בת ים - תרצה תרצה ותתרצה
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה להצלחת כל עם ישראל נזכה לביד משיח צדקנו לבניין בית המקדש במהרה בימינו אמן אמ לעילוי נשמת שמעון בן אליהו דבורה אמנון בן זולי מנזל בת מרים יפה בת לאה חיים פינטו בן חסיבה חיים נגר בן ברכה ולעילוי נשמת הוריים נחתם עדן להצלחת כל משפחת רפאלו משפחת שמחו ברוחניות ובגשמיות פרנסה בשפע בריאות אתנה זכו לארגן עוד הרבה הרצאות בלחש אמן
אנחנו ממשיכים בסדרה שהתחלנו בעניין הרצונות והכיסופים של כל אדם בעבודת השם הן בגשמיות והן ברוחניות
למדנו שאדם צריך לשמוח בכל מה שהוא זוכה לעשות ומה שהשם מזכה אותו וכל דבר שאדם עושה מצטבר לחשבון גדול אבל לפעמים קשה לאדם לשמוח במה שהוא עושה כי מי שמחשיב את עצמו חכם אז הוא מלא בשאיפות הוא לא מוכן להסתפק בדרגות נמוכות שההוא נמצא בהם כרגע ולכן הוא רוצה תמיד עוד ועוד בכל אחד מאיתנו יש צד של החכם הזה שלא מוכן לשמוח בדברים היפים שהוא עושה ולרומם אותם עלינו לדעת שמתחת לחוסר הסיפוק הזה מסתתרת יהרה וגאווה שמתבטאת במחשבות האם אני עד כדי כך אדם נחות וירוד שמצפים ממני לשמוח במצוות שהם פחוות הרי אם אני אשמח בזה סימן שאני מסכים עם המצב שלי בשום פנים ואופן אני לא מוכן אני אוכיח לכולם מי אני באמת ולמה אני מסוגל להגיע מחשבה זו יוצרת אצל האדם בתת ההכרה מניעה מ לשמוח שמחה אמיתית בהישגים שהוא כן השיג אבל אם נתבונן נראה שזה לא דבר של מה בכך יש פעמים שיצר הרע מתקיף את האדם ומראה לו את כל הכישלונות שהוא עבר בחייו ועד כמה הוא לא יוצלח וזה גורם לו ביזיון הוא מבוזה בעיני עצמו קשה לו מאוד עם זה בדרך כלל הדחף שקיים באדם זה להתנגד למצב נחות שהוא נמצא בו והוא לא רוצה להרגיש עמר של ביזיון ואם הוא יקח עכשיו מעשים קטנים שהוא עשה במשך היום שבעיניו הם קטנים כמו הניח תפילין התפלל ברך קצת וזהו אז זה מראה לו שבאמת הוא לא ראוי אלא הקנטות ובזיונות כמו שיצר הרע עובד עליו כי יצר הרע אומר לו תראה במה אתה שמח בכלל מה עשית מה אתה עושה בכלל אבל יש עצה גדולה בעבודה הזו שאדם צריך להכניע את הגאוה נמצאת בתוכו ולהגיע לשפלות אמיתית נעת הלב מול הבורא ניקח [מוזיקה] מצב ניסים מנסה להשכין שלום בבית שנים בעיות של שלום בית המצב בלתי נסבל צעקות חילוקי דעות מעכירים את האווירה כל בני הבית מדוכדכים ממורמרים אבל לניסים היו ציפיות לבנות בית שקט אישה מתמסרת אווירה פסטורלית הבנה הדדיות והחלום מתנפץ בפנים אבל בתוך תוכו הוא שומע כל שוא אומר לו ניסים בחיית מה ציפית הרי כל ימיך כישלון בבית עם האחים שלך את כלומניק אז מה הפלא שאתה נוחל אכזבות קשה לו לשת זאת לכן כדי לא להרגיש קטן מושפל ומגביר את האגו אנחנו נראה עוד מי המפסידן אני אוכיח לכולם מה אני שווה נו אם נציע עכשיו לניסים בוא בוא מתוק כדאי לך לשמוח בכל אופן במה שיש לך בכל אופן אתה נשוי הרבה רווקים שנים רבות היו מוכנים להתחלף איתך והוא יענה לנו בחיית זה נראה לך חיים במצב כזה כדאי לא להתחתן גם אם ננסה להפנות אותו לדברים טובים שיש לו בחיים יש לך אישה מכינה אוכל כביסה הכל בית נקי מגדלת את הילדים מה וחינם זה לא שווה למה לא שווה הוא לא יכול לשמוח בזה הוא רוצה שהבית יהיה לפי כבודו איך שהוא מבין שצריך להיות אז רואים שיצר הרע יודע לנחות על בן אדם ולעשות ממנו קלום ניק אפס אין לו ב י אבל אדם מורכב מחלק רוחני וגם גשמי יש לו כיסופים טובים רצונות טובים שהם באים מצד הנשמה האלוהית והוא רוצה להתחבר לשם יתברך אבל יש לו גם כיסופים רעים ואלה באים מכוח הגוף והמטרה שלהם להגדיל את האגו את העצמי האנוכי המלחמה בחיים היא להגביר כיסופים טובים על הרים בכיוון שיש לאדם בחינה של אני אמלוך כלומר אני אראה לכולם שאני השליט ואתם נותר לכם רק להמתין לציפיה להוראות זאת סיבה שאנשים יוצאים מגדרם אם זה לא מתממש ומגיעים לשפל גדול אם פוגעים בכבודם אני לא פרייר אף אחד לא יעבוד עליי אני יודע לחשבן הטב את מהמהלך הדברים כשלמדנו את המעשה בהרצאות הקודמות בין החכם לבין התם החכם למד ולמד נהיה אומן ועוד אומן נהיה דוקטור פילוסוף עבר ממדינה למדינה לכ לכאורה כל ההתקדמות שלו היייתה הומנית להקים משפחה צורך של פרנסה אבל בסוף בסיפור מתגלה את האמת שהוא אומר עכשיו אני אשוב לכפר שלי שיראו כולם מהי הייתי ומה נהיה ממני עכשיו אני דוקטור א עכשיו כל השכונה תדע אז מה מתברר למפריע שהוא כל מה שעשה במה להתגדל בה זהו זה המטרה כבוד כבוד כבוד מחשבה עצמית ללא גבול גם אצלנו חבויים רצונות כאלה שדוחפים אותנו לפרסום לחצנים הכל לגדל את עצמנו שיראו מה היינו ומה נהייה איתנו הבעל שם טוב הקדוש אומר זה בחינה מעין עבודה זרה כי במקום לעבוד את השם יתברך אתה סוגד לעצמך לא יהיה בך אל זר אתה הופך להיות אל זר אתה עובדת א עצמך אדם בשם משה רציני ביותר בפרט בעבודת השם קם בחצות אומר תיקון מתפלל ותיקין הוגה בתורה שעות רבות ואחרי תקופה שהוא מתעלה ומתמיד בסדרים שקבע לעצמו מתעוררות לו מחשבות נראה לי שאני אחד מצדיקי הדור מעניין לאיזה קטגוריה אפשר לסוג אותי סתרים או לנגנים אולי אני אתחיל לקבל קהל לא בטוח עדיין שהגיע זמני להתגלות אבל יש לו כבר כיוון אז אצלנו אולי זה מוקצן אבל יש אצל כל אחד איזה נקודות של אור פתאום שהוא מרגיש ונוצר מצב רגיעה כבשתי את היעד שהצבתי לעצמי אני עומד במטרות עכשיו אני במצב של איש תחת גפנו ותחת תאנתו ואדם מרגיש כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה ידעתי שיש לי פוטנציאל גלום רק לא זכייתי לממש אותו עכשיו הגעתי לזה השם יתברך עוזר עוזר אבל ג ם אני לא טמנתי ידי בצלחת עם הקישורים שלי והאינטואיציה הדברים הסתדרו המחשבות האלה ודומות מעידות שיש יש בקרבנו הכרזה השם הוא האלוקים אבל יש גם בחינה של עבודה זרה כי אם אתה אומר בכל אופן הכישורים שלי באינטואיציה עזרו לי להגיע למה שהגעתי אז לא הכל זה השם גם אתה אתה גם כן בחינת השם כי השם לא יכול ה לגמור את הכל בלעדי הכישורים שלי והאינטואיציה כן מר טמבלולו מאיפה קיבלת כישורים מאיפה האינטואיציה הכל מאת השם אבל לא הוא רוצה לייחס את זה לעצמו גם וזה בחינה של עבודה זרה טוב אז מה עושים איך מכניעים את היצר שאומר לנו לכבד את עצמנו אחד הדברים שאנחנו צריכים לשנן ולזכור שהקדוש ברוך הוא קודם כל לא ברא אותנו להעניש אותנו אול לות אותנו לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי איתם זה לא המטרה של הקדוש ברוך הוא לחפש בציציות שלנו כל דבר על מנת להעניש תפסתי אותך לא עשית בסדר תפסתי אותך זה לא המטרה של הקדוש ברוך הוא בבריאת העולם הוא לא מחפש איפה אנחנו שוגים הוא לא מחפש להנקם הקדוש קדוש ברוך אוהב את כל היהודים בעם ישראל ורוצה שנגיע לתיקון נפשנו וחושב מחשבות שלא ידח ממנו נידח ולא נפסיד את חלקנו וניפול ביד הסתרה אחרה אז מגודל רחמנותו כשמגיע יהודי סוף סוף לעבוד את השם אבל בכל אופן העבודה שלו לא שלמה כי כל הזמן מעורב לא לשמע מה יגידו עליי איך אני נתפס בסביבה מה מה מה אמרו עליי לא לא תצפה לי מההתחלה מהתחלה מה היה מה היה מה אמרו מה אמרו רוצה לדעת כל הזמן איך הוא נקלט בסביבה זה פגם של עבודה זרה אבל הקדוש ברוך הוא לא רוצה שהיהודי הזה יגיע אחרי 120 שנה לבית דין של מה לי יגידו לו שמע אתה עבדת עבודה זרה הוא יגיד אני התפללתי עשיתי מצוות למדתי תורה מה יותר טוב מהרבה הרבה הרבה שהיו בסביבה שלי יגידו לו כן כן מתוק אבל בתוך המעטפת של עובד השם בעומק עבדת את עצמך אז מה עושה השם בשביל שאדם לא יגיע ו בזה אז הוא נותן לו מסלול של מסעות בחיים פוגם לו בכוחניות שלו כל פעם במסע מסוים ומכניע אותו ומשפיל אותו להביא אותו למצב שאתה תראה שכוחי ועוצם ידי מתנפץ מדי פעם אז השם עוזר לך האי הצלחות זה בשביל לתקן אותך שתכיר שאתה באמת לא בעל כישורים כמו שאתה חושב באינטואיציה שלך והחכמות שלך בואו תשמעו מה רבי נחמן אומר זכרונו לחי העולם הבא כתוב אלה משעי בני ישראל המדרש אומר שמשעה בני ישראל 42 משעות שעברו ממקום למקום מקום פעם אחרי יום פעם אחרי שבוע פעם אחרי 38 שנה כל פעם פתאום אומרים להם ויסעו ויחנו וייסעו ויחנו 42 מסעות לפני שהם נכנסים לארץ למה צריך את זה זה בא לכפר אלה משאי בני ישראל בא לכפר על אלה אלוהיך ישראל אלה אלוהיך ישראל זה ה עבודה זרה עגל שאמרו להם הערב רב א אלוהיך ישראל והם עבדו את העגל התיקון לזה כנגד אלה אלה משעי בני ישראל הקלקול של האמונה זה בחינה של עבודה זרה כמו שמביא הבעל שם טוב זכותו תגן עלינו אמן על הפס פסוק וסרתם ועבדתם אלוהים אחרים וסרתם תכף ששרים מהשם איך שאתה מתחיל לסור מהשם במשהו זה כבר ובתם זה כבר ועבדתם אלוהים אחרים ועל ידי הנסיעות והמסעות בא כפרה מה אומר הבעל שם טוב כשם שעם ישראל במדבר ברו 42 מסעות לתקן פגם עבודה זרה כך כל יהודי צריך לעבור בחייו 42 מסעות לתקן את אותה בחינה של עבודה זרה שבו מהגאווה איך זה מתבטא כל צומת בחיינו כל סיפור או פרשת דרכים או תחנה או מסע בעץ העליות והירידות בחיינו כל אחד זה מסע שבא לתקן אצלנו את המקום שבו הוא רוצה לשלוט את העבודה זרה שבתוכנו שמציבה את האני שבמרכז תראו רק את הראשי ממשלות האחרונים איזה בזיונות זה היה גלגל חילופי וזה היה גלגל רזרבי כל אחד היה לתקופה קצרה וזרקו אותו וזה זרקו אותו מחזירים אותו ויזרקו אותו וככה זה הולך אני אמשול הממשלה ברשותי אתם זוכרים את שרון הממשלה ברשותי אז זה כל אחד מרגיש שהוא מנהל את העולם לפחות לא רק ראשי ממשלות גם אלה ש בבית אבל כל אחד כזה זה מסע שבא לתקן את המקום שבו הוא רוצה לשלוט העבודה זרה הזאת מציבה את האני את האגו במרכז טוב אבל צריך להבין מה פירוש בני ישראל נוסעים ממקום למקום ומתקנים את העבודה זרה איך הנסיעה מתקנת את העבודה זרה אלא כשיש עבודה זרה בעולם זה יוצר חרון אף זה מביא דינים מקלקול אמונה נמשכים דינים במה זה מתבטא שהתפילות לא מתקבלות מעוכבות מצבים קשים בנפש עליות וירידות קושי כללי וכלכלי הרגשה שהשפע [מוזיקה] נחסם איך מתקנים את האמונה על ידי המסעות מה זה מסעות כל מה שעובר עליך אתה צריך לעבור את זה זה מסע יש מצב של משבר של צרה של מחלה של ייסורים של צרות של כל מיני דברים כל אחד כזה נקרא מסע ואתה צריך לסוע הלאה לא להפסיק לא לעצור עד שאתה נכנס לארץ כמו 42 שנה עד שתגיע לעולם האמת יש מסעות מה כתוב וייסעו ויחנו על פי השם השם אומר סעו נסעו די תחנו עוצרים מתחילים לפרק את כל ה ציוד עוד פעם מעמידים את המשכן עד שמתארגנים הופ תסעו עוד פעם ויסעו ויחנו החלפת דירות בעיות עוברים בלאגנים כל המסעות האלה זה בשביל להוריד לך את הכוח ועוצם ידי שלא תיפול בזה ותגיע למעלה יגידו לך שאתה עובד עבודה זרה אז יש טלטלות גשמיות ויש טלטלות רוחניות אבל כל מסע שאנחנו עוברים בחיים הפוטנציאל לעקור חלק עבודה זרה שבתוך האדם והאדם צריך להתרצות להסכים ולקבל את מה שהשם מפיל עליו עכשיו לא לרטון לא להתעצבן לא להקשות קושיות אלא להמשיך במסע כמו מסע שעשו מסע ידבק מסע ומטה כל מיני מסעות יש אנשים שבוחרים לעשות מסעות בהרים בהימליה באסט בכל מיני מקומות יש כאלה הולכים לטיולים מסעות שמים עלי פקל ויוצאים כן יש מסעות שאתה בוחר ויש מסעות שהשם בוחר לך אתה צריך לעבור את כל המסעות לפעמים תצטרך ללמוד לעשות סנפלינג אין מה לעשות אתה כבר מרגיש שזה קיר תלול אתה הולך ליפול זהו זהו זהו לא לא לא לא לא אתה חייב לעמוד לעבור את המסע יש זמנים שנקראים חושך שבזמנים האלה אדם אומר לעצמו מה יוצא לי מכל הסיפור הזה שנים אני משקיע ובסוף אף אחד לא זוכר והכל נעלם עלינו לדעת שישנם זמנים משמיים שמביאים לאדם הרגשה שהכל מתאפס אצלו נהייה אפס עושים לו ריסט וכאילו לקחו לו את הכל כל מה שפעל נראה לו כאילו היה סתם היייתה לו הרגשה שהוא כבר בדרך טובה ומתוקן ופתאום בבת אח הוא מוצא את עצמו במקום שבו התחיל כאילו הוא לא התמסר בכלל בכוחות עין [מוזיקה] לאים מציאות כזאת תופחת על פני אדם מאכזבת קשה אבל נזכור תמיד שהיא בא לנקות יותר אותנו להביא לנו לפתיחות בלב לתפילות אמיתיות יותר לא שגורות בפה ובעיקר להבין שהכל בידי שמיים לנו יש רק מקום אחד זה הרצון ואנחנו צריכים להמשיך לרצות לרצות לרצות להתרצות להתרצות זה להסכים ולקבל ברצון למרות שזה לא בדיוק הרצון שלנו עדיין אז לרצות תמשיך ולרצות תמשיך ואם בינתיים זה לא קורה תתרצה תסכים ותקבל תעבור את המסע הזה רבי נחמן מביא משל מלך שכר אנשים למלא חביות אחרי יום מפרך גילו ש החביות נקובות כל מה שמילאו נשפך הפועלים ראו שאין טעם למלא כי הכל נשפך הניחו את החביות והלכו היה רק אחד חכם והמשיך למלא ממלא ממלא והכל נשפך מה הוא אמר המלך שכר אותי למלא חביות הוא לא שכר אותי ש מלאו הוא שכר אותי למלא אני ממלא כל היום אני ממלא מה שאמר לי אני עושה אז זה נשפך הוא לא אמר לי שאני אדאג שזה יהיה מלא גם אנחנו לא המלאכה עליך לגמור והי אתה בן חורין להבטל ממנה זה לא אומר שאתה יכול לגמור את כל הרצונות והתוכניות שלך אפילו העם הכי טובות זה לא אומר זה לא אומר אבל אתה צריך להמשיך אתה לא בן חורין להבטל אתה חייב להמשיך מה כל מי שרצה להיות צדיק הגיע למשה רבנו הגיע לאברהם אבינו לא כל אחד מאיתנו חייב לומר מתי יגיעו מעשי למעשה אבותיי אברהם יצחק ויעקב נכון נכון אתה אברהם לא ואתה יצחק לא ואתה יעקב לא אבל אתה חייב להמשיך לומר ולהתקדם עד איפה שתגיע חייב מה לעשות מה לעשות אז אתה לא יכול להגיד א אני אהיה אברהם אני אהיה יצחק אני איה יעקב אז למה אמרו חכמים שחייב כי אתם יודעים מה היה אצל אברהם יצחק ויעקב מעבר למדרגה שהם השיגו הם לא הפסיקו עם הרצונות שלהם אף פעם את כל המקסימום שהם יכלו הם נתנו ובמקסימום שלהם הם הגיעו למה שהגיעו גם אנחנו נדרשים לתת את כל המקסימום ואיפה שנגיע נגיע זה בדיוק מה שהם עשו ואם יראו בשמיים שאתה עשית את המקסימום מה אפשר עוד לבקש ממך אי אפשר לבקש אי אפשר לבקש יותר אחד נתנו לו למלא בקבוק כזה קטן חד נתנו לו בקבוק כזה גדול אם שניהם באו מלא שניהם עשו את המקסימום לא יגידו לו למה אתה בקבוק קטן זה מה שנתתם לי הכלים שנתתם לי זה הכלים השתמשתי בהם מה שאני יכול אי אפשר לבקש יותר אבל את הרצונות אני יכול לממש עוד ואם יש מסעות באמצע נעבור אותם נעבור אותם תשמעו מעשה אמיתי עם הבעל שם טוב הקדוש הוא רצה לעלות לארץ ישראל רצה לעלות לארץ ישראל והוא הגיע לטורקיה והיה עם בתו והת שמה לא היה לו אמצעים ונשאר שמה עד פסח לא הכירו אותו שם והיה לו דוחק גדול בערב פסח ערב פסח לא היה לו מצה לא היה לו יין והוא יושב בחדר עם בתו והבת שואלת אבא מה נאכל אמר ל השם יתברך יזמין לנו הלך לבית המדרש יושב ולומד לפנות ערב עוד שעתיים שלוש כמו שאומרים פסח לפנות ערב יהודי מפולניה שואל איפה נמצא פה רבי ישראל ברבי אליעזר הראו לו את החדר שנמצא הבעל שם טוב בא לשם עם אשתו ושאל את הבת האם אני אוכל להתאכסן פה עם אבא בסבתא בימי הפסח אני הכנתי את כל צורכי הפסח הוא היה אדם עשיר גביר והסכימו ועשו פסח הבעל שם טוב ידע למה הוא בא בכלל אמר לו אני יודע מה אתה רוצה אתה ואשתך חשוכי בנים ובעבור שחיית אותי אני נשבע לך כי אשתך זאת תלד לך בן בזכות שקיימת איתי את מצוות החג בשמחה ו בהידור אני מבטיח לך תגמול בן זכר באותו רגע נשמת ראשו של הצדיק הבעל שם טוב והיה לו עליית נשמה והפנים שלו נהיו חברות ומכיוון שההוא נשבע לזוג שהם זכו לבן הוא שמע למעלה כרוז שאומר רבי ישראל בעל שם טוב הפסיד חלקו בעולם הבא למה כי הטריח בשבועת השם יתברך לשנות את המערכה כי האיש היה בטבעו עקר ואשתו עקרה שמע בעל שם טוב בשורה זו חברו פניו בהמה אבל הכריז ואמר אם אין עולם הבא אני אעבוד את השם בלי עולם הבא ברוך השם עכשיו אני אוכל לעבוד אותו בלי שום פנייה בלי שום נגיעה ואז היה מאושר שהוא יכול לעבוד את השם כמו שאמר אנטיגנוס איש סוכו כן הבו כעבדים המשמשים את הרב שלא על מנת לקבל פרס כששמעו בשמיים את ההכרזה שלו החזירו לו את העולם הבא הוא לא פחד אף פעם פסיד את העולם הבא פעם לא היה לו גם אתרוג לא היה ניתן להשיג אתרוג אבל היה בן אדם אחד שהיה לו אתרוג מיוחד והוא הסכים לתת לו אם לא לא היה לו אתרוג לא היה יכול לקיים את המצווה והאדם הזה בא בדרישה אני מוכן לתת לך את האתרוג אבל בתנאי שת נתן לי את כל העולם הבא שלך הוא קפץ על המציאה הסכים הוא עשה מצווה לשם שמיים שאיין כדוגמתה אז עכשיו מה התברר שכל מצווה שהוא עשה שווה את העולם הבא אייי איי איי אבל מי מעיז לעשות כזה דבר מי מוכן מי יוותר על עולם הבא שלו לגמרי בשביל מצווה אחת על זה כתב עליו רבי נחמן שהוא נכדו כעין מה שמספרים בשם הבעל שם טוב זכר צדיק לברכה שפעם נפל בדעתו מאוד מאוד שלא יהיה לו עולם הבא חס ושלום לא היה לו במה לחיות עצמו כלל ואמר אני אוהב את השם יתברך בלי עולם הבא וכל אדם אפילו איש פשוט אי אפשר לו להיות איש כשר באמת כי אם כשכל יכול לעמוד גם בזה ואהבת את אדוני אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך וכל מהודך ככה צריך כל יהודי להיות רואים מפה שלקחו לו את הכל ולפעמים בן אדם בחיינו גם לוקחים לו את הכל אם זה רכוש אם זה אישה אם זה ילדים אם זה בית כל מיני דברים שאנשים עוברים כל מיני מסעות לכל אחד יש מסעות ונותנים לאדם הרגשה שאין לו כלום והוא צריך להתחיל מהתחלה הרבה פעמים אמרתי את זה שאני מוכן לעמוד בניסיון כזה והקדוש ברוך הוא ישתבח הבורא תעלה שמו הביא אותי לזה בבחירות שהיו זה להתחיל מההתחלה כאילו אתה לא קיים כאילו אתה לא קיים בכלל והשבוע הביאו לי מישיבה אתם לא מאמינים בדיוק מה שאני אומר אני אגיד לכם רק איזה ישיבה זאת ישיבת אוהל תורה יש שמה רב שקוראים לו שמעון מועלם בסוף אלול הוא נתן דרשה יש לי אותה פה מוקלטת אתה מוכן להשמיע אותה יש לך תראה תרא בבקשה קודם כל תשמיע רק את ההתחלה לפחות זה ממש להתחיל מהתחלה כאילו לא עשית כלום בימי חייך לא יאומן מי יכול לעבור דבר כזה אבל אומרים לו אם אתה רוצה שיהיה לך יותר קל לא אומרים שזה מותר אסור להגיד מותר אסור להגיד ע אסור מותר אם אתה רוצה לך יותר קל תעשה שבת הזאת תשמור כי קודם כל תחיל פל פלטה תתחיל לעשות ככה תתחיל כל מ דברים חיצוניים לאט לאט אחיזה אומרים לו בליל שבת להפסיק לצאת למקומות שאסור לאט לאט לאט לאט לאט לא לא לאט לאט עד שהוא פתאום מגיע לדרגה רוב האנשים שהתחילו בדרגה עכשיו שומר שבת יש אתם כל לא מכירים אותו יש אחד בבני ברק תימני שד ה מחזיר בתשובה אז א ותר חזיר בשאלה אבל הוא מחזיר בתשובה דבר ואותו בן אדם היה מחזיר היו רואים אותו חותך עשרות עשרות קוקוים לאנשים דבר ששמעתי כים ממנו בעצמו שרוב האנשים שחתכו את הקוקו בשעת ההרצאות שלו מדובר על אנשים ש שם 10 שנים גידלו קוקו אתם לא יודעים מה זה לגדל קוקו אתם מסגים גברת קוקו קוקו לגדל זה כמו בחור שמגדל בו גם אין פה אף אחד ע דבר אבל אחד שכל הו הראש שלו בזה ככה כל שניה הולך למראה יש לו יש אחד שיש לו מראה לפילים יש אחד שיש לו מרה ל בלורית שלו לראות שזה בסדר סרפה וזה זה הופך להיות משהו שמקדשים אותו אני מק שזה הופך להיות משהו אכפתי אותו דבר גם כן הקוקו שלהם זה דבר שם אכפת להם אותו הם מסרקים אותו הם שוטפים את זה ה צריך כ כמו הבן הכי חמוד שלהם זה הקוקו שלהם ושהם בעצם באים ולחתוך אותו זה כמו מקריבים קורבן הוא תופס את הדבר שהוא הכי עבד עליו 10 שנים הוא עובד עליו 12 שנים הוא עובד עליו הוא תופס עכשיו וחותך אותותו אתם יודעים אייזה כוח זה כוח אדיר אתה בטוח שמאותו שנייה שהוא חותך אחרי רגע הוא בטח מיד הולך לסמינר ערכים משמה לאור החיים משמה לכף החיים ואחרי שהוא גומר בכף החיים הוא הולך לישיבת אש התורה מאש התורה עובר לכולל רגיל ויש לו 10ה ילדים כולם תלמידי חכמים וזה לא נכון הוא חותך את הקוקו שמח שמע ישראל שחי על הציצית וריקודים ומכולות וסימן ת ומזל טוב גומרים את הכל מגיע לבית ואחרי 10 דקות רבע שעה המחמיר ביותר חודש אני לוקח את המקסימום כולם חוזרים בחזרה לסורם וכולם ורובם ככולם רובם ככולם מסטרים גם ל הקו שהם מוריד רובם ככולם בודדים הם אלה שממשיכים זה לא עובד ככה מה תחתוך קוקו נגמ תלכו לאור החיים אור החיים זה מקום שמגדל בעלי תשובה אדם מגיע עם קוקו טוב תודה בניק ש זה יהיה בשידור חוזר יותר מלא אבל אני רוצה להגיד לכם מה עושה הראש ישיבה הזה הוא יושב מל תלמידים צעירים בני 17 בערך והוא אומר אתם כבר לא מכירים אותו יש אחד בבני ברק תימני ראש ישיבה גזען תימני לא הוא עיראקי והיה נקרא הוא היה נקרא היה נקרא מחזיר בתשובה היום הוא אומר תקשיבו היום הוא מחזיר בשאלה אני באתי היום להחזיר אותכם בשאלה אתם יודעים שלא תחשבו שחלילה אני רוצה להחזיר אתכם בתשובה אוי ואבוי היום הוא מחזיר בשאלה אז הוא היה מחזיר ב שובה בעבר ואותו אותו בן אדם בן אדם היה מחזיר היו רואים אותו חותך עשרות עשרות קוקוים לאנשים דבר ששמעתי אני חושב ממנו בעצמו שרוב האנשים שחתכו את הקוקו בשאר ההרצאות שלו מדובר על אנשים שהם 10 שנים גידלו קוקו עכשיו הוא מדבר לבחורי ישיבה במקום ללמד אותם גמרא במקום ללמד אותם המשנה הלכות משהו אז הוא מלמד אותם הלקות קוקו צריך להיות קוקו בשביל להעביר שיעור על קוקו אז תשמעו מה זה הוא אומר אתם לא יודעים מה זה לגדל קוקו קוקו קוקו לגדל זה כמו בחור שמגדל בלורית אני לא יודע אין פה כזה דבר לאף אחד כי כולם שמה חותכים אחד שכל היום הראש שלו בזה וכל הזמן הולך למר אה כל היום הוא היה איתם ביחד ויש אחד שיש לו מראה על התפילין כמוכם כן ויש אחד שיש לו מראה ל הבלורית שלו לראות שזה בסדר שהשער עומד פה וזה הולך להיות משהו שמקדשים אותו בסדר משהו אכפתי אותו דבר גם הקוקו שלהם זה דבר שאכפת להם והם מסרקים אותו והם שוטפים אותו שוטפים אותו ומתייחס שים אליו כמו הבן הכי חמוד שלהם זה הקוקו שלהם וכשב צם הם באים לחתוך אותו אז זה כמו להקריב קורבן הוא תופס את הדבר שהוא הכי עבד עליו 10 שנים או עובד עליו 12 שנים הוא עובד עליו ותופס אותו וחותך אותו אתם מבינים איזה כוח זה כוח אדיר ואז הוא אומר ככה תקשיבו אתה בטוח שבאותה שנייה שהוא חותך אתה בטוח שמיני מום הוא ילך לסמינר ערכים משמה לאור החיים משמה לכף החיים ואחרי שהוא גומר בכף החיים הוא ילך לישיבת איש התורה ומשמה עובר לכולל רגיל ויש לו 10ה ילדים וכולם תלמידי חכמים וזה לא נכון זה לא נכון זה לא נכון דמיונות זה לא נכון הוא חותך את הקוקו שמח שמע ישראל שחיינו על הציצית ריקודים ומחולות וסימן טוב ומזל טוב גומר את הכל מגיע לבית ואחרי 10 דקות רבע שעה המחמיר ביותר חודש מקסימום כולם חוזרים בחזרה לסורם ורובם ככולם ורובם ככולם מצטערים גם על הקוקו שהורידו רובם ככולם אז הוא עשה מעקב אבל המעקב שהוא עשה אחרי כל אלה הוא חרטה כי הוא לא עקב אחריהם איך אני יודע שהוא לא עקב אחריהם כי הקראנו מה אמר בהתחלה בהתחלה הוא אמר דבר ששמעתי אני חושב ממנו שהוא מוריד קוקו זאת אומרת הוא גם לא ראה את הסרטונים אפילו של הקוקו אז איך הוא עקב אחרי משודר מקסימום 10 דקות רבע שעה מקסימום חודש שם הורידו וחזרו לסורם איך אתה יודע אבל מה כן הוא אומר שכן אבל הולכים לערכים והולכים לזה והולכים לזה והולכים תגידו לי זה אנשים נורמליים זה ראש ישיבה אז מה הם עושים בשס קיבלו הוראה למחוק אותי קודם כל אני מודה להם מאוד כי בזכות זה אני מקבל את כל הזכויות שלו גם את הסיפור שלו אני מקבל כל מה שהוא מלמד הכל כל מי שמוציא לעז לשון הרע הוצאת דיבה והכל הכל עובר למי שמדברים עליו עכשיו תארו לכם מה זה אני יושן וכל שס לומדים בשבילי אז אני לא ממשיך אני לא ממשיך להקריא לכם את מה שהוא אמר אבל בסדר הבנתם את הרעיון אני הגעתי למצב שברוך השם עשו ממני אפס שמעולם מעולם לא עשיתי כלום בעולם הזה לא בעל תשובה אחד לא שניים גם אם עשיתי זה רק למראה עיניים לאותו ערב ישר הם רצו והתחרטו ובכו וניסו להדביק את הקוקו כי אני נתתי להם אותו ביד והם ניסו להדביק לחלק נדבק חלק לא נדבק זהו ואם אתם רואים הרבה אנשים שכבר אין להם קוקו ואין להם עגילים זה לא בגלל שהורדתי להם וגזרתי בגלל שהם לא הצליחו להדביק אבל הם ניסו כי הוא יודע שתוך 10 דקות רבע שעה מקסימום חודש כולם התחרטו ובכו על 12 שנה של גידול של קוקו עם חפיפות הם חפיפות זה מחפף קוראים לו אז אפשר להתחיל מהתחלה רבותיי אפשר שהקדוש ברוך הוא יביא לבן אדם מסע שכאילו הוא מפיל אותו לגמרי ואין לך כלום כולם מתכחשים לך לא מכירים בך לא עשית כלום היה פעם אחת שאמר אז מה הוא חושב אם הוא פעם הניח תפילין למישהו בכותל אז מה הוא חושב זהו אני רק פעם אחת הנחתי למישהו תפילין בכותל וזהו אתם מאמינים שיש דבר כזה כן זה המציאות שמעתם זה אחד כולם קיבלו אותה הוראה ומגדלים אותם על שנאה לשנ אותי לשנוא הבן אדם שבנה אותם שעשה את שס הביא להם מיליון בעלי תשובה וכולם אומרים הוא לא קיים הוא לא קיים נו אז מה אתם חושבים שאני מתייאש ואומר יוא אם לא מעריכים אותי אז אני לא עושה כלום מה פתאום שבע בבוקר אחרי הבחירות בשופר עוד רוב הרצאות קדימה בלי הפסקה לא מפסיקים שיהיה לך מסע הכי קשה אפס אתה חוזר להיות אפס נראה אותך ממשיך עכשיו זה החוכמה זה מסעות שהקדוש ברוך הוא מעביר כל אחד ואחד אני לא יודע אם יש מישהו שיכול לעבור את מה שאני עברתי אחרי הבחירות מיד אמרו ברח לשוויץ אני נמצא בשופר עובד כרגיל ברח לשוויץ ברח לשוויץ סיפורים זה פה שם זה אנשים לא מעקלים איך הוא יכול להחזיק מעמד איך אדם יכול להחזיק מעמד כולם כולם יוצאים נגדו כאילו אויב העם איך זה יכול להיות מי שעובד את השם ויודע מה התפקיד שלו בעולם גליך משבריך עליי עמרו כמו בים יש גלים גלים גלים דופקים בך נותנים לך מכות הכל אבל אם אתה רוצה להיכנס לאמצע הים אתה תעבור אותם אם בצלילה אם ככה בכל דרך אתה תגיע אם אתה רוצה לא מפסיקים יש מסעות וצריכים לעבור אותם קורח גם כן רצה רצה רצה אבל לא התרצה לא התרצה במה שהשם לא נתן לו הוא רצה גם להיות כהן גדול גם הוא רוצה תכיל קורח אתה העשיר הכי גדול בעולם שליש מכל הממון שבעולם אתה לקחת ממצרים עשיר כמו קורח אומרים היה לו רוח הקודש היה צדיק גדול היה חכם גדול היה מנושאי המקדש נושאי אהרון איך אדם כזה מגיע למצב כזה היייתה לו שאיפה גדולה שאיפה גדולה אבל תשמעו במסכת בבא בטרה כתוב שהיה סוחר ישמעאלי שאמר לרבא בר בר חנה בוא ואני אראה לך את מתי המדבר איך הם נראים ואז הוא ראה לו שוכבים פרקדן על הגב ופניהם כלפי מעלה כמובן שבכל דבר שאומרים חכמים יש רמזים וסודות והמרשים מסביר לנו מה מה מה העניין שהם שוכבים על הגב והפנים למעלה אלא להורות שבכל המעשים שלהם אפילו שהם חטאו ולא עמדו בניסיונות לא כפרו אלא פניהם תמיד היו ל לה הכוונות שלהם לא היו כמו הפשט שאנחנו קוראים הם פחדו שהם לא ראויים שהם לא מתאימים שהם עלולים למות בגלל שהם לא מספיק מאמינים וכולי אבל הפנים היו תמיד למעלה כלפי שמיא אז כל הדורות שחטאו במדבר הם חשבונות לשם שמיים ואיין לנו אפס הבנה בזה בגודל מעלתם רבי שמעון בר יוחאי משבח את הדור הזה ואומר לא היה ולא יהיה דור כדור המדבר דור דעה לא היה ולא יהיה כמה עוונות היו להם ב-40 שנה 10 ומתוכם חלק של בודדים כמו המקלל כמו צלופחד שזה בודדים וזה גם נחשב עליהם אז ב-40 שנה היה להם 10 אנחנו יש לנו יותר מ-10 ביום בכל יום בכל שנה ב40 שנה כמה עוונות עשינו והם כל הדור ביחד עשו רק 10 אשרי הדור שעווניות מועטין זה היה דור המדבר והם נענשו בחומרה כי הם היו ליד השם ממש שכינה אית ביניהם ענן מלווה אותם בכל מקום אז לכן מידת הדין פגעה בהם מיד אבל הם היו במדרגות עליונות עליונות עליונות נשאל את השאלה אז איך יכול להיות שטעה קורח אם הם היו בדרגה כזאת יש מושג שנקרא התלבשות היצר במצוות לפעמים יצר הרע לא מצליח להביא בן אדם לעבירות אז הוא לוקח איזה מצווה אומר לו שזה המצווה תלחם עליה ומתלבש על המצווה לעשות ממנה עבירה יצר הרע לא מצליח בעבירות אז הוא בא מהצד ימין מצד ימין הוא בא מפתע אדם לעשות מצווה מסוימת מכניס בו אורות גדולים ורצונות כבירים ושם מלביש לו ניסיון של תאווה כלשהי לקורח היה קנאה וכבוד לשם שמאי הוא לא חשב לרגע שהוא עושה משהו נגד השם יתברך הפוך הוא קיבל הערה גדולה מאוד הוא ראה ברוח הקודש שעתיד לצאת ממנו שמואל הנביא ששקול כנגד משה ואהרון וכשהוא הבין שמראים לו בנבואת הדבר הזה היה לו רצון אינסופי לעבוד את השם בצורה הכי מובחרת בעם והוא הלך עם ה הזה להגיע למקסימום אבל היה חסר לו דבר אחד דבר אחד שחשוב לכולנו להיות שמח בחלקו לא היייתה לו את הבחינה להיות שמח בחלקו כמה אנשים היו כמו קורח בודדים לא היייתה לו בחינה שכדי ללכת עם רצון כזה חזק אתה חייב להטעין את עצ צמך במה שאתה כן זוכה לחפש איך במצב הנוכחים הכלים העכשויים והמציאות הקיימת איך בתוך כל זה אני נותן את כל הכוח אבל שמח ומודה לשם יתברך על כל מה שזכיתי עד עתה למה אתה לא שמח בכל מה שיש לך עד עתה וכותב רבי שמחה בוני מפשיסחה שקור באמת היה ראוי לכל הדרגות רק הוא לא התאפק הוא לא חיכה הוא רצה את זה לקבל בכוח בכוח הוא גייס 250 ראשי ישיבות כמו הבן אדם הזה ואמר בואו איתי אנחנו צודקים כל העדה כולם קדושים מה פתאום הוא מחלק פה תפקידים לאח שלו לבן דוד שלו מה זה פה והוא בא בכוח אם היה שמח בתפקיד ובדרגה שהשם נתן לו ומודה ומשבח על כך שהרי היה מנושאי כלי המשכן שזה דרגה עצומה לא היה יוצא במחלוקת נגד משה גדול הדור משום שהיה מבין שהמעשה הזה הוא שלו והמעשה שלי זה שלי מה אכפת לי אם מישהו עובד את השם יותר ממני מה אכפת לי הרי אם המטרה היא לשם שמיים אז למה אתה אומר התימני למה אתה אומר ההוא מבני ברק ההוא שאתם לא מכירים מרוב שהם לא מכירים הם שלחו לי את ההקלטה איך הם ידעו שאני זה אני יש הרבה תבנים בבני ברק אבל הוא חי בד נות שאף אחד לא יודע את האמת הילדים בני 17 יותר חכמים ממנו אלא מה קורח רצה בכוח מקנאה קינה במשה ובאה אבל אם עושים נחת רוח מה זה משנה מי עושה מני ומנח התכלס לי זה מה אמרתי בבחירות הראשונות אמרתי אדרבה אני אביא מי שאני אביא אתם מביאים מי שאתם מביאים וביחד וד את השם לא למה לא למה לא למה עכשיו ש הסכימה שבן גביר יהיה בן גביר יותר טוב ממה שאני עשיתי מה הוא עשה יותר טוב ממני שפתאום מסכימים שיהיה לו למה אני לא למה קנאה הוא לא יצליח לא ניתן לו יותר מדי מצליח לא הוא לא הוא לא נלחם בו לא בלפיד נלחם בו אתם שומעים ככה מאבדים את העולם הבא ככה מאבדים את העולם הבא ככה איבד קורח את העולם הבא עד עכשיו הוא צועק בגיהנום משה אמת ותורתו אמת ואנחנו בדים שקרנים עד עכשיו עד שיבוא המשיח טעות של פעם אחת לא יותר פעם אחת הוא טעה זה הכל גדול גדול בישראל אין כאלה בדורנו אז אם הוא נפל והפיל את כולם לגיה גיהנום מה מחכה לאלה שעשו עקירת התורה כזאת גדולה אבל הקדוש ברוך הוא יודע לתת לכל אחד מה שהוא יכול ורוצה אבל לכל דבר יש גם זמן אל תדחק את הזמן אל תלך בכוח לא בכוח בכוח עם השם לא הולכים מתי שהוא ירצה הוא יתן יש לו תוכניות בשבילך טובות יותר ממה שאתה חושב הוא רוצה לתת מאז שהוא ברא את העולם הוא רוצה לתת את הכל את הכל את הכל איך אני יודע אדם הראשון שהוא ברא איפה שם אותו ברמת אביו איפה הוא שם אותו בת ים בגן עדן יש יר מה הוא עשה כבר לא עשה עוד כלום וישר שם אותו בגן העדן אז מה הוא רוצה לתת ישרת גן עדן רק אל תקלקל רק אל תעשה חטא אם אתה עושה חטא אני מגרש אותך וככה היה אבל לאדם אחד הוא נתן את כל העולמות ואת הגן עדן כן זה מה שהוא רוצה זה מה שהשם רוצה לתת לכולנו גן עדן במקסימום רק אל תקלקלו אל תבואו בכוח אל תגיד אני אני אני תהיה סבלן תהיה מאופק תרצה תרצה ותתרמו לך לרצות ועוד תרצה עוד רצון תרצה אין בעיה כמה שאתה רוצה אבל גם תתרצה במה שיש בינתיים תשמח בחלקך והנה עוד דוגמה מבהילה ירובעם בן נבט הפך להיות מלך ישראל אחרי שהוכיח את שלמה המלך ובסוף החטיא את ישראל בעבודה זרה זה לא חוטא זה חוטא ומחטיא ולא היה יותר חוטא ומחטיא ממנו בישראל אין יותר יש אומרים שמשיח בן יוסף יהיה הגלגול שלו בשביל לתקן את כל מה שהוא קלקל הוא יחזור בגלגול תקן יום אחד תפס אותו הקדוש ברוך הוא בבגדו ואמר לו ירובעם חזור בך ואני ואתה ובן ישי נטייל בגן עדן הקדוש ברוך הוא מבטיח לו אני ואתה ובן ישי דוד מלך נטייל בגן עדן הוא מלך ישראל דוד מלך יהודה נטייל בגן עדן מה שאל אותו מי בראש מי בראש שמעתם דבר כזה מה זה מ מה אכפת לך מי בראש אתה בגן עדן עם הקדוש ברוך הוא מה אכפת לך מי בראש מה השאלה הזאת מי בראש אחרי שהשם יח שאני ואתה ואחר כך בן ישי אז מה אתה שואל מי בראש השאלה שלי ירובעם היייתה הביטוי לרצון העוצמתי שנכנס בו הוא שמע את השם מדבר אליו אז הוא רצה את קרבת השם המקסימלית אבל ברגע שהוא אמר מי בראש אמר לו השם בן בראש אז אמר ככה אם הוא בראש אני לא מוכן והמשיך למרוד עד שנדחה מהעולם הבא צריך לבאר את זה בהתחלה אומר לו אני אתה אז למה הוא שואל מי בראש ירובעם קיבל כיסופים נוראים לעבוד את השם באופן הטוב והמבחר ביותר רצה לזכות להיות גבוה יותר מדרגת דוד המלך אה אם מדברים כבר שאתה רוצה להיות יותר מדוד המלך קרוב לשם כי דוד המלך הוא רגל רביעיית במרכבה אם אתה רוצה להיות יותר ממנו אז קודם תעבור את כל המסעות של דוד המלך מה שהוא עבר אתה לא עברת ולא תעבור לא תוכל לעמוד בזה רדיפות רצון לרצוח אותו להרוג אותו הבנים שלו רודפים אחריו כל הייסורים ועם כל זה אומר תהילים תהילות לשם תהילות לשם מזמורים מזמורים בכל המצבים בכל המסעות הקשים מה שעובר דוד המלך הוא משורר לקדוש ברוך הוא הוא היה דבוק בשם בלי הפסקה בכל ה צבים אתה מורד אני אומר לך בוא אני ואתה אתה רוצה לעקוף את דוד ככה אתה אומר לא לא דוד לפניך הוא היה דבוק בי באמת באמת באמת בלי שאני אגיד לו בו לכאורה מה שעבר דוד זה כאילו השם דחה אותו כאילו הרחיק אותו כאילו לא רוצה אותו כי אם רוטבים אחריו ככה אפשר להבין שהשם רוצה אותו את מי הוא שלח את שמואל הנביא למשוח אותו למלך מה הוא השם שמקנה בו שאול ורוצה להרוג אותו מה הוא השם אין לו שאלות אין לו טוענות לדוד המלך הוא עובר מסע אחרי מסע מסע אחרי הלשנות בגידות מורדים אין לו שום בעיה הוא עובד את השם ממשיך הלאה אבל הוא דבוק לקדוש ברוך הוא הוא דבוק לקדוש ברוך הוא הוא רגל רביעית במרכבה ואת זה לא היה מוכן ירובעם ופה נפל גם קורח ופה נפלו גם עשרת המרגלים שבגללם מתו 600 אל כי הם דאגו שאם יהיה בחירות בארץ ישראל אז עלולים להחליף אותם אז לכן הם אמרו שהארץ לא טובה והאמינו להם כי הם הרוב אם הרוב אומרים צריך להאמין להם לא לא מתי לא מאמינים להם אם יהיו רעים רבים לרעות הם אומרים ההפך מהשם השם אומר שהארץ טובה ואתם אומרים שהיא לא טובה אסור לשמוע על אנשים שעושים דבר שהוא נגד השם אפילו שהם היו הרבים אפילו שהם היו כולם בעם ישראל היו נביאי הבעל 900 900 נביאי בעל ושרה ורק נביא אחד לאלוקים אליהו אז למי צריך לשמוע לרב לראשי ישיבות מה פירוש כן אבל בא אליהו ואמר נעלה להר הכרמל ובוא נראה למי תרד האש ובסוף שחטו את ה-900 כי הם הטעו את העם כי אם הולכים אחרי הרוב זה בסדר אבל כשהרוב הולכים על פי התורה אבל אם הם עוקרים את התורה הם לא על פי השם אסור לשמוע להם שיהיו מיליונים זה ההיסטוריה של עם ישראל ככה זה היה במשך כל הדורות מי שלא פיקח להתבונן נופל ולכן גם הרבנים האלה אמרו לכם להתחסן והם לא התחסנו לא יאומן כי יסופר ירובעם לא הסכ איבד את העולם הבא מי גן עדן עם השם לטייל לגני גיהנום לעד למה כאילו הוא רצה להיות הכי קרוב הכי קרוב תעבוד בשביל להיות הכי קרוב תעבוד אם אתה עובד בסדר אז מגיע בדין מגיע לסיכום תזכרו מה אמרתי תרצה תרצה ותתרמו לרצות הכי הרבה הכי גבוה מה שאתה רוצה אין בעיה כווה ל השם חזק ויאמץ לבך וקווה ל השם אל תפסיד אבל תתרצה גם במה שהשם נותן לך בינתיים הבינתיים הוא לא קבוע כמובן שהרצונות שלך יכולים להתגשם אבל סבלנות אל תעמוד ד עם סטופר לקדוש ברוך הוא כי אם הוא היה עומד לך עם סטופר על העבירות שלך כל עבירה עם סטופר לא היית פה והוא ארך הפים ברב חסד באמת אז תמתין שוא ישוע ייה ובעזרת השם אל תפסיקו לרצות לרצות זה טוב מאוד אבל לדעת את המגבלות ולא לייחס גם את ההצלחות לעצמנו אנחנו יכולים רק להראות לקדוש ברוך הוא מהרצונות האמיתיים ולפעול בהתאם לא נצליח כן נצליח זה לא משנה כי חשב לעשות מצווה ונאנס ולא עשה כמי שעשה אומר רשי ממש עשה נגיד רצית לבנות בית כנסת אספת כסף ועשית זה והתחלת בסוף העריה לא ישרה ופה שם לא נתנו לך זהו ואתה בא לשמיים אשריך בנית בית כנסת אומר לא לא היה אישורים אצלנו אתה בנית בית כנסת כי ראינו שגייס ועשית והשתדלתי אבל אצלנו בנית אתם רוצים הוכחה דוד המלך רצה לבנות לקדוש ברוך הוא בית נכון את בית המקדש נכון השם אמר לו לא הבן שלך ב שלמה נכון מי בנה שלמה מה כתוב מזמור לדוד מה מזמור שיר חנוכת הבית לדוד אה איך חנוכת הבית לדוד הוא לא היה בכלל בזמן החנוכה הוא כבר נפטר איך אומרים בשמיים נחשב שהוא הקים את בית המקדש אז אל תתייאשו תמשיכו לרצות רק דברים טובים ושם ימלא משלות לבכם לטובה אמן [מחיאות כפיים] ואמן
שאלות למי שיש בבקשה
כל ימו וכל יאמרו אין קדוש קשה מה נשמע רב שלום ברוך השם ברוך השם אזה גויר טוב אוהבים אותך מאוד הרב אב לך יש לי שאלה בשביל חבר כן אה אמא שלו יהודיה ואבא שלו לא יהודי והוא מתקרב לדת מאוד ומתחזק ומנסה כל מה שהוא יכול אבל הוא קשה לו מאוד לדוגמה אם הוא יבקש מזוזה בחדר זה יהיה קצת בעיה אם הוא פתאום יראו ציציות בכביסה זה גם תהיה לו איזה קצת בעיה הוא מתבייש מההורים שלו ה לא יודע איך קבלו את זה מנותקים בדץ בכלל בבית ו קודם כל חייב חי חייב במזוזה דבר שני אם לא יכול להיות שמה יזכור דירה ויעשה מה שהוא רוצה הוא בן 17 ילך לישיבה ואם זה שמה יש מזוזות ויש ציציות ויש הכל אבל צריך בהדרגה לא הרב איזה הדרגה נשלח אותו ישר לישיבה בהדרגה יש מדרגות עד שהוא עולה למעלה הוא יגיע בהדרגה ויכנס כמו כולם מה רצה שהוא ילך 100 מטר יחזור ך 200 יחזור ילך 300 יחזור עד שיגיע לישיבה מה זה בהדרגה אין לו המציאות לקיים את המצוות בבית אתה אומר הוא לא פטור ממזוזה אוקיי נו אז מה לעשות ומה המשר הדברים ציצית תפילין בי נביא לו ציצית מה הבעיה תפילין יש שמה בבית הבעייה אז אמרתי אם יש בעיה או יזכור או ילך לישיבה אם אתה אומר שיש בעיה והוא לא יכול נגיד אבא שלו הגוי יזרוק לו את התפילין נגיד או יקרע לו את הטלית או שינתק לו את המזוזה מה הוא יכול לעשות הבית של האבא שלו לא שלו אז הוא יכול לקום וללכת מה הבעיה אין בעיה עוד מעד יקחו אותו לצבא בלי לשאול אותו ולא ישאלו את אבא שלו הגוי נכון זהו אז רק אם אפשר ברכה לזיווג בעזרת השם לך או לא ומה איתו בעזרת השם נברך אותו גם בסדר תגיד לי את השם שלו הוא פה אני מבין כן מה השם שלו דוד תגיד מחוה אני לא זוכר את השם של אמא שילחץ לך בלי שנשים נו קטרינה דוד בן קטרינה בן קטרינה השם יזכה אותו בעזרת השם להיות חוזר בתשובה אמיתי ויצליח בכל ושניכם תזכו לזיווג הגול אמן תודה רבה הרב שאלה הבאה הנה הגברת שמה בכניסה רוצה לשאול כבוד הרב קודם כל תודה רבה לך על ההרצאה ועל הזכות המאוד גדולה שיש לך לזכות ככה את עם ישראל ולהחזיר כל כך הרבה אנשים בתשובה איך זה פעם היה עכשיו אני מחזיר בשאלה מה קרה לך חס ושלום תודה רבה רבה לך ואני באמת מרגישה זכות גדולה שהכרתי אותך א ואני רוצה לבקש ממך סליחה ומחילה על זה שבתחילה דרכי בתשובה אני לא לא השכלתי להכיר אותך מספיק ואני אמרתי עליך דברים לא כל כך טובים ואני ממש מצטערת על זה ואני רוצה לבקש את סליחתך ניזונת משמועות נכון יכול להיות אז איך איך ידעת שאני קיים בכלל איך אפשר לדבר עליי לשון הרע אם לא מכירים אותי ולא יודעים בכלל שאני קיים מאיפה נודע לך א אני לא כל כך זוכרת באיזה גיל זה היה זה היה בחצי שנה האחרונה זאת כן בואנה את מבוגרת כבר זה לא ילדה קטנה למה אני לא דיברתי עליך מה אמרת עליי מעניין אני לא כל כך זוכרת לא זוכרת טוב אני מוחל לך תודה רבה שאלה נוספת שאלה נוספת מחילוני או יופי סוף סוף יש מישהו דתי פה כל הכבוד קודם כל הרצאה מעניינת א נראה שפה כולם קשובים ומאוד מוד מעריכים אותך רציתי לשאול שאלה שכבר הרבה שנים אני שואלת ושאלתי רבנים ושאלתי אחרים ולא קיבלתי עדיין תשובה הדת שלנו היא דת מחילה אוהבת חמלה אני רוצה לשאול על פרשת פנחס פנחס עשה מעשה של רצח הרצח הזה קיבל גיבוי קיבל גיבוי קיבל קנאים גיבוי כי הוא קינה להשם אני רוצה להבין אם יש שמתי שהוא אה הצדקה לפעולה שהיא כל כך עלימה פעולה של רצח שאיין עליה נישה והרצח הזה בוצע לא כי מישהו התגרה בו אלא כי הוא פשוט הלך ורצח זוג שלדעתו האישה זה הכל בראש אצלו שהיא רצתה להשית אותו מדרך האמונה מדרך האלוהים השאלה היא איך אתה מצדיק או איך אתה נותן איזשהו רעיון גיבוי לפעולה כזו עלימה שהיא מבחינתי מאוד אכזרית ולא ראוייה אם היא היייתה מתבצעת היום הבן אדם הזה ה נמצא בכלא או באשפוז של בריאות נפש כי לא רוצחים אנשים על פי דעה או מחשבה אשמח לקבל תשובה טוב לפני מה שעשה פנחס את מקשיבה אבל כן אני רצתי לשבת כן לפני שעשה את המעשה חטאו בני ישראל על ידי פיתוי של בנות מואב ומדיין ומתו בגלל זה בגלל מעשה כזה 24,000 בגלל פיתוי בגלל הפיתוי של בנות מואב ומדיין שבלעם יעץ את העצה הזאת איך לחת את ישראל הקדוש ברוך הוא שונא זימה חת מהעבירות החמורות זה עריות ועליה נאמר יהרג ואל יעבור זאת אומרת אם אדם הולך לעבור עבירה שבגדר עריות הוא מצווה לא לעבור את העבירה וגם אם יהרגו אותו אם הוא לא יעשה את העבירה מצווה להרג ולא לעבור יש שלוש מצוות כאלה שפיכות דמים אם יגידו לך להרוג את החברה שלך אם לא תהרגי אותה יהרגו אותך אז את צריכה להרג ולא להרוג אם יגידו לך לעבוד עבודה זרה ואם לא יהרגו אותך את מצווה להרג ולא עבוד עבודה זרה באותו דבר גם בעריות יגידו לך לעבור עבירה אסורה על פי התורה בזה אם לא יהרגו אותך את מצווה להרג ולא לעבור עכשיו בא זמרי נשיא שבט השמעוד להכשיר את המעשה שעשו כי מתו 24,000 משבט שמעון איך הם מתו בדיוק זאת אומרת השם הרג אותם הביא להם השם הרג אותם עכשיו מה קרה קצת אכזרי על רעיון של להרוג 24 בכל לא לא אכזרי אני אסי לא אני אסביר לך למה לא אכזרים כי אם אם אני נמצא איתך באוניה בסדר ואנחנו כל אחד בת ששילם אוניה הגדולות הגדולות ואני לקחתי את התא התחתון ואני יש לי הובי לחפור כל מקום שאני נמצא אני אוהב לחפור והבאתי מקדחה ואני חופר לי ככה טר אוהב ככה שמים יזרזו לי פנימה ופתאום המים עולים ואתה שלי מתמלא וזה יוצא למסדרון ומתחיל למלא ונהיה זעקה ו משוגע מה אתה עושה שכרתי את החדר תן לי לעשות מה שאני רוצה יא חביבי אל תגיד לי מה לעשות אני עושה מה שארה אבל אתה מטביע את כולם לא מעניין אותי אתה מבין ככה ואני מבין ככה אנחנו חלוקים אתה מבין שאריות זה כלום ואני מבין שאריות זה לא כלום אז בסדר אז אתה עושה אבל אתה מטביע את הספינה של כולנו עובדה שצ'ק צ'ק 24,000 מתו עכשיו הוא בא להכשיר את זה להכשיר את זה פירושו שאם נשיא עושה את זה בע כן כמו שארלס עכשיו אמר שהוא הומו אז זה מכשיר הוא לא אמר הוא אמר לא משנה הוא אמ את כי א בדיחות כאלה את יודעת יש עוד כמה כאלה את יודעת כן היו לנו כמה שרים היו לנו כמה שרים כאלה כן וזה אבל בכל אופן בסדר יש כאלה מחשירים את הגים יש כאלה לא מכשירים אותם התורה לא מכשירה אותם אז בסדר את לא מכירה בתורה רגע רגע רגע יש הבדל בין הכשרה לבין להרוג מישהו רג שמעתי שמעתי שמעתי בטד סטיס או אמריקה הם מחליטים שמי שהרג מישהו יכולים להרוג אותו רגע יש יש גם פה מבקשים דין מוות וכולי לא משנה דין רודף אז בכל חברה יש את החוקים שלה תלוי למה היא מחוקקת או לא בכל אופן דבר שגורם נזק לרבים ויגרום שאנשים ימותו כמו לדוגמה עכשיו פוטין נתן הוראה כל מי שבורח מהקרב לראות בו לראות בו למה לראות בו זה לא אנושי שלחת אותו להגן על המולדת הוא קצת פחדן עושה קטנים במכנסיים הוא רועד מה אתה רוצה שסתם ימות הוא יש לו אמא יש לו אבא יש לו ילדים הוא רוצה לחזור הביתה אז אחד הלך מה קרה לא הוא יחליש את כולם זה יתן מנוסה לכולם יראו אחד כזה כולם ילכו אחריו אז עדיף להרוג אחד אומר פוטין מאשר ימותו אחר כך רבים כם ישארו לבד ורוסיה תפסיד במלחמה אוי ואבוי אז פוטין לפני שימות מהסרטן כל מה שיש לו הוא יזכר כמצביא שגרם נזק למדינה ולא יעשו לו פסל גדול יעשו לו קטן אז בקיצור אם זה דבר שגורם שאנשים עוד ימותו כמו שמתו קודם יש הלכה בישראל הלכה שהשם אמר הבועל ארמית קנאין פוגעים בו השם אומר אני אומר לך אם אתה רואה מצב כזה שאחד בא על גוייה ועושה את המעשה הזה ועוד עושה את זה בפרהסיה מצווה להרוג אותו אבל לא כל אחד רק קנאים מה זה קנאים מי שבאמת בוער בליבו הדבר לא אחד שסוגר חשבון לא רוצח לא אחד שאוהב להרוג אחד שהוא קנאי באמת רק זה אחרי שהוא עשה את המעשה תקשיבי טוב הקדוש ברוך הוא אומר שבזכות המעשה שלו הוא הציל את כל עם ישראל מכליה אומר הקדוש ברוך הוא בקנאו את קנאתי ולא אכלה את בני ישראל בגלל שהוא עשה במקומי את מה שאני הייתי צריך ללעשות כמו שעשיתי ל24 אל בגלל שהוא הרים כמו שאומרים את הרומח מה עשה את זה והוא סיכן את חייו כי ברור שהוא לא יצא משמה חי כל השבט רואים שהוא רוצח את ה את המנהיג בסופו של יום הגנו עליו אף אחד לא הגן עליו לקחו אותו תחת חסותם אלוהים לא השם הציל אותו עשה לו 12 ניסים 12 ניסים ואז הוא יצא משמה ואת יודעת מי הוא היום מי זה פנחס אליהו הנביא השם נתן לו את בריתו שלום והפך אותו לכהן ועשה אותו אליהו הנביא את זוכרת שמעת עליו זה בהבדלה שמ אני מכירה את כל הסיפורים כפי אז אליהו הנביא זה פנחס שכנה קנאל השם אז בעצם עכשיו בחול אם מישהו הולך ורוצח איזה בחור שנמצא עם גוייה אז הרצח הוא לגיטימי והוא אז אני מנסה להבין איפה יכ אני אסביר שאלת את שואלת שאלות יפות וצריכה גם לקבל תשובות יפות נניח פה בארץ אמרתי בארץ איפה שאת רוצה בבת ים פה הערב פה עכשיו הנקודה היא ככה בשעה שיד ישראל תקיפה אז משפטי התורה תקיפים זאת אומרת אין היום דיני נפשות אין היום אנחנו לא רשאים אין בית דין אין סנהדרין אין מי שיכול לדו גם אז לא היה דבר כזה שכל אחד יכול לקחת את הדין לעצמו ולעשות זה מקרה חריג שיש בו הלכה מיוחדת וגם לא מורים אותה אם בן אדם בא ושואל כן אני אלך להרוג את ההוא שוא עושה מעשה כזה לא מורים לו למה כי רק קנאים יכולים וקנאי לא שואל שאלות קנאי הולך ועושה זה מסוכן לדעתי נכון מסוכן מאוד לא ן הם כו ל אז לכן צריך להיזהר אבל רגע תקשיבי תקשיבי עכשיו היום יד ישראל לא תקיפה פירושו דיני ישראל לא חזרו ממילא אנחנו לא יכולים לדון דיני נפשות גם רגע בגם תקשיבי גם שדנו דיני נפשות אם היו מוציאים להורג באחת מארבע מיטות שיש בתורה אם היו מוציאים להורג אז זה היה נקרא בית דין קטלנית אחת ל70 שנה אם אחת ל70 שנה נגיד תפסו בן אדם מחלל שבת בפרהסיה מה צריך צריך שיבואו שני עדים כשרים שיגידו לו אתה עושה מלאכה נגיד חורש אתה חורש בשבת ואסור לחרוש בשבת אם תוך כדי דיבור זאת אומרת תוך שלוש שניות שזה נקרא שלום עליך אם תוך כדי דיבור של שלום עליך רבי שזה שלוש שניות הוא חזר לחרוש צפצף עליהם זאת אומרת שהוא עושה את זה במזיד בהכרה נגד מצוות התורה באים העדים מעידים עליו שהוא עשה ככה מעידים שתרו בו שאמרו לו ולמרות זאת תוך שלוש שניות הוא עשה את זה ואז הוא מגיע לבית דין ואז יש לו את הזכות להגיד הפוך להגיד מה שהוא רוצה אם הוא יצליח להביא עדים אחרים שיריחו את אלה נגיד יגיד הוא בכלל לא היה שמה הוא היה איתנו הוא היה פה הוא בכלל לא היה בארץ לא משנה יהיה דיון זהו החליטו שהוא חייב מיתה על פי התורה לוקחים אותו עכשיו לקיים בו את המיטה פתאום בא אחד על סוס דואר ואומר יש לי ללמד עליו זכות לא נגמר הדין מחזירים אותו בחזרה אחרי אחר כך לא שכנע את הבית דין אין לו רעיות לוקחים אותו עוד פעם בא עוד אחד עם קורקינט אומר הלו יש לי ללמד עליו זכות מחזירים אותו עוד פעם למה שלא להוציא נפש למיטה עד שזה 100 100 100% וזה כשאדם עשב יודעין ומזיד בכוונה תוך כדי דיבור זהו זה חוקי התורה את אוהבת אותם או לא זה חל על כולם תרצי או לא לא תרצי כמו שחוקי המדינה חלים עלינו נרצה ולא נרצה מתאים לנו או לא מתאים זה אחד שתיים ואם הוציאו להורג ב70 שנה זה כבר נקרא סנהדרין קטלנית ואת יודעת כמה ישהו שמה 71 חכמים שכל אחד מהם היה צריך לדעת 70 לשון 70 שפות 70 פות למה כי אם זה יהיה גוי שיבוא והוא מדבר תאילנדית והיה מעשה שהוא עשה שאסור וחייב מיתה נגיד אם הם לא מבינים תאילנדית לא יכלו להבין בדיוק את הניואנסים וא הם צריכים לדעת את הכל 70 לשון ולא רק זה הם גם צריכים לדעת כשפים כי אם יבוא מכשף ויגידו שהוא עשה ככה וככה צריך לדעת אם זה כישוף או לא כישוף אז אם הם לא מבינים את זה אז הם לא יכול בקיצור זה היו חכמים שאין בעולם היום אחד כזה אחד אין אין תאספי בכל העולם אין אחד כ הכזה שיודע 70 לשון ואת כל החוכמות האלה והכל וישבו כאלה ודנו ונתנו צ'אנס ועוד צ'אנס ועוד צ'אנס וזה חוקי התורה שכולם חסד כי זה שעושה חילול שבת בפרהסיה זה כמו זה שקודח באוניה כי ישראל הם נשקלים ככה על פי רוב זכויות ורוב עוונות כמו שכל אדם באופן פרטי נשקל מה הוא שווה צדיק רשע טוב אזרח טוב אזרח לא טוב הגון כמו שרוצים לעשות אותך עכשיו עוד מעט דיגיטלית שייתנו לך לאכול ולשתות לפים תהי טובה שומעת מצייתת למשטר אז ככה זה עובד עכשיו גם העם הוא ככה למה היה מבול בעולם כי במאזן הזכויות ו ועוונות של הדור ההוא דור המבול שחטאו בכל מה שעוברים היום היום רגע רגע דור המבול אם אתה כבר מציין את דור המבול אנחנו מדברים על מכים שאלוהים הוריד כדי שילמדו את בני האדם ואז הם ראו כי בנות האדם טובות ואז הם התערבבו ואז הם בעצם אלוהים אומר שהוא עשה מספיק אוכל בשביל רק בני אדם ועכשיו נוצרו נוצר מצב שיש בני אדם יחד עם מלאכים לא מוטציה שהוא לא תכנן לא זה לפי הבונים החופשיים לא זה לא לא אני אסביר לך אני אסביר לך לא לא לא לא הקדוש ברוך הוא ברא את העולם ויודע מה הוא ברא וזה המלכים אמרו לו למה מה אנוש כי תזכרנו בין אדם כ תפקדנו אתה למה יהיה לך צער מהמהם בוא אנחנו נרד ונראה לך שאנחנו נקיים כמו שצריך אמר להם בסדר אתם רוצים בבקשה תפדל ירדו וכמו שאת אומרת ראו את בנות האדם וזה וירדו ממדרגתם וחטאו וכולי וכולי יפה אז קודם כל מפה לומדים שיצר הרע שלנו הוא גדול שאפילו מלאכים שירדו הוא יכול להפיל אותם בפח קודם כל אז זה מרגיש ולו בגלל המלאכים לא לא לא לא יצר הרע הפיל אותם ואז הם נפלו ממדרגתם וכולי הם לא יצרו מוטציות חדשות בואי אני אסביר לך כולם מתו לא כולם מתו הם נקברו חיים ולכן זלזל נמצא במדבר והוא קבור וואי הבונים החופשיים איפה הג מהזה בונים החופשים תקשיבי רגע את צריכה להבין לא נשאר כלום כל בשר נמחה מן העולם חוץ מנוח שם חם ויפת אשתו וקלות אבל זלזל מוזכר בתנך עודם התנך לא לא ר את לא יודעת מי זה את יודעת מי זה זזה נכון זה אחד המלאכים בוד לא לא לא לא זה עוזה ועזאל אלה השניים שירדו עכשיו עזבי אותם אנחנו מדברים עכשיו על יש יצר הרע הבונים החופשיים קוראים לו לוציפר אצלנו נקרא שסטן בקיצור יש כוח כזה עליון שנבנה בכוונה כדי שיהיה בחירה אם אנחנו לא יהיה לנו בחירה בין טוב לרע זה מאז שאכלו את עץ הדעת אם לא יהיה בחירה אז על מה אנחנו נקבל שכר לא עשינו כלום אם אני מתוכנת ועושה הכל בתכנות אז זה המלאכים המלאכים לא מקבלים שכר כי הם מתוכנתים הם לא יכולים לעשות מה שהם רוצים אבל אנחנו נבראנו כמו הקדוש ברוך הוא נעשה אדם בצלמנו כדמותנו ממילא אנחנו יכולים לבחור אבל בשביל לבחור צריך גם נגד יש טוב צריך להיות רע יש שחור צריך להיות לבן יש פוזיטיבי יש נגטיבי חייב להיות תמיד דבר והיפוכו אחרת אין בחירה אם אני מאולץ אנוס אז לא מגיע לי כלום לכן יש בחירה עכשיו זה הכל כל בני אדם נשארו בני אדם אבל עכשיו את צודקת את הבונים החופשיים רוצים לעשות אותך סב אני אני מדבר גם לי מותר אני מדברת על ספרים חיצוניים אני לאן אני יודע אבל רוצ אבל תקשיבי הבבונים הבבונים האלה הם רוצים לעשות אותך סיי בורגית עוד מעט ישימו לך פה איזה תוכנה בראש ואת תפקידי בדיוק אם את רואה סרטונים בגוגל אז תראי מה אני מתכוון זה בילי הדבילי שיש לו את קוקה-קולה והוא קנה שותף טרה והוא עושה את כל הזה והוא נותן לכם קוקה קולה לשתות בתוך זה הוא מכניס לכם חומר שעושה אותכם פטים יפה אני שות ה מים אני לאלא אוהבת יופי אז לכן שאל שאלה חכמה אני מודה לך תודה רבה תודה לכולם תהיו בריאים לילה טוב מי רוצה להגיד קדיש בבקשה רבי חנניה בן הקשי אומר d ako הכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל ירו אין קדוש כשם יכל יודוך בהכל יפו והכל יאמרו והכל יאמרו אין דוש קשה [מוזיקה] e [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] mo [מוזיקה] e