בלי תפילה לא מקבלים - חלק ס"א - להתפלל על התפילה
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום ברכה והצלחה למשפחת שרעבי בכל העניינים השם יאריך ימיהם בטוב ו שנותיהם בנעימים בבריאות טנה ינצלו מחבלי משיח בזכות הנציב יום והבית של סבא וסבתא ישאר בחזקת המשפחה ולא ימכ לזרים אמן כן יהי רצון אמן לעילוי נשמת חנה היות ב צמו תהן נשמתה צרורה בצרור החיים ומנוחת בעדן אמן אמן לעילוי נשמת סיגלית סגולה בת צרה ובנה שנשמתם תהי הצרורות בצרור החיים ויעלו מעלה בעולמות העליונים אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק סא
בזמננו אין קורבנות מה יש לנו במקום תפילה וכתוב בברכות לב שגדולה תפילה יותר מכל הקורבנות המעלה עצומה ולצערנו מזלזלים בזה ולא מבינים את הכוח האדיר שאפשר לפעול עם תפילה אדם הגיע אל הרבי מקוצק זכר צדיק לברכה זכותו תגן עלינו אמן אמן והחל לצעוק רבי רבי תושיע אותי אמר לו למה אתה צועק אליי תצעק ל קדוש ברוך הוא אני לא מסוגל לצעוק לקדוש ברוך הוא אז אם כך מדוע אתה בוכה על שטויות עליך לבכות על זה שאתה לא יכול לצעוק לשם על זה צריך לבכות על זה צריך לצעוק את הצעקה הגדולה ביותר החסימה הזו שאדם לא מסוגל לבכות לשם זה הדבר הנורא על זה צריך לצעוק יותר מכל כי מכוח זה זכו בני ישראל לצאת ממצרים ויזעקו ותעל שבעתם אל האלוהים מן העבודה חידושי הרים מחדש בזה חידוש נפלא יצר הרע משרי אותם לב ולא נותן להרגיש את החסר וזו הבעייה שאדם לא מרגיש מה חסר לו אין לו קרבת אלוקים זה חסד אין לו אהבת השם זה חסר אין לו יראת שמיים זה חסר אבל מה יש לו מלא תאוות מכף רגל ועד ראש והוא מרגיש הכל בסדר הוא לא מרגיש שחסר לו משהו משום שזה אותם הלב שעושה היצר הרע כשאדם מרגיש משהו שחסר לו אז הוא מתחיל לבקש לא לא נענה מתחיל להרים את הכל לא צועק ואם בן אדם מקבל נגיד תשובה שהי חס ושלום שיש לו מחלה וואי וואי וואי איך הוא בוכה איך הוא ועק איך הוא מבקש אם אדם שומע שאיבד את כל כספו וואי איזה צעקות איזה דברים אבל אם חסר לו משהו ברוחניות במצבים כאלה בן אדם לא צועק לא מבקש גם לא יודע בכלל שחסר לו אהבת השם ראת השם קרבת השם אין לו כלום הוא לא מרגיש חסר מצרים בני ישראל הגיעו לצעקה מתי כשמת מלך מצרים וימות מלך מצרים וינחו בני ישראל מן העבודה מבאר חידושי הרים מלך מצרים הוא קליפה כשהוא מת נחלשה הקליפה ופתאום עם ישראל הרגישו שחסר ואז הצליחו להגיע וינחו כשהקהל לא היה אום הלב שיש קליפה יש אום הלב כשאין קליפה אין אוטם הלב אז אתה מרגיש אז לכן אז הם הרגישו מה חסר אז ביקשו את השם התחושה שהכל טוב ולא חסר זה גלות גדולה ביותר באדם הוא נמצא בבוץ מתפלש ו מסתובב חולה ומרגיש שהכל בסדר אין לו בעיה עם חולי נפש שהוא לא מרגיש שהוא חסר מה המחלה הכי מסוכנת שאדם לא מרגיש שהוא חולה אז הוא לא יודע שצריך לרפה העבודה שלנו להתפלל לשם שיהיה לנו את ההרגש של החסר בעבודת השם כדי שנוכל לצעוק אליו ולבקש עליו מה קורה כשאדם מתפלל ולא נענה תשמעו אייזה דבר יפה אומרים חכמים ראית שאתה לא נענה כווה ל השם חזק יאמץ לבך קווה לשם אה מה אומר רשי כווה והתחזק ולא תמשוך ידך אלא חזור וקווה נשאל את השאלה אדם מתפלל ולא נענה פעם ראשונה למה שיתפלל פעם שנייה אם הוא לא נענה בראשונה מי אמר שבשנייה הוא כן יענה מי אמר מה יש בפעם השניה יותר מבפ הראשונה הרב רבי ראובן קרלינשטיין זכר צדיק ברכה מביא בשם הרב עזרא ברזל זכר צדיק ברכה הסבר יפה אומר אדם זקוק לדבר הוא פונה לקדוש ברוך הוא אבל לא נענה בלת ברירה אומר לא עונים אז אני אחפש דרכים איך לעשות הוא חושב אולי השתדלות תועי ינסה מזלו בדרך אחרת אבל אם גם אחרי שהוא לא נענה הוא נשאר רק עם הקדוש ברוך הוא בדיוק כמו שהיה עד עתה ומשליך רק עליו את יהבו זה מעיד על דבקותו באמונה רק בשם יתברך אדם כזה שמאמין באמונה שלמה שהקדוש ברוך הוא הוא הכתובת היחידה ואין שום גורם שניתן לסמוך עליו ז ראוי שהקדוש ברוך הוא יענה לו לכן קווה וקווה לשם עוד פעם רק לשם אם תכניס באמצע עו פציעות אחרות תסתדר התורה אומרת הנה זה זה דבר ממש זה דברים פשוטים דברים פרודים התורה אומרת כל אלמנ יתום לא תענון כי אם צעוק יצעק אליי שמוע ישמע צעקתו למה הקדוש ברוך הוא דווקא את הצעקות של אלמנה ויתום יותר מאחרים הוא שומע אם הם צועקים מבטיח אני שומע להם למה מה אין להם עם מישהו אחר אומר רבנו בחיה בפרשת וישב כשאדם נקלע למצוקה או שמצרים לו אז הוא מחפש מאנשים מקרובים עזרה טול בטחונו בהם בחיי היום יום אבא הבעל הם המשענת של הבן של האישה ולכן הם כתובת שונה המצב של יתום באלמנה לא אבא לא אמא לא שום דבר חלשים חסרי אונים למי הם פונים הקדוש ברוך הוא אומר אתם פונים אליי אין לכם למי לפנות איך אני יכול לא לשמוע איך אני יכול לשמוע אז מי יענה לכם שאדם הוא בבחינת יתום באלמנה שהוא מרגיש שאין לו אף אחד בעולם שיכול לעזור לו ככה הוא יחוש אפילו שהמציאות היא אחרת יסמוך רק על הקדוש ברוך הוא יש לו דין של יתום ואלמנה והקדוש ברוך הוא ישמע לו מדהים ועכשיו תשמעו איי איי איי איי איי זה לא יומן כי סופר בעיירה ליד קרלין פשטה גפה והפיל הצעירים זה אחר זה נודע דבר לרבי אהרון מקרלין זכר צדיק לברכה שלח עליהם מברק ואמר להם תבדקו מה מצב התחנון אצלכם וכתב בתפילת התחנון אפשר לבטל גזרות קשות בדקו שאכן יש בזה רפיון תקנו את העניין והמגפה נעצרה בכתבי הבעל שם טוב הקדוש תקשיבו טוב מובא שראשי התיבות של הפסוק בסוף פרשת וירא ואת מעכה 200 שק למי שיודע מה ראשי התיבות ואת מעכה ווידוי אחר תפילה מגיע עד כיסא הכבוד זה אומר בעל שם טוב הקדוש החתם סופר תלמיד שלו כתב שהוא היה רגיל לעמוד ליד החתם סופר בתחנון של שני וחמישי והייתה לו התעוררות בעת אמירת התחנון מה שלא הגיע בכל נדרה ו בנעילה ועוד הוא סיפר מעשה בחסיד מגליציה נהל בית מרזח וכלל ברזל נהוג היה שם השייה מותרת רק עד חצות הלילה לילה אחת שכב שמה גוי שיכור סרב לצית ניגש בעל בית המרזח בעט בו לדרבן אותו ללכת הבעיטה כנראה היייתה עוצמתית מאוד והוא החל לחרחר ותוך דקות נפח נשמתו נחרד היהודי מה שעולל יהודי הרק גוי סיפור כזה יכול להביא אסון על כל יהודי גליציה אבל לא איבד עשתונות נעל את בית המרזח ו נסע לרבי יהושע מבלז זכר צדיק לברכה נכנס בו חט המרורים מה יהיה רבי אני עלול להביא אסון לכל האומה היהודית בגליציה אמר לו תחזור בחזרה ותאמר ליד הגוי המת והוא רחום של שני וחמישי עשה ד דבריו ובבכי גדולות תחנון הוא ראה איזה פלא הגולה התחיל לנוע קם על רגליו הלך לכיוון הבית נכנס פנימה ונפל מת כפ גר משתאה מגודל הנס חזר היהודי לרבי יהושע מבלז והודה לו על המופת בש אם בהוא רחום יש בו עניין כה גדול מדוע יש שמוצאים סיבות רבות שלא לאומרו איי איי איי אמר לו רבי יהושע מן בלץ מה אתה רוצה שכל הגויים יקומו לתחייה איי איי איי אנחנו לא יודעים להעריך מה נתנו לנו בסידור יש לנו סידור כזה קטן מלא מלא סגולות ישועות מה לא מה לא רק צריך להבין מה אומרים ולעשות את זה כמו שצריך זה הכל בתהילים כתוב ואני תפילתי לך אדוני את רצון למדנו מכאן כי ישנם זמנים שנחשבים לעת רצון בהם התפילה מתקבלת באופן מיוחד אחת מעית הרצון האלה אתם יודעים מתי אחרי שיעור תורה אחרי שיעור תורה בכלל הקדיש אחרי שיעור תורה מחזיק את כל העולם אין זמן מסוגל כמוהו לתפילה אז אחרי השיעור תבקשו מה שאתם רוצים בעזרת השם בתפילה אמיתית כמו יתום באלמנה והקדוש ברוך הוא ישמע תרצה זיווג נכון בבקש נראה רבנו חיים פלאג'י זכר צדיק לברכה כותב שבארבע שבתות השנה בשבת תשובה לפני יום כיפור שבת זכור לפני פורים שבת הגדול לפני פסח שבת קלה לפני שבועות כל אנשי העיר מתקבצים למקום אחד לשמוע הדרשה הלבבות פתוחים אחרי ששמעו דברי חיזוק ומוסר באותה עת הרב יעתיק בעד הציבור ויזכיר את ביאת המשיח שלא יאבדו את האמונה עוד כתב זאת אומרת כל פעם שיש הרצאה גדולה לנצל זו עוד כתב בספרו ספר ימצא חיים אדם שעולה בדעתו לעשות מעשה טוב ומ מחשבה הוא עובר למעשה נגיד החליט ללמוד התיישב ללמוד החליט לעשות מצווה עשה מצווה באותו זמן יתפלל לשם כי זה זמן מסוגל לקבל את התפילה העובדה שיצר הרע לא מנע ממנו ללמוד או לקיים מצווה מוכיחה שבאותו זמן הוא עזב אותו כי אחרת איך אתה התיישבת ללמוד מה פתאום הוא נתן לך אז זה אומר שהוא עזב אותו באותו זמן או שלא יכול עליו אז זה זמן להתפלל אז לכן גם אחרי סיום מצווה ואחרי סיום לימוד לא היה פה יצר הרע אז אתה יכול לבקש ויש זמנים נוספים נחשבים בעת רצון תקשיבו טוב בחצות לילה אחר תיקון חצות אחרי שאדם בוכה על החורבן ועל צער השכינה יכול לבקש על ישועה פרטית ועל כל צרכיו הזוהר הקדוש מפליג בעניין זמן עלות השחר וכותב שבאופן מיוחד ראוי להתפלל בשעה זו על בריאות הילדים שילכו כולם בדרך התורה בעלות השחר עוד מפליג הזוהר הקדוש במעלת שעת תפילת מנחה בשבת והוא כותב שעל הזמן הזה נאמר הפסוק בתהילים סט ואני תפילתי לך אדוני עת רצון אלוהים ברוב חסדיך ע באמת ישעך למה הוא אומר די שעתה ביום מדחול טלי דינה לתתא בזעיר פין בשבתה הגליה מצח תקרי רצון בשעתה אשתך רוזה ישתכח רעבה ומתקבל צותה מה הוא אומר בשעה הזאת בימי החול דהיינו במנחה תלוי הדין למטה בזעיר אנפין ובשבת ו להפך כי מתגלה המצח שנקרא רצון בשעה היא נשקת הרוגז ונמצא רצון והתפילה מתקבלת ע רצון מנחה של שבת במדרש תהילים מובא שזמן מנחה בשבת זמן מסוגל משום שהשטן עומד נפעם מול ההבדל הגדול שיש בין ישראל לאומות העולם בעוד הגויים ביום חגם אוכלים שים משקרים ונופים על המיתות בבני ישראל להבדיל אל הבדלות בשבת אכלו שתו נחו קמים ובאים עוד פעם לבית הכנסת לתפילת מנחה ולקריאת התורה הוא נדהם איזה כוחות יש ליהודים האלה איך הם עושים את זה אז הוא לא מקטרג באותה שעה ערב ראש חודש זה גם זמן של עת רצון כיפור קטן משום כך מתפללים בו את התפילה לפי אשכנזים תפילת יום כיפור בנוסף לכל זה צריך לדעת שרצוי שיהיה לכל אדם שעה קבועה ביום לכל התפילות שחרית מנחה וערבית לא שטיבל אלא שעות קבועות לתפילות הסיבה לכך משום שלכל שעה ביום לכל דקה ביום יש מלאכים ממונים על הזמן הזה מי שמתפלל באופן קבוע באותה שעה המלאכים הממונים על אותה שעה ממתינים לתפילתו למלא את מבוקשו והאדם הזה זוכה לשירות אישי מהמלאכים האלה זה כשהוא מתפלל קבוע ועוד במקום קבוע עוד יותר טוב ועוד בתוך הבית כנסת במקום קבוע אכי טוב אז יש לו מלאכים ממונים שמשרים אותו באופן אישי מחכים להעביר את הבקשה אבל אם הם יבוא וירוס שה לא בא כן בא פעם לא באם לא ירחו לחכו למי נו קיבלתם כמה עצות טובות איך להשתמש בזמנים בתפילות במקומות וכולי וכמה צריך רק להתפלל לשם ולסמוך רק עליו ואז זוכים לדברים נפלאים וצעקות יא חביבי אנשים בקושי עונים אמן אומרים זה הם הוא מדבר אם היו אומרים לו אתה צדיק א איך הוא היה בטח כן אתה זה אם היו מפרסמים אותו בתור עובד מצטיין אחרי 28 שנה ונותנים לו תעודה ב-10 שק ועומדים שמה מסבירים כמה היה נאמן ומסור זה אם הואי רואה אנשים שבאותו זמן לא שמים לב ו מסיחים ביני איך הוא היה מתעצבן תקשיב תקשיב מה שאומרים תקשיב יא בב אנחנו משבחים את הקדוש ברוך הוא שבחים הכי גדולים קדיש מה אומר תגיד אמן אמן תשמח משובחים את אביך שבשמיים אין לו כוח בשבילו אחר כך שהוא רוצה את שלו אז הוא יודע להרים את הכל ולבקש חברה קחו את החיים ברצינות לעשות מה שצריך תראו איך הקדוש ברוך הוא מקיים את כל מה שהוא כתב עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עמדו עמדו עמדו עמדו את השם בשמחה בואו לפניו לפני לפני מרנ בואו לפניו לפנ ירנ נמו לפני מיננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בש עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בו לפניו לפניו רננ בו לפניו רננ בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננ ששרים לא שרים בשביל עצמו שרים בשביל לעורר גם את האחרים אז אם אחד שר בשקט כמו שעונה אמן בדיוק אותו דבר נעים תן אקשן תחבר אנשים על ידי השירה ו הרי אני מכוון קיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומ פשש חסד דאוריתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נעת רו על הצדיק הטנא הקדוש ש שפתותיו יו דובבות בקבר