רבי פנחס בן יאיר קורע את נהר גינאי | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 04.04.2021, שעה: 07:00
רבי פנחס בן יאיר קורע את נהר גינאי
"מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס" (תהלים קי"ד ה')
הגמרא בחולין ז' מביאה את המעשה ברבי פנחס בן יאיר שהיה הולך לפדיון שבויים והגיע לנהר גינאי. אמר ליה גינאי חלוק לי מימיך ואעבור בך אמר ליה אתה הולך לעשות רצון קונך ואני הולך לעשות רצון קוני. כל הנחלים הולכים אל הים בגזירת המלך אומר רש"י. אתה ספק עושה ספק אי אתה עושה. אתה הולך לעשות פדיון שבויים, אולי לא יקבלו את הפדיון ממך ולא ישחררו את השבויים. אבל אני ודאי עושה. אמר ליה אם אי אתה חולק גוזרני עליך שלא יעברו בך מים לעולם. חלק ליה.
רבי פנחס הולך לפדיון שבויים, והוא רוצה לעבור את הנהר, אז הוא מבקש ממנו לחלוק את המים. אז הנהר אומר תשמע, אני עושה את רצון קוני, אני ודאי עושה אותו, כל רגע אני עושה אותו. אתה רוצה ללכת לעשות את רצון קונך, אבל לא בטוח שאתה תצליח. אני ברי אתה שמע. אז מה עדיף? ברי עדיף, מה שוודאי הוא עדיף. אני עושה רצון קוני, אתה ספק. אז לכן אני לא חולק. מה אמר לו רבי פנחס? אמר לו אני גוזר עליך שלא יעברו בך מים לעולם אם אתה לא חולק. חלק לו.
אמר רב יוסף כמה נפיש גברא ממשה ושתין רבוון, כמה גדול האיש הזה רבי פנחס בן יאיר, יותר ממשה ושישים רבבות. למה? דאילו התם חד זימנא והכא תלתא זימנין. שמה נחלק ים סוף פעם אחת, ופה נחלק שלוש פעמים, כי רבי פנחס עבר, אחר כך הוא ביקש בשביל אחד שנשא חיטים לפסח, ואחר כך עוד איזה טייעא אחד, איזה ישמעאלי שהיה הולך, אמר לו שלא יגידו שלא עושים כן לבני לוויה, אז פעם שלישית.
והגמרא מקשה, ודלמא הכא נמי חדא זימנא, מי אמר שזה נחלק שלוש פעמים? אולי זה המתין הנהר שלוש פעמים? הכוונה לשלושתם, אבל לא נסגר ונפתח ונסגר ונפתח, אלא כמשה ושתין רבוון. אז הוא לא יותר ממשה, שאצל משה זה פעם אחת ואצלו שלוש, אלא כמשה ושישים רבבות שנחלק להם ים סוף.
נו, התקשו התוספות, מה שייך שהנהר ישיב לו? הנהר יש לו שפתיים לדבר, הוא מדבר? ופירשו שמא שר של ים השיב לו כך. זאת אומרת, הדיון היה בינו לבין השר של הים. אי נמי רבי פנחס היה מחשב בלבו שלכך היה מניח מלחלוק לו. זאת אומרת, זה היה כל זה כביכול בדעתו ובמחשבתו של רבי פנחס, בסופו של דבר הנהר חלק לו.
שואל הרב שטיינמן לכאורה וכי הנהר חושב? אלא על כרחך שרבי פנחס בן יאיר הבין שיש צד שלאמיתו של הדבר הנהר לא יחלוק מימיו מפני שהוא הולך לעשות את רצון קונו. ואם כן קשה, מדוע ענה לו בלשון מאיימת 'אם אתה לא תחלוק אז אני אגזור שלא יעברו בך מים לעולם?' הרי יש לנהר טענה אמיתית, אני עושה רצון קוני ודאי. אלא ביאור הדברים הוא כך אומר הרב שטיינמן, מי הנהר זורמים, והוא אינו חולק מימיו משום שכך טבעו לזרום. וזהו ציווי ה' שטָבַע טֶבַע בבריאה, כל הנחלים הולכים אל הים. אם כן, כיוון שהנהר מצווה שמימיו ילכו בלי הפסקה, והוא עושה את רצון קונו, מנין לנו מי עדיף? בפרט שהליכתו של רבי פנחס בן יאיר לצורך פדיון שבויים, והדבר הזה לא ודאי, לא ודאי שהוא יצליח בו, אז למה שהנהר יתבטל מפני הליכתו של רבי פנחס בן יאיר?
על כך ענה לו רבי פנחס בן יאיר כיוון שכל הבריאה היא בשביל התורה, והתורה ניתנה לעם ישראל עם סגולתו, ויסוד התורה זה לקיים את המצוות שבה, אם כן לגבי קיום מצווה של בעל בחירה, הכל בטל. הנהר הוא כלום כלפי האדם, והאדם יכול לגזור עליו שיתייבש, ולכן ראוי לו שיחלוק את מימיו. כל הבריאה נמסרה ביד ישראל שקיבלו את התורה, וכל הבריאה מונהגת על ידי בעלי הבחירה מישראל. ולכן בשעה שבעל בחירה רוצה לעשות את רצון קונו על פי התורה, לקיים מצווה, שזה תכלית כל התורה לקיים מצוותיו יתברך, ומצווה גדולה היא פדיון שבויים, אז לכן כל הבריאה חייבת להישמע לבעל הבחירה, כי כל הבריאה היא כלים לעבודתו של האדם הזה.
אז עכשיו קשה, מדוע כל הנהרות שבעולם לא חולקים מימיהם לכל מי שהולך לעשות מצווה? האם כל אחד יכול לעמוד מול נהר ולהגיד לו 'אתה שומע אני הולך לעשות מצווה, חלוק מימיך, אם לא אני גוזר עליך לעולם לא יעברו בך מים'? אומר הרב שטיינמן אלא ידוע כי אחרי חטא עת הדעת הטוב והרע התערבבו. קודם היה הטוב לחד והרע היה לחוד, ואחרי החטא התערבבו. ובכל טוב יש משהו מן הרע. מה עיקר העבודה עכשיו? להפריד ולעשות את הטוב בלי שום תערובת רע.
והנה איש המעלה שכל מעשיו הם בתכלית הטוב, אדם שהוא בעל מעלה, כל מה שהוא עושה זה בתכלית הטוב, בשלמות, וכל כוונתו לשם שמים לעשות את רצון קונו, אוהּ, לאדם כזה מתבטלת הבריאה. למה? כי זה באמת לעשות רצון קונו, שלם ותמים. לכן רבי פנחס בן יאיר שכל מעשיו היו לקיים רצון קונו, בהכרח שיתבטל הציווי של הנהר עבורו, ומה שהוא מצווה הנהר שיזרום תמיד חייב להפסיק עכשיו בגזירתו של הצדיק. ולשם כך היה צורך באמירתו של רבי פנחס בן יאיר שמעשהו הוא לשם ה' יתברך. אני רוצה לעשות רצון קוני, אל תפריע לי. ולכן הוא חייב להישמע לו. אבל לא כל בנאדם הוא כזה, ואם מעורב בזה עוד דברים אז זה לא רצון קונו, זה גם רצונו. לזה לא מוכרחת הבריאה להישמע לו, כי הבריאה עושה נטו לה', ואתה לא עושה נטו לה', אז מה פתאום שהיא תתבטל? אבל רבי פנחס שהיה נטו לה', וכל הבריאה זה כלים בשבילו, אז הם לא יכולים להפריע לו, צריכים לעזור לו.
ועוד יש לבאר את דברי רבי פנחס בן יאיר, כל הבריאה נועדה עבור האדם השלם, כדי שתהיה לו לעזר לקיים את מצוות ה'. אם כן, כל דבר בבריאה שמעכב ומפריע לאדם השלם לקיים מצוות ה', הרי הוא נוגד את תכלית הבריאה, ומעכשיו הוא מיותר בעולם. אם הוא נוגד את התכלית של הבריאה, אז הוא מיותר בעולם. לכן גוזרני עליך שלא יעברו בך מים, אני מבטל אותך. זהו שאמר לו רבי פנחס בן יאיר לנהר גינאי שהוא יגזור עליו שלא יעברו בו מים כלל, כי משעה שהוא מפריעו ומעכבו מלקיים את מצוות ה', אין צורך בו שוב. אמנם מי שאינו נקי מן החטא ואינו מקיים את המצוות בתכלית השלמות, אין הטבע משתנה בעבורו. לכן אם יעמדו אנשים מול הנהר ויגידו לו אותו דבר, הוא ימשיך בשצף קצף מבלי להתייחס אליהם. רק אדם שלם כרבי פנחס בן יאיר שכל מעשיו בתכלית השלמות, כל הבריאה בטלה לגביו. זה מה שאמר שלמה המלך עליו השלום "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר כִּי זֶה כָּל הָאָדָם". כל הבריאה נבראה בשביל האדם הזה השלם שהוא ירא אלוקים. "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו שְׁמוֹר". אם אתה עושה את זה, זה כל האדם, כל האדם בעולם נבראו לצווֹת לאדם זה, להיות צוות לו. צוותא. כולם משמשים לאדם השלם.
"הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם" (תהלים קי"ד ח'). הקב"ה הפך את הצור, הסלע היבש, להיות אגם מים, כשאמר למשה לדבר אל הסלע ולהוציא ממנו מים. המדרש ילקוט שמעוני פרשת חוקת ברמז תשס"ג ודיברתם אל הסלע, והיכיתם לא נאמר. אמר לו (הקב"ה למשה) כשהנהר קטן רבו מכהו ומלמדו. כיוון שהגדיל בדיבור הוא מייסרו. כשילד עוד קטן, הוא לא מבין, מסבירים לו הוא לא מבין, שומע ולא מבין, שומע ולא מסכים, אז מכים אותו, יש רצועה ונותנים לו ברצועה. זה כשהוא קטן, רבו מכהו ומלמדו. אבל כיוון שהגדיל, הוא כבר גדול, אז בדיבור הוא מייסרו. המילים, אומרים לו מילים כאלה שהוא מתייסר מהן. כך אמר הקב"ה למשה, כשהיה הסלע הזה קטן, הכית אותו שנאמר "וְהִכִּיתָ בַצּוּר". זה בספר שמות (י"ז ו') מופיע. אבל עכשיו "וְדִבַּרְתֶּם אֶל הַסֶּלַע", זה בספר במדבר (כ' ח') מופיע. שנה עליו פרק אחד, והוא מוציא מים מן הסלע. מה זה "ודיברתם אל הסלע" אומר הילקוט שמעוני? זה לא ודיברתם אל הסלע, אומר יםלסלע 'סלע! תוציא מים'. לא, שנה עליו פרק, תגיד איזה פרק, דברי תורה, והוא ייתן מים. עכשיו הוא כבר סלע גדול, פעם היה קטן, הכית, עכשיו "דיברתם", גדול, דיברתם. מה עושים? שנה עליו פרק.
אומר הרב שטיינמן ביאור הדברים מאחר שהתורה היא יסוד העולם, כמו שמובא בזוהר הקדוש שהקב"ה הסתכל באורייתא וברא עלמא, הקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם, מה פירוש? התורה זה התכנית לעולם, על פי התורה שהיא התכנית, ברא את העולם. כל מה שיש בעולם נמצא בתורה. כי העולם נברא על פי התורה. אז כל הבריאה כלולה בתורה וגם כפופה לתורה, כל הבריאה. לכן רבי פנחס יכול היה מכח התורה שבו לגזור על הנהר. אם כן, ברגע שמשה רבנו היה שונה פרק אחד על הסלע, בהכרח היו יוצאים מים. כי כל הבריאה ותכליתה זה קיום התורה, גם בלי שיאמר שייתן מים, לא צריך להגיד לסלע 'תן מים'. כיוון שזו כוונתו שהסלע ייתן מים, אז מספיק שיגיד פרק. למה? כי כלל ישראל צריכים מים. וממילא כשהיה אומר עליו דברי תורה, היו יוצאים מים. זאת אומרת, עומד משה רבנו ליד הסלע ואומר מזמור, אומר פרק, אומר משנה, הסלע היה מוציא מים. אבל עכשיו שיצאו מים על ידי שהכה בסלע, גם בזה היה נס. גם להכות בסלע ושייצאו ממנו מים זה גם כן נס.
אבל הקב"ה לא ציווה אותו להכות, "ודיברתם", לא "והכיתם". ומן הסתם משה רבנו ייחד ייחודים וכוונות שייצאו מים, ולמשה היה כח על ידי המחשבות הקדושות והטהורות להוציא מים גם בהכאה. וייתכן שגם אם לא היה מכה על הסלע, אלא היה עושה מעשים ופעולות אחרות עם ייחודים כאלו, גם היו יוצאים מים. אבל הקידוש ה' שהקב"ה ביקש יען מאנתם להקדישני, אתם מנעתם קידוש ה'. מה היה הקידוש ה'? שכל ישראל היו רואים שכל הבריאה כפופה לתורה. הוא עמד ליד הסלע, והוא אמר דברי תורה, והסלע נתן מים. אז מה היו רואים? שכל הבריאה כפופה לתורה. זה קידוש ה'.
זה מה שאמר לו הקב"ה "יַעַן לֹא הֶאֱמַנְתֶּם בִּי לְהַקְדִּישֵׁנִי" (במדבר כ' י"ב). כי במעשיכם היו צריכים להראות שכח התורה פועל. אתם רואים אם חלילה אחד מהגדולים חולה, מתאספים כולם ואומרים תהלים ואומרים זה, למה? בכח התורה מבריאים אותו. אז זה מראה שכל הטבע כפוף, כל הבריאה כפופה לתורה, וזה קידוש ה'. לכן אף על פי שגם מה שיצאו מים על ידי ההכאה זה היה נס, אבל אם היה מדבר דברי תורה על הסלע והיו יוצאים ממנו מים, היו רואים את השליטה של התורה על כל הבריאה. אבל עכשיו שהכה, אף על פי שזה גם נס, ואחרים יכולים להכות מהבוקר עד הערב ויישבר להם המקל, מכל מקום נחסר קידוש ה' שהיה צריך להיראות על ידי כח התורה בבריאה.
בגיל 102 הרב שטיינמן חלה במצב אנוש בבית החולים, ועמדו ישראל והתפללו והתפללו, והיה מופת. התפללו, מה זה התפללו? התפללו ואמרו מזמורים וקראו תורה ולמדו וזה, הכל לרפואתו. והוא החלים וחזר בחזרה לאיתנו, והמשיך עוד שנתיים. הרופאים שבדקו אותו אמרו זה לא טבעי, האדם הזה הוא לא טבעי, זה לא, זה מלאך. הגוף הזה כל כך כמו עלה נידף, מה הוא אכל, 50 גרם פירורי לחם, כלום הוא לא היה אוכל, כלום, כלום. אמרו זה מעל הטבע, מעל הטבע. אז זה הכח של התורה הקדושה.
אז רואים, הטבע נכנע לרבי פנחס בן יאיר, כי עושה רצונו יתברך. ומשה רבנו אם היה אומר פרק, היה קידוש ה' גדול מאוד שרואים שכח התורה מכפיף את הטבע לגמרי. אמנם זה גם נס בהכאה, אבל זה לא, לא ממש מספיק קידוש ה' כמו דיבור, אבל דיבור של תורה. מפה נדע מה כח התורה בשעה שאנחנו הוגים בתורה ומדברים, כמה אנחנו יכולים להכפיף את הטבע אם עושים את זה לשם שמים אמיתי, כמו רבי פנחס בן יאיר.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
כבוד הרב היקר מכל שמחים מכל ה- ❤️ לאחל לך את כל הטוב שיש לקב"ה באוצרו הטוב. יה"ר שתזכה בעזרת השי"ת לבנות במהרה ובקלות את הבניין (שופר גדול) בירושלים, שמשם יכריז אליהו הנביא על המשיח עם שופר. ומאחלת לי ולמשפחתי להיות בני בית בבנין זה אמן ואמן. אין דרך שאנו יכולים להביע את גודל ההצלה והזכות שיש לנו. הרבה ממה שאני וממה שיש לי באמונה, בטחון, עבודת המידות, ההתבוננות, לקיחת אחריות - זה בזכות השיעורים, ההדרכה, והדברים שיוצאים מלב טהור ונקי. תודה כבוד הרב מאחלים: שנמשיך להידבק בקב"ה שהוא האמת ובצדיק האמת, בדרך האמת. מאחלים לך שתצליח במשימה המקודשת שנתנה לך ובגדול, שתהיה לך סיעתא דשמיא גדולה לאורך כל הדרך. אוהבים אותך כבוד הרב. אתה כמו אבא שלנו, אכפת לך כמו אבא לילדים שלו, שום דבר לא עוצר אותו. מתרגשים להיות חלק ממפעל התשובה הגדול הזה, ב"ה זכינו... כל הברכות ליום הולדת מבורך, שיתקבלו התפילות שלך על כל עם ישראל, על הקהילה, על משפחתך ועל עצמך שנזכה לעשות נחת לך ולקב"ה (אמן). מכל ה- ❤️ 🌹משפחת א.🌹.
בס"ד. כבוד הרב שליט"א, גדול מזכה הרבים בארץ ובעולם! ברכות לבביות ליום הולדתך 🎁 היום שבו הקב"ה החליט: שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך! ואכן כך - לא היינו יכולים להסתדר בתוך כל השקר והטומאה אילולא נשלח כבודו לעולם לרומם את האמת ולהשפיל את השקר! ולעזור לנו גם כן לגלות את האמת ולהתרחק מהשקר על כל צורותיו וגווניו. כ"כ הרבה נשמות כבודו מציל מבור תחתיות, ומי שמקשיב לדבריך זוכה בעולם הזה ולעולם הבא! תודה!!! ויהי רצון שתזכה לעוד שנים רבות וטובות בבריאות איתנה ועשירות לעבודתו יתברך, תזכה להמשיך במסירות נפש להגדיל תורה ולהאדירה! ולהחזיר עוד רבים מעוונם אל אבינו שבשמים. וה' יתברך ברוב טובו וחסדו ימשיך להשפיע עליך הצלחה בכל מעשי ידיך, ותזכה לנחת ושלווה מכל יוצאי חלציך שילכו תמיד בדרך ה' יתברך, ושכל ברכותיך ימשיכו להתקבל בשמים לרצון ולברכה (אמן), כי עליך נאמר: "וְאִם תּוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל כְּפִי תִהְיֶה" (ירמיה טו, יט) אנחנו רואים בחוש אצל הרב שליט"א כבר שנים רבות. מזל טוב כבוד הרב שליט"א 🥳 אוהבים אותך ומעריכים את כל פועלך למען בניו ובנותיו של מי שאמר והיה העולם.
כבוד הרב, המון מזל טוב! שיהיה לך עד בלי סוף חיים נצחיים מאושרים בקרבת ודבקות בהשם יתברך, שתצליח תמיד בכל פעולותיך למען ולטובת ישראל, שיהיה לך ולמשפחתך בריאות איתנה, שפע רב רוחני וגשמי, צאצאים לרוב והצלחה בכל הענינים. יה"ר שבעזרת השי"ת תקים קהילה לתפארת בירושלים בשפע רב (אמן). ותודה... (26 תודות) תודה שהשם יתברך אוהב אותך. תודה על מסירות הנפש הרבה שלך. תודה שהחזרת בתשובה מליונים מישראל. תודה שאתה מביא אותנו לעולם נצחי. תודה שאתה מקדיש מזמנך הרב לכל אחד שצריך עם מיעוט שינה וזמן אישי. תודה על הסבלנות הרבה. תודה על שיעורי התורה הרבים. תודה שאתה מצחיק אותנו כשצריך. תודה שאתה נותן לנו מוטיבציה ורצון לעבוד את השי"ת בשמחה. תודה על הקהילה הנפלאה שהקמת. תודה שאתה מלמד אותנו עבודת מידות. תודה שאתה סולח לנו כשצריך. תודה על חידושי התורה הנפלאים. תודה שאתה מדקדק איתנו. תודה על שירך הנעימים (shofar.tv/videos?cat=467). תודה שנתת בי ניצוץ עוד בתקופה של "האנציקלופדיה הרוחנית" (shofar.tv/threads/3). תודה שהתחזקתי בתשובה בזכותך. תודה שמשפחתי מכירה את פעולותיך הרבים. תודה שהחלמתי ממחלה כרונית בזכותך. תודה שנולד לי ילד בזכותך בזכות עצתך על שעתיים לימוד תורה בתענית דיבור (shofar.tv/articles/14723). תודה על אלפי שעות שאני רואה אותך כל יום. תודה שאני עד עכשיו למשל שנים משתדל ללמוד כל יום שעתיים בתענית דיבור ללא הגבלת זמן. תודה שאני תורם ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות ולקהילה (קהילות פז) בזכותך. תודה שאתה מחזק אותי. תודה שאני אוכל בשר, עופות, תבלינים, טחינה וכו' של הקהילה. תודה כבוד הרב על כל מי שאתה.
טוב אז ככה: אני לא יודע מה מאחלים לאבא הרוחני שלנו... אז כבוד הרב שליט"א עמוד התשובה והשמחה והחסד של עם ישראל, שיהיה לכבוד הרב המון במזל טוב! (אמן) ותודה רבה לכבודו שהציל, מציל, ויציל את עם ישראל מאיסורים. אז מקצת מהדברים שזכינו בזכות הרב שליט"א: 1) זמרים פסולים. 2) מועדונים וכל הפסולת שהיינו בהם בעוונותינו. 3) נבילות וטריפות, וגם תבלינים, ומאכלות לא בריאים. 4) זריקות השקרונה. 5) לתקן את כל המידות שצריכות תיקון. 6) להתרחק מן השקר ולדעת אמת מהי. 7) שותפות במטר בקמפוס שופר גדול שיבנה בעזרת השם בעיר הבירה (charidy.com/shofar.tv). ויש עוד המון דברים שלא עולים לי כרגע מחילה. ואני באופן אישי זכיתי לשתי נסים מכבוד הרב; הראשון זה ניצלתי בנס בזכות הרב מירייה בראש! ודבר שני זה שאני הולך על הרגליים. והכל אודות לכבוד הרב שליט"א 🙏 אז שיהיה מזל טוב לכבודו🎉 ושכבודו ימשיך לתקן את הנשמות בעם ישראל, ואני גאה להיות חלק מקהילת קפ"ז 🙏 אני מאחל לכבודו שיזכה להמשיך בעשייה של מעל לארבעים שנה להוציא את הבנים הטועים מלועו של הס"מ, ממש בחינת יציאת מצרים כמו משה רבנו ע"ה שהוציא את בני ישראל ממצרים, הרב מוציא את האנשים מהשקר לאמת! אסיים בברכת חיים ארוכים לכבודו שיאריך ימים. ושנזכה לקבל את מלך המשיח במהרה בימינו אמן ✨ וכשהמשיח יתגלה כולם ידעו מי זה הרב ומה כוחו... מזל טוב לרגל יום ההולדת כבוד הרב שליט"א
עוד מעשה נורא עם הנובהרדוקר גלגול!!! בהמשך למה שכת"ר שליט"א לימד בהרצאה יבנה 25.01.2023 (shofar.tv/lectures/1502) שהנ"ל היה גלגול של הזורק הראשון על הנביא זכריה ע"ה והנה בספר ארחות דיליה (מלייקווד) במאמר: נסיונות (shofar.tv/articles/15272) מביא עוד סיפור מדהים על מלמד שיכל להביא את המשיח אם היה מבזה עצמו בשביל מצוות הכנסת כלה.
© 2024 כל הזכויות שמורות