תמלול
חולון - למה הצדיקים נשבעים ליצרם?
חולון - למה הצדיקים נשבעים ליצרם? - 25/10/2018
הערב יהיה להצלחה בכל ופרנסה טובה לישורון בן מזל ואלעד ואלעזר בני פנינה יזכו לעשות את רצון הבורא יתברך בשלמות
הערב גם לעילוי נשמת הורי וחמי מנוחתם עדן
"ויאמר אברהם אל מלך סדום הרימותי ידי אל השם אל עליון קונה שמים וארץ"
קונה שמים וארץ זו בחינה של קונה הכל הגדר שלה זו הכרה ברורה שכל מה שיש בבריאה הכל ניתן ככלים לאדם שעל ידיהם הוא יכיר את הבורא. אז כל מה שיש בבריאה ניתן לאדם כדי להכיר את הבורא כלומר כלים שניתנים כדי להכיר את הבורא. יש כמה כלים. אדם יכול להשתמש בהם לשם עליה רוחנית כמובן שהכלים משתנים לפי דרגת העבודה וגם לפעמים מתבטלים הכלים שמגיעים כבר לדרגה גבוה ולא צריך בהם עוד.
למשל תינוק מזרזים אותו ללמוד אז מבטיחים לו ממתקים. נער גדול מושכים אותו על ידי שאומרים לו: "שיהיה לו כבוד גדול אם הוא יצליח בלימודים". ואם הם מגיעים כבר למה שצריך, אז החשיבות של האמצעים שהשתמשו קודם להסביר להם או לתת להם בטלים. אדם שהוא כבר מבוגר לא נותנים לו סוכריות אם הוא יצליח. וכן אם אדם מגיע למדרגה אמיתית אז הוא כבר לא צריך שיגידו לו כמה כבוד יהיה לו וכו'. עכשיו הוא יבוא לדרגת לימוד "לשמה" יגיע לדרגה הכי גבוהה שאדם כבר לומד לשם שמים בלבד.
אז כבר לא צריך את "שלא לשמה" אז "שלא לשמה" זה הדרך להגיע אל ה"לשמה" ואז לא צריך את ה"לא לשמה" שכדאי לו, שיהיה לו כבוד מזה, הוא יקרא "בן תורה", הוא יהיה "רב", יחשיבו אותו, יכבדו אותו וכו'. וברגע שכבר לא צריך את הכלים האלה אז בעצם "שבירת הכלים" הללו זה תיקונם הם נוצרו כדי לעזור לאדם בעבודתו. אבל עד שהוא לא יצטרך להם עוד. וכיון שהאדם בא למידה זו השיגו הכלים את תכליתם ונתקנו.
אברהם אבינו אמר: "הרימותי ידי אל השם אל עליון קונה שמים וארץ" ידוע שידיים הם מבחינת כלים הידיים הם כלי הפעולה אז הוא אומר: "הרימותי ידי" פרוש אברהם אבינו הביא את כל הכלים את כל המידות שלו לתיקונם אברהם היה מתוקן במידותיו וכבר אמרו חכמים זיכרונם לברכה בגמרא בנדרים ל'ב שהשלים עם יצר הרע. יצר הרע השלים איתו "גם אויביו ישלים איתו" הפירוש כל הסתת היצר הרע לא הייתה אצל אברהם אבינו בגדר רצון ושאיפה אלא רק ראה בזה אפשרות ונתינת מקום לעבודת השם, זאת אומרת שאברהם אבינו יצר הרע אצלו לא היה כזה שהיה גורם לו לרצונות שהם ההפך מרצון השם או לעשות את רצון השם בשביל כבוד או שאיפות כל שהן. יצר הרע אצלו היה רק אפשרות לנתינת מקום לעבוד את השם! למה? כי בלי עקיצה של יצר הרע לא הייתה לו בחירה אם אין דחף של יצר הרע אז אין במה לבחור. הוא דוחף לכיוון נגדי מכיוון הבורא ובשבילך זה הנה להוכיח לבורא שכל מה שהוא מנסה לעקוץ אותי, להפיל אותי. אני מתגבר עליו. לפי זה יש להבין מה שאמר למלך סדום "אם מחוט ועד שרוך נעל ואם אקח מכל אשר לך ולא תאמר אני העשרתי את אברהם".
מה הסיפור? מתי הוא אומר לו את זה?
לאברהם נודע ששבו את לוט והוא יצא למלחמה נגד ארבעה (4) מלכים שזה לפחות שני מיליון (2,000,000) בני אדם עם שלוש מאות ושמונה עשרה (318) ילידי ביתו, יש אומרים שזה היה רק אליעזר עבד אברהם שהוא כנגד שלוש מאות ושמונה עשרה (318) זה הגימטרייה שלו. והוא יצא למלחמה וניצח ושחרר את לוט.
עכשיו הדין והחוק הבין לאומי: שאם אתה שובה אז השבויים אצלך והשלל שלך הכל שלך של מי שניצח מי שכבש. לא כמו היום שאומרים הפוך כאן במדינת ישראל...
אבל מלך סדום אומר לו: "תן לי הנפש והרכוש קח לך"
אז הוא אומר לו: "לא!",
אברהם אומר לו "אם מחוט ועד שרוך נעל ואם אקח מכל אשר לך ולא תאמר אני העשרתי את אברהם"
לכאורה מי ששומע את זה יכול להגיד ששומעים פה שיש פה מידה רעה חס ושלום שכאילו אברהם אבינו לא רוצה לקחת כדי לא להכיר טובה למלך סדום כי אם הוא יהיה משועבד לו אם הוא קיבל ממנו ידוע שמי שקיבל טובה צריך להחזיר טובה והוא משועבד למי שנתן לו טובה אז נשמע כאילו שהוא לא רוצה לקחת בשביל לא להיות משועבד לו, להכיר לו טובה, וגם שכאילו הוא לא יכול לסבול שאתה תאמר "אני העשרתי את אברהם" אתה תתפאר עלי? תגיד: "אני העשרתי את אברהם!" ?
חס ושלום! לא היה ולא נברא. אין זה דעתו ואין זו כוונתו של אברהם אבינו, רחוק רחוק מזה ולכן הקדים ואמר קודם: "הרימותי ידי" להראות שלא הייתה טענתו מצד המידות בכלל לא שאני לא רוצה לקחת ולא! ולא שאני לא רוצה שיהיה לך פתחון פה להגיד: "אני העשרתי את אברהם" – לא! לא שלא תחשוב, כי כל המידות שלי משועבדות לגמרי להשם! לכן אני נשבע בשם: 'הרימותי ידי אל השם אל עליון קונה שמים וארץ' זאת אומרת הכל זה קנינו ואני משועבד לו ועושה רק את רצונו.
אבל עכשיו לדוגמא נסתכל הפוך, אם נביט בעין חודרת נראה שמלך סדום היה משולל מכל מידות טובות בדיוק הפוך מאברהם אבינו! אברהם אבינו מסר נפשו להציל אותו מארבעת (4) המלכים החזקים ומכל הענקים והרפאים שהיו בארץ ישראל, כי היו חמישה (5) מלכים שביניהם היה מלך סדום שארבעת (4) המלכים שניצח אותם אברהם ניצחו את חמשת (5) המלכים והוא שחרר אותו, את מלך סדום. אז הוא מסר נפש בשביל להציל אותו מארבעת (4) המלכים החזקים מכל הענקים והרפאים שבארץ ישראל, כי כבר היכו את כולם קודם שיצאו מלכי סדום ועמורה לקראתם, וגם הם לא היו יכולים לעמוד נגדם והוא שם נפשו בכפו לרדוף את העריצים האלה בחבורה של אנשים מעטים והציל את מלך סדום ממצב של ייאוש, והוא היה קבור בתוך בור! וכשבא אברהם נעשה לו נס ויצא.
למה?
בשביל לסתום את הפיות לכל אלה שאומרים: "שלא יתכן שהיה נס לאברהם אבינו והוא יצא מכבשן האש!"
אחרי שרואים שסדום גם כן יצא
- אה.. אז אפשר להאמין שאברהם גם יצא. וגם זה הוא יצא בזכות אברהם.
אז מה היה צריך מלך סדום לעשות?
להודות לאברהם אבינו המושיע ולחבק אותו ולנשק אותו! אבל לא מצינו שאפילו אמר לו: "תודה!" ישר הוא נכנס איתו למשא ומתן 'תן לי את הנפש והרכוש קח לך' ישר משא ומתן. רק מלכי צדק, שהיה שם בן נח, שאותו לא התקיפו בכלל המלכים הוא נתן לאברהם אבינו ברכה ותהילה וכו' מזה לומדים, אבל שלא למד מלך סדום מאומה ממה שהיה איתו, ופתח ישר במשא ומתן: "תן לי הנפש והרכוש קח לך" אף על פי שמצד הדין כל הרכוש שייך לאברהם אבינו כיון שהוא הכובש.
הוא צריך את ההסכמה של מלך סדום?
אז לכן הוא מבקש תן לי לכל הפחות את אנשי המלחמה שלי את האנשים שלי "ואת הרכוש תקח לך" – "כל הכבוד!" הוא "מתיר" לו לקחת את מה ששלו, כל הכבוד, האם זו דרך לפתוח? לדבר למי שעשה לך טובה גדולה והציל את חייך במסירות נפש???
רואים פה מידת סדום בכפיית טובה בולטת.
והיות ואנחנו נמצאים בתקופת בחירות, אז נזכר משהו דומה ככה בדיוק בזמן הבחירות של שס שיצאו נגדי עם כל ההטבות שעשיתי להם במשך עשרות שנים "ואת כל הנפש" שעשיתי בתשובה לקחו לעצמם, וגם עניין הממון אפילו פרוטה לא חשבו לתת למען החזרה בתשובה! זאת אומרת אפילו לדרגה של מלך סדום לא הגיעו! שהוא אמר: "את הרכוש קח לך!"
אלא באו באיומים כמו לאוייב: "תבטל את המפלגה! למה אתה לא מבטל את המפלגה?! ואם לא? נדאג שהרב עובדיה יצא נגדך!" הרי הם גרועים ממלך סדום, וכל המצביע עבורם מסייע לעוברי עבירה ומחזק ידי רשעים.
עליהם נאמר במשנה מסכת אבות 'הוו זהירים ברשות שאין מקרבים לו לאדם אלא לצורך עצמם נראים כמו אוהבים בשעת הנאתם ואין עומדים לו לאדם בשעת דוחקו'
מה אומרת המשנה? תיזהרו ברשות, כל אלה שהם פוליטיקאים, כל אלה שהולכים לשררה – תיזהרו!! הם לא מקרבים אף אחד, רק לצורך עצמם! רק להנאתם, נראים אוהבים, מתחבקים, תמונות, צילומים, מכתבים, הכל בשעת הנאתם!
אבל בשעת הדוחק? הם לא עומדים לימינו של האדם! לפני הבחירות - יורדים אל העם, אחרי הבחירות - יורדים על העם.
אני מאמין שראיתם בדרך שלטים בחוצות על הבחירות בכל הארץ, אז אני מזכיר לכם: "לפני הבחירות - כולם מדברים אלינו מהקירות, לאחר הבחירות - אתם תדברו אל הקירות! לכן אין להצביע לאף אחד - שלא להיות שותף בעלילותם.
נמשיך, מה השיב לו אברהם אבינו?
אמר לו: לא אקח מידך כלום, כי אם אעשה כן - אז תשיאך מידת הנטילה גם כן לומר שעשית לי טובה והעשרת אותי במה שעיכבת אצלי את השלל מצד הדין שמגיע לי, אתה עוד תגיד בסוף: "אני נתתי לו! אני נתתי לו"
נמצא שאברהם אבינו עליו השלום מצא שמלך סדום הולך ושוקע במידות הרעות ונכמרו רחמיו על מלך סדום ורצה ללמד אותו מידות טובות וכל הטענה שטוען לו אברהם זה רק מצד החסד והרחמנות עליו וכך מתנהג מי שמידותיו עצמם כנויות להשם יתברך "קונה שמים וארץ" והם משועבדות לו לגמרי לכן "והרימותי ידי" כל הכלים שהשם נתן לי בעולם הכל זה רק להשם! אמנם כמו שיש שבירת כלים על ידי עליה ותיקון שהם בטלים במה שהגיעו לתכליתם, אבל יש גם שבירת כלים בנוגע בדרך של ירידה.
קודם אמרנו שאם הגעת לעליה לאן שצריך כבר לא צריך את הכלים, עכשיו אנחנו נלמד שגם בדרך הירידה יש שבירה של כלים.
פעמים שיצר הרע גובר כל כך עד שאי אפשר להשתמש במידות כדי לעלות, אפילו אם אומרים לך: "תהיה מכובד, תהיה זה, כדאי לך!"..
- לא לא לא לא! שבוי ביצרו
אומרים: "ניתן לך כסף וזה. בא נשלם לך תלמד וזה...!"
- לא רוצה. שבוי ביד יצרו. פעמים שהיצר גובר כל כך אי אפשר להשתמש במידות בשביל עליה ועל כן המידות נשברות.
שבירת כלים כזו מצאנו בדור שלנו דור "עקבתא דמשיחא" הדור הזה נקרא בחינת "ערב רב" כתוב בספרים: "תשעים וחמש אחוז (95%) יהיו ערב רב!"
ומסביר את זה הגאון מוילנא: שזה נקרא "חיצוניות" אין התורה מכובדת על הבריות! אתם רואים איזה חילול השם בבחירות האלה, אלה קורעים לאלה את הפנים, ואלה מעלילים, ואלה מפילים, ואלה מלשינים, ואלה עושים! ואלה.. איפה כל התורה שלמדו כל השנים? הכל יורד בבור עמוק! לא נשאר שום דבר!! רק חילול השם!!
אנחנו נראה תיכף קרקס! קרקס, איך אחד מ"מועצת החכמים" ממש עושה קרקס - זה לא יאומן! אבל זה הדור שלנו, ככה כולם! התורה לא מכובדת בעיני הבריות; יודעים את התורה - ועוברים עליה! אומרים שאסור לעשות, ועושים נגד מה שאמרו לפני! איך זה יכול להיות? בגלל שהתורה כבר לא מכובדת על הבריות, היא לא נותנת ללומדים לא כבוד ולא ממון בעולם הזה, ונתבטל נתבטל ה"לא לשמה" כבר את הכלי הזה גם כן אי אפשר להשתמש בו.
מדוע השם עשה ככה?
מפני שבני הדור הם כבר למטה מדרגת השימוש ושלא לשמה כדי לעלות אפילו לתת להם את הלא לשמה כדי לעלות גם זה כבר אי אפשר לתת להם.
למה?
כי יש סכנה שיישארו בלא לשמה, וללשמה לא יגיעו לעולם! לכן נשבר השלא לשמה.
אתם רואים שהיום עבירות הפכו להיות "מצוות"; מצווה לקרוע להם את הזה, מצווה לעשות ככה.
מה זה?
אין כבר אפילו ה"לא לשמה" כדי להגיע לשמה, כבר אי אפשר להשתמש בו.
אז מה עושים?
מה העצה לעלות מהמבוכה של הכלים השבורים שנשברו על ידי הירידה? לפני שניתן את התשובה בא נראה את הסרטון של הקרקס של אחד מחברי ה"מועצת" בבקשה...!
סרטון: כותרת: "לחשוף את השקרים 2 הרב דוד יוסף נגד הרב דוד יוסף,
הרב דוד יוסף בבית מדרש יחוה דעת: אני זוכר כשאבי מורי מינה אותו ליושב ראש אמרתי לאבי מורי: "האיש הזה הוא בור ועם הארץ ! עד היום כל אלה שהיו אצלנו היה להם רקע תורני והיה בא לפה ללמוד חברותא, זמן קצר זה החזיק, הוא לא יודע לקרוא אפילו בלי נקודות!"
הרב דוד יוסף בראיון לאתר "כיכר השבת": שנאת חינם המשמעות שלה שהמטרה מקדשת את האמצעים כל האמצעים כשרים ואדם מוכן להקריב ולהפסיד הרבה מאוד כדי לבוא על סיפוקו כדי להתנקם ולעשות שפטים במי שהוא שונא!"
הרב דוד יוסף במפגן פוליטי בנוכחות שרי שס וזמר הבית בני אלבז: אלי ישי!
בוז!!!
הרב דוד יוסף במפגן פוליטי בנוכחות שרי שס וזמר הבית בני אלבז: אלי ישי מפלג את עולם התורה
בוז!!! הוא בוגד!!
הרב דוד יוסף בראיון לאתר "כיכר השבת": כשאנחנו מסתכלים על המצב שלנו בימינו קשה לומר שהשנאה הזו כלפיהם!
הרב דוד יוסף במפגן פוליטי בנוכחות שרי שס וזמר הבית בני אלבז: אתם זוכרים את הקלטת אני מאשים?
כן!!
הרב דוד יוסף במפגן פוליטי בנוכחות שרי שס וזמר הבית בני אלבז: עכשיו אני מאשים את אלי ישי בחורבן יהדות ספרד!!
בוז!!!
הרב דוד יוסף בראיון לאתר "כיכר השבת": אבל למה לא נבנה בית שלישי אחרי חורבן בית שני? כי בעבודה זרה גילוי עריות שפיכות דמים שהיו בבית ראשון עם ישראל חזרו בתשובה מה שאין כן בשנאת חינם עדיין לא חזרנו בתשובה המשמעות של הדברים שכל זמן שאנחנו לא נשתדל באמת לתקן את השנאת חינם חלילה לא יבנה בית שלישי!
הרב דוד יוסף בראיון לאתר "כיכר השבת": האזנות סתר הקלטות אדם בסתר הם איסור חמור מן התורה כתוב בתורה ארור מכה רעהו בסתר
הוא בוגד וכו'
כיתוב: האזנות סתר? בואו נזכר מי צוטט לאלי ישי ונחקר קבלו רמז הוא מש"ס
כתבה מ"ידיעות אחרונות": אתמול נחשף מכשיר ציתות חובר למכשיר הטלפון בביתו, מי צותת לטלפון של השר אלי ישי? גורם בכיר במשטרה: כיון החקירה המרכזי מאבקי כח בתוך ש"ס. השר אלי ישי: אני לא מעלה בדעתי אפשרות כזאת, אריה דרעי: אני המום בש"ס אין יריבות פוליטית. ההאזנה נחשפה על ידי השר עצמו אשר שמע רעשים מוזרים בקו. וכו'
כתבה מ"ידיעות אחרונות": מכשיר ציתות התגלה גם בלשכתו של השר אלי ישי, שלשום נחשף כי לפני כחמשה חודשים התגלו האזנות סתר לקו הטלפון בביתו של השר, על פי מידע מודיעיני שהגיעי לידי משטרה גורם בתוך ש"ס הוא שהזמין את ההאזנות וכו'
עוד כתבה: בכיר לשעבר בש"ס: גם לטלפונים שלי האזינו" וכו'
עוד כתבה:בכירים בש"ס צפויים להיחקר בפרשת האזנות הסתר לשר ישי, המשטרה חושדת כי מזמיני ההאזנות לשר העבודה והרווחה הם אלה שהדליפו לתקשורת את דבר החקירה וכו'
הרב דוד יוסף בראיון לאתר "כיכר השבת": זה לא פשוט לאדם להתגבר על מידותיו אבל זה עיקר היצר הרע שבימינו יצר הרע לא בא להסית אותנו לחלל שבת או לאכול נבלות וטרפות הוא בא להסית אותנו דווקא בדברים הללו שבין אדם לחבירו ואנשים מחפשים למצוא לעצמם היתר שזה מותר על פי ההלכה לפעמים אפילו מוצאים בדעתם מחשבה כזו שזה מצווה לעשות כן מצוה לבייש מצוה להלחם עוד רותמים את התורה הקדושה שלנו לדברים הרעים הללו ולכן חובה קדושה על כל אחד מאיתנו להשתדל ולעשות בכל כוחו לתקן ולקבל על עצמו שבכל הדברים שבין אדם לחבירו להיות מחמיר אנשים מחפשים חומרות להיות מחמיר, מחמיר גדול בדברים הללו גם בדברים שהוא בטוח שהוא צודק ושהוא בטוח שזה כך צריך לעשות ההפך להרבות אהבה ואחוה שלום ורעות"
כיתוב: הרה"ג דוד יוסף שליט"א תוקף באכזריות את אלי ישי נאמנו של מרן זצוק"ל בגלל שנאמנותו של הרב דוד היתה תמיד קודם רק לדרעי ולא למרן. הרב דוד יוסף לא רצה לתמוך בשס והודיע שיטוס לחו"ל לפני הבחירות וזה בניגוד לדעתו המפורשת של מרן זצוק"ל שהזהיר: "התורה – בסכנה!".
כתבה מ"ידיעות אחרונות": "בנו של הרב עובדיה יוסף: לא אסייע לש"ס, אני אהיה בחו"ל בזמן מערכת הבחירות" אמר הרב דוד יוסף, אביו לפעילים: "התורה בסכנה חייבים להצביע" וכו'
הרב דוד יוסף במפגן פוליטי ---: לשמוע קול אכזר של האשמות של לשון הרע זה מותר???"
הרב אמנון יצחק: כן זה הליצנות של הליצנים ובאמת הוא צודק צריך להחמיר בעניין הזה ולא לבחור בכלל לא להיות שותף לאנשים כאלה שמשקרים את הציבור מהבוקר עד הערב אומרים מה שאסור ועושים את זה בכיף. איך זה מסתדר?
הוא היה שותף של דרעי שרצו לפתוח מפלגה נגד הרב עובדיה יוסף והכינו שלטים "הרב לא קובע הרוב קובע" וכך איימו על הרב שיחזיר אותו בחזרה והסיפור ידוע! שבסוף בלית ברירה עשו שלושה (3) ראשים שבסוף הפך להיות ראש אחד (1) ואחר כך הרב עובדיה אמר: "זה רשע! זה גנב! איך נבחר בו??? אלי ישי הוא נאמן ביתי!" וכו' וכו' ככה התפלגו, והסיום ידוע.
אז זה אנשים, זה לא "אנשי תורה" זה אנשי שקר! פוליטיקאים.
הרב פלאג'י אומר: שהשדים רצו להיכנס לתיבה, לתיבה לפני מאה וחמישים (150) שנה, הוא אומר: "רצו להיכנס לתיבה – שדים,
אבל אמרו להם: "כל אחד (1) נכנס שתיים שתיים (2, 2) באו לתיבה, אתם צריכים בן זוג".
אז הם לא ידעו מה לעשות והלכו ולקחו את השקר" ככה מספר הרב יעקב יוסף זכרונו לחיי העולם הבא. אז השד לקח את השקר וביחד הם הולידו.. פוליטיקאי!
זה מהשדים זה מהשקרנים וזה מה שהם הולידו ומאז יש לנו פוליטיקאים כל העולם פוליטיקאים ומותר לשקר זה קוראים לזה "פוליטיקה" זה לא שקר, ככה זה פוליטיקה; "אתה לא יכול להגיד את האמת - אם תגיד את האמת, איפה פוליטיקה?" זהו! אז ככה זה עובד, מי שרוצה להצביע לשקר ולשדים? בכבוד!
מי שחכם? מחמיר!. לא מצביע בכלל! מאות רבנים: לא הצביעו בכלל! בכלל בכלל ואמרו: "לא להצביע!" כבר מההתחלה.
טוב, אז מה עושים? עכשיו נשברו הכלים מה העצה לעלות מהמבוכה?
אז כתוב, תקשיבו, ברבי נחמן מברסלב כתוב: "הקב"ה "אוהב משפט" אבל הוא גם אוהב את ישראל, וכשמידת הדין מקטרגת על מי שלא ראוי להתקרב להשם יתברך בגלל המעשים הרעים אז השם מוכרח להסכים עם מידת הדין כי הוא אוהב משפט, ואז מזמינים לו מניעות כל מיני עיכובים בעיות צרות לפי מידת המשפט, והשם מסתתר בתוך המניעות "אל מסתתר בחביון, ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה הקב"ה! נמצא" עכשיו, מי שהוא בר דעת" אומר רבי נחמן: "יכול למצוא את השם בתוך המניעות!" זאת אומרת אתה צריך להתעורר מעצמך ולראות את השם בתוך המניעות שבעצם הוא מביא לך את זה בשביל שתתעורר כי אם לא? אוי ואבוי!
מי שכבר תבע בחטאים עד שאי אפשר לו לעלות על ידי סיוע המידות ועל ידי ש"לא לשמה" אינו בדין ליתן לו סיועים הללו, מניחים לו את הכלים שבורים כדי שיבוא לידי ייאוש, ואז ואם יש לו דעת יכיר שאי אפשר כבר להמשיך בדרך הזו שמובילה לשממה ואבדון, צריך להתאזר עכשיו בכל שארית כוחו לשבור את המחיצות והמניעות בתשובה קיצונית ולהשתנות מן הקצה אל הקצה בכל הפרטים! עד שיהפוך לאדם אחר ולא תהיה הנהגתו היום כמו אתמול בשום דבר, ויתחזק בחיזוק אמיץ וקיים שיעשה עמידה והתקוממות נגד יצר הרע.
היום שלחו לי שאבא אחד דתי כזה בא להתלונן אצל אחד מהקהילה שלנו ואמר: שהבן שלו שהוא חילוני פתאום החליט שהוא לא אוכל יותר בשר! ולא רוצה תבלינים מהבית ולא זה והוא מבקש: "אולי אתה יכול לעזור לי איתו?"
אמר: "כן כן תביא אותו אלי אני יברך אותו! אשריו ואשרי חלקו! ושיצליח להשפיע עליך גם!!"
צריך ללכת מהקצה אל הקצה! זה מה שאמר רבי נחמן: "מי שהוא בר דעת יכיר את הבורא מתוך המניעות כי הוא מבין שהמניעות ניתנו לו לעזור לו לשוב אל השם בתוקף ובעוז"
עכשיו נראה מה אומר הפסוק: "ויחלק עליהם לילה והוא ועבדיו ויכם וירדפם עד חרמה אשר משמאל לדמשק" אז יש תנא קמא ויש רבנן; התנא הראשון אומר: "נחלק מאליו הלילה".
רבנן אמרי: "יוצרו חלקו" הקב"ה חלק. התנא הראשון מגלה מי שמתעורר לתשובה מתוך ההסתר, ההסתר נחלק ונקרע מעצמו זה טבעו. חכמים מגלים לנו נקודה אחרת. בתוך ההסתר, בטבע שלו שהוא יחלק למי?
למי שזוכה לסיעתא דשמיא לעלות מתוך ההסתר וזה נקרא "יוצרו חלקו".
מה נפקא מינא בין רבנן? שהם הוסיפו שצריך גם להתפלל על סיעתא דשמיא כי לא יתקיים בלי סיוע מהשמים ולא זוכים לסיוע מהשמים בלי תפילה ולכן צריך להתפלל שאדם יוכל לצאת מהמצב של ההסתרים.
עכשיו צד אחר שאנחנו נתבונן בו "הרימותי ידי" אומר רש''י: "שזה לשון שבועה" והרמב''ן וגם בספרי כתוב: "שהצדיקים משביעים את יצרם שלא לעשות". זאת אומרת צדיק גדול יודע שאסור לעשות דבר הדבר הזה הוא עבירה, הוא חטא, הוא לא הגון, הוא לא ראוי, הוא לא מתכוון לעשות.
אבל מה עושים הצדיקים?
לא מסתפקים בזה שהם אומדים את כוחם וברור להם שלא יחטאו הם נשבעים ביצרם לא לעשות ואז מכח תוקף השבועה אין מצב בעולם שהם יעשו. למה צריך את זה? אם אתה יודע שאתה לא עושה ואתה לא רוצה לעשות ונראה לך דבר המגונה ביותר מה פתאום שאתה תשבע?
אלא דרכם של צדיקים להשביע את יצרם ורואים את זה אחרי כל החשבונות שהיו לאברהם אבינו עליו השלום שהוא לא לקח כלום מסדום לא סמך על עצמו כי אם על ידי שבועה! מרים את ידו "ונשבע לאל עליון"
עכשיו בואו נראה למה זה? ותשמעו שתי (2) מעשים שמשגעים! לא יאומן כי יסופר!!
בגמרא במנחות ק"ט כתוב: שמת שמעון הצדיק, הוא היה אחרון מ"אנשי כנסת הגדולה" כהן גדול!
אמר: 'חוניו בני ישמש תחתי"
ולא קיבל עליו חוניו, שהיה שמעי אחיו גדול ממנו, אז לשמעון הצדיק היו שני (2) בנים; אחד (1) קראו לו חוניו, ואחד (1) שמעי. שמעי היה בן הגדול וחוניו הקטן, אבל שמעון הצדיק אמר: שמי שיהיה כהן גדול אחריו זה הבן הקטן חוניו.
אבל חוניו לא הסכים! אמר: "מה פתאום? אני האח הקטן! ויש לי אח הגדול, אז אחי הגדול"
תשמעו! לוותר על להיות "כהן גדול" שזה המעלה הכי גדולה שיכולה להיות!
אתמול הייתה הגרלה מיליארד שש מאות מיליון (1,600,000,000) בארצות הברית, ואומרים שאחד (1) זכה עוד מחפשים אותו לא מצאו אותו... כנראה נרדם.
אבל מכל מקום הוא יכול לוותר עכשיו למישהו אחר?
יגידו לו: "תשמע יש אחד (1) מסכן גם כן ניסה ולא הצליח אתה מוכן לוותר לו?"
מי יוותר? להיות כהן גדול? זה אלף אלפים לאין שיעור מאשר זכיה כזאת!. כהן גדול מכפר על כל ישראל, גדול מהמלך של ישראל. הוא מוותר? זה ממש מעשה של רחל אימנו שוויתרה לאחותה לאה כדי לא לפגוע בכבוד של אח או אחות. מסר לו את הכהונה הגדולה.
ממשיכה הגמרא ואומרת "ואף על פי כן נתקנא בו חוניו בשמעי אחיו" אחרי שראה אותו כהן גדול הקנאה פעפעה בו!
מה עשה?
אמר לו: "בא ואלמד אותך "סדר עבודה" בא אלמד אותך איך כהן גדול עובד בבית המקדש!"
"הלביש אותו באונקלי וחגרו בצלצול והעמידו אצל המזבח" הלביש אותו חלוק; יש אומרים: בגד של עור, יש אומרים: חלוק של אשה, ושם לו חגורה כמו של נשים והעמיד אותו אצל המזבח.
והלך להגיד לכהנים, לאחיו הכהנים: "תראו! תראו מה נדר זה וקיים לאהובתו!!"
הוא מאשים עכשיו את אחיו, שאחיו נדר נדר לאהובה שלו!
מה הוא הבטיח לה?
"אותו יום שאני אשתמש בכהונה גדולה - אני אלבש את "האונקלי שליכי ואחגור בצלצול שליכי" אני ילבש את החלוק שלך ואת החגורה שלך, אני יעבוד את השם עם החלוק שלך והחגורה.
איזה שפלות!. מה זה? מה זה? להאשים אותו בהאשמה חסרת בסיס! שקר גס.
כששמעו החכמים בדבר אמרו: "ומה זה שברח ממנה – כך! המבקש לירד לה - על אחת כמה וכמה!!". אם זה האח שברח מהכהונה הגדולה בגלל קנאה יכול לעשות ככה לאחיו, אז מי שרוצה כהונה גדולה - מה יהיה מוכן לעשות לאחיו ?
עכשיו תחזרו לבחירות ותבינו מה זה "מוסרים נפש!" להרוג את השני (2) לבטל את השני (2) שלא יהיה קיום לשני (2) פה רואים גבורת הנפש! ויתר על כהונה גדולה!! ויתר, ואחר כך נתקנא. ועשה לו את הביזיונות.
איך אפשר להבין דבר כזה? אחרי שאתה עושה כל זה לפגוע ככה בכבוד של אחיך? אתה יכול לעשות ממנו כזה היתול ולעג! להעמיד אותו ככה אצל המזבח? להלבין את פניו אצל כל הכהנים! להוציא אותו טמבל? אז רואים מה זה קנאה. מידות.
בלעם הרשע! דוגמא שנייה (2) היה לו רצון לקלל את ישראל, אבל הייתה לו נבואה מאת השם "ויאמר אלוקים אל בלעם: "לא תלך עימהם לא תאור את העם כי ברוך הוא" אתה לא יכול לקלל את עם ישראל! זה הבנים שלי!! אני לא אתן לך, זה עם ברוך. והדבר מובן שאחרי שהוא קיבל את הנבואה "לא תאור את העם כי ברוך הוא" אז הוא החליט שלא יתכן לקלל את העם אז ודאי שהוא לא ילך.
ובכל זאת הוא הלך וגם אחרי שנאמר עליו ''וייחר אף אלוקים כי הולכו'' הקב"ה כועס עליו כעס רב ואחרי כל המעשה בא אליו מלאך ועומד לו "לשטן בדרך" לא לאפשר לו ללכת וכל הניסים והנפלאות שהוא רואה והוא גם אומר בעצמו "ועתה אם רע בעינך אשובה לי"
הוא אומר למלאך: "תשמע, תשמע אם לא מוצא חן בעיניך שאני ימשיך? אני חוזר בחזרה!" ובכל זאת לא חזר וכל הזמן עמד עם הפנים להמשיך הלאה בדרכו ואחרי הכל ניסה גם לקלל כמה פעמים עד שלא הייתה לו ברירה ככתוב ''וירא בלעם כי טוב בעיני השם לברך את ישראל ולא הלך כפעם בפעם לקראת נחשים'' אז בסוף הוא הבין שאין טעם! וברך אותם.
איך אפשר להבין את זה? אם אתה נביא, ואתה מבין שהשם כועס וחורה אפו ושם לך מלאך בדרך! ועושה אותות ומופתים והאתון שלך מדברת איתך ואומרת לך: "טמבל! אתה לא מבין מה קורה פה?". לא עוזר! איך יכול להיות דבר כזה?
אלא, סוד הדברים הוא ככה: להמית את היצר הרע! להמית את הרצון שהוא לא יקום יותר לתחייה זה מן הנמנע.
זה סוד הדברים: להמית את היצר, להמית את הרצון כדי שהוא לא יקום לתחייה זה מן הנמנע, לכאורה אחרי קבלת הנבואה או אחרי מעשה גדול כזה שהוא מסר את הכהונה לאחיו - לא לפגוע באחיו אז כאילו נראה שהיצר הרע מת. אדם שמוותר על הכבוד שלו להיות כהן גדול ונותן לאחיו זה ברור שהיצר הרע מת זה אדם שאין לו יצר הרע איך יצר הרע לא אומר לו: "תיקח את הכבוד" ?
יכול להיות שאחד (1) יגיד: "קח את המיליארד שש מאות מיליון (1,600,000,000) אני לא רוצה!" ?
איך זה יכול להיות? אז בטח זה מת. אבל מתגלה לנו סוד עצום: יצר הרע אף פעם לא מת! וכוחו עימו הוא יכול להפוך את הכל באותו עניין ממש באותו עניין ממש. עד שהוא מלביש את אחיו אצל המזבח חלוק וחגורה
ואומר לאחיו הכוהנים: "תראו מה הוא נדר לאהובתו!"
יש פתגם שאומר: "נחש - אי אפשר להמית! גם אם תחתוך אותו לעשרה (10) חלקים - עדין הוא חי!".
ידוע שאם חותכים נחש הוא ממשיך לחיות, אם רק מקפדים את ראשו, אז אפשר להמיתו אולי בגלל זה נקרא יצר הרע "נחש"? אי אפשר להרוג אותו. נראה לך שחתכת אותו? זהו, לא קיים שום דבר? תשכח מזה! הוא עוד חי.
ומעולם לא נודע עד כמה פשוטים דברי "חובות הלבבות" הוא אומר ב"שער יחוד המעשה" פרק חמישי (5): ''ומן התימה אחי! כי כל אויב כשתנצח אותו פעם ושתים (1-2) ירף ממך''
זה דבר מתמיה! כל בן אדם שינצח מישהו פעם ופעמים (1-2) אז הוא כבר ירפה ממנו! "אין, זהו! הוא יותר חזק ממני אני לא יכול עליו!" ולא יעלה על ליבו להלחם בך כי הוא יודע את יתרון כוחך על כוחו, מתייאש מלנצח אותך מלגבור עליך.
אבל יצר הרע? אינו מספיק לו ממך. ניצוח פעם (1) ומאה פעמים (100) גם אם תנצח אותו מאה פעמים (100) אלף פעמים (1,000) כל החיים! אפילו אם תנצח אותו - הוא לא מת! הוא לא ויתר, הוא לא מתייאש, אם הוא ינצח אותך - הוא ימית אותך! אבל אם תנצח אותו פעם אחת (1) הוא יארוב לך כל ימיך לנצח אותך.
ולכן הזהירו חכמים: "אל תאמין בעצמך - עד יום מותך!" אפילו אם אתה מנצח, מנצח אותו תמיד! "אל תאמין - עד יום המוות" כולל יום המוות כי סוף סוף יתכן שיעמוד היצר לתחייה.
לכן הצדיקים לא סמכו על עצמם לעולם! ודרכם היה להשביע את יצרם כי ידעו שעל ידי שבועה לא יוכל לעמוד יצרם לתחייה אצלם יותר. לכן הרים אברהם ידו ואמר: נגמר! "אם מחוט ועד שרוך נעל" זהו. בלשון שבועה הרים את היד כלפי מעלה! ונשבע להשם שהוא לא נוגע ברכוש וכו' אז זאת אומרת זה פטנט שרק הצדיקים יודעים אותו, אפילו שהם יודעים כמה הם חזקים, וכמה הם מנצחים את היצר, וכמה הם מתעבים אותו אבל הם לא סומכים על עצמם הם יודעים שהוא אלוף העולם! הוא מלאך שהצליח להפיל את כולם.
יוצא מזה שאדם יוכל לעשות מעשה צדקות גדול מאוד ואפילו הוא יגיע למצב שהוא שובר את הרצון שלו לגמרי אבל אם אך אינו עושה באופן כמו שהצדיקים עושים שהוא נשבע ליצרו שלא לעשות, עדיין הוא לא בטוח בכלל הוא לא יודע מה יקרה בהמשך הדרך.
ואם תרצו תוכלו לבדוק את זה ברגעים הטובים שלכם. לפעמים אנחנו מסכימים איזה הסכמה גמורה לעשות איזה דבר טוב ואחרי רגע אחד (1) אדם הופך להיות אחר! והכל נשכח.
אני עד לדברים: היינו בהרצאה האחרונה בבת-ים דיברתי על "זיכוי הרבים" אדבר איתכם גם.
"מי רוצה לזכות?"
הרימו כארבעים (40) ידיים, כמה בסוף חתמו? שבע עשרה (17) איפה נעלמו עשרים ושלוש (23)? לא עבר כמה רגעים! אפילו שיש לאדם החלטה ברורה, דקות! הוא מתהפך!! נהיה לבן אדם אחר דקות! דקות, אפילו הסכמות ברורות, חזקות, החלטות - ואחר כך הוא מתהפך! והכל נשכח ממנו.
אבל אם אדם לא יתנהג בעניין הזה לפי היסוד של דרכם של צדיקים להשביע את יצרם יכול להיות שהוא גם יהפוך קערה על פיה!
עכשיו נספר לכם שלושה (3) מעשים נפלאים לסיום ויהיו לכם למזכרת;
בספר "אורחות יושר" של הרב קניבסקי שליט"א מביא מעשה עד כמה גרועה מידת הקנאה;
בזמן רבי יצחק אברבנאל זכר צדיק וקדוש לברכה, אשתו הלכה לבית המרחץ, באותו יום הגיעה גם המלכה אליזבת מלכת ספרד וקינאה בה אשת המלך מרוב התכשיטים והמלבושים שהיו על אשת הרב רבי יצחק אברבנאל! ותבוא ותספר לפני המלך על כבודה של אשת הרב, ורבי יצחק אברבנאל היה אהוב הרבה מאוד אצל המלך! ומפני כבודו לא עשה המלך רעה ליהודים והגן עליהם מפני הגויים המציקים, אולם מחמת קנאת המלכה, גזר אומר: "שלא ילכו יותר בנות ישראל לבית המרחץ בכלי כסף וכלי זהב! מותר להם ללכת רק עם טבעת אחת (1) שיהיה הבדל ניכר בין שפחה לגבירתה! שהמלכה תבוא עם כ-ל התכשיטים, ובנות ישראל יבואו רק עם טבעת אחת (1) שיהיה ניכר שהמלכה היא החשובה!" וכו'.
ויהי היום, עשתה אשת הרב טבעת אחת (1) יפה וטובה מאוד ששווייה יותר מכל כלי כסף וזהב שהיה לה מקודם, ויהי היום, הלכה אשת הרב לבית המרחץ וגם אליזבת הגיעה לה שם. וראתה את זוהר מראית הטבעת! ותתמה עד מאוד!!
ואמרה: "טבעת יפה מאוד!" וקנאה בה, וחמתה בערה בה, ורבה עם המלך על זה: "למה לי אין טבעת כזאת???". והמלך, מלך ספרד גזר את גזירת גירוש ספרד בגלל הטבעת של אשתו של רבי יצחק אברבנאל! כל גרוש ספרד שהביא לסבל המוני טף ונשים קטנים וגדולים ורבים מהם נהרגו בטלטולי הדרכים כידוע, כל זה התגלגל ובא לעולם בגלל קנאה של אליזבת בטבעת של אשתו של הרב!
אתם שומעים מה יכול לעשות קנאה?
''קשה כשאול קנאה'' הגמרא אומרת בשבת קנ"ב "ורקב עצמות קנאה" זה פסוק במשלי, מי שיש לו קנאה - עצמותיו מרקיבים בקבר! לא תמצא, תפתח את הקבר - לא תמצא כלום, לא עצמות, לא כלום.
בידוע ומפורסם המעשה על בחורה מאמריקה קיבלה אירוע מוחי בגיל שבע עשרה (17) וכך הייתה עד סוף ימיה "צמח" הכניסו אותה למוסד נוצרי באמריקה והיא נפטרה בגיל שבעים (70) וקברו אותה בחצר הכנסייה, יהודי שגילה את קברה החליט להעביר אותה לקבר ישראל, כשפתחו את הקבר ראו שהגופה נשארה שלמה לחלוטין! ולא שלט בה כלל ריקבון!!
סיפרו את הדברים לרב קניבסקי שליט"א ואמר: שהייתה "צמח" ומעולם לא קנאה באף אדם וממילא לא שלט הריקבון בעצמותיה.
אז תראו עד כמה הקנאה חמורה שאפילו חודרת לעצמות ומרקיבה אותן.
ומעשה אחרון: שני (2) בחורים חברים למדו יחד באחת (1) הישיבות הקדושות בארץ הקודש, לאחד (1) קראו יעקב, לשני (2) משה. יום אחד (1) החליטו שלא יכולים להמשיך בישיבה וצריכים ללמוד מקצוע, למדו הנהלת חשבונות עשו חיל בלימודם קיבלו תעודות ויצאו לשוק העבודה, יעקב נתקבל לעבודה במפעל כמנהל חשבונות ומשה נתקשה למצוא עבודה.
עברה תקופה הקימו שניהם (2) בית בישראל, כל פעם שמשה היה פוגש את יעקב היה שואל: "אולי ימצא לו עבודה במפעל שהוא עובד בו?" הבטיח לו שיעשה מאמץ, אבל המשרות היו תפוסות.
פעם אחת (1) התפנתה משרה מיד פנה יעקב כהבטחתו למנהל שהיה מאוד מאוד אוהב אותו וביקש ממנו שייתן לחברו הטוב משה את המשרה, המנהל הסכים, הכניס את משה בזכות יעקב לנהל חשבונות ומצא פרנסתו של משה.
באותו יום הוטב להפליא! עברה תקופה והמנהל הוצרך לעקור את מקום מגוריו לעיר אחרת והיה עליו לבחור מכל מנהלי החשבונות מי יזכה למלא את מקומו? כמובן שמשכורת של מנהל ראשי היא פי כמה משאר העובדים! יעקב היה בטוח שבגלל שהוא אהוב על המנהל אז הוא יהיה ראוי לקבל את התפקיד החשוב וכמובן שיזכה במתן השכר הנאות, כל כמה דקות היה מביט בטלפון האם כבר מצלצל אליו המנהל לגמור את העניין, אבל הטלפון בושש לבוא.
למחרת היום משה ידידו קורא לו ואומר לו: "בא נשתה "לחיים" קיבלתי את התפקיד של המנהל הראשי!". באותו רגע נוצרה מחיצה בתוך הלב של יעקב ביחס לחברו משה יותר ממחיצת הכותל שהפרידה ממקום המנהל הראשי לשאר העובדים. יעקב היה מתהלך באותו יום מלא טענות כרימון; "הרי אני הכנסתי את משה הנה!. איך הוא הסכים לקחת את התפקיד הזה לעצמו? ולא אמר למנהל שיש לי "דין קדימה" לפניו?"
אבל יעקב היה אדם ירא שמים ולכן התחזק באמונה שהכל בידי שמים, אבל כל פעם היה שב להתעצב על ליבו, בפרט כשהיה שומע מידי פעם שמהמשכורת שמשה מקבל הנכבדה - היה חוסך סכום ניכר כל חודש לקראת הנישואים של צאצאיו! והוא לא יכול לחסוך. ואז הוא היה מתחזק עוד פעם באמונה תמימה, ועדיין געש ורעש הלב מכל המתרחש.
עברו עשר (10) שנים! שדכן פונה ליעקב ואומר לו: "ברצוני להציע לך שידוך טוב עבור הבן שלך! שהוא כליל המעלות!! עכשיו דיברתי עם משה אהרון יש לו בת כלילת המעלות והוא מוכן להעניק לבחור כמו הבן שלך דירה שלמה בבני ברק"
ואכן השידוך נסגר לטובה מי היה המחותן?
משה, המנהל חשבונות הראשי מתחתן עם יעקב.
ואז אמר יעקב: "עשר (10) שנים אני מקנא במשה אהרון שמרוויח סכום נאה שיוכל הוא להעניק לביתו דירה שלמה! ואני הייתי מתחזק כל הזמן באמונה נגד מה שהיה צר לי,
והקב"ה צוחק מלמעלה! ואומר: "תגיד, מה אתה מקנא בחבר שלך? ובשביל מה אתה מתחזק כל הזמן באמונה! הרי כל השכר הרב שאני דאגתי לו שיהיה לו, ושאתה היית מקנא בו - זה רק בשביל שיגיע הזמן ישמש כל הכסף לצורכך כדי לחתן את הבן שלך עם הבת שלו! אז מה אכפת לך שהוא התייגע להתפרנס במקומך?"
חשבונות שמים. הקנאה לא מועילה! היא רק מרקיבה את העצמות. מי שמאמין שהכל מאת השם - אין לו בעיה. לא צריך לקרוע מודעות, לא צריך לבזות את הצד השני, לא שום דבר. כמו שאנחנו לא עשינו לשס - ככה היה ראוי שכולם יעשו. שקט דממה.
הם קיללו! הם השמיצו, הם קרעו, הם ביזו, הם עשו... הבטחתי להם רק: "שהם יתמוטטו!". היו שבע עשרה (17), אחד עשרה (11), שבע (7) בקושי ארבע (4), להתראות...
למי שיש שאלות בבקשה.
שאלה, בבקשה
שואל: ערב טוב
הרב: ערב טוב, תצמיד את המיקרופון
שואל: רציתי לשאול לגבי תפילה במניין לא כשר
הרב: כבר אמרנו על זה כמה פעמים מה, לא שמעת על זה
שואל: לא, יש עניין להתפלל בכל זאת עם חזן לא כשר או שעדיף בבית
הרב: כן, להתפלל איתם בלחש, לענות רק קדושה מודים דרבנן וקדיש של יתום בסוף שהוא לא מהשליח ציבור
שואל: אוקי תודה
הרב: תהיה בריא. וגם קריאת התורה אפשר בלי שום בעיה
כן, תן לו בפינה פה לידך כן,
שואל: כן, רצית י לשאול אומרים שיבוא המשיח יהיה חיי נצח רציתי לשאול מה זה חיי נצח מה הכוונה
הרב: שאתה לא מת
שואל: כן אבל השאלה איך כאילו, זה רק נשמה רוח או?
הרב: אז יש כמה אפשרויות, אחת שאנחנו נהיה בגוף כמו שעכשיו אבל יותר מזוכך כמו אליהו שעלה עם גופו לשמים. או שנהיה כמו המלאכים בלי גוף, משנה לך?
שואל: לא, השאלה כאילו זה לא יהיה משעמם לחיות לנצח?
הרב: יכול להיות, אתה צריך לנסות ואח"כ תחליט
שואל: השאלה כאילו כולם או רק חלק יחיו לנצח
הרב: רק מי שזוכה לא כולם זוכים
שואל: מה צריך לעשות בשביל לזכות
הרב: אלא שמפחדים לחיות לנצח כנראה לא יזכו
שואל: מה צריך לעשות כדי לזכות?
הרב: לחזור בתשובה ולקיים את המצוות זה הכל לא יותר מזה
שואל: רגע, וגם בתחיית המתים גם הבנתי שלא כולם יקומו לתחייה רק חלק
הרב: נכון אלה שהם צדיקים ולמדו תורה הרבה יקומו, אלה שהם צדיקים ולא למדו תורה הרבה לאא יקומו
שואל: אבל יש דעה שאומרת שמי שמאמין בביאת המשיח כאילו באמונה גדולה אז כאילו , וגם שכאילו נפטר ואולי גם הוא לא היה צדיק גדול אז הוא יקום בתחיית המתים
הרב: תראה אמרת שלוש פעמים כאילו, אז זה כאילו באמת. זה ר-ק כאילו,אבל אין דבר כזה
שואל: יש סברה כזאתי
הרב: אין סברה כזאת
שואל" אני שמעתי
הרב: שמעת אבל זה לא סברה שכתובה. עדות שמיעה אינה קבילה
שואל: זהו זה הכל
הרב: תהיה בריא
כן, שמה הגברת הצבעת את הצבעת? כן, בפינה כן
שואלת: שלום כבוד הרב
הרב: שלום
שואלת: רציתי לשאול בקשר לגלגול נשמות שתי שאלות, שיהודי נפטר והוא חי בעולם הזה בתור יהודי ואח"כ הוא מתגלגל הוא מתגלגל בתור יהודי? או מוסלמי או משהו
הרב: בדרך כלל בדרך כלל אבל יש אפשרויות בגוי, אפשר גם בבהמה, אפשר גם בדומם , אפשר גם בצומח,
שואלת: אז הוא מפסיק להיות יהודי כאילו
הרב: לא, זה נשמת היהודי שנמצאת בגוף של גוי או בגוף של בהמה או בגוף של זה הנשמה נשארת אותה נשמה
שואלת: בסדר, ושאלה שנייה, אם מישהו היה בעולם הזה בתור זכר אז הוא חוזר להיות זכר, מתגלגל אח"כ או ההפך
הרב: יכול גם בנקבה
שואלת: אה. תודה
הרב: תהיי בריאה
כן , שאלה תן לו לבחור כאן
זה הבן זזה הבן שלך?
חבר ילדות
בכבוד הרב רציתי לשאול שאלה הבנתי שכבודו לא אהה, בא נגיד מחבב את הבחירות אבל איזה גוף אם לא נצביע לשס אש איזה גוף ייצג את הציבור החרדי מסורתי דתי יספק את המשאבים הספציפיים המשאבים הבסיסים לציבור הזה בעיר
הרב: אתה יודע כמה אוכלוסיות לא מיוצגות על ידי מפלגות? רוב האוכלוסייה לא מיוצגת. ומה חסר להם משהו? לא חסר
שואל: אבל לספק להם מוסדות לספק חיי חברה לספק שיעורים
הרב: מוסדות? אתן לך דוגמא. יש לדוגמא קהילות סאטמר בארץ. שהם לא מקבלים מהמדינה והם לא צריכים ייצוג של אך אחד הם דואגים לעצמם ויש להם מוסדות עשירים ומכובדים ומעמידים את הכל בלי כלום. אתן לך דוגמא, ארגון שופר הוא לא מקבל מהמדינה אגורה,ואף אחד לא מייצג אותו ולא נותן לו ולא חשב לתת גם אנחנו לא מעוניים בכלל גם אם יתנו לא מעוניינים לקחת אז איך אנחנו מתקיימים ועשינו מהפכה יותר גדולה מכולם?
שואל: אבל אם יש, לא יודע איך להסביר את זה, אולי אתה מבוסס מתרומות תרומות, צדקות..
שואל: אני לא מבוסס, כולם מבוססים על תרומות גם המדינה מבוססת על תרומות, אמר עכשיו טראמפ אני נותן להם חמד מיליארד דולר בשנה לכן אני ילחץ על ביבי לגבי ירושלים ככה הוא אמר למקרון אז ז"א כולם חיים על תרומות אז מה הבעיה? אהל הלא הבנתי פעם קיבלת תרומה משס? פעם נתנו לך מחברת, עט, חד פעמי?
שואל: מספקים לי שיעורי תורה, זה הכי בסיסי לנשמה שלי
הרב:שיעורי תורה, הנה אני נותן לך בחינם שיעורי תורה בלי שס, הפוך מהשיעורי תורה שלי בנו את שס.
מכל הבעלי תשובה שאני עשיתי נבנה שס. נו אז מה והם נתנו אגורה, לא נתנו. הפוך הם לקחו את כל אלה שעשיתי בעלי תשובה הפכו אותם לפעילים שלהם ולקחו לעצמם. רוב הפעילים של שס זה בעלי תשובה שלי.
שואל: טוב, תוגה רבה כבודו
הרב: תהיה בריא
כן תן לבחור שם
שואל: שלום כבוד הרב
הרב: שלום
שואל: לגבי גלגולי הנשמות האם אדם שבא בגלגול, יש כמה גלגולים לאגם הגלגול האחרון זה מה שהוא יקום או ש ..
הרב: הגלגול שהוא עזה את עיקר התיקון בזה הוא יקום
שואל: אוקי משמע שזה אומר?
הרב? זה אומר לדוגמא שרבי עקיבא תיקן את זימרי בן סלוא אז זימרי בן סלוא לא יקום ויקום רבי עקיבא
שואל: הבנתי , שאלו אותי גם לגבי הגיל של האדם הוא נפטר
הרב: אדם יקום בתחיית המתים בגיל שהוא נפטר
שואל: כמו שבהר סיני כל הגופים מי שהיה עיוור פיסח
הרב: יקומו כן עם כל הפגמים והמומים כל אחד ואחרי חצי שעה כולם יתרפאו כדי שיזהו ויכירו אחד את השני
שואל: אם אפשר לדעת לזה מקור שאני יפתח את הספר
הרב: אהרבהה יאאא
שואל: שער הגלגולים?
הרב: יש את זה באיך קוראים לו , תקח את הכה את המומחה אצלינו באתר ושמה תמצא את התשובות כולם
שואל: ודבר שני הרב לגבי מה שנאמר פה הבחירות, מה לבחור מה דעת הרב?
הרב: בהקב"ה בהקב"ה ובתיקון המידות
שואל: אז לא לבחור באותו יום?
הרב: באף אחד
שואל: אוקי ואם אפשר ברכה לעוד ילדים אחרי הבן..
הרב: ה' יזכה אותך לתוספת בילדים
שואל: אמן
הרב: כן תן לבחורה
שואלת: שלום כבוד הרב
הרב: שלום
שואלת: אני מכירה בנ"א שאני המון זמן מנסה להשפיע עליו בחזרה בתשובה שלו ויש בעיה אחת שהיא בעיה נפשית אצלו וזה גורם לו להרבה מחסומים בחיים והוא אומר שכל עוד הבעיה אצלו בחיים הוא לא יוכל להתקדם מבחינה רוחנית
הרב:הבנתי
שואלת: אז הוא ביקש ממני הוא אמר לי יותר נכון בואי נלך לשיעור של הרב אמנון יצחק, ואני רואה אותך הרבה ואמרתי לו אין בעיה, כמה פעמים ניסיתי ניסיתי בסוף לא יצא לפועל וגם היום רגע לפני השיעור הוא אמר שהוא לא בא אבל הוא אמר לי אם אני יכולה לבקש את הברכה ואם הוא מאמין בברכה זה כבר משהו,
הרב: טוב מה השם שלו?
שואלת: דניאל בן אלה
הרב: דניאל בן אלה
שואלת: כן, שה' ירפא אותו
הרב: שה' ירפא אותו ברפואת הנפש ויחזור בתשובה שלמה מהרה
שואלת: אמן. וכל עם ישראל
הרב: תודה
כן תן לבחור פה שורה ראשונה פה למטה
שואל: ערב טוב כבוד הרב, אהה, אני אדם מסורתי בכל חיי והייתי רוצה כאילו להתחזק הייתי רוצה שתגיד לי או לייעץ לי איך לעשות את זה
הרב: בא נתחיל עם ציצית ומכאן והלאה ניתן לך ברכה, בכבוד
(שיר, הבחור עולה לבמה לשים ציצית)
שואל: "ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שהחינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"
הרב: אוהד בן ליאורה ה' יחזק בתורה במצוות וביראת שמיים.
קהל: אמן
הרב: תעמו ד איתו בקשר הוא יתן לך את הפרטים הוא ידריך אותך להתקדם הלאה
כן שאלה נוספת.
שאלה נוספת כן הבחור שם
שואל: שלום כבוד הרב
הרב:שלום
שואל: קודם כל אני מאוד אוהב אותך
הרב: תודה
שואל: ומאוד מעריך את הדבקות שלך והגאונות שלך לא רק בתורה גם בכל דבר אפשרי.
ויש לי שתי שאלות קודם כל שאלה אחת שאני יודע את התשובה ואשתי לעתיד פה בערת ה' בקהל ואני רוצה אם תוכל לענות לה תשובה. כי ממל זה יותר קל לקבל .
אהה בקשר להפרדה בחתונה. כביכול אין לה בעיה לעשות הפרדה בריקודים ובישיבה זה קצת בעיתי לעשות הפרדה ומבחינתי אני רוצה הפרדה בכל צורה אפשרית.
הרב: אסור להתחתן שלא בהפרדה, זה יום של קידושין, וצריך שהשכינה תשרה ביינכם היא מסתלקת במקום שיש ערבוב והחפץ חיים אומר שספק אם מברכים את השבע ברכות שמברכים אתכם את החתן והכלה מתחת לחופה, למה,איך אפשר להגיד שהשמחה במעונו כשבעצם עושים נגד ה'
מה הבעיה שיושבים גברים לחוד ונשים לחוד למשך שעתיים שלוש ומכבדים את ה' חוץ מהחתן והכלה? בבית כל הזוגות האלה שלא מוותרים בחתונה לשבת ביחד לפעמים הם בפרוד שעות רבות לפעמים ברצון לפעמים בלי רצון פתאום צדיקים כולם אחדות. דבק. נדבקים. זה אסור. זה איסור גמור וזה חילול ה' וזה החטאת הרבים, וצריך להיזהר מזה, יש לי קלטת שנקראת חתונה נפרדת, תראו את זה שמה הייתה אשה שאמרה שואלתתי ההורים שלה חולים במחלה מסוכנת שהם צריכים כנראה למות ואמרתי לה שתעשה את החתונה נפרדת, בדיוק היא הייתה לפני החתונה וזה דיברנו, דיסקסנו, לא עשו בדיוק מה שאני אומר. עשו חלקית.
אחד נפטר והשני חי . זה לא פשוט,מכדאי לראות את זה
אבל שיהיה ברור מי שזוכה לעשות חתונה בפרט ביום כזה שמוחלים על העוונות או פוקקים אותם תלוי בתשובה של החתן וכלה אז צריך לנצל את זה ולא הפוך להרים יד נגד הקב"ה ולהגיד לו תודה על זה שחיתנת אותנו אבל מצפצפים עליך ולא רוצים לעשות מה שאתה אומר, זה קצת יותר גרוע ממלך סדום. כן, הדברים אני חושב ברורים. מה שמכבד אותכם צריך לבוא ולקיים את מה שאתם רוצים לא אתם צריכים לכבד את הקהל זה השמחה שלכם באים אליכם, אם באים אליכם צריכים לכבד אותכם.
אם אתה יש לך בית והוא עם שטיחים מאוד מיוחדים והכל ואתה תבקש מהאורחים אם אפשר להסיר את הנעלים, חוץ מכבודכם. מחוץ לבית ולהכנס כי הכל מלא שטיחים, הם אמורים לכבד. הם לא אמורים להכנס עם נעלים עם בוץ לתוך השטיחים, איזה מם אורח זה, אתה מזמין אותם ומבקש נא לבוא בלבוש צנוע ובהפרדה. למה שלא יכבדו? מה הם רוצים להשליט את דעתם בחופה שלך בחתונה שלך? איזה מן אורחים אלה?
שואל: את האמת הרב גם המשפחה שלה וגם המשפחה שלי לא כאלה שמחים עם זה אבל זה לא מעניין אותי אני עושה את זה לכבוד ה' יתברך
הרב: אי אם הייתי צריך לעמוד בזה היום כמו שאני מכיר את עצמי, לא מזמין אף אחד. מזמין את המינימום, עושה את החתונה וחפשו אותי בסיבוב תעשו תמונות עם עצמכם בבית ותאכלו בבית על שולחן מרובע, מה מה הסיפור כאילו מה קרה? או שאתם באתם להתחתן או באתם להאכיל ולשמח את האחרים לא הבנתי מה זה חתונה? חתונה זה שאתה מתחתן עם הכלה. אתם לא מתחתנים עם הקהל. הקהל ילכו אחרי 3 שעות והעבירות יישארו שלכם אז מה החכמה?
שואל: והשאלה שנייה זה יותר בקשה, אם הרבה יוכל לבוא לחתונה..
הרב: חתונה כזאת?
שואל: מופרדת
הרב: מה זה מופרדת?
שואל: החתונה תהיה בהפרדה מלאה בעזרת ה'
הרב: אבל לי יש תנאים יותר חמורים מזה.
שואל: מה התנאים?
הרב: אתה תצטרך לקחת רק קייטרינג שאנחנו עושים.
שואל: אני ייקח.
הרב: יפה, ואתה תצטרך להזמין רק זמר שאני מסכים.
שואל: אז לא אזמין זמר, אם יש לי זמר שאתה רוצה אז אני..
הרב: יש לי זמר מעולה מה פרוש
שואל: לא הבנתי סליחה לא שמעתי
הרב: יש זמר מעולה מי ששר אצלינו תמיד זמרים אפילו לא אחד. אבל לא זמרים פסולים אתה מבין. חתונה צריכה להיות בכשרות, הזמר זמרים שירים צריכים להיות על פי תורה. לא אנשים אתה מבין, פסולים שמחטאים את הרבים שיבואו לשמח כאילו לא כאלה שעושים פוזות כאילו אתה מבין וכו עשנים וכל מיני ריקושטים וחריט. אנשים ששרים לשם שמים שמשמחים באמת, מקפיצים אותך כמעט עד התקרה.
אווו תנאים קצת קשים אני יודע אבל אם תעמוד בהם אני ישמח אם אין לי הרצאה. בשביל שתהיה כזאת חתונה אני מוכן. תשקלו את זה אני...
שואל: עם מי אני יכול לדבר אחרי זה
הרב: אם מי לא, כל אלא פה מחכים שתצלצלו
שואל: אמן שה' יזכה אותי שתהיה בחתונה שלי
הרב:יהי רצון
שואל: תודה כבוד הרב
הרב: ונקרין את הסרט.
תן לו
שואל: שלום הרב
הרב: שלום, יפה
שואל: אתה יכול בבקשה להביא לי ציצית וגם אם הרב אשמח אם אתה יכול להביא לי ברכה
הרב: בשמחה רק תגיד לי משהו אין לך ציצית?
שואל: יש לי אבל ה' יזכה אותי בעזרת ה' שהרב יביא לי ציצית
הרב: טוב, בכבוד, בא
קח, תן לו. בהצלחה
שואל: הרב אתה יכול לברך אותי
הרב: תזכה להיות צדיק ירא שמים ולגדול בתורה,
שואל: אמן
הרב: כן, תן לו שאלה נוספת
תן לגברת למעלה בסוף
שואלת: ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
שואלת: רציתי לשאול אני בחורה חרדית בת 39 ורווקה ורציתי לשאול מה עוד אני יכולה לעשות למען הזיווג שלי . אני רוצה כבר להתחתן, אני עושה כ''כ הרבה דברים
הרב: אני אתן לך משהו קל, תעשי אותו בדבקות ובעזרת ה' נתבשר בשורות טובות, תלמדי חצי שעה כל יום ספר שערי תשובה של רבינו יונה במשך שלושה חודים רצו, כל יום בלי להפסיק בלי להפסיק ונברך אותך על סמך זה. מה שמך ושם האמא?
שואלת: שרה שמחה בת דליה
הרב: שרה שמחה בת דליה, ה' יזכה אותך לזיווג הגון בזכות זה
שואלת: אמן
הרב: טוב, אני רוצה עכשיו להראות לכם סרטון קצר מהפעלות האחרונה שעשינו בחודש אלול לזכות את הרבים ואת התורנים שלנו ואני מבקש מכם להצטרף אלינו גם כן להיות מן הזוכים והמזכים כדי שעם ישראל יגיעו להכרה בבורא עולם כמו אברהם אבינו , הכבוד בואו נראה,
( סרטון)
הרב: כן רבותי אז מי שרוצה להיות גם כן זוכה, להחזיר יהודים בתשובה לקרב אותם אל האמונה יכול להשתתף בהוראת קבע או באשראי אפשר למלא פה באשראי כאן על הבמה אצל יעקב שעומד כאן או בהוראות קבע שיעברו ביינכם עכשיו,
חמישים שקלים בחודש בסך בכל עשרה תשלומים אתם שותפים בקרן ההרצאות להקים הרצאות כאלה, או בחלוקת דיסקים שיחולקו בחינם לציבור כמו שראיתם עכשיו . ומי שזוכה אפילו להציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא וכל הזכויות של אותו אדם ומשפחתו קרוביו וכל מי שילך בעקבותיו שייך לכם, ז"א כל השבתות כל ראשי חודשים כל התפילין כל הציצית הכל הכל הכל שייך לכם, זו זכות שאין כדוגמתה וגם אם לא הצלחתם להחזיר זה נחשב שהחזרתם, ' חשב לעשות מצווה ונאנס ואל עשאה כמי שעשאה'' מן השמים משלמים גם על הרצון והמחשבה הטובה כמי שהצליח ועשה.
אז מי שרוצה מכספי מעשר 50 שקלים. גם מי שמרוויח בחודש 500 שקל צריך לתת מעשר אז זה 50 שקלים, מי שמרוייח 5000 צריך לתת 500 שקל ,אז רק חמישים שקלים לתת זה צחוק, שקל וקצת ליום ואתה חביבי בן מזכה הרבים שזוכה להציל נפשות כמו שאברהם אבינו כתוב עליו ''ואת הנפש אשר עשו בחרן'' כל הזכויות שזכה אברהם בזכות זה. אז אם אתם רוצים להיות כזרעו של אברהם מאהיבים את ה' על הבריות הנה ההזדמנות, תרימו את הידיים ויתקרבו אליכם בעזרת ה' ותזכו לחתום אחרי שלמדתם בבית ספר לחתום.
בכבוד,
תן להם מוסיקה וקדימה, להרים את הידיים אלה שמעוניינים לזכות במצווה זו.
לתרומות לקרן ההרצאות 050-6500-666