בית שמש - בית שמש
תאריך פרסום: 16.02.2014
ש. ערב טוב לכבוד הרב, ערב טוב לקהל הקדוש, מה יותר גרוע כבוד הרב, חבר שיש לו טמבלויזיה או חבר שמעשן סיגריה?
הרב: שניהם לא טובים, זה שרואה טמבלויזיה רע לעצמו, זה שמעשן סיגריות רע גם בשבילך כי הוא נושם לך בפנים את הניקוטין, זה שרואה טמבלויזיה גם יש לו דעות כוזבות וממילא הוא ישפיע עליך גם בדעותיו, ואם הוא גם מעשן סיגריות אז הוא גם יקצר את ימיך.
ש. החבר שיש לו טמבלויזיה מאד מד שונא סיגריות.
הרב: יפה מאד, אבל הוא גם שונא מאד מאד את עצמו, אז איך אפשר לסמוך על אחד ששונא את עצמו? למה שהוא יאהב את חברו?
ש. הרב רוצה לשכנע אותו שיעיף את הטמבלויזיה מהבית? הוא פה בקהל?
הרב: אין שום בעיה, הוא מוכן לשמוע תוכחת?
ש. הוא מאד אוהב את כבוד הרב
הרב: זה עדיין לא אומר שהוא אוהב תוכחת
ש. כנראה הוא אוהב גם את הטמבלויזיה
הרב: אז אם הוא מוכן להתגלות אני מוכן לדבר איתו. הוא לא קם כנראה שהוא לא אוהב את התוכחת, הוא רק אוהב אותי. כן אבל כל בר דעת הרי יודע את, הרי זה העבודה זרה של היום, זה יותר גרוע מהעגל, העגל היה חוזר על טקסטים קבועים, "אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים", כך היה חוזר כל הזמן תקליט, פה הוא רואה דברים שאסורים ה' ירחם, רואה לכלוך טינופת, עריות, רכילות, לשון הרע, הוצאת דיבה, ליצנות, כל כך הרבה דברים רעים בבת אחת בצבעוני, בצבעוני, ערב ערב, טלה-נובלות טמבלולו כל מיני דברים, אתה מבין, ביטול תורה, מבזבז את הזמן, יעמוד לפני ה' יגיד לו מה עשית, ראיתי סרט. הכניסו אותו לסרט.
ש. הרב, אני אמרתי לו שאם הרב יגיד שסיגריות יותר גרוע אני מפסיק לעשן.
הרב: אמרתי ששניהם גרועים מהתחלה. סיגריות אתה מזיק לעצמך, "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", ז"א אתה מזלזל בחיים, נתנו לך חיים ואתה מקצר אותם אפילו בדקה, אפילו בדקה, אז ידונו אותך על זה שאיבדת עצמך לדעת, כי אתה לקחת זמן שלך שיכלת לחיות ובגלל שאתה קיצרת את החיים אתה תידון כמי שאיבד עצמו לדעת. אם אחד לוקח סכין וחותך לעצמו את האוזן, אומר מספיק לי אני שומע באוזן אחת, זה מותר? זה אסור. אדם שלוקח חתיכה מהחיים וזורק בגלל עשן, חוץ מההגבלה הפיזית שיש לו במשך החיים, חוץ מהנזק שהוא עושה לאחרים.
ש. תודה רבה לכבוד הרב
הרב: תהיה בריא
ש. אמן, וכן למר.
הרב: בלי סיגריות.
כן, תן לבחור שם.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לדעת למה הבית משפט העליון עשה שנפסיד בבחירות בבית שמש, כאילו אנחנו צריכים כן כאילו הציבור החרדי היה כן צריך לקבל את הבחירות והפסדנו את זה, צריך לעשות חזרה, אני לא מבין למה בית המשפט הלך נגד אם כל ההוכחות שהיו צריכות לבטל את זה.
הרב: אני לא במקום בית המשפט ואני לא יודע את השיקולים אם היו אמיתיים או לא אבל לפי מה שהם אמרו הם אמרו שהיה פה זיופים, והזיופים שנתפסו אמנם לא היו רבים כל כך אלה שנתפסו אבל מהסיסטם והשיטה מתברר שהיתה פה איזה תעשיה של זיופים ממילא גם מה שלא נתפס כמי שנתפס ובסך הכללי ההפרש היה בין המועמדים כארבע מאות קולות, לא 900, כי אם הצד השני היה עולה בארבע מאות ומשהו קולות אז הוא היה מנצח, אז ז"א בשיעור כזה קטן אם הזיופים הם כמו שהיו בשיטה מסוימת אז מן הסתם שזה היה יותר מכשיעור הזה ולכאורה היה צריך להרויח הצד השני, ז"א היה יכול בית המשפט גם להחליט שמפסידים את הבחירות לא חוזרים עליהם, אם היתה לו ידיעה יותר ברורה שבאמת היה יותר מסך של החצי של הסכום היו יכולים להחליט שא' מפסיד ב' זוכה. טוב, זה חשבונות שמים, הוא שאל על בית דין של מטה, לא על בית דין של מעלה.
ש. רציתי לשאול עוד שאלה, אם הרב יכול לברך את אמא שלי, יש לה בעיה בעין ימין ואנחנו קצת חוששים מלקות ראיה.
הרב: יכול
ש. השם שלה זה יעל יהודית
הרב: היא שומרת תורה ומצוות?
ש. כן כן, אנחנו משפחה חרדית, השם שלה זה יעל יהודית בת קלט שייפה
הרב: ה' ירפא אותך ברפואה שלמה בכל האיברים והגידים ובפרט בעיניה.
ש. אמן תודה רבה.
הרב: כן, שאלה נוספת.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי הבהרה לגבי העגל שחור עמד מנגד, למה אהרן לא מסר את נפשו?
הרב: כי אהרן האמין שאכן לא יהיה עגל, באמת הוא לא התכוון לעשות עגל, הוא אמר להם חג לה' מחר
ש. ויצא העגל
הרב: העגל קפץ, אז הוא לא התכוון, הוא התכוון להשהות אותם בשביל להגיע עד שיגיע משה כי זה ענין של עיכוב קטן והעיכוב הזה יגיע ומשה ירד, ולכן לא היה טעם למסור את הנפש במקום שיש לו תרגיל, חור לא אמר איזה תרגיל, תמתינו, הוא גם לא היה מנהיג, אז הם באו אליו וביקשו ממנו לא הסכים, לא הסכים אז הרגו אותו. לאהרן היתה עצה.
ש. אבל זה לא קשור שהוא כהן שאם ימות כהן, זה לא קשור?
הרב: ואם ימות כהן אז מה?
ש. כהן גדול
הרב: אז מה?
ש. השאלה אם מחליט להרוג
הרב: זה לא קשור, אם צריך למסור נפש אז צריך למסור נפש בין אם זה כהן בין אם זה משה רבינו, הרי משה רבינו אמר ואם אין מחני נא, אז אין בעיה.
ש. עכשיו עוד משהו לגבי דוד, רציתי לדעת הבהרה, עוזה מת, זה שפרץ בו ה' כתוב ויחר בדוד מאד, אני מבין שמידת הדין פוגעת, איך יכול להיות שדוד חכם, נעים זמירות, הוא לא יודע שזה מידת הדין? ויחל דוד מאד, הן על זה שהרג אותו ועל זה שהוא לקח את ארון הברית בעגלה חדשה.
הרב: על מה שהיתה טעות גדולה ונוראה שנשאו את הארון במקום שהארון ישא אותם.
ש. וכי דוד לא ידע את זה?
הרב: נתעלם ממנו.
ש. אה, נתעלם ממנו, הוא ידע, אבל הוא לא ידע?
הרב: אמרתי נתעלם.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, מי עוד? תן לו לבחור.
ש. ערב טוב כבוד הרב, רציתי לשאול שאלה עקרונית, אני אדם מאמין והכל, אבל רציתי לדעת, אם הקב"ה למעשה מנהיג את העולם במידת רחמים, למה למעשה הוא נסתר כל כך מאיתנו, ז"א הוא קיים, כולנו מרגישים אותו, יודעים שהוא קיים, אבל למה הוא לא מתגלה לעיני כל, אם זה העם היהודי וכולם, ופשוט מראה את עצמו ובכך בעצם כולם יאמינו בו ויפסיקו עם כל הבלי העולם הזה.
הרב: עכשיו למדנו את הפרשה שזה לא נכון מה שאתה אומר. אחרי שהוא התגלה בעשרת הדברות הם עשו עגל. ז"א עצם זה שרואים את הקב"ה זה יכול רק להזיק לנו, למה, כי מידת הדין תפגע בנו עוד יותר, לכן הקב"ה לא רצה להמשיך להנהיג את עם ישראל בצורה גלויה במדבר אלא ע"י מלאך, שככה יהיה מקום לרחמים, אבל אם חוטאים בפניו אז העונש הרבה יותר גרוע.
ש. כן, הבנתי את התשובה, והרב רציתי לדעת אם הרב יכול לברך את אשתי, ברוך ה' היא בריאה, היא בסדר גמור, לא צריך לבקש ברכות רק כשהאשה לא מרגישה טוב או משה כזה, כמו שהרבה אנשים מבקשים שיש בעיות
הרב: שה' יתמיד בריאותה, אתה אומר חצי תפילה, תפילה עושה חצי. מה השם שלה?
ש. קרן בת טובה
הרב: קרן בת טובה, ה' יזכה אותה לבריאות איתנה תמיד.
ש. אמן, תודה רבה הרב. תודה הרב.
הרב: כן,
ש. כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. ערב טוב, רציתי לשאול אם מותר לחתום על כרטיס אדי של תרומת איברים.
הרב: הרבנים החרידם אומרים לא.
ש. מה אתה אומר?
הרב: הבעיה בכרטיסים האלה זה שכל זמן שהגופה עוד לא הצטננה ויכול להיות שאדם לא מת סופית ממהרים לקחת את האיברים ואפשר שגומרים עליו עם סיכוי שיחיה. קרו מקרים שאנשים חזרו לחיים שויתרו עליהם כאילו, ואם היה להם כרטיס אדי אי אפשר היה להחזיר אותם. תהיה בריא.
ש. תודה רבה.
הרב: כן, עוד מישהו.
ש. ערב טוב כבוד הרב עוד פעם, איך הקב"ה יכול לדון אותנו על מעשים, על עבירות שאבות אבותינו שהיו הרבה יותר צדיקים מאיתנו נכשלו בהם?
הרב: מזה שאתה רואה שאם הגדולים נכשלו ולקו אתה צריך להזהר יותר. ואם אתה לא נזהר יותר מגיע לך עונש עוד יותר. אדרבא, אם גדולים חטאו אתה צריך להזהר, אם אתה רואה שאלוף העולם בסקי החליק ושבר את הרגל או שבר את הראש או שבר משהו, אתה שאתה לא אלוף אל תעלה על סקי, ואם אתה עולה על סקי אז סימן שאתה חושב שאתה לפחות יותר מהאלוף.
ש. אם נהג רגיל עשה תאונה אז נהג מרוץ לא יעשה תאונה, אבל לא אם נהג מרוץ עשה תאונה זה אומר שכל אחד יעשה תאונה.
הרב: או, ענית לבד, אפילו לא שמת לב מה ענית.
ש. לא באתי לענות כאן.
הרב: ענית, לא שאלת.
ש. לא הבנתי
הרב: אני הבנתי אותך, אתה רוצה שנחזור נשמיע לך מה אמרת?
ש. אני אומר שא' כל אנחנו בדור של נסיון הרבה יותר קשה
הרב: כן, נגיד שאנחנו בנסיון יותר קשה
ש. מה זה נגיד, הרבנים אומרים את זה, בחור ישיבה שעכשיו מצליח לתפוס את עצמו אז יש לו שכר הרבה יותר מאברהם אבינו ומכל אחד.
הרב: יכול להיות, אני אומר לך שהדור הזה יותר גדול אפילו מדורות קודמים.
ש. עוקף
הרב: מה עוקף,
ש. זה יותר קשה
הרב: יותר גדול, לא יותר קשה. בדורות קודמים לא היה למעלה ממיליון בעלי תשובה, בדור הזה יש.
ש. כי בדורות קודמים לא היה כל כך הרבה דברים שאפשר להכשל בהם.
הרב: נכון ואעפ"כ יש למעלה ממיליון
ש. זה לא אומר
הרב: מה זה לא אומר, זה אומר הכל
ש. כי גם יש גם אופציות להרצאות ודברים שלא היו אז
הרב: תודה רבה, ז"א שהדור הזה יש לו אפשרויות יותר
ש. אוקי, עם כל זה אני שואל אם אברהם אבינו או משה רבינו נפל בדברים מסוימים
הרב: מה נפל, בדברים דקים שבדקים שבדקים
ש. כל בני ישראל חטאו בעגל, אוקי?
הרב: לא כולם, לא, כשלשת אלפים מתו מהערב רב
ש. אוקי, אז אם עכשיו עשרים יהודים שלא מאמינים או שזה אז בגלל זה הם ישפטו?
הרב: כן, כל מי שלא מאמין, כל מי שחוטא הוא יענש, כן.
ש. תודה רבה כבוד הרב.
הרב: תהיה בריא.
שאלה פה.
ש. אני רוצה ברכה לנעמי בת רבקה לאה ודוד בן אסתר
הרב: מה יש להם, מה הם צריכים?
ש. נעמי יש לה את המחלה, ודוד יש לו גם סוג של
הרב: הם שומרים תורה ומצוות?
ש. כן.
הרב: חרדים
ש. כן
הרב: היא הולכת עם כיסוי ראש?
ש. כן.
הרב: מה השמות עוד פעם?
ש. נעמי בת רבקה לאה ודוד בן אסתר
הרב: ה' ישלח להם רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל ויעתיק את המחלות מהם לאויבי ישראל.
ש. אמן
הרב: ותגידי להם שילמד הוא שעתיים בתענית דיבור במשך שלשה חדשים רצוף, שעתיים רצופות בתענית דיבור, והיא תלמד חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה שלשה חדשים רצוף כל יום.
ש. אוקי, תודה רבה.
הרב: כן, שאלה נוספת. שאלה אחרונה. כן, תן לו בסוף שמה.
ש. ערב טוב כבוד הרב, אני רוצה לשאול, החרדים תומכים ואומרים שלא טוב להתגייס, מה רע להתגייס? למה לא? אם יש נחל חרדי והכל כשר והכל שם נקי וזה שום דבר לא מוציא אותך מהדת, אז מה הבעיה?
הרב: קודם כל עצם זה שאתה יצאת והלכת לשם כבר יצאת מהדת, מה שהתירו ללכת לשם זה רק לאלה שיצאו מהדת, אלה שהתירו, לא כולם התירו, ודבר שני, אלה שנמצאים שמה אומרים שיוצאים מן הדת, עוד השבוע רק התפרסם שחיילת באה לשם לעשות להם תרגילים כאלה ואחרים בניגוד להסכמות ולהסכמים, ויש שמה מכשולות גדולים ורבים, אבל מי שלומד תורה זו המעלה הכי גדולה שיכולה להיות לא רק לו גם לעם ישראל, ולא רק לעם ישראל גם לכל העולם כולו.
ש. אז עדיף ללכת למקום שאין חרדים, לבסיס רגיל עם בנות והכל, יותר טוב?
הרב: אתה יודע, יש לך שיטה של זמרי בן סלוא, השיטה של זמרי בן סלוא היא היתה כמו שלך.
ש. כמו מה?
הרב: מה הוא עשה, הוא אמר, עם ישראל נכשלים בבנות מואב, וכיון שהם נכשלים בבנות מואב ולא עוד אלא הם עובדים עבודה זרה, הם עובדים את הפעור גם, אז זה גרוע ביותר, גם עריות וגם עבודה זרה, נעשה פשרה, במקום שילכו בני ישראל ויכשלו שמה אצלם באהל ושמה יש להם את העבודה זרה, נביא אותם לפה ונעבור על עריות פה, אבל נרויח שלא נעבוד עבודה זרה.
ש. זה ממש לא אותו דבר, אם אני הולך פעם בשבוע למועדון לבלות וליהנות אני לא מביא את כל הזבל הביתה, אבל אם אני מביא לבית חרדי מחשב זה שהורס.
הרב: הוא הביא את המדינית לאהל ולעיני כל עם ישראל עשה מעשה להראות היתר שזה עדיף, פשרה. עריות בלי עבודה זרה עדיף מעריות עם עבודה זרה. קם פנחס ואמר יחביבי, עד כאן, אפילו אם אתה גדול בישראל ונשיא בישראל, ההלכה אומרת קנאים פוגעים בו, אחרים לא מבינים את זה רק קנאים, רק לקנאים יש רשות, קנאים פוגעים בו, והרג אותו כי אין דרך פשרה בישראל, בישראל יש תורה וצריך לשמור על המחנה טהור, מי שרוצה עריות, שפיכות דמים, עבודה זרה שילך לצד ההוא, בצד ההוא אין שאלות, עם בלי, איתם בלעדם וכו', שמה תעשה מה שאתה רוצה
ש. אז מה יותר טוב להביא את הטומאה לבית או לצאת החוצה בשביל זה?
הרב: לעם ישראל עדיף שיהיה המחנה טהור. אם לא יהיה מחנה טהור לא יהיה עם ישראל.
ש. נו, בשביל זה המציאו את הנחל
הרב: אם עם ישראל ילך לדרך פשרה אז הם יפלו, ומה אמר הקב"ה, מי צודק? פנחס. מה נתן לו? בריתי שלום, בקנאו את קנאתי ולא כיליתי את בני ישראל, ז"א אם הוא לא היה עושה את המעשה להשאיר את המחנה טהור ולבער את הפשרנים היו מתים כל ישראל, כל ישראל היו מתים. אז ז"א בענין זה גם בהפטרה השבת למדנו, אומר אליהו הנביא לעם ישראל, עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים, אם ה' הוא האלקים לכו אחריו ואם הבעל לכו אחריו, מה פירוש לכו אחריו? אתה אומר ליהודי דתי, דתי כזה, דתילוני, אתה אומר לו עדיף שתהיה עם הבעל שתעבוד עבודה זרה ואל תהיה דתי ואל תתפלל ואל תעשה כלום, תלך שמה לבעל, עדיף? איך אתה אומר? מי שעם ה' עם ה' עד הסוף, מי שלא - עם הבעל עד סוף, זה עצה של אליהו הנביא, בכיר הנביאים, אתה אומר כזה דבר? והקב"ה מצדיק אותו, ומה קורה? יורדת אש מן השמים ואומרת, הוא צודק ולא אחרים, ואחרי זה מה קורה? עם ישראל צועק ה' הוא האלקים בלבד, ה' הוא האלקים בלבד, ושחטו את נביאי הבעל. ז"א אין מצב של פשרה, מי שהוא מקולקל שילך ויתקלקל איפה שהוא רוצה זה לא ענינינו, מי שהוא רוצה להשאר עם ה' - לא עושה פשרות. עם ישראל מסרו את נפשם במשך כל הדורות שלא יקחו אותם לשום צבא, לא צבא רוסי ולא צבא אירופאי, כל מה שיכלו עשו, בפרט שלימוד תורה הוא למעלה מן הכל, אבל אם בן אדם רוצה ברצונו החפשי ללכת, אף אחד לא אוחז בו, אתה רוצה ללכת ללכת, אבל אם אתה שואל מה עדיף, ודאי שעדיף שאדם יעסוק בתורה ואפילו חלקית ואפילו מעט, הרי פה לפחות אתה עוד לומד ומקיים את העולם, ולא עוד אלא אתה פחות מתקלקל אם אתה לא מתכוון להתקלקל, אבל אם אתה הולך למקום שאתה לא לומד, בנשק אתה לא מקיים את העולם, אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי נאמר על מי שלומד תורה, לא על מי שמחזיק בנשק, בנשק מחזיקים גם סינים ויפנים ודרום קוריאנים וצפון קוריאנים, כולם מחזיקים, זה לא בעיה להחזיק, עשיו מחזיק בנשק, הקול קול יעקב, הידיים ידי עשיו. אז דרך הפשרה היא לא הדרך של התורה, אבל יש כאלה שרוצים להגיד ככה או להגיד אחרת, ענינם.
ש. עדיף לשבת בישיבה ולא לעשות כלום? אם יש מישהו שהוא לא בנוי ללמוד אז לך תעשה משהו עם החיים, תלמד מקצוע עדיף.
הרב: אדוני, הוא יחליט, אנחנו לא מחליטים בשבילו, אבל אתה מגייס חיילים לצבא בתמורה? כן? שילמו לך בשביל זה?
ש. לא.
הרב: מה לא, נשמע לי שכן. נשמע לי שכן
ש. אני מתגייס
הרב: זה ברור, אבל אתה גם רוצה שיהיו עוד איתך, לא תהיה לבד, אתה דואג שהחבר'ה במקום שיבזבזו את שנותם וחייהם בלימוד התורה ללא תועלת
ש. לא אני שואל למה נגד זה, לא אין לי בעיה, שישארו בישיבות, למה יש נגד זה, מה הבעיה, מה רע בזה, זה דבר טוב.
הרב: עכשיו הסברתי כמעט עשר דקות, אני חושב שמישהו פה הבין מה שאמרתי, לא?
ש. אני לא ניסיתי להגיד, הרב לא הבין אותי
הרב: אני הבנתי אותך מצ ויין,
ש. אני אומר שלא ניסיתי להגיד שכאילו לא ישכנעו אנשים לבוא אבל למה מתנגדים לזה
הרב: הסברתי עכשיו עשר דקות
ש. לא, אבל זה לא משהו שמסביר, אין בזה דבר רע, אני שואל מה רע בזה?
הרב: את החלק האחרון שמעת?
ש. הבנתי טוב מאד
הרב: מה היה החלק האחרון?
ש. הבנתי
הרב: לא לא לא את החלק האחרון שמעת? שכשאתה לומד אפילו קצת תורה זה יותר טוב ממה שאתה מחזיק את הנשק.
ש. וגם שמה לומדים תורה, כל יום שיעור דף היומי הכל, יש שם תפילות שלש במנין מחייבים אותך, הכל, יותר טוב מישיבות.
הרב: מחייבים? אתה כנראה לא מבין במה מדובר. המרחק ממה שאתה אומר למציאות הוא גדול לאין ערוך, תקשיב, אני במקרה הייתי בצבא, לא בנחל החרדי, אבל הייתי בצבא, ואני יודע בדיוק
ש. לפני המון המון זה, לא היום
הרב: ואז הוא היה עוד סטרילי, לא היה בחורות איתנו ביחד,
ש. גם היום יש, היום יש הפרדה
הרב: לא, היום הן המדריכות, מה קרה לך
ש. אני לא מדבר על הנחל החרדי, אני מדבר על הנחל החרדי נטו
הרב: היום הן מדריכות וקצינות, והיום הן אומרות לך לעשות ספורט והן אומרות לך כך, ווי ווי ווי ווי, וכשאתה הולך לבדיקות שמה, הן בודקות לך, אני לא רוצה להגיד לך מה עושים שם, אבל לא משנה בסדר, לא נורא.
ש. אותי בדק גבר
הרב: אתה כנראה תעבור את התהליך
ש. תודה רבה כבוד הרב.
הרב: אה הזכרת אלק כל הכבוד. תן לו הבחור שם.
ש. ערב טוב הרב, במי עדיף לבחור בבחירות של בית שמש?
הרב: מה זה במי עדיף?
ש. לא, כי הוא שסניק והוא מתחיל
הרב: אני הבנתי שאבוטבול לא שסניק, לא עזרו לו בבחירות האחרונות, כך אני הבנתי, רק רצו ל
ש. הוא שסניק
הרב: לא, הוא היה קשור לש"ס
ש. אה הוא חרדי קיצוני
הרב: הוא חרדי קיצוני, תשמע, החכמים יודעים מה לבחור, הטיפשים בוחרים כרגיל. אבל אני אגיד לך לפי השיטה של ש"ס בבחירות הקודמות, אם הם אמרו שעדיף לבחור לפיד ולא אמנון יצחק אז ברור עכשיו מה צריך להחליט.
ערב טוב, תהיו בריאים, לילה טוב.
רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות