פרשת בשלח - חלק ג - תמחה את זכר עמלק | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 23.01.2024, שעה: 08:44
- - - אין זה התמלול! אלא עיקרי הדברים ע"פ הספר 'תורת חסד' מאמר: "תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" (דברים כה, יט) - - - ואח"כ התמלול אך לא מוגה...
א] מי היו הוריו של עמלק? ומאיזה שורש טומאה יצא רשע זה?
ב] מה הן הצוואות שקיבל עמלק מאימו תמנע? ומה ציווה לו סבו עשיו?
ג] מדוע בחר עמלק להילחם בעם ישראל דווקא בשלושת (3) התקופות הבאות; א] בזמן משה רבנו קודם מתן תורה. ב] בזמן שאול קודם בנין בית המקדש הראשון (1). ג] בזמן מרדכי קודם בנין בית המקדש השני (2)?
ד] נאמר: "כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" (שמות יז, יד) ומאידך כתוב: "תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" מי ימחה הקב"ה או עם ישראל?
ה] 'אין השם שלם ואין הכסא שלם' מהו הכסא של הקב"ה שלא יושלם עד מחיית עמלק? וכיצד יתכן שעמלק יכול להשפיע על שמו של הקב"ה?
ו] מהי הסיבה לכך; שמשה רבינו, שמואל הנביא ומרדכי לא הרגו את כל העמלקים?
עמלק – 'ממזר בן ממזרת'!
כדי להבין את שורש עמלק יש להתבונן בפרשת וישלח לראות ולחקור: מה מוצאו? ומנין בא? ומי היו אבותיו?
והנה מבואר (בראשית פרק לו) שבנו בכורו של עשיו – אליפז, הוליד ששה (6) בנים שהקטן שבהם הוא: עמלק, נמצא שעמלק היה נכדו של עשיו.
ומי היתה אמו של עמלק?
ברש"י (בראשית לו, יב) על הפסוק: "וְתִמְנַע הָיְתָה פִילֶגֶשׁ" כתב: 'שבאה התורה להודיע את גדולתו של אברהם! כמה היו תאבים כל העולם להידבק בזרעו'
וכך מפורש במסכת סנהדרין (דף צט) ובמדרש (רבה פב, יד): 'שהרי תמנע היתה בת אלופים של שעיר!'
ובהמשך נאמר: "וַאֲחוֹת לוֹטָן תִּמְנָע" (בראשית לו, כב) ושניהם; לוֹטָן ו: תִּמְנָע היו גם הם עצמם אלופים! שנאמר: "אַלּוּף לוֹטָן" (בראשית לו, כט) "אַלּוּף תִּמְנָע" (בראשית לו, מ)
באה תמנע להתגייר אצל אברהם יצחק ויעקב - ולא קיבלוה! הלכה והיתה פילגש לאליפז בן עשיו אמרה: 'מוטב אהיה שפחה בבית זה ולא מלכה בבית אחר!' וממנה יצא עמלק!
הקשה רש"י: 'הכיצד נאמר שתמנע היתה בתו של שעיר? והלא בדברי הימים-א (א, לח) נאמר: 'שהיא בתו של אליפז'?
מתרץ רש"י: 'בא אליפז בזנות על אשתו של שעיר ויצאה תמנע מביניהם!' כך היתה תמנע בתו של אליפז ואחותו של לוטן ואם כן תמנע היתה ממזרת! וכשגדלה נעשתה פילגשו של אליפז הלא הוא אביה!
וממנה, משיא הטומאה - מממזרת שנישאה לאביה נולד עמלק שיא הטומאה!
צוואת תמנע אימו;
ובגמרא (מסכת סנהדרין) נאמר: 'שיצא ממנה עמלק שציער את עם ישראל כיון שהיה ראוי לגייר אותה ולא לרחק אותה וכיון שריחקוה יצא ממנה כל הרע הזה!'
ולמה באמת אברהם ויצחק לא גיירוה?
אומר הבאר שבע: 'ראו האבות הקדושים: שורש טומאה כל כך חזק – ממזרת! אמרו: 'זו אין מקומה בתוך עם ישראל!'
ועל פי זה מבאר הרא"ם: 'שכל יחוס המשפחות שנזכר בפרשת וישלח הייחוס של אלופי עשיו נכתב כיון שרצה הקב"ה להודיע את קלונם! לומר: שכולם ממזרים הם! וזה מלבד מה שפירש רש"י: 'שבא הכתוב להודיע גדולתו של אברהם אבינו עד כמה היו תאבים להידבק בזרעו!'
מבאר צרור המור: 'שתמנע הורישה צוואה לבנה עמלק; 'לעולם תנצור איבה לזרעו של אברהם יצחק ויעקב - על כך שלא קיבלוני לעם ישראל!'
צוואת עשיו סבו;
ולמה "נזכר" עמלק לבוא להלחם בישראל דווקא עכשיו? אחרי כל כך הרבה שנים? ורק אחרי יציאת מצרים?
מבאר החזקוני: כאשר שלח עשיו את אליפז להרוג את יעקב, שכנע אותו יעקב: שתחת להורגו יטול את כל רכושו וכך הוא ישאר עני מרוד 'והעני חשוב כמת!' חזר אליפז לאביו וכששאלו הלה: 'האם עשה את השליחות?' סיפר לו אליפז דברים כהוויתם.
שמע זאת עשיו ולא היה שבע רצון שהרי שאיפתו היתה להרוג את יעקב ממש! לא הספיק לו לאותו רשע 'שיהיה חשוב כמת!' עמד עשיו ושלח את הנכד עמלק בן אליפז שילך להרוג את יעקב! והשביע אותו על כך!
כששמעה תמנע את השבועה הזהירה את עמלק: 'לבל יהין להרוג את יעקב כבר עכשיו!' היות ועדיין ישנו חוב תלוי ועומד על זרעו של אברהם: "וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם" (בראשית טו, יג) ואם עמלק יהרוג את יעקב לא תיוותר ברירה אלא שזרעו של עשיו ישתעבד ובכך היא לא רצתה.
לכן צוותה אותו תמנע: 'שימתין רד"ו (210) שנים ורק לאחר שירדו למצרים ויגאלו יהיה זה הזמן להרוג אותם!'
ובמדרש (רבה פב, יג) מבואר: 'שגם עשיו עצמו נהג כך! שכן בפסוק מפורש: "וַיִּקַּח עֵשָׂו אֶת נָשָׁיו וְאֶת בָּנָיו וְאֶת בְּנֹתָיו וְאֶת כָּל נַפְשׁוֹת בֵּיתוֹ וכו' וַיֵּלֶךְ אֶל אֶרֶץ מִפְּנֵי יַעֲקֹב אָחִיו" (בראשית לו, ו) ומפני מה עזב את כנען?
משיב הפסוק: "כִּי הָיָה רְכוּשָׁם רָב מִשֶּׁבֶת יַחְדָּו" (בראשית לו, ז).
אולם הוסיפו במדרש עוד שני (2) טעמים; האחד (1) מפני הבושה! כיון שהיו כולם ממזרים. והשני (2) מפני שטר החוב "וַעֲבָדוּם וְעִנּוּ אֹתָם" שגם עשיו סבו של עמלק פחד משעבוד מצרים!
ואותו עמלק ממזר בן ממזרת הלך לקיים את צוואת סבו ואימו גם יחד ורץ להרוג את בני ישראל מיד בצאתם ממצרים!
מלחמת עמלק על ידי כישוף ומזלות;
ובמדרש (רבה אסתר ז) נאמר: 'שהלך עמלק למצרים אצל בלעם ואמר לו: 'הרי חכם גדול אתה ובקי בכשפים! עוץ נא לי עצה; כיצד להלחם בישראל? שכן יודע אני שמי שנועץ בך - מצליח!'.
וסיפר לו עמלק: 'שכעס גדול יש לו על עם ישראל על מה שעשו למצרים אחרי שהמצרים עשו להם כל כך הרבה טובות... ואם למצרים עשו כך - על אחת כמה וכמה שיעשו כך לכל העולם!'
אמר לו בלעם: 'צא והלחם בהם! שכן מזרע אברהם אתה ואין איש שיכול להלחם בהם מלבדך'.
ובמכילתא הוסיפו: 'שהלך עמלק לכל העמים ואמר להם: 'בואו ועזרו לי להילחם נגד ישראל!'
אמרו לו: 'לא נוכל עליהם!' שהרי פרעה שהיה מלך כה גדול ומצרים ממלכה כה כבירה אבדו מפניהם...'
(נ.ב. ראה סדרה מדהימה! 'הייתי שם במצרים')
ואז, כאשר: "שָׁמְעוּ עַמִּים יִרְגָּזוּן חִיל אָחַז יֹשְׁבֵי פְּלָשֶׁת: אָז נִבְהֲלוּ אַלּוּפֵי אֱדוֹם אֵילֵי מוֹאָב יֹאחֲזֵמוֹ רָעַד נָמֹגוּ כֹּל יֹשְׁבֵי כְנָעַן" (שמות טו, יד-טו) כולם רועדים מפחד! קם לו אותו רשע עמלק העיז ונלחם בישראל.
למה הדבר דומה?
בתנחומא (כי תצא י) המשילו את מלחמת עמלק לאמבטיה רותחת - שאין כל בריה יכולה לירד לתוכה! בא בן בליעל וקפץ וירד לתוכה אף על פי שנכווה בכל אופן קירר אותה לאחרים. וכך אצל עמלק על ידי מלחמתו בישראל אף על פי שהפסיד במלחמה - כבר אומות העולם לא פחדו כל כך מישראל!
ואף על פי שעמלק היה רחוק ארבע מאות (400) פרסה ולא היה לו כלל מה לפחד מישראל ובפרט שנצטוו ישראל: 'שלא להתגרות באדום!'
מבואר במכילתא: 'שמיהר עמלק טרח והלך מרחק עצום כדי לקיים צוואת סבו ואמו!'
ובספר הישר כתוב: 'שבאו שמונה עשר מיליון (18,000,000) חיילים עמלקים להילחם בישראל וכולם מכשפים!'
ואותה המלחמה כנגד עמלק לא היתה מלחמה ככל המלחמות היתה זו מלחמה כנגד כשפים ומזלות;
בירושלמי (ראש השנה ג, ח) אמרו: 'שעמלק - מכשף היה! ולקח עמו רק חיילים שבאותו יום בדיוק היה יום הולדתם כיון שידע: שלא במהרה אדם נופל ביום הולדתו!'
ומה עשה משה רבינו? ענה לו כְּאִוַּלְתּוֹ - נלחם גם הוא עם עמלק במזלות וכמו שאמרו (ירושלמי ובתנחומא כד): "וַיְהִי יָדָיו אֱמוּנָה עַד בֹּא הַשָּׁמֶשׁ" (שמות יז, יב) מה ענין הידים לשמש? ללמדנו: שלא רק יהושע תלמידו של משה העמיד את השמש בגבעון אלא אף משה עצמו העמיד את השמש! כדי לערבב את המזלות!
ובמדרש אגדה הוסיפו: 'אמר משה ליהושע: "בְּחַר לָנוּ אֲנָשִׁים" (שמות יז, ט) ואילו אנשים נבחרו למלחמה?
הם בחרו דווקא מי שנולד בחודש אדר-שני (2) מפני שיש י"ב (12) מזלות כנגד י"ב חודשים וכנגד אדר השני - אין מזל! וכיון שכך לא ישלוט כישוף על מי שנולד בחודש זה!
עמלק נלחם נגד הקב"ה;
ויש להבין: מפני מה עמלק מסכן את נפשו ומוכן למות למען מטרתו להרוג את ישראל?
בזוהר הקדוש ובמדרש (רבה נשא פרק יג) מבואר היטב! הענין לעמלק היתה כאן מלחמה גדולה לא רק כנגד ישראל אלא הם נלחמו כנגד הקב"ה בכבודו ובעצמו!
וראיה לדבר: שכן קודם המלחמה עשה עמלק מעשה מוזר ביותר:
עמלק היה לוקח את ערלות בני ישראל והיה זורקם כלפי השמים והיה מטיח דברים! ואומר: 'הא לך אשר בחרת!'
כל האומות שנלחמו נגד ישראל עשו זאת מסיבה אחת מהשתים; (1) או שנלחמו בישראל מפחד (2) או שעשו כן מתאוות שררה. כולם מלבד עמלק כי הוא היחיד שנלחם נגד הקב"ה בעצמו!
כשבלעם נשא דברים בפרשת בלק אמר כך: "רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אֹבֵד!" (במדבר כד, כ).
ובזוהר הקדוש (בשלח סה) שאלו: 'וכי "רֵאשִׁית גּוֹיִם עֲמָלֵק" והרי כמה וכמה עמים נולדו לפניו?
אלא, כשיצאו ישראל ממצרים כל העולם רעד מפניהם! "תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד" (שמות טו, טז) ורק עמלק לא פחד! ועליו נאמר: "וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים" (דברים כה, יח) הוא היה הראשון שבא להלחם עם ישראל! מלחמה נגד הקב"ה!
ולפיכך "וְאַחֲרִיתוֹ עֲדֵי אֹבֵד!" שנאמר: "כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק"!
ומדוע נבחר יהושע להילחם בעמלק?
במדרש (רבה כו, ד) אמרו חז"ל: 'יבוא יהושע בנו של יוסף שאמר: "אֶת הָאֱלֹהִים אֲנִי יָרֵא" (בראשית מב, יח) וילחם נגד עמלק שנאמר בו: "וְלֹא יָרֵא אֱלֹהִים"! יבוא בנו של יוסף שעמד בצדקות בניסיון אשת פוטיפר ועמד בקדושתו וילחם נגד עמלק שמזלזל באות ברית קודש!
עמלק נלחם שלוש (3) פעמים קודם מתן תורה וקודם בנין בתי המקדש;
ויש להבין: אחרי שהקב"ה בעצמו נלחם במצרים והרג אומה שלמה! למה לא חזר ועשה מלחמה בעמלק? ומדוע ציווה את בני ישראל: 'שהם עצמם! ילחמו ויכניעו את עמלק ויכריתוהו "מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם" (דברים כה, יט)?
והמעיין ישים לבו לדבר מעניין ביותר! המלחמה נגד עמלק היתה שלוש (3) פעמים;
המלחמה הראשונה (1) על ידי יהושע בצאתם ממצרים לפני קבלת התורה!
המלחמה השניה (2) על ידי שאול כנגד אגג מלך עמלק כהכנה לבנית בית המקדש הראשון!
והמלחמה השלישית (3) על ידי מרדכי ואסתר מלחמה נסתרת כנגד המן האגגי קודם בנין בית המקדש השני!
ואם כן מתברר: שלפני כל מעמד קדושה רם ונישא קדמה לו מלחמה בעמלק.
ויש להבין את טעם הדבר.
מי ימחה את עמלק - הקב"ה או עם ישראל?
וביאור הענין (תנחומא יא): 'אמר רבי יהושע בן לוי בשם רבי אלכסנדרי: 'כתוב אחד (1) אומר: "תִּמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" (דברים כה, יט) וכתוב אחר (2) אומר: "כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" (שמות יז, יד) כיצד יתיישבו שני המקראות הללו; האם הקב"ה ימחה את זֵכֶר עֲמָלֵק או שמא בני ישראל ימחו את זכרו?
אלא, עד שלא פשט ידו בכסא - מָחֹה תִּמְחֶה - עם ישראל ימחו; יהושע, שאול ומרדכי.
אבל כשפשט ידו בכסא - הקב"ה בעצמו ימחה!
והקשו במדרש: 'וכי אפשר שבשר ודם יפשוט ידו בכסא?
אלא, 'כסא' - זהו בית המקדש! ופשט ידו בכסא על ידי שהחריב את ירושלים! שעליה נאמר: "בָּעֵת הַהִיא יִקְרְאוּ לִירוּשָׁלַ͏ִם כִּסֵּא ה'" (ירמיהו ג, יז) ואז יגיע הזמן בו הקב"ה ימחה את זֵכֶר עֲמָלֵק!
והקשה הבן איש חי זיע"א (בניהו בן יהוידע): 'שהרי בגמרא (מסכת סנהדרין דף כ) מבואר: 'שקודם (1) נצטוו ישראל: 'להמליך עליהם מלך!' אחר כך (2) הצטוו: 'להילחם בעמלק!' ורק לבסוף (3) נצטוו: 'לבנות את בית המקדש!'
וקשה! מדוע יש צווי למחות את עמלק קודם בנין בית המקדש? ומה ענין מחיית עמלק להשראת השכינה? ועוד תמוה: שכאשר הקב"ה אמר: "כִּי מָחֹה אֶמְחֶה" היה זה הרבה שנים לפני שנבנה הבית הראשון?
אלא, מבאר הבן איש חי ואומר: יש להתבונן; מה נאמר בפסוק הקודם ל: "וַיָּבֹא עֲמָלֵק וַיִּלָּחֶם" (שמות יז, ח):
"וְעַל נַסֹּתָם אֶת ה' לֵאמֹר הֲיֵשׁ ה' בְּקִרְבֵּנוּ אִם אָיִן!" (שמות יז, ז)
מפסוק זה אנו למדים: שהזמן בו היו ענני הכבוד הינו בדיוק כמו הזמן שבית המקדש היה בנוי שכן בשני (2) הזמנים הללו שרתה השכינה על עם ישראל!
וכשהקב"ה משרה שכינתו בתוך עם ישראל בגלוי בזמן ענני הכבוד ובזמן בית המקדש שם ה' מתגדל בעולם!
אבל כששאלו: "הֲיֵשׁ ה' בְּקִרְבֵּנוּ" מיד בא עֲמָלֵק כי עמלק הוא הוא שורש הכפירה!
ולכן לפני הזמנים בהם היה גילויי שכינה עצומים מתן תורה ובנין שני בתי המקדש - עמלק התעורר; שכן נלחם הוא נגד הקב"ה עצמו! כי כשהקב"ה מפיץ את הקדושה בעולם מתעורר עמלק אבי אבות הטומאה ממזר בן ממזרת ורוצה להלחם עד מוות!
עם ישראל מגדלים שמו של הקב"ה;
ומאחר שכך, מבאר בנפש החיים: 'מהו פשר הפסוק: "כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ מִלְחָמָה לַה' בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר" (שמות יז, טז):
'אין השם שלם: כתוב יָהּ וחסר ו"ה. ואין הכסא שלם: כתוב כֵּס וחסר אל'ף!'
והכסא הוא בית המקדש מקור הפצת הקדושה והאמונה בעולם!
ושלמות השם תלויה ועומדת בעם ישראל שבשעה שאומרים: 'יְהֵא שְׁמֵיהּ רַבָּא מְבָרַךְ לְעָלַם לְעָלְמֵי עָלְמַיָּא' ורוצים: לגדל ולרומם שם שמים הוא הוא קידוש שמו יתברך ועל ידי אמירה זו נשלם השם.
אלא, שעדיין השם אינו שלם לגמרי כיון שיש חלקים בעולם שמחללים את שמו ושורש אותם החלקים הוא עמלק!
הוא שורש הכפירה!
הקב"ה צווה את משה: 'שלא ישמיד את עמלק לגמרי';
"וַיַּחֲלֹשׁ יְהוֹשֻׁעַ" (שמות יז, יג) פירש רש"י: 'שציוהו הקב"ה שלא יהרוג את כולם אלא שיחליש אותם בלבד ולכן הרג רק את הגיבורים שבהם והשאיר את החלשים'.
ומדוע באמת אין הקב"ה מכלה כליל את עמלק?
מפני מה בימי מרדכי ואסתר בשעה שהרגו שבעים וחמש אלף (75,000) עמלקים בכל אופן לא כילו להרוג את כולם?
מבאר האלשיך הקדוש זיע"א: 'שעמלק הוא שורש הכפירה! והמלאך שלו הוא הס"מ 'הוא השטן הוא היצר הרע' וכיון שאנחנו בעוונותינו מחזקים את כוחו אין הקב"ה מפיל אותו למעננו!
וראיה לדבר: שיעקב אבינו אחר שניצח את שרו של עשיו "בְּהֵאָבְקוֹ עִמּוֹ" (בראשית לב, כו) אף על פי כן הותיר בו צלקת נקעה כף יְרֵכוֹ כיון שמצא בו 'אבק עבירה' על שנשא שתי (2) אחיות!
וקל וחומר בן בנו של קל וחומר אצלנו שאנו מלאים עוונות לא יתכן שיִּמחה כל זרע עמלק כל זמן שיש עדיין כפירה בעולם!
ולכן יהושע, שמואל ומרדכי לא כילו זרעו של עמלק!
ורק כשאותו עמלק הוסיף חטא על פשע והחריב את בית המקדש או אז הקב"ה בעצמו מבטיח: "כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק" (שמות יז, יד) אני אעשה זאת ואז ימחה עמלק לגמרי!
וזה הוא שאמרו (מכילתא): 'מָחֹה - בעולם הזה. אֶמְחֶה - לעולם הבא. מִדֹּר - בעולם הזה. דֹּר - לעולם הבא!'
עמלק ימשול בארץ ישראל באחרית הימים וכשימות - יבוא המשיח;
ומעתה יאירו דברי חז"ל (מסכת סוטה דף מט) שאמרו: 'בעקבתא דמשיחא החוצפה תגדל וכו' פני הדור כפני הכלב!' מי הוא הכלב? ומה ענין הכלב לדורו של משיח?
ומתבאר מדברי רש"י (שמות יז, ח) שהביא משל ונמשל; שכשעם ישראל אומרים: "הֲיֵשׁ ה' בְּקִרְבֵּנוּ" בא הכלב ונושך למדנו: שעמלק הוא הכלב!
וכך מבואר בזוהר הקדוש (חלק ב סה): 'שעמלק נמשל לכלב!'
שבמדרש (תנחומא ישן יתרו ד): 'שאלו: 'למה נקרא שמו עֲמָלֵק?
ותירצו חז"ל: 'שזהו נוטריקון; עם ילק, שהוא ככלב המלקק דמן של ישראל! כלבא בישא!'
ומשיח יבוא בדור של חוצפה! בדור שיהיו עזי פנים כעמלק!! עזות פנים שאין כדוגמתה להלחם בחציפות יתירה נגד בורא עולם!
ומוסיף הזוהר הקדוש - חידוש עצום! 'פני הדור כפני הכלב' כי גם הערב רב שבישראל הם אלו שישלטו בארץ ישראל בדור האחרון!
והחוש מעיד: שרק בארץ ישראל נלחמים נגד הדת ואילו בכל שאר קצווי תבל כבר אין חוקים נגד הדת ואפילו במדינות הקומוניסטיות אפשר לקיים תורה ומצוות ולמה דווקא בארץ ישראל מצרים את צעדיהם של שומרי התורה?
מכיון שהקרב האחרון של הקדושה נגד הטומאה הוא בעיר הבירה בארץ ישראל!
וזו הסיבה וזה הטעם שעינינו רואות מלחמה של ממש על גיור ולימוד תורה ובעיקר על אופיה היהודי של המדינה בארץ ישראל והוא משום שהשולטים בארץ הקודש התקשורת ובית המשפט ודומיהם הם-הם הערב רב!!! ועל כן בדורו של משיח דווקא בארץ הקודש אותו 'כלבא בישא' יהין לפצות פיו כנגד כל הקדוש והיקר לנו כנגד הבורא יתברך.
ולכן המלחמה האחרונה היא דווקא נגד עמלק אבי אבות הטומאה ואז ימחה שמו לעד!
ובאחרית הימים נזכה אם ירצה השי"ת שיקויים בנו הכתוב: "כִּי לַה' הַמְּלוּכָה וּמֹשֵׁל בַּגּוֹיִם" (תהלים כב, כט).
וכמו שפירש הגאון מוילנא זיע"א: 'שהקב"ה עדיין לא מלך על הגויים אלא רק מושל בהם ואילו המלכות היא רק כלפי עם ישראל.
וכשנזכה להמשך הנבואה: "וְעָלוּ מוֹשִׁעִים בְּהַר צִיּוֹן לִשְׁפֹּט אֶת הַר עֵשָׂו" (עובדיה א, כא) הלא הוא עמלק "וְהָיְתָה לה' הַמְּלוּכָה" – "וְהָיָה ה' לְמֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד!" (זכריה יד, ט) שם ה' יהיה שלם!
וכיצד? על ידי שהקב"ה עצמו ימחה את זכר עמלק!
[קרדיט: גם מאמר זה על פרשת בשלח מתוך הספר הנפלא! 'תורת חסד' באדיבות המחבר הרב אליהו אילן חנן שליט"א - ישר כוחו! למאמר הקודם: 'פרשת בשלח מאמר שירה' - לחץ כאן].
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום אחד זה לשם ייחוד קדשה בריך ושכינת אחד זה להקמה שכינתא מעפרה ועוד אחד לימור בת אסתר רפואה שלמה מהרה אמן
פרשת בשלח חלק ג' תמחה את זכר עמלק
מי היו ההורים של עמלק מאיזה שורש טומאה יצא הרשע הזה מהצ ואות שקיבל מאמו תמנע ומה ציווה לו סבו עשו מדוע בחר עמלק להילחם בעם ישראל דווקא בשלוש תקופות בזמן משה רבנו קודם מתן תורה בזמן שאול קודם בניין בית המקדש הראשון בזמן מרדכי קודם בניין בית המקדש השני כתוב מחות תמחה את זכר עמלק סליחה כתוב מחו אמחה את זכר עמלק וכתוב תמחה את זכר העמלק אז מי ימחה הקדוש ברוך הוא הו עם ישראל אין השם שלם ואיין הכיסא שלם מהו הכיסא של הקדוש ברוך הוא שלא יושלם עד מחיית עמלק ואיך ייתכן שעמלק יכול להשפיע על שמו של הקדוש ברוך הוא מה הסיבה שמשה רבנו שמואל הנביא ומרדכי לא הרגו את כל העמלקים טוב נתחיל עכשיו להבין את השורש שלו בפרשת וישל שם אם נתבונן נחקור ונראה מה מוצאו מנין בא מי היו אבותיו בפרק לו מבואר שבנו בכורו של עשו אליפז והוא הוליד שישה בנים הקטן שבהם הוא עמלק אם כן עמלק נכד של עשו מי אמו רשי לו יב על הפסוק ותמנע היתה פילגש כתב באה התורה להודיע גדולתו של אברהם כמה היו טאבים כל העולם להדבק בזרעו וכך מפורש במסכת סנהדרין צ ט ובמדרש שהרי תמנע היייתה בת אלופים של שעיר בהמשך נאמר וחות לון תמנע ושניהם לוטן ותמנע היו גם הם עצמם אלופים כן נאמר אלוף לא טן אלוף תמנע בא תמנע להתגייר אצל אברהם יצחק ויעקב ולא קיבלוה היייתה פילגש לאליפז בן עשו אמרה מוטב יהיה שפחה בבית זה יש פה איזה קישור בכל אופן לביתם של האבות הקדושים ולא מלכה בבית אחר וממנה יצא עמלק מקשה רשי כיצד נאמר שתמנע היתה בתו של שעיר הלו בדברי הימים א' א לח נאמר שהיא היייתה בתו של אליפז מתרץ רשי בא אליפז בזנות על אשתו של שעיר ויצאה תמנע מביניהם כך היייתה תמנע בתו של אליפז ואחותו של לוטן אם כן תמנה היייתה ממזרת וכש דלה נעשתה פילגשו של אליפס שהוא בעצם הבייה ומשי הטומאה הזה מהממת שנישאה לאביה נולד עמלק סיא הטומאה הגמרא בסנהדרין אומרת שעמלק ציער את עם ישראל למה כיוון שהיה ראוי לגייר את תמנע ולא לרחק אותה ובגלל שריחו האהבות יצא ממנה כל הרע הזה ולמה באמת לא גירו אומר הבאר שבע האבות הקדושים ראו את שורש הטומאה שלה כל כך כל כך חזק ממזרת כזאת אמרו אין מקומה בתוך עם ישראל על פי זה מבאר הריהם רבי אליהו מזרחי זכר צדיק ברכה שכל ייחוס המשפחות שנזכר בפרשת ושלה היחוס של אלופי עשו כל זה נכתב כי רצה הקדוש ברוך הוא להודיע את קלונם לומר שכולם ממזרים הם וזה מלבד מה שפירש רשי שבה כתוב להודיע גדולתו של אברהם אבינו כמה היו טאבים להדבק בזרעו בעל צרור המור מבאר שתמנע הוריש צבאה לבנה עמלק לעולם תנצור אבה לזרעו של אברהם יצחק ויעקב שלא קיבלו אותי לעם ישראל זה היייתה הצבא למה כל פעם נזכר עמלק לבוא להילחם בישראל דווקא עכשיו אחרי כל כך הרבה שנים ורק אחרי יציאת מ מצרים מבאר החזקוני כאשר שלח עשו את אליפז להרוג את יעקב שכנע אותו יעקב במקום להרוג אותו היתול את רכושו והוא ישאר עני מרוד ועני חשוב כמת חזר ה ניפס לאביו שאל אותו מה עשית אמר לו מה היה שמע עשו לא היה שבע רצון כי השאיפה היייתה להרוג את יעקב ממש לא לא מספיק שהוא יהיה חשוב כמת עמד עשו ושלח את הנכד עמלק בן אליפז שהוא ילך להרוג את יעקב השביע אותו על כך כששמעה תמנע את השבועה הזהירה את עמלק שלא יהין להרוג את יעקב כבר עכשיו למה היות ועדיין יש חוב תלוי ועומד על זרעו של אברהם ועבדו ועינו אותם ואם עמלק יהרוג את יעקב לא תיוותר ברירה אלא שזרעו של עשו השתעבד במצרים בזה היא לא רצתה מפולפלת אה זרתה לכן ציוותה אותו תמנע שימתין את כל ה20 שנים ורק לאחר שירדו למצרים ויגלו אז יבוא הזמן להרוג אותם לכן הוא בא מיד בחרי יציאת מצרים המדרש מבאר שגם עשו עצמו נהג כך ככתוב ויקח עשיו את נשו ואת כל נפשות ביתו ויילך אל ארץ מפני מה עזב את כנען אומר הפסוק כי היה רכושם רב משבט יחדיו אבל המדרש מוסיף עוד שני טעמים אחד מפני הבושה כיוון שכולם היו ממזרים דבר ד שני מפני השטר של החוב ועבדו ועינו אותם גם עשו סבא של עמלק פחד משעבוד מצרים באותו עמלק ממזר בן ממזרת הלך לקיים את צבאת שבו ואמו גם יחד ורץ להרוג את בני ישראל מיד בצאתם ממצרים במדרש שנאמר עמלק הלך למצרים לבלעם אמר לו אתה חכם גדול בקי בכשפים עוץ לי עצה כיצד לחם בישראל כי אני יודע שמי שנועץ בך מצליח סיפר לו עמלק שיש כעס גדול על עם ישראל על מה שעשו למצרים אחרי שהמצרים עשו להם כל כך הרבה טובות ואם למצרים הם עשו כך על אחת כמה וכמה שעשו כך לכל העולם אמר לו בלעם צא והלחם בהם שכן מזרע אברהם אתה ואיין איש שיכול להלחם בהם מלבדך וב מכילת הלך עמלק לכל העמים ואמר להם בואו ועזרו לי להלחם נגד ישראל אמרו לו לא נוכל עליהם שהרי פרעה שהיה מלך כה גדול במצרים ממלכה כה כבירה עבדו מפניהם ככתוב שמעו עמי ירגזון חיל חז יושבי פלשת אז נבהלו אלופי אדום אלי מוא יחז מו רעד נמוגו כל יושבי כנען כולם כולם רועדים מפחד ואז קם לאותו רשע עמלק והיזם בישראל המדרש בתחומה מסביר למה הדבר דומה לאמבטיה רותחת שום בריה לא יכולה לרד לתוכה בא בן בליעל קפץ וירד לתוכה אף על פי שהוא נכבה קרר אותה לאחרים אפשר להתעסק בהם הנה אתם רואים כך אצל עמלק במלחמתו עם ישראל אפילו שהוא הפסיד במלחמה הוא גרם שעד היום כל המלחמות נגד ישראל זה בגללו אם הוא לא היה מעיז לעולם אף אחד לא ה מתעסק עם האומה הישראלית ואף על פי שהוא יהיה רחוק מישראל 400 פרסה 1600 קילומטר ולא היה לו כלל מה לפחד מישראל שהם יתקפו אותו יעשו לו משהו למה הרי הם נצטוו לא להתגרות באדום בכל אופן הוא טרח והלך מרחק עצום לקיים צבעת הסבא והאמא בספר הישר כתוב שבאו ש מיליון חיילים עמלקים ללחים בישראל וכולם מכשפים ואותה מלחמה כנגד עמלק לא היייתה מלחמה ככל המלחמות זה היייתה מלחמה נגד כשפים ומזלות הירושלמי בראש השנה ג ח אומר עמלק מכשף היה ולקח עמו רק חיילים שבאותו יום בדיוק היה יום הולדת שלהם כיוון שידע שלא במהרה אדם נופל ביום הולדתו ומה עשה משה רבנו ענה לו כי בלתו נלחם גם הוא עם עמלק במזלות כמו שאמרו בירושלמי ו בתנחומא ויהי ידיו אמונה עד בו השמש מה עניין הידיים לשמש ללמדנו שלא רק יהושע תלמידו של משה עמיד שמש בגבעון אלא אף משה עצמו העמיד את השמש כדי לערבב את המזלות שהם לא יכלו לפעול מכוח המזלות ובמדרש אגדה הוסיפו אמר משה ליהושע בחר לנו אנשים איזה נבחרו מי שנולד בחודש אדר שני אתם באים אלינו בכישופים ועם הצטננות וזה בסדר אנחנו יודעים איך לעשות כל מי שנוולד באדר שני הוא לא שייך ל1 המזלות אז הם לא משפיעים עליו אין לו מזל ולכן לא ישלוט עליו לא כישוף ולא כסם ולא כלום למה כי מי שנולד בחודש זה לא שולט עליו למה עמלק מסכן נפשו מוכן למות למטרה להרוג יהודים הזוהר הקדוש ומדרש רבה מבואר הטב העניין לעמלק מלחמה גדולה לא רק כנגד ישראל אלא כנגד הקדוש ברוך הוא בכבודו בעצמו למה קודם המלחמה עשה עמלק מעשה מוזר ביותר היה לוקח את העורלות של בני ישראל וזורק אותם כלפי שמיא ומטיח דברים ואומר ה לך אשר בחרת אתה אתה בחרת בברית איתם הנה זורק לו את העורלות למעלה מלחמה לא רק בישראל אלא נגד הקדוש ברוך הוא כל האומות שנלחמו נגד ישראל אחת משתי סיבות או מפחד אושררה אבל עמלק הוא היחידי שנלחם נגד הקדוש ברוך הוא בעצמו זה הסדר עולמי חדש אלה עמלקים כל המטרה שלהם שכל מה שהשם אמר בתורה לפרק אין משפחה ערבו המינים אין ערכים הכל הפוך נגד השם וזה מה שגוג ומגוג אומר בסוף אני אלחם קודם נגד פתרונם ואחר כך בהם אני אחתי אותם ממילא לא יהיה להם הגנה וזה מה שתרבות המערב עושה כשבל נשא דברים בפרשת בלק מה הוא אמר ראשית גויים עמלק ואחריתו עדה עובד הזוהר הקדוש שואל וכי ראשית גויים עמלק הרי הרבה עמים נולדו לפניו אלא כשיצאו ישראל ממצרים כל העולם רעד מפניהם תיפול עליהם המטא בפחד רק עמלק לא פחד וכתוב עליו ולא ירא אלוהים הוא הראשון שבא ללחם ישראל מלחמה נגד הקדוש ברוך הוא ולפי כך אחריתו עדה עובד שנאמר כי מחו אמחה את זכר עמלק אזו ראשית גויים מה הכוונה לבוא להילחם על ישראל ונגד הקדוש ברוך הוא וזה יהיה סופו למה נבחר יהושע להילחם בעמלק המדרש אומר יבוא יהושע בנו של יוסף שאמר את האלוהים אני ירא לחם נגד עמלק שאמר ולא ירא אלוהים יבוא הבן של יוסף שעמד בצדקות בניסיון של אשת פוטיפר ועמד בקדושתו והילחם נגד עמלק שמזלזל באות ברית קודש ויש להבין אחר שהקדוש ברוך הוא בעצמו נלחם במצרים והרג ומה שלמה למה לא חזר ועשה מלחמה בעמלק למה צבת בני ישראל שהם עצמם ילחמו ויכו את עמלק וייטו אותו מתחת השמר ואם נשים לב דבר מעניין שלוש פעמים המלחמה איתו היייתה בזמנים מיוחדים המלחמה ראשונה על ידי יהושע כשיצאו ממצרים לפני קבלת התורה מלחמה שנייה על ידי מרדכי ואסתר כנגד המן האגגי קודם בניין בית המקדש השני במלחמה השנייה על ידי שאול על ידי הגג כנגד הגג מלך עמלק הייתה לפני בניין בית המקדש הראשון מתברר לפני כל מעמד של קדושה רם וניסה קדמה מלחמה בעמלק מה הטעם תנחום מבאר אמר רבי יהושע בן נבי בשם רבי אלכסנדרי כתוב אחד אומר תמחה את זכר עמלק כתוב אחר אומר כי מחו אמחה את זכר עמלק איך מתיישבים המקראות הקדוש ברוך הוא ימחה או אנחנו אלא עד שלא פשט ידו בכיסא מחות תמחה עם ישראל ימחו יהושע שאול מרדכי אבל כפשט ידו בכיסא הקדוש ברוך הוא בעצמו המחל מקשה המדרש איך אפשר שבשר ודם יפשוט ידו בכיסא אל כיסא זה הו בית המקדש פשט ידו בכיסא על ידי שהחריב את ירושלים שעליה אמר ירמיה בעת ההי יקראו לירושלים כיסא אדוני ואז יגיע הזמן שהקדוש ברוך הוא ימ חת זכר עמל מקשה בן איש חי בבן יו ידע הגמרא בסנהדרין דף כ מבארת קודם שנצטוו שקודם נצטוו ישראל להמליך עליהם מלך אחר כך להלחם בעמלק ורק בסוף לבנות בית המקדש מדוע יש ציווי למחות את עמלק קודם בניין בית המקדש מה העניין למחות את עמלק עם השראת שכינה ועוד דבר תמו כש הקדוש ברוך הוא אומר כי מחו אם חן היה זה הרבה שנים לפני שנבנה בכלל בית ראשון מבאר הבן איש חי יש להתבונן מה נאמר בפסוק הקודם לה ויבוא ויבוא עמלק וילחם למה הוא בא כתוב לפני כן על נסם את אדוני לאמור היש אדוני בקרבנו עם עין מפסוק זה למדים שבזמן שהיו ענני כבוד בזמן שבית המקדש היה בנוי בשני הזמנים האלה שרתה שכינה על עם ישראל גם בעננים וגם בבתי המקדש שרתה שכינה וכשהשמש ר שכינתו בעם ישראל בגלוי שם השם מתגדל ו מתקדש בעולם אבל ברגע שהם שאלו היש אדוני בקרבנו מיד בא עמלק המכחיש בא ל המכחיש כי עמלק הוא שורש הכפירה ולכן לפני הזמנים שבהם יש גילוי שכינה עצום כמו מתן תורה כמו בניין שני בתי מקדש עמלק מתעורר שכן הוא נלחם נגד הקדוש ברוך הוא עצמו כי כש הקדוש ברוך הוא מפיץ את הקדושה בעולם מתעורר עמלק אבי אבות הטומאה ממזר בן ממזרת ורוצה להלחם עד מוות יש כאלה בישראל שהם משורש עמלק שכל דבר שבקדושה הם נגד ומי שעוקב אחרי מה שמדברים בכל מיני מקומות יודע לזהות אותם ומאחר שכך מבאר בנפש החיים מה פשר הפסוק כייד על כס יה מלחמה לאדוני בעמלק מדור דור אין השם שלם כי כתוב י ולא שם השם מלא י וה וו' וה ואין הכיסא שלם כי כתוב כס חסרה א' והכיסא אמרנו זה בית המקדש שמשם מפיצים קדושה ואמונה בעולם והשלמות של שם השם תלוייה ועומדת בעם ישראל כשאנחנו אומרים יה שמהר רה מברך לעלם ולעלמי עלמיה אנחנו רוצים לגדל ולרומם שם שמיים וזה קידוש השם ובאמירה הזאת אנחנו משלימים את השם כי אנחנו אומרים יה שמה מה זה שמה שם י ה רבה אנחנו רוצים שהשם הגדול המלא שם י וה וו' וה יהיה מברך בכל העולמות אבל עדיין השם אינו שלם לגמרי כי יש חלקים בעולם שעדיין מחללים את שמו והשורש של אלה שמחללים את שמו זהם עמלקים וזה שורש הכפירה וכתוב שישראל ירדו לשער ה-50 שער הכפירה אבל בזכות התורה יחזרו אתם רואים כופרים הגיעו לצבא עכשיו למלחמה ורבים מהם חזרו בתשובה כתוב ויחלוש יהושע פירש רשי שציווה הקדוש ברוך הוא שלא יהרוג את כולם אלא יחליש אותם בלבד ויחלוש יהושע להחליש אותם ולכן הרג רק את הגיבורים שבהם והשאיר את החלשים למה הקדוש ברוך הוא באמת לא קילה את עמלק לגמרי מפני מה בימי מורדכי ואסתר בשעה שהם הרגו 75,000 עמלקים למה גם שם לא קילו את כולם כמו שרוצים לכלות את העמלקים מחמס מבאר אלשך הקדוש עמלק הוא שורש הכפירה והמלאך שלו זה הסמ שהוא השטן הוא יצר הרע וכיוון שאנחנו בעוונות מחזקים את כוחו אין הקדוש ברוך הוא מפיל אותו למענינו וראיה לדבר יעקב אבינו אחרי שניצח את שרו של עשו כשנאבד עמו אף על פי כן הותיר בו צלקת נקעה כף רכו למה מצא בו אבק עבירה ביעקב מה שנשא שתי אחיות לכן היהה יכול לו קל וחומר בין בנו של קל וחומר אצלנו שאנחנו מלאים עוונות אז לא ייתכן שימחק כל זרע מלא כל זמן שיש עדיין כפירה בעולם לכן יהושע שמואל ומרדכי לא קילו את זרעו של עמלק ורק שאותו עמלק הוסיף חטא על פשע והחריב את בית המקדש אז הקדוש ברוך הוא בעצמו מבטיח עכשיו זה טיפול שלי מחו אמ חת זכר אני אעשה זאת ואז אני אמחה אותו לגמרי זה שנאמר במכילתא מחו זה בעולם הזה אמחה זה לעולם הבא מדור דור בעולם הזה לעולם הבא ועכשיו תשמעו דבר וואי וואי וואי וואי וואי וואיי וואיי עכשיו נבין מה כתבו חכמים זכרונם לברכה בסוטה מט בעקבותה ד משיחה חוצפה ישגה החוצפה תגדל פני הדור כפני הכלב מי זה הכלב לא כפני כלב כפני הכלב זה כלב מיוחד מסוים איזה כלב מה דוברמן איזה כלב ומה העניין של כלב לדורו של משיח בעקבותה ד משיחה זה ייה מתבאר מדברי רשי שהביא משל ונמשל כשעם ישראל אומרים היש אדוני בקרבנו בא כלב נושך מי זה הכלב עמלק ולמה עמלק נמשל לכלב שואל המדרש למה נקרא שמו עמלק אומרים שזה נוטריקון עם ילק כמו הכלב שמלקק דמן של ישראל כלב רעת קל ב בישה המשיח יבוא בדור של חוצפה בדור שיהיו עז פנים כעמ עזות פנים שאין כדוגמתה להילחם בחציו ייתרה נגד בורא עולם מוסיף הזוהר קדוש חידוש עצום תקשיבו טוב פני הדור כפני הכלב כי גם הערב רב שבישראל הם אלה שישלטו בארץ ישראל עכשיו בדור האחרון והחוש מעיד שרק בארץ ישראל נלחמים נגד הדת בכל שאר קצוי תבל כבר אין קים נגד הדעת אפילו מדינות קומוניסטיות מאפשרים לשמור תורה ומצוות למה דווקא בארץ ישראל מצרים צעדיהם של שומרי תורה מכיוון שהקרב האחרון של הקדושה נגד הטומאה הוא בעיר הבירה בארץ ישראל זה הקרב האחרון וזה הסיבה וזה הטעם שאנחנו רואים מלחמה של ממש על גיורים על לימוד תורה על אופי המדינה יהודית בארץ ישראל משום ששולטים בארץ הקודש התשקורת בבית המשפט דומיהם הם ערב רב ועל כן בדורו של משיח דווקא בארץ הקודש אותו קלב בישה יהין לפצות פיו כנגד כל הקדוש יקר לנו כנגד בורא עולם לכן המלחמה האחרונה היא דווקא נגד עמלק אבי אבות הטומאה והשם ימחא את שמם לעד אמן באחרית הימים נזכה גם לכתוב כי לאדוני המלוכה ומושל בגויים כמו שפירש הגאון מוילנה שהקדוש ברוך הוא עדיין לא מלך על הגויים אלא רק מושל בהם אנחנו קיבלנו אותו למלך אבינו מלכנו אבל הגויים הם לא קיבלו אותו למלך לכן הוא מושל בהם ממשל כשנזכר להמשך הנבואה ועלו מושיעים בהר ציון לשפות את הר עשו שזה עמלק והייתה לדוני המלוכה והיה אדוני למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה אדוני אחד ושמו אחד אז יהיה שם השם מלא איך זה יהיה על ידי הקדוש ברוך הוא שימחה את זכר עמלק ואיך שרים כי דו המלוכ בגוים מ של בגוים כי לשם המלוכה מושל [מוזיקה] בגוים ככה הוא ימשול משל מ של בג יופי אתם חלשים נו זה יהודים יקרים צריך להתפלל על זה חזק אבל אנחנו רואים את העמלקים מזהים אותם ורואים ממש שפני הדור כפני הכלב עזה פנים לדבר נגד השם נגד תורתו נגד מצוותו ככה ככה ככה תראו עוקרים תורה בכל מקום ולא יכול לראות אדם מניח תפילין וצועקים וזה ומבטלים ישיבות ופה ושם ועכשיו רוצים לחנך אפילו את כל הציונות הדתית שהם יהיו דמוקרטים ויהיו והצבא זה ככה אומר יאיר גולן זה גם כן אחד מהחברה האלה וכול לא יאומן כיי סופר אבל זה טוב זה הסימנים שמראים שאנחנו בעקבותה ד משיחה בדורו של משיח אז נותר לנו רק ד לשם על שביר אותנו מראש איך יהיה ומתי הוא יופיע הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אן קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יודו אין קדוש כשם הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשם תודה רבה המשך שבוע נעים ונפלא אמן הרי אני מכוון לקיים מצוות חכמים רבי חנני ש אומר סו הקדוש בך ז ישראל לפי כוח רבו תור מצוות שנ אמור אד למען דגו יגדיל תור
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות