צעירים לצערנו הרב שהם מתלהבים מהרחוב, הם גם מתלהבים קצת מקדושה, ויש בהם תערובת של קדושה וטומאה, וזה יכול להצמיח רצח של הערבי שמשתתפים בו יהודים מתוך קנאות כביכול לעשות כך וכך שאין זו דרך ישראל כלל וכלל. ולצערנו הרב, שניים מהם לפחות הם בבית שמש. ז"א יש לפחות אחד שהוא מבית של חרדי, והנער הזה כנראה לא כל כך הולך בדרך התורה, ודברים יוצאים משליטה כשמתחברים לחברים לא טובים, כמו שההורים תמיד מזהירים את הילדים, תזהר מחברים לא טובים, אז לוקחים לפעמים את החוק ליד וחושבים שבזה פוטרים בעיה, ובעצם מסבכים ומסכנים את כל עם ישראל, ועושים אותנו חס ושלום שוים לרוצחים השפלים שאצלם זה מצוה רבה להרוג יהודים. וזה חמור מאד, כי מתערבבות השיטות, סופגים גם מכאן וגם מכאן, ואת הלהט לעשות את מה שעושים כנראה סוברים שזה כאילו מקיימים איזה מצוה שהיא או משהו כזה. בדיוק אותו דבר הודיע היום רב אחד עם כיפה סרוגה שצריך להוציא את הנערים האלה להורג, כי על פי דין תורה אם היה עכשיו היו מוציאים אותם להורג, אבל הוא מבקש שיוציאו אותם להורג ממש עכשיו בלי סנהדרין, איזה מן רב זה? יש לנו בכלל אפשרות לדון דיני נפשות? אז הוא החליט להיות צדיק ולומר גם כן את דברו שצריך להוציא אותם את היהודים להורג. מתי הוא נזכר? מתי שיהודים שאם יוכח שבאמת הם עשו את זה אז הוא נזכר שצריך להוציא אותם להורג וגם את הערבים שרצחו את השלשה. וכשהשלשה נרצחו למה אז לא אמרת שצריך? צדיק. כמה רוצים להתייפייף בעיני מי? בעיני מי? במקום שאדם יסתכל בתורה ויגיד מה שהתורה אומרת, כל אחד מליבו מכריסו מוציא לו דינים מה שהוא רוצה, מה שהוא חושב וכו' וכו' וכו'.
אייי זה ערבוב של שקר ואמת. כשמערבבים שקר ואמת, כשחיים גם כן עם אוירה חילונית וגם דתית, רוצים להשביע את רצונם של החילונים ולהתייפייף, לומר הנה, אנחנו מציעים את הילדים היהודים קרבן בשביל לרצות את מי? את הישראלים השמאלנים שרודפים אחרי יהודים בכל מקום להסגירם, ואת הערבים שרוצחים את כולם אם רק אפשר. את מי הוא רוצה לרצות? את האלקים? האלקים יודע לטפל בכל אחד, תשאיר לו את העבודה, אבל ההתייפייפות הזאת היא נובעת מחיים של שקר ואמת. כשהדם הוטבע בישראליות וביהדות בתערובת שווה, זה מה שיוצא. לא התורה שולטת בחייו, היא מעורבת עם הלאומיות והיהדות, ישראליות, דתיות, חילוניות, ציונות, בקיצור חרטט. הכל מעורבב ואין בזה שמץ מן האמת. אין תערובת של אמת ושקר יחדיו, אמת זה אמת ושקר זה שקר ולא מערבבים בין זה לזה.
מי נתן לארבעים ושניים הילדים האלה את העוז לזלזל בנביא אלישע שעשה ניסים אותות ומופתים ושהוא פי שניים מאליהו הנביא, בהשפעת מי נמצאו אלה הילדים? בודאי שהשפעת אותה עבודת ה' הצבועה והמזוייפת, מיזוג ושיתוף של רע עם טוב כגון הפולחן של בלק, ארבעים ושניים קרבנות לה' אלקי ישראל שהוא הביא מפני היראה שלו את עם ישראל שלא יהרגו אותם, עם צירוף מחשבה רעה של עבודה זרה, המיזוג הזה היה בעכרם של צעירי ישראל. שיטה זו של מיזוג הרעילה והדריכה את 42 הצעירים להיות מלעיבים בנביא ה' האמיתי, תלמידו של אליהו שהעמיד לישראל את השאלה עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים. אם ה' הוא האלהים לכו אחריו, אבל בקדושה, בטהרה, בלי שום תערובות, בלי מיזוג עם הבעל, והם הצעירים שהושפעו מאז במיזוג ושיתוף הרע והטוב אינם סובלים את רוח היראה הטהורה והצרופה. כשאדם אומר אי אפשר להיות דתי עד הסוף, חייבים קצת להתאוורר, חייבים גם קצת ככה מהעולם הזה של החילונים, מזה צומחים נערים כאלה, שמערבבים זה עם זה.
וכבר העיד ולנו חכמים ז"ל, שכל ברכותיו של בלעם חזרו לרעה, למה חזרו כל ברכותיו לרעה? שלא יטעו בנפשם שאכן הברכות שלו ודרכו של בלעם יש בהם ממש וערך. תארו לכם שהברכות של בלעם היו מתקיימות אז היו אומרים הנה, רשע מרושע הבא על אתונות, בהמה על שתי רגליים, יכול לברך וברכותיו מתקיימות. ה' הפך את כל ברכותיו, ולא נתקיימו, בלעם שהיה סמל של מיזוג ושיתוף רע וטוב, יודע דעת עליון אבל מעשים של בלעם, מליבו נודף ריח רע, יש לו נפש גבוהה ורחבה ועין רעה, מלב רע ומעין הרע ומנפש מלוכלכה כזו לא יכול לצאת טוב. רק משה רבינו ע"ה, בנפשו הטהורה הוא יכול לברך את ישראל, והכתוב מעיד עליו "טוב עין הוא יבורך". הוא יברך, לכן לא נתקיימו ברכותיו של בלעם למען דעת כל עמי הארץ מיהו בלעם, ושאין לערבב טוב ורע יחדיו, ואין אסון כאסון שיתוף אמת ושקר, ואין קללה כקללת המיזוג של טוב ורע.
דוגמא נוספת, רבקה אמנו. היתה עקרה, למה עקרה? עד שהתפלל עליה יצחק, למה עקרה? מפני שבבית לבן ברכו אותה "את היי לאלפי רבבה" אז ברכו את רבקה, אם היתה מתקיימת ברכתם היו אומרים תראה, רשעים גם כן מברכים, יש להם כח בברכה, אז היו אומרים אומות העולם שהתפילות שלהם עשו פירות. והענין מבהיל למתבונן, כדאי לקב"ה שרבקה תהיה עקרה, שלא תלד בנים, ושתעכב את הקמתו ובנינו של עם ישראל, ולא ייוולד עדיין יעקב בכיר האבות שממנו יצאו שנים עשר שבטי יה, כדי שלא יאמרו שיד הרשעים היתה באמצע. וכי בגלל הגאוה של הרשעים שיאמרו שתפילתם עשתה רושם כדאי לעכב את הופעת האורות הגדולים יעקב ובניו שכל העולם מצפה להם, כדאי? אמנם כדאי הוא, כי התרברבותם זו של הרשעים שידם ופיהם היתה באמצע, עלולה לגרום נזק רוחני איום ונורא. כי התמימים הפשוטים עלולים להמשך אחריהם, וממילא תתנשא ותתעלה אישיותם של הרשעים. ועוד ילמדו מהם ללכת בשיטת ערבוב הרע בטוב, וזיוף האמת וערבוב הברכה והקללה, והערבוביא הזאת אין לשער עוצם היזקה לאומה הישראלית ואין לשער את עוצם האסון הצפון לעם ישראל בערבוביה כזו, כי אין לך סכנה לעם ישראל מן הפסיחה על שתי הסעיפים, מהברכות שכרוכות בקללות, מאלה שכורכים את ה' ואת הבעל חלילה בכריכה אחת.
אתם יודעים, יש אנשים טיפשים, שהם כל כך מתפעלים מזמרים פסולים, מחטיאי הרבים, ומה הראיה שלהם שהם צדיקים, שהם מגיעים בראש השנה לאומן, בא הנה אני ראיתי אותו באומן, ראיתי אותו באומן, אתה יודע איזה תפילה ,עשו אותו חזן. מחטיא הרבים חזן בראש השנה, נו, הוא לא צדיק תגיד לי? אם הוא בא לאומן הוא לא צדיק? מה הוא עושה שם אתם חושבים, מוכר דיסקים, דואג שיהיה לו פרסום. אם הוא הושפע כל כך מהצדיק ודאי שלא היה מופיע מיד אחרי זה בתערובת אנשים ונשים, ולא הולך עם נשים ועושה מעשים שלא ייעשו. מה עשית באומן, עוד היית חזן, אז איך אחרי זה לא השתנית? ושנה אחרי זה הוא גם הולך לעשות פרסומת, וכולם מתפעלים, בא הנה תראה רבינו מושך את כולם אליו, תראה מה זה, מי היה פה יבבי. זה תערובת של שקר ואמת וזה אסון, כי הטיפשים והשטחיים נוהרים אחרי האנשים האלה, הם מעריצים אותם. ואח"כ הם יכולים לזלזל ברבנים.
זה מה שהיה עם ארבעים ושניים הילדים האלה, שזלזלו בנביא, כי הנביא יותר מידי קיצוני, הוא הולך עם האמת עד הסוף, אבל הם אוחזים בשיטה של תערובת, קצת מזה וקצת מזה.
"אל נפן אל מנחותיהם אל עולותיהם שאינם לרצון ה', אל נא נתענג בדובשם ולא נסבול אז מעוקצם שעלול להרעיל דורות, לא נסבול מבקיעת ילדינו צעירי ישראל. מעשה זה צריך לשמש לנו אזהרה לדורות שלא ננהר חלילה אחרי המזייפים שם ה' והמחקים את דרך השיתוף והמיזוג של בלעם ובלק, כי איום ונורא הוא האסון של שיבוש הדעות של ערבוביא של הרע והטוב.
אנחנו רואים שהמצב היום הוא חמור, התערובת הזאת של שקר ואמת זה איום ונורא, לא מתביישים היום לדבר אחד בפה ואחד בלב. מה שאומרים בפה בכלל לא מתכוונים בלב. ראש ממשלת ישראל ביבי, מדבר מדבר גבוהה, ויש עדיין אנשים שמאמינים לו שהוא רציני וכוונותיו אמיתיות. הבן אדם מושך אותנו באף כבר 12 שנה, ומבטיח שהוא יטפל באיום הגדול ביותר עירק, ובינתיים הוא מחזיק בכסא שלש קדנציות, בזכות האיראנים, אם לא היה איראנים לא היה לו מה למכור. אבל הוא מבטיח שהוא יטפל, והוא יטפל, והוא יטפל ובינתיים הוא מטפל בעצמו רק. והוא גם אמר שיטפל בחמאס, והוא לא מטפל. שלשום הוא אמר כך, היום הוא אומר כך, מחר הוא יגיד כך, כל יום הוא יגיד מה שמתאים לו לאותו יום. רגע, אין לך אחריות על המילים? מה אתה לא זוכר מה אמרת שלשום? קח לך מזכיר שיזכיר לך כל פעם מה אתה אומר. ואם אתה לא זוכר אז אני אזכיר לך, בבקשה.
ואני רואה בזה דימוי למה שקורה כרגע בארץ, רצחו שלשה נערים, מה היו צריכים לפעול ישראל כנגד זה? איך נדע איך היו צריכים לפעול ישראל? ממי נלמד? היה ראוי ללמוד מהערבים עצמם, לא? מה היה עם הערבים? לפני כמה ימים נרצח ערבי, לא ידוע עדיין ע"י מי, הישראלים רומזים, כוחות הבטחון בעצמם והמשטרה שזה ע"י יהודים, אפילו שאין בירור והם לא שוללים את הפלילי, הערבים החליטו לא משנה מה בשבילנו זה סיבה למסיבה, אז אנחנו עכשיו נוקמים על האחד הזה ומדליקים את כל הארץ. רוגמים אוטובוסים באבנים, פוגעים באנשים, יורים זיקוקי דינור, עוד מעט זה יהיה נשק חם, שורפים, הורסים, בלי שום בעיה, יורים טילים, גראדים, הכל מותר בגלל ספק של ערבי אחד. אז אם זה התגובה על אחד שזה ספק אז על שלשה שנרצחו ודאי על ידם, מה היו צריכים הישראלים לעשות? אבל לישראלים יש כבר שיטה שהמציא שרון וגם לפניו המציא שרון, הבלגה. איפוק זה כוחנו. פשוט, אנחנו מאד מעריכים את היהודים, הרי מה אפשר לצפות, מה זה אבנים על אוטובוסים, זה כלום, מה זה על תינוקות זה שום דבר, הרי אנחנו משלימים עם זה שטילים עפים על אזרחים ואנחנו מבליגים, אז מה זה אבנים, בשביל זה נעשה רעש? ודאי שלא. וגם אם ימותו כמה לא נורא, אבל שלא תתלקח כל הגזרה כולה, ואז יהיה בעיה, אוי ואבוי, יפגעו בצפונבונים בתל אביב, ואם יפגעו בצפונבונים בתל אביב שהם סוג א', ושדרות זה סוג ד', ואשדוד זה סוג ג', אז זה תהיה בעיה. אז רואים שהנכרית הזאת אמרה אפילו אם אני חולה ולא אתרפא, אבל לעשות עבודה זרה כזאת מבאישה היא לא מוכנה. וישראל נצמדו לבעל פעור, לטינופת הזאת, הא? הגוי אומר חביבי, אני, אין אצלי ק ונצים, אתה פגעת לי באחד, אפילו ספק פגעת לי אני חביבי אפרק לך את המדינה, אבל הישראלי נצמד לשיטה האמריקאית - הבלגה, מתינות, סובלנות, אהבה שלום ורעות. במצב כזה שראש הממשלה של מדינת ישראל הוא נחנח, צריך להגיד לו שלש מילים ברורות, ביבי, לך הביתה, כמו מה שקורה עכשיו במדינה, ברגע שהם פרצו את הגדר ולא עוצרים אותה ולא גודרים אותם ומניחים אותם להתפרץ הלאה והלאה בעוד מקומות, לא יוכלו לגדור אותם רק בשפיכות דמים. רק שיהיה רציחות והרוגים רבים, אז אולי ישראל תבין שיש לה אולי לגיטימציה להוכיח שכוחנו זה חולשתנו. בינתיים איפוקנו זה כוחנו. וכשיצטרכו להפעיל כח זה יראה את חולשתנו. שמעתם איך זה הולך הפוך, שאפילו עובדי עבודה זרה היה להם גדרים, אבל בעבודה זרה של פעור לא היה גדרים. אין גדר. מה שממשלת ישראל היום עושה זה פעור. היא פשוט אומרת אין גדרים, אפשר להרביץ, אפשר להכות, אפשר לזרוק בקבוקי תבערה, צינורות של חבלה, הכל אפשר לעשות, הכל, כי זה כוחנו - האיפוק. אבל ברגע שהם כבר לא יכלו להשתלט אז חולשתנו תהיה כוחנו. מסטולים. זה מסטולים, מי שמסתכל על פעור יכול להבין עבודה זרה כזו? מי יכול להבין דבר כזה? שום גדר? ופה מדינה אחרי איומים של מר ביבי שהוא אומר נקמת תינוק קטן משורר נהיה, ואחרי זה נהיה חמאס ישלם, חמאס מעמיד לו היום תנאים, אני לא מספיק לירות עד שתסכים לכל התנאים. איפה אתה מר ביבי, אולי תתייעץ עם שרה, ואם לא לך הביתה. ואתם יודעים מה קרה? כתוב שמשה והזקנים התרשלו, רפו ידיהם, לא כמו אלה איפוק הוא כוחנו, אלא הם התרשלו ונענש משה רבינו על זה. נענש משה רבינו על זה, שלא נודע מקום קבורתו עד היום. רפו ידיהם והיתה לו סיבה מוצדקת כביכול למשה, כי הוא הקשה עליו, אם אתה לקחת מדינית למה אני לא יכול לקחת מדיינית? ואז אם יקנא או יהרוג אותו משה רבינו יגידו שזה ענין אישי פרטי, אתה נפגעת, הוא טען עליך טענה ונתרשלו ידיו, נתרשלו ידיו, ואעפ"כ הוא נענש, אתם שומעים? עם חשבון נכון וטהור, נענש. אז אלה שמתרפים ומפקירים דם יהודי וקוראים לזה איפוק, איפוק, מה איפוק? עומדים להרוג יהודים, אז בשביל מה יש צבא ומשטרה? מה איפוק פה? קוראים לזה הכללה, איזה שטויות, מי סימא את אזניהם ככה. מחכים שיהודי ירצח, יהודיה, מה הולך פה? איפוק זה כוחנו. לא יאומן כי יסופר מה ההפקרות הזו, מי בחר בכם בכלל, ביבי, לך הביתה!.
הרב: תודה. למי שיש שאלות בבקשה.
ש. מה צריך לעשות? מה אנחנו כאזרחים שרואים את כל האיוולות הזאת, ההתפוררות הזאת, החוסר אישים הזה, מה אנחנו צריכים לעשות?
הרב: קודם כל לימדו אותנו תמיד חכמים ז"ל שאנחנו צריכים לבדוק בעצמנו מה גרם לנו את זה. ומה שגורם לנו תמיד את הצרות זה התרחקותנו מהקב"ה וסמיכה על כוחנו ועצמתנו, ואין אנחנו תולים בטחוננו בקב"ה. אז הקב"ה מביא עלינו גזרות, ואנחנו צריכים להתמודד, ואז הוא מראה את שפלותינו שאין כוחנו בידינו. מצד אחד מבינים בשכל שצריך לפעול מהר ומוקדם ככל האפשר, מבטיחים ומתחייבים, ובסוף לא יכולים לקיים, חיל ורעדה אוחז את המנהיגים. עכשיו תקשיב, אומרים אם עכשיו אנחנו נתחיל ברור שאנחנו בסוף נטפל במי שצריך לטפל, אבל מה יקרה? אז הם יירו טילים לתל אביב ולצפון ולחיפה ולכל מיני מקומות. תגידו לי אתם בעלי שכל? אתם אנשי בטחון? כשהיה לחיזבאללה עשרים טילים אז הזמן לטפל, היום שיש להם 180 אלף טילי םאתם לא מפסיקים אז כבר הם התרבו ל-360, ואח"כ לעולם לא תוכלו גם להשתלט כמה שיהיה לכם נשק והכל, כי הם מתרבים, והסורים, והם בעזה ואח"כ איראן ומכל מקום איך תשתלטו, איך? אז צריך תמיד לקיים את מה שכתוב, הבא להרגך השכם להרגו, לא צריך לחכות עד שהוא יהרוג. למה שאתם רואים מישהו משגר טיל אז אתם מנסים להקדים לפגוע בו לפני שישגר טיל, מה ההצדקה? הבא להרגך השכם להרגו, אבל רק אם שולחים טיל אחד אז אתם עושים? וכשמכינים מאגר של כל כך הרבה טילים, וכשעכשיו גילו מנהרות עם שש כיווני אויר מה שנקרא בתוך אחד הישובים, איפה שחטפו את שליט, נו, אז מה מחכים עוד שיפרצו לאיזה ישוב וישחטו את כולם? למה מחכים? נותנים לסרטן לגדול ולתפוח, יודעים וכאילו משגיחים עליו, מה אתם מחכים, שהוא ישריץ ולדות? למה מחכים? צריך לנקות את הקינים. כשאדם מתחיל לראות אצלו נמלים בבית, או מקקים, הוא מזמין מיד הדברה. אבל הוא יכול להגיד לא, איפוק, הקיץ נתאפק, בלאו הכי בחורף לא יהיה. אבל אז יהיה לך נחילים בקיץ הבא פי כמה וכמה. והבלטות יכול להיות גם שיפלו לך אח"כ מרוב שכולם עוברים לך מתחת וחופרים לך מנהרות, כל הנמלים והמקקים. אין שכל, אין דאגות. אבל אנחנו העם, לנו יש את הכח הכי גדול, הכי אמיתי, מי שישב וילמד תורה ביראת שמים ויתפלל תפילות עם כוונות באמת אמיתיות כמו שאנחנו אומרים בלשון רבים, חוננו, ברכנו, ויתכוון על הכלל, אפילו אדם אחד אמיתי כזה, אחד, שיהיה פנוי לעבודת ה', יש בכוחו לגונן על עם ישראל. ואם יהיו עשרה, ואם יהיו מאה, ואם יהיו אלף, רבי צדוק אחד שהתענה ארבעים שנה החזיק את כל עם ישראל. אחד. צדיק יסוד עולם. ואם יהיו הרבה, אז אנחנו כוחנו בפינו, למה לקחו את בלעם להלחם במשה, בררו, מה כוחו של המנהג שלהם, כוחו בפיו? נביא לו אחד בפיו. הקול קול יעקב הידיים ידי עשיו, לנו אין כח, גם הכח הזה אתה רואה, יש לך כח אז אתה מסוגל רק לעשות איתו חיפושים, וגם לא למצוא, ובסוף האזרחים מצאו. והמזל שהסגן אלוף שאפשר להם את זה היה עניו ולא קבע מה שהוא רוצה בגלל הדרגות, והניח להם לעבוד לשיטתם, וככה מצאו. הצבא התנגד לשיטה שלהם, אבל הסגן אלוף הזה כן עשה ככה ואכן גילו אותם תיכף ומיד. הצבא חושב שהוא פיקח, יש לו ניתוחים ובלבולים וכל מיני סטטיסטיקות וכל מיני הבנות, אבל האמת מאחורי הקלעים היא שביבי שומע למצרים, לקטר, לעמר, לכל אלה ולאמריקאים יותר מהעם שלו. העיקר שהוא ימשיך לשבת על הכסא. זה כל הסיפור. הוא פוחד מועדת חקירה, הוא פוחד אח"כ שחלילה כמה חיילים ימותו, והוא צודק, אבל מה אתה רוצה, שאזרחים ימותו? שיכנס טיל לפעוטון באותו יום שנכנס והמזל שלא פגע, שהיה עקר, שהקב"ה עשה שזה יהיה עקר. אבל אם זה יפגע חלילה ואז יקרה מה שיקרה שאנחנו לא רוצים שיפגה, אז יהיה לך הצדקה, מה עכשיו זה לא הצדקה? הרי אובמבה שבא לשדרות וראה מה קורה אמר אני לא הייתי שותק. אז יש לך לגיטימציה מהמנהיג מספר אחד שהוא בדיוק כמוך נחנח והוא אומר את הדברים ברור, אם היו יורים עכשיו על לונדון טילים מישהו היה שותק? ותראה איך כל השרים נגד הנערים שרצחו, וזה נכון, זה איום ונורא, זה לא דרך ישראל. אבל את אותה חריפות וההתבטאות לא שמעתי אותם שיום יום. והוא אומר ביבי, את הנערים האלה צריך לזרוק מאצלנו, הם לא שייכים אלינו. ולמה אתה לא זורק את אלה שרוצחים כל יום את הנשים שלהם והנשים שלהם רוצחות את הבעלים שלהם, והבעלים סוחטים את הילדים שלהם, מה עם אלה, זה לא רוצחים? לא זה רוצחים יהודים, זה בסדר, יהודי שרוצח יהודי זה מקובל. אבל יהודי שרצח ערבי, אוי וי, זה לא שייך אלינו. מה פתאום. אם אנחנו עוזרים לערבים לרצוח את עצמנו זה מקובל, אבל אם קרה מקרה פעם בהיסטוריה שכמה נערים מנוערים עשו מעשה שלא יעשה, פשששש פתאום אתה מלומד, ואתה יודע בדיוק מה השייכות שלהם לעם היהודי. וכמה חיילים חרדים שאמרו שצריך נקמה, הם אמרו רק? כל שר אצלך אומר שצריך נקמה, בקבינט אומרים לך שצריך נקמה, אתה בעצמך אמרת שהחמאס ישלם בדם. צבא בשביל מה, הוא בשביל עלה גזרת פרחים? אז הם אומרים בלשון שלא מוצאת חן בעיניך, לא נקמה, תגובה, אם הם היו אומרים תגובה זה היה בסדר, נקמה? אוי וי מילה כזאת, נקמה, אצלנו לא אומרים דברים כאלה נקמה. תגיד מבצע, תגיד איזה מילים כאלה אתה יודע מהלקסיקון הצבאי, יופי, אבל זה אותו דבר, לא? אתה מתכוון לצאת למבצע בעזה, מה הכוונה, מה לנשק את פעילי החמאס או לירות בהם? מה ההתייפייפות הזאת? נתנני ה' בידי לא אוכל קום. אנחנו במצב שהקב"ה מראה לנו שהתשעה חדשים כנראה שישלטו המוסלמים בעולם כולו מתקרבים, דעש משתלט, בחמאס כבר נשבעים אמונים לדעש, וכבר יהיה להם פלוגות של אנשים לבושים שחורים כמותם, וחביבי החליפות והאמירות חוזרת, והם כבר מסמנים את אירופה במפה שלהם, עוד לא גמרו על עירק כבר יש להם כמה מדינות באירופה מעותדות שמבטיחים שתוך חמש שנים הם כבר ישתלטו שמה. והם מאיימים עכשיו דעש, אם יונייטד סטייט אוף אמריקה תפציץ אותנו בעיראק, אנחנו נהרוג אנשים שלהם בשגריריות שלנו בכל העולם כולו. עכשיו נראה את אובמבה גבר מפציץ, השפן האובמבי הזה הבטיח לסורים, אם תעברו את הקו האדום - זה הסוף, והחליק בסולם שנתן לו פוטין. ביבי ואובמבה, זוג חברים. כן. שאלה הבאה. תן לבחור שם.
ש. תגיד לי כבוד הרב, למה יהודי שמתפלל, שומר מצוות, עושה כמעט הכל, משתדל באמת מכל הלב, רע לו, אין לו פרנסה, קושי של חיי היום יום, ולעומת זה ערבי נוצרי הוא יש לו ים של כסף, הוא חי טוב, זה איפה כתוב דבר כזה שיהיה ככה?
הרב: אצלך, לא? עכשיו אתה הקראת לנו מה כתוב אצלך. אני לא מכיר את הסיפור שלך, אני מכיר סיפור אחר. אני מכיר צדיקים, דתיים, שלא חסר להם כלום, אוכלים, שותים, מבסוטים רגועים, ואני מכיר אנשים שאתה קורא להם ערבים שהם מבעוסים על החיים ואין להם מה לאכול ואין להם כלום והם בוכים כל היום ואומרים שהם מקופחים ואין להם דלק ואין להם שתיה ואין להם מים וסגרו להם את החשמל ואין עבודה ולא פתחו להם את המחסום, זה אני מכיר. אתה מכיר מקרה אחד, אני מכיר הרבה מקרים. אבל גם אם יהיה מקרה כמו שאתה מצייר אז אני אסביר לך. מי שיודע שיש שני עולמות העולם הזה והעולם הבא, זה בכלל לא קושיה. מי שצריך לנקות אותו בגלל מעשיו הקודמים, על זה שהוא לא היה בסדר ועכשיו הוא חזר בתשובה, אז צריכים לנקות אותו, עדיף פה בעולם הזה מהעולם הבא. אז פה יכול להיות יחסר לו קצת, לא יהיה לו פרנסה, לא יהיה לו ככה וכו' וכו', אבל יהיה לו עולם הבא אם הוא ימשיך ויחזיק מעמד. לעומת זאת אלה שהזכרת שיש להם הכל, יש להם עולם הזה אבל עולם הבא לא יהיה להם, אז מה יותר טוב, שבעים שנה או נצח נצחים שם?
ש. שם
הרב: יופי, קיבלת שתי תשובות, גם כזאת וגם כזאת. תהיה בריא.
ש. אפשר רק לברך את אריק בן צביה הרב?
הרב: שמה יהיה עשיר עם פרנסה?
ש. פרנסה טובה והצלחה
הרב: אריק בן צביה, ה' יזכה אותו לתשובה שלמה, להכרת האמת, ללכת בה ופרנסה בשפע רב.
ש. ורבקה בת שרה
הרב: ורבקה בת שרה כל הישועות.
שאלה נוספת.
ש. ברשותך כבוד הרב, בתחילת ההרצאה אמרת משהו שמאד הזדהיתי איתו, לגבי ה, זה לא הדרך שלנו של תורת ישראל ללכת ולרצוח איזה נער, ומצד שני גם אמרת בסרטון וגם בכללי אני שומע הרבה, אני יוצא לי לראות הרבה סרטונים שלך באינטרנט, אני חיכיתי להרצאה הזאת ומשמים זה בא, אני כאילו עדיין לא מצליח לקלוט את הקו, שהרב כאילו, אם עכשיו אני רוצה ללכת לפי שיטה שלך, מצד אחד אנחנו יודעים שאנחנו עם מאד מיוחד, ומצד שני יש איזשהו סוג של, וזה מצחיק, כי אתה מצד אחד מראה לנו, מסביר לנו, מדריך אותנו שכן צריך להתעורר, אני גר בנתיבות, אני כבר כמהשנים טובות אוכל קסאמים, גראדים, רצים למקלט, לא ישנים, ליד שדרות, בבא סאלי, ומצד שני אנחנו מלגלגלים על ההבלגה איפוק, כל הזמן הבלגה הבלגה הבלגה. מה עושים? כאילו אני יודע שהוא שאל את זה, אבל
הרב: אני אסביר, אסביר. לאזרחים אין לקחת את החוק לידיים, יהודי לא רוצח אף אחד אלא אם כן קמו עליו להרגו, יהודי
ש. משדרות עד אשדוד באים אלינו להרגנו, אוכלים
הרב: לא תקשיב, הבא להרגך השכם להרגך זה הבא להרגך, לא כל מי שמהסוג שלו מהמין שלו או מהעם שלו. הבא - הוא בעצמו שבא, אז נגיד החמאס הכריז שהוא רוצה להלחם, והוא רוצה להרוג, אתה לא צריך לחכות עד שהוא יהרוג, מותר לך להקדים. אבל זה לא אומר שאתה יכול להתנפל על ערבי בארץ בגלל שאתה אומר זה מהמין שלו, זה אחים שלו וכן הלאה, זה לא. כשהמדינה אומרת, אנחנו צריכים לפעול, לפעול ואח"כ היא חוזרת בה, היא גורמת לנו נזק, איזה נזק? שהם מזהים חולשה והם יורים עליך יותר. אבל אם ישראל היתה נכנסת בהם כמו שמצופה מצבא שצריך לשמור על העם שלו ולא הפוך, שהעם שומר על הצבא שלא יצא, איך העם שומר על הצבא שלא יצא? העם שותק והצבא משבח את העם ואומר, כל הכבוד, בזכותכם אנחנו לא מסתבכים במלחמה. תמשיכו לספוג, אתם נותנים לנו את הבטחון והחוסן, לא הבנתי, אז מה התפקיד שלכם? במקום שאתם תמנעו מעלינו את הטילים, אתם אומרים, כל זמן שאתם יכולים לספוג תספגו למה לא, בינתיים אנחנו לא נצטרך להכנס לעזה. לא הבנתי, נכון, קוראים לצבא צבא הגנה לישראל, לא צבא התקפה, כי לא התכוונו אף פעם לתקוף, זה רק להגן, אבל מה זה להגן, בתשקורת או להגן בפועל כשתוקפים? כשתוקפים מתגוננים רק בתקשורת, מה זה? ז"א תבדיל בין האזרחים לבין הצבא, לצבא יש תפקיד ויעוד, גייסו אנשים בשביל מה? בשביל למנוע את זה שהציבור והאזרחים יהיו מוכים יומם ולילה מטילים, אנחנו לא בחזית, הפכתם את העם לחזית, והצבא יושב בעורף. במקום שהצבא יהיה בחזית ואנחנו העורף, אנחנו בחזית והם בעורף. ומלמדים אותנו שאיפוק שלכם, שלכם בנתיבות ושדרות, זה כוחנו. מה זה השטויות האלה? אבל שבן אדם יקום ויחפש ערבי לכלות את זעמו בו, זה אסור על פי התורה ואסור על פי החוק. זה לא הגיוני, זה לא דרך שלנו, זה לא דרך של התורה. אנחנו לא יכולים לשפוך דם סתם, אבל אם אתה רואה מישהו בא אליך עם אלה או בא אליך עם סכין או בא אליך עם משהו, ודאי שמותר לך להתגונן, מה שישבור לך את הראש ויהרוג אותך וישחט אותך, מאיפה זה התירו לך? זה מותר בכל עם, שמי שבא להרוג אותך קוראים לזה הגנה עצמית, זה ודאי, אבל לקום ולחפש אנשים לחטוף אותם בשביל להרוג אותם, זה אין דבר כזה.
ש. זה עדיין לא בטוח שזה יהודים, זה יכול להיות קרובי משפחה או משהו. עוד איזשהו משהו קטן
הרב: רגע, אבל הבנת את החילוק?
ש. הבנתי, ש צריך להבדיל בין אלה שבאמת מאיימים עלינו לבין אלה שיכול להיות שסתם
הרב: וגם מי שאמון על המלאכה הזאת כגון הצבא, כוחות הבטחון והכל, הם שצריכים לפעול בזה ומיד, ולא לחכות להפקיר עד שימותו כמה אנשים לקבל הצדקה.
ש. אני בטוח שהם עושים את מה שנותנים להם לעשות.
הרב: זה ברור, הצבא מסכן, הוא רוצה לפעול אבל לא נותנים לו הבכירים בגלל חשבונות של כסאולוגיה. כן.
ש. עוד איזה משהו קטן, שאני חייב כאילו זה פשוט יושב לי בבטן, אני חוזר ואומר שאני אוהב את השיעורים שלך, את השיחות שלך, ובעיני אתה אחד, באמת, לא בקטע של, אתה אחד האנשים הכי משפיעים וגדולים היום שברוך ה' שיש לנו בעם ישראל, אבל אני דתי לאומי, אני לומד בישיבה שלה רב קוק, באמת מאד מעריך ואוהב את הרבנים ואת הדרך ואת ארץ ישראל ואת עם ישראל, ואני בטוח שאתה, אני לא חושב שלא, אבל אמרת משהו שאני חושב שכן בא לי להגיד את דעתי ואני כמובן אני לא יכול להתמודד עם הידע שלך, אז אני לא, מעכשיו אני אומר שאני אשמח רק שתשמע. הבאת את הדוגמא עם בלעם, עם המזבחות שהוא לקח את כל הפרים והאילים של אברהם יצחק ויעקב ועשה שבעה מזבחות ערבב את האמת עם הרע, ואת האמת עם השקר, וקצת קשה לי לפעמים לקבל, לפעמים יוצא לי לשמוע, אני חוזר בתשובה כבר שלש שנים, ויכלתי בקלות, לא בקלות כמובן שזה עבודה קשה, גם היום אני לומד כמה שעות טובות של גמרא ואמונה והלכה, אבל עדיין יש את הקטע של, אני לא חושב שהדתיים הלאומים מערבבים שקר עם אמת וטוב ורע, אנחנו, אני גם רואה, רוב הקמפיינים שלך זה על חוזרים בתשובה, להחזיר אנשים בתשובה, לקרב את עם ישראל, יש איזשהו, הרב קוק רושם שיש יהודים שחייבים להיות חרדים, הקב"ה תבע בליבם שנאה כדי שלא יגרם מה שאתה אומר שיתערבב טוב ורע ובסופו של דבר יצא מזה חרטה כרטה כמו שאמרת, אבל עדיין יש אנשים שכן יש להם את היכולת, וכן יכולים להחזיק בכמה דגלים, גם של תורה וגם של עבודה וגם של עשיה וגם של ארץ ישראל וגם של תרומה, ויש לנו הרבה אנשים ה יום, וברוך שיש לנו היום הרבה קצינים בצבא, הרבה מפקדים, הרבה אנשים שאולי, אני לא בטוח כל כך שהם לרוחך, אבל עדיין נמצאים בכל מיני עמדות פוליטיות כאלה ואחרות שכן יכולים, שמע, אני בסופו של דבר מאמין שמשיח צדקנו וראש הממשלה, בקרוב, בעוד ממש כמה דקות יהיה איש ירא שמים עם כיפה, לא משנה לי הצבע שלה, אבל בתור אחדד אני באמת מעריך, אתה מבחינתי אחד הגדולים שיש לנו בעם ישראל, שמחזירים בתשובה, אם אפשר רק להבהיר את העמדה הזאת שגם הציונות הדתית לאומית, גם הרב שמואל אליהו, גם הרב דרוקמן, הרב יש באמת הרבה רבנים, הרב דב ליאור, הם לא מערבבים אמת בשקר, הם לא מערבבים רע וטוב, באמת יש להם דרך יכול להיות שהיא קצת שונה, עוד הפעם הם גם לומדים גמרא ומקפידים על מצוה קלה כבחמורה, אנחנו לומדים אני וזה כאן מאחורי, חזון עובדיה, ולומדים קיצור שולחן ערוך, באמת אנחנו חוץ מזה שאין לנו חליפה וכיפה שחורה, אנחנו מתגייסים לצבא ואנחנו תורמים למדינה, ואני בטוח שגם החרדים עושים את זה, אבל יש איזשהו סוג של אמירה שהדתיים הלאומיים הם כביכול החפיפניקים, הפחות זה, זה לא נכון, אני חושב שזה כן חשוב שגם הדתיים הלאומיים יש להם כח וגם יש להם אמת, ואני חושב שגם הם עושים המון למען עם ישראל, וזהו וכאילו .
הרב: בא אני אסביר לך, אני לא אכנס לסוגיה, אף פעם לא רציתי להכנס אליה לעומק, אבל אני אגיד לך דבר אחד. אני לא מודד את האנשים בדתיותם בגלל הכיפה או בגלל זה, זה אמרתי תמיד שמה שקובע מי אדם חרד על דבר ה' זה השו"ע, לא הבגדים ולא זה ואמרתי אפילו אם ישים עלה של חסה על הראש זה כיסוי ראש. הנקודה היא לא זה, הבעיה זה ההשקפה, יש את החלק המעשי של התורה והמצוות, ויש השקפה, כמה אדם יכול לערבב, אתה מבין, לתוך התורה, לתוך העיסה הזאת, אתה מבין, עוד חומרים חיצוניים בהיתר. אז עכשיו אם לבן אדם נגיד יש אהבת הבריות, אז זה לא אומר לדוגמא, שאם יבוא בן אדם עכשיו וירצה להתפלל חילוני, ויש פה תשעה אנשים, והתשעה אנשים הם כמו שכתוב שצריך עשרה כשרים גדולים, מעל גיל 13 ששומרים שבת בשביל שיהיה מנין, ובא בן אדם עכשיו חילוני שהוא מחלל שבת בפרהסיא, הוא יודע מה זה שבת אבל הוא מחלל, הוא אומר אני עדיין לא שומר שבת, נו, אז אני עכשיו אוהב ישראל מאד, אבל על פי ההלכה אני לא יכול לצרף אותו למנין, הוא לא מצטרף למנין. הוא יגע ביין הוא מנסך אותו. אז מה שייך אהבת ישראל? מה, אני פגמתי באהבת ישראל? אני אוהב אותו מאד, אני אשב איתו שבע שעות להשמיע לו לחזור בתשובה, אבל עד שהוא יחזור בתשובה יש דין בשו"ע אם הוא מצטרף למנין ואם היין שהוא נגע בו הוא נסך או לא. מה זה קשור, אז אני לא יכול לערבב את ההשקפה שלי שהיא חיובית על כולם וכו' וכו', ולערבב את זה עם ההלכה. הלכה זה הלכה, זה לא שלי, זה של הקב"ה, הוא אומר לי איך להתנהג בכל מצב. הוא אומר אל תערבב לי את הרגשות שלך, לא ביקשתי ממך, תעשה מה שאני אומר. אתה יכול להבין את בני לוי, שה' אומר להם מי לה' אלי, אז הם באים והוא אומר להם הרגו איש את אחיו, אתה יכול דבר כזה? אתה לא היית מבין דבר כזה, אתה היית אומר משה רבינו, סליחה, זה קיצניות, מה פירוש, להרוג עכשיו איש את אחיו? אז הם נכשלו בעגל, נו, מה קרה, אז הם יחזרו בתשובה, נו מה קרה. על כל דבר אפשר לעשות ככה. אבל מה אני יכול לעשות שהתורה לא של אבא שלי, והתורה היא של ה', ומה שהוא אומר אני צריך לעשות ומה לעשות שגם הרגשות שלי יכולים להיות מעורבים אבל אני צריך לשים אותם בצד. זה לא אומר שאני אפסיק לאהוב את היהודי ולהשפיע עליו ולנסות להחזיר אות,ו אתה רואה שנאי ממשיך לעשות את העבוד ההזאת והולך לכל הארץ ובתפוצות, לא מכיר אותם, לא יודע מי הם, משאיר אותם והולך, עשיתי את העבודה והלכתי הביתה, למה זה בגלל שאני שונא אותם? אני לא רוצה אותם? הפוך, רוצה להכניס אותם, אבל אני אגיד לו בפנים מי אתה בינתיים לפי התורה, לא לפי מה שאני אומר. לפי מה שאני אומר אתה על הכיפאק, הנה באתי, אבל לפי התורה אני אומר לך חבל, במקום שתהיה בגן עדן תכנס לגיהנום, לא חבל? מגיע לך גן דן, תקח אותו, בא אני יעזור לך. את זה לא מבחינים לפעמים בצד ההוא, מה עושים - מערבבים, אהבת ישראל, אהבת ארץ ישראל וכו', מערבבים, אם זה מתערבב עם התורה לא כמו שהתורה אומרת .
ש. בזה אני סמכים
הרב: זה הבעיה, זהו, אז אם זה לא ככה אז זה בדיוק כמונו.
ש. ברוך ה'
הרב: תהיה בריא.
ש. עכשיו זהו, אפשר לבקש רק שתברך את אבי מורי הרן בן שרה
הרב: יחביבי אני חושב שזה היחידי שיש
ש. יש עוד איזה אחד או שתיים בארץ
הרב: הרן בן שרה ה' יזכה אותו
ש. שיחזרו לבריאותו כמו שהוא היה
הרב: שיחזור לבריאותו ולאיתנו ותשובה שלמה.
ש. ואותי לזיווג הגון
הרב: שם
ש. עדי בן גילה
הרב: עדי, אתה תצטרך להחליף את השם, זה לא שם
ש. כן?
הרב: כן, עדי בן
ש. בסוף ההרצאה תגיד לי נדבר על זה, עדי בן גילה
הרב: ה' יזכה אותך לזיווג הגון מהרה. תן לבחור מאחורה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. עם כל הכבוד של המצב של היום באמת אני מצדיק אותך, הכל קשה באמת, אבל ארה"ב קובעת מה ההוראות לתת.
הרב: ז"א אנחנו כלבלב קשור בחלב
ש. כן, בדיוק כך
הרב: אני לא. אני לא. אני יהודי, אני למדתי הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב, בשלש מיליארד דולר קונים אותנו גם אותי ואותך בלי לשאול אותנו ואז הם מחליטים בשבילנו מה שהם רוצים, אם לא היינו מחוברים אליהם כבר לפולין היינו מוכרים בשלש מיליון דולר נשק שרצינו למכור והם מנעו מאיתנו כדי שהם ימכרו להם, והיינו יכולים למכור לסינים את מה שמנעו מאיתנו, ולעוד מקומות, והיינו מעצמה עם הרבה כסף, ואנחנו מקבלים קצת כסף שנורר יהודי בשביל שיגידו לנו מה לעשות בחיים שלנו. אתה מוכן שמישהו יקנה אותך בכסף?
ש. לא, אני איתך, אני איתך עד הסוף, אבל תראה, זה המצב של היום
הרב: עוד פעם אתה חוזר לי על המצב?
ש. אפשר ברכה?
הרב: בטח. מה השם?
ש. ארנון בן נאוה לזיווג ופרנסה
הרב: זיווג ופרנסה ותשובה שלמה בתחילה
ש. אני בתשובה.
הרב: ברוך ה'. עוד שאלה אחת, הנה הגברת פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני מאד שמחה שהכרתי אותך לפי ההרצאות שלך, והשאלה שלי לגבי התבוללות, מה שקורה בארץ לפני כמה שנים, ופשוט זה נורא מה שקורה, והביאו הרבה גויים לכאן, ותופסים את הנשמות של יהודים בנים ובנות וזה מאד כואב לי כי אנחנו נולדנו בחו"ל, ותמיד הרגשנו מה זה אנטישמיות, וכאן אני רואה שאותו אנטישמיות הביאו אותם לכאן ותופסים אותם עם ישראל, ויש לי כבר רשימות של בנים ובנות שתופסים את הנוצרים, ומאד קשה לי, ואולי יש איזשהו סגולה, לא יודעת.
הרב: קודם כל יש ארגון שנקרא יד לאחים שמטפל בהם, והם משתדלים לעשות הכי טוב מה שאפשר. אז אפשר לפנות אליהם, להעביר רשימות והם יראו מה לעשות. דבר שני צריך הסברה, המון הסברה לנוער שלא יתפתה, וזה בעיה, כי הם יודעים למשוך על ידי כסף, על ידי מילים יפות, טובות וכו', מה שהישראלים לא יודעים לעשות, וככה קונים את הלב ושובים אותם ולוקחים אותם לצד שלהם, ולצערנו הרב יש עשרות אלפי משפחות שמתנצרות, שלא לדבר על עשרות אלפי בנות שמתחתנות עם גויים. זהו. זה המצב לצערנו הרב וזה בעיה של חינוך, בבתי הספר ודאי שלא מחנכים על זה, מתעלמים מהענין, אדרבא, מעודדים שיהיה תערובת כזאת, רוצים בזה כי המדינה רוצה שבעצם נהיה כמו הגויים, לא כמו היהודים, משתמשים רק בשם מדינה יהודית רק בשביל להשאר פה בינתיים אבל אין שום כוונה שתהיה יהודית על מצוותיה, אבל יהודית בשביל להגיד שמגיע לנו המקום, זה הכל.
ש. אפשר לברך מישהו שתפרד מהגוי?
הרב: כן, מה השם?
ש. ז'ני בת סבטלנה
הרב: ה' יזכה אותה שתשנא את הגוי ותעזוב אותו מיד.
ש. אמן, וגם אפשר ברכה לזיווג?
הרב: כן, שם?
ש. ליזה בת חיה רחל
הרב: ה' יזכה אותך לזיווג הגון מהרה.
ש. אמן. תודה.
הרב: כן, שאלה.
ש. כבוד הרב, שני ענינים, אחד זה לא היה לפיד שאמר את זה, את הדבר על הארי הקדוש אמר מורי ורבי הרב דב זינגר
הרב :לא, אני מדבר על לפיד, ראיתי אותו אני בעצמי שאמר את זה
ש. אז הוא חזר על הדברים של הרב
הרב: כנראה.
ש. הדבר השני, בענין הנוצרים, אני מבקש שהרב יסתכל מה שכתבתי לרב ביוטיוב על הפגישה עם האיש הזה, הרשע, שהביא לרב את הראש עירית אוגנדה, זה היה הוא איש טועה ומטעה, שהוא בן אדם נוצרי, וזאת נצרות שמכסה על הנצרות שלה מכסה על הצלב שלה, על הצלם על ידי זה שמחביאים מסתירים את זה בתוך ארבעה חלקים הצלם יוצא, וזה במיוחד לעם ישראל הם משנים את כל העמדות שלהם ומספרים על רקע של ארון קודש של ספר תורה ובחו"ל הם עוינים ואויבי ישראל ושונאי ישראל
הרב: מי הביא לי אותו?
ש. ראש הכנסיה הצנטווסטית
הרב: אני לא מכיר דבר כזה, הביא לי אותו עו"ד, אני מכיר את העו"ד וזה הכל.
ש. אז היה שמה בין האנשים שישבו שם על השולחן ישב ראש הכנסיה הזאת
הרב: לא היה שום דבר, היה שני עורכי דין שלי והאיש הזה, זה הכל, לא היה אף אחד כזה.
ש. כדאי שהרב יסתכל
הרב: מה זה כדאי, מה אני ל איודע מי אני מכניס אלי לחדר? ישבתי שם שעה. אני לא יודע מאיפה אתה שואב את הידיעות.
ש. הב יסתכל אני אראה
הרב: עוד פעם אני אסתכל, אני אומר לך אני יודע מי ישב שמה
ש. יש לי קישורים שם שאני מראה בדיוק במי מדובר. אני יכול להראות את התמונות.
הרב: תשלח לי בבקשה את הלינק ואני אסתכל אני אענה לך, אין דבר כזה.
ש. טוב
הרב: תודה רבה. כן. שאלה אחרונה כבר אמרנו, נכון? אז בעזרת ה' יתברך אני מאחל לכלל הציבור שאכן יהיו ערים וישימו לב סביבם כי הרחוב רותח, הרבה תפילות, תשובה שלמה, ובעזרת ה' נקווה שמהתפילות שלנו ומהתורה שאנחנו לומדים אולי ישכילו הקודקודים וה' יערה עליהם ממרום עזר אלוקי בשביל עם ישראל. לילה טוב.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות