בת ים - הרמב"ם מוכיח את החושדים
תאריך פרסום: 24.07.2024
- - - לא מוגה! - - -
[הדרשה ע"פ הספר 'אדרבה - ותן בלבנו' לכתבה על הספר לחץ כאן]
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה כהכרת הטוב לקדוש ברוך הוא לכרוב הגאולה בחסד וברחמים לעילוי נשמת הבבה בת נית מנוחתה עדן ולעילוי נשמת הור מנוחת עדן
אנחנו נמצאים בימי בין המצרים וצריך לעמוד קצת על השורש שגרם לחורבן בית המקדש הבית השני מפני מה נחרב מפני שנאת חינם
וזה הזמן הכי מתאים עכשיו להתחזק ב עניינים בין אדם לחברו בהימנעות מכל דבר שיכול להביא למחלוקת ולשנאה מעשה שהיה בעיר רדום בפולין חיפשו שמה רב ואב בית דין גדול בתורה עם שיעור קומה גדול כי יאה לעיר מעטירה שקנתה מקום של כבוד בעולם היהדות והחסידות היו 70 מועמדים שכל אחד ניסה את כוחו כולם רבנים גדולים אבל אחרי בירור ועוד בירור דחו את כולם ונותרו בסוף שניים שני רבנים גאונים מפורסמים וגדולי תורה אחד המועמדים היה הגאון רבי אליהו הרב של העיר גריצא מן היושבים ראשונה לפני הרב הגדול שלו הרב הקדוש רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה זכר צדיק לברכה לקראת מועד ההכרעה הוזמנו שני המועמדים על ידי ראשי הוועד לבחירת הרב לשבו בעיר ולשאת דברים לפני הקהל כדי שיכלו להתרשם ם באופן אישי וברום היו חסידי אוסטרובצה רבים כיוון שרצו ש האיש שלהם יבחר הגור רעיון מבריק בקשו הרב הגדול רבי מאיר יחיד מ אוסטרובצה הרבי ביקשו ממנו לבוא לשבו בעיר בשעה שיש שמה רבי אליהו תלמידו המטרה לחזק את מעמדו שהרי שיראו שהאמור הקדוש מכבד אותו ירצו לבחור בו הרבי מטבעו היה אדם רך וגם העריך את התלמיד ביותר הסכים לבוא לשבות שם החסידים קיבלו ד פניו בכבוד גדול והוא התעניין מה השמות של מעמדים ואז נודע לו שמול תלמידו מתמודד מועמד אחד בלבד תוך כדי דיבור אחד החסידים אמר בעזרת השם בוטחים אנו כי רבי אליהו יבחר משום שבשבת שעברה בא אותו רב לשבות כאן ו בדרשה שמסר נכשל בלשונו וזה פגם ברושם הכללי על תושבי העיר הרבי שמע מה הם אומרים ולא הוסיף לדבר בעניין והכין את עצמו לקראת השבת השבת עברה בהתרוממות נפש גדולה הנוכחות שלו הותירה על בני המקום רושם הדין הדרשה שרבי אליהו כבשה את לבבות השומעים במוצאי שבת באו להיפרד החסידים מהרב מהרבי ולהודות לו על הטרחה שהגיע אחד מהם אמר גונב לאוזניים מאחורי הפרגוד שראשי הועד נהגו ביותר נהנו ביותר מרבי אליהו ה ולכן מן הסתם הוא יהיה המעמד המובחר זאת אומרת כל מה שהם תכננו והשקיעו אכן צלח עצר הרבי ואמר הזמן והכוח שאתם משקיעים כדי לגרום לבחירתו של רבי אליהו זה לריק הוא לא יבחר המעמד השני יועד בסופו של דבר חסידים נדהמו למה הוא רומז אני לא רומז אני אומר מפורש המועמד השני בחר ולא רבי אליהו ואחרי זה הוסיף למען האמת ידעתי את זה כבר בערב שבת כששמעתי אתכם מתכבדים בקלונו של המעמד השני כיוון שאי אפשר לבנות מ קלונו של הזולת על אחת כמה וכמה כשמדובר בקלונו של תלמיד חכם אבל העדפתי לא לומר זאת אז כדי לא להעיב על שמחת השבת לא חלפו ימים ללא סיבה ג גלוייה לעיין נהפכה קערה וקרנו של המועמד השני עלתה מאוד בעיני ועד ובחרו בו להיות הרב והב בית דין של העיר רדו לימים אמר הרב מאוסטרובצה לחסידיו את הסיפור הזה מצווה לפרסם ואם היה בכוחי כוח להדפיס קונטרס מיוחד ולהפיץ אותו ברבים שידעו כולם במקום שיש התכבד בקלון הזולת אין שום הצלחה אלא חורבן והפסד אנתיה טבעית של אנשים זה להבחין בקלות בחסרונות של השני ולהביט אליו בעין רעה איך אפשר להגיע לעין טובה בצדק תשפוט עמיתך איך נגיע לזה ניתנו לאדם שתי עיניים עין ימנית צריך לראות את המעלות של השני עין שמאלית צריך שאדם ייראה את חסרונותיו המצווה בצדק תשפוט עמיתך מורה לנו להתבונן באמצעות העין הימנית להבחין במעלות ולראות בהן עיקר ולא להפוך את יוצרות איך מצליחים להגיע לכך שעון של אדם נעצר מלכת מהר לתלוש את המחוגים ולרוץ אל השען שיתקן אותם שאל אותו השען והיכן השעון אמר ללא השעון בסדר גמור רק המח לא עובדים את הקפיץ מתחת מה לי ול הקפיץ שותה שכמוך אם תמתח את הקפיץ אין בעיה במחוגים זה השעונים של פעם שהיו ממלאים אותם אז אתה מותח את הקפיץ הם עובדים אתה לא מותח הם עומדים בדיוק כך אצלנו אם אנחנו נמתח את הקפיץ אצ נו אז כולם מסביבנו ילכו כמו המחוגים יהיה בסדר כשאצלנו חסר משהו נראה לנו שזה לא טוב וההוא לא טוב עלינו למלא היטב את עצמנו למלא למלא לטפל בחסרונות שלנו ואז הכל יסתדר למה לא הולך לנו כי אנחנו לא ממלאים את עצמנו אם נמלא את עצמנו זה הולך כל הזמן הולך המשנה באבות אומרת והביא דן את כל האדם לכף זכות הלשון הביא שזה תהיה מופיעה בעוד מקום הוו מתונים בדין כלומר בכל מקרה כשאתה דן את השני כתוב בלשון הזאת דון את כל האדם או תהיה מתון בדין ללמד אותנו שבנו הדבר תלוי הביא זה אתה אתה תהיה דן את כל האדם כף הזכות הבו מתונים אתם תהיו מתונים בדין זאת אומרת המבט שבוא נדון ונשפט את ה שני זה תלוי במצב שלנו כשאנחנו טובים אז העולם נראה לנו טוב אם אנחנו רואים את העולם גרוע זה סימן שבתוכנו רע אדם שיש לו עין טובה רואה הכל טוב אדם שיש לו עין רעה רואה הכל רע גם לעשירים ב יש פח השפה לכל אדם יש מעלות וחסרונות ההתמקדות תלוייה רק במבט של המתבונן המדרש מספר שהמגדל על לחם הפנים שהורידו אותו בשבת כשבוע ימים אחר אפיית לחם הפנים כידוע היו משימים אותו משבת לשבת וכמו ששמו אותו חם אחרי אפיה הוא נשאר חם עד ירידתו אחרי שבוע והוא לגלג הוא אמר דרך המלך לאכול פת חמה בכל יום שמה פת צוננת של תשעה ימים נותנים לו אמר על זה רבי חנוך הניך מאלכסנדר זכר צדיק לברכה לכאורה הוא לא מגדף אלא טיפש שהרי המציאות ידועה כשהוריו את הלחם הוא היה חם כביום אפיו וזה היה אחד מן הניסים שארעו שם אז למה הוא אמר בכל זאת מה שהוא אמר כולם ידעו את זה שזה חם התשובה כשהאדם רואה את השני על פי מה שהוא אם הוא קר הוא רואה קר אם הוא חם הוא רואה חם תלוי איך אתה אם אדם יש לו קריירות לעבודת השם הוא רואה הכל קר כאילו אין בזה אם הוא רואה אנשים מתלהבים בעבודת השם הוא מצנן אותם למה כי הוא קר הוא לא יכול לסבול את זה מה הם קופצים מה הם נהנים ממה אתם נהנים הוא לא יכול בגלל שהוא קר ואם הוא חם אין לו שום בעיה הבית ישראל הוסיף ואמר לכן נקרא לחם הפנים למה הוא משקף את הפנים של האדם לפי מה שהוא כך הוא רואה אותו לפי מה שהוא כך הוא רואה אותו זה לחם הפנים איך ה פנ שלך רואות דבר ככה אתה רואה אם הפנים שלך על הפנים זה מה שאתה רואה אם הפנים שלך מסבירים אז אתה רואה הכל חיובי חלבן ואופה התגוררו בעיירה טבע האופה את החלבן למשפט וטען כלפיו שבכל יום הוא מוכר לו מוצרים ב שהם שוקלים קילוגרם עוד פעם שניים היו בעיירה חלבן ואופה טבע האופה את החלבן למשפט למה אומר האופה שהחלב הזה מוכר לו מוצרים ומה שהוא מוכר הוא אומר שהם שוקלים קילו וכשהוא שוקל אותם 800 900 גרם והוא משקר ומרמה את הציבור שאל השופט את החלבן יש לכם אוזניים לא אז איך אתה שוקל יש לי כרש בצד אחד אני שם את החלב ואת כל המוצרים ומה אתה מניח בצד השני אומר יש לי משקולת של קילוגרם אחד מה פירוש יש לך משקולת של קילוגרם בצד השני אומר לו אין לי אז מה אתה מניח בצד השני כדי שתדע שזה קילו אמר לו אני מניח את הלחם שאני קונה מהאופי והוא אומר שהלחם שוקל קילו אז אם בסוף יוצא לו 800 זה בגלל שהלחם שלו 800 ההוא השקרן לא אני השקרן התברר כי דווקא מי שראה השני כשקרן ושפת אותו לחובה הוא עצמו שקרן ונוכל אז זה זה מה שקורה עם בני אדם גם כן כשאתה רואה את השני שהוא כזה וכזה וכזה כי אתה כזה כל אחד רואה מהעין שלו איך שהעין שלו ככה הוא רואה לאדם אחד היו בעיות בשלום בית אמרו לו אתה מוכרח לקנות מתנה לאשתך חשב מה הוא יקנה לה הוא נזכר בכל המעלות של אשתו ונזכר שיש לה בעיית שמיעה אז המתנה הכי טובה לקנות לה מכשיר שמיעה נכנס למכון אבקש מכשיר שמיעה מתנה לאשתי אמרו לו זה לא הולך ככה צריך לבדוק אותה צריך לראות מאיזה מרחק היא לא שומעת היא לא יכולה לבוא אמר למה אני קונה לה [מחיאות כפיים] הפתעה ראו עם מי יש להם עסק אמרו לו לך הביתה תנסה לבדוק מאיזה מרחק הייא לא שומעת הלך האיש נכנס הביתה מהדלת של הכניסה הוא צועק לאשתו מה שלומך מה בישלת היום שום תשובה לא שומעת ולא כלום נכנס עוד יותר בישלת היום משהו אין תשובה מתקרב וד הכניס את הראש למטבח מה בישלת היום אומרת לו כבר ארבע פעמים עניתי לך שבישלתי היום מרק ואטריות אז מי צריך מכשיר שמיעה החרש הזה זה השורש בצדק תשפוט עמיתך צריך למתוח את הכפי לטפל בחסרונות שלנו וכך אנחנו נראה בעין טובה יותר את העולם כולו אדם בקש מהקדוש ברוך הוא בקשות רבות חיים בריאות ילדים נחת פרנסה שידוך דירה טובה נשיאת חן הצלחה מזל טוב שם טוב רשימה ארוכה כדי זקות לכל אלה זקוקים לסנגורים שימליצו טוב בעדו בשמיים ואולי ואולי צריכה להיות הבקשה העיקרית כמו שאמר רבי יוחנן בסנהדרין מד לעולם יבקש אדם רחמים שיהיו הכל מאמצי את כוחו אל יהו לו צרים מלמעלה רשי אומר שיסייעו הו מלאכי השרת לבקש רחמים ושלא יהיו לו מסתנים מלמעלה או שמעתם איזה תפילה צריך אם כבר מבקשים לעולם יבקש אדם רחמים שיהיו הכל מאמצי את כ שיהיו לו סנגורים למעלה ולא יהיו לו צרים מלמעלה מסתנים מקטרגים אבל זה אתה מייצר או שאתה מייצר סנגורים או שאתה מייצר קטגורים אם אתה מלמד זכות ילמדו עליך זכות אם אתה מקפיד מקפידים עליך אם אתה אכזר מתאכזרים אליך אם אתה רחמן מרחמים עליך אתה קובע אתה קובע איך שאתה מתנהג ככ התנהגותך מידה כנגד מידה אמר הרב יעקב גלינסקי זכר צדיק וברכה מצינו שמלאכי השרת כתרגומו ברוך הוא לימד סנגוריה על האדם והציל אותו וגם מצינו שמלאכים סתמו חלונות רקיע שתפילה לא תעלה והקדוש ברוך הוא חטר חתירה ברקיע לקבל מנשה היה כזה רשע שלא היה כדוגמתו ירובעם היה בייבי לידו עשה דברים איומים העמיד צלם בהיכל הרג את הדוד שלו עושה דברים נוראים לא רוצה לפרט את הכל ובסוף חזר בתשובה בתוך דוד נחושת ועם כל מיני התניות הקדוש ברוך הוא אם תשמע לי אז אני חוזר בתשובה אם לא תשמע לי אז אתה כמו חס ושלום עבודה זרה וואי וואי וואי כל מלאכי השרת סגרו לא נותנים לתפילה שלו לעלות שישרף בדוד והקדוש ברוך הוא חטר חתירה מתחת והוציא אותו מהדוד והטיס אותו לירושלים למה אמר הקדוש ברוך הוא אני לא רוצה לנעול דלת לבעלי תשובה שכל בן אדם ידע לא משנה באיזה מצב הוא נמצא בשאול תחתית כבר יכול לחזור בתשובה זה דבר לא יאומן כי סופר איזה רחמים יש לה קדוש ברוך הוא על בניו טוב עכשיו יש שתי שאלות מה זה העניין של סנגוריה למה צריך סנגורים הקדוש ברוך הוא לא יודע הכל הוא צריך שיהיו סנגורים דבר שני איך אפשר לפעול שהקדוש ברוך הוא בעצמו ילמד עלינו סנגוריה זאת אומרת אנחנו לא בסדר אבל איך נפעל שההוא הוא בעצמו ילמד עלינו [מוזיקה] סנגוריה אז חכמים זכרונם לברכה מספרים את המעשה הידוע בשבת כוף כזן מעשה באדם אחד שירד מגליל העליון ונזכר אצל בעל הבית אחד בדרום לשלוש שנים בערב יום הכיפורים אמר לו נגמר השלוש שנים תן לי סחרי ואלך וזון את אשתי ובניי זה היה הסכם עובד שלוש שנים מקבל את שלו והולך עכשיו נחשוב על האדם הזה היו לו אישה ובנים מאחר שלא היייתה לו פרנסה אמר לאשתו שתרשה לו להזכיר את עצמו לשלוש שנים בינתיים היא תלוה כספים תתמודד בעצמה עם נסה את הבית בעוד שלוש שנים ישוב עם צרור הכסף ישלם את החובות ואז יבנה לו איזה עסק קטן ויחייה לבד עם העסק שלו הסכימה ונותרה עם הילדים לבד סופרת ימים חודשים ושנים הגיעה השעה שהוא נסא נפשו אליה מה עונה לו הבעל הבית אין לי מעות לא הבנתי מה אתה לא יודע שאני עובד שלוש שנים ואתה צריך להכין לי כסף בשביל לתת לי שאני אחזור הביתה לזון את בניי בנותיי אין לי מעות וואי וואי וואי איזה אומץ איזה עזות מה זה אמר לו טוב תן לי פירות תן לי פירות כנגד השלוש שנים מדובר כמובן בסמים מלאים ומה יעשה יקח את כל הפירות על חמורים מה יעשה הוא ימכור אותם ימכור יקח את הכסף תן לי פירות מה אומר לו אין לי תני קרקה מה יעשה אם הקרקע יקח אותה ל הגליל אלא ימכור אותה מה אומר לו אין לי טוב תן לי בהמה אין לי תן לי קרים קשתות אין לי הבשיל את כליו לאחוריו והלך לביתו בפחי נפש תארו לכם איך הוא תקבל בבית ה מגיע הביתה האישה מצפה יבוא עם כסף ישלמו את החובות יהיה להם רווח והצלה חוזה רקם תקופת החגים וואי וואי וואי אחרי סוכות בעל הבית הזה שאמר לו אין לי אין לי נתל את הס אחר בידו שמגיע לו משוי של שלושה חמורים אחד של מאכל אחד של משתה ואחד של מיני מגדים והלך לביתו אחרי שאכלו ושתו הוא קודם כל בא לא אמר לו כלום אלן מה נשמע מה זה פה שם הכיל אותו השכה אותו הכל רק אחר כך נתן לו שכרו מבהיל מה הייתם עושים אם אתם הייתם במקום אותו פועל אחרי שעבר עליכם חג סוכות בלי כסף עם מלא חובות עוגמת נפש כתוב ושמחת בחגיך איך אפשר לשמוח במצב כזה שבוע אחרי מגיע הבעל הבית מחייך מאוזן לאוזן הייתם יושבים איתו לסעודה ואחרי שאכלו ושתו נתן לו שכרו אז מה זה אומר זה אומר שהוא לימד עליו זכות על כל תשובה ותשובה איך אפשר איך אפשר זה לא אנושי לא זה מלאך מה פירוש לימד עליו זכות שאל אותו בעל הבית אמר לו תגיד לי בשעה שאמרת לי תן לי סכרי ואמרתי לך אין לי מעות במ חשדתני הוא אומר אמרתי שם פרק מתיה בזול נזדמנה לך ולקחת בהם בכל הכסף שלך קנית סחורה מה הוא לא יודע שצריך לשלם שכר של שלוש שנים מגיע היום שהוא צריך לעזוב אז איך הוא קונה סחורה עכשיו עכשיו אתה קונה סחורה לא הוא לימד עליו זכות כנראה הייתה עסקה מיוחדת והכל כנראה הוא קנה בכל הכסף המזומן סחורה טוב בשעה שאמרת לי תן לי בהמה ואמרתי לך אין לי ח שתני ברור שהוא יודע שיש לו בהמות מה הוא אומר לו תביא לי בהמה אם אין לו הוא יודע שיש לו עדרים אז הוא אומר לו טוב תן לי בהמה כנגד שלוש שנים זה הרבה הרי אתה יודע שיש לי בהמות [מוזיקה] הבות אומר אמרתי שמה הם מוזכרים ביד אחרים אולי זה לא ברשותך כי הזכרת אותם לתקופה כמו אדם יש לו מכוניות הזכיר אותם אין לו פרות הזכיר אותם וכשאמרתי קרקע תן לי קרקע אמרתי שמה היא מוחכרת לאנשים אולי ת חקרת אותם בשעה שאמרת לי פירות אמרתי שמה הם לא מעושרות אבל בעל הבית צדיק והוא לא מוסר טבל לעם הארץ מדוע לא עסר למרות זאת הוא לימד עליו זכות וכשאמרתי לך שהין קרים קסטות במ ח שתני זה כבר כאילו כבר פסו כל התירוצים אמרתי שמה הקדשת את כל ה שלך לשמיים אמר לו אני נשבע לך כך היה הדרתי את כל נכסיי בשביל הורקנוס בני שלא עסק בתורה זאת אומרת כל מה שהוא ביקש ממנו זה לא היה שלו למה הוא הדיר את הבן שלו נדר נדר שהוא לא נותן לו כלום מכל זה אבל כשבאתי אצל חברי בדרום הם התירו לי את הנדרים שנדרתי אז זאת אומרת הוא הדיר את הנכסים מהבן שלו ונתן אותם לשמיים אז אין לו שלו כלום יותר כל מה שאתה רואה זה לא שלי הוא הקדיש את זה רק אחר כך התירו לו לכן הוא בא באיחור עד שהוא הלך אליהם ועד שאמרו לו שאפשר להתיר והתירו לו רק אז הוא יכול לבוא אליו אתם יודעים מי זה היה הבחור הזה רבי עקיבא הוא עבד אצל רבי אלעזר אליעזר בן הורקנוס והוא היה האיש איזה מידות רומיות איזה מידות רומיות כשהוא עוד לא היה רבי עקיבא כמובן כן וא עוד לא היה רבי עקיבא מה אמר לו ואתה כשם שדנה לזכות המקום ידין אותך לזכות כל הסיפור הזה למדנו עכשיו בשביל מה בשביל משפט הסיום שהוא אמר לו ואתה כשם שדנה לזכות המקום ידין אותך לזכות זה המצב מי שדן אחרים לזכות ידונו אותו מן השמיים לזכות אבל באיזה סיטואציה שאיין מקום ללמד זכות כי אתה רואה בעיניים שיש לו בהמות ואתה רואה בעיניים שיש לו קרקע ואתה רואה שיש לו הכל אתה רואה שיש לו והוא אומר אין לי אין לי אין לי אין לי ולא אומר לו את הסיבה טוב תגיד את הסיבה לא אומר לו הוא מלמד זכות מלמד זכות ככה ילמדו עליך זכות מן השמיים מזה למד החפץ חיים שצריך לדון את חברו לכף זכות אפילו אם הלימוד זכות הוא רח חוק מאוד וכמעט בלתי יתכן זאת אומרת אתה צריך לחפש איך ללמד זכות אפילו אם יש שני אחז ללמד זכות כל זה מדובר לא ברשע מפורסם זה באדם שאנחנו לא יודעים אבל הוא דתי שומר תורה ומצוות ואנחנו לא יודעים למה הוא עשה מה שעשה כל זמן שאתה לא יודע בבירור מה הוא עשה אתה מחוייב ללמד זכות ואפילו בציור רחוק לא בדברים שאתה יכול בקלות להגיד לא בטח זה דתי נוסע בשבת מה פתאום עם פאות בטח יולדת או בית חולים או משהו זה פשוט אבל יש דברים שהציור הוא רחוק מאוד כמו אלה מה תגיד איך תלמד כו מה אתה יגידו לך מה אתה טיפש מה אתה עיוור טוב נשאל את השאלה איך אפשר להשוות בין אדם שדן לזכות לבין הקדוש ברוך הוא אדם לא יודע מה בלב חברו ולכן הוא צריך לדון לכף זכות מה אתה יודע מה הכוונה שלו בשעה שהוא עשה מה שעשה מה אתה יודע נכון ראית מעשה מה הכוונה אבל אתה יודע מה בלב שלו אתה לא יודע אבל הקדוש ברוך הוא בוחן לבבו זה לא כמו בן אדם בן אדם לא יודע צריך לדון כף זכות הקדוש ברוך הוא איך ילמד עליך זכות אם הוא יודע בדיוק מה התכוונת אז אם אדם חשב לטובה ודאי שהקדוש ברוך הוא ישלם לו טובה ואם הוא חשב רעה איך יחשיב לו את זה השם טובה ילמד עליו זכות יה סנגור שלו איך איך מסביר החפץ חיים אדם נמדד בהתאם לרוב מעשיו אם רוב מעשיו מצוות הוא נחשב צדיק אם רוב מעשיו עבירות הוא נחשב רשע וידוע שאם הקדוש ברוך הוא ינהג עם כל אדם במידת הדין לא ישארו מהזכויות שלו כלום למה כי רוב המצוות שאנשים עושים זה לא בשלמות עושים מורגלים לעשות איך התפילות יאללה לגמור עושה שלום במרומיו ביי כמה אנשים באים בשביל להתפלל ממש וגם לא עושים מתוך אהבת השם מתוך יראת השם מתוך שמחה עושים כי צריך לעשות זה לא בשלמות אבל רק אם הקדוש ברוך הוא התנהג איתנו במידת רחמים ויחפש עלינו זכות בכל העניינים אז ישארו לנו זכויות במקביל אם מתנהגים עם אדם במידת רחמים מתמעטים עוונות שכן הקדוש ברוך הוא מוצא כל מיני סיבות להגיד שזה שגגות כדי למעט בעוונות ולפי מה ינהגו עמו מן השמיים איך שאתה מתנהג עם הבריות כך אתה דן את עצמך שיתנהגו עמך מן השמיים אם אתה דן אנשים לכף זכות ידונו אותך לכף זכות אם אתה מלמד חובה על הבריות מדבר עליהם רע מלאכים למעלה ידברו עליך רע הבעל שם טוב אמר הביא דן את כל האדם לכף זכות אדם נחשב דיין במבט שלו על החבר הוא דן את עצמו הביא דן את כל האדם לכף זכות למה כתוב הביא דן את כל האדם אפשר להגיד הבי דן כל אדם מה זה האדם אל תראה רק את השחור שבו תראה את כל האדם הכל הכל תראה כמה דברים טובים יש לו וזה וזה וזה וזה וזה בסדר יש שמה שתי נקודות שחורות בסדר אל תראה רק את ה ההנהגה של מידה כנגד מידה לא בטלה מן העולם גם בהנהגת אסתר פנים שהיום אנחנו נמצאים והקדוש ברוך הוא רואה באינו נראה רואים שהוא משלם מידה כנגד מידה עכשיו עברנו את פרש בלעם הוא אמר על עצמו שהוא שומע עמ ראל יש עוד אחד ששמע בדורנו שמע עמרי אל מי יודע מי זה מי זה ששמע עמרי אל בדורנו דווקא גוי כמו שבלעם היה גוי יש עוד גוי ששמע עם רעל קוראים לו טראמפ טראמפ הוא שמע עם רעל איך הוא שמע הכדור הגיע לאוזן אז הוא שמע עם ראל הקדוש ברוך הוא אמר לו אתה רואה עוד סנטימטר היית אצלי כבר שים לב אתה שומע או לא שומע וא איך הוא שמע בום ישר באוזן שומע עמ ראל הקדוש ברוך הוא יכול לפגוע למישהו באוזן ולהקפיץ אותו בבחירות כולם רוצים לצאת נגדו להגיד עליו זה וזה וזה לא כל מה שאדם מתכנן יוצא בדיוק כמו שהוא מתכנן לא לא בדיוק לא בדיוק יש לי עוד מה להגיד בעניינים האלה אבל לא רוצה לקלקל את ה את הנושא אולי ניגע בזה אחר כך בקיצור איך שאתה מודד במידה שאדם מודד בא מודדין לו מי אל כמוך נושא עוון ועובר על פשע למי הקדוש ברוך הוא נוסה עוון למי שעובר על פשע כל המעביר על מידותיו מעבירין לו על כל פשעו וואי וואי וואיי לא משתלם כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמיים והקדוש ברוך הוא מבטיח שכל זמן שישראל עושים לפניו כסדר יג מידות הוא מוחל להם עושים ל פניו משמה נוהגים כמו מידותיו מה הוא רחום אף אתה רחום תקראו ספר תומר דבורה הרמקול כותב שמה ביאור ל-13 מידות של רחמים ואומר שאנחנו צריכים להתנהג כפי מידותיו של הקדוש ברוך הוא אם נתנהג כמו מידותיו ככה הקדוש ברוך הוא מתנהג איתנו ועכשיו סיפור שלא יד כל כך אבל מאוד מעניין לא יאומן כי סופר בטח שמעתם על הרמבם הרמבם היה אדם צדיק קדוש גאון מה שתרצו היייתה תקופה שחלק מגדולי ישראל לא הסכימו עם הרמבם וזה הגיע למצב אפילו של שינו למלכות וכולי ודאגו לשרוף ספרים שלו הרמבם הקדוש החיבורים שלו על התלמוד ועל הפירושים שזכו להכרה והרצה אצל כל רבני ישראל תלמידי חכמים כולם החשיבו את היצירות שלו פרי הילולים ברוחו הגדולה הוא לא היה רק תלמיד חכם עצום הוא היה גם רופא דגול הוא היה פילוסוף עצום הוא היה איש מדע והיה אוגה דעות מלבד המשנה תורה היד החזקה הוא חיבר יצירה פילוסופיית גדולה בשם מורה נבוכים והוא קיווה שהספר הזה יהיה בכוחו לעלות על דרך האמת את אלה שהם נבוכים וטועים בדרכי החיים ונתיבות האמונה וחשב שגם זה תקבל בקרב הציבור היהודי אבל היו רבנים שחששו שאם הכוח של המורא להשכיל נבוכים הוא גם יצליח להביך כאלה שאינם נבוכים עדיין והאמונה שלהם לא חזקה לכן עד היום אומרים בישיבות לא ללמוד את הספר הוא מאוד קשה קשה להבנה ויש בו כניסות לכל מיני נישות כאלה ואחרות שאדם שהוא לא חזק באמונתו יכול להסתבך טוב כך או אחרת מספרים רבני גרמניה של אותם ימים הם החליטו לשגר שליח מיוחד לרמבם לעמוד על טיבו קנקנו וידווח להם אם באמת זה אדם גדול גדול כזה כמו שם מדברים וכמו ש ש ש השליח קראו לו רבי מאיר הוא יצא לדרך והיה עתיד להגיע לקורדובה בספרד עיר מולדתו ומגורי של הרמבם כשהוא הגיע לקורדובה הוא היה מלווה בתלמיד נעצר על שפת הנהר לנוח לפני שהוא נכנס לעיר כדי לא לבטל את הזמן הוציא ספר והחל ללמוד אחר כך המשיכו בדרך וא שכח את הספר על שפת הנהר והוא לא שם לב הגיעו לבית של הרמבם הכניס אותם המשרת ונאמר להם שהרב אוכל כרגע ארוחת צהריים רבי מאיר אמר אני מאחל לרמבם ברכה שיאכל לתאבון אחרי שעה קלה חוזר המשרת מברך את האורחים בשם הרמבם והוא מזכיר להם שכחתם את הספר על שפת הנהר הרמבם אומר להם עוד לא ראה אותם שהם שכחו את הספר על שפת הנהר מיד בדק רבי מאיר ואכן נוכח שהספר לא איתו שלח את התלמיד להביאו אחרי זמן קצר נכנס הרמבם לחדר ברך את האורח בלבביות והזמין אותו להצטרף לסעודה רבי מאיר נכנס לחדר האוכל וחשכו עיניו על הצלחת היה מונח משהו שנראה כמו יד אדם מה יתכן מתחלחל מעצם המחשבה הרמבם קניבל אוכל בשר אדם כמובן שהוא לא אכל רבי מאיר בדחת הזמנה באדיבות אמר שהוא לא רעב טוב אולי נשתה משהו טוב שואל אותו הרמבם קורא למשרת ואומר לו פטרוס תרד למרתף תביא לנו יין עתיק רבי מאיר נדהם עוד פעם מה הרמבם שולח משרט לו יהודי שיביא יין זה יהיה יין נסך מה זה בעל היד החזקה שכתב את הספרים האלה הוא שותה יין כזה שו פעם הו דחה ההצעה וביקש לשתות מים בלבד כשהוא כבר עייף וגם מאוכזב לא מעט ביקש סליחה מהרמבם ופרש לחדר שהוא קצה לו לפני שהוא נפרד מהרמבם הוא הספיק לשמוע שהוא נותן הוראה למשרת אתה פטרוס תהרוג מחר את הע ונערוך סעודה חגיגית לכבוד האורחים שלנו וואי וואי וואי זה כבר היה יותר מדי בשביל רבי מאיר הוא הזדעזע פעם שלישית מה זה הוא משתמש בגוי להרוג ולאכול מחר מה הוא לא יודע שצריך לשחות בהמה כהלכה מה הוא כופר בשחיטה עד כדי כך הוא התרחק אורח החיים היהודי המחשבות שרבי מאיר הטרידו אותו כל הלילה שעות הוא הולך בחדר והוא לא מאמין מה שהוא שמע מה שהוא ראה והוא אומר עיני ראו ולא זר אם מישהו היה מספר לי לא הייתי מאמין אבל אני ראיתי אני ראיתי במו עיניי שמעתי במו אוזניי בבוקר החליט רבי מאיר לדבר עם הרמבם כמה משפטים והוא יבקש ממנו הסבר להתנהגות המוזרה ואחרי שהוא יגלה מה הזהות האמיתית של הרמבם יוכל לחזור בחזרה למלא שליחותו ולדווח מה ראה ומה שמע מוקדם בבוקר דפק המשרת על הדלת שרבי מאיר והודיע לו הרמבם ממתין לך ורוצה לשוחח אתך כשנכנס הרמבם קידם את פניו בשמחה עוד לפני שהוציא הגה מפי עם כל הקושיות שיש לו אמר הרמבם ידידי היקר אני יודע גם יודע מי אתה מאין באת ובאיזה שליחות אני יודע שחכמי אשכנז שלחו אך לתהות על קנקני ולדעת מי אני האם אני יהודי מאמין ושומר תורה [מוזיקה] ומצוות אני יודע גם ששרפת לאכול אתמול ומנת לשתות את היין ואני יודע שבלילה לא ישנת ושאתה מזועזע מעצם המחשבה שהצעתי לך לאכול בשר אדם ולתת לך יין נסך ובשר טרף אבל ידידי אני אסביר לך את הדברים המוזרים או שנראו לך מוזרים אם תסכים איתי בוודאי שזה לא הוגן ולא הגון לחשוד אדם לפי מראה חיצוני אבל הנסיבות החיצוניות דיקות ללכאורה החשד אבל זה לא הגון לדון לפי מראה חיצוני אז גם תסכים איתי כי אין הצדקה לחשות סתם שכן אדם עלול לטעות במראה עיניו ומשמע אוזניו על אחת כמה וכמה אם אדם מתפרנס בכלל משמועות הנה בוא אני אסביר לך המאכל המוזר שראית על שולחני ושנראה לך כמו יד אדם הוא למעשה ירק מיוחד במינו שגדל במדינה זו ולא מצוי בגרמניה זה ירק בריא מאוד למאכל ואני בתור רופא מקפיד במיוחד על תפריט מאוזן עכשיו הגיע התור של רבי מאיל להיות בוש ונכלם שהוא חשד ותפל על הרמבם חשד כזה שאוכל ידי אדם אומר לו אבל אבל איך אתה איך הוראת למשרת הגוי להביא יין מהמרתף חס ושלום לעשות כדבר הזה השיב לו הרמבם בניחותא פטרוס הוא יהודי מבטן ומלידה הוא יהודי כשר שומר קלה כבחמורה מה לא ידעת שאחד מחכמינו זכרונם לברכה שאת אביו קראו הוא פטרוס רבי יוסה בר פטרוס מופיע בבראשית רבה צ ד וירושלמי במועד קטן ג ה אומר כי רבי יוסף בן פטרוס היה חותנו של רבי יהושע בן לוי שוב התמלא רבי מאיר בושה על החשד האיום והבלתי מבוסס שעלה נגד הר ועכשיו הוא המתין להסבר על שחיטת העגל גם זה הסביר לו הרמבם אתה לא יודע כשמוציאים עגל ממאה אמו ששחטו אותה כדין העגל הזה לא טעון שחיטה כי הוא נשחט כביכול או יותר נכון הוא יצא על ידי חובת שחיטה בשחיטת אמו איך קוראים לו אתה יודע לעגל כזה קוראים בהלכה בן פקועה ויש לי ברשותי בן פקועה ואותו רציתי להגיש לכבודך והוא לא חייב בשחיטה אפשר להרוג אותו לא צריך לשחוט אותו כדין דמעות נגרו מעיני רבי מאיר ש שנזכר בחשדות המכוערים שהעלה נגד הרמבם ביקש סליחה בשם כל אלה שחשדו בו הרק אם שלחו אותו לבדוק זה אחרי חשדות ולא טהו על קנקנו הרמבם חייך סלח לו ושקעו שעה ארוכה בלימוד ו בפלפול התורה כששב הביתה נעצר רבי מאיר במקומות רבים ודרש בקהילות שונות בשבחו של הרמבם ממשה ועד משה לא קם כמשה זאת היייתה הבשורה שהחזיר רבי מאיר משליחותו והיחס של הרמבם השתנה בכל רחבי הגולה היהודית נו צריך ללמד או לא בצדק תשפוט עמיתך איי איי איי איי איי אם היו עושים ככה איתי וואי ווואי וואי היו היום מיליונים חוזרים בתשובה אבל פוליטיקה בצדק תשפוט עמיתך אמרתי בואו תשאלו אותי שאלות בואו תבררו בואו תתעמת בואו נתווכח בבקשה אף אחד לא בא למה מה לא מעוניינים מה אכפת להם האמת זה לא חשדות זה המצאות זה המצב יהודים יקרים אבל איך שאתה דן דנים אותך בשמיים אם אתה דן לזכות דנים אותך אפילו אם טעית טעית באמת היה מקום לחשד אבל דנת לזכות בג ו למה זכה להיות מנהיג של עם ישראל ולהציל אותם בגלל שהוא לימד זכות על עם ישראל ואמר לו השם לך בכוחך זה והושעת את ישראל מה אומר לקדוש ברוך הוא אמר לו ריבונו של עולם למה אנחנו סובלים אנחנו יותר גרועים מדור מצרים אלה שהיו במצרים היו בשער מט ירדו לשאול תחתית כמעט עוד שער אחת לא נשאר כלום והוצאת אותם ממצרים וגאלתי להם ניסים והוצאת אותם מים סוף מה אנחנו יותר גרועים לימד זכות אמר לו עם כוח כזה לך ותושיע את ישראל נו אבל זה כמובן לפי הכללים בהלכה במי שאנחנו לא יודעים מה תיבו והוא נראה לנו בסדר אז אנחנו מחוייבים ללמד עליו זכות אבל אם זה אדם מפורסם ברשותו שידוע זה לא צריך עכשיו לבדוק מחדש לא מלמדים עליו זכות הפוך מלמדים עליו חובה אפילו אם רואים שהוא עושה דברים טובים אומרים יש לו אינטרסים אבל בן אדם שהוא הולך בדרך התורה אפילו עשה פלת פה פלת שם ככה נראה אתה לא יודע בדיוק מה הכוונה שלו אתה לא יודע מה האילוץ שלו אל תדון את חברך עד שתעמוד במקומו מאיפה אתה יודע מה המצב שלו מה אילץ אותו מה גורם אתה לא יודע לכן תלמד זכות על מה חרב הבית שנאת חינם מתי שנרבה אהבה הקדוש ברוך הוא ירצה לגאול אותנו זה מה שהוא מבקש מ תהיו אוהבים זה את זה זהו כמו אבא שרוצה שהילדים יסתדרו אני לא רוצה מריבות לא רוצה כלום אני אתן לכם מה שאתם רוצים רק תהיו בשלום בקשה פשוטה לא לא חיים יותר טובים שאתה רואה הכל חיובי למה אתה צריך אתת המין להיכנס לכל מיני בעיות וכל מיני דמיונות וכל מיני הלו המחוגים בסדר רק תסובב תסובב יא חביבי הכל הולך בסדר אל תכרב ש את המוח אה מה בישלת היום וואלה לא שומעת לא שומעת אתה לא שומע יא חרש ככה זה אנשים הם רואים בעין רעה כי העין שלהם רעה אם היה להם עין טובה היו רואים את כולם בטוב
אני מודה לכם על ההקשבה [מחיאות כפיים] אתם יודעים... אתה רוצה לשאול משהו? תן לו שמה תן לו רגע תודה רבה כבוד הרב על זה שבאת לעיר טוב לראות אך טוב לשמוע אותך שלוש שאלות קצרות מאוד א קודם כל ה-17 תנאים אה מחילה מחילה 17 תנאים לקיום מצווה בשלמות כאילו איפה אפשר למצוא את זה בספר דברים מעמ לועז בהקדמה מעם עז ואם תצלצל לשופר ישלחו לך את זה עוד פעם עוד שאלה אחת כבוד הרב השם עלינו ברחמיו ירווח כן כן כאילו בר פשוט על הדבר הזה כאילו מה השאלה אתה אומר שהשם ברחמיו ירוויח כאילו מה זה הרוויח מה מה מה לא ירוויח ככה אוקיי רוח בהצלה יהודים מה אפשר ברכות כבוד הרב כן כן ברכה להורים שלי אליהו וקלרי סיפר גן רפואה שלמה רפואה שלמה ובית כנסת אהבת חסד שיפוץ אמן אמן ואליה בת נעומי רפואה שלמה אמן תודה רבה כבוד הרב יהיה ברי כן יש שמה בחור ארב טוב כבוד הרב א רציתי לשאול א הרב דיבר לרבי לחזור בתשובה ו שהשם נותן תמיד את האפשרות אז א אני שואל לגבי נשמה שיצרה למעלה בשמיים היא תורה מכל לא אין לה לא עבירות לא מצוות עכשיו הא יורדת לעולם בשביל ש שתוכל להגיע לעולם הבא בלי שיהיה לה נמ ד הכסופה כאילו שלא תתבייש שהשם יוכל להטיב לה נכון אז אני שואל כשיבוא משיח יהיה אנשים שלא לא לא יצליחו לחזור בתשובה לא יזכו לחזור בתשובה ולכה חס ושלום הם יתקעו בגיהנום כאילו יהיו בגיהנום ולא יזכו לחזור בתשובה אז אני אומר אם אם לא לא הם לא היו מגיעים לעולם הלא היו נשארים שמה עם הבושות אז הם היו יותר ניצלים מאשר להגיע לעולם כמו שהרב שך אומר שלא היה שווה את כל ההתנחלויות האלו בשביל ש שהתעללו בבת ישראל אחת אז אולי לא היה שווה שכאילו כל ה כל העלם יגיע לעולם הזה א וישארו שמה עם ה עם ה עם ה בקיצור אתה אומר שלא הייה כדאי לקדוש ברוך הוא בכלל לברוא את העולם אם יהיה אחד כזה שלא יגיע אל מקומו כמו שהוא רצה מהתחלה נכון כן אז כתוב שלא ידח נידח וגם כשיבוא מלך המשיח עדיין יהיה 40 שנה של תיקון כמו שמביא הרמקול ולהשלים בדרך של גלגולים א זה אומר שנגיד בן גוריון רצל וכולי בסופו של דבר יו לתיקון למה לא אם הוא ישלים את כל מה שצריך שמה ועיצו את מה שצריך בשביל שהוא ספיק לחור עוד פעם אז זה בסדר יי למה לא הבנתי שאלה שניה גם אלה שכתוב עלי שאין להם חלק לעולם הב זה אומר שזה מה שראוי שיה להם אבל גם אלה יצאו בסוף אלה שנאמר עליהם ארבעה מלאכים שלושה אדיות גם אלה כתוב שיצאו אוקיי הבנתי ושאלה שנייה זה כבוד ר סיפר לגבי ה הרמבם שהוא אמר שהוא ידע שלמה הוא לא אכל את הירק למה הוא לא אכל את ה את ה לא שתה יין וכולי וכולי אבל יש מושג כזה שאדם צריך לדאוג שלא יחשדו בו אז אם הוא ידע שהוא יכול להיות ש יחשוד בו בזה שהוא רואה את את הירק המסוים או את היין למה הוא עשה את זה ככה בכו הפוך ה והרמבם ידע ראש מה היייתה השליחות של אותו אדם כמו שהוא אמר לו עוד לפני שהוא נכנס שהוא שכח את הספר איפה שהוא שכח אז הוא בא להראות לו אני יודע מה אתה מחפש אצלי אתה לא מחפש לדעת שאני אדם ישר ושלם והכל אתה מחפש לראות דברים שתוכל לחזור ולהגיד שהחשדות ששלחו אותך לבדוק אכן קיימים אז הראייה שלך מהתחלה היייתה כזאת לא שמענו שרבי מאיר חיפש איזה צידוק להצדיק אותו בצדק הוא ישר ראה את זה כאילו זה יזה שחור משחור שהיה אומר את זה ישר למה הוא צריך לעשות את זה שהיה אומר את זה ישר הפוך מזה מזה הוא הבליט לו עד כמה אתה באת בשביל למצוא ליקויים הנה הוכחתי לך זה חשבת שזה יד אדם זה חשבת שזה כך וזה חשבת שזה כך נכון למה חשבת ככה כי באת למצוא ככה אחרי שהראיתי לך שאני יודע מה באת לחפש עכשיו אני אסביר לך למה עשיתי את כל הדברים למה הבטתי ככ למה אמרתי ככ אז בשבי להוכיח לו שכאילו טוב מותר לו לגרום שיחשדו בו אפלו לשנייה כן למה לא ודאי הרבה רבנים היו עושים תמיהות בעיני התלמידים לעורר אותם כן יש מעשה באי בן עזרא באי בן עזרא בא פעם אחת לראות מי זה הרמבם והוא בא אליו הרמבם ראה אותו בין כל אלה שעמדו בתור ואמר למשמש שלו שיכניס אותו לחדר סגור ויסגור עליו כניסו אותו לחדר בלי להגיד לו כלום סגרו אותו שמה מהבן עזרא אמר מה זה לא דיבר לא אמרו לי כלום מכניסים אותי לחדר סוגרים אותי בפנים מה זה התחיל לבכות הבן עזרא אולי טעיתי מה זה גם הוא אולי טעיתי בוכה בוכה בוכה אחרי כמה זמן נכנס שמה המשרד נתן לו אמר לו כשאתה בוכה את כל הדמעות תוריד לכוס ואחרי זה הרמבם יראה אותך טוב היה כמובן חדר חשוך לגמרי בלי בלי אור בלי כלום בוכה בוכה בוכה מתמלא קוראים לו בחזרה לרמבם מגיע לרמבם אומר לו אני לא הכנסתי אותך לחדר סתם תסתכל מה יש בכוס הוא מסתכל כל מלאה תולעים העיניים שלו הוא ראה בתור רופא שהעיניים שלו יש לו מאחורי העיניים תולעים אתה יודע אני נדהמתי מה הסיפור ה הזה אני לא שמעתי אתם שמעתם פעם שיש בעיניים תולעים פתחתי גוגל כתבתי תולעים בעיניים אתם יודעים מה רואים שמה תולעים בגודל כזה כל מיני סוגים שאדם יכול בחייו שמאחורי העין יהיו לו תולעים אתם לא מאמינים תסתכלו בגוגל תולעים בעיניים זה הרמבם הבת הוא לא הסביר לו גם כן לא אמר לו אני רואה שיש לך זה וזה וזה וזה תודה רבה ישה ברכה שיהיה להבה וחשק לתורה שיהיה לך חשק כן יש לך חשק לשאלות טוב מה שמך ושם האמא אברהם בן שרה אברהם בן שרה תזכה שיהיה לך חשק בלימוד התורה שיהיו לך קושיות טובות אמיתיות ותירוצים נפלאים אמן כן שאלה כן תן לרב אוקיי ערב טוב א יש שאלה א לפני כמה שנים הרב רשה לי לברך בשמו עם אישה מכסה הראש לפני א כמעט שנה הייתי באיזה בית והיה ויכוח עם אישה זקנה מעל 80 83 בערך והבת שלה או הכלה שלה לא רצו שהיא תכסה את הראש בגיל הזה יש להם בן בן 60 לא יודע 68 לא מבוגר ועוד לא נסוי אז אני אמרתי להם תכסו את הראש בעזרת השם באמת אפילו שת אישה מבוגרת עד 120 ובעזרת השם בזכות כבוד הרב שבעזרת השם הבן שלהם יתחתן הבעייה הוא א היה קצת הקלה אמרה לא נכון הרבה הרבה הרבה חרידיות מכסות את הראש ולא זוכרים שהילדים שלהם לא כולם תחתנו אמרתי תעשו את זה ברשות כבוד הרב ובירכתי בכלל הלב ברשות כבוד הרב כי הרב עושה את זה ומברך אז אה אז א הרב גם לתן לי רשות להגיד בשמו הבעייה הוא שכמעט עבר שנה והוא עוד לא התחתן היא כיסתה את הראש אסכה כן צלצלתי מיוחד לבודק הבן שהזמין אותי לדבר איתה עם אמא שלו קוא רצה שאימא שלו תחס הוא אומר שהיא מכסה את הראש כן והוא הלך לבדוק עכשיו עוד פעם כי הוא לא כל יום בבית שמה טוב מה השם שלו אה עזרא בן חבה עזרא בן חבה השם יזכה אותו לזיווג הגון אמן אמן עכשיו הזה שזיכה את אמא שלו שהוא יש לו שתי בנים השם ירחם במשכב זכור אוי אוי אוי והוא בחורי ישיבה לשעבר אז הוא רוצה ברכה הוא באמת א הוא בדרך כל תורה והם היו בדרך התורה השם יעזור שיפקח את עיניהם וילדו מן הדבר הזה ויחזרו לתן התורה אמן אמן ויזכו להתחתן עם אישה עם צעירים בעזרת השם אמן בוא נעשה שיר בשבילם בשביל ה 68 הבחור הצעיר ואל השניים האלה כן
"עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)
עוד אפשר בר ברכה שהישיבה תגדל ותצליח ישות תצליחו עם הישיבה והתלמידים ותראו פירות טובים ונעים לעבודתו יתברך אמן אני מודה לכם רבותי שר ברכה למרים בת שרה להתחתן עם תלמיד חכם זר של קיימה אמן ואמן אמן בכבוד תקשו לפה אני אתן לכם דברים טובים
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות