אליקים - אליקים | 02-פבר'-2015
תאריך פרסום: 02.02.2015
"ועתה אם שמוע תשמעו בקולי והייתם לי סגולה, תנו רבנן, בשעה שהפיל נבוכדנצר הרשע את חנניה מישאל ועזריה לתוך כבשן האש, אמר לו הקב"ה ליחזקאל הנביא, לך והחיה מתים בבקעת דורא, כיון שהחיה אותם באו העצמות ותפחו לו לאותו רשע, נבוכדנצר הרעש, שחיק תמיא על פניו, שחוק העצמות הזה, אמר נבוכדנצר מה טיבן של אלו? אמרו לו חבריהם של אלו מחיה מתים בבקעת דורא, אתא ואמר אתוהי קמא רברבין ותימוהי כמה תימוהי מלכותא מלכות עלם. בשעה שחנניה מישאל ועזריה ניצלו מכבשן האש שהשליך אותם לשם נבוכדנצר הרשע בגלל שהם לא השתחוו לצלם, והם ניצלו בנס, דהיינו היה תנור 7000 מעלות, הם בפנים והם מתהלכים בו כאילו הם נמצאים בחוץ, ולא נשרפו להם לא הבגדים ולא ריח ולא נחרכו כלום, כאילו אין שמה אש, זה רק ציור, וזה היה לעיני כל השרים וכל המלכים שהיו שמה באותו מעמד. והיה קידוש ה' גדול. באותה שעה ציוה הקב"ה ליחזקאל הנביא, לך תחיה את המתים בבקעת דורא, זה אותם אלה שיצאו מארץ מצרים והקדימו בשלשים שנה לצאת משבט אפרים ומתו מאתיים אלף, בגלל שיצאו לפני הקץ, כי הם חשבו ש-400 שנה הגזרה וכו', בקיצור לך תחיה אותם והחיה מתים, והיה תחיית המתים, והוא השתומם איך זה יכול להיות, מאיפה באו כל אלה, מה טיבם של כל אלה, אמרו תשמע יש אחד הוא חבר שלהם זה של אלה, של חנניה מישאל ועזריה, והוא החיה אותם את המתים. הוא ראה דבר כזה, אלה תחיית המתים, לא נשרפים מתים, זה מחיה מתים הוציא אותם מהאדמה חיים, והוא אמר שבח גדול לקב"ה כמה גדולים הניסים והמופתים שהקב"ה עושה ומכאן הוא הבין שהמלכות שלו היא מלכות עולם וכו', יש על זה הסבר יותר עמוק שהסברנו פעם, מה היה הגלגול של נבוכדנצר וכו'.
טוב, זה הסיפור כרגע והמעשה שמובא בסנהדרין צ"ב.
עכשיו אנחנו צריכים לבאר, למה הקב"ה ציוה ליחזקאל הנביא להחיות את המתים דוקא באותה שעה שהפיל נבוכדנצר את חנניה מישאל ועזריה לכבשן האש. למה דוקא באותה שעה, כי באותה שעה שקרה הנס לאלה בעלי המדרגה, שמסרו את נפשם לכבוד ה' יתברך ולא הסכימו להשתחוות לצלם, באותה שעה הם המשיכו מעולם העליון אור גדול והורידו את השכינה לארץ, ז"א במעשיהם הטובים של צדיקים הם מושכים מן העולם העליון אור עצום גילוי שכינה. יש לך גילוי יותר גדול מזה שאתה רואה אנשים נשרפים באש, לא סתם אש, לא מדורה, כבשן של אש, והם מתהלכים בתוכו כאילו שום דבר לא קרה? אז זה נקרא שהם משכו מעולם העליון אור גדול והורידו את השכינה לארץ.
באותה שעה נתקדשה כל הבריאה בריח ניחוח של כבשן האש, זה קידוש ה' עולמי, בכל העולם כולו, על ידי מסירות הנפש הם יצרו בריאה חדשה כאילו החיו את המתים, כאילו הם בעצמם החיו את המתים, למה? משום שבאותה שעה הם גרמו במסירות נפש שלהם שה' יעשה להם נס כזה גדול של תחית המתים, מי נשאר בתוך אש ולא נשרף? ואז ברגע זה יש לנצל את העת רצון והסיעתא דשמיא, שזהו עת מתאים להחיות מתים. כיון שהנס כרגע היה מהסוג הזה, אז מהסוג הזה אפשר לעשות ניסים כאלה, מה היה תחית המתים אז זה הזמן להגיד יחזקאל מחיה מתים.
רואים מפה שיש עת רצון, שיש עת סגולה, שמי שיודע לנצל את העת הזאת, הוא יכול לתפוס, כמו שאומרים היום, טרמפ על הרגע הזה.
מספר פעמים אמרתי בהרצאות, עת רצון, עת רצון, אלה שתפסו תפסו אלה שלא תפסו לא תפסו. בברכה המפורסמת שברכתי את אותה אשה, שהיא תפקד אחרי עשר שנים שלא היה לה ילידם, והיא הסכימה לשים כיסוי ראש, אז אמרתי לנשים האחרות שהיו שם שזה עת רצון תנצלו את זה, אלה שלא ניצלו הפסידו, היא קיבלה זרע חי וקיים באותו חודש, ואחרות שלא ניצלו הפסידו את אותה עת רצון, אותה עת רצון.
אז ז"א מפה אנחנו רואים כלל שהוא מעוגן בכתובים וחכמים מביאים אותו, שיש עת רצון, אם היה נס ומופת תנצל את הזמן הזה של העת והמופת, מאותו ענין אתה יכול לקבל ודאי. הסגולה לביצוע מעשה מופת זה הוא כל עוד שהאויר מבושם מטל התחיה שמשכו שלשת הגדולים האלה במעשה קידוש ה' שלהם. לכן אמר הקב"ה ליחזקאל לנצל את העת רצון שהתעוררה ע"י חנניה מישאל ועזריה ויפעל את פעולת תחית המתים. כל זמן שהאור דלוק והאויר רווי אוירה של קדושה וטהרה ומסירות, אפשר להמשיך ולפעול את הפעולה של התחיה.
מי מביא כדומה לזה? המהר"ל מפראג ז"ל אומר כך: כאשר הושלך חנניה מישאל ועזריה לכבשן האש וניצולו, בידוע כי דבר זה גם כן תחיית המתים, כאשר תבין ענין כבשן האש שהושלכו לשם שזה שורף הכל, ובשביל כך באותה שעה שהושלכו לכבשן האש החיה יחזקאל המתים כי מדרגה ומעלה אחת היא כאשר הושלכו לכבשן האש וניצולו. זה מביא המהר"ל בחידושי אגדות בסנהדרין צ"ב.
מפה רואים כלל גדול, אם אחד מישראל, אפילו אחד רק, אחד מישראל, זוכה להתרומם מעל הטבע, הוא מבקיע את יצרו, הרי באותה שעה הוא בוקע את הרקיעים וממשיך את האור הגדול ומוריד את השכינה לתחתונים, הוא פותח את חלוני הרקיע, עד שהקדושה מתפשטת בכל העולם. ואז הוא כובש דרך לרבים ומקל את הבחירה לכל אלו שרוצים להתרומם לאותה מדרגה, ואפילו לקטנים שבדור, כי כיון שנתגלה האור והסיעתא דשמיא הרי השעה הזו והדור הזה ראויים לקבל גם כן מאותו האור ומאותה המדרגה וכמו שכתב במסילת ישרים פרק ב' הוא מתעלה והעולם מתעלה איתו.
עכשיו צאו וראו וחפשו, כל מקום שאתם רואים שיש מישהו שהצליח להבקיע את הטבע ולנתב דרך לרבים, מה שאחרים לא זכו לעשות והוא הצליח לעשות, אחד גם אתה כבר יכול לעשות, כי הוא הוריד את האור הזה לעולם ואת הס"ד, ודבר שני תשתדל להדבק בו עד כמה שאפשר שתהיה קרוב ליהנות כמו שאמרו חכמים, איקרב לדיהינום ואיתדהן, מי שנקרב לשמן הוא נשמן, כי טבעו של השמן להתפשט, כל מי שנמצא בסביבתו הוא מושך שמן אליו גם כן.
אז ז"א יש מצבים שאפילו יחיד מישראל מתרומם מעל לטבעו מבקיע את יצרו, בוקע את הרקיעים, מוריד אור גדול ואת השכינה לתחתונים ובזה זה מתפשט בכל העולם והדרך כבר קלה לאחרים ואפילו לקטנים ביותר, ומי שינצל את זה יזכה לאותו האור בדיוק. ז"א אם בן אדם יבוא ויאמר לנו אני לא יכול לעשות כך וכך, יגידו לו פלוני איך הוא עושה, אז כבר נסתמה הטענה שלו. כתוב מי זה הבית דין של מעלה? לכל דור ודור יש בית דין מהדור שלו, שאם יבוא אדם ויאמר אני הייתי בדור קשה, אי אפשר היה לעשות כך וכך, אומרים סליחה, אתה רואה מי הדיינים פה, הם היו בדור שלך, ולא רק זה הם עשו כך וכך וכך, למה הם יכלו בדור שלך לעשות ואתה לא? נו, תענה להם, מה יגיד? מה יגיד? אחד יכול להגיד שבדור הזה הוא לא יכול לחזור בתשובה? זה דור התשובה. אז איך אתה יכול להגיד שאתה יכול לעשות תשובה, קשה ,מה קשה, ולהם לא קשה? מה הם לא ויתרו על כמה דברים? אבל מה הם הרויחו? אל תגיד קשה, אם זה כבר ירד לעולם אין לך פתחון פה יותר לומר.
בפרק ראשון של עבודה זרה, אמר רבי יהושע בן לוי, לא עשו ישראל עגל אלא כדי ליתן פתחון פה לבעלי תשובה. מה זה אומר? למה ישראל עשו את העגל? הם לא היו ראויים לאותו מעשה, היה דור מעולה ביותר, דור דעה, לא היה כמוהו ולא יהיה כמוהו, למה? כדי ללמד תשובה לרבים, שאם יבואו רבים ויגידו אי אפשר לעשות תשובה, יבואו יגיד להם הנה דור שהיה ברום המדרגה ועשה עגל, עגל, אתה יודע מה זה לעשות עגל? מתן תורה ועושים עגל? מתן תורה ועושים עגל? איך? זה הפשיעה הכי גדולה שיכולה להיות, והנה עשו תשובה ונתקבלה תשובתם. אז מה אתה כבר יכול לעשות שתגיד שאתה לא יכול לעשות תשובה, ומה יכולים לציבור להגיד אנחנו לא יכולים בדור הזה, זה בלתי אפשרי, אין דבר כזה. בשביל זה אומר רבי יהושע בן לוי, לא עשו ישראל את העגל אלא כדי ליתן פתחון פה לבעלי תשובה. ורבי יוחנן משום רבי שמעון בר יוחאי, אמר לא היה דוד ראוי לאותו מעשה אלא כדי להורות תשובה ליחיד. יבוא בן אדם ויאמר, שמע אני נכשלתי בעבירה חמורה, אני לא יכול לעשות תשובה, ה' לא יסלח לי זה ברור שהוא לא יסלח לי. אומרים לו רעה מה עשה דוד, דוד המלך, והקב"ה קיבלו בתשובה, למרות שכל האומר דוד חטא אינו אלא טועה, ושמה היה נושא של חילול ה' ולא המעשה עצמו, אבל מכל מקום הנה דוד, אם דוד הרי כפי שאדם יותר גבוה ויותר גדול וצדיק, החטא שלו נחשב זדון, אפילו חטא שזה שגגה נחשב זדון, וזדון מה נחשב? פשע איום ונורא. אז מי יכול להגיד שהוא לא יכול לעשות תשובה? אם ישראל אחרי העגל עשו תשובה ונתקבלו, ודוד אחרי החטא עשה ונתקבל, אז מה הבעיה? נמצא שהתשובה היא כבר בריאה חדשה בעולם וכאשר לא היתה תשובה בעולם אז רחוק היה ענין התשובה מן האדם אפילו שהכתוב מזהיר על התשובה, אבל כאשר הראשונים כבר פתחו את שער התשובה עד שנמצא המעלה הזאת בעולם, זה כבר לא נחשב תשובה, שכבר נמצא התשובה בעולם כי הם פתחו פתח התשובה. כמו שאומר המהר"ל מפראג בתפארת ישראל פרק י"ח.
אז ז"א כל דבר שכבר נראה בעולם אין לך פתחון פה לומר שאתה לא יכול, יצביעו לך הנה תראה, למה אתה אומר לא יכול? אתה לא רוצה, לא שואף, אבל אל תגיד שאתה לא יכול.
עכשיו יסוד גדול אנחנו לומדים, כתוב עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו, והגאון רבי חיים מוולאז'ין מקשה ואומר, למה כאן אומר במשנה עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו, מוסיף את המילה אבינו, ולמעלה כשהוא אמר עשרה דורות מנח ועד אברהם לא אמר אבינו, והוא פירש את זה על פי הפסוק במשלי כ', מתהלך בתומו צדיק אשרי בניו אחריו. מה זה מתהלך בתומו צדיק, יש צדיק שהולך בתומו, תומו זה בשלמות עובד את ה', תמים, תמים תהיה עם ה' שלים תעביד, אז הוא עובד את ה' בתומו בשלמות הוא עובד את ה'. אשרי בניו אחריו, למה? כי בניו בנקל יכולים לרכוש את המידות שהוא קנה בעמל. נגיד האבא עבד על עצמו להיות איש חסד, להיות צדיק, להיות קדוש, להיות טהור, הם גדלו בבית הזה, אז להם זה בקל יכול, הם לא סר להם הדבר, אז לכן הם יכולים כבר בקלות, אשרי בניו אחריו. הפסוק אומר, מתהלך בתומו צדיק, כי כמה מידות שהצדיק טרח ויגע להשיגם לבניו אחריו המה כטבע מוטבע ובקצת יגיעה יגיעו לזה. קצת יגיעה, בנים של צדיקים בקצת יגיעה יגיעו למה שההורים יגיעו. כמו שנראה בחוש, שרבים מעמי הארץ מהיהודים מוסרים את נפשך על קידוש ה'. איך בן אדם יכול בקלות כל כך למסור את נפשו על קידוש ה', למסור לשריפה, להריגה וכו', איך יכול להיות? אלא זה מוטבע בנו מאברהם אבינו שמסר את נפשו לאור כשדים על אמונתו, אתם שומעים, לפני ארבעת אלפים שנה אברהם אבינו, למה נקרא עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו? כיון שהוא אבינו הטביע בבנים את מה שהוא עשה. מה הוא עשה, מסר את נפשו אז גם בנו מוטבע הכח הזה מהתולדה שלנו. לכן הוא נקרא אבינו בענין הנסיונות, כי מעשה אבות סימן לבנים. וכן כל העשרה נסיונות שהוא עבר מטרתם היתה להישיר את הדרך לפנינו, פתאום יש לאדם התעוררות ללכת לארץ הקודש, מאיפה זה בא לו פתאום? לא כמו בצרפת שחיכו שיהיו פיגועים עד שיגיעו, אלא פתאום בא אדם ורוצה לעלות לארץ הקודש, מאיפה רוח הטהרה הזאת באה לו פתאום? אלא זה מהנסיון שעבר אברהם אבינו לך לך לארצך ולמולדתך, כי מי הולך לעזוב חבל ארץ שהורגל בו ציבור אנשים, הנהגות של מדינה, כל הדברים, משפחה קרובים ידידים חברים הכל, לקום וללכת למקום אחר, זה לא קל. זה לא קל.
אפילו אנשים שיוצאים לצימר, אווווו מתי נצא לצימר, מתי נצא לצימר, אחרי שיוצאים לצימר מגיעים הביתה ואומרים אין כמו הבית, אין כמו הבית, אין, אז למה הלכת לצימר? לדעת שאין כמו הבית, אין כמו הבית. אז זה רק עזיבה לסוף שבוע ואתה כבר מבין שאין כמו הבית, אז לעקור מארץ לארץ ולהתחיל חיים חדשים באזור חדש זה לא נסיון קל. כשאין ברירה אין ברירה, אבל כשאדם יש לו רוח טהרה לקום פתאום וזהו אני סוגר את הכל ועולה לארץ הקודש.
אברהם אבינו הנציח את מסירות נפשו לדורי דורות, הוא המציא את הכח הנפלא של מסירות נפש בעולם. מסירות נפשו היתה כל כך מלאה ומושלמת, עד שיכול היה לחלוק אותה ולהעביר אותה עד סוף כל הדורות, כזאת מסירות נפש היתה לו. ועתה אנחנו יכולים בנקל לעבור דרך נסיונות רבים וקשים, בגלל שהכשיר אבינו אברהם את הדרך וסלל מסילת קודש לקידוש ה' מסירות הנפש והצית בנו את האש הקדושה וגילה את אחדות הבורא יתברך בעולם עד שכל העולם מלא בכח נפלא זה של אמונה ומסירות נפש.
על כן הוא נקרא אבינו, שהוא זרע את הגרעין הטוב שהצמיח את הפירות לכל הדורות. כל התעוררות שתבוא לעם ישראל במרוצת הדורות היא מהנטיעה של אברהם שהכין את האור, הוא יצר את ההתעוררות והעת רצון מרחפת בעולם. כל מי שרוצה יכול לשאוב מאותו מעיין שאינו מתייבש לעולם. וכל מעשה כזה מתייחס ונמשך מאותה שרשרת של אברהם אבינוע "ה. לכן חייב אדם לומר, מתי יגיעו מעשי למעשי אבותי אברהם יצחק ויעקב, יש לך את זה בכח, אתה יכול להוציא את זה ממש.
ומה שחנניה מישאל ועזריה מסרו את נפשם בעבור הבורא, כל ההתמסרות הזאת נטועה היתה בהם עוד מהאבות הראשונים אברהם יצחק ויעקב.
מה כתוב ביעקב אבינו - "והנה מלאכי אלהים עולים ויורדים בו" זה חנניה מישאל ועזריה אומר המדרש, בבראשית רבה ס"ח י"ט. יעקב אבינו ע"ה וכל הנסיונות ש נתנסה בהם, אחרי שקיבל את הברכות, עשיו רדף אחריו, היו לו טלטולים ונדודים, כל המעלות הגדולות והמעשים הכבירים הכל ניזן לעתיד בדורות הבאים אחריו. הוא כבש את הדרך לכל בעלי הנסיונות שיבואו אחריו, הוא יצר את האוירה של מסירות נפש, הוא יצר את כל העקידות העתידות לבוא. אם זה של יחיד ואם זה של הרבים, הכל מכוחו. ואת זה סיגלו לעצמם חנניה מישאל ועזריה והשליכו את גופם לתוך האש למען קידוש ה'.
אז יש בכוחנו את הסגולה הזאת של האבות הקדושים.
יש גמרא בסנהדרין כ'. על הפסוק "שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל", על זה נאמר כך: שקר החן זה דורו של משה, הבל היופי זה דורו של חזקיה המלך, אישה יראת ה' היא תתהלל זה דורו של רבי יהודה ברבי עילאי, שהיו שישה מתכסים בטלית אחת ועוסקים בתורה. שקר החן, מעמד הר סיני דור המדבר גדול, מקבלים את התורה זה נקרא שקר החן, הבל היופי זה דור שחזקיה המלך תוך שלש שנים ידעו את כל התורה, ילדים קטנים נער ונערה, כולם ידעו את כל התורה תוך שלש שנים. ונעשה נס לישראל, כשבא סנחריב עם 370 מיליון על ירושלים, לא היה לחזקיה המלך אפילו סוסים לצאת למלחמה. והוא שכב בביתו ואמר לקב"ה אתה נוצח, ואני אפילו שירה לא אומר, והקב"ה הוציא מלאך ה' ובאותו לילה מתו 370 מיליון, באותו לילה.
זה נקרא הבל היופי, אשה יראת ה' היא תתהלל זה הדור של רבי יהודה בר עילאי שמסרו את נפשם בשביל ללמוד תורה בעניות, עניות שששה היו צריכים להתכסות בשמיכה אחת. כזאת עניות היתה, והיו הולכים ללמוד, לא היו תנאים כמו היום, מזגן, כסאות עם ריפוד, קפה, פינת קפה, נס קפה עוגיות, זה, מקבלים גם כסף, לא היה דבר כזה, ששה מתכסים בטלית אחת. ומסרו את נפשם ללמוד את התורה.
בדור המדבר כשנמצאים עם מן, עם בארה של מרים, עם ענני כבוד, עם שכינה, המשכן, מעמד הר סיני, זה חכמה שמה? זה שקר החן. בדור של חזקיה המלך, כשרואים מלך כזה עצום וכו', והוא גוזר עליהם עם חרב מי שלא ידקר בחרב, הבל ה יופי, אבל פה אף אחד לא אנס אותם, לא הכריח אותם, שום מכריח לא היה להם, עניות, הם היו צריכים ללכת לחפש עבודה, ואנשים הולכים ללמוד, ובאיזה תנאים? הכי קשים. איפה שמענו עניות כזאת שששה מתכסים בשמיכה אחת, אתם יודעים מה זה ששמיכה צריכה להספיק לששה, ולמדו תורה, ז"א גדולי עולם האלה במסירות נפשם ובמדרגה שלהם המיוחדת של תורה ועבודה, המשיכו והורידו קדושה על בני דורם עד שכל הדור נתבשם בריחה של התורה והם הציתו את האור הנצחי שזרח לא רק על יחידים אלא על כל הדור ההוא, לכן זה נקרא דורו של מי? של רבי יהודה בר עילא, מה זה דורו? מה זה הדור שלו? מה זה הדור שלו? הו איחיד, אבל הוא מסר את נפשו על התורה באופן כזה שהוא בישם את כל הדור כולו שכולו באו להצטופף ולהסתופף אצלו ללמוד תורה, כל הדור. עד שזה נקרא דור אחד כאילו מקשה אחת כאילו דורו של רבי יהודה בר עילאי שהוא מעולה מדורם של משה ואהרן וחזקיה המלך. שמעתם דבר כזה?
רואים שאם מישהו מפלס דרך ככה זה עובד.
יש רב אחד שמסופר עליו בגמרא גם כן קראו לו רבי פרידא שהיה לומד 400 פעם עד שהיה מבין. לפני 400 פעם הוא לא מבין, 399 לא יקרה מקרה שהוא יבין, רק ב-400 זו סגולה כזאת לזכירה, 400 פעם. מי יכול ללמד בן אדם שאתה יודע מראש היום אנחנו מתחילים וגומרים בעוד שבועיים, איך? כמה סבלנות צריך?
עכשיו מה עם הביטול תורה של הרב הזה, רבי פרידא זה אדם גדול עצום, מה אתה מבזבז זמן על תלמיד כזה, שים לו איזה אברך, שימו לו ילד, קח מישהו שישנן לו, קח טייפ שישמע כל הזמן, מה החשבון פה? אבל הוא מסר את נפשו להעמיד את התלמיד הזה. פעם אחת בא מישהו באמצע הלימוד ונזקק לרבי פרידא, רבי פרידא לא הפסיק את הלימוד, הוא המשיך עם התלמיד, אבל התלמיד כל הזמן חשב הנה הרב יפסיק, הרב יפסיק, הרב יפסיק, לא נתן דעתו ללימוד הגיעו ל-400 לא מבין, אומר לו מה קרה? אמר מרגע שזה נכנס אמרתי עכשיו אתה תקום, עכשיו תקום, אז לא נתתי דעתי, למד איתו עוד ארבע מאות מחדש, יצאה בת קול מן השמים ואמרה לו, רבי פרידא, תבחר אחת משתיים, או שאנחנו מוסיפים לך 400 שנה לחייך, על כל פעם שלמדת איתו, לא על 400 ראשונים, זה צריך לעשות, גם אם צריך ללמד 400 צריך ללמד, אבל על ה-400 הנוספים ההתפעלות בשמים, אתה תקבל 400 שנה, או שאתה וכל הדור יזכו לעולם הבא. אמר אני וכל הדור לעולם הבא, אמרו לו תקבל גם זה וגם זה. נשאלת השאלה, מה קשור שהעולם כל הדור יזכה לעולם הבא? אתה למדת איתו 400 פעם נוספים, לא הם, אלא הוא כל כך השפיע על כל הדור שלו בסבלנות במסירות נפש שלו ללמד תורה, שזה כבר הפך להיות אצל כולם, אפילו אם לא כולם הגיעו ל-400 אבל הוא הצליח לרומם את כל הדור שלו ומשך שפע כזה גדול, שהיו ראויים כל הדור שלו לכך. כמו שכתוב שכל מי שהיה בלויה של רבי, רבינו הקדוש, הוא בן העולם הבא. כוחם של יחידים לפלס דרך לדור כולו, אבל הדור צריך להיות חכם לנצל את האור הגדול שנפתח ונבקע מן השמים, ולהתחבר. זה הענין.
עכשיו רואים מפה שלכולם היה נקל להגיע שהחן והיופי העליון ישררו עליהם, הגדולים האלה הציתו את האויר באש של תורה, חיממו את האויר עד שהאירה ההצלחה לא רק להם אלא לכל בני דורם מקטון ועד גדול, האור זרח והאיר גם על הבינוניים ואפילו על עבדים ושפחות וכולם נהנו והתבשמו מאור השכינה ומזיוה, כי כאשר השש זורחת היא כבר מאירה ומחממת לכולם. נגיד שלא היתה שמש, ונגיד שיש צדיק שהיה מבקש רבונו של עולם תוציא שמש, נו, ואם הוא שמע לו והוציא שמש, רק הוא יהנה מהשמש? כולם כבר יהנו מהשמש, כי השמש בכוחה להאיר לכולם. אם אדם זכה והוריד שכינה לעולם אז כולם יכולים ליהנות מזיוה.
המשכיל שביניכם, כן, ישמע וידע כי כאשר יתגלה בדורו ובתקופתו בן עליה מרומם מכל, שהשכיל לטפס לפסגה ראשונית עליונה, באותה שעה הוא הוריד את ההצלחה והשכינה לארץ, הוא פתח את חלונות הרקיע והיכן את האוירה כולה לקדושה וטהרה, ואז המשכיל ינצל את השעה ההיא, שעת רצון וכושר, שיתאמץ גם הוא לטובת עלייתו שלו, שגם עליו יזרח האור ההוא שהיחיד הדליק, ועל ידו התקדש הזמן ונפתח שער הקדושה, והחכם יתקרב גם הוא לאותו שער ובנקל יוכל להשיג מה שהכין אותו יחיד. זוהי השעה הנעלה ועליו לנצלה בטרם יחמיצנה.
זה המאמר ואני מגיע פה לנקודה חשובה, מעבר למה שהזכרתי שהדור הזה זכה להיות דור התשובה, וכל אחד בנקל מה שבדורות אחרים לא היה אפשרי כמעט שישובו בני אדם בתשובה, זה היה סיפור מסובך ביותר, ה יום בקלות כל מי שרוצה לחזור בתשובה יכול לעשות את הסוויצ' והוא בעל תשובה, בין רגע, בין רגע. אבל בדור הזה עכשיו גם כן יש עוד נקודה חשובה שירדה לעולם, זאת נקודת האמת שעומדת ומתבררת לאט לאט. השקר פשה בעולם, היום הוא ניכר לכל, אם כולם חשבו שהאמת נמצאת מתחת למגבעות, התברר שלא, ולכן צריך לבחון היטב היטב מה יש לפניך, וכיון שהאמת היום היא מתבהרת, כי כתוב שבדור האחרון האמת תהא נעדרת ונעשית עדרים עדרים, וזה אומר האמת אצלי וזה אומר האמת אצלי, אבל מי שיעדר יוכל למצוא אותה, והיום היא מאד מאד מתבהרת, בזכות שהשקר חושף את קלפיו ונתפס במערומיו מספר פעמים ביום. אז אם כן קל מאד להרגיש, קל מאד להבחין. מה שאומרים אתמול אומרים היום הפוך, מה שאומרים היום הפוך יאמרו מחר כמו שלשום, וככה זה הולך סחור סחור אתה לא מוצא אדם שאתה לא תופס אותו בשקר. ובאמת זאת המציאות הטבעית, כתוב שכולו שקרים, מידת האמת לא רצתה שייברא האדם, וה' שאל למה את לא רוצה שהוא ייברא? אז היא אמרה כולו שקרים, כולו שקרים, האדם כולו שקרים. בתימנית זה יותר קל, לא קוראים לזה שקר קוראים לזה חרטה, זה עובר יותר קל כאילו, זה לא שקר. אבל שקר זה שקר, לכן אדם צריך להבין בדור הזה נפתח צוהר לקראת הגאולה, הרי הגאולה תבוא על אמת, היא לא תבוא על שקר, אז מי שיידבק לאמת וייצמד אליה, אפילו שייראה לו שהוא מפסיד בינתיים, אבל עצם הדבקות לאמת הוא יזכה להגאל, מי יהיה דבוק לשקר יפסיד ויפסל. זה חייבים לדעת. לכן המשכיל יתקרב לנקודת האמת ולא יוותר עליה בשום מחיר, אפילו כל הפסד שבעולם, כל הון שבעולם, כל חלל העולם שיציעו לו בשביל שקר, לא יקח, כי אם ידבק בשקר אחת אחריתו שהוא יפסיד את העולם הבא, כי עולם האמת הוא עולם שמקבל רק אנשי אמת, אין שמה עולם השקר, זה עולם האמת, בגיהנום נכנסים אנשי השקר. אבל עולם האמת מי שרוצה לזכות זה רק עם אמת. גם מצוות, אם אתה לא עושה את המצוה בשלמות אין לך שייכות לעוה"ב. לכן הרמב"ם בסוף מכות על הגויים אומר, במשנה האחרונה, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות, הוא אומר שרק אם אדם יעשה מצוה בשלמות ללא שום נגיעה, לא לשום כבד לא לשום יראה לא לשום דבר, רק לשמו יתברך באמת, זכה בה לחיי עולם הבא. אבל אם היא לא שלמה מכל צד, יש לו איזה צד הנאה מהמצוה, אם זה כבוד, אם זה כל מיני חשבונות רווח או משהו פה שם, זה לא מצוה שהוא עשה, המצוה הזאת היא בשבילו, הוא עובד את עצמו במצוה הזאת, כי יש לו אינטרס, הוא מרויח ממנה. רק אם הוא עושה מצוה לשמה, אז זה לא פשוט, מי שלא מרגיל את עצמו בעבודה הזאת זה לא פשוט. לכן תשמע הרבה אנשים שאומרים מה אני אגיד לו לא נעים לו, איך אני אגיד לו, אבל כתוב הוכח תוכיח את עמיתך, מה אני מה אני, מה אני מורי אניא גיד לו מה אני אגיד לו, עזוב זה לא עניני, שיגיד לו מורי הוא מקבל משכורת.
אבל הנקודה היא רבותי שצריך להבין, אמת מחייבת כל אחד זה לא משנה אם אתה עם הארץ אם אתה חכם אם אתה מבין אם אתה לא מבין, רק עם אמת תתחבר לקב"ה, הקב"ה דובר שקרים לא יכון לנגד עיני, הקב"ה כת שקרים אינה מקבלת פני שכינה, שכח מזה, אתה יכול להיות בעל מצוות גדולות וזה, אבל אתה שקרן, משקר כמה דברים, כמה קטנים כאלה כן כן כן, אין לך שייכות לקב"ה. אין שקר, אמת ותשלם מה שצריך לשלם. זהו מה לעשות, ככה ה' רוצה שיעבדו אותו באמת. אתה גם אומר "וטהר ליבנו לעבדך באמת". אז ז"א שצריך לעבוד את ה' בטהרת הלב, טהרת הלב זה שאין לי אינטרס שלי, הלב טהור מנגיעות, מפניות, מרצונות שלי, זה נקרא וטהר ליבנו, ואז נוכל לעבדך באמת. בלי זה אי אפשר לעבוד את ה' באמת כי יש לך צד שאתה מרויח.
עד כאן שומעים ושאלות בבקשה.
ש. אתה אומר לעשות מצוה באמת, בן אדם קם בבוקר הוא לא עושה את זה מכל הלב
הרב: למה? איפה הלב?
ש. הלב עייף, אתה מבין
הרב: הלב עייף? מה זה לב עייף, לא הבנתי. לא לא לא, ברצינות לא. אבל כבוד הרב אני לא מבין
ש. אתה מתחיל מהודו ולא מהתחלה
הרב: לא הבנתי מה קשור לתפילין, תפילין למה אתה אומר
ש. כי אתה אומר לעשות את זה מהלב, לעשות את זה בלב שלם, נכון?
הרב: מה הבעיה?
ש. כי עכשיו אנחנו יודעים שאם נניח תפילין נתחיל אחרי זה מה אנחנו גורריםא יתנו אחרי זה? מה ההשלכות שאם לא נעשה את זה
הרב: למה אתה צריך לפחד? למה לא תשים את המצוה בשמחה וברצון
ש. בסדר, מנסים משתדלים
הרב: למה אתה משתדל כל כך הרבה שנים ועוד לא הצלחת פעם אחת? משתדלים זה היום אני משתדל לא הצלחתי היום אני אשתדל מחר יותר מוקדם, לא הצלחתי מחר אז מחרתיים אני אתכונן ואני אלמד ספר מוסר לפני זה ולא הצלחתי גם ביום שלישי אז ביום הרביעי כבר אני חביבי לא מעניין אותי כלום ואני עובד רק על המצוה הזאת שתצא מושלמת, הנה השתדלתי, זה נקרא השתדלתי, אבל להגיד מילה משתדלים כשלא משתדלים כלום
ש. אבל לרב זה קל להגיד את זה
הרב: לא הבנתי, כל דבר זה קל לעשות אם רוצים.
ש. ברור שרוצים, אבל בפועל
הרב: לא לא לא לא, אדם צריך להחליט, קח מצוה עכשיו נגיד תפילין תעבוד עליה חודש
ש. מה זה לעבוד עליה?
הרב: שאתה לומד את המצוה הזאת, את הדינים שלה, אתה לומד מה הסגולה שלה, אתה לומד מה הכוונות שבה, אתה לומד מה אתה צריך להגיד לפניה, מה יש בה, מה זה הפרשיות שבפנים, מה הן באות להגיד, כל זה ואתה כשאתה מניח את זה אתה יודע לקראת מה ולמה ומה פתאום וכו', וזה לא לוקח הרבה זמן, דקות, דקות ושלום. זהו. אז חודש תעבוד על תפילין, עוד חודש תעבוד על ציצית. תלמד רק הלכות ציצית. יש ספר המצוות ויש ספר החינוך ששמה מביא תרי"ג מצוות ומסביר כל מצוה ומפנה אותך גם מאיפה תלמד את כל הדינים, ויש שו"ע ויש לכל דבר סימן
ש. לאט לאט הרב
הרב: מי אמר ביום אחד, אמרתי חודש לכל מצוה, חודש! חודש. תתחיל בתדירות, תתחיל בתדירות ואח"כ תלך לאלה שיותר רחוקות, וככה אתה תעשה מצוות לשמן. למה כל פעם כל החיים להגיד אני משתדל משתדל זה לא קל אתה יודע זה לא ככה הלב עייף, מה זה לב עייף? אם אדם רצינ
ש. התכוונתי עדיין בשינה, זה מה שאמרתי, זה מה שהתכוונתי שאתה מדבר בשינה, מה בשינה אם קמת אתה לא בשינה והלב לא ישן גם כשאתה ישן, אז החלטת שהוא ישן? אם היה ישן לא היית פה. ואתה אומר לי עוד אני מבין אותך.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא בבא.
כן, שאלה שניה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. בקשר לבחירות, ברוך מרזל מה דעתך עליו, זה חשוב לדעת. ולשון הרע גם בקשר למה שאני אומר על נפתלי בנט שהוא לא בדיוק איש ימין ולא בדיוק יהודי, כמו שכולם אומרים, מה דעתך על זה.
הרב: תראה, מה אני יכול להגיד לך, ברוך מרזל זה יהודי שמתכוון ברצינות למה שהוא עושה, השאלה אם זה מקובל על כולם ההנהגה וההתנהגות, ומה זה גובה מאיתנו במקרים מסוימים הכלל, יכול להיות שאתה רוצה להיות גיבור על ערבים ועל פה ועל שם ואתה רוצה להנהיג ככה ולעשות ככה, אבל תמיד אדם צריך להסתכל מה ההשלכות שהוא גורם לאחרים. אז אם זה דבר שיכול להביא את התוצאה והתוצאה היא טובה לכולם הנה מה טוב ומה נעים, אם מה שאתה רוצה לעשות זה מה שהתורה אומרת שצריך לעשות ואפילו אם זה לא יביא טובה לאחרים, אז מה שהתורה אומרת צריך לעשות, אבל אם זה לא מה שהתורה רוצה לעשות כי הרבה מגדולי ישראל לא מסכימים שזו הדרך, וגם זה גורם נזק וכו', אז פה צריך לשקול אתה מבין אם יש רווח או שיש הפסד.
ש. מה דעתך האישית על ברוך
הרב: אני קודם כל לא מכיר אותו אישית, אני ממה שככה אתה יודע מקבל מהאויר, מה שנקרא, לא ישבתי איתו אף פעם לא דיברתי איתו. אבל הנקודה היא שאני יודע פחות או יותר מה הוא עושה. לדוגמא, אני חושב שלהכנס לאום אל פאחם ולעשות צעדה וכו', אם זה יגרום שיהודי אחד רק יסקל באבנים, לא ימות חלילה, ייסקל באבנים, זה איסור גמור, אפילו שאתה רוצה להשיג מזה מעבר לפרסום והקמפיין וכו' שיכירו מה אתה עושה, ושהערבים נגיד בחלקם הם לא בסדר וכו' וכו', אבל תחשוב על האחרים.
ש. לפי בנט כולם בסדר, 99 אחוז
הרב: עזוב, לא הגענו אליו, אנחנו עוד עם ברוך. אז קודם כל הנקודה הזאת צריכה להיות ברורה שככה צריכים להשקל המעשים. לענין הבחירות בכלל מי לבחור אם בכלל אני אמרתי שמי שרוצה לשמוע למה שאני אגיד שבוע לפני אני אגיד. עכשיו, לגבי בנט, חכם שלום קורא לו בנט.
ש. בנט זה אח, אח של אחמד טיבי
הרב: בסדר, מכל מקום בנט לצערי הרב הוא רשע גדול, אדם שמקטין את כמות, והוא עם כיפלה, מקטין את כמות לומדי התורה לקב"ה, לא לדתיים, עזוב את הדתיים, הוא אומר לקב"ה תסתפק ב-1800 מצוינים מצטיינים הכי טובים עילויים, איך תקרא לזה, מספיק לך, כל השאר אני לוקח אותם לצבא כי לדעתי זה יותר חשוב. אדם כזה הוא רשע. מי התיר לך? איפה בתורה תראה לי שיש מספר נקוב כמה ילמדו? הרי אתה אומר כל יום בתפילה בסוף התפילה, תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, אל תקרי בנייך אלא בונייך, ז"א מי מרבה שלום? לא הסכמים ולא מלחמות, תלמידי חכמים שלומדים, הם לא בנים רק, הם גם בונים, הם בונים את כל העולם כולו ומחזיקים את בנינו, ועולם שלם עומד רק על אלה שעומדים, אז יש יסודות לעולם ואתה אומר לא צריך, בא נוריד את היסוד הזה ואת היסוד הזה ואת העמוד הזה ואת העמוד הזה והעולם יעמוד, ככה אני החלטתי, כי יש לי מפלגה עם איקס מנדטים אז אני נהייתי בעל הבית, ובשביל להתחבר ללפיד הרשע כמוהו אז אני בשביל זה צריך לעשות איתו הסכם ושנינו ביחד נפיל את עולם התורה וזהו. כי יש לי גם כמה מיליונים, וגם יש לי מנדטים, וגם יש לי קרחת, אז אני יכול להחזיק את כולם על הראש.
ש. הבנתי, יופי תודה רבה.
הרב: נפלא. כן.
ש. כבוד הרב, בקשר דיברת על הבחירות הבחור לפנינו, למה כבוד הרב לא ממשיך להכנס לכנסת ומשמה יותר לעשות את הדברים שאתה אומר באמת הוא מתחבר לזה, אתה בעל השפעה, כמו שאני יודע, אולי בכל זאת חבל, שלא המשכת כמו בפעם שעברה להכנס בכנסת.
הרב: תגידו לי משהו, באליקים כמה הצביעו לכח להשפיע, לא, כמה במספר? איזה חרית, איזה, אתה מבין? אז ככה, בזכותכם לא נכנסתי, היה מנין, ודבר שני שאר האנשים אפילו שרצו להצביע היו פחדנים, פחדו אתה מבין מחרטה שהמציאו דורעי וחבריו, והשמיעו את מה שאמר הרב עובדיה לאמסלם, ואמרו שזה כאילו כלפי אלה שיבחרו בי, כי הסרט היה מקוטע למי שהבחין וראה זה לא היה קשור אלי, אבל לא משנה, היו פחדנים ונסוגו ברגע האחרון וזהו, הפסדנו ברוך ה', ומה שאתה אומר שאפשר לנסות מהכנסת בינתיים אני עושה את זה מהבית כנסת, ואני רוצה להגיד לך שאני נותן 800 דרשות מבית הכנסת שהן מגיעות לכל העולם, וגם שומעים אותם בטלפון בחינם, באינטרנט, ביוטיוב, יוצא בדיסקים, השבוע יצא דיסקים עם כל מה שדיברתי על פיצוצים על ש"ס בעת האחרונה בחודש האחרון, ותאמין לי שאני מצליח להעביר את המסר שלי די טוב, די טוב לציבור, אני מקווה שזה יגרום לכמה שינויים, ויש לי ביקורת ואת הביקורת אני משמיע, היום לדוגמא, לדוגמא כן אחרי הצהריים אני דיברתי והגיעו אלי שני מכתבים, אז אני אשמיע לכם פה מה אמרתי.
הרב: איך אפשר לנו לקיים כמוהם את כל הכתוב בתורת ה', איך אפשר? וזה קושיה באמת גדולה, איפה בין אדם לחברו? שנאת חינם וכו'. שלחו לי עכשיו לראות את המכתב שכתב הרב שלום כהן לחבר הכנסת ניסים זאב, ובו כתוב כך: זה נשלח אליו ע"י שליח, לכבוד ידידי הרב ניסים זאב שליט"א, אחרי דרישת שלום הנני להודיעך שאחרי שיקול דעת החלטתי שעליך להודיע היום לפני ישיבת מועצת החכמים על פרישתך מן הכנסת, וזה יהיה לך לכבוד, ותקבל שכר על הפרישה, ואני מקווה שעוד נכונו לך תפקידים גדולים וחשובים למען כלל ישראל. הכח בברכת כהן הכותב וחותם בברכת כהן, שלום כהן. לא להאמין. זה שחיטה ממש. קודם כל דרישת שלום, מה שלומך, לא קורא לו, לא מדבר איתו, לא מכין אותו, נותן לו פתק, כושי, עשית את שלך, תעוף, להתראות. נותן לך ברכת כהן רק תעוף לפני שאנחנו נשב ונדון מי, אז אל תפריע לנו בבקשה, אני מודיע לך שאחרי שיקול דעת החלטתי, לא החלטנו, לא מועצת החכמים, כותב בשם עצמו, החלטתי שעליך להודיע היום לפני ישיבת מועצת החכמים, אתה תודיע על פרישתך מן הכנסת. הוא לא אומר לו אני החלטתי או אנחנו החלטנו שאתה לא תמשיך, אתה תודיע שאתה פורש, לא אנחנו חס ושלום זורקים אותך לכל הרוחות, אתה פשוט החלטת להתעופף לבד, אתה תודיע על פרישתך מן הכנסת וזה יהיה לך כבוד, אין יותר כבוד מאשר לעוף הכי מהר לפני שנשב ונחליט מי יבוא במקומך טרי. אחד שלא הקים את המפלגה, ועל בסיס המפלגה שאתה הקמת אנחנו נמנה אחרים, זהו, לא רוצים לראות אותך יותר אבל כמובן שנכונו לך תפקידים גדולים וחשובים, אצלנו לא, אצלנו כבר לא, שמעת? כותב וחותם בברכת כהן, כהן הרי הוא צריך לאהוב את כל ישראל, זה הוא מזכיר תמיד, אחרי שהוא מקלל אנשים הוא אומר שהוא אוהב אותך, הוא חייב לאהוב אותם כי הוא כהן וחייב לברך באהבה. אז גם פה הוא כותב וחותם בברכת כהן, אתה מבין? יברכך ה' וישמרך וכו' וכו', רק לא פה, כן? אתה הבנת ניסים, כן? בבקשה להודיע על הפרישה, ממש בתור כזה אפשר לקבל את התורה עוד פעם, "ויחן העם נגד ההר" ממש כאיש אחד בלב אחד, אתה מבין? כולם שותפים למהפכה, המהפכה הראשונה זה להעיף את מי שמיותר ולא מנגן לפי החליל של השקרן דורעי, ששלח לו אס אם אס, איזה אס אם אס? שאני המלצתי עליך כמו שהבטחתי. מה המלצת - להעיף אותו כמובן, אבל גם אם זה לא יתקבל אצלך אז אני המלצתי, אבל חכם שלום הוא החליט שיותר אין בינינו שלום לך הביתה, אני לא אשם, בשביל מה יש מועצת? לסלק את מי שאני רוצה.
ועוד דבר שלחו לי עכשיו משהו לא יאומן כי יסופר, שכרגע במגדלי עזריאלי, בשביל שיהיה כותרות כמובן בחדשות היום והלילה, איך עושים קמפיין, אז פשוט מאד שולחים אנשים, לוקחים איזה מאפיה שהמאפיה הזאת תעשה, לא תאמינו, פיתות. ומה כתוב על הפיתות? על הפיתות שיקעו כתב שכתוב: לפיד דואג לשוסי, אנחנו דואגים ללחם. המהפכה חוזרת. זה לא המהפכה, זה הרמאים חוזרים, השקופים, הם דואגים ללחם, כשאני אמרתי לחם בשקל הם אמרו לא, לחם בשבע שקל, מה פתאום, אתה תתן לחם בשקל? מה אתה תקח את הקולות? שישלמו שבע שקל. כשישבתי עם רמי לוי וסיכמתי איתו שהוא יתן לחם בשקל אז הוא עשה ככה, שלש שעות הוא רק עשה, אחרי זה איימו עליו, אם אתה לא מפסיק את המבצע של לחם בשקל מרן יגיד שלא יקנו יותר אצלך בכלל כל הספרדים. אז הם דואגים ללחם. לפיד דואג לסושי, והם דואגים ללחם, שמעתם כזה דבר? מותר לברך על פיתה כזאת? גם לפיד מופיע עליה וגם השקרים של ש"ס, איך אפשר לברך על פיתה כזאת? והם דואגים ללחם, מה הם דאגו? מה הם דאגו בלחם? הם יורידו את המחיר? לא, הם דאגו לכתוב על הלחם את החרטות שלהם. אבל הלחם כמובן יישאר כמות שהוא.
איי מה ההבדל בין הדור ההוא לדור הזה.
הרב: כן, זה דוגמא, כל יום אני מטפל בחבר'ה האלה המחריתים ויוצא דיסק עכשיו עם הרבה מאד שעות של ביקורת בונה, למי שירצה להבנות, אם לא הם ימשיכו עם השקרים, אבל הציבור החכם שירצה להבין יבין, מי שלא ירצה להבין שימשיך, מי שמתאים לו ככה למה לא.
ש. יישר כח
הרב: אבל רק שתדעו דבר אחד, גם מי שמוציאים אותו להורג אומרים לו מה הבקשה האחרונה, את ניסים זאב אפילו לבקשה האחרונה לא הזמינו, כי בש"ס אף פעם אין מושג "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק", שמה כל האנשים זה טישו, גמרת תשליך. היה הרב עמאר, גמרת טששש יאלה תשליך, כל אחד שלא מתאים טשששש תשליך, אמנון כהן חבר כנסת נפלא, מסור, קיבל הצטיינות בכנסת, ממש חרוץ, טוב, שקט, עניו בלי כותרות, בלי פרסום פעל עבד הכל, טסססס החוצה, גמר את הטישו פנה מקום. ככה זה עובד.
שאלה הבאה. כן, הנה שורה ראשונה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. הרב מתרכז בשיחה על הקטע של מי שבוחר בדת, כאילו במפלגות הדתיות, אבל רוב הציבור, לפחות באליקים ואני מכיר הרבה, רוב הציבור הם לא נכנסים לפינה הזאת של דת לא דת, תריבו עם ש"ס זה לא מעניין אותם, הם רוצים בטחון. הם לא בוחרים במפלגות הדתיות מצד הבטחון בלבד. זה הנקודה, אם אפשר לדעתי.
הרב: אז הבעיה היא לא רק של אליקים, הבעיה היא החרתות של ביבי, ז"א 12 שנים הוא מבטיח שיטפל בבעיה האיראנית, בינתיים הם מטפלים בנו, ולא אנחנו מטפלים בהם. בטחון תדעו, זה רק ה', מי השאיר אותנו במשך אלפי שנים עד עתה? הקב"ה, לא היה ביבי, נכון? גם לא היה צה"ל, נכון? נכון. גם לא היה לנו ארץ משלנו, נכון? גם לא. והיינו פזורים - גם נכון, ויכלו לעשות בנו מה שרוצים - גם נכון, ולמרות כל זאת מה הוא אמר, לא מאסתים ולא געלתים לכלותם להפר בריתי איתם, והוא קיים את זה. חטאנו לקינו, שמרנו את משמרתו - זכינו, אז זה תלוי איך אנחנו מתנהגים עם ה', בשביל מה אומרים כל יום בשמע ישראל "וחרה אף ה' ועצר את השמים ולא יהיה מטר" וזה וזה... ז"א תלוי בך, אתה שומר מצוות או לא שומר, בא אני אזכיר לכם משהו שאתם לא זוכרים, באליקים אמרת, כן? אז שיקראו את זה מחדש, כתוב שכשעולים לרגל, כן, בעלותך לראות את פני ה' אלקיך שלש פעמים בשנה, לא יחמוד איש את ארצך בעלותך לראות את פני ה' אלקיך, מה פירוש, חג הסוכות עולים כל הזכרים לירושלים, עולים לירושלים, ויש כאלה עלו עם הנשים ועלו עם הטף והכל והפקירו את הבתים. מסביב לישראל במשך 1200 שנה, 410 שנה ועוד 420 שנה ועוד למעלה מ-400 שנה שהיה משכנות, אז זה 1200 לפחות שנים שעלו שלש פעמים בשנה לרגל, ז"א קרוב לארבעת אלפים פעם היה הזדמנות לאויבים מסביב, שתמיד היינו מוקפים בהם, לבוא לישראל ולמחוק אותם, למה הם הפקירו את כל הבתים בכל הארץ כולם עלו לירושלים. ומה ה' הבטיח? לא יחמוד איש את ארצכם, בלי צבא, בלי שמירה, בלי פיליפינים, בלי זינים, אף אחד איך זה יכול להיות? 1200 שנה ראו את זה עיני עינק כל ישראל. זה לא מספיק בשביל לדעת שיש בטחון בה' כשה' אומר משהו? לא צריך, הוא לא רוצה להבין שיסבול, אי אפשר למי שלא רוצה לקבל הסבר. בן אדם הבין אם יש נשק אפשר להתמודד, הנה צוציק איתן, צוציק קטן, המבצע האחרון ארך חמישים יום, אנחנו המעצמה האזורית, אנחנו ניסינו לכתוש אותם את החמאס בעוצמות שלא היו כדוגמתם, לא השתמשנו עם כמות נשק כזאת ותחמושת כמו הפעם, נכון? ומה קרה, שבקושי חיסלנו אלף מחבלים ובקושי התקדמנו קילומטר וחצי, וחזרנו כלעומת שבאנו בלי שום הישג. אז מה זה אומר? אתה מעצמה, הם יתושים ואתה לא יכול. הנה, אתה בשיא תפארתך, אף אחד לא מנע ממך לכתוש אותם לעשות מה שאתה רוצה, מורך לב של יעלון של גנץ ושל ביבי לא נתן להם לגמור את הבעיה. אפילו בוז'י האיץ בהם, ולא עזר. אז ז"א הנה, יש לך את הכל, כל הכלים וכל האפשרויות ואתה לא עושה. אז איפה הבטחון? עכשיו ראית איך רעדו? הסכימו ישראל שיחסלו לנו אנשים, וזה יכול לחזור עוד פעם, והם ירו עלינו טילים ממרחק 4 ק"מ ופגעו והטילים האלה מאד מדויקים, למרות שהם פספסו שלשה, ובאחד פגעו באיזה בית, ורק שניים פגעו פגיעה ישירה ותראה מה התוצאה, ואם לא היו מספיקים לברוח מהכלים אז היו נהרגים שמה עשרות. אז ז"א תאר לך אם הם יורים לא קורנט, אלא יורים את כל הטילים שיש להם 180 אלף חוץ משאר הדברים, מה אתה מבין שיהי הפה? אז אפילו אם אתה תהרוג אצלם מאות אלפים, בסדר? ותחסל להם את החשמל והמים והגז והדלק והכל, והכבישים והמטוסים ושדות התעופה, אבל מה אתה תעשה אם פה יהרגו עשרות אלפים? מה אתה תעשה? הרי פה אם חס ושלום עשרה עשרים זה פה שם כבר המדינה בפאניקה יאלה שלום זה זה נגמר, מה מה מה תעשה? עכשיו יש מג'אנים, זה לא מדינות, יש דאעש שעושה מה שהוא רוצה, ויש ג'יהאד שעושה מה שהוא רוצה, ויש נוסרה ועושה מה שהוא רוצה, וכל אחד זה כאילו יחידה בפני עצמו הוא לא מכיר את השני. מה יקרה כשה' ישחרר את זה? זה לא מה שביבי מחליט לא מחליט, אז מי שחושב שהבטחון מגיע מהכיוון של הנשק, הוא טועה וה' מראה את זה פעם אחר פעם יותר חמור, הפוך, אם יעצימו את לומדי התורה אז יפחת, תסתכלו את ההרצאה שלי ביום העצמאות שנתתי בויז'ניץ, הבטחתי שתהיה מלחמה בקרוב בגלל בנט ובגלל מה שעשו את הגזרה על בני הישיבות,ת אמרתי כשנוגעים בבבת עינו של הקב"ה אתם תראו איך הקב"ה יראה להם שאם אתם חושבים שאתם נזקקים לאלה בשביל להביא אותם לצבא אני אראה לכם מה זה, שכל הצבא שכולו לא יכול להתמודד עם זה, ואמרתי מיד אחרי המלחמה הזאת, שקוראים לה מבצע כאילו בשביל להקטין את הענין, אמרתי תזכרו, מה שלא הבנתם בחמישים יום תצטרכו להבין בהרבה ימים, ימים רבים וטיילים מרובים, כי מי שלא הבין שחמישים יום מראה שאין לך כח, יש לך כח אבל אין לך כח לסיים מלחמה, אז ז"א זה לא בידך, זה בשמים. אז אם זה בשמים כדאי שתפנה לשמים, כי אם לא - לא יעזור לך, פעם הבאה תסתבך יותר ולא תצליח.
אז מי שחושב שאם הוא יבחר בביבי או יבחר בבנט או יבחר באחרים וכו' וכו' הוא עושה טעות גדולה. אני לא אומר שמפלגות דתיות יותר טובות, אני רק אומר שמי שחושב שהבטחון זה בטחון - טועה, יש לנו 12 שנה שחוץ מפטפטה לא היה שום דבר, והיה הזדמנויות טובות מאד לביבי במהלך השנים להכות את האיראנים ולא להגיע לתסבוכת כזאת עם ארה"ב ולהסתכסך על האופי שלו, אתה יודע, שהוא מחזיק לעצמו לפחות לפחות פוטין. לפחות הוא מרגיש פוטין.
ש. כבוד הרב, עוד דב רקטן, אז ז"א שלאו דוקא צריך להחזיק את ידי המפלגות הדתיות, ז"א
הרב: שבוע לפני אני אגיד.
ש. אני מדבר באופן כללי, אני לא מדבר באופן ספציפי.
הרב: המפלגות הדתיות זה ענין אחר, זה צריך להסתכל עליהן מנקודה ומזוית אחרת
ש. אני מדבר מצד היהודי שרוצה לתמוך בתורה, האם הוא חייב לתמוך בתורה, לא משנה דתית או לא כרגע, האם לתמוך בתורה או מותר לו לתמוך במי שהוא לא נגד התורה, זה השאלה.
הרב: בא תקשיב, המפלגות הדתיות מדברות על תורה, הן לא תומכות בתורה, כי הן הסכימו שיהיה את הגיוס בשתיקה והם נתנו לדברים להזדחל ובהיותם בקואליציה כבר החליטו שמורידים את כל הענין, ולא שמעתי זעקה גדולה מאד וששוכבים על הגדר וכו' וכו', זה לא שמעתי, לא ראיתי גם והורידו את הקצבאות והורידו את הכל, ואתה יודע שהיום מקבל אברך 400 שקלים, 320, זה מה שמקבל בסך הכל, זה לא נקרא לדאוג לתורה. עכשיו, אם זה בתור מפלגה הם יכולים להביא כסף מחו"ל בשביל זה לא צריך ממשלה, ומי שרוצה ללמוד תורה לא צריך את הארבע מאות שקל שלהם, לא זה מה שמעשיר אותו ולא זה מה שמקיים אותו, וגם על הילדים אתה כבר לא מקבל קצבאות, בקיצור אתה לא מקבל כלום בעצם. את המוסדות שלך שקיימים ימשיכו לקיים כי המדינה חייבת לקיים אותם, אלא אם כן אני לא רוצה לפתוח את הפה. מכל מקום הנקודה היא ככה,
ש. אז אני לא מבין, אין קשר בין המפלגות הדתיות לבין הרצון לתמוך בתורה, אין שום קשר מבחינה
הרב: יש, אם זה היה אמיתי, שבאמת היו דואגים לתורה ומשתטחים על התורה, הרי רבים על מה, על מי יהיה ומי לא יהיה, מפלגה זו לא תקום, אם מפלגה זה תקום אז אנחנו נגד ,איך אתה בעד התורה אם אתה לא נותן לעוד יהודי להקים מפלגה בעד התורה? הרי אם יש פה תלמוד תורה, בא השני ורוצה להקים עוד תלמוד תורה, אי אפשר למנוע בעדו, יגדיל תורה ויאדיר, מה פירוש התורה שלך? רק אתה רוצה שהתורה תעבור דרכך? אתה לא רוצה שהתורה תעבור, שהתקציב יעבור דרכך, כי אתה רוצה לדאוג ליפה, שהיא תהיה מועצת החכמות, ואתה רוצה לדאוג לבת שלך, ואתה רוצה לדאוג לבן שלך, ואתה דואג לעצמך ואתם מרויחים ביחד למעלה ממאה אלף, ואז אתה אומר אני דואג לשקופים, למי אין לחם? בואו לעזריאלי, קבלו פיתה עם לפיד אוהב סושי. כן שאלה נוספת. עוד שאלה?
טוב אני רוצה להודיע לכם למי שמעוניין, לכם והשומעים אותנו בארץ ובעולם. אנחנו פתחנו עכשיו מכון, למעשה הו אקיים ואנחנו עוזרים למכון הזה עכשיו, אבל בו יהיה ככה: לימוד מקצוע תורני ברמה גבוהה ביותר עם תעודת הסמכה, יש מסלולים למי שרוצה ללמוד, מסלול דיינות ידין ידין, זה מאתיים שעות אקדמאיות ו-32 מפגשים פעם בשבוע, יש מי שרוצה ללמוד להיות טוען רבני, 200 שעות אקדמאיות 32 מפגשים פעם בשבוע, יש מסלול רבנות, יורה יורה, 200 שעות אותו דבר. יש מוהלים רפואיים, 40 שעות אקדמאיות, מפגש שבועי אחה"צ, סופר סתם, מי שרוצה ללמוד, 40 שעות אקדמאיות עשרה מפגשים פעם בשבוע, בעשרה מפגשים אתה סופר סתם. שחיטה של עופות ובהמות מי שרוצה קורס כפול ארבעים שעות אקדמאיות עשרה מפגשים פעם בשבוע, אז מי שרוצה להירשם יצלצל לארגון שופר, לאלה שהם מנויי קהילות פז יש חמישים אחוז, עד חמישים אחוז הנחה, שזה אלפי שקלים, למי שמביא אותו עוד אחד לקורס, ואז יכול להשתתף ולקבל גם תעודה על הידיעות שלו ולהתחיל לעסוק בתחום. אז זה מי שרוצה יכול לזכות. נוסף יש לנו טלפון חינמי שאפשר לצלצל, 054-2148069, גם מטלפון כשר. את כל השיעורים זה שעכשיו אני מדבר שומעים אותו בטלפון, שיעור חוזר מיד שאני הולך יש אותו כבר חבזרה, כל השיעורים, יש למעלה מאלפיים שיעורים שמה בחינם, במטבח, בנסיעה, בכל מקום ניתן לשמוע ללא תוספת תשלום. כמובן שבאתר יש את זה הכל כולל הוידאו, סרטים והכל, ויש גם ביוטיוב, אז מי שמעוניין יכול ליהנות.
אם יש שאלה אחרונה נשמח לשמוע בבקשה.
ש. ערב טוב הרב, ההתכנסות פה גם כן היתה לרפואת מנשה בן מורי שיושב פה בקהל
הרב: איפה הוא?
ש. הוא רוצה שהרב יברך אותו ושכל הקהל יענה אמן
הרב: עוד פעם בשמחה, ובואו נעשה משהו בשבילו, מי מוכן מהציבור פה ללמוד במשך חודש כל יום שתי הלכות לרפואתו שירים את היד, איזה הלכות שהוא רוצה. זה לוקח פחות מחמש דקות, אפשר גם בדרך וכו'. יופי, תודה. מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את השם הטוב מלשן בן סלם מעודה, ה' ירפאהו ברפואה שלמה מהרה, ויעתיק את המחלה ממנו לאסאד נשיא סוריה, והשארית למרתו. תהיו בריאים.
אם מישהו רוצה ציציות, הנה יש פה חינם, גם יהיה לרפואתו, כיסויי ראש וכיפות. תודה לכם על ההשתתפות.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות