פרשת משפטים - ועבדתם את ה' אלקיכם | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 11.02.2024, שעה: 07:54
בסיום השיעור הרב שליט"א שר עם הלומדים לאחר תפילת הנץ;
1. משנכנס אדר מרבין בשמחה.
בסיום השיעור הרב שליט"א שר עם הלומדים לאחר תפילת הנץ;
1. משנכנס אדר מרבין בשמחה.
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום איתיאל סגיב בן רחל זכה לעבור לדירה חדשה בשכונת בית גן קרוב אלינו מהרה דירה נפלאה עם נוף יזכה להעמיד את הקהילה על תנה וכמו כן יזכה השם לחוכמה בינה ודעת מהרה אמן אמן פרשת משפטים ועבדתם את אדוני אלוהיכם יש להתבונן הפסוק מתחיל בלשון רבים ומסיים בלשון יחיד וברך את לחמך באת ממך על שלושה דברים העולם עומד על התורה ועל העבודה ועל גמילות חסדים עבודה זה עבודת הקורבנות בעוונותינו חרב בית המקדש והיום התפילה היא במקום קורבן לכן נתבונן בעניין התפילה אמרו חכמים זכרונם ברכה לאהבה את אדוני אלוהיכם ולעבדו בכל לבבכם איזו הי עבודה שבלב הביא אומר זו תפילה אתה אוהב את השם אז אתה עובד אותו בכל הלב כשאתה מתפלל העבודה תהיה בכל הלב זה מראה שאתה אוהב את השם כשהיה בית המקדש קיים היייתה עבודה בקורבנות אדם היה מקריב קורבנות חטאת השם עולה תודה שלמים אבל היום צריך להקריב את הלב ואם הלב בא לעמו בתפילה הוא רק מחפש לסיים כבר להגיד אתה עושה שלום אז איפה הקורבן איפה הקורבן במקום הקורבנות זה להקריב את הלב והוא לא מקריב הוא מרחיק את הלב לעושה שלום בכלל לא מקריב נמצא הכל תלוי בכוונת הלב בתפילה לאל חי יש אדם שהוא מתפלל בלב מעט ויש אדם שנותן לב הרבה וכל אחד יקבל לפי מידת קרבתו לאלוקיו כי מה זה קורבן אומר הרמבן להתקרב לבורא יתברך על ידי הקורבן מתקרבים אז על ידי התפילה שאתה מקריב את הלב שלך אז אתה מתקרב לשם יתברך זה שאמר הכתוב ועבדתם את אדוני אלוהיכם רבים מתפללים ועובדים עבודת השם אבל הקדוש ברוך הוא בודק כל תפילה פילה עד הייכן הגיע האדם במידת האמונה שלו בדברים שהוא מוציא מהפה אם הוא מבקש שהשם יחון אותו בחכמה בינה ודעת אז הוא צריך להגיד את זה באופן שהוא יש לזה משמעות לא אתה חונ מה זה זה בן אדם ש מתכוון לקבל משהו זה זה שטויות ואבנים צריך להיות תפילה בהשתכרות הקדוש ברוך הוא יברך את לחמך ואת ממך כל יחיד ויחיד למרות שבעתם כולם צריכים להתפלל אבל איך השם משלם לכל אחד את הברכות במזון במה שהוא מקבל זה ביחיד לפי הלב ברכה זה לשון ריבוי כמו שכתוב בב מציאה מב ההולך למוד את גורנו אומר הי רצון מלפניך שתשלח ברכה בקרי הזה זאת אומרת אדם אסף את התבואה ולפני שהוא הולך למוד למדוד לספור לשקול אז מה הוא עושה הוא מבקש מהקדוש ברוך הוא יהי רצון מלפניך שתשלח ברכה מה זה ברכה ריבוי נכון שיש פה כבר את כל מה שיש אבל עדיין עדיין הקדוש ברוך הוא יכול להרבות גם את מה שיש כבר קצור ונמצא פה והוא מבקש שיהיה ברכה בקרי הזה אבל אם הוא מדד כבר ואחר כך ברך זה תפילת שו כי הברכה לא שורה במה ש שקול מה ש מדוד אז רואים שברכה זה עניין ריבוי להוסיף עוד אז הקדוש ברוך הוא מברך כל אחד לחמו וממו ומשתה לפי מה לפי התפילות שלו כמה שהוא הקריב את הלב שלו לקדוש ברוך הוא והתפילה מועילה לכל גם בעניינים גשמיים וגם רוחניים ואחרי שכתוב לאהבה את אדוני אלוהיכם ול עובדו בכל לבבכם מה כתוב אחרי זה ונתתי מתר ארצכם בעיתו יורה ו מלכוש אמרנו שהתפילה יכולה להיות על כל דבר גם גשמי וגם רוחני באותה תפילה יכול לכלול גם גשמי גם רוחני הגאון מוילנה אומר מה זה יורא ו מלכוש נ ונתת אתר ארצכם בע יורה ו מלכוש יורה ו מלכוש זה נבואה ורוח הקודש ואספת דגנך תירושך וצריך זה חוכמה בינה דעת ואכלת זו אכילה ושבעתה זו שתיה והם הלכות ואגדות אז אתה יכול לקבל שפע גשמי ממש וגם רוחני רוח הקודש נבואה חוכמה בינה ודעת והלכות ואגדות כל הברכות אתה יכול לקבל בתפילה בתפילה החפץ חיים אומר על הפסוק כי תקנה עבד עברי שש שנים יעבוד אחר כך כתוב אם אדוניו יתן לו אישה זאת אומרת האדון יכול למסור לו שפחה כנענית גוייה והוא מותר בה אה ישראל בן חורין אם הוא יבוא על שפחה כנענית הוא לאקה וכאן מותר לו ואף שנמכר לעבד לא בטל ממנו שום דין של בר ישראל לכל התורה כולה מכל מקום לדבר זה של שפחה כנענית הוא יורד מקדושת ישראל ומותר בשפחה מה הטעם משום שהוא משועבד לבעלים האדון שלו שקנה אותו יש לו רשות להרבות לו עבדים ושפחות לעצמו על ידי זה שהוא מוסר לו שפחה כנענית אתה העבד שלי עכשיו אתה תיקח את השפחה הזאת ואתה תביא לי צאצאים ממנה שיהיו עבדים שלי ושפחות וואי וואי והם לא שלך וכשתצא מפה אתה יוצא בלי כלום וואי וואי ווואי ככה יכול להתגלגל על גנב שנמכר בגניבתו איי איי איי איזה השפלה איזה ביזיון איזה צער כן גם אתה עשית צער בתור גנב נכנסת ולקחת להם את הכסף ולא הה אכפת לך אם היה נדוניה והייתה צריכה להתחתן ועכשיו אין לה חתונה והיא לא תביא ילדים מי יודע מה אז גם אתה משלמים לך מידה כנגד מידה עכשיו תשמעו אם אדם נעשה משועבד לתאווה תאוות נשים והוא לא יכול להתנגד כמעט לתאווה כי הרגל נעשה טבע או רווקים מסכנים שהם כל הזמן בוכים שהם לא יכולים להתאפק וכל מיני שטויות עושים בעצמם רחמנא לצלן והם נקראים רוצחים רוצחים כמה ירידות הוא יורד מקדושתו ואם אמנם לא הותר לו שום איסור אבל מכל מקום הערה גדולה להתבונן שיש לו אדון עליו אדון אחר ששולט עליו מי האדון שיש עליו התאווה הנבזית היא האדון שלו ויש מחלה מחלה שכמעט כל אנשי העולם חולים במחלה הזו קוראים לה מחלה אהבת עצמו חולה על עצמו אומרים הוא חולה על עצמו הוא באמת חולה זה מחלה מזה נובעים כל המידות והתאוות הרעות למה רוצה לפנק את עצמו אוהב את עצמו יש אנשים שהם משתדלים לתקן את גופם יש אנשים שרוצים לתקן את נפשם מישהו רוצה להיות פיקח ישתדל לאהוב את זולתו בזה יתקן הכל כי בזה תלוי הכל אם יש לך אהבת עצמך אתה רוצה להתפטר ממנה ואהבת לרעך כמוך ואז אתה תשקיע את האהבה בשני ואז לא תתמקד בעצמך זה שאמר הלל הזקן לגוי שבא להתגייר כלל גדול בתורה מה דסני עלך לחברך לא תעבד מה שאמרה התורה ואהבתה לרעך כמוך ובכלל ואהבת לרעך כמוך ודאי שנכלל השפעה על חברך ברוחניות להשפיע על אחרים ברוחניות אוו אז זה אתה מתפטר מאהבת עצמך ואתה דואג שחבריך היו בגן עדן איתך לא לבד לא אתה לעצמך ומה אכפת לך מאחרים ו כבר כתב החסיד יעבץ על המשנה באבות שהלל אומר אם אין אני לי מי לי וכשאני לעצמי מה אני מה הוא אמר אומר היעבה הוא אמר ככה אם אין אני לי אם אני לא אדאג לזכות את עצמי במצוות ובמעשים טובים מי לי מי ידאג לי ואם אני לעצמי מה אני אם אני דואג רק לעצמי ואני לא מזכה את האחרים מה אני יכול כבוד מהפעולות שלי לבד אדם שעושה מצוות בשביל לעשות מצווה שלמה בשלמות לשמה אומר הרמבם ש אם יעשה כזאת אחת במשך 70 שנה הוא יהיה בן העולם הבא אחת אז זה לא פשוט לעשות מצווה לשמה אז המצוות שלנו הם חסרות ה דיברנו על תפילה מי יש לו תפילה לשמ ממש בתחנונים בקרבת האלוקים בשת בכות הנפש בכל מה שכתוב מי אנשים מתפללים בשביל שצריך להתפלל וזה הכל אז איזה מצוות אם אם אין אני לי מי לי אבל כשאני לעצמי רק רק לעצמי וחושב שמצוות שלי מספיקות מה אני אבל אם אני עושה שבן אדם אחר יתפלל אפילו שהוא התפלל לא טוב אני קבל שכר מלא על מה שהוא התפלל אם אני נותן לעני נף לפל קדושה עם טחינה למעלה ועם תוספות מה וצ'יפס משהו משהו שאפילו אני יכול לאכול את זה נו והוא אכל רק חצי פיטה אני לא אקבל פיטה שלמה שכר אני מקבל שכר מה שאני נתתי אני נתתי לו שלמות הוא עשה חצי אני לא מפסיד כל מצווה שאני מזכה את השני תכונ שדרתי לא לעבות אני נתתי לך לעשות את זה מתוקן שלם כמו שצריך אתה עשית את זה מעובד זה לאלא אני מפסיד אתה מפסיד לא אני אני שלם אז אם אני דואג לאחרים אין דאגה יותר גדולה מאשר דואג לי למה כשאני עושה לעצמי מה אני מה אני כי אם יבואו לבדוק אותי אז המצוות לא שלמות אבל אם אני דואג שאחרים יעשו כל המצוות שהם עושים שייכות לי והם שלמות שלמות זה מה שאמר הלל אם אין אני לי מי לי מי ידאג לי אבל אבל אם אני לעצמי וואי וואי וואי מה אני מה השוי שלי לכן אל תקוו רק מהפעולות שלכם לבד וצריך כל אחד להתחזק וגם לחזק את חבריו וסביבתו וכל מה שיכול ואם הוא לא יכול להשתתף בהרצאות ואז הוא יזכה בכל מה שיצא מהם באותה עת לאחר העת שידור חוזר הפצת דיסקים וכן הלאה לעולם ול עולמים וכל מי שיחזור מזה שהוא היה שותף יש לו חלק בזה והמצוות הם שלמות ובזה הוא מקיים ללכת בכל דרכיו מה הוא רחום אף אתה רחום מה הוא גומל חסדים מפתה גומל חסדים ונדבק במעשה השם יתברך אשריו ואשרי חלקו ואיך לא נודה לשם על זה הכל יודוך והכל יש לחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך מהכל ישמ חוך כל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש השם נכנס אדר מרמים בשמחה שם מ שם מ שם מ ש משם מ שם מ ש מי ש מי שנכנס אדר מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי שנכנס דר מי שנכנס דר מרבים בשמחה מי שנכנס דר מרבים בשמחה מ ש מ ש מ ש ש מ ש מ ש מ ש מי שנכנס הד מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי ש מי שנכנס הדר מי שנכנס הדר מרבים בשמחה מי שנכנס נסדר מרבים בשמחה תודה רבה לכם ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמחת בימיך והיית אך שמח ושמחת בימיך והית שמח ושמחת בימיך ת אך שמח חודש טוב יום טוב חיים טובים ארכם הר מכ
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות