בלי תפילה לא מקבלים - חלק מ"ו - "הַרְאִינִי אֶת מַרְאַיִךְ" האמיתי!
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום ציביה בת ממת חזרה בתשובה שלמה מהרה אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק מו'
הרב שלום שבדרון זכר צדיק לברכה אומר מהמדרש ניתן ללמוד מה שאומר הפסוק ופרעה הקריב ביסאו בני ישראל את עיניהם והנה מצרים נוסע אחריהם וייראו מאוד ויצעקו בני ישראל אל אדוני למה היו דומים באות השעה ליונה שברחה מפני הנץ ונכנסה לנקיק הסלע והיה הנחש נושף בה אם תיכנס לפנים אה הנחש יקיש אותה ומאחור וכן הלאה ייצאה לחוץ בא הנץ לתפוס אותה ככה היו ישראל דומים ה ים סוגר השונא רודף נתנו עיניהם בתפילה בעליהם מפורש בקבלה יונתי בחגב הסלע בסתר המדרגה הראיני את מראך השמיעיני את כולך כי כולך ערב אני רוצה את כולך שיהיה ערב בתפילה ומראך נבה בלימוד תורה זה לא נכון רק למה שהיה אז גם היום זה בדיוק אותו דבר אדם מסתובב ברחוב רץ בשטף החיים שוכח שהכל בהשגחת הבורא יתברך באמצע הוא נזכר אוי לא התפללתי מנחה מנח חובש את הכובע שם צורה כאילו של בן תורה נכנס לבית הכנסת עוצם את העיניים תוחב את האצבעות בתוך אגרטל ומתחיל להתנדנד אוי אוי אוי אוי או ו אומר לירושלים עירך ברחמים תשוב ואת צמח דובד וכל זה אומר רק בשפתיים כמובן ואיפה המוח ברחוב הוא התפלל או לא התפלל כן הוא התפלל עשה תנועות של מתפלל אבל זה לא הכל שלו זה גם לא המראה שלו הוא רק פושט צורה ולובש צורה וא מעמיד כל במראה שאינם שלו זה כמו חזן שאין לו כל עצמי והוא משתדל להוציא כל יפה אבל זה לא הקל האמיתי הטבעי שלו מה עושה הקדוש ברוך הוא צובט אותו קצת מזמין לו נץ שירדוף אחריו ברחוב קם לו מתחרה יש לו שונא הוא צריך לסגור את העסק מוקדם והולך בלי שמחה הביתה נכנס הביתה יבש כמו הנגב מוצאת אשתו בבית היום היא נעשת לו כמו נחש מקישה אותו עם כל מיני טענות ומענות או מתוך הצרה הזאת שהוא כבר רואה או אז שומעים את ה כל האמיתי שלו וגם רואים את המראה האמיתי שלו נו נו אז עכשיו הוא כבר מחכה למרב למרב וזה רוצה הקדוש ברוך הוא הראיני את מראך אמיתי השמיעיני את כולך אמיתי אני רוצה לראות את הכול העצמי האמיתי שהוא ערב את המראה האמיתי שהוא נוווה לא תחפוסת צם חליפה ומקבעת ובר בר בר ברבר תהיה אמיתי תבוא תתפלל תבקש תאמין שהכל מאת השם בלי זה לא מקבלים כלום אז אם אתם רואים שיש צביטות ויש נחשים ויש כל מיני בעיות אז תבינו ש השם מחכה לשמוע את הכל האמיתי שבכם אשרי שאל יעקב בעזרו סברו על אדוני אלוהיו אשריו של מישהו זוכה לפתוח בשם ולהתפלל רק אליו אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה למה לא לפתוח בו תצא רוחו ישוב לאדמתו ביום ההוא עבדו עשתונותיו האם שמעתם על הדוב הארקטי הדוב הלבן דוב הקרח באזור הנקרא אנטרקטיקה שמה חורף קר מאוד מינוס 60 70 מעלות בתחילת החורף הדוב חופר בור נכנס פנימה וישן חצי שנה איך הוא חי חצי שנה בלי לאכול הוא וגר שומן בקיץ ובחורף הוא נכנס לבור במשקל 100 קילו ויוצא משם 50 קילו הגוף מעקל תוך כדי השינה 50 קילו בחצי שנה יש לו מערכת שעובדת גם כשהוא ישן ו שאלה אם הדבר הזה אפשרי שאדם יכול לאכול חצי שנה אחר כך שקט למה הקדוש ברוך הוא ברא לנו פה וטבע בנו צורך לאכול אכילה באופן קבוע שזה לא נותן מנוחה לבן אדם ביום ובלילה אדם עובד מקבל משכורת בשביל מה שיהיה לו מה לאכול ולא תמיד זה מספיק לו והוא נכנס לאובר ראפט בשביל מה הסיפור הזה שברא כל בן אדם טון וחצי במשך השנים המשקל ירד לאט לאט עודפי השומן יגמרו ובסוף יהיה האדם מת למה צריך את כל העסק התשובה היא כל זה בשביל שאנחנו נתפלל ל השם לדעת שכל צרכינו זה מאיתו יתברך אם לא היית צריך שום דבר לא היית פונה אליו אתה צריך פרנוסה שיהיה לך מה לאכול שיהיה לך בית לשכון שיהיה לך אז אתה צריך כל החסרונות האלה בכוונה בשביל שתצטרך להתפלל להיות בקשר עם הבורא ואחרי כל זה שיודעים את זה אולי יודעים מעכשיו רק עדיין בקושי מתפללים אנחנו מדברים על המתפללים כן בקושי מה זה בקושי כמה אני מדבר מדבר מדבר זה אותו בן אדם אותו דבר אנחנו לא מגיעים לסיים שלוש ברכות ראשונות ועוד איזה שתי ברכות ות של צרכים הוא כבר עומד מחכה תחרות עם מי הוא מתחרה אני לא יודע אז אם לא היה צורך מה היה קורה יוצא שהתפילה היא לא העיקר וגם הצורך בפרנסה זה רק בשביל לגרום השמיעיני את כלך נו אז אם השם רוצה את זה אם אתה מתפלל ליו כמו שצריך לא תצטרך להיות דחוק אם אתה דחוק זה בשביל שאתה תצטרך להתפלל כמו שצריך זה הצביטה זה הנץ זה לא הנץ בבוקר נץ למה אתה לא מתפלל אתה לא מדבר עם השם אתה לא מאמין בפרשת תולדות כתוב ויעתר יצחק לאדוני לנוכח אשתו כי עקרה היא צריך היה להיות כתוב הפוך אולי לא ותהי רבקה עקרה ויעתר יצחק לאדוני קודם היא היייתה קרה ואחרי זה באה התפילה למה כ ו ויעתר יצחק לשם לנוכח אשתו כי עקרה היא מה היה קודם העקרות ולכן הוא התפלל אז זה היה צריך להיות כתוב אחרת רבי ראובן קרלינשטיין זכר צדיק ברכה מביא דברי הפריון שהוא אומר על זה ורט חזק לא מכיוון שרבקה היייתה עכרה ב אדרבה מכיוון שהקדוש ברוך הוא מתאווה לתפילתם של צדיקים לכן רבקה הת העקרה לא בגלל שעקרה צריך להתפלל השם מתאוה לתפילתם של צדיקים זה המטרה אז לכן נהיתה הכרה תפילה היא לא תוצאה של עקרות העקרות הי התוצאה בשביל התפילה בשביל שיתפללו חידוש גדול רואים בדברי חכמים זכרונם ברכה אל נחשוב שמה שיש כוח לתפילה לבטל גזירה אפילו כשהיא על אדם רשע היינו בדיעבד אלא אף לכתחילה חפץ הקדוש ברוך הוא בתפילה הוא חפץ שיידעו שהכל זה מכוחו ויבקשו ממנו בתפילה חנינה לביטול הגזירה למרות כל ההשלכות מכך כי תפילה בשעת גזירה חביבה לפני הקדוש ברוך ו מאוד כיוון שהיא נאמרת באמת מעומק הלב ואין חביב לפני הקדוש ברוך הוא שאדם מתפלל מלבו מצינו אצל נח אמר לו הקדוש ברוך הוא רועה שותה מדוע לא ביקשת רחמים על אנשי דור המבול קודם המבול למה לא הכנסת לליבך את צרת העולם זאת אומרת יכולים היו להנצל מהמבול אם היה נח מתפלל עליהם והיה מסיר מעליהם את מידת הדין הזוהר הקדוש מספר שאחרי שנוח יצא מן התיבה והוא ראה איך העולם נמחה איך לא נשאר כלום הוא בכה הוא אמר לקדוש ברוך הוא איך לא רחמת עליהם ואיך זה ואיך זה טענות אל א לו רועה שותה אני אמרתי לך שאתה תבוא אל התיבה באת אני אמרתי לך אתה ואשתך וזה זה באתה אתה יודע שאתה הולך להנצל והם ימותו למה לא התפללת עליהם כשאני אמרתי לך את זה בשביל מה אמרתי לך בשביל שתתפלל כי אתה מבין וכתוב שהוא לא היה מאמין הוא לא האמין ש שם יביא מבול עד שמיים דחקו אותו למה לא התפללת רועה שותה ככה קורא לו הקדוש ברוך הוא היה יכול לכן נקראו מהמבול מנוח מנוח על שמו נקרא מבול יכולת להציל אותם בתפילה תפילת יחיד מצילה דור שלם אז לא רק בדיעבד חפץ הקדוש ברוך הוא בתפילה על רשעים אלא אף לכתחילה או חפץ שיתפללו לפניו הארי הקדוש לימד את המרח הו הקדוש איזה ייחוד להגיד בשומע תפילה בשביל להחזיר בתשובה שאם מכוונים את הדברים שהוא אמר לו יכולים לחזיר בתשובה בן אדם אז רואים שאדם מתפלל יכול להשפיע על בן אדם אין שום קשר ביניהם לא דיבר איתו לא שכנע אותו לא כלום מצינו בסדום רשעים וחטאים לשם מאוד השם אומר המכסה אני מאברהם אשר אני עושה רצה הקדוש ברוך הוא לראות מה יש בפי אברהם לומר על כך שהוא רוצה להחריב את סדום ואברהם מסנגר עליהם ולא לא לא מובן הדבר הזה אברהם מסנגר על אנשי סדום אנשי סדום הם ההפך מאברהם אברהם איש החסד הם הורגים את כל מי שעושה עסק זאת אומרת הם מכחישים את כל העבודה של אברהם אבינו מהשם אומר לו שהוא רוצה להחריב את סדום מה עושה אברהם עומד ונלחם אולי יש 50 45 40 30 20 מה נלחם אנחנו היינו מתפללים על כאלה הרי אלה מכישים את השם כופרים אפיקורסים היינו אומרים אנשים כאלה רעים וחטאים ואכזריים לא פלא שנחתם דינם לכיליון וכי מי היה מאמין שיש אפשרות לשנות משהו אצלם כי תפילה תועיל לא היה עולה בדעתנו מחשבה כזאת מה אתם אומרים להתחיל להתפלל על הפלסטים יעזור או לא יעזור פה כתוב שזה עוזר שאם מתפללים יכולים אפילו את דור המבול אפילו תפילה של יחיד אברהם אבינו ידע מה כוח התפילה הוא ידע שכוח התפילה חזק ביותר והשם חפץ בזה אפילו במצב של סדום לכן החל לחפש עצות להצילם אולי יש כמה צדיקים שיחזירו אותם במשך הזמן מה הוא ביקש בעצם ואם יש 10 צדיקים אז מה אז מה אם יש 10ה צדיקים כתוב שמה 50 צדיקים בתוך בתוך העיר מה זה בתוך העיר הם הולכים בגלוי עם חזות של שומר תורה ומצוות וככה יכולים להחזיר בתשובה את האנשים אבל צריך עדה 10 מניין ככה אמר הארי הקדוש שוא צריך 10 מחזירים בתשובה שיעזרו לו למחו הוא יביא את הגאולה ומשיח בן יוסף והוא לא מצא 10 שלושה ה משהו כזה והקדוש ברוך הוא שומע דברי אברהם ודן אותו דן עמו האם יש אפשרות להציל אז רואים שהקדוש ברוך הוא היה מוכן רק לא היה מספיק את האנשים שיפעלו בשביל להחזיר אותם בתשובה זאת אומרת התפילה בתוספת עשרה כאלה שהם לא מתחבאים לא צדיקים רים הולכים בתוך העיר ומשמיעים קול ואומרים ומדברים או אז הוא מדסקס איתו אין ה 50 אין 40 אין 30 אין אין אפילו 10 אן אם היה התפילה היייתה מועילה ורואים אנחנו בחוש שאנשים שלא שומרים תורה ומצוות כשהם נמצאים בצרה הולכים לצדיקים להתברך מפיהם וגם הם בעצמם מתפללים שהשם יושיע הם ואפילו שעדיין אין בליבם כוונה לשוב בתשובה שלמה בכל אופן הם מתפללים אומרים תהילים עושים כל מיני פעולות ואם אנחנו נטמע לשם מה שתתקבל תפילתם ליבשה הרי אם הם ינצלו מהצרה ירווח להם יוסיפו לחתו וכמו שאמר פרעו ביר פרעו כי הייתה ה רווחה וכבד את לבו אם כן התפילה תהיה לרועץ אלא כאמור יש חוק חוק התפילה להתקבל עטה אפי שהתוצאות מקבלת התפילה לא תהיה חיוביות החוק אומר שומע תפילת כל פה זה כוחה של תפילה שהרי הגע בעצמך לא הייתה סנגוריה של אברהם אבינו על סדום מתקבלת והיו אנשי סדום ניצלים מה התועלת הייתה בכך היו ממשיכים להיות דומים סיכוי מועט שהיו משתנים גם אם היו צדיקים בסדום אלא זה חוק של התפילה כשמתפללים אין תפילה שחוזרת רקה כך גם לגבי דור המבול אם היה נוח מקריב קורבן קודם והיו ניצולים בשל כך אם היו חוזרים בתשובה כל הדור כולו אז למה הקפיד עליו הקדוש ברוך הוא אלא הקדוש ברוך הוא חפץ בתפילה אפילו לכתחילה ואפילו על רשעים תפנו אליי דברו איתי אני אחליט בסוף כן לא לא מה איך מה מומי אתם דברו איתי דברו איתי מה היה עם רבי מאיר היו לו בריונים שכנים מפריעים לו לא יכול ללמוד התפלל עליהם שימותו אמרה לו ברוריה אשתו למה אתה מתפלל שימותו תתפלל שיחזרו בתשובה התפלל וחזרו בתשובה כוחה של תפילה היו רשעים נהיו בעלי תשובה אם אנחנו מתפללים והשם שומע תפילתנו מה הרווחנו אנחנו רואים את רחמיו של הקדוש ברוך הוא כמה הקדוש ברוך הוא מרחם אפילו על רשעים הרי יש הרבה שניצלו בשביעי באוקטובר והם אמרו שמע ישראל והכל והם לא חזרו בתשובה הם אמרו בת טלויזיה שזה מה שהציל אותם והם לא דתיים ואחד מהם אמר גם אני לא דתי דמבל הקדוש ברוך הוא הציר אותך אז אתה יודע שיש אלוקים שהוא משגיח והכל והכל ואם לך הוא ענה שלא מגיע לך אז מה אתה מחזיר לו שאתה עוד אומר אני לא דתי ובכל אופן הקדוש ברוך הוא שומע הוא יודע שהוא יגיד בת בטלוויזיה אחר כך שהוא לא דתי ובכל אופן הוא הציל אותו זה כוחה של תפילה אבל יש חלק שהם רואים את רחמי השם והם כן חוזרים בתשובה אבל אם זה לא היה ככה אם השם לא היה מציל אף אחד אז מי היה חוזר בתשובה אין אין סיבה לחזור בתשובה כי אם אתה רשע נגזר עליך לא יעזור שום דבר לא כמו שאמר הקדוש ברוך הוא למלאכים אם אני לא אציל את מנשה אני סוגר דלת בפני בעלי תשובה אז אפילו מנשה שהיה רשע הכי גדול בעם ישראל הקדוש ברוך הוא קיבל את התפילה שלו כן תפילה כזאת שמרחם אבל קיבל אז לכן אדם שזוכה לישועה מאת השם אז מכוח הכרת הטוב המצפון שלו יעורר אותו להטיב את מעשיו ולכן מקפיד הקדוש ברוך הוא שלא מרצים אותו קודם גזר הדין צריך להשתדל לרצות את הקדוש ברוך הוא לפני הגזר דין כי אחר כך תהיה בעיה אז לכן יקדים אדם לעולם לפני צרה לפני צרה לפני שתבוא צרה בשביל מה תמיד תבקש תהיה בריא שיעריך ימייך שיהיה לך פרנסה שהילדים יהיו טובים ונוחים ישמרו מצוות ושלום בית ום השכנים ועם הקרובים ועם הזה ושיהיה פרנסה ברבע ולא להרדם בשיעור כל פעם וזה וזה תתפלל על זה יש כאלה נהנים לישון ב ש אין כמו בנפשו בטוב טלים אין טוב אלא תורה כי לקח טוב נתתי לכם ונפשו מתי שמתחיל הטוב התורה יואו איך הוא רוצה לישון אפילו בעמידה הוא מתנד ככה וננה פותח את העיניים עוד קצת וחוזר עוד פעם לכרית בעמידה איי איי איי אשרם ישראל כמה הם אוהבים את התורה לא יאומן כי יסופר!
"עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)
הכל יודוך והכל ישב עוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישמ חוך כלומר כל ומרו אן קדוש כשה הכלי לדוך והכל ישבחוך והכל והכל וכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש כשה הריני מכון קים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא דומל נפשו יש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא לעשות נחת רוח לתנא הקדוש יהו שפתותיו דובות בכמ רבי חנני נשי אומר