בלי תפילה לא מקבלים - חלק נ"ו - אמירת ברכה ותפילה כראוי
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום בלחש תזכה לינתן בחק יראה אלוהים טהור עיניים ולב ולגדל צאצאים כשרים עבדי השם בחיי הור בסיעתא דשמיא בכל ורה כל ישראל יזכו לבשורות טובות ולגאולה שלמה ברחמים אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק נב'
רבי ראובן ראובן קרלנשטיין זכר צדיק ברכה עורר על גודל נחיצות הכוונה כשמדברים עם בורא עולם ומביא את רבי יהודה צדקה שעושה חשבון במשך שנות חייו של אדם 70 שנה ומברך יותר משני מיליון ברכות שהרי אמרו חייב אדם לברך 100 ברכות בכל יום והוא אומר שהזוהר הקדוש אומר אני אומר את הפירוש כשאדם מברך למטה יש ממונים ברקעים למעלה שהם מכריזים שהגיע דורון מתנה למלך ששלח אסף ליבוביץ' כלומר כשאדם מברך ברכה הברכה עולה מלמטה למעלה והממונים בשמיים שרפים אופנים חיות הקודש פותחים פתחים בשמיים ומכריזים בכל הרקעים הגיעה המתנה למלך ולא זו בלבד אלא אומרים את שמו של האיש שולח המתנה וכש אדם מברך בצורה חפוזה במילים קטועות ללא כוונה הברכה מגיעה פצועה וחבולה למעלה ומכריזים את הברכה הזאת שלח אסף ליבוביץ' האם יש בושה יותר גדולה מזו לחברים מדברים בצורה יותר נורמלית מהצורה של הברכות הברוך אגרוס חרפו איי איי אי שלא נשלח לשמיים שני מיליון בל בל בל בלל בל בל רבוס להבה ידוע בצורה ששלחנו את הברכה כך היא תישאר איתנו לנצח נורא נוראות מיליונים של ברכות שבמקום שגינו עלינו ייהפכו לקטרג למה אם אומרים את זה בלי כוונה וזורקים את זה מהפה עוברים על בלות חללות שהם קודשי לוקח את שם השם ומשליך אותו הרב שטיינמן זכר צדיק ברכה היה מחדיר בתלמידים איך מברכים בתוך הנשמה היה מכניס לפני שמוציאים ברכה מהפה עוצרים שנייה חושבים לפני מי אתה הולך לברך ולמי אתה מברך וכשאתה אומר ברוך מה אתה מתכוון ועל מה אתה הולך לברך וכשאומרים את שם השם אומר רבנו יונה אם לא מכוונים באמירת השם עוברים על ולא תחללו את שם קודשי וצריך להתבונן במשמעות המילים בורא פרי העץ שהכל נהיה בדברו ולא לזרוק את המילים מהפה בלי להתבונן דבר ראשון לא למהר תפילה לא אומרים סתם זה לא אמירה אלא וישפוך את נפשי לפני השם ברכה זה מתנה למלך חושבים שזה קשה לו זה צריך רק להתרגל ולתרגל והבא לטהר מסייעין לו ובדרך שאדם רוצה ללך בא מוליכין אותו חובת הלבבות מביע על זה משל נפלא מלך הודיע לאחד מעבדיו שהוא רוצה לבוא להתארח אצלו בביתו ודאי שהוא שמח העבד שמכבד אותו המלך לבוא לביתו והוא מחל בהכנות ו נזכר שבדיוק באותו יום הוא קבע טיול ם החברים התייעץ עם אשתו והחליטו הוא יסע לטיול והיא אשת חיל תדאג למלך בכל הפרטים ביום המיועד הגיע המלך במרכבה המלכותית עם פמליה גדולה הוא מבחין שבעל הבית נעדר שואלת האישה איפה הוא היא אומרת הוא קבע תהיו למחברים ולכן הוא השאיר עלי את המלאכה להריח אותך על הצד הטוב ביותר י על הדעת שהמלך יכנס לבפנים אחרי כזה ביזיון שהוא מעדיף את החברים שלו על המלך שבא משהו נדיר חד פעמי בעולם הנמשל אדם מגיע לתפילה מי זה אדם אדם זה הפה השפתיים השיניים או לב אדם אומר לפה שלו קדימה תתחיל לדבר השם פתי דבר דבר דבר ואומר לשיניים ולשפתיים נו קדימה יפה הוא נמצא איפה הלב הלב נמצא במחוזות אחרים ממש הלך לטייל עם החברים עם החובות עם הבעיות עעם הבנקים עם הזה והשאיר את המלך עם הפה שלו הפה זורק מילים והוא איננו על זה צובע הנביא תקשיבו טוב איך המשל מדויק לפסוק ישעיה הנביא כט יג יען כי ניגש העם הזה בפיו ובשפתיו כיבדו אבל ליבו רחק ממני תהי יראתם אותי מצוות אנשים מלומדה על כן הנני אוסיף להפליא את העם הזה הפלי ופלה מכות על מכות הם יקבלו בגלל שהם עושים את המצוות ואת התפילות מלומדה רק הפה רק אשתו מדברת והוא הלך לטייל ם החברים וואי וואי וואי האם יסכים המלך לקבל תפילה כזאת ועוד מכריזים שזה מתנה מפלוני איזה בזיונות יחזקאל הנביא ראה בתחילת המרכבה ובסוף ראה את כיסא הכבוד וכך הוא מתאר וארא והנה רוח שערה באה מן הצפון ענן גדול ואש מתלקחת ונוגה לו סביב ומתוכה כעין החשמל מתוך האש אז קודם שהוא הגיע למצב ש של נבואה הוא ראה שלושה דברים שהיו מחיצות בינו לבין הבורא רוח שערה ענן גדול באש מתלקחת כדי להגיע לנבואה עליו לעבור את שלושת המחיצות גם אנחנו כשאנחנו נגשים לתפילה צריך לעבור שלוש מחיצות כשמתחילים להתפלא ואומרים ברוך אתה מיד באה רוח סערה והוא מתחיל להרהר בכל ענייני העולם ובכל הנושאים שעומדים על הפרק ושכ עיסו ועשו לו ולא עשו אחרי זה מגיע ענן גדול כוונה חושך נעשה ממש עם הארץ בתפילה נעלם ממנו הפירוש של המילים שהוא מדבר ענן גדול אין שום הבנה מה הוא מדבר אפילו ואחר כך אש מתלקחת החום הטבעי שטמון באדם כל החושים והתאוות שהם מחיצות עצומות בינו לבין הבורא מופיעות פתאום רק אם נעבור את שלושת המחיצות ונתפוס במחשבה את עניין הקדושה יכול להימצא במצב של עומד לפני השם ומתפלל למה שהרב מבריסק זכר צדיק ברכה מיישב את הסתירה כביכול בדברי הרמבם שבמקום אחד הוא אומר שאם לא כיוון בברכה ראשונה באבות לא יצא ידי חובת תפילה וצריך לחזור עוד פעם ויש מקום אחר שאומר הרמבם שם לא כיוון בכל התפילה לא יצא ידי חובה איך זה יכול להיות שהוא כותב פעם כך ופעם כך אז הוא אומר ככה באבות לא יוצאים מידי חובה אם לא כיוונת את פירוש המילות ומה הכוונה במילים שאתה אומר באבות אם שמה לא כיוונת את זה את פשט המילים והכל אתה לא יצאת ידי ו צריך לחזור שוב פעם זאת אומרת אם זרקת את המילים ולא שמת לב בכלל מה אתה אומר ואתה לא ממין מה אתה אומר לא יצאת ידי חו ומה שהוא אומר שאדם אם לא כיוון כל התפילה אם לא כיוון כל התפילה לא יצא ידי חובה זה שהוא צריך כל התפילה שיהיה לנגד עיניו שהוא עומד לפני הקדוש ברוך הוא אם הוא הפסיק מהדבר הזה והוא לא זוכר בזמן התפילה שהוא עומד לפני הקדוש ברוך הוא לא יצא ידי חובה לפני מי אתה מתפלל דע לפני מי אתה עומד נו איך תזכרו כל הזמן איך תזכרו כל הזמן אתם זוכרים כל הזמן כל תפילה אתם זוכרים לא זוכרים אתה זוכר הלוואי אז אני אתן לכם עכשיו איך זוכרים אתם רואים שאתם אפילו לא מבינים מה אתם מברכים ברוך אתה מה זה ברוך אתה מקור הברכות לפניי שאתה אומר לפניי במחשבה אז איפה אני עומד הוא לקדוש ברוך הוא אז שהוא אומר ברוך אתה אתה זה לנוכח לפניי הנה אני זוכר שאני מול הקדוש ברוך הוא כי אני מזכיר את זה אני אומר ברוך אתה אז איפה אני עומד בפני השם אז כל ברכה יש לי את זה ואז אני זוכר כל התפילה אבל אם בן אדם זורק בלי הכוונה מקור הברכות לפני אז באמת הוא לא זוכר בכלל כלום הוא לא אומר כלום וא לא בשביל זה עשינו את הדבר הזה ברוך אתה לפניי כתבנו את הדברים יש לפנינו שנזכור ונדע מה מכוונים בכל דבר הרב לופיאן זה צדיק ברכה מביא דברי הגמרא בראש השנה יח רבי מאיר אומר שניים שעלו למיטה בחולין שווה שניהם חולים באותה מחלה באותה דרגה וכן שניים שעלו לגרדום לידון שניים צריכים לצאת להריגה דינן שווה זה ירד וזה לא ירד זה ניצל וזה לא ניצל מפני מה זה ירד וזה לא ירד זה ניצל וזה לא ניצל זה התפלל ונענה וזה התפלל ולא נענה מפני מה זה נענה וזה לא נענה זה התפלל תפילה שלמה נענה וזה לא התפלל תפילה שלמה לא נענה מפרש רשי תפילה שלמה נתכוון איך יכול להיות אדם יוצא להריגה והוא לא מתכוון בתפילה אז מה הוא מדבר עם מי הוא מדבר לאיזה מטרה הוא מדבר בשביל מה הוא מתפלל מה זה תפילה שלמה הוא לא התכוון אחד התכוון נרפה וניצל גרדום ואחד לא זאת אומרת הגמרא אומרת לשניהם לא היייתה זכות להרפא ולהינצל ונגמר דינם למות ההבדל בינם זה רק בתפילה שלמה כלומר הראשון התכוון כראוי בתפילה והשני לא אז אפילו ממצב של מוות שני המקרים נגזר עליהם כבר אחד שהתפלל והתכוון בתפילה כמו שצריך ניצל והשני לא היייתה תפילתו שלמה לא בכוונה שלמה לא ניצל נמצא שההבדל בין כוונה שלמה ללא שלמה זה עניין של חיים במוות חיים במוות תלויים ב תפילה כמה אנשים בבית חולים מתפללים על החולים כמעט כל אחד שמחכה בחוץ מהמשפחה מתפלל אז למה הוא לא נענה התפילה לא שלמה לא מתכוון ממש לא צועק לשם לא צועק לשם
קיבלתי הודעה מאישה שהלכה לכותל המערבי ושמעה לעצה שלי ללכת שלושה ימים והיא כותבת דברים מאוד מרגשים תשמעו לכבוד פלוני אלמוני ראשית הכרת התו תודה לבורא עולם שזיכו להגשים הסגולה תודה לרבנו על סגולת התהילים בכותל תודה לרחל שטה קבוצת שערי תשובה ביישום הסגולה לא טסתי להרי האלפים לא טסתי ללונה פארק בפריז נסעתי לבית של בורא עולם אבא שלי בירושלים נסעתי להגשים סגולת שלוש פעמים קריאת התהילים ברציפות של רבנו הרב אמנון יצחק רציתי לשתף את הרב שמעבר לקריאת התהילים זכינו לעוד הרבה דברים זכינו לראות את ביתו של השם יתברך לראות את עם ישראל הקדוש בכל גווניו ישראל הוא להרגיש את בורא עולם שם איתי עם כל אחד ואחת שמגיעים להיות במחיצתו זכינו לשמוע ב מודש אחר תקיעות שופר ואחר כך תקיעות שופר בחצוצרה עם יג מידות הרחמים זכינו לשמוע תהילים של תינוקות של בית רבן בין מנחה לערבית ביום אחר שמענו בן מנחה לערבית שיראה אני מאמין של בחורי ישיבה בקריאה השנייה בחדרון שבכותל לקודש הקודשים הגיעה אישה עם ילדה בת 10 הילדה קוראת תהילים והאמא עומדת עם סידור על פניה ובוכה שזעק ובחיות נשמעות מגרונה כשפנתה על הלכת שאלה אותה אישה למה בכית היא השיבה לה על גזירת הגיוס בעזרת השם אין לי ספק שתבטל רק בעבור בכי אישה אחת הזועקת מלבה כמו שלימדת אותנו זכינו לראות הקיר של בית השם יתברך מתמלא פעם אחר פעם בעשרות מאות זקנות נשים ילדות סמינרים ועדין עם תלבושת ושוות דמעות בתוך הסידור מצטופפות אחת אחר השנייה להגיע לגעת בכותל בקריאה השלישית של התהילים ישבתי בכוך אחרי המדרגות שבכותל בכוך הקטן יש בקושי מקום שני כיסאות פלסטיק ואני נצמדתי לסוף הכוך נשענת ונצמדת כולי לאבני הכותל כל אחת שעמדה ישבה לידי כשסיימה במקומה הגיעו שתיים ולפעמים שלוש והיינו כולנו צפופות לבכות לאבא שבשמיים אני כותבת לך והדמעות שוב מציפות אותי ורוצה שתאמר לאבינו שבשמיים הכול לא מכיל את כל יהודי העולם את עם ישראל הקדוש המבקש קרבת השם הכול לא מכיל צריך כבר ועכשיו בעזרת השם יתברך את בית המקדש שיכיל את עם ישראל התרגשנו בכינו זקנו והכל בזכותך תודה תודה תודה יהי רצון שנזכה לבשר את הרב שהתגשמה ישועה לעם ישראל ולנו אמן אמן
ואז היא כתבה שיר אבא באתי עד אליך מחשבות מלי של תקוות נוסעת עד אליך בורא עולם מלאה באמונה וענני הכבוד סוככים מלמעלה שומרים עליי זו אני שזכיתי זכיתי לבוא עד אליך לזעוק ולהתחנן לבקש שתבנה את ביתך באתי עד אליך אבי שלי אחוז בידי חזק אל תשאיר לבדי רוחצת אבני הבית בדמעות אנה אבא רחם שעל את תפילותיי באתי עד אליך לבקש ישועתי ישועה שלי ישועת עמי שלוש רגלים התחננתי בתהילת חותרת תחת כיסא הכבוד של אבא שלי עד כאן מדהים זה תפילות הולכים לאבא בוכים צועקים מבקשים מתחננים וזה עובד
עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמח בואו לפניו לפניו יר ננ בואו לפניו ביר ננ בואו לפניו לפניו ביר ננ בוא לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו ביר ננ בואו לפניו לפניו ביר ננ בואו לפניו רננה ישמחו במלכותך שומרי שומר שומרי שבת וק עונש שבת תשמחו במלכותך שומרי שומרי שומרי שבת קורא עונג שבת עם מקדש מקדש מקדש שביעי שבת ם מקדש מקדש מקדש שבעי שב יהי רצון שיבנה בית מקדשנו במרה בימינו אמן אמן הריני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא קבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא הקדוש ש שפתותיו יהיו דבבות בקבר