תמלול
בני ברק - שמע ישראל עם פירושים מעמיקים
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב הזה יהיה שאילן בן אביגיל ימצא דירה ויישוב טוב בבני ברק זכה לחזור לקני שתה עם זריזות בעבודת השם יראת שמיים ולעלות במעלות התור ירה זיווג הגון לאליעזר בן רבקה מרים חנה והערב לעילוי נשמת הורי וחמים נו חתם העדן
אנחנו לומדים היום על קריאת שמע
"שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד" אבל דברים שלא שמעה אוזן העובד הגדול קדוש עליון הרמבם מדריך אותנו בעבודת השם בואו נתעמק בדבריו אומר כך ודע שמעשה העבודות האלה כולם כקריאת התורה והתפילה בעשות שאר המצוות אין תכלית כוונתם רק להתלמד ולהתעסק במצוות השם יתברך ו ות מעסקי העולם לא קראתי טוב עכשיו אני אקרא טוב הב נתעמק בדבריו דע שמעשה העבודות האלו כולם איזה עבודות עבודות השם כגון קריאת התורה התפילה וכל שאר עשיית המצוות אין תכלית כוונתם רק להתלמד ולהתעסק במצוות השם יתברך ולהפנות מעסקי העולם זאת אומרת כשעובדים את השם ועושים את המצוות צריך להפנות מכל ענייני העולם ולהתלבט ולהתעסק במצוות השם וזאת ה התכלית של הכוונה תכלית הכוונה בכל מה שאנחנו עושים זה לה ולהתעסק במצוות השם אבל באותה שעה אנחנו חייבים להיות פנויים מעסקי העולם ואז הוא אומר הרמבם כילו אתה התעסקת בו יתברך ובתלת מכל דבר זולתו זאת אומרת אתה ממוקד רק בשם יתברך כאילו אתה דבוק בשם ואין שום דבר בעולם שיכול ל פריד אותך מנוחתך מחשבתך וכולי אבל אם תתפלל בהנעת שפתיך כן אתה מוציא מהשם שפתי תפתח אתה אומר הכל שמה ישר הכל טוב יפה ופניך אל הכותל אבל אתה חושב באותה שעה במקח וממכר ואתה קורא תורה בלשונך כן הפה מד מדבר דברי תורה הכל אבל הלב שלך בבניין ביתך זה לא עבודת השם וכן כל אשר תעשה מצווה באברך גם אם אתה עושה לא בפה ולא במחשבה אתה עושה מעשים פיזיים וכן כל אשר תעשה מצווה באברך כמו אם אתה חופר חפירה בקרקע או חוטף עצים מן העיר אבל מבלי בחינת עניין המעשה ההוא בשעה שאתה עושה את זה אתה לא בוחן בעצם את המעשה אתה לא בוחן מי ציווה לעשותו וומה תכלית כוונתו אז אל תחשוב שהגעת לתכלית כל מצווה שתעשה פיזית אם אתה בונה סוכה נגיד ואתה בעצם לא יודע מי ציווה באותה שעה שאתה עושה את המצווה מי ציווה ואתה לא יודע מה התכלית של הכוונה של הסוכה שאתה עושה או אתה לוקח לולב ואתה מנענע ואתה לא יודע לא זוכר באותה שעה שמי ציווה אותך לעשות במה תכלית וכן בכל המצוות אז אל תחשוב שהגעת לתכלית כי אם אין לך בחינת העניין ואתה לא יודע בעצם לא הגעת לתכלית אבל מה כן אתה נחשב אבל תהיה אז קרוב ממי שנאמר בהם אתה תהיה כמו אלה שנאמר עליהם הפסוק הבא קרוב אתה בפיהם ורחוק מכותיהם הפה אין לו בעיה לדבר מדבר מדבר מדבר אבל איפה הכליות איפה הלב איפה המחשבות רחוק רחוק רחוק רחוק אבל אומר הרמבם אני לא משאיר אותך לבד אני לא אומר לך רק מה בסדר ומה לא בסדר אני גם מלמד אותך מוכן ללמד אותך אם אתה מוכן ללמוד ובכן מכאן אני אתחיל להי שירך להדריך אותך אל תכונת ההרגל והלימוד עד שתגיע לתכלית הגדולה הזאת אז הרמבם לא משאיר אותנו לבד אומר מה שאני יודע אני מוכן ללמד אותך הנה בבקשה עכשיו אני אשאיר אותך אל תכונת ההרגל והלימוד עד שתגיע לתכלית הזא זא הגדולה תחילת מה שתתחיל לעשות כל דבר שאתרך להתחיל לעשות דבר ראשון תפנה מחשבתך מכל דבר זאת אומרת אתה ממוקד רק במה שאתה הולך לעשות אתה מפנה את המחשבה שלך מכל דבר כשאתה קורא קריאת שמע וכשתלכי פיק לך מן ה נה להתכוון רק בפסוק ראשון של קריאת שמע ובברכה ובברכה הראשונה של תפילת 18 זה לא מספיק אמנם עיקר המצווה של קריאת שמע זה פסוק ראשון ואמנם כתוב בהלכה שאם אדם לא התכוון בתפילה צריך לחזור ומה הוא חוזר לפחות שיהיה לו את ה ברכה ראשונה ברכת האבות ואם גם בזה הוא לא התכוון הראש הלך לכיוונים אחרים צריך לחזור עוד פעם אבל בתנאי שהוא יהיה בטוח שהוא יכול לחזור ולהתכוון הפעם אבל אם הוא לא בטוח אין מה לעשות אז מה שהתפלל התפלל ו חבל על הזמן זה נתקע בתקרה בקיצור אומר הרמבם לפני שתתחיל לעשות כל דבר מה אתה צריך לפנות את המחשבה שלך מכל דבר וכשתהיה שמע ותתפלל לא יספיק לך מן הכוונה בפסוק ראשון ובתפילה בברכה ראשונה אז דבר ראשון להתרגל לפנות את המחשבה זה הדבר הראשון זה הדבר הראשון עכשיו אומר לנו הרמבם דברי עידוד מה דברי עידוד אומר וכשתגיע זה מה תרגיל תרגיל לפנות את המחשבה מכל דבר ויתחזק בידך שנים רבות תתחיל אחר כך כל אשר תקרא בתורה ותשמע שתשים כל לבבך וכל מחשבתך בבין מה שתשמע או שתקרא זאת אומרת נכון הו לנו שנים רבות של תרגול לפנות את כל המחשבה ואז אם יתחזק הדבר בידינו שנים רבות אז נתחיל אחר כך שכל מה שנקרא בתורה אנחנו נוכל לשמוע את זה שמיעה של הבנה או כל דבר שנשמע אז נוכל לשים את הלב ואת כל המחשבה להבין מה שאנחנו שומעים ולהבין מה שאנחנו קוראים ושום מחשבה אחרת לא תיכנס בתוך זה כמו שהרב קנייבסקי מרוכז במה שהוא לומד ואפילו עוברים לידו מדברים לידו הוא לא מבחין לא שומע וזה גם לא מעניין אותו אבל זה לא מסית לו אפילו את המחשבה למה זה תרגול של שנים ואז מגיעים לזה אז הרמבם כל זה ממורה נבוכים חלק ג' פרק נא הרמבם נותן לנו שנים רבות ללמוד איך איך להגיד פסוק ראשון של קריאת שמע עכשיו מי שנמצא בחוץ לא מבין בכלל מה אנחנו מדברים אז הוא אומר איך איך שייך ללמוד באמת מך שנים רבות שש מילים שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אח אפילו אם הכוונה היא לקבל עול מלכות שמיים איך אפשר להתלמד כל כך הרבה זמן שש מילים אבל מי שרגיל בעבודת השם יודע כמה קשה להגיע לקיום אמיתי של מצווה קלה והוא מתפלא מי שיודע מתפלא תמיד מחדש על התוכן העצום של מצווה כלה דאורייתא הרמבם בעצמו בסוף משניות על מכות של הגויים הוא אומר שאם אדם מקיים מצווה אחת במשך כל ימי חייו לשמע ללא שום מחשבה אחרת זרה ובין העולם הבא אז זה לא קל אנחנו מבינים הם ככה אחת אחת במשך 70 שנה 80 שנה אחת בין העולם הבא כן אז מי שעובד השם יודע עד כמה זה קשה וכמה יש תוכן עצום ולא במצווה קלה קלה ביותר דאורייתא ולא ניכנס לפרק את זה לראות עד כמה זה אבל זה מה שהוא אומר עכשיו בתחילה בואו נתחיל עכשיו אנחנו לנסות להבין את הפסוק הראשון של קריאת שמע ישראל עכשיו על ההקדמה הזאת אנחנו נתחיל מחולי צא שאמרו חכמים זכרונם לברכה חביבין ישראל לפני הקדוש ברוך הוא יותר ממלאכי השרת במה ישראל חביבין יותר ממלאכי השרת ישראל מזכירין את השם אחר שתי תיבות שתי מילים שנאמר שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד אז אחרי שתי מילים מזכירים את שם השם ומלאכי השרת מזכירין את השם אחרי שלוש תיבות קדוש קדוש קדוש אדוני צבעות זאת אומרת הם רק אחרי שלוש תיבות מז מירים את השם במה אנחנו חביבים שאנחנו מזכירים אחרי שתי תיבות והם מזכירים אחרי שלוש תיבות מה החביבות הזו ולמה הם צריכים שלוש תיבות למה הם לא יכולים להגיד אחרי תיבה אחת אחרי שתיים למה אחרי שלוש הצעתי 5 אל שקלים בבית המדרש מי שיגיד לי תירוץ על זה ונשארתי עם הכסף בכיס מלאכי השרת צריכים הכנה גדולה כדי להזכיר את השם הם מגיעים להזכרת שמו יתברך על ידי ואחרי התבוננות בקדושתו בשמי מרומים על הארץ שעושה בה את גבורותיו ועל קדושתו לעולם ולעולמי עולמים אחרי התבוננות מה זה לא מזכירים את שמו של השם מה זה כאילו שם פרטי של מישהו שקוראים לו צבי יוסף אברהם אתה הולך להוציא שם השם מפיך אז אתה צריך לדעת מה השם הזה אומר אז הם לפני שאומרים הם צריכים כל כך הכנה שהם מתבוננים קדוש כנגד קדושתו במרומים בעליונים קדוש כנגד קדושתו בארץ וגבורות וקדוש כנגד זה שהוא ניצחי לעולם ולעולמי עולמים אחרי התבוננות כזאת הם מסוגלים להוציא את שם השם אז איך אנחנו קרוצים מחומר יכולים להוציא שם השם אחרי שתי תיבות ומה אנחנו אומרים שמע ישראל מה יש בזה מה יש בזה שאנחנו אומרים שמע ישראל שכבר אנחנו מעיזים ויכולים להגיד את שם השם מסופר על אחד מהגדולים שבראש השנה הוא עבר לפני התיבה הוא התחיל להגיד השם שפתי תפתח לו כמוני מהר ומר ברוך אתה ונתקע רבע שעה ברוך אתה רבע שעה כולם מחכים לא מבינים מה קרה אולי השתנק אולי קרה משהו אולי זה מסתכלים עליו זה ובסוף הוא יכול היה להגיד ברוך אתה השם והמשיך אחרי זה אחרי זה שאלו אותו מה קרה הוא אומר איך אני יכול להגיד יצור כמוני ברוך אתה השם להזכיר את שם השם איך אני יכול להגיד שם השם כאילו אני קורא לאדם פרטי בשמו אז הוא נתקע ברוך אתה כמובן שהוא השיג יותר ממה שאנחנו מסיגים מה זה שם מה זה שם השם זה לא שם קריאה שקוראים לו מה מכיל השם הזה אז היה לו קשה להוציא את זה מפיו אבל אנחנו אמרנו שאנחנו אומרים רק שתי תיבות שמה ישראל ואיזה הכנה יש לנו בזה שאנחנו אומרים את השתי תיבות האלה שמספיקות יותר ממה שהמלאכים אומרים קדוש קדוש קדוש ועם ההסבר שאמרנו אבל יש פסוק שאומר נודע ביהודה אלוהים בישראל גדול שמו נודע ביהודה אלוהים בישראל גדול דול שמו כל קרבת אלוהים וכל התגלות של גדולתו וקדושתו יתברך הכל גנוז בתוך כלל ישראל כלל ישראל כל האומה ישראלית גונת בתוכה את כל ההתגלות של גדולתו וקדושתו של הקדוש ברוך הוא ואת הקרבה של האלוקים אלינו אין קרבה כמו שהקדוש ברוך הוא קרוב אלינו כי מי גוי גדול אשר לא אלוהים כרובים אליו בכל קוראנו אליו כשאנחנו קוראים לקדוש ברוך הוא הוא עומד לימינו לכן אנחנו מתפללים בלחש בלחש למה בלחש משום ש השם נמצא לימין אביון אנחנו לא צועקים בלחש לראות שהשם קרוב מי גוי תראו לי עוד עם בעולם שיש לו אלוהים קרובים כהשם אלוקינו מתי בכל קוראנו אליו בכל אופן כל קרבת אלוקים בכל ההתגלות של גדולתו וקדושתו של הקדוש ברוך הוא גנוזות בתוך כלל ישראל למשל נוכרי שרוצה להתקרב לקדוש ברוך הוא ולהכיר אותו אין לו שום דרך אחרת לזה הוא מוכרח להתגייר בלי שהוא יתגיירו להיות יהודי הוא לא יכול להכיר את הקדוש ברוך הוא כי לגויים יש תיאולוגיה ו מטאפיזיקה אבל קרבה אמיתית אל הבורא זה רק ירושה מהאבות הקדושים לגויים יש תאולוגיה מה זה תאולוגיה חקר האלוהות הם יכולים להיות פילוסופים לחקור אלוהות וכולי מה זה מטפיזיקה זה ענף בפילוסופיה שעוסק בחקר המציאות שמעבר למה שרואים ומעבר לניסיון אבל קרבה אמיתית אלא בורא ממש לא חקירות ולא קשקושים ולא תורות לו תיאוריות זה הם לא יכולים כי אין להם ירושה מאבות אנחנו קיבלנו ירושה תורה ציווה לנו משה מורשה ירושה וזה הסוד של התורה שלנו לכן ההכנה להזכיר את שמו יתברך זה שאנחנו מתדבקים אל כלל ישראל זאת אומרת אם אני רוצה להדבק בקדוש ברוך הוא אני צריך להיות דבוק בכלל ישראל לכן תראו בהרבה מצוות אומרים בשם כל ישראל בשם כל ישראל בשם אני מכליל את עצמי בתוך כלל ישראל אז כשאני אומר שמה ישראל היות כל ההתגלות של גדולתו וקדושתו של הקדוש ברוך הוא גנוז בתוך כלל ישראל והיות שאנחנו קיבלנו את כל זה ירושה מהאבות הקדושים בכל סוד התורה שלנו כך לכן אם אנחנו מזכירים רק את השם ישראל ואני אומר שמע ישראל ואני מכליל את עצמי בתוך כלל ישראל זה כבר גורם לדיבוק שאני יכול להזכיר את שם השם מיד אחרי זה המלאכים צריכים לראות את קדושתו של הבורא בעולמות העליונים למטה לעולמי עולמים והכל בכל ההיקף הזה עד שהם יכולים אבל הם לא מתכללים בישראל אנחנו ישראל ואני מישראל ואני מכליל את עצמי בתוך כלל ישראל ואני אומר שמע ישראל אני אומר לכל מי שהוא ישראל כולל אני שהוא ישראל ואני בכלל ישראל זה גורם שאנחנו מתדבקים בכלל ישראל ואם הדבקנו בכלל ישראל אז כל ההתגלות של הקדושה ו גדולה של הקדוש ברוך הוא גנוז דווקא בתוך כלל ישראל והנה דוגמה מעשיית כשיצאו ישראל למלחמה ניגש משוח המלחמה הכהן היה ניגש משוח מלחמה ומה היה אומר להם שמע ישראל אתם קרבים היום למלחמה שמע ישראל אתם קרבים היום המלחמה הגמרא בסוטה מב אומרת שאלה מה ישנה שמע ישראל למה צריך להגיד את שתי המילים האלה בשביל להגיד לעם ישראל שהם קרים למלחמה מה יש בזה אמר רבי יוחנן משמו של רבי שמעון בר יוחאי אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל אפילו לא קיימתם אלא קריאת שמע שחרית וערבית אין אתם נמס בידם של הגויים האויבים אם יש בידכם את המצווה של קריאת שמע שחרית וערבית אין אתם נמסרים בידם משוח המלחמה אומר רק שתי מילים האלה שמע ישראל ומשמע שבהן לבד כבר גנוז כל סוד ההשגחה האלוקית זאת אומרת אתם מושגחים ולא יקרה לכם שום דבר רע בזכות שמע ישראל בבוקר ובערב והם הם הדברים שאנחנו מסבירים משתי תיבות אלה יכול אדם לעמוד על כל השלמות באמונה ובעבודת השם אם רק ישמע היטב מה הוא ישראל אם הוא ייבין מה זה ישראל דרך אגב שמות אבות ואמהות נמצא באותיות ישראל תבדקו כל שמות האבות והאמהות נמצא באותיות של ישראל חוץ מזה שישראל זה יש 60 ריבו אותיות לתורה כנגד 600,000 נשמות שייצאו ממצרים אז משתי תיבות אלה יכול אדם לעמוד על כלל השלמות באמונה בעבוד אם רק ישמע היטב מהוא ישראל מה ישראל ודי בהכנה הזו כדי להזכיר אחריה שם מלא שמו של הקדוש ברוך הוא שם הביה ברוך ה עד כאן זה פתיח עכשיו אנחנו מעמיקים קצת יותר ומכאן אנחנו עוברים לדברי הגאון מולנה הוא מביא את הדברים באבני אליהו ואומר ככה כשאנחנו אומרים אדוני אלוהינו זה שם מלא אדוני אלוהינו זה שם מלא ואינו שורה אלא על עולם מלא אדוני אלוהינו זה שם מלא ששורה רק על עולם מלא מה זה שם מלא תכף נבין ומה זה עולם מלא גם נבין וכן שמע ישראל אומר הגאון מבלנה שמע ישראל שיהיו ישראל מיחדים עצמם זאת אומרת שאנחנו נהיה באחדות גמורה וכל אחד יתקל בכלל של כלל ישראל שיהיו ישראל מייחדים עצמם ומחברים עצמם במחשבה שאנחנו כולנו מחוברים כחטיבה אחת אומה אחת ודבר נפלא הוא אמירת קריאת שמע כי היא השראת שם מלא על האדם אבל האדם זה לא העולם מלא לכן צריך להיות הוא בגדר עולם מלא איך הוא מגיע לזה איך אני יכול להיות עולם מלא על ידי שהוא אומר שמע ישראל ובזה הוא מתדבק בכלל ישראל ו מתכלל איתו הופך להיות חלק מן הכלל וכלל ישראל זה עולם מלא למה ברא הקדוש ברוך הוא את העולם רק בשביל ישראל אמרו חכמים זכרונו ך בראשית ברא אלוהים את השמיים ואת הארץ אין ראשית אלא ישראל שנאמר קודש ישראל השם ראשית תבואתו ראשית אנחנו נקראים ראשית אנחנו ראשית תבואתו קודש ישראל לשם אנחנו קודש לשם ואנחנו ראשית אז כתוב בראשית בשביל ראשית שזה ישראל ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ אז אנחנו עולם מלא ואין השם מלא שורה אלא על עולם מלא אז אלה הדברים בדיוק שאמרנו עכשיו הגאון מוילנה הסביר לנו יותר העמיק לנו יותר ותכף נבין את זה שבתוך כלל ישראל גנוזות כל המעלות וכל ההשגות ושתי המילים האלו הם ההכנה הנכונה לחלות של השם מלא של הקדוש ברוך הוא אדוני אלוהינו על האדם זה גורם להחיל שם מלא שהוא אדוני אלוהינו על האדם עכשיו בואו נבין אדוני אלוהינו שם אלוהים זה מורה על ההשגחה שהקדוש ברוך הוא משגיח עלינו שם הווייה ברוך הוא זה מורה שהשם יתברך נותן חיות לכל שם הווייה זה שהוא הוה את כל העולמות והברים ונמצאים כולם שם הווייה להוות את כל הבריאה מהעין והאפס תוה היה הוה ויהיה הוה את כל המציאות שנמצאת כרגע כל הנמצאים אז שם הוייה מורה על שהקדוש ברוך הוא נותן חיות לכל ואתה מחייה את כולם ושם אלוקים זה מורה על השגחה עכשיו יש השגחה שהיא כללית ויש הש החה פרטית השגחה הכללית זה על כל העולם השגחה פרטית זה רק על ישראל אנחנו מושגחים באופן פרטי לכן צלחנו במשך אלפי שנות חיים להימדד מציפורניים של אויבי ישראל שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו כולל בילי הדבילי וחבריו זאת אומרת אנחנו מושגחים פרטית לא מאסתים ולא געלתים לכלותם הקדוש ברוך הוא משגיח הבטיח לנו נשבע לנו ווא מקיים לכן אנחנו עדיין כאן אז זאת אומרת אנחנו מושגחים על ידי הבורא יתברך אבל אומות העולם יש השגחה כללית פירושו לא על כל פרט ופרט אלא על הכלל ככלל ולכן אנחנו אומרים בשמע ישראל לא אומרים אדוני אלוהים אומרים אדוני אלוהינו שלנו משגיח עלינו כמו אלוהים פרטי הוא יחד את שמו עלינו ולכן הוא נקרא א אלוהי ישראל הוא נקרא אלוהי ישראל ולכן אנחנו מייחדים אותו יותר מכל בני האדם איפה יש עוד בני אדם שאומרים שמע ישראל אדוני אדוני אחד שהוא אחד שהוא אל יחיד ומיוחד שולט בשבעה רקיעים בארץ ארבע רוחות השמיים שהוא אחד כמו שהיה לפני שברא את העולם והוא אחד אחרי שברא את העולם והוא באחדות גמו וכל העולמות נמצאים בו הוא נקרא המקום ברוך הוא שכל העולמות נמצאים בו ולא הוא נמצא בהם כי הוא כולל את הכל ואיין שום דבר נפרד ממנו ואין עוד זולתו ואיין בלתו זה רק העם היהודי יודע לעשות את זה העם היהודי המחובר ודבוק בשם יתברך מי קיבל את התורה מהקדוש ברוך הוא מי התחייב בברית עם בני ישראל הקדוש ברוך הוא אז לכן אנחנו גחן פרטית אז הקדוש ברוך הוא בשמו אדוני הוא מחייה את הכל ואלוקים הוא המשגיח וביחד שניהם המחייב המשגיח זה שם מלא זה נקרא מה שהתכוון הגאון מבלנה שם מלא מה זה שם מלא לא רק שהוא ברא והבה את כל העולם הוא גם משגיח משגיח זה נקרא שם מלא אחר כך אנחנו אומרים שמע ישראל פירושו שמע גם אני שומע גם ישראל שומעים שמע ישראל אני בכלל ישראל מתקל שזה הסגולה גדולה ביותר שבה מתגלה גבורתו וכולי של הקדוש ברוך הוא אדוני אלוהינו זה שהקדוש ברוך הוא מחיב ומשגיח עלינו אדוני אחד מה פירוש השם שהוא אלוקינו עכשיו עכשיו אלוקינו הוא לא כרגע אלוהי אומות העולם לא הם יכולים להגיד מיי גאד מזה זה זה הכל מילים הם אומרים את זה גם שהם עושים עבירות מיי גאד מיי גד אבל הוא עתיד להיות אדוני אחד כרגע לא כרגע הוא השם אלוקינו ולעתיד עוד מעט בעזרת השם תכף ומיד אז זה יהיה השם אחד ואז כל העולם יכירו אותו כמו שנאמר כי אז זה הפוכ אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם אדוני וביום ההוא יהיה אדוני אחד ושמו אחד כל הברואים יכירו את השם אחד כמו שאנחנו מכירים את השם אחד באחדות גמורה וכולי לא עם כל מיני קשקושים פירושים וכו עכשיו אחדותו של הקדוש ברוך הוא זה ענין נורא נורא לאמיתו זה רק התגלה לעתיד לבוא עד היום אף אחד לא תופס את אחדותו יתברך בשלמות כמו שהיא תהיה בשעה שיתגלה הקדוש ברוך הוא לעתיד לבוא מתי זה יהיה כשכל הרשעה כולה כעשן תכלה מי לה הדיפ סטייט עם כל הממשלות של הזדון כל אלה שמשתפים פעולה עם הסדר העולמי החדש כל אלה כשהרשע הזאת כולה כעשן תכלה שזה בעצם השטן בלותי שמפעיל את כל הממשלות ולוציפר וה אילומינטי וכל הקשקוש יה אז כתוב יעביר השם ממשלת זדון מי זה הממשלת זדון זו הממשלה האחת והיחידה שרוצה לשלוט על כל הברואים כולם ואם אתם לא יודעים אז בחדשות הקרובות אתם תשמעו הם רוצים להפוך אותנו סייבורג הם רוצים להפוך אותנו חצי מכונה חצי אדם זאת אומרת והם השתלטו כמובן דרך המכונה עליך למי שלא יודע אז גם בטלוויזיה יש פטנט כבר משנת 1967 כמדומני שהפטנט הזה אומר שיכולים להחדיר דרך התמונות ודרך התדרים שמשודרים דרך הזה השפעות עליך כמו שאנחנו חוששים מ g5 וזה ברור שזה מה שיהיה והתחילו עכשיו את הפרויקט הודיעו היום אז לכן צריך לדעת הם מתכוונים לבטל את האנושיות הם באים להלחם בקדוש ברוך הוא לא באנו קודם קודם בקדוש חגם בנו בישראל כי הם יודעים מי זה ישראל הם יודעים בדיוק מי זה ישראל לכן המלחמה היא על ישראל ללכן באום כל החלטות הם נגד ישראל כי מי זה האום אלה שנשמעים לדיפ סטייט לממשלת הצללים שזה הוותיקן משפחת ווינזור המלכה רוק פלרים רות של דים וכולי אויבי האנושות שאתם תראו את החדשות מחר ומחרתיים ותבינו בדיוק את הדברים אבל מכל מקום צריך לדעת שהם רוצים ללחם כמו בגוג ומגוג שאמרנו בזמנו שחכמים אמרו שהם ילחמו קודם עם פטרונים של ישראל ואחר כך עם ישראל אז זאת אומרת קודם כל לשלול מה אתה בראת אתה בראת זכר ונקבה אנחנו אומרים ללא שוויון כולם אותו דבר אין דבר כזה כלב ואדם זה אותו דבר איש ואישה זה אותו דבר אתה יכול להחליף את המגדר שלך לעשות מה שאתה רוצה הכל הם מבטלים הכל הם הורסים הכל שלא יהיה ש עכשיו שמעתי עוד לא ראיתי שכבר רוצים לעשות להשתיל לגברים רחם שגם הם ילדו שמעתם את זה עוד לא נכון אבל בעזרת השם נביא לכם את הראיות גם רוצים שעכשיו גם גברים ילדו זהו נגמר הכל לשנות את כל הבריאה ולהפוך את הכל לתוכנית הסתת שלהם להוכיח שאין פה בעלים והם הבעלים והם יחליטו מה שהם עושים אז כתוב לנו במפורש שבסוף הקדוש ברוך הוא יבטל את מלכות הרשעה כולה וכעשן תכלה ויעביר ממשלת זדון מן הארץ את כל הרע הקדוש ברוך הוא ימחק מן הארץ ואז ימלוך הקדוש ברוך הוא לבדו על כלל מעשיו בגלוי עכשיו זה הנהגה באסתר נותן להם ישחקו הנערים לפנינו תמשיכו לחשוב שיש בכוחכם לפעול וכוחי ועוד צמדי תעשו תוכניות תעשו תעשו ואני אפתיע אותכם אומר הקדוש ברוך הוא אני ראיתי משהו נפלא אני לא יודע אם זה אני אמצא את זה ברגע זה משהו נפלא שנשלח אליי ושמה רואים שדברים אלה רמוזים כבר מלפני כן לא יאומן כי סופר אני חושב שאני אוכל למצוא את זה אם לא בחיפזון אז לאט לאט תכף נראה כן הנה מצאתי ברוך השם במדרש בפרקי הכלות רבתי לו א כתוב ככה בשנה האחרונה ייסורין קשין וגזרות רבות ושעבוד הכבד וחולאים רבים והעולם משתנה וטעם הכל בטל והיין ביוקר ולהוצאה בא אין שלום ובעלי אמנה נאספים ומיד המשיח נגלה ממשיך שם ואומר מפני שישראל שבאותו הדור אומרים אפשר עולם כמנהגו נוהג ויש גולה בשנה זו והם אינם יודעים שפתאום יבוא מה זה אומר בשנה האחרונה לפני שהתגלה מלך המשיח יהיו ייסורים קשים אתם רואים איזה ייסורים יש ב כל התחומים אם זה בריאות אם זה כלכלה אם זה חברה אם זה כל כל הדברים והיו גזרות רבות כל רגע תקנות חדשות וכולי וכולי בכל העולם כולו סגרים ובידוד והרחקות ואיומים ודוחות וכולי וכולי ושעבוד כבד הפכו את כל העולם לעבדים חוסמים אפילו את החמצן לבן אדם אומרים לו אתה לא יכול לנשום תשים מסיכה על הפנים אל תנשום עכשיו התחילו לתת אפילו לה ולדות בשעת הלידה לשים מסכה ואם לא תשימי אנחנו לא ממשיכים תשימי מסכה לא יאומן ואחר כך לוקחים לה חוטפים לה את הילד לשבועיים אומרים שיש לך קורונה לא מרים לה את הילד ולא שום דבר ודוחפים לו את כל החיסונים רחמנה לצלן והעולם משתנה סדר עולמי חדש והעולם משתנה וטעם הכל בטל אחד מהסימפטומים הטעם בטל אם אתה לא מ גש טעם אתה חלי קורונה אומרים והיין ביוקר ווצא ולבא אין שלום אתה לא יודע אם אתה יא תה חר ם אתה חר זה בדוד ם אתה בכלל ו לור ויש רים ויש מדינ אדומות וי ירוקות וי קשקושים ובעלי המנה נאספים והרבה חרדים מתים למה דואגים שהם ימותו דוחפים להם את המכונות חונקים אותם כמו בטד סטס א אמרה כמו פה שהודו כבר שהמכונות הרגו יותר ממה שעזרו וככה מתים הרבה ודווקא אמנה אנשי אמנה אבל מה כתוב מיד אחרי זה ומיד משיח נגלה זאת אומרת כתוב שמלך המשיח יבוא פתאום מישהו יכול לחלום שבמצב הזה שאנחנו בתוך כל הצרות האלה והזה והזה והעלילות וכל הפייק ניוז הזה וכל הפייק פנדמיק וכל הדברים האלה מישהו יכול להאמין מישהו יכול להאמין שיבוא משיח עכשיו תכף הוא מיד פתאום הוא יופיע כן זה מה שכתוב עכשיו אני רוצה להגיד לכם עוד דבר אחד ש לא תאמינו שבעצם הכל פייק כל מה שקורה הכל פייק אז בוא אני אגיד לכם מה הפייק תקשיבו מה מה המערב הזה הפרוע מה תרבות המערב גרמה עכשיו ואייך העולם נראה עכשיו בגלל הסדר העולמי החדש אז יש תרופות מזוייפות יש מזון מזוייף מהונדס יש אנשים מזוייפים כי חושבים שהם לא כאלה ההיסטוריה גם מזויפת כי מזייפים את הכל החדשות מזוייפות כי הם המיינסטרים האקלי מזויף כי אומרים שהעולם מתחמם וכולי וכולי הרוחניות גם רוחניים גם מזויפים אתם לא שומעים אף אחד מדבר מהרבנים במה שבאמת קורה כולם ממלאים את פיהם מים המחאות מזויפות חושבים שאנשים נגד וכאילו יש פה אפשרות של הפגנות וזה דמוקרטיה הכל חרטה הכל ממומן סורוס והכל בשביל לעשות מהפכות בכל העולם המגפות הם מזויפות נו ואחר כך מתפלאים איך אנשים שונאים את האמת כשאומרים להם את האמת אז יש בן זמרים כאלה שאומרים מה זה הכל שטויות יש עברין מורשע כמו א קוראים לו איך קוראים לו אברימי פפושדו שוא אומר שזה מי שהולך ככה זה ממש כמו רציחה מה שהם עושים והולכים זה אז מה אתם אומרים אתם אומרים שהרב קנייבסקי שלא חבש מסכה אז הוא רוצה חס ושלום הוא לא לבש מסכה הוא מקפיד לא ללבוש מסכה הוא מתפלל בלי מסכה הוא נשאר עומד בלי מסכה סביבו אנשים אין שום בעיה הוא לא אז הוא רוצח אתם אומרים עליו שהוא רוצח אתם רוצחים בפיכם אתם חסרי אחריות אתם לא יודעים את המציאות אתם אתם מטעם אתם גם שייכים למיינסטרים אתם דואגים שאתם תהיו נורמלים כאילו עם האנשים הנורמלים איזה העדר כבשים שהולכים עם כיסוי של כלבים על הפנים כן טוב ממשיך על זה היה רק ככה אזכורים קלים ואז ימלוך הקדוש ברוך הוא בכבודו ועצמו בגלוי אבל כלל ישראל כבר עכשיו בעולם הזה משיג איזה בחינ הגילוי הנורא הזה של כבוד שמיים ויודע שבתוך ההסתר רואים את הקדוש ברוך הוא אפילו שהטוב והרע משמשים בערבוביה ואפילו שהרוב זה הרע לעם ישראל אלה שהם באמת דבוקים בשם ועובדים אותו באמת יש להם השגה מתוך הגילוי הזה ועכשיו אנחנו נביא דברי קדוש עליון שמגלה לנו טפח מסוד אחדותו יתברך במה שנוגע לקריאת שמע וזה דברי הנפש החיים הנפש החיים משער ג' מביא עניין פסוק ראשון של קריאת שמע אדוני אלוהינו אדוני אחד רוצה לומר לכוון כל אחד צריך לכוון שהוא יתברך הוא אלוהינו בעל הכוחות אלוהים זה בעל הכוחות אל זה כוח אין לאל ידי יש לאל ידי הכוונה יש בכוחי או אין בכוחי עשות אז אל זה כוח אלוהים זה כוחות רבים אנחנו צריכ לכוון כשאנחנו אומרים שהוא אלוהינו פירושו בעל הכוחות זאת אומרת כל הכוחות הקיימים בעולם הוא הבעלים שלהם הוא זה לא כוח עצמאי זה הכל כוחותיו הפועלים מאיתו אין שום כוח עצמאי שפועל בזכות עצמו הוא אלוהינו בעל הכוחות ומקור שורש נשמתנו וחיות ושל כל הברואים ועולמות ואף שברא והמציא מציאות כוחות ועולמות ובריות עם כל זה הוא בבחינת הווייה ואחד מצידו יתברך שאיין הברואים כולם חוצצים חס ושלום נגד אחדותו הפשוט יתברך הממלא כל ונקרא גם אתה הווייה חד אדוני אחד מה זה הוויה הוא הוה את הכל כל הנמצאים נמצאים אז נראה כאילו הם פרודים כאילו יש כוכב פה וכוכב שם ומרחק שנות אור וזה ופה ושם ופה יש אנשים ושמה ושמה דגים וזה אין דבר כזה שכל אחד ה בפני עצמו וכאילו יחידה עצמאית והכל אומר לנו רבי חיים מוולוזין זכר צדיק קדוש ברכ תדעו לכם שכל הברואים וכל העולמות הקדוש ברוך הוא הוא שורש הנשמה וחיות של כולם והוא המציא את כל המציאויות ואת כל הכוחות ואת כל העולמות ואת כל הבריות אבל למרות כל זה הכל בבחינת הוויה ואחד מצידו יתברך הכל באחדות שלו זה כמו שנגיד עכשיו אני סתם לדוגמה בשביל ציור זה כאילו הנה יש לי אצבע ויש לי פה עוד אצבע ויש לי עוד אצבע והנה יש לי יד ויש לי עוד יד ויש לי עין ויש לי עין כאילו הם נפרדים לא לא לא לא הכל ביחד זה אחד שקוראים לו אמנון יצחק זאת אומרת יש פה אחד שהוא מורכב מאין ספור טריליונים של טריליונים תאים וזה וכל מיני דברים אבל זה אחד וזה אחד לא כמו אחדותו יתברך שזה אחד אמיתי לכן הוא נקרא אחד ביום הראשון נאמר וי ערב ויה בוקר יום אחד ביום השני נאמר יום שני שלישי אז איך היה צריך להיות הראשון ראשון וה ערב והי בוקר יום ראשון חר כך יום שני למה כתוב ביום הראשון אחד ולא כתוב ראשון לומר לא לא לא אין ראשון ואין שני יש אחד וממנו כל השאר זה יוצא זה אחד אחד אחד אחד חד והכל באחדות שלמה שלו אין שום דבר נפרד ממנו ואין שום דבר חוצץ ואיין כלום הכל זה באחדות גמורה והוא ממלא כל עולמן הוא ממלא כל עולמן זאת אומרת לת אתר פנוי מנה אין מקום בכל חללו של עולם בכל העולמות כולם שהוא פנוי ממנו רק מציאותו הא מציאות אמת המקיימת את כל הנמצא אבל אם הוא ירצה ברגע אחד הכל נעדר כמו בוואקום נשאב כמו שהוא המציא את זה בבום ככה הוא יכול לשאוב את זה בבת אחת אז הכל זה מציאותו לכן הוא המהווה הווייה שם אדוני והוא גם אחד עכשיו ודאי ראוי לאדם שהוא ישר וחכם לב אדם שהוא קבוע כל ה בתלמוד תורה ומצוות ונאמנה את השם רוחו לדעת את המציאות של העניין הנורא הזה שהסברנו עכשיו שהקדוש ברוך הוא הוא יחיד מלא את הכל ואיין עוד מלבדו אין עוד מלבדו עכשיו צריך להלהיב מזה את קדושת המחשבה לעבודת התפילה אתה הולך להתפלל אז אתה צריך לדעת לפני מי אתה מתפלל ולא לשכוח שאנחנו גם חלק אלוקה ממעל צלם אלוקים בנו ואנחנו מחוברים לקדוש ברוך הוא נשמתנו נצחית אנחנו לא מתים אנחנו רק נפטרים מן הגוף עוזבים אותו הגוף נשאר זמנית פה ואנחנו הנשמה שהיא חלק אלוק המל עולה להתחבר אל הקדוש ברוך הוא כל אחד לפי קרבתו או ריחוקו עד שיוכל להיות ואתם מדבקים בשם אלוקיכם אז אנחנו צריכים להלהיב את תואר קדושת המחשבה לעבודת התפילה ולכוון את הלב בהמה ביראה ברתת לקדוש ברוך הוא למקום שהוא מקומו של עולם כמו שאמרו חכמים זכרונם לברכה המתפלל צריך שיכוון ליבו למקום מה זה למקום הקדוש ברוך הוא נקרא מקום מקומו של עולם וכן אמרו כשאתה מתפלל אל תעס תפילתך כבע אלא רחמים ותחנונים לפני המקום ברוך הוא כעניין שאמר רבי אלעזר לתלמידיו כשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם מתפללים זאת אומרת אנשים שוכחים הם עומדים לפני הסטנדר או בבית כנסת באיזשהו מקום ומתפללים מסתכלים על הסידור ומתפללים אתה זוכ לפני להתפלל אתה יודע מי עומד לפניך כשעה שאתה מתפלל מה אתה מבקש איך אתה מבקש איפה המחשבות שלך בכלל איפה אתה נמצא בשעה שאתה מתפלל וכולי אז כשאתם מתפללים דעו לפני מי אתם מתפללים וכן בייחוד פסוק ראשון קריאת שמע בתיבת אחד כשאנחנו מייחדים את השם ומתכוונים שהוא אחד כמו שהסברנו שהכל כלול בו ואין שום דבר נפרד ממנו וכן בייחוד פסוק ראשון קריאת שמע בתיבת אחד ראוי לעובד האמיתי לכוון בקדושת מחשבתו שהקדוש ברוך הוא מצידו הוא אחד בשמעו אחד אחד גם בכל הברואים כולם אחדות פשוט לבד כמו קודם הבריאה זאת אומרת לפני שהקדוש ברוך הוא ברא את העולמות כולם מה הוא היה לבדו אחד אחד לבדו אחרי שהוא ברא את כל הברואים מה עכשיו זה הוא והם לא הוא והם זה בדיוק אותו אחד כמו שהיה לפני שהיה הבריאה בדיוק אותו דבר אותה אחדות שום דבר לא נפרד ממנו הכל באחדות גמורה והנה נוסיף עוד קצת ביאור לפי עניות הדעת בעניין זימון הגמרא בברכות נ אומרת מברכותיו של אדם ניכר עם תלמיד חכם הוא עם לו כיצד רבי אומר ובטובו חיינו הרי זה תלמיד חכם ומי טובו חיינו הרי זה בור מיש אומר ובטובו חיינו זה תלמיד חכם אבל מי שאומר מי טובו זה בור האמת שאנחנו באמת מושפעים בחיים מטובו יתברך אבל מי שאומר כך אינו מכיר כלל את הבורא באמת טובו של הקדוש ברוך הוא מקיף אותנו מכל צד סובב הכל ומלא את הכל לא מטובו אנחנו רק מקבלים מ חלק מ לא לא חלק מ קיבלנו לא כל טובו סובב מקיף אותנו מכיל אותנו מחיה אותנו זה לא רק האוויר ולא רק האווירה ולא רק העולם ולא רק האנשים ולא רק כל הברואים וכל הכל טובו טובו זה כולו ובטובו חיינו אנחנו חיים בטובו כל כלל מה שברא הקדוש ברוך הוא עולמו הכל מחיה אותנו ולא רק מטובו ובהיות שהכל אתה בכל ואנחנו חיים ממש בתוך טובו אז ההכרה הזאת ישנה אצל תלמיד חכם והתלמיד חכם שמבין את זה צריך גם לדעת התלמיד חכם לכוון את אותה כוונה כשהוא אומר אדוני אחד מה זה אחד שכל המציאות וכל הברואים והכל והכל והכל והכל ביחד זה הכל השם אחד גם מה שאתה רואה שזה כאילו סתירות ונגד וזה הכל זה אחד כי הנה אני דיברתי על עצמי ואמרתי לכם שאני מורכב מטריליון של כל מיני תאים וכו ו אז נראה שאני עכשיו נגיד הנה תראו אני מחייך נחמד אז מה זה אומר שכאילו אני במצב נינוח והכל בסדר אבל אתם יודעים איזה מלחמות יש עכשיו בתוך הגוף שלי וירוסים וחיידקים נלחמים נגד בעד זה פה שם הפגנות לגיטימיות לא לגיטימיות זה בלאגן טה טה טה אבל מי רואה את זה כלום לא נודע בכלל אבל אם ניכנס עכשיו עם מיקרוסקופ ונסתכל בפנים ונראה נגיד יואו איך הוא חי איך זה יכול להיות איך זה מתקיים תראה מה קורה בפנים תראה איזה בלאגן תראה איזה זה זה כן הכל זה זה אבל בסך הכללי הכל אחד עם כל מה שאתם רואים בעולם בלאגן ושקרנים ורמאים ופג הכל פייקים הכל הכל הכל הכל זה בסדר אל תדאגו הקדוש ברוך הוא יושב בשמיים ישחק השם לעג למו ובעזרת השם ו בעגלה ובזמן קרב יתגלה כבודו עלינו ונראה שהשם אחד הוא שמו אחד אמן ואמן ברוכים תהיו