בלי תפילה לא מקבלים - חלק כ"ז - כח התפילה
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום זהוה בת מרים רפואה שלמה אריכות ימים תעלם המחלה לגמרי ותעבור לסנר מהרה אן תשובה שלמה לה ולכל בני ביתה אמן אמן גיל עשרה זוהרה בת לליין עליה היא בכל משפחתה יזכו לרחמי שמיים ירא שמיים תשובה שלמה בריאות הגוף והנפש ומידות טובות אמן אמן בלחש השם תזכה לרפואה שלמה בכל האיברים והגידים אמן ואמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק כז'
בעת מלחמה נדמה שהניצחון מושג על ידי השימוש בכלי נשק האמת שהנשק האמיתי המנצח במלחמות זה התפילה הפסוק אומר ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי יעקב אבינו נותן ליוסף את שכם ולמה הוא נותן לו את זה ה אומר לו זה שלי שכם שלי אני יכול לתת למי שאני רוצה ממתי נתה שלו אומר אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי אני לקחתי אני כבשתי אותה קשה מי כבש שמעון ולוי אז איך טוען יעקב ששכן שייך את שלו והוא כבש אותה ולכן הוא יכול לתת למי שהוא מחליט שמעון ולוי אכן היו גיבורים אבל בדרך הטבע שני אנשים לא יכולים לכבוש עיר שלמה שכם ולהרוג 24 אל אנשים אין אפשרות כזאת על פי טבע אין אפשרות כזאת תחשבו כמה זמן להיכנס לכל אוהל ולהרוג 24 אל איש ושלא ירגישו ובטח שהרגו זה לא הרגו עם השתיקו זה עם חרבות בטח בן אדם שדוקרים אותו אז הוא א וזה מעורר את האחרים אז איך הם הצליחו אלא כשראה יעקב שהבנים שלו הכניסו עצמם לסכנה גדולה עמד לפני הקדוש ברוך הוא בתפילה ובקשה ובזכות זה עלה בידיהם לכלות את אנשי שכם וזה מבאר תרגום אונקלוס אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי מה הוא עמד עם חרב בבית וירח חצים ובקשתי אומר התרגום בצלות ובעי התפילה היא כמו חרב ובועות זה בבקשתי זה כמו חיצים שיורה ופוגע כלומר על ידי התפילות [מוזיקה] והבקשות כיוון שכל הניצחון לא הושג בדרך הטבע אלא בזכות התפילות והבקשות של יעקב אבינו לכן הוא רשי לתת את שכם ליוסף זה הנשק היעיל יר מקשת ומרב וליעקב אבנו יש את כוח התפילה הוא תיקן לנו תפילת ערבית הנשק הזה שהשתמש בו יעקב אבינו זה הנשק שסייע לעם ישראל לאורך כל ההיסטוריה והגן עלינו במצבים הקשים ביותר עד דורנו אנחנו זוכים לראות ישועות לא טבעיות בזכות כוח התפילה במלחמת ששת הימים כל עם ישראל עמד בתפילה ומי שיש לו מוח בקודקוד מבין שכל הניצחון הבלתי צפוי הוא לא בדרך הטבע רק בזכות התפילות שבקעו מליבי הם של המוני ישראל צהל של ע זה היה פחות בהרבה בהרבה בהרבה מהיכולות שיש לו היום והיום על כנופיה חמס ניקית לא יכולים כבר תשעה חודשים עם ה35 ועם הטילים ועם ה סטילים ועם המסטולים ועם לא לא מצליחים להכריע וזה מדובר רק על אזור קטן שקוראים לו עזה בששת הימים זה ללחם נגד כמה עמים כמה מדינות ולגמור בשישה ימים איך זה תפילות במלחמת קדש בין ישראל למצרים בשנת תשיז היו ניסים גדולים ועצומים כשבסוף נכבש חצי האי סיני בידי ישראל לרמטכל דז משה דיין היייתה בת סופרת ועיתונאית והיא כתבה ספר על המלחמה בוא היא מטארת את חוסר האחריות שנהגו ראשי הצבא החיילים נכנסו למדבר סיני עם משאיות של חברת תנובה ונסעו על גבי דיונות של חול גבוהות היו צריכים לקחת בחשבון אם הם היו אחראים שהם תבוסס בחול והיו צריכים לקשור שרשראות של ברזל המיועדות לשטחים קשים אך ראשי הצבא זלזלו ושלחו את הכל כמות שהן ללא אמצעי לעבור את החולות בשלום מחדלים רבים היו מחוסר אחריות מחוסר תקשורת ועלו בקורבנות רבים זה היה תוצאה של האמון המופרז בכוחי ועוצם ידי אני השתתפתי במלחמת יום כיפור ואני זוכר את הזחיחות שהייתה ופש לו את האיומות ונוראות שהיו שם לא יאומן כי סופר לא ומר הכל זה ניסי ניסים שיוצאים ממלחמות במצב שאנחנו עוד שורדים לא יאומן כסופר והיום מדהים אותי לוקחים חייל שתחקור טרוריסט נוחבה וירה בו אחרי זה מעמידים אותו למשפט שהוא הרג רוצח נצי שהנס וערף רשים של תינוקות והכל מעמידים אותו למשפט יפה הנפש מהפרקליטות הם דואגים ש בהג הצטיירו יפה על חשבון יהודי לוחם גיבור ש משתדל למנוע את הרצח הבא והאונס הבא אז מעמידים אותו על משפט מי ירצה ללכת לצבא כזה שאנחנו היינו ביום כיפור ביומיים הראשונים אמרו אין לוקחים שבוהים כל מצרי שהרים את הידיים יראו בו איפה היייתה הפרקליטות פטנט חדש יש עכשיו פרקליטות הם מחליטים את מי להעמיד לדים לא יאמן כי סופה איזה עיוות איך התגברו בסוף על המצרים אתם לא תאמינו בזמנה בזמנו היה האדמור מבלז זכר צדיק ברכה גופו היה תשוש כמעט ולא היה מסוגל ללכת בכוחות עצמו והוא נזקק לעבור מחדר לחדר בביתו או להגיע לבית המדרש על כיסא שהיו נושעים אותו פתאום הוא ביקש לעמוד על רגליו ועמד 24 שעות תמימות כשהשפתיים שלו לוחשות תפילות נרגשות חסידים לא הבינו מה מתרחש לעיניה מבלי לדעת מאיפה הוא אזר כוחות מופלאים בגילו מופלג כשגופו חלוש ורפה בחלוף 24 שעות התיישב במקומו באותו רגע נודע שהקרב הוכרע לטובת עם ישראל אין ספק שזה היה בזכות תפילתו ובקשתו מאת האלוקים כמו שאמר יעקב אבינו בצלותין לפני שהפציץ את הכור העיראקי היה אצל הרבי מללו והבבא סלין לקבל את ברכתם לבצע את המבצע והם נתנו לו את האור ירוק מה שנקרא עם ברכות ותפילות ורק הוא נשאל באיזה שעה הוא מתכוון לתקוף ואז אמרו לו לא לא תזיז את השעה לשעה כך וכך ואז זה יצליח למה הוא רצה לעשות זה בשעה שבכל הישיבות יוצאים להפסקה אז אמרו לו לא לא לא תתקוף מתי שהם לומדים והיה שמה נס התפרסם בעיתונות אמרנו אותו בעבר הכל היה עננים הם הגיעו לשמה ככה הם מספרים הטייסים והם לא רואים את המטרה ולפני שהם הגיעו בדיוק לאן שצריך פתאום היה חור בעננים והם רואים את המטרה בדיוק ממול השליכו מה שצריך עשו סיבוב וחזו מה זה הם פיזרו את העננים בארץ פיזרו את העננים מי עשה את זה זה הם מספרים לא אני אתם יודעים מה זה תפילה הבני סוחר אומר משל לאדם מסתובב ברחוב עם מיליון דולר פתאום מקיפה אותו קבוצת שודדים אלימים ומנסים למשוך ממנו את התיק עם המיליון דולר איך הוא צועק אחד שלוקחים לו מיליון דולר איך הוא צועק ככה צריך לצעוק לפני השם אם זה יוצא לך ככה זה מובטח שאתה תענה למה בני ישראל מתפללים בלא נענים כי לא יודעים להתפלל אם היו יודעים איך מתפללים היו נענים הגמרא אומרת בברכות י בימים המהם חלה חזקיהו למות ויבוא אליו ישעיהו בן אמוץ הנבי ויאמר אליו כה אמר אדוני צבה לביתך כי מת אתה ולא תחייה אמר לו מהי כולי אמר לו משום שלא עסקת בפריה ורבייה טוב בסוף אומר לו חזקיה אתה יודע מה תן לי את הבת שלך אולי הזכות שלי ושלך ייצאו לי בנים מהוגנים אמר לו כבר נגזרה עליך גזרה אמר לו בן עמות קלה נבואתך וצא כך מקובלני מבית אבי הבא אפילו חרב אדם מונחת על צברו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים אומר רבנו בחיה בפרשת רא צריך אתה לדעת כי כוח התפילה גדול אפילו לשנות הטבע ולהינצל מן הסכנה ולבטל הנגזר מאיפה לופטים שאפשר לבטל את הנגזר חזקיה שהוסיף לו הקדוש ברך הוא 15 שנה בכוח התפילה שנאמר בישעיה לחה שמעתי את תפילתך ראיתי את דמעתך הנני אוסיף על ימיך 15 שנה מהזה זה יוסיף סימן שהזמן היה קצוב וגזור ועילה התפילה לבטל את [מוזיקה] הנגזר לכן אמר לו כלה נבואתך וצא כך מקובלני מבית אבי הבא אפילו חרב חדה מונחת על צברו של אדם אל ימנע עצמו מן הרחמים התפילה למעלה מן הנבואה כלומר מן המקום שמשם תוצאות הנבואה לנביאים היא עולה למעלה יותר מזה בקריעת ים סוף כתוב שארבע כיתות נעשו ישראל על הים אחת אומרת ליפול לים אחת אומרת לשוב למצרים אחת אומרת לעשות מלחמה כנגדן ואחת אומרת נצוח כנגדן שלוש רבעים מעם ישראל מיואשים רבע מציעים לקפוץ לים ולהתאבד רבע מציעים להכנע ולחזור למצרים ברבע מציעים שאם כבר מתים עדיף למות במלחמה ולכן מציעים להלחם במצרים רק רבע לא התייאשו והציעו להתפלל מה אומר הקדוש ברוך הוא למשה מה תצעק אליי אומר רשי למדנו שהיה משה עומד ומתפלל אמר לו הקדוש ברוך הוא לא עת עתה להאריך בתפילה שישראל נתונים בצרה ויש שאלה אדרבה כיוון שעת צרה זה הזמן להעריך בתפילה כבה אל אדוני חזק ויאמץ לבך ועוד פעם קבה אל אדוני אומר הבאר משה הקדוש ברוך הוא רצה שמשה לא יאריך בתפילה גם בעת הקשה הזו שהה סוער ושלושים העם מיואשים למה ללמד כמה גדול כוחה של התפילה אפילו כשהיא קצרה כמה מילים של תפילה אבל מעומק הלב יכולים להביא 50 ניסים על הים אין צורך תפילה ארוכה כדי שכל המצרים יעבדו כל מצרי יקבל את העונש הראוי לו ובני ישראל לכו בתוך שבילים מלאים בעצי פרי ואפ סקו בויזת הים תראו במעמ לועז את כל ה-50 ניסים שנעשו שם פעמים שאדם אומר ביאוש אני לא מצליח אף פעם איין ליס להצליח עליו לדעת שבכוחן של מילים של תפילה יכול להביא לעצמו ישועה אפילו במילים מועטות יש כוח שאין כדוגמתו לכן עסור להתייאש אף פעם מתפילות אף פעם ובפרט יש גם עוד אם אדם זכה להתפלל בשעה טובה זה נקרא יש שעות טובות בעולם יש שעות השם ירחם אבל אם יצאה התפילה שלו גם עם שעה טובה מה הוא יכול לקבל הרב שלום שבדרון זכר צדיק ברכה היה אומר תשמעו בכל הפרטים שעוברים עלינו בחיים צריך לדעת איפה החזית האמיתית של כל מלחמה אדם נכנס למצוקות סכנות אדם שרוצה להצליח במסחר כשלא הולך צריך לדעת איפה החזית אז יש אנשים חושבים החזית בקופת חולים החזית אתה מבין זה רואה חשבון החזית זה ככה החזית זה עורך דין חזית זה פה צריך לדעת שהחזית היא למעלה למטה זה העורף הכל מתרחש למעלה משמה יורדים הגזרות סכנות עניינים גם ההצלחות הכל מלמעלה שמה זה החזית שמה צריך לפעול פה זה העורף זה פה התוצאות כבר הפסוק אומר בתהילים כ אן לברך לה וסוסים ואנחנו בשם אדוני אלוהינו נזכיר באים עליך בחרב בחנית באים עליך בכלי נשק ומשחית אן לב הרכב ואן לב הסוסים אבל ואנחנו בשם אדוני אלוהינו נזכיר אנחנו הכוח שלנו בפה צריך להזכיר שם השם לא כמו בצהל שאומרים לא להזכיר לא לכתוב השם נקום דמו לא לכתוב השם נקום דמו לא לכתוב בסוף הם הסכימו בלת ברירה מהרע שנעשה אבל לא לכתוב ברוך השם בדפים של צהל לא להגיד קריאה לחיילים עם תפ ונטר לך הביתה אל תכניס לנו את הדת לפה איי איי אי הכוח שלנו בפה לעם ישראל יש חזית אחת ויחידה היא בשמיים כשאדם מכיר בזאת הוא יודע ממילא בראש בראשונה צריך לפנות לחזית ושמה צריך לבוא עם תפילה ומעשים טובים ואחר כך בעורף עושים קצת השתדלות עכשיו תקשיבו טוב טוב ותבינו מההוא מדהים בסיום מלחמת תשח שוחחו כמה מהמקורבים של הרב מבריסק זכר צדיק לברכה על המלחמה על הניצחונות הגדולים והרב הרגיש שהם מתרשמים גבורה של הלוחמים ומכוחו של הצבא אתם שומעים היום בתקשורת בתשקורת לא אצל כולם הגיבורים הגיבורים הגיבורים הגיבורים הגיבורים כולם גיבורים גיבורים פנה אליהם הרב מבריסק ואמר אתם סבורים שהרבים תותחים הטנקים והמטוסים צו במלחמה לא מנה ולא מקצתה אלא תהילים תפילות והתחיל והבקשות של החכמים והצדיקים צחות המלחמה והזכיר כמה מהצדיקים של ירושלים רבי זאב צ'צ'יק ורבי שלמה בלוך זכר צדיקים ברכה ועוד והדבר פשוט אצל עם ישראל החזית היא לא ביבשה ולא בים החזית גם לא באוויר זה עורף החזית איפה שנטו ש הקרב זה בשמיים שמה יש מקטרגים יש מסנגרים אתה צריך להטות את הכף חזית אחת יש בשמיים והשאלה אם מתקבלות התפילות והבקשות האם אנחנו מנצחים את המקטרגים ומסתיים על ידי תשובה ומעשים טובים או חלילה להפך אם ננצח בחזית האמיתית תבוא הישועה למטה ואם מפסידים למעלה נופלים כאן באמת הוא אמר כל מה שמתחולל על הארץ זה משחק ילדים אבל מה לעשות צריכים לשחק כמו בכל השתדלות אבל החזית האמיתית למעלה אז הצבא לא ניצח ולא חל האוויר אלא רבי זאב צ'צ'יק ורבי שלמה בלוך הם שניצחו אז אחד מהנוכחים שאל אם הצדיקים ניצחו בחזית למעלה ועל ידי זה הובס האויב למטה מדוע נפלו קורבנות קורבי נו השיב הרב מעשה שהיה אצל הבית הלוי בית הלווי ארס את אחד מבניו וז ח דעתו של הבן מגודל הנדוניה שהוא קיבל איזה נדוניה נתנו לו זח דעתו אבא שלו הבית הלוי הרגיש בדבר ואמר להבן כל הנדוניה הגדולה שקיבלת זה לא בעבור מעשיך הטובים זה רק בגלל שאתה הבן שלי את הנדוניה נתנו לכבודי ולא לכבודך הבן הבן היה חריף אמר לאבא שלו אם מדובר פה בכבוד אבא ובשביל זה נתנו נדוניה גדולה כזאת הרי שהיו צריכים לתת בכפל כפליים ממה שנתנו ולכן זה נדוניה שניתנה בשביל כבודי ולכן היא לא כל כך מרובה כמו שהיה צריך להיות אם זה היה לכבוד אבא א מה ענה לו האבא אה אמר לו באמת שלכבוד הנד היייתה צריכה להיות בקפלי כפליים באמת אבל מה אני אעשה שאתה בתוך ומפני כך היא לא גדולה וכאן הסביר הרב החזיתי למעלה בשמיים ושם באמת ניצחנו ואכן היה צריך שלא יפצע אפילו אדם אחד מישראל אך מה לעשות שהציונים הם בתווך הכוח ועוצם ידי שהם חושבים שהתחושה מנצחים את המלחמות הם הרסו ומחמת זה המחיר כבד של פצועים והרוגים הם המקלקל אלו דברי הרב מבריסק וזה האור שהוא שפך על סוגיית המלחמה בהשקפת התורה והאמת הברורה הניצחונות הם בתפילות לא ברובים ולא בטנקים התפילה היא החרב המועילה מכל הטנקים והמטוסים המשוכללים עכשיו יבואו אנשים ישמעו את זה ויגידו איזה שטויות איזה זה מה בלי זה היינו יכולים לנצח וזה ופה ושם וזה וזה יש לנו הרבה תשובות בזה אבל בוא ניקח רק את אלה שניצלו שמה שהיה את כל ה ריקודים והכל כן חילונים סיפרו שרבע שעות שש שעות הם אמרו רק שמע ישראל שמע ישראל שמע ישראל שמע ישראל ועברו לידם כל החבות האלה ולא ראו אותם בכלל אחד היה מאחוריו בשיח ואחת זה ואחת התחבאה בארון והיא אמרה שמה כל הזמן זה ואחד אמר אני כל הזמן לא הפסקתי להגיד ברוך שם כד מכו טוב וחוזר עוד פעם עוד פע עוד פעם והייתי ליד סיח ועברו לידי והם מדברים ביניהם והם לא רואים אותי וכולי וזה השיח שעשיתי ממנו סוכות פעם ראשונה קצצתי אותו והוא לא הסתיר אותי ואני והילדים שני ילדים ואשתי יושבים שמה מה זה איך הם ניצחו עם נשק שום דבר רק הפה שלהם לא הפסיק להיות מחוברים לקדוש ברוך הוא שמע ישראל ש ראל ש איך איך איך איך איך זה מציל איך זה איך זה איך זה מאות אנשים ניצלו ככה ואנשים שהיה להם נשק ואפילו הרגו הרבה מהם בסוף הרגו אותם אדם שאיין לו נשק אין לו ברירה נשאר לו רק הפה ואם הוא חכם אז הוא מתחבר לבורא אומר רק אתה אין עוד מלבדו אדם שיש לו נשק הוא לא מתפלל יש לו נשק הוא לא צריך להתפלל אז הוא לא מחובר לקדוש ברוך הוא רואים שאחד בלי נשק יכול להנצל נגד הטבע ואחד עם נשק אפילו מצליח להרוג הרבה בסוף הוא יכול גם להרג כי הנשק האמיתי האמיתי האמיתי זה הפה לכן כשהיו יצאים למלחמות ישראל אלף למטה אלף למטה כל חייל שה יוצא למלחמה מלחמת ישראל היה לידו עוד לא לוחים בלי נשק שהיה רק מתפלל אחד מחזיק את הנשק ואחד לידו מתפלל עליו אלף ואלף וככה הי מנצחים לא היה נופל אחד מישראל אחד מישראל זה המלחמה האמיתית החזית זה למעלה כל מה שיורד מלמעלה יורד טובות ורעות אז זה תלוי באדם יש הרבה מופתים שרואים בעולם שעבר יכול להתחיל לראות זוכרים את האישה תמניה כן בבאר שבע הסוכרת הכללת [מוזיקה] יה ועל ידי ברכה תפילה חזרה לרא אלם מתחיל לדבר חרש מתחיל לשמוע מופתים שרואים גוסס קם לתחיה מת קם לתחיה אבל דבר אחד לא ראינו וואי צה האחרונה או לפניה הבטחתי למישהו 200 שק ולא נתתי לו מי ששומע אותי ורואה אותי מי יודע מי זה הבן אדם להגיד לי שאני אתן לו לא טוב עכשיו אני רוצה לתת 100 שק אם תדעו מופתים ראינו עיבר התחיל לראות אלם התחיל לדבר חרש התחיל לשמוע גוסס קם לדחייה אבל דבר אחד לא ראינו מה זה הדבר 100 שק מה זה הדבר שלא ראינו דבר אחד שלא ראינו זה את ה100 שק לא לא לא דבר אחד לא ראינו שמה לא ששותה יהפוך להיות פיקח למה כי השוטה חושב שהוא פיקח אז הוא לא מתפלל על זה הוא לא מתפלל שהוא יהיה פיקח כי הוא חושב שהוא פיקח הפסוק אומר הוא מגיד לאדם משחו בעמוס ד יג והגמרא בחגיגה ה אומרת אפילו שיחה יתרה שביין איש לאשתו מגידים לו לאדם בשעת מיתה אדם נפטר כל דבר שאמרת אפילו בחדרי חדרים הכל שומעים הכל מצותת הכל מוקלט הכל ישמיע אותך הוא מגיד לאדם סחו סוחת אפילו עם אשתך מח בדרך צחות אפשר לדרוש ככה הוא מגיד לאדם משחו יגידו לנו איך היו התפילות שלנו למה כתוב ולפני אדוני ישפוך שיחו כשאדם עולה לבית דין של מעלה מראים לו מה חו מה היה כוח התפילה שנתנו לו בעולם הזה וכמה הוא היה יכול לפעול בשבילו בתו עמו אז צריך לדעת ולהכיר מה כוח התפילה שנמסר בידינו ובפי בפינו כי קרוב אליך דבר מאוד בפיך ובלבל לעשותו אז תדעו לכם מסור בידינו כוח אדיר שאפשר לנצח מלחמות אם היו מארגנים פקודת יום כל החיילים עושים יום אחד תענית כמו שתמיד היה בעם ישראל לפני שיוצאים למלחמה עושים יום תענית יום תענית ותפילה לא רק אימונים לפני המבצע עושים אימונים עושים חזרות ועושים שחזורים עוש יום שלם תפילות בתענית ויוצאים למלחמה אי אי אי זה היה כמו בימים ההם בזמן הזה אבל לא רוצים לא רוצים [מוזיקה] להזכיר יש מזל שיש הרבה שומרי תורה ומצוות בתוך הלוחמים ובאמת הם מספרים נפלאות ניסים הכל וכולי וכולי חלק ככה חלק ככה אבל מה לעשות כוחי ועוצם ידי הורס את הכל כי זה כפירה כשאדם טולה את ההצלחות שלו בכוחו הוא מכחיש את הקדוש ברוך הוא זה לא הקדוש ברוך הוא זה המטוסים זה הטנקים זה הזה אז אין את הקדוש ברוך הוא פה אז טוב אז בטבע אנשים נהרגים זה טבע של מלחמה שהיא אוכלת מכל הצדדים אתה רוצה שזה לא יהיה ככה הנה יש לך עצה בחרבי ובקשתי בצלות ובעי שניים יכולים להרוג 24 אל שכמ איך זה נעשה יהודי אחד התפלל והתפילה שלו הועילה יהודי אחד תארו לכם שהרבה מעם ישראל תארו לכם שכל ישראל מי יכול עלינו מי שמר עלינו משך כל הדורות רק התפילות והדמעות אנחנו כבר נותנים עשרות של שיעורים ר כוח התפילה ועם ניסים ומופתים והכל זה חייב לחלחל בסוף ולהפוך אותנו להיות מתפללים איך הגדיר דוד המלך את עצמו ואני תפילה כל מהותו של דוד המלך תפילה על כל דבר הוא התפלל יש ספר תהילים שלם על כל דבר ולכן אפילו אנחנו אחרי אלפי שנים לוקחים את התהילים של דוד המלך ומתפללים נושעים מהתפילות שלו בתפילה שבוקעת מלבו של האדם וואי וואי וואי מכירות ליבו יכול לבטל את הנגזר אפילו יבוא אליך נביא ויגיד לך שלחו אותי להגיד לך עכשיו א' ב ג ד קלה נבואתך וצא זהו זה כוח התפילה
אז אני מציע לעבוד את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בס בואו לפניו לפ ינ בואו לפני ירנ בואו לפני לפני רננה בואו לפני רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמח בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו רננ בואו לפני לפני בואו לפני רננה ישמחו במלכותך שומר שומר שומר שבת קורא עונק שבת ישמחו במלכות שומר שומר שומר שבת וכו שבת קדש בקדש בקדש שמי שבת עם מקדשים מקדש מקדשי שביעי שבת ישמחו במלכותך שומר שומר שומרי שבת מקורא עונק שבת תשמחו במלכותך שומר שומר שומר שבת בק עונג שבת עם מקדשים מקדש מקדש שמי שבת עם מקדש מקדש מקדש שמי שבת שלום שבת שלום הרי אני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא קבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת לקדוש ברוך הוא אמן רבי חנניה משי אומר.