טבריה - מחיר הפגיעה בזולת
תאריך פרסום: 04.07.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה לזיווגים הגונים מהרה למרדכי ויוסף חיים בני תמר זרע בר קימה בן זכר השנה ללאה בת תמר רפואה שלמה מאוצר מתנות חינם לשרה בת יקוטה רפאל חי בן מזל טוב מזל בת רבקה מהרה גם לעילוי נשמת הוריים נחתם עדן אמן אמן
אנחנו ממשיכים בסדרת ההרצאות שאנחנו מדברים על העניין של פגיעה עלבונות והעונשים למי שלא מתרצה ולא מתפייס עם מי שפגע בו מי שציער אותו יש מצווה בתורה לא תונו איש את עמיתו אסור לצער יהודי אסור מצווה מן התורה אסור לצער יהודי אז בואו נשמע כולם מכירים את הסיפור עם חנה ופנינה שלחנות היה ילדים לא צריך כל רגע עבדן
כתוב: "וְכִעֲסַתָּה צָרָתָהּ גַּם כַּעַס בַּעֲבוּר הַרְּעִמָהּ" (שמואל-א א, ו) זאת אומרת פנינה היייתה הצרה כשיש שתי נשים לבעל אחד כל אחת נקראת צרה לחברתה קשה לה שיש עוד אחת אז פנינה היייתה מצערת אותה מכעיסה אותה למה בשביל שהא תרעין בקולה ותבכה לפני הבורא כי שערי דמעה לא ננעלו ועל ידי זה הקדוש ברוך הוא ישמע את תה ויזכה אותה בבנים והיא התכוונה לשם שמיים אמרו חכמים זכרונם לברכה בבא בטרה טז פנינה לשם שמיים נתכוונה כל זה להביא אותה לשערי דמעה אז למה היא נענשה עד שכתוב ורבת בנים אומללה היה לה ערה ילדים לפנינה ולחנה לא כל ילד שילדה חנה פנינה קברה שניים למה בגלל שהיא ציערה אותה אבל חכמים קובעים שהיא עשתה זאת לשם שמיים מי שפוגע בחברו אפילו לשם שמיים זה כמו מכניס ידו לאש אם אדם יכריז לפני שהוא מכניס את היד לאש הרי אני מכניס את ידי לשם שמיים לאש היא תשרף כן לשם שמיים אבל היא תשרף כי אש שורפת מי שמצער יהודי אפילו עם כוונה לשם שמיים להטיב לו זה לא משנה הוא יפגע עד כדי כך שמתו לערה ילדים יש אומרים שמונה ורחמן השניים האחרונים אבל זה מה שקרה צער הלב פותח את הלב קרוב להוריד דמעות
הגמרא מספרת על אשתו של רב רחומי בכתובות סב היא תנתה עם בעלה שיעסוק כל השנה בתורה יבוא רק פעם אחת בשנה הביתה בערב יום הכיפורים זאת אומרת היא לא ראתה אותו כל השנה אישה כזאת שהיא מתענגת מזה שבעלה זוכה להיות כמו רבי עקיבא לומד 12 שנה רצוף היא מסכימה כל שנה תלך תלמד תבוא רק בערב יום הכיפורים מה זה אומר אוכל את הסעודה מפסקת הולך לבית הכנסת עד מוצאי יום הכיפורים הוא כל הזמן בבית הכנסת חוזר סועד והולך לעוד שנה איך נראה יום הכיפורים בבית כנסת שהתפלל אשתו של רב רחומי כל נשות בית הכנסת עומדות ביראה מתפללות בכוונה ואשתו של רב רחומי מצב של בכי היא מסרה את כל עצמה לתורה [מוזיקה] הקדושה והנה שנה אחת הוא לא הגיע הוא לא הגיע מה קרה הוא התעמק כל כך בתורה לא שם לב בכלל שזה היום כך וכך ולא הגיע מה קרה הזילה דמעות ברגע ש הזיל הדמעות איפ שהוא ישב ולמד נפל ומת ממה מהדמעות שהא הזילה האם היא התכוונה להרוג אותו ודאי שלא היא דאגה מה קרה שהוא לא בא היא לא התכוונה חס ושלום זה יפגע בו הדמעות לא היו מכוונות בשביל הדבר הזה אבל האכזבה שלה היייתה כזאת גדולה שהכאב שהיה לה פשוט הרג אותו אדם צדיק שלומד כל השנה בלי הפסקה אישה צדיקה כזאת שמוותרת על בעלה העיקר שילמד תורה זוג שאיין כדוגמתו איפה תמצאו בדור הזה כזה דבר ועם כל זה ברגע שיוריד הדמעות זה מה שקרה
שואל הרב חיים מלביץ זכר צדיק לברכה מה היא הרוויחה נשארה אלמנה בודדה אבל היא לא אשמה היא לא התכוונה הדמעות האלה זה כמו תנור אש בלי שתרצה היא רגה את בעלה אז כמה מסוכן לצער בן אדם הין הצטערה מהבעל הכי אהוב לה הכי חשוב לה הכי צדיק עם כל זה לא עוזר פנינה עושה הכל הכל לצער את חנה בכוונה לטובתה כי יודעת שאם לא בוכי ממש ממש ממש זה לא פועל בבוקר היא שואלת אותה נו הכנת ילדים לתלמוד תורה אין לה ילדים איזה צער לשמוע בצהריים נו הם חזרו בערב היא אומרת נו ששכבת אותם לישון יא כל פעם שומעת שאיין לה ילדים וכאילו הלוואי כן דוקרת אותה אבל מה מעידים עליה אפילו השטן אומר שא התכוונה לשם שמיים זה עומק הדין למי שמצער בנים ובנות של הקדוש ברוך הוא לא תונו איש את עמיתו תשמעו אני מספר לכם כמה מעשים חקקו בראשכם ותדעו מה לעשות עם עצמכם אולי יבואו לכם ישועות גדולות כי יש הרבה אנשים שתקועים בהרבה עניינים בגלל הדברים האלה
נתתי הרצאה באר שבע חובה לשמוע אותה כבר קיבלתי פידבקים מאנשים שעשו ממש סולחות עם אנשים חבל על הזמן
מלמד בישיבה קוראים לזה רם היה מלמד ומחלק את היום מלמד תלמידים בבוקר ואחר כך בצהריים בערב היה לומד בעצמו הוא הצליח מאוד בלימודים והתפרסם שמו ורבים רצו שהילדים שלהם ילמדו אצלו כשהציעו לו אפילו משכורת גבוהה בהרבה כדי שילמד עוד וסרב למה כי הצהריים ערב היו מוקדשים לעליה רוחנית שלו יום אחד התקשרה אליו אישה בכל בוכים יש לה בן שמונה הוא לא יודע לקרוא עדיין והוא עבר אצל מלמדים רבים ואף אחד לא הושיע אותו וכעת היא מתחננת לפניו שילמד אותו באופן פרטי המלמד הבהיר לה שהזמן שלו לא פנוי והוא לא יכול להענות לבקשה המשיכה להפציר ביקשה שילמד את הבן שלה בחיידר איפה שמלמדים את האחרים והיא אומרת לו הבן שלי יהודה רק אתה מסוגל ללמד אותו אמר לה אני מצטער מאוד אבל אני לא מעוניין להסבה מקצועית
טוב כל בוכים היא זועקת ואומרת לו לא תעמוד על דם רעך ומה הוא עונה לה בסבלנות אני מצטער ממש אבל אני לא יכול לעשות השבא מקצועי הסתיימה עברו שנים הוא עלה בדרגת הוראה ועבר לישיבה גבוהה שנתיים היה לו תלמיד שקראו לו אברהם למד אצלו בישיבה תלמיד שקט מאזין לשיעורים אחרי שנתיים עזב אברהם את הישיבה וההלך לדרום הארץ הוא לא אהב את זה שהוא הלך כיוון שהישיבה שמה לא היייתה כל כך לרוחו והנה אחרי שמונה חודשים הוא חוזר לישיבה וברגע הראשון שראה אותו הרב את הבחור אברהם כמו שזכר אותו לבוש בבגדים מהודרים ממש נראה בחור ישיבה כמו שהוא עזב אבל נראה משהו כמו זר זר מחוץ
במקום כיפה שחורה גדולה שהייתה תמיד לו על הראש הוא ראה שיש לו כיפת עור דהויה צבע בהיר מאוד הסתכל המלמד באברהם כ רוצה לומר לו באיזה חוצפה מגיע התלמיד לישיבה בא למד שמקפידה מאוד על הופעה וצורת לבוש שאל אותו מה מטרת הביקור לא נראה שאברהם התלמיד מבין את הרמז והוא עונה לו בשלווה באתי להזמין את כל הצוות ואת כל חברי בישיבה לנישואים שלי שאני מתחתן בקרוב הרב מתעלה מתוכן הדברים ושואל אותו בחומרה בצורה כזאת מגיעים לישיבה היכן הסתובבת מאז שעזבת את הישיבה זיק של כאב בעיניים של אברהם נפגע מהנוסח של השאלה אבל השי ב מוס למדתי בישיבה של רב פלוני והתחזקתם מאוד וכעת אני בא להזמין את כולם לחתונה
הנימוס שהוא ענה לרב הרגיז אותו ויצא מן הכלים ואמר לו אני לא מבין איך אתה מגיע ככה לישיבה הרמת הכל לפני כל התלמידים גרמה לאברהם להבהל ועזב את המקום בפנים חברות חודש חלף אשתו של הרב חלתה במחלה קשה נסעו בדחיפות לשוודיה האישה עברה ניתוח ראש מסובך חזר ללמד שוב בארץ ואשתו נפטרה אחרי חצי שנה החיים השתנו מקצה לקצה 100 אדם מבוגר ועצמאי שניהל את חייו חיים מלאים ופעילים הפך לאיש אבל וחפוי ראש הבית התרוקן העצמאות שלו התערערה לא הסכים לגור בדירה של הבנים שלו התעקש לדור לבד חשב שהוא עצמאי אבל לא ממש הצליח איבד את הקישורים שלו את כוח הריכוז יזדקן במהרה
שלושה חודשים עדיין הצליח ללמד בישיבה לא כמו שהיה בשנים עברו זה נאמר בלי שמחה בכל זאת הצליח להעביר את השיעורים יום אחד נפל בבית ושבר את אגן הירכיים אף אחד לא היה איתו באותה עת 10 שעות שכב על הארץ מדמם מאבד את ההכרה חליפות עד שבחסד השם נכנס הנכד לבקר את הסבא מצא אותו מעולף על הרצפה עבר ניתוח ומשם לשיקום תלמידים ביקשו לבקר אותו הוא התנגד התבייש שיראו אותו זקן נכה חולה שתלוי באחרים בני המשפחה סעדו אותו עד שחזר לעמוד על רגליו התחיל להלך בהליכון והודיע להנהלת הישיבה שהוא פורש מהעבודה רו לו מטפל לבית והוא איבד את טעם החיים
יום אחד הוא קם עם כאבי גב עזים לא הצליח לכבוש את הזעקות הרופאים קבעו שלקה בתזוזה של חוליות עקב הנפילה בנוסף לשבירת האגן קיבל זריקות משככות אבל לא הועיל לו מדי מצא את עצמו מהרב הנפלא המצליח בודד ללא מסרה חש ריקן לא שווה מאומה רק כאבים עזים מזכירים לו שעדיין הוא חי אחרי מספר ימים כשהוא עוד מוטל בייסורים שומע נקישות בדלת המטפל פותח את הדלת ואומר לו שיש בחור צעיר מבקש לראות אותו מי נכנס אברהם אומר לו חששתי שתסב לקבל אותי לכן נכנסתי ללא רשות ואני חייב לשוחח איתך מספר דקות המטפל עזב את החדר והרב פתח את הפה בעצמו ושיתף את התלמיד בכל התלאות בשנתיים האחרונות מאז המחלה של אשתו
שואל אותו אברהם מתי התגלתה המחלה הרב לא היה צריך לאמץ את הזיכרון יום שלישי זן בעדר איך שהוא אמר את זה נפלטה זעקה מפיו של אברהם דקות הוא לא יכול לדבר האם הרב אינו זוכר מה היה לפני החתונה שלי בעת שבאתי לבקר בישיבה הרב לא זכר לא זכר אומר לו ביום הזה ביום שלישי זן באדר התחתנתי בלי אף אחד מהישיבה בלי אף אחד מהצוות הלב שלי היה גדוש בטרוניה עליכם בעוצמה שלא הרגשתי מעולם לשום אדם בעולם שואל אותו הרב איזה טרוניה מה קרה מה אתה לא זוכר איך סילקתי מהישיבה בבושת פנים באתי להזמין את הח ים ליום כלולות הדברים עומדים לנגד עיניי כאילו התרחשו בזה הרגע והרב אפילו לא זוכר אני לא מסוגל לשכוח איך העלבת אותי במסדרון הישיבה
רציתי שהאדמה פער את פיה ותבלע אותי חיים מרוב בושה ועוגמת נפש הרגשתי השפלה וביזוי בתוך העצמות ואז נזכר הרב אברהם ממשיך באתי לישיבה בשמחה כל כך גדולה ויצאתי מושפל ממנה עד שסוף סוף התארסתי עד שזכיתי בשידוך הגון שכזה אחרי כל ההצעות שלא הלמו את שאיפותיי עמדתי לנסה לבתו של רב חשוב וכל כך רצ יתי שהחברים השתתפו בשמחתי וסולק י בבושת פנים על לא דבר על לא דבר ומה היה עם הכיפה הכיפה הוא לא מבין אברהם על מה מדבר הרב מה עם כיפת העור הבהירה שלבשת הכיפה החצופה ש תה להופיע בשערי הישיבה כיפת עור בהירה על מה הרב מדבר
אה אני נזכר כשנסעתי לישיבה במונית בדרך היייתה רוח חזקה נהג המונית ביקש לעשן פתח את החלון ידו הרוח דרה העיפה לי את הכיפה החוצה הנהג עצר בחריקה ירד ומהר לרוץ להביאה גם אני רצתי אחרי הכיפה שנפלה באמצע הכביש לפחות 10 מכוניות רמסו אותה עד שהצלחתי להרים אותה ולהחזיר אותה לראש הייתה כבר מרופטת בדויה כולה דממה מסטרה בחדר עכשיו אברהם אומר עכשיו אני קולט מה היה הדבר שכל כך הרגיז אותך הרב היה בטוח שאני באתי לישיבה בכיפה שאינה עולמת המקום למה לא שאלת אותי במפורש מה זה למה אתה הולך עם כיפה כזאת אם היה שואל אותי הרב בנחת הייתי מסביר מי מיד
כמה שנאה כמה נטירה הרגשתי מאז הרגשתי שמתעללים בי על לא עבל בכפי צועקים מביישים אותי מדברים איתי על הופעה לא רצוייה בעוד שאני לבוש כמו כולם מעולם לא חרגתי בעניין הלבוש היודע הרב יש לי אח גדול שנטש את עולם הישיבות תמיד ניסה לפתות אותי להחליף את הלבוש תמיד נלחמתי בו לא הורדתי כפתור ולא הוספתי כפתור לא השתמשתי בעניבות צבעוניות שקנו לי בחול מתנה הקפדתי לראות בין ישיבה אמיתית ולמרות הכל בתקופת השידוכים לא היו לי הצעות טובות בכלל אנשים שמעו שהיה לי אח שעזב את הדרך חששו שלך בדרכו והציעו לי הצעות מביישות
אבל אני נאבקתי על שמי הטוב רבתי לשמוע הצעות לבד ממשוכת צנועות יראות שמיים וסוף סוף אחרי זמן הגיע לי הצעה נהדרת בת טובה מבית מובחר ומעולה ספוק ביראת שמיים בתו של תלמיד חכם משפחה ברוכת ילדים חסרת קל בגשמיות אבל מח נת באוצרות רוחניים כשזכתה עמה באתי בשמחה לישיבה שלמדתי בעבר לשתף את כולם בשמחתי גורשתי כמו פושע בבושת פנים וצועקים עליי עוד על ההופעה החצופה הלא ראוייה ניכר היה בקולו שהוא חוזר לטראומה שהייתה לו באותם רגעים יצאתי מן הישיבה רוחש שנאה כלפי הרב לא יכולתי להתגבר על עצמי צר לי שזה היה המצב
אבל אלה העובדות עשרות פעמים ביום חופת ביקשתי מהשם שיפרע ממך על עלבוני לא שיער שהגיעו הדברים עד כך אני לא גר כאן בעיר ואני לא יודע מה עבר עליך פרץ בבכי הוא הרג את אשתו באותו תאריך בחתונה למה הוא מסתכל סביבו אין אחד מהחברים שלו שהיו בישיבה הוא רוצה שכולם ישמחו בשמחה שלו אין טוב שואל שוא אותו הרב אז איך הגעת עכשיו למה הגעת עכשיו מה פתאום אתה בא עכשיו אומר לו אמא שלי עליה שלום התגלתה אלי שלוש פעמים רצופות בחלום וביקשה ממני שאני אבוא אליך ואמר לך שאני סולח ושאמא שלי מרים סולחת ום קוה שהבן שלה יהודה בן מרים גם הוא סולח
מה העניין של אמא שלך ואחיך יהודה הם מכירים אותי מאיזשהו מקום אני לא יודע בדיוק אבל רק שמעתי שאח שלי יהודה זה הגדול שפרש מן הדרך הוא לא ידע לקרוא בגיל שמונה ואמא שלי התחננה למלמד מסוים שילמד אותו והוא מאין ללמד אותו בטענה שאינו יכול ובעקבות זה הוא נשלח לבית ספר מיוחד לילדים שמתקשים בקריאה משם הוא התקלקל והדרדר חושך נהייה לרב זה הוא הוא סרבי אמרה לו לא תעמוד על דם רעך בשני הילדים שלה הוא נכשל אברהם אמר אנחנו מוחלים ויצא מן החדר כעבור יומיים בדיוק פסק הכאב של הגב של המלמד בקיצור כל הצרות שהוא עבר זה ממה שסרב ציער אותה אפילו שהוא לא חייב הוא לא חייב הוא לא חייב
אבל הילד שלה הדרדר יצא לתרבות רעה אם היה לוקח אותו רק הוא היה מסוגל להעמיד את הילד הזה
אתם זוכרים את הסיפור עם רבי פרדה בגמרא שהיה לו תל שלא היה מבין כלום עד שהוא מלמד אותו 400 פעם נו רבי פרידה זה לא המלמד הזה זה אדם קדוש שהזמן שלו יקר מאוד והוא לימד 400 פעם רגע אבל הוא לא קיבל על זה שום פרס כי חיייבים ללמד גם 400 פעם עד שיבין מתי הוא קיבל פרס כשהוא לימד אותו עוד פעם 400 פעם בגלל שהוא חשב שהוא הולך תכף לצאת לאיזה מצווה מה נתנו לו 400 שנה תחליט אתה רוצה 400 שנה תוספת לחיים או שכל הדור שלך יזכה לעולם הבא הוא אמר שהדור יזכה לעולם הבא אמרו לו קח את שניהם אתם שומעים אבל בן אדם לומד 400 פעם מי יש לו סבלנות הבן שלך יש לך סבלנות לומד אותו 10 פעמים מה אתה סתום לך לך למי סבלנות 400 פעם לא לא חד פעמי כל פעם מתחילים 400 פעם אתם מבינים מה זה זאת אומרת תראו בן אדם שלא היה חייב ללמד את הבן של נגיד עכשיו יבוא אליך עבדן יגידו אנחנו שומעים אותך בסרטונים ובזה תה פה ושם קח את הילד שלי תתחיל ללמד אותו אתה תיקח אותו לא תיקח אותו מה תעשה יגידו לך לא רק אתה יכול לטפל בילד הזה אם חס ושלום אתה לא לוקח תראה מה קרה תראה מה קרה ופה הרב שגה לא שאל אותו איזה כיפה זאת איך יש לך כיפה על הראש כזאת הוא בכלל לא הבין על מה הוא מדבר ומסכן הבן אדם דרסו לו את הכיפה היא נראת על הפנים אבל זה לא שהוא לא בא עם כיפה שחורה הוא בא כרגיל תראו מטעות מה יכול להיות מה בן אדם מאבד אישה צרות ניתוחים אגן בלאגן באים בחלום עשו לו היה לו חסד חסד משמיים שחלמו את האמא עם הבן שילך אליו ומחל כי הוא בחיים לא היה עולה על דעתו בכלל לא זכר את הסיפור הוא לא עולה על דעתו היה מת ככה ועוד נענש בשמיים חוץ ממה שפה בשמיים רחמו עליו שלחו אותו שמחל לא הוא הבין על מה הוא גער בו ולא הוא הבין מה קרה איתו ותראו מה נהיה אז זה פשוט לצער בן אדם פשוט לבייש בן אדם לא פשוט
אמר רבי אלעזר מיום שחרה בית המקדש ננעלו שערי תפילה שנאמר גם כי אזעק ואשוה סתם תפילתי אף על פי ששערי תפילה ננעלו שערי דמעות לא ננעלו שנאמר שמעה תפילתי אדוני ושבעת האזין אל דמעתי אל תחרש הקדוש ברוך הוא לא יכול להחריש בשעה שמשתפות דמעות מעומק הלב
בחור ישיבה עשה מעשים שלא יעשו בעולם התורה תקשיבו טוב גדולי ישראל חרצו את דינו גדולי ישראל חרצו את דינו בצורה חד משמעית ופסקו אין מקומו בישיבה אמא שלו צלצלה לאחד מאנשי הצוות והתחננה שישאירו אותו התחינות היו לשו מרוב יגון היא חלה לאיש הצוות ששוחחה איתו שגם הוא יזכה למעט מהסבל שלה למעט לא כל הסבל למעט שנה אחרי כן נפגע קשות איש הצוות והחולים שלהם השבורה ירדו עליו בכפל כפליים פשפש במעשיו והגיע למסקנה שזה בגללה החליט לטלפן אלי לבקש סליחה הציג את עצמו בטרם הבהיר את השאלה שמע אותה נאנחת ובוכה מכירות ליבה ו ברכת אותו בקול גדול מברכת בקול גדול הוא נדהם מעוצם הכאב הגדול ואז היא ביקשה שיצלצל בעוד שעה הפעם היייתה רגועה יותר והיא סיפרה לו שרב גדול ציווה עליה למחול לו אמנם קשה לה לקיים את הדברים אבל היא אומרה לו אני מוחלת איש הצוות מוכרח היה להמשיך לברר מה מעשיו של אותו בן כיום הוא רוצה להבין על מה היא כואבת כל כך וממשיכה כמו שאומרים לברך אותו היא אומרת לו הבן שלי היום הוא מהמצטיינים בישיבה כך וכך אחת הישיבות שלא כל בן אדם זוכה להתקבל אז למה את שבורה למה את מברכת אותי פרצה בבכי אמרה לו במשך חודש שזרקת את הבן שלי מהישיבה הבן היה ברחוב בחודש הזה הוא הספיק לדרדר את אחיו אומנם הוא חזר לדרך אבל אחיו לא מי גרם אתם גרמתם עכשיו בואו נשאל מה היה על איש הצוות לעשות הוא לא הוא לא פסק שצריך להוציא אותו הוא פשוט אמרו לו את מה שגזרו גדולי ישראל הילד הזה על פי מעשיו לא שייך הוא יקלקל את כל הישיבה צריך להוציא אותו האמא ביקשה הוא אמר לה שאין מה לעשות הוא צריך לצאת מהישיבה אז היא תפסה אותו והיא ירכה אותו במרכאות אבל מה הוא השם כן אבל מי גרם את הצער עכשיו מ מי ביסר את הבשורה מי הודיע מי אמר איך אמר איך אמר גם
איך אמר הרב שך זכר צדיק לברכה אמר פעם יעקב אבינו נטבע שתמי דינה בתיבה שלא יראה אותה עשו יקח אותה לאישה הכוונה היייתה טובה או לא מי מוכן לתת את הבת שלו לעשו מי מוכן לתת אותה לסינר מי מוכן מה חייב לתת אותה לא חייב נותן בתו לפני עם הארץ כאילו נותנה לפני ארי לא חייב עשה בצדק החביא אותה מה קראו עליו יש פסוק למס מרעהו חסד הוא מנע מעשו אחיו חסד למה דינה היייתה יכולה להחזיר את עשו בתשובה ולכן נענש יעקב מה היה העונש עבדן איי איי איי שכם בן חמור לא חמור בן שכם השם ירחם באלה חמסנית מעזה ועשה מה שעשה לא נתת לעשו השם ירחם ונשאל את השאלה מה לא עשה בסדר יעקב אבינו מה היה צריך למסור אותה לעשו לא ודאי שלא אבל מה קרה אמרנו שביין אדם לחברו זה כמו אש אם מישהו נפגע מתבזה או שאתה גורם לו הפסד או צער או הזק או משהו זה כמו אש יעקב פעל כמו שהתורה מצווה לא לתת את דינה לעשו אלא להתמיין אותה בתיבה אז על מה הוא נטבע הוא נטבע על זה שהיה צריך לעשות את זה עם צער בלב שהוא לא יכול לתת לאחיו את דינה מן הסתם הוא הזיל דמעות כן אבל לא מספיק לא מספיק גם אם אתה משתתף בצער וזה לא עד הסוף מה שצריך מדקדקים עם הצדיקים כחוט השערה אתם יודעים מה היה נחסך לנו תחשבו נגיד שהיה נותן את דינה לעשו והייתה מחזירה אותו בתשובה לא היינו מקבלים עכשיו ביידן הסנילי לא היה עשו לא היה את כל המלחמות שעברנו כל מה שאנחנו סובלים זה מלכות אדום הרשעה זה המלכות של עשו עכשיו 2000 שנה כל הפוגרומים כל הצרות כל השואה כל הכל כל זה לא היה ורב יעבוד אחיו עש היה משמש אותנו איי איי איי איי אי גם אם אתה צריך על פי פסק של גדולי ישראל להוציא תלמיד מהישיבה יש עליך להזיל דמעות
והיה מעשה עם הרב יהודה צדקה זכר צדיק לברכה שבא אליו אחד מגידי השיעור אמר לו כבוד הרב או אני או הוא אם הילד הזה לא יוצא מהישיבה אז אני יוצא מהישיבה או אני או הוא בלתי נסבל אי אפשר אמר לו תשמע אם אתה הגעת ל מסקנה כזאת אני לא לא חולק על מה שאתה אומר אבל יש לי שאלה אתה צמת עליו אומר לו אומר לו בוא צום שנינו עליו צום שהוא יחזור מדרכו הרעה צמו והוא חזר בו ונשאר בישיבה אתם שומעים אין בעיה אם אין ברירה אין ברירה אבל אתה עשית הכל בשביל שלו
רבי מאיר היו לו בריונים בשכונה שעושים בעיות התפלל עליהם שימותו ברוריה אשתו אמרה לו למה אתה מתפלל שימותו תתפלל שיחזרו בתשובה אמרה לו פסוק התפלל שיחזרו חזרו עשית כל מה שאפשר לעשות אתה צריך להשתתף בצער אפילו אם יש מקרה כזה
כשהאחים פסקו את דינו של יוסף הם שיטפו את הקדוש קדוש ברוך הוא ואף על פי כן הם התיישרו בשעה ששמעון נאסר בבית הסוהר אז הם הרגישו חרטה ואשמה ויאמרו איש של אחיו אבל אשמים אנחנו על אחינו אשר ראינו צרת נפשו בהתחננו אלינו ולא שמענו על כן באה אלינו הצרה הזאת הם מפשפשים בדעתם מה יכול להיות למה אנחנו סובלים כאלה מאשימים אותנו מרגלים גביע בם תחת מה מה הולך פה מה הולך פה בסוף הם מגיעים למסקנה אנחנו שמענו אותו בוכה מצטער מתחנן על נפשו ואנחנו לא שמענו לכל זה כאילו היינו קשים והחלטנו שגזר הדין שגזרנו הוא אמת וככה צריך ל צע הם לא טעו מבחינתם בפסק הלכה הם לא מתחרטים על הפסק הלכה רק על זה שהוא התחנן ולא שמענו לא על הפסק הלכה אז גם כשנגעתי שלחו את עבדן להודיע בשורה לא כל כך למישהו צריך להשתתף בצער של מקבל הבשורה לא שלחו אותי להגיד לך שזה זה זה אתם יודעים עכשיו חס ושלום כל פעם שומעים שעוד לוחמים נהרגים השם ירחם אז שולחים שניים שלושה אנשים שבאים לאט לאט וזה עצם זה שהם מגיעים כבר זה ברור אבל איך הם צריכים להגיד את הבשורה ואייך ואיך ואיך ואיך זאת אומרת גם כשאדם צריך לבשר בשורה שאין ברירה זה צריך להיות לאט לאט בחוכמה בהשתתפות בצער
יום הכיפורים מכפר על כל עבירות אבל בין אדם לחברו לא מכפר אם יש לכם סכסוך עם מישהו מישהו מכם ציער או נצטער צריך שאחד יפיס את השני וירצה אותו זה לא מספיק להגיד מוחל לך מוחל לך זה קשקוש בגרוש צריך חרטה אמיתית וצריך סליחה אמיתית ממש לא ליטור הרי התורה וסרת לא תיקום ולא תתור לא תתור זה לא תשמור בלב כלום אתה צריך לשכוח מהמקרה כאילו לא היה קשה זה קשה מאוד זה אחת המצוות הקשות אבל אין אין ברירה התורה מחייבת אותנו בדבר הזה
תשמעו מקרה שהיה אדם סבל מצרה נוראה אחד מגדולי הרבנים אמר עליו כולם מחלו לו רק אשתו לא היא נפגעה מהמילים שלו בפרט שהוא אמר לה ברבים יכול להיות שבדרך שהוא הלך לכל נדרה אמר לה אני מקווה שאת צולחת לי אבל לא פייס אותה והיא מעולם לא הצליחה למחול לו היא גם יכולה להגיד לו כן כן וזה לא לא אשתו סבלה מן האסון שקרה לו בדיוק כמו שקרה לרב רחומי גמ הרע להם אשתו הורידה דמעות וגרמה לו שימות רבי חיים שמואלביץ שואל זכר צדיק לברכה הרי היא בעצמה סבלה מהפטירה ונשארה אלמנה אבל אמרנו עניינים בין אדם לחברו זה כמו אש ילד מכניס חס ושלום מסמר לשקע חשמלי הוא הופך להיות פחם תגידו הוא לא השם הוא ילד מה הוא מבין אין לו אפילו בר מצווה זה לא משנה מי שמכניס מסמר לשקע נהיה פחו זה לא משנה מבין לא מבין ידע לא ידע זה המצב לכן עדיף שימו לב לשלם את המחיר שהוא קשה לבקש מחילה להתרפא להתחנן להשפיל את עצמך עד שתהייה בטוח שמחלוקת מיד
כי מי לא חי עם אנשים גיסים ידידים קלות חתנים בעבודה חברים מישהו יכול להגיד שאין לו שום פדע על שום בן אדם מי יכול להגיד אני אף פעם לא נפגעתי מאף אחד אני אף פעם לא פגעתי באחד יש מישהו כזה זה מה שאנחנו אומרים אז מה צריך לעשות מה לעשות התורה מחייבת אם לא סובלים יכול להיות שאדם יהיה עקר עקרה שידוך לא ימצא תעכב צרות סכסוכים ילדים לא טובים בעיות הפסד ממון נזקים מחלות צרות פגיעות מה לא כל זה מאיפה בא הרוב הרוב בא על זה למה כי ברגע שמישהו נפגע מאיתנו והוא פנה לשמיים מכוח הפגיעה הוא עוד הוריד וזה היה מעומק הלב שערי דמעה לא ננעלו זה מגיע ישר טק יורד פסק דין לא מחכים אז לכן אם אדם רוצה לעצור את הצרות שעתידות לרדת עליו צריך מיד להתפייס מיד מיד אם הוא אפילו נכשל וכעס והתפרץ ועשה שטויות מיד לא לחכות לא לחכות לא לחכות תשמעו את ההרצאה בבאר שבע מקיפה מאוד מפחיד אבל אם מצליחים פותרים הרבה בעיות המון המון המון בעיות ראיתם הוא רק בא אליו אברהם טק תוך יומיים הגב הסתדר אבל זזו לו חוליות זזו לו חוליות איך הם חזרו בשמיים מחליטים עכשיו יזוזו עכשיו יחזרו היה פיוס היה מחילה שלום נגמר כל המטרה היייתה לעורר אבל אם בן אדם לא מתעורר זה בעיה אחד הגדולים אמר כשרואים מקרים קשים ואסונות אומרים אין אן חייב לבוא משיח חייב לבוא משיח אומר מה אתם מאשימים את המשיח מה בגלל שהוא לא בא יש לכם את הבעיות יש לכם את הבעיות בגלל הפה שלכם יש לכם פה שמייצר בעיות ואני רואה אותך מההתחלה למה את לא אין שאלות עכשיו בכלל לא יודע נראה קיו
תקשיבו החפץ חיים לא תאמינו עכשיו מה שתשמעו הרב חיים זי פעם הסתתר מאחורי הדלת שלו ושמע אותו ככה אומר המלאך רפאל לך לדוד בן רבקה ותרפא אותו המלאך מיכאל לך לפלוני ותעשה לו כך וכך ממש כמו יעקב אבינו וישלח מלאכים אל עשו אחיו ארצ ה שעיר מלאכים ממש לא שליחים שהחפץ חיים גילה שהוא שמע אותו ביקש ממנו לא לפרסם את זה כל ימי חייו זה הייתה גדולתו של החפץ חיים כן בספר שלו עצמו בשמירת הלשון הוא כותב אמרנו שהוא ידע לשלוח מלאכים הוא אמר ככה אדם המדבר דיבורים נגד חברו מפעיל את כוח הפה שלמעלה יש לנו כוח הפה פה יש לנו כוח הפה שלמעלה הרי אנחנו מקושרים לשורש הנשמה שלנו למעלה הוא מפעיל את כוח הפה שלמעלה כוח שהוא קורא לו בשם והוא ככל הנראה מכיר אותו ויודע את פעילותו ובעקבות הפעלה זו הכוח הזה מקבל יכולת ומוריד לעולם הרג מחלות חרב ואבדן קורא חלילה פיגוע בחדשות אומרים לא הייתה שמירה בכניסה כיתת הכוננות החזירה את הרובים חפץ חיים אומר לא לא מישהו שמה פטפט יותר מדי יש כוח בעולם העליון שנקרא כסוכה לא ספסופה כסוכה והוא מוריד לעולם את הצרות על פי הפה של בני אדם שטו השמיים פיהם ולשונם תהלך בארץ אדם אומר דברים פה שתו פיהם בשמיים אבל מיד ולשונם תי הלך בארץ יורד מלמעלה ובארץ זה פועל בבית חולים אדסה ען קרם יש מקום נקרא מכון שרת מקום שקט אין בו מריבות אנשים מחכים לתור שלהם בשקט מי גרם לזה כסוכה שמה למה יש שקט ואין מריבות שמה אתם יודעים לוקחים את אלה שכבר לא כבר לא מדברים מי הפעיל את זה כתוב פה בספר מי הפעיל את הפה הזה את הסכסוך תקשיבו מה כתוב פה זה ספר חרדי כן מה הוא כותב הרדיו כיכר השבב חדרי חרדים קווה נייז
יש שמה איזה רבנים שבודקים עם כל קריינות היא לפי הלקות שמירת הלשון של החפץ חיים האם מותר לומר על רב פלוני ככה ועל אלמוני ככה יצרים ותאוות של ממון מפעילים את הכוח הזה שמזיק לכל העולם למה אנחנו סובלים בסכסוך עכשיו כל עם ישראל מחלוקות שמאל ימין הכל כסף כסף כבוד ממון הורסים אחד את השני מכינים חבל טליה לביבי אומרים ככה יפה הגיעו לאן הגיעו לאן הגיעו הפה אין לו בעיה לדבר אבל התוצאות והשלכות השם ירחם הקדוש ברוך הוא נתן הנחיות איך מפעילים את העולם הזה ואיך פועלים בין אדם לחברו בבני ברק חי יהודי צדיק קראו לו רבי משה מנדל ותמיד היה אומר בסעודה שלישית מחלוקת תזכרו תמיד מה האות הראשונה ומה האות האחרונה מת מחלוקת יש מקום שאתה שומע ויכוח תברח אתה שומע מריבה כן קורח קורח אתה שומע מריבה בין חוגים תברח אל תתקרב אתה בבית כנסת באמצע שמע ישראל אתה שומע ויכוחים תברח באמצע קריאת שמע הדבר היחידי שהורה כי ילדים חפים מפשע מחלוקת במחלוקת של קורח ועד מתו גם התינוקות למה כי הם יגדלו על המחלוקת למה אין לכם הורים אה היה מחלוקת בין משה לבין זה ל אה ואז זה מוצדק פעם אז בני קורח לא מתו זה ימשיך הלאה והלאה לוקחים גם את התינוקות לא יאומן כי סופר כמה צריך להיזהר
עכשיו תשמעו ביום שני לבריאה נבראו שני דברים מי שיודע מה נברא ביום שני של הבריאה מקבל 200 שקלים שני דברים אבל להגיד שני דברים ור שני כן מה יפה קיבלת 200 [מחיאות כפיים] שקים ביום שני לבריאה נבראו הגיהנום והמחלוקת מה זה מחלוקת ביום זה נחלקו המים עליונים ותחתונים וניתנה בעולם אפשרות לפיצול ולחלוקה אבל גם נברא באותו יום גיהנום כדי לומר תדעו כמה זה מסוכן כשיש מחלוקת כשיש מחלוקת יש גיהנום שמעתם וואי וואי וואי בדורו של אחו עבדו עבודה ז ולא קרה להם כלום יורדים למלחמה ומנצחים למה חבור עצבים אפרים אנחלו אם הם מחוברים אם הם מחוברים אל תיגע בהם אפילו שהם עובדים עבודה זרה זאת אומרת האחדות היא הפך מהמחלוקת היא ההגנה הכי גדולה שיכולה להיות מחלוקת מפרקת הכל מי שפוגע בחבר לא ימלת מעונש אבל לא תמיד העונש מגיע מיד לעיתים אחרי שנים רבות ויש אנשים שלא יודעים לקשור את האירועים לא יודעים לקשור את האירועים ולפעמים נפרעים מהאדם רק בעולם הבא אבל יש שיש זוכים לראות איך הכל קשור
הרב גלינסקי זכר צדיק ברכה אומר וגם את הגוי אשר יעבודו דן אנוכי המצרים יעבדו ויענו את ישראל אבל אני אדון אותם יהיה בסדר הם לא יצאו חלק כמה זמן הם היו בשעבוד ממש 86 שנה והנה הגיע עת הפרעון אחרי 86 שנה יש כאלה כבר מתו לא ראו את הפרעון מתו יש כאלה מתו לא כולם חיו 200 שנה נכון כל מכה שקיבלו המצרים היייתה מדוקדקת מידה כנגד מידה
תקשיבו מה מספר החפץ חיים זכר צדיק ורחם בעיר שלו רדין היייתה אלמנה שלא יכלה לשלם שכירות זה היה חורף התחננה שלא יזרוק אותה לרחוב ו לאביו בעל הדירה לא ריחם עליה לא ראה את הפתטי שלג שיורדים מעל הבית לא ראה שאיין לה פת לחם ולא עניין אותו אבל מה לעשות מעשה לזרוק אותה זה כולם יגידו רשע מרושע מה הוא עשה הלך והסיר את הרעפים בגג כל השלג יורד לה לתוך הבית היא לא יכולה לחיות חייבת לעזוב את המקום כאילו ה גרה ברחוב עכשיו לקחה את כל מה שהיה לה מטלטלים ויצאה לרחוב דומעת הרוחות ורדין סערו לא בשביל השלג כולם כעסו על העשיר חסר לב ו עבר הרבה זמן ואנשים הסיחו דעתם מהמקרה אומר חפץ חיים אבל אני לא שכחתי אמרתי הקדוש ברוך הוא הביא יתומים ודיין אלמנות העונש נחרץ בתורה למענן המתנתי שנה 10 שנים אותו עשיר קשוע חי בשלווה בבריאות כעבור 67 שנים נשך אותו כלב נגוע וחלה בכלבת זה מת בייסורים איומים כולם ריחמו עליו כי שכחו ואני ידעתי שנפקד עליו עוונו המר אבל בשביל להתבונן באופן כזה צריך גם מבט של תורה וגם אמונה חפץ חיים המתין לראות את ידו של הקדוש ברוך הוא
האחים של יוסף קרעו את הבגדים אחרי שמנשה שר הדף אחריהם במצוות אביו ושים אותם שהם גנבו את הגביע החזירו אותם כמו גנבים קריעת הבגדים מובנת זה היה ביטוי לצער שלהם די כמה אנחנו יכולים לסבול קרעו את הבגדים חכמים אומרים אמר להם הקדוש ברוך הוא אתם גרמתם לקרוא את הבגדים של אבא שלכם על כך תקרעו אתם על חינם הראיתם לאבא את כתונת יוסף שסועה תבולה בדם גרמתם לו לקרוע חינם לכן אתם תעשו תקרעו על הגביע חינם כי לא גנבתם כלום עברו תקשיבו 250 שנה בני גד וראובן קיבלו את הנחלה בעבר הירדן מי הצטרף חצי שבט מנשה מכל השבטים רק שבט מנשה נקרע חצי בעבר המערבי וחצי במזרחי למה כי הוא גרם לאחים לקרוע את הבגדים בשליחות של אבא שלו אבא שלו אמר לך תמין את הגביע אבל מה הוא גרם שהם קרעו את הבגדים קרעו לו את הנחלה הוא צריך להיות חצי פה וחצי שם אתם שומעים זה אש אש אש
אבל בני אדם לא מבינים את זה למה לא מבינים כי אנשים הם עמי ארצות מה זה עמי ארצות תשמעו סיפור זה משהו מה תשמעו החפץ חיים אומר מעשה בשני עמי ארצות שניסו להבין פסוק בתהילים אחד אומר לחבר שלו אה מה כתוב כאן אה שומר אדוני את כל אוהביו ואת כל הרשעים יך זה יכול להיות שהקדוש ברוך הוא שומר את האוהבים וגם את כל הר השני אומר לו גם אני מצאתי פסוק בתהילים גם כן תמוה כתוב את כל אוהביו ואת כל הרשעים ישמיד איך זה מה הקדוש ברוך הוא הספה גם צדיק גם רשע זה אותו פסוק אותו פסוק רק הם לא התחילו אותו מהתחלה עד הסוף זה השמיד מילה בהתחלה וזה השמיד בסוף וזהו כשאתה לא רואה את הכל מהתחלה עד הסוף אז באמת יש דברים שנראים תמוהים בחיים אבל כשיודעים מה היה בהתחלה יודעים מה ה בסוף אז הכל מסתדר אבל אם לא אז אתה כמו שני עמי הארצות האלה אתה לא מבין שום דבר אתה אומר מה הקשר מה הקשר לא הבנתי מה הקשר הקשר ש עם הארץ איך אתה תבין אתה צריך להכיר הכל מהתחלה עד הסוף הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם מידה כנגד מידה
שימו לב שימו לב יתרו מסכם את יציאת מצרים ואומר אתה ידעתי כי גדול אדוני מכל האלוהים כי בדבר אשר זדו עליהם רשי מפרש בקדרה שבישלו בה תבשלו פרעה גזר כל הבן הילו יאור תשליכו קיבל על זה 10 מכות כשהמכונה קריעת ים סוף מרכבות פרעו וחלו ירב הים אתם גזרתם להשליך ילדים ליאור חשבתם שאתם בעלי בתים תעשו מה שאתם רוצים אני אראה לכם מי בעל הבית וכל הגיבורים של פרעה טבעו בים מדגיש את זה יתרו ביציאת מצרים שזה יסוד האמונה שהקדוש ברוך הוא משלם מידה כנגד מידה התורה אומרת ולמען תספר באוזני בנך ובן בנך את אשר התעללתי במצרים מה זה התעללתי צחוק עשיתי מהמהם צחוק מידה כנגד מידה מה ש התעללו בישראל אני מתעלל בהם
אני רוצה להזכיר לכם משהו שבטח כולם שכחו כי בני אדם בדרך כלל שוכחים הרב שטרנבוך הרב הגדול בירושלים של הבדץ העדה החרדית הוציאו עכשיו ספר קונטרס כל מה שהוא דיבר על המלחמה וכל מה שקורה הוא אומר שביבי לא רק שהוא כופר אלא הוא גם חושב את עצמו הקדוש ברוך הוא עכשיו תשמעו מה הוא אומר מי זוכר מה הוא אמר לפני השביעי באוקטובר לפני ראש השנה בשבועיים מי זוכר מה הוא אמר מה הקדוש ברוך הוא לא זכה אותנו הוא לא שמ יש פה ברסלבים מי הלך לאומן השנה היית באומן מה אמר ביבי עליכם מי שילך לאומן אין מי שישמור עליו למה היו התרעות שהרוסים יפציצו את אומן ואז הוא אמר ניסו להניא אותם לא לאפשר לברסלבים לטוס והוא התערב ואמר תדעו לכם זאת אומרת אני לא נותן שמירה ישראל צריכה לשמור על האזרחים שלה בכל מקום אני לא נותן שמירה ואיין מי שישמור עליכם מה בא לו אחרי כמה ימים השביעי באוקטובר על מי אתה יכול לשמור בכלל על מי אתה יכול לשמור בכלל תראה נכנסו עם טוסטוסים עם כבים ותראה מה עשו איפה אתה בכל הצ שלך אז מי ישמור אם השם לא ישמור עיר שו שקד שומר נו כשאדם מוציא מהפה שלו שטויות הוא מקבל אותם בחזרה במציאות
מה קרה במצרים השם אמר אני אתעלל בהם תקשיבו מה עשו המצרים נהגו לקחת את האוכל הטעים ביותר שמו אותו מול יהודים מורעבים ואכלו אותו דווקא מול העיניים שלהם שיהיה להם בולמוס של רעב אכזריות שאין כדוגמתה בא הקדוש ברוך הוא העניש אותם מידה כנגד מידה מכת ברד היייתה וראה חיסלה את כל האוכל שיש אנחנו לא מבינים היום את הדבר הזה כי אנחנו יכולים היום ליווה אבל בימים עברו אם אין אוכל אין חיים אין יבו הברה דיקה את כל התבואה המצרים נבהלו אין אוכל הגיעו לשערי מוות אבל מה השם התעלל בהם השאיר להם את החיטה והכוסמת מיד צהלו יש אוכל יש אוכל מה עשה השם שלח להם את ההרבה שיחסל הכל כמו שאתם אכלתם לפני היהודים ונתתם להם לראות איך אתם אוכלים הנה עכשיו תראו אך ההרבה אוכל לכם את האוכל האחרון שנשאר אמרו המצרים טוב לפחות ניקח את ההרבה ישכ וות אדירות נמליך אותו ונאכל את ההרבה עצמו מה עשה השם גם אלה שם המליח אותם וגנו אותם והכל עשה להם תחיית המתים עפו להם המחבתות לא נשאר להם שום דבר התעללתי כשבא ערוב כל החיות והכל חשו המצרים אחרי שערב ימות השתמשו בעורות שלהם הופ נעלמו כל החיות לא נשאר שום דבר אבל צפרדעים נשארו בשביל להסריח את כל מצרים גופות גופות גופות של צפרדעים גם ככ הם מסריחים בלי למ כשם מתים וואי וואי וואי איזה ג'יפה ככה השאיר להם השם התעלל בהם במצרים כמו שהתעללו ביהודים להראות כי אני השם בקרב הארץ אני בעל הבית
בקריעת ים סוף היייתה להם הזדמנות לראות מי זה בעל הבית האמיתי הים פלט לפני כל יהודי את המשעבד המצרי אותו זה שהתעלל ביהודי נפל לרגליו גונח בכוס הם ייצאו למלחמה עעם תכשיטים מרובים שכך פיטה אותם פרעה לצאת למלחמה מה עשה הקדוש ברוך הוא נתן ליהודי לשים את רגלו על צוואר המצרי המשעבד ואמר לכלב שלו תאכל את איבריו
החפץ חיים אומר האחים הקדושים לא היה להם שום חטא ועוון חוץ ממכירת יוסף בוזה הם דנו אותו על פי דין תורה דין רודף למה הם חששו שהוא מביא דיבתם רעה והם חששו כמו שהרחיק אברהם את ישמעל וכמו שיצחק הרחיק את עשו ככה עלול יעקב להרחיק אותם שאיר רק את יוסף לכן הוא רודף אותם ומותר להרוג אותו שמו אותו בבור לוודא שאכן הוא בן מוות ראו שהוא לא מת הבינו שהוא לא ראוי למיתה אבל לא רצו להחזיר אותו הביתה למה שלא יביא עוד פעם את דיבתם לפני אביהם מה עשו מכרו אותו לעבן למרות פסק ההלכה הם טעו מכיוון שכדי לפסוק צריך להיות נקי מנגיעות והם חשבו שאיין להם נגיעות אבל התורה מגלה שהיה להם דק מן הדק קנאה ויקנאו אותו וישנאו אותו ולכן יצא להם פסק הלכה מוטעה טובעים אותם בדקי דקויות רק החטא הזה היה בידם היו צריכים לבוא רה הרוגי מלכות לכפר על זה וגם הם עצמם נענשו
אומר החפץ חיים מידה כנגד מידה שהפחידו את אביהם זעזעו אותו וגרמו לו לומר טרוף טרף יוסף נענשו כשבאו למלון פתחו את הסכים ומצאו כסף תמן שם אם אנחנו לא מבינים מה זה אומר תדמיינו לכם שאתם הולכים ברוסיה לבד פתאום מרדף ניידות משטרה מאשימים אותכם בריגול כמו שעשו לבחורה שמצאו אצלה משהו וזה והשאירו אותה וכל ישראל דיברו כתוב ויצא ליבם בשום מקום בתורה אין הגדרה חריפה כזאת ויצא ליבם זעזוע גדול היה להם כמו שזעזעו את אביהם מידה כנגד מידה הם גרמו ליעקב לקרוע על יוסף גם הם קרעו את הבגדים שלהם יהודה שהיה מלך היייתה עליו תביעה גדולה לכן הוא ישב שבעה על אשתו ועל שני בניו למה קיבל עונש חמור כזה הוא גרם לאביו לשבת שבעה רק על בן אחד למה הוא ישב שלוש פעמים שבעה אלא יעקב הטבל על יוסף 22 שנה כיוון שהוא היה חיי ולא הצליח לקבל עליו את הנחומים כנגד כל השנים הללו היה צריך להתאבל 21 ימים עשו לו הנחה קצת אבל עוד פירוש יעקב ידע ברוח הקודש ש מיוסף צריכים לצאת מנשה ואפריים אז כמה נפשות זה שלוש נמצא כשהוא מתאבל על יוסף שיעקב מתאבל על יוסף הוא כאילו מתאבל על עוד שניים כנגד זה שהוא מתאבל על יוסף מנשה ואפריים אז גם יהודה התאבל על אשתו ועל שני בניו
כשאמר יהודה לאביו הקרנה קטון את בנך היא אם לא אמרו לו הקרנה למי החותמת והפתילים והמטה שאמרה לו תמר הוא הוא ראש בית דין ופוסק הלכה הוציאו ותסר והנה הוא סופק בזיונות לעיני כולם לא היה מוכרח יהודה להודות ברבים היה יכול לתרץ כל מיני תירוצים והיה מציל עצמו מהבזק ובזכות ההודעה זכה שקרעו ממנו את הגזר דין הנורא שרבץ עליו בחלקו במכירת יוסף וזכה שתצא ממנו מלאכות בית דוד ומלך ירושלים כי להודות על אמת זו הנהגה של מלכות רואים שאדם מקבל שכר ועונש מידה כנגד מידה גם יוסף אותו דבר מידה כנגד מידה הוא דיבר על אחיו לשון הרע כמה אחים עשרה מה גזרו עליו לשבת 10 שנים בבית הסוהר שנתיים זה היה בגללו זכרתני וזכרתני אבל 10 למה כנגד עשרה אחים שהוא דיבר עליהם כשהוא אמר על האחים שלו שהם קוראים לאחיהם בני השפחות עבדים נענש שוא נמכר בעצמו לעבד שאמר שהם חשודים על גילוי עריות כל מצרים דיברו עליו שהוא מגלה עריות התפרסם כל הסיפור שאמרה אשת פוטיפר בעיתונים בכל כל דבר מידה כנגד מידה אומר החפץ חיים כל מה שקורה לנו הבנו על עצמנו זה לא נופל עלינו דברים סתם הכל מידה כנגד מידה כל מצווה וכל עבירה רואים בשמיים ולפי זה מקבלים בהתאם
ירמיה הנביא נאסר בבית הסוהר שלח לו הקדוש ברוך הוא הצלה תקשיבו טוב הצילו אותו באמצעות חבל אמר ריבונו של עולם מהבור לעלות למעלה עם חבל זה כואב החבל כואב למה לא שלחת לי סולם למה לא משהו יותר כבר אתה רוצה להוציא אותי תוציא אותי כמו שצריך אמר לו הקדוש ברוך הוא אתה יודע בכלל למה אתה זוכה לצאת מן הבור בזכות הסבתא שלך רחב היא החביאה את פנחס ואת כלב כשהייתה עוד גוייה אחר כך היא התגיירה ונישאה ליהושע בן נ ובזכות החסד שעשתה להציל את פנחס וכלב זכתה שיצאו ממנה מלכים ונביאים אחד מהמהם זה אתה ירמיה הנביא אבל כשהציל לסבתא שלך רחב את פנחס וכלב עם מה היא הורידה אותם מהחלון עם חבל לכן שלח לך הקדוש ברוך הוא מציל ומושיע עם חבל אם היייתה נותנת להם לרדת עם סולם מעלים אותך עם סולם הכל הולך בחשבון אם היייתה מורידה אותם בתוך פוך סינתטי מעלים אותך בפוך סינתטי הבעייה שהחומה היתה גבוהה אשר לה סולם כזה גבוה לא משנה כל מה שאדם עושה משלמים במידה כנגד מידה ה
אז זאת אומרת אדם צריך לדעת אדם צריך לדעת שהכל הולך בחשבון מדויק הכל ואנחנו צריכים עכשיו להתבונן אם קורה לנו משהו צריך לפשפש אני נותן לכם עזרה יש ספר נקרא בעל החרדים מהרב אלעזר הזכרי זכר צדיק לברכה ושמה הוא כותב איזה מצוות תלויות באיזה איברים יש מצוות שתלויות באף יש באוזן יש בעיניים יש בידיים יש ברגליים הוא אומר את כל המצוות שהוא אומר ואז אתה יודע ככה נגיד יש לך כאב עיניים אז אתה בודק בספר איזה מצוות תלויות בעיניים וא אתה רואה אם יש משהו מהמצוות שכתוב שמה שהנה אה אה זה באמת אני עברתי אם תתקן את המצווה הזאת או את העבירה העיניים תרפו מיד אז זת אומרת אין דבר שבא סתם שם מביא כאבים ייסורים מקרים שמהם תוכל להבין על מה זה בא לך אחרת וי במוי בין אדם לא יודע לעולם שום דבר וגם בין אדם לחברו לחפש שזה בעיקר בעיקר ובזה כולנו לוקים כולנו אז אם בן אדם רוצה להתפטר מהרבה בעיות הנה יש את הספר הזה קוראים אדרבה תן בליבנו הוא מביא פה דוגמאות מלא ומעשים ועצות והכל צריך לדעת העולם לא הפקר לא כל בן אדם חושב שהוא חושב שהוא יכול להגיד הוא יכול זה זהירות מוות וחיים ביד הלשון אל תיתן את פיך נחתי את כל בשרך אדם צריך להיזהר מאוד מאוד מאוד
אבל יש עוד דבר שאפשר לעשות עם הפה אם תעשו אותו ישועות יש כבר ספר עכשיו שיוצא חדש קוראים לו עבדו עבדו עבדו ברגע שבן אדם מאמין בשם שמח בגזרות לא משנה איזה גזרות מאמין ועובד אותו בשמחה האדם הזה מתקן ברגעים אלה את כל הבעיות שיש לו ואני אומר לכם כל יום אני מקבל כמויות של אנשים שנושאו מזה שהם רוקדים ושרים את השיר עבדו עבדו עבדו יש לך את זה אתה יכול להשמיע לנו בואו תשמעו רגע ובעזרת השם תראו איזה ישועות מה שתבקשו השם יושיע אותכם אבל זה צריך להיות בשמחה אמיתית לא כמו בפעם הקודמת עד שאתם התחממות לקח לכם זמן צריך להיות זריזים שמעת לא רק זה כן עשרות מקרים כל יום רגע רגע נו [מוזיקה] וליו
"עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)
תודה תודה תודה לשבת לשבת לשבת תודה תודה אתם רואים כשנפגשים יהודים ככה צריכים להיות בשמחה באהבה בלי מחלוקות בלי מריבות ככה צריכים יהודים להיפגש רק שמחים ורוקדים עכשיו אני מברך אותכם שבזכות המאמץ שעשיתם שהשם יאיר את עיניכם אמן שתזכו לדעת האמת אמן ולחלץ מכל מצב אמן לשכון להשכין שלום אמן ושיהיה לכם רק טוב אמן בתשובה שלמה ימלא משאלות ליבכם לטובה במהרה אמן ואמן [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אמן ברך את הרבנית
"עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות