טוען...

בני ברק - עונשו של מזיד וצדקת ישעיה הנביא
[כולל סיקור ותמונות]

 ביה"כ קהילות פז, בני ברק
 תאריך פרסום: 05.09.2021

הורדת MP4 הורדת MP3
ראשי פרקים


בס"ד, אחרי ההצלחה בהרצאה בבני ברק 04-09-2021 (ראה סיקור) התקיימה הרצאה בבני ברק 05-09-2021.

[למרות המשך מעשיהם הנלוזים והשפלים של השסניקים בקריעת מודעות גם בהרצאה זו (ראה קליפ 'עוקרי התורה באופקים'), הם עדיין ממשיכים - רחמנא לצלן! וכבר ידוע מה שאחז"ל (סנהדרין פרק חלק) על הפסוק (משלי יא כו) 'מֹנֵעַ בָּר יִקְּבֻהוּ לְאוֹם, וּבְרָכָה לְרֹאשׁ מַשְׁבִּיר - אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא כל המונע הלכה מפי תלמיד אפילו עוברין שבמעי אמן מקללין אותו!' ובמדרש (משלי יא כד) מובא שמלאכים ינקבוהו ככברה!!! ('כל מי שהוא מונע ללמוד תורה בעולם הזה, עתידין מלאכי השרת לעתיד לבוא לנקוב אותו ככברה')]

ההרצאה התחילה עם דברי אלוקים חיים מפיו של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, לאחר הקדשתה בברכות מיוחדות כבקשת התורמים: לתשובה שלימה לכל עם ישראל, והתורמים יזכו לזרע חי וקיים, לזכות הרבים מתוך שמחה, לארגן הרצאה בחו"ל, תיקון המידות, בריאות איתנה ופרנסה טובה, ושהבעל יזכה להיות ת"ח וירא"ש – אמן! תשובה ורפוא"ש וגם לחיים בן ברכה, ולע"נ הוריו מנ"ע.

שם ההרצאה: עונשו של מזיד וצדקת ישעיה הנביא

חלק א] משבחו של ישעיה הנביא: 

מנשה מלך ישראל הרג לישעיה הנביא! אמר רבא: שמנשה דן את ישעיה והרגו, ולא הרגו סתם, אלא העמידו לדין שנראה כדין תורה והרגו, בכמה טענות;

טענה 1. משה רבך אמר: "כִּי לֹא יִרְאַנִי הָאָדָם וָחָי" (שמות לג כ) ואתה אמרת: "וָאֶרְאֶה אֶת ה' יֹשֵׁב עַל כִּסֵּא רָם וְנִשָּׂא" (ישעיה ו א) איך זה מסתדר? 

טענה 2. משה רבך אמר: "כִּי מִי גוֹי גָּדוֹל אֲשֶׁר לוֹ אֱלֹהִים קְרֹבִים אֵלָיו כַּה' אֱלֹהֵינוּ בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו" (דברים ד ז) ואתה אמרת: "דִּרְשׁוּ ה' בְּהִמָּצְאוֹ קְרָאֻהוּ בִּהְיוֹתוֹ קָרוֹב" (ישעיה נה ו) משמע שלא בכל עת ה' נמצא!

טענה 3. משה רבך אמר: "אֶת מִסְפַּר יָמֶיךָ אֲמַלֵּא" (שמות כג כו) משמע שלכל אדם מס' ימים מסוים, ואתה אמרת לחזקיה המלך: "הִנְנִי יוֹסִף עַל יָמֶיךָ חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה" (ישעיה לח ה) – וכביכול ישעיה חולק על משה רבו והעמידו לדין וחייבו מיתה.

אמר ישעיה: אני יודע שמנשה לא יקבל מה שאומר לו, גם כשאסביר דברי, וכשאסביר לו אני יעשה אותו מזיד – כי לא יחזור בו! כיון שהוא מחפש להורגו. ולכן ישעיה אמר שם קודש ונבלע בתוך עץ ארז, והביאו לארז וניסרוהו כדי להורגו שם, כשהמסור הגיע לפיו של ישעיה – נפטר! ולמה אירע לו כך? כיון שאמר ישעיה: "וּבְתוֹךְ עַם טְמֵא שְׂפָתַיִם אָנֹכִי יוֹשֵׁב" (ישעיה ו ה) כיון שקטרג על ישראל בפיו – נענש בפיו ושם נפח נשמתו.

והגמרא מקשה: שאכן הפסוקים קשים! ואיך מבינים את הסתירות הללו? ומפרשים: שדברי ישעיה שראה כביכול את ה' הכונה לאספקלריה שאינה מאירה, כיון ששאר הנביאים לא היו בדרגת משה רע"ה, והכלי ראיה שלהם היה בהיר אבל לא ממש ולכן נדמה היה להם שהם רואים, אבל משה שהסתכל באספקלריה המאירה – בהירה ראה שאינם רואים כלל! לכן אמר משה שא"א לראות את ה' ולחיות!

ומהו ההבדל בין אספקלריה המאירה לשאינה מאירה? יש מהמפרשים שמבארים: כעין זכוכית שאם נקיה לגמרי מאבק אז רואים בעד הזכוכית מעבר בלי שום החזר וזה מבט נכון, אך כשיש אבק על הזכוכית יש גם אם השתקפותך עליה וככל שהיא פחות נקיה כך אתה משתקף בה ואינך רואה ברור! וההבדל בין שאר הנביאים למשה רע"ה? שעליו נאמר: "וְהָאִישׁ מֹשֶׁה עָנָיו מְאֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה" (במדבר יב ג) בלי שום מידות שיעשו אבק או מחיצה וכמ"ש: "וְנַחְנוּ מָה" (שמות טז ז) שלא מחזיק מעצמו כלום! אך מהנביאים שלא תיקנו המידות לגמרי לגמרי לגמרי – ה"ז כעין אבק ויש השתקפות ומדמים דבר, לכן יש וה' שואל לנביא: "מָה אַתָּה רֹאֶה?" (ירמיה א יא) עונה: "מַקֵּל שָׁקֵד אֲנִי רֹאֶה" וכדו'

ולבאר הפסוק דִּרְשׁוּ ה' בְּהִמָּצְאוֹ לעומת דברי משה, התשובה: ביחיד – יש זמנים שהתפילה מתקבלת, ועליו דיבר ישעיה, והציבור כשמתפללים – זה דין אחר לגמרי ועליו נאמר בְּכָל קָרְאֵנוּ אֵלָיו ותפילתם מתקבלת אפי' שיש בהם חוטאים! ותפי' היחיד מתקבלת דווקא בעשי"ת שהם ימי רצון ובהם כל תפי' מתקבלת אפי' ביחיד וע"ז דיבר ישעיה הנביא ואי"ז חולק על משה!

...

כבוד הרב שליט"א מסיים את הנושא של ישעיה הנביא: "ולכן ישעיה הנביא מנע עצמו מלתרץ את דבריו ונראה כאילו ח"ו הודה למנשה, כדי שלא לגרום לו הפסד של מזיד כי נפשו חשקה רק בטובת מנשה! וכל תשוקתו רק לטובת חבירו!! מי יכול לעכל דבר כזה? איפה תמצאו באוה"ע מישהו שיהיה מוכן שמישהו יעליל עליו עלילה (כדוגמת מנשה לישעיה) להוציאו להורג והוא מלמד עליו זכות! שלא יכשל בעוד משהו כזה, ומוותר על החיים!!! 

ומפה נבין מה המעלות של הנביאים הקדושים שהיו לנו! וכמה רצו בטובתנו, וכמה הסבירו וכמה השפיעו – ולא עזר! אף אחד לא הצליח להחזיר את ע"י בתשובה, כמאחז"ל: 48 נביאים ו-7 נביאות עמדו לישראל ולא החזירום בתשובה – רק טבעת אחשורוש עשתה בגזירת המן "לְהַשְׁמִיד לַהֲרֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל הַיְּהוּדִים" (אסתר ג יג) עם חיסולים (זריקות קוביד 19) אבל היום? גם לא מתעוררים!

המן עובד והחליף שם ל'בילי הדבילי' ושולח זריקות 'רפואיות' לחסל היהודים ועומדים בתור 'אני לא מת! ראית?' כדוגמת הקופץ ממגדל אייפל ומספר שכיף לו באויר...

ובשם מתנדב הצלה בב"ב המספר בכל יום על כ-5-10 מקרים שאנשים נופלים כמו זבובים אחרי החיסולים – והוא רק אחד! מתוך כל הצלה במרכז, ומה בכל הארץ? ומד"א והגופות הרקובות! שבוע ימים... ואין א' שצועק לה'?! הכל בסדר? לא יאומן כי יסופר! זה עונש של העלמה והסתר מן השמים! 

...

חלק ב] 'מכתב מאליהו': "לעולם יעסוק אדם בתומ"צ אפ' שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה", 

וכתב הגר"ח מולז'ין זצ"ל לימוד שלא לשמה הוא מפתח גדול שיבוא לידי לשמה ומבלעדי זאת א"א שירים אדם ידו נגד יצה"ע, וכתב עוד (פ"ג מ"א) שא"א לבוא למדרגת לשמה אם לא יבוא עם שלא לשמה, ובאמת זה משמע בלשון 'לעולם יעסוק' שכך זה הדרך וכך מגיעים בסוף ללשמה.

והמכתב מאליהו תמה הרבה: מה זאת עשה ה' לנו (לפני 100 שנה!) שבדור החלש כ"כ בלימוד התו' ועבודת ה' ביטל הקב"ה לגמרי את השלא לשמה, כי מי לא יודע שע"י עסק התו' לא קונים כסף וכבוד, וגם מסי"נ עצומה נדרשת ללימוד תו' וכי ה' חפץ להחריב עבודתו?

והמכתב מאליהו מבקש להעמיק את הגדרים של לא לשמה: שהכונה בתחי' עסקו בתורה שלא לשמה צריך שמחשבתו תהיה ללשמה 'מתוך' שלא לשמה יבוא ללשמה, ומתוכו פנימה יבוא, ולא כל שלא לשמה יגיע, אלא רק אם השאיפה טהורה ורק מסתייע להגיע ללשמה – ואז יגיע, וכן פירש: "בְּכָל לְבָבְךָ" (דברים ו ה) בשני יצריך יצ"ט ויצה"ע.

וצ"ל: למה רצון ה' שאדם יסתייע בשלא כדי להגיע ללשמה ולהכניס הטומאה לקדושה? הלא יכל לברוא האדם שיגיע בלעדיו! אלא, שעשה "סֻלָּם מֻצָּב אַרְצָה וְרֹאשׁוֹ מַגִּיעַ הַשָּׁמָיְמָה" (בראשית כח יב) שבכל דרגה יעמול אדם נגד יצה"ע אבל לא יוכל לקפוץ ממטה למעלה בב"א אלא כל ימיו יעלה מדרגה לדרגה, וזהו שתחילת הלשמה צריכה סיוע של לא לשמה, ויעמול בזה עד שישיג דרגות נוספות ויגיע ללשמה גמור!

ומשל לאדון שציוה לעבדו שיעלה לעליה, אין סברא שיכעס למה במדרגות ולא בקפיצה אחת?! כי א"א בלי מדרגות, וכשלומד שלא לשמה צריך לחשוב שזה רק למדרגת הלשמה, כי כשרואה האדון את העבד שעוצר במדרגות והולך ימינה ושמאלה ואינו עולה – ודאי שיכעס עליו! 

הבריא – עולה בכוחות עצמו גם כשיש הרבה מדרגות, וגם חלש וחולה – לוקח מקל ונעזר, ילד גם עולה ומשתמש בידיו וברגליו כמו התינוקות, אך הקטוע ברגליו – אינו עולה אלא נופל וקורא למרחמים שישאוהו למעלה – הרי שגם שהיה למטה – עכשיו הוא למעלה אך לא מכוחות עצמו אלא שהעלוהו! וכך ממש בעבודת ה'; הצדיקים בעצמם עולים ומנצחים ליצרם בכל מדרגה! ויש שעולים בכבדות, ויש שרק מתחילים בעבודת ה' והם בבחינת ילדים המסתייעים בשלא לשמה. 

אבל הרשעים שהם בעלי מום שאינם יכולים להתגבר על יצרם בטומאה רבה! אפי' דרגה אחת קטנה אינם יכולים וגם לא כחוט השערה – ומה יעשו? הם קוראים לה' ומרחם עליהם בלי מדרגות מעלה – 'במעלית'! וכשנשבר לב הרשעים בקרבם ומתחרטים על התועבות באמת ומתפללים לה' גם הם ימצאו עצמם למעלה כנאמר: "וְנָתַתִּי לָכֶם לֵב חָדָשׁ" (יחזקאל לו כו). ומה שהצדיק צריך לעמול הרבה כדי להגיע לדרגתו, נאמר בבעל תשובה "וְרוּחַ חֲדָשָׁה אֶתֵּן בְּקִרְבְּכֶם". מכאן, שלא יאמר חוטא: איך אני אשוב? ואני רחוק כ"כ? מלא רצונות וליבי מטומטם! עליו לראות ולהסתכל באמת ולהתחרט ולבקש מהשי"ת – והקב"ה יעשה הכל ע"י!

....

הדרשה נמסרה במשך כשעה וחצי...!

 – כאשר בחורי הישיבות והקהל הרב והמגוון שבא לבית מדרש 'קהילות פז' בבני ברק מרותק במקומו ומאזין ברוב קשב לדברי תורה נפלאים ביותר!

...

כבוד הרב שליט"א מסכם את החלק האחרון:

ארבע דרכים: 

1. לימוד תורה – מבריח את היצה"ע! 

2. לימוד מוסר – מקנה מבט לאמת!

3. להתרגל בשבירת הרצונות.

4. להרבות במעשי חסד ליחיד ורבים ולתקן חטאים בין אדם לחבירו, וחסד בלב, ונושא בעול עם חבירו, ותפילה על אחרים – יועיל לעשות קיצור דרך לעשות תשובה מהירה בבחינת "יש קונה עולמו בשעה אחת!" – אמן!

הקהל מוחא כפים.

להתראות! בהרצאה מחר בנתניה מלון כורש 13-09-2021.

  •    שיתוף   
  • תגיות:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 24.02 10:42

    לילה טוב כבוד הרב אחדשה"ט [בהמשך למה שכבודו מזהיר לברך ברכות בכוונה ולא כחברותא כלפי שמיא... להלן ציטוט מגמרא ברכות לג, ב - לד, א] 'אֲמַר לֵיהּ רַב פָּפָּא לְאַבָּיֵי: וְדִילְמָא מֵעִיקָּרָא לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ, וּלְבַסּוֹף כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ?' אֲמַר לֵיהּ: 'חַבְרוּתָא כְּלַפֵּי שְׁמַיָּא מִי אִיכָּא?! אִי לָא כַּוֵּון דַּעְתֵּיהּ מֵעִיקָּרָא — מָחֵינַן לֵיהּ בְּמַרְזַפְתָּא דְנַפָּחָא (יש להכותו בפטיש של נפחים) עַד דִּמְכַוֵּין דַּעְתֵּיהּ' שאל רַב פָּפָּא: 'מדוע משתקים את הכופל פסוקי פרשת שמע? אולי בפעם ראשונה לא כיון דעתו למה שאמר. והשתא כשכופל כיון דעתו. והשיבו אַבָּיֵי: 'חברותא כלפי שמיא'?! ופירש רש"י: 'חברותא כלפי שמיא' – מנהג שנוהג אדם בחברו ינהג אצל המקום ולא יזהר בתפלתו?! 'מחינן ליה' – כלומר מלמדין אותו שיכוין ומכין אותו אם ירגיל בכך'. [לכתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301].

  • 24.02 10:36

    ב"ה גם לנו קרה אותו דבר עם התרומה ל: 'שופר' בדיוק כמו שהרב פרסם - מרגע שנתנו מעשר 834 כל חודש - זה נכנס ויותר! כשלפני כן גם סכום כזה לא היה נכנס... ברוך ה'! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).

  • 24.02 10:35

    שלום כבוד הרב היקר! ב"ה תרמתי מטר בתשלומים, ואני לא מרוויח הרבה כל חודש. ומאז שהתחלתי לתרום 833 כל חודש - השי"ת פותח לי; 1 . רק תרמתי חודש ספטמבר, חבר נתן 1000, אותו חודש אחותי עשתה לי העברה על 1000 שח, לא בקשתי. 2 . חודש אוקוטבר אחי עשה לי העברה 1000, לא בקשתי. 3 . חודש נובמבר אחותי עשתה העברה 1000. 4 . חודש דצמבר אחי עשה לי העברה 1030, גם קבלתי מענק עבודה 5332. 5 . חודש ינואר אחי עשה לי העברה 1100 שח. 6 . חודש פברואר אחי עשה לי העברה 1600 גם קבלתי מענק עבודה 4400. לפני זה אף פעם אחי לא העביר לי כסף... כל חודש השי"ת שלח לי כסף כנגד אותו חודש ופלוס. וגם הרב אמר: 'שיש לנו זכויות מאז שתרמנו - זה מתחיל לעבוד!'. לפני זה לא היה לי כסף "לזוז" אבל מסרתי נפש ותרמתי וב"ה אני מקבל בגדול. תודה רבה לרב שדואג לנו שיהיה לנו זכויות. תודה רבה לרב שמברך אותנו בכל שעה! תודה לרב שהחזיר אותנו בתשובה! תודה רבה על הכל!!! (לקמפיין שופר גדול charidy.com/shofar.tv).

  • 22.02 20:53

    כבוד הרב היקר לנו מכל יה"ר שהשי"ת יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים (אמן), רציתי לומר תודה שבזכותכם יכלתי להתמודד עם הצער על פטירת אבי (דום לב, ל"ע) אבי הובא למנוחות בשישי שעבר, אבי ז"ל היה איש צנוע ושקט תמיד דיבר על גדלות השם יתברך, אהב את כלום וכולם אותו, בעשור האחרון התמודד עם מחלת אלצהיימר ובחסדי השי"ת הוא נשאר במצב יחסית טוב תפקודי גם הרופאים התפעלו שהוא לא התקדם לדרגות מתקדמות של המחלה, ברוך השם על הכל, המחלה הצער והביזון זה היה זכות, ובכלל זכות שלא חלילה ידבר נגד כבוד הרב כפי "שחכמולוגים" שקשה להם לקבל את האמת עושים, ומנחם אותי שעכשיו הוא יראה את האמת הצרופה וגם איך ולמה בתו הקטנה כמעט ולא באה לשבתות ובפרט חגים, כידוע קשה המציאות והתמודדויות, מאוד-מאודד!! בשעת הקבורה אמרתי לאבי: 'שאעזור לו ואעשה הכל בשבילו', בלי נדר ובעזרת השי"ת שאזכה לעשות הרצאה לעילוי נשמתו (אמן), בהזדמנות זו רציתי לשתף גם על נשים צדקניות מפז חברה מבאר שבע הכינה לי וילדים לכל השבוע אוכל ונסעו עם בעלה מרחוק להביא לי, חברה מצפון דאגה שיעשו ביום השבעה סעודת אמנים וקדיש בקפז', וזה היה ממש מרגש ומנחם וזה גם בזכות כבוד הרב, מחילה יש לי עוד הרבה לכתוב אבל כבר הארכתי וגזלתי מזמנכם היקר, שבת שלום ומבורך לכם וכל משפחתכם וכל בית ישראל (אמן).

  • 22.02 20:51

    כבוד הרב היקר ב"ה רוצה להודות על ברכת הרב ששומעים אותך בשמים🙌🏽 כמה שעות אחרי שכבוד הרב בירך - התחיל לרדת לי החום…. עכשיו ללא חום בכלל נשארו רק השקדים בגרון (ל"ע) יה"ר שבעזרת השי"ת יעברו במהרה אמן תודה על כל תשומת הלב של כבוד הרב והאכפתיות🌹.

  • 22.02 20:50

    כבוד הרב היקר 🌹בוקר שמח "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א)🙌🏽 הרגע קבלתי מהעירייה שנתנה דו"ח (ל"ע) לבת שלי מבחינתי על לא עוול, לא רק שיש לרכב 'תו נכה' כי זה חנה באדום לבן, היא גם השאירה המון מקום שמשאיות יכולות לעבור …והם כתבו ״הפרעה לתנועה״ אבל הפקח ה״חוכמולוג״ צילם מזווית לא טובה שהתמונה תראה שהיא באמת הפריעה לתנועה… לא וויתרתי אמרו: 'אין סיכוי שיוותרו!' ב"ה שומעת את 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בלופ קבוע ברכב גם כשמילאתי ברכב את הבקשה לביטול - השיר התנגן… נסעתי לשם צלמתי בעצמי שוב, מכל הזוויות ביקשתי ממנה שתחנה כמו שחנתה (עשיתי אילוסטרציה -שחזור) והראיתי לעירייה שיש המון מקום הקפתי גם בעגול בתמונה: תראו כמה מקום!!! ב"ה הפלא ופלא תודה להשי"ת ששומר את ממוננו ותודה לכבוד הרב על הכל (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 22.02 20:48

    בוקר טוב כבוד הרב הבן שלי 'מלאכי' מאושפז מאתמול בלילה בבית חולים ילד עם תסמונת דאון עם קושי נשמתי דלקת ריאות ושפעת (ל"ע) אתמול הרבה רופאים מחברים אותו ממכשיר למכשיר והילד מוריד סיטוראציות שמו לו מכשיר חזק מאוד אמרו: 'ניתן לו הזדמנות'... שמתי את השיר שלך: 'עבדו-בשמחה' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) רקדתי שרתי לו וב"ה הסיטוראציות הגיעו ל-96 אחרי שהיו 88 עם חמצן אשמח שהרב הגדול יתפלל על מלאכי בן רחלי יה"ר שהשי"ת הגדול ישמור לי עליו בריא אשמח אם תקליט כי הבן שלי שמע אותך שר ואז פתח עיניים! היה 88 שרים לו עכשיו שוב יה"ר שהכל יהיה תקין ישתבח השי"ת אשרינו שזכינו בגדול הדור שליט"א שמאיר לנו את החושך יה"ר שיהיה רפואה שלימה מהרה ל: מלאכי בן רחלי בתוך שאר חולי עמו ישראל אמן ואנחנו נזמר בתהילים בעבורו בעזרת השם יתברך! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 22.02 20:45

    ערב טוב ושבת שלום לרב היקר שלנו! היינו בלי דלק... (ל"ע) כמעט חצי שעה וברוך השם הגענו לבית בבטחה! אחרי תדלוק בסביבת הבית, כמובן! והכל בזכות החיזוק של הרב שליט"א בשירתו של דוד מלכנו בשיר 'עבדו'! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 20.02 12:21

    חד משמעי - ב"ה זה החזיר אותי לצפיה וסיקור של הסמינרים שהרב היקר העביר בשנות התשעים - אווירה נעימה מאוד ותשובות ברורות לשאלות - זו גם המחשבה האישית שלי: הרב היקר - דרשן בחסד עליון! (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).

  • 20.02 12:19

    ישר כח גדול לכבוד הרב שליט"א ב"ה שמענו את ההרצאה לילדי התיכון הרב הסביר כל כך יפה בכל כך הרבה סבלנות "תיכון הרדוף" (781) גימטריה "אַשְׁפֹּת" (781) ונאמר בתהילים קיד, ז: "מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן" יה"ר שבעזרת השי"ת יביאו פירות טובים! (אמן) (בית שמש - שאלות ותשובות עם תלמידי "תיכון הרדוף" 19.02.2025 shofar.tv/lectures/1648).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים