עפולה - עפולה
תאריך פרסום: 12.01.2014
ש. ערב טוב כבוד הרב,
הרב: ברוך ה' זכית לשוב בתשובה
ש. ולצערי נכשלתי קצת בכיבוד הורים כאילו...
הרב: טוב, אין בעיה, את יכולה לבקש ממנה מחילה, ללכת ולבקש מאמא מחילה.
ש. לא שומעים
הרב: קודם כל זה סימן שאת צדיקה, כי אם על המקום מענישים אותך זה מצויין.
ש. לא שומעים
הרב: שמה? ענין הכשרות? איפה היא נמצאת פה? את רוצה שאני אצלצל אליה? טוב, תשאירי את הטלפון אח"כ אני אדבר איתה.
ש. לא שומעים
הרב: מה שמך?
ש. גל
הרב: גל זה לא שם של בנות, את צריכה להחליף את השם, גל בת?
ש. אילנה
הרב: ה' יזכה אותך בעזרת ה' לרפואה שלמה בפרט בגרון.
כן, מי עוד רוצה לשאול שאלה? הנה הגברת שם, תן לה.
ש. שלום כבוד הרב, מדברת ספיר, אני מתנדבת אצל משפחה שהאמא חולה במחלה לצערי, קוראים לה ענבל בת עפרה, אני אשמח שתברך אותה
הרב: ענבל בת עפרה רפואה שלמה מהרה ושתעשה תשובה מלאה.
ש. ועוד ברכה
ש. מיכל יצחק בת סוליקה
הרב: תזכה ל?
ש. רפואה שלמה
הרב: בתוך שאר חולי ישראל
ש. ויש לי עוד שאלה, השם בת אל הוא טוב?
הרב: אייי, ספיר זה גם שאלה, צריך לשאול את הרב קניבסקי, כדאי לנסוע לרב קניבסקי לשאול, בסדר? כן, שאלה נוספת.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. קוראים לי אברהם יוסף, אני מגיל 16 כבר עם הרב בהרצאות, אני מה שנקרא הבן של הרב, גם מבחינת תשובה, גם מבחינת כל עיצוב החיים, מאד מאד כאב לי מה שהרב עבר במהלך השנתיים האחרונות מאז הבחירות, מאד מאד כאב לנו, ואני שמח מאד שהרב עושה את כל הבירור האמיתי הזה בפרט בתוך העולם החרדי. רציתי לשאול את הרב, אחד, מה קורה בהמשך כביכול עם המפלגה שהרב בזמנו הקים, ושתיים מה קורה עם שאר הצדיקים, למה אין מספר של צדיקים שתומכים ברב, יש הרבה צדיקים שהלכתי אליהם, לא קיבלתי מספיק תשובה, ומאד מאד היה חשוב, אני מתאר לעצמי שהרב בקשר עם הרב עדס או עם רבנים כאלה גדולים ואחרים, למה הרב לא מוציא איזה מכתב מצדיקים ככה גדול כזה שיתנו איזה גושפנקא שיורידו את כל המחלוקת הזאת שקורית, כי זה סתם גורם הרבה צער, הרבה צער, בפרט לנו שאנחנו מאד אוהבים את הרב ומתפללים על הרב הרבה מאד.
הרב: טוב, שאלה ראשונה אין לה עדיין תשובה, שאלה שניה אני לא צריך מכתב מאף אחד, וגם אין מספיק אנשים שיש להם את האומץ, אתה מבין, להכנס לעובי הקורה בשביל להסתבך עם החבר'ה מהצד השני, כי מצד אחד הם מאיימו על כולם בכל מיני ענינים, מפריעים לכל מיני דברים, וכל מקום שהם יכולים לגרום נזק למי שמזדהה ויש לו איזה מעמד או סטטוס או שיש לו צריכות לכסף ודברים כאלה, אז הם עושים את כל החבלות שרק אפשר. הזכרת את הרב עדס מירושלים, אז אם לא ידוע לך בזמנו כשהוא לא הלך בדרך שהם הבינו שהוא צריך ללכת אז הם נסעו לחו"ל לכל העשירים להגיד להם לא לתרום כי הוא יצא נגד הרב עובדיה יוסף, ככה אמרו, וזה לא נכון, הוא לא הסכים עם הדרך של הרב עובדיה יוסף, הוא לא יצא נגדו, הוא כיבד אותו מאד והוא גם מכבד אותו היום, אבל הם הלכו ופנו לעשירים לא לתרום וכמעט קרסה כל הישיבה, מאות תלמידים היו נזרקים לרחוב, ואת זה עשו שניים - דוד יוסף ודורעי, יצאו במיוחד בשביל לעשות את הדבר הזה, ושמעתי את הדברים מבפנים עד שהרב התאושש ועשה דינרים וכל מיני דברים כאלה והחזיק את הישיבה. אבל ככה הם נוהגים, בשבילם לא יתקיים שום דבר בעולם, תתבטל התורה ורק שילכו לפי מה שהם אומרים. הבנת? אז לא כל אחד מוכן להרים את הכפפה ולהכנס לתוך הענין. אני הזכרתי באותם זמנים של הבחירות אנשים שלא הסכימו לחתום על המכתבים השקריים שלהם ויום אחרי הם הופיעו אצלם כשהזכרתי את השמות בשביל להוציא מהם בכח איזה מכתב המלצה או משהו בעבורם וכו', לא היה אחד שהזכרתי שלמחרת לא הפעילו עליו לחץ איום ונורא והוא נכנע. עדיין פוחדים מהם, יעבור עוד טיפה זמן וכבר לא יספרו אותם, גם לא יהיה את מי לספור.
ש. רציתי לשאול גם מה היה עם כל הענין הזה שהרב דיבר על כמות מאד גדולה של אנשים שתומכים בו, ובהרצאות בזמנו כולם היו מוחאים כפיים, כולם תמכו על פני השטח, מה קרה בפועל שהמציאות היתה, זה היה רחוק מהמציאות כאילו הדיבורים שמה.
הרב: נכון, משום שמי שמרגיש שהרב עובדיה יוסף כביכול מקלל אותו שלא יהיה לו חלק לעולם הבא, והוא חלש באמונה, והוא לא מבין מספיק, שהרי הרב עובדיה בעצמו אמר בזמנו שכל הקללות והחרמות והנידויים בזמן הבחירות אין בהם ממש, והוא אמר שמי שיוצא נגד תלמיד כם בזמן הבחירות הוא אפיקורוס, מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ואין לו חלק לעולם הבא, אבל הם עשו את התרגיל ערב לפני, שאתה לא מספיק אפילו להסביר, וגם אם תסביר - מי ישמע, כולם שמעו את מה שהוא אמר ולא שמעו את הזה, והוא לא אמר עלי, אמר על אמסלם, אבל חתכו את זה בסרט, וחיברו את זה אתה מבין לכאן. זה פשע מאורגן.
ש. אני רוצה להגיד לרב תודה רבה על הכל, אני מאד מאד אוהב את הרב ואני חושב שיש פה הרבה אנשים שתמכו ברב בזמנו ואוהבים את הרב בשיחות פנימיות שאנחנו מדברים, כל שיחה מתחילה מה שלום הרב, אם שמעת איזה חידוש מהרב, ממש ככה, אז תודה רבה על הכל
הרב: אז אני רק רוצה להגיד לך שאתם צריכים לברך ברכה ובהבדלה תמיד לזכור את זה, המבדיל בין חושך לאור. זהו, זה זכינו לפחות.
ש. אם הרב יכול לברך אותי בעזרת ה' שאני אזכה לעשות תשובה אמיתית
הרב: ה' יזכה אותך בכלל עמו בית ישראל לשוב בתשובה אמיתית.
שאלה נוספת.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול את כבוד הרב, אני שומרת שבת ויותר מתחזקת ובעלי פחות, והילדים גם פחות כי הם הולכים בעקבות הבעל, א' אם אפשר לקבל ברכה וב' מה לעשות
הרב: קודם כל תתמידי בדרך שלך בנעימות, בלי לחץ, ובעזרת ה' זה יגיע, מה שמך?
ש. אילה בת אסתר
הרב: ה' יהפוך את כל ביתך לטובה שכולם ישובו בתשובה שלמה מתוך אהבה ואחוה שלום ורעות.
ש. אמן, ואם אפשר ברכה לבעלי שיחזור בתשובה הוא והילדים
הרב: שמו?
ש. אליהו
הרב: בן?
ש. פרימה
הרב: ישוב בתשובה שלמה מהרה עם כל הילדים.
ש. אמן.
הרב: כן, עוד אחד. תן ליהודי שם.
ש. שלום וברכה כבוד הרב, בענין בירור האמת שהרב עושה כרגע בשיעורים, בשיעורי בוקר של הרב, כל השיעורים, כשאנחנו מדברים עם אנשים מה אנחנו צריכים לומר להם
הרב: מה שאתה שומע
ש. איך אנחנו צריכים להתייחס לכל הרבנים האלה שיוצאים נגד הרב?
הרב: תראה, אם היה להם סיבה למסיבה מילא, אבל לא היה סיבה למסיבה, לא נמצאה אפילו טענה אחת צודקת ואמיתית, מעבר לזה שעשיתי את רצון הרב שטינמן נקודה. עכשיו זה לא משנה להם, הרי כל מי שלא הולך בדרכם, שמעת את הרב שלום כהן כנראה בזמן האחרון שאמר, שמי שלא שומע לרבני ש"ס הוא כופר, איפה יש הלכה כזאת בשולחן ערוך שמי שלא שומע לו הוא כופר? מי חייב איזה יהודי לשמוע למאן דהוא? אחד בחר לו רב עשה לך רב, זה הרב שלי וזה הרב שלי, מה אתה כופה על אנשים שהם יעשו את רצונך? ואם הם לא מסכימים עם הגישה שלך? ממתי החלטת שאתה פוסק הדור שאתה תחליט לכולם מה הם צריכים לשמוע ומה הם צריכים לעשות, לא היה דבר כזה מעולם. מה זה, לקחתם את ההגמוניה על התורה, התורה שייכת רק לכם, למשפחה שלכם? אלא מאי, אנשים קשה להם כי הם התרגלו בגלל הרב עובדיה יוסף שכולם היו מביטים אליו, ממילא כולם השתמשו בשמו כאילו זה הוא אומר, כאילו זה הוא עושה, כאילו כאילו כאילו, וממילא ככה הורידו את כולם, מי יכול להתעסק, מי יכול להגיד משהו? עכשיו הם מנסים להעביר את זה הלאה, אבל זה כבר לא ילך כי זה דבר ברור, אתה מבין, שהדבר הזה לא עובד, הנה הם הזמינו את כל ראשי הישיבות, וכל הרבנים של מרביצי כולל הרב עדס ואחרים לא הגיעו, ואני יודע איזה משפטים קשים הוא אמר, והוא היה אמור להגיע לכאורה שמה בהזמנה, וצלצלו אליו אמרו כולם מחכים, הוא אמר משפט שאני לא רוצה לחזור עליו שנאמר בענין קורח, והוא לא בא. אז ז"א יש רבנים גדולים מאד, אבל הם לא מפורסמים כל כך בציבור כי אין להם פרסום בקול בערמה ואין להם פרסום בככר השבב ואין להם אתה מבין במקומות שמפרסמים את האנשים של ש"ס אז ממילא לא יודעים שהם גדולים אמיתיים והם לא הולכים איתם. ולא רק זה, אלא בישיבות שלהם הם לא מכניסים ספר אחד משלהם, שום ספר משלהם לא נכנס של המשפחה, שום ספר. ויש להם סיבה לזה, וזה לא בודדים, זה עשרות גדולי דור, אבל מה לעשות שהאמת תהא נעדרת, כתוב באחרית הימים. עכשיו תקשיב דבר אחד, יש הלכה, חוץ מבצדק תשפוט עמיתך וכו' וכו', כן? אם אתה שומע דבר על יהודי, אם היהודי הזה מוחזק ליהודי כשר, אסור לך לקבל עליו לשון הרע, נכון? דבר שני, צריך לדעת שאתה צריך ללמד עליו זכות, אפילו אם בצד רחוק רק אפשר ללמד עליו זכות, וממעשה שהוא עשה ניכר שזה מעשה לא טוב, לא טוב, אבל יש איזה צד קלוש שאפשר לתלות, אפילו צד רחוק, שאפשר לתלות שבגלל זה היה המעשה, חייבים לתלות בצד זכות וללמד עליו זכות. אם בן אדם צדיק חושדים אותו או יודעים עליו בדבר מסויים כך וכך, ויש איזה צד קטן קטן קטן קטן על אחת כמה וכמה שאי אפשר. פה במקרה הזה לא היה אפילו לא חשד ולא צד ולא כלום, היה דבר ברור, הולך לבחירות בגלל שיש לי רב שאמר לי ללכת. לכם אמר הרב ללכת ולי אמר ללכת, מה הבעיה? למה לא יצאתם נגד האשכנזים שהרבנים שלהם אמרו ללכת? הם ידעו שאני מהווה איום, איום שהם לא יוכלו להתמודד מולו, כי אם אני אצליח הם מבינים שאני אאפיל עליהם, אז לכם הם לקחו אותי כפרויקט ולא מישהו אחר, גם לא לפיד, גם לא בנט, כולם כשרים, רק הוא לא, למה? כי הוא מהווה איום.
ש. אפילו בשכל פשוט, הרב, אם הרב היה מוציא ספר הלכה שחולק על הספרים של הרב עובדיה הם לא היו עושים שום דבר, לא היו אומרים מילה, רק בגלל שהרב פתח מפלגה הם החליטו ללכת נגד.
הרב: זה כסף, הם יאבדו כסף, כסף! זהו.
ש. אז למה הרב לא הולך לר' חיים קניבסקי, לרב שטינמן, לכל הרבנים האלה
הרב: הייתי, יש סרטון שהייתי אצלו והוא אמר את דבר
ש. לא, עכשיו שיוציאו מכתב שכל מי שמדבר על הרב דינו כמבזה תלמיד חכם
הרב: אני לא מחזר על הפתחים, הדברים ברורים, לא צריך בשביל זה להגיד שצריך להניח תפילין
ש. לא, אבל הרבה אברכים, אני שומע הרבה אנשים
הרב: מי שרוצה להתבלבל זכותו, אמר הקב"ה הרוצה לטעות יבוא ויטעה, אותם אברכים למה הם לא לומדים את הדינים וההלכות שאני מזכיר עכשיו בקצרה? הרי עברו פה עשרות איסורים של לאוים בתורה, איפה כל זה, בשביל מה הם לומדים בכלל? איזה תורה הם לומדים? בתורה שאני לומד אין דבר כזה, אז איזה מין אברכים אלה? זה בדיוק מה שאומרים כל ספרי המוסר, היה דואג האדומי, אביר הרועים, ראש הסנהדרין, היה אחיתופל, אורים ותומים, מלאך אלקים, האנשים הכי גדולים מורמים בעם, אבל היתה טינה בליבם, והטינה הזאת גרמה להם להלחם נגד דוד המלך. דוד המלך משיח ה', ה' בחר בו, איך אתם יכולים לצאת נגדו? טינה בליבם. תדע לך, מי שלא מתחבר לאמת טינה בליבו, יש לו קנאה, מקנאה נהיה שנאה, וככה זה הולך וממשיך, הוא לא יוכל להסביר את אותו דבר. אתה יודע מה אמר הרב מזוז, שש"ס תתפורר בגלל שביזו את אלי ישי, שמעת? גדול הדור אלי ישי ביזו אותו בזה שלא נתנו לו לדבר בהספד ושמו אותו בשורה 17, ביזוי כזה ראוי שש"ס תתפורר. ומה שעשו י אז מה מגיע לש"ס - שתתאדה לפי השיטה הזאת, נכון? זהו.
ש. חזק וברוך הרב.
הרב: תהיה בריא.
ש. הרב יכול לברך אותי לפרנסה טובה?
הרב: ה' יפתח לך שערי פרנסה טובה בשפע רב.
ש. אמן.
הרב: כן, שאלה נוספת. כן בבקשה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. יש לי כמה שאלות
הרב: בבקשה
ש. השאלה הראשונה זה על האמרות שהיו לרב עובדיה יוסף, על האמרות שהיו לעובדיה יוסף
הרב: לרב עובדיה יוסף, איזה אמרות? איזה אמרות?
ש. על כל מיני, על הסופה שהיה קתרינה בארה"ב, ועל המורים ועל הרופאים ועל כל מיני
הרב: אז כבר הסבירו את זה אנשי ש"ס, שלא הבנת מה הוא התכוון.
ש. אוקי. טוב.
הרב: זה התשובה שלהם, מה אתה רוצה, הם המייצגים, הם האומרים
ש. בסדר, אני אבדוק את זה אין בעיה. השאלה השניה שלי זה - תן לי סיבה לחזור בתשובה.
הרב: תן לי סיבה להיות חילוני
ש. אחלה
הרב: מה אחלה, ללכת לגיהינום זה אחלה?
ש. שמע, מסיבה, גן עדן כולם יושבים
הרב: בא מתוק, יותר טוב לשבת וללמוד בספר שאתה לא אוהב מאשר לשבת בגיהינום ולהתבשל
ש. אבל אני לא מאמין בגיהינום
הרב: זה הכי טוב. אפשר להגיד שאין שוטר ולנסוע על 220, אין שום בעיה, זה כיף, אבל אתה יודע שבאיזשהו מקום יחכה לך שמה איזה מישהו או איזה מצלמה וכו', העולם לא הפקר, כן, זה ברור לך, העיניים שלך לא צמחו לבד ולא האף שלך ולא הכל, כן, מישהו סידר את זה בבריאה.
ש. יש סיבה לזה, כן.
הרב: יופי. הסיבה הזאת לא בראה אותך סתם והשאירה אותך רק לזמן מוגבל, שבעים שמונים שנה, אז אם באת לעולם בשביל לחיות למה אתה מת, ואם באת בשביל למות בשביל מה אתה חי.
ש. אתה מבלבל
הרב: מאד. הרי ברור שאם באת לשבעים שנה ואתה בסוף הולך אז אחד - לאן אתה הולך, שתיים - מה התועלת במה שהיית כאן, מי יזכור, אתה תזכור שהיית? אם לא תזכור בשביל מה היית, מה זה משנה
ש. אני בא לפה מתרבה והולך
הרב: מאה אחוז, אז הבאת עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד, כולם בשביל מי? בשביל איזה אחד?
ש. בשביל עצמם
הרב: איך עצמם, אבל הם מתבטלים, אתה בסוף תהיה מאכל לתולעים, זה המטרה. יתכן שאדם בא ככה סתם? אדם בונה בנין
ש. לא, הוא בא למטרה להמשיך את עצמו ולמות. זהו.
הרב: זהו, אמרת את זה, אבל למה זה? אני בורא, בונה גורד שחקים, אחרי עשר שנים מפוצץ אותו, שואלים למה? בשביל שיהיה עוד מגדל חדש. מה אתה אומר אם אחד או מדינה כל פעם כל עשר שנים מפרקת את הבנינים ומתחילה הכל מחדש, זה סיבה? סיבה הגיונית? אז איך יכול להיות שמביאים בן אדם שבעים שנה, מפרקים אותו לחול ומביאים אחר במקומו, בשביל מה?
ש. אז איזה זכר הוא צריך להשאיר?
הרב: לא, לאן הוא הולך קודם.
ש. אה,
הרב: אה
ש. נמחק
הרב: מה נמחק, מה פתאום נמחק.
ש. אז איך אתה יודע מה יש אחרי המוות?
הרב: או, היו תאומים בבטן, שניהם שיחקו בפנים וזה ודיברו ביניהם והכל והכל והכל, בסדר? ופתאום אחד הרגיש לחץ, צירים, צירים דוחפים אותו לצאת, והוא אומר לאח שלו, שמע, אני מרגיש שאני הולך לצאת מפה, אני הולך לצאת מפה, אז התחיל ויכוח ביניהם, יש מעבר לזה משהו או אין משהו, אחד אמר שיש ואחד אמר שאין, זה שיצא - קיבלו אותו, נשיקות, חיבוקים ופה ושם, וזה שנשאר בפנים מה אמר, ווי הלך עליו, הלך עליו, מסכן, ווי ווי ווי הלך עליו. מי צודק? מי שיצא רואה כמה טעה זה שנשאר.
ש. אוקי, אבל לפחות הוא ראה משהו בסוף
הרב: לא הבנת, אבל זה אותו דבר בדיוק, את אותו תהליך של הבריאה שתינוקות צריכים להיות בבטן ושמה במשך תשעה חדשים מתרקמים כל האיברים שלהם ונבנה הגוף שלהם והם יוצאים משמה וממשיכים לגדול ולצמוח עד גיל עשרים ואח"כ ממשיכים עד גיל שבעים שמונים ואח"כ הם יוצאים שוב, התהליך חוזר בחזרה, בבטן נוצרת לך הגופה, הגוף שלך.
ש. לא הייתי קורא לזה ככה
הרב: מה נוצר?
ש. הגוף, אבל למה לקרוא לזה גופה?
הרב: כי היא עתידה למות, מה אתה נבהל מהמילה גופה? כשאתה רואה אחד בריא ככה יוצא, מה אתה אומר, יו, איזה גופה יש לו, לא? אלה שיוצאים מהמכון כושר אתה לא אומר איזה גופה? אתה לא אומר איזה גוף, איזה גופה.
ש. אני לא מסתכל על גברים במכון
הרב: אה, ברוך ה'. בכל אופן, בכל אופן אחרי שיוצא הבן אדם מהבטן עכישו מתחילה להבנות הנשמה, כי הנשמה היתה אפס, לא היה בה שום דבר אתה מבין, מצד עצמו ומצד בחירתו, ועכשיו הוא מתחיל לבנות את עצמו, לרכוש ידע, מדע, הבנה וכו', לימודים, לומד לומד מפתח את האישיות שלו, את האני שלו, מה זה לא את הגוף שלו, את האני שלו, האני הזה יום אחד יוצא, הגוף הולך לעפר והנשמה עולה בחזרה מהמקום שהיא באה. שתי לידות, אחת זה שיוצאים מהבטן של אמא, שתיים - שיוצאים מהבטן של אמא אדמה. הגוף נכנס הנשמה עולה, מי זה הנשמה - זה אתה.
ש. שמע, אני לא מאמין בזה
הרב: נכון, אשאל אותך שאלה, אתה רואה אותי?
ש. כן
הרב: בעיניים או בנשמה?
ש. בעיניים
הרב: אם אתה מת חס ושלום ואני אפתח לך את העיניים תראה אותי?
ש. לא.
הרב: מה חסר לך?
ש. נשימה
הרב: רק נשימה?
ש. אויר.
הרב: אם אני אשים לך בלון גז אז אתה תראה אותי?
ש. לא.
הרב: אז מה חסר לך?
ש. לא אראה אותך
הרב: לא יראה, אבל עיניים יש, מה חסר? למה אתה לא רואה?
ש. כי הם מפונצ'רות
הרב: מה מפונצרות הן שלמות, יפיפיות, תכלת.
ש. כי חצי מת, אז איך העיניים יראו
הרב: מה זה חצי, אתה מת גמור
ש. נו
הרב: אבל העיניים נמצאות, תפתח אותך תראה, למה אתה לא רואה? כשאדם מת עפות לו האזניים, יש אזניים, למה הוא לא שומע? תצעק לו אבא אבא אבא לא שומע, למה לא שומע? יש לו אזניים, לא? מה חסר לו?
ש. לא חסר לו כלום
הרב: אז למה הוא לא שומע?
ש. כי הוא מת
הרב: מה זה אומר
ש. שהוא מת
הרב: מה זה אומר?
ש. ז"ל, מה זה אומר?
הרב: נכון, נכון, אתה יודע, יוסי שריד הודיע לפני כמה זמן, תראה בגוגל תחפש יוסי שריד
ש. אחפש
הרב: הוא סיפר שהוא יצא עם הנשמה שלו מן הגוף, והוא אומר שיש נשמה, אז המראיין נדהם, אתה אומר שיש נשמה? אומר לו כן, אני יצאתי מן הגוף וראיתי את הגוף שלי למטה. יוסי שריד, זה לא אני.
ש. אז תארגן לי את החומר שהוא
הרב: שמה?
ש. הוא יצא מהנשמה וראה את הגוף שלו
הרב: כן. זה לא אחד,
ש. רוב האנשים
הרב: הנה תשמע רק רגע, בא נשמע, אולי יוסי שריד יחזיר בן אדם בתשובה סוף סוף.
- מה קורה יוסי שריד
- יוסי: אתה יודע, יש מאמר ידוע אם לא תאמינו לא תאמינו
- אשכרה
- כדי שיאמינו בנו אנחנו בעצמנו צריכים להאמין
- קרה לך פעם משהו שאף אחד לא מאמין לך שקרה?
- או, כל כך הרבה דברים, אתה יודע למשל דוגמא
- אם עולה לך לראש אני אשמח מאד
- פעם מתתי וכבר לא הייתי פה ואני זוכר, זה היה כשנסענו כל המשפחה במכונית ואני זוכר את הילדים שלי האומללים יושבים מאחור ובוכים על אביהם שנסתלק
- אני לא מאמין לך
- כן כן זה סיפור שגם היה
- אני חייב להבין את זה רגע יוסי
- אבל אף אחד לא מאמין שזה קרה לי
- לא לא, קודם כל אני מאמין לך ... אני חייב אבל להבין את הסיפור, אתה מה ז"א מתת, אתם באוטו
- נסענו באוטו ופתאום הרגשתי חולשת דעת והרגשתי פרץ חום עצום ופתאום הרגשתי שאני מתרומם מתעופף מעלה מעלה והרגשתי תחושה מאד עמוקה של יציאת הנשמה
הרב: שמעת?
- ז"א הצלחת להרגיש הפרדה בין נשמה לגוף?
- כן כן כן והרגשתי תחושה של יציאת הנשמה וכנשמה מעופפת התבוננתי על פני הכדור ואז ראיתי את משפחתי שממשיכה לנסוע באוטו כי אשתי
ש. חומר חזק
- נסעה לבית החולים תיכף ומיד ולשם הגענו בסופו של דבר
- ואתה רואה אותם בזמן הזה, אתה רואה אותם מלמעלה, כמו בסרטים?
- מלמעלה
- בסרט הזה אולי לא הייתי
- רוב הסרטים במובן הזה
הרב: בסדר תודה רבה, אתה תשמע את זה כבר באריכות
ש. אפשר להגיב?
הרב: כן, תעמוד אבל
ש. כשאתה במוות קליני הראש שלך לא ממש בהכרה, אוקי רוב האנשים שעברו
הרב: נהיית פרופסור הא?
ש. דוקטור, רוב האנשים שעברו מוות קליני זה אנשים שקיבלו פציעה בראש, שקרה להם משהו במח, משהו מוחי
הרב: מתוק, אם בן אדם אומר שהוא מלמעלה רואה למטה והוא רואה מה קורה בשעה שהוא תקרא לו פצוע, תקרא לו מת, תקרא לו מה שאתה רוצה, מי ששוכב אפילו עם עיניים פקוחות למעלה, ער, ער, לא ישן, לא מת לא פצוע, הוא לא יכול לראות מלמעלה למטה את כל מה שקורה
ש. אז הוא חלם את זה
הרב: הבן אדם מת אומר לך אתה אומר לו חלם באמצע הנסיעה הוא חולם, אומר לך הילדים בוכים, אשתו בוכה, אבא, אבא, בן אדם במשך שלשה ימים מת, זה מספיק זמן בשביל לחלום? שמעת על חלום שלשה ימים?
ש. הלואי עלי, כל השבוע
הרב: אז מכל מקום, חסר לך חומר, הרבה חומר, לא קראת לא למדת, אבל תעשה תקשיב, בגוגל, חיים לאחר המוות ותמצא שמה מיליונים
ש. ואם אני מביא לך הוכחות מדעיות למה שקרה שם?
הרב: זה מה שיש שמה, הוכחות מדעיות
ש. אז זה מילה קשה נגד הדת
הרב: אתה לא שומע? יש הפוך, הוכחות מדעיות שאדם מת והנשמה יוצאת ורואה ועוברת תהליך מסויים חוץ לגוף.
ש. איך המדע יכול להסביר משהו דתי?
הרב: הוא לא מסביר, הוא רק אומר את העובדות, אני מסביר. הבנת? אבל אם הוא קבע שיש נשמה כי זה הוא לא יכול להכחיש כי היא חוזרת ואומרת ראיתי, אז העיניים איפה - בנשמה, שמעתי, אז איפה השמיעה בנשמה, רק דרך האיברים האלה, כשיוצאת הנשמה אין באיברים את השמיעה והראיה, כשהנשמה נמצאת יש ראיה ושמיעה, כשהנשמה יוצאת אין ראיה ושמיעה, כי הראיה והשמיעה הם בנשמה שהיא דרך האיברים האלה רואה ושומעת כשהיא בפנים, אבל כשהיא יוצאת והיא מופשטת מן הגוף היא רואה בזכות עצמה ובלי האיברים האלה שהיא לכודה בהם, הבנת? ברגע שה' משחרר אותך מן הגופה אז אתה נשאר כמו שאתה עם דעותיך מחשבותיך הרגשותיך בדיוק, רק בלי הגוף, זה הכל, זה אתה, אתה זה לא בשר, בשר לא מבין לא מרגיש כמו שניצל, לא יודע לא מבין, הבנת? רק בן אדם שהוא חי, מרגיש חי יודע, זה ההגדרה שלך של הנשמה שלך, מרגיש חי יודע. בשר לא יודע כלום, בשר לא חי, בשר לא מרגיש, כשהנשמה בפנים אני אתן לך צביטה אתה תעשה איי, אם יצאה הנשמה אני אתן לך עם פטיש חמש קילו אתה לא תרגיש, אתה לא תצעק אתה לא תזוז, רק שאתה חי, מתי זה חי - כשהנשמה בפנים, יצאה - אין כלום.
ש. אני עדיין מחפש סיבות לחזור בתשובה. לא שכנע אותי.
הרב: ברור. אחרי שאתה יודע שיש לך נשמה אתה צריך להגיד לי לאן היא הולכת אחרי שהיא נפטרת מן הגוף.
ש. אני אגיד לך שאין נשמה
הרב: אבל אין, כבר יש לנו הוכחות שיש נשמה.
ש. ראית נשמה אי פעם?
הרב: אנחנו לא צריכים לראות נשמות, אנחנו יודעים שיש, אתה ראית שכל אי פעם?
ש. כן.
הרב: איפה יש שכל, תראה לי את שלך. באוזן? יפה מאד, זה שכל מיוחד. אם אתה מראה את זה לפסיכיאטר הוא מאשפז אותך. שכל באוזן?
ש. לא, דרך האוזן התכוונתי
הרב: דרך האוזן יש שכל? אז מי שאין לו אוזניים, אם נוריד לו את האוזניים לא יהיה לו שכל?
ש. זה עדיין לא מצחיק
הרב: בטח שזה לא מצחיק, זה עצוב מאד להגיד שהשכל באוזן, אבל אני אסביר לך, לא כל דבר שנמצא רואים
ש. אבל אני מכיר את כל השטויות האלה בדיוק כמו שאמרת
הרב: ברור,
ש. זה בדיוק כמו שאמרת לי על התאומים
הרב: הבנתי, ואני מכיר את החכמות שלך גם
ש. זה לא חכמות, זה פשוט אני מדבר איתך
הרב: אני מדבר שטויות אתה חכמות, לא? עכשיו אני שואל אותך, תגיד לי יש פה חמצן?
ש. כן
הרב: אתה יכול להראות לי?
ש. לא
הרב: למה, אמרת שצריך לראות, לא? אתה ראית נשמה
ש. אז איך אתה מסביר שאלהים לחמצן
הרב: אני דיברתי על נשמה, לא דיברתי על אלקים, אמרת לי תראה לי נשמה, נכון? ביקשתי שתראה לי חמצן
ש. לא, כי אתה אומר זה פשוט קיים
הרב: אתה גם אומר
ש. אתה פשוט מאמין
הרב: אתה גם אומר פשוט שיש חמצן, אני רוצה לראות אותו.
ש. אבל חמצן אפשר להוכיח
הרב: איך תוכיח?
ש. לא הוכיחו עד היום שיש חמצן
הרב: לא יודע, אתה תוכיח לי
ש. איך אני אוכיח
הרב: הנה אני אוכיח לך שיש נשמה, אתה רואה? אם היא תצא אף אחד לא יכול לעשות ככה אם היא תצא
ש. קנית אותי זהו
הרב: תודה מותק, זהו, עכשיו אתה כדאי לך לחזור בתשובה למה אני אסביר לך עכשיו דבר פשוט, פשוט, תקשיב טוב. זה נוסחה לא מסובכת, אם אתה עכשיו לא מאמין, כמו שאמרת בהתחלה שיש עולם הבא וכלום ונשמה, אתה לא מאמין, זכותך, זכותך לטעות וזכותך להאמין, אני מאמין רק לא יודע, נגיד שאני גם לא יודע רק מאמין שיש עולם הבא ושכר ועונש גן עדן וגיהינום, אז אתה ואני כל אחד אומר את דעתו, אתה חושב שאתה מאה אחוז צודק ואני חושב שאני מאה אחוז צודק, אבל האמת יכולה להיות רק אחת, או שאתה צודק או שאני צודק
ש. כל אחד ילך בדרך שלו, מה זה משנה האמת?
הרב: לא הבנת
ש. אסור לגנוב אז יש בן אדם שאוהב לגנוב
הרב: תקשיב מה נאי מדבר, האמת היא אחת פירושו, אם אני אומר שיש בחוץ גשם, ואתה אומר שאין גשם, כשנצא נראה יש גשם או אין גשם, רק אמת אחת יש, או שיש או שאין
ש. כן, הבנתי את מה שאתה מתכוון, אז שנמות נדע אם יש גן עדן או שאין
הרב: בדיוק, נכון? רגע אבל זה נכון? בטח שנחכה אבל זה נכון?
ש. אני יש לי VIP בגיהינום
הרב: שמעתי אבל זה נכון, אני שואל אותך
ש. כן
הרב: אז ז"א או אני צודק או אתה צודק
ש. אבל אני לא אבזבז את כל החיים שלי בלשבת וללמוד תורה מאשר ללכת ליהנות עד שאני אהיה בן שבעים בפיליפינים.
הרב: ברור, ברור, ברור, תיכף נבדוק מי משתלם לו. עכשיו אם אתה צודק במאה אחוז,
ש. אוקי
הרב: אז מה יקרה, כשאתה תמות לא יהיה כלום אתה תלך לאבדון, תהפוך להיות חול, תתפורר ותהפוך להיות חול, אם אתה צודק גם אני אתפורר ואהיה חול, שתינו הלכנו לאבדון כי אם אתה צודק אתה צודק גם לי גם לך מה לעשות
ש. אז בזבזת את כל החיים שלך
הרב: עזוב את החיים, אני עכשיו במוות כבר
ש. למה אתה במוות אני מדבר על החיים עצמם, מה אנחנו נולדנו בשביל למות ישר?
הרב: חכה עד שמה, אנחנו נבדוק. אם אתה צודק שנינו הלכנו לאבדון, נכון? אם אני צודק, כשאני נפטר מן העולם הזה הולך לגן עדן
ש. חס וחלילה
הרב: ואתה אם אני צודק הולך לגיהינום, עכשיו אנחנו נעשה סיכום מה יוצא לכל אחד, אם אתה צודק אתה הולך לאבדון, ואם אתה לא צודק אתה הולך לגיהינום, בכל מקרה הלך עליך, אני אם אני צודק יש לי לפחות חמישים אחוז סיכוי שאני בגן עדן, אז מול סיכוי של חמישים אחוז לאפס אחוז אני מצפצף על השבעים שנה שלך עם כל מה שאתה חושב שאתה בפיליפינים, אני בארץ ישראל לא צריך את הפיליפינים, אתה אפילו לא נהנה איפה שאתה נמצא אתה צריך ללכת לפיליפינים, אתה מבין? אבל תבין, אני חי יותר טוב ממך, שמח יותר ממך ולא חסר לי שום דבר ואני דתי עם זקן ופאות.
ש. גם לי לא מר כבוד הרב, באמת שלא
הרב: מאה אחוז, אז אני ואתה נהנים על הכיפאק, אבל עוד מעט זה מגיע, ואז יגיע הרגע, ויעשו ממך סטנגה בגיהינום, ויתנו לך מכה בשכל, באוזן הכוונה פם, אתה מבין, איפה היה לך שכל. אני מציע לך חביבי, תצטרף לשפויים ועזוב אותך מהפיליפיניים, שלא יהיה לך עיניים מלוכסנות, אז קח, הנה אני מציע לך טלית ציצית קטן וכיפה בעזרת ה'
ש. יש לי בבית, יש לי
הרב: אתן לך עוד אחד, שיהיה לך עוד אחד ממני, בא מתוק, בא. מה השם שלך רק שאני אכיר אותך?
ש. יגן
הרב: יגן, יחביבי, ראיתי את אמא שלו, ראיתי, בכבוד. ה' יברך אותך יגן ואני מזמין אותך להסתכל ביוטיוב
ש. כן, ראיתי את כל ההרצאות שלך כבר
הרב: כולם? לא כולם
ש. כן, הכל.
הרב: לא, בראשית לא ראית. אתה רואה? זה קלטת שמקיפה את כל הנושאים ששאלת עליהם עם עובדות, עם הפרופסורים והמדענים שמוכיחים את כל מה שאמרתי. לא רק אנשי דת, המדענים הכופרים מודים על מה שאמרתי. תצליח.
כן, שאלה נוספת. תן לגברת שם.
ש. אני שואלת בפעם השניה, פשוט שאלתי על אחת שקוראים לה בת אל ואמרת שספיר זה גם שאלה, אז זה השאיר אותי בסימן שאלה
הרב: נכון, ואמרתי ללכת לרב קניבסקי רח' רשב"ם 23 בני ברק ולשאול
ש. על השם?
הרב: נכון, על השמות
ש. ולירון
הרב: לבת - גם בעיה.
ש. יש עוד משהו ששייך
הרב: הדסה זה שם יפה, אסתר זה שם יפה, אביגיל זה שם יפה, יש מספיק שמות יפים של צדיקות שהיו בםע ישראל וכדאי להקרא על שמות הצדיקות ולא על שם של עצים ועציצים וכל מיני דברים.
ש. למה ספיר זה בעיה?
הרב: זה חפץ.
ש. אוקי.
הרב: זה כמו שיקראו לך יהלום. כן.
ש. ולמה בת אל?
הרב: אני לא אמרתי למה, אני אמרתי שתשאלו את הרב קניבסקי, בנסיעה אחת תאספו את כל השמות הבעיתיים ותשאלו, הוא גם נותן שמות ומי שלוקח את השם שהוא נותן - רק ברכה יראה.
ש. נותן לבחור?
הרב: הוא אומר כן, אבל בד"כ מה שהוא אומר זה בול קליעה.
ש. אתה יכול לברך בבקשה את לאה בת אמלי
הרב: תזכה לכל טובה וברכה לעבודתו יתברך. שאלה נוספת בסוף שמה
ש. ורפואה שלמה
הרב: ורפואה שלמה מהרה. תן לו בסוף שמה תרים את היד.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. רק רציתי להגיד לבחור הזה, אני התייעצתי עם רבנים אבל לא רציתי להגיד כל כך על הסיפור שלי שקרה בשבת חנוכה, בעזרת ה' לבחור הזה שאומר שיש נשמה או אין נשמה, אני אחד שחויתי לא מוות קליני, חוויתי כבר מעבר למוות קליני אבל אני לא אגיד את כל הסיפור כי יש לי יראת ה' ואני מפחד להגיד את מה שעברתי, רק רציתי להגיד שכל הכבוד לרב שמחזיר את עם ישראל בתשובה ומחזק את כולם, ואנחנו נמצאים בשבת חנוכה הזאת שהביאו לי משמים, לא יודע כמה אנשים יאמינו כמה לא, אבל זכיתי לראות הרבה דברים שאני לא אגלה את תכל הסודות, ורק רציתי להגיד שאנחנו ממש ממש קרובים לגאולה וצריך שעוד עם ישראל וכולם יתחזקו בעזרת ה' בזכות הרב ובזכות כל הצדיקים הקדושים
הרב: תודה רבה
ש. ולא לפקפק ויש לי עוד שאלה לכבוד הרב, אני וחבר שלי פה אמיתי, אני מתבייש לשאול, רציתי לדעת אם אתה הרבה דיברתי, אני ראיתי בהרבה הרצאות שלך או אלפים של הרצאות שלך ביוטיוב וגם מה שחזרתי מאנגליה, הייתי שבע שנים באנגליה וחזרתי ב"ה לארץ ישראל בזכות ההרצאות של הרב, רציתי לשאול מה הרב חושב על הדעה של רבינו הקדוש רבינו נחמן מברסלב.
הרב: דעה? מה זה דעה, יש לו דעה? יש לו תורה.
ש. כן, כמובן, אני רציתי לדעת אם אתה, למה הרב לא דורש לאנשים ללכת לקבל את התיקון של הנשמה שלהם אצל רבינו.
הרב: תראה, תיקונים אני לא מבין כל כך, אני יודע שיש תיקון אחד גדול זה שלומדים מוסר ומתקנים את המידות בדיוק כמו שרבי נחמן אמר, וצריכים לעשות את זה בכל מקרה, לומדים מוסר ומתקנים לפי מה שרואים שחסרים, ולא צריכים דוקא ללכת לציון זה או ציון זה או ציון זה או ציון זה כי אף אחד לא יודע מה שורש נשמתו וכל אחד צריך לפעול לפי הכלים העומדים לרשותו והדבר שנמצא תמיד זמין לידו זה ספרי המוסר הקדושים של הראשונים והאחרונים שמהם אנחנו יונקים בדיוק מה אנחנו צריכים לשנות ולהשתנות.
ש. תודה רבה כבוד הרב.
הרב: תהיה בריא. כן, שאלה אחרונה בבקשה. כן הנה פה. תקום בבקשה.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. רציתי לשאול לא ספציפית על היום אבל באופן כללי אם נוהגים לקבוע ביום מסויים בשבוע שיעור תורה ובאותו יום נפלה איזשהי הרצאה בעיר או באזור והעדפנו ללכת לשם, וכמה חבר'ה מהשיעור לא הגיעו, האם יש פה ענין של ביטול תורה או משהו כזה, אם יש חשש.
הרב: תראה, אם השיעור קבוע ויכול להתבטל שאנשים לא יגיעו, לא מבטלים, אם יכולים ללכת למקום ששמה כולם מסכימים ומתחזקים יותר, שזה לא שיעור רגיל, אז יש ענין ללכת ובלאו הכי לא הפסידו את השיעור תורה, אבל אם יודעים שנגיד חלק גדול לא יבואו בכלל אז לא ראוי לבטל.
ש. תודה.
הרב: כן, אחרון חביב שם נו, קדימה, הוא הצביע כבר קודם.
ש. מחילה כבוד הרב, שכחתי מקודם לשאול, הרב בזמן הבחירות דיבור שהרב בירר שיש דירות בשלשים אלף דולר, כל מה שהרב אמר אז שמה, כל המצע שהרב הביא.
הרב: אמרנו שאם אנחנו נהיה שם נוכל לדאוג להכיל חוק שיאפשר על אדמות הקיבוצים שהמדינה תתן את האדמות בחינם לבנות בניה קלה שתעלה שלשים אלף דולר
ש. אז למה הרב לא עושה את זה עכשיו? הרב יקנה משקים ויתחיל אנשים לתת להם
הרב: אתה מדבר כאילו אני המשביר לכל ויש לי את כל הכסף, אני אין לי כסף, אני יכול רק להגיד מה אפשר לעשות, גם היום אם תרצה לבנות בבניה קלה אתה תוכל להגיע לא רחוק מהסכום הזה, רק הקרקע תעלה, מה שאני רציתי לעשות שהקרקע לא תעלה, והפיתוח לא יעלה, וישאר לך רק החומר בניה, אז זה ככה יעלה. תדע לך שהמדינה מרויחה הון עתק על כל דירה ודירה, הון עתק, על הפיתוח הם מרויחים מאות אלפי שקלים שזה לא מוצדק, ואם תעשה את זה לבד חמישים אלף שקל או דולר, תלוי באיזה מקום, תלוי בקושי הפיתוח, זה מה שעולה, המדינה גובה הון עתק.
ש. לנו אין כח לאחד את האנשים, לרב יש כח לאחד את כולם.
הרב: זה מדינה של קומבינה כבר הסברתי לכם, פה הכל צריכים להרויח עד שאתה תממן את כולם, איפה שאתה לא הולך ומה שאתה לא נוגע אתה משלם מיסים, אתה משלם למי שלא צריך לקבל כלום, מי שהיה אמור לתת לך בחינם - לוקח כסף.
ש. אף אחד לא יכול לעשות את המהפך הזה הרב?
הרב: אנחנו עכשיו מנסים לעשות את הביטוח רפואי שהתכוונו לעשות בעשרים שקלים, אי אפשר לעשות את זה רק אם היינו עושים את זה כמו שרצינו, אנחנו מגיעים כרגע כנראה, כנראה, בסביבות 60-66 שקלים למשפחה כולל כל הילדים עם ניתוחים, השתלות וסל בריאות מלא, צריכים עכשיו להחליט אם אנחנו הולכים על זה או לא, מחכים לתשובה של הביטוח אבל זה הצעה אחרונה ואין לך יותר זול מזה בכל הארץ.
ש. אז איך אנשים ידעו על זה?
הרב: אני אומר, אנחנו צריכים לקבל מהם תשובה, ברגע שנדע תשובה נפרסם את זה ברבים. אם היינו עושים את זה דרך הממשלה גם זה לא היה צריך לעלות כסף בסופו של דבר, כי הוכחנו שמה שנותנים בסל הבריאות, אתה ראית עכשיו ששיפרו את סל הבריאות בשלש מאות מיליון כמו שאמרתי אז, עכשיו הוסיפו עוד תרופות לחולי סרטן וכו', בשלש מאות מיליון דולר, כל שנה נותנים, ושלש מאות מיליון דולר אפשר לעשות ביטוח לכל המדינה, השתלות וניתוחים וסל תרופות מלא, אבל אז מפסידים כל הקופות שלש מיליארד, הבנת? אז ככה זה עובד במדינת הקומבינה.
תודה רבה לכם, ערב טוב, ברוכים תהיו לה', קדיש למי שרוצה, ציציות למי שמוכן וכיסויי ראש.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות