תמלול
בני ברק - למה מחכה הקב"ה?
- - - לא מוגה! - - -
[קליפ]
'כך כשהיו ישראל במצרים התחילו צועקים ותולין עיניהם לקדוש ברוך הוא, שמע הקדוש ברוך הוא לתפילתן! והיה הקדוש ברוך הוא מתאווה לשמוע קולן ולא היו רוצים... מה עשה הקדוש ברוך הוא? - חיזק ליבו של פרעה, כיוון שראו אותם - תלו עיניהם לקדוש ברוך הוא וצעקו לפניו! כיוון ששמע הקדוש ברוך הוא - אמר להם: 'אילולי שעשיתי לכם כן - לא שמעתי את קולכם!' ולא היו רוצין, עד המצב של קריעת ים סוף... עד שלא היו סגורים ומוקפים מכל הרוחות - לא רצו להשמיע קולם, ולא יצא מהם ה: "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" (שיר השירים ב, יד) וכשהיו סגורים ומסוגרים מכל הצדדים בלי שום מנוס ומפלט בטבע, במצב של נס - אז התחילו צועקים!
וזה היה התכלית של כל קריעת ים סוף: 'עכשיו כששמעתי את קולכם' זהו כל מה שהקדוש ברוך הוא מבקש מהם.
ומזה יוצא לנו כלל גדול ביסוד של כל הניסים כולם: 'כל עיקר תכלית וכוונת הניסים, אינו הנס עצמו, אלא "וַיִּצְעֲק֥וּ" (שמות יד, י) מה שסגורים ומוקפים מכל הצדדים באין שום מוצא - זה רק שיתלו עיניהם לקדוש ברוך הוא!
וזה מה שאנחנו לא עושים עכשיו, לפי מספר המנדטים לביבי אנחנו מבסוטים מהעבדות ורוצים להמשיך בה?! לא צועקים לקדוש ברוך הוא: 'לא ביבי! רוצים משיח!!' רוצים ביבי ולא משיח?! תמשיכו לסבול איתו (ח"ו) עם העריץ הזה, הדיקטטור, הרי הוא משקר אותכם בעיניים: 'לא יהיה עוד סגרים...' הוא אומר: 'רק אם תהיה מוטציה...' בעיה להגיד שיש מוטציה?! כבר אמרו: כמה מוטציות! יש בעיה?! אין בעיה.
אבל זה נחלתם של האהבלים - שמגיע להם לסבול!
'אלא משום שעיקר ותכלית הכוונה שבנס, זה דווקא לסגור ולהקיף אדם מכל הרוחות, לשלול ממנו כל עצה בטבע ואז הוא צווח: 'אבא! אבא!! הצילני!!!' זה עיקר הכוונה שבנס 'הקדוש ברוך הוא מתאווה לתפילתנו' ברגע שלא פונים לקדוש ברוך הוא, זאת אומרת שיודעים להסתדר למטה, 'בסדר, לא צריך אותו...' (ח"ו) מתי קוראים לקדוש ברוך הוא? - רק כשסגורים מכל הצדדים! מתי שיתחילו (ח"ו) לקחת לכם את הילדים - אפשר שאז תתחילו לצעוק... (רח"ל).
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמה ירוויח
הערב יהיה ההרצאה לעילוי נשמת ארץ בן סעדה ונעלו נשמת הורי מנוחתם עדן
"וּפַרְעֹה הִקְרִיב וַיִּשְׂאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת עֵינֵיהֶם וְהִנֵּה מִצְרַיִם נֹסֵעַ אַחֲרֵיהֶם וַיִּירְאוּ מְאֹד וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה'" (שמות יד, י)
מה הוא פרעה הקריב שהקריב את ישראל לתשובה שעשו באותה שעה היו עומדים ולא היו יודעים מה לעשות והיה ים סוגר והשונה רודף חיות מן המדבר כיוון שראו ישראל שהיו מוקפין משלוש רוחות טלו עיניהם לאביהם שבשמיים וצעקו לקדוש ברוך הוא ויצעקו בני ישראל אל אדוני ולמה עשה הקדוש ברוך הוא להם כך אלא שהיה מתאוה לתפילתם אמר רבי יהושע בן לוי משל למה הדבר דומה למלך שהיה בא בדרך והייתה בת מלכים צועקת בבקשה ממך הצילני מיד הליסטים שמע המלך והצילה לאחר ימים ביקש ליסה אותה לאישה היה מתאווה שתדבר עמו ולא היייתה רוצה עשה המלך גירה בה הליסטים כדי שתצעק וישמע המלך כיוון שבאו עליה ליסטים החלה צועקת למלך אמר לה המלך לכך הייתי מתאוה לשמוע כולך כך ישראל כשהיו במצרים התחילו צועקים התחיל הקדוש ברוך הוא מוצין והיה הקדוש ברוך הוא מבקש לשמוע את כולם פעם אחרת נוספת ולא היו רוצים עשה גיירה לפרעה לרדוף אחריהם שנאמר ופרעה הקריב מיד ויצעקו בני ישראל אל אדוני באותה שעה אמר הקדוש ברוך הוא לכך הייתי מבקש לשמוע כלכם לכך כתיב השמיעיני את כולך מכאן אנו עומדים על יסוד גדול בעניין הניסים תמיד רגילים אנו להבין שכל תכלית כוונת קריאת ים סוף הוא הנס עצמו כדי להגדיל ולחזק אמונה על ידי הגילויים שבקריאת ים סוף שבזה נתגלה שהבורא יתברך הוא שליט בבריאה לעשות בה כחפצו ורצונו אבל מדברי חכמים זכרונם לברכה אלה מתברר לנו אחרת עיקר התכלית והמכוון מכל קריעת ים סוף היה לה קיפן מכל הרוחות שלא היה שום מנוס ומפלט בטבע כדי שיצעקו אל אדוני וזה היה תכלית הנס ולמה הקדוש ברוך הוא עושה כן אלא שהיה הקדוש ברוך הוא מתאווה לתפילתן שתחליט הנס הוא ביקש לשמוע קולה והנס עצמו הוא כתפ ש בתפל לגבי עיקר התכלית והמכוון של הנס שמה הוא שעיני את כולך כך במדרש יונתי בחגב הסלע תנה דו רבי ישמעאל בשעה שיצאו ישראל ממצרים למה הדבר דומה ליונה שברחה מפני הנץ ונכנסה לנקיק הסלע ומצאה שם נחש מקנן ולא היייתה יכולה להיכנס שעדיין הנחש מקנן תחזור לאחורה הה לא היייתה יכולה שנץ עומד בחוץ מה עשתה היונה התחילה צובחוץ בגפה כדי שישמע בעל השובך וצילה כך היו ישראל דומים על הים מעשו וייראו מאוד ויצעקו בני ישראל אל אדוני משל למלך שהייתה לו בת יחידה והיה מתאווה לשמוע שיחתה מעשה רמז לעבדה ונפלו לה פתאום כליסטים והחלה צבח אבא אבא הצילני אמר לה אילו לא עשיתי לך כך לא היית ובח ואומרת אבא הצילני כך כשהיו ישראל במצרים התחילו צועקים ותולין עיניהם לקדוש ברוך הוא שמע הקדוש ברוך הוא לתפילתן והיה הקדוש ברוך הוא מתאווה לשמוע כולן ולא היו רוצים מה עשה הקדוש ברוך הוא חיזק ליבו של פרעה כיוון שראו אותם טלו עיניהם לקדוש ברוך הוא ויצעקו לפניו כיוון ששמע הקדוש ברוך הוא אמר להם אילולי שעשיתי לכם כן לא שמעתי את כולכם ולא היו רוצין עד המצב של קריעת ים סוף עד שלא היו סגורים ומוקפים מכל הרוחות לא רצו להשמיע כולם ולא יצא מהם השמיעיני את כולך וכשהיו סגורים ומסוגר מכל הצדדים בלי שום מנוס ומפלט בטבע במצב של נס אז התחילו צועקים וזה היה התכלית של כל קריעת ים סוף שאילולי שעשיתי לכם כן לא שמעתי את כלכם עכשיו ששמעתי את כלכם זהו כל מה שהקדוש ברוך הוא מבקש מהם ומזה יוצא לנו כלל גדול ביסוד של כל הניסים כולם כל עיקר תכלית וכוונת הניסים אינו הנס עצמו אלא ויצעקו מה שסגורים ומוקפים מכל הצדדים ואין שום מוצא זה רק שיתלו עיניהם לקדוש ברוך ו וזה מה שאנחנו לא עושים עכשיו לפי מספר המנדטים לביבי אנחנו מבסוטים העבדות ורוצים להמשיך בה לא צועקים לקדוש ברוך הוא לא ביבי רוצים משיח רוצים ביבי ולא משיח תמשיכו לסבול איתו עם העריץ הזה הדיקטטור הרי הוא משקר אותכם בעיניים לא יהיה עוד סגרים הוא אומר רק אם תהיה מוטציה בעיה להגיד שיש מוטציה כבר אמרו כמה מוטציות יש בעיה אין בעיה אבל זה נחלתם של האהבלים שמגיע להם לסבול עכשיו היפתח לנו פתח להבין את המהלך של הנסים מידתו יתברך היא להקיף מקודם מכל הרוחות עד שלא יהיה שום דרך הצלה הכי קטן בטבע ורק אז הוא עושה את הנס את אברהם אבינו הציל הקדוש ברוך הוא בתוך כבשן האש לכאורה למה זה היה צריך שהצל תהיה בתוך הכבשן הלא היה יכול הקדוש ברוך הוא לעשות נס שלא יכניס אותו בכלל בתוך הכבשן אלא משום שעיקר ותכלית הכוונה שבנס זה דווקא לסגור ולהקיף אדם מכל הרוחות לשלול ממנו כל עצה בטבע ואז הוא צובחוץ הוא מתאווה לתפילתן ברגע שלא פונים לקדוש ברוך הוא זאת אומרת שיודעים להסתדר למטה בסדר לא צריך אותו מתי קוראים לקדוש ברוך הוא רק שסגורים מכל הצדדים מתי שהתחילו לקחת לכם את הילדים אפשר שאז תתחילו לצעוק ולפי זה מתבאר לנו מה שאמרו חכמים זכרונם ברכה בברכות יד חזקיה המלך כשהודיעו הנביא שהוא הולך למות כתוב ויסב יהו פני ולקיר אמר כך מקובלני מבית אבי הבא אפילו חרב חדה מונחת על צוו של האדם אל התייאש מן הרחמים לכאורה איך נוכל להבין את העניין הזה הרי הנביא אומר לו ישעיה נביא אומר לו שהוא ימות והוא עומד לתפילה איזה מקום יש כאן לתפילה אם הנביא בא בשם השם ואומר כי מת אתה ולא תחיה מה יש פה מקום תפילה אבל לפי דברנו הרי זה מבואר שבאמת כל החרב חדה ההסגר מכל הרוחות מבלי מצו מקלט בטבע כל עיקרו הוא אך ורק השמיעיני את כולך לא להתייאש מן הרחמים זה המכוון המאמר הזה שאנחנו לומדים עכשיו מאיר לנו אור על כל מצב הגלויות והגזרות וש הקורונה כל העניין הוא באמת חרב חדה הפסוק אומר יעקב סביביו צרו ו מידתו יתברך בגלות לסגור מכל הרוחות שכל הטבעת הגלות והשתלשלות הגזרות והצרות הן על דרך סבוני גם סבבוני בשם אדוני כי המיל כל הגויים סובבים אותנו מצרים לנו שולחים לנו חיסולים כולם מתנדבים שאנחנו הקורבנות אבל בשם השם אם אני אקרא לו אני אמילם אני אכסח אותם כמו במילה שתכלית כל עניין הסבוניה רק בשביל בשם אדוני כי המילה הקדוש ברוך הוא מתאווה לתפילתן של ישראל מן המצר תכלית כל הגזרות הוא קרתה בהשמעת ולך ובשעה של חירום זו שכולם שונאים אלו לאלה ופוחדים אלו מאלו כי יש מחוסנים ולא מחוסנים וכל מה שרקם ביבי דיקי עם כל הדיפ סטיט בשעה ששמי ישראל מעורפלים ומעוננים כל כך ומבול של גזרות שרק התחילו תלוי על ראשי שונאי ישראל כמו שאומרים ועלול חס ושלום לשופטים בכל רגע עד שמדמים שקלו כל הקיצים חס ושלום שאיין כבר שום עצה בטבע כשסגור מכל הרוחות אז אנחנו מקובלים מחכמים זכרונם ברכה קדושים שאפילו חרב חדם מונחת על צברו של אדם אל יתייאש מן הרחמים יתכן שזה המכוון של כל הגזרות שיצא מזה שמעין ת כולך כי כולך ערב כך אמרתי לכם לאורך כל הש הקורונה השם מחכה שנצחק בינתיים אנחנו אומרים זה יהיה בסדר יהיה בסדר יהיה בסדר בסדר הוא אמר לנו שיהיה אור בתחילת מרץ אנחנו כבר באמצע מרץ ועוד אין אור יש רק שקרים נוספים כמו שהוא אמר בהתחלה כל אש הקורונה זה קשקוש בהתחלה אומר מספיק טישו ולאט לאט אמר קץ האנושות וכן הלאה טוב נמשיך עכשיו ונראה מה מתי נוכל לומר שירה אם נצעק נזכה לומר שירה אז בואו נראה איך אומרים שירה מי אומרים שירה מתי אומרים ועל מה אמר רבי עקיבא בשעה שאמרו ישראל אז ישיר לבש הקדוש ברוך הוא חלוק של תפארת שהיו חקוקים עליו כל אז שבתורה המקור הוא בילקו שמו טו אז ישאיר משה הדהוד דכתיב זה שאמר הכתוב נכון כסאך מאז אמר רבי ברכיה בשם רבי אבהו אף על פי שמעולם אתה לא נתיישב כסאך ולא נודעת בעולמך עד שאמרו בניך שירה זאת אומרת מעולם מתה אין לקדוש ברוך הוא התחלה ואין וסוף מעולם אתה אבל כסאך לא נתיישב ועדיין לא נודעת בעולם עד שאמרו בניך שירה תכף נבין וכך נאמר נכון כסאך מאז רק מאז מתי זה אז תכף נראה אז נכון כסאך משל למלך שעשה מלחמה וניצח אמרו לו עד שלא עשית מלחמה היית מלך עכשיו עשינו אוגוסטוס מה ההבדל בין מלך גוסטוס מה ההבדל המלך עומד על הלוח גוסטוס יושב זאת אומרת כשאנחנו אומרים מלך הוא עומד על הלוח עם קידון או עם חרב ו עדיין הוא לא יושב זאת אומרת יש לו עדיין להילחם כביכול יש אוייבים גוסטוס זה מי שכבר יושב כמו ששלמה המלך ישב במלכותו בלי מלחמות מסביב בלי כלום זה נקרא יושב דוד המלך היה נלחם בנו שלמה לא נלחם וכך אמרו ישראל עד שלא בראת עולמך היית אתה ומי שבראת אותו אתה הוא מה הכוונה ישראל אמרו עד שאתה לא בראת את העולם אז הוא היה לבד הקדוש ברוך הוא היית אתה אבל מי שבראת אותו אתה הוא אנחנו כבר קוראים לך הוא יש צד שלישי שקורא לך ויודע שאתה בראת את העולם אלא כביכול עומד שנאמר עמד וימודד ארץ זאת אומרת הקדוש ברוך הוא עמד במודד ארץ אבל מ שעמדת בים ואמרו שירה זאת אומרת ביים הוא עדיין כביכול נלחם במצרים כי הוא הטביע אותם עדיין היו קיימים שלא שמעו בקולו אבל מ שעמדת בים ואמרו שירה לפניך באז נתיישבה מלכותך וכיסא נכון אז הפכת להיות אוגוסטוס כי ניצחת את כל האויבים שאצרו לבניך לעם ישראל ועכשיו כביכול נתיישבה מלכותך וכ סאך נכון זה מה שנאמר נכון כסאך מאז באז ישיר זאת אומרת כשעם ישראל שרו את שירה זאת אחרי שהקדוש ברוך הוא טיבע את המצרים בים סוף אז ישיר משה ובני ישראל מאז שישראל הכירו שהקדוש ברוך הוא ניצח את כל האוייבים וכולם נכנעו אז נכון כסאך זה גוסטוס שיושב כבר על הכיסא ולא צריך לעמוד עדיין במלחמה טוב דברי המדרש צריכים באור אומנם עניין התיישבה מלכותך יש להבין כי הללא עניין מלכות השם נקרא אצלנו מידת השגחה של הקדוש ברוך הוא שממשלתו ניכרת בהנהגת העולם אבל מפני שעת קריאת ים סוף לא נודע כל כך שם השם וגבורתו בעולם ועל ידי הניסים שנעשו במצרים על הים נודעה יותר מלכותו וממשלתו כי הקדוש ברוך הוא ברא את הע עולם מחדש הוא שינה את כל גדרי הטבע בע המכות ובקריאת ים סוף שגזר לגזרים ל1 שבטים וכל העולם נודע להם הדבר הזה אז נודעה יותר מלכותו ממשלתו ובזה נקרא נתיישבה מלכותו אך המשל ממלך וגוסטה עומד על הלוח וזה יושב זה עניין של בחינות שאנחנו לא נדע אותם דיוק ומפני מה נקרא כביכול מקודם עומד ואחר כך יושב אז אני הסברתי את זה במשל שחכמים אומרים אבל בלתי מובן מאמרם שנתיב מלכותך משעה שאמרנו שירה לפניך באז מה הכוונה מה זה נתיישבה משעה שאמרנו שיירה לפניך באז איזה עניין וחשיבות יש במה שאמרו שירה באז שעל זה נאמר נכון כסכך מאז מאז שאמרנו אז נכון כיסה אבל בעצם השיירה לא התחילה באז התורה מספרת אז ישיר משה ובני ישראל את השיירה הזאת לאמור ויאמרו לאמור אשיר על אדוני כי גאו גאה אז זה השיירה ומה שאומרים אז ישיר משה בני ישראל זה רק התורה מספרת שהם שרו אז למה נכון כסאך מאז ואמנם גם משאר מדרשים של חכמים זכרונם לברכה משמע שהשירה נאמרה באז וזה תמו מופלא אז נקדים עוד מאמר חכמים מה מכילתא בשלח דבר אחר שר משה לא כתוב כאן אלא אז ישיר משה לשון עתיד אז שר משה לשון עבר לא נאמר אז ישיר משה נמצאנו למדין תחיית המתים מן התורה כך מביא רשי זכרונו לחיי העולם הבא פרשת בשלח זאת אומרת מכאן תחיית המתים שעתיד משה לקום בתחיית המתים ואז הוא ישיר עם בני ישראל את השיירה הזאת מבוא אם כן למה נאמר בלשון ישיר בלשון עתיד למה לא שר בלשון עבר כאילו נאמר שלעתיד לבוא ישיר משה ובני ישראל מכאן שתחיי המתים מן התורה שיהיה משה עם הם הפתיחת תורה הפשט של הדברים תמוה תמוה לומר שנכתב כל זה על שם העתיד הלו משה וישראל אמרו שירה על הים במפורש הם אמרו לא רק ישיר בעתיד ועכשיו לא שר הרי כתוב בפסוק ויאמרו לאמור אז איך נאמר על העתיד זה צריך ביאור נקדים עוד מאמר חכמים במדרש אז ישאיר משה הדהוד כתיב פיה פתחה בחוכמה ותורת חסד על שונה מיום שברא הקדוש ברוך הוא את העולם ועד שאמרו ישראל שירה על הים לא מצינו אדם שאמר שירה לקדוש ברוך הוא אלא ישראל הקדוש ברוך הוא ברא את אדם הראשון ולא אמר שירה הציל את אברהם מכבשן האש ומן המלכים לא אמר שירה וכן יצחק הצילו המאכלת ולא אמר שירה וכן יעקב אבינו הצילו מן המלאך הצילו מעשו מאנשי שכם ולא אמר שירה כיוון שבאו ישראל לים ונקרע להם מיד אמרו שירה לפני הקדוש ברוך הוא שנאמר אז ישאיר משה ובני ישראל וזה פלא האבות גדולי העולם שראו הרבה ניסים ופלאים שיוצאים מגדרי הטבע לא אמרו שירה א לא היה להם להתרגש מישועתי להביע רחשי הודעה ושבח לקדוש ברכו אבל תוכן ומהות השיירה אינם מבוררים די צורכם בעולם סוברים שאפשר שיהיה משורר גם אדם קטן ושפל אנשים שיכורים ובעלי תאווה כפי שבדרך כלל כלל הזמרים הפסולים ולהם קוראים בדורנו המשורר הלאומי או המשורר העממי אבל באמת עניין השירה הוא דבר נעלה רם ונסגר ומשורר באמת צריך להיות אדם גדול חכם בנבון בעל נשמה גדולה וטהורה רק איש כזה יוכל לומר שירה ומה שרואים שקוראים ומכירים בשם משורר אנשים בעלי רוח נמוכה ושפלה אותו על שפל המצב וירידה הגדולה של הדור הלו בדורות הקודמים היו משוררים בבני עמנו אנשים גדולים רמי המעלה חכמים וצדיקים כמו הפילוסוף האלוקים רבי משה חיים לוצטו הרמחל הקדוש ובדורות קדם מי זכה לשם משורר אנשים בעלי רוח נאצלה כמו רבי שלמה בןג בירול שכל הרואה את שירתו בכתר מלכות מתפעל מחכמתו וצדקתו ו מהקדושה הנסוך שם קדושים וטהורים כאלה היו משורר שירתם נשתמרה בעם רבי יהודה הלוי איי איזה גדולי עולם ועכשיו חושבים שאפשר שאדם גס בעל נפש פלה להיות משורר אם רק יש לו זה כוח דמיון ויש לו כישרון מבטא דברים בסגנון יפה ובלשון מדברת גדולות אבל באמת אין זו שירה אלא חיכוי עלוב צל של שירה לבוש חיצוני הדומה לה לא לזאת יקרא שירה מה שחורזין וסגנון של שירה אלא שירה היוצאת מן הלב שירת נפש מלאה רגשות נעלות המרוממת את נפש האדם וממלאות כל חלל הלב לזה קוראים שירה ורק אדם נעלה גדול גדול במוחו ובלבו מסוגל לזה אומנם כפי מה שרואים אנו בתורה הקדושה ו מהשקפת חכמים זכרונם לברכה עניין השיירה המיתית הוא עוד יותר המנסה מהמושגים שלנו בשיירה זכות מיוחדה דרושה לו לאדם להגיע עדיה ורק ההארה אלוקית מכתירה אותו ו מסגלת אותו לומר שירה מובא במדרש הדו דכתיב ויאמינו בדבריו ישירו תהילתו אמר רבי אבהו אף על פי שהאמינו עד שהיו במצרים ככתוב ויאמן העם חזרו ולא האמינו שנאמר אבותינו במצרים לא השכילו נפלאותיך כיוון שבאו על הים וראו גבורתו של הקדוש ברוך הוא איך עושה משפט ברשעים אחרי שהם צעקו והשמיעו את כולם אחרי שהיו סגורים מסוגרים מיד חזרו ויאמינו באדוני ובזכות האמונה שרתה עליהם רוח הקודש ואמרו שירה כולם יחדיו עוד אמרו חכמים זכרון ך במדרש תשורי מראש אמנה תשורי מלשון שירה מראש המנה מי זה ראש המנה בשביל האמונה שהאמין אברהם לקדוש ברוך הוא שנאמר והאמין באדוני בזכות זה זכו ישראל לומר שירה על הים הרי מבואר כי מע ת רוח הקודש היייתה דרושה להם למען יאמרו שירה וזכויות מיוחדות היו זקוקים כדי להגיע למדרגה כזו שהיא מדרגת השיירה כי שורש השיירה הוא ממקום גבוה וממקור קדוש והנה עניין שירה בא התפעלות הנפש שבא לרוב על ידי התחדשות כשרואה אדם איזה חידוש שמביא ליידי התפעלות יתרה נוצרים בו רגשות נפש המת רצים לצאת החוצה והנשמה שואפת לחלץ ומשתפת בדברי שיר לפי זה מובן לנו כי זה תלוי במידת גדלות האדם חוכמתו והבנתו כי רק חכם גדול ומבין מהות כל דבר וערכו הוא יכול לבוא לידי התפעלות נפשית נכונה ולהגיע למצב רוח שירי גם אופן ההתפעלות ו מידתה תלויים במידת חוכמתו והבנתו של האדם ישנם הרבה דברים שאינם מביאים את האדם הקטן לידי התפעלות והחכם מוצא בם חידוש רב ובא על ידי זה להתפעלות הנפש כמו כן להפך לפעמים ישנם דברים שהאדם הקטן מתפעל מהם הרבה יותר מהאיש החכם למשל כל ההמצאות החדשות בדורות האחרונים הפליאו את אנשי העולם וביום לידי התפעלות גדולה ועצומה המצאות כאלה בעת הופעתן בעולם עושות רושם אדיר והביאו את בני האדם להתרגשות והתפעלות ובוודאי המאמין נתפעל וראה בזה חוכמת הבורא שתיקן עולמו בעניינים נפלאים ואפשר שזה יביא אותו להתפעלות וההתפעלות תביא לידי רגש ושיר כמובן עכשיו שאנחנו רגילים כבר ב צות החדשות חדשים לבקרים אף אחד כבר לא מתפעל מרדיו מטלוויזיה מפלאפון מדברים כאלה זה שטויות קשקושים עולים לירח יורדים מעדים זה קשקושים עכשיו יש dna עושים תינוקות במעבדה עושים דברים חדשים עוד מעט כולם יו סייבורגים מכניסים לכם לינו צ'יפ בלי שתדעו אין כל המצאה מעוררת כבר השתוממות והתפעלות כל כך אבל תרם שהורגלו בזה הביע כל המצאה כל איש פשוט לידי התפעלות עצומה אמנם האנשים הגדולים האמיתיים אף שכמובן גם הם התפעלו מהחידושים אבל ההתפעלות לא גדולה כל כך לא ראו בזה חידוש עיקרי רק תולדה מהצטרפות הכוחות והעניינים השונים שנמצאים כבר בטבע הרגיל הרי המדע לא המציא שום דבר הוא רק מצא את המצוי והיה נעדר מידיעתו והשכלתו עד שבארי הוא גילה את זה וממה שקיים הוא עשה כך פלוס כך ונהייה לו כך כמו סלט איטלקי זה לא המצאה לוקחים עגבניה לוקחים חסה ולוקחים מלפפון ולוקחים עוד כמה דברים וזורים עעל זה קצת שקדים וכל מיני דברים עושים מזה רוטב יפה וזה נקרא סלט איטלקי זה לא המצאה יש את כל המרכיבים רק מחברים את זה ויוצא משהו חדש ובאמת החכם האמיתי המבין כל דבר לאשורו לא ראה בזה חידוש יותר גדול אדרבה הזהיר אותנו המכתב מלי הזהיר שהגולם יקום על יוצרו וכל ההמצאות יעלו ביוקר לאנושות וזה מה שרואים היום וממה שרואים אנו בכל יום ויום בטבע היצורים זה לא חידוש גדול כל כך בשביל הגדולים והחכמים האמיתיים האם יש דבר נפלא מכוח השמיעה שלנו מכוח הראייה שלנו עצמו מישהו מתפעל מזה אם לא היינו מורגלים ולא ידענו מזה מראשית ילדותנו כמה היינו באים לידי התפעלות ממה שאפשר שהאדם ישמע ויראה את חברו אפילו כשהם נמצאים במקום אחד רק הרגילות מסירה מיתנו התפעלות מפלאי הטבע שזה האלוקים אבל מי שהיה עוור מה הולדתו ופתאום פקחו את עיניו זה הפלא פלאים של הטבע שפתאום הוא רואה יא הוא לא ידע מה זה צבעים ולא פתאום הוא רואה והוא מכיר את האבא ואמא ואחים ואחיות וכולי אבל אדם גדול שיש בכוחו להפשיט את עצמו ממאסר ההרגל הוא מתפעל ומתרגש יותר ממציאות כוחות כאלו בבריאה ממה שהוא התפ ל לנוכח ההמצאות שמצאו כאילו כי הלא כל ההמצאות הין רק בזה שהכירו עכשיו את הכוחות השולטים בעולם ולמדו איך להשתמש בהם ולנצל אותם לתשמישי העולם לצורך האדם ובעיקר נגדו ומובן כי עצם הכוחות ומציאות הם דברים יותר נפלאים לאין שיעור מערוך החכם אמיתי מתפעל ובא לידי שירה גם מענייני הבריאה שההוא רואה בכל יום ביום דוד המלך נעים זמירות ישראל התפעל מהשמש מהירח מהכוכבים שנראים לפנינו תמיד כי כיוון שהוא לא נכנע תחת כוח ההרגל היה יכול להתפעל מהם מאוד והיו בעיניו כחדשים כאילו היום נעשו והתפעל מחכמת האלוקים הנמצאת בברי ופתח בשיר אדוני אדונינו מה אדיר שמך בכל הארץ וההמשך ידוע אין אנו צריכים לחוכמה יתרה כדי להכיר חוכמת הבורא אלו כל העולם מכריז על יוצרו והבירה הנפלאה מעידה על בעל הבירה הפסוק אומר אתם ראייתם אשר עשיתי למצרים ואשא אתכם על כנפי נשרים ואביא אתכם אליי הלא ידעתם וראיתם כי ביציאת מצרים הגבהתי אתכם ממדרגתם ואשא אתכם למדרגה עליונה יותר מכפי שהייתם ראויים נסעתי אתכם על כנפי נשרים ואביא אתכם אליי כדי שתעמדו תחת ממשלתי ממשלת שם הביה בתם קרובים אלי עד אז לא הכירו את שם הביה שהוא משנה סדרי בראשית כמו שעשה ב יציאת מצרים ער המכות קריאת ים סוף וכולי כי על ידי זה נעשה אתם ראויים לקבלת התורה והמצוות כמו שאמר השם למען תספר באוזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים וידעתם כי אני אדוני רק אז תדעו שאני אדוני שם אביה אם כן מעט אחרי שעמדתם כבר תחת הנהגה זו עכשיו כל מצבכם תלוי בקיום התורה אם מקיימים את התורה כל ההצלחות והבטחות לא מקיימים חלילה ביבי דיקי וכולי בני ישראל כשראו קריאת ים סוף וזכו להכיר את אור שם הביה והכירו מציאותו יתברך במעלה העליונה ידעו ברוח קדשם כי הובאו למדרגה עליונה לקבלת תורה ומצוות ועל ידי זה זכו לעתיד למדרגה עוד יותר רוממה להיות תמיד מוארים באור השם ולהיות דבקים בו ואז לבשה אותם רוח הקודש ואמרו שירה כי שורש השיירה הו מה שהנפש משתוקקת לשורש ולמקור שלה ומזה נשתל של אצלנו כוח השיירה כי יש שנמצא אדם במצב שירים אפילו בלי אומר ודברים ובצעירים לעצמם מצב כנסת ישראל שיהיה לעתיד לבוא מצב הנפש שהחוק חושקת ומשתוקקת להתאחד עם הבורא שעל העניין הזה ציר לנו שלמה המלך עליו השלום בשיר השירים בדרך משל המליצה את התשוקה של הרעיה לדודה שזה תשוקת כנסת ישראל עם ישראל הקדוש ברוך הוא נתמלאו נפשותיהם רגשי קודש והשתוקקות להדבק בקדוש ברוך הוא ואמרו שירה על הים חכמים זכרונם לברכה לפי עומק השקפתם ידעו מהוא שורש השיירה באמת ולכן ידע כי כל עניין השיירה ששרו בני ישראל על הים היה מכוח השיירה שישירו לעתיד לבוא עוד מעט בעזרת השם כי רק מזה שהרגישו ברוח הקודש את שירת העתיד אשר תושר אז אז ישיר נתעלם נפשם למדרגת השיירה אמיתית בשירתם הייתה מהשירה שעתידים לשיר לעתיד לבוא ולכן נאמר אז ישיר משה בני ישראל לא רק שהם שרו ברור שהם שרו על הים אבל מכוח אז ישיר משה ובני ישראל את השיירה הזאת לאמור אז ויאמרו לאמור אשיר על אדוני כי גוגה כי המילה אז מראה לעתיד לבוא וזה מה שאמרו חכמים שאמרו שירה באז כי התחילו לשיר מ אז ישיר בזכות שיודעים והרגישו שזאת תהיה השיירה אמיתית שיתגלה כבוד השם בעולם לכן נאמר אז ישאיר משה בני ישראל לכן נכון כסאך מאז מאז שם עתידים לשיר ידעו במדרגת מה עתיד להיות שלמות הבריאה כול דהיינו לעתיד לבוא גם כן ישיר משה ומזה למדו חכמים לתחיית המת מן התורה עכשיו יש לנו לבאר את המדרש נכון כסאך מאז אף על פי שמעולם אתה לא נתיישב כסאך ולא נודעת בעולמך עד שאמרו בניך שירה היינו כי עד העת ההיא לא היייתה בעולם הקרה במידה האמיתית של הבורא ברוך הוא שזוהי ההנהגה של שם הביה דעתם כי אני אדוני כי מכל ענייני הנהגות שנראו בעולם עד אז היה נראה כי נתנה שליטה לכוחות שונים והיה אז הציור שנצטרך את על פי מערכת הטבע כפי שהו סדרה מבראשית וזה היה מקום גם של טעותו של פרעה מי השם אשר ר שמע בקולו הוא לא מכיר את השם הוייה הקדוש ברוך הוא כביכול ככה הבינו עוד לפני שהוא נתגלה בכוחו הבינו שהוא כביכול עומד ממעל ומשגיח על הבריאה שהיא תתנהג לפי התכלית המכוונת אבל מעת שהכירו בני ישראל הנהגת שם אביה ואמרו שירה באז שהכירו תוקף וכוח הנהגתו נתיישבה מלכותו כי אז ניתן מקום להנהגת שם אביה שתגיע לידי תוקפה לעתיד לבוא והוכר כוחו וממשלתו של השם בעולם כי כל ענייני הבריאה הם רק לפי הרצון העליון שזה שורש הכל ולכן מצטער לנו עכשיו יחס הבורא עם הנהגת העולם כביכול שהוא יושב בכסאו נכון כי בכל שולט הרצון העליון ומלכותו בכל משלה עכשיו לפי דברינו אלה יש לבאר מאמר חכמים זכרונם לברכה נפלא מאוד בילקו טו אמר רבי עקיבא בשעה שאמרו ישראל אז ישיר לבש הקדוש ברוך הוא חלוק של תפארת שהיו חקוקי עליו כל אז שבתורה אז תשמח בטולה במחול ובחורים מסכנים יחדיו אז ידלק כאייל פיסח ב רון לשון אלם אז תפקחנה עיני עברים ואוזני חרשים תיפתחנה אז תראי ונהרת ביאור הדברים זה כמו שאמרנו לעל הלא ידוע על פי חוכמת האמת שכל ענייני הכינויים והשמות שעל פיהם מתנהגת הבריאה נקראים בשם לבושים כביכול השם יתברך זאת אומרת יש שם אלוקות יש שם אדנות יש שם שדא יש שם צבאות יש עוד שמות כל השמות זה רק לבושים כביכול לשם של הקדוש ברוך הוא שבהם מתכסה הרצון הפנימי של מאציל קדוש ברוך הוא שהוא שורש כל המציאות בכל הכרתנו בבורא ברוך הוא היא רק על פי השמות שם שדיי משדד מערכות העולם הטבע שם צבקות זה שם שבו הוא לוחם נגד אויבים וכולי כל שם יש לו את ההנהגה כאילו שאנחנו מכירים בטבע שם הביה זה שורש כל השמות כולם וזה על פי פעולותיו ואופן הנהגתו הנראים בעולם ורק לפיהם אנו מכירים את הבורא ברוך הוא מכנים לו בשם והנה הנהגת הבריאה לפי המערכת התמידית שנסדר בעולמות לאין שיעור מצטיירת לנו כאילו הקדוש ברוך ה הוא כביכול מתלבש בכמה לבושים וכל מי שמכיר וכל מה שמכירים ביתר בהירות את עצם הרצון הפנימי של הבורא בהנהגת הבריאה הרי זה כאילו רואים אנו אותו כביכול בלבושים מועטים ויותר דקים לדוגמה אדם לובש כוונת מעליה יש עוד בגדים בסוף יש מעיל והכל ככל שיש יותר בגדים אז אנחנו לא רואים אנחנו לא קרובים לראות את הבורא עצמו אבל ככל שלבושים כביכול יותר דקים רואים יותר קרוב ולכן לפי הקרת בני ישראל בשעה שאמרו שירה שהשיגו את מציאות הבורא ברוך הוא ואת אופן הנהגתו איך יהיה באור העתיד לבוא שאז תהיה כל הנהגת הבריאה רק לפי רצון הבורא שם הווייה ברוך הוא אז זה נקרא שראו את הקדוש ברוך הוא בלבוש דק וטהור בחלוק של תפארת ובהירה הנהגה עליונה זו ראו ברוח קדשם מחזה הבריאה לעתיד לבוא בשעה שיהיה אור הביה מתפשט בעולם ואז תהיה כל הבריאה במצב אחר עליון ורם ועל העת הי נאמרו הכתובים שאמרנו באז כי אז זה מראה על העתיד לבוא אז תשמח בתולה אז תפקח נ עיני עברים וכולי כי על כל הבריאה יאיר אור חדש וכל הבריאה תמלא הוד ושמחה וזה מה שאמר כי על חלוק של תפארת זה היה חקוק כל אז שבתורה כי באופן הנהגה עליונה זו וכפי התאחדות הבורא עם הבריאה כפי שיוכר אז כבר נכללו כל היעודים שנאמרו על העתיד זה גם מה שאנו אומרים בליל פסח ברכת אשר גאלנו ונודה לך שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו העניין של שיר חדש היינו שאז שנזכה כבר למצב הזה להיות בקרבות והדבקות עליונה דירית שלזה ציפו בני ישראל ברוח קודש שם בשעה שאמרו שירה על הים אז נשיר שיר חדש היינו שאותה שירה תהיה ביותר בהירות וחוזק ונשיר שיר חדש על גאולתנו ועל פדות נפשנו מכל הכוחות והשמות השונים לעמוד תחת אור ממשלת הקדוש ברוך הוא ולהיות דבקים בו במהרה בימינו אמן ואמן כל הרשעה מהרה תבד ונזכה לראות זאת בחיינו במהרה אמן ואמן יהודי יקר יהודיה יקרה הוצגה לפניכם תאמה מ תורתנו הקדושה אם ברצונכם להמשיך לבדוק ולאמת את האמונה אינכם מוזמנים להגיע למשרדי שופר רחוב מתתיהו 10 בני ברק או לטלפון 03 677 7779 שופר מן שטרודל שופר נקטע כתובתנו באינטרנט שופר נקטע בו תוכלו לגלות עולם נפלא של זיכוי הרבים וחזרה בתשובה ברחבי הארץ והעולם ומסלולים מגוונים שתוכלו גם אתם להיות שותפים במפעל הגדול הזה ניתן לצפות בחינם למעלה מ-1300 הרצאות של הרב אמנון יצחק שליטה וכן ניתן לרכוש במשרדי שופר dvd לצפייה mp3 לשמיעה ניתן להוריד הרצאות לנגן mp3 ולעקוב אחרי השיעורים והרצאות בשידור חי וחוזר בשופר קול גם בקומה הקשרה נשמיע את שידורים חיים 073 337 6900 ובשידור חוזר בטלפון 02 372 4787 וכבר ידוע מה שפסק הרמבם זכותו תגן אלינו אמן וכבר הבטיח התורה שסוף ישראל לעשות תשובה בסוף גלותם ומיד אן נגלים y