פרשת משפטים - כח ההטעיה וגניבת הדעת | הרב אמנון יצחק שליט"א
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום לרפואת בית פלר מהרה [מוזיקה] אמן פרשת משפטים כוחת עיה בגניבת הדעת הפסוק אומר ויקרא ואוזני העם ויאמרו כל אשר דיבר אדוני נעשה ונשמע בתוספת הבבא קמה פרק ז מצינו דבר מבהיל מאוד אלמלא זה כתוב אי אפשר בשום אופן לאומרו ושם כתוב גם כשאמרו ישראל נעשה ונשמע ביקשו ישראל כביכול לגנוב דעת עליונה שנאמר בפיהם יכזבו לו וליבם לא נכון עמו דבר זה כמעט שאי אפשר לנו להבינו כלל מכל שכן נפרש אותו בכתב בפיהם כשאמרו נעשה ונשמע יכזבו לו למה ליבם לא נכון עמו מה רצו חכמים זכרונם לברכה הקדושים לרמז לנו בזה לפי מדרגתם הנשגבה של דור דעה מקבלי התורה עדיין בחנו אצלם נקודה דקה של חיצוניות בשעה שאמרו נעשה ונשמע והתוספת קוראת לזה גניבה זה נקרא גונב דעת עליון כי כל חיצוניות שמדמה אדם שהיא פנימיות כל מה שהוא אומר בחוץ והוא חושב שזה מה שהוא חושב באמת בפנים וזה לא בדיוק כך יש בזה הטעיית עצמו בכל הטעיה כזו בהיותה מכסה על האמת בתוך תוך לבבו זה מעין גניבת דעת ויש בזה מבחינת גניבת דעת עליון כי כביכול הוא עושה עין של מעלה כאילו אינה רואה הרי הקדוש ברוך הוא חופש כל חדר בתן רואה כליות ולב מה שאתה יכול לא להבחין הוא מבחין אז אם אתה אומר משהו ולא שלם ב-100 א רק 99 פסיק תשע יש בזה גנבה זה הגדר ויתחבר האדם ואשתו מפני אדוני אלוהים וכי הקדוש ברוך הוא לא נמצא בכל מקום לראות איפה אתה מתחבא הוא מסיג שם בתוספתא שרק בחסד השם נתרצה להם ולא ריחם לגמרי מחמת הנקודה הזו אם לא היה מתחסד איתם הקדוש ברוך הוא היה צריך להרחיקם כי זה לא אמת מוחלטת וכביכול הקדוש ברוך הוא הסכים להיגנב להם בבחינת והוא רחום יכפר עוון זה נקודה אחת נקודה שנייה יש בעניין הזה עוד דבר נפלא ונורא מאוד אמרו זכרונם לברכה אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או בדור שכולו חייב סנהדרין צח דור שכולו זכאי פירוש דור שדבק ב אוהבים את השם דור שכולו חייב איזה הכנה יש לו לביאת המשיח מילא לדור זכאי שיבוא המשיח כולם מוכנים אוהבים את השם דבקים בשם מתאים אבל איזה הכנה דור שכולו חייב דרך אגב זה בסנהדרין צ ח צדק זה צדיק וחט זה חייב המהרל מפרג בגבורות השם ו בגור אריה אומר על הפסוק וירכיב על החמור משה רבנו הרכיב את אשתו ואת בניו על החמור אז כתוב הרכיבים על החמור חמורו של משה הוא חמורו של משיח פירוש החמור רומז לחומר חמור זה כולו חומר כולו חומר זאת אומרת דור שכולו חייב זה מדרגה גשמית כמו חמור פשוטה בלי סתירות בחמור אין סתירות כולו חומר אדם מורכב מרוח ומחומר החמור חמור כולו חומר בלי סתירות פירוש בלי גניבת דעת בלי הטעייה זאת אומרת הדור מבין שהוא חמור לא מבין שום דבר דור כזה הוא קרוב לתיקון למה הוא יודע לא יודע כלום אני כולי מחובר לחומר כמו גוי זה קרוב לתיקון כמו שכתוב בנגעים כולו הפך לבן טהור הוא מכאן לומדים דבר נורא שהדבר שהכי חוצץ בפני הקדושה והמעקב הכי גדול מפני האור האלוקי להתפשט זה כוחת עיו גניבת דעת שאדם מעווה את האמת לפי רצונו הוא מסביר כל דבר לא לפי האמת הוא מסביר לפי רצונו הוא חושב שהוא אומר אמת כי ככה הוא מרגיש אבל זה לא האמת האמת זה לפי רצונו זאת אומרת הגשם הגשמיות הרצונות שלו הם שגורמים לו לומר וזו אמת בעיניו אבל זה לא אמת זה לא אמת לך יש רצון והוא יש רצון ויש רצון איפה האמת האמת צריכה להיות אבסולוטית זאת אומרת שייכת אצל כולם אותו דבר רק אם יש מבט של אמת אמיתי יכולים להתקרב אל הפנימיות אז זאת אומרת אנשים חיים בהטעיה תכף אני אשמיע לכם משהו אתם לא [מוזיקה] תאמינו אדם בכל חלקי חייו צריך לפתור את כל הספקות על פי התורה אם הוא פותר על פי עצמו אז זה לפי רצונותיו משאלותיו תאוותיו שאיפותיו ואדם צריך להיות מסור ובטוח מאמין במה שהשם אומר לו כי הקדוש ברוך הוא ברא אותנו על פי התורה הסתכל קודש בריך הוא באורייתא וברא עלמה הקדוש ברוך הוא הסתכל בתוכנית שהיא התורה וברא את העולם בהתאם לתוכנית גם אנחנו נברינו בהתאם יש לנו רמח ברים ושסה גידים כנגד רמח מצוות עשה ושעשה מצוות לא תעשה אז אנחנו מאמים בדיוק לתורה איפה תקבל עצה לכל עניין ועניין בתורה עצמה רק דעת תורה יכולה להנחות אותנו אל הטוב והצלחה בעולמנו זה ובאחרת שם גם אם אתה לא תופס איך מסתדרים הדברים על פי התורה אבל אתה צריך לדעת זה הבחינה נעשה ונשמע קודם כל נעשה מה השם אומר נעשה אחר כך נשמע למה ככה ככה אבל זה לא משנה את העשייה חיים לעשות השם ציווה יש מצווה אתה מצווה יש מצווה תעשה את מה שאתה מצווה כמו שדורשים מחיילים בצהל לעשות את הפקודות שזה מצוות מצווים אותם פקודה פקודה נוע נוע אז אפילו שיש סכנת נפשות ואפילו שהוא יכול לא לחזור נוע נוע מבינים שיש פיקוד הם אומרים מה צריך לעשות מה עושים שלום לא הבנתי לבני אדם בשר ואדם אתה יכול לשמוע שהם מסוגלים לטעות להטעות וכולי אתה שומע למה למי שברא אותך אתה לא שומע ושהוא רוצה בטובתך והוא לא רוצה ברעתך ואת האדם הראשון הוא שם ישר בגן עדן זה מה שהוא רוצה שאנחנו נגיע לגן עדן גם בעולם הזה גם לעולם הבא למה יש לנו מלחמות עד עכשיו למה יש חמס נצים בגלל שאנחנו לא הולכים בדרכי השם כמו שצריך מה עשה הקדוש ברוך הוא הביא עלינו את הנאצים האלה ורבים חוזרים בתשובה חילונים שמים תפילין טלית ספרי תורה רוקדים מה קרה מה קרה פתאום הם רואים שהאחים שלהם זה אחים באמת הנה אחים לנשק לא אלה שקוראים לעצמם אחים לנשק אלה שבאמת נלחמים הסניו אחד את השני רצו למחוק את התורה מארץ ישראל כל הציונות קמה רק בשביל למחוק את היהדות ועד עכשיו כל השמאל מנסה לעשות את זה מבוקר ועד הערב לא יאומן כי יסופר אז תשמעו עכשיו מה אומרת אישה אחת אני חושב שהיא חברת כנסת אולי אולי אתם בטח מכירים אותה בוא נראה מה היא אומרת מה שאני אומר שנים היא נזכרה להגיד עכשיו מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי בדיוק ככה ולא רק שהיא גזלה ממני את הזהות שלי תודה רבה זה בכנסת תודה רבה מה מה שקורה עכשיו חמור פי 1000 אם אני יצאתי אחרי 12 שנות לימוד ברורה לחלוטין לגבי מי אני מאין באתי לאן אני הולכת מה הקולקטיב למה מערכת החינוך הממלכתית גזלה ממני את הזהות שלי בדיוק ככה גלה ממני את הזהות שלי תודה ר תודה ר מה שקה עכשיו חמור פי 1000 אם אני יצאתי אחרי 12 שנות לימוד בורה לחלוטין לגבי מי אני מאין באתי לאן אני הולכת מה הקולקטיב למה אזה כל פעם קופץ מערכת החינוך את זה אחכ אבל לצערי הרב זה קופץ היא אומרת דברים של טעם והיא מאשימה את מערכת החינוך ואת המדינה והשלטון שהם מעלים מהיהודים את יהדותם דבר מה שכנה של גלית אז ברגן אה זה גלית אזברגין יא בביי מדברת לעניין אתם תש אתמול פרסמה שהקנתה עכשיו פלטה של שבת ו מחם לשבת יופי אומר שהיא קנתה עכשיו פלטה לשבת ומח לשבת לשמור שבת מחליטה לשמור שבת ישתבח הבורא כמו שאמרנו נעשה ונשמע אותה אחר כך אני עושי תורה בבתי ספר בטח היא אומרת דברים של טעם בקיצור ומוחים לכפיים שמה בתוך הוועדה לא יאומן כיסו טוב אז אנחנו נודה לשם שהקדוש ברוך הוא מזכה את היהודים להתעורר ולחזור בתשובה ונודה לו כמו תמיד הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש [מוזיקה] קשה הכל יודוך והכל ישבחוך הכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה תודה רבה תודה רב