בני ברק - וזכר את בוראיך בימי בחורותיך....
תאריך פרסום: 18.09.2020
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח הערב יהיה לרפואה שלמה מהרה לזנב דסה בנות המרצה רפואה שלמה התחזקו בעבודת השם הצלחה בכל זיווגים הגונים במהרה להקים בית נאמן בישראל ולגדל דורות ישרים ומבורכים אמרה בת תזז או תזז ילדיה ונכדיה יזכו לרפואה שלמה בגוף ובנפש מהרה אריכות ימים ושנים בבריאות אתנה הצלחה בכל מעשה ידיהם להנצל מכל מגפה גם מזו שאיננה בחזרה בתשובה שלמה לעילוי נשמת אמביה בן סמין מנוחתו עדן לוי נשמת הורי וחמים נחתם עדן אמן
"וּזְכֹר אֶת בּוֹרְאֶיךָ בִּימֵי בְּחוּרֹתֶיךָ עַד אֲשֶׁר לֹא יָבֹאוּ יְמֵי הָרָעָה וְהִגִּיעוּ שָׁנִים אֲשֶׁר תֹּאמַר אֵין לִי בָהֶם חֵפֶץ" (קהלת יב, א)
מה זה עד אשר לא יבואו ימי הרעה אלו ימי הזקנה ימי הרעה נקראים ימי הזקנה משל לחיילים שברחו מעבודת הצבא מאמת חומר העונש שהוטל על המשתמטים קמו ונמלטו למדינה אחרת כעבור ר שנים קם מלך חדש והוציא חנינה לבורים בתנאי שישובו לצבא והנה באי זקן שתש כוחו ביקש גם הוא להענות מהחניה של המלך והציר שהוא מוכן ללכת עכשיו לעבודת הצבא מוכן להתחייב בן 90 שמעו אותו הממונים התבוננו בגופו ה שחוח ולעגו לו אמרו לך לך אתה לא יצלח לשום מלאכה את המשל הזה המשיל הגאון הצדיק רבי אנצ'ל בלזר זכר צדיק לברכה שהיה תלמידו המובהק של הגאון רבי ישראל סלנטר זכר צדיק לברכה בישיבת סלובודקה בימים נוראים הוא אמר את המשל הזה עם החיילים שערקו וניתנה להם הזדמנות לחזור וכאשר הוא הוציא את המשל הזה מפיו התעלף מיד וכמעט נפל ארצה מרו בכי ונהי לאחר ששבה אליו רוחו פנה לתלמידי הישיבה בקול תחנוני ואמר אחים יקרים הנכם מאושרים צעירי אונים בעלי כוח יש בידכם לעלות למדרגה גבוהה רק צריכים אתם לחוס על הזמן היקר מכל כולו שרבי איצלה נפסק נחנק מדמעות לאחר מכן שוב פני לשומעים אחים יקרים חוסו נה על אדם זקן שהעביר זמנו לבטלה והגיע לגיל שבו כבר לא יצלח לאכל מלאכה אחד מגדולי ישראל תראו מה זה איך הוא פונה לצעירי הצאן ואומר להם תנצלו את הזמן אתם עוד יש לכם כוח אני כבר לא ראוי לשום דבר אני זקן העברתי את כל החיים לבטלה א בטלה כמו שלא אנחנו מסודרים והגעתי לגיל שאני כבר לא לא וצלח לכל מלאכה אז עכשיו הוא מבקש תצטרפו עמי בתחינה לאב הרחמים והרים את כולו אל תשליכני לעת זקנה שעה אחד ממי הנעורים שווה יותר ויקרה יותר מאשר שנה שלמה של הזקנה מה שאדם יכול לפעול בצעירותו בשעה אחת בזקנה זה קשה במשך שנה זה מה שהוא אמר לעורר את הצעירים לנצל את הזמן ומי שמרגיש שהוא עדיין צעיר והוא לא זקן אז כדאי לו לשמוע את מה שה הוא אומר בשבת לפני ראש השנה עמד המגיד מדובנה זכרונו לחיי העולם הבא בבית הכנסת והשמיע דרשה בין השומעים היו גם נערים וילדים ובסוף הדרשה הוא פנה אל הנערים ואמר להם בנים קדושים אמשול לכם משל זה המגיד מדובנה על כל דבר היה לו משל על כל פסוק היה לו משל סוחרים רבים נסעו לביתם מן היריד הובילו עמהם סחורות שונות זה הרבה וזה מעט אולם הדרך שהם עברו בה היייתה בחזקת סכנה כי גזלנים ושודדים ערבו דרך וכאשר יראו האנשים מסכנת הדרך לקחו עמם גדוד של שומרים מזויינים כדי להגן עליהם ועל רכושם מפני השודדים בדרך אבל מי יכסה ויממן את ההוצאות של השומרים בוודאי שכל החב אבל שאלה האם צריכים לשלם כולם שווה בשווה ודאי שלא מי שסחרו מרובה עליו לשלם לפי אותו היחס שכר מרובה ומלבד זה הכל תלוי גם לפי רוב ואורך הדרך שיש לכל אחד לעבור יש אחד יורד תחנה ראשונה אחד תחנה השביעית ואחד בסוף אז זה יש לו שמירה לאורך כל הדרך זה רק קצת מי שדרכו לביתו קצרה צריך לשלם שכר מועט ומי שדרכו לביתו ארוכה יותר עליו לשלם יותר הכל תלוי לפי אורך הדרך ולפי משקל הסחורה זה המשל המגיד מדובנה אמר אוך מעשה הסוחרים כך גם אנחנו כולנו אין זקנים וין התף הולכים בדרך דרך שיש בסכנה כל הדרכים בחזקת סכנה ויש אויב ערמומי שעורב לנו תמיד בדרך מלאך המוות השטן יצר הרע אבל יש לנו שומר שומר ישראל אלוקים יגן עלינו אם נקרא אליו לא צריך לשלם כסף רק להתפלל אבל מי צריך להתפלל יותר ומי צריך יותר לבקש על מי מול לבקש את השומר שיגן עלינו הלא ברור שדווקא אלה שעוד הדרך ארוכה לפניהם זאת אומרת הצעירים הם צריכים להתפלל יותר מהזקנים הזקנים הם כבר בסוף הדרך כמה צריך עוד לשמור עליהם אבל אלה שעוד צעירים יש להם עוד עשרות שנים לפניהם אלה צריכים להתפלל כי הוא ורב להם שתשאלו את הזקנים מה הוא עשה להם הזקנים קרוב יומם עוד מעט ישובו לביתם וילכו למנוחות אבל הילדים הבחורים הצעירים שהדרך ארוכה מלאה סכנות עוד לפניכם אתם באופן מיוחד מחוייבים להרבות בתפילה ולעורר את רחמי הקדוש ברוך הוא שהוא שומר ישראל אז בואו נתפלל כולנו בעד כלל ישראל שתהיה השנה הזאת שנת גאולה וישועה אמן כן י רצון ככה הוא סיים את הדרשה חכם אחד נוכח בלוויה איש זקן בן 90 בניו ניניו הולכים אחר מיטתו ממררים בוכי טמ חכם ואמר מה זה יום מיומיים למה הם בוכים היום אמרו לו כי הוא מת היום הוא אמר תמול הוא לא מת ושלשום הוא לא מת למה כל יום אתמול הוא היה 90 פחות יום אחד עכשיו מת לו רק יום אחד קודם מתו לו 90 שנה מלאות עכשיו נשאר לו רק היום האחרון שהוא מת אז על היום האחרון אתם מצטערים מהעם כל השנים שהוא מת כל יום לא חשבתם שאתם מתים כל יום חשבתם שאתם חיים כל יום לא כל יום מתים כל יום שעבר מת לא חוזר מת לא חוזר בסוף יש יום אחד שהוא אחרון שמת ולא חוזר זה הכל אז למה בוכים דווקא ביום האחרון צריך לשים לב לזה אם היינו שמים לב לזה היינו מבינים את הפרס והמתנה שקיבלנו עוד יום רק עוד יום ואיך שנגמר היום הוא גם מת זה כמו במן או שיהיה מחר מן או שניהם אחר מן או שקמים או שלא קמים זה לא בטוח אז לכן אם צריך לבכות אז זה כל יום שמת ובפרט שמסתכלים שלא מלאו את כל היום בתורה ומצוות על זה צריך לבכות פעם באמצע ישיבת מועצת גדולי התורה בירושלים עמדה דיון שאלה ציבורית שהיו זקוקים בה להכרעה של הגאון מצ'י בין זכר צדיק לברכה אחד מגדולי ישראל החשובים ונתבקש הגאון רבי חיים שמולביץ זכר צדיק לברכה לנסוע להביא את הגאון מצ'י בין אל הישיבה הזאת של מועצת גדולי התורה בירושלים צריכים את שיקול דעתו במה שהולכים לדון כאשר נכנס לביתו של הגאון אמר לו הגאון 13 שנה לפני היום הוא אומר הייתי חולה מסוכן הרופאים אמרו נואש לחיי כאשר נודעו לי הדברים של הרופאים הפכתי את פני לקיר כמו שכתוב אצל חזקיה המלך וישב פניו אל הקיר ויתפלל וביקשתי בקשה אחת מריבו של העולם יש לי בקשה אחת מלפניך תוסיף לי 15 שנה כדי שאוכל לחזור על כל התורה שלמדתי בבלי ירושלמי רבעה חלקי שולחן ערוך כדי שהיה מוכן לבוא לעולם הבא כבר אמרנו שרבי ישראל סלנטר זכר צדיק ברכה אמר שכל בקשה ברוחניות שאדם בקש והיא אמיתית לפני הבורא הקדוש ברוך הוא שומע אז הוא ביקש באמת כל זה הוא ביקש בשביל לחזור על התורה שלמדתי שהרי כתוב אשרי מי שבא לכן בתלמודו בידו והוסיף הגאון מצ'י בין הקדוש ברוך הוא שמע תפילתי וזה 13 שנה כבר שאני מקדיש כלל רגע ורגע לחזור על התורה ועכשיו נותרו לי רק שנתיים אני לא יכול להתערב בשום עניין ציבורי הוא התחייב לקדוש ברוך הוא שהוא רוצה את הזמן רק בשביל לחזור על התורה שהוא יגיע עם כל התורה בידו אז אם אני אסע לירושלים למועצת ואני אחזור אני אפר את ההבטחה שלי לקדוש ברוך הוא אני לא יכול וכך היה כעבור שנתיים נסתלק הגאון משיבין זכר צדיק לברכה מופס זה מופת הסיפור הזה הוא לקח מעלף ביותר למי שמתבונן איך לייקר את החיים איך לנצל כל רגע ורגע כדי להדבק בשם יתברך על ידי לימוד התורה הקדושה אין דבקות בשם בלי תורה הדבק שמדבב אותנו בקדוש ברוך הוא זה התורה כשאני לומד תורה עכשיו אני דבוק בקדוש ברוך הוא והוא דבוק בי ככה זה עובד ולא רק זה מה שאני אומר עכשיו בשפתיי גם הקדוש ברוך הוא אומר זה הדבק ואתם מדבקים באדוני אלוהיכם חיים כולכם היום בשעה שדוד לא פסק פומה מגירסה מלאך המוות לא יכל לגעת בו ברגע שהוא הפסיק לרגע הפיל אותו על המדרגה ולקח את נשמתו כל זמן שאדם הוגה בתורה הוא ד בקדוש ברוך הוא אז צריך ללמוד מזה איך לייקר את החיים איך לנצל כל רגע ורגע כדי להדבק בשם יתברך על ידי לימוד התורה הקדושה יש גם צדדים יפים בזקנה והם משובחים מאוד ואיין לעלים אותם זה נאמר בזקן תלמידי חכמים שכל זמן שהם מזכין חוכמה תוספת בהם זקן זה קנה חוכמה ולמה זה למה ככל שזקני תלמידי חכמים מזקינים אז מתוספת בהם חוכמה למה זקנים חילונים יש להם מחלת השיטיון אלצהיימר פרקינסון בוהים שוכחים וכולי ואצל החכמים תראו איך הגיעו כל הגדולים הרב שך זכרונו לחיי העולם הבא 106 הרב שטיינמן 102 104 הרב אלישי 102 104 כולם חברו את המאה והיו צלולים בדעתם עד הרגע האחרון וכל ישראל נהנו עצתם מחכמת וכולי ולא רק זה אפילו אנשים שהיה להם אירוע מוחי או משהו והם היו לומדי תורה תדבר איתו על ה עלדה לא עונה לך תגיד לו איזה פסוק הוא ימשיך אותו ברכת המזון הוא לא שוכח זה הוא לא דברים של תורה של מצוות זה נשאר זקני תלמידי חכמים כל זמן שמזקינים חוכמה תוספת בהם גמרא בשבת קנא כאשר החומר נחלש לעת הזקנה גוף האדם כבר נחלש החלק הפיזי כבר מחזירים ציוד הכוחות החומריים נחלשים בגלל זה הכוח השכלי מתגבר כי כשזה נופל זה קם כך אומר המהרל מפראג אם הכוח הפיזי מושך לכיוון זה על חשבון השכלי אם השכלי מושך לכיוון הוא מבטל את הכוח הפיזי זאת אומרת רואים שאדם שמשקיע ברוחניות הוא מבטל את הגוף לגמרי עד שהוא לא מרגיש אותו בכלל מבטל שוכח לאכול הכל זה מבטל וכשהוא מתעסק בדברים חומריים הוא שוכח לגמרי רוחני אז אי אפשר ששניהם ישלטו כשזה קם זה נופל כשזה פל זה קם אז אומר המהרל ככל שאדם מסכין ותש הכוח הפיזי אז הכוח השכלי מתגבר אבל אצל מי אצל תלמידי חכמים כשיצאו רבי שמעון בר יוחאי אז זה מעלה אחת למדנו שכשאדם מסכין מתוספת בו חוכמה עוד מעלה בזקנה שיצאו רבי שמעון בר יוחא ורבי אלעזר בנו מן המערה בכל מקום שרבי אלעזר מחה היה רבי שמעון מעשה כל מקום שרבי אלעזר מכה נותן עיניו בו והופך לגל עצמות רבי שמעון אביו מרפא אותו מחיה אותו והמחר אומר למה זה למה רבי אלעזר סל ואביו רבי שמעון מחייה מפני שהזקנים נמצא בהם הרחמים יותר ממה שנמצא בבחורים שיש בהם מידת הדין צעירים יש ם מידת הדין מסכנים כבר עברו הרבה בחיים כבר הם רואים מסתכלים על העולם איך אומרים ממונים לעולם ירחם צריך לרחם על עולם תראה איזה אנשים מסכנים מיליארדים הולכים כמו כלבים עם מסכה על הפנים צריך לרחם עליהם מסכנים אתה מבין לא עוזר מה שתסביר מה שתוכיח מה שתראה רק חסר זה הכל ועוד מעט יחייבו ללכת גם עם רצועה אולי מעניין רק אם יגידו עכשיו שלאור המחקרים הווירוס לא יורד פחות ממטר הוא נמצא רק מעל גובה מטר האם יחייבו אנשים ללכת על ארבע האם הם ילכו על ארבע או לא אני אומר לכם שהם ילכו על ארבע הם התרגלו יעשו סקטים מיוחדים בילי כבר יעשה סקטים מיוחדים שכולם יוכלו להחליק ברביעיות ככה להגיע לסופר וזה והקניות יהיו מתחת לשולחן אין לו שום בעיה הוא מסתלבט על כל העולם והעולם מפגר שומע על מה שהוא אומר ואני אומר לכם זה קטרוג ביום הדין כל ה שהקורונה הזה זה קטרוג ליום הדין למה בשמיים יגידו תראה איך הם שומעים להוראות ארגון הבריאות תראה מדקדקים מה זה מדקדקים סותמים להם את האב והם לוחצים גם שלא ירד לוחצים על הברזל של ירד נחנקים ומוכנים רק שלא יהיה הוירוס חס ושלום שלא יגיע הוירוס מהשטן הם לא מפחדים מיצר הרע הם לא מפחדים ממלאך המוות הם לא מפחדים מווירוס שלא ראו ולא שמעו ולא ידעו מפחדים מי אמר להם ארגון המוות העולמי ומה הם המצוות שהשם ציווה לא מפחדים לא מפחדים זה קטרוג עצוב מה יגידו ביום הדין כל רגע משנים 500 מטר עכשיו אמרו קילומטר עם אופניים אפשר על החוף מותר לרוץ למים אסור להכנס אתה יכול להדביק את הדגים יש התנגדות הדגים לא מסכימים לא להיכנס כללים דפקטים כאלה של אנשים דפקטים לא יאומן כי סופר איך יכול להיות דבר כזה שעולם מהבל היה צריך להפוך את העולם לקחת אותם ל אותם את כל אלה הליצנים הפוליטיקאים ולזרוק אותם לפע איך יכול לתת דרשה היום ביבי דיקי לעמוד ולהגיד על החשיבות וביום שני אני הולך לתת סגרים יותר רציניים כי הסגר הזה לא יועיל אם הוא לא יועיל אז תפתח אותו עד יום שני וביום שני תתחיל אם זה לא מועיל אז בשביל מה עשית סגר עכשיו השוטרים לא יודעים כולם רשאים לבוא למשפחות עכשיו במוצאי שבת איך הם יחז ו אין הוראות אז בשביל מה אנחנו עומדים שם מפטרלים וכל החג אנחנו נהייה אתה מבין בצמתים בשמש נחכה לשמור שלא ייצאו אנשים מה זה הפטנט הזה אין הוראות מה עושים אז מה עשו החרדים עשו הפגנות מוצאי החג בכל המקומות שמה עושים הפגנה בגלל ההוא שמת ואמרו שהוא מחבל ושמה עושים פתאום החרדים דואגים למחבלים ופה עשו הפגנה לפה למה כדי שכל אחד יוכל לצאת מהעיר להגיד אני הולך להפגנה שמה והוא אומר אני הולך להפגנה שמה וכולם הולכים להפגנות כל מוצאי ראש השנה כולם הולכים להפגנות כל החרדים זה מדינה מפגרת עובדים אחד על השני הכל חרית ברית וזה אבל מצייתים מצייתים לא יאמן ומי זה הליצן הזה שקוראים לו ביבי דיקי הוא בעצמו אומר אסור לגעת עושה לגנץ הופ הופ לא לגעת הופ אסור לגעת כ אוי ואבוי אוי ואבוי אבל לגעת בטרמפולינה הוא לוחץ לה את היד לוחץ את היד מה זה איך אתה עושה דבר כזה אסור ובלי מסכה מי תעשה הפשי אז הלך ראש ממשלת ישראל הלך ואמרתי לכם כשההוא יירצה לחזור הוא לא ירצה בידוד הוא הוא לא רוצה בידוד אבל למה אני חזרתי צריך בידוד אז עשו לו הנחה חמישה ימים יודעים שתקו ותר אתה חמישה ימים אתה אם יפגע בך הווירוס הוא ימות לכן אתה יכול תמיד ללכת בלי מסכות בלי כלום אתה זה אין אם אתה הצלחת להפיל מדינה שלמה מה זה וירוס בשבילך קטן עליך עלמה דשיקרא בראש השנה כולם ידונו אני קשתי שבשמיים יידונו את אלה שמראים לנו כל אלה שעושים את התוכניות הכל שהקדוש ברוך הוא ישלם להם מידה כנגד מידה בדיוק בעזרת השם אמן טוב מפני שבה תקום כתוב מפני שבה תקום הכוונה כי הזקן הוא קרוב כבר למיטה והגוף שלו הוא כבר כמו מת אז א תקום נו תקום הסבא מכלב אומר כי גופו כבר קמת מכיוון שהזקן קרוב למיטה אז מפני סבה תקום הזקן הוא כבר לא מעל מהדן הכוחות שלו החומריים נחלשו ואז כבר מתרוממים אצלו הרגשי הנצח הוא כבר מתכונן לנסיעה כולו עטוף רגש במחשבה של עולם הנצח לכן צריכים לעמוד מפניו כי הוא כבר נחשב מהעולם הבא ואם יש לפניך אחד שהוא כבר שייך לעולם הבא צריך לקום מפניו מפני זה נחשו מי שחוטא בזקנה חמור יותר שהרי עם כל הרגשות הנצחיים שמפעם בו עדיין חוטה הוא מורד בהם לכן זקן הקדוש ברוך הוא שונא זקן מנאף אתה כבר זקן אתה כבר רגל אחת בפנים בצד השני אתה עוד חושב על דברים כאלה אתה עוד חוטא אתה עוד יכול לחטו מה אתה לא מרגיש שכבר אתה לא מריח אם אתה רשע אתה לא מריח כבר את השרפות שאתה הולך להשרף כתב המאירי בחיבור התשובה עת לעשות לאדוני הפרו תורתך לפי הפירוש שלאו נקרא כך עת לעשות לאדוני הפרו תורתך אפילו בעת שהיה ראוי להם לעשות לאדוני בעת הזקנה עכשיו תאסוף מה שאתה יכול להספיק כל זאת הפרו ברית ועברו על חוק ולא מרגישים שבא קיצם גם שבה זרקה בו והוא לא יודע מה אתה לא רואה הגאון מוילנה ברגע שהתחיל לו סערה לבנה הוא כבר נרתע אמר כבר מזמינים אותי לעולם הבא אם מתחילים שערות לבנות כבר מסמנים לבן אדם הלו תתכונן זהו כבר המעיינות שמשקים את השערות מתייבשים ואז מגיע הלובן אז הוא כבר חביבי כבר נרתע הבין שכבר מסמנים לו קדימה אז אומר המאירי עת לעשות לשם זה זמן הזקנה ואתה עוד מפר את התורה במקום להכין את עצמך ועוד אומר המהרי חטא הנער יחשב לחטא אחד וחטא הזקנה יחשב כ1000 או כ-2000 אתם שומעים נער שחוטא חטא אחד זה אחד זקן שחוטא זה יחשב כמו 1000 ו200 עם ניסיון של עשרות שנים עם כל מה שראה בימי חייו עוד אתה מסוגל לחתור נער קטן שואל לאביו אבא מה יהיה מחר מה יהיה מחר הבא כל הזמן הילד רוצה להתבגר מתי הוא יהיה כבר בן 20 מתי הוא יהיה בן 30 מתי יה לו אוטו מתי יהיה לו כל הזמן הוא רוצה את המחר והזקן שואל ומתגעגע כל פעם על יום אתמול על העבר באים אליו אורחים בוא תראה פותח להם את האלבום תראה איפה היינו תראה איך הייתי הנה פה הייתי בצבא אתה רואה פה הייתי זה פה הייתי זה כל הזמן הוא חי בעבר והילד כל הזמן בעתיד הזקן מחפש את הימים את השנים שעברו הצעיר מתגעגע אל העתיד אל המחר הזקן מתגעגע אל האתמול אבל באמת האמת לגבי מחר כולם צעירים כי אפילו הזקן עוד לא ראה את המחר אז מה ההבדל בינו לבין הצעיר לגבי המחר כולם צעירים עוד לא ראו לגבי אתמול כולם זקנים כבר האתמול עבר זה כבר שייך לעבר אז אתה כבר זקן אתה כבר עבר איי איי איי כמה אנשים לא מבינים לא מבינים את המציאות של החיים ולא יודעים את הערך של הזמן ולא יודעים איך לייקר את החיים כשצעירים לא מנצלים כשזכתה עכשיו שיש לו עוד זמן כדאי לא להשכיל ולא לחכות לשמוע את הדרשה כשהוא יהיה בן 90 אתם יודעים זה מזכיר לי את ההוא ש בגיל 90 הוא קיבל מכתב ממשרד הפנים שהוא קיבל סכום הגון של 10 מיליון דולר 10 מיליון דולר הוא קרא את זה כבר היה לו דפיקות לב שעומד למות בן 90 10 מיליון דולר מה יעשה מה יעשה מה יקנה לנהוג הוא כבר לא יכול הוא כולו רועד רוטט מה הוא יעשה יקנה אוכל אין לו שיניים מה יעשה ילך לרקוד לשמוח הוא תמוטט מה יעשה 10 מיליון דולר הוא ממשיך לקרוא ומשרד הפנים מתנצלים אומרים לו זה 50 שנה אנחנו מחפשים אותך רק לא ידענו את הכתובת עד שאיתרנו את הכתובת אז לקח עוד 40 שנה אנחנו ממש מתנצלים מסכן תפרן היה בחלט היה בתחינה הייה בכל הפטנטים שרק אפשר בקושי גמר את החודש ובעצם היה לו מלנ אלפים כסף בשום דבר אדם יגיע לגיל 90 ויגידו לו אתה יודע שאתה יש לך ירושה גדולה לי יש ירושה אף אחד לא הודיע לי אבא שלי נפטר מזמן ולא אמרו לי שיש לי ירושה או אתה יודע כמה יש לך אומר ממתי אומרים לו מגיל 13 מגיל 13 איזה ירושה תורו נו משה מראשו גלד עגב יש לך ירושה כל התורה שמעניקה לך את העולם הבא ואתה יכול לשבת לימין הקדוש ברוך הוא זה ירושה שמגיעה רק לקהילת יעקב אתה מקהילת יעקב אז זה הירושה שלך והוא בגיל 90 לא ידע שום דבר כן יש אנשים שיגיעו ולא ידעו בכלל שהייתה להם ירושה כזאת ירושה שאפשר להשיג ואלה ימי שני חיי אברהם אשר חי מאת שנה ו70 שנה וחמש שנים מאט שנה שנה לשון יחיד 70 שנה שנה לשון יחיד וחמש שנים שנים לשון רבים למה עשרות שנה והשנים הבודדות שנים כותב הכלי יקר מה שנאמר במספר גדול שנה לשון יחיד 100 שנה 70 שנה ודווקא במספר הקטן שבע שנים חמש שנים איי איי איי לפי שחסידים אף על פי שכל ימיהם שלמים מכל מקום יותר הם קונים שלמות בשנים האחרונות הקרובות לשערי מוות שאז הולכים ומתקרבים ביותר אל האור הנצחי על כן השנים הקודמות נחשבות לשנה אחת כל זה עבר זה כמו חבילה פקט אחד לפי שמצד ריבוי השלמות שנקנה בהם השנים דומות מרובות כי בשנים האחרונות ו ו כמה אדם עובד עובד עובד עוד לרכוש לרכוש לרכוש ולכן נאמר גם באברהם וגם ביצחק באופן הזה העשרות שנים נאמרו בלשון שנה באחרונות נאמרו בלשון שנים כי זה ממש עבודה לאסוף בכל רגע בתשומת לב למלא כמה שיותר נמצא שתלמיד חכם בזקנותו הוא מתעלה ביותר אם הוא לומד ועוסק בתורה ובמצוות כי הוא יותר קרוב לעולם הנצחי הוא ממש קרוב כבר לשם יתברך ולכן צבתה תורה מפני שבה תקום והד פני זקן כי הוא כאילו כבר מסולק מן הגשמי והוא נבדל ולפי כך צריך לכבדו לכן יש לנצל את מעלת הזקנה ולא להיות מאלה שנאמר בהם הפרו תורתך עת לעשות לשם זה וודאי כשאדם מתקרב לסוף אם לא עכשיו ומתי ובזמן שעת לעשות לשם בדיוק הפוך הפרו תורתך אז אוי ואבוי שבן אדם לא יהיה מהאנשים האלה כתוב בפסוק בחורים וגם בתולות זקנים עם נערים קשה בחור נער היינו אח ואם מנה כבר את הבחורים למה מונה עמם גם נערים אלא אמר הקדוש ברוך הוא זקנים שהם נערים זקנים עם נערות עם נערים לא נערים מישהו אחר הזקנים הם עם נערים הם בעצמם כמו שכתוב תתחדש כנשר נעוריכי הבחורים צריכים לייקר את הזמן שלהם את הסגולה שיש בימי הבחרות שיש בה רעננות יש בה זריזות יש חיות זה הסגולה שנ מי הבחרות צריך לייקר את הזמן ועל כן אמר אחד מחכמי העולם כי הנערות דבר קר ערך אך טוב אם היה מצוי אצל הזקנים למה כי הזקנים כבר יודעים איך לייקר ולחבב ולנצל את הנערות לתכלית אמיתית וחבל שבימי הזקנה ימי הבחרות גזו ונעלמו חיש גז ונעופה אבל אם הנערים ידעו לנצל זאת עכשיו אשריהם ואשרי חלקם לזה צוותה התורה מפני שבה תקום כי הזקן רגיש מאוד הוא מדלדל מכל הסגולות שהיו לו בימי הנערות הוא נעזב מכבוד זה סתם זקן הוא נעזב מכבוד מפסיד חשיבותו וערכו אפילו אצל בני משפחתו וקרוביו הוא ממש מרגישים אותו כאילו מיותר מטריד הזקן מסכנה לא מסכנה זה כמו אוצר למה הא יודעת לעשות חלבה קובנה וזה הזקנות יודעות לשמור על הילדים וזה אז יש בהם טוב אבל ה כן רק דרישות בקשות רעש הוא לא יכול לסבול מקטר וזה בלאגן אז לכן ציוותה תורה מפני שבה תקום דיר בלק דיר בלק אל תזלזל בו כי אתה גם תגיע גם לך יורידו את השיניים גם אתה תהיה מרטט ככה וגם אתה ככה וא אתה זה תקליט חוזר תיזהר ומכל שכן הזקן בעיני זרים לא שמים לב עלי כי אינם צריכים לו יש זקן אחד שיושב במוס מסכן אבא של אחד המרצים עם הנר נשמה עני מסכן נעזב מבקש תגידו לו שיבוא לבקר שכח את אבא שלו מרוב הרצאות על כיבוד אבם שכח אותו אז א זה המצב של הזקנים ומכל שכן בעיני זרים אל לא היינו מאמינים בעיני בנים ועוד מרצים חדשים ומכל שכן בעיני זרים שאינם שמים לב עליו כי אינם צריכים לו והוא הזקן מסכן צריך לעזרת כל אחד ואחד והוא נעלב מכל דבר קטן פגיע מאוד רגיש מאוד לא מחשיבים אותו נפגע מכלל מילה שאינה מכובדת ולכן הצער והעלבון שלו גדולים צריכים לנקות זהירות ולשים לב לכבד אותו וגם עצם הניסיון שיש לו בחיים ראוי לכבוד אין חכם כבעל ניסיון רבנו בחי על התורה בפרשת יתרו אומר בשם גאון רבנו סעדיה זכר צדיק לברכה מה הטעם שקבע הכתוב שכר עבור כיבוד אב בהם אריכות ימים אז אומר רבנו בחיה בשם רבנו סעדיה גאון מפני שלפעמים עתידים שיחיו האבות עם הבנים זמן ארוך ההורים ךו ימים ואבות הם משע כבד על הבנים לכן הקדוש ברוך הוא קבע עליהם שכר המצווה הזאת למען יאריכון ימיך כלומר עליך לכבדם ותחיה עמם ואם תצטער על חייהם שהם יותר מדי האריכו דע שעל חייך אתה מצטער מעריכים את ימיך בשביל שתטפל בהם לא רוצה לטפל בהם יקצרו את ימיך וגם אם אתה חושב שהפסדת שנים בואנה אני בן 70 עוד מטפל באבא בן 90 הוא לא רוצה ללכת אז הוא אומר מה עוד מעט אני אמות אז מתי אני אענה כל הזמן אני טיפולי אז התורה הבטיחה לא אל תדאג אם אתה אם אתה תטפל בהורים אז יעריכו ימייך יחזירו לך את הזמנים האלה שאתה השקעת בהם אתה לא תפסיד לכן הבטיחה תורה יאריכון ימיך יש לנו קרוב משפחה שכל הזמן הייתי מתבונן בכיבוד אם שהיה לו בכיבוד אב אבל בעיקר אם זה לא יאומן מה שהוא הייה עושה לאמא שלו לא יאומן וכל הזמן אמרתי לעצמי בטוח שהוא יאריך ימים ובטוח שהשם יחזיר לו והיום אני רואה מידה כנגד מידה כל יום באים אליו הילדים והנכדים וכולם הוא אף פעם לא חסר כל הזמן יש לו קושי כרגע בראייה ובשמיעה והם כל הזמן אצלו מאהבה ומרצון בלי לבקש בלי כלום בלי כלום לא יאומן כי סופר איך הקדוש ברוך הוא משלם מידה כנגד מידה סיפרתי לכם פעם לא כולם שמעו אבל אני אחזור על זה שהייתה אישה שהיא נדרסה למוות ברחוב זבוטינסקי ולא ידעו מי זאת ורצו לקחת אותה בזמן שעוד היה מלחמת החרדים נגד ניתוחים והקיפו אותה והמשטרה רצתה לבוא באלימות לקחת את הגופה לניתוח והחרדים התאספו מסביב ולא נתנו אלפים בסוף המשטרה נכנעה וניסו לזהות אותה ולא ידעו בסוף הגיע בן אדם אחד שאמר שהוא מכיר אותה היא גרה בבת ים היא אישה ערירית וגלמודה והוא מכיר אותה מזמן השואה בזמן השואה כשהיו גופות של יהודים זרוקות היא היייתה לוקחת אותם ליערות והייתה קוברת אותם מן השמיים גלגלו שהיא תגמור פה ליד החרדים והחרדים לקחו אותה לבית הקברות של בני ברק ששמה עולה הונ טו עפות ולא לכל אחד נותנים לקנות קבר ולוו אותה בקריאת תהילים והכל השם החזיר לה את קברת יהודים תראי כמה יהודים עכשיו הולכים ללבות אותך לקבור אם ה תה מתה בבת ים היו מוצאים גופה אחרי כמה ימים מסריחה והיו זורקים אותה באיזשהו מקום וזה אפילו קדיש לא היו אומרים עליה וזה לבו אותה כולם השם שלם מידה כנגד מידה לכן אני מבקש שהשנה יהיה מידה כנגד מידה נגד ביבי ובילי הדבילי וכולם מידה כנגד מידה שכולם ראו בעין בדיוק איך הקדוש ברוך הוא משלם לכל אחד כפי מידתו ואם תצטער על חייהם של ההורים דע שעל חייך אתה מצטער הזקן נעלב אפילו מהקרובים ביותר הוא נעלב עמוקות כאשר מרגיש כאילו ה מיותר עליהם כאילו לטורח ולמשה בעיניהם ולכן התורה מגנה על הזקן הנעלב מחייבת לכבד אותו ואומרת מפני שבה תקום לא תהדר אותו רק בקימה מעט אלא תקום בזקיפת קומה צריך לקום כל מי שעבר גיל 70 והוא לא רשע צריך לקום לעמוד ואתה מקיים מצווה דאורייתא אתה לא קם אתה לא עושה את המצווה אתה עובר עבירה אתה קם חצי אז זה מצווה פגומה יהיה לך מלאך כמו הפרצוף שלך וככה הוא יקבל אותך שתגיע למעלה אז לכן צריך להבין זקנה יש בה דברים טובים זקנה יש בה דברים לא הכי טובים אם אתה תלמיד חכם וזקן זה טוב מאוד אם אתה זקן ועם הארץ השם רחם אבל צריך לזכור מי שעו צעיר שינצל ויק את הימים ואת הזמנים לעמול כי לעמל אדם יולד ולהדבק בקדוש ברוך הוא בכל מעודו כמו שהוא אומר ואהבת את אדוני אלוהיך בכל לבבך בכל נפשך כל מעודך צריך לעשות את זה בפועל לא רק להגיד ואם הגיע על זקנה אין מה להצטער על העבר כי אי אפשר להחזירו האלבום לא יועיל מה שנשאר זה לאסוף כמה שיותר מצוות ולצאת מפה הכי טוב וכל תפילה שאדם מתפלל ברוחניות אפילו יבקש חיים כמו שביקש הרב הגאון מצ'י בין ביקש עוד 15 שנה לחזור על תלמודו כמובן שהקדוש ברוך הוא ידע מראש שהוא עומד לקיים את זה אחרת הוא לא יתן לו והוא נתן לו בדיוק 15 הוא סיים את הכל למד שוב פעם בבלי ירושלמי שולחן ערוך זהו מוכן לבוא לפני הקדוש ברוך הוא עם תלמודו בידו כמה אנשים מאיתנו כבר מוכנים ומסודרים להגעה אז תבדקו הנה יש לכם דקות ספורות לפני ראש השנה לעשות חשבון נפש האם אנחנו נראים כמו גבינה שווייצרית מחוררת עם חורים שהיה יום כן יום לא חצי יום רבע יום כמה מילנו את השנה כמה מילנו את הימים על אברהם אבינו כתוב שהוא בא בימים מלאים ימים שלמים כן בא בימים בא בימים זאת אומרת הקדוש ברוך הוא לא יעיד עליו בתורה שהוא בא בימים אם היה חשר לו רגע רגע החפץ חיים והגדולים היו בוכים לפני ראש שנה שנעלם להם 18 דקות שמנה דקות כן הם היו בוכים איפה הם נעלמו הם לא זוכרים הם רשמו הכל ידעו הכל ופתאום נעלם להם בחשבון מה הם יגידו לקדוש ברוך הוא ואצל אברהם אבינו אין רגע אחד כי אחרת התורה לא תעית שהוא בא בימים מלאים אוהב השם ימ תמימים אלה שהם תמימים שלמים בעבודת השם וגם ימים שלהם שלמים ויש אנשים שנמצאים אפילו בשיעור תורה ואפילו עומדים והם מנמנמים זאת אומרת הם חייבים לעשות גבינה שוויצרית שהתלמוד תורה שלהם יהיה שווצרי כן אז אני רואה את זה בחוש זה מול הפרצוף שלי נעשה אני מדבר על הגבינה השווייצרית והם עושים הופ חור בשוויצרית אז זאת אומרת כל בן אדם צריך לדעת זה ניסיון גדול למלא את הזמן כל הזמן זה ניסיון גדול אבל אם בן אדם ידע מה אומר ערי נחל הוא אומר שבעצם כל רגע ורגע נפרד חלק מהנשמה של הבן אדם חלק שלא חוזר זאת אומרת כל פעם יש התרוקנות מהחלק של הנשמה וחלק הנשמה של אותו יום עולה וממתין עד שהחלק האחרון יגיע ואז ברגע שמגיע הופ נהיה בן אדם בהוה כל מה שהוא היה בעבר אז עכשיו כל רגע ורגע שעולה למעלה אז זה או חי או מת אם הוא עשה מצווה או עשה בתורה מה ששייך לרוחניות לעבודת השם החלק הזה חי אם הוא סתם בהה הרגע הזה מת אז עולים כל הזמן חי מת חי חי חי מת מת מת מת חי חי חי חי מת מת חי חי עולה עולה מחר גם גם גם גם מגיע לשמה בסוף יוצא טרקלין יש לו גרביים רשת זאת אומרת בן אדם צריך לדעת כל רגע נפרד לא חוזר אז אם אתה מנצל אז יכול לחשוב אמרנו בשיש מצוות תמידיות של כל יום אהבת הבורא הראת הבורא וכולי יכול לחשוב בזה אם אין לו דברי תורה למלמל להגיד משניות להגיד פסוקים אם לא אם הראש לא תפוס בקיום מצוות איך לעשות מצוות בעבודת הם אם הראש לא תפוס בזה והוא סתם בועה מה אני אעשה מה אני אעשה עכשיו לאן אני אלך לאן חושב שטויות מחפש מה לעשות כאילו כאילו אין מה לעשות הוא מלא וגדוש בתורה ומצות אין לו יותר מה לעשות מחפש מה לעשות עכשיו גמרתי את השס גמרתי את הכל מה לעשות עכשיו לאן ללכת אדם צריך להתבונן כל הזמן החיים כל רגע מסתלקים ולא לזכור לא לשכוח לזכור שמרגע שיוצאים מבית חולים אחרי הלידה שאמרו לאמא מזל טוב לאן אנחנו הולכים לבית כברות אנחנו כבר בדרך לבית כברות בדרך נלך הביתה ניכנס לעריסה אחר כך יקחו אותנו בעגלה וזה אבל אנחנו כל הזמן בדרך בית כברות עכשיו השאלה מה אתה מצליח לאסוף עד שאתה יוצא זה הכל מה תגיד לפני הקדוש ברוך הוא כשתגיע לפניו אז הנה אנחנו מגיעים לפניו מחר מה אנחנו אומרים לו מה יש בידינו יש כאלה שהבטיחו לי שהם יבואו לנישה והם יבואו אתה יודע מה לו לנישה אנחנו נבוא לנץ א זה לנץ אני אבוא לנץ אבל רק לנץ ואני אוכל ללכת אחרי הנץ יכול ללכת אחרי הנץ ואחרי הנץ הוא לא הנוצץ מה קרה אה שבר אותי תפס אותי זה יצר הרע אני אומר לך סיפורים של פוגי כן ו אחר כך בסידור הוא יגיד חתנו לפניך ביצר הרע למה אמרנו חרטנו שזה יצר הרע זה לא זה לא אני אני רציתי לקום זה הוא אני מצד עצמי אני מסור לקדוש ברוך הוא רק יצר הרע חוטף אותי כל פעם אז איך יש כאלה שכן ממשיכים לבוא וכן מתמידים וכן מצליחים מה להם אין יצר הרע בדיוק הפוך להם יש יצר הרע יותר קשה למה הוא אומר זה לא הצלחתי להפיל אותם אז הוא מחפש עוד יותר אלה שהוא מפיל אותם אלה משקל זבוב לא לא נחשב זבוב אבל אלה משקל כבד הוא רוצה להפיל את האלה של המשקל כבד אז מי שבאמת רוצה יוצא מי שלא ממש רוצה יצר הרע יודע להבחן הוא יודע להבחן הוא אפילו אם רואה אחד יוצא עם תסרוקת ככה קצת לצד ככה אז ה אומר זה שלי הוא כבר מתלווה אליו כבר הוא הולך איתו אומר תראה תראה זה משלי גמר זיהה אותו גם במעלליו תנקר נער כבר מהנער רואים איפה מה מו מי כבר הוא מזהה את כולם לכן כל בן אדם יתן דעתו מי הוא מי הוא הוא באמת רוצה להיות עבד השם או עבד ליצרו מה הוא רוצה לדקדק במצוות של קדוש ברוך הוא או של ארגון הבריאות ליצמן היה הראשון שעשה את הסגר על החרדים בבני ברק ועכשיו שרצו לעשות סגר הוא לא הסכים אז הם לא שמעו לו אז הוא התפטר למה לא התפטרת בפעם הראשונה כשאתה רצית סגר על היהודים להכניס אתם לגטאות באשמת שו זה היה מתאים לך כי אתה אומר אתה מנד אמר עכשיו כשהם לא שומעים לך אז אתה פטר אבל מה אתה עושה אתה יוזם את ההפגנות כאילו של מוצאי הזה בשביל לשבור להם את הסגר זאת אומרת אתה אתה שר הבריאות נגד שר הבריאות שהיית שר הבריאות לא רצית שיפריעו לך ומה שאמרת רצית שייעשו עכשיו יש שר בריאות אחר מה אתה עושה נגדו בתור שר בריאות לשעבר לא יאומן כי סופר תראו מה זה לא שומעים לי אני נלחם או על זה יביא אותו השם בדין למה לא חמלת על העם היהודי על השבתות ועל פסח ונתת לכולם להיות בסגר למה נתת לכולם להיות בסגר ופתאום אתה דואג לתפילות של העם היהודי בראש השנה מה ההבדל בין פסח לראש השנה זה מועד וזה מועד למה שמה אתה התרת סגר על היהודים בעיקר על חרדים לא על כל המדינה בעיקר על החרדים עכשיו אתה דואג כאילו מה קרה ככה יעמידו בדין כל אחד יבדקו מה אמרת פה ומה אמרת כאן פה עשית ככה ולמה פה לא עשית פה שמעת להם ולמה לא שמעת לי וכן הלא כל דבר והדין האמיתי שידון אותנו זה אנחנו את עצמנו דע מה למעלה ממך הכל ידונו אותך ממך ממך ממך יגידו הנה בוא תראה איך אתה עושה איפה ואפה פעם אתה אומר כך פעם אתה עושה כך למה זה מה יגיד הבן אדם יום אחד הוא מעיר לחברו תשמע זה לא בסדר אתזה וזה וזה יום למחרת הוא עושה בעצמו את מה שהוא אמר לו מה לא יראו לו את זה יש יש יותר מוכיח טוב מאשר אתה עצמך לכן אמרו שמי שמוכיח את האחרים זה העצה הכי טובה לשמור על עצמו כי ברגע שוא הוכיח בשמיים מסתכלים וגם האנשים מסתכלים ובודקים אם הוא מקיים בעצמו את מה שהוא מדבר ואז מוכיחים אותו מדבריו עצמו כמו שאני מוכיח את ביבי דיקי איך אתה אומר שאסור ללכת בלי מסכה ואתה בעצמך הולך ומצטלם לעיני כל העולם במאות ובכל מקום אפילו בשדה התעופה הולך עם המסכה ביד אשתו לפחות חנקה את עצמה מלמטה אבל הוא הולך עם המסכה ביד מה זה ושמה זה מדינה אדומה שמה מספר המתים הכי גדול איך אתה לא מפחד כי הוא אמר מהתחלה זה קשקוש קשקוש זה תוכנית סדר עולמי חדש של בילי הדבילי המגפה הזאת של שני אנשים ביליה דבילי ואנתוני פוצ'י זה הכל משרד הבריאות העולמי לא הסכים לקרוא לזה מגפה לא הסכים מה עשה ביליה דבילי טרה 125 מיליון דולר לגוף אחר ואז הם ראו ש עוזב אותם ומתחיל לנתק מהם את הכספים למחורת הם הודיעו זה מגפה כשהיו כמה מתים 3450 זה היה במרץ ב-34 קוראים לזה מגפה אין מחלה פחות ממאות אלפים ממיליונר אים לזה מגפה אז איך ב-34 נהייה מגפה כשמשלמים כסף נהיה מגפות לא יאומן כי סופר ואתם יודעים מה הבדיחה הבדיחה שהמחר הזה שקוראים לו ביבי דיקי הוא רצה לטוס לחוץ לארץ עם מטוס פרטי ומה הנימוק הוא חושש מהקורונה אם הוא יהיה עם עיתונאים הם עלולים להדביק אותו אז הוא רוצה לטוס לבד שלא להדבק אם זה הטענה אז איך אתה הולך בלי מסכה אז איך אתה לוחץ ידיים אתם מבינים מה ה בלפן הזה מבלף את כולם ואחרי זה הוא חוזר לא 14 ימי בידוד חמישה גם זה הוא לא הסכים אבל לא היייתה בריירה כי אחרת משרד הבריאות מה יגיד חמישה אז למה כולם צריכים לסבול 15 14 למה ועכשיו הוא מטיף לנו שצריך לשמור ובבתי כנסת צריך מרחק לא ש מטר 4 מטר מרובע הוא מדייק 4 מטר מרובע במסעדות אין בעיה 32 איש באוטובוס אפשר יש שת מטר מרובע 4 מטר מרובע בין אחד לאחד באוטובוס הפוך אוטובוס זה הכי מסוכן יש מזגן ויש גם חלון והרוח מעבירה את הוירוס ים מאחד לשני מדביקה אותם באף של השני במסכות זה מועיל הרי אמרו שגם נכנס דרך העיניים אז למה לא חוסמים את העיניים למה לא חוסמים את העיניים מה מועיל המסכה ואיך לוקחים מצרכים בחנויות הרי הוא נגע בו נגעו נגע והוא נגע וכולם נגעו אז מה איך אתה לוקח יך אתה אוכל לחמניה מי עשה אותה הרופה איך הוא הוציא אותה אתה אוכל את החיידקים את הוירוסים אתה אוכל הכל מה עם זה אין תשובות זה לא מגפה אמיתית אתם יודעים הכרתי אחד שהוא היה נוכל בינלאומי נוכל בינלאומי הוא סיפר לי הוא היה פעם שותף של שר האוצר של גנה עבד עליו בקיצור יום אחד הוא מספר לי הוא לא מתבייש הוא מספר לי שהוא קנה שהוא מכר קנה ככה הוא אומר קנה אבל הוא מכר 10 קונטיינרים של סרדינים אז הוא אומר יש כאלה מוכרים את הסרדינים לחנויות ויש כאלה מוכרים בצורה סיטונאית קמעונאית מיד ליד מעבירים אז הוא מכר תמורת 10% רווח כמה קניתי מיליון תן לי מיליון 100 אל קח עכשיו ההוא מחליט אם הוא מוכר עוד יד או ש שולח את זה מפרק ומוכר לחנויות טוב מכרו מכרו מכרו מכרו הגיע לחנויות למכולות מכרו לצרכנים צרכנים באו הביתה פותחים את הסרדינים אין סרדינים התחילו לחזור אחורה מי מכר למי הגיעו אליו אמרו לו מה זה אין סרדינים הוא אמר אני אמרתי לכם שיש סרדינים אני מכרתי קונטיינרים עם סרדינים קופסאות זה מה שמכרתי אני אפילו לא פתחתי לא הסתכלתי אני מכרתי מיד ליד אמרו לי יש סרדינים סרדינים מכרתי סרדינים ם יזה קופסאות ם יש סרדיני מה זה מעניין אותי אני מכרתי כן קופסאות סרדין אז זאת אומרת ככה זה יש אנשים שהם מוכרים לנו מגפות כשאין מגפה בכלל עכשיו תחשבו ברצינות אם התנאי לחזרה בתשובה היה שאחרי שאתה מקבל עליך את כל התורה כולה ואתה תקיים את כל המצוות בהדיקות יגידו לך בשלב האחרון לפני שאתה יוצא לדרך אומרים לך אבל מהיום אתה חייב ללכת עם מסכה כל החיים על הפנים מישהו היה חוזר בתשובה אף אחד אז איך הולכים בלי לחזור בתשובה איך אם היו אומרים לאדם אתה רוצה להתגייר אין בעיה אבל אחרי הגיור אתה ואשתך עם מסך כל החיים היו מתגיירים אחד לא היה מתגייר אז איך כולם הולכים ככה ומקפידים ומדקדק ואומרים אתה רוצח איזה אשמות יא באביי איזה דברים לא יאומן כי סופר אתם שומעים לטוס לפה מטוס מפוצץ אחד יושב ליד השני לפני שנכנסנו למטוס כשאתה ממתין למסור את הכרטיס יש מדבקות על הרצפה כל שתי מטר לדרוך פה לא להתקרב לדרוך פה אתה עולה אחר כך לכבש המטוס אפשר צ אתה יושב אחד ליד השני האפצ'י של אחד מרעיל את כולם אין בעיה אתה רק יורד מהמטוס תעוף ל 14 יום בידוד מה קרה חיינו ביחד הכל היה בסדר מה קרה עכשיו ירדנו על אדמת ישראל יש פה ביבי דיקי הוא החליט שאנחנו 14 יום וא חמישה ימים והוא קורא לקורון הקשקוש נו אתם מאמינים למה שקורה פה אז בעזרת השם עוד פעם נבקש בשם כל ישראל שהשם ימוד לו מידה כנגד מידה הוא וכל הצוות שלו כל צוות השקונה וכל המיינסטרים וכל אלה שמשקרים יודעין וגם אלה ש נלחמים את מלחמתו מחזקים את ידו מידה כנגד מידה אמן באמן אמן א רבי חנימ שדר
לילה טוב כבוד הרב אחדשה"ט [בהמשך למה שכבודו מזהיר לברך ברכות בכוונה ולא כחברותא כלפי שמיא... להלן ציטוט מגמרא ברכות לג, ב - לד, א] 'אֲמַר לֵיהּ רַב פָּפָּא לְאַבָּיֵי: וְדִילְמָא מֵעִיקָּרָא לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ, וּלְבַסּוֹף כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ?' אֲמַר לֵיהּ: 'חַבְרוּתָא כְּלַפֵּי שְׁמַיָּא מִי אִיכָּא?! אִי לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ מֵעִיקָּרָא — מָחֵינַן לֵיהּ בְּמַרְזַפְתָּא דְנַפָּחָא (יש להכותו בפטיש של נפחים) עַד דִּמְכַוֵּין דַּעְתֵּיהּ' שאל רַב פָּפָּא: 'מדוע משתקים את הכופל פסוקי פרשת שמע? אולי בפעם ראשונה לא כיון דעתו למה שאמר. והשתא כשכופל כיון דעתו. והשיבו אַבָּיֵי: 'חברותא כלפי שמיא'?! ופירש רש"י: 'חברותא כלפי שמיא' – מנהג שנוהג אדם בחברו ינהג אצל המקום ולא יזהר בתפלתו?! 'מחינן ליה' – כלומר מלמדין אותו שיכוין ומכין אותו אם ירגיל בכך'. [לכתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301].
ב"ה גם לנו קרה אותו דבר עם התרומה ל: 'שופר' בדיוק כמו שהרב פרסם - מרגע שנתנו מעשר 834 כל חודש - זה נכנס ויותר! כשלפני כן גם סכום כזה לא היה נכנס... ברוך ה'! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
שלום כבוד הרב היקר! ב"ה תרמתי מטר בתשלומים, ואני לא מרוויח הרבה כל חודש. ומאז שהתחלתי לתרום 833 כל חודש - השי"ת פותח לי; 1 . רק תרמתי חודש ספטמבר, חבר נתן 1000, אותו חודש אחותי עשתה לי העברה על 1000 שח, לא בקשתי. 2 . חודש אוקוטבר אחי עשה לי העברה 1000, לא בקשתי. 3 . חודש נובמבר אחותי עשתה העברה 1000. 4 . חודש דצמבר אחי עשה לי העברה 1030, גם קבלתי מענק עבודה 5332. 5 . חודש ינואר אחי עשה לי העברה 1100 שח. 6 . חודש פברואר אחי עשה לי העברה 1600 גם קבלתי מענק עבודה 4400. לפני זה אף פעם אחי לא העביר לי כסף... כל חודש השי"ת שלח לי כסף כנגד אותו חודש ופלוס. וגם הרב אמר: 'שיש לנו זכויות מאז שתרמנו - זה מתחיל לעבוד!'. לפני זה לא היה לי כסף "לזוז" אבל מסרתי נפש ותרמתי וב"ה אני מקבל בגדול. תודה רבה לרב שדואג לנו שיהיה לנו זכויות. תודה רבה לרב שמברך אותנו בכל שעה! תודה לרב שהחזיר אותנו בתשובה! תודה רבה על הכל!!! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).
כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).
כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.
כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).
ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).