אשקלון - אשקלון - אשקלון
תאריך פרסום: 22.08.2012
אלא הקב"ה הוא דן את דינם, רב את ריבם, הוא עשה הכל, במשך כל הדורות. נכון שהקב"ה נותן אפשרות שלא נפגע, נותן אפשרות שנצליח, אבל זה הכל ס"ד ואת הס"ד מקבלים מעצם זה שמתחברים לאבא שבשמים. אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי, אז לכן צריך לדעת יהודים יקרים, שהישועה והגאולה תבוא לא מכוחי ועוצם ידי, תחשבו רגע, לאויבים יש הרבה יותר נשק מאיתנו, יש להם הרבה אורך רוח יותר, אין להם בעיה שימותו להם מיליון, שני מיליון, בשבילהם זה דילול אוכלוסיה, אין להם בעיה, ומלחמת עירק איראן היא נמשכה שמונה שנים, מתו מיליון מיליון וחצי והם לא הפסיקו, לא עשרים אלף כמו בסוריה שכבר העולם משתגע, כל יום מאה מאתיים איש, מדובר על עשרות אלפים ביום! אין להם בעיה. אין להם בעיה, נאצר אמר בזמנו, אני מוכן להקריב מיליון חיילים מצרים, אין לו בעיה, מה זה בשבילהם כלום, הם לא מעריכים את החיים. אצלנו אם ימותו חס ושלום מאות או אלפים, אנחנו נהיה משותקים. זהו. יתחיל לחץ, ארבע אמהות, שלשה אבות, אהיה, כל התשקורת, מה תפסיקו די די די בשביל שנפסיק. מי יעזור? והאמריקאים ודאי שיגידו די מספיק, כמו שעשו לנו בלבנון השניה. אז ז"א, אנחנו צריכים סיוע שזה יהיה כמוש אומרים טריח טרח, צ'יק צ'ק. למה אם לא - באורך הזמן אנחנו יותר חלשים. צריך ס"ד.
בששת הימים אם זה לא היה טריח טרח מיידי, אי אפשר לדעת כמה זה היה נמשך. אבל חסד ה', כשהוא רוצה ומסייע. לכן יהודים יקרים, אנחנו חייבים, חייבים להתחבר לתורה הקדושה.
על כן, לפני שאני אסביר לכם איך עושים זאת, אני רוצה בחודש אלול לשתף אתכם במצוה הגדולה של העמדת התורה בדור הזה לפני שיהיה מאוחר. כל מה שנצליח להספיק עכשיו להרבות חיילים לתורה, שילמדו יותר אנשים תורה, ככה הסיכוי שלנו להפגע יקטן במלחמה הקרובה. וביבי לחוץ, לחוץ מאד לפתוח במלחמה, והוא יודע שזה יהיה בכמה חזיתות מינימום חמש. והוא לא סובל את אובמבה, ואובמבה לא סובל אותו, וזה לא רק כבר אינטרס זה כבר ביניהם כאילו מי יראה למי מי גבר. ולכן יתכן מאד שעוד לפני הבחירות הוא יקדים את המתקפה. כי הוא מאמין שאובמבה אחרי הבחירות לא יעשה כלום. אובמבה לא אוהב את ישראל, אמרתי את זה עוד לפני שהוא נבחר. למה - הוא מוסלמי, והוא לא סתם מוסלמי שמצדד באחים המוסלמים, ולא עוד אלא שהוא אומר שהם לא טרוריסטיים. ז"א אין לו בעיה איתם בכלל, ולכן הוא הלך למצרים להגיד לאיסלאם שלום, סאלאם עליכום, אבל לישראל שני מטר קדימה הוא לא נכנס. רק לפני הבחירות לשים פתק בכותל, אבל אחרי כן הוא לא נכנס, עכשיו יעצו לו, תכנס לארץ ישראל, תפייס את העם הזה שהוא מודאג כי זה מלחמת קיום, מכריזים השמדה, זה כמו בזמן השואה, איך אתה עומד מנגד, תבוא לכנסת ותעמוד שמה ותגיד להם, אני מבטיח שאני אתקוף, והוא לא מסכים. ביבי לא סומך עליו, ביבי לוחץ, יש לו כבר רוב, וזה יכול להיות בשבועות הקרובים בתוכם. מה יתפתח אנחנו לא יודעים כי הקב"ה מנהל את העולם איך שהוא מבין, אבל אנחנו לא מוכנים בעורף, בעורף אנחנו לא מוכנים, ויש להם טילים בלי סוף. אז לכן צריך לקחת בחשבון, נצטרך הגנה רוחנית, הגנה פיזית לא תספיק. אתם יודעים, מספר המקלטים בארץ קטן, לא מכיל את האוכלוסיה וגם לא מוכן. אם יהיו פקקים - אין מי שנתן הנחיות איך מפנים כבישים סתומים ברכבים כשכולם ברחו. אין מספיק אספקה, מה יקרה אם יפגעו כמה מקומות שהם עיקריים של מזון, והם מכוונים עליכם, מה יהיה? לא תהיה אספקה, ילדים צריכים חלב, אנשים צריכים כך וכך, אני לא רוצה להגיד כל מיני רעיונות שיעתיקו אז לכן אני לא מרחיב, אבל מי שהוא בר שכל מבין.
ביבי חייב לצאת למלחמה הזאת מבחינתו, הוא מבין שאם לאיראן יש אטום, ויש להם, רק הוא לא מגלה, גם האמריקאים יודעים והם לא מגלים, אבל אם הם יפעילו את זה או יעבירו את זה לטרוריסטים, אתם מבינים מה זה אומר. במדינת ישראל לא ישקיעו יותר משקיעים, כי מדינה שמאויימת באטום אף אחד לא רוצה להיות פה. ממילא זה פשיטת רגל. אתם מבינים מה אמרתי בכלל? מדינה שמאויימת בהשמדה וכבר התחילו לחלק נגד פצצות מלוכלכות, מי ירצה להשאר פה, שמכריזים שרוצים להשמיד אותה.
אז לכן זה מלחמת קיום, היא תתגלגל כנראה לגוג ומגוג, אבל מצד אחד זה משמח כי אנחנו בסוף סוף סוף, אבל השאלה מי יראה את הסוף של הסוף סוף, צריך זכויות.
אני מבקש מהקהל הגדול לעזור לי להפיץ את האמת הזאת בקרב הקהל כי את זה לא עושה הממשלה, בדיוק הפוך היא עושה, ולכן אנחנו רוצים להפיץ את הסרט הזה שנקרא המנצחים פלוס הסרט שכבר עשינו בעבר שנקרא הספירה לאחורה, או בגרסה קודמת גוג ומגוג, שבו רואים מה יקרה בדיוק במלחמה, שני אלה יהיו בדיסק די וי די שיחולק בחינם בכל רחבי הארץ. כל בן אדם שיש לו אפשרות לעזור ולסייע ולהיות שותף ולהעמיד את התורה על תילה ולהכין את הציבור מתבקש להרים את תרומתו, 500 דיסקים זה אלף שקל בעשרה תשלומים, מי שאין לו אפשרות יכול לקחת 250 דיסקים זה 500 שקלים, ומי שממש אין לו יכול להשתתף במאה דיסקים שזה מאתיים שקל בהו"ק גם בתשלומים, העיקר שכל אחד יתן יד שנוכל להפיץ את זה בעזרת ה' יתברך וכולם יראו את האמת לפני שזה יקרה, א ולי נועיל ונשפיע ונציל כמה ש יותר מהיהודים. אז מי שרוצה בעזרת ה' שירים את היד ויתנו לו בעזרת ה' הו"ק, כל סכום שתתנו לפי מה שכתוב שמה תקבלו עליו ברכה גדולה מן השמים וממני על הזכות להשתתף בעזהי"ת שעם ישראל יכירו וידעו מה ניתן לעשות, כי אנחנו נמצאים כרגע במשבר גדול, כולם בחשש, ולא יודעים מה לעשות. פה יש לפחות פתרונות מה עושים, ותיכף אני ארחיב יותר. בבקשה.
מי שרוצה לשאול שאלה ואח"כ אני אתן לכם עצה חשובה וגדולה, תן לבחור פה. תעמוד בבקשה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. קודם כל רציתי לשאול לגבי הפתרונות שמה שהרב מציע, האם זה אנחנו כמו לפני השואה, בזמן השואה היו מי שברחו וניצלו, האם זה הפתרון? ואם לא אז מה הפתרון בתוך הארץ. דבר שני שאני רציתי לשאול, הרב הציג מקודם פה באמת את מלחמות ישראל
הרב: חלקם, חלקם הקטן
ש. בחלקם הקטן, וההבדל הוא, כפי עניות דעתי, זה שבזמנינו מה שהרב הזכיר שמהרסיים ומחריבייך ממך יצאו, היום אחת הבעיות היא שבתוך המדינה, כמו שהרב הזכיר, יש אנשים שרוצים להשמיד את התורה, כמו שהיטלר רצה בזמנו, ואני מדבר פה על ראשי השב"כ והמוסד שמתחילת קום המדינה הם פועלים בכיוון, ומה הפתרון לכיוון הזה, זה השאלה השניה.
הרב: טוב, קודם כל לפי מה שמדברים אויבי ישראל, הם מתכוונים לא שואה, בשואה נשארו יהודים, הם מתכוונים לא להשאיר אף אחד. הרב שטיינמן אמר שזה בדיוק כמו שהיה בזמן המן שהתכוון להשמיד להרוג את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד, רק אז היה המנהיגים מרדכי ואסתר שהבינו את הגזירה ולא טמנו ידם בצלחת אלא מיד פעלו בשביל להחזיר את עם ישראל בתשובה ולגזור עליהם תעניות שלשה ימים לילה ויום, וזה הועיל, והם ניצלו, ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם. על כן אני השתדלתי לעשות כעין זה, ובשנה האחרונה למעלה מאלפיים איש התענו ארבעים תעניות רצוף שזה שקול כנגד שלשה ימים לילה ויום, וברוך ה' בינתיים זה נדחה כל הדברים האלה כי אני כבר לפני ארבע שנים בדיוק אמרתי בנאסא קוליסאום שתוך שנה שנתיים צריך להיות מלחמה גדולה ואכן היא היתה צריכה להיות, למי שיודע מפבנים מה היו התכניות, אבל הקב"ה מגלגל איך שהוא רוצה ודוחה עוד קצת ועוד קצת, אולי אנחנו נעורר עוד כמה יהודים. השתדלתי מאד וחילקתי מיליון שבע מאות חמישים דיסקים של תשובה, אנציקלופדיה אינטראקטיבית בכל בית יהודי בשביל להראות שעם ישראל רוצה לשוב בתשובה. עכשיו אנחנו נמצאים במצב שיש לנו מבצע חדש, אני אסביר אותו תיכף, אבל אומר הרב שטינמן שמה שהבינו מרדכי ואסתר באותו זמן, בזמן השואה לא היה מנהיגים כאלה שיכלו לעורר את הציבור, הרבה לא האמינו שזה יתכן, וגם כשזה כבר קרה לא הרבה האמינו. אז הוא אמר לא היו אנשים שיוכלו לזה והתוצאה היתה ברורה, שש מיליון ה' ירחם נכחדו מעם ישראל. הוא אומר היום מה שאחמאדי אומר בפיו זה לא הוא אומר, זה מן השמים מודיעים לנו שיש גזרה של השמדה על עם ישראל. אם נהיה חכמים ונשכיל ונבין זאת ונעשה מה שצריך, נוכל לבטלה והיא תיהפך על הגויים, כמו שהיה בזמן אחשוורוש והמן ומרדכי ואסתר, אם לא נשכיל ונמשיך להיות שאננים כמו שאנחנו בד"כ נראים, אז ה' ירחם, מלחמה תפתח תוצאותיה לא ידועות. אנחנו מקוים ופועלים יומם ולילה להרבות ידיעה והכנה, אני הכנתי את העורף יותר טוב מכל המדינה, הסברתי כבר בשנים האחרונות בדיוק מה יהיה ואני הולך להוציא סרט חדש בדיוק מה צריך לעשות ואיך לעשות אם נספיק להוציא את הסרט בזה. אבל מכל מקום מה שאני אומר לכם כרגע, התחלנו במבצע גדול, להראות לקב"ה שאנחנו רוצים בו, בוחרים בו, מאמינים בו, רוצים להדבק בו. "ואתם הדבקים בה' אלקיכם חיים כלכם היום", מי שדבוק בה' אף אחד לא יכול לקטוף אותו מה', בשעה שאתה דבוק בה'. משל למלך ובן שהולכים ביער, כל זמן שהמלך הולך והבן מחזיק הבן שמור, הבן עזב את המלך ופתאום חיות התחילו לתקוף אותו, פחד התחיל לבכות, אמר לו המלך למה עזבת את ידי? לא היית עוזב היית מוגן. מלך מלכי המלכים אין בשבילו חיות ביער, הכל זה קשקושים, בהבל פה כל המדינות יכולות להעלם, הוריקן פה, רעידת אדמה שם, אין לו בעיה, הר געש, בוץ, מה שהוא רוצה. אבל אנחנו צריכים שיהיה לנו זכות שנהיה מוגנים. העצה היא ככה, אני לא אלאה את הציבור ואסביר את כל ההשתלשלות של כל הענין, אני אסיק את המסקנה.
אבל לפני כן אני רוצה לשאול את הציבור, כל הגברים שנמצאים כאן, מי מכם סיים ללמוד את כל הש"ס - תלמוד בבלי? אף אחד. מי מהנשים פה זכתה לקרוא את כל התנ"ך מבראשית עד סוף דברי הימים? בבית ספר לא לומדים את זה, פרק פה פרק שם, כל התנ"ך מבראשית עד דברי הימים ב', אף אחד. איזה צורה יש לנו, עם ישראל, שלא מכיר את התורה ואפילו לא קרא אותה פעם אחת. אה מרוב ענווה לא אומרים, ישתבח שמו לעד זכותך תגן עלינו. זה הזכות, תיכף תראה מה הזכות.
ובכן יהודים יקרים, יהודים יקרים, תקשיבו טוב, אפשר לסיים את הש"ס בשנה אחת, כל אחד מפה אפילו הוא בור ועם הארץ ולא למד מימיו. איך עושים זאת? גורסים כל יום שבעה דפים. בשנה מסיימים את הש"ס. כל יום שבעה דפים זה לוקח בין עשרים דקות לשעה, אם זה דפים ארוכים אז זה שעה, אם זה דפים קצרים זה עשרים דקות חצי שעה, כל יהודי יכול לסיים את הש"ס, יש את זה היום גם באינטרנט, בויקיטקס, אפשר שמה למצוא את הכל גם עם גמרא מבוארת, אם לא יש חוברות של גמרא בזול שאפשר לקרוא, לקרוא בלי מפרשים. לקרוא בגרסה לסיים את הש"ס, מה זה נותן? קודם כל זה זכות גדולה כי כל מילה שאתה מוציא מהפה זה תרי"ג מצוות, שתיים זכות התנאים והאמוראים שאתה מזכיר את דבריהם שפתותיהם דובבות בקבר והם ילמדו עליך זכות. דבר נוסף, אם תפטר מן העולם, אשרי מי שבא לכאן ותלמודו בידו - אם למדת מסכת אחת ילמדו אותך לנצח רק אחת, אם גמרת את הש"ס כולו, את כל התורה שבכתב ושבעל פה ילמדו אותך החפץ חיים. אם יבוא משיח צדקנו היום מה שתפוס בידך שלמדת זה רק מה שישאר לך לנצח. אב אם קראת הכל אתה תזכה שילמדו אותך הכל בכל מכל כל, את הפשט והרמז והדרש והסוד על כל הפנים שבהם. אז לכן חובה על כל יהודי לסיים את הש"ס והכי מהר כי אנחנו לא יודעים מה יהיה. אבל אם כל אחד אומר אני מקבל על עצמי לסיים את הש"ס בשנה, כבר נרשם בשמים כמי שלומד את כל הש"ס. אז הזכות הזאת כבר עומדת לפניו.
נשים, נשים, מה יעשו? ילמדו כל יום בין רבע שעה לחצי שעה בסך הכל, באיזה שעה שרוצות, מבראשית עד סוף התנ"ך 24 ספרים דברי הימים, תוך מספר חדשים הן מסיימות את הכל בקריאה, אפילו לא צריך להתעכב, לא הבנת כן הבנת תמשיכי, העיקר תוציאי בפה בקול, ואתם בקול, נמצא שעברנו על כל התורה. זה מראה לקב"ה שאנחנו רוצים להדבק באילן החיים בקב"ה. והזכויות שנייצר, ובפרט עכשיו בחודש אלול, יעמדו לנו. שתהיה מלחמה, מי שמחובר לתורה התורה מגינה ומצילה, בין בזמן שעוסק בה בין בזמן שלא עוסק בה, מי שנגזר עליו מיתה, בין אם הוא בארץ בין אם הוא בחו"ל, בין אם הוא במרתף בין אם הוא למעלה, בין אם הוא באויר בין אם הוא בים, אין בריחה, יש כתובת, יש מלאך המוות, הוא יוצא עם שמות והוא מביא את כולם. אבל אם אתה לא ברשימה, ובשביל לא להיות ברשימה אתה צריך זכויות שלא תהיה ברשימה, ובפרט שיש לך תכניות ללמוד הרבה ולעשות הרבה, ובפרט אם אתה אחד שהציבור צריך לו כי אתה פועל לטובת הציבור, יש לך שמירה בטוחה. לכן כתוב "הרוצה להנצל בגוג ומגוג" אתה יודע מה זה גוג ומגוג? זה שבעים אומות העולם באים נגד ישראל, ז"א לא תהיה אומה ולשון שלא ילחמו נגדנו, וה' אוסף את כולם אל ירושלים למלחמה, ואז כולם ירצו להרוג את כל היהודים, במלחמה הזאת ימותו ארבע וחצי בערך מיליארד בני אדם, זה לא בגללנו, כי כמות כזאת אנחנו גם לא יכולים להרוג אם נרצה, ובנשק קונבנציונאלי אי אפשר שימותו כל כך הרבה, זה ה' עושה, הוא נלחם בגויים, ויצא ונלחם בגויים, ועמדו רגליו על הר הזיתים והוא יפרע מכל אומות העולם על אלפיים שנה שחיטה והריגה ורציחה ושריפה וכל מה שעשו ליהודים במשך כל השנים, ה' פורע מהם. אל נקמות הופיע, אל נקמות הוא יפעל, הוא יעשה. השב גמול על גאים, אז לכן לנו אין מה לעשות, רק רוחניות. אם נתעסק ברוחניות ההגנה תבוא מלמעלה. אין לקב"ה בעיה שיתפוצץ האטום אצלהם לבד. אין לו בעיה, כמו שאתה רואה מנסים לשלוח מרגמה עלינו והם מתפוצצים, אומרים אלה ווקבר ועולם למעלה. ז"א, אנחנו צריכים לפעול ברוחניות וה' יפעל נגדם כמו שהוא יודע.
אז לכן, שואה עומדת בפתח. זה מה שהם מכריזים אומות העולם מינימום. גדולי ישראל מתריעים שזאת גזרה משמים. לברוח לא יועיל, לברוח לתורה כן, לברוח למצוות כן, לעשות חסד כן, לכן אמרו חכמים, הרוצה להנצל בגוג ומגוג יעסוק בתורה ובגמילות חסדים, לא אמרו יסע לחו"ל, לא יתחבא בים, לא ילך למדבר, לא לשומרון, אמרו דבר פשוט, מה יעשה - יעסוק בתורה ובגמילות חסדים. ואז יפול מצידך אלף ורבבה מימינך אליך לא יגש", אפילו אתה תהיה בתוך 11 אלף ואתה נגזר עליך בשמים שתחיה, יפלו לידך 11 אלף מתים אתה תשאר חי. שמעת? אין עצה אחרת, זהו. אז לכן מי שרוצה זה הזמן ואנחנו ממש, כמו שאומרים, על פתחה של גיהינום. אלפי טילים זה לא כל כך נעים, 300 טילים, 400 טילים שהיו במלחמת לבנון השניה, אף אחד לא היה יכול לעצור, אף אחד לא יכול לעצור, זה היה סיוט וזה נגמר מהר, כמה שבועות, ו-58 איש נהרגו, שזה מעט מאד ביחס למה שהם התכוונו, אבל אז הם אמרו שהם לא כיוונו לאמוניה בחיפה, כי הם ידעו שאם הם יפגעו שמה אז ימחקו את כל לבנון ואת כל חיזבאללה והכל, אבל אם יפגע מפעל האמוניה שם, עשרות אלפים ימותו כהרף עין, חמישה ימים רק תהיה שריפה שלא נותן לכבותה וענני הגז שיתפשטו עם אש אי אפשר לבלום, וכיון שנסראללה יודע שזה המלחמה האחרונה שלו, כי לא ישאירו אותו אחרי זה חי, אז לכן הוא ינסה את כל מה שהוא יכול. אותו דבר באיראן, הם מבינים שאין להם מה להפסיד כי בלאו הכי הם תוקפים אותם, אז מה הם ישבו בשקט? ויש להם אלפי טילים, וטילים מדוייקים, וכל אחד טונה, זה לא פשוט.
אז לכן צריכים לדעת, אנחנו לא במצב טוב, אבל אם תשמעו למה שאני אומר, סיכויינו ישתפרו לאין ערוך, אבל אם לא תשארו שאננים, בבקשה, תסמכו על כיפה סרוגה, אה, על כיפת ברזל. כמה יש כאלה? ארבע, נו איפה זה? אחת כבר הורידו לאילת בגלל שני גראדים, אחת העלו כבר לחיפה בגלל זה, בזמן מלחמה ישימו אותם ליד בסיסי חיל האויר כדי שהם לא יפגעו כי אז ישתקו את חיל האויר, וכן הלאה, ואחד בתל אביב בטח צריך לשמור על השמאלנים שיצאו נגד ישראל ויוכלו בזמן המלחמה להגיד להפסיק, וכן הלאה. נו אז מה אתם חושבים?
אז מי יגן עלינו? רק אבינו שבשמים. 3300 שנה הקב"ה עמד בזה די טוב, כשהיינו בסדר איתו היה לנו שלום ורגיעה ואומות העולם נכפפו לפנינו, כשלא היינו בסדר הוא הביא אותם עלינו. אז עכשיו שכולם מאיימים עלינו הוא מבסוט מאיתנו? הוא לא מבסוט. אתם רואים איך נראה הדור הזה, אתם יוצאים לרחוב אתם רואים איך נראים אנשים, זה נקרא יהודים? כך נראים יהודים? אז לכן צריכים לדעת, אין זמן, וצריכים להחליט מה אנחנו עושים עם עצמנו. תודה על השאלה. שאלה נוספת. רגע אבל לא שאלתי. מי מהגברים רוצה לסיים את הש"ס תוך שנה בעזרת ה' ונברך אותו, להרים את היד אבל גבוה, יפה, הנה יש לנו פה רק רגע, תרימו גבוה, תחזיקו יד, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, אלה שהרימו קודם להוריד, 22, מי עוד? 23, מי מהנשים רוצה ללמוד את התנ"ך, רבע שעה חצי שעה לגמור את התנ"ך אשריכן ישראל כמעט כל הנשים, למה אתן לא, למה? אתן לא יודעות לקרוא, נו מה קרה? יפה מאד, כמעט כל הנשים, אשריכן ישראל, הנה עוד אשה שמה, שמה אין עוד? אין עוד? כן הנה עוד יהודי 24, 24 מסיימי ש"ס, איפה החבר'ה של אחינו? הנה עוד שניים, הנה עוד אחד, 27, 29, יפה. מי סוגר שלושים? מי הגבר השלושים? מה יש להתמהמה? אשריך, מתוך 24 שעות להשקיע בשבילך חצי שעה שעה שישאר לך לנצח נצחים עם זכויות אין סופיות מה יש יותר טוב לעשות? לראות טמבלויזיה, אינטרנט, לקרוא עיתון, לשמוע רדיו, מה, מה תעשה עם זה, שמעתם לפני שבועיים חדשות, מי זוכר מה היה? אף אחד, קראתם עיתון? מי זוכר מה היה? אף אחד. מה נשאר לכם? רק עבירות. אבל זה למדתם? אפילו שכחתם יש לכם שכר לנצח. אפילו שכחתם. אז לא כדאי? כן שלשים יהודים, שלשים מסכתות ועוד בערך חמישים נשים ישתבח הבורא, יפה מאד. אבל לא מספיק אשקלון, אשקלון לא מספיק, אשקלון, אשקלון. כן, יש עוד מי שרוצה? כי אני הולך לברך אתכם עכשיו על זה, מי עוד רוצה?
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות והטהורות הוא יברך את כל מי שקיבל על עצמו ללמוד את הגמרא ואת התנ"ך שלא יפגע במלחמה, בריאות שלמה ואיתנה, סיעתא דשמיא, בריאות והצלחה, פרנסה טובה, זרע חי וקיים, זיווגים הגונים, ושמירה מעולה.
אמן.
הרב: תהיו בריאים, היה כדאי. תגידו וכן למר
ש. וכן למר
הרב: אמן. שאלה נוספת. תן לבחור פה.
ש. שלום הרב
הרב: וברכה
ש. האם אחרי כל סיום מסכת שאני לומד אני צריך לעשות סיום מסכת?
הרב: אם יש לך כסף וזמן אתה יכול אבל אין טעם כדאי לעשות את זה בסיום הש"ס, כל יומיים שלש אתה תוכל לעשות סיום מסכתות במסכתות קצרות.
ש. תודה
הרב: מי עוד רוצה לשאול? כן שאלה, תן לבחור פה בכחול.
ש. שלום כבוד הרב, יש לי אח שלא מאמין באלהים, לא שומר מצוות לא כלום, והוא לא מקשיב לי לי, לא להורים לא לאף אחד,מה אני אמור לעשות?
הרב: בן כמה הוא?
ש. 22 כבר
הרב: 22, ואיפה הוא עכשיו?
ש. נראה לי עובד
הרב: גם בשעות כאלה
ש. כן
הרב: הבנתי, הוא היה פעם בדתי קצת
ש. היה לפני כמה שנים
הרב: ולמה הוא יצא לתרבות רעה?
ש. נראה לי בגלל החברים, אני לא יודע
הרב: הבנתי. תראה, תשאיר לי טלפון שלו, אני אנסה ליצור איתו קשר.
ש. טוב.
הרב: תעביר לבחור שמה, בסדר? כן, שאלה נוספת. אתה רוצה לשאול או מישהו אחר? תיכף ברכות תיכף, קודם כל שאלות. תן לו.
ש. כבוד הרב, קודם כל תבורך,
הרב: אמן
ש. הבית כנסת הזה שבות ישראל, עובד נון סטופ כל הימים כל החגים יש לנו שיעורים של בנות, פעמיים בשבת יש לנו תהילים לילדים, יש לנו איזה בחור שיהיה מבורך, הרב דניאל, שמחזיק את בנים של מלך, כולל שעובד נון סטופ כל השבוע, גם יש עונג שבת וגם יש בקיצור ולענין, הבית כנסת הזה מלא תורה ומצוות.
הרב: קטן אבל
ש. עכשיו אנחנו מבקשים ממך משהו, ברכה מיוחדת
הרב: להגביה אותו
ש. בדיוק, יש לנו תכנית בעיריה כבר שנתיים ואנחנו רוצים להגדיל
הרב: ה' יצליח אתכם שתוך שנתיים יעמוד הבנין על תילו
ש. תודה. תודה.
עכשיו יש לי רק איזה דברים קטנים שאני שמעתי אותך, דיברת על האיום הזה האיראני, ואני רוצה להגיד לך משהו, בישראל לא יודע אם מפחדים, לא מפחדים, כל אחד אומר האמריקנים יעשו את העבודה שלנו, אנחנו נעשה את העבודה שלנו, ואז אני אומר, אם חס וחליל היקרה לנו משהו, אני יודע שהטילים מכוונים אלינו, תעשה את זה אמריקה או תעשה את זה ישראל. לכן אני מבקש, למה אנחנו לא עושים דברים, ז"א דברים מיוחדים, נעשה דברים למשל דוגמא, נעשה, נצום, נעשה דברים טובים בין עם ישראל, נכריז על דברים, על דיבור לא נדבר, וכל הדברים האלה שהקב"ה יעזור לנו וישמור עלינו
הרב: קודם כל הרעיון הוא יפה אבל זה מה שעשינו אם לא שמת לב, עד עכשיו
ש. לא, שמתי לב, שמתי לב, רק אני אומר, עכשיו אני רוצה להגיד לך משהו, אני לפי מהש אני רואה פה במדינה שלנו, כמה שכיף לראות מה קורה אצל הנוער שלנו, כולם תראה אותם אברכים קטנים, עם החליפות עם העניבות, כיף לראות אותם באים לבית כנסת, הבתי כנסיות גדלו בכמעט שמונים תשעים אחוז בישראל, הכוללים גדלו, הכל טוב ויפה, אבל אם יש לצערנו, אם יש לנו קבוצות כאלה שגרים איתנו ולא יודעים כלום, לא שבת, לא כלום, והמכוניות מתנהלים ביום שבת וכל הדברים האלה, אז גם לפעמים הקב"ה רוצה לסלוח לנו וזה, אבל האלה גורמים לנו נזקים ואז אנחנו משלמים עבור זה
הרב: לכן צריך להפיץ דיסקים כמה שיותר בשביל שידעו בדיוק מה צריך להזהר וממה לא.
שאלה נוספת. מי רצה לשאול שאלה הבחור שם תעביר את המיקרופון.
ש. שלום
הרב: שלום
ש. רציתי לעת מה ההבדל בין גן עדן לתחיית המתים?
הרב: כשיוצאים מן העולם הזה מי שזוכה להגיע לגן עדן זה עולם רוחני, הוא זוכה למדרגה לפי מה שהכין פה בחייו, הוא לא יוכל לעלות למעלה ממדרגתו. אבל בתחיית המתים קמים גם עם הגוף גם, ואדם יזכה להיות עם כל הצדיקים מכל הדורות כמו אדם הראשון, שת, מתושלח, נח, שם עבר אברהם יצחק ויעקב 12 שבטים, משה אהרן דוד שלמה וכו', הוא יוכל להיות איתם יחדיו פה בעולם הזה בגוף ונפש. שאלה נוספת. תן לו לבחור בפינה.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. ראיתי מקודם בסרטון, שהרב אמר שם שזה לא נס, זה הבטחה אלקית, שאם בחוקותי תלכו ושבתם ואין מחריד וחרב לא תעבור בארצכם וכו', ונראה לי הרמב"ם כותב בבהעלותך נראה לי, שבתורה שהם נמנו לתורה בני ישראל, שהתורה לא תסמוך שאחד יניס אלף, וגם הארי אומר שכל דברי הרמב"ם אמת, אז כאילו איך זה מסתדר, רציתי לדעת
הרב: נכון זה לא נס,
ש. הרמב"ם אמר שהתור הלא תסמוך על הנס, הרב אמר שזה הבטחה אלקית זה לא נס, אז הרמב"ם לא היה צריך להגיד שהתור הלא תסמוך על נס כחי זה הבטחה אלקית, אז למה שיגיד את זה?
הרב: אם חמישה רודפים חמישה ומאה רודפים אלף, פירושו של דבר שזה ככה עובד.
ש. למה הרמב"ם כותב שאם יצאו למלחמה
הרב: אתה צריך לראות מה הלשון שלו וכנגד מה הוא מדבר ואז נדקדק בדברים
ש. שבני ישראל נמנו לצבא לפני שהם באו לארץ ישראל, הרמב"ם כותב למה הם באו לצבא, כי התורה לא תסמוך על הנס שאחד יניס אלף.
הרב: עוד פעם, כשאתה יוצא למלחמה זה נכון בדרך הטבע, אבל כשיש לך ס"ד אין טבע.
ש. אז רגע, אבל אמרת, הרב אמר שבאים להשמיד אותנו, אז אנחנו צריכים מלחמה
הרב: כשרצו לצאת למלחמה עם גדעון, הקב"ה מנע שיצאו עם הרבה, למה?
ש. לא, אני לא בא ל
הרC: שעמתי, למה?
ש. כי הקב"ה רצה לעזור לבני ישראל בדרך
הרב: לא למה?
ש. לא צריך כל כך הרבה
הרב: לא, למה?
ש. כי הוא אמר
הרב: לא למה?
ש. הא הוא לא אמר?
הרב: למה
ש. אז עשו נגד
הרב: למה,
ש. לא יודע
הרב: בגלל שהקב"ה לא רצה שיתלו שזה בכוחם ניצחו, לכן הוא אמר שיצאו מעטים מאד בשביל שלא יוכלו לתלות כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה
ש. לא, ברור, ברור שזה תלוי בה', אני רק אומר שהרמב"ם בא להגיד שהתורה לא תסמוך על זה
הרב: אתה לא שומע מה אני מדבר
ש. כן, אני שומע
הרב: אני מסביר, כשאתה נערך אתה נערך כמו שצרי להערך על פי טבע, כשאתה צריך לרגל אתה צריך לרגל על פי טבע, אתה עושה דברים על פי טבע, אבל התורה אומרת שאם יש לך זכויות הטבע לא עומד בפניך, הוא לא קיים בכלל, הכל משתנה לחלוטין. אבל אתה לא יודע מה מצבך בשמים, אז אתה צריך להתכונן כמו שצריך להתכונן וללמד את יהודה קשת
ש. עם הצבא
הרב: לא עם הצבא הזה דווקא אם אתה רוצה לכוון
ש. לא, אני שואל
הרב: התורה לא מדברת על הצבא הזה, היא מדברת על צבא
ש. בכללי בכללי
הרב: היא מדברת על צבא לא כזה, היא מדברת על צבא שהולך על פי ה', כשהולכים עם צבא על פי ה' מתכוננים מה שצריך. כשיצאו למלחמת מדין ומואב יצאו אלף למטה, למה אלף? היו כנגדם מאות אלפים, אז למה אלף? כי לא צריך יותר. אם כנגדם יש אלף שלומדים ומתפללים זה מספיק. אף פעם לא יצאו ישראל בכוחות שוים לאלה שהיו מולם, תמיד מעטים מול רבים.
ש. נכון. יש לי שאלה שניה, רציתי לשאול לגבי מה שהרב אמר מקודם של השבעה דפים ביום לסיים את הש"ס בשנה, אז נראה לי שנפש החיים כותב שזה ביטול תורה באיכות, לא? וגם הרב כותב בהקדמה ביביע אומר שאם הוא לא לומד, עשו כשמתה אליבא דהלכתא, כאילו עדיף אפילו אם הוא לומד טהרות או משהו כזה והוא לא מבין, עדיף שילמד אליבא דהלכתא, אז אולי
הרב: כל מה שאתה אומר זה נכון למי שהוא יכול ללמוד
ש. אליבא דהלכתא?
הרב: כל מי שהוא יכול ללמוד, דהיינו כמו אברכים וכאלה שהם עוסקים בתורה. כל אלה שלא למדו בכלל, בכלל, וזה הסיכוי היחיד שהם ילמדו ויוכלו לגמור את הש"ס, כי הח"ח אומר שאם לא יגמור את הש"ס מסכן יהיה
ש. כן, אבל בינתיים עובר איסורים , הוא לא יקרא הלכות, הוא לא יקרא זה
הרב: שמעת מה שאני אומר?
ש. כן
הרב: בינתיים לא ראיתי שמישהו פה קרא משהו.
ש. בורים עמי ארצות? הרב שאל בקשר לש"ס
הרב: שאלתי, אתה גמרת את הש"ס?
ש. לא
הרב: לא, אם חלילה תפטר מה יקרה איתך, אומר החפץ חיים, אתה תשאר בור ועם הארץ למעלה וילמדו אותך רק מה שקראת בלבד.
ש. מה אני יעשה, אני צריך ללמוד מה שאני חייב ביום יום
הרב: אז לכן אפשר לעשות גם את זה, כי אתה לא מנצל את ה-24 שעות ללמוד תורה
ש. נכון, אבל בינתיים עדיף אליבא דהלכתא
הרב: לא!
ש. זה מה שהרב כותב
הרב: נכון, זה אומר היביע אומר והסברתי למי הוא אומר, עכשיו הייתי אצל הרב קניבסקי ואצל הרב שטינמן, והם אמרו שכמו שאני אומר ככה צריך לעשות, כולל אברכים שלומדים בכולל אחרי שעות הכולל בשעות הפנאי ילמדו את השבע דפים.
ש. אז אוקי, אז אם ללמוד הלכות, אם יש לו חצי שעה והוא לומד אז ילמד הלכות או מה שהרב אמר?
הרב: יש לך יותר מחצי שעה.
ש. לא, אני אומר נגיד סתם אדם מה עדיף ללמוד קודם, נגיד
הרב: אמרתי אין כזה דבר ללמוד חצי שעה, זו שאלה לא נכונה, זה כמו שאומרים לאחד כשאתה גנבת אז זה היה עם נעליים או בלי נעליים
ש. לא זה לא כמו זה
הרב: יש לך יותר מ-12 שעות ללמוד
ש. ברור ברור אבל יש כאלה שאחרי חצי שעה כבר סוגרים את הספר
הרב: לא מעניין אותי מהם
ש. לא, אז השאלה מה עדיף שילמדו חצי שעה
הר : לא מעניין אותי, אני לא מכיר עדיף כזה, אני מכיר עדיף ללמוד את כל מה שצריך כל הזמן שצריך, ולכן שעה מינימום לתת לדבר הזה, חוץ משאר החובות שהתורה מחייבת את הבן אדם, צריך לעשות בשביל להספיק להגיע עם תלמודו בידו. זו עצתו של החפץ חיים, ולא רק שלו, גם בעל התניא בשולחן ערוך הרב בהלכות תלמוד תורה בפרק שני ושלישי מסביר מה שאני אומר, ולא עוד, רבים שאומרים רבינו בחיי והחיד"א ועוד, בן יהוידע, ויהוידע, מביא הבן איש חי וכו', כולם אומרים שצריך ללמוד גם בדרך זו, והגמרא אומרת שליגרס איניש ואף על גב דמשכח ואף על גב דלא ידע מאי קאמר, ולכן שאלה של חצי שעה תשאל מישהו אחר, זה לא ענייני, אותי מעניין להציל יהודים ולתת להם עצות ההוגנות להם גם להצלה וגם לחיי העולם הבא. לא מכיר בכאלה שלומדים רק חצי שעה, תשאל מישהו אחר.
ש. אז למי הרב כיוון את הדברים, לאיזה ציבור הרב כיוון את הדברים?
הרב: לכל הציבור כולל אברכים
ש. אוקי, אז כל הציבור, יש פה אנשים שעובדים כל היום וחוזרים הביתה בערב, אז הם צריכים במקום לפתוח הלכות
הרב: שישנו פחות
ש. אז בסדר אז הם ישנו פחות אבל קודם שילמדו את הגמרא, ילמדו
הרב: אמרתי מה שאמרתי וזה ברור
ש. טוב, תודה הרב.
הרב: תהיה בריא.
שאלה נוספת. כן, תן לבחור פה בצד. בא לכאן.
ש. כבוד הרב ערב טוב קודם כל
הרב: ערב טוב
ש. כבוד גדול הוא לי להיות בשידור חי איתך כאן
הרב: תהיה בריא
ש. כי אני תלמיד שלך ביוטיוב, ושאלה לי אליך היא כזו, אני עובד כיום בשינקין ובקינג ג'ורג' בתל אביב, אני מפיץ את דברי התורה שלך שאתה אומר את כל השיעורי תורה של היוטיוב, השאלה שלי אם זה בסדר, אם זה נכון לעשות או לא נכון, כי יש גם הרבה אנשים שבאים ואומרים, תעזוב זה לא רציני, תעזוב הוא מדבר כך וכך וכך, אז פשוט לתומי אני סותם את הפה ואין לי מה להגיד לאנשים, השאלה אם תוכל לתת לאנשים איזה שהיא עצה טובה?
הרב: פשוט מאד, אתה נותן ושהם יגידו מה שהם רוצים, אם הם שמעו לך - הרווחת, אם הם לא שמעו לך גם הרווחת, למה? כי רצית לתת להם גן עדן. הם לא רצו אתה תקבל את שלהם.
ש. תודה רבה לך.
הרב: תהיה בריא. תן לבחור לידו.
ש. כבוד הרב, אני כבר ארבע שנים אני כבר חוזר בתשובה, חזרתי בתשובה לבד, ורציתי אולי איזה עצה להחזיר את ההורים
הרב: ההורים שלך עם רקע דתי או לא?
ש. הם לא
הרב: בכלל?
ש. בכלל לא
הרב: מה הם אומרים על זה שאתה התחזקת?
ש. אני התקרבתי, אני מתל אביב, התקרבתי יותר מחב"ד
הרב: לא משנה ממי, אבל מה הם אומרים עלז ה שהתחזקת?
ש. המעשה?
הרב: כן.
ש. כידוע חב"ד נוהגים להפיץ את, הא מה ההורים אומרים על זה? ההורים הם בסדר עם זה
הרב: לא מפריע להם
ש. לא
הרב: אתה ילד יותר טוב בעיניהם ככה?
ש. נראה לי שכן
הרב: נו, אז שום התקרבות, לא שבת ולא קידוש ולא כלום?
ש. לא
הרב: ממש לא
ש. לא
הרב: מהבית היה להם רקע?
ש. לא
הרב: גם לא. לראות סרט הם יהיו מוכנים?
ש. לא נראה לי
הרב: גם סרטים הם לא רואים
ש. לא
הרב: אז מה הם עושים בבית?
ש. לא יודע, עובדים
הרב: אף פעם הם לא רואים לא אינטרנט, לא טלויזיה לא
ש. אינטרנט כן
הרב: די וי די יש לכם?
ש. כן
הרב: אתה יכול לשים ברקע סרט שלי שאני אגיד לך בלי לדבר?
ש. לא נראה לי שהם יראו
הרב: לא צריך, אבל תשים אותו
ש. בסדר.
הרב: נס מצולם, תרשום אתה יכול? נס מצולם, ניסים התותח, חיו יחיה, נס באילת, נס בחיפה, זה מספיק ותעשה לזה לופ כל הזמן, ואל תדבר אף מילה. בסוף מהקריזה הם יהיו חייבים לראות ואם הם יראו אני מאמין שזה יזיז להם משהו
ש. בסדר אוקי תודה רבה.
הרב: בהצלחה רבה.
כן, תן לה שאלה שמה.
ש. שלום הרב
הרב: שלום
ש. אני חוזרת בתשובה ואני רוצה להתחתן חתונה מופרדת,
הרב: יפה מאד
ש. ההורים מתנגדים, וגם האבא הוא קצת לא בעד שאני אתחתן עם הרקע,
הרC: בת כמה את?
ש. עשרים
הרב: דבר שני, יש לך כבר מישהו על הפרק?
ש. כן
הרב:והוא רוצה כבר להתחתן?
ש. כן
הרב: אז קודם כל את צריכה להתחתן, וההורים לא יכולים לעכב עפ"י ההלכה, ודבר שני את תתחתני בעזרת ה' כמו שאת רוצה, ואת לא תעברי על כיבוד אב ואם גם אם הם לא יבואו לחתונה בגלל שהם רוצים שתעשי עבירות בחתונה
ש. יש משהו שאני יכולה לעשות, לקרוא משהו להתפלל
הרב: חצי שעה ספר שערי תשובה של רבינו יונה במשך שלשה חדשים רצוף
ש. ויש לי עוד שאלה, שאומרים שבאחרית הימים, כאילו בגוג ומגוג ימותו כאילו אלה שלא שומרים תורה ומצוות, באחרית הימים הם יקומו לתחיה? אלה שמתו במלחמה כאילו
הרב: מי שהיה רשע ולא זכה לחזור בתשובה ולא תיקן את עצמו, זה לא משנה מאיזה סיבה הוא מת, אם זה מהמלחמה או לפניה, לא יקום בתחיית המתים, ובפרט אם זה גם מישהו שלא למד תורה אפילו שהיה צדיק. אם היה אחד צדיק והוא היה בור ועם הארץ ולא למד תורה, הוא גם לא יקום בתחיית המתים. מי שמלווה בריבית או לווה בריבית גם לא יקום בתחיית המתים. יש כמה שלא קמים, מי שלא מאמין בתחיית המתים גם לא יקום בתחיית המתים. אז לכן צריך לדעת, תחיית המתים מי שצדיק קם. נשים יקומו בתחיית המתים אם יש להן קשר לתורה, אם הן נשואות והסכימו שבעליהן ילמדו תורה, ודחפו אותם לזה, אם היו להם ילדים והם שלחו אותם ללמוד תורה, אם הם לא נשואות אז אם הם העמידו שיעורי תורה, תמכו בתורה, תרמו לתורה, אז יהיה להם חלק בתורה ויקומו בתחיית המתים. אבל אם לא יהיה להם חלק בתורה לא יקומו כמו גברים בתחיית המתים שלא ראויים לקום.
ש. זה מספיק ללכת למדרשיה?
הרב: למדרשיה זה לא מספיק כי שמה את לומדת מה שצריך מה שאת צריכה בשביל החיים בשביל ההלכות המחויבות, אבל תלמוד תורה זה דבר שהוא הרבה יותר מזה, את לא חייבת בתלמוד תורה אבל את צריכה להיות מקושרת לתורה ע"י הבעל והילדים, או להעמיד תורה, לעזור לתורה, לקיים תורה, אפילו לשטוף בתי כנסת או בתי מדרש בשביל שיהיה תורה, שהאברכים יוכלו ללמוד, או להכין להם מה שצריך אכילה ושתיה ודברים כאלה, בקיצור להעמיד את התורה בכל מצב
ש. מעשרות זה נחשב
הרב: מעשרות לתורה זה נחשב.
ש. תודה רבה.
הרב: בהצלחה רבה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום
ש. אני רוצה לשאול אותך שאלה, יושב איתי כאן ילד בן 19 שעבר לפני שנה וחצי תאונת דרכים, הוא היחיד שנפגע בתאונה, הוא היה מונשם ומורדם במשך חודשיים, אחרי זה הוא היה שמונה חדשים בתל השומר בשיקום, וכיום הוא אתה רואה את המצב שלו, היה בן אדם רגיל לחלוטין, הוא לא מדבר, הו אלא אוכל לבד, כלום לא, אמא שלו מטפלת בו
הרב: ההורים שומרי תורה ומצוות או לא? מה כן, תני לי לדבר איתהאז אני אשמע, כן בבקשה . את שומרת תורה ומצוות?
ש. כן
הרב: מה שבת טהרה כשרות הכל
ש. כשרות לא
הרב: הא, תקבלי עלייך שני דברים מהר, אחד זה צניעות גמורה כולל כיסוי ראש שאני אתן לך, שתיים זה כשרות דהיינו שהכל יהיה בד"צים כמו שצריך בד"צ העדה החרדית, בד"צ הרב לנדא, ללכת עם זה, לקנות בשר רק בשר חלק, ובשר בהכשר זה, זה שיהיה ברור, שני הדברים האלה. עכשיו, טהרה אני מקווה שאתם שומרים, אם לא אז דחוף
ש. אני גרושה
הרב: אוקי, אז גרושה גם חייבת בכיסוי ראש, קבלי עלייך את שני הדברים האלה בעזהשי"ת, את מאכילה אותו?
ש. כן
הרב: את מאכילה אותו מה שלא כשר בינתיים, אז מעכשיו את מאכילה אותור ק כשר, בסדר? אוקי? בבקשה. קחי, תברכי שהחיינו ואני אברך אותו. בבקשה. תעזרי לה, נו, מי יודעת לעזור? כן תברכי ושאני אברך אותו. שהחיינו, ברוך.
בינתיים מה שמו? יואל חיים בן פלורה, ה' ירפא אותו ברפואה שלמה מהרה! בכבוד תברכי שהחיינו.
ש. ברכת שהחיינו
הרב: ה' יזכה אותך לראות אותו בריא ושלם.
כן מי שואל עוד? תן לגברת שם בצד. ראיתם פה את הסרט חיה יחיה בהתחלה? עוד לא ראו? ווי ווי ווי, אז אני אראה לכם סרט יפה שתראו כמה סיכוי יכול להיות לבן אדם אם הוא מחובר לתורה, או לשומרי תורה. כן, שאלה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. ה' יברך אותך
הרב: אמן גם אתך
ש. שתי שאלות יש לי, שאלה ראשונה האם לרצונות יש להם כח בשמים לטובה או לרעה?
הרב: נכון, הרצון משפיע בשמים אבל צריך להגיע גם לידי מעשה למעט אונס.
ש. ואם מתפללים על זה חזק ולא תמיד מצליחים, האם יש לזה
הרב: אין דבר כזה שלא מצליחים, רק לא כל תפילה נענית מיד, יש שנענית ליום, יש ליומיים, יש לשבוע, יש לחודש יש לשנה ויש ליותר,
ש. בסופו של דבר זה מתקבל
הרב: נכון, בפרט שזה על רוחניות
ש. כן, זו הנקודה. שאלה שניה שלי כבוד הרב, רציתי לשאול, מי מהמתים יקום בתחיית המתים, הרי אנחנו פה מגולגלים אז מי כאילו מי יקום
הרב: מי שנעשה בו התיקון השלם יותר. הגוף שנעשה בו התיקון השלם יותר בגוף הזה הוא יקום.
ש. אוקי. תודה רבה.
הרב: בהצלחה. בבקשה להראות להם חיה יחיה, נס תחיית המתים.
מיכאל: שמי מיכאל, מיכאל אליה, זאת אשתי שני, אנחנו בני 27 התחלנו להתחזק לפני בערך כשלש שנים בזכות הדיסקים של הרב אמנון וההרצאות שלו, הרב אמנון יצחק, אנחנו רוצים לספר לכם על הנס שקרה לנו הבוקר, נס שאין כמוהו, תחיית המתים ממש.
הלידה התקדמה מאד יפה, מרגע שנכנסנו לחדר לידה.
שני: באמת הכל התחיל כמו שצריך והיינו מרוצים מהכל מההתקדמות,
מיכאל: היה אמור להיות לידה רגילה, פשוטה כמה שאפשר, עד שזה התחיל להסתבך עם זה שהיו מים מקוניאלים בבטן, במי שפיר היו מים מקוניאלים שזה נכנס לראות של התינוק וזה הקשה עליו לנשום, וממש לקראת הסוף כבר הוא היה צריך לצאת והנשימות שלו, הדופק היה נעלם מידי פעם.
שני: זה היה בלחץ והרבה עזרה מהרופאים ואני התאמצתי כמה שיכולתי
התחילו לעשות
מיכאל: התחילו לעשות לידה כמה שיותר מהר, ולדחוף כמה שיותר מהר שהתינוק יצא, שהוא לא יפסיק, שזה לא יפגע לו בדופק, ואז בשלב מסויים נעלם הדופק והוא הפסיק לנשום והלידה נתקעה, הוא לא הפסיקו, לא היה כבר צירים שיכולים לעזור לדחוף רק כח מה שאשתי היתה יכולה לעשות, בגלל שהזמן היה מאד קצר כי הילד כבר לא נשם אז הביאו דחוף וואקום בשביל לשאוב אותו משם כמה שיותר מהר.
הרב בהרצאה: התינוק הנולד שני בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'.
אמן.
מיכאל: כל התהליך הזה בערך רבע שעה, עשרים דקות, עד שהתינוק יצא, ובאו עוד רופאים ועל הלידה הזאת היו בערך ארבעה רופאים ועוד מיילדות מסביב,
הרב: עוד פעם אני מבקש, התינוק הנולד בן בת שבע, ה' יציל אותו שיחיה בעזרת ה'
אמן
מיכאל: ברגע שהתינוק יצא אני עמדתי בכניסה לחדר ואני שומע שמברכים את אשתי כל הכבוד, זהו, לחצת טוב הוא יצא, אחרי ש חתכו אותה ושאבו את התינוק עם וואקום וזה ובסופו של דבר התינוק יצא ומברכים אותה על זה, אבל אני לא שמעתי בכי של תינוק, הבנתי משהו לא בסדר, לא הבנתי מה בדיוק קורה שם.
שני: בזריזות קרעו את חבל הטבור והניחו אותו שם ואני רואה כמה רופאים בלחץ מטפלים בו ופתאום כל החדר נהיה כמרקחה ולחץ מטורף היה שם ואני פתאום מבינה שמשהו לא בסדר עם התינוק, אז אני שואלת את הרופאים אם הכל בסדר ואף אחד לא עונה לי. ואני מחבקת את הרבנית ואני מסתכלת עליה והיא מרגיעה אותי ואומרת לי הכל יהיה בסדר בעזרת ה', ואני שואלת את הרופאים עוד פעם, הכל בסדר? הוא חי? אף אחד לא עונה לי, ככה במשך כל הזמן שהם טיפלו בו אף אחד לא נתן לנו תקוה שהכל בסדר. הם כן אמרו מידי פעם הרופאים בודקים אותו וכבר יודיעו לכם, אף מילה מעבר לזה, אני ממש ראיתי כאילו הולכים להודיע לי שזהו, חמודה, ניסינו הכל. התחלתי לבכות ואני רואה גם את בעלי חסר אונים שם בחוץ,
מיכאל: אבל עמדתי בכניסה וראיתי פתאום מניחים מולי תינוק בצבע סגול כהה, חום כהה כזה שהוא לא זז, אני ברגע הזה אומר הוא לא נושם ואני מבין שמשהו, באותה שניה חשבתי חרב עולמי, אני עשיתי שני צעדים מחוץ לחדר ופתאום הרגשתי, התחלתי לא להרגיש את הגוף מרוב, כי לא ידעתי מה קרה. והבנתי באותו רגע
שני: אמרתי לרבנית זה לא יכול להיות, זה לא יכול להיות, אני כל כך השתדלתי כל ההריון לשמור על עצמי ולא לשמוע שירים ולא להסתכל בדברים שלא צריך כדי שהילד הזה יצא צדיק כמו שצריך, זה לא יכול להיות שזה ככה, שיהיה ילד צדיק, והייתי קמה בבוקר עם בעלי לשמוע את ההרצאות של הרב שישמע דברים טובים
מיכאל: באותו זמן כבר בערך רבע שעה הוא היה בלי דופק, פשוט התחלתי ממש, ממש היה קשה לי להאמין למקרה, לא האמנתי שזה יכול לקרות, הריון תשעה חדשים וכל כך אתה מחכה לזה וזה ילד ראשון ואתה מחכה כל כך, ופתאום מוציאים לך פשוט גוש בשר כזה שלא זז ואתה לא יודע איך לקבל את זה.
שני: התינוק ממש יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: והרופאים גם לא דיברו עם אף אחד, התחילו לעבוד מהר על התינוק ולנסות לעשות לו החייאה והנשמה, ואחד מנקה לו את הריאות, אחד לוחץ לו במקומות, אחד מכניס לו מחט עם אדרנלין ללב.
כמה דקות אני לא מצליח להרגע, פשוט אחרי כמה דקות התאוששתי, אמרתי לעצמי, אין, לא יכול להיות שזה קורה לנו, לא יכול להיות שזה קורה לנו.
התחלתי לבטוח בה', אמרתי אין, הקב"ה אני יודע שהכל יהיה בסדר, אין דבר כזה, זה רק מהרב מהשיעורים בבוקר של אמונה ובטחון שפעמיים למדנו את השער הזה עם הרב וזה חיזק אותי וזה נתן לי כח, לא רק בזה בדברים אחרים גם הרבה, אני ראיתי הרבה ניסים ונפלאות, זה שינה לי את החיים האמונה הזאת ושער הבטחון הזה זה שינה לי את החיים מא' ועד ת' ופה זה היה נסיון הכי גדול שלי, ואני לא אשקר, לא עמדתי פה במיליון אחוז, אבל כשאמרתי את זה וכשהאמנתי את זה וכשאני הולך במסדרון אחורה קדימה אחורה ואני אומר, הקב"ה אני מאמין בך, אני יודע שהכל יהיה בסדר, לא יכול לקרות דבר אחר, הכל יהיה בסדר הכל יהיה בסדר, זה בא נטו מהלב, נכנסתי לחדר אשתי וצעקתי לה, אל תדאגי הכל יהיה בסדר, הוא מחיה מתים, הוא מחיה מתים אמרתי לה, הכל יהיה בסדר
שני: אמרתי לעצמי, אני אקבל כיסוי ראש ובעלי בא לידי ואומר לי אני מקבל על עצמי גם ללמוד שש שעות ואני מבקשת מהרבנית שתתקשר לרב ותגיד לו, אולי הרב יכול לברך אותנו, הברכה שלו תמיד עוזרת.
הרב אמנון יצחק: אילו אחיה אלף שנים לא אוכל לשלם תודות לו, אם ישלחני למרחקים בחצי הלילה, רק שניה זה דחוף בית חולים. כן. כן. טוב מה קורה שם? וכרגע מה מנסים לעשות? בסדר, אני לוקח בעזרת ה' תענית ארבעים יום להצלתו בעזרת ה' יתברך. בסדר. מי שרוצה, הילד יצא בלי דופק, תינוק שנולד, מי שרוצה לקחת עליו לרפואה בבקשה. אשריך לחיי העולם הבא.
מיכאל: אשתו של הרב היתה ליד אשתי, היתה עוזרת לה ואשתי ביקשה ממנה לדבר עם הרב, הרב עוד כשהתינוק היה בבטן וככה היה, שהיא שלחה לו הודעה והרב קיבל על עצמו באותו רגע ארבעים יום תענית, ועוד שני אנשים קיבלו את זה על עצמם שם לידו, ואני אמרתי לה', ה' אני מקבל על עצמי שש שעות ביום לימוד תורה ועוד ארבעים יום תענית גם אחרי שהרב קיבל גם אני ארבעים יום קיבלתי.
שני: אשתו של הרב, הרבנית שתהיה בריאה, צדיקה מדהימה, כמה היא חיזקה אותי וכמה היא חיזקה אותי וכמה היא עזרה לי, בלי התמיכה שלה אני לא יודעת אם היה לי כוחות לעמוד בזה, אחרי כל הקושי של הלידה, הלידה היתה מספיק קשה והיא עוד היה לה את הכח לחזק אותי ולהיגד לי שהכל יהיה בסדר ושהאלקים יעזור ולקרוא תהילים, והיא בעצם נתנה לי גם את הדוגמא כמה אני צריכה להיות חזקה.
אמרתי זהו, רק שהרב יברך ולפחות אנחנו אין לנו מספיק זכויות שאלקים יעשה לנו כאלה ניסים, אולי בזכות הרב אלקים יעשה לנו פה איזה נס.
מיכאל: והוא החיה את המת, הוא החיה, הוא החיה את הבן שלנו והרופאים הצליחו להחזיר את הדופק שלו, אחרי בערך עשרים דקות אני שמעתי ככה מוניטור פתאום מתחיל לצפצף לענין ולא צפצוף אחד שלם.
שני: אח"כ מעלי בא ואומר לי מאמי, בסדר, הכל בסדר, יש לו דופק הוא נושם, הכל בסדר, תרגעי, שמעתי אותו בוכה. ואז אנחנו התחלנו כמובן לבכות ולהודות לאלקים כי היה לנו פה נס גלוי, זה לא היה, היה לנו פה נס גלוי, התינוק ממש היה יצא מהבטן לא תינוק חי.
מיכאל: גם עוד יותר פלא, שאחרי כל כך הרבה זמן שהוא לא נשם, אחרי שעשו לו בדיקות ולקחו אותו לטיפול נמרץ של תינוקות אז אחרי יעוץ בין הרופאים ראו שהוא לא צריך טיפול מיוחד, שהוא הכל בסדר, רק צריך השגחה קצת יותר רצינית אבל הוא יהיה בסדר ואין לו שום פגיעה, לא במח, שבמצבים כאלה יש הרבה סיכוי לפגיעה חס ושלום, אבל אצלו הכל ב"ה כאילו בגלל שלא מגיע החמצן למח אז יכול לפגוע, במיוחד אצל תינוק. וב"ה לא נפגע לו שום דבר והוא זז והוא בוכה כמו שצריך וב"ה, אין שבח לאל, שבח לאל, הקב"ה הכין אותנו הרבה הרבה זמן למקרה הזה, לנסיון הזה, זה היה צריך לקרות לנו, ואם לא ההתקרבות שלנו לצדיק, כמו שגם למדנו בשיעורים בבוקר גם לרב להתקרב לצדיק
שני: הרב לא מדבר על עצמו
מיכאל: הרב לא מדבר על עצמו אבל אני אומר לכם שהוא צדיק והוא אחד הצדיקים הגדולים בדור הזה ומי שיכול להתקרב אליו זה רק לטובתו יהיה, זה רק יהיה ל טובתו.
שני: נס גלוי, הרופאים עצמם היו המומים, הרופאים עצמם לא יכלו להרגע אחרי זה. והיו שמה מלא הרבה רופאים בחדר וכולם ראו את הנס הגלוי הזה. מי שרוצה לוודא את הסיפור, לאשש אותו יכול לגשת לבלינסון למחלקת יולדות, את הלידה שלי בטוח לא ישכחו הרבה זמן שמה.
מיכאל: אני לא יודע איך להודות לרב, עוד לא הספקתי עוד להודות לו על החיים שהוא נתן לי ולאשתי שחזרנו בתשובה, אני כבר צריך להודות לו על החיים של תינוק שנולד שהוא קיבל על עצמו ארבעים יום לזכות שהוא יחיה, אז ככה שכל המשפחה שלנו חייבים לו את החיים שלנו, ובעזרת ה' יהיה סנדק, בעזרת ה', ה' יזכה אותנו שהרב יהיה סנדק ושהרב יבחר לו שם בעזרת ה', השם שהוא יחליט זה מה שיהיה, אנחנו לא אכפת לנו, שהרב יחליט, מתבטלים לגמרי בענין הזה, שהוא יחליט איזה שם שהוא רוצה זה מה שיהיה, כי זה יש לו חלק גדול בילד הזה, זה הילד שלו בדיוק כמו שלנו, ושל הרבנית גם, ותודה רבה לכם ותתחזקו ותקחו את זה כי לא מובן מאליו כל הדברים האלה, כי כל יום ויום הוא יום מתנה מהקב"ה.
כעבור שמונה ימים:
"שמע ישראל ה' אלקינו ה' אחד" "אנא ה' הושיעה נא" "אנא ה' הצליחה נא" אני ממנה אותך שליח למול את בני. "ברוך... וציוונו על המילה" "להכניס בריתו של אברהם אבינו" "ברוך... שהחיינו"... ויקרא שמו בישראל אמנון יצחק בן מיכאל אליה, ישמח האב ביוצאי חלציו...
מיכאל: זה היום הכי מאושר בחיים שלי.
שני: אני רוצה להגיד תודה לרב אמנון יצחק ולכל האנשים שהתפללו ולקחו על עצמם כדי שהילד הזה יהיה בריא, חוץ מהרב יש עוד צדיק אחד בשיעור שאני יודעת שלקח על עצמו גם ארבעים יום אנחנו גם מודים לו מאד! והכי חשוב אנחנו מודים לבורא עולם על הנס הזה שעשה לנו.
הרב: תודה. כן יהודים יקרים, אחרי ערב נפלא כזה של קידוש ה', ועם קבלות כאלה נפלאות ועם תרומות כאלה גדולות, אני מיצר רק על דבר אחד שבאשקלון בעת הזאת כרגע יש כינוס של חוטאים ומחטיאים שהביאו זמרים פסולים בשביל ללכלך את העיר בהחטאת הרבים. אז מצד אחד אנחנו עושים קידוש ה', ומצד השני עושים חילול ה'. כל מי שיש לו אפשרות וזכות למנוע מאחרים מללכת למקומות שמתקבצים כל אלה שהם מחטיאים את הרבים, אשריו ואשרי חלקו וזכות הרבים תהיה תלויה בו. אפילו אם תמנע אחד או אחת מללכת לשם, תדעו לכם הזכות היא גדולה ובפרט בחודש אלול. תתרחקו מאלה ותצילו את עצמכם.
אני רוצה להודות לציבור היקר שישב כאן, לציבור שהשתתף ואלה שצפו בנו, נברך את הילד ששמו נהוראי בן שיראל לרפואה שלמה והחלמה מהירה מהרה, ושיזכה בעזרת ה' לעמוד על רגליו.
אני רוצה לתת לכם כמה מתנות עכשיו, כיפות כיסויי ראש לאלה שרוצים, כתיבה וחתימה טובה בספרן של צדיקים גמורים.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות