פתח תקוה - כנס תמיכה פתח תקוה
תאריך פרסום: 30.01.2013
כנס פתיחה 30-1-13
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
אנחנו נגיד כמה דברי תורה שקשורים לכל הענין שהיה, מה ההבדל בין האמת לשקר ואחרי זה נתייחס לאירועים האחרונים בקצרה ונדבר קצת על קהילת פז, קהילות פז.
"ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלהים אנשי אמת", האמת היא מיסודי הנפש, הנפש היא מן העליונים כלשון רבינו יונה בשערי תושבה, הקב"ה אמת והנפש הבאה ממנו יסודה אמת, בכל זאת נקרא האדם כולו שקרים מצד הגוף וכוחותיו. ז"א הנפש שלנו כיון שבאה מן העליונים היא צרופה אמת, ולמה נקרא האדם כולו שקרים? כשהקב"ה נתייעץ עם המלאכים ועם המידות אז אמת אמרה לא לברוא את אדם הראשון, למה? כי כולו שקרים. מצד מה כולו שקרים? מצד הגוף וכוחותיו, המידות שלו של האדם. רצה הקב"ה כי זה שכולה שקרים יהפך לאיש אמת, ז"א העבודה שלנו להפך את עצמנו מכולו שקרים להיות איש אמת. והעבודה היא שהאמת תהיה בפועל עד שגופו וכל כוחותיו יהיו אמיתיים. ז"א זה לא מספיק שאתה בהכרה של אמת, זה לא מספיק שמצד נפשך זה אמת, אלא שכל הגוף והכוחות שלך כולם יהיו אמת.
רש"י אומר על הפסוק "אנשי אמת" אלו בעלי הבטחה שהם כדאי לסמוך על דבריהם. אני אמרתי שאני מבטיח לחם בשקל, לא נתנו לי את ההזדמנות להוכיח, אני אשתדל לעשות את זה מבחוץ, בלי הבטחה, אבל אלה שהבטיחו כל השנים מה עשו? מי שלא מקיים הבטחתו לא נקרא איש אמת אלא שקר, מי אומר? רש"י. רש"י מבאר, אנשי אמת אלו בעלי הבטחה שהם כדאי לסמוך על דבריהם. הרי האמת הוא לקיים הבטחה.
והנה המבטיח בודאי מתכוון לקיים הבטחתו, ובכל זאת לא נקרא זה אמת עד שיקיים. גם כשאתה מתכוון לתת למישהו דבר שבהישג ידך, הוא ביקש עשרים שקלים ואתה מבטיח אני אתן לך בעוד חמש דקות עשרים שקלים, גם שיש לך את הכסף וגם שאתה מתכוון באמת זה עדיין לא אמת, כשתתן לו בדיוק בעוד חמש דקות זה נקרא אמת. ז"א עד שיקיים דווקא.
וכמו שכתוב "ושמי ה' לא נודעתי להם", לא כתוב לא הודעתי להם את שמי ה', הכוונה שם הויה, אלא לא נודעתי, אומר רש"י, לא ניכרתי להם במידה אמיתית שלי שעליה נקרא שמי אדני נאמן לאמת דברי.
האבות הקדושים לא זכו להכיר את אמיתתי, למה? כי עוד לא קיימתי את הבטחותי להם, ז"א הבטחתי להם לירש את ארץ ישראל וכו', זה הם עוד לא ראו, ממילא לא נודעתי להם, לא ניכרתי להם, במידה אמיתית שלי שעליה נקרא שמי אדני - נאמן לאמת את דברי, שהרי הבטחתים ולא קיימתי. ברור לנו שהבטחה של הקב"ה היא אמת, בכל זאת מידת אמיתותו יתברך היא דוקא בקיום הבטחתו, כל זמן שלא קוימה ההבטחה עדיין זה לא האמת השלמה, אפילו אצל הקב"ה. כך הוא אומר על עצמו, לא נודעתי להם, לא ניכרתי להם במידת אמת שלי.
נמצאנו למדים כי הבטחה עצמה אף על פי שהיא אמת אינה אלא אמת בכח, בפוטנציאל, זה עדיין לא יצא לקיום, אז הבטחה אע"פ שהיא אמיתית היא עדיין לא אמת כי היא רק בכח, וכשתגיע לפועל הן אם זה אצל אדם והן אם זה אצל הבורא יתברך, אז זה נקרא אמת מקוימת.
מזה יוצא לנו עיון חדש, מימות עולם, מאדם הראשון עד המשיח, גם על אדם הראשון קודם החטא נאמר שכולו שקרים כמו שאמרנו, והוא היה המיוחד מכל הנבראים שניתנה בו דעת ותבונה, אבל אליה וקוץ בה, לכל הנבראים נתן הקב"ה חוק וזמן שלא ישנו את תפקידם, אבל האדם מפני שיש לו דעת ותבונה יכול לשנות את תפקידו. כל בעלי החיים גם לגופם ניתן חק וזמן ואינם משנים את תפקידם, והם פועלים את פעולתם בזמן המתאים, והם אוכלים לשובע רק מה שהם צריכים, תנסה להאכיל פרה וסוס מעדנים, בוז יבוזו, רק עשבים ותבן מאכלם. אבל האדם בהיותו בר דעת, יצריו מופקעים מקביעות חוק וזמן וביכלתו להשתמש בהם בשרירות לב, והרי אפילו על מצוה אחת שנתן הבורא לאדם הראשון עבר עליה, ואדם הראשון היה בגן עדן גם גופו בדרגה של בית המקדש ממש, ומלאכי השרת ביקשו לומר לפניו קדוש, ז"א המלאכים טעו בו וחשבו שהוא הקב"ה, והם ראו אותו בגופו, שהרי עקב רגלו היה מקהה גלגל חמה, אז הרי אמת בפועל אבל לא לגמרי, כי בעל בחירה הוא ויכול לבחור בין טוב ורע, בין אמת ושקר, וכל עוד לא הכניע את עצמו לצד הטוב והאמת עדיין האמת שלו רק בכח, עדיין לא יצא מגדר כולו שקרים בנסיון הזה של הבחירה הוא לא עמד. מאז כל המשא ומתן מאדם הראשון עד סוף כל הדורות זה לבטל את השקר ולהיות אנשי אמת בפועל. כל העבודה של האנושות 6000 שנה זה להעמיד את האמת ולבטל את השקר. מה שזכינו הפעם הזאת לעשות. ז"א רואים איפה השקר נמצא ואיפה האמת ניצבת.
אבל אם חושבים שאנחנו הפסדנו, אנחנו לא הפסדנו, אנחנו ניצחנו. למה? למה לא הפסדנו ולמה ניצחנו? כי לא שיקרנו ולא זייפנו ולא איימנו ולא סחטנו ולא זרקנו מתלמודי תורה ולא זרקנו מהעבודה ולא הלשנו, כל הדברים האלה לא עשינו, אפילו לא קרענו מודעות שלהם, כלום לא עשינו, התנהגנו באמת. זו האמת.
לכאורה הקב"ה, לכאורה הקב"ה מפסיד, כמעט 6000 שנה והשקר חוגג, והרמאים מצליחים, והפושעים והעבריינים מהלכים זקוף, ובורא עולם יכול לקמט אותם ברגע והוא לא עושה זאת, והוא נראה כאילו הוא מנוצח, הוא לא מנוצח, הוא המנצח. למה? משום שיש לו תכנית והוא הולך על פי האמת שהוא הכתיב מראש שניתנת בחירה לבני אדם והם יכולים להרע ולהיטיב, הם יכולים לשקר ולומר אמת, והוא לא מתערב, והוא נותן להם להלך עד שתגיע האמת אל כנה. ז"א הקב"ה יכול בשניה להראות שהוא מנצח, אבל הנצחון זה שהוא לא משנה מהתכנית הראשונית שלו.
גם לנו היתה התכנית, התכנית היתה לא לצאת נגד אף אחד, לא פגענו באף אחד, לא דיברנו נגד שום מפלגה, אמרנו מה יש לנו להציע, לחם בשקל, עשרים שקל ביטוח, קרקעות הקיבוצים, דיור בשלשים אלף דולר, נראה שהם יתנו את זה עכשיו לעם, נראה, הנה כל המחירים עכשיו קופצים. עכשיו עלה הדלק עוד פעם ב-31 אגורות, חכו עוד תראו מה יהיה לכם, לא אתם אשמים, אתם יודעים מי אשמים, אלה שדאגו שלא נהיה בפנים, ואיפה הם יהיו? באופוזיציה, אז מה הם הרויחו? היינו יכולים להיות ביחד, אבל בשמים החליטו שקר ואמת לא הולכים יחדיו.
הקב"ה ניסה את אברהם אבינו בעשרה נסיונות, והוא עמד בהם. שואל הרמב"ן, למה צריך לנסות את אברהם אבינו? הרי השי"ת יודע את האמת שהוא יעמוד בעקידה, אז למה צריך להביא אותו לפעולה מעשית? תירץ הרמב"ן כי כל נסיון הוא לטובת המנוסה, לתת שכר של מעשה טוב ולא רק שכר של לב טוב. לב טוב זה רק טוב בכח, בפוטנציאל, ה' רוצה לתת שכר של מעשה ממש. לב טוב זה אמת בכח, מעשה טוב זה אמת בפועל, והשכר ניתן לאדם במידה שהוציא את האמת שלו אל הפועל.
רבותי, יש צד דמיון בין הנסיון של אברהם אבינו, בהקטנה, בהקטנה גדולה מאד, אבל יש צד דמיון, אברהם אבינו במשך 137 שנים אמר לעולם שלא מקריבים קרבנות אדם, לא מקריבים קרבנות אדם, הקב"ה מואס בזה. הוא שבר את הצלמים, הוא היה לבד נגד כל העולם כולו, גם שם ועבר לא עמדו לימינו וגם לא נתנו לו מכתב המלצה, הוא עבד לבד, והוא שינה את העולם אבל הגיע לגיל 137 בא לו נסיון שאמר לו הקב"ה, אברהם, תעמוד לי בנסיון הזה העשירי בבקשה, שאם לא תעמוד לי בזה יאמרו שבכל התשעה הקודמים אין בהם ממש, כי כל השאר אפשר על פי שכל להבין את הנסיון ולעמוד בו, אבל זה שאתה לוקח נגד מה שאתה הטפת את הבן שלך לעקוד אותו, לשחוט אותו, זה לא רק לעקוד את הבן הכאב והכל, זה ללכת נגד השיטה שלך ולסכן את כל 137 השנים שלך שירדו לטמיון, איך תצא החוצה אחרי העקידה, מה יגידו לך? שכל התורה שלך בטלה. ואברהם אבינו עמד בנסיון. בהקטנה.
35 שנה, אין היום 137 שנה לחיות, 35 שנה רצופות, אבל ששקולות למעלה ממאה שנה בעשיה, יומם ולילה ללא הפוגה, ללא לאות, שאלו אותי אנשים איך לא נמאס לך? כל יום כל יום ללכת לדבר שלש שעות ולנסוע שעתיים שעתיים ארבע שעות כל יום כל יום חוץ ממה שאתה עושה, איך? 35 שנה אני אומר, שימו לב, לחזור בתשובה, לא פוליטיקה, לא בחירות, לשבור טמבלויזיות, לשבור דיסקים, ופתאום יום אחד אומר גדול בישראל, הרב שטינמן, אם יש כח מצוה להציל. עכשיו מה אתה עושה, הרי אתה בעצמך לא בוחר, ואתה לא מפחד להגיד גם בטמבלויזיה וברדיו שאתה לא בוחר, שזה יכול לגרום לאנשים לא לבחור, אז איך אתה אומר כזה דבר? כי מי שאמת לא משקר, אני לא בוחר. טוב. אז למה אתה הולך לבחירות? הסברנו, והרב אמר מצוה להציל, אז עכשיו האם המנדטים ילכו לאחרים כמו שקרה עכשיו או שישארו אצל הצד הטוב והיפה והחזק שיפעל איתם מה שצריך? הרב אמר מצוה להציל. אם יש כח מצוה להציל, תראו איך דבר מפה קדוש לא יוצא לבטלה. כשהוא אמר אם יש כח עוד לא היה שם למפלגה, ומה המפלגה שמצאנו עם שם קיים? כח להשפיע, וכמה בסוף נמנו מספר האנשים? כח אלפים. אז שאלו אותי שדרנים, תגיד אתה לא פוחד, הרי אתה מסכן את כל ה-35 שנה, ומה יקרה אם לא יהיה לך מנדטים? מה יקרה? הרי אתה תבוזה ואתה אח"כ לא תוכל לצאת לרחוב וכל העמל שלך יגידו הלך לריק, בשביל מה אתה מסכן את זה? מה אתה צריך את זה? אמרתי מצוה להציל אז מצוה להציל, כמו שהצלתי עד היום, אם אומרים לי היום מצוה להציל אני הולך להציל.
מה עשה הקב"ה? מה אמר לאברהם אבינו? "והעלהו לעולה", מגיע אברהם אבינו למעלה, הר המוריה, מחזיק את המאכלת בא לשחוט אותו, צועק לו אברהם אברהם, אל תשלח ידך אל הנער. אומר מה קרה? הכנתי את עצמי, כולם יודעים שאני הולך לשחוט, אז תן לי לקיים את המצוה. לא מצוה להציל, מצוה לשחוט. אומר הקב"ה, אני אמרתי לך העלהו, עכשיו אני אומר לך הורידהו, מה אני ביקשתי ממך? שתעמוד לי בנסיון זה. ידעתי שאתה תעמוד, אבל רציתי לתת לך שכר כלמי שעשה זאת, אמר לי הקב"ה תקים מפלגה, עכשיו תרד החוצה. הורידהו. עמדת בנסיון.
ש. אין איל
הרב: ובכן רבותי, יש איל, יש איל. אלי ישי.
אתם יודעים, במפלגת השקר מה אומרים, עכשיו מתברר שלא שומעים למרן, הרב שלום כהן העמיד היום אולטימטום אם לא יבחרו את היו"ר מה שהוא רוצה דרעי שהוא דחף אותו לפני ארבעה חדשים, הוא עוזב את מועצת החכמים. מה עם מרן? מה עם מרן? מה עם הצער של מרן?
מה אמר דרעי לפני שלשה שבועות? אם הממשלה שאנחנו נשב בה לא תהיה כלכלית חברתית אני לא אשב בה, שואל אותו המראיינת, ואם מרן יגיד לך שאתה כן תשב? אז הוא אומר ש"ס תשב אני לא אשב. עובר על דברי מרן! מה עם הצער? מה עם הצער של מרן? אין כבר? אין תמונות? אין כבר. ומה הוא אמר אתמול? רוצים לתת לו מקום שלישי, מה הוא אמר? אם אני מקום שלישי אני עוזב את ש"ס ומקים מפלגה לבד. איפה מרן? ומה הוא אמר קודם? אפילו אם מרן יגיד לי מקום 15 מה שמרן אומר, ועכשיו נותנים לך שלישי מקום מכובד, שלישי זה מדליית ערד, לא, הוא יקים מפלגה נגד מרן. זה מפלגת השקר. לאחרים הם אומרים מה לעשות אבל זה לא חל עליהם.
אתם יודעים יש רב אחד קוראים לו חיים רבי מחולון, והוא פתח את פיו נגדי ברדיו, לא חשוב מה הוא אמר כרגע, אבל האיש הזה החליט לפני זמן להקים רשימה בחולון, לא ש"ס, נגד מרן, אז כתבו נגדו כל מיני פשקוילים והכל ורדפו אותו משהו משהו, בבת ים סליחה, בבת ים, לא בחולון, ובסוף הכניסו אותו להרב עובדיה יוסף שבוע לפני הבחירות ואז לפי המספרים הרב עובדיה אמר שהטעו אותו בקשר אליו אבל הפעם הוא מבקש ממנו לא לרוץ ברשימה עצמאית, אלא להתחבר לש"ס, הוא יצא מהרב עובדיה והוא לא קיים את דברו. ולנו הוא אומר, מרן אמר ככל אשר יורוך, ועכשיו עוד פעם הוא הולך להקים גם כן סיעה עצמאית, בגלל שזברלו לא נותן לו לבן שלו שיהיה בפנים אז הוא מקים לבד. מה הולך פה תגידו, מה זה, אתם באים ומטיפים לאחרים?
אתמול ראיתי סרטון, להבדיל להבדיל להבדיל, בסרטון רואים אשה מוסלמית שאומרת איך גדלים באיסלאם, באיסלאם אסור לבזות את הנביא, אסור, מי שמבזה זה הריגה. היא אומרת אבל החוק המוסלמי אומר ככה, נוצרים ויהודים שמבזים את האיסלאם או מבזים את המוסלמים חייבים מיתה, אבל המוסלמים יכולים לבזות את כולם וזה גם מצוה. איתם איזה צדק? צדק צדק תרדוף. וש"ס להבדיל, כולם צריכים להשמע למרן חוץ מאנשי ש"ס. ללכת עם פאות נגד מרן אין בעיה, אייפונים נגד מרן אין בעיה, ביטול תורה כנגד מרן אין בעיה, לשון הרע, הוצאת דיבה, מסירה, נדיפה, הכל אין שום בעיה, בשם המפלגה. איך יכול להיות דבר כזה? הנה ראינו. חוינו את זה על בשרינו.
ובכן, רצה הקב"ה שלא יהיה די במה שנתן לאדם נפש אשר יסודה אמת, אלא שהאמת הזאת צריכה לבוא לכלל מעשה. הגוף חייב להיות אמיתי, בחירתו אמיתית, היצר שלנו צריך להבטל או להתקן באור האמת, ואז זה נקרא אמת בפועל. והדברים מקיפים ועמוקים עוד יותר. הקב"ה עצמו הוא האמת המוחלטת, והוא רצה להתגלות דוקא בעולם הגשמי הזה, ועל זה נרמז בפסוק "שוקיו עמודי שש", מה ההמשך? "מיוסדים על אנדי פז". מה זה שוקיו? זה העולם הזה שהשתוקק אליו הקב"ה, כמו שכתוב "ועלי תשוקתו". מנין אנחנו יודעים שהקב"ה השתוקק לעולם הזה? שנאמר "ויכולו השמים והארץ", מה זה ויכולו? לשון תאוה, כמו שכתוב "נכספה וגם כלתה נפשי", ויכולו מלשון תאוה, אז שוקיו זה השתוקקות והקב"ה כלתה נפשו לעולם הזה לבראתו. מה זה עמודי שש? שוקיו, ההשתוקקות שלו עמודי שש הוא העמיד את כל הבריאה לשישה ימים. זה עמודי שש. אז התשוקה של הקב"ה הוא רצה שתתגלה כאן בפועל הגמור עד שיהיה עיקר שכינה פה בתחתונים. הרי שכל הבריאה על כל הנבראים היא התגלות של אמיתתו יתברך בפועל. וזה מה שרמוז בתיבות "בראשית ברא אלקים את", סופי תיבות אמת, וסוף הפרשה "אשר ברא אלהים לעשות" סופי תיבות אמת, להראות כי מעשה בראשית מתחילתו...
מיליון וחצי בעלי תשובה, אלא שיש בהם גרעין גדול מאד שבמסירות נפש עם כל החרפות והגידופים והאיומים והבזיונות בבתים ובמוסדות ובכל מקום עמדו במסירות נפש 28 אלף ידועים חוץ מהזיופים והגניבות והפחד שהיה מהקללה של הרב עובדיה, אחרי כל זה נשארו 28 אלף אנשי אמת שהצביעו פז.
בדורו של גדעון היו בסה"כ 7000 איש יהודים שלא כרעו לבעל. אתם שומעים? כל הדור נטה אחרי נביאי הבעל שהם היו עם חליפות ופראק וכובע צילינדר, כמו שאומר הבריסקער רב, ככה הם נראו בדיוק כמו הנביאים. אבל הם חרבשו עוד כמה דברים. כשכתוב אנשי אמת, כתוב "ואתה תחזה מכל העם אנשי חיל יראי אלהים אנשי אמת, נשאלת השאלה, למה צריך לבדוק גם אם הם שונאי בצע? אנשי חיל יראי אלהים אנשי אמת ושונאי בצע, למה צריך גם את זה? בודאי מי שיש לו את המעלות האלה אז אין ספק שהוא ישנא את הבצע, לא? למה צריך להסתפק ביראתם ומידת האמת שבהם, וצריך לבדוק אותם עוד בבצע, למה? מפה לומדים לימוד גדול בכוחות הנפש, שאפילו אם יבוא משה רבינו ויעיד על אחד שיש בו יראת שמים ומידת האמת, יתכן שעדיין הוא רחוק מן השלמות, ואין אדם ראוי להקרא איש חיל עד שיוציא לפועל את כל תכונותיו הטובות. כמו שאמרו על אברהם אבינו, שאמר למלך סדום, אם מחוט ועד שרוך נעל זכו בניו לחוט לכת שבציצית, במה ניצח אברהם את המידה של חמדת הממון? במה? בזה הוא ניצח. לא רצה לגעת בשום דבר מהשלל למרות שמגיע לו, זכה להגיע למצוה שרומז לכסא הכבוד, שבזה ירגיל האדם את עצמו להתרחק מן הבצע, אז יוכלו להתקיים בו המעלות של יראת שמים ואמת. אבל אם לא הדריך את עצמו בשנאת הבצע מעלותיו לא יעמדו במבחן ואינו מתאים להיות דיין. אז אפילו אם משה יעיד על בן אדם, עדיין זה לא, אם יש לו אהבה לממון כל העדות לא שווה כלום. שמעתם? אז אם עומד הרב שלום כהן ואומר עלי מה שאמר, אני לא רוצה לחזור עוד פעם לטובתו, אבל מיד בחדא מחתא הוא אומר אין כמו דרעי, דרעי! הוא איש אמת, הוא ככה הוא ככה הוא ככה, במקום להגיד הוא גנב, הוא עבריין מורשע, הוא לא שונא בצע,
קהל: הרב אמנון יצחק אנחנו אוהבים אותך, הרב אמנון יצחק, אנחנו אוהבים אותך...
הרב: אז בש"ס מי שגנב יכול להיות וראוי להיות שר אוצר, אבל מי שלא נגע בשקל אחד ורצה לתת לחם בשקל לכולם זה צריך לרדוף אותו עד החרמה. פעם שמעתם שיוצאים נגד אחד מהחברי כנסת או השרים שסרחו בש"ס ואומרים חיללת את ה', חיללת את ה'? לא היה, הוא זכאי. אבל אני שעשיתי רק זכויות ורק מצוות, איזה שמות, איזה גינויים, איזה, מה זה? איך זה יכול להיות? זה כוחו של שקר. ולא צריך להתפעל מכמויות ותיכף אני אסביר לכם למה.
תשמעו עכשיו דבר מדהים. תראו מי אומר את זה. מי שמשוכנע שדעותיו אמיתיות וצודקות חייב להביע אותן ללא הרף ובכל הזדמנות, בגילוי לב ובלי להתחשב במידת התמיכה שיש לו, אם ברמת ההתנגדות שיפגוש, תקשיבו טוב עוד פעם, מי שמשוכנע שדעותיו אמיתיות וצודקות חייב להביע אותן בלי הרף ובגילוי לב ובלי להתחשב במידת התמיכה שיש לו או ברמת ההתנגדות שיפגוש, רק לשקר דרושים תומכים כדי להצליח, לשקר דרושה סמכות המספרים כדי למלאות את מה שחסר לו בצדקת טיעונו, אני אמרתי דבר אחד כנגד תשובה אחת שנתתי 48, 72 שעות בקול בערמה מעלים כמויות של אנשים שיגידו ההיפך ממה שאני אומר. מה זה אומר? מספיק לטעון טענה אחת ולהפיל הכל, לא? אם צריך שבעים אנשים שיעלו ויגידו ואם מישהו מנסה להגיד משהו לצדקתי מורידים אותו מהקו, מה זה אומר? זה אומר שלשקר דרושה סמכות של מספרים כדי למלאות מה שחסר בצדקת טיעונו.
האמת לעומת זה תמיד תנצח בסופו של דבר, אפילו אם הדבר יקח זמן, אצילות אמיצה וטהורה מבוטאת עם כל אש ההתלהבות של השכנוע, ועם כל הבהירות של המודעות הבטוחה מבוטאת שוב ושוב בכל הזדמנות, בסופו של דבר תשיג האמת את הכבוד והערכה אפילו של אלו שלא מוכנים לקבלה, האמת, שימו לב עכשיו פה, האמת היחידה שהלכה לאיבוד בלי כל אפשרות להחזירה היא אותה אמת שאלה מחזיקי האומץ לדבר בגילוי לב עבורה, אלה שנכנעו לש"ס ולא הצביעו פז, על אלה כתוב, האמת היחידה שהלכה לאיבוד בלי כל אפשרות להחזירה היא אותה אמת שאין למחזיקיה האומץ לדבר בגילוי לב עבורה. האמת לא הובסה מעולם מכח ההתנגדות, היא הובסה רק שחבריה היו מידי חלשים מלהגן עליה.
החלק של הציבור שיושבים פה זה החלק של האנשים שזכו להביס את השקר ולהעמיד את האמת. מי כתב את הדברים? שלשה ניחושים. הגאון רבי שמשון רפאל הירש הרש"ר.
ורבותי, אם אתם שואלים מה קרה? מה קרה שכולם נחלקו עלי? הם קוראים לי בעל מחלוקת, הפוך אני באתי ואמרתי הבוחר יבחר, אני אמרתי נלך יחדיו, נביא קולות מכל צד ונתחבר אח"כ, שום דבר, מחלוקת. למה הם נחלקו עלי? תשמעו למה.
רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהר"ן, תורה רכ"ח אומר, דע, שכשהקב"ה מסתכל בנשמה שתוכל להחזיר בני אדם בתשובה ולעשות גרים אזי הוא יתברך בעצמו כביכול מבקש ורואה שיהיה מחלוקת עליו. וזאת למה? כי אין מקבלים גרים לימות המשיח ולא בימי שלמה, משום שולחן מלכים כי אז אינן מתגיירים מאהבה רק מחמת שרואים גדולת ישראל, ועיקר הגרים הוא כשמתגיירים בעת שישראל סחופים בעוני ובדוחק, ועל כן בהכרח שיהיה מחלוקת על מי שמחזיר בני אדם למוטב ומגייר גרים כדי שלא יהיה לו שום שלוה כי אז מי שמתקרב אליו הוא באמת.
אתם זכיתם להיות מכלל בעלי התשובה בעלי התשובה של האמת. ואז יכול לגייר גרים באמת ולא משום שלום ונחת, הוא לא ארגון קרוב, קרוב, מורח בשוקולד את כולם כמו ארגון התדרדרות, הוא לא כזה מורח, הוא פשוט מאד אומר את האמת והולכים אחריה בגלל שהיא אמת אנשי האמת. איפה רואים את זה?
הפסוק אומר "שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל". שקר החן זה דורו של משה ויהושע בינון, הבל היופי זה דורו של חזקיה המלך, יראת ה' היא תתהלל זה דורו של רבי יהודה בר עילאי שהיו ששה מתכסין בטלית אחת ועוסקים בתורה. דור קבלת התורה של משה ויהושע, יש לך דור יותר מפואר, דור דעה, מעמד הר סיני, רואים הכל בבירור? אומר לא, זה שקר החן. במצב כזה לקבל תורה זה לא בעיה ולא חכמה. הבל היופי - דור של חזקיה שתוך שלש שנים הפך את כולם, הפך את כולם למכירים ויודעים את כל התורה כולה, זה עדיין לא, זה היה בכח הכפיה, החרב. אבל דור שלא היה לו מה להציע, דור של עניות שלששה אנשים יש רק שמיכה אחת והם באים ללמוד, מה הביא אותם ללמוד? היראת שמים, לא הכסא ולא הספסל ולא המזגן ולא המשכורת, היראת שמים, יראת ה' היא תתהלל. מה הביא אתכם לבחור פז? האמת בלבד.
אז כל זה נאמר שבאחרית הימים בימות משיח הקב"ה מסתכל על המחזיר בתשובה ודואג שיהיה עליו מחלוקת ולא ישב בשלוה כדי שיתקבצו אליו החוזרים בתשובה באמת. לכן אנחנו נקים בעזרת ה' קהילות פז בארץ ובעולם.
עכשיו, פטור בלא כלום אי אפשר לכן אני אסיים את כל הסאגה המגעילה שהיתה בתקופה האחרונה במילים קצרות, לאלה שלא עקבו ולא הבינו או שמעו באמצע או פירורים, בקצרה ממש לתת לכם רק דוגמא אחת, אחת, אבל מספיקה, כי יש לי כאלה רבות. אבל שימו לב.
כל הרדיפה אחרי ואחריכם היתה בגלל שררה וממון.
ש. ראשי תיבות ש"ס שרייך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים.
הרב: נכון, ראשי תיבות ש"ס שרייך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים.
ובכן, שמענו בתקופת הבחירות מסע של השמצות חירופים וגידופים וקללות מהסוג הזול ביותר כלפי וכלפי ציבור הבוחרים הרחב שאינם מתאימים אפילו לבתי מרזחות ושותי שכר מפי מי שמתקראין רבנים וקריאות מוות בתשוקה סכיזופרנית ברדיו קול בערמה וללא הפסקה במשך חודשיים ימים. גם אם היו מסקרים את משפטו של אייכמן ימח שמו וזכרו רוצח ההמונים, רוצח המיליונים, לא היו נותנים במה מתואמת לכל חסר דעת וזב חוטם להתבטא כנגדו בכל שעות היממה ללא הפוגה. עד כמה הקנאה ושנאה יכולה להיות כנגד אדם אחד שעשה רק טוב לישראל 35 שנים יומם ולילה ללא לאות בשעה שהם שכבו על ערסותיהם וקטפו את פירותיו ונהנו מהם ללא ברכה ובנו את עצמם לאחר שנות חזרה בתשובה כשעדיין עוד לא קמה מפלגתם ובאו על המוכן ולקחו את הבעלי תשובה ובנו מזה מפלגה.
רבנים תלמידי חכמים גדולים ספרדים רבים פרשו מש"ס מאז הקמתה והצטרפו לאשכנזים, והם הנקראים מרביצי, בגלל תרבות הקללות של חכמי הספרדים, וכך אמר בערך באצטדיון יד אליהו הרב הגאון הרב יהודה עדס, אני מעדיף שילדי ידברו אידיש ולא יקללו בספרדית.
הרבנים הספרדים הללו פרשו מעצמם ממפלגת ש"ס, אך את הציבור הכללי שלא הצביע הפעם ש"ס הפרישו אפילו מן העולם הבא ללא מחילה. היאומן כי יסופר? ולא השיבונו להם אחת מאלף ממה שיכולתי מפאת כבודו וצערו של הרב עובדיה יוסף שליט"א שציערו אותו בני ביתו והסובבים אותו בכחש רב ובראשם העבריין המורשע דור-רעי. הוא נתן את ההוראה להרוס את אמנון יצחק עד הסוף.
ובכן, אני רוצה להשמיע לכם עכשיו אחד מחכמי הספרדים שהוא מתייחס למקרה שקרה עמו, ולפי זה תבינו לכאורה אם הייתי לומד ממנו ככל אשר יורוך, איך הייתי צריך להתייחס אליו ולדומים אליו לפי מה שהם עשו לי. תקשיבו טוב. הרב מזוז. אני אומר לכם את הטקסט, תשמעו אותו מדבר בעצבים ובכעס יהיה קשה להבין, אבל אלה המילים שהוא אמר: אני לא אגיד את זה בכל הניואנסים שהוא אמר, את זה תשמעו מפיו.
כמו שביטלו אותי פעם הנבלים פה 15 זאבים העושה עצמו שה זה לא כלום. פלוני פלוני, אף אחד מהם לא שלח לשאול אותי, אני גר בבני ברק שלהם, כינו אותו פלוני פלוני בלי השם שלו, כמו שהם קוראים לי ההוא ההוא האיש ההוא, האחר כבר קוראים לי, האחר, אי אי אי, לא שלח לשאול אותי, אני גר בבני ברק שלהם, איך אתה הדפסת ככה בסידור, למה עשית ככה? החליטו, כבר כתבו, החליטו, כבר כתבו ביתד הארור ימח שמו וזכרו יבושל בפרור, כך כתבתי למישהו, ימח שמם ויאבד זכרם, ואני לא מפחד מזה. על מה כל הויכוח? הוא שינה כמה דברים בסידור שלו שלא הסכימו איתו וכתבו כתבה ביתד. לכאורה אם כתבת את זה בספר אי אפשר להסביר אחרת, לקחת משהו הוצאת ושמת חדש, ואתה משנה ממטבע שטבעו ראשונים, לכאורה יש כאלה שטוענים שזה אסור או שזה לא נכון או שזה לא מדויק, לא משנה. אז טענו מה שטענו. זה ברור אבל מה שכתבת, כי זה מופיע באותיות שחור על גבי לבן בסידור, נכון? ועל זה מה הוא אומר, שצריכים היו לקרוא לו ולשאול אותו למה. אני לא קראו לי, לא שאלו אותי, גם המציאו עלי עלילות שאמרתי מה שלא אמרתי. אז ודאי שהיו צריכים לקרוא לי? היה מספיק זמן? היה חודשיים וחצי? למה לא קראו לי פעם אחת? למה ביקשתי ולא הזמינו? למה אמרו קודם תבטל את המפלגה ואח"כ? כי הם לא חיפשו את האמת ולא מעניין מה אמרת אם אמרת ואם לא אמרת, אתה תחוסל אם לא תחסל את המפלגה.
אז מה הוא ממשיך ואומר, יש לו טענה. מה הטענה? בא נתן העזתי בזמנו נביא השקר, עשה מה שעשה, באו חכמי ונציה לדבר איתו, קראו לו, דיברו איתו, אמרו לו מה אתה אומר? אמר עוד מעט בחג השבועות תחכו אני אקבל השראה מלמעלה, רוח הקודש, ורק אז כתבו מה שכתבו כשראו שהוא נביא שקר. אנחנו גרועים מנתן העזתי, הוא שואל? הם לא יכולים לקרוא לנו, לשמוע אותנו? חוטאים חיים קנייבסקי ויוסף שלום אלישיב. הוא קורא להם בלי תואר רב. ואין כבודם מותר להם לחטוא, הכל מותר להם? הקב"ה לא יוותר להם, לא אסלח להם, לא יעזור להם שני עמוס, משהו חתוך שם, שלום יוסף בן פלונית לא רב, לא רשכבה"ג, כלום, שום דבר, תגידו עלי שאני מבזה רבנים אני מבזה רבנים. רבנים שאינם הולכים ביושר הם לא שוים כלום, הם לא שוים מאומה, כל הרבנות וכל הגיל וכל הזקן הכל הבל וריק, והקב"ה לא מוותר לאף אחד.
כל זה הוא אמר על הסיפור שלו, וזה היה כתבה אחת ביתד, ואני כתבו והשמיצו ואמרו שאני קרח ועדתו והכל ועשרות רבנים בלי לשאול, בלי כלום, וחלקם מזויפים, רמאות, וזה לא המכתב המקורי ופרסמו את זה בכל העיתונות החרדית למעט יתד, בכל המקומות. יתד לא הסכימו ואתם מבינים למה, קיצורו של דבר כולם הדפיסו. בכל הישיבות, בכל הכוללים, בכל הבתי כנסת, רצו יום יום והשמיצו אותי בלי לשמוע, אז אם הוא על פעם אחת אומר את כל הדברים האלה ואין לחלוק כבוד לא לרבנים האלה ולא לקראותם ברב, והוא לא מדבר על רבני שכונות שקיבלו תפקיד בגלל סיבות ידועות, אלא מדובר על גדולי הדור הכי גדולים יותר ממנו! והוא מעיז פניו בלי שום בעיה כי פגעו בו, אז מה היה דיני כלפיהם לפי זה? אם הייתי מקיים ככל אשר יורוך איך הייתי צריך לקרוא לו שהוא זלזל בי וכו' עם כל עוד מיני רבנים וחתם כנגדי בלי לשמוע אותי, ואני לא גר בבני ברק שלהם, אני גר ברחוב השני ממך. למה לא קראת לי לשמוע אותי? בואו נשמע אותו, בבקשה.
הרב: תודה. אז זה רק דוגמא אחת, אם אני אביא לכם על כל אלה שדירו כנגדי את החומרים שיש לי עליהם, ה' ירחם. אחד מהם מאשדוד חי עם אשת איש והוא חותם. הוא חותם. ועל כל אחד יש לי מספיק חומר. ולא עשיתי להם מה שהם עשו לי. הם כולם עלי ותאמינו לי שיכלתי לטפל בכל אחד ואחד ואני אומר רק מקצה, מקצה. למה זה תראו חכם ספרדי אחד פעם אחת פגעו בו ונגיד שהוא צודק מאה אחוז, הוא לא מתעלה, הוא לא מוחל, הוא לא מוותר, לא מוחל להם לעולם. הבנתם? ומה אמר הרב עובדיה? לא מוחל לא בעולם הזה ולא בעולם הבא, לעולם, שואלים אותי תגיד, למה אתה אומר שאתה לא תתן מחילה עולמית? יש לי ממי ללמוד.
אני אסביר לכם רבותי, השוני הוא, אצלי אנשים עשו במזיד והמשיכו לעשות במזיד ועד עכשיו ממשיכים במזיד וחושבים שיום אחד יבואו להגיד מחילה ובזה ירפאו, אז תיכף אני אראה לכם מכתב שקיבלתי מאחד הרבנים האדמו"רים מארה"ב שכתב לי היום מכתב שיגר אלי, תשמעו מה הוא אומר בענין זה תיכף. מכל מקום, הרב מזוז הופיע במוצאי שבת אצל הרב עובדיה, ואתם יודעים אצל ש"ס תרבות השיבוש וההפרזה שהתנהלה נגדי בשינויי דברים, בחיתוכם, בסילופם, בהשמעתם ברדיו או באתרי ש"ס כגון קול בערמה ואתר השבב, למרות שהכל מצולם ומתועד אצלנו ומפורסם לכולם, ניצלו את זה שלנו אין רדיו שנוכל להגיב מיד ולחרדים אין אינטרנט, כך שלטו בדעות של כל הציבור מבלי שתנתן להם אפשרות הוגנת לדעת את האמת כולה והחטיאו אותם בלשון הרע והוצאת דיבה. כי מה להם לאנשי השקר והרשע כשיש להם תזמורת מתוזמרת ומנגנת לפי הוראה מגבוה של מי שמתקראין רבנים. וכן בחיתוך הצילומים של דברי הרב עובדיה והלבשתם מחדש שהם נאמרו על אחרים בכלל, שהרי הוכחנו ששמה הסרט חתוך והוא מזכיר וגם אמנון יצחק, אז על מי דיבר קודם? לא מראים לנו, ופתאום נחתך קטע ושומעים רק את הסיפא ולא אומרים לכם שהם אמרו לו לפני כן שלאמנון יצחק יש עשרה מנדטים ולנו יש אפס, ומצלמים אותו מלמטה מוכנים לצילום, צילום מקצועי כדי שזה יראה דרמטי, לא כמו שצילמו אותו עם הרב עמאר כמו שאני מצולם בגובה הפנים אלא מלמטה יושב צלם בשביל שזה יראה עם התנועה מפחיד, הכל מתוכנן. הכל מבושל. העיקר לשלול מהאדם את החירות.
הרב קניבסקי שליט"א אמר שאין לחשוש ממה שאמר הרב עובדיה וכל אחד יכול לבחור באיזו מפלגה שהוא רוצה.
הרב רצאבי אמר, מי שיבחר פז יזכה לגן עדן ואני אחראי.
אז גם היה חיתוך של צילומים של דברי הרב עובדיה והלבשתם מחדש שנאמרו על אחרים וזיוף המכתב של הרבנים, ואח"כ חזרתם מחתימתם ואח"כ חזרתם מחזרתם תחת לחץ ואיומים כמובן בהוראה מגבוה.
אז הרב מזוז מפריז ואומר במוצאי שבת. אתם יודעים, עכשיו כבר אומרים, הרב שלום כהן אמר שאני בסך הכל קושר רצועות תפילין בכותל, מה הוא חושב, שאם הוא קושר רצועות תפילין בכותל אז הוא יכול כבר להגיד מה שהוא רוצה, זהו אני 35 שנה הייתי פעם אחת בכותל וקשרתי למישהו תפילין, שיבדוק כמה בישיבה שלו יש בנים של בעלי תשובה שלי שהוא חושב שהם נולדו חרדים. אז הוא אומר הרב מזוז כך, אתה מחזיר בתשובה, הם עכשיו רוצים להגיד שאני מעולם לא החזרתי, זה רק הרב עובדיה החזיר. אתה מחזיר בתשובה, אם אתה החזרת עשרה אנשים מרן הגר"ע הגאון רבי עובדיה יוסף החזיר מאה. אם אתה החזרת מאה מרן החזיר אלף, אם אתה החזרת אלף מרן החזיר מיליון, זו אמת לאמיתה הוא אומר. רגע.
ש. מי אומר את זה?
הרב: זה הרב מזוז אומר במוצאי שבת ליד הרב עובדיה יוסף. אני חוזר עוד פעם, אתה מחזיר בתשובה? אם אתה החזרת עשרה אנשים מרן הגאון רבי עובדיה יוסף החזיר מאה, אם אתה החזרת מאה מרן החזיר אלף, אם אתה החזרת אלף מרן החזיר מיליון זו אמת לאמיתה. ואני אומר זה חרתה שאין כדוגמתה. למה? למה? אני עד כיתה ב' כבר למדתי חשבון, ואני שואל אותו, כבוד הרב מזון, ואם אני החזרתי מיליון אז לפי החשבון שלך כמה החזירו מרן? מיליארד. אז כל הסינים חרדים. זה כדי לשכנע את הטיפשים ככה משכנעים, רק טיפשים יכולים לשמוע דבר כזה וגם אח"כ להגיד כן, כן, נכון הוא צודק, הוא צודק, הוא צודק. הוא צודק.
אח"כ הוא אומר עוד קטע, אומרים שהסיפור הזה על האירוע המוחי זה לא היה ולא נברא, למה? כי ביתד זה לא כתוב. באמת? אם ביתד לא כתוב אז לא היה? והוא ממשיך, היה סיום הש"ס במגרש טדי, ארבעים אלף איש, גם כן הפרזה, שני טדי צריך בשביל שיכילו ארבעים אלף, וביתד לא כתוב, לא כתבו שהיו ארבעים אלף, נו איך יכולים לכתוב ארבעים אלף, הרי ברור שאין ארבעים אלף, אז מה יכתבו, חרתות? אז הוא אומר לא כתבו, אז גם זה דברים שלא היו מעולם? מה לעשות שביתד כל הספרדים כולם קופים, זה בעיה שלהם לא שלנו.
אז גם אני יש לי שאלה, וכשאני הייתי פעמיים באצטדיון טדי שזה יותר מארבעים אלף ביחד, האם העלון יום ליום פרסם זאת? וכי מה אנחנו בשבילם? אז קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים. אז עכשיו תקשיבו רבותי.
קיבלתי היום מכתב עידוד מאחד מהאדמו"רים. והוא שולח לי, אור ליום ה', פסוק "ויצמא שם העם למים", הוא כותב ויצמא שווה אמנון. ויצמא שם העם למים, שלום וכל טוב סלה לכבוד יחיד דורנו אהוב ונחמד למעלה ולמטה אין גומרין עליו את הלל, הרב הגאון הצדיק מורנו הרב רבי אמנון יצחק שליט"א, זה כותב אדמו"ר אשכנזי מפורסם מאד אבל אני לא רוצה לפרסם את שמו בלא רשותו. אחר דרישת שלומו הטוב, באהבה רבה, באתי בכמה מילים של התחזקות וכמו שכתב הרב הקדוש בעל קדושת ציון ז"ל הי"ד, על מה שנאמר "חזק חזק ונתחזק", שכשאחד משפיע על אחרים אז הוא גם כן מושפע, וזהו שאמר חזק חזק, שאחד מחזק לחברו ומזה יוצא שגם חברו מחזק אותו. נמצא ונתחזק שכולם מקבלים התחזקות. יש לו מח בקדקדו נכאב ממה שעבר על כבודו בזמן האחרון. אבל דא עקא שאנחנו נמצא בעלמא דשקרא, כדאיתא במדרש תנחומא תחילת פרשת אמור, על מה שאמר שמואל הנביא לשאול המלך, כשהעלה אותו ע"י בעלת אוב, ככתוב בשמואל א' כ"ח, "ויתנה לרעך לדוד" וזה לשון התנחומא, כד הוית גבן אמרת לי לרעך הטוב ממך, שאתה היית אצלנו פה בעולם הזה, שאול אומר לשמואל שעלה באוב, אומר לו כשהיית אצלנו בעולם אתה אמרת לי שהקב"ה מסיר ממני את המלכות ונותן אותה למי? לרעך הטוב ממך, לא אמרת לי שם, מי זה רעך הטוב ממך, וכדו אמרת לרעך לדוד, ועכשיו אתה מגלה לי שהמדובר שזה לדוד, למה לא אמרת לי? אמר לו כד הוינא גבך הוינא בעלמא דשקר, כשהייתי אצלך בעולם ההוא שם, ווי ווי ווי, הייתי בעולם השקר, והוינא אמרי לך מילין דשקר, ואמרתי לך מילים של שקר, ולא תקתלנני, כדי שלא תהרוג אותי, שהרי שמואל משח את דוד למלך, ואם הוא היה אומר לו שזה הולך להיות לדוד הוא היה הורג אותו. ברא מנא כען בעלמא דקשוט לא תשמע מיני אלא מילין דקשוט, אבל עכשיו אני רגוע, אני בעולם האמת, אני יכול להגיד לך את כל האמת ואני לא פוחד. ואם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי קיר?
ובעל הקדושת ציון, תשמעו איזה ווארט מדהים, בעל הקדושת ציון ז"ל הי"ד אמר, שלכל העולם יש טענות שזה עולם השקר, אבל אף אחד לא רוצה ללכת לעולם האמת.
מאידך גיסא הוא אומר, אנחנו מאמינים שכל סטירה שמקבלים נגזר מן השמים. הן אמת שיש להם בחירה בכל זאת הסתירה שקיבלתי שלי הוא, כל מה שאדם מקבל סטירות זה הכל מגיע, ואם שותקים, ואם שותקים ולא מחזירים כפי הראוי להחזיר, עליו הכתוב אומר, החיד"א ז"ל אומר, שכשמישהו מדבר חלילה על חברו הוא מרפא אותו לגמרי, שלוקח ממנו כל העבירות ונותן לו כל זכויותיו. אבל הרופא הולך לגיהינום. טוב שברופאים לגיהינום, מי זה? מי שמדבר לשון הרע על השני.
ואני כמעט ולא היה אדם שלא דיבר עלי לשון הרע. אז לקחו ממני את כל העוונות, גם מגלגולים קודמים, והביאו לי גם את כל הזכויות שלהם. זה זכות שזוכה לה רק מי שמזכה אתה רבים. רגע רגע רגע. ומה שהם השלוחים אז למה נשלחו אלה לתת את הסטירה, כמו שאומרים? ומה שהם היו השלוחים זה הבעיה שלהם, כי מגלגלין חובה ע"י חייב. ובכל אופן שבנוסף שיש לכבודו זכויות של מיליון בעלי תשובה הגיעו עכשיו אליו זכויות אין מספר של כל כך הרבה רבנים עם תורה ומצוות לאין שיעור. ז"א כל הספרים שכתבו וכל מה שהפיצו וכל מה שלמדו הגיע אלי. ולפי מה שלמדנו קודם אני לא מחזיר.
עכשיו תשמעו, ובספר הקדוש כתנות עור פירוש את הפסוק בתהילים ס"ט, ספרדי טהור, ישיחו בי יושבי שער ונגינות שותי שכר, ולכאורה מה אכפת לו לדוד מי מדבר עליו? אלא אמר דוד המלך ע"ה, אילו היה מדבר עלי איזה גאון וצדיק אני מרויח עד אין שיעור, אבל מה אני מרויח משותה שכר, ודברי פי חכם חן. אתם שומעים? אני זכיתי מה שאף אחד לא זכה, שכל הרבנים ידברו עלי, יחביבי איזה זכות, איזה זכות. איזה זכות. על זה נאמר "ראשו כתם פז".
ש. תן לנו הסברה
הרב: רגע, אני אחלק קצת משהו, אני אגיד לכם מה אני יכול לחלק לכם הערב, במצב שבו אני נמצא שאין לי עוונות בכלל, ויש לי זכויות למכביר, כל ברכה שלי היא פצצה!
עכשיו לסיום, לסיום, אני רוצה להגיד לכם מעשה שהיה, אתם יודעים ששלשה אנשים רדפו אחרי מתחילה, זה אמיר קריספל ומומר הנקרא מימרן אבי, ויגאל רווח, והיה עוד אחד מהצפון ממעלות שגם היה שותף לפי מה שמספרים גם כן במכתב, ואני לא אחזור מה אמרתי להם, אבל נולדה לו בת ואחרי שבוע נפטרה.
הגאון רבי יעקב דוד וילובסקי, המכונה הרדב"ז, היה רבה של העיר סלוצק, וכידוע היה מהרבנים התקיפים, קנאי גדול לה' ולתורתו. ודבר זה היה לצנינים בעיני כמה מתקיפי הקהל.
פעם אחת נמנו חמישה מחברי ועד הקהילה והחליטו לנקוט בפעולה נגד הרב, ועל דעת עצמם הלכו ומינו דיין ללא רשותו של הרב. הדבר נודע לרדב"ז, והנה הגיע יום שבת בבוקר, הרב עמד ליד ארון הקודש, לידו עמד רבי שלום מאישושק ובמקום סמוך עמד רבי איסר זלמן מלצר זכותם תגן עלינו אמן. לפני קריאת התורה עלה הרדב"ז על מדרגות ארון הקודש, והכריז ואמר, הלכו ומינו כאן דיין ללא רשותי, כדי להכעיסני, ואני אומר, רבונו של עולם, אילו הייתי יעקב דוד סנדלר, האם היה למישהו טענות עליו? וכי למה שיהיו טענות? ואילו הייתי יעקב דוד נגר האם היה מישהו בא בתלונות נגדי? לא. אם כן מה הטענות שיש לגבאים עלי? מפני שאני לומד את תורתך הקדושה, רבונו של עולם, אם כן צא אתה לימינו, צא אתה למעני ועמוד לימיני.
אח"כ הרכין הרב את ראשו לרגע, נזקף ואמר, ולכן, אותם חמישה חברי ועד הקהילה שעשו מה שעשו לא יוציאו שנתם. מיד התעורר רעש גדול בבית הכנסת, הרי הדבר אינו פשוט, קללה כזאת יוצאת מפי הרב הגדול. בינתיים ניגש רבי שלום לרדב"ז ולחש לו, כבודו אמר שלא יסיימו את שנתם, אך אם כן יוציאו שנתם יהיה חילול ה' גדול, ואם כן מדוע לך לקלל אותם קללה כזאת חמורה? עלה הרדב"ז שנית למדרגות ארון הקודש, ואמר לקהל, הועיל וחוששים לחילול ה', אם יסיימו אותם אנשים את שנתם לכן הריני מודיע שלא יעברו עליהם אפילו חמישה חדשים. ואכן עד חמישה חדשים לא נשאר מהם אחד רח"ל.
על כן מי שחס על חייו ועל חיי משפחתו יזהר מאד לא לדבר או לשמוע בכוונה דברים הנאמרים נגד תלמידי חכמים, אפילו אם אותם תלמידי חכמים אינם מהחוג שלו ואינם בקו של רבותם, אל לו לדבר על אף אחד ולא להביע חלילה דעה נגדם. הבנתם?
אז עכשיו תבינו מה עושים בקול בערמה כל יום. אם היו קוראים לי אמנון יצחק הנגר, אמנון יצחק האינסטלטור, מישהו היה יוצא נגדי? לא. אבל אמנון יצחק המחזיר בתשובה, בגלל שהוא מחזיר בתשובה חולקים עליו. הבנתם? התשובה תעמוד לימיננו והם יושפלו.
עכשיו אני רוצה להגיד לכם, מיד אחרי הבחירות צלצלו רבים לנחם אותי, אמנם אני בתוך שנה של האבל של הורי, ועכשיו מובן לי נפלאות הבורא למה לקחם מהרה לפני הבחירות, כי ודאי שאם היו במצב הזה אני לא יודע אם היו מחזיקים מעמד, אבל אני אמרתי לא אותי צריך לנחם, צריך לנחם את ש"ס, אני חזק אולם. אני אמרתי מראש מה שכתוב בראש השנה זה מה שיהיה, אי אפשר לשנות. אז עם כל הרמיה והזיוף וההפחדות זה היה כתוב מראש, והסברנו את זה הערב. אבל מה הרווחנו? אם היה לנו מנדטים מה היה קורה? היה כנס כזה? לא היה. היינו נפגשים? לא, היינו ממשיכים ומתעניינים מה עושים עכשיו עם ביבי מה עושים פה מה שם מה זה והיינו נפגשים אותי בבחירות הבאות, ה' אמר לא, אני רוצה משהו יותר טוב, אני רוצה שאתם תתלכדו ותהיו כאיש אחד בלב אחד בקהילה אחת.
פשוט מאד מגיע לכם כי אתם גיבורים גיבורי החיל ואתם יודעים מה כתוב, תקשיבו טוב מה כתוב. שאל רבי עקיבא את רבי אליעזר הגדול, אמר לו רבי, איך אפשר תבוא גאולה לישראל, הרי אין נשראל נגאלין אלא בתשובה, ואם עושים במקום פלוני תשובה במקום אלמוני לא עושים תשובה, איך אפשר שכולם יעשו תשובה ביחד? אמר לו לא צריך, אפילו כנישתא חדא יכולה להביא את הגאולה, אם תהיה כנסיה אחת לשם שמים יכולים להביא את הגאולה. ואני חושב שאנחנו כנסיה קדושה שיכולים ביחד להביא את הגאולה.
הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך. הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך.... הקדוש ברוך הוא אנחנו הבנים שלך, הקדוש ברוך הוא אנחנו הבנים שלך, הקדוש ברוך הוא אנחנו בוחרים בך, הקדוש ברוך הוא אנחנו בוחרים בך...
קהל: הרב אמנון יצחק אנחנו אוהבים אותך
הרב: ציבור ציבור יקר אני אוהב אתכם, ציבור ציבור יקר אני אוהב אתכם, ציבור ציבור יקר אני אוהב אוהב אתכם.... ציבור יקר אתם הצבעתם פז. לשבת.
עכשיו אני אגיד לכם יהודים, יש פה טפסים, קיבלתם שקיות? חלק כן וחלק לא? צוברי פה? זה לא כולם, צריך לתת, יש פה טפסים, תקשיבו, רגע רגע, תקשיבו, יש טפסים פה למלא בשביל להרשם לקהילה וגם כל מי שיודע על זיופים או מרמה שהיה בקלפי שלו אם יוכל ליידע אותנו אנחנו נשמח, זה שני דברים.
דבר נוסף, בשבת הקרובה, יש חמש שבתות עכשיו יש לכם הזדמנות במלון בנהריה מדיסון ארבעה כוכבים ויותר, מלון נפלא, אנחנו כבר עושים שמה חמישה חדשים כמעט שבתות, הזדמנות להיות ביחד למי שרוצה, עשינו מחיר מיוחד לזוג, אז כל מי שרוצה יוכל להרשם, יש עדיין מקומות לשבתות הקרובות, אז כל מי שירצה נוכל ביחד להיות, אני נותן ארבע דרשות בשבת, ויש שמה ג'עלה, לא ג'עלה של תימנים. אבל אם תחליטו שאתם באים אני מביא עלי ג'עלה. התפילה בבוקר מתחילה בארבע וחצי, לימוד ואחרי זה נץ ואחרי זה שאלות ותשובות בלובי, ואחרי זה ארוחה, ואחרי זה שיעור, ואחרי זה תפילה, ואחרי זה עוד דרשה, ובערב אוסמעלק שבת שלום. רגע רגע. רגע.
ועוד דבר אחד, היות ובמכתבים שכתבו הרבנים ופרסמו עכשיו גם כן שעוד מישהו אומר לבטל הוראות קבע ולא לתמוך במוסדותיו של אמנון יצחק, אז רגע חכו, רגע, אז אני רוצה להגיד לכם שברוך ה', ברוך ה' כבר כמאה איש ביטלו הוראות קבע ואני שמח כי אנשי שקר עוזבים אותנו. ועכשיו נזכה להעמיד את הארגון ואת המפעלות שלנו על אנשי האמת. ואתם תזכו להיות השותפים האמיתיים שיקבלו את כל הזכויות שה' זיכני לעשות.
אמן.
הרב: אז כל מי שירצה לתמוך ולעזור ולייצב אותנו, מזדמן להרים את ידו ואני אברך בברכה מיוחדת. להרים למעלה, יפה, הערב ממלאים, הערב, הערב בעזרת ה' יתברך. מי שברך אבותינו הקדושים, תעביר להם שהם יעבירו ביניהם, אבל למלא הערב, הערב. ומי שיכול לקחת, יש עטים, ומי שיכול לקחת גם להחתים אחרים זכות הרבים תהיה תלויה בו. מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן, דוד ושלמה והאמהות הקדושות שרה רבקה רחל ולאה, וכל הצדיקים בכל הדורות, הוא יברך את כל הקהל הקדוש הזה, והצופים בנו, ושיראו את זה בשידור חוזר, ושיקבלו על עצמם למלא הוראות קבע, שהקב"ה יתמלא עליכם ברחמים גמורים, שתזכו להלך באמת תמיד, שתעמוד לימינכם ותושיעכם, רפואה שלמה מהרה, בריאות איתנה, ביטול גזירות רעות, סיום כל החובות הרוחניים והגשמיים, פרנסה רבה בשפע ובנקל, סיעתא דשמיא בכל מעשי ידיכם, חן וחסד וחנינה, נשיאת חן בעיני כל, זיווגים הגונים, זרע חי וקיים, וכל מילי דמיטב במהרה בימינו אמן. למלא, למלא, קודם למלא, לשבת. לא סיימנו, רגע, לשבת. לשבת. למלא בינתיים בזריזות.
הרב רביבו הגיע? רגע אני מברך אתכם תיכף כולם, תעברו פה תקבלו ברכות, רגע למלא קודם הוראות קבע בבקשה ובזריזות. אח"כ אני אדבר עם כולם אח"כ, קודם תמלאו. לא לקום רבותי, אני יושב פה ואני עוד רוצה לשמוע אתכם, חכו. חכו רגע, לשבת. לא להתבטל, למלא בזריזות רבותי, חבל על הזמן.
כל מי שמחזק אותנו יזכה להתחזק על ידינו. היכולות שלנו גדולות, תקשיבו רבותי, קהילת פז כמה שתהיה יותר גדולה יהיה לנו כח צרכני גדול שנוכל להשיג לכם כל דבר יותר בזול. אנחנו נוציא בעזרת ה' ובלי נדר כרטיס, כל אחד מקהילת פז יהיה לו כרטיס אישי פרטי שיגיע אח"כ לעסקים או למקומות מסוימים, הוא רק יראה את הכרטיס יקבל הנחות שנסכם עם כל מיני מקומות. אנחנו נשתדל מאד שנצליח להוזיל את המחירים כמו שהבטחנו גם בלי מדינה, אבל זה תלוי כמה יהיה לנו כח צרכני, דהיינו החיבור כמה שתוסיפו יותר לקהילה ככה כוחנו יגדל לאין שיעור. לא נהיה תלויים באף אחד. זריז למלא, לא יודעים לכתוב? תאסוף, תאספו בבקשה אלה שמילאו, תכתבו שמה גם ברכה שאתם רוצים למעלה ואני אברך בלי נדר. תביאו לו טופס. למי שחסר טופס ורוצה שירים את היד. באחד מהם מה שרוצים, אם רוצים את שניהם בבקשה. לא להתפזר, אני רוצה לראות את כל האנשים שנמצאים פה ולברך אותם. סבלנות, סבלנות. אני לא מכיר לצערי את כל הפעילים הטובים והנפלאים, אז אני רוצה להכיר. למלא ולהעביר לאנשים שלנו. לאסוף את ההוראות. מי שרוצה עכשיו לצלצל להרשם לסוף שבוע ירשום מספר, 050-5256070. שבת שלא שוכחים.
אלה שקשה להם 28 דולר אם הם יכולים פחות בגלל שאין להם יעשו, אבל כל פרוטה מצטרפת, אנחנו נעשה מהפך. רבותי, זריז זריז שאני אוכל לברך את כולם. רבותי אני נמצא פה הערב בשבילכם, תנצלו את זה, אבל למלא במהירות שנוכל לעבור לשלב הבא. רבותי זריז לאסוף את ההו"ק ולהעביר לפה....
רוצים להזכיר לכם משהו, הטפסים הנוספים אח"כ כשאתם יוצאים יש טפסים שצריכים למלא בשביל הקהילה, ואנחנו נעדכן אתכם, אבל תמלאו פרטים מלאים, חשוב לני האימילים של כל מי שיש לו.
כל אלה שצופים בנו מכל העולם יכולים לצלצל גם למספר הזה, 050-5256070 גם בשביל הוראות קבע, אם לא עונים כי זה עמוס אפשר לשלוח אס אם אס עם המספר ויחזרו אליכם, לכתוב אני מעוניין בסוף שבוע או אני מעוניין לתרום מספר טלפון, באס אם אס ויחזרו אליכם, כי יהיה לחץ עכשיו על הטלפון. אבל כל מי שרוצה 050-5256070. מי שרוצה ללמוד איתי בבוקר כל יום בשבע בבוקר, שבע בבוקר שיעור עד שמונה, שמונה תפילה בשופר רח' מתתיהו 10 כל יום, אחרי זה יש חברותות עד אחד בצהריים, מי שרוצה מוזמן ברוך הבא. שיעורי מוסר.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות