העיקר הלב | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 19.02.2014, שעה: 20:00
יט' אדר א' תשע"ד - ספר שמות, פרשת ויקהל - העיקר הלב
"ויעשו כל חכם לב, בעושי המלאכה את המשכן, עשר יריעות, שש מושזר, ותכלת וארגמן ותולעת שני כרובים מעשה חושב עשה אותם".
המדרש אומר בשמות רבה מט': "ויעשו כל חכם לב", הדא הוא דכתיב: "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה".
מים רבים: אלו העובדי כוכבים. שנאמר בישעיה יז': "כהמות ימים יהמיון": ואם היו מתכנסים כל עובדי כוכבים ומזלות לבטל את האהבה שבין הקב"ה לישראל לא היו יכולין. "ונהרות לא ישטפוה": אלו הכשדים, "אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה בוז ובוזו לו": אבל בני ישראל עשו לי מקדש של יריעות "וירדתי ושכנתי בתוכם", שנאמר: "וכבוד השם מלא את המשכן".
העניין הוא כי בבנית המשכן העיקר היה כוונת הלב, כמו שמוזכר כמה פעמים: "כל נדיב ליבו יביאה וכל חכם לב בכם", מוזכר תמיד נדיבות לב, זה הוא העניין של האהבה שגרמה להשראת השכינה, אולם אומות העולם יכולים ליתן כל הון ביתו, אבל לא הון ליבו, כי חסרה אצלם פנימיות הלב וממלא בוז יבוזו לו.
מה הקב"ה רוצה? את הלב בעשייה, "נדיב לב" אבל אינו צריך נדיבות של כסף וזהב וארמונות ופאר וכד'. זה יכולים לתת הגויים בשפע, הם יכולים לתת את החיצוניות, לבנות דברים יפיפיים, אבל אין לב בפנים, הקב"ה רוצה לב, גם יתנו כל הגויים את כל הון ביתם, כל כסף וזהב שלהם בוז יבוזו להם, כי זו נתינה חיצונית בלי לב, לכן העדיף הקב"ה להיות "ביריעות עיזים", אבל עם לב! שנותנים את הלב.
בהקשר זה ראוי לציין כי גם בקרב בני תורה, ישנם כאלה שהם מסורים בכל ליבם וזוכים למדרגה גדולה מבחינת כלי להשראת השכינה, אך יש כאלה שרק נותנים את הון ביתם כלומר: רק בחיצוניות, הם אומנם עוזבים את נוחיות ביתם, הם גולים למקום תורה, אולם חסרה אצלם השלמות, השלמת המסירות עם הפנימיות, חסרה אצלם המסירות המוחלטת לדרך שהתורה תוביל אותם, לכן אין ניכרת אצלם ההתלהבות והדבקות למטרה הגבוה.
ולעניין הראשון אמרו בגמרא, אמר להן יוחנן בן זכאי לתלמידיו: "בני! מה הוא הכתוב: "צדקה תרומם גוי וחסד לאומים חטאת", שאומר שלמה המלך במשלי יד', נענה רבי אלעזר ואמר: צדקה תרומם גוי: אלו ישראל, שהם נקראו גוי, דכתיב: "ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ", אז צדקה תרומם גוי אלו ישראל.
"וחסד לאומים חטאת" כל צדקה וחסד שאומות עובדי כוכבים עושין חטא הוא להן. {חטא הוא מלשון חסרון, "ואני ובני חטאים", אמרה בת שבע, חטאים זה חסרים} שאינן עושין אלא להתגדל בו, כל מה שהם עושין חסד וצדקה, זה רק להתגדל בו.
והגמרא מקשה בבא בתרא י': והתניא האומר: "הסלע זה לצדקה בשביל שיחיו בני, ובשביל שאזכה לעולם הבא, הרי זה צדיק גמור", אז רואים שיש פה איזה נפקותא! לא קשייה: כאן בישראל כאן בעובדי עבודה זרה.
ישראל זה אחרת: גם אם הוא רואה שלא קיבל מה שהוא ביקש, תרם צדקה ובנו בסוף לא חי, הוא לא יבעט הוא לא יכעס הוא יקבל זאת באהבה, כמו שהוא נתן גם כשהוא לא מקבל, אבל עובדי עבודה זרה הם בועטים, הם רק עושים בשביל מטרה ותכלית שהם חפצים בה, אלמלא זאת הם לא עושים, אם אין להם נפקותא הם לא עושים.
וחזינן מכאן כי גם בחיצוניות הם עושים פעולה כמו בן ישראל בכל זאת יש הבדל ביניהם, כי אצל ישראל זה בבחינת התרוממות, "צדקה תרומם גוי" מזה יש התרוממות, אצל גוי זה חטא, "חסד לאומים חטאת", כל זאת למה? משום שישראל עושה את הפעולה אחד לחלוטין, שונה מהגוי, אין ליבו מחולק, הכל באמת למטרה שהוא עשה, וכמו שנראה מהמדרש: שגם הגויים אם הם יעשו משכן להשראת השכינה! זה יהיה מבחינת "הון ביתו", חיצוניות, הון ביתו ולא הון ליבו, לכן: "בוז יבוזו לו".
על זה אפשר להוסיף בהדגשה גם מה שנאמר אצל הנשיאים: שנחסר אות יוד משמם "בשביל שנתעצלו במלאכת המשכן".
כתוב: "והנשיאים הביאו", פרש רש"י אמר רבי נתן: מה ראו ניסים להתנדב בחנוכת המזבח בתחילה? ובמלאכת המשכן לא התנדבו בתחילה, אלא כך אמרו נשיאים: "התנדבות ציבור מה שמתנדבים ומה שמחסרין אנו משלימין אותו", ולפי שנתעצלו מתחילה: נחסרה אות משמם, "והנשאם" כתיב, הורידו להם אות יוד משמו של הקב"ה.
הכלי יקר פרש: שזה היה עניין התנשאות וגאווה, "והינשאם, ולא והנשיאים", אלא בהינשאם בלי יוד לשון התנשאות וגאווה.
{תגמרו מה שאתם יכולים ואנחנו נשלים, רק אם יתנו כל הקהל רק רבע מהנדרש אין בעיה נשלים גם את השלושת רבעי, אנחנו נשלים, אבל מתחילה הם לא התנדבו, מה זה מורה? זה מורה על גאווה והתנשאות, אני לא כמו כולם, תגמרו תגידו לי כמה חסר ואני יתן, אין בעיה אני לא דומה לכולם, אני לא נותן כמו כולם, אני לא נותן לישיבה אחזקה, זה לא רואים ונבלע, תגיד אם חסר לך בסוף איזה חדר חסר לך איזה קומה ואם חסר לך משהו אז אני יתן לך, אבל לתת לך שותף: אין לי עניין בזה, הוא לא אומר זאת כך "אבל בשביל דברים קטנים אתה לא צריך אותי זה אתה יכול לקחת מכולם, אבל אם יש משהוא רציני ככה אז אני יתן לך"},
לשום גאווה והתנשאות.
ראה גם מה שמסביר הסבא מקלם זכר צדיק וקדוש לברכה: "והעיקר כי יצר לב האדם רק רע כל היום ואפילו המעשים הטובים נובעים ממבועי הרצון התאווני והמושחת.
אפילו מעשים טובים, אפילו מעשים טובים, נובעים ממבועי הרצון התאווני המושחת, אם
לא שמתרגל בעמל רב להשליט את שכלו על תאוות רצונו על פי התורה דווקא, ואז כל
מעשיו יהיו ממקור השכל והחוכמה.
נמצא: כי זה שלא הקדימו לנדב הקדימה התורה בזה "שמץ התרשלות!" יש פה התרשלות, עצלות בעבודת השם,
{מי שאוהב דבר מה קופץ, תגיד לילדים: מי רוצה סוכריה? אני אני אני! עוד לא סיימת לומר אני אני אני למה אוהב סוכריות, מי רוצה להשאר ללמוד? הרב מסתכל לכל כוון אין אף אחד, לא אוהבים את זה כל כך לא מצביעים לא קופצים, מה שאוהבים קופצים אני אני אני!}.
לכן הכירה התורה בזה "שמץ התרשלות!" בזה שלא נתנו ביחד בהתחלה כבר ראתה התורה שיש פה בעיה של גאווה והתרשלות.
לפי רעיוננו הביאור הוא: שאם כי לכאורה החשבון של הנשיאים היה טוב, הם יחכו ויראו מה יתנו כולם ואחר כך ישלימו את החסר,
{כל אדם היה שמח שיתקל באיזה נדיב שיגיד לו תעשה סיבוב בכל אמריקה ואם יחסר לך משהו שהתכוונת לחזור איתו תבוא אלי אני ישלים לך, פששש... איזה יופי איזה הרגשה נפלאה הוא בטוח עכשיו שישלים את משימתו והכל נפלא מאוד כל אחד היה רוצה דבר כזה}.
התורה לא מחפשת דברים כאלה! לפי הרעיון שאנו אומרים שאם כי לכאורה אם חשבונם היה טוב, שיחכו ויראו מה יתנו כולם ואחר כך ישלימו את החסר, אבל בסופו של דבר בחשבון קר של השכל היתה חסרה להם האהבה אל הדבר, כאילו הצטיינו באהבה לוהטת לעניין לא יתכן לעשות חשבון ולחכות! כי חשבון הבא מתוך אהבה ממריץ! לעשות את הדבר תכף ולא לדחות לאחר מכן.
לאור זה אפשר להבין מה שאמרו חכמים זכרונם לברכה על הפסוק: "ושמרתם את המצות" רבי יאשיה אומר: "אל תהי קורא את המצות אלא את המצוות", כדרך שאין מחמיצין את המצות כך אין מחמיצין את המצוות! אלא אם באה לידך עשה אותה מיד!" אל תיתן למצווה להחמיץ! לא רק שתחמיץ אותה לחלוטין אלא שהיא לא תגיע לכדי חימוץ, כמה זה כדי חימוץ שמונה עשרה דקות, לא להמתין! נזדמנה לך מצווה חטוף! גם אם תעשה אותה בסוף היא תהיה חמוצה, זה כבר נקרא חמץ זה כבר לא מצה, חמץ.
אה! אבל חמץ לפעמים זה יותר טוב כי זה טופח ורואים שיש כאילו יותר! לא! לא זה חמץ, מצה אפילו זה קצת כזה גובה {דק} לא לחםםםםם, תפוח וגדול} מצה אבל מהר בזריזות!.
לומדים מזה: כי כמו במצה שכל הזריזות היא לפני שתתחמץ, ואילו אחר החימוץ כבר לא תועיל שום זריזות, כך גם המצווה,
כך אמרו אבותינו תמיד: הנני! מוכן ומזומן הנני! כל הזמן דרוך הנני!
{לא בסדר נראה סוף שבוע צלצל אלי נראה, שבוע הבא, תשמור לי את זה לאחר כך, אל תמשיכו אני יבוא, יהיה בסדר אל תדאג},
זה חמץ, ולא מצה.
כך גם במצווה וזו היא משמעות דברי חכמים זכרונם לברכה: כדרך שאין מחמיצין את המצות, שכן אם מאחרת המצווה הגם שיעשה אותה לאחר מכן בייתר הידור הרי זה כבר גדר אחר,
וההידור היותר גדול היא ה ז ר י זו ת, זה הידור גדול. ואם חסרה אותה פנימיות שהביטוי
שלה הוא זריזות: מאחרים גם את המצווה.
לכן נחסרה אות אחת משמם של הנשיאים לנצח! וזה פגם בתורה! פגם! אין קלון יותר גדול משהחסירו אות משמו בתורה, כמו עפרון שדיבר: "ביני ובינך מה היא" יה מחריט, הורידו לו את הוו, מאותיות שמו של הקב"ה עפרן! לא עפרון כולו עפר כולו גורנישט מן גורנישט.
לכן, חסרה אות אחת משמם של הנשיאים, כיוון שאותו חסרון נובע ממש מעצם הפנימיות של האדם, שמו של אדם תוארו: זה מהותו, ואם מחסרים משמו מחסרים ממהותו, לא חסרו ממהותם מכיוון שהמהות היתה חסרה, אז אם זה נבע מחוסר אהבת המצווה או מגאווה או מהתרשלות לא משנה מאיזה סיבה התורה הכירה בזה ופגמה את שמם כפי פגימתם בפנימיות.
מכאן נלמד: שאדם שחלילה אין לו אהבה למצוות ולא רץ למצוות "הווי רץ למצווה קלה כבחמורה", אם הוא לא רץ למצוות והוא לא דרוך למצוות יש לו בחינה של גוי, כי הגויים עושים רק אם זה משתלם, אם יש להם מזה נפקותא, אבל הם לא עושים לשמה לאהבת הבורא בזריזות ראשון לכל דבר שבקדושה, לא.
נחשון בן עמינדב נתפרסם מאוד על זריזותו ועל מסירות נפשו למצווה, הראשון שבקדושה, להיות תמיד ראשון בדברים של קדושה, זאת העבודה שלנו.
לכן כתוב הרבה פעמים: "ויעשו כל חכם לב בעושי המלאכה את המשכן".
היו פה בבניית בית הכנסת ובבית המדרש הרבה חכמי לב, שליבם המריץ אותם לבוא לכאן, אבל לא להרבה נשאר לב לאורך זמן, הלב התעייף, התבגרו, לא נשאר להם כח לשאת, צריך אדם שיהיה לו לב לאורך זמן, כי לפי זה משלם הקב"ה, התורה פרסמה את עושי המלאכה ואת החכמים שהיה להם לב,
כמה התורה מזכירה: חכמי לב חכם לב, נדיב ליבו, כמה התורה משבחת אותם, מה עשו? נתנו את הלב, מה הם נתנו? לא משנה, הם שייכים לקלאסה הזאת, אלה שייכים למדור הזה, לרמה הזאת, אלה נדיבי הלב,"הנדיבים בעם" אלה נדבי ליבם, זה מה שהקב"ה רוצה, כסף הוא צריך? "לי הכסף ולי הזהב אמר השם" למה בקשתי כסף וזהב? לא בגלל שאני צריך לו, בשביל שאתם! אוהבים כסף וזהב, ואם תתנו את מה שאתם אוהבים! נתתם את ליבכם עם הדבר, זה מה שאני רוצה, אני רוצה לראות את נדיבות הלב ואת הזריזות, ישר עומדים דרוכים לעבודת הבורא, מה ניתן לעשות? איך אפשר לעשות? מה עוד ניתן להוסיף? זה נקרא נדיב לב,
בזכות האנשים האלה נבנה המשכן ורק בזכותם שרתה שכינה בישראל.
גם עתה כמו אז, מי שמשרה שכינה בישראל מי שיש לו לב מי שעושה בזריזות מי שדרוך תמיד לעבודת הבורא, "צדקה תרומם גוי" רואים זאת בחוש שהוא עולה ועולה ומתרומם בעבודת השם ולא נח וללא לאות, כל הזמן במעלות עליונות מעלה מעלה, על זה נאמר "אורח חיים למעלה למשכיל למען סור משאול מטה".
רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
כבוד הרב היקר מכל שמחים מכל ה- ❤️ לאחל לך את כל הטוב שיש לקב"ה באוצרו הטוב. יה"ר שתזכה בעזרת השי"ת לבנות במהרה ובקלות את הבניין (שופר גדול) בירושלים, שמשם יכריז אליהו הנביא על המשיח עם שופר. ומאחלת לי ולמשפחתי להיות בני בית בבנין זה אמן ואמן. אין דרך שאנו יכולים להביע את גודל ההצלה והזכות שיש לנו. הרבה ממה שאני וממה שיש לי באמונה, בטחון, עבודת המידות, ההתבוננות, לקיחת אחריות - זה בזכות השיעורים, ההדרכה, והדברים שיוצאים מלב טהור ונקי. תודה כבוד הרב מאחלים: שנמשיך להידבק בקב"ה שהוא האמת ובצדיק האמת, בדרך האמת. מאחלים לך שתצליח במשימה המקודשת שנתנה לך ובגדול, שתהיה לך סיעתא דשמיא גדולה לאורך כל הדרך. אוהבים אותך כבוד הרב. אתה כמו אבא שלנו, אכפת לך כמו אבא לילדים שלו, שום דבר לא עוצר אותו. מתרגשים להיות חלק ממפעל התשובה הגדול הזה, ב"ה זכינו... כל הברכות ליום הולדת מבורך, שיתקבלו התפילות שלך על כל עם ישראל, על הקהילה, על משפחתך ועל עצמך שנזכה לעשות נחת לך ולקב"ה (אמן). מכל ה- ❤️ 🌹משפחת א.🌹.
בס"ד. כבוד הרב שליט"א, גדול מזכה הרבים בארץ ובעולם! ברכות לבביות ליום הולדתך 🎁 היום שבו הקב"ה החליט: שהעולם לא יכול להתקיים בלעדיך! ואכן כך - לא היינו יכולים להסתדר בתוך כל השקר והטומאה אילולא נשלח כבודו לעולם לרומם את האמת ולהשפיל את השקר! ולעזור לנו גם כן לגלות את האמת ולהתרחק מהשקר על כל צורותיו וגווניו. כ"כ הרבה נשמות כבודו מציל מבור תחתיות, ומי שמקשיב לדבריך זוכה בעולם הזה ולעולם הבא! תודה!!! ויהי רצון שתזכה לעוד שנים רבות וטובות בבריאות איתנה ועשירות לעבודתו יתברך, תזכה להמשיך במסירות נפש להגדיל תורה ולהאדירה! ולהחזיר עוד רבים מעוונם אל אבינו שבשמים. וה' יתברך ברוב טובו וחסדו ימשיך להשפיע עליך הצלחה בכל מעשי ידיך, ותזכה לנחת ושלווה מכל יוצאי חלציך שילכו תמיד בדרך ה' יתברך, ושכל ברכותיך ימשיכו להתקבל בשמים לרצון ולברכה (אמן), כי עליך נאמר: "וְאִם תּוֹצִיא יָקָר מִזּוֹלֵל כְּפִי תִהְיֶה" (ירמיה טו, יט) אנחנו רואים בחוש אצל הרב שליט"א כבר שנים רבות. מזל טוב כבוד הרב שליט"א 🥳 אוהבים אותך ומעריכים את כל פועלך למען בניו ובנותיו של מי שאמר והיה העולם.
כבוד הרב, המון מזל טוב! שיהיה לך עד בלי סוף חיים נצחיים מאושרים בקרבת ודבקות בהשם יתברך, שתצליח תמיד בכל פעולותיך למען ולטובת ישראל, שיהיה לך ולמשפחתך בריאות איתנה, שפע רב רוחני וגשמי, צאצאים לרוב והצלחה בכל הענינים. יה"ר שבעזרת השי"ת תקים קהילה לתפארת בירושלים בשפע רב (אמן). ותודה... (26 תודות) תודה שהשם יתברך אוהב אותך. תודה על מסירות הנפש הרבה שלך. תודה שהחזרת בתשובה מליונים מישראל. תודה שאתה מביא אותנו לעולם נצחי. תודה שאתה מקדיש מזמנך הרב לכל אחד שצריך עם מיעוט שינה וזמן אישי. תודה על הסבלנות הרבה. תודה על שיעורי התורה הרבים. תודה שאתה מצחיק אותנו כשצריך. תודה שאתה נותן לנו מוטיבציה ורצון לעבוד את השי"ת בשמחה. תודה על הקהילה הנפלאה שהקמת. תודה שאתה מלמד אותנו עבודת מידות. תודה שאתה סולח לנו כשצריך. תודה על חידושי התורה הנפלאים. תודה שאתה מדקדק איתנו. תודה על שירך הנעימים (shofar.tv/videos?cat=467). תודה שנתת בי ניצוץ עוד בתקופה של "האנציקלופדיה הרוחנית" (shofar.tv/threads/3). תודה שהתחזקתי בתשובה בזכותך. תודה שמשפחתי מכירה את פעולותיך הרבים. תודה שהחלמתי ממחלה כרונית בזכותך. תודה שנולד לי ילד בזכותך בזכות עצתך על שעתיים לימוד תורה בתענית דיבור (shofar.tv/articles/14723). תודה על אלפי שעות שאני רואה אותך כל יום. תודה שאני עד עכשיו למשל שנים משתדל ללמוד כל יום שעתיים בתענית דיבור ללא הגבלת זמן. תודה שאני תורם ל: 'שופר' ארגון להפצת יהדות ולקהילה (קהילות פז) בזכותך. תודה שאתה מחזק אותי. תודה שאני אוכל בשר, עופות, תבלינים, טחינה וכו' של הקהילה. תודה כבוד הרב על כל מי שאתה.
טוב אז ככה: אני לא יודע מה מאחלים לאבא הרוחני שלנו... אז כבוד הרב שליט"א עמוד התשובה והשמחה והחסד של עם ישראל, שיהיה לכבוד הרב המון במזל טוב! (אמן) ותודה רבה לכבודו שהציל, מציל, ויציל את עם ישראל מאיסורים. אז מקצת מהדברים שזכינו בזכות הרב שליט"א: 1) זמרים פסולים. 2) מועדונים וכל הפסולת שהיינו בהם בעוונותינו. 3) נבילות וטריפות, וגם תבלינים, ומאכלות לא בריאים. 4) זריקות השקרונה. 5) לתקן את כל המידות שצריכות תיקון. 6) להתרחק מן השקר ולדעת אמת מהי. 7) שותפות במטר בקמפוס שופר גדול שיבנה בעזרת השם בעיר הבירה (charidy.com/shofar.tv). ויש עוד המון דברים שלא עולים לי כרגע מחילה. ואני באופן אישי זכיתי לשתי נסים מכבוד הרב; הראשון זה ניצלתי בנס בזכות הרב מירייה בראש! ודבר שני זה שאני הולך על הרגליים. והכל אודות לכבוד הרב שליט"א 🙏 אז שיהיה מזל טוב לכבודו🎉 ושכבודו ימשיך לתקן את הנשמות בעם ישראל, ואני גאה להיות חלק מקהילת קפ"ז 🙏 אני מאחל לכבודו שיזכה להמשיך בעשייה של מעל לארבעים שנה להוציא את הבנים הטועים מלועו של הס"מ, ממש בחינת יציאת מצרים כמו משה רבנו ע"ה שהוציא את בני ישראל ממצרים, הרב מוציא את האנשים מהשקר לאמת! אסיים בברכת חיים ארוכים לכבודו שיאריך ימים. ושנזכה לקבל את מלך המשיח במהרה בימינו אמן ✨ וכשהמשיח יתגלה כולם ידעו מי זה הרב ומה כוחו... מזל טוב לרגל יום ההולדת כבוד הרב שליט"א
עוד מעשה נורא עם הנובהרדוקר גלגול!!! בהמשך למה שכת"ר שליט"א לימד בהרצאה יבנה 25.01.2023 (shofar.tv/lectures/1502) שהנ"ל היה גלגול של הזורק הראשון על הנביא זכריה ע"ה והנה בספר ארחות דיליה (מלייקווד) במאמר: נסיונות (shofar.tv/articles/15272) מביא עוד סיפור מדהים על מלמד שיכל להביא את המשיח אם היה מבזה עצמו בשביל מצוות הכנסת כלה.
© 2024 כל הזכויות שמורות